Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
Het is wel duidelijk dat de algehele tendens is dat gelukszoekers en asielzoekers dezelfde vorm van compassie verdienen.
Geen wonder dat er geen draagvlak meer is voor het asielbeleid. Als de progressieven het verschil niet willen zien tussen gelukszoekers en asielzoekers dan is het einde zoek natuurlijk.
Jammer dat dit dan weer ten koste gaat van echte asielzoekers maar goed daar geeft progressief links niet echt om, het gaat vooral om deugen voor de bühne.
Dat is niet waar het over ging, Toby56 begreep niet hoe het kan dat mensen die zeer normaal en gezellig zijn toch voor figuren zoals Trump/Wilders konden stemmen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Neuh. Het gaat erom dat zowel asielzoekers als gelukszoekers due process verdienen, maar het is natuurlijk leuker om er weer een whataboutism in te gooien.
Voor iemand die een hekel heeft aan whataboutisms heb je ‘t wel een beetje tot kunst verheven.
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat zo? Op de NVU na heb ik dit niemand ooit zien beweren.
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met oogkleppen en oostindische doofheid.
Wilders was natuurlijk stiekem van de NVU tijdens zijn ' minder Marokkanen' speech?
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar Belgiëquote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Dat klopt, ik reis er alleen geen verschillende landen voor door
Hij is zelf een gelukzoekerquote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar België
Dus nu moeten we woorden letterlijk nemen? Ik heb je vaak genoeg achterlijke woorden van Trump en Musk zien verdedigen met iets in de trant van 'hij bedoelt natuurlijk dit en dat als hij zus en zo zegt'.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Marokkanen, minder minder minder.
Maar dat betekent dus dat Geert Wilders een ieder met een andere kleur het land uit wil gooien.
Goed verhaal man, gooit hij ook een deel van zijn eigen familie eruit dan?
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Niet heel sterk argument voor diegene die emigreerde naar België
Die naar de VS trekken wel.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
quote:
quote:Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free...
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.quote:
Tot op zekere hoogte, uiteindelijk hebben ze de wet overtreden. Immigreren naar een land is geen recht maar een gunst van het gastland die de keuze heeft om jou te ontvangen of niet.quote:
Jij stuwt wel de Belgische huizenprijs omhoog. Het type gelukszoeker dat plekken bezet houden van asielzoekers doen dat niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar ik dus mijn eigen woning bekostig en geen euro heb gekregen van de staat. Kunnen de gelukszoekers die hier naartoe afreizen en plekken bezet houden van asielzoekers hetzelfde zeggen?
Als dat de uitleg van the American Dream is en die voorbij zou zijn, dan zou dat goed nieuws voor de planeet zijn. Maar met al die Nasa en SpaceX projecten, ruimte toerisme vluchten, private jets etc, vervuild kraanwater, experimentele voedselcomponenten etc. zou dat een American Dream on steroids zijn. De natuur is daar allerminst goed af nu.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Godzijdank. De Amerikaanse droom is synoniem voor egomanie, hebzucht en de vernietiging van natuur en gemeenschap. Het idealiseerde grenzeloze groei ten koste van alles. Een nachtmerrie voor de planeet en de ziel.
Dat deze droom sterft, is geen verlies maar een bevrijding.
Ieder mens is een gelukzoeker.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is anders rechts dat iedereen die het land in wil op 1 hoop gooit als ‘gelukszoekers’ en iedereen eruit wil gooien, die ooit binnen is gekomen en een ander kleurtje / geloof / cultuur heeft.
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ieder mens is een gelukzoeker.
Zelfs mensen die het ongeluk zoeken, doen dat doorgaans omdat ze daar gelukkig van worden.
'Gelukzoeker' is wederom een term waar intrinsiek helemaal niets mis mee is, maar die door (extremer) rechts is omgevormd tot iets waar je niets dan minachting voor schijnt te moeten voelen.
En dan je zoontje van 5 de schuld geven.quote:
Niet alleen daar.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Net als 'hard werken'. Daar heeft niemand wat tegen. Maar degenen die grote bakken geld verdienen met Krypto zullen vinden dat ze er hard voor werken, terwijl dat niet zo is. En iemand met 3 baantjes zal hard werken, maar niet tot nauwelijks worden beloond. Dus door de ogen van de kryptomafia werk je dan niet hard genoeg als je de boel nauwelijks rond krijgt.
Zo werkt rechts VS en de Maga logica.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |