Omdat ambtenaren op vakantie gaan in augustusquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waarom niet gewoon begin september verkiezingen?
Ze zouden de jeugd veel harder kunnen naaien door VVD te stemmen, zelfs dat snappen ze niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
De reacties op social media zijn wel weer "genieten" als je even aan je voorbij laat gaan hoe triest het is.
Berichten vol spel en typfouten dat "ze toch wel weer Wilders stemmen want de linkse elite werkt hem tegen" en als je dan de profielen checkt zijn het doorgaans vezuurde boomers (of ouder) die blijkbaar over hun graf heen het land nog verder in de afgrond willen storten.
Doorgaans hetzelfde slag volk dat "De jeugd lui" vind, dit geheel terzijde.
Boomers met geld stemmen VVD. Tokkies en gespuis PVV.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zouden de jeugd veel harder kunnen naaien door VVD te stemmen, zelfs dat snappen ze niet.
Jij wilde zo nodig reageren, geen idee wat je nou van mij wil horen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:43 schreef V. het volgende:
[..]
Eh, ja?
Het is toch jouw keuze om erop te stemmen
Sorry, maar dit snap ik niet. JIJ reageert op iemand met wat je ooit hebt gestemd en wat je nu stemt. Dat mag blijkbaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Jij wilde zo nodig reageren, geen idee wat je nou van mij wil horen.
Ik vind het allemaal best wat jij wel of niet stemt.
Sinds wanneer zijn kamerleden ambtenaren?quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:37 schreef StephanL het volgende:
Omdat ambtenaren op vakantie gaan in augustus
Nietquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:52 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn kamerleden ambtenaren?
Ik woon hier tussen volk in PVV gebied. Alle leeftijden. En iedereen hier staat gewoon achter Geert.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
De reacties op social media zijn wel weer "genieten" als je even aan je voorbij laat gaan hoe triest het is.
Berichten vol spel en typfouten dat "ze toch wel weer Wilders stemmen want de linkse elite werkt hem tegen" en als je dan de profielen checkt zijn het doorgaans vezuurde boomers (of ouder) die blijkbaar over hun graf heen het land nog verder in de afgrond willen storten.
Doorgaans hetzelfde slag volk dat "De jeugd lui" vind, dit geheel terzijde.
Onzinnig gedoe ook dat uitsluiten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:58 schreef Faraday01 het volgende:
Ik hoor via via dat in de VVD achterban redelijk wat weerstand zou kunnen ontstaan tegen het niet direct uitsluiten van de PVV. Eens zien hoe dat vandaag en morgen verder ontwikkelt.
En de komende maanden gaat het circus "het is de schuld van anderen, van links, van suf rechts, van moslims en van weet ik veel wie" weer vol op tournee.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik woon hier tussen volk in PVV gebied. Alle leeftijden. En iedereen hier staat gewoon achter Geert.
Ja daar was best eensgezindheid in. Dat het toch allemaal aan links lag dit debacle.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En de komende maanden gaat het circus "het is de schuld van anderen, van links, van suf rechts, van moslims en van weet ik veel wie" weer vol op tournee.
Het linkse VVD is inderdaad geen optie om de asielmigratie die zij hebben veroorzaakt op te lossen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:58 schreef Faraday01 het volgende:
Ik hoor via via dat in de VVD achterban redelijk wat weerstand zou kunnen ontstaan tegen het niet direct uitsluiten van de PVV. Eens zien hoe dat vandaag en morgen verder ontwikkelt.
Ja, maar die werken gewoon door. Ambtenaren gaan niet met reces.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:55 schreef StephanL het volgende:
Niet
Moet toch voorbereid worden door ambtenaren?
Omdat we de ambtenaren en vrijwilligers die de verkiezingen begeleiden en voorbereiden ook vakantie gunnen, daarnaast zijn er begin september gewoon een heleboel mensen het land uit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit was wel de minst slechte PVV bewindspersoon (en ook het enige PVV kamerlid ooit dat het nooit, helemaal nooit, over de islam heeft gehad).quote:
Heeft Graus ooit wel eens iets over de islam gezegd?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was wel de minst slechte PVV bewindspersoon (en ook het enige PVV kamerlid ooit dat het nooit, helemaal nooit, over de islam heeft gehad).
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 4 juni 2025 17:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heeft Graus ooit wel eens iets over de islam gezegd?
Ze vond zichzelf ook heel geschikt als premier van het afgelopen kabinet. Dan heb je inderdaad geen schaamte en geen zelfkennis.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mona wil ook al lijsttrekker worden van de BBBZij heeft echt geen schaamte he
Drie maanden is onhaalbaar. Als je uitgaat van verkiezingen op 3 september, sluit komende maandag de registratie van namen van nieuwe partijen. Op 21 juli worden dan de kandidatenlijsten al ingeleverd, en in augustus moeten de stembiljetten en stempassen gedrukt worden, de stembureauleden gerecruteerd en opgeleid, stemlocaties geregeld, etc etc.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Alle technische en juridische voorbereidingen voor verkiezingen worden, denk ik, een beetje onderschat. Wilders heeft, zo vlak voor de zomer, deze stunt bewust getimed. Net als Rutte 2 jaar terug.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je kunt prima zeggen "wij gaan niet regeren met iemand die zich dusdanig onverantwoordelijk gedraagt".quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzinnig gedoe ook dat uitsluiten.
Denk dat een regering met de PVV nu totaal niet voor de hand ligt. Maar je weet nooit hoe de kiezer de kaarten legt natuurlijk.
En wat doe je dan als je er niet omheen kunt?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:18 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Je kunt prima zeggen "wij gaan niet regeren met iemand die zich dusdanig onverantwoordelijk gedraagt".
Deed Rutte als VVD leider ook, en Bontebal.
Dit is nog wel iets anders dan een inhoudelijke moeilijkheid he, dit is iemand die doelbewust de boel telkens in de fik zet en wegloopt van verantwoordelijkheid zonder echte reden.
Dat is feitelijk nooit zo als VVD zijnde.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
En wat doe je dan als je er niet omheen kunt?
Je kunt er altijd omheen, maar niet als je tijdens de campagne graag de hele tijd wil verkondigen dat Frans Timmermans het land naar de rand van de afgrond gaat brengen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet het raar lopen, maar in theorie kan het. Of dat het alternatief coalities met zes partijen of zo zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat is feitelijk nooit zo als VVD zijnde.
Maar hoe de kiezer die kaarten precies legt hangt ook af van welke coalities er mogelijk zijn, ook kiezers tonen immers wel wat tactisch kiesgedrag.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzinnig gedoe ook dat uitsluiten.
Denk dat een regering met de PVV nu totaal niet voor de hand ligt. Maar je weet nooit hoe de kiezer de kaarten legt natuurlijk.
Dat zal de VVD toch wel moeten doen. Ze halen het meeste zetels binnen als het een rechts links strijd wordt en strategische kiezers richting de twee bekvechters gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt er altijd omheen, maar niet als je tijdens de campagne graag de hele tijd wil verkondigen dat Frans Timmermans het land naar de rand van de afgrond gaat brengen.
Het cordon sanitaire in NL is gericht tegen PvdA/Groen Links.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt er altijd omheen, maar niet als je tijdens de campagne graag de hele tijd wil verkondigen dat Frans Timmermans het land naar de rand van de afgrond gaat brengen.
Ik gokte op begin november, nog 1 week later. Maar 29 oktober zou inderdaad ook kunnen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:17 schreef freako het volgende:
Het is ongelukkig dat het herfstvakantie is half oktober. De eerste reėle datum is denk ik 29 oktober, als je het fatsoenlijk wil voorbereiden.
Dan heeft PVV blijkbaar 65+ zetels en dan zoeken die dat maar uit. Je kunt er anders altijd omheen. Desnoods op de Surinaamse methode, alle partijen op 1 na in de coalitie (en hier zou je FvD er dan ook minimaal buiten houden).quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je dat doet krijg je net als de vorige keer een hoop overlopers naar PVV of voor mijn part Eerdmans, daar ben je niet mee geholpen. De VVD moet aansturen op een middenkabinet, alleen dan wel met de VVD als grootste. PvdA/GL trouwens idem, maar dan uiteraard andersom.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal de VVD toch wel moeten doen. Ze halen het meeste zetels binnen als het een rechts links strijd wordt en strategische kiezers richting de twee bekvechters gaan.
Alle partijen? Dat is dan ook de SGP, JA21, de Diertjes, Denk en dat allemaal in één coalitie. Dat gaat natuurlijk ook niet werken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heeft PVV blijkbaar 65+ zetels en dan zoeken die dat maar uit. Je kunt er anders altijd omheen. Desnoods op de Surinaamse methode, alle partijen op 1 na in de coalitie (en hier zou je FvD er dan ook minimaal buiten houden).
Ze halen de meeste zetels als ze zeggen "een stem op Wilders is een stem op premier Timmermans". Dan haalt de VVD zo 10/15 zetels bij de PVV vandaan. Maar dan moet je ze wel uitsluiten, anders is het andersom: een stem op de VVD kan dan zo eindigen met een kabinet met de PvdA, dan kun je als je een rechts kabinet wil beter PVV stemmen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal de VVD toch wel moeten doen. Ze halen het meeste zetels binnen als het een rechts links strijd wordt en strategische kiezers richting de twee bekvechters gaan.
Het is pas een bananenrepubliek als je verkiezingen gaat houden zonder nieuwe partijen de kans te geven zich in te schrijven. En dat zou je doen met verkiezingen in september.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:32 schreef cherrycoke het volgende:
Echt een bananenrepubliek dat er geen verkiezingen zijn voor oktober
U gaat door voor de koeldiepvriescombinatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:17 schreef freako het volgende:
Het is ongelukkig dat het herfstvakantie is half oktober. De eerste reėle datum is denk ik 29 oktober, als je het fatsoenlijk wil voorbereiden.
Ik ben wel benieuwd hoe de VVD-1Vandaag-populatie staat tegenover een kabinet met de PvdA-GL.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
Maar 13% van de VVD kiezers wil een herhaling van dit kabinet, 82% noemt dat onacceptabel: https://eenvandaag.avrotr(...)n-in-politiek-160404
Dan kun je toch gewoon beter uitsluiten dat je dat gaat doen?
Je kan veel zeggen over die Surinamers, maar die pakken wel even flink door met de formatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heeft PVV blijkbaar 65+ zetels en dan zoeken die dat maar uit. Je kunt er anders altijd omheen. Desnoods op de Surinaamse methode, alle partijen op 1 na in de coalitie (en hier zou je FvD er dan ook minimaal buiten houden).
Ik gok dat veel VVD-kiezers vooral niet nog eens met NSC willen regeren maar daarvoor liever JA21, JezusLeeft, FvD en/of SGP zouden zien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
Maar 13% van de VVD kiezers wil een herhaling van dit kabinet, 82% noemt dat onacceptabel: https://eenvandaag.avrotr(...)n-in-politiek-160404
quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:49 schreef Tomatenboer het volgende:
29 oktober als de datum voor nieuwe verkiezingen is het advies van de Kiesraad.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Advies Kiesraad: Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 29 oktober - https://nos.nl/l/2569959
@:capricia
En CDA zit daar comfortabel tussenin en kan eigenlijk alleen maar winnen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je dat doet krijg je net als de vorige keer een hoop overlopers naar PVV of voor mijn part Eerdmans, daar ben je niet mee geholpen. De VVD moet aansturen op een middenkabinet, alleen dan wel met de VVD als grootste. PvdA/GL trouwens idem, maar dan uiteraard andersom.
Ik negeer even de vooringenomen zienswijze aangaande Wilders - wat zeker niet mijn man is - dat generiek gezien veel te makkelijk is om hem daarmee voor alles compleet weg te zetten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met het dikgedrukte.
[knip]
"Wat ik ons stelsel kwalijk neem dat je wel kunt kiezen om vervolgens niets meer te kunnen te verkiezen."
Bizar dat daar zo makkelijk over gedaan wordt inderdaad. Net alsof politici denken dat het allemaal niet echt is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand lijkt hier door te hebben hoezeer het veiligheidsdossier gaat spelen straks in de verkiezingen. Als je van nog geen 2% spending gaat naar 3,5% - 5% dan moet je ingrepen doen die pijnlijker zijn dan de ombuigingen uit 2010-2017.
Dat. Als ze dit willen doorzetten dan zullen de middenpartijen .xlsx moeten laten doorrekenen met daarin extensiveringen in de WMO en gemeentefonds, tot aan de zorg, tot aan de WIA, een hele rits aan belastingmaatregelen, en zo verder.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bizar dat daar zo makkelijk over gedaan wordt inderdaad. Net alsof politici denken dat het allemaal niet echt is.
Zal wel weer geen stemmen trekken ofzo. Beetje een vreemde democratie waar alle belangrijke onderwerpen worden vermeden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bizar dat daar zo makkelijk over gedaan wordt inderdaad. Net alsof politici denken dat het allemaal niet echt is.
Het mag gewoon echt alleen maar over asielzoekers gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel weer geen stemmen trekken ofzo. Beetje een vreemde democratie waar alle belangrijke onderwerpen worden vermeden.
Het gaat om 5% in 2037 oid he? Dus we hebben even de tijd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand lijkt hier door te hebben hoezeer het veiligheidsdossier gaat spelen straks in de verkiezingen. Als je van nog geen 2% spending gaat naar 3,5% - 5% dan moet je ingrepen doen die pijnlijker zijn dan de ombuigingen uit 2010-2017.
Ik ook. Gaat EenVandaag vast binnenkort wel peilen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe de VVD-1Vandaag-populatie staat tegenover een kabinet met de PvdA-GL.
Is ook een heel belangrijk onderwerp. We zouden er zelfs een duo-thema van kunnen maken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mag gewoon echt alleen maar over asielzoekers gaan.
Lijkt me een betere optie dan Mona Keijzer. Maar ja, wie niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
Bente Becker wordt genoemd als nieuwe minister voor Asiel, dat moet je echt niet willen
Verschrikkelijk, idd. Maar wel exact wat de VVD zoekt: een hardliner die wel plannen op asiel door kan voeren en zo de wind uit de zeilen nemen bij de PVV.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
Bente Becker wordt genoemd als nieuwe minister voor Asiel, dat moet je echt niet willen
Keijzer is ook drama inderdaad. Zet daar iemand neer die degelijk is en ervaring heeft met wetgevingsprocessen zodat er deugdelijke wetgeving komt. Voor mij is dit beleid sowieso onwenselijk maar zorg dan tenminste dat het goed in elkaar zit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een betere optie dan Mona Keijzer. Maar ja, wie niet.
Ja oké, Faber.
De EU heeft de mogelijkheid geopend om voor extra defensie-uitgaven beroep te doen op een begrotingsregel die bedoeld is voor noodsituaties. Duitsland maakt daar gebruik van om hun defensie-uitgaven naar 3,5% te krijgen. Nederland zou dat ook kunnen doen. Het is vooral interessant als je een lage overheidsschuld hebt en dat heeft Nederland.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
VVD’er hier en alles hangt natuurlijk af van de afspraken die partijen t.z.t. mogelijk zullen maken maar ik erger me dood aan die PvdA/GL-is-de-duivel-houding van Yesilgoz. Ik zie ook genoeg punten waarop het mogelijk kan botsen maar het is echt een stuk minder kwalijk dan samen met Poetin/Orban-vriendjes als Wilders regeren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe de VVD-1Vandaag-populatie staat tegenover een kabinet met de PvdA-GL.
Snap werkelijk niet dat ze Van der Burg niet nemen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Keijzer is ook drama inderdaad. Zet daar iemand neer die degelijk is en ervaring heeft met wetgevingsprocessen zodat er deugdelijke wetgeving komt. Voor mij is dit beleid sowieso onwenselijk maar zorg dan tenminste dat het goed in elkaar zit.
Denk niet dat er echt beleid uit komt voor de verkiezingen toch? Dus dan blijft het bij idiote plannetjes.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, idd. Maar wel exact wat de VVD zoekt: een hardliner die wel plannen op asiel door kan voeren en zo de wind uit de zeilen nemen bij de PVV.
Nee laat ze lekker aansturen op regeren met de PVV alstjeblieft. Dan kunnen CDA en PvdA met een linkse wolk het land besturen, dat is het droomscenario.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
Die heeft de naam een relatief linkse VVD'er te zijn die waarschijnlijk bepaalde maatregelen niet voor zijn rekening wil nemen omdat die juridisch discutabel zijn. Lees het advies van de Raad van State over de asielwetten, daarin staat forse kritiek.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Snap werkelijk niet dat ze Van der Burg niet nemen.
Kent het departement al, wat voor een interim rol toch wel een dikke pre is. Heeft bewezen lastige wetten door het parlement te kunne krijgen en ligt qua communicatie goed bij iedereen.
Lijkt me als tussenpaus nu ideaal.
Samenwerken tussen VVD en PvdA/GL geeft stabiel buitenland beleid, maar blijkbaar hecht de VVD daar totaal niet aan. Note bene Timmermans gaf dit nog aan bij Yesilgoz.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
VVD’er hier en alles hangt natuurlijk af van de afspraken die partijen t.z.t. mogelijk zullen maken maar ik erger me dood aan die PvdA/GL-is-de-duivel-houding van Yesilgoz. Ik zie ook genoeg punten waarop het mogelijk kan botsen maar het is echt een stuk minder kwalijk dan samen met Poetin/Orban-vriendjes als Wilders regeren.
Er is een meerderheid om wel wat te doen. Sowieso ligt dat wat Rutte IV had uitgezocht nog in een la, kun je zo in een paar weken invoeren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk niet dat er echt beleid uit komt voor de verkiezingen toch? Dus dan blijft het bij idiote plannetjes.
Dat is een zeer onwaarschijnlijk scenario. Waarschijnlijker is dat PVV dan alsnog 30-35 zetels haalt, de grootste wordt en dat een coalitie vormen zonder PVV alleen maar moeilijker wordt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee laat ze lekker aansturen op regeren met de PVV alstjeblieft. Dan kunnen CDA en PvdA met een linkse wolk het land besturen, dat is het droomscenario.
Eentje met linkse signatuur is just ideaal want ze hebben die linkse stemmen hoogstwaarschijnlijk nodig voor een meerderheid. No way dat Wilders zijn eigen glazen ingooit door een maatregel op asiel te steunen, die zegt wat er ook komt dat het niet genoeg is. PvdA en andere linkse partijen zullen vlak voor de verkiezingen ook geen extremistische voorstellen steunen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die heeft de naam een relatief linkse VVD'er te zijn die waarschijnlijk bepaalde maatregelen niet voor zijn rekening wil nemen omdat die juridisch discutabel zijn. Lees het advies van de Raad van State over de asielwetten, daarin staat forse kritiek.
Lijkt me sterk dat PVV meer dan 20 scoort na deze flater.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een zeer onwaarschijnlijk scenario. Waarschijnlijker is dat PVV dan alsnog 30-35 zetels haalt, de grootste wordt en dat een coalitie vormen zonder PVV alleen maar moeilijker wordt.
Als de verkiezingen weer om immigratie draaien dan komen ze echt wel rond of boven de 30 uit helaasquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat PVV meer dan 20 scoort na deze flater.
Ken haar eigenlijk nietquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
Is er ooit al één spijt PVV'er gevonden in dit land? Die mensen zijn zo overtuigd van Geert.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat PVV meer dan 20 scoort na deze flater.
Maar dat zijn nu niet de onderwerpen. Het gaat nu meer over internationale politiek, autonomie, economie. Allemaal onderwerpen waar PVV niets mee kan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als de verkiezingen weer om immigratie draaien dan komen ze echt wel rond of boven de 30 uit helaas
Weet iemand hoe het werkt als je in het buitenland zit? Ik ben dan 1,5 maand elders.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Advies Kiesraad: Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 29 oktober - https://nos.nl/l/2569959
@:capricia
Ze is hardliner en opportunist die allerlei proefballonnetjes op laat. En ze is het hulpje van Henk Kamp geweest, dat is op zich al een enorme diskwalificatie als je het over degelijk beleid en wetgeving hebt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken haar eigenlijk niet![]()
Dus vertel!
Nouououou... Die is onlangs tijdens het Gaza-debat flink door het ijs gezakt, hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Kent het departement al, wat voor een interim rol toch wel een dikke pre is. Heeft bewezen lastige wetten door het parlement te kunne krijgen en ligt qua communicatie goed bij iedereen.
Populistisch rechts in Nederland scoort de laatste verkiezingen tussen de 30 en 45 zetels. Waar denk jij dat de verloren PVV stemmen naar toe gaan dan? FvD of Ja21 of een nieuwe messias?quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat zijn nu niet de onderwerpen. Het gaat nu meer over internationale politiek, autonomie, economie. Allemaal onderwerpen waar PVV niets mee kan.
Dank voor de infoquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze is hardliner en opportunist die allerlei proefballonnetjes op laat. En ze is het hulpje van Henk Kamp geweest, dat is op zich al een enorme diskwalificatie als je het over degelijk beleid en wetgeving hebt.
https://www.nederlandwere(...)tijdelijk-buitenlandquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het werkt als je in het buitenland zit? Ik ben dan 1,5 maand elders.
31 e weer terug, dus hopelijk plannen ze het wat later.
Een ontzettende engnek.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken haar eigenlijk niet![]()
Dus vertel!
Iemand machtigen? Stemmen per post lijkt me onwaarschijnlijk omdat je niet geėmigreerd bent.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het werkt als je in het buitenland zit? Ik ben dan 1,5 maand elders.
Per brief of per volmacht.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar waaróm? Serieus geen idee.quote:
quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is er ooit al één spijt PVV'er gevonden in dit land? Die mensen zijn zo overtuigd van Geert.
Ook al gemistquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:41 schreef V. het volgende:
[..]
Nouououou... Die is onlangs tijdens het Gaza-debat flink door het ijs gezakt, hoor.
Vielen de schellen wel van mijn ogen.
Baudet was scherp, die zal wel wat kunnen ophalen van de PVV zetels ja. Ik houd geen oogje op messiassen op rechts. Eerdmans kan misschien ook verdubbelen van 1 naar 2 zetels.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Populistisch rechts in Nederland scoort de laatste verkiezingen tussen de 30 en 45 zetels. Waar denk jij dat de verloren PVV stemmen naar toe gaan dan? FvD of Ja21 of een nieuwe messias?
quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand machtigen? Stemmen per post lijkt me onwaarschijnlijk omdat je niet geėmigreerd bent.
Maar feitelijk weet ik het eigenlijk niet.
@:freako wellicht wel?
@Faraday01 to the rescuequote:Op woensdag 4 juni 2025 18:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
https://www.nederlandwere(...)tijdelijk-buitenland
Ja. De laatste 2 dagen ook veel in het nieuws.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is er ooit al één spijt PVV'er gevonden in dit land? Die mensen zijn zo overtuigd van Geert.
Ja. Anders fluctueerden de zetels nietquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
@tizitl2quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De ras-PVV'er bij mij op het werk staat iig nog volledig achter Geertje. Maar ik verwacht dat vooral veel van de 'eerste keer PVV'-stemmers er wel een hoop op 'm af zijn geknapt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
PVV collega luisterde tijdens zijn werk ook naar wappie podcastsquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De ras-PVV'er bij mij op het werk staat iig nog volledig achter Geertje. Maar ik verwacht dat vooral veel van de 'eerste keer PVV'-stemmers er wel een hoop op 'm af zijn geknapt.
Die bij mij zit ook helemaal in de 'alternative facts'-bubblequote:Op woensdag 4 juni 2025 19:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
PVV collega luisterde tijdens zijn werk ook naar wappie podcasts
Zo zijn er ook die-hard RKC fans. Door dik en dun achter hun kluppie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De ras-PVV'er bij mij op het werk staat iig nog volledig achter Geertje. Maar ik verwacht dat vooral veel van de 'eerste keer PVV'-stemmers er wel een hoop op 'm af zijn geknapt.
Top, ben op het tweede deel op rondreis en een tijdje in het bos daar, dus per brief is wat uitdagend.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:52 schreef freako het volgende:
[..]
@:tizitl2
Van die twee opties is stemmen per schriftelijke volmacht veruit de betrouwbaarste optie. Let op: dit is wat anders dan een onderhandse volmacht achterop de stempas. Via een schriftelijke volmacht kan iemand al gemachtigd worden voordat de stempassen verstuurd zijn, en deze hoeft ook niet in dezelfde gemeente te wonen.
Om per brief te stemmen wordt er eerst per post een briefstembewijs verstuurd naar een buitenlands adres. Afhankelijk van het land kan daar erg lang overheen gaan, of zelfs zoekraken. Als de verkiezingen op stel en sprong georganiseerd worden, worden de briefstembewijzen ook laat verstuurd. Het stembiljet gaat per e-mail, maar pas enige tijd na de kandidaatstelling ivm beroepstermijnen. Briefstembewijs + stembiljet moet daarna naar Den Haag of naar de ambassade.
Dat kan ik beter begrijpen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo zijn er ook die-hard RKC fans. Door dik en dun achter hun kluppie.
Welnee. Geert gaat gewoon weer vol op het Messias- en Calimero-orgel, dat iedereen zijn briljante en effectieve plannen heeft tegengewerkt en dat alleen een Kabinet met PVV en hemzelf als premier ervoor kan zorgen dat die (niet bestaande) ‘enorme tsunami van asielzoekers’ kan worden gestopt en dan komt alkes weer goed en is het binnen een paar jaar weer 1958 en is Nederland weer verzuild, Christelijk en (vooral) blank en zeker die ‘eerste keer PVV’ stemmers van de vorige keer zullen daar met open ogen intrappen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toch zijn het vaak die fans die na doorgaande wanprestatie van hun club, als eerste met de witte zakdoekjes zwaaien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo zijn er ook die-hard RKC fans. Door dik en dun achter hun kluppie.
Ach, zo ken ik iemand die mij af en toe wat 'interessante informatie' toestopt, die stemt nog steeds FvD. Ik ben gestopt met proberen hem te overtuigen, want je oren gaan bloeden van wat je dan te horen krijgt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
PVV collega luisterde tijdens zijn werk ook naar wappie podcasts
1x gebruik gemaakt van die volmachtoptie vanwege vakantie (jaar of 10 geleden). M'n moeder gemachtigd die in een andere gemeente woonde dan ik. Maar ik vond het wel een beetje gedoe, hoor. Teveel voor de meeste mensen, denk ik. Daar mag wel iets makkelijkers op verzonnen worden. Waarom sowieso niet mogelijk maken om per post te stemmen? Dan ben je er tenminste ook niet meer afhankelijk van of je wel iemand kent die je én vertrouwt én het wil/kan doen en (bij sommige verkiezingen) ook nog in dezelfde gemeente woont.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Juist en die stemmers hoor je niet, de stemmers die op hem gestemd hebben vanwege het eigen risico verhaal etc, ik vind die stem niet slim maar snap het wel, minder goed snap ik het aantal stemmers op de VVD, heeft die partij inmiddels niet bewezen weinig goeds te doen voor de burgerquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, die begon me een nare tirade die er ongeveer op neerkwam dat we niet zo moeten zeiken over wat er nu gebeurt in Gaza, want hullie begonnen op 7 oktober. Alsof er ķemand is die 7 oktober goedpraat. Maar ook alsof 7 oktober in een volkomen vacuüm plaats had gevonden.quote:
Ideaal voor Geert Wilders inderdaad.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een VVD motie? Wat wil je nu dan stemmen.
Gelukkig is er met Faber op asiel zoveel geregeldquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ideaal voor Geert Wilders inderdaad.
Die van der Burg heeft de repuatie van een zacht ei en dat zal de PVV goed uitmelken.
En qua rechtstatelijkheid geneuzel kan hij een flink potje meeblazen met Timmermans, dus ook nog grote kans dat er geen fuck gebeurt.
Uit het artikel dat je deelt.quote:
Ik snap jequote:Bente Becker had het allemaal juist zo goed bedoeld. Puur de feiten onderzoeken. En nu wordt notabene zķj́ voor racist uitgemaakt. Met gespannen kaaklijn legt de VVD-politica in een in allerijl geschoten filmpje uit dat het volstrekt logisch is om onderzoek te doen naar wat mensen met een migratieachtergrond denken en geloven.
Woest zijn zequote:Emoties lopen hoog op in de PVV-wandelgangen: ‘Een schįnde!’
PVV’ers praten niet graag met de pers. Wie dat wél doet, wacht een schrobbering van Geert Wilders. Maar na de geforceerde kabinetsval van deze week, breekt er toch ineens woede en teleurstelling door de kieren van het normaal zo gesloten bolwerk. Een verslag vanuit de wandelgangen. „We gaan met 10-0 achterstand de campagne in.”
Jan Hoedeman, Elodie Verweij 04-06-25, 19:30 Laatste update: 19:57
https://www.telegraaf.nl/(...)partij/70200482.htmlquote:Na maanden broeden kwam Timmermans vervolgens toch met een plan voor een nieuwe ’linkse volkspartij’. Zo zou de PvdA/GL-voorman 25 miljard euro willen uittrekken voor een nieuwe verzorgingsstaat. Timmermans staat open voor een lijsttrekkersverkiezing, waardoor het mogelijk is dat hij van de linkse troon wordt verstoten.
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gelukkig is er met Faber op asiel zoveel geregeld
Ik reageer puur op jou bericht over van den Burg ,dat heeft dan ook niks met de actualiteit te maken,quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.
Kennelijk is je de actualiteit ontgaan maar het gaat nu over zwartepieten, strategie en hoe kom je er als partij het beste uit.
In dat verband is het aandoenlijk en eigenlijk zielig als je ziet hoe VVD, NSC en BBB over elkaar heen buitelen over het mogen invullen van de positie van Faber.
Geloof ik niks van, Aboutaleb is op en top opportunist. Goeie baantjesjager maar geen charisma of overtuiging. Geen idee waarom PvdA goed zou scoren met een dude die niemand echt aanspreekt. Met een nog mindere lijsttrekker dan Timmermans gaan ze niet erop vooruit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)partij/70200482.html
Dat is interessant. Misschien dat PvdA-GL dan toch de grootste kan worden. Bijvoorbeeld met Aboutaleb hebben ze veel betere kansen.
Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is interessant. Misschien dat PvdA-GL dan toch de grootste kan worden. Bijvoorbeeld met Aboutaleb hebben ze veel betere kansen.
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.quote:
In dit subforum zijn waarschijnlijk intusssen alleen Femke en Sabine geschikte vrouwen op het politieke toneel.quote:
Mijn post heeft alles met de actualiteit en eerdere posts in dit topic te maken, maar het leggen van dat verband gaat je kennelijk boven de pet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik reageer puur op jou bericht over van den Burg ,dat heeft dan ook niks met de actualiteit te maken,
Oh nee hoor ik heb je post prima begrepen alleen je bent het niet met me eens, dat kan en mag op een forumquote:Op woensdag 4 juni 2025 20:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mijn post heeft alles met de actualiteit en eerdere posts in dit topic te maken, maar het leggen van dat verband gaat je kennelijk boven de pet.
Nou ja, die laatste sprak in elk geval nog iets tot de verbeelding.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.
Wat is jou punt? Er is een groep partijen die onder populistisch rechts vallen. Daar doelde ik opquote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.
Ben benieuwd wat de partijen die altijd zo pretenderen op te komen voor jongeren dan voor pijnlijke maatregelen gaan nemen, want als je opkomt voor jongeren schuif je het niet door natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De EU heeft de mogelijkheid geopend om voor extra defensie-uitgaven beroep te doen op een begrotingsregel die bedoeld is voor noodsituaties. Duitsland maakt daar gebruik van om hun defensie-uitgaven naar 3,5% te krijgen. Nederland zou dat ook kunnen doen. Het is vooral interessant als je een lage overheidsschuld hebt en dat heeft Nederland.
https://www.politico.eu/a(...)se-defense-spending/
Volgens mij was in het huidige kabinet minister Heijen ertegen, maar er zullen veel partijen zijn die hier graag gebruik van maken denk ik.
Dat is wel spijkerhard geoordeeld over deze voormalige pvda corryfee, maar je hebt er waarschijnlijk gelijk in.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, Aboutaleb is op en top opportunist. Goeie baantjesjager maar geen charisma of overtuiging. Geen idee waarom PvdA goed zou scoren met een dude die niemand echt aanspreekt. Met een nog mindere lijsttrekker dan Timmermans gaan ze niet erop vooruit.
Dat is geen populisme. En dat is overigens ook niet de taak van een politieke partij historisch gezien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.
Inderdaad hij heeft geen uitstraling, geen energie, maar weer iemand (hij is 63) die nodig met pensioen moet. Online een lijsttrekker kiezen is ook vragen om problemen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.
Ik snap jou totaal niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap jetotaal niet. Dus er was een VVD motie. Heeft PvdD daarvoor gestemd? Gaven ze daar redenen voor? Daarnaast vroeg ik wat je nu wil stemmen. Wat was er dan onduidelijk aan de constatering dat het een VVD motie is of aan de vraag wat je nu wil gaan stemmen.
Nee ik weet niet wie de PvdA allemaal heeft lopen, ik zal ook niet stemmen op hun lijsttrekker. Ik vind De Hoop wel wat. Desnoods vragen ze Halsema heel lief als ze rechts Nederland echt bang willen maken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is wel spijkerhard geoordeeld over deze voormalige pvda corryfee, maar je hebt er waarschijnlijk gelijk in.
Heb je zelf een idee over wie er beter uit de bus komt dan Timmermans? Er lopen nog wel een paar burgemeesters rond die hun best doen om in beeld te raken maar daar worden volgens ook geen hele volksstammen enthousiast over.
Ik dacht dat je zei niet meer PvdD te stemmen onder andere om die motie. Mijn fout dan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef V. het volgende:
[..]
Ik snap jou totaal niet.
Iemamd vraagt waarom Bente Becker een engnek is. Dus ik geef dit voorbeeld.
Ik weet dat ze van de VVD is. Ik weet dat het een motie is, ik deel het zelf.
Wat heeft Bente Becker te maken met de PvdD of wat ik stem?
Vrij simpel, al die partijen willen het (onhaalbare) "asiel" wel invullen zodat ze dat als verkiezingsthema kunnen hanteren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.
Kennelijk is je de actualiteit ontgaan maar het gaat nu over zwartepieten, strategie en hoe kom je er als partij het beste uit.
In dat verband is het aandoenlijk en eigenlijk zielig als je ziet hoe VVD, NSC en BBB over elkaar heen buitelen over het mogen invullen van de positie van Faber.
Dat is toch die man die meer asielzoekers wilde?quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ooo, nee, dat ik geen PvdD- lid meer ben was in een eerder topic. Dat had niets met deze motie te maken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zei niet meer PvdD te stemmen onder andere om die motie. Mijn fout dan.
Nee hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat is niet wat populisme behelst.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Populisme is wanneer het partijgeluid afhangt van wat de kiezer wil horen, in plaats van dat de partij ergens voor staat en dat mensen dan kunnen besluiten erop te stemmen of niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Nee, populisme is echt afzetten tegen de elite. Waarbij de partij dan zegt namens het volk te spreken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Populisme is wanneer het partijgeluid afhangt van wat de kiezer wil horen, in plaats van dat de partij ergens voor staat en dat mensen dan kunnen besluiten erop te stemmen of niet.
Dat hangt af welke definitie van "populisme" je gebruikt. Tegenwoordig wordt de term eigenlijk links en rechts gebruikt voor zaken die niet direct populistisch zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn met name de SP, PVV en PVDA/GL populistisch.quote:Populisme is een politieke benadering die de nadruk legt op de 'gewone mensen' (het volk) versus een 'elite' (de gevestigde politieke, economische of culturele macht). Het is een manier van communiceren en politiek bedrijven waarbij de populist zich richt tot het volk en de elite bekritiseert.
Neequote:Op woensdag 4 juni 2025 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Populisme is wanneer het partijgeluid afhangt van wat de kiezer wil horen, in plaats van dat de partij ergens voor staat en dat mensen dan kunnen besluiten erop te stemmen of niet.
Goeie onderbouwing ook.quote:
Mwoah, ook niet echt. Want het hangt wel echt samen met het idee dat jij er staat voor "het volk".quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt af welke definitie van "populisme" je gebruikt. Tegenwoordig wordt de term eigenlijk links en rechts gebruikt voor zaken die niet direct populistisch zijn.
[..]
Wat dat betreft zijn met name de SP, PVV en PVDA/GL populistisch.
Bijvoorbeeld een opmerking van Timmermans als "de rijken moeten zwaarder belast worden" is populistisch.
Ja die was al 5 keer gegeven.quote:
Het gaat nog heel spannend worden met die verenigde grote linkse partijj.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
VVD is in taal altijd extreem populistisch, altijd lullen over de hardwerkende Nederlander en de mensen thuis, bakkers. Vervolgens is hun beleid totaal niet populistisch want dan staan ze in dienst van multinationals en de. aller rijksten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt af welke definitie van "populisme" je gebruikt. Tegenwoordig wordt de term eigenlijk links en rechts gebruikt voor zaken die niet direct populistisch zijn.
[..]
Wat dat betreft zijn met name de SP, PVV en PVDA/GL populistisch.
Bijvoorbeeld een opmerking van Timmermans als "de rijken moeten zwaarder belast worden" is populistisch.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD is in taal altijd extreem populistisch, altijd lullen over de hardwerkende Nederlander en de mensen thuis, bakkers. Vervolgens is hun beleid totaal niet populistisch want dan staan ze in dienst van multinationals en de. aller rijksten.
Er gaat ook niks groots gebeuren, het kabinet is demissionair. De taak die de minister gaat hebben is de wetten die er al liggen en die met een probleem in de uitvoering kampen blijkens het advies van de Raad van State door het parlement heen loodsen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ideaal voor Geert Wilders inderdaad.
Die van der Burg heeft de repuatie van een zacht ei en dat zal de PVV goed uitmelken.
En qua rechtstatelijkheid geneuzel kan hij een flink potje meeblazen met Timmermans, dus ook nog grote kans dat er geen fuck gebeurt.
quote:Één Kamerlid kan het niet schelen dat hij wordt gezien door zijn collega’s terwijl hij met journalisten praat. Zijn emoties zitten té hoog: „Het is een schįnde dat het kabinet gevallen is. Een fucking schande!” De tranen branden in zijn ogen. On the record durft hij nog niets te vertellen. Maar zijn boodschap is helder: hij snapt niets van zijn partijleider.
Ik hoop met heel mijn hart dat de PVV helemaal leeggezogen wordt deze campagne en dat Wilders verdwijnt uit de Nederlandse politiek.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:17 schreef Hanca het volgende:
Kamerleden van de PVV zijn boos: https://www.ad.nl/politie(...)en-schande~acbb66eb/
[..]
Misschien kunnen ze hun leider bij het volgende congres wegstemmen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:17 schreef Hanca het volgende:
Kamerleden van de PVV zijn boos: https://www.ad.nl/politie(...)en-schande~acbb66eb/
[..]
En de PvdA komt zogenaamd op voor de minderbedeelden en middeninkomens en wil de rijken belasten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD is in taal altijd extreem populistisch, altijd lullen over de hardwerkende Nederlander en de mensen thuis, bakkers. Vervolgens is hun beleid totaal niet populistisch want dan staan ze in dienst van multinationals en de. aller rijksten.
Het wordt hoog tijd dat die hele partij zich opdoektquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt hoog tijd voor een Algemene Ledenvergadering bij de PVV.
Dat blijkt niet uit hun plannen in elk geval. Nouja rijken belasten wel, maar zelfs rechtse partijen onderschrijven dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Behalve dan dat een partij als de VVD zich vooral inzet om te zorgen dat de middenklasse bovengemiddeld moet bijdragen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En de PvdA komt zogenaamd op voor de minderbedeelden en middeninkomens en wil de rijken belasten.
Vervolgens is iedereen boven het minimumloon ineens rijk en moeten ze aangepakt worden.
Blijkt ook nooit uit de doorrekeningen van het CPB, daar scoort de PvdA en óók GroenLinks altijd als één van de beste partijen voor de middenklasse en de werkgelegenheid.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit hun plannen in elk geval. Nouja rijken belasten wel, maar zelfs rechtse partijen onderschrijven dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Behalve dan dat een partij als de VVD zich vooral inzet om te zorgen dat de middenklasse bovengemiddeld moet bijdragen.
Had ik jou afgelopen week niet al verwezen naar de doorrekening van het partijprogramma waaruit blijkt dat dat totale onzin is?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En de PvdA komt zogenaamd op voor de minderbedeelden en middeninkomens en wil de rijken belasten.
Vervolgens is iedereen boven het minimumloon ineens rijk en moeten ze aangepakt worden.
Ach, alsof er zoiets is als echte inspraak op ledenvergaderingen. Ik herinner mij nog de motie op een ledencongres om het stikstof standpunt van de VVD te herzien. Rutte zei zelf dat hij die niet ging opvolgen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Dat komt omdat PvdA daarin voorstellen doet (belasting op eigen vermogen bedrijven) en daarmee budget heeft voor koopkracht maatregelen. Dat een dergelijke belasting niet mogelijk is, en het daarmee gemoeide budget niet komt toetst het CPB niet op. Dat is best problematisch.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Blijkt ook nooit uit de doorrekeningen van het CPB, daar scoort de PvdA en óók GroenLinks altijd als één van de beste partijen voor de middenklasse en de werkgelegenheid.
De VVD scoort eigenlijk nooit zo opzienbarend voor de middenklasse.
Maar het is een goed frame van rechts.
En het werkt zie je wel.
Op korte termijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Blijkt ook nooit uit de doorrekeningen van het CPB, daar scoort de PvdA en óók GroenLinks altijd als één van de beste partijen voor de middenklasse en de werkgelegenheid.
Ook op lange termijn bleek uit dat staatje die nogal eens de ronde gaat.quote:
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, alsof er zoiets is als echte inspraak op ledenvergaderingen. Ik herinner mij nog de motie op een ledencongres om het stikstof standpunt van de VVD te herzien. Rutte zei zelf dat hij die niet ging opvolgen.
Een goed interview van een uurtje bij bijvoorbeeld zomergasten (is date r nog?) zou gezien alle commotie en gebeurtenissen passend zijn voor Geert Wilders. Laat hem maar eens rekenschap geven voor zijn handelen.
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.
Over een periode van 4 jaar inderdaad. Maar aan vergezichten over 20 of 30 jaar hebben we ook niet zoveel vind ik. Teveel variabelen die dan van invloed zijn.quote:
Dat werkt dan toch ook beter op de lange termijn. Meer werkgelegenheid en een sterkere middenklasse is toch een economisch succesvol concept. Tegenover trickle down in elk geval een stuk meer bewezen effectief.quote:
En jij denkt dat de resterende coalitiepartijen er nu als sprinkhanen op duiken omdat ze hetgoed willen regelen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:12 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Er gaat ook niks groots gebeuren, het kabinet is demissionair. De taak die de minister gaat hebben is de wetten die er al liggen en die met een probleem in de uitvoering kampen blijkens het advies van de Raad van State door het parlement heen loodsen.
Dan zou ik iemand nemen die de materie kent, zich niet eerst 2 maanden hoeft in te lezen of hoeft in te werken op het ministerie en die weet hoe de uitvoering werkt en dus snel de noodzakelijke aanpassingen kan maken om het goedgekeurd te krijgen.
Het alternatief is een nieuw iemand, dan duurt het weer een maand voor die in de materie zit en voor de vragen goed zijn beantwoord en dan moet het nog langs 2 Kamers, waar ook nog sprake is van een Zomer en campagnereces. Dat is in de tijdspanne nu al een uitdaging, goede kans dat het dan niet eens lukt.
Maar dat je het rechtsstatelijk geneuzel noemt geeft als aan hoe je tegen reėle praktische bezwaren in de uitvoering aankijkt, prima verder en vooral lekker stoer doen. Is er straks helemaal 0 bereikt alleen.
Och, de ene fascist of de andere. Het gedachtengoed is hetzelfde.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook op lange termijn bleek uit dat staatje die nogal eens de ronde gaat.
Ja eens. Maar dat staatje liet wel een positievere ontwikkeling zien tov VVD aangaande werkgelegenheid, koopkracht, armoede.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals de VVD nu een voor de lange termijn desastreus begrotingsbeleid voert?
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoop met heel mijn hart dat de PVV helemaal leeggezogen wordt deze campagne en dat Wilders verdwijnt uit de Nederlandse politiek.
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder echte sociaal democraten?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.
Zo hoop ik altijd nog dat de de huidige pvda-groenlinks kliek gedecimeerd wordt tot 5 zetels of minder en dat we er echte sociaaldemocraten voor terug krijgen.
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Conservatief zitten ze vrij centraal. Het gaat me er meer om dat hij duidelijk zegt dat alle noodzakelijk (geacht)e zaken ook hun keerzijde hebben, die echter zelden worden benoemd. 5% naar defensie? Prima, welke voorzieningen schrappen we daarvoor? Zorg idem. De lalala-plaatjes van links al helemaal. "De multienesjenels" zijn maar tot zover uit te nutten, het gros komt gewoon van de middenklasse. Prima, maar benoem dat dan ook.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?
Het is maar net hoe je de cijfers presenteert. Maar het was dus volkomen logisch (in dit opzicht) om de PVV niet en GL/PvdA wel uit te sluiten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
Ik heb datzelfde maar dan met de CUquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.
Behalve het sturen op een groot tekort over een paar jaarquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd.
Die komt in elk geval betrouwbaarder over dan de huidige VVDquote:Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Dat zegt wel genoeg inderdaad…quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
'Zeker niet' is niet de zuivere tegenstelling van 'wel graag met', maar inderdaad, dat is wel de spagaat van de VVD.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat had pakweg na het pensioen van Hans Dijkstal al goed gepast.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.
Wel graag met is niet het tegenovergestelde van zeer zeker niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Bijzonder toch wel hoor. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Hoe is het land gebaat bij weer een termijn met die prutsers van de PVV?quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:12 schreef nostra het volgende:
[..]
'Zeker niet' is niet de zuivere tegenstelling van 'wel graag met', maar inderdaad, dat is wel de spagaat van de VVD.
Ach je ziet het ook aan de andere kant. Zo had je altijd de theorie van de Laffer curve dat er een bepaalde optimum belasting is, hoger en lager en de overheid zou minder binnenhalen. Vervolgens heeft de staat Kansas met Laffer geprobeerd optimaal te belasten. Dus verlaagden ze de belasting met als idee dat het meer bedrijvigheid zou aantrekken en meer op zou leveren. In plaats daarvan ging die staat bijna failliet en had Kansas lagere groei dan de rest van Amerika. Wat dat betreft is economie ook een 'wetenschap' gebouwd op veel slechte theoriėn en foute aannames het ligt toch allemaal wat ingewikkelder dan de meeste modellen weergeven. Mijns inziens worden veel te weinig factoren meegenomen en te vaak uitgegaan van een ideaalbeeld.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
CU stemmen bevalt me al jaren goed dus probeer het een keerquote:Op woensdag 4 juni 2025 23:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb datzelfde maar dan met de CU
Niet, maar ook bij de VVD zitten mensen die de schuld van de misluke koffieoogst in Nicaragua bij statushouders leggen (hallo Slettenhaar).quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijzonder toch wel hoor. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Hoe is het land gebaat bij weer een termijn met die prutsers van de PVV?
Hoe kom je erbij dat er niet meer van de economie terug te klauwen is uit handen van multinationals en in handen van de burgers. Lijkt me een foutieve aanname dat de huidige verdeling van de economie bijna een natuurwet is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Conservatief zitten ze vrij centraal. Het gaat me er meer om dat hij duidelijk zegt dat alle noodzakelijk (geacht)e zaken ook hun keerzijde hebben, die echter zelden worden benoemd. 5% naar defensie? Prima, welke voorzieningen schrappen we daarvoor? Zorg idem. De lalala-plaatjes van links al helemaal. "De multienesjenels" zijn maar tot zover uit te nutten, het gros komt gewoon van de middenklasse. Prima, maar benoem dat dan ook.
Populisme hoeft dan ook niet anti-democratisch te zijn. Het gaat met name om de tegenstelling volk - elite.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah, ook niet echt. Want het hangt wel echt samen met het idee dat jij er staat voor "het volk".
Alle partijen komen in zekere zin op voor hun achterban natuurlijk, maar het anti-democratische aspect is niet overal aanwezig
Helemaal goed geraden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bedoel je daarbij een partij zoals het oude PVDA die op kwam voor de arbeider en minder bezig is met die dingen die veel tegenstanders woke noemen?
Het zal wel niet veel in VVD-kringen bekeken worden, maar Pieter Derks had vandaag op Radio 1 een goede column over hoe het politieke debat totaal gegijzeld wordt door het onderwerp "asielzoekers". Geen enkel probleem wordt meer aangepakt, want het moet en het zal alleen maar over asielzoekers gaan en nergens anders is tijd of aandacht voor. Ik vond 'm wel sterkquote:Op woensdag 4 juni 2025 23:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet, maar ook bij de VVD zitten mensen die de schuld van de misluke koffieoogst in Nicaragua bij statushouders leggen (hallo Slettenhaar).
Wat heeft een Belgische politieke partij hiermee te maken?quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder echte sociaal democraten?
Bedoel je daarbij een partij zoals het oude PVDA die op kwam voor de arbeider en minder bezig is met die dingen die veel tegenstanders woke noemen?
In Nederland is het ook al zo'n thema dat protest wordt gecriminaliseerd. Is de zittende macht echt zo bang van het volk?quote:The law introduces stricter penalties for protest-related offences, including property damage and disruptive sit-ins, and grants broader powers to law enforcement. It allows intelligence agents to commit certain crimes for national security purposes without facing prosecution.
Klopt wel. Maar dat komt alleen maar doordat de publieke opinie ook daardoor gegijzeld wordt. Want dit land wordt gegijzeld door asielzoekers. Nederland heeft er helemaal genoeg van en de politiek is niet in staat om er iets aan te doen. Als er iets aan wordt gedaan, dan zal Wilders vanzelf gedecimeerd raken in de peilingen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal wel niet veel in VVD-kringen bekeken worden, maar Pieter Derks had vandaag op Radio 1 een goede column over hoe het politieke debat totaal gegijzeld wordt door het onderwerp "asielzoekers". Geen enkel probleem wordt meer aangepakt, want het moet en het zal alleen maar over asielzoekers gaan en nergens anders is tijd of aandacht voor. Ik vond 'm wel sterk
Bekijk deze YouTube-video
Nee. Je kunt namelijk ook prima demonstreren zonder andermans eigendommen te slopen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat is het trouwens dat overal in het Westen rechtse partijen onze rechten willen inperken.
Meloni’s controversial anti-protest bill becomes Italian law
https://www.politico.eu/a(...)i-protest-law-italy/
[..]
In Nederland is het ook al zo'n thema dat protest wordt gecriminaliseerd. Is de zittende macht echt zo bang van het volk?
quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Want dit land wordt gegijzeld door asielzoekers.
De laffer curve werkt niet zoals je hier beweert. Het gaat om een theoretisch verband tussen belastingtarieven en de belastingontvangsten. Het idee is dat als de belastingtarieven te hoog worden, belastingontduiking relatief aan het tarief toeneemt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach je ziet het ook aan de andere kant. Zo had je altijd de theorie van de Laffer curve dat er een bepaalde optimum belasting is, hoger en lager en de overheid zou minder binnenhalen. Vervolgens heeft de staat Kansas met Laffer geprobeerd optimaal te belasten. Dus verlaagden ze de belasting met als idee dat het meer bedrijvigheid zou aantrekken en meer op zou leveren. In plaats daarvan ging die staat bijna failliet en had Kansas lagere groei dan de rest van Amerika. Wat dat betreft is economie ook een 'wetenschap' gebouwd op veel slechte theoriėn en foute aannames het ligt toch allemaal wat ingewikkelder dan de meeste modellen weergeven. Mijns inziens worden veel te weinig factoren meegenomen en te vaak uitgegaan van een ideaalbeeld.
Niemand stelt dat je niet kan demonstreren zonder eigendommen te slopen. Maar als je meeloopt in een demonstratie en er wordt iets gesloopt wil dat niet zeggen dat je daar wat aan kan doen. Een beetje schade na een demonstratie is al millennia normaal. Het recht op demonstreren inperken met als excuus een paar excessen is natuurlijk een bekende formule. Net zoals we telkens wat privacy op moeten geven voor zogenaamde veiligheid. Als het allemaal te ver gaat kan de rechter erover oordelen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Je kunt namelijk ook prima demonstreren zonder andermans eigendommen te slopen.
Ben het er zeer mee eens dat property damages geen normale manier van demonstreren is. Prima om dat aan te pakken.
De rest gaat de rechter over. Wmb.
Dan zit je toch echt in het verkeerde subforumquote:Op donderdag 5 juni 2025 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Je kunt namelijk ook prima demonstreren zonder andermans eigendommen te slopen.
Een beetje schade kan, de 1,5 miljoen euro aan schade zoals je nu ziet bij de studenten protesten in Amsterdam niet. Dat gaat veel en veel te ver.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niemand stelt dat je niet kan demonstreren zonder eigendommen te slopen. Maar als je meeloopt in een demonstratie en er wordt iets gesloopt wil dat niet zeggen dat je daar wat aan kan doen. Een beetje schade na een demonstratie is al millennia normaal. Het recht op demonstreren inperken met als excuus een paar excessen is natuurlijk een bekende formule. Net zoals we telkens wat privacy op moeten geven voor zogenaamde veiligheid. Als het allemaal te ver gaat kan de rechter erover oordelen.
Ik ben nooit zo van vrijheid opgeven in ruil voor niks.
[..]
Klopt wel. Maar dat komt alleen maar doordat de publieke opinie ook daardoor gegijzeld wordt. Want dit land wordt gegijzeld door asielzoekers. Nederland heeft er helemaal genoeg van en de politiek is niet in staat om er iets aan te doen. Als er iets aan wordt gedaan, dan zal Wilders vanzelf gedecimeerd raken in de peilingen.
Belgische partij?quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat heeft een Belgische politieke partij hiermee te maken?
PVDA is van Belgiė, in Nederland heten ze de PvdA, gok dat die daarop doelde.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Belgische partij?
De PVDA is toch los van GL een partij geweest in Nederland
Ja, te ver gezocht. Zoek het dichter bij huis: de huurbevriezing ging niet door en met het extra geld voor defensie en stikstof voor komend jaar, waarbij er ook nog geld moet naar de gevangenissen, had hij geen zin in de komende prinsjesdag en de onderhandelingen daar voor.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
Te ver gezocht ? Dat Wilders vreesde dat de Gazamoorden een nog schrijnender kwestie kan worden in de Nederlandse politiek en dat hij die moordpartijen liever wilt verzwijgen, ook om geen stemmen te verliezen.
Vandaar een reden extra nu al nieuwe verkiezingen uitlokken ?
Helemaal eens. Anders moeten we maar gaan eisen dat organisatoren een verzekering moeten afsluiten oid. "We blijven van andermans spullen af en laten de boel achter zoals we het aangetroffen hebben", dat is de norm. Iedere protestorganisatie die daar niet aan kan voldoen, moet is bij zichzelf nagaan hoe dat komt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het er zeer mee eens dat property damages geen normale manier van demonstreren is. Prima om dat aan te pakken.
De rest gaat de rechter over. Wmb.
Jan modaal verdient 46k, en het belastingpercentage stijgt voor iedere euro boven de 25k. En Jan modaal komt helemaal niet in aanmerking voor allerlei toeslagen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Had ik jou afgelopen week niet al verwezen naar de doorrekening van het partijprogramma waaruit blijkt dat dat totale onzin is?
Ja, zie hier: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #509 Wachten op iets van actie
Je leest dus mijn hele post en de hele doorrekening van het CPB niet. Huishoudens gaan bij PvdA-GL fors minder belasting betalen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jan modaal verdient 46k, en het belastingpercentage stijgt voor iedere euro boven de 25k. En Jan modaal komt helemaal niet in aanmerking voor allerlei toeslagen.
Ergo -> Meer betalen.
En vervolgens komt de "3e" schijf ipv bij de 76k al op 65k te liggen -> Meer belasting.
Omdat de bulk van de protesten tegenwoordig gewoon criminele activiteiten zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat is het trouwens dat overal in het Westen rechtse partijen onze rechten willen inperken.
Meloni’s controversial anti-protest bill becomes Italian law
https://www.politico.eu/a(...)i-protest-law-italy/
[..]
In Nederland is het ook al zo'n thema dat protest wordt gecriminaliseerd. Is de zittende macht echt zo bang van het volk?
Maar wel verboden, toch worden daders nooit bestraft. Dat vind ik echt idioot. Zowel de deelnemers van de protesten van FDF als XR hadden gelijk beboet moeten worden, dan was het heel snel afgelopen met demonstreren op levensgevaarlijke plekken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
En protesteren op snelweg is extreem vervelend maar geen fysieke schade verder.
Dat klopt. Dat is een fout geweest, nu kunnen ze niet meer terug lijkt het.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wel verboden, toch worden daders nooit bestraft. Dat vind ik echt idioot. Zowel de deelnemers van de protesten van FDF als XR hadden gelijk beboet moeten worden, dan was het heel snel afgelopen met demonstreren op levensgevaarlijke plekken.
Ja dus er is schade bij 1 demonstratie. Tijd om het recht voor iedereen af te zwakken. Dat mensen in dat soort simpele onzin blijven trappen zeg. Het zijn fascistische maatregelen om het demonstratierecht naar de knoppen te helpen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:18 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Een beetje schade kan, de 1,5 miljoen euro aan schade zoals je nu ziet bij de studenten protesten in Amsterdam niet. Dat gaat veel en veel te ver.
[..]
. Want dit land wordt gegijzeld door asielzoekers. de asielindustrie en de deugers die het zelf goed voor elkaar hebben maar geen oog hebben voor de problemen van minder bedeelde landgenoten.
Maar dan moeten ze dat aanpakken en niet het demonstratierecht inperken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wel verboden, toch worden daders nooit bestraft. Dat vind ik echt idioot. Zowel de deelnemers van de protesten van FDF als XR hadden gelijk beboet moeten worden, dan was het heel snel afgelopen met demonstreren op levensgevaarlijke plekken.
Wie gaat er bepalen wat een disruptive sit-in is? En geldt dat dan ook voor sit-ins waar de politieke leiding zich wel in kan vinden? Dus geen sit-in voor Palestina, maar wel voor Isreal of omgekeerd?quote:The law introduces stricter penalties for protest-related offences, including property damage and disruptive sit-ins, and grants broader powers to law enforcement. It allows intelligence agents to commit certain crimes for national security purposes without facing prosecution.
Bij de blokkeerfriezen wisten OM en rechters er toch wel raad mee.Toch wel gek he.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
En bij de boeren ook totaal niet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij de blokkeerfriezen wisten OM en rechters er toch wel raad mee.Toch wel gek he.
Dat weten we niet, hoeveel schade onder andere het omrijden van ambulances heeft opgeleverd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoeveel hebben ze er ondertussen gedaan. Hoeveel doden zijn erbij gevallen, nou wat gevaarlijk.
Daar waren ze goed begonnen. Helaas kwamen de boeren daarna met groot materieel en kwam XR daarna met grote internationale aandacht, bij beide een reden om niet hetzelfde te doen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij de blokkeerfriezen wisten OM en rechters er toch wel raad mee.Toch wel gek he.
Reken maar dat dat uitgebreid uitgemeten zou zijn als daar slachtoffers door gevallen zouden zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weten we niet, hoeveel schade onder andere het omrijden van ambulances heeft opgeleverd.
Dus als er een demonstratie verboden is, en met komt toch daar opduiken, dienen die lui aangepakt te worden. Demonstratierecht hoeft daarvoor dus niet te worden ingeperkt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is volgens de wet toegestaan om in ieder geval die snelwegblokkades te verbieden en/of te verplaatsen. Daarmee wordt het demonstratierecht niet ontnomen maar blijft wel de volksgezondheid buitenspel.
Aan de andere kant worden ze dan ook weer vrijgesproken omdat "quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Reken maar dat dat uitgebreid uitgemeten zou zijn als daar slachtoffers door gevallen zouden zijn.
[..]
Dus als er een demonstratie verboden is, en met komt toch daar opduiken, dienen die lui aangepakt te worden. Demonstratierecht hoeft daarvoor dus niet te worden ingeperkt.
Zorg eerst eens dat nu wordt gehandeld volgens de mogelijkheden die er al zijn. Inclusief beboeten en eventueel vastzetten en verhalen van de schade.
Als dat zo is dan is het demonstratierecht een wassen neusquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar waren ze goed begonnen. Helaas kwamen de boeren daarna met groot materieel en kwam XR daarna met grote internationale aandacht, bij beide een reden om niet hetzelfde te doen.
Ik vind dat een vreemde uitspraak. Het zou ontmoedigend moeten werken op mensen die gene deel wensen te nemen aan een demonstratie, maar op mensen die rotzooi wensen te trappen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant worden ze dan ook weer vrijgesproken omdat "
Het opleggen van straf zou verder ontmoedigend kunnen werken op mensen die hun vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vreedzame vergadering willen gebruiken door deel te nemen aan een protestactie."
https://nos.nl/artikel/25(...)-meisje-met-de-parel
Feit blijft dat er een er een glijdende schaal is van legaal demonstreren, illegaal demonstreren, overlast veroorzaken, illegale acties uitvoeren en vernielingen aanbrengen.
En ergens zal er een keer een duidelijke lijn moeten komen.
En dan gaat de belasting op "vermogen" flink omhoog. Die voor bedrijven ook en die belasten dat uiteraard door, aangezien het geen filantropische instellingen zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jan modaal verdient 46k, en het belastingpercentage stijgt voor iedere euro boven de 25k. En Jan modaal komt helemaal niet in aanmerking voor allerlei toeslagen.
Ergo -> Meer betalen.
En vervolgens komt de "3e" schijf ipv bij de 76k al op 65k te liggen -> Meer belasting.
En ik altijd maar denken dat de VVD voor minder belasting was.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan gaat de belasting op "vermogen" flink omhoog. Die voor bedrijven ook en die belasten dat uiteraard door, aangezien het geen filantropische instellingen zijn.
De VVD zou het vaccin moeten zijn tegen al te dolle vermogensbelastingen of een afgeleide daarvan, maar dat is helaas ook al niet meer zo. Anders zou ik sowieso wel VVD stemmen als dat zo zou zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ik altijd maar denken dat de VVD voor minder belasting was.
De uitspraak geeft prima weer hoe volledig verziekt en gekleurd de rechterlijke macht inmiddels is geworden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat een vreemde uitspraak. Het zou ontmoedigend moeten werken op mensen die gene deel wensen te nemen aan een demonstratie, maar op mensen die rotzooi wensen te trappen.
De huidige praktijk werkt ook ontmoedigen, maar dan voor mensen die wel zouden willen demonstreren voor een bepaald doel, maar niet het risico willen lopen om in een dergelijke puinzooi terecht te komen of een demonstratie die wordt overgenomen door een ander doel.
Omdat ze een actie die eigenlijk amper schade opleverde niet bestraffen met levenslang?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
De uitspraak geeft prima weer hoe volledig verziekt en gekleurd de rechterlijke macht inmiddels is geworden.
Helemaal eens. Alleen doet de rechter hier in Nederland dat dus niet, dat vind ik echt een heel wonderlijke zaak. En je krijgt daardoor dat protesten steeds minder vredig en zonder incidenten verlopen, al die vrijspraken van demonstranten zorgen er voor dat je tijdens een demonstratie blijkbaar boven de wet staat. En dat vind ik zorgelijk.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze dat aanpakken en niet het demonstratierecht inperken.
Ik vind iedere demonstratie waarbij iets wordt vernield en inderdaad al die troep die wordt achtergelaten niet oke. Maar ga daar dan mee aan de slag.
Want
[..]
Wie gaat er bepalen wat een disruptive sit-in is? En geldt dat dan ook voor sit-ins waar de politieke leiding zich wel in kan vinden? Dus geen sit-in voor Palestina, maar wel voor Isreal of omgekeerd?
En is het ooit een goed idee om agents het recht te geven om misdaden te plegen "for national security" zonder dat ze aangeklaagd kunnen worden daarvoor?
De genoemde studenteprotesten hierboven waren ook geen studentenprotesten. Dat waren protesten op een universiteit van oa studenten, maar vooral raddraaiers die de boel bewust kwamen ontwrichten. En die moet je aanpakken.
Geen levenslang, wel een passende straf (en daarvoor kent de rechter het wetboek, ik heb zo geen idee wat hier de passende straf is, een boete/taakstraf?).quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ze een actie die eigenlijk amper schade opleverde niet bestraffen met levenslang?
Overigens quote je maar een klein gedeelte. Als je het gehele artikel goed leest, kom je tot de volgende zaken:quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant worden ze dan ook weer vrijgesproken omdat "
Het opleggen van straf zou verder ontmoedigend kunnen werken op mensen die hun vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vreedzame vergadering willen gebruiken door deel te nemen aan een protestactie."
https://nos.nl/artikel/25(...)-meisje-met-de-parel
Feit blijft dat er een er een glijdende schaal is van legaal demonstreren, illegaal demonstreren, overlast veroorzaken, illegale acties uitvoeren en vernielingen aanbrengen.
En ergens zal er een keer een duidelijke lijn moeten komen.
En iets van een kwart van Nederland trapt daar dus gewoon weer in.quote:
Ja dat klopt wel inderdaad, maar je ziet wel vaak dat die partijen anti-democratische neigingen hebben. Want zij weten wat het volk wil, en zij hebben dus een meerderheid, dus waarom zou je je laten tegenhouden door zoiets als democratie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Populisme hoeft dan ook niet anti-democratisch te zijn. Het gaat met name om de tegenstelling volk - elite.
Vandaar dat "de rijken" moeten x binnen die categorie valt.
Je kunt toch ook stemmen op een partij zodat die vanuit de oppositie op bepaalde punten de regering op de rechterrijstrook kan houden?quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En iets van een kwart van Nederland trapt daar dus gewoon weer in.
Ja. Of dat zou net moeten samen vallen met toevallig een populaire politicus binnen de gelederen hebben. Of voor je aan het werk hebben. Met 'n Coenradie zou dat gekund hebben, maar die zal vast wel elders op gaan duiken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als Wilders ooit weg is uit de politiek dan dondert de hele PVV toch ook in elkaar?
Gezien wat voor incompetentie we hebben gezien het afgelopen jaar en gezien het feit dat zijn fractie nu onderling grote ruzie had: waarschijnlijk wel. De enige die de boel misschien in de hand kan houden is Bosma, maar die is maar 4 jaar jonger dan Wilders.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als Wilders ooit weg is uit de politiek dan dondert de hele PVV toch ook in elkaar?
Ik denk dat Wilders niet eens wil dat iemand anders zijn toko runt. Die doekt de hele PVV op wanneer hij met pensioen gaat. Zoek het allemaal maar uitquote:Op donderdag 5 juni 2025 09:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sterker nog, die wil niet eens iemand in zijn "partij" die meer aandacht krijgt dan hij zelf.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders niet eens wil dat iemand anders zijn toko runt. Die doekt de hele PVV op wanneer hij met pensioen gaat. Zoek het allemaal maar uit
Wilders ķs de PVV, dus dat verwacht ik ook.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zo'n Wilders gaat door tot hij er bij neervalt, hij is te verslaafd aan de aandacht.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wilders ķs de PVV, dus dat verwacht ik ook.
Dus gelukkig zitten we nog hoog uit een jaar of 10 aan Wilders vast in de Tweede Kamer. Aangezien hij nu al 61 jaar oud is.
Ik denk dat die 2 leden (Geert Wilders en stichting van Geert Wilders) het snel met elkaar eens zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Hij houdt al 10 jaar vol dat hij op z'n 65e stopt. Eerst zien, dan geloven, maar dat geeft toch wel hoop.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Wilders gaat door tot hij er bij neervalt, hij is te verslaafd aan de aandacht.
Hij heeft ook weer gezegd dat hij nu echt premier wil worden. Dan zijn we nog niet van 'm af.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij houdt al 10 jaar vol dat hij op z'n 65e stopt. Eerst zien, dan geloven, maar dat geeft toch wel hoop.
Verantwoordelijkheid is niks voor hem. Daarom taait hij ook altijd meteen af als er een beetje een moeilijk vraagje komt. En daarom is hij ook oppositietje blijven spelen de afgelopen periode, zodat hij maar geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen.quote:Hij zag er het afgelopen jaar ook vaak enorm moe uit, onderhandelen ligt hem duidelijk niet.
Dat gebeurt al sinds het tijdperk Boer Koekoek. Janmaat is nooit salonfähig geworden, want die had de media niet mee, anders hadden we in de jaren '80 dezelfde ellende al gehad.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En iets van een kwart van Nederland trapt daar dus gewoon weer in.
Nee. We hebben wel de PvdA, maar de PVDA is toch echt een Belgische partij.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Belgische partij?
De PVDA is toch los van GL een partij geweest in Nederland
Joh.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:56 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Ik denk dat die 2 leden (Geert Wilders en stichting van Geert Wilders) het snel met elkaar eens zijn.
Dat zeker ja, dan is de PVV meteen klaar.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe vaak word jij moe van jezelf?quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. We hebben wel de PvdA, maar de PVDA is toch echt een Belgische partij.
Godverquote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
"De woke agenda van BBB/NSC/VVD...."
We zijn alle satire voorbij.
Och, dat punt hadden we al wel bereikt toen Lientje de VVD "ontzettend links" noemde.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
God ja, FDF bestaat ook nog. Helemaal vergeten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Die lui vinden BBB al langer veel te genuanceerd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Ik ben toen ze net begonnen in hun Facebookgroep gegaan. Dat is echt helemaal doorgeflipt volkquote:Op donderdag 5 juni 2025 11:36 schreef freako het volgende:
[..]
God ja, FDF bestaat ook nog. Helemaal vergeten..
Je vraagt je af of die lui niet een keer moeten hakselen en inkuilen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben toen ze net begonnen in hun Facebookgroep gegaan. Dat is echt helemaal doorgeflipt volk
Daar kunnen ze migranten voor inhuren toch?quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je vraagt je af of die lui niet een keer moeten hakselen en inkuilen.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Zelden. Ik vind mezelf een inspirerende persoonlijkheid, een laatste bewaker van wat juist is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe vaak word jij moe van jezelf?
Ik kan me niet herinneren dat er ooit partijen graag demissionaire posten wilden overnemen. Lach me kapot als ze daar ook ruzie over gaan krijgen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
Aartsen wordt genoemd als nieuwe minister EZ, ook Eerkens, maar die is campagneleider en dan ga je niet ook nog minister worden. Veldkamp zou de post van Klever er bij willen nemen.
https://www.ad.nl/politie(...)-gaan-rond~ac7f29ad/
Van Weel zou volgens de VVD overstappen naar asiel, al wil NSC graag dat Boomsma asiel gaat doen en heeft Keijzer ook haar vinger opgestoken (is wonen echt niet uitdagend genoeg?).
Het idee is dat er 2 van VVD, 2 van NSC en 1 van BBB bij komen. Staatssecretarissen worden niet vervangen. Maar als Veldkamp er een ministerspost bij neemt, komt er misschien toch weer een staatsecretaris bij voor NSC ipv een minister.
Kortom: dit kan nog wel even gaan duren, die vervangingen.
Gelukkig heeft onze regering toch niks te doen, we kunnen prima een minister van Volkshuisvesting hebben die alleen bezig is met het krijgen van een nieuwe post ipv het redden van het woonakkoord, toch? Of geen minister van Volksgezondheid, terwijl ze bezig zijn met de laatste stappen van het nieuwe zorgakkoord. Of wat moeten we met een minister van I&W terwijl de NS staakt?
Ruzie is toch gegarandeerd. Ik denk dat de kans groot is dat het gewoon controversieel wordt verklaard. Ook zie ik anders nog wel gebeuren dat Wilders tegen alle voorstellen gaat stemmen, want "ze gaan niet ver genoeg voor Nederland".quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er ooit partijen graag demissionaire posten wilden overnemen. Lach me kapot als ze daar ook ruzie over gaan krijgen.
Best een kans dat je er een jaar zit. Dat is bijna net zo lang als een kabinet missionair is tegenwoordig, met als voordeel dat er een kleinere kans is op moties van wantrouwen en je er minder op wordt aangekeken als je niks voor elkaar krijgt, je bent immers demissionair.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er ooit partijen graag demissionaire posten wilden overnemen. Lach me kapot als ze daar ook ruzie over gaan krijgen.
Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ruzie is toch gegarandeerd. Ik denk dat de kans groot is dat het gewoon controversieel wordt verklaard. Ook zie ik anders nog wel gebeuren dat Wilders tegen alle voorstellen gaat stemmen, want "ze gaan niet ver genoeg voor Nederland".
Ze hebben een mol binnengehaald, daar. Keijzer geeft vervolgens helemaal niets om boeren of landbouw. Die wil alleen een keihard-rechtse partij die pleit voor zo min mogelijk sociale vangnetten waar ze de baas kan spelen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mona zal wel willen laten zien dat ze meters kan maken op gebied van Asiel om daarna de strijd aan te gaan met Caroline voor nummer 1 op lijst van BBB.
Daar gaat het nog wel broeien als Mona het serieus wil opnemen tegen Caroline.
Ik bedoel dat het topic asiel en migratie controversieel wordt verklaard, omdat niemand elkaar succes gunt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
Het benoemen van ministers wordt niet controversieel verklaard, daar heeft de hele Kamer zelfs geen rol in. Ze kunnen er dus ook niet tegen stemmen.
Ja, niet echt een verrassing toch?quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben een mol binnengehaald, daar. Keijzer geeft vervolgens helemaal niets om boeren of landbouw. Die wil alleen een keihard-rechtse partij die pleit voor zo min mogelijk sociale vangnetten waar ze de baas kan spelen.
Er is al besloten het niet controversieel te verklaren. Het zou kunnen dat PVV door gaat met het blokkeren van alle asielmaatregelen, zoals ze al jaren doen, maar dat is PR technisch toch niet echt handig als er straks wel een capabele minister zit. Dan moeten ze tegen VVD, NSC, CDA, BBB, SGP, FvD en JA21 stemmen en met Timmermans en D66 mee...quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het topic asiel en migratie controversieel wordt verklaard, omdat niemand elkaar succes gunt.
Het profiel dat je schetst van Keijzer is toch precies het BBB profiel. Ze hebben toch niet voor niks die uitkoopregeling weggetoverd. Ze zijn toch niet voor niks maximaal aan het traineren. Als Keijzer Faber vervangt is dat toch op zich goed verklaarbaar. Dan is duidelijk ook deze partijen willen de situatie op dat gebied zo hard mogelijk uit de klauwen laten lopen. Dat lijkt me toch al wel duidelijk want als dat niet zo was hadden ze al lang een motie van wantrouwen tegen Faber gesteund. Uiteindelijk maakt het ook weinig uit of ze iets bereiken. Ze zullen toch wel vasthouden aan het frame dat ze veel verantwoording genomen hebben en bergen hebben bewogen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben een mol binnengehaald, daar. Keijzer geeft vervolgens helemaal niets om boeren of landbouw. Die wil alleen een keihard-rechtse partij die pleit voor zo min mogelijk sociale vangnetten waar ze de baas kan spelen.
Ik zie het m wel doen eigenlijk. Het laatste wat je als PVV wil is dat je andere rechtse partij succes laat hebben op het gebied van asiel. En dat kan dan idd mooi op de "dit gaat lang niet ver genoeg en ik kan dat niet aan mijn kiezers verkopen"-manier.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is al besloten het niet controversieel te verklaren. Het zou kunnen dat PVV door gaat met het blokkeren van alle asielmaatregelen, zoals ze al jaren doen, maar dat is PR technisch toch niet echt handig als er straks wel een capabele minister zit. Dan moeten ze tegen VVD, NSC, CDA, BBB, SGP, FvD en JA21 stemmen en met Timmermans en D66 mee...
Heeft hij toch lang niet de zetels voor. Alle ander partijen zeggen in elk geval er wel iets aan te willen doen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het m wel doen eigenlijk. Het laatste wat je als PVV wil is dat je andere rechtse partij succes laat hebben op het gebied van asiel. En dat kan dan idd mooi op de "dit gaat lang niet ver genoeg en ik kan dat niet aan mijn kiezers verkopen"-manier.
Dan moet de minister van asiel idd met iets komen dat de PvdA-GL fractie kan steunen. Maar is dat genoeg voor de VVD om de wind uit de zeilen van de VVD te halen?quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft hij toch lang niet de zetels voor. Alle ander partijen zeggen in elk geval er wel iets aan te willen doen.
Nouja PvdA/GL en andere linkse partijen zouden het misschien controversieel kunnen verklaren als ze bang zijn dat ze voor een dilemma worden geplaatst waar ze of te strenge asielwetgeving aan moeten nemen of net voor de verkiezingen een te strenge asielwet moeten afwijzen die ervoor zorgt dat VVD en co kunnen zeggen zie je wel linkse partijen willen niets op gebied van asiel. Toch lijkt me dat ze beter de kat uit de boom kunnen kijken en zien of er uberhaupt iets komt. Als Keijzer de post krijgt zou ik niet verwachten dat er uberhaupt een wet voor de kamer gelegd wordt voordat er verkiezingen zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet de minister van asiel idd met iets komen dat de PvdA-GL fractie kan steunen. Maar is dat genoeg voor de VVD om de wind uit de zeilen van de VVD te halen?
Keijzer is kansloos, die gaat het niet worden. Zeker niet als een zwaargewicht als Van Weel het wil worden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja PvdA/GL en andere linkse partijen zouden het misschien controversieel kunnen verklaren als ze bang zijn dat ze voor een dilemma worden geplaatst waar ze of te strenge asielwetgeving aan moeten nemen of net voor de verkiezingen een te strenge asielwet moeten afwijzen die ervoor zorgt dat VVD en co kunnen zeggen zie je wel linkse partijen willen niets op gebied van asiel. Toch lijkt me dat ze beter de kat uit de boom kunnen kijken en zien of er uberhaupt iets komt. Als Keijzer de post krijgt zou ik niet verwachten dat er uberhaupt een wet voor de kamer gelegd wordt voordat er verkiezingen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |