abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218136437
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vorig jaar, en de jaren in het verleden, was het ook niet allemaal verkocht. Daar kan je weinig aan doen, zelfs in de Randstad lukte dat lang niet altijd. Komt voor een groot deel om de beperkte tijd voor verkoop, ze willen de appartementen niet te vlug op Funda zetten. Maar dan is er maar heel weinig tijd tussen oplevering door de opzichter, op Funda en de finale aflevering. En een huis kopen/verkopen doe je niet in 3 dagen, dat kost meestal rond de 6 weken voor het definitief is.

Ik zou het zelf leuker vinden als de appartementen pas ná de finale op Funda komen.
Ze hebben eigenlijk de kijkdagen te laat gedaan. Ze hadden dat beter een weekje eerder kunnen doen, en dan bijvoorbeeld de vrijdag van de finale, biedingen tot 12u. Dan had je in ieder geval biedingen gehad. of niet.

Nu hebben we weken naar die cowboy en de stylist geluisterd en het was juist leuk geweest als via echte kopers naar voren was gekomen dat ze gelijk hadden of niet.

Ik denk dat ze de finale ook zo hebben gedaan omdat ze zo min mogelijk commentaar wilden op de serie. Als je een live show doet, met bijvoorbeeld insturen van vragen van kijkers of een opstelling doet a reunie housewives of B&B vol liefde, dan komen toch vragen naar voren van, waarom hebben jullie dat pest gedrag getolereerd.
pi_218137293
Wellicht waren de kijkdagen ook niet eerder omdat er nadat de kandidaten klaar waren nog veel moest worden afgewerkt.
pi_218137748
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 01:08 schreef Louuuu_lou het volgende:

[..]
En hoe zou je dan het liefst de winnaar willen bepalen? Zoals gister met taxatiewaardes? Of juryoordeel, of iets anders?
Ik zou dat doen op basis van veel meer factoren. Bijvoorbeeld punten uitdelen gaandeweg de oplevering (is alles af, is alles kwalitatief goed, etc.), elke inhuur van professionals kost je punten (en geld), punten voor dat groene werken. En bij oplevering kan je bijvoorbeeld invoeren dat op tijd opleveren 10 punten oplevert en elke dag te laat een punt minder. Dan geef je koppels ook de kans het af te maken, tegen minder punten. Ben je klaar dan kan je lekker een paar dagen naar huis. En deel punten uit voor corvee: koken een punt en afval ruimen een punt. En ga zo maar door.

Nu, en ook een verkoopprijs, is het pure willekeur. Zowel de taxatie vooraf als achteraf zijn een slag in de lucht, maar ook een verkoopprijs is dat. Want een populair appartement met slechte afwerking kan alsnog een hogere verkoopprijs opleveren.

Ook zie je dat het totaal niet klopt wat ze achteraf doen. De keuken van Maurice en Anouk was bijvoorbeeld wel netjes gedaan, maar andere appartementen misten nog steeds stopcontacten. Wie bepaalt hoe ver het af moet zijn voor verkoop? En net die staat kan het verschil in prijs maken.

Wellicht gewoon de euro’s loslaten hierin en enkel werken met punten.
  zondag 6 juli 2025 @ 12:32:13 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218138198
Volgend seizoen zullen ze de contracten helemaal herzien. Niemand kon voorzien dat deelnemers konden winnen door het slim te spelen met ‘vrienden’. Ik zie Victor nog enthousiast z’n ‘vriend’ omhelzen, ondertussen beschaamd in de camera kijkend.
pi_218138308
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Volgend seizoen zullen ze de contracten helemaal herzien. Niemand kon voorzien dat deelnemers konden winnen door het slim te spelen met ‘vrienden’. Ik zie Victor nog enthousiast z’n ‘vriend’ omhelzen, ondertussen beschaamd in de camera kijkend.
Dat mag ik hopen, het was echt schandalig. Net als dat pestgedrag van die vulgaire wijf met d’r pratende anus en smerige reet. Strijd en concurrentie prima, maar pestgedrag moet je direct de kop indrukken.

Die Victor zat nog wel iets goeds in, die gaf af en toe wel aan dat hij het niet OK vond wat zijn mormel deed.
  zondag 6 juli 2025 @ 12:45:18 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218138312
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat mag ik hopen, het was echt schandalig. Net als dat pestgedrag van die vulgaire wijf met d’r pratende anus en smerige reet. Strijd en concurrentie prima, maar pestgedrag moet je direct de kop indrukken.

Die Victor zat nog wel iets goeds in, die gaf af en toe wel aan dat hij het niet OK vond wat zijn mormel deed.
Reken maar dat ze op social media afgebrand is.
pi_218138333
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Reken maar dat ze op social media afgebrand is.
Ze heeft haar account dichtgezet zag ik, dat zal wel een reden hebben.

Mautje heeft zich wel “ingekocht” in het bedrijf van Viktor. Had ik dan weer niet verwacht. Dikke reet is zo’n typje wat je gebruikt als het nodig is en daarna de telefoon op stil zet als je overbodig bent geworden.
  zondag 6 juli 2025 @ 12:52:17 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218138350
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Mautje heeft zich wel “ingekocht” in het bedrijf van Viktor. Had ik dan weer niet verwacht. Dikke reet is zo’n typje wat je gebruikt als het nodig is en daarna de telefoon op stil zet als je overbodig bent geworden.
Maurits en Anouk zijn een tikkie verslaafd aan Victor en Naomi. Victor lijkt me best nog een toffe peer.
pi_218139049
De finale uitzending zorgde voor een kater van twee dagen hier. Ik kon die zelfgenoegzame tronies van Naomi met haar god Victor nauwelijks aanzien en voel mij als kijker misbruikt (hahaha, even overdrijven).

Het spel is gewoon niet eerlijk gespeeld volgens mij, wat dat betreft lijkt dat voorgestelde puntensysteem van @GereDathan duidelijker. Je wilt als kijker toch een beetje serieus genomen worden en meedenken in de wedstrijd.
pi_218140085
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En dat voor een 'momfluencer' :') _O-

quote:
Nou ja, Akela Noom wil nog wel lekker met Aanhangsel kunnen flikflooien dus accepteert ze Meeloper ook maar. Die is toch niet mans genoeg om zijn eigen mening te vormen dan wel te uiten dus daar walst ze zo overheen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218145690
Eigenlijk ben ik zo enorm pissig dat er hier sprake is geweest van een pand dat onder monumentenzorg stond en er zelfs de burgemeester bijgehaald werd om te zorgen dat de deelnemende idioten van het programma uiterst zorgvuldig er in zouden gaan hakken en slopen.

Aan werkelijk ALLES zat een smerig luchtje. Zowel de programma-makers als de projectontwikkelaar wilden dit winstmakend krijgen. En nee, dat lukt niet, afgelopen jaren zijn bouwkosten en materiaal sowieso bijna verdubbeld in kosten, laat staan het altijd tekort aan ingehuurde professionele bouwvakkers.

Ze moesten overduidelijk al tijdens het programma beknotten op van alles, drie keer het AI-berichtje van Dennis laten voorlezen om weer een minuut uitzending te krijgen etc etc.

En nu gun ik dat projectontwikkelaarstel werkelijk een dik verlies van hun investering, net zo dik verlies als die vette pens van de makelaar met zijn helicopter en kleurige schijtschoenen.

Zo, die frustratie moest er even uit. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')