abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:47:56 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217924866
VAN BOUWVAL NAAR WINST

Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Extra budget en voordelen liggen in het verschiet voor de koppels die uitblinken. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt af en toe (als hij zin heeft :P ) gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.

De Spelregels
* Bij een oplevering gaat het puur om de inrichting en om de styling. De afwerking en of alles werkt komt pas aan de orde bij de verkoop en dat wordt op dat moment in de verkoopprijs verrekend. Zijn er bij de oplevering van het hele appartement nog zaken die niet werken, dat worden deze herstelkosten afgetrokken van de verkoopwaarden van het
appartement.

* Op rustdagen mag men niet in het gebouw zijn, en mag er dus niet meer gewerkt worden
(Alle deelnemers zijn van te voren over deze spelregels geďnformeerd.)

De Plattegrond

Het Bouwbudget

De Koppels!

Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:49:36 #2
124676 RobertoCarlos
pi_217924884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:46 schreef Firuze60 het volgende:
Och heden, een magnoliaboom in een pot, heb dezelfde in mijn voortuin staan. Bloeit maar een paar weken, haha, wat een suf idee van Naomi.
Koning Vic was er ook niet erg enthousiast over... en Het Kind ging bijna huilen... _O-
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:51:14 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217924899
Ik erger me aan Edith. :( Die kan wat peper gebruiken. Zo soft 🙄
pi_217924901
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou, mijn indruk was meer dat ze nu, na al die weken, nóg koffie komen bietsen.
Dat zou ik ook niet zo ok vinden, gebruik prima maar koop lekker je eigen cuppies
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217924907
Ik vind witte bloemen wat grafferig
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:52:35 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217924911
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:52 schreef Soury het volgende:
Ik vind witte bloemen wat grafferig
RIP
pi_217924915
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Koning Vic was er ook niet erg enthousiast over... en Het Kind ging bijna huilen... _O-
De spuit koning (Harm) _O-
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:53:27 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217924918
Ik heb weer genoten.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:54:14 #9
124676 RobertoCarlos
pi_217924927
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja inderdaad... het is heel slecht.... maar ik zou een beetje de neiging hebben om haar een beetje boos te maken. Gewoon omdat dat gezond is voor haar... :@
pi_217924928
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb weer genoten.
Gezien de vooruitblik weten we iig wie er niet wint :Y)
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:56:05 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217924940
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:54 schreef Soury het volgende:

[..]
Gezien de vooruitblik weten we iig wie er niet wint :Y)
Ik moet het laatste stukje nog kijken, tot straks.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:57:35 #12
124676 RobertoCarlos
pi_217924956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:51 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat zou ik ook niet zo ok vinden, gebruik prima maar koop lekker je eigen cuppies
Is eigenlijk vergelijkbaar met dat 'recht van overpad' van RoeMar dat je dan iedere keer Maurits kunt storen in zijn werkzaamheden.. Daar zouden ze eens goede afspraken over moeten maken... :wtf:
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:58:52 #13
124676 RobertoCarlos
pi_217924969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:52 schreef Soury het volgende:

[..]
De spuit koning (Harm) _O-
Ja die was goed ja! _O- Ik dacht echt dat ie met een of andere tuinslang iets stond te doen... :@
pi_217924972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:51 schreef Soury het volgende:

[..]
Vond ik ook knieperig van Faisel. Hij haalde het voor zijn hulpjes, koop dan nondedju zelf even een apparaatje. sjongejonge.
En Marit tegen Heidi, die ze bijna slijmerig vraagt of ze SVP even door hun appartement mag om een gipsplaatje naar boven te brengen. Mekkermekker zuur:" Dit is nou precies waarom ik er zo'n hekel aan heb." Nondedju, laat Ray hun die regel van overpad dan nog eens duidelijk uitleggen.
pi_217924988
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Is eigenlijk vergelijkbaar met dat 'recht van overpad' van RoeMar dat je dan iedere keer Maurits kunt storen in zijn werkzaamheden.. Daar zouden ze eens goede afspraken over moeten maken... :wtf:
Dat recht van overpad is een lastig iets, ze vragen het netjes. Maar persoonlijk zou ik me wat bezwaard voelen om elke keer koffie te komen halen. Koop bij de kringloop een koffie apparaat en na 10 weken pleur je um weg.
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:02:04 #16
124676 RobertoCarlos
pi_217924997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond ik ook knieperig van Faisel. Hij haalde het voor zijn hulpjes, koop dan nondedju zelf even een apparaatje. sjongejonge.
En Marit tegen Heidi, die ze bijna slijmerig vraagt of ze SVP even door hun appartement mag om een gipsplaatje naar boven te brengen. Mekkermekker zuur:" Dit is nou precies waarom ik er zo'n hekel aan heb." Nondedju, laat Ray hun die regel van overpad dan nog eens duidelijk uitleggen.
Marit maakte op dat moment de fout door het toch toe te staan..... Exit geloofwaardigheid!
Nu weten H&M en de anderen dat ze dit gewoon kunnen blijven doen ongeacht wat Marit zegt..

(ik blijf het lullig/laf vinden dat Roelie zich afzijdig houdt, maar goed..)
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:03:10 #17
124676 RobertoCarlos
pi_217925004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond ik ook knieperig van Faisel.
Mooi woord: 'knieperig', dat kende ik helemaal niet. :D ^O^
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:04:46 #18
124676 RobertoCarlos
pi_217925017
Trouwens: even iets over het klussen: waarom gebruik niemand de verfspuit om muren etc over te spuiten?
Gaat zoveel sneller!

Het viel me trouwens op dat Het Kind er gewoon zonder mondkapje bij stond toen de Vic-King stond te spuiten.... dat verf stopt echt niet speciaal voor haar.. en de afstand was niet echt groot...
pi_217925031
Het enige leuke aan Anouk en Maurits is hun hond. O+
pi_217925121
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens: even iets over het klussen: waarom gebruik niemand de verfspuit om muren etc over te spuiten?
Gaat zoveel sneller!

Het viel me trouwens op dat Het Kind er gewoon zonder mondkapje bij stond toen de Vic-King stond te spuiten.... dat verf stopt echt niet speciaal voor haar.. en de afstand was niet echt groot...
Geen idee misschien moet je weten hoe je met zo'n ding moet omgaan of het word een zootje. En Victor kan het prima en dat ding lag toch al in één van zijn bedrijfjes :+
pi_217925188
Al eerder genoemd, maar een deurgrote spiegel achter een nepdeur is absurd, zonde van de deur en gevaarlijk inderdaad, die ouwe moeder van Wilfried knalde er al zowat doorheen. Zet die spiegel dan zonder deur erin.
pi_217925250
Moest toch wel hardop lachen om de discussie tussen Faisel en Chris over de werking van het koffiecupmachientje, Faisel lulde maar door en Chris maakte een gebaar van oorinenooruit, zal die vast wel vaker doen bij die kletsmajoor. _O-
pi_217925414
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Mooi woord: 'knieperig', dat kende ik helemaal niet. :D ^O^
Groningse voorouders roots. :D
pi_217925427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Is dat Grunniger taal? Gebruik het woord zo vaak (maar ben ook een stadjer)
pi_217925453
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat komt ook door haar lijzige manier van praten. Alles is traag aan haar.
pi_217925510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Is dat Grunniger taal? Gebruik het woord zo vaak (maar ben ook een stadjer)
Las op google dat het woord uit een Gronings woordenboek kwam. Maar ook in Friesland is het best wel een vaak gebruikt woord voor een zuinige vrek.
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:03:03 #27
124676 RobertoCarlos
pi_217925564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat woord móest dan ook in de TT! :Y
pi_217925566
Al met al (als spuit elf die pas een uur later de uitzending ziet en dan ook nog af en toe stil zet om hier weer even te tetteren) heb ik mij weer vermaakt. Conclusie, Anouk voert geen vreet uit. :D
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:04:14 #29
124676 RobertoCarlos
pi_217925574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:03 schreef Firuze60 het volgende:
Al met al (als spuit elf die pas een uur later de uitzending ziet en dan ook nog af en toe stil zet om hier weer even te tetteren) heb ik mij weer vermaakt. Conclusie, Anouk voert geen vreet uit. :D
Subtielllll ! :D

Zelfs de financiën doet ze niet, of in ieder geval erg slecht... :P
pi_217925588
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Subtielllll ! :D

Zelfs de financiën doet ze niet, of in ieder geval erg slecht... :P
_O-
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:08:01 #31
124676 RobertoCarlos
pi_217925603
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Volgens mij is Anouk de enige die in gewicht is aangekomen.... zoals ze zat op de vensterbank.... :X
Ik bedoel het niet als fatshaming, maar het gaat mij om het verschil in gewicht tussen de mensen die hard werken en Anouk.... het valt gewoon zo op... :X

pi_217925689
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet als fatshaming, maar het gaat mij om het verschil in gewicht tussen de mensen die hard werken en Anouk.... het valt gewoon zo op... :X

[ afbeelding ]
Nou ja die zijn iig gratis, al denk ik stiekem dat Maurtis fantaseert over een poedelnaakte Naomi :D
pi_217925719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:18 schreef Soury het volgende:

[..]
Nou ja die zijn iig gratis, al denk ik stiekem dat Maurtis fantaseert over een poedelnaakte Naomi :D
Eerder over wat ze uitstraalt. (denk even over die getuite lipjes en wat die nog meer kunnen doen) Anouk knuffelt liever haar hond...ojee, wat denk ik nu weer ranzig.. :D
pi_217925735
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eerder over wat ze uitstraalt. (denk even over die getuite lipjes en wat die nog meer kunnen doen) Anouk knuffelt liever haar hond...ojee, wat denk ik nu weer ranzig.. :D
Uh... over Anouk die met d'r hond zou willen vrijen :o ?
pi_217925756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Haha, nee, bedoel dat ze niet die uitstraling van Naomi heeft die sorry (ook erg) best graag een man wil pleasen. Anouk lijkt mij meer een type die nuffig zegt alleen op woensdag en zaterdag met een handdoekje.

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. _O-
pi_217925766
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, nee, bedoel dat ze niet die uitstraling van Naomi heeft die sorry (ook erg) best graag een man wil pleasen. Anouk lijkt mij meer een type die nuffig zegt alleen op woensdag en zaterdag met een handdoekje.

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. _O-
_O- oh jouw ziel is beter dan de mijne. Niet dat ik iets heb met bestaliteit (even voor de duidelijkheid)
pi_217925790
Naja, ook een vooroordeel van mij, hoor, wat betreft Naomi, ze heeft haar verleden ook tegen uiteraard, met die ex van een engerd, brrrr. En Victor die haar zomaar voor de camera zijn 'blonde del' noemt. Ik hoop oprecht dat Victor haar op haar waarde schat ipv op haar opgespoten achterwerk.
pi_217925825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:43 schreef Firuze60 het volgende:
Naja, ook een vooroordeel van mij, hoor, wat betreft Naomi, ze heeft haar verleden ook tegen uiteraard, met die ex van een engerd, brrrr. En Victor die haar zomaar voor de camera zijn 'blonde del' noemt. Ik hoop oprecht dat Victor haar op haar waarde schat ipv op haar opgespoten achterwerk.
Dat "blonde del" gedoe is gewoon hun manier van omgang. Ik zie daar ook niks verkeerds in ze zijn aan elkaar gewaagd. Ze gedraagt zich ook graag als flirt en ze zegt ook hardop dat ze mannen dingen laat doen voor haar gewin. Prima, het is altijd een valkuil als dat soort dames ouder worden en opeens het niet meer voor elkaar krijgen.
pi_217925840
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:54 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat "blonde del" gedoe is gewoon hun manier van omgang. Ik zie daar ook niks verkeerds in ze zijn aan elkaar gewaagd. Ze gedraagt zich ook graag als flirt en ze zegt ook hardop dat ze mannen dingen laat doen voor haar gewin. Prima, het is altijd een valkuil als dat soort dames ouder worden en opeens het niet meer voor elkaar krijgen.
Mee eens, hoor, maar niet alleen uiterlijk is het, ook houding en please-gedrag. Naomi weet dat als ze een zeurwijf wordt ze zo weer ingeruild wordt door een nog jongere 'blonde del' tenzij ze zorgt dat Victor de nieuwe Ray wordt in de volgende serie.
pi_217925852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mee eens, hoor, maar niet alleen uiterlijk is het, ook houding en please-gedrag. Naomi weet dat als ze een zeurwijf wordt ze zo weer ingeruild wordt door een nog jongere 'blonde del' tenzij ze zorgt dat Victor de nieuwe Ray wordt in de volgende serie.
Nou dat gaat niet gebeuren hoor, Victor heeft genoeg bedrijfjes blijkbaar en genoeg werk. Dit is wel een mega reclame voor hem en zijn pronkstukje Naomi ;) Eigenlijk hebben ze al gewonnen.
pi_217925865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 00:04 schreef Soury het volgende:

[..]
Nou dat gaat niet gebeuren hoor, Victor heeft genoeg bedrijfjes blijkbaar en genoeg werk. Dit is wel een mega reclame voor hem en zijn pronkstukje Naomi ;)
Eens, maar niet leuk voor kijkers, hij kan zijn offertes opschroeven, er is sowieso al een tekort aan goede bouwvakkers.
pi_217925869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 00:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eens, maar niet leuk voor kijkers, hij kan zijn offertes opschroeven, er is sowieso al een tekort aan goede bouwvakkers.
Het is geen eerlijke strijd wat dat betreft maar ze winnen blijkbaar toch niet alles.
pi_217925874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 00:12 schreef Soury het volgende:

[..]
Het is geen eerlijke strijd wat dat betreft maar ze winnen blijkbaar toch niet alles.
Klopt. Maar ik vind dan het programma worden tot een 'patatje met' of misschien was dat het al, haha, naja, ben al verslaafd en wil dan ook het eindresultaat meemaken.

Als jij programmamaker zou wezen, wie zou je dan laten winnen?
pi_217925882
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 00:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Klopt. Maar ik vind dan het programma worden tot een 'patatje met' of misschien was dat het al, haha, naja, ben al verslaafd en wil dan ook het eindresultaat meemaken.

Als jij programmamaker zou wezen, wie zou je dan laten winnen?
Niemand tot nu toe, ik zou het eindresultaat beoordelen, b.v. hoe makkelijk is het om mos van je muur te halen ;) of te herindelen. Ik vind de dubbele douche bij Faisel en son idioot en ook bij Naomi en Vic. De rest moet nog komen, ik voorzien een zwarte keuken bij Naomi en Vic geheel volgens het VT wonen plaatje. Ik hou er niet van, maar het gros wel.
pi_217925900
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 00:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Niemand tot nu toe, ik zou het eindresultaat beoordelen, b.v. hoe makkelijk is het om mos van je muur te halen ;) of te herindelen. Ik vind de dubbele douche bij Faisel en son idioot en ook bij Naomi en Vic. De rest moet nog komen, ik voorzien een zwarte keuken bij Naomi en Vic geheel volgens het VT wonen plaatje. Ik hou er niet van, maar het gros wel.
Het eindoordeel is ook niet op Funda te voorspellen, hoor, mocht je bang zijn voor spoilers, was vorig jaar ook al zo, je ziet niks, alleen de vraagprijs. Maar zelfs daar is niets uit op te maken.

De situatie en ligging van de appartementen is wel iets duidelijker geworden door Funda.

En helaas maar waar gok ik dan toch op Anouk en Maurits en moet ik mijn hoed opvreten.
pi_217927398
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 10:33:52 #47
124676 RobertoCarlos
pi_217928406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:18 schreef Soury het volgende:

[..]
al denk ik stiekem dat Maurtis fantaseert over een poedelnaakte Naomi :D
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
(denk even over die getuite lipjes en wat die nog meer kunnen doen)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Anouk lijkt mij meer een type die nuffig zegt alleen op woensdag en zaterdag met een handdoekje.
Zeg, hebben jullie gisteravond laat nog flink aan de wijn gezeten of zo? :X ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door RobertoCarlos op 13-06-2025 13:53:53 ]
pi_217928484
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
[..]
[..]
Oh als je het zo samenvatting _O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:40:35 #49
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217929336
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Volgens mij is Anouk de enige die in gewicht is aangekomen.... zoals ze zat op de vensterbank.... :X
Nou... Maurits is ook nog voorzien van een stevige bumper.
Maar als je ook ziet wat ze de hele dag lopen te kanen...
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:47:03 #50
136 V.
pi_217929390
Mau zit sowieso zwaar in mijn schrijnzone... hij denkt dat hij lekker grappig en stuko is, maar in werkelijkheid is het gewoon in zijn doen en late een vroegoude dikke ikke en een wandelend Jiskefet-personage.

En dan die Anouk, die met haar 32 echt een late 40-er-vibe afgeeft -O-
Mijn jongste zusje is net zo oud, heeft twee kinderen en dat is echt nog een spring-in-het-veld.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:48:40 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217929401
@V. Wat vind je van Edith en Wilfred?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:57:18 #52
136 V.
pi_217929479
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:
@:V. Wat vind je van Edith en Wilfred?
Lijken mij hartstikke lieve mensen, maar het zijn wel dromers. Van die types die met Nils Holgersson op de rug van ganzen rondvliegen. Edith is ook echt een anachronisme van jewelste... 52 en ziet eruit als Vrouwtje Theelepel op haar 80e. Wilfred doet mij denken aan mijn beste vriend, toffe gast, maar ook echt een rommelaar die met plakband en sillyputty probeert waterleidingen aan te leggen.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 15:16:33 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217930777
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:57 schreef V. het volgende:

[..]
Lijken mij hartstikke lieve mensen, maar het zijn wel dromers. Van die types die met Nils Holgersson op de rug van ganzen rondvliegen. Edith is ook echt een anachronisme van jewelste... 52 en ziet eruit als Vrouwtje Theelepel op haar 80e. Wilfred doet mij denken aan mijn beste vriend, toffe gast, maar ook echt een rommelaar die met plakband en sillyputty probeert waterleidingen aan te leggen.
Treffend! :D
pi_217931301
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Onze fantasie sloeg op hol! :o :D
  vrijdag 13 juni 2025 @ 19:56:03 #55
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217934053
Wat wordt het vanavond? Wie wint er?
pi_217934067
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat wordt het vanavond? Wie wint er?
Of de vraag: heeft team bril hun kamer af voor het eerst

Of krijgen Maurits en Anouk hun kamer af
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:00:23 #57
124676 RobertoCarlos
pi_217934112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 16:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Onze fantasie sloeg op hol! :o :D
Zo leer je je mede-Blokkers nog eens kennen ;)
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:01:46 #58
124676 RobertoCarlos
pi_217934123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En heeft Faisal zijn werklui voldoende koffie gegeven zodat de woonkamer klaar is?!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:06:44 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217934193
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oei, moeilijke vragen… team bril die heeft alleen de deurklink af. Maurits en Anouk hebben ‘m voor driekwart af.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:07:06 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217934202
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
En heeft Faisal zijn werklui voldoende koffie gegeven zodat de woonkamer klaar is?!
NEE
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:16:01 #61
124676 RobertoCarlos
pi_217934348
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
NEE
Duidelijke taal. Nou dan wordt het deze keer de Klussende Paaldanseres en haar Diadeem-zusje :Y
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:22:37 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217934453
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Duidelijke taal. Nou dan wordt het deze keer de Klussende Paaldanseres en haar Diadeem-zusje :Y
Of Heidy en Markiemark…
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:25:23 #63
124676 RobertoCarlos
pi_217934503
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Of Heidy en Markiemark…
O ja! :) MarkieMark.... en zijn FunkyBunch :@ :s)
pi_217934552
Wat ik mij dan weer afvraag, hoe kun je een woonkamer opleveren waar nog geen keuken in zit? Niemand heeft een dichte keuken daar.
pi_217934689
Die zusjes vind ik van alle stellen het vervelendste
pi_217934713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en dat krijg je ervan als je dwars gaat liggen, dan gunnen ze je ook niks.
pi_217934722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja en dat krijg je ervan als je dwars gaat liggen, dan gunnen ze je ook niks.
Inderdaad

Krijg echt de kriebels van die meiden
pi_217934731
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:28 schreef Firuze60 het volgende:
Wat ik mij dan weer afvraag, hoe kun je een woonkamer opleveren waar nog geen keuken in zit? Niemand heeft een dichte keuken daar.
Keuken is een aparte oplevering. Daarom is die kamer ook ingedeeld. Tot hier en niet verder
pi_217934749
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:42 schreef Soury het volgende:

[..]
Keuken is een aparte oplevering. Daarom is die kamer ook ingedeeld. Tot hier en niet verder
Raar, dus alleen een zithoek? Vaak staat een eettafel halverwege.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:46:45 #70
136 V.
pi_217934794
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Boude bewering, maar ze zijn wel enorme zeikerds.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217934799
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Raar, dus alleen een zithoek? Vaak staat een eettafel halverwege.
Nou ja een eettafel zullen ze wel als keuken meubel zien. Dus dan is het één geheel. Ook wel logisch anders kunnen andere stellen een voorsprong maken met de keuken.
pi_217934803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:46 schreef V. het volgende:

[..]
Boude bewering, maar ze zijn wel enorme zeikerds.
Toch vind ik dat zo

Zelfs Naomi en co vind ik sympathieker dan die twee
pi_217934805
Haha Mark die de zusjes even nadoet :D
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:52:24 #74
136 V.
pi_217934868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Toch vind ik dat zo
Ik loop iets achter, ik geef je nu helemaal gelijk.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:53:31 #75
124676 RobertoCarlos
pi_217934884
Nou, ik vond die scene waar de Tantrum Trut met Heilige Heidy stond te smoezen in de gang echt tenenkrommend.. :X
Heidy kon toch niet tegen onrecht? Gadver :(
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:55:20 #76
124676 RobertoCarlos
pi_217934909
Ik dacht trouwens echt dat ze geen eigen spullen mochten meenemen.... maar nu dus kennelijk weer wel...
Dat is zo in het voordeel van de Filthy Four... :N
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:56:26 #77
124676 RobertoCarlos
pi_217934927
Trouwens ook raar dat de VicKing die bouwdroger nodig heeft, terwijl Ray zegt dat de allerbeste manier op te droger is dat je de ramen open laat staan. Waarom doet Vickie dat dan niet???
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:57:30 #78
124676 RobertoCarlos
pi_217934943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:52 schreef V. het volgende:

[..]
Ik loop iets achter, ik geef je nu helemaal gelijk.
Nou dat is mooi! Mij geef je nooit gelijk!

Ik voel me benadeeld!! }:|
pi_217934948
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:58:12 #80
136 V.
pi_217934952
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik dacht trouwens echt dat ze geen eigen spullen mochten meenemen.... maar nu dus kennelijk weer wel...
Dat is zo in het voordeel van de Filthy Four... :N
Dat was al zo. Alleen moet dan iedereen er gebruik van kunnen maken.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:59:14 #81
136 V.
pi_217934966
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan geef jij mij gewoon de bakwagen niet.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:01:34 #82
124676 RobertoCarlos
pi_217934990
Heeee!!! Miss Marple Is Back!!! *O* *O* *O* *O* O+
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:04:10 #83
136 V.
pi_217935035
Godsamme, die eeuwige hopjesvladiarreekleur van die kut-Anouk :6
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217935036
Gaan Chris & Fysail winnen? Ze gaan i.i.g. niet af op de styling, anders deed die stylist nooit mee natuurlijk.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:06:30 #85
136 V.
pi_217935063
Zei Naomi nou "Het is de manier waarop je het vraagt, Hitler?"
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217935085
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:06 schreef V. het volgende:
Zei Naomi nou "Het is de manier waarop je het vraagt, Hitler?"
Jep
pi_217935089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:04 schreef V. het volgende:
Godsamme, die eeuwige hopjesvladiarreekleur van die kut-Anouk :6
Ik vind dat wel mooi, beter dan spierwit, warme kleur.
pi_217935143
Wat lelijk bij Naomi en Vic, dat eethoekje ook. Lijkt wel een wachtkamer.
pi_217935149
Die lelijke nooddeur bij Faisel & Chris _O- . Gaat die nog eruit?

Vind zelf Marit & Roelie het mooist :)
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:13:44 #90
124676 RobertoCarlos
pi_217935159
Die draaideuren in dat extra kamerje van de Zeehondjes slaat nergens op, ze nemen heel veel ruimte in beslag...
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:14:44 #91
124676 RobertoCarlos
pi_217935172
Ik vind die tv-meubel-nis bij NaoVic echt verschrikkelijk... :X :X
Stel nou dat ik gewoon een klein tv-tje wil? Dan zit ik met zo'n ding!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:15:07 #92
136 V.
pi_217935179
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:08 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind dat wel mooi, beter dan spierwit, warme kleur.
Ik heb niets met dat saŕie 'hotelchic'.
Ik vond de ruimtes van Mardy en de sisters meer karakter hebben.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217935182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:12 schreef __Fokker__ het volgende:
Die lelijke nooddeur bij Faisel & Chris _O- . Gaat die nog eruit?

Ja die zijn toch net even wat anders dan de zoveelste hotel look.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:15:57 #94
136 V.
pi_217935192
quote:
82s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:12 schreef Soury het volgende:
Wat lelijk bij Naomi en Vic, dat eethoekje ook. Lijkt wel een wachtkamer.
Ik vond die tv-ombouw veeeel te lomp.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:16:14 #95
124676 RobertoCarlos
pi_217935197
quote:
+1 voor wat ik kon zien.
Ik vond bij de Anti's nou juist de combi tussen abstract en antiek niet goed, want verwarrend.
Maar La Eva vond dat juist verrassend.. :P Kortom: iedereen kan stylist zijn, als je maar goed kunt lullen... :{
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:16:45 #96
136 V.
pi_217935201
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die draaideuren in dat extra kamerje van de Zeehondjes slaat nergens op, ze nemen heel veel ruimte in beslag...
Je hebt gelijk.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217935203
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:15 schreef V. het volgende:

[..]
Ik heb niets met dat saŕie 'hotelchic'.
Ik vond de ruimtes van Mardy en de sisters meer karakter hebben.
Lol nou ja wat ik al zei een wachtkamer van een Bergman kliniek ofzo (heeft Naomi het vast van afgekeken) Ik vind spierwitte muren niet zo.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:16:54 #98
124676 RobertoCarlos
pi_217935204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:15 schreef V. het volgende:

[..]
Ik vond die tv-ombouw veeeel te lomp.
Nee die vond ik juist wel prachtig ;)
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:17:20 #99
124676 RobertoCarlos
pi_217935209
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:16 schreef V. het volgende:

[..]
Je hebt gelijk.
Kijk, dat horen we graag :s)
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:17:44 #100
124676 RobertoCarlos
pi_217935213
Goed: wat denken jullie?
Ik zeg: de Kluszussen
pi_217935221
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nee die vond ik juist wel prachtig ;)
Wel een beetje hypocriet van die makelaar weer, dit kun je ook zien als een persoonlijke touch, maar nu is het weer niet verkoopklaar.

Dus een persoonlijke touch mag, zolang het maar bij verf of behang blijft.
pi_217935250
quote:
Je zou bijna denken dat Roelie er voor gestudeerd heeft :) . En dat zij eigenlijk het voortouw had moeten nemen met het extra appartement (in plaats van de VT-Wonen copy-cats).
pi_217935265
De echte winnaar is Ali van de snackbar.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:22:48 #104
136 V.
pi_217935280
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:16 schreef Soury het volgende:

[..]
Lol nou ja wat ik al zei een wachtkamer van een Bergman kliniek ofzo (heeft Naomi het vast van afgekeken) Ik vind spierwitte muren niet zo.
Het is meer dat álles dezelfde kleur heeft.
Wissel eens wat af, durf eens wat.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217935301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:22 schreef V. het volgende:

[..]
Ja wat knallend oranje ofzo. Het is allemaal wat lafjes.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:25:13 #106
136 V.
pi_217935316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:24 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja wat knallend oranje ofzo. Het is allemaal wat lafjes.
_O- _O- _O-
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:26:39 #107
136 V.
pi_217935334
Ik vond trouwens die kast met die trap wel heel leuk ^O^
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217935338
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:25 schreef V. het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Ik hou wel van oranje :P
pi_217935346
Heerlijk dit })
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:28:07 #110
136 V.
pi_217935355
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:27 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik hou wel van oranje :P
Ik ook, maar dacht dat je een grapje maakte :@
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:31:06 #111
136 V.
pi_217935390
Ik snap de frustratie van Maurits en Anouk wel.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:31:18 #112
124676 RobertoCarlos
pi_217935391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:26 schreef V. het volgende:
Ik vond trouwens die kast met die trap wel heel leuk ^O^
Dat vond ik dan weer stom. Waarom? Wil je daar een student proppen of zo? Er zat zelfs een stopcontact bovenop de kast.. :P
pi_217935396
Wordt weer een interessante week volgende week *O*
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:31:51 #114
124676 RobertoCarlos
pi_217935400
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:31 schreef V. het volgende:
Ik snap de frustratie van Maurits en Anouk wel.
Want?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:33:01 #115
124676 RobertoCarlos
pi_217935421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:20 schreef BragilLarabla het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat Roelie er voor gestudeerd heeft :) . En dat zij eigenlijk het voortouw had moeten nemen met het extra appartement (in plaats van de VT-Wonen copy-cats).
Ik weet dat wel zeker! Maar ja, de ego's van die 2 vervelende vrouwen zat in de weg
pi_217935443
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:22 schreef V. het volgende:

[..]
Victor zei zelf (vlak voor de beoordeling) dat ze een ander kleur beige op de muur hadden.
Maar wist niet hoe snel hij moest weglopen toen de jury het met hem eens was _O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:34:42 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935446
Vreselijk die hutten van Anouk en Naomi. Altijd dezelfde kleuren en totaal onpersoonlijk.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:34:54 #118
124676 RobertoCarlos
pi_217935451
Ik ben heel benieuwd of de Victator nu nog zo vriendelijk blijft... ik denk dat de ware Vic gaan zien! *O*

Hij liep al te zeiken dat je die tv-meubel er zo af kon halen.. Ja natuurlijk joh, je betaalt veel geld voor een appartement met meubels en dan moet je zelf nog gaan klussen :P
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:35:30 #119
124676 RobertoCarlos
pi_217935461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:34 schreef BragilLarabla het volgende:

[..]
Victor zei zelf (vlak voor de beoordeling) dat ze een ander kleur beige op de muur hadden.
Maar wist niet hoe snel hij moest weglopen toen de jury het met hem eens was _O-
Ja dat was briljant! Daar liep een gekrenkt egootje de deur uit! :W
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:35:59 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935467
Wilfreds ruimte sloeg nergens op. Marit brgrijpt het: tweede winst!!!
pi_217935481
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Wilfreds ruimte sloeg nergens op. Marit brgrijpt het: tweede winst!!!
Als ik me ergens thuis zou voelen en op mijn gemak dan is het wel de plek van de zusjes.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:38:14 #122
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935495
Mooie aflevering, behalve dat ééntweetje tussen Heidy en Naomi. Dat was gemeen.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:38:32 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935498
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:37 schreef Soury het volgende:

[..]
Als ik me ergens thuis zou voelen en om mijn gemak dan is het wel de plek van de zusjes.
Precies!
pi_217935509
Oh jéé gaat echt hard spel worden volgende week, vind ik toch ook wel weer sneu.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:43:01 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935530
Je zult maar ongesteld zijn en dan plaats moeten nemen in de wachtkamer van Naomi en Victor O-)
pi_217935538
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Je zult maar ongesteld zijn en dan plaats moeten nemen in de wachtkamer van Naomi en Victor O-)
Nou ja ik zou al nerveus worden met een glas rode wijn.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:44:31 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935540
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:44 schreef Soury het volgende:

[..]
Nou ja ik zou al nerveus worden met een glas rode wijn.
Trillende handen :D
pi_217935543
Zo! Even achterstevoren kijken, dus de zussen hebben gewonnen. :D
pi_217935548
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Trillende handen :D
Ja precies of die is nog even vol als ik weer vertrek _O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:46:08 #130
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935555
Ik heb genoten.
pi_217935603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:40 schreef Soury het volgende:
Oh jéé gaat echt hard spel worden volgende week, vind ik toch ook wel weer sneu.
Het voegt natuurlijk toe aan het drama, goed in de ogen van het programma.
Maar ik ben het met je eens, het is inderdaad sneu. Haat en nijd onderling (Edith en Wilfred uitgezonderd).
pi_217935647
In de wet staat dat recht van overpad betekent dat de eigenaar ervoor moet zorgen dat dat ook kan, wat een koleresooi in die gang bij de zussen.
pi_217935656
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:51 schreef BragilLarabla het volgende:

[..]
Het voegt natuurlijk toe aan het drama, goed in de ogen van het programma.
Maar ik ben het met je eens, het is inderdaad sneu. Haat en nijd onderling (Edith en Wilfred uitgezonderd).
De rest vergeet wel eens dat het om het totale plaatje gaat, je kan het nog zo netjes afwerken maar als het geen smoel heeft (showroom model) dan is het het net niet.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:56:42 #134
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217935661
Zouden Anouk en Maurits nou echt niet door hebben dat ze eenhele onpersoonlijke woonkamer hebben gemaakt? Zelfde geldt voor Naomi en Victor.
pi_217935726
Toch wel schattig van Wilfried, hoezo stress en opschieten, hij wil een mooie eigen gemaakte lamp. _O-
pi_217935755
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Zouden Anouk en Maurits nou echt niet door hebben dat ze eenhele onpersoonlijke woonkamer hebben gemaakt? Zelfde geldt voor Naomi en Victor.
Ze gaan te veel voor veilig en zo werkt het programma niet. Die meubels gaan er meestal ook weer uit, tenzij je een zelf niks hebt. Ik zou mijn bank, eettafel en bed absoluut mee verhuizen. Wat sfeer creeren is voor het programma zeker belangrijk.
pi_217935773
quote:
Begin (?) deze week hadden Anouk en Maurits al de eerste breuk door niet de werklui van Victor z'n bedrijf in te huren. Door mensen in te huren van je concurrent wordt je natuurlijk nooit zelf de winnaar.
Nu moeten ze nog de stap maken door te breken met de stijl van "VT-Wonen" (waarin ook Naomi zit te kijken) om een keertje te winnen.
pi_217935827
Victor wordt steeds onsympathieker, hoe hij tegen Naomi tekeer gaat.. o|O
pi_217935882
Maurits heeft zelfkennis: "Ik ben toch lichtelijk autistisch en neurotisch dus.." _O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:23:31 #140
124676 RobertoCarlos
pi_217935990
quote:
Nee. Want ze hebben zelf ook geen persoonlijkheid. En dat is niet eens grappig bedoeld....
pi_217935992
Wat een mensen zeg… Kan vooral die kakkers (oud en jong) niet meer aanzien.

Marit en Roelie doen wel “moeilijk” maar dit is ook hun enige leverage. Als anderen dit appartement hadden gehad, hadden ze toch precies hetzelfde gedaan?

Ik vind de productie ook slecht bezig. Grijp gewoon in bij dit soort oneerlijke situaties en trek het speelveld recht.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:24:47 #142
124676 RobertoCarlos
pi_217936008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:02 schreef Firuze60 het volgende:
Toch wel schattig van Wilfried, hoezo stress en opschieten, hij wil een mooie eigen gemaakte lamp. _O-
Van de 2 Zeehondjes is Wilfred nog wel het meest vaag. Edith wil nog wel opschieten, die heeft nog wel gevoel voor planning, dat merkte je vandaag
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:25:56 #143
124676 RobertoCarlos
pi_217936016
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:15 schreef Firuze60 het volgende:
Maurits heeft zelfkennis: "Ik ben toch lichtelijk autistisch en neurotisch dus.." _O-
Ja diep triest. Autisme als scheldwoord gebruiken :r Wat een lul... :(
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:26:36 #144
124676 RobertoCarlos
pi_217936022
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:05 schreef Soury het volgende:

[..]
Ze gaan te veel voor veilig en zo werkt het programma niet. Die meubels gaan er meestal ook weer uit, tenzij je een zelf niks hebt. Ik zou mijn bank, eettafel en bed absoluut mee verhuizen. Wat sfeer creeren is voor het programma zeker belangrijk.
Is dat zo? Het wordt toch gemeubileerd opgeleverd?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:28:31 #145
124676 RobertoCarlos
pi_217936054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:23 schreef KnutselKoningin het volgende:

Ik vind de productie ook slecht bezig. Grijp gewoon in bij dit soort oneerlijke situaties en trek het speelveld recht.
Over welke situatie heb je het?

En ben je écht een knutselkoningin? En zo ja, wie vind je het beste klussen (behalve de professionals)?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:31:17 #146
124676 RobertoCarlos
pi_217936087
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:06 schreef BragilLarabla het volgende:

[..]
Begin (?) deze week hadden Anouk en Maurits al de eerste breuk door niet de werklui van Victor z'n bedrijf in te huren.
Precies! En hoorde je vandaag dat Maurits nu ook uitdrukkelijk zei dat zij, als enige van de niet-professionals, elke week een kamer hebben opgeleverd? :Y)
pi_217936123
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Is dat zo? Het wordt toch gemeubileerd opgeleverd?
Ja maar dat wil niet zeggen dat je daar maar mee moet leven, appartement kan helemaal je smaak zijn maar de meubels ruk. Het is een tv programma dus die gaan voor het verkoop plaatje. Die meubels kunnen op marktplaats :+
pi_217936144
Hopelijk volgende week een vette boete voor A&M en V&N omdat ze Marit eruit willen gooien.
pi_217936157
Die vloer bij Edith en Wilfried, gatverredamme, wat lelijk. Dan viel het mos tegen de muur nog mee.
pi_217936181
Waarom heeft Wilfred altijd dat lelijke hoedje op. Is toch geen gezicht.
pi_217936210
Bij M&H viel mij hun mooie afwerking op, de plinten, deuren en omlijsting, logisch dat het meubilair beetje onpersoonlijk leek, wat wil je ook met Jysk?
pi_217936217
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:41 schreef sjaakspark het volgende:
Waarom heeft Wilfred altijd dat lelijke hoedje op. Is toch geen gezicht.
Omdat ie zich schaamt voor zijn kale knerd.
pi_217936333
Ik snap trouwens niet waarom die architect bij alle appartementen de woonkamer aan de achterkant van het gebouw heeft geplaatst en de slaapkamers aan de voorkant, behalve bij Marit en Roelie (het grootste en duurste appartement). Uitzicht op die binnenplaats en een of ander lelijk complex is niet om aan te zien.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:08:35 #154
124676 RobertoCarlos
pi_217936430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:39 schreef Firuze60 het volgende:
Die vloer bij Edith en Wilfried, gatverredamme, wat lelijk. Dan viel het mos tegen de muur nog mee.
Volgens mij had Eva helemaal niet door dat het mos was _O-
En die Wilfred maar blij zijn dat ie iets unieks had in zijn woonkamer _O-
Vond hun appartement trouwens een rare wereldwinkel-sfeer hebben... :{
pi_217936505
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Volgens mij had Eva helemaal niet door dat het mos was _O-
En die Wilfred maar blij zijn dat ie iets unieks had in zijn woonkamer _O-
Vond hun appartement trouwens een rare wereldwinkel-sfeer hebben... :{
Ja raar ook met dat hokje met klapdeuren. En we worden weer belazerd, ik dacht, ga nog even sneaken op Funda, haha, alle appartementen zijn eraf gehaald en staan ook niet bij 'verkocht'.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juni 2025 @ 23:17:15 #156
862 Arcee
Look closer
pi_217936546
Marit en Roelie *O* Leuk dat ze gewonnen hebben.

Kan Naomi daar weer over gaan janken, terwijl de zussen er niks aan kunnen doen. Geef dan de jury de schuld. :{w
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217936586
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:17 schreef Arcee het volgende:
Marit en Roelie *O* Leuk dat ze gewonnen hebben.

Kan Naomi daar weer over gaan janken, terwijl de zussen er niks aan kunnen doen. Geef dan de jury de schuld. :{w
Natuurlijk is de jury schuldig! Die hebben geen smaak.. _O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:20:11 #158
124676 RobertoCarlos
pi_217936589
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja raar ook met dat hokje met klapdeuren.
Ik dacht dat hij intelligente vouwdeuren ging maken, maar je kunt in dat (toch al kleine) hok helemaal niks neerzetten, anders kun je die draaideuren niet meer bewegen, zo groot zijn ze... :P
Uitvindertje hoor die Wilfred Wortel :P
pi_217936599
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik dacht dat hij intelligente vouwdeuren ging maken, maar je kunt in dat (toch al) hok helemaal niks neerzetten, anders kun je die draaideuren niet meer bewegen... :P
Uitvindertje hoor die Wilfred Wortel :P
Ongelooflijk, die man met zijn rare petjes. Wilfred Wortel _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:22:49 #160
124676 RobertoCarlos
pi_217936623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ongelooflijk, die man met zijn rare petjes. Wilfred Wortel _O- _O- _O- _O-
Echt een lampie die man ;)
pi_217936638
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Echt een lampie die man ;)
En Edith kijkt verliefd scheel met haar dubbele bril.. :D
pi_217936714
Het was een week van door roeien en ruiten gaan in Het Blok.

Bij Broer Konijn en zijn derderangs Barbie namen ze dat wel héél letterlijk. Maar goed, de zelfbenoemde koning ("Einde van de rit is er maar één koning in Het Blok, en dat ben ik") had frisse lucht nodig of zo. Derderangs Barbie probeerde intussen alles weer naar haar gemanicuurde handjes te zetten en ging om het minste of geringste weer over de zeik, zoals een visgraatvloer die (nog) niet door de gang gelegd mocht worden.
En uiteraard deed ze er deze week weer alles aan om haar archnemesis Marit af te zeiken en tegen te werken. Voorbeeldje? "Marit en Roelie voelen zich hier in Het Blok altijd heel snel heel erg benadeeld. Waarom weet ik niet precies. (...) En voor vandaag hadden ze de bakwagen niet gereserveerd, maar ze wilden hem wel hebben. Maar toen hebben we het zelf even zo ingedeeld dat ze hem niet mee kunnen nemen vandaag." Ja nee, helder. Wat een huichelachtig gedrag vertoont die derderangs Barbie toch ook, en het wordt met de week erger.

Meeloper en Aanhangsel doen uiteraard mee met het huichelachtige gedrag van hun best buddies, al is het maar om zichzelf beter te voelen en hun eeuwige Calimero-complex de kop in te drukken. Meeloper ziet - na zich in te likken als rechterhand van Broer Konijn - een uitgelezen kans om zich te tronen tot voorman van de binnenplaats bij de opruimactie. Maar zelf de handen uit de mouwen steken als er te weinig stukadoors zijn die (in zijn ogen) te traag werken? Welnee, daar is ons VVD'ertje te belangrijk voor. Zelf voor eten zorgen is voor hem al een brug te ver, ook daarvoor moet ie bij de hand worden genomen door Broer Konijn.
Zelf werken is sowieso een heikel punt voor de kluskakkers. Aanhangsel: "Als we meer geld hebben kunnen we ook nog wat uitbesteden. En zoals het er nu naar uit ziet, moeten we alles zelf gaan doen de laatste twee weken. Dat wil je natuurlijk ook niet." Meeloper: "...nee." 'Nuff said.
Overigens was ik nogal verbaasd dat Aanhangsel het ineens had over een hond die een dagje zou komen, want ik was toch in de veronderstelling dat Meeloper haar schoothondje was. Maar goed, van die paar seconden dat Baco (?) te zien was werd mij al duidelijk dat dat beest meer manieren heeft dan zijn baasjes.

Knabbel en Babbel hebben zowaar het gevoel dat ze de woonkameroplevering gaan halen. Verder vinden ze alles leuk en gezellig en ziet vooral Babbel geen enkele noodzaak om de handen uit de mouwen te steken. Nee, ze zoekt op d'r dooie gemakje naar moswandpanelen om daar nog een levend schilderij van te maken en Knabbel heeft opeens het lumineuze idee om één of andere houten lampconstructie te maken. Maar de wind zit eindelijk in de zeilen, want naast de primeur van een oplevering te halen winnen ze ook het hamertje-tik spel glansrijk en op een eerlijke manier. En oprecht: ik heb nog nooit zo'n enthousiasme en warm groepsgevoel gezien bij de uitslag van dat spel als deze week. Was de onderlinge sfeer maar altijd zo prettig...

Moffel en Piertje hebben er ook de vaart in zitten. Dat is wel grotendeels dankzij Adriaan (die te pas en te onpas wordt weggekaapt voor andere dingen), want intussen is Moffel vooral druk met het regelen van het verkeer en maakt Piertje geen vrienden als ze godbetert een halfuurtje te laat is met de bakwagen. Verder struinen ze door het Blok-pand in hun immer goede humeur (Moffel: "Ik heb geen last van een ochtendhumeur. Zolang iedereen gewoon even z'n mond houdt en mij even 5 minuten mijn ding laat doen") en zijn ze trouwe voorvechters van koffiepauzes en Het Recht van Overpad. Maar daar kom ik zo nog op terug.

Kletskous en Zn. maken weer volop vrienden. De keuze van Kletskous om de verkregen klushulpen zelf te behouden wordt niet gewaardeerd en Zn. krijgt het aan de stok met een buurtbewoner over de bakwagen. En waar hebben ze die styliste vandaan gehaald, uit de waarzeggerstent op de kermis? :X Maar toch komt er ook bij hun schot in de zaak als ze twee bevriende klussers over de vloer krijgen die - in tegenstelling tot vooral Kletskous - wél weten wat werken is. Of om met Ray te spreken: "Zo hé, eindelijk een paar Antillianen die werken!" Want zelfs als koffiejuffrouwen komen Kletskous & Zn. maar moeizaam uit de verf.

Ik kan genoeg schunnige opmerkingen maken over Marit die in een paal klimt, maar die mogen jullie zelf invullen O-)
Het Recht van Overpad blijft een heet hangijzer bij de kluszusjes. En ook hierin ben ik van mening dat de productie teveel aanstuurt op (onnodig) drama door de situatie op z'n beloop te laten en geen alternatief voorzien heeft. Wel funny dat na een gezamenlijk overleg alleen de zussen het gevoel hebben dat er een soort van oplossing is, hoewel ze daar na een paar dagen ook weer van moeten terugkomen als Moffel en Piertje op stel en sprong met één lullig gipsplaatje zo nodig door het appartement moeten banjeren.
En nee, ik ben echt niet blind voor hoe de zussen soms in de wedstrijd staan, want hun logica betreffende de bouwkachel is bijvoorbeeld onnavolgbaar: "We waren er al bang voor dat wanneer mensen hun eigen gereedschap meenemen dat ze zelf meer recht zouden hebben dan de rest. En zo werkt dat niet." Hč huh, wat? Nu is het op zich regel dat iedereen gebruik kan maken van de meegenomen spullen, maar als de twee beschikbare bouwkachels allebei al bij een ander staan te loeien omdat het stucwerk daar moet drogen kun je ze niet gebruiken, hč?
Desondanks denk ik wel dat de zusjes een goede inborst hebben, aangezien ze zichzelf opwerpen om alsnog een corveedienst te doen terwijl dat niet langer nodig is én Marit zich intussen hoestend en proestend voortbeweegt. Het is dan ook wel erg lullig dat de Vier Musketiers feat. Moffel verstek laten gaan, en je merkt dat het Marit iets doet omdat ze ook wel doorheeft dat ze niet lekker in de groep ligt.
Dus of ze echt zo devious is als door sommigen wordt gesuggereerd? Laten we het haar zelf vragen: "We hadden ze moeten vergiftigen gister met het eten. Ah nee, dat is niet eerlijk hč, het moest wel eerlijk." ...eh... ik denk dat dat een gevoel voor zwarte humor is. Hoop ik.

Ray had er in elk geval zijn handen weer vol aan deze week om als een soort scheidsrechter te fungeren en het onderlinge gekonkel enigszins tot bedaren te brengen. "Zo'n groepsgesprek is gewoon een kindercrčche, want iedereen gaat door elkaar heen. Niemand weet wat hij moet zeggen en iedereen vindt er maar wat van. Maar uiteindelijk wordt er niets beslist." En hij heeft de megafoon gevonden die Erik van der Hoff in de hoogtijdagen meermaals gebruikte om de bouwplaats op stelten te zetten. Tenminste nog iets van een warm gevoel van herkenning en nostalgie in een seizoen wat voornamelijk aan elkaar hangt van door productie gemanifesteerd drama.

En hoewel vooral Kletskous er heilig van overtuigd was dat-ie met behulp van mevrouw Fortuneteller de winst van de woonkamer zou binnenslepen, ging die - geheel onverwacht wat mij betreft - naar de kluszusjes. Een gebeurtenis die prompt zorgde voor dalende temperaturen met het huidige warme zomerweer, want de ijskoude reactie van afgunst van de Vier Musketiers op de winst van Marit en Roelie was door het scherm voelbaar. Het is dan ook vooral heel erg zuur voor Calimero-koppel Meeloper en Aanhangsel. Immers leveren zij week na week KWALITEIT, JA?!? Of zoals ze het zelf verwoorden: "Ik ga niet harder lopen voor deze mensen, echt niet meer. Nee, ik ga niet nachtenlang opblijven omdat zij niet willen belonen hoe hard wij werken." Mag ik effe een teiltje?

Dat wordt nog wat komende week, als Meeloper en Broer Konijn uit pure wraak de democratisch gekozen Marit uit het gezamenlijke klusproject (willen) trappen...

Oh, had Moffel nog iets van niveau te zeggen trouwens?

-O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:34:32 #163
124676 RobertoCarlos
pi_217936794
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En Edith kijkt verliefd scheel met haar dubbele bril.. :D
En roze bril :D
pi_217936956
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:28 schreef PeterKelder het volgende:
Het was een week van door roeien en ruiten gaan in Het Blok.
*knip*

Oh, had Moffel nog iets van niveau te zeggen trouwens?
[ afbeelding ]
-O-
Perfecte weekanalyse weer. Je hebt je zelf echt ingehouden nu even qua Marit adoratie. Mark had wel wat grappige opmerkingen boven zijn kop koffie met peuk, maar die ben ik al snel weer vergeten. Oja, dat ie niet van plan was om ook een tenniselleboog of spit te krijgen door te hard werken. :D
pi_217937091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja raar ook met dat hokje met klapdeuren. En we worden weer belazerd, ik dacht, ga nog even sneaken op Funda, haha, alle appartementen zijn eraf gehaald en staan ook niet bij 'verkocht'.
Even mijzelf corrigeren, ze staan er wel weer op nu, Open Huis.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 00:15:40 #166
124676 RobertoCarlos
pi_217937285
quote:
----Keigoeie weekoverzicht---
[ afbeelding ]
-O-
*O* *O* ^O^

quote:
Overigens was ik nogal verbaasd dat Aanhangsel het ineens had over een hond die een dagje zou komen, want ik was toch in de veronderstelling dat Meeloper haar schoothondje was.
_O- _O-
En Broer Konijn inderdaad! _O-
pi_217937396
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Perfecte weekanalyse weer. Je hebt je zelf echt ingehouden nu even qua Marit adoratie.
En dat terwijl dat een inkoppertje was geweest, helemaal met die demo van haar :9 :D
Nee, maar in de aflevering van vanavond merkte ik bijvoorbeeld ook op dat ze het recht van overpad weer opgooide als mogelijk pressiemiddel inzake het (gezamenlijk) gebruik van gereedschappen, waarvan ik niet goed kon plaatsen of dat met een licht gevoel van sarcasme bedoeld was of niet.
Zij en Roelie weten echt wel dat hun principes niet goed liggen bij andere kluskoppels, maar in dat gedoe met overpad zijn zij in wezen ook slachtoffer omdat de productie niet vooraf met een betere oplossing is gekomen - wat om meerdere redenen wel had gemoeten in mijn optiek - en het nu lekker laat dooretteren om de afleveringen te kunnen vullen met het nodige drama.

Maar goed, ik heb nog altijd liever de (irreëele) principes van de kluszusjes dan het schijnheilige backstabben van die derderangs Barbie en d'r Aanhangsel. Van die mormels krijg ik toch echt moordneigingen van het kaliber Final Destination.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 02:16:58 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217937690
@PeterKelder Dank voor je heerlijke analyse _O_
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 08:37:12 #169
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217938451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 00:30 schreef PeterKelder het volgende:
maar in dat gedoe met overpad zijn zij in wezen ook slachtoffer omdat de productie niet vooraf met een betere oplossing is gekomen - wat om meerdere redenen wel had gemoeten in mijn optiek - en het nu lekker laat dooretteren om de afleveringen te kunnen vullen met het nodige drama
Ja dit vind ik nu ook -O- Het duurt echt te lang en voor alledrie de koppels belemmert het gewoon het klussen. Er is niet één koppel heel onredelijk want ik snap ze alledrie, en nog meer als straks het appartement van Marit en Roelie steeds verder klaar is, en ze steeds schoon kunnen gaan maken. Je weet toch dat er veel gesjouwd gaat worden.

Twee weken van dit gezeik was nog wel vermakelijk geweest, maar nu is het wel klaar :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217938496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:58 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom die architect bij alle appartementen de woonkamer aan de achterkant van het gebouw heeft geplaatst en de slaapkamers aan de voorkant, behalve bij Marit en Roelie (het grootste en duurste appartement). Uitzicht op die binnenplaats en een of ander lelijk complex is niet om aan te zien.
Omdat je aan de voorkant ook geen echt mooi uitzicht hebt, alleen bij m&a (maas in de verte als dat al zichtbaar is). En bij m&r is het juist raar, die hadden een woonkamer met balkon kunnen hebben (dat stuk dat ze nu als toegang hebben).
Bovendien, de binnenplaats heeft een mooie boom, als daar straks nog iets van tuin/planten omheen komt is dat een mooi uitzicht.

Vanaf het begin gezegd: dit pand leent zich niet voor zes appartementen, het stond niet voor niets jaren leeg.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_217938504
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Over welke situatie heb je het?

En ben je écht een knutselkoningin? En zo ja, wie vind je het beste klussen (behalve de professionals)?
Ja al dat achterbakse gedoe met die bakwagen, eigen spullen gebruiken en dan niet willen uitlenen, klussers invliegen als “vrienden”, budgetten die me niet uit lijken te komen en als kers op de taart toch dat 1 appartement de “snelweg” van het Blok is. Oja en dat geklier dat Maurits rechterhand is; meteen korte metten mee maken.

En wat me ook compleet in het verkeerde keelgat schoot is dat Mau en z’n persoon over Marit ging zeiken dat ze zoveel om hulp vroeg. (Er compleet aan voorbij gaan dat hij de hele tijd rondhangt bij Victor tot hij hulp krijgt…)

De beste knutselaar is Wilfred; die man heeft geen gevoel voor tijd, maar wel gouden handjes. Edith komt niet echt in beeld, maar zij snappen het geloof ik wel. Tweede beste amateurduo vind ik Marit&Roelie, aangezien zij met 0 ervaring zijn binnengekomen en dit maar wel even flikken. Daarna de rest, denk ik, vind hen meer stylisten dan knutselaars. Ondanks dat M&H en M&dinges beide al een huis hebben verbouwd. Overigens scoren bijna alle amateurs boven Faisel in mijn boekje. ;)
pi_217938534
Even los van dat er inmiddels een andere toegang had moeten zijn: die gang van m&r is gewoon gevaarlijk met al die losliggende zooi en vloerverwarming. Ray was vast al naar huis anders hadden ze mogen opruimen.

Ik vond hun kamer overigens niet de beste. Plafond niet af en de meubels verzopen in de ruimte. Waar de vorige keer gezeurd werd over het benadrukken van de hoogte werd daar nu niets van gezegd en inderdaad twee kastjes van de ikea helpen dan niet.
Overigens, de oude kast van f&c sloeg ook nergens op, stilist of niet. Ik heb bewust nog niet op funda gekeken maar op basis van wat ik tot nu toe gezien heb zou ik liever een van de beige canvassen willen dan het appartement van m&r. Bij de beige huizen doet een laagje verf al veel en bij m&r moet ik veel meer doen. Maar goed, de makelaar en de stylist zien het anders, benieuwd hoe de kopers er naar kijken.
pi_217938665
Ik vind de zusjes echt wel een beetje vervelend, maar ik vond hun huiskamer wel het mooist. Meteen een soort thuis gevoel.

Van Naomi en Anouk, beiden erg klinisch, toch vond ik de kamer van Naomi en Victor wel iets leuker dan die van Anouk en Maurits, die was erg klinisch en ook niks aan de muur.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2025 @ 10:44:37 #174
862 Arcee
Look closer
pi_217939264
quote:
En oprecht: ik heb nog nooit zo'n enthousiasme en warm groepsgevoel gezien bij de uitslag van dat spel als deze week. Was de onderlinge sfeer maar altijd zo prettig...
Ja, toen was alles even vergeten en vergeven. Mooi moment inderdaad.

quote:
de ijskoude reactie van afgunst van de Vier Musketiers op de winst van Marit en Roelie was door het scherm voelbaar.
Ja. *O*
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:45:19 #175
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217939273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:16 schreef Michellee het volgende:
Ik vind de zusjes echt wel een beetje vervelend, maar ik vond hun huiskamer wel het mooist. Meteen een soort thuis gevoel.

Van Naomi en Anouk, beiden erg klinisch, toch vond ik de kamer van Naomi en Victor wel iets leuker dan die van Anouk en Maurits, die was erg klinisch en ook niks aan de muur.
Mee eens, behalve die kolossale nis.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:49:19 #176
124676 RobertoCarlos
pi_217939322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 08:45 schreef KnutselKoningin het volgende:

[..]
Ja al dat achterbakse gedoe met die bakwagen, eigen spullen gebruiken en dan niet willen uitlenen, klussers invliegen als “vrienden”, budgetten die me niet uit lijken te komen en als kers op de taart toch dat 1 appartement de “snelweg” van het Blok is. Oja en dat geklier dat Maurits rechterhand is; meteen korte metten mee maken.

En wat me ook compleet in het verkeerde keelgat schoot is dat Mau en z’n persoon over Marit ging zeiken dat ze zoveel om hulp vroeg. (Er compleet aan voorbij gaan dat hij de hele tijd rondhangt bij Victor tot hij hulp krijgt…)

De beste knutselaar is Wilfred; die man heeft geen gevoel voor tijd, maar wel gouden handjes. Edith komt niet echt in beeld, maar zij snappen het geloof ik wel. Tweede beste amateurduo vind ik Marit&Roelie, aangezien zij met 0 ervaring zijn binnengekomen en dit maar wel even flikken. Daarna de rest, denk ik, vind hen meer stylisten dan knutselaars. Ondanks dat M&H en M&dinges beide al een huis hebben verbouwd. Overigens scoren bijna alle amateurs boven Faisel in mijn boekje. ;)
^O^ Ja, ik snap wel wat je bedoelt!
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:20:35 #177
124676 RobertoCarlos
pi_217939655
Om de discussie hier wat makkelijker te maken, hier van alle 6 appartementen de woonkamer:

(1/6)

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertoCarlos op 14-06-2025 13:21:43 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:20:55 #178
124676 RobertoCarlos
pi_217939658

(2/6)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:21:30 #179
124676 RobertoCarlos
pi_217939669

(3/6)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:22:05 #180
124676 RobertoCarlos
pi_217939677

(4/6)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:22:43 #181
124676 RobertoCarlos
pi_217939684

(5/6)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:23:28 #182
124676 RobertoCarlos
pi_217939691

(6/6) Einde verhaal :s)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:29:30 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217939745
Dat ze dat van Wilfred en Edith een oplevering noemen. Er staat alleen een bank.

Die houten tafel bij Marit is enig. En de kamer oogt knus.
pi_217939998
Persoonlijk vind ik de kamer van Heidi en Mark erg leuk. Net zoals die van Chris en Faisel
pi_217940006
Ik ben wel fan van hoe de kamer van m+r is geworden. Vind het veel levendiger dan al het beige van de andere 2 stellen.

De jury heeft al vaker aangegeven dat ze die beige kleuren niet mooi vinden, ik snap dan ook niet dat ze ermee door gaan.
pi_217940019
De kasten van m&r hadden de hoogte in gemoeten, dat levert iets op om naar te kijken en de hoogte te benadrukken. De lambrisering doet dat nu net niet. En ja het oogt knus maar ook niet verkooptechnisch neutraal.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 12:07:40 #187
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940038
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:04 schreef d.k. het volgende:
De kasten van m&r hadden de hoogte in gemoeten, dat levert iets op om naar te kijken en de hoogte te benadrukken. De lambrisering doet dat nu net niet. En ja het oogt knus maar ook niet verkooptechnisch neutraal.
Ik denk dat ze misschien gewonnen hebben omdat hun stijl beviel. Persoonlijk en ‘gelijk thuis’. Dat beige gedoe is onpersoonlijk en dertien in een dozijn.
pi_217940089
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:02 schreef blessed19 het volgende:
Ik ben wel fan van hoe de kamer van m+r is geworden. Vind het veel levendiger dan al het beige van de andere 2 stellen.

De jury heeft al vaker aangegeven dat ze die beige kleuren niet mooi vinden, ik snap dan ook niet dat ze ermee door gaan.
Aan de ene kant snap ik wel dat ze ermee doorgaan. Volgens hun gaan het op deze manier uiteindelijk het meest opleveren. Kan best kloppen.

Ik snap echter niet dat ze steeds zo woedend zijn dat ze niet winnen :'). Je weet toch dat de jury dit niet moet.
pi_217940219
N&V calculeren in dat ze niet winnen, voor M&A is het inmiddels nodig om te winnen. N&V gaan voor de lange termijn, de eindwinst. En die win je met de beste verkoop en vaak is dat niet het appartement dat het modernste is ingericht, maar juist dat wat kwaliteit heeft. En je kan het mooi vinden of niet, het is keurig afgewerkt. Alles is netjes gestuct, voorzien van eerste laag verf en er lijkt kwalitatief goed materiaal gebruikt te zijn wat ook keurig verwerkt is. Als de kleur je niet bevalt is het zo overgeschilderd, terwijl het lastiger is om een badkamer aan te passen als het niet je stijl is of een vloer te vervangen oid. De vraag is ook hoe goed iedereen nog in budget zit. Als ik hoor dat F&C nog maar 12k hebben voor de keuken en de gang (en het terras neem ik aan) dan vind ik dat heel weinig. Dan mag je hopen dat de keuken zelf daar niet bij zit want alleen al de apparaten daarin kosten enkele duizenden euros. Bij M&R weten we dat de facturen niet op orde waren, dus misschien gaat het daar ook nog wel mis. En van M&A weten we ook dat het krap is. Je kan natuurlijk ook winnen als je zo min mogelijk uitgeeft en dat lijken V&N nu te doen. Bovendien presenteren ze het wel beter...dat tv meubel van hen is ook gewoon Ikea, maar het ziet er gewoon net wat gelikter uit dan de kasten van M&R of het meubel van M&A. En trouwens, je koopt de appartementen met inrichting, maar ik denk dat dat geen meerwaarde oplevert. Het eerste wat de kopers waarschijnlijk doen is de meubels weer verkopen, het zijn geen unieke stukken ofzo.
pi_217940231
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:02 schreef blessed19 het volgende:

De juryleden gaan het niet kopen. Dat zal de motivatie zijn om hun styling niet aan te passen.
pi_217940302
Het valt wel meteen op dat de woonkamer van Marit en Roelie de enige is die, hoewel miniem, ietwat kleur op de muur heeft zitten. Dat vind ik ook het probleem met de 'smaak' van nagenoeg alle koppels: het is allemaal wit/beige/grijsachtig met wat groene elementen, zowel op de muren als in het interieur. Er springt nergens een knalrode bank of roze geschilderde muur uit. Die graftakken van derderangs Barbie vallen ook in het niets bij de verder klinisch opgeleverde woonkamer - "DAT ZIJN DE WOONTRENDS!!!" Tja, wansmaak is ook smaak, maar ik kan mij niet indenken dat er iemand bij z'n volle verstand in een replica van de wachtkamer van een willekeurige botoxkliniek wil wonen.

Ik ben wel van mening dat die kast bij de zusjes veel te laag is, gezien de hoogte van de ruimte. Als er meer tijd was of de planning beter was geweest, hadden ze kunnen uitpakken met van die dikke boekenplanken die tot aan het plafond reiken met een ladder ervoor, als in een ouderwetse bibliotheek. Dan was die ruimte veel beter benut geweest wat mij betreft.
pi_217940381
Snap nu wel waarom Marit dus moeite had om het geleende spul terug te brengen. In haar hoofd komen ze gewoon de gezamelijke spullen weer ophalen. In het hoofd van de rest komt zij HUN spullen weer terugbrengen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:07:32 #193
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:39 schreef NedKelly het volgende:

[..]
De juryleden gaan het niet kopen. Dat zal de motivatie zijn om hun styling niet aan te passen.
Misschien vinden veel kopers ook het app. van M&R aantrekkelijk.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:14:28 #194
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940477
Het gaat erom of zo’n appartement je ‘pakt’ als koper. En dat is dan toch niet per definitie bij de appartementen van M&A en N&V. Smaken verschillen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:28:47 #195
124676 RobertoCarlos
pi_217940615
Eigenlijk zou je, als je weet dat je mee gaat doen met Het Blok, vooraf eerst eens aan een (paar) makelaar(s) moeten vragen wat voor type kopers in Katrien zouden willen wonen.
En dan daarna hun smaak bepalen bijv. door eens met een echt goede stylist(e) te praten. Dan pas kun je een 'smaakplan' maken voor de styling elke kamer van jouw appartement.

Als je de opleveringen wilt winnen, is dat zinniger dan klusmateriaal reserveren in een magazijn en jouw bouw-collega's paraat laten staan...
pi_217940632
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Eigenlijk zou je, als je weet dat je mee gaat doen met Het Blok, vooraf eerst eens aan een (paar) makelaar(s) moeten vragen wat voor type kopers in Katrien zouden willen wonen.
En dan daarna hun smaak bepalen bijv. door eens met een echt goede stylist(e) te praten. Dan pas kun je een 'smaakplan' maken voor de styling elke kamer van jouw appartement.

Als je de opleveringen wilt winnen, is dat zinniger dan klusmateriaal reserveren in een magazijn en jouw bouw-collega's paraat laten staan...
Dan ben je nog afhankelijk van Sjonnie & Anita.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:31:50 #197
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940649
Wie weet wordt het wel gekocht door senioren. Kan ook nog.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:32:00 #198
124676 RobertoCarlos
pi_217940650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:30 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Dan ben je nog afhankelijk van Sjonnie & Anita.
Wat hebben Naomi & Victor ermee te maken? Ik mis iets...
pi_217940682
Nou ja en de vraag is echt wie wil dit kopen? Geen senioren denk ik, want geen lift. Dan moeten het jongeren zijn en daarvoor zijn ze denk ik te duur. Dus de doelgroep is redelijk beperkt.
Bovendien zijn er afgelopen jaren al behoorlijk wat appartementen voor ouderen verkocht in Grave, markt is een keer verzadigd.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:36:30 #200
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940694
Waarom is de lift weg?
pi_217940728
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom is de lift weg?
Of zit ie bij het nummer van 21 op de kaart? Als dat zo is dan is het wel een optie voor ouderen. Wel kleine lift, daar lijkt geen brancard in te passen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:41:11 #202
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217940732
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:40 schreef d.k. het volgende:

[..]
Of zit ie bij het nummer van 21 op de kaart? Als dat zo is dan is het wel een optie voor ouderen. Wel kleine lift, daar lijkt geen brancard in te passen.
Ik heb geen idee.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2025 @ 13:51:42 #203
862 Arcee
Look closer
pi_217940818
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:35 schreef d.k. het volgende:
Nou ja en de vraag is echt wie wil dit kopen? Geen senioren denk ik, want geen lift. Dan moeten het jongeren zijn en daarvoor zijn ze denk ik te duur. Dus de doelgroep is redelijk beperkt.
Ja, want er zit niks tussen senioren die een lift nodig hebben en jongeren.
pi_217940859
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:51 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ja, want er zit niks tussen senioren die een lift nodig hebben en jongeren.
Daar zit heel veel tussen maar Grave is eerder een woonplaats voor gezinnen en die willen een huis. En juist voor de doelgroep die tussen 40 en 60 is en geen kinderen heeft is de laatste tijd al veel opgeleverd. Dat hele grote gebouw schuin tegenover het blok zit ook vol met grote appartementen voor deze doelgroep.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:10:30 #205
124676 RobertoCarlos
pi_217940964
Iemand hier zei het al, maar ik snap echt niet dat F&C niet iets voor die deuren van de nooduitgang (?) hebben gedaan, een gordijn of zo. Of doe iets anders creatiefs met die deuren... nu is het net alsof je in een garage zit of zo...
pi_217940978
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Iemand hier zei het al, maar ik snap echt niet dat F&C niet iets voor die deuren van de nooduitgang (?) hebben gedaan, een gordijn of zo. Of doe iets anders creatiefs met die deuren... nu is het net alsof je in een garage zit of zo...
Dat worden openslaande tuindeuren toch? Net als bij m&a daar wordt een raam ook nog vervangen door tuindeuren.

Het complex heeft trouwens een lift aldus funda. En in de prijs zitten geen parkeerplaatsen, die moet je apart kopen.
pi_217941120
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Misschien vinden veel kopers ook het app. van M&R aantrekkelijk.
Dat geloof ik zeker, dat appartement is ook aantrekkelijk. Al is de badkamer wel heel specifiek qua kleur.
pi_217941128
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gaat erom of zo’n appartement je ‘pakt’ als koper. En dat is dan toch niet per definitie bij de appartementen van M&A en N&V. Smaken verschillen.
Ook dat zeker, maar bekijk maar eens 20 huizen op Funda in een bepaald segment. Zien er ook allemaal VTWonen uit. Genoeg mensen die dat aanspreekt.
pi_217941150
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:35 schreef d.k. het volgende:
Bovendien zijn er afgelopen jaren al behoorlijk wat appartementen voor ouderen verkocht in Grave, markt is een keer verzadigd.
Er is gewoon een lift hoor. Die is vervangen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:33:03 #210
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217941163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:28 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ook dat zeker, maar bekijk maar eens 20 huizen op Funda in een bepaald segment. Zien er ook allemaal VTWonen uit. Genoeg mensen die dat aanspreekt.
We zullen zien :)
pi_217942770
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:12 schreef d.k. het volgende:

[..]
Dat worden openslaande tuindeuren toch? Net als bij m&a daar wordt een raam ook nog vervangen door tuindeuren.

Het complex heeft trouwens een lift aldus funda. En in de prijs zitten geen parkeerplaatsen, die moet je apart kopen.
Oei oei, bijna een spoiler.. ;)

Mooi overzicht met foto's zo, @RobertoCarlos :Y

De woonkamer van M&H heeft nog dat mooie balkenplafond, die van M&R lelijk gipsplaat. Geen van allen weet de hoogte goed te gebruiken. Dat hokje (?) met dat trappetje bij A&M is wel grappig, maar lijkt zo ook totaal geen functie te hebben.
pi_217943355
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 17:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oei oei, bijna een spoiler.. ;)

Mooi overzicht met foto's zo, @:RobertoCarlos :Y

De woonkamer van M&H heeft nog dat mooie balkenplafond, die van M&R lelijk gipsplaat. Geen van allen weet de hoogte goed te gebruiken. Dat hokje (?) met dat trappetje bij A&M is wel grappig, maar lijkt zo ook totaal geen functie te hebben.
Geen functie en niet veilig want geen balustrade, heb je dus ook niets aan.
De appartementen met oud hoog balkenplafond zijn wel echt mooier dan die met de verlaagde plafonds.
pi_217943581
LET OP: de foto's in de spoilertags komen van Funda en kunnen ietwat spoilery zijn over de afwerking van de woonkamers:

SPOILER: Broer Konijn en Barbie Botox
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meeloper en Aanhangsel
SPOILER: Kletskous & Zn.
SPOILER: Knabbel en Babbel
SPOILER: Moffel en Piertje
SPOILER: Marit en Roelie
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:05:43 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217944085
Wat is dat hok (met deur) in de woonkamer van Heidy en Mark?
pi_217944240
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat is dat hok (met deur) in de woonkamer van Heidy en Mark?
De plattegrond van het appartement zoals het op Funda staat:

SPOILER
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:21:32 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217944283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:18 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
De plattegrond van het appartement zoals het op Funda staat:

SPOILER
Dank je, ik zie het, het is een deel van een slaapkamer.
pi_217944349
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dank je, ik zie het, het is een deel van een slaapkamer.
Begrijp ook gelijk waarom dit appartement voor geen enkel stel de eerste keuze was.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:35:25 #218
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217944428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Begrijp ook gelijk waarom dit appartement voor geen enkel stel de eerste keuze was.
Oh ja inderdaad!
pi_217946219
Ray schijnt nu nog bezig te zijn, dus heel veel is er dit seizoen niet afgeleverd...
pi_217946825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 21:50 schreef __Fokker__ het volgende:
Ray schijnt nu nog bezig te zijn, dus heel veel is er dit seizoen niet afgeleverd...
Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij nu nog bezig is terwijl er al bezichtigingen zijn en er komende dinsdag Open Huis is. Of het moet puur gaan om bijvoorbeeld de hal met trappenhuis, dat dat nog niet klaar is.
pi_217949220
Ik snap de keuze van Victor en Naomi wel, is niet het meest mooie, maar de meeste mensen die een huis kopen, gaan zelf nog iets van zelf schilderen en naar eigen wens maken. Dat is makkelijker met witte muren en neutrale kleuren dan als er al kleur is.

Ik vind het appartement van Faisel en Chris ook heel mooi met die lijsten en dat schilderij. Alleen die gekke oude kast vind ik dan weer niet passen.
pi_217949855
De appartementen van v&n en a&m zijn dankzij de extra ramen aan de zijkant zoveel lichter, dat helpt ook bij verkoop. De tweede slaapkamer van m&h heeft gewoon geen direct daglicht, alleen via de woonkamer. En dat is bij de kunstenaars ook.
pi_217952656
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:10 schreef d.k. het volgende:
De appartementen van v&n en a&m zijn dankzij de extra ramen aan de zijkant zoveel lichter, dat helpt ook bij verkoop. De tweede slaapkamer van m&h heeft gewoon geen direct daglicht, alleen via de woonkamer. En dat is bij de kunstenaars ook.
Bij een aantal appartementen bereik je de badkamer via de woonkamer, best vreemd. Het rare hokje in de woonkamer van A&M is de ingang naar de keldertrap, nog vreemder.
De idioot verlaagde constructie naast het balkenplafond met die bovenramen in de woonkamer van E&W is om dan inderdaad buitenlicht te krijgen.
M&R hebben dan wel het grootste appartement, maar twee gangen (hal en gang naar de achterdeur) dus loze ruimtes waar je niks mee kunt.

Al met al, ik zou er geen cent voor geven. _O-
pi_217953929
Ik ben alle panden op Funda aan het bekijken en als geheel heb ik een Waldorf Astoria vibe. Met een historisch pand neigen de verschillende appartementen naar een bepaalde visie.

Voor mij persoonlijk minder thuisgevoel en meer (permanent) op hotel. Nou zijn er ook mensen die liever willen dat ze altijd op vakantie zijn, mss is een van de panden dan hun geknipte wens.
pi_217957812
Naja, dat begrijp ik dan weer wel. Het pand heeft toch een statige uitstraling en dan verwacht je ook wat luxe bij de inrichting.

Ondanks dat het een pvc-vloer is vind ik de vloer bij de zussen het mooist gekozen zowel qua kleur als 'plank' en zo langzamerhand komt een visgraatvloer mijn neus uit, die van E&W is ronduit foeilelijk.

[ Bericht 23% gewijzigd door Firuze60 op 15-06-2025 22:47:22 ]
  maandag 16 juni 2025 @ 20:32:15 #226
136 V.
pi_217964429
Wat fluisterden Anouk en Druiplip nou tegen elkaar in het begin.?
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:34:51 #227
136 V.
pi_217964443
Ik ben het gekonkel trouwens best zat. Maak een leuke rls over een verbouwingswedstrijd met af en toe wat gedoe.

Maar dit ben ik echt beu.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217964473
Oei flinke ruzie geweest dus, jammer dat de camera ploeg net weg was.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:39:29 #229
136 V.
pi_217964476
En wat een slachtoffers zijn die kakkers en die twee proleten trouwens.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217964484
Afglijden tot chantage -O-
Briljant!
pi_217964499
Hoe vaak doet iemand die spuit in haar lip, het is weer dikker.
pi_217964519
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:34 schreef V. het volgende:
Ik ben het gekonkel trouwens best zat. Maak een leuke rls over een verbouwingswedstrijd met af en toe wat gedoe.

Maar dit ben ik echt beu.
Ben er ook wel klaar mee, kijk het eigenlijk ook niet meer. Lees hier wel hoe het afloopt, erger me teveel aan het zeik eromheen.
De agent en de soldaat wonnen vorig seizoen alles, maar die waren niet zo irritant, ja ok, die prutsers met olivia-nowee, maar dat was een andere manier van ergeren, dat was gewoon onkunde, niet elkaar naaien.
pi_217964535
Ik loop wat achter, maar ik zou zeggen prima Vic en Mau dan pakt iemand anders het op en die 1000 euro gaat dan ook niet door. :W
  maandag 16 juni 2025 @ 20:51:02 #234
136 V.
pi_217964549
Sorry, maar die vier zijn echt met afstand de ergsten van dit Blok.
De zussen zijn irritant, maar dit niveau slaat echt nergens op.
Die ordinaire fillerkut die al weeeeeken niks anders doet dan schreeuwen, konkelen en klagen die zonder tegenwind hier haar eigen fictie loopt te blčren.

Echt, als je uit gal, kots en stront een mens zou boetseren, krijg je nog altijd iets beters dan deze kamperhork.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217964572
Denk niet dat dit de bekendheid is die ze voor ogen had met het meedoen van dit programma :D :D :D
pi_217964584
quote:
8s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:51 schreef V. het volgende:
Sorry, maar die vier zijn echt met afstand de ergsten van dit Blok.
De zussen zijn irritant, maar dit niveau slaat echt nergens op.
Die ordinaire fillerkut die al weeeeeken niks anders doet dan schreeuwen, konkelen en klagen die zonder tegenwind hier haar eigen fictie loopt te blčren.

Echt, als je uit gal, kots en stront een mens zou boetseren, krijg je nog altijd iets beters dan deze kamperhork.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat allemaal gegaan is. Volgens Victor was het gewoon een vraag, maar aangezien ze natuurlijk enorm baalden dat de zusjes hadden gewonnen zal het wel een enorme steek onder water zijn geweest.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:59:57 #237
136 V.
pi_217964612
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:55 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat allemaal gegaan is. Volgens Victor was het gewoon een vraag, maar aangezien ze natuurlijk enorm baalden dat de zusjes hadden gewonnen zal het wel een enorme steek onder water zijn geweest.
Ja, dat is gewoon verhaal halen geweest. En na al die weken van gezuig, kan ik mij voorstellen dat je knapt.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217964628
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:59 schreef V. het volgende:

[..]
Ja, dat is gewoon verhaal halen geweest. En na al die weken van gezuig, kan ik mij voorstellen dat je knapt.
Dat dus.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:02:48 #239
136 V.
pi_217964644
En nog even, het zijn uiteraard typische PVV-ers.
Zelf de regels buigen en breken en voor je onvree zondebokken zoeken.

Victor met zijn "we zetten onze mannetjes er weer op" en "effe 300 euro van het budget stukslaan in een restaurant."
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217964663
Plus dat ze die zusjes met meer dingen hebben zitten dwarspissen, die Bakwagen inpikken, de twee dames die Roelie expres buitensluiten terwijl zij ook verantwoordelijk is voor de inrichting. Het begon allemaal na de badkamer en sindsdien zitten die vier te stoken.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:07:03 #241
136 V.
pi_217964677
Het zijn gewoon ordinaire plebejers.
Het niet waard om tegen ze aan te pissen als ze in de fik staan.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:10:06 #242
136 V.
pi_217964696
Maar ik ga stoppen met kijken denk ik.
Zonde van mijn hart, mijn tijd en humeur.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217964705
Ja leuk Edith, maar trek je smoel dan open bij de vergadering. Pfffff........
pi_217964709
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:10 schreef V. het volgende:
Maar ik ga stoppen met kijken denk ik.
Zonde van mijn hart, mijn tijd en humeur.
Zit ik hier in mijn uppie -O-
pi_217964742
Ik kijk soms ook nog ;)

Ben benieuwd of ze nog gaan ingrijpen, dit lijkt meer op pesten en samenspannen. Ben er nog niet uit wie ik sneuer vind, de bully's of de meelopers. Neig toch naar de meelopers, je zou op deze leeftijd toch beter moeten weten. (bij de bully's zit dit gedrag er gewoon in)
pi_217964760
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:16 schreef __Fokker__ het volgende:
Ik kijk soms ook nog ;)

Ben benieuwd of ze nog gaan ingrijpen, dit lijkt meer op pesten en samenspannen. Ben er nog niet uit wie ik sneuer vind, de bully's of de meelopers. Neig toch naar de meelopers, je zou op deze leeftijd toch beter moeten weten. (bij de bully's zit dit gedrag er gewoon in)
Die zusjes zijn ook wel rete irritant soms, maar dit is gewoon pestgedrag (al een tijdje) en buitensluiten.
pi_217964778
Volgend seizoen beter casten en sowieso geen professionals mee laten doen, al was die man van Femke vorig seizoen van het zolder appartement ook een timmerman ofzo toch?
pi_217964813
Ik snap wel dat Naomi en Anoek Edith erbij willen hebben. Die trekt haar mond toch niet open en vind alles prima. :')
Oh achteraf kan ze wel haar mening geven (voor de camera zonder die twee miepen)
  maandag 16 juni 2025 @ 21:33:57 #249
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217964857
Pffff het gaat maar door. Victor kan het niet aan dat Marit voor de tweede keer gewonnen heeft. En nu krijgt ze alle wrok over zich heen. Maurits is helemaal een sukkel.

Zag ik nou Anouk onder het t-shirt van Naomi over haar rug kriebelen?
pi_217964896
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Klopt. Ik werd er (ook?) ontoepasselijk van.
pi_217964947
quote:
Pffff het gaat maar door. Victor kan het niet aan dat Marit voor de tweede keer gewonnen heeft. En nu krijgt ze alle wrok over zich heen. Maurits is helemaal een sukkel.

Ik snap de rest ook niet hoor, Mark en Heidy zijn denk allang blij dat ze maatjes kunnen zijn met Victor. Die Edith en vent zeggen niks (in de groep) Faisel trekt nog wel zijn mond open maar ja verder heb je er ook niet veel aan.
Niemand die het opneemt voor Marit, en Roelie is ook de klos.
pi_217964967
Dit lijkt wel pesten voor volwassenen..
:-(
  maandag 16 juni 2025 @ 21:50:24 #253
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217964994
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:44 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik snap de rest ook niet hoor, Mark en Heidy zijn denk allang blij dat ze maatjes kunnen zijn met Victor. Die Edith en vent zeggen niks (in de groep) Faisel trekt nog wel zijn mond open maar ja verder heb je er ook niet veel aan.
Niemand die het opneemt voor Marit, en Roelie is ook de klos.
Ja zo is het inderdaad. Maar als enig weerlegpuntje: Marit heeft veel van de anderen gekregen (materiaal, advies) maar wat heeft zij gegeven?
pi_217964996
De afwerkgigant kan nu geen "EZ" meer roepen en daar kan hij niet zo goed tegen _O-
pi_217965010
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja zo is het inderdaad. Maar als enig weerlegpuntje: Marit heeft veel van de anderen gekregen (materiaal, advies) maar wat heeft zij gegeven?
Recht van overpad.
Materiaal is volgens de regels een non-issue, zodra je eigen spullen meeneemt komen die in de gezamenlijke poel.....
  maandag 16 juni 2025 @ 21:54:57 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217965034
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:52 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Recht van overpad.
Materiaal is volgens de regels een non-issue, zodra je eigen spullen meeneemt komen die in de gezamenlijke poel.....
Het recht van overpad ging verre van harte. Ze moest wel. En ik bedoel gewoon, over en weer dingen vragen en uitlenen.
pi_217965060
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het recht van overpad ging verre van harte. Ze moest wel. En ik bedoel gewoon, over en weer dingen vragen en uitlenen.
Ze laat Faisel douchen, zo zijn er vast meer dingen die we niet zien.
En wat kun je terugverwachten van een noob die advies komt vragen? Niet veel en dat weet je van tevoren.

Dit is gewoon puur zieken terwijl ze zelf dingen niet handig aan pakken(geef er wat kleur aan, en je wint misschien gewoon wel).
pi_217965062
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:52 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Recht van overpad.
Ja, waar een aantal stellen op tegen waren omdat ze het gezeur al aan voelden komen toch? (Hint dit waren ook Marit en Roelie.) Toen werd het erdoorheen gedrukt en nu is het opeens een probleem.

Plus volgens Victor mag vragen stellen altijd, ongeacht de tekst, toon of whatever; dus vind het niet netjes om van advies vragen een ruilhandel te maken :p

Ik vind het echt onwijs kinderachtig van heel de groep. Zo egocentrisch allemaal.. en zo asociaal gedrag. “Niemand praat zo tegen mijn vent, wees blij dat ik je niet over het plein heb getrokken” uhhh :/
pi_217965067
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja absoluut maar dat hele gezeur ook over dat Marit van mening is dat je iemands geleende spullen niet terug hoeft te brengen is ook een fabeltje, dat is hoe Naomi het tegen Victor vertelde en verdraaide een ietsie pietsie Marits woorden. Marit zou ook niet mijn vriendin zijn hoor maar wat er nu gebeurd is echt te zot voor woorden. Ze zitten allemaal buiten aan de borrel min twee :N
pi_217965093
Ik hoop dat de oplevering van dat appartement niet goed is eigenlijk. Teleurgestelde jury omdat alles beige is. En uiteraard dat het plafond niet is gestuct.
  maandag 16 juni 2025 @ 22:05:50 #261
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217965112
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:59 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Ze laat Faisel douchen, zo zijn er vast meer dingen die we niet zien.
En wat kun je terugverwachten van een noob die advies komt vragen? Niet veel en dat weet je van tevoren.

Dit is gewoon puur zieken terwijl ze zelf dingen niet handig aan pakken(geef er wat kleur aan, en je wint misschien gewoon wel).
Ook al sta ik nu achter Marit, ik blijf erbij dat ze in het groepsgebeuren een steek heeft laten vallen. Faisal mag er douchen ik denk omdat hij haar erg geholpen heeft.
  maandag 16 juni 2025 @ 22:07:09 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217965118
Maar waarom werkten ze vandaag niet aan dat extra appartement…?
  maandag 16 juni 2025 @ 22:09:44 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217965139
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:00 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja absoluut maar dat hele gezeur ook over dat Marit van mening is dat je iemands geleende spullen niet terug hoeft te brengen is ook een fabeltje, dat is hoe Naomi het tegen Victor vertelde en verdraaide een ietsie pietsie Marits woorden. Marit zou ook niet mijn vriendin zijn hoor maar wat er nu gebeurd is echt te zot voor woorden. Ze zitten allemaal buiten aan de borrel min twee :N
Ja, eens. Het is stuitend.
pi_217965161
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:50 schreef __Fokker__ het volgende:
De afwerkgigant kan nu geen "EZ" meer roepen en daar kan hij niet zo goed tegen _O-
Je bedoelt Victor? Degene die zo trots was dat hij zo perfect z'n badkamer had opgeleverd? Die klaagde over Marit&Roelie dat die niet alles hadden afgewerkt? Dezelfde Victor die in de aflevering van vandaag dan "eindelijk" dan de wc-pot aan het afkitten was... 8)7
pi_217965208
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ook al sta ik nu achter Marit, ik blijf erbij dat ze in het groepsgebeuren een steek heeft laten vallen. Faisal mag er douchen ik denk omdat hij haar erg geholpen heeft.
Eens. Vooral dat gigantisch dwars doen over het overpad terwijl dat een recht is en geen gunst en dat Faisal op elk moment mag binnenlopen om te douchen zelfs als ze liggen te slapen.

Expres die gang niet opruimen zodat mensen hun benen breken. Terwijl ik dan denk in de tijd dat de gezamenlijke ruimtes moesten worden opgeruimd om een bouwstop te voorkomen hadden zij ook hun eigen gang kunnen aanpakken met als reden dat de helft van de koppels daar doorheen moet. Dan hadden ze die tijd mooi in hun eigen appartement kunnen besteden en punten scoren bij de rest.

Verder is er bij elk koppel wel iets, ze zijn niet voor niets uitgekozen voor dit programma.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 16-06-2025 22:25:07 ]
pi_217965283
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Eens. Vooral dat gigantisch dwars doen over het overpad terwijl dat een recht is en geen gunst en dat Faisal op elk moment mag binnenlopen om te douchen zelfs als ze liggen te slapen.

Expres die gang niet opruimen zodat mensen hun benen breken. Terwijl ik dan denk in de tijd dat de gezamenlijke ruimtes moesten worden opgeruimd om een bouwstop te voorkomen hadden zij ook hun eigen gang kunnen aanpakken met als reden dat de helft van de koppels daar doorheen moet. Dan hadden ze die tijd mooi in hun eigen appartement kunnen besteden en punten scoren bij de rest.
Ja dat ging vanaf het begin al heen en weer, overpad gedoe en toen mochten ze het koffie apparaat niet meer gebruiken. Er is wel een aardig gekonkel geweest tussen de twee dames Naomi/Anoek (sinds de winnende badkamer) sindsdien zetten de zusjes ook hun poot wel dwars. Maar ook al was de gang al dan niet expres een zootje, het mocht wel. En dat dat in overleg gaat is logisch ze denderen anders constant door je werkplek.
pi_217965346
Het is allemaal pure afgunst toch?

Marit en Roelie winnen kamers. Als jouw perfecte kamers niet winnen van hun onaffe kamers moet je het maar op de man spelen.

De rest heeft ook allemaal geen mening of stijl van zichzelf zo te horen. Dus die zijn geen concurrent.
pi_217965349
Ik heb twee dingen gewijzigd in mijn kijkgedrag naar Het Blok.

1: Ik heb de aflevering van vandaag ook vandaag (zonet) gekeken uit nieuwsgierigheid hoe het drama zich zou voltrekken.

2: Ik heb nagenoeg de helft van de aflevering zitten doorspoelen omdat ik he-le-maal klaar ben met het kinderachtige pestgedrag van Broer Konijn en Barbie Botox feat. Meeloper en Aanhangsel.

En nee, dat laatste is niet omdat ik Marit zou adoreren, maar vooral omdat dit iets is waarbij de productie achter dit programma had moeten ingrijpen. Natuurlijk, zij moeten een programma vullen en dit soort akkefietjes werken nagenoeg altijd, maar ik vind dat er grenzen zijn in hoeverre je zulke dingen laat dooretteren en waar je als programmamakers de grens trekt. Dit is in mijn ogen niet eens meer leuk om te kijken als vorm van hate-watching, vooral niet omdat die botoxtrien een ander achterbaks en gluiperig gedrag verwijt maar zelf 1000x erger is achter de rug van die ander om.
En Broer Konijn en zijn holmaat die als een soort dictators even een democratisch verlopen proces overhoop gooien simpelweg omdat Broer Konijn op zijn worteltje getrapt is zou ook geen doorgang mogen vinden, want dat lijkt mij tegen de spelregels. Wat ik zeg: het is democratisch gekozen dat Marit penningmeester in het project is, dus zet je hagelwitte gebleekte tanden op elkaar en deal with it. Sterker nog: dat Meeloper is aangesteld als 'rechterhand' is ook niet democratisch besloten en was ook niet besproken in de spelregels, maar blijkbaar is het de productie om het even. Zolang ze de afleveringen maar kunnen vullen met onnodig drama in plaats van waar Het Blok over het algemeen zou moeten gaan: het opknappen van een oud pand tot verkoopwaardige appartementen.

Zonde, want zo verpest je onnodig een format wat in de basis een leuk programma kan opleveren.
pi_217965352
Dat gebrek aan sturing is wel tekenend voor dit seizoen. Ray die zich nergens mee wil bemoeien, een presentator die alleen bij oplevering zijn gezicht laat zien en een styliste die beoordeeld via videobellen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:29 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja dat ging vanaf het begin al heen en weer, overpad gedoe en toen mochten ze het koffie apparaat niet meer gebruiken. Er is wel een aardig gekonkel geweest tussen de twee dames Naomi/Anoek (sinds de winnende badkamer) sindsdien zetten de zusjes ook hun poot wel dwars. Maar ook al was de gang al dan niet expres een zootje, het mocht wel. En dat dat in overleg gaat is logisch ze denderen anders constant door je werkplek.
Was dat overleg mogelijk dan? Dat idee had ik niet want dat vragen om toestemming stoorde al teveel en dat was niet enkel gericht op Naomi&Anouk.
Heidy had pas een levering waarbij ze vooraf had overlegd en toen de mannen met de spullen voor de deur stonden kwam het niet uit en moest het maar later. Uiteindelijk mocht het wel als zij dan even de gang ging opruimen waarop die mannen zeiden dat het zo wel kon en gingen al hink-stap-sprong met materiaal op hun nek door die gang.
pi_217965393
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:36 schreef Elleska het volgende:

[..]
Was dat overleg mogelijk dan? Dat idee had ik niet want dat vragen om toestemming stoorde al teveel en dat was niet enkel gericht op Naomi&Anouk.
Heidy had pas een levering waarbij ze vooraf had overlegd en toen de mannen met de spullen voor de deur stonden kwam het niet uit en moest het maar later. Uiteindelijk mocht het wel als zij dan even de gang ging opruimen waarop die mannen zeiden dat het zo wel kon en gingen al hink-stap-sprong met materiaal op hun nek door die gang.
Ja zo kwam het wel over, nogmaals die zusjes zetten ook hun hakken in het zand. Ook niet ok, maar het haalt het niet bij het onvolwassen gedrag van de rest. Vergeet niet dat ze imo vanaf het begin al de pik op die meiden hadden.
pi_217965412
Waar heb ik in de vredesnaam naar gekeken? :?
pi_217965436
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja zo kwam het wel over, nogmaals die zusjes zetten ook hun hakken in het zand. Ook niet ok, maar het haalt het niet bij het onvolwassen gedrag van de rest. Vergeet niet dat ze imo vanaf het begin al de pik op die meiden hadden.
Ik ben het er volledig mee eens.

Aan de andere kant denk ik dat -binnen de spelregels- je hakken in het zand zetten het enige is wat je kan doen? Terugschelden zorgt voor deze situatie, achter mensen hun rug om lopen huichelen moet je maar net kunnen en dan moet je de eerste zijn die het doet etc.

Wilfred en Edith zouden bijvoorbeeld nooit in deze ruzie belanden als ze dit appartement hadden, maar niemand zou ook maar een greintje respect hebben voor het niet constant in hun werk ruimte rondbanjeren.
pi_217965443
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
Waar heb ik in de vredesnaam naar gekeken? :?
Het Blok is een bouw en klusprogramma. Hallo dat zegt Harm elke dag tegen ons!
pi_217965444
Laten we wel wezen: hadden Broer Konijn en Barbie Botox in dat appartement gezeten met recht van overpad, dan had onze zelfbenoemde 'koning' die doorgang vanaf dag 1 dichtgestuukt. En als Moffel en Piertje er hadden gezeten was iedere overtocht van een ander begeleid met een scheldkanonnade door de 'interim-manager in de zorg'.

Heel dat recht van overpad is ook een ding vanuit productie geweest om maar drama te creëren. Want je kunt mij niet wijsmaken dat ze voordat de opnames begonnen geen stabiele trap in het pand hadden kunnen plaatsen of een bouwlift konden voorzien.
pi_217965462
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:47 schreef PeterKelder het volgende:
Laten we wel wezen: hadden Broer Konijn en Barbie Botox in dat appartement gezeten met recht van overpad, dan had onze zelfbenoemde 'koning' die doorgang vanaf dag 1 dichtgestuukt. En als Moffel en Piertje er hadden gezeten was iedere overtocht van een ander begeleid met een scheldkanonnade door de 'interim-manager in de zorg'.

Heel dat recht van overpad is ook een ding vanuit productie geweest om maar drama te creëren. Want je kunt mij niet wijsmaken dat ze voordat de opnames begonnen geen stabiele trap in het pand hadden kunnen plaatsen of een bouwlift konden voorzien.
Dat lijkt me heel plausibel.
pi_217965474
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:55 schreef Soury het volgende:

[..]
Victor kwam dus al zuigend vragen aan Marit wat de reden was dat zij het plafond in hun woonkamer niet af gekregen hadden. Daar zou ik ook van uit mijn plaat gaan.
pi_217965489
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:46 schreef KnutselKoningin het volgende:

[..]
Ik ben het er volledig mee eens.

Aan de andere kant denk ik dat -binnen de spelregels- je hakken in het zand zetten het enige is wat je kan doen? Terugschelden zorgt voor deze situatie, achter mensen hun rug om lopen huichelen moet je maar net kunnen en dan moet je de eerste zijn die het doet etc.

Wilfred en Edith zouden bijvoorbeeld nooit in deze ruzie belanden als ze dit appartement hadden, maar niemand zou ook maar een greintje respect hebben voor het niet constant in hun werk ruimte rondbanjeren.
Dat schelden hebben we niet kunnen beoordelen helaas, ik denk wel dat wat er al eerder is gezegd dat het emmertje van Marit vol was. En Victor kennende was het hun aanspreken na de overwinning niet een felicitatie. :D
pi_217965507
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:27 schreef Soury het volgende:
Ik snap wel dat Naomi en Anoek Edith erbij willen hebben. Die trekt haar mond toch niet open en vind alles prima. :')
Oh achteraf kan ze wel haar mening geven (voor de camera zonder die twee miepen)
Die Edith met haar zijige stemmetje werkt inmiddels ook op mijn zenuwen, lafjes allemaal.
pi_217965518
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Victor kwam dus al zuigend vragen aan Marit wat de reden was dat zij het plafond in hun woonkamer niet af gekregen hadden. Daar zou ik ook van uit mijn plaat gaan.
Misschien of nou ja wel zeker is het niet helemaal duidelijk waar de oplevering op beoordeeld is. Laten ze maar verhaal halen op de jury ipv het winnende koppel. Was met de badkamer ook zo, de beoordeling was hoe het resultaat was ivm met de verkoopwaarde. Dat was duidelijk die van de zusjes, zo ook met de woonkamer. De afwerking was volgens mij niet echt in het oordeel meegenomen. Anders zou Victor niet nu pas de plee afkitten.
pi_217965526
quote:

Wat zag dat er ...vreemd...uit. Zouden het swingers zijn? :D _O-
pi_217965562
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat zag dat er ...vreemd...uit. Zouden het swingers zijn? :D _O-
Meeloper kan al niet wachten tot Broer Konijn zijn wortel schiet :X
pi_217965573
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar waarom werkten ze vandaag niet aan dat extra appartement…?
Het enige wat ik gezien heb dat Edith, Naomi en Anouk aan tafel over de styling aan het kletsen waren. De rest van de dag hebben ze volgens mij (naast dat gezeik) nog iets zitten afwerken in hun eigen appartement.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:13:29 #283
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_217965643
wat een naar programma is het Blok aan het worden
ik wil klussende mopperende deelnemers zien
zien hoe niets iets gaat worden

in het begin vond ik vic en noomie sympathiek leuk stel
maar ach je leert ze beter kennen en de ware aard komt snel boven
zeker ook uit de kaartenbak 'we willen bekend worden' getrokken
net als die zingende bouwvakker die ze vorige week hadden die net alleskunner-duo's erop had zitten

en dan dat kleefaan-stel die steeds niet winnen en dat hoop ik nog meerdere malen mogen meemaken

bah bah

#TeamMarit&Roelie *O* *O*
(ook al zijn die misschien ook niet de makkelijkste, maar wel een easy target)
... en huiver mee
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juni 2025 @ 23:16:17 #284
862 Arcee
Look closer
pi_217965672
Wat een onsympathieke kutaflevering. :{

Valt me tegen van bewoners die de kant van de Zure Vier kiezen.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:18:01 #285
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_217965687
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:16 schreef Arcee het volgende:

te bang en te laf om vic tegen zich te krijgen
... en huiver mee
pi_217965712
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:16 schreef Arcee het volgende:

Faisel was de enige die zei, ophoepelen dan maar, doen we het zelf wel. Maar ja, die kreeg niet zoveel vertrouwen van de rest om iets af te kunnen maken. Eigenlijk hadden ze allemaal moeten gaan staken, zo van, steek dat appartement maar in jullie productiehol.
pi_217965714
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:18 schreef Giggio het volgende:

[..]
te bang en te laf om vic tegen zich te krijgen
Ja zijn werkmaatjes zijn belangrijker.
pi_217965729
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Faisel was de enige die zei, ophoepelen dan maar, doen we het zelf wel. Maar ja, die kreeg niet zoveel vertrouwen van de rest om iets af te kunnen maken. Eigenlijk hadden ze allemaal moeten gaan staken, zo van, steek dat appartement maar in jullie productiehol.
Jammer maar Faisel maakt er ook een enorme puinhoop van. Ik denk wel dat ze sterk hadden kunnen staan en dat misselijke viertal een poepie hadden kunnen laten ruiken. Maar Mark en Heidy zitten al te ver in zijn reet.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juni 2025 @ 23:28:23 #289
862 Arcee
Look closer
pi_217965766
Ja, valt me tegen van Mark en Heidy. Die zouden toch sterk genoeg in hun schoenen moeten staan voor wat tegengas aan de Zure Vier.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:28:40 #290
124676 RobertoCarlos
pi_217965768
Nou, ik heb hem net teruggezien... en ik heb nog niet alle reacties hierboven gelezen (doe ik morgen), maar de volgende dingen zijn wel duidelijk:

- de ware aard van de Victator komt naar boven (nee, ik zal niet zeggen: 'Told ya!' ;) )

- Marit moet psychologisch kapot. Nee, echt kapot

- de 'schreeuwpartij' tussen de Vieze Victor en Marit was duidelijk een smoesje om een oorlog te beginnen

- de Filthy Four is eigenlijk gewoon boos dat Marit & Roelie gewonnen hebben, en niet zij

- Marit staat op het punt om te breken (zat al in het voorstukje voor morgen, maar dat zag je tijdens de uitzending ook al)

- Mark & Heidy liften mee met de Fuile Fier omdat ze een hekel hebben aan M&R (Mark op het terras met de Filthy Four met een cynische opmerking)

- Anouk en Naomi kunnen niet van elkaar afblijven en Victor niet van Anouk. Screenshots volgen morgen :s)

- je ziet goed hoe schadelijk het is als mensen geen standpunt in nemen als ze gechanteerd worden.

- ik vind het walgelijk om te zien hoe met name Edith & Wilfred meegaan met het uitkotsen van Marit als penningmeester. Ik kan er nauwelijks nog naar kijken. En dan later bij het bed opmaken verzuchten dat het allemaal zo moeilijk is :(

- hetzelfde geldt voor C&F, maar in iets mindere mate.

- wat de Fucking Fout aan het doen is, is niet anders dan wat er in de internationale politiek fout gaat... parallellen te over om op te noemen... :{

- ik weet niet of het wel zo leuk vind om naar te kijken hoe iemand psychisch kapot wordt gemaakt.... (en dat meen ik helaas ook... -O- )

- ik hoop dat ze vanuit Het Blok ingrijpen...

- ik mag het niet zeggen, maar stiekem hoop ik dat Maurits morgen heel slecht nieuws krijgt. De kans is wel dat de Fucking Four dan in de slachtofferrol gaat zitten en zichzelf zielig gaan vinden....

- ik ben nu volledig in Kamp Marit, alhoewel ik haar behoorlijk vervelend vond, maar iemand wegtreiteren en uitkotsen zoals de Fucking Four nu doet, daar hou ik niet van..

- dat was wat ik even kwijt wilde, voordat ik ga slapen :s) :W
pi_217965917
Ja ook heel appart ja, gaf Victor nou een zoen :??
  dinsdag 17 juni 2025 @ 00:05:47 #292
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217965937
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:58 schreef __Fokker__ het volgende:
Ja ook heel appart ja, gaf Victor nou een zoen :??
Ja.
pi_217966282
Ik ben wel benieuwd of het budget van het kleine appartement klopt. Want je kan de stijl van M&R mooi vinden of niet, het lijkt er op dat zij er voor kiezen meer geld uit te trekken voor de styling. En, vast een impopulaire mening, als ik dat huis koop wil ik een kwalitatief goed huis en geen goed gestyled huis. Datzelfde lijkt nu bij het kleine appartement te zijn gebeurd; veel geld voor inrichting en weinig voor verbouwing. En dat terwijl het zo klein en raar is dat het om maatwerk schreeuwt.

Over de ruzies: ja de groep doet flauw en draaft soms door, maar Marit kan heel goed slachtoffer spelen. En ze bespeelt Faisel en die goedzak denkt echt dat hij de vredestichter kan zijn. Voor mij heeft Marit ook wel afgedaan toen ze bij ray stond te drammen over die bouwdroger. Iets wat door anderen al gebruikt wordt kan je dus niet lenen, punt. En als je echt perse zo'n ding nodig hebt, koop em. Desnoods verkoop je em na een dag weer zodat de rest er niet van kan profiteren.

Iets anders opvallends: Ray geeft de lijst met punten aan F&C en maakt daarbij de opmerking dat Faisel Chris niet steeds alleen moet laten waarop Faisel zegt 'maar ik moet werken'. Dat doet ie dus in Almere telkens met die bakwagen :o
  dinsdag 17 juni 2025 @ 07:46:14 #294
136 V.
pi_217966494
.

[ Bericht 99% gewijzigd door V. op 17-06-2025 07:49:05 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:33:30 #295
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217968721
Dat bankje wat Anouk en Bimbo en Edith hadden uitgezocht, dat is een soortgelijk bankje als waar Marit en Roelie de eerste opdracht mee wonnen, die ‘eyecatcher’, alleen zij hadden hem in het groen. 😜
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:41:53 #296
124676 RobertoCarlos
pi_217968798
Nou, net alles teruggelezen en (gelukkig,) ik ben niet de enige die er zo over denkt :)
Ik kijk het wel per dag aan of hier naar blijf kijken, moet ik eerlijk zeggen. Ik ga niet voor mijn lol kijken naar hoe mensen naar de kloten worden geholpen door achterbakse, asociale klootzakken. Dat gebeurt al vaak genoeg in het echt.... :(

Anyway: hier nog de beloofde screenshots van de Fucking Four:

dinsdag 17 juni 2025 @ 12:48:04 #297
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217968836
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, net alles teruggelezen en (gelukkig,) ik ben niet de enige die er zo over denkt :)
Ik kijk het wel per dag aan of hier naar blijf kijken, moet ik eerlijk zeggen. Ik ga niet voor mijn lol kijken naar hoe mensen naar de kloten worden geholpen door achterbakse, asociale klootzakken. Dat gebeurt al vaak genoeg in het echt.... :(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat vond jij van de kamer van Edith en Wilfred?
pi_217968848
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

Meeloper zit hier als een soort cuck bij terwijl z'n Grote Held zijn vrouw bepotelt _O- _O- _O-

Tja, je moet er iets voor over hebben om mee te tellen... })
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:51:20 #299
124676 RobertoCarlos
pi_217968861
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 06:42 schreef d.k. het volgende:
Over de ruzies: ja de groep doet flauw en draaft soms door, maar Marit kan heel goed slachtoffer spelen. En ze bespeelt Faisel en die goedzak denkt echt dat hij de vredestichter kan zijn. Voor mij heeft Marit ook wel afgedaan toen ze bij ray stond te drammen over die bouwdroger. Iets wat door anderen al gebruikt wordt kan je dus niet lenen, punt.
Ik zie dit niet als "flauw doen" en "soms doordraven".... ik schrik er echt van dat je er zo makkelijk over denkt..... :X Ook helemaal los van wat Marit allemaal doet
pi_217969076
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat bankje wat Anouk en Bimbo en Edith hadden uitgezocht, dat is een soortgelijk bankje als waar Marit en Roelie de eerste opdracht mee wonnen, die ‘eyecatcher’, alleen zij hadden hem in het groen. 😜
Die winnende eyecatcher moest toch in het gezamenlijke appartement?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 13:37:10 #301
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217969178
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:21 schreef Elleska het volgende:

[..]
Die winnende eyecatcher moest toch in het gezamenlijke appartement?
Dat zou niet kunnen; dan zijn er twee bankjes in het gezamenlijke appartement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')