Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zou je compassie moeten hebben voor gelukszoekers terwijl je eigen mensen geen betaalbare woningen kunnen krijgen?
Ik neem mijn (tovenaars) hoed af.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onderzoek doen, papier schrijven, zorgen dat het testbaar is, door mensen (het liefst die jou haten) proberen te laten debunken. De data zoek je niet om een vermoeden op te vullen. Daarom gaat het ook zo vaak fout bij religies. Mensen die iets beweren, bijvoorbeeld 'wij zijn geen dieren'. Prima, maar als je verder gaat vragen naar wat het verschil dan is dan moet er altijd magie bij komen om het verhaal te laten kloppen. Of 'de aarde is 6000 jaar oud'. Prima, maar als je dan verder gaat vragen en uitlegt hoe dat we weten dat het langer is dan 6000 jaar, dan is 'ja, maar misschien rekenen de wetenschappers het helemaal verkeerd, weet jij veel'. Dan moet er dus weer magie bij komen, want het gaat niet om 1 ding, het gaat om heel veel dingen die aantonen dat de planeet ouder is dan 6000 en dat zou dan allemaal verkeerd berekend moeten zijn.
Educatie en gezondheidszorg scoren slecht. Schaf het maar af.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:41 schreef Vis1980 het volgende:
Vandaag geleerd: 'dodelijke empathie'
Morgen: van educatie word je dom
Dan doe ik het toch.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik neem mijn (tovenaars) hoed af.
En nee, knipogen gaat me net iets te ver.
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen.
Mijn zus is een aantal jaren geleden naar de VS geëmigreerd.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...
Ja, je moet wel de juiste uitzoeken, al denk ik dat het voor een Amerikaan makkelijker hier aanpassen is, dan voor veel Nederlanders daar. Het werkklimaat is behoorlijk anders. Ziek worden ook, financieel gezien kun je beter hier ziek worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn zus is een aantal jaren geleden naar de VS geëmigreerd.
Haar Amerikaanse vriend achterna gegaan.
Een gelukzoeker dus.
Uiteindelijk het geluk niet gevonden, en jaren later na een scheiding weer terug in Nederland
Nog leuker.. arbeidsongeschikt worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je moet wel de juiste uitzoeken, al denk ik dat het voor een Amerikaan makkelijker hier aanpassen is, dan voor veel Nederlanders daar. Het werkklimaat is behoorlijk anders. Ziek worden ook, financieel gezien kun je beter hier ziek worden.
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon alle vluchtelingen over een kam scheren en deze gelukzoekers noemen en het dan ook nog over compassie hebben. Hypocriet rechts gelul waarbij het de doorzichtige populistische tactiek is om sub groepen op een hoop te vegen en dan ook zogenaamd compassie te veinzen.
Het zoeken van geluk wordt in de Declaration of Independence ook expliciet genoemd als onvervreemdbaar recht.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief. Het tegenovergestelde is 'ongelukzoeker' wat al een stuk negatiever klinkt. Ik zoek elke dag naar geluk en dat lukt mij ook prima, aangezien ik in een heerlijk land leef. Godzijdank werd mijn vrouw tijdens haar huwelijksreis per telefoon ontslagen, anders woonde ik nu in de VS...
Mwah, door Frank Boeijen moet ik altijd aan hoerenlopers denken bij gelukzoekers.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:55 schreef Vis1980 het volgende:
Als je het helemaal objectief gaat bekijken is het woord 'gelukzoeker' op geen enkele manier negatief.
Was het volgens jou niet illegaal is illegaal, ingecalculeerd risico?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.
Jij zoekt geluk in je leven. Toch?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers, wat het verschil is mag je zelf uitvogelen.
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door en maak ook geen claim op plekken die bedoeld zijn voor asielzoekers.quote:
Juist ja... Ik hoorde dat Trump de Supreme Court niet meer zou erkennen maar blijkbaar ben jij hem voorquote:
Dat gequootte zinnetje zegt ook eigenlijk alles: "Gelukszoekers verdienen geen compassie omdat ze er voor zorgen dat er geen betaalbare huizen zijn".quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarnaast lijkt juist onze compassie-verdien-man zelf weinig te doen aan het verdienen van eigen compassie. Het moet wel een kant opwerken natuurlijk...quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat gequootte zinnetje zegt ook eigenlijk alles: "Gelukszoekers verdienen geen compassie omdat ze er voor zorgen dat er geen betaalbare huizen zijn".
Ten eerste geeft rechts ruim baan aan 90% van de gelukszoekers (expats); zeg maar de gelukszoekers [die daadwerkelijk[/i] de huizenprijzen omhoog stuwen.
En ten tweede geeft het ook meteen het totale empathiegebrek van Chivaz aan. Je kunt immers prima compassie tonen voor gelukszoekers en ze tevens ontmoedigen hier naar toe te komen. 30% regeling afschaffen bijv. Harder optreden tegen malafide uitzendburootjes. Dat soort dingen.
Maar zoals ik al zei; rechts geeft ruim baan aan gelukszoekers.
hij zal wel bedreigd zijnquote:Twee dagen na knallende ruzie verwijdert Musk tweet waarin hij Trump linkte aan ‘Epstein-files’
Elon Musk heeft de tweet waarin hij beweerde dat Donald Trump deel uitmaakt van de ‘Epstein-files’ verwijderd. Het was de climax van een kletterende ruzie die donderdag tussen beide Amerikanen op sociale media losbarstte. Ook andere tweets zijn door Musk verwijderd.
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |