abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2025 @ 09:20:28 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217873220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Met al die wapens in handen van burgers is het een wonder dat het nog nergens op een vuurgevecht is uitgelopen.
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 09:46:12 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217873506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Terwijl dat nou juist wel het doel van get 2e amendement was. Burgers die zich konden beschermen tegen een tyrannieke overheid.
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217873519
Aanvullend over dat "flood the zone gebeuren" en de MAGA taktieken waarbij men sterk naar het showworstelen heeft gekeken. Iets waar Trump ook soms een zijdelingse rol in speelde.

Daily Kos : MAGA and WWE: The similarities are frightening

Could/should America be run by/like the WWE? It may be happening. Consider some of the commonalities between WWE and the GOP:

Both leaders are amoral, egocentric narcissists
Both leaders place their personal interests above everything else
Both leaders have created and maintain alternative realities – and have convinced thousands to millions of followers to believe them
Both leaders believe rules/laws don’t apply to them and have cadres of sycophants as enablers to facilitate their crimes and actions
Both leaders are sexual predators
Both organizations rely on narratives that are artificially contrived and scripted
Both organizations need villains and create them
Both organizations prey on the weak and defenseless
Both organizations have constituents that are less educated, very emotional, and extremely gullible
All participants are expendable
Many of them are literally the same people

Het blok met achtergrond info is te lang om hier te delen, daarvoor graag de link volgen en evt vertalen.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 09:55:21 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217873669
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb het idee dat het deel van de populatie dat altijd riep wapens te hebben om zich te kunnen verdedigen tegen een tirannieke overheid vooral zelf graag de tirannieke overheid wil zijn.
Liberulz met gunz hebben ook nog niet van zich laten horen. Die bestaan ook. Niet dat je met je AR iets kan uitrichten tegen de Polizei Panzer die ze daar in ieder gehucht hebben.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:06:38 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217873811
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:30:34 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217874036
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo ziet de piek van onze 'beschaving' eruit: twee corpulente apen op een rots, druk bezig elkaar op de borst te slaan, terwijl de rest van de wereld de rekening betaalt in miljarden. :')

Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:22:06 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217874782
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Protesten in Los Angeles:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqyauujyqs2a

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/chadloder.bsky.social/post/3lqy74lamdk22

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/tinadesireeberg.com/post/3lqyaavjxtk2f

[ afbeelding ]

Uiteraard krijgen de Democraten de schuld.

ICE Director "Demands" Hakeem Jeffries, Democrats Stop Putting His Agents in Danger

Bekijk deze YouTube-video
'DiT iS wAt De AmErIcAnEn WiLlEn!1!'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217874800
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen zijn behoorlijk achterlijk idd. Geen wonder dat we overal een rommeltje van maken.
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.

Niet alle miljardairs zijn empathieloos en tiraniek. De echte intellectuelen zijn of gaan vaak filantropisch bezig. Maar wat me opvalt met de hele polarisatie is het gebrek of verval aan empathie bij een bepaalde groep op rechts.

Ik hoorde laatst op straat als passant een gesprek van een echtpaar met een derde over een dode kitten waar "huilsmileys" bij waren geplaatst. Er was gelach en het citaat 'ja, daar ga ik ook niet voor remmen hoor'.

Type: VVD (meest rechtervleugel), Fvd of PVV (idem) bescheiden boot zou erbij passen. Mogelijk een vechthond als favoriet.

Dit zijn types dat als er nieuws is over een kind of volwassene die wordt aangevallen door een vechthond ze als eersten klaar staan om de hond te verdedigen. Maar ondertussen het aanrijden van katten toejuichen.

Als een kitten een kind of volwassene door de mangel haalt, dient er een spuitje te volgen. Maar niemand haalt voldoening uit het doelbewust molesteren van dieren, behalve enkele asocialen.

Lang bruggetje kort. Dit zijn types die foute regimes toejuichen en ook als eerste in de startblokken staan om te vergelden waar nodig. "Empathie is de vijand" nazi types.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2025 11:33:26 ]
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:25:04 #209
66444 Lord_Vetinari
pi_217874815
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij Trump?
Nee, langer geleden. In Europa. Wel met hetzelfde gedachtengoed als Trump en MAGA.
pi_217875127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar even
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:20:46 #211
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217875336
Na alle noise tussen Trump en Musk: het blijkt dat Trump toch best gevangenen uit El Salvador kan terughalen als ie wil:

https://meidasnews.com/ne(...)ed-states-of-america

Dat dat dus wel kan is best een goed argument in deze case:

https://www.nbcnews.com/p(...)ngs-trump-rcna201359
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217875428
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
We werken decentraal en klasses zijn niet meer zo zichtbaar zoals dit vroeger was in fabrieken. De handicap is daardoor dat wanneer men iemand als Trump en Musk met een baseballcap op zien dat men zich daarmee verbonden voelt als één van hen.

Niet alle miljardairs zijn empathieloos en tiraniek. De echte intellectuelen zijn of gaan vaak filantropisch bezig. Maar wat me opvalt met de hele polarisatie is het gebrek of verval aan empathie bij een bepaalde groep op rechts.

Ik hoorde laatst op straat als passant een gesprek van een echtpaar met een derde over een dode kitten waar "huilsmileys" bij waren geplaatst. Er was gelach en het citaat 'ja, daar ga ik ook niet voor remmen hoor'.

Type: VVD (meest rechtervleugel), Fvd of PVV (idem) bescheiden boot zou erbij passen. Mogelijk een vechthond als favoriet.

Dit zijn types dat als er nieuws is over een kind of volwassene die wordt aangevallen door een vechthond ze als eersten klaar staan om de hond te verdedigen. Maar ondertussen het aanrijden van katten toejuichen.

Als een kitten een kind of volwassene door de mangel haalt, dient er een spuitje te volgen. Maar niemand haalt voldoening uit het doelbewust molesteren van dieren, behalve enkele asocialen.

Lang bruggetje kort. Dit zijn types die foute regimes toejuichen en ook als eerste in de startblokken staan om te vergelden waar nodig. "Empathie is de vijand" nazi types.
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Gutmensch, social justice warrior, woke: allemaal scheldwoorden.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:48:13 #213
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217875534
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:

Vergeet de miljarden geloofsfanaten met hún respectievelijke sprookjesboeken niet die volop deze en vergelijkbare apen de comfortabele plaats op die rots garanderen
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 12:49:14 #214
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217875539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
"Empathie is de vijand" is een zeer breed aangehangen gedachtengoed geworden deze eeuw.
Of het allemaal nazi types zijn die dit gedachtengoed aanhangen? Ik weet het niet. Inmiddels heb ik teveel mensen leren kennen die anti-empathie zijn, maar (bijvoorbeeld) op de werkvloer heel aardig en ontzettend goed te pruimen zijn. Toch zijn ze pro-Trump, pro-Wilders, pro-keiharde-en-keiharde-aanpak-van-alles-dat-op-sociaal-engagement-of-medegevoel lijkt te wijzen. En ze zijn daar vaak zeer trots op.
Het is voor mij een vaak verwarrende toestand. Vooral omdat het doorgaans om mensen gaat die een baan hebben, vaak een relatie, een dak boven hun hoofd hebben en twee keer per jaar op vakantie kunnen. Wat maakt dat ze zichzelf zo vol haat hebben gepompt?
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:59:36 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217875626
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar waag het niet het woordje 'bruinrechts' in de mond te nemen. Dan heb je de poppen aan het dansen. :')
Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217875828
quote:

[..]
De marketing op rechts heeft goed gewerkt qua naar de mond praten. "Hard werken", "je eigen broek ophouden", "eigen baas zijn", "niet je hand ophouden" en wat aanvullingen van de PVV die zwartwerkende Nederlanders (en ouderen, en onderwerp a tot z) het slachtoffer maken van de asielzoeker. Vul dat op met giften als hard rijden etc.

Dat doet het goed in bepaalde kringen. Ook al staat hard werken niet gelijk aan goede inkomsten of een goed leven en is dit meer een kwestie van geluk. Het zorgt er wel voor dat je vangnetten weg kan rukken.

Als iemand zoals in mijn voorbeeld hierboven niet een soort sadistische drang heeft om dieren leed aan te doen of bewust gas te geven om dood te rijden, dan valt er misschien nog wel wat te redden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2025 14:42:16 ]
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:27:29 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217875855
"If you can convince the lowest white man he's better than the best colored man, he won't notice you're picking his pocket. Hell, give him somebody to look down on, and he'll empty his pockets for you."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:38:38 #218
66444 Lord_Vetinari
pi_217875944
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Stop je met je anglicismes dan ook met mensen corrigeren op iets als de PVDA? gedachtengoed en Oekraine laat ik dan maar even
Jij schrijft ook ‘tirannosaurus’ of zo?
pi_217876031
quote:

[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
pi_217876108
quote:

[..]
Is dat niet gewoon de eeuwige strijd tussen links en rechts. Ik durf te stellen dat een Chivaz dezelfde regels zou kunnen schrijven de andere kant op.

Wat onder meer de laatste verkiezingen wel hebben aangetoond is dat schelden blijkbaar niet werkt om mensen van hun standpunt af te halen. En dan heb je nog die Democratische campagneleiders die achteraf gewoon zonder blikken en blozen verkondigen dat ze niet weten wat er fout ging (of wat ze fout hebben gedaan).

Het is wel interessant om te aanschouwen als een Regina George (if you know, you know).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217876821
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De denkfout die je maakt is dat rechts geen compassie kent. De compassie is er wel degelijk en oprecht maar niet voor mensen die actief de samenleving proberen te ondermijnen.
Waarom zou je compassie hebben bijvoorbeeld voor een man die meedoet aan de vrouwensport, met als gevolg dat vrouwen doorgaans geen schijn van kans maken?
Met je 'doorgaans' geef je zelf al toe dat daar niet automatisch sprake van is.

quote:
Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Gelukszoekers zijn een eenvoudige zondebok voor jarenlang falend huisvestingbeleid.

quote:
Compassie heeft zijn beperkingen en het is aan de mensen zelf om grenzen te stellen aan wie het wel of niet verdient.
De compassie en de dodelijke empathie van links progressieven voor een ieder die maar wat claimt is juist onbegrijpelijk voor het merendeel van de bevolking.
Het is heel gemakkelijk om bepaalde minderheden in de bevolking de schuld van alles te geven.
Zoals transvrouwen, die nog geen 0,3% van de samenleving uit maken.
Of migranten, terwijl zolang ik leef er al een woningtekort is, en minister Blok heeft daar een schepje bovenop gedaan door woningstichtingen er toe bewegen duizenden sociale huurwoningen te verkopen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:23:04 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217876863
quote:

[..]
Je had altijd wel een groep schreeuwerds, maar ik denk dat het allemaal 'mainstream' is geworden tijdens Corona.

Ik ben in die tijd geschrokken hoe ontzettend veel 'normale' mensen kortsluiting kregen van uitgenodigde experts in praatprogramma's, tit aan het agressieve aan toe. Veel mensen zien afglijden en zien beweren dat corona een hoax is én de gevestigde orde ons dood wil hebben. Heel bijzonder. Daarnaast ook veel onzin gehoord over vaccines en 'onderzoek doen/meme op feesboek lezen'. Er zijn best veel mensen die ineens niet meer begrepen wat de intenties zijn van die ene knakker die van alles roept op YT en een opkomst in 'wetenschap is ook maar een mening'.

Ook podcasts worden vaak verkeerd begrepen. Als dan een ex-worstelaar en een Britse Influencer beweren dat er is bewezen dat er een grote stad onder de piramides in Egypte is ontdekt, wordt dat meteen geloofd, zelfs tit aan mijn vriendengroep aan toe. Al hebben die nog wel het mechanisme om de mening te veranderen als je samen op zoek gaat naar de bron van het verhaal en er dan achter komt dat het is 'ontdekt' door iemand die al vele boeken had geschreven over aliens en de piramides. Ook als je vraagt wat ze weten van Egypte voor de grootste piramides blijkt vaak dat men zich vaak vergist in hoelang die tijd heeft geduurd en dat er al kleinere gebouwen/piramides waren die door eerdere farao's e.d. waren laten bouwen. En sommige Farao's wilde daar overheen en zo werd het steeds gekker.

Puntje bij paaltje, veel mensen hebben veel moeite om feit en fictie uit elkaar te houden, wat vaak als bodem heeft dat men de fictie meer voelt dan de feiten, want feiten zijn niet mysterieus.
pi_217876888
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er zijn best veel mensen die ineens niet meer begrepen wat de intenties zijn van die ene knakker die van alles roept op YT en een opkomst in 'wetenschap is ook maar een mening'.
Wat is wetenschap?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Puntje bij paaltje, veel mensen hebben veel moeite om feit en fictie uit elkaar te houden, wat vaak als bodem heeft dat men de fictie meer voelt dan de feiten, want feiten zijn niet mysterieus.
Helemaal mee eens.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217876892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je had ooit de athlete Foekje Dillema in de tijd van Fanny Blankers Koen, die veel won, maar ineens niet meer mocht meedoen omdat men vond dat ze 'geen vrouw was'.

Dan moet je dus een gedwongen onderzoek in en wordt je dus vertelt dat je geen vrouw bent. En waar ligt hierin de grens? En wordt die grens straks steeds verder opgeschoven. Gingen ze haar bij gewoon werk als een man betalen? Nee, tuurlijk niet. Ze was slechts een vrouw. Dat soort geping-pong

Dat is hetzelfde als een man vertellen dat hij geen man is. Maar als je zo iemand zich als vertrapte in de samenleving dan ineens samen wil komen met andere vertrapten (LGBT+) dan is dat óók problematisch.

Bijna de boodschap 'ga maar fijn allemaal individueel in een grot zitten. Jullie passen niet in ons hokje.'

Procentueel valt het allemaal best mee en is er volgens de bonden helemaal niet een probleem dat zo groot aan de klok moet.

quote:
Als er echte gelukszoekers tussenzitten dan dealen de instanties daar wel mee en als je daarmee wilt dealen werk je al in die wereld.

quote:
Als anderen iemand met zo'n mening zijn eigen dochter als man zouden bestempelen, dan zou dat 'niet' verdient zijn. Gaat het om een ander, wel.

quote:
Dodelijke empathie is toch zoiets wat Netanyahu voor Palestijnen heeft?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:35:25 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217876933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat is wetenschap?
[..]
Helemaal mee eens.
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Met op het spel: je geloofwaardigheid als wetenschapper. Als het meteen wordt gedebunked of je kunt het niet nabootsen, dan neemt niemand je meer serieus in die wereld. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')