abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2025 @ 18:27:32 #251
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217878154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217878187
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.

Voor iemand die een hekel heeft aan whataboutisms heb je ‘t wel een beetje tot kunst verheven.
Dat is niet waar het over ging, Toby56 begreep niet hoe het kan dat mensen die zeer normaal en gezellig zijn toch voor figuren zoals Trump/Wilders konden stemmen.
Ik legde rustig uit dat compassie ook bij rechtse mensen bestaat en gaf als voorbeeld dat een gelukszoeker niet op die compassie kan rekenen vanwege bekende redenen.
Uiteraard stelt die domoor @Basp1 gelukszoekers gelijk aan asielzoekers en scheert hij zeer ironisch die mensen over 1 kam. Iets wat hij mij overigens verweet lol.
Later gaat men natuurlijk aan de haal met de stelling dat asielzoekers en gelukszoekers hetzelfde zijn dus kan ik alleen maar concluderen voor de links progressieve mens er geen verschil is tussen deze twee groepen.
Zit ik ernaast beefkeek? Is er geen verschil tussen een gelukszoeker en een asielzoeker en zo ja, verdienen ze dan dezelfde compassie?
pi_217878221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 18:43:23 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217878258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.

Wilders was natuurlijk stiekem van de NVU tijdens zijn ' minder Marokkanen' speech?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217878282
quote:
18s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.

Wilders was natuurlijk stiekem van de NVU tijdens zijn ' minder Marokkanen' speech?
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.
Maar dat betekent dus dat Geert Wilders een ieder met een andere kleur het land uit wil gooien.
Goed verhaal man, gooit hij ook een deel van zijn eigen familie eruit dan?
pi_217878384

Snopes heeft de foto als waar staan.

Dit is het graf van Ivana Trump ergens bij de eerste hole van één van zijn golfresorts. Ze had al tig jaar geen relatie met Donald meer voor haar dood in 2022. Het graf is inmiddels compleet overgroeid, geen snoeiwerk, geen bloemen, bijna verloren.

Reden dat Trump haar daar heeft begraven. 3 verschillende belastingkortingen van miljoenen omdat hij het resort als non-profit begraafplaats in de staat heeft geregistreerd.

Laten we weer even wegkijken.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 19:06:41 #257
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_217878453
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar België
Robert Moog died for our synths
pi_217878564
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Hij is zelf een gelukzoeker _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217878621
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.
Maar dat betekent dus dat Geert Wilders een ieder met een andere kleur het land uit wil gooien.
Goed verhaal man, gooit hij ook een deel van zijn eigen familie eruit dan?
Dus nu moeten we woorden letterlijk nemen? Ik heb je vaak genoeg achterlijke woorden van Trump en Musk zien verdedigen met iets in de trant van 'hij bedoelt natuurlijk dit en dat als hij zus en zo zegt'.
What Would Goku Do
pi_217878713
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:04:37 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217878871
Tja, volgens mij werkt het meer zo: als een individueel een strafbaar feit ondergaat, moet hij een passende straf krijgen. Ik weet niet precies hoe hele groepen daarop daarom 'geen compassie verdienen'.

Zeer persoonlijk, en dan op basis van 'ik vind ze niet leuk', maar even voor het land bepalen wie wel of niet compassie mag verwachten. Ik vind sommige users hier niet leuk, maar dat wil niet zeggen dat ze maar geen rechten of bescherming mogen genieten. Welkom in het vrije leven.

Die user gun ik overigens alle empathie in de wereld toe, moeilijk voor te stellen wat het is als je het niet hebt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:15:36 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217878966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
Die naar de VS trekken wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:17:01 #263
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217878978
The American Dream is dood....
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:19:36 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217878997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
quote:
Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:21:40 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217879014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.

Dat deze droom sterft, is geen verlies maar een bevrijding.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217879102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die naar de VS trekken wel.
Tot op zekere hoogte, uiteindelijk hebben ze de wet overtreden. Immigreren naar een land is geen recht maar een gunst van het gastland die de keuze heeft om jou te ontvangen of niet.
Als het Amerikaanse volk beslist dat ze daar geen trek in hebben dan is het verder niet echt heel relevant dat er illegalen zijn die hun eigen broek op kunnen houden.
Hetzelfde geld uiteraard ook voor mij, mocht België uit de EU stappen en besluiten om alle verblijfsvergunningen in te trekken dan zit er niets anders op voor mij dan mijn spullen te pakken en weer naar het noorden te rijden.
Ik zou het natuurlijk vervelend vinden maar goed, thats life.
pi_217879570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij stuwt wel de Belgische huizenprijs omhoog. Het type gelukszoeker dat plekken bezet houden van asielzoekers doen dat niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217879668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.

Dat deze droom sterft, is geen verlies maar een bevrijding.
Als dat de uitleg van the American Dream is en die voorbij zou zijn, dan zou dat goed nieuws voor de planeet zijn. Maar met al die Nasa en SpaceX projecten, ruimte toerisme vluchten, private jets etc, vervuild kraanwater, experimentele voedselcomponenten etc. zou dat een American Dream on steroids zijn. De natuur is daar allerminst goed af nu.

De Amerikaanse droom duurde van 1945 tot ergens in de jaren '90. Het idee dat je gewoon kon gaan, werk zou vinden en een mooi groot huis kon kopen voor weinig. Bestaanszekerheid voor een te stichten gezin. Goede scholing, goede betaalbare zorg. Maar die Amerikaanse droom is helaas dood.

Je zou bijna zeggen dat er een Chinese droom kan ontstaan.
pi_217879710
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ieder mens is een gelukzoeker.
Zelfs mensen die het ongeluk zoeken, doen dat doorgaans omdat ze daar gelukkig van worden.

'Gelukzoeker' is wederom een term waar intrinsiek helemaal niets mis mee is, maar die door (extremer) rechts is omgevormd tot iets waar je niets dan minachting voor schijnt te moeten voelen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217879786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ieder mens is een gelukzoeker.
Zelfs mensen die het ongeluk zoeken, doen dat doorgaans omdat ze daar gelukkig van worden.

'Gelukzoeker' is wederom een term waar intrinsiek helemaal niets mis mee is, maar die door (extremer) rechts is omgevormd tot iets waar je niets dan minachting voor schijnt te moeten voelen.
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.

Zo werkt rechts VS en de Maga logica.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:25:21 #271
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217879889
twitter

Gezellig
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217879968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:25 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Gezellig
Dat blauwe oog was dus een cadeautje van Scott Bessent.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:30:54 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217879972
quote:
[ x ]
Gezellig
En dan je zoontje van 5 de schuld geven.
pi_217879990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.

Zo werkt rechts VS en de Maga logica.
Niet alleen daar.
Mensen die, ondanks dat ze hard werken, vaker dan gemiddeld met ziekte te kampen hebben.
Mensen die, niet omdat ze dat zelf willen, door omstandigheden in financiële problemen komen.

Bijna altijd worden ze, doorgaans achter hun rug, want in hun gezicht zeggen ze "ach, wat beroerd en vervelend allemaal", afgemaakt: "aanstellers", "eigen schuld", "uitvreters", "als het mij niet overkomt dan hoeft het hun ook niet te overkomen"... et cetera.

... het trotse niet-empathische gedrag van mensen die er geen moeite mee hebben dat ze waardering hebben voor figuren als Trump of stemmen op Wilders of Baudet.

Of (oud-) collega's die zelf ooit zijn geïmmigreerd (of kinderen zijn van immigranten) en claimen dat zij van de laatste generatie 'fatsoenlijke' immigranten waren en dat alles na hen grotendeels uit 'gelukzoekers' of schoftentuig bestaat.
Zoals ooit een Puerto Ricaanse vrouw op CNN (verkiezingsjaar 2016) zei dat ze kwaad was vanwege het negatieve imago en de discriminatie van haar landgenoten, maar dat ze op Trump ging stemmen, want inderdaad, de jongere Puerto Ricanen waren grotendeels uitvreters, en er waren er teveel van in de VS. Maar ikke niet; ik werk hard en hoor hier thuis.
Waarop leeftijdgenoten instemmend knikten.

Egoïsme, haat en een hekel aan empathie.
VOTE MAGA.
Stemt Geert.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 21:33:07 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217880011
quote:
[ x ]
Gezellig
Stelletje simpelen.