abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:43:16 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217850096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:43 schreef V. het volgende:

[..]
Een ontzettende engnek.
Maar waaróm? Serieus geen idee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217850098
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Is er ooit al één spijt PVV'er gevonden in dit land? Die mensen zijn zo overtuigd van Geert.

Ik zie ze wel terugvallen naar die 10-15% van de stemmen. Geen idee waarom ze hun bestte resultaat vast zouden kunnen houden na compleet afgegaan zijn zonder enig uitzicht op regeringsdeelname.
Vorige verkiezingen verschoven er iets van 50 zetels van partij, denk dat dat nu niet anders zal zijn. Volgens mij denken mensen veel te veel dat de huidige peilingen weinig zullen verschuiven dat denk ik helemaal niet.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:44:07 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217850103
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:41 schreef V. het volgende:

[..]
Nouououou... Die is onlangs tijdens het Gaza-debat flink door het ijs gezakt, hoor.
Vielen de schellen wel van mijn ogen.
Ook al gemist :@

Vertel!
pi_217850110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Populistisch rechts in Nederland scoort de laatste verkiezingen tussen de 30 en 45 zetels. Waar denk jij dat de verloren PVV stemmen naar toe gaan dan? FvD of Ja21 of een nieuwe messias?
Baudet was scherp, die zal wel wat kunnen ophalen van de PVV zetels ja. Ik houd geen oogje op messiassen op rechts. Eerdmans kan misschien ook verdubbelen van 1 naar 2 zetels.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:45:32 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217850117
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Iemand machtigen? Stemmen per post lijkt me onwaarschijnlijk omdat je niet geëmigreerd bent.

Maar feitelijk weet ik het eigenlijk niet.

@:freako wellicht wel?
quote:
@Faraday01 to the rescue ^O^
pi_217850177
quote:

[..]
Is er ooit al één spijt PVV'er gevonden in dit land? Die mensen zijn zo overtuigd van Geert.
Ja. De laatste 2 dagen ook veel in het nieuws.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:52:38 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217850186
quote:

[..]
Ja. Anders fluctueerden de zetels niet :P
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:52:38 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_217850187
quote:
@tizitl2

Van die twee opties is stemmen per schriftelijke volmacht veruit de betrouwbaarste optie. Let op: dit is wat anders dan een onderhandse volmacht achterop de stempas. Via een schriftelijke volmacht kan iemand al gemachtigd worden voordat de stempassen verstuurd zijn, en deze hoeft ook niet in dezelfde gemeente te wonen.

Om per brief te stemmen wordt er eerst per post een briefstembewijs verstuurd naar een buitenlands adres. Afhankelijk van het land kan daar erg lang overheen gaan, of zelfs zoekraken. Als de verkiezingen op stel en sprong georganiseerd worden, worden de briefstembewijzen ook laat verstuurd. Het stembiljet gaat per e-mail, maar pas enige tijd na de kandidaatstelling ivm beroepstermijnen. Briefstembewijs + stembiljet moet daarna naar Den Haag of naar de ambassade.
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:09:39 #109
136 V.
Like tears in rain...
pi_217850330
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar waaróm? Serieus geen idee.
Onder andere door deze malle motie.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217850518
quote:

[..]
De ras-PVV'er bij mij op het werk staat iig nog volledig achter Geertje. Maar ik verwacht dat vooral veel van de 'eerste keer PVV'-stemmers er wel een hoop op 'm af zijn geknapt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:40:40 #111
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217850538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De ras-PVV'er bij mij op het werk staat iig nog volledig achter Geertje. Maar ik verwacht dat vooral veel van de 'eerste keer PVV'-stemmers er wel een hoop op 'm af zijn geknapt.
PVV collega luisterde tijdens zijn werk ook naar wappie podcasts :')
pi_217850552
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Die bij mij zit ook helemaal in de 'alternative facts'-bubble :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:42:16 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217850557
quote:

[..]
Zo zijn er ook die-hard RKC fans. Door dik en dun achter hun kluppie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217850567
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:52 schreef freako het volgende:

[..]
@:tizitl2

Van die twee opties is stemmen per schriftelijke volmacht veruit de betrouwbaarste optie. Let op: dit is wat anders dan een onderhandse volmacht achterop de stempas. Via een schriftelijke volmacht kan iemand al gemachtigd worden voordat de stempassen verstuurd zijn, en deze hoeft ook niet in dezelfde gemeente te wonen.

Om per brief te stemmen wordt er eerst per post een briefstembewijs verstuurd naar een buitenlands adres. Afhankelijk van het land kan daar erg lang overheen gaan, of zelfs zoekraken. Als de verkiezingen op stel en sprong georganiseerd worden, worden de briefstembewijzen ook laat verstuurd. Het stembiljet gaat per e-mail, maar pas enige tijd na de kandidaatstelling ivm beroepstermijnen. Briefstembewijs + stembiljet moet daarna naar Den Haag of naar de ambassade.
Top, ben op het tweede deel op rondreis en een tijdje in het bos daar, dus per brief is wat uitdagend.

Volmacht regelen dus, of hopen dat de 31e ook een mooie dag is :P
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:42:53 #115
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217850570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat kan ik beter begrijpen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:45:22 #116
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217850598
quote:

[..]
Welnee. Geert gaat gewoon weer vol op het Messias- en Calimero-orgel, dat iedereen zijn briljante en effectieve plannen heeft tegengewerkt en dat alleen een Kabinet met PVV en hemzelf als premier ervoor kan zorgen dat die (niet bestaande) ‘enorme tsunami van asielzoekers’ kan worden gestopt en dan komt alkes weer goed en is het binnen een paar jaar weer 1958 en is Nederland weer verzuild, Christelijk en (vooral) blank en zeker die ‘eerste keer PVV’ stemmers van de vorige keer zullen daar met open ogen intrappen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:46:58 #117
66444 Lord_Vetinari
pi_217850618
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Toch zijn het vaak die fans die na doorgaande wanprestatie van hun club, als eerste met de witte zakdoekjes zwaaien.
pi_217850631
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ach, zo ken ik iemand die mij af en toe wat 'interessante informatie' toestopt, die stemt nog steeds FvD. Ik ben gestopt met proberen hem te overtuigen, want je oren gaan bloeden van wat je dan te horen krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:48:46 #119
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_217850643
quote:
1x gebruik gemaakt van die volmachtoptie vanwege vakantie (jaar of 10 geleden). M'n moeder gemachtigd die in een andere gemeente woonde dan ik. Maar ik vond het wel een beetje gedoe, hoor. Teveel voor de meeste mensen, denk ik. Daar mag wel iets makkelijkers op verzonnen worden. Waarom sowieso niet mogelijk maken om per post te stemmen? Dan ben je er tenminste ook niet meer afhankelijk van of je wel iemand kent die je én vertrouwt én het wil/kan doen en (bij sommige verkiezingen) ook nog in dezelfde gemeente woont.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_217850656
quote:

[..]
Juist en die stemmers hoor je niet, de stemmers die op hem gestemd hebben vanwege het eigen risico verhaal etc, ik vind die stem niet slim maar snap het wel, minder goed snap ik het aantal stemmers op de VVD, heeft die partij inmiddels niet bewezen weinig goeds te doen voor de burger
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:56:06 #121
136 V.
Like tears in rain...
pi_217850725
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ook al gemist :@

Vertel!
Nou, die begon me een nare tirade die er ongeveer op neerkwam dat we niet zo moeten zeiken over wat er nu gebeurt in Gaza, want hullie begonnen op 7 oktober. Alsof er íemand is die 7 oktober goedpraat. Maar ook alsof 7 oktober in een volkomen vacuüm plaats had gevonden.

Echt, rood aangelopen schreeuwen, hè?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217850750
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Snap werkelijk niet dat ze Van der Burg niet nemen.

Kent het departement al, wat voor een interim rol toch wel een dikke pre is. Heeft bewezen lastige wetten door het parlement te kunne krijgen en ligt qua communicatie goed bij iedereen.

Lijkt me als tussenpaus nu ideaal.
Ideaal voor Geert Wilders inderdaad.

Die van der Burg heeft de repuatie van een zacht ei en dat zal de PVV goed uitmelken.
En qua rechtstatelijkheid geneuzel kan hij een flink potje meeblazen met Timmermans, dus ook nog grote kans dat er geen fuck gebeurt.
-
pi_217850807
quote:
Een VVD motie? Wat wil je nu dan stemmen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:04:11 #124
136 V.
Like tears in rain...
pi_217850818
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een VVD motie? Wat wil je nu dan stemmen.
:?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217850826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:

[..]

Die van der Burg heeft de repuatie van een zacht ei en dat zal de PVV goed uitmelken.
En qua rechtstatelijkheid geneuzel kan hij een flink potje meeblazen met Timmermans, dus ook nog grote kans dat er geen fuck gebeurt.
Gelukkig is er met Faber op asiel zoveel geregeld
pi_217850836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:04 schreef V. het volgende:

[..]
:?
Uit het artikel dat je deelt.
quote:
Bente Becker had het allemaal juist zo goed bedoeld. Puur de feiten onderzoeken. En nu wordt notabene zíj́ voor racist uitgemaakt. Met gespannen kaaklijn legt de VVD-politica in een in allerijl geschoten filmpje uit dat het volstrekt logisch is om onderzoek te doen naar wat mensen met een migratieachtergrond denken en geloven.
Ik snap je :? totaal niet. Dus er was een VVD motie. Heeft PvdD daarvoor gestemd? Gaven ze daar redenen voor? Daarnaast vroeg ik wat je nu wil stemmen. Wat was er dan onduidelijk aan de constatering dat het een VVD motie is of aan de vraag wat je nu wil gaan stemmen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 04-06-2025 20:16:14 ]
pi_217850928
quote:
Emoties lopen hoog op in de PVV-wandelgangen: ‘Een schánde!’

PVV’ers praten niet graag met de pers. Wie dat wél doet, wacht een schrobbering van Geert Wilders. Maar na de geforceerde kabinetsval van deze week, breekt er toch ineens woede en teleurstelling door de kieren van het normaal zo gesloten bolwerk. Een verslag vanuit de wandelgangen. „We gaan met 10-0 achterstand de campagne in.”

Jan Hoedeman, Elodie Verweij 04-06-25, 19:30 Laatste update: 19:57
Woest zijn ze

hun baantjes zijn allemaal op de tocht

ze hadden natuurlijk gehoopt op 4 jaar 150000 euro binnen te kunnen halen met niets doen

geert heeft nu alles verpest :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217850963
quote:
Na maanden broeden kwam Timmermans vervolgens toch met een plan voor een nieuwe ’linkse volkspartij’. Zo zou de PvdA/GL-voorman 25 miljard euro willen uittrekken voor een nieuwe verzorgingsstaat. Timmermans staat open voor een lijsttrekkersverkiezing, waardoor het mogelijk is dat hij van de linkse troon wordt verstoten.
https://www.telegraaf.nl/(...)partij/70200482.html

Dat is interessant. Misschien dat PvdA-GL dan toch de grootste kan worden. Bijvoorbeeld met Aboutaleb hebben ze veel betere kansen.
pi_217850976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Gelukkig is er met Faber op asiel zoveel geregeld
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.

Kennelijk is je de actualiteit ontgaan maar het gaat nu over zwartepieten, strategie en hoe kom je er als partij het beste uit.
In dat verband is het aandoenlijk en eigenlijk zielig als je ziet hoe VVD, NSC en BBB over elkaar heen buitelen over het mogen invullen van de positie van Faber.
-
pi_217851024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Faber is oud nieuws, en als ze wel wat bereikt had ging het vandaag over heel andere dingen in de politiek en dit topic.

Kennelijk is je de actualiteit ontgaan maar het gaat nu over zwartepieten, strategie en hoe kom je er als partij het beste uit.
In dat verband is het aandoenlijk en eigenlijk zielig als je ziet hoe VVD, NSC en BBB over elkaar heen buitelen over het mogen invullen van de positie van Faber.
Ik reageer puur op jou bericht over van den Burg ,dat heeft dan ook niks met de actualiteit te maken,
pi_217851026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat is interessant. Misschien dat PvdA-GL dan toch de grootste kan worden. Bijvoorbeeld met Aboutaleb hebben ze veel betere kansen.
Geloof ik niks van, Aboutaleb is op en top opportunist. Goeie baantjesjager maar geen charisma of overtuiging. Geen idee waarom PvdA goed zou scoren met een dude die niemand echt aanspreekt. Met een nog mindere lijsttrekker dan Timmermans gaan ze niet erop vooruit.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:22:55 #132
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217851063
quote:

[..]

Aboutaleb zou de nieuwe Cohen zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217851081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:
Populistisch rechts
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.
pi_217851117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:43 schreef V. het volgende:

[..]
Een ontzettende engnek.
In dit subforum zijn waarschijnlijk intusssen alleen Femke en Sabine geschikte vrouwen op het politieke toneel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217851127
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik reageer puur op jou bericht over van den Burg ,dat heeft dan ook niks met de actualiteit te maken,
Mijn post heeft alles met de actualiteit en eerdere posts in dit topic te maken, maar het leggen van dat verband gaat je kennelijk boven de pet.
-
pi_217851154
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:28 schreef quo_ het volgende:

[..]
Mijn post heeft alles met de actualiteit en eerdere posts in dit topic te maken, maar het leggen van dat verband gaat je kennelijk boven de pet.
Oh nee hoor ik heb je post prima begrepen alleen je bent het niet met me eens, dat kan en mag op een forum
pi_217851180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nou ja, die laatste sprak in elk geval nog iets tot de verbeelding.

Dan kunnen ze net zo goed met mij komen aanzetten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217851184
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:24 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Politiek is per definitie populistisch. Wellicht wat kort door de bocht gezegd, of een oversimplificatie zoals je wil, maar daar komt het allemaal wel op neer. Alle partijen hebben immers hetzelfde doel, zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de eigen zaak.
Wat is jou punt? Er is een groep partijen die onder populistisch rechts vallen. Daar doelde ik op
pi_217851195
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De EU heeft de mogelijkheid geopend om voor extra defensie-uitgaven beroep te doen op een begrotingsregel die bedoeld is voor noodsituaties. Duitsland maakt daar gebruik van om hun defensie-uitgaven naar 3,5% te krijgen. Nederland zou dat ook kunnen doen. Het is vooral interessant als je een lage overheidsschuld hebt en dat heeft Nederland.

https://www.politico.eu/a(...)se-defense-spending/

Volgens mij was in het huidige kabinet minister Heijen ertegen, maar er zullen veel partijen zijn die hier graag gebruik van maken denk ik.
Ben benieuwd wat de partijen die altijd zo pretenderen op te komen voor jongeren dan voor pijnlijke maatregelen gaan nemen, want als je opkomt voor jongeren schuif je het niet door natuurlijk.
pi_217851215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Geloof ik niks van, Aboutaleb is op en top opportunist. Goeie baantjesjager maar geen charisma of overtuiging. Geen idee waarom PvdA goed zou scoren met een dude die niemand echt aanspreekt. Met een nog mindere lijsttrekker dan Timmermans gaan ze niet erop vooruit.
Dat is wel spijkerhard geoordeeld over deze voormalige pvda corryfee, maar je hebt er waarschijnlijk gelijk in.
Heb je zelf een idee over wie er beter uit de bus komt dan Timmermans? Er lopen nog wel een paar burgemeesters rond die hun best doen om in beeld te raken maar daar worden volgens ook geen hele volksstammen enthousiast over.
-
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:34:40 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851218
quote:

[..]
Dat is geen populisme. En dat is overigens ook niet de taak van een politieke partij historisch gezien.

Populisme is een stroming of tactiek waarbij de partij of leider zegt te spreken namens het volk en zich afzet tegen de elite. Zij weten wat de mensen willen, zij kunnen alleen zorgen dat dat geregeld wordt.

Het is echt iets anders dan populaire meningen spuien voor stemgewin
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217851244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Inderdaad hij heeft geen uitstraling, geen energie, maar weer iemand (hij is 63) die nodig met pensioen moet. Online een lijsttrekker kiezen is ook vragen om problemen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:43:32 #143
136 V.
Like tears in rain...
pi_217851364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap je :? totaal niet. Dus er was een VVD motie. Heeft PvdD daarvoor gestemd? Gaven ze daar redenen voor? Daarnaast vroeg ik wat je nu wil stemmen. Wat was er dan onduidelijk aan de constatering dat het een VVD motie is of aan de vraag wat je nu wil gaan stemmen.
Ik snap jou totaal niet.
Iemamd vraagt waarom Bente Becker een engnek is. Dus ik geef dit voorbeeld.

Ik weet dat ze van de VVD is. Ik weet dat het een motie is, ik deel het zelf.

Wat heeft Bente Becker te maken met de PvdD of wat ik stem? Vandaar mijn :?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217851366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat is wel spijkerhard geoordeeld over deze voormalige pvda corryfee, maar je hebt er waarschijnlijk gelijk in.
Heb je zelf een idee over wie er beter uit de bus komt dan Timmermans? Er lopen nog wel een paar burgemeesters rond die hun best doen om in beeld te raken maar daar worden volgens ook geen hele volksstammen enthousiast over.
Nee ik weet niet wie de PvdA allemaal heeft lopen, ik zal ook niet stemmen op hun lijsttrekker. Ik vind De Hoop wel wat. Desnoods vragen ze Halsema heel lief als ze rechts Nederland echt bang willen maken.
Als Burgemeester is Aboutaleb denk ik wel goed, maar burgemeester is denk ik een hele andere taak dan lijsttrekker of eventueel premier. Wat dat betreft denk ik dat de vergelijking met Cohen heel goed is, ja super populair als burgemeester (wat ook veel makkelijker is) maar ook oud en minder geschikt voor deze totale poppenkast in Den Haag. Ik snap wel waarom een Telegraaf wel graag Aboutaleb zou zien dan weet je dat PvdA niet echt dik gaat scoren.

Bij Halsema heb je een beetje hetzelfde probleem, maar die weet toch veel meer aandacht te genereren bijvoorbeeld als ze opeens een interview geeft over Amsterdam's drugsprobleem in The Guardian.
pi_217851378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef V. het volgende:

[..]
Ik snap jou totaal niet.
Iemamd vraagt waarom Bente Becker een engnek is. Dus ik geef dit voorbeeld.

Ik weet dat ze van de VVD is. Ik weet dat het een motie is, ik deel het zelf.

Wat heeft Bente Becker te maken met de PvdD of wat ik stem?
Ik dacht dat je zei niet meer PvdD te stemmen onder andere om die motie. Mijn fout dan.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:44:52 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217851384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:

[..]

Vrij simpel, al die partijen willen het (onhaalbare) "asiel" wel invullen zodat ze dat als verkiezingsthema kunnen hanteren.
Terzijde, asiel of noem brder, migratie is wmb niet een hoofdsthema maar wel waar veel ongenoegen voor mensen bij samenkomt. Van (oorlogs)student tot gezinshereniging van expats dat daarmee een hapje neemt van resources.
Migratie leidt ook lekker af van al van het wmb belangrijkere thema; samengevat: bestaanszekerheid (zorg/wonen/energie/geld).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217851389
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Snap werkelijk niet dat ze Van der Burg niet nemen.

Kent het departement al, wat voor een interim rol toch wel een dikke pre is. Heeft bewezen lastige wetten door het parlement te kunne krijgen en ligt qua communicatie goed bij iedereen.

Lijkt me als tussenpaus nu ideaal.
Dat is toch die man die meer asielzoekers wilde? :')
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:48:21 #148
136 V.
Like tears in rain...
pi_217851431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik dacht dat je zei niet meer PvdD te stemmen onder andere om die motie. Mijn fout dan.
Ooo, nee, dat ik geen PvdD- lid meer ben was in een eerder topic. Dat had niets met deze motie te maken.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217851521
quote:

[..]
Nee hoor.

Een politieke partij kan prima zeggen 'dit is ons doel, daar gaan we ons volledig voor inzetten, maar het zal een moeizaam pad zijn wat veel tijd gaat kosten'.

Ipv 'Er is een asielcrisis en die ga ik meteen oplossen', om er dan na een jaar de pet bij neer te gooien.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:00:18 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217851582
quote:

[..]
Dat is niet wat populisme behelst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:05:01 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217851649
quote:

[..]
Populisme is wanneer het partijgeluid afhangt van wat de kiezer wil horen, in plaats van dat de partij ergens voor staat en dat mensen dan kunnen besluiten erop te stemmen of niet.
pi_217851671
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Populisme is wanneer het partijgeluid afhangt van wat de kiezer wil horen, in plaats van dat de partij ergens voor staat en dat mensen dan kunnen besluiten erop te stemmen of niet.
Nee, populisme is echt afzetten tegen de elite. Waarbij de partij dan zegt namens het volk te spreken.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:09:49 #153
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217851717
quote:

[..]
Dat hangt af welke definitie van "populisme" je gebruikt. Tegenwoordig wordt de term eigenlijk links en rechts gebruikt voor zaken die niet direct populistisch zijn.

quote:
Populisme is een politieke benadering die de nadruk legt op de 'gewone mensen' (het volk) versus een 'elite' (de gevestigde politieke, economische of culturele macht). Het is een manier van communiceren en politiek bedrijven waarbij de populist zich richt tot het volk en de elite bekritiseert.
Wat dat betreft zijn met name de SP, PVV en PVDA/GL populistisch.

Bijvoorbeeld een opmerking van Timmermans als "de rijken moeten zwaarder belast worden" is populistisch.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:23:14 #154
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851894
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:24:22 #155
66444 Lord_Vetinari
pi_217851921
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee
Goeie onderbouwing ook.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:26:13 #156
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af welke definitie van "populisme" je gebruikt. Tegenwoordig wordt de term eigenlijk links en rechts gebruikt voor zaken die niet direct populistisch zijn.
[..]

Bijvoorbeeld een opmerking van Timmermans als "de rijken moeten zwaarder belast worden" is populistisch.
Mwoah, ook niet echt. Want het hangt wel echt samen met het idee dat jij er staat voor "het volk".

Alle partijen komen in zekere zin op voor hun achterban natuurlijk, maar het anti-democratische aspect is niet overal aanwezig
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:26:23 #157
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851955
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Goeie onderbouwing ook.
Ja die was al 5 keer gegeven.

Maar populaire standpunten pakken is echt wezenlijk wat anders dan populisme. Het kan er onderdeel van zijn, maar dan vooral in de zin van te makkelijke oplossingen voorstellen, die uiteindelijk niet kunnen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:53:55 #158
136 V.
Like tears in rain...
pi_217852320
Wat iedereen in de Kamer lijkt te missen, is dat Yesilgöz herhaaldelijk stelt dat zij er niet voor is om partijen op voorhand uit te sluiten. Om zich in hetzelfde debat hardop uit te spreken tegen een samenwerking met GL/PvdA.

NIEMAND gehoord over de stuitende leugenactigheid van deze hypocriete, reactionaire muts.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217852378
quote:

[..]

Het gaat nog heel spannend worden met die verenigde grote linkse partijj.
Men heeft aan de ene kant te maken met de oude hap, die de traditionele sociaal democratie niet los wil laten. terwijl aan de andere kant de linkse activisten nu al proberen de nieuwe partij te kapen voor hun pro-palestina en antisemtische gedachtengoed.

Zodra figuren als Tofik Dibi en Kauthar Bouchallikht op de voorgrond treden als stemmingmakers binnen de club weet je zeker dat je hele volsstammen (potentiele) kiezers van je vervreemd. En ze timmeren behoorlijk aan de weg deze week.

De fossiele tak binnen de partij mort al veel langer maar dan wel wat meer in stilte. Als die zich ooit nog af gaan scheiden om de meer traditionele sociaal democratische kernwaarden aan de man tebrengen ziet het er somber uit voor de nieuwe "grote" partij op links. Als Frans dan wakker wordt op 30 oktober is hij de aanvoerder van een extreem linkse en activistische splinterpartij met minder dan 10 zetels.

Het worden boeiende maanden over links.
-
pi_217852456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]

VVD is in taal altijd extreem populistisch, altijd lullen over de hardwerkende Nederlander en de mensen thuis, bakkers. Vervolgens is hun beleid totaal niet populistisch want dan staan ze in dienst van multinationals en de. aller rijksten.
pi_217852507
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
VVD is in taal altijd extreem populistisch, altijd lullen over de hardwerkende Nederlander en de mensen thuis, bakkers. Vervolgens is hun beleid totaal niet populistisch want dan staan ze in dienst van multinationals en de. aller rijksten.
^O^
-
pi_217852543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:

[..]

Er gaat ook niks groots gebeuren, het kabinet is demissionair. De taak die de minister gaat hebben is de wetten die er al liggen en die met een probleem in de uitvoering kampen blijkens het advies van de Raad van State door het parlement heen loodsen.

Dan zou ik iemand nemen die de materie kent, zich niet eerst 2 maanden hoeft in te lezen of hoeft in te werken op het ministerie en die weet hoe de uitvoering werkt en dus snel de noodzakelijke aanpassingen kan maken om het goedgekeurd te krijgen.

Het alternatief is een nieuw iemand, dan duurt het weer een maand voor die in de materie zit en voor de vragen goed zijn beantwoord en dan moet het nog langs 2 Kamers, waar ook nog sprake is van een Zomer en campagnereces. Dat is in de tijdspanne nu al een uitdaging, goede kans dat het dan niet eens lukt.

Maar dat je het rechtsstatelijk geneuzel noemt geeft als aan hoe je tegen reële praktische bezwaren in de uitvoering aankijkt, prima verder en vooral lekker stoer doen. Is er straks helemaal 0 bereikt alleen.
pi_217852596
Kamerleden van de PVV zijn boos: https://www.ad.nl/politie(...)en-schande~acbb66eb/

quote:
Één Kamerlid kan het niet schelen dat hij wordt gezien door zijn collega’s terwijl hij met journalisten praat. Zijn emoties zitten té hoog: „Het is een schánde dat het kabinet gevallen is. Een fucking schande!” De tranen branden in zijn ogen. On the record durft hij nog niets te vertellen. Maar zijn boodschap is helder: hij snapt niets van zijn partijleider.
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:20:06 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217852624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:17 schreef Hanca het volgende:
Kamerleden van de PVV zijn boos: https://www.ad.nl/politie(...)en-schande~acbb66eb/
[..]

Ik hoop met heel mijn hart dat de PVV helemaal leeggezogen wordt deze campagne en dat Wilders verdwijnt uit de Nederlandse politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217852630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]

Misschien kunnen ze hun leider bij het volgende congres wegstemmen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:20:41 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217852635
Het wordt hoog tijd voor een Algemene Ledenvergadering bij de PVV.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217852641
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En de PvdA komt zogenaamd op voor de minderbedeelden en middeninkomens en wil de rijken belasten.
Vervolgens is iedereen boven het minimumloon ineens rijk en moeten ze aangepakt worden.
pi_217852651
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt hoog tijd dat die hele partij zich opdoekt
pi_217852680
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En de PvdA komt zogenaamd op voor de minderbedeelden en middeninkomens en wil de rijken belasten.
Vervolgens is iedereen boven het minimumloon ineens rijk en moeten ze aangepakt worden.
Dat blijkt niet uit hun plannen in elk geval. Nouja rijken belasten wel, maar zelfs rechtse partijen onderschrijven dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Behalve dan dat een partij als de VVD zich vooral inzet om te zorgen dat de middenklasse bovengemiddeld moet bijdragen.
pi_217852724
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat blijkt niet uit hun plannen in elk geval. Nouja rijken belasten wel, maar zelfs rechtse partijen onderschrijven dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Behalve dan dat een partij als de VVD zich vooral inzet om te zorgen dat de middenklasse bovengemiddeld moet bijdragen.
Blijkt ook nooit uit de doorrekeningen van het CPB, daar scoort de PvdA en óók GroenLinks altijd als één van de beste partijen voor de middenklasse en de werkgelegenheid.

De VVD scoort eigenlijk nooit zo opzienbarend voor de middenklasse.

Maar het is een goed frame van rechts.

En het werkt zie je wel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217852730
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Had ik jou afgelopen week niet al verwezen naar de doorrekening van het partijprogramma waaruit blijkt dat dat totale onzin is?

Ja, zie hier: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #509 Wachten op iets van actie
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:27:29 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217852737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Ach, alsof er zoiets is als echte inspraak op ledenvergaderingen. Ik herinner mij nog de motie op een ledencongres om het stikstof standpunt van de VVD te herzien. Rutte zei zelf dat hij die niet ging opvolgen.

Een goed interview van een uurtje bij bijvoorbeeld zomergasten (is date r nog?) zou gezien alle commotie en gebeurtenissen passend zijn voor Geert Wilders. Laat hem maar eens rekenschap geven voor zijn handelen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:29:51 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217852773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Blijkt ook nooit uit de doorrekeningen van het CPB, daar scoort de PvdA en óók GroenLinks altijd als één van de beste partijen voor de middenklasse en de werkgelegenheid.

De VVD scoort eigenlijk nooit zo opzienbarend voor de middenklasse.

Maar het is een goed frame van rechts.

En het werkt zie je wel.
Dat komt omdat PvdA daarin voorstellen doet (belasting op eigen vermogen bedrijven) en daarmee budget heeft voor koopkracht maatregelen. Dat een dergelijke belasting niet mogelijk is, en het daarmee gemoeide budget niet komt toetst het CPB niet op. Dat is best problematisch.

Bovenstaande was een voorstel uit de verkiezingen van '23
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217852777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Op korte termijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:31:28 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217852801
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Op korte termijn.
Ook op lange termijn bleek uit dat staatje die nogal eens de ronde gaat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:31:40 #176
66444 Lord_Vetinari
pi_217852808
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ach, alsof er zoiets is als echte inspraak op ledenvergaderingen. Ik herinner mij nog de motie op een ledencongres om het stikstof standpunt van de VVD te herzien. Rutte zei zelf dat hij die niet ging opvolgen.

Een goed interview van een uurtje bij bijvoorbeeld zomergasten (is date r nog?) zou gezien alle commotie en gebeurtenissen passend zijn voor Geert Wilders. Laat hem maar eens rekenschap geven voor zijn handelen.
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.
pi_217852812
quote:

[..]
Op korte termijn.
Zoals de VVD nu een voor de lange termijn desastreus begrotingsbeleid voert?
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:33:08 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217852838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Laten we zijn eigen wapen eens inzetten en oproepen tot tribunalen tegen de amateurs die ons land een jaar lang stilgezet hebben, zo ongeveer elke verkiezingsbelofte hebben gebroken en vervolgens het Kabinet laten vallen onder valse voorwendselen.
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217852864
quote:

[..]
Op korte termijn.
Over een periode van 4 jaar inderdaad. Maar aan vergezichten over 20 of 30 jaar hebben we ook niet zoveel vind ik. Teveel variabelen die dan van invloed zijn.

Alsof je in 1995 de economie van 2025 gaat voorspellen (toen internet nog mainstream moest worden, 9/11 was nog niet gebeurd, de economische crisis van 2008 enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217852886
quote:

[..]
Op korte termijn.
Dat werkt dan toch ook beter op de lange termijn. Meer werkgelegenheid en een sterkere middenklasse is toch een economisch succesvol concept. Tegenover trickle down in elk geval een stuk meer bewezen effectief.
pi_217852889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:12 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Er gaat ook niks groots gebeuren, het kabinet is demissionair. De taak die de minister gaat hebben is de wetten die er al liggen en die met een probleem in de uitvoering kampen blijkens het advies van de Raad van State door het parlement heen loodsen.

Dan zou ik iemand nemen die de materie kent, zich niet eerst 2 maanden hoeft in te lezen of hoeft in te werken op het ministerie en die weet hoe de uitvoering werkt en dus snel de noodzakelijke aanpassingen kan maken om het goedgekeurd te krijgen.

Het alternatief is een nieuw iemand, dan duurt het weer een maand voor die in de materie zit en voor de vragen goed zijn beantwoord en dan moet het nog langs 2 Kamers, waar ook nog sprake is van een Zomer en campagnereces. Dat is in de tijdspanne nu al een uitdaging, goede kans dat het dan niet eens lukt.

Maar dat je het rechtsstatelijk geneuzel noemt geeft als aan hoe je tegen reële praktische bezwaren in de uitvoering aankijkt, prima verder en vooral lekker stoer doen. Is er straks helemaal 0 bereikt alleen.
En jij denkt dat de resterende coalitiepartijen er nu als sprinkhanen op duiken omdat ze hetgoed willen regelen?
Dan moet je wel heel erg naief zijn.
Vanaf gisterochtend staat alles in het teken van electoraal gewin, niet meer en niet minder.

Net zoals het rechtstatelijk geneuzel van Frans Timmermans altijd in het teken heeft gestaan van zijn electoraal gewin.
-
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:35:42 #182
66444 Lord_Vetinari
pi_217852896
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Was het oproepen tot tribunalen niet iets voor van Houwelingen?
Och, de ene fascist of de andere. Het gedachtengoed is hetzelfde.
pi_217853039
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook op lange termijn bleek uit dat staatje die nogal eens de ronde gaat.
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:48:06 #184
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217853083
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Vier jaar. Kort door de bocht dijt onder GLPvdA de overheid ontzettend uit (= werkgelegenheid) en wordt het geld daarvan ex-ante weggehaald bij "vermogenden" en bedrijven. De gedragseffecten daarvan op (middellange) termijn op bijvoorbeeld het toch al fragiele vestigingsklimaat worden buiten beschouwing gelaten. Hoe zeer die gedragseffecten overigens in de praktijk negatief afwijken van wat de ambtenaren bedenken is mooi te zien in de effecten op de tabaksaccijns dit jaar.
Ja eens. Maar dat staatje liet wel een positievere ontwikkeling zien tov VVD aangaande werkgelegenheid, koopkracht, armoede.
Alleen gebaseerd op maatregelen die niet haalbaar zijn. Alleen dat toetst CPB dus niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217853087
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zoals de VVD nu een voor de lange termijn desastreus begrotingsbeleid voert?
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:50:56 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217853112
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd. Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217853138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop met heel mijn hart dat de PVV helemaal leeggezogen wordt deze campagne en dat Wilders verdwijnt uit de Nederlandse politiek.
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.

Zo hoop ik altijd nog dat de de huidige pvda-groenlinks kliek gedecimeerd wordt tot 5 zetels of minder en dat we er echte sociaaldemocraten voor terug krijgen.
-
pi_217853175
twitter
pi_217853205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je legt de lat in je dagdromen wel erg hoog.

Zo hoop ik altijd nog dat de de huidige pvda-groenlinks kliek gedecimeerd wordt tot 5 zetels of minder en dat we er echte sociaaldemocraten voor terug krijgen.
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder echte sociaal democraten?
Bedoel je daarbij een partij zoals het oude PVDA die op kwam voor de arbeider en minder bezig is met die dingen die veel tegenstanders woke noemen?
pi_217853208
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
pi_217853212
quote:

[..]
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.
pi_217853224
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou bontenbal uit electoraal langzaam opschuiven naar een iets conservatiever verhaal?
Conservatief zitten ze vrij centraal. Het gaat me er meer om dat hij duidelijk zegt dat alle noodzakelijk (geacht)e zaken ook hun keerzijde hebben, die echter zelden worden benoemd. 5% naar defensie? Prima, welke voorzieningen schrappen we daarvoor? Zorg idem. De lalala-plaatjes van links al helemaal. "De multienesjenels" zijn maar tot zover uit te nutten, het gros komt gewoon van de middenklasse. Prima, maar benoem dat dan ook.
pi_217853226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, dus de VVD achterban is volgens die peiling eerder bereid om weer met de PVV te gaan regeren dan met GroenLinks - PvdA in een eventuele middencoalitie.
Het is maar net hoe je de cijfers presenteert. Maar het was dus volkomen logisch (in dit opzicht) om de PVV niet en GL/PvdA wel uit te sluiten.
pi_217853229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nog nooit CDA gestemd maar ik moet zeggen dat dat deze keer zo maar eens zou kunnen gebeuren.
Ik heb datzelfde maar dan met de CU
pi_217853231
quote:

[..]
Er wordt überhaupt geen langetermijnbeleid gevoerd.
Behalve het sturen op een groot tekort over een paar jaar :D.
quote:
Wat dat betreft was ik zeer blij verrast met Bontebal gisteren (ja, in VI). Daar zou mijn stem zowaar nog eens heen kunnen gaan.
Die komt in elk geval betrouwbaarder over dan de huidige VVD :P.
pi_217853250
quote:
Dat zegt wel genoeg inderdaad…
Veel beter dan Hongarije zijn we blijkbaar niet.
  woensdag 4 juni 2025 @ 23:06:35 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217853291
quote:
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217853345
quote:
'Zeker niet' is niet de zuivere tegenstelling van 'wel graag met', maar inderdaad, dat is wel de spagaat van de VVD.
pi_217853361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op ja. In dat geval doet de VVD er goed aan om het woord 'liberaal' zo snel mogelijk van de website en ander promotiemateriaal te verwijderen.
Dat had pakweg na het pensioen van Hans Dijkstal al goed gepast.
pi_217853471
quote:
Wel graag met is niet het tegenovergestelde van zeer zeker niet.

70% van de VVDers wil zeer zeker niet met PVV. Blijkbaar minder dan 17% wil graag met de PVV. Dat is vergelijkbaar met de peiling van EenVandaag.

17% van de VVD stemmers wil graag met PvdA, de rest zal waarschijnlijk grotendeels op 'liever niet' zitten, maar dat is wat anders dan zeer zeker niet.

Eigenlijk hadden ze alle leden de partijen moeten laten sorteren op meest gewenst naar minst gewenst. Dan kwam CDA waarschijnlijk bovenaan, maar grote kans dat PvdA-GL dan nog ruim boven de PVV staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')