405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:15 schreef Gia het volgende:
https://earth.google.com/(...)oNCP___________wEQAA
Dit is die helling van Cul de Cerf. Kan me voorstellen dat hij daar vanaf is gereden, zonder dat iemand dat gezien heeft. En niet meer terug kon, uiteraard. Op die leeftijd kun je ook niet meer omhoog klimmen, dus ga je lopen om hulp te zoeken. Ik vermoed dat de doodsoorzaak uitdroging/uitputting is. Wellicht ook nog licht gewond door het ongeluk.
https://www.telegraaf.nl/(...)nkrijk/72684077.htmlquote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
405 of 340 meter naar beneden vallen met een auto blijkt me voor iedereen dodelijk. Daarnaast was de auto ongeschonden en stond die boven op het plateau.
Daarbij lijkt die helling best glooiend; het is geen afgrond. Een auto kan er vanaf rijden, in plaats van vallen. Dan zal er nog wel enige schade zijn, maar de melding van geen schade sloeg eerder op geen betrokkenheid van een ander voertuig.quote:In Franse media wordt gezegd dat het echtpaar is gevonden in de buurt van Leursville. Hun auto werd eerst gevonden. Die zou zijn aangetroffen in een beek. Hierop werd woensdagavond al het lichaam van Gerda gevonden. Donderdag werd het lichaam van Paul gevonden.
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens AI:
Een familiedrama is een ingrijpende gebeurtenis binnen een familie, vaak gekenmerkt door geweld, geheimen, of verlies, die diepe sporen nalaat.
Lijkt me niet heel raar om te gebruiken voor deze gebeurtenis?
Ik ben ook erg van de woordenboekdefinities, maar ook wel erg van de context.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:
fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)
Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hecht wat meer waarde aan de definitie volgens Van Dale dan volgens AI:
fa·mi·lie·dra·ma (het; o)
1gebeurtenis waarbij iem. een of meer leden van eigen gezin of familie doodt (en vervolgens vaak zichzelf)
Betekenis van 'Familiedrama' | Van Dale Uitgevers https://share.google/2RZosW192u68PWzV9
Mwah, ook aan de reacties hier te zien is wel duidelijk dat de Van Dale definitie vrij standaard is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hm oké, die betekenis kende ik niet. Ik zou een familiedrama opvatten als een drama binnen een familie, zo heb ik het woord ook vaker horen gebruiken. Blijkbaar is de definitie van Van Dale niet bij iedereen bekend.
Nou, dat klopt niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens HLN is het echtpaar hier gevonden
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/binnen(...)rdopdracht~a7d12c0b/
even doorscrollen naar beneden.
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat klopt niet.
Hierboven wordt ook al dat ravijn genoemd, Reculee du Cul du Cerf.
Ik kan jouw linkje trouwens niet lezen, dus ik ga alleen af op de foto.
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?
Klopt als een bus!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zal Leurville zijn, dat is het dorpje er vlakbij. Is wel genoemd.
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord….quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig geloofwaardig dat ze daar volgens HLN gevonden zijn, dus hoe ze daar bij komen?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zijn Belgen hé, die geloven drie moordenaars nog op hun woord….
Klopt, het lijkt of ze op de D520 een andere afslag hebben genomen bij Suzannecourt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:21 schreef alpeko het volgende:
Niet echt op de route van St Dizier naar Planchez. Dan verwacht je de D520 of de D384
Volgens mij is de locatie in het artikel in de Franse krant, wat @ootjekatootje heeft gepost in post nr #187quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens HLN is het echtpaar hier gevonden
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/binnen(...)rdopdracht~a7d12c0b/
even doorscrollen naar beneden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:25 schreef alpeko het volgende:
Zal geen ongeluk zijn geweest als de auto onbeschadigd was en dat op een plek waar je normaal niet met de auto terecht komt. Zullen ze dit dan echt zo gepland hebben? Dan blijft het opmerkelijk dat Paul 4 km van zijn vrouw is gevonden.Waarom zou je daar met de auto normaal niet terechtkomen? Volgens mij is het een natuurgebiedje waar je gewoon via de weg naartoe rijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3Dquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou je daar met de auto normaal niet terechtkomen? Volgens mij is het een natuurgebiedje waar je gewoon via de weg naartoe rijdt.
Ja, Hart van Nederland meldde dat, terwijl een Franse bron zei: bij het water. Bij, niet in.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Als de auto gewoon links (zie link) geparkeerd stond wel ja. Maar volgens een van de bronnen stond die (deels) in het water. Dat lijkt me me niet de gangbare weg.
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit (geel gearceerde) weggetjequote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, Hart van Nederland meldde dat, terwijl een Franse bron zei: bij het water. Bij, niet in.
Onder aan het ravijn is niet logisch: de auto was onbeschadigd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit weggetje
[ afbeelding ]
Er loopt een weggetje. Dat best begaanbaar lijkt. Vanaf de D-weg is het eerste deel gewoon geasfalteerd. Later wordt het smaller met grind.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onder aan het ravijn is niet logisch: de auto was onbeschadigd.
Dus een alternatieve route naar dat natuurgebiedje.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er loopt een weggetje. Dat best begaanbaar lijkt.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Misschien kwamen ze uit zuidelijke richting (Orquevaux) en zijn ze per ongeluk op dat grindpad terecht gekomen, auto wellicht vastgereden en toen in paniek en door uitputting de auto achtergelaten en daar rond gaan zwerven (want men was al verward etc)? Kleine gehuchtjes daar, dus niet echt opvallend als je daar per ongeluk van de weg raakt en in de wijde omgeving geen mens te bekennen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook voor bij het water moet de auto onderaan het ravijn staan. Niet op de D weg er bovenlangs. Dan heb je het over dit (geel gearceerde) weggetje
[ afbeelding ]
Dat is volgens Google Maps de enige plek met water daar.
Ja, 4 km. Best een eind.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien kwamen ze uit zuidelijke richting (Orquevaux) en zijn ze per ongeluk op dat grindpad terecht gekomen, auto wellicht vastgereden en toen in paniek en door uitputting de auto achtergelaten en daar rond gaan zwerven (want men was al verward etc)? Kleine gehuchtjes daar, dus niet echt opvallend als je daar per ongeluk van de weg raakt en in de wijde omgeving geen mens te bekennen?
Is Paul nu 4km van de auto gevonden, begrijp ik dat goed?
Nogal ja voor iemand die verward is op een dergelijke leeftijd. Triest verhaalquote:
Zoiets denk ik ook. Maar dan moet die betaling bij Orange een foutje zijn oidquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:03 schreef Perrin het volgende:
Een scenario:
Ze hebben met hun auto over dat grindpaadje gereden tot waar ze konden of zijn zelfs nog verder gereden en zijn zich klemgereden.
Ze zijn toen verder gelopen naar de Cul du Serf maar bij de verraderlijke klim naar boven kwam Gerda ten val of werd ze onwel. Paul is toen langs de D148 naar een dorpje gelopen om hulp te halen maar zelf onwel geworden.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |