abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217856126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:36 schreef freako het volgende:

[..]
God ja, FDF bestaat ook nog. Helemaal vergeten. :D.
Ik ben toen ze net begonnen in hun Facebookgroep gegaan. Dat is echt helemaal doorgeflipt volk :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:42:24 #277
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856160
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik ben toen ze net begonnen in hun Facebookgroep gegaan. Dat is echt helemaal doorgeflipt volk :D
Je vraagt je af of die lui niet een keer moeten hakselen en inkuilen.
pi_217856226
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Je vraagt je af of die lui niet een keer moeten hakselen en inkuilen.
Daar kunnen ze migranten voor inhuren toch?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:57:07 #279
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217856253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

"De woke agenda van BBB/NSC/VVD...."

We zijn alle satire voorbij.
_O-

To be fair, die partijen worden wel gesteund door de krant van wakker Nederland
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217856270
Aartsen wordt genoemd als nieuwe minister EZ, ook Eerkens, maar die is campagneleider en dan ga je niet ook nog minister worden. Veldkamp zou de post van Klever er bij willen nemen.
https://www.ad.nl/politie(...)-gaan-rond~ac7f29ad/

Van Weel zou volgens de VVD overstappen naar asiel, al wil NSC graag dat Boomsma asiel gaat doen en heeft Keijzer ook haar vinger opgestoken (is wonen echt niet uitdagend genoeg?).

Het idee is dat er 2 van VVD, 2 van NSC en 1 van BBB bij komen. Staatssecretarissen worden niet vervangen. Maar als Veldkamp er een ministerspost bij neemt, komt er misschien toch weer een staatsecretaris bij voor NSC ipv een minister.

Kortom: dit kan nog wel even gaan duren, die vervangingen.

Gelukkig heeft onze regering toch niks te doen, we kunnen prima een minister van Volkshuisvesting hebben die alleen bezig is met het krijgen van een nieuwe post ipv het redden van het woonakkoord, toch? Of geen minister van Volksgezondheid, terwijl ze bezig zijn met de laatste stappen van het nieuwe zorgakkoord. Of wat moeten we met een minister van I&W terwijl de NS staakt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:02:38 #281
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217856300
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe vaak word jij moe van jezelf?
Zelden. Ik vind mezelf een inspirerende persoonlijkheid, een laatste bewaker van wat juist is.

Ik word veel moeierder van sufferds die maar wat roepen en niet de moeite nemen het in correct taalgebruik te gieten, zodat iedereen meteen weet wat ze bedoelen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217856441
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
Aartsen wordt genoemd als nieuwe minister EZ, ook Eerkens, maar die is campagneleider en dan ga je niet ook nog minister worden. Veldkamp zou de post van Klever er bij willen nemen.
https://www.ad.nl/politie(...)-gaan-rond~ac7f29ad/

Van Weel zou volgens de VVD overstappen naar asiel, al wil NSC graag dat Boomsma asiel gaat doen en heeft Keijzer ook haar vinger opgestoken (is wonen echt niet uitdagend genoeg?).

Het idee is dat er 2 van VVD, 2 van NSC en 1 van BBB bij komen. Staatssecretarissen worden niet vervangen. Maar als Veldkamp er een ministerspost bij neemt, komt er misschien toch weer een staatsecretaris bij voor NSC ipv een minister.

Kortom: dit kan nog wel even gaan duren, die vervangingen.

Gelukkig heeft onze regering toch niks te doen, we kunnen prima een minister van Volkshuisvesting hebben die alleen bezig is met het krijgen van een nieuwe post ipv het redden van het woonakkoord, toch? Of geen minister van Volksgezondheid, terwijl ze bezig zijn met de laatste stappen van het nieuwe zorgakkoord. Of wat moeten we met een minister van I&W terwijl de NS staakt?
Ik kan me niet herinneren dat er ooit partijen graag demissionaire posten wilden overnemen. Lach me kapot als ze daar ook ruzie over gaan krijgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:21:33 #283
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat er ooit partijen graag demissionaire posten wilden overnemen. Lach me kapot als ze daar ook ruzie over gaan krijgen.
Ruzie is toch gegarandeerd. Ik denk dat de kans groot is dat het gewoon controversieel wordt verklaard. Ook zie ik anders nog wel gebeuren dat Wilders tegen alle voorstellen gaat stemmen, want "ze gaan niet ver genoeg voor Nederland".
pi_217856461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Best een kans dat je er een jaar zit. Dat is bijna net zo lang als een kabinet missionair is tegenwoordig, met als voordeel dat er een kleinere kans is op moties van wantrouwen en je er minder op wordt aangekeken als je niks voor elkaar krijgt, je bent immers demissionair.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:22:32 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217856470
Mona zal wel willen laten zien dat ze meters kan maken op gebied van Asiel om daarna de strijd aan te gaan met Caroline voor nummer 1 op lijst van BBB.

Daar gaat het nog wel broeien als Mona het serieus wil opnemen tegen Caroline.
pi_217856478
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ruzie is toch gegarandeerd. Ik denk dat de kans groot is dat het gewoon controversieel wordt verklaard. Ook zie ik anders nog wel gebeuren dat Wilders tegen alle voorstellen gaat stemmen, want "ze gaan niet ver genoeg voor Nederland".
Waar heb jij het over?

Het benoemen van ministers wordt niet controversieel verklaard, daar heeft de hele Kamer zelfs geen rol in. Ze kunnen er dus ook niet tegen stemmen.
pi_217856490
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mona zal wel willen laten zien dat ze meters kan maken op gebied van Asiel om daarna de strijd aan te gaan met Caroline voor nummer 1 op lijst van BBB.

Daar gaat het nog wel broeien als Mona het serieus wil opnemen tegen Caroline.
Ze hebben een mol binnengehaald, daar. Keijzer geeft vervolgens helemaal niets om boeren of landbouw. Die wil alleen een keihard-rechtse partij die pleit voor zo min mogelijk sociale vangnetten waar ze de baas kan spelen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:25:59 #288
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar heb jij het over?

Het benoemen van ministers wordt niet controversieel verklaard, daar heeft de hele Kamer zelfs geen rol in. Ze kunnen er dus ook niet tegen stemmen.
Ik bedoel dat het topic asiel en migratie controversieel wordt verklaard, omdat niemand elkaar succes gunt.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:26:31 #289
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben een mol binnengehaald, daar. Keijzer geeft vervolgens helemaal niets om boeren of landbouw. Die wil alleen een keihard-rechtse partij die pleit voor zo min mogelijk sociale vangnetten waar ze de baas kan spelen.
Ja, niet echt een verrassing toch?
pi_217856623
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik bedoel dat het topic asiel en migratie controversieel wordt verklaard, omdat niemand elkaar succes gunt.
Er is al besloten het niet controversieel te verklaren. Het zou kunnen dat PVV door gaat met het blokkeren van alle asielmaatregelen, zoals ze al jaren doen, maar dat is PR technisch toch niet echt handig als er straks wel een capabele minister zit. Dan moeten ze tegen VVD, NSC, CDA, BBB, SGP, FvD en JA21 stemmen en met Timmermans en D66 mee...
pi_217856705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het profiel dat je schetst van Keijzer is toch precies het BBB profiel. Ze hebben toch niet voor niks die uitkoopregeling weggetoverd. Ze zijn toch niet voor niks maximaal aan het traineren. Als Keijzer Faber vervangt is dat toch op zich goed verklaarbaar. Dan is duidelijk ook deze partijen willen de situatie op dat gebied zo hard mogelijk uit de klauwen laten lopen. Dat lijkt me toch al wel duidelijk want als dat niet zo was hadden ze al lang een motie van wantrouwen tegen Faber gesteund. Uiteindelijk maakt het ook weinig uit of ze iets bereiken. Ze zullen toch wel vasthouden aan het frame dat ze veel verantwoording genomen hebben en bergen hebben bewogen.
pi_217856741
Als we maar meer 130 mogen rijden.
pi_217856804
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is al besloten het niet controversieel te verklaren. Het zou kunnen dat PVV door gaat met het blokkeren van alle asielmaatregelen, zoals ze al jaren doen, maar dat is PR technisch toch niet echt handig als er straks wel een capabele minister zit. Dan moeten ze tegen VVD, NSC, CDA, BBB, SGP, FvD en JA21 stemmen en met Timmermans en D66 mee...
Ik zie het m wel doen eigenlijk. Het laatste wat je als PVV wil is dat je andere rechtse partij succes laat hebben op het gebied van asiel. En dat kan dan idd mooi op de "dit gaat lang niet ver genoeg en ik kan dat niet aan mijn kiezers verkopen"-manier.
pi_217856828
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik zie het m wel doen eigenlijk. Het laatste wat je als PVV wil is dat je andere rechtse partij succes laat hebben op het gebied van asiel. En dat kan dan idd mooi op de "dit gaat lang niet ver genoeg en ik kan dat niet aan mijn kiezers verkopen"-manier.
Heeft hij toch lang niet de zetels voor. Alle ander partijen zeggen in elk geval er wel iets aan te willen doen.
pi_217856910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heeft hij toch lang niet de zetels voor. Alle ander partijen zeggen in elk geval er wel iets aan te willen doen.
Dan moet de minister van asiel idd met iets komen dat de PvdA-GL fractie kan steunen. Maar is dat genoeg voor de VVD om de wind uit de zeilen van de VVD te halen?
pi_217857007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet de minister van asiel idd met iets komen dat de PvdA-GL fractie kan steunen. Maar is dat genoeg voor de VVD om de wind uit de zeilen van de VVD te halen?
Nouja PvdA/GL en andere linkse partijen zouden het misschien controversieel kunnen verklaren als ze bang zijn dat ze voor een dilemma worden geplaatst waar ze of te strenge asielwetgeving aan moeten nemen of net voor de verkiezingen een te strenge asielwet moeten afwijzen die ervoor zorgt dat VVD en co kunnen zeggen zie je wel linkse partijen willen niets op gebied van asiel. Toch lijkt me dat ze beter de kat uit de boom kunnen kijken en zien of er uberhaupt iets komt. Als Keijzer de post krijgt zou ik niet verwachten dat er uberhaupt een wet voor de kamer gelegd wordt voordat er verkiezingen zijn.
pi_217857027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja PvdA/GL en andere linkse partijen zouden het misschien controversieel kunnen verklaren als ze bang zijn dat ze voor een dilemma worden geplaatst waar ze of te strenge asielwetgeving aan moeten nemen of net voor de verkiezingen een te strenge asielwet moeten afwijzen die ervoor zorgt dat VVD en co kunnen zeggen zie je wel linkse partijen willen niets op gebied van asiel. Toch lijkt me dat ze beter de kat uit de boom kunnen kijken en zien of er uberhaupt iets komt. Als Keijzer de post krijgt zou ik niet verwachten dat er uberhaupt een wet voor de kamer gelegd wordt voordat er verkiezingen zijn.
Keijzer is kansloos, die gaat het niet worden. Zeker niet als een zwaargewicht als Van Weel het wil worden.
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:38:19 #298
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_217857050
dicht
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')