Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Met al die wapens in handen van burgers is het een wonder dat het nog nergens op een vuurgevecht is uitgelopen.
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
Liberulz met gunz hebben ook nog niet van zich laten horen. Die bestaan ook. Niet dat je met je AR iets kan uitrichten tegen de Polizei Panzer die ze daar in ieder gehucht hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.
Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden.²
'DiT iS wAt De AmErIcAnEn WiLlEn!1!'quote:Op zaterdag 7 juni 2025 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Protesten in Los Angeles:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqyauujyqs2a
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/chadloder.bsky.social/post/3lqy74lamdk22
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/tinadesireeberg.com/post/3lqyaavjxtk2f
[ afbeelding ]
Uiteraard krijgen de Democraten de schuld.
ICE Director "Demands" Hakeem Jeffries, Democrats Stop Putting His Agents in Danger
Bekijk deze YouTube-video
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.
Nee, langer geleden. In Europa. Wel met hetzelfde gedachtengoed als Trump en MAGA.quote:
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar evenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.
Niet alle miljardairs zijn empathieloos en tiraniek. De echte intellectuelen zijn of gaan vaak filantropisch bezig. Maar wat me opvalt met de hele polarisatie is het gebrek of verval aan empathie bij een bepaalde groep op rechts.
Ik hoorde laatst op straat als passant een gesprek van een echtpaar met een derde over een dode kitten waar "huilsmileys" bij waren geplaatst. Er was gelach en het citaat 'ja, daar ga ik ook niet voor remmen hoor'.
Type: VVD (meest rechtervleugel), Fvd of PVV (idem) bescheiden boot zou erbij passen. Mogelijk een vechthond als favoriet.
Dit zijn types dat als er nieuws is over een kind of volwassene die wordt aangevallen door een vechthond ze als eersten klaar staan om de hond te verdedigen. Maar ondertussen het aanrijden van katten toejuichen.
Als een kitten een kind of volwassene door de mangel haalt, dient er een spuitje te volgen. Maar niemand haalt voldoening uit het doelbewust molesteren van dieren, behalve enkele asocialen.
Lang bruggetje kort. Dit zijn types die foute regimes toejuichen en ook als eerste in de startblokken staan om te vergelden waar nodig. "Empathie is de vijand" nazi types.
Vergeet de miljarden geloofsfanaten met hún respectievelijke sprookjesboeken niet die volop deze en vergelijkbare apen de comfortabele plaats op die rots garanderenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden.²
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Gutmensch, social justice warrior, woke: allemaal scheldwoorden.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen.
De marketing op rechts heeft goed gewerkt qua naar de mond praten. "Hard werken", "je eigen broek ophouden", "eigen baas zijn", "niet je hand ophouden" en wat aanvullingen van de PVV die zwartwerkende Nederlanders (en ouderen, en onderwerp a tot z) het slachtoffer maken van de asielzoeker. Vul dat op met giften als hard rijden etc.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Jij schrijft ook ‘tirannosaurus’ of zo?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar even
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de eeuwige strijd tussen links en rechts. Ik durf te stellen dat een Chivaz dezelfde regels zou kunnen schrijven de andere kant op.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met je 'doorgaans' geef je zelf al toe dat daar niet automatisch sprake van is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Gelukszoekers zijn een eenvoudige zondebok voor jarenlang falend huisvestingbeleid.quote:Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Het is heel gemakkelijk om bepaalde minderheden in de bevolking de schuld van alles te geven.quote:Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
Je had altijd wel een groep schreeuwerds, maar ik denk dat het allemaal 'mainstream' is geworden tijdens Corona.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat is wetenschap?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen die ineens niet meer begrepen wat de intenties zijn van die ene knakker die van alles roept op YT en een opkomst in 'wetenschap is ook maar een mening'.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Puntje bij paaltje, veel mensen hebben veel moeite om feit en fictie uit elkaar te houden, wat vaak als bodem heeft dat men de fictie meer voelt dan de feiten, want feiten zijn niet mysterieus.
Je had ooit de athlete Foekje Dillema in de tijd van Fanny Blankers Koen, die veel won, maar ineens niet meer mocht meedoen omdat men vond dat ze 'geen vrouw was'.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Als er echte gelukszoekers tussenzitten dan dealen de instanties daar wel mee en als je daarmee wilt dealen werk je al in die wereld.quote:Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Als anderen iemand met zo'n mening zijn eigen dochter als man zouden bestempelen, dan zou dat 'niet' verdient zijn. Gaat het om een ander, wel.quote:Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
Dodelijke empathie is toch zoiets wat Netanyahu voor Palestijnen heeft?quote:De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Met op het spel: je geloofwaardigheid als wetenschapper. Als het meteen wordt gedebunked of je kunt het niet nabootsen, dan neemt niemand je meer serieus in die wereld. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat is wetenschap?
[..]
Helemaal mee eens.
Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Ik neem mijn (tovenaars) hoed af.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.
Educatie en gezondheidszorg scoren slecht. Schaf het maar af.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:41 schreef Vis1980 het volgende:
Vandaag geleerd: 'dodelijke empathie'
Morgen: van educatie word je dom
Dan doe ik het toch.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik neem mijn (tovenaars) hoed af.
En nee, knipogen gaat me net iets te ver.
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen.
Mijn zus is een aantal jaren geleden naar de VS geëmigreerd.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...
Ja, je moet wel de juiste uitzoeken, al denk ik dat het voor een Amerikaan makkelijker hier aanpassen is, dan voor veel Nederlanders daar. Het werkklimaat is behoorlijk anders. Ziek worden ook, financieel gezien kun je beter hier ziek worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn zus is een aantal jaren geleden naar de VS geëmigreerd.
Haar Amerikaanse vriend achterna gegaan.
Een gelukzoeker dus.
Uiteindelijk het geluk niet gevonden, en jaren later na een scheiding weer terug in Nederland
Nog leuker.. arbeidsongeschikt worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je moet wel de juiste uitzoeken, al denk ik dat het voor een Amerikaan makkelijker hier aanpassen is, dan voor veel Nederlanders daar. Het werkklimaat is behoorlijk anders. Ziek worden ook, financieel gezien kun je beter hier ziek worden.
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen.
Het zoeken van geluk wordt in de Declaration of Independence ook expliciet genoemd als onvervreemdbaar recht.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...
Mwah, door Frank Boeijen moet ik altijd aan hoerenlopers denken bij gelukzoekers.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief.
Was het volgens jou niet illegaal is illegaal, ingecalculeerd risico?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.
Jij zoekt geluk in je leven. Toch?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door en maak ook geen claim op plekken die bedoeld zijn voor asielzoekers.quote:
Juist ja... Ik hoorde dat Trump de Supreme Court niet meer zou erkennen maar blijkbaar ben jij hem voorquote:
Dat gequootte zinnetje zegt ook eigenlijk alles: "Gelukszoekers verdienen geen compassie omdat ze er voor zorgen dat er geen betaalbare huizen zijn".quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt juist onze compassie-verdien-man zelf weinig te doen aan het verdienen van eigen compassie. Het moet wel een kant opwerken natuurlijk...quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat gequootte zinnetje zegt ook eigenlijk alles: "Gelukszoekers verdienen geen compassie omdat ze er voor zorgen dat er geen betaalbare huizen zijn".
Ten eerste geeft rechts ruim baan aan 90% van de gelukszoekers (expats); zeg maar de gelukszoekers [die daadwerkelijk[/i] de huizenprijzen omhoog stuwen.
En ten tweede geeft het ook meteen het totale empathiegebrek van Chivaz aan. Je kunt immers prima compassie tonen voor gelukszoekers en ze tevens ontmoedigen hier naar toe te komen. 30% regeling afschaffen bijv. Harder optreden tegen malafide uitzendburootjes. Dat soort dingen.
Maar zoals ik al zei; rechts geeft ruim baan aan gelukszoekers.
hij zal wel bedreigd zijnquote:Twee dagen na knallende ruzie verwijdert Musk tweet waarin hij Trump linkte aan ‘Epstein-files’
Elon Musk heeft de tweet waarin hij beweerde dat Donald Trump deel uitmaakt van de ‘Epstein-files’ verwijderd. Het was de climax van een kletterende ruzie die donderdag tussen beide Amerikanen op sociale media losbarstte. Ook andere tweets zijn door Musk verwijderd.
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
Dat is niet waar het over ging, Toby56 begreep niet hoe het kan dat mensen die zeer normaal en gezellig zijn toch voor figuren zoals Trump/Wilders konden stemmen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.
Voor iemand die een hekel heeft aan whataboutisms heb je ‘t wel een beetje tot kunst verheven.
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.
Wilders was natuurlijk stiekem van de NVU tijdens zijn ' minder Marokkanen' speech?
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar Belgiëquote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door
Hij is zelf een gelukzoekerquote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar België
Dus nu moeten we woorden letterlijk nemen? Ik heb je vaak genoeg achterlijke woorden van Trump en Musk zien verdedigen met iets in de trant van 'hij bedoelt natuurlijk dit en dat als hij zus en zo zegt'.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.
Maar dat betekent dus dat Geert Wilders een ieder met een andere kleur het land uit wil gooien.
Goed verhaal man, gooit hij ook een deel van zijn eigen familie eruit dan?
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar België
Die naar de VS trekken wel.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
quote:
quote:Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free...
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.quote:
Tot op zekere hoogte, uiteindelijk hebben ze de wet overtreden. Immigreren naar een land is geen recht maar een gunst van het gastland die de keuze heeft om jou te ontvangen of niet.quote:
Jij stuwt wel de Belgische huizenprijs omhoog. Het type gelukszoeker dat plekken bezet houden van asielzoekers doen dat niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
Als dat de uitleg van the American Dream is en die voorbij zou zijn, dan zou dat goed nieuws voor de planeet zijn. Maar met al die Nasa en SpaceX projecten, ruimte toerisme vluchten, private jets etc, vervuild kraanwater, experimentele voedselcomponenten etc. zou dat een American Dream on steroids zijn. De natuur is daar allerminst goed af nu.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.
Dat deze droom sterft, is geen verlies maar een bevrijding.
Ieder mens is een gelukzoeker.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ieder mens is een gelukzoeker.
Zelfs mensen die het ongeluk zoeken, doen dat doorgaans omdat ze daar gelukkig van worden.
'Gelukzoeker' is wederom een term waar intrinsiek helemaal niets mis mee is, maar die door (extremer) rechts is omgevormd tot iets waar je niets dan minachting voor schijnt te moeten voelen.
En dan je zoontje van 5 de schuld geven.quote:
Niet alleen daar.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.
Zo werkt rechts VS en de Maga logica.
Stelletje simpelen.quote:
Neenee. Alleen een 'stable genius' kan zoiets berekenen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:11 schreef Kijkertje het volgende:
Volgens Trump krijgen mensen nu betaald om eieren mee te nemen ...
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lqupbn3l3h24
[ afbeelding ]
Knettergek
Klopt, en ondertussen de fik in iedereen die anders is. Een vrouw die geen vrouw is voor de sport, maar geen man qua inkomenswaardering. Noemt zo iemand zich dan anders, dan mag dat óók niet. Dus moet de samenleving ook maar gaan uitsluiten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niet alleen daar.
Mensen die, ondanks dat ze hard werken, vaker dan gemiddeld met ziekte te kampen hebben.
Mensen die, niet omdat ze dat zelf willen, door omstandigheden in financiële problemen komen.
Bijna altijd worden ze, doorgaans achter hun rug, want in hun gezicht zeggen ze "ach, wat beroerd en vervelend allemaal", afgemaakt: "aanstellers", "eigen schuld", "uitvreters", "als het mij niet overkomt dan hoeft het hun ook niet te overkomen"... et cetera.
... het trotse niet-empathische gedrag van mensen die er geen moeite mee hebben dat ze waardering hebben voor figuren als Trump of stemmen op Wilders of Baudet.
Of (oud-) collega's die zelf ooit zijn geïmmigreerd (of kinderen zijn van immigranten) en claimen dat zij van de laatste generatie 'fatsoenlijke' immigranten waren en dat alles na hen grotendeels uit 'gelukzoekers' of schoftentuig bestaat.
Zoals ooit een Puerto Ricaanse vrouw op CNN (verkiezingsjaar 2016) zei dat ze kwaad was vanwege het negatieve imago en de discriminatie van haar landgenoten, maar dat ze op Trump ging stemmen, want inderdaad, de jongere Puerto Ricanen waren grotendeels uitvreters, en er waren er teveel van in de VS. Maar ikke niet; ik werk hard en hoor hier thuis.
Waarop leeftijdgenoten instemmend knikten.
Egoïsme, haat en een hekel aan empathie.
VOTE MAGA.
Stemt Geert.
Het is te laat op de avond om dit te ontcijferen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, en ondertussen de fik in iedereen die anders is. Een vrouw die geen vrouw is voor de sport, maar geen man qua inkomenswaardering. Noemt zo iemand zich dan anders, dan mag dat óók niet. Dus moet de samenleving ook maar gaan uitsluiten.
400% denk ik.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is te laat op de avond om dit te ontcijferen.
Alleen die imitatie zou destijds al voldoende moeten zijn geweest om die man wegens groepsbelediging voor de rechter te dagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, en ondertussen de fik in iedereen die anders is. Een vrouw die geen vrouw is voor de sport, maar geen man qua inkomenswaardering. Noemt zo iemand zich dan anders, dan mag dat óók niet. Dus moet de samenleving ook maar gaan uitsluiten.
Gehandicapten die door de huidige president worden nagedaan. Je zou maar eens empathie gaan tonen, dáár gaat de wereld naar van de kloten volgens onze piraten in het witte huis en in de tweede kamer.
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel als een wetenschappelijk getal.quote:
Ik haalde in een eerdere post het voorbeeld van Foekje Dillema aan. Die vond men op een gegeven moment geen vrouw voor de vrouwensport. Maar het bedrijfsleven zag haar waarschijnlijk 100% als vrouw. Want anders hadden ze haar een mannensalaris moeten betalen. En als ze zich als 'anders' zou neerzetten zou ze ook de sjaak zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is te laat op de avond om dit te ontcijferen.
Dit is absoluut volstrekt onmogelijk.quote:Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat.
Zover ik weet heb je geen keuringen voor het bedrijfsleven. Althans, niet van dat soort.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik haalde in een eerdere post het voorbeeld van Foekje Dillema aan. Die vond men op een gegeven moment geen vrouw voor de vrouwensport. Maar het bedrijfsleven zag haar waarschijnlijk 100% als vrouw. Want anders hadden ze haar een mannensalaris moeten betalen. En als ze zich als 'anders' zou neerzetten zou ze ook de sjaak zijn.
Dát is de logica als je de speelbal van een primaire logica wordt. En dat is niet iets dat ze zelf creeeren of dat door woke wordt gevormd.
Het verschil tussen roepen 'dit is geen vrouw' in de sport en 'dit is geen man' als ze in je bedrijf werkt. Het idee dat je tussen wal en schip eindigt, maar zelfs die positie je niet in dank wordt afgenomen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zover ik weet heb je geen keuringen voor het bedrijfsleven. Althans, niet van dat soort.
Alles binnen de Lgtb+ is universeel. Amerika kent geen andere voorbeelden dan Europa.quote:En dit staat natuurlijk los van wat er in Amerika speelt.
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 8 juni 2025 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Zou de republikeinse achterban hun kandidaten eigenlijk nog gaan afstraffen voor het feit dat die lafbekken pas kritiek durfden te hebben op Trumps "Big Beautiful Bill" nadat ze hem zelf al hadden goedgekeurd maar Teslaman minder enthousiast was of heeft die achterban net zo weinig ruggengraat als hun congresleden?
Wel gek eigenlijk, ik heb mij laten vertellen dat het Amerikaanse volk graag die hardhandige deportaties wil. Je ziet meteen dat het al een stuk veiliger is op straat.quote:Op zondag 8 juni 2025 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
Nog steeds onrustig in LA.
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lr2ej3quls2h
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lr2etfetcx2g
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 juni 2025 02:01 schreef bedachtzaam het volgende:
Kon weleens goed los gaan in de komende dagen daar.
Het is geen tweet van het Witte Huis, Homan verkondigt dat doodleuk bij Fox News. Het plan is al die tijd al geweest om bij onrust over de raids groots in te gaan zetten om dat hardhandig aan te pakken en Trump zal deze keer niet aarzelen om ook het leger in te zetten vrees ik.quote:Op zondag 8 juni 2025 02:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wel gek eigenlijk, ik heb mij laten vertellen dat het Amerikaanse volk graag die hardhandige deportaties wil. Je ziet meteen dat het al een stuk veiliger is op straat.
Overigens kun je ook concluderen dat hardhandig onschuldige mensen zonder kans op verdediging al niet fijn is, maar dat Het Witte Huis of all places dan nog eens met kinderachtige tweets gaat natrappen, dat zoiets vroeg of laat voor veel weerstand gaat zorgen. Meestal begrijpen goede leiders dat wel, maar Trump ziet graag chaos en wil maar wat graag hier op los gaan met veel geweld.
Binnen een paar weken krijg je vast een soort oproep aan 'het Amerikaanse volk' (lees: MAGA) om mee te helpen tegen de protesten. Een Erdogannetje.
Ik bedoel in de afgelopen weken/maanden. Van die filmpjes met bye bye!quote:Op zondag 8 juni 2025 02:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is geen tweet van het Witte Huis, Homan verkondigt dat doodleuk bij Fox News. Het plan is al die tijd al geweest om bij onrust over de raids groots in te gaan zetten om dat hardhandig aan te pakken en Trump zal deze keer niet aarzelen om ook het leger in te zetten vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |