Kortom: niemand in kamp-Trump die daar echt wakker van ligt. Als Musk het als dreigement bedoelde, dan is-ie er alleen in geslaagd om Trump woest te krijgen. Maar Trump is al zijn halve leven een crimineel, en veel straf heeft hij daar nog niet voor gehad. Van Trump is al zoveel stront op straat beland en bekend geworden, daar kan dit ook nog wel bij. Ondanks al die eerdere stront (waaronder een mislukte coup met doden) zijn de MAGA-GOP en de GOP-aanhang hem steeds blijven steunen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Musk zegt dat ook niet, die zegt dat zijn naam in de files de publicatie verhindert.
Musk is geen illegale migrant die onvoldoende middelen heeft om een illegale deportatie door Trump aan te vechten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat soort dingen roepen/hopen we hier al 10 jaar.
Tot nu toe komt daar eigenlijk (helaas) nog niets van uit.
Er zijn al meer mensen onterecht het land uitgegooid, en niet teruggenomen.
Hetzelfde met die onzin-inreisverboden.
Als Musk strontvervelend blijft doen en blijft dreigen met halve staatsgrepen en wat al niet (met wat teveel ketamine in z'n porem acht ik Elon tot alles in staat), dan gaat Trump gewoon iets (laten) verzinnen om hem zijn paspoort te ontnemen en hem er als ongewenste staatsgevaarlijke vreemdeling uit te gooien.
Zelensky heeft aanzienlijk meer kaarten tegen Poetin dan Musk tegen Trump. Musk heeft alleen de illusie dat-ie heel erg belangrijk is en vanuit (Space)X eigenlijk de wereld zou moeten besturen. Tot nu toe blijkt dat hij vooral een useful idiot voor Trump is geweest. De zoveelste.
Het Maga kamp ziet Trump als een God. Als Trump live op tv een kind doodschiet zullen ze dat nog steeds goedpraten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Kortom: niemand in kamp-Trump die daar echt wakker van ligt. Als Musk het als dreigement bedoelde, dan is-ie er alleen in geslaagd om Trump woest te krijgen. Maar Trump is al zijn halve leven een crimineel, en veel straf heeft hij daar nog niet voor gehad. Van Trump is al zoveel stront op straat beland en bekend geworden, daar kan dit ook nog wel bij. Ondanks al die eerdere stront (waaronder een mislukte coup met doden) zijn de MAGA-GOP en de GOP-aanhang hem steeds blijven steunen.
Heeft wat veren in zijn reet nodig.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt hij nog iets interessants? Ik heb geen X/Twitter.
Als Musk, zoals werd gesuggereerd, de moed zou hebben om als een wilde door te blijven posten en met van alles te blijven dreigen, dan staan die dreigingen gewoon online; de halve wereld kan ze lezen. Bedreiging van het staatshoofd, bedreiging van de regering. Je kunt voor minder het land uitgegooid worden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Musk is geen illegale migrant die onvoldoende middelen heeft om een illegale deportatie door Trump aan te vechten.
Dat ligt bij Musk wel anders.
Pogingen om de reputatie van Tesla omhoog te krikken.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heeft wat veren in zijn reet nodig.
[ x ]
Daar heb ik het niet over. Dat is al 10 jaar lang zo. Toch zit Trump voor de 2e keer in het Witte Huis.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het Maga kamp ziet Trump als een God. Als Trump live op tv een kind doodschiet zullen ze dat nog steeds goedpraten.
Maar maga is niet geheel de VS
Nou ja, we hebben al gezien dat ICE gewoon de opdracht kan krijgen om iemand naar El Salvador te verschepen ongeacht gerechtelijke bevelen, dus als ik Musk was zou ik me niet al te veilig wanen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Musk is geen illegale migrant die onvoldoende middelen heeft om een illegale deportatie door Trump aan te vechten.
Eens.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Dat is al 10 jaar lang zo. Toch zit Trump voor de 2e keer in het Witte Huis.
Het gaat om het verschil in macht tussen Trump en Musk.
In de VS is Musk op dat onderdeel niet gelijkwaardig aan Trump. Bij lange na niet.
Autisme geloof ik.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:08 schreef Toby56 het volgende:
Musk heeft na zijn serie aanvallen een recordbedrag aan persoonlijk vermogen verloren en, zo begrijp ik inmiddels, Trump wil voorlopig geen verzoeningsgesprek.
Dat betekent vooral dat het voor Musk peentjes zweten is momenteel, niet voor Trump.
Het was topvermaak gisteren/vandaag op de sociale media e.d., maar Musk zou eens een (echte) dokter moeten consulteren. Hij is ADHD van zichzelf en slikt rotzooi die het alleen maar erger maakt.
Nee.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als Musk, zoals werd gesuggereerd, de moed zou hebben om als een wilde door te blijven posten en met van alles te blijven dreigen, dan staan die dreigingen gewoon online; de halve wereld kan ze lezen. Bedreiging van het staatshoofd, bedreiging van de regering. Je kunt voor minder het land uitgegooid worden.
De VS is echter geen Rusland.quote:En als de FBI je dan komt ophalen en je in een vliegtuig zet, dan valt er niet veel meer te procederen.
Amerika is al enige tijd bezig te vervallen in een apenland. (Sorry, apen.)
Het is niet voor niets een natte droom voor iemand als Geert Wilders om ook zo te mogen 'besturen' als Trump.
Trump is allang op weg om Poetin 2 te worden.
Musk kalmeert vanzelf, evenals Trump.quote:Musk heeft zich deloyaal betoond. Dat is het ergste dat iemand (in Trumps ogen) Trump aan kan doen. En omdat Trump de VS inmiddels als zijn eigen bedrijf runt ("l'état, c'est moi"), loopt Musk een groot risico om straks te horen "you're not only fired, you're completely out, too."
Musk zal zijn verlies - hij was 4 maanden een useful idiot voor Trump - moeten slikken. Ik denk dat zijn vrienden en zakenpartners hem daar ook van proberen te overtuigen. Dat is al begonnen, zo bleek gisteren op X.
Met zijn middelengebruik is die kans sowieso bovengemiddeld groot, ook als hij niet langs open ramen wandelt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij is weer actief op X.
Heb altijd nog het idee dat ze die een keer dood vinden hoor.
Yep, mijn fout.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Autisme geloof ik.
En die drugs maken het natuurlijk niet beter.
Denk dat ie doodongelukkig is, al zal hij dat nooit toegeven.
Toch is er geen enkel voorbeeld van iemand van het kaliber Musk die naar El Salvador is gedeporteerd.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, we hebben al gezien dat ICE gewoon de opdracht kan krijgen om iemand naar El Salvador te verschepen ongeacht gerechtelijke bevelen, dus als ik Musk was zou ik me niet al te veilig wanen.
Tuurlijk gaan ze dat niet doen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch is er geen enkel voorbeeld van iemand van het kaliber Musk die naar El Salvador is gedeporteerd.
Het betreft in alle gevallen Zuid Amerikaanse migranten die geen Amerikaans staatsburger zijn.
Die onder Biden, Obama, etc ook het risico liepen om uitgezet te worden.
Verder zijn er deportaties geweest van studenten met een tijdelijk visum die is ingetrokken.
Er is geen enkel geval waarbij er. Amerikaans staatsburger is gedeporteerd door ICE.
En dan gaan ze de rijkste Amerikaan ter wereld uitzetten vanwege wat tweets?
Musk is een machtig zakenman en Trump is de machtigste president.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Dat is al 10 jaar lang zo. Toch zit Trump voor de 2e keer in het Witte Huis.
Het gaat om het verschil in macht tussen Trump en Musk.
In de VS is Musk op dat onderdeel niet gelijkwaardig aan Trump. Bij lange na niet.
Ik verwacht van niet.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan ze dat niet doen.
Denk wel dat ze maatregelen nemen als hij nog een paar meltdowns zal hebben en onrust veroorzaken.
Conclusie: Musk is een mens.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet.
Dit geintje tussen Musk en Trump past in een lange reeks van hun online fulmineren ..
Het verschil is dat ze het nu naar elkaar doen.
Maar meer is het ook niet.
Mensen reageren veel te overdreven.
De aandelen van Tesla zakten kort, daarna stegen ze weer. En de aandelen Tesla staan al lange tijd veel hoger dan andere autofabrikanten, die meer omzet draaien dan Tesla. De aandelen zijn flink overgewaardeerd.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Conclusie: Musk is een mens.
Nochtans: je kunt niet blijven riskeren om in 1 dag/nacht 34 miljard te verliezen.
Dat houdt een keer op.
Trump hoeft, als-ie echt woest wordt, op TruthSocial maar te melden dat-ie overweegt om X voor de VS te sluiten en er stort weer een gedeelte van Musks rijk in. Ook al snapt iedereen dat zoiets heel moeilijk valt te realiseren. Alleen het dreigen is al voldoende.
Daar valt dreigen met Epstein-files bij in het niet.
Musk is voor Trump geen gelijkwaardige tegenstander.
En ik acht Trump tot alles in staat.
OK. We worden het hierover niet eens.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De aandelen van Tesla zakten kort, daarna stegen ze weer. En de aandelen Tesla staan al lange tijd veel hoger dan andere autofabrikanten, die meer omzet draaien dan Tesla. De aandelen zijn flink overgewaardeerd.
Musk heeft op basis van aandelen van meerdere bedrijven een geschat vermogen van enkele honderden miljarden.
Er moet heel wat gebeuren, wil hij een koersdaling echt in zijn portemonnee boeken
En dreigen met X te sluiten heeft een grotere impact op de positie van Trump dan Musk.
Trump kan bij de volgende verkiezingen zijn meerderheid in alle huizen verliezen, en dan hebben Democraten de wapens om impeachment op impeachment op te tuigen.
En een Trump die succesvolle, populaire Amerikaanse staatsburgers uit zet, of grote sociale media platformen plotsklaps plat legt zal Trump niet echt helpen dag te voorkomen.
Nogmaals, Musk is niet een nobody uit Venezuela die op een verlopen visum in de VS woont, en compleet wordt vergeten als hij over de grens wordt gegooid.
Dat Trump hiertoe in staat is komt doordat een groot deel van de Amerikaanse bevolking eindelijk wil dat de overheid het migranten probleem hard aanpakt.
Dat is heel wat anders dan een Amerikaanse miljardair uitzetten vanwege enkele tweets.
Ik zou niet weten waarom Musk een bedreiging voor Trump zou zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
OK. We worden het hierover niet eens.
In mijn optiek is Musk veel meer een bedreiging voor zichzelf dan voor Trump.
We shall see.
Op het eerste ga ik nu niet meer in.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom Musk een bedreiging voor Trump zou zijn.
Trump is daarnaast een bedreiging voor zichzelf.
Ik ben benieuwd hoeveel de Republiekeinse kiezer nog kan verdragen
Hij heeft toch nogal wat private security denk ik. Kan een aardige veldslag worden voor ICE als ze hem mee willen nemen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, we hebben al gezien dat ICE gewoon de opdracht kan krijgen om iemand naar El Salvador te verschepen ongeacht gerechtelijke bevelen, dus als ik Musk was zou ik me niet al te veilig wanen.
De man is voor diverse zaken veroordeeldquote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat Trump in de Epstein files voorkomt zegt natuurlijk weinig. Ze waren vrienden maar dat wil nog niet zeggen dat Trump iets strafbaars deed.
Dat is wel heeeuuul naïef, gezien wat er bekend is over de man.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat Trump in de Epstein files voorkomt zegt natuurlijk weinig. Ze waren vrienden maar dat wil nog niet zeggen dat Trump iets strafbaars deed.
Inmiddels staat iedere bekende Amerikaan wel met hem of zijn vriendinnetje op de foto.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De man is voor diverse zaken veroordeeld
Hallohooo... Epstein staat zelf op een interviewtape waarin hij zegt lang vrienden te zijn met Trump. Trump en Melania hadden voor het eerst seks in de Lolita Express. Trump omringt zich met zoveel pedo's dat er echt geen plausible deniability meer is, hoor.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inmiddels staat iedere bekende Amerikaan wel met hem of zijn vriendinnetje op de foto.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:56 schreef Montov het volgende:
Oh... Trump wist al heel lang wat speelde met Epstein.
Plus hij kan de publieke opinie enorm beïnvloeden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat er net even iets te veel wishfull thinking wordt gehanteerd, maar daar maak ik mij ook vast schuldig aan.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch is er geen enkel voorbeeld van iemand van het kaliber Musk die naar El Salvador is gedeporteerd.
Het betreft in alle gevallen Zuid Amerikaanse migranten die geen Amerikaans staatsburger zijn.
Die onder Biden, Obama, etc ook het risico liepen om uitgezet te worden.
Verder zijn er deportaties geweest van studenten met een tijdelijk visum die is ingetrokken.
Er is geen enkel geval waarbij er. Amerikaans staatsburger is gedeporteerd door ICE.
En dan gaan ze de rijkste Amerikaan ter wereld uitzetten vanwege wat tweets?
Ik weet het is een gezegde, maar bijvoorbeeld zijn excuses aanbieden of een fout toegeven, daar is ie niet toe in staat.quote:
Links heeft al een hekel aan hem (en ik ga ervan uit dat die niet hypocriet gaan doen) en als MAGA gewoon achter Trump gaat staan dan heeft hij bijna niemand meer om te kunnen beïnvloeden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Plus hij kan de publieke opinie enorm beïnvloeden.
Als dit, als dat ..quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Links heeft al een hekel aan hem (en ik ga ervan uit dat die niet hypocriet gaan doen) en als MAGA gewoon achter Trump gaat staan dan heeft hij bijna niemand meer om te kunnen beïnvloeden.
Dat is zeker een......mening.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feit blijft dat Musk een grote populariteit geniet, en daardoor nog veel invloed heeft.
quote:Extreemrechtse Proud Boys klagen justitieministerie aan, eisen miljoenen schadevergoeding
Vier leiders van de extreemrechtse groep Proud Boys hebben het Amerikaanse ministerie van Justitie aangeklaagd. Ze stellen dat hun grondwettelijke rechten zijn geschonden toen ze werden vervolgd voor de bestorming van het Capitool in januari 2021.
De doodgewone man wordt als topcrimineel behandeld door een stel gasten met bedekt gezicht, maar mensen die een democratisch proces aanvallen gaan straks nog een sorry krijgen ook. Die Trumperds hoef je ook niet meer te horen over het 'en BLM dan?'stokpaardje als 6 januari ter sprake komt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als de DOJ onder deze idioten settlen.
Pam Bondi over de beschuldigingen:quote:The decision to pursue the indictment against Abrego Garcia led to the abrupt departure of Ben Schrader, a high-ranking federal prosecutor in Tennessee, sources briefed on Schrader's decision told ABC News. Schrader's resignation was prompted by concerns that the case was being pursued for political reasons, the sources said.
Schrader, who spent 15 years in the U.S. Attorney's Office in Nashville and was most recently the chief of the criminal division, declined to comment when contacted by ABC News.
Niks naiefs aan. Als er te bewijzen was geweest dat Trump strafbaar was/ aangeklaagd had kunnen worden zou dat onder Biden al wel gebeurd zijn. Ik neem aan dat dat de reden is dat Garland die beschuldigingen ook niet openbaarde.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:48 schreef V. het volgende:
[..]
Dat is wel heeeuuul naïef, gezien wat er bekend is over de man.
Dit bijvoorbeeld, maar er is meer.
https://www.vox.com/polic(...)e-johnson-allegation
Bij Trump?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Linksom of rechtsom Garcia moet hangen. Trump gaat op zijn bek met de deportatie en verzint dan dit soort dingen om toch zijn gelijk te halen. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
Met al die wapens in handen van burgers is het een wonder dat het nog nergens op een vuurgevecht is uitgelopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Protesten in Los Angeles:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqyauujyqs2a
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/chadloder.bsky.social/post/3lqy74lamdk22
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/tinadesireeberg.com/post/3lqyaavjxtk2f
[ afbeelding ]
Uiteraard krijgen de Democraten de schuld.
ICE Director "Demands" Hakeem Jeffries, Democrats Stop Putting His Agents in Danger
Bekijk deze YouTube-video
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Met al die wapens in handen van burgers is het een wonder dat het nog nergens op een vuurgevecht is uitgelopen.
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
Liberulz met gunz hebben ook nog niet van zich laten horen. Die bestaan ook. Niet dat je met je AR iets kan uitrichten tegen de Polizei Panzer die ze daar in ieder gehucht hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.
Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden.²
'DiT iS wAt De AmErIcAnEn WiLlEn!1!'quote:Op zaterdag 7 juni 2025 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Protesten in Los Angeles:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqyauujyqs2a
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/chadloder.bsky.social/post/3lqy74lamdk22
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/tinadesireeberg.com/post/3lqyaavjxtk2f
[ afbeelding ]
Uiteraard krijgen de Democraten de schuld.
ICE Director "Demands" Hakeem Jeffries, Democrats Stop Putting His Agents in Danger
Bekijk deze YouTube-video
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.
Nee, langer geleden. In Europa. Wel met hetzelfde gedachtengoed als Trump en MAGA.quote:
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar evenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.
Niet alle miljardairs zijn empathieloos en tiraniek. De echte intellectuelen zijn of gaan vaak filantropisch bezig. Maar wat me opvalt met de hele polarisatie is het gebrek of verval aan empathie bij een bepaalde groep op rechts.
Ik hoorde laatst op straat als passant een gesprek van een echtpaar met een derde over een dode kitten waar "huilsmileys" bij waren geplaatst. Er was gelach en het citaat 'ja, daar ga ik ook niet voor remmen hoor'.
Type: VVD (meest rechtervleugel), Fvd of PVV (idem) bescheiden boot zou erbij passen. Mogelijk een vechthond als favoriet.
Dit zijn types dat als er nieuws is over een kind of volwassene die wordt aangevallen door een vechthond ze als eersten klaar staan om de hond te verdedigen. Maar ondertussen het aanrijden van katten toejuichen.
Als een kitten een kind of volwassene door de mangel haalt, dient er een spuitje te volgen. Maar niemand haalt voldoening uit het doelbewust molesteren van dieren, behalve enkele asocialen.
Lang bruggetje kort. Dit zijn types die foute regimes toejuichen en ook als eerste in de startblokken staan om te vergelden waar nodig. "Empathie is de vijand" nazi types.
Vergeet de miljarden geloofsfanaten met hún respectievelijke sprookjesboeken niet die volop deze en vergelijkbare apen de comfortabele plaats op die rots garanderenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden.²
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Gutmensch, social justice warrior, woke: allemaal scheldwoorden.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen.
De marketing op rechts heeft goed gewerkt qua naar de mond praten. "Hard werken", "je eigen broek ophouden", "eigen baas zijn", "niet je hand ophouden" en wat aanvullingen van de PVV die zwartwerkende Nederlanders (en ouderen, en onderwerp a tot z) het slachtoffer maken van de asielzoeker. Vul dat op met giften als hard rijden etc.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Jij schrijft ook ‘tirannosaurus’ of zo?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar even
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de eeuwige strijd tussen links en rechts. Ik durf te stellen dat een Chivaz dezelfde regels zou kunnen schrijven de andere kant op.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met je 'doorgaans' geef je zelf al toe dat daar niet automatisch sprake van is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Gelukszoekers zijn een eenvoudige zondebok voor jarenlang falend huisvestingbeleid.quote:Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Het is heel gemakkelijk om bepaalde minderheden in de bevolking de schuld van alles te geven.quote:Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
Je had altijd wel een groep schreeuwerds, maar ik denk dat het allemaal 'mainstream' is geworden tijdens Corona.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat is wetenschap?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen die ineens niet meer begrepen wat de intenties zijn van die ene knakker die van alles roept op YT en een opkomst in 'wetenschap is ook maar een mening'.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Puntje bij paaltje, veel mensen hebben veel moeite om feit en fictie uit elkaar te houden, wat vaak als bodem heeft dat men de fictie meer voelt dan de feiten, want feiten zijn niet mysterieus.
Je had ooit de athlete Foekje Dillema in de tijd van Fanny Blankers Koen, die veel won, maar ineens niet meer mocht meedoen omdat men vond dat ze 'geen vrouw was'.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Als er echte gelukszoekers tussenzitten dan dealen de instanties daar wel mee en als je daarmee wilt dealen werk je al in die wereld.quote:Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Als anderen iemand met zo'n mening zijn eigen dochter als man zouden bestempelen, dan zou dat 'niet' verdient zijn. Gaat het om een ander, wel.quote:Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
Dodelijke empathie is toch zoiets wat Netanyahu voor Palestijnen heeft?quote:De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Met op het spel: je geloofwaardigheid als wetenschapper. Als het meteen wordt gedebunked of je kunt het niet nabootsen, dan neemt niemand je meer serieus in die wereld. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat is wetenschap?
[..]
Helemaal mee eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |