abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2025 @ 09:20:28 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217873220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Met al die wapens in handen van burgers is het een wonder dat het nog nergens op een vuurgevecht is uitgelopen.
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 09:46:12 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217873506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217873519
Aanvullend over dat "flood the zone gebeuren" en de MAGA taktieken waarbij men sterk naar het showworstelen heeft gekeken. Iets waar Trump ook soms een zijdelingse rol in speelde.

Daily Kos : MAGA and WWE: The similarities are frightening

Could/should America be run by/like the WWE? It may be happening. Consider some of the commonalities between WWE and the GOP:

Both leaders are amoral, egocentric narcissists
Both leaders place their personal interests above everything else
Both leaders have created and maintain alternative realities – and have convinced thousands to millions of followers to believe them
Both leaders believe rules/laws don’t apply to them and have cadres of sycophants as enablers to facilitate their crimes and actions
Both leaders are sexual predators
Both organizations rely on narratives that are artificially contrived and scripted
Both organizations need villains and create them
Both organizations prey on the weak and defenseless
Both organizations have constituents that are less educated, very emotional, and extremely gullible
All participants are expendable
Many of them are literally the same people

Het blok met achtergrond info is te lang om hier te delen, daarvoor graag de link volgen en evt vertalen.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 09:55:21 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217873669
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.
Liberulz met gunz hebben ook nog niet van zich laten horen. Die bestaan ook. Niet dat je met je AR iets kan uitrichten tegen de Polizei Panzer die ze daar in ieder gehucht hebben.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:06:38 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217873811
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:30:34 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217874036
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden. :')

Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:22:06 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217874782
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Protesten in Los Angeles:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqyauujyqs2a

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/chadloder.bsky.social/post/3lqy74lamdk22

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/tinadesireeberg.com/post/3lqyaavjxtk2f

[ afbeelding ]

Uiteraard krijgen de Democraten de schuld.

ICE Director "Demands" Hakeem Jeffries, Democrats Stop Putting His Agents in Danger

Bekijk deze YouTube-video
'DiT iS wAt De AmErIcAnEn WiLlEn!1!'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217874800
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.

Niet alle miljardairs zijn empathieloos en tiraniek. De echte intellectuelen zijn of gaan vaak filantropisch bezig. Maar wat me opvalt met de hele polarisatie is het gebrek of verval aan empathie bij een bepaalde groep op rechts.

Ik hoorde laatst op straat als passant een gesprek van een echtpaar met een derde over een dode kitten waar "huilsmileys" bij waren geplaatst. Er was gelach en het citaat 'ja, daar ga ik ook niet voor remmen hoor'.

Type: VVD (meest rechtervleugel), Fvd of PVV (idem) bescheiden boot zou erbij passen. Mogelijk een vechthond als favoriet.

Dit zijn types dat als er nieuws is over een kind of volwassene die wordt aangevallen door een vechthond ze als eersten klaar staan om de hond te verdedigen. Maar ondertussen het aanrijden van katten toejuichen.

Als een kitten een kind of volwassene door de mangel haalt, dient er een spuitje te volgen. Maar niemand haalt voldoening uit het doelbewust molesteren van dieren, behalve enkele asocialen.

Lang bruggetje kort. Dit zijn types die foute regimes toejuichen en ook als eerste in de startblokken staan om te vergelden waar nodig. "Empathie is de vijand" nazi types.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2025 11:33:26 ]
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:25:04 #209
66444 Lord_Vetinari
pi_217874815
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij Trump?
Nee, langer geleden. In Europa. Wel met hetzelfde gedachtengoed als Trump en MAGA.
pi_217875127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar even
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:20:46 #211
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217875336
Na alle noise tussen Trump en Musk: het blijkt dat Trump toch best gevangenen uit El Salvador kan terughalen als ie wil:

https://meidasnews.com/ne(...)ed-states-of-america

Dat dat dus wel kan is best een goed argument in deze case:

https://www.nbcnews.com/p(...)ngs-trump-rcna201359
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217875428
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.

Niet alle miljardairs zijn empathieloos en tiraniek. De echte intellectuelen zijn of gaan vaak filantropisch bezig. Maar wat me opvalt met de hele polarisatie is het gebrek of verval aan empathie bij een bepaalde groep op rechts.

Ik hoorde laatst op straat als passant een gesprek van een echtpaar met een derde over een dode kitten waar "huilsmileys" bij waren geplaatst. Er was gelach en het citaat 'ja, daar ga ik ook niet voor remmen hoor'.

Type: VVD (meest rechtervleugel), Fvd of PVV (idem) bescheiden boot zou erbij passen. Mogelijk een vechthond als favoriet.

Dit zijn types dat als er nieuws is over een kind of volwassene die wordt aangevallen door een vechthond ze als eersten klaar staan om de hond te verdedigen. Maar ondertussen het aanrijden van katten toejuichen.

Als een kitten een kind of volwassene door de mangel haalt, dient er een spuitje te volgen. Maar niemand haalt voldoening uit het doelbewust molesteren van dieren, behalve enkele asocialen.

Lang bruggetje kort. Dit zijn types die foute regimes toejuichen en ook als eerste in de startblokken staan om te vergelden waar nodig. "Empathie is de vijand" nazi types.
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Gutmensch, social justice warrior, woke: allemaal scheldwoorden.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:48:13 #213
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217875534
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:

Vergeet de miljarden geloofsfanaten met hún respectievelijke sprookjesboeken niet die volop deze en vergelijkbare apen de comfortabele plaats op die rots garanderen
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 12:49:14 #214
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217875539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:59:36 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217875626
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen. :')
Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217875828
quote:

[..]
De marketing op rechts heeft goed gewerkt qua naar de mond praten. "Hard werken", "je eigen broek ophouden", "eigen baas zijn", "niet je hand ophouden" en wat aanvullingen van de PVV die zwartwerkende Nederlanders (en ouderen, en onderwerp a tot z) het slachtoffer maken van de asielzoeker. Vul dat op met giften als hard rijden etc.

Dat doet het goed in bepaalde kringen. Ook al staat hard werken niet gelijk aan goede inkomsten of een goed leven en is dit meer een kwestie van geluk. Het zorgt er wel voor dat je vangnetten weg kan rukken.

Als iemand zoals in mijn voorbeeld hierboven niet een soort sadistische drang heeft om dieren leed aan te doen of bewust gas te geven om dood te rijden, dan valt er misschien nog wel wat te redden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2025 14:42:16 ]
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:27:29 #217
38496 Perrin
pi_217875855
"If you can convince the lowest white man he's better than the best colored man, he won't notice you're picking his pocket. Hell, give him somebody to look down on, and he'll empty his pockets for you."
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:38:38 #218
66444 Lord_Vetinari
pi_217875944
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar even
Jij schrijft ook ‘tirannosaurus’ of zo?
pi_217876031
quote:

[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
pi_217876108
quote:

[..]
Is dat niet gewoon de eeuwige strijd tussen links en rechts. Ik durf te stellen dat een Chivaz dezelfde regels zou kunnen schrijven de andere kant op.

Wat onder meer de laatste verkiezingen wel hebben aangetoond is dat schelden blijkbaar niet werkt om mensen van hun standpunt af te halen. En dan heb je nog die Democratische campagneleiders die achteraf gewoon zonder blikken en blozen verkondigen dat ze niet weten wat er fout ging (of wat ze fout hebben gedaan).

Het is wel interessant om te aanschouwen als een Regina George (if you know, you know).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217876821
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Met je 'doorgaans' geef je zelf al toe dat daar niet automatisch sprake van is.

quote:
Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Gelukszoekers zijn een eenvoudige zondebok voor jarenlang falend huisvestingbeleid.

quote:
Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
Het is heel gemakkelijk om bepaalde minderheden in de bevolking de schuld van alles te geven.
Zoals transvrouwen, die nog geen 0,3% van de samenleving uit maken.
Of migranten, terwijl zolang ik leef er al een woningtekort is, en minister Blok heeft daar een schepje bovenop gedaan door woningstichtingen er toe bewegen duizenden sociale huurwoningen te verkopen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:23:04 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217876863
quote:

[..]
Je had altijd wel een groep schreeuwerds, maar ik denk dat het allemaal 'mainstream' is geworden tijdens Corona.

Ik ben in die tijd geschrokken hoe ontzettend veel 'normale' mensen kortsluiting kregen van uitgenodigde experts in praatprogramma's, tit aan het agressieve aan toe. Veel mensen zien afglijden en zien beweren dat corona een hoax is én de gevestigde orde ons dood wil hebben. Heel bijzonder. Daarnaast ook veel onzin gehoord over vaccines en 'onderzoek doen/meme op feesboek lezen'. Er zijn best veel mensen die ineens niet meer begrepen wat de intenties zijn van die ene knakker die van alles roept op YT en een opkomst in 'wetenschap is ook maar een mening'.

Ook podcasts worden vaak verkeerd begrepen. Als dan een ex-worstelaar en een Britse Influencer beweren dat er is bewezen dat er een grote stad onder de piramides in Egypte is ontdekt, wordt dat meteen geloofd, zelfs tit aan mijn vriendengroep aan toe. Al hebben die nog wel het mechanisme om de mening te veranderen als je samen op zoek gaat naar de bron van het verhaal en er dan achter komt dat het is 'ontdekt' door iemand die al vele boeken had geschreven over aliens en de piramides. Ook als je vraagt wat ze weten van Egypte voor de grootste piramides blijkt vaak dat men zich vaak vergist in hoelang die tijd heeft geduurd en dat er al kleinere gebouwen/piramides waren die door eerdere farao's e.d. waren laten bouwen. En sommige Farao's wilde daar overheen en zo werd het steeds gekker.

Puntje bij paaltje, veel mensen hebben veel moeite om feit en fictie uit elkaar te houden, wat vaak als bodem heeft dat men de fictie meer voelt dan de feiten, want feiten zijn niet mysterieus.
pi_217876888
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er zijn best veel mensen die ineens niet meer begrepen wat de intenties zijn van die ene knakker die van alles roept op YT en een opkomst in 'wetenschap is ook maar een mening'.
Wat is wetenschap?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Puntje bij paaltje, veel mensen hebben veel moeite om feit en fictie uit elkaar te houden, wat vaak als bodem heeft dat men de fictie meer voelt dan de feiten, want feiten zijn niet mysterieus.
Helemaal mee eens.
pi_217876892
quote:

[..]

Je had ooit de athlete Foekje Dillema in de tijd van Fanny Blankers Koen, die veel won, maar ineens niet meer mocht meedoen omdat men vond dat ze 'geen vrouw was'.

Dan moet je dus een gedwongen onderzoek in en wordt je dus vertelt dat je geen vrouw bent. En waar ligt hierin de grens? En wordt die grens straks steeds verder opgeschoven. Gingen ze haar bij gewoon werk als een man betalen? Nee, tuurlijk niet. Ze was slechts een vrouw. Dat soort geping-pong

Dat is hetzelfde als een man vertellen dat hij geen man is. Maar als je zo iemand zich als vertrapte in de samenleving dan ineens samen wil komen met andere vertrapten (LGBT+) dan is dat óók problematisch.

Bijna de boodschap 'ga maar fijn allemaal individueel in een grot zitten. Jullie passen niet in ons hokje.'

Procentueel valt het allemaal best mee en is er volgens de bonden helemaal niet een probleem dat zo groot aan de klok moet.

quote:
Als er echte gelukszoekers tussenzitten dan dealen de instanties daar wel mee en als je daarmee wilt dealen werk je al in die wereld.

quote:
Als anderen iemand met zo'n mening zijn eigen dochter als man zouden bestempelen, dan zou dat 'niet' verdient zijn. Gaat het om een ander, wel.

quote:
Dodelijke empathie is toch zoiets wat Netanyahu voor Palestijnen heeft?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:35:25 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217876933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat is wetenschap?
[..]
Helemaal mee eens.
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Met op het spel: je geloofwaardigheid als wetenschapper. Als het meteen wordt gedebunked of je kunt het niet nabootsen, dan neemt niemand je meer serieus in die wereld. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.
pi_217876953
quote:

Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen. :')
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:41:11 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217876969
Vandaag geleerd: 'dodelijke empathie'

Morgen: van educatie word je dom
pi_217876975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.
Ik neem mijn (tovenaars) hoed af.

En nee, knipogen gaat me net iets te ver.
pi_217876978
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:41 schreef Vis1980 het volgende:
Vandaag geleerd: 'dodelijke empathie'

Morgen: van educatie word je dom
Educatie en gezondheidszorg scoren slecht. Schaf het maar af.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:51:51 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217877039
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik neem mijn (tovenaars) hoed af.

En nee, knipogen gaat me net iets te ver.
Dan doe ik het toch.

;)
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:55:23 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217877072
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen. :')
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...
pi_217877179
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...
Mijn zus is een aantal jaren geleden naar de VS geëmigreerd.
Haar Amerikaanse vriend achterna gegaan.

Een gelukzoeker dus.

Uiteindelijk het geluk niet gevonden, en jaren later na een scheiding weer terug in Nederland ^O^
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:12:52 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217877220
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mijn zus is een aantal jaren geleden naar de VS geëmigreerd.
Haar Amerikaanse vriend achterna gegaan.

Een gelukzoeker dus.

Uiteindelijk het geluk niet gevonden, en jaren later na een scheiding weer terug in Nederland ^O^
Ja, je moet wel de juiste uitzoeken, al denk ik dat het voor een Amerikaan makkelijker hier aanpassen is, dan voor veel Nederlanders daar. Het werkklimaat is behoorlijk anders. Ziek worden ook, financieel gezien kun je beter hier ziek worden.
pi_217877270
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, je moet wel de juiste uitzoeken, al denk ik dat het voor een Amerikaan makkelijker hier aanpassen is, dan voor veel Nederlanders daar. Het werkklimaat is behoorlijk anders. Ziek worden ook, financieel gezien kun je beter hier ziek worden.
Nog leuker.. arbeidsongeschikt worden.

Hebben ze daar ook bij iedere werkgever van die fijne tegen piramidespelen aanschurende Multilevel Marketingscams? (waar Trump er ook eentje van aanstuurde.)
pi_217877276
quote:

[..]
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.
pi_217877313
quote:

[..]
Het zoeken van geluk wordt in de Declaration of Independence ook expliciet genoemd als onvervreemdbaar recht.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:30:39 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217877360
quote:
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief.
Mwah, door Frank Boeijen moet ik altijd aan hoerenlopers denken bij gelukzoekers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217877393
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.
Was het volgens jou niet illegaal is illegaal, ingecalculeerd risico?
pi_217877456
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij zoekt geluk in je leven. Toch?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 17:11:38 #240
323401 Kijkertje
met filter
pi_217877657
Volgens Trump krijgen mensen nu betaald om eieren mee te nemen ...

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lqupbn3l3h24

Knettergek 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217877699
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jij zoekt geluk in je leven. Toch?
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door en maak ook geen claim op plekken die bedoeld zijn voor asielzoekers.
Maar bedoel je met deze retorische vraag dat asielzoekers en gelukszoekers hetzelfde zijn en dezelfde vorm van compassie verdienen?
pi_217877706
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 18:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan moeten die 9 rechters opstappen.
Juist ja... Ik hoorde dat Trump de Supreme Court niet meer zou erkennen maar blijkbaar ben jij hem voor _O-
pi_217877719
Dus, hier in Nederland mag je het geluk niet zoeken? Wat mag dan wel? Hard voor je baas werken? Of alleen als je daar geen goed leven mee kan hebben?

Nou, we weten dus waar het fout is gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 07-06-2025 17:29:09 ]
pi_217877721
Zijn er nu nog voorbeelden over van Trump die de Supreme Court negeert? Of wordt die soep inmiddels niet meer zo heet gegeten? Blijkt toch moeilijker te zijn dan gedacht, dat fascisme.
pi_217877729
Oh leuk, vechten om woordjes. Ik doe ook mee: gelukzoeken mag maar zoeken betekent nog niet vinden.
pi_217877953
quote:

[..]
Dat gequootte zinnetje zegt ook eigenlijk alles: "Gelukszoekers verdienen geen compassie omdat ze er voor zorgen dat er geen betaalbare huizen zijn".

Ten eerste geeft rechts ruim baan aan 90% van de gelukszoekers (expats); zeg maar de gelukszoekers die daadwerkelijk een van de redenen is waarom de huizenprijzen zo stijgen

En ten tweede geeft het ook meteen het totale empathiegebrek van Chivaz aan. Je kunt immers prima compassie tonen voor gelukszoekers en ze tevens ontmoedigen hier naar toe te komen. 30% regeling afschaffen bijv. Harder optreden tegen malafide uitzendburootjes. Dat soort dingen.

Maar zoals ik al zei; rechts geeft ruim baan aan gelukszoekers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 07-06-2025 18:33:41 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 7 juni 2025 @ 18:01:04 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217878003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:54 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat gequootte zinnetje zegt ook eigenlijk alles: "Gelukszoekers verdienen geen compassie omdat ze er voor zorgen dat er geen betaalbare huizen zijn".

Ten eerste geeft rechts ruim baan aan 90% van de gelukszoekers (expats); zeg maar de gelukszoekers [die daadwerkelijk[/i] de huizenprijzen omhoog stuwen.

En ten tweede geeft het ook meteen het totale empathiegebrek van Chivaz aan. Je kunt immers prima compassie tonen voor gelukszoekers en ze tevens ontmoedigen hier naar toe te komen. 30% regeling afschaffen bijv. Harder optreden tegen malafide uitzendburootjes. Dat soort dingen.

Maar zoals ik al zei; rechts geeft ruim baan aan gelukszoekers.
Daarnaast lijkt juist onze compassie-verdien-man zelf weinig te doen aan het verdienen van eigen compassie. Het moet wel een kant opwerken natuurlijk...
pi_217878058
quote:
Twee dagen na knallende ruzie verwijdert Musk tweet waarin hij Trump linkte aan ‘Epstein-files’

Elon Musk heeft de tweet waarin hij beweerde dat Donald Trump deel uitmaakt van de ‘Epstein-files’ verwijderd. Het was de climax van een kletterende ruzie die donderdag tussen beide Amerikanen op sociale media losbarstte. Ook andere tweets zijn door Musk verwijderd.
hij zal wel bedreigd zijn :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217878102
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
pi_217878131
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.

Voor iemand die een hekel heeft aan whataboutisms heb je ‘t wel een beetje tot kunst verheven.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 18:27:32 #251
66444 Lord_Vetinari
pi_217878154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
pi_217878187
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.

Voor iemand die een hekel heeft aan whataboutisms heb je ‘t wel een beetje tot kunst verheven.
Dat is niet waar het over ging, Toby56 begreep niet hoe het kan dat mensen die zeer normaal en gezellig zijn toch voor figuren zoals Trump/Wilders konden stemmen.
Ik legde rustig uit dat compassie ook bij rechtse mensen bestaat en gaf als voorbeeld dat een gelukszoeker niet op die compassie kan rekenen vanwege bekende redenen.
Uiteraard stelt die domoor @Basp1 gelukszoekers gelijk aan asielzoekers en scheert hij zeer ironisch die mensen over 1 kam. Iets wat hij mij overigens verweet lol.
Later gaat men natuurlijk aan de haal met de stelling dat asielzoekers en gelukszoekers hetzelfde zijn dus kan ik alleen maar concluderen voor de links progressieve mens er geen verschil is tussen deze twee groepen.
Zit ik ernaast beefkeek? Is er geen verschil tussen een gelukszoeker en een asielzoeker en zo ja, verdienen ze dan dezelfde compassie?
pi_217878221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 18:43:23 #254
66444 Lord_Vetinari
pi_217878258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.

Wilders was natuurlijk stiekem van de NVU tijdens zijn ' minder Marokkanen' speech?
pi_217878282
quote:
18s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.

Wilders was natuurlijk stiekem van de NVU tijdens zijn ' minder Marokkanen' speech?
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.
Maar dat betekent dus dat Geert Wilders een ieder met een andere kleur het land uit wil gooien.
Goed verhaal man, gooit hij ook een deel van zijn eigen familie eruit dan?
pi_217878384

Snopes heeft de foto als waar staan.

Dit is het graf van Ivana Trump ergens bij de eerste hole van één van zijn golfresorts. Ze had al tig jaar geen relatie met Donald meer voor haar dood in 2022. Het graf is inmiddels compleet overgroeid, geen snoeiwerk, geen bloemen, bijna verloren.

Reden dat Trump haar daar heeft begraven. 3 verschillende belastingkortingen van miljoenen omdat hij het resort als non-profit begraafplaats in de staat heeft geregistreerd.

Laten we weer even wegkijken.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 19:06:41 #257
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_217878453
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar België
Robert Moog died for our synths
pi_217878564
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Hij is zelf een gelukzoeker _O-
pi_217878621
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.
Maar dat betekent dus dat Geert Wilders een ieder met een andere kleur het land uit wil gooien.
Goed verhaal man, gooit hij ook een deel van zijn eigen familie eruit dan?
Dus nu moeten we woorden letterlijk nemen? Ik heb je vaak genoeg achterlijke woorden van Trump en Musk zien verdedigen met iets in de trant van 'hij bedoelt natuurlijk dit en dat als hij zus en zo zegt'.
What Would Goku Do
pi_217878713
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:04:37 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217878871
Tja, volgens mij werkt het meer zo: als een individueel een strafbaar feit ondergaat, moet hij een passende straf krijgen. Ik weet niet precies hoe hele groepen daarop daarom 'geen compassie verdienen'.

Zeer persoonlijk, en dan op basis van 'ik vind ze niet leuk', maar even voor het land bepalen wie wel of niet compassie mag verwachten. Ik vind sommige users hier niet leuk, maar dat wil niet zeggen dat ze maar geen rechten of bescherming mogen genieten. Welkom in het vrije leven.

Die user gun ik overigens alle empathie in de wereld toe, moeilijk voor te stellen wat het is als je het niet hebt.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:15:36 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217878966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
Die naar de VS trekken wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:17:01 #263
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217878978
The American Dream is dood....
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:19:36 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217878997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
quote:
Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:21:40 #265
38496 Perrin
pi_217879014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.

Dat deze droom sterft, is geen verlies maar een bevrijding.
pi_217879102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die naar de VS trekken wel.
Tot op zekere hoogte, uiteindelijk hebben ze de wet overtreden. Immigreren naar een land is geen recht maar een gunst van het gastland die de keuze heeft om jou te ontvangen of niet.
Als het Amerikaanse volk beslist dat ze daar geen trek in hebben dan is het verder niet echt heel relevant dat er illegalen zijn die hun eigen broek op kunnen houden.
Hetzelfde geld uiteraard ook voor mij, mocht België uit de EU stappen en besluiten om alle verblijfsvergunningen in te trekken dan zit er niets anders op voor mij dan mijn spullen te pakken en weer naar het noorden te rijden.
Ik zou het natuurlijk vervelend vinden maar goed, thats life.
pi_217879570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij stuwt wel de Belgische huizenprijs omhoog. Het type gelukszoeker dat plekken bezet houden van asielzoekers doen dat niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217879668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.

Dat deze droom sterft, is geen verlies maar een bevrijding.
Als dat de uitleg van the American Dream is en die voorbij zou zijn, dan zou dat goed nieuws voor de planeet zijn. Maar met al die Nasa en SpaceX projecten, ruimte toerisme vluchten, private jets etc, vervuild kraanwater, experimentele voedselcomponenten etc. zou dat een American Dream on steroids zijn. De natuur is daar allerminst goed af nu.

De Amerikaanse droom duurde van 1945 tot ergens in de jaren '90. Het idee dat je gewoon kon gaan, werk zou vinden en een mooi groot huis kon kopen voor weinig. Bestaanszekerheid voor een te stichten gezin. Goede scholing, goede betaalbare zorg. Maar die Amerikaanse droom is helaas dood.

Je zou bijna zeggen dat er een Chinese droom kan ontstaan.
pi_217879710
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ieder mens is een gelukzoeker.
Zelfs mensen die het ongeluk zoeken, doen dat doorgaans omdat ze daar gelukkig van worden.

'Gelukzoeker' is wederom een term waar intrinsiek helemaal niets mis mee is, maar die door (extremer) rechts is omgevormd tot iets waar je niets dan minachting voor schijnt te moeten voelen.
pi_217879786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ieder mens is een gelukzoeker.
Zelfs mensen die het ongeluk zoeken, doen dat doorgaans omdat ze daar gelukkig van worden.

'Gelukzoeker' is wederom een term waar intrinsiek helemaal niets mis mee is, maar die door (extremer) rechts is omgevormd tot iets waar je niets dan minachting voor schijnt te moeten voelen.
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.

Zo werkt rechts VS en de Maga logica.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:25:21 #271
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217879889
twitter

Gezellig
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217879968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:25 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Gezellig
Dat blauwe oog was dus een cadeautje van Scott Bessent.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:30:54 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217879972
quote:
[ x ]
Gezellig
En dan je zoontje van 5 de schuld geven.
pi_217879990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.

Zo werkt rechts VS en de Maga logica.
Niet alleen daar.
Mensen die, ondanks dat ze hard werken, vaker dan gemiddeld met ziekte te kampen hebben.
Mensen die, niet omdat ze dat zelf willen, door omstandigheden in financiële problemen komen.

Bijna altijd worden ze, doorgaans achter hun rug, want in hun gezicht zeggen ze "ach, wat beroerd en vervelend allemaal", afgemaakt: "aanstellers", "eigen schuld", "uitvreters", "als het mij niet overkomt dan hoeft het hun ook niet te overkomen"... et cetera.

... het trotse niet-empathische gedrag van mensen die er geen moeite mee hebben dat ze waardering hebben voor figuren als Trump of stemmen op Wilders of Baudet.

Of (oud-) collega's die zelf ooit zijn geïmmigreerd (of kinderen zijn van immigranten) en claimen dat zij van de laatste generatie 'fatsoenlijke' immigranten waren en dat alles na hen grotendeels uit 'gelukzoekers' of schoftentuig bestaat.
Zoals ooit een Puerto Ricaanse vrouw op CNN (verkiezingsjaar 2016) zei dat ze kwaad was vanwege het negatieve imago en de discriminatie van haar landgenoten, maar dat ze op Trump ging stemmen, want inderdaad, de jongere Puerto Ricanen waren grotendeels uitvreters, en er waren er teveel van in de VS. Maar ikke niet; ik werk hard en hoor hier thuis.
Waarop leeftijdgenoten instemmend knikten.

Egoïsme, haat en een hekel aan empathie.
VOTE MAGA.
Stemt Geert.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:33:07 #275
38496 Perrin
pi_217880011
quote:
[ x ]
Gezellig
Stelletje simpelen.
pi_217880069
quote:
83s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:11 schreef Kijkertje het volgende:
Volgens Trump krijgen mensen nu betaald om eieren mee te nemen ...

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lqupbn3l3h24

[ afbeelding ]

Knettergek 8)7
Neenee. Alleen een 'stable genius' kan zoiets berekenen.
pi_217880263
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Niet alleen daar.
Mensen die, ondanks dat ze hard werken, vaker dan gemiddeld met ziekte te kampen hebben.
Mensen die, niet omdat ze dat zelf willen, door omstandigheden in financiële problemen komen.

Bijna altijd worden ze, doorgaans achter hun rug, want in hun gezicht zeggen ze "ach, wat beroerd en vervelend allemaal", afgemaakt: "aanstellers", "eigen schuld", "uitvreters", "als het mij niet overkomt dan hoeft het hun ook niet te overkomen"... et cetera.

... het trotse niet-empathische gedrag van mensen die er geen moeite mee hebben dat ze waardering hebben voor figuren als Trump of stemmen op Wilders of Baudet.

Of (oud-) collega's die zelf ooit zijn geïmmigreerd (of kinderen zijn van immigranten) en claimen dat zij van de laatste generatie 'fatsoenlijke' immigranten waren en dat alles na hen grotendeels uit 'gelukzoekers' of schoftentuig bestaat.
Zoals ooit een Puerto Ricaanse vrouw op CNN (verkiezingsjaar 2016) zei dat ze kwaad was vanwege het negatieve imago en de discriminatie van haar landgenoten, maar dat ze op Trump ging stemmen, want inderdaad, de jongere Puerto Ricanen waren grotendeels uitvreters, en er waren er teveel van in de VS. Maar ikke niet; ik werk hard en hoor hier thuis.
Waarop leeftijdgenoten instemmend knikten.

Egoïsme, haat en een hekel aan empathie.
VOTE MAGA.
Stemt Geert.
Klopt, en ondertussen de fik in iedereen die anders is. Een vrouw die geen vrouw is voor de sport, maar geen man qua inkomenswaardering. Noemt zo iemand zich dan anders, dan mag dat óók niet. Dus moet de samenleving ook maar gaan uitsluiten.

Gehandicapten die door de huidige president worden nagedaan. Je zou maar eens empathie gaan tonen, dáár gaat de wereld naar van de kloten volgens onze piraten in het witte huis en in de tweede kamer.

pi_217880596
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt, en ondertussen de fik in iedereen die anders is. Een vrouw die geen vrouw is voor de sport, maar geen man qua inkomenswaardering. Noemt zo iemand zich dan anders, dan mag dat óók niet. Dus moet de samenleving ook maar gaan uitsluiten.
Het is te laat op de avond om dit te ontcijferen.
pi_217880623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
400% denk ik.
pi_217880650
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gehandicapten die door de huidige president worden nagedaan. Je zou maar eens empathie gaan tonen, dáár gaat de wereld naar van de kloten volgens onze piraten in het witte huis en in de tweede kamer.

[ afbeelding ]
Alleen die imitatie zou destijds al voldoende moeten zijn geweest om die man wegens groepsbelediging voor de rechter te dagen.
De klootzak.
pi_217880682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 22:13 schreef Toby56 het volgende:

[..]
400% denk ik.
Dat klinkt wel als een wetenschappelijk getal.
pi_217880720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik haalde in een eerdere post het voorbeeld van Foekje Dillema aan. Die vond men op een gegeven moment geen vrouw voor de vrouwensport. Maar het bedrijfsleven zag haar waarschijnlijk 100% als vrouw. Want anders hadden ze haar een mannensalaris moeten betalen. En als ze zich als 'anders' zou neerzetten zou ze ook de sjaak zijn.

Dát is de logica als je de speelbal van een primaire logica wordt. En dat is niet iets dat ze zelf creeeren of dat door woke wordt gevormd.
pi_217880823
quote:
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat.
Dit is absoluut volstrekt onmogelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217880899
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 22:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik haalde in een eerdere post het voorbeeld van Foekje Dillema aan. Die vond men op een gegeven moment geen vrouw voor de vrouwensport. Maar het bedrijfsleven zag haar waarschijnlijk 100% als vrouw. Want anders hadden ze haar een mannensalaris moeten betalen. En als ze zich als 'anders' zou neerzetten zou ze ook de sjaak zijn.

Dát is de logica als je de speelbal van een primaire logica wordt. En dat is niet iets dat ze zelf creeeren of dat door woke wordt gevormd.
Zover ik weet heb je geen keuringen voor het bedrijfsleven. Althans, niet van dat soort.

En dit staat natuurlijk los van wat er in Amerika speelt.
pi_217881007
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 22:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zover ik weet heb je geen keuringen voor het bedrijfsleven. Althans, niet van dat soort.
Het verschil tussen roepen 'dit is geen vrouw' in de sport en 'dit is geen man' als ze in je bedrijf werkt. Het idee dat je tussen wal en schip eindigt, maar zelfs die positie je niet in dank wordt afgenomen.

Dat is waar het om draait.

quote:
En dit staat natuurlijk los van wat er in Amerika speelt.
Alles binnen de Lgtb+ is universeel. Amerika kent geen andere voorbeelden dan Europa.
  zondag 8 juni 2025 @ 00:49:09 #286
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_217882200
Haha...hier echt hard om moeten lachen _O-
Epic trolling :')

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqy3vwpd722w
pi_217882236
Zou de republikeinse achterban hun kandidaten eigenlijk nog gaan afstraffen voor het feit dat die lafbekken pas kritiek durfden te hebben op Trumps "Big Beautiful Bill" nadat ze hem zelf al hadden goedgekeurd maar Teslaman minder enthousiast was of heeft die achterban net zo weinig ruggengraat als hun congresleden?
  zondag 8 juni 2025 @ 01:34:28 #288
323401 Kijkertje
met filter
pi_217882285
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217882331
Kon weleens goed los gaan in de komende dagen daar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 8 juni 2025 @ 02:04:14 #290
66444 Lord_Vetinari
pi_217882336
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Zou de republikeinse achterban hun kandidaten eigenlijk nog gaan afstraffen voor het feit dat die lafbekken pas kritiek durfden te hebben op Trumps "Big Beautiful Bill" nadat ze hem zelf al hadden goedgekeurd maar Teslaman minder enthousiast was of heeft die achterban net zo weinig ruggengraat als hun congresleden?
Wat denk je zelf?
  zondag 8 juni 2025 @ 02:33:52 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217882376
quote:
Wel gek eigenlijk, ik heb mij laten vertellen dat het Amerikaanse volk graag die hardhandige deportaties wil. Je ziet meteen dat het al een stuk veiliger is op straat.

Overigens kun je ook concluderen dat hardhandig onschuldige mensen zonder kans op verdediging al niet fijn is, maar dat Het Witte Huis of all places dan nog eens met kinderachtige tweets gaat natrappen, dat zoiets vroeg of laat voor veel weerstand gaat zorgen. Meestal begrijpen goede leiders dat wel, maar Trump ziet graag chaos en wil maar wat graag hier op los gaan met veel geweld.

Binnen een paar weken krijg je vast een soort oproep aan 'het Amerikaanse volk' (lees: MAGA) om mee te helpen tegen de protesten. Een Erdogannetje.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vis1980 op 08-06-2025 02:38:58 ]
  zondag 8 juni 2025 @ 02:45:37 #292
323401 Kijkertje
met filter
pi_217882393
quote:
11s.gif Op zondag 8 juni 2025 02:01 schreef bedachtzaam het volgende:
Kon weleens goed los gaan in de komende dagen daar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2025 03:22:54 ]
  zondag 8 juni 2025 @ 02:47:38 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217882395
Er zou maar zo'n jumbowagen je woonwijk binnenrijden en vrouwen en kinderen meenemen, Het is net een tank. Staan ze daar, uitrusting alsof het de Derde Wereldoorlog is.
  zondag 8 juni 2025 @ 02:53:12 #294
323401 Kijkertje
met filter
pi_217882405
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 02:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wel gek eigenlijk, ik heb mij laten vertellen dat het Amerikaanse volk graag die hardhandige deportaties wil. Je ziet meteen dat het al een stuk veiliger is op straat.

Overigens kun je ook concluderen dat hardhandig onschuldige mensen zonder kans op verdediging al niet fijn is, maar dat Het Witte Huis of all places dan nog eens met kinderachtige tweets gaat natrappen, dat zoiets vroeg of laat voor veel weerstand gaat zorgen. Meestal begrijpen goede leiders dat wel, maar Trump ziet graag chaos en wil maar wat graag hier op los gaan met veel geweld.

Binnen een paar weken krijg je vast een soort oproep aan 'het Amerikaanse volk' (lees: MAGA) om mee te helpen tegen de protesten. Een Erdogannetje.
Het is geen tweet van het Witte Huis, Homan verkondigt dat doodleuk bij Fox News. Het plan is al die tijd al geweest om bij onrust over de raids groots in te gaan zetten om dat hardhandig aan te pakken en Trump zal deze keer niet aarzelen om ook het leger in te zetten vrees ik.
  zondag 8 juni 2025 @ 02:55:16 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217882407

bron

Ik zei het toch, de eerste de beste keer dat er ergens een protest is, gaat ie dit meteen doen. Hij wacht er al een tijdje op.
  zondag 8 juni 2025 @ 02:56:37 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217882410
quote:
9s.gif Op zondag 8 juni 2025 02:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het is geen tweet van het Witte Huis, Homan verkondigt dat doodleuk bij Fox News. Het plan is al die tijd al geweest om bij onrust over de raids groots in te gaan zetten om dat hardhandig aan te pakken en Trump zal deze keer niet aarzelen om ook het leger in te zetten vrees ik.
Ik bedoel in de afgelopen weken/maanden. Van die filmpjes met bye bye!
  zondag 8 juni 2025 @ 03:00:37 #297
323401 Kijkertje
met filter
pi_217882416
pi_217882423
Is er weer een corona uitbraak?
  zondag 8 juni 2025 @ 03:13:15 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217882424
Er kwam net reclame voorbij, moest meteen denken aan Eat Snacky Smores.

.
  zondag 8 juni 2025 @ 03:33:58 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217882431
Nou daar gaan we, wat een zwarte bladzijde voor de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')