SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recap van 30 seconden per nummer:
Bekijk deze YouTube-video
Uitgebreide informatie per artiest en andere informatie staan hier:
ESF / [2025] Deelnemers en informatie Eurovisie songfestival 2025 A-Z
Het zal om 21:00 beginnen en afgelopen zijn rond 23:30. Het is te zien op NPO1, De Belg, BBC etc.
Ook zal het gestreamd worden op YouTube zonder commentaar:
ESF / [2025] IJsland: VÆB - RÓA #1
ESF / [2025] Polen: Justyna Steczkowska - Gaja #1 30 jaar later
ESF / [2025] Slovenië: Klemen Slakonja - How Much Time Do We Have Left #1
ESF / [2025] Estland: Tommy Cash - Espresso Macchiato #1
ESF / [2025] Oekraïne: Ziferblat - Bird of Pray #1
ESF / [2025] Zweden: Melodifestivalen#1Fuck Edward af Sillen
ESF / [2025] Portugal: NAPA - Deslocado #1
ESF / [2025] Noorwegen: Kyle Alessandro - Lighter #1
ESF / [2025] België: Eurosong #1 1 feb
ESF / [2025] Azerbeidzjan: Mamagama - Run With U #1
ESF / [2025] San Marino: San Marino Song Contest #1 8 maart
ESF / [2025] Albanië: Festivali i Këngës 63 #1 22dec
ESF / [2025] Nederland: interne selectie #5 Wie gaat het worden?
ESF / [2025] Kroatië: Marko Bo¨njak - Poison Cake #1
ESF / [2025] Cyprus: Theo Evan - Shh #1
Al door:
ESF / [2025] Spanje: Benidorm Fest 2025#1 1 feb
ESF / [2025] Italië: Sanremo 2025#1 11 tm 15feb
ESF / [2025] Zwitserland: Zoë Më - Voyage #1
Welke acts denken jullie dat doorgaan? Is Claude inderdaad zeker door? Zou er weer een shock NQ aan kunnen komen voor België? Is de show van Cyprus inderdaad zo spectaculair als ze willen doen geloven?
Dit zal voor de show over gaan in het live topic.
Mag ik voorstellen dat we het de volgende live topics niet meer over je kat hebben, daar heb ik vandaag denk ik al 20 posts te veel over gehoordquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn poes heeft een mooiere miauw dan dat die Belg zingt !
Mij niet. Geen seconde aan getwijfeld dat Claude door zou gaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:27 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Dat bekgie eruit ligt geeft me wel een gevoel dat het voor ons ook kantjeboort was.
San Marino doet me altijd nog denken aan deze topact: Bekijk deze YouTube-videoquote:
Barney.gifquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mag ik voorstellen dat we het de volgende live topics niet meer over je kat hebben, daar heb ik vandaag denk ik al 20 posts te veel over gehoord
Alles door:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
Italië, San Marino, Portugal, beetje Espresso
Top 4
Oh shit gemist!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef OmniRocket het volgende:
Was dat een statement van Tommy voor Europapa?
Er stond een blauw euroteken op z'n linkerhand.
Geen goed weekje voor de Belgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
2e jaar op rij dat wij Belgen de Finale helaas niet halen. We moeten ons volgend jaar dringend herpakken. Hopelijk een goede Waalse inzending. We zoeken nog altijd naar een opvolgen van Sandra kim in 86
Het was ook wel heel slecht. Een zanger die een beetje kan zingen had vast geholpen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
2e jaar op rij dat wij Belgen de Finale helaas niet halen. We moeten ons volgend jaar dringend herpakken. Hopelijk een goede Waalse inzending. We zoeken nog altijd naar een opvolgen van Sandra kim in 86
Lang niet zo slecht als Portugal en Oekraïne. Vreemd is het wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was ook wel heel slecht. Een zanger die een beetje kan zingen had vast geholpen.
shots firedquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was ook wel heel slecht. Een zanger die een beetje kan zingen had vast geholpen.
Badoe badoe bastoe bratworst ook vrij snel zat.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef Evangelion het volgende:
San Marino op zich wel leuker dan de meeste. Maar de hele tijd tutta l’Italia roepen met een simpel deuntje is wel het makkelijkste ooit.
Er komt zaterdag nog wel iets hoor geloof mij. Joost is ook de hele reden dat hij heen is gegaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef OmniRocket het volgende:
Was dat een statement van Tommy voor Europapa?
Er stond een blauw euroteken op z'n linkerhand.
Over wie gaat dit?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Er komt zaterdag nog wel iets hoor geloof mij. Joost is ook de hele reden dat hij heen is gegaan.
Het werkte ook met zn hit I'm blue.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef Evangelion het volgende:
San Marino op zich wel leuker dan de meeste. Maar de hele tijd tutta l’Italia roepen met een simpel deuntje is wel het makkelijkste ooit.
Nou ja, diaspora doet ook veel. Die twee waren ook slecht. Cyprus was beter dan beiden. Slovenië was ik alweer vergeten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef Drxx het volgende:
[..]
Lang niet zo slecht als Portugal en Oekraïne. Vreemd is het wel.
Helemaal niks in Belgiëquote:
Waar is Koos gebleven.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef superniger het volgende:
Aran Bade en Joling nu bij RTL4
Leuke blonde miep bij SBS6
'hij heen is gegaan'quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Er komt zaterdag nog wel iets hoor geloof mij. Joost is ook de hele reden dat hij heen is gegaan.
Hij is sowieso vriendjes met Joost (en Kaarija).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ah die uit Estland.
In de Baltische Staten zijn ze altijd wel pro-Nederland geloof ik
'Er heen is gegaan' was duidelijker geweestquote:
'Technische storing'quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:37 schreef Dave het volgende:
Duurde zeker zo lang omdat ze voor de zekerheid de stemmen 3 keer moesten hertellen.
Moet hij wel mee mogen doenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja het is bijna bedtijd sorry.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
'Er heen is gegaan' was duidelijker geweest
Joost mag het weten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:39 schreef Ama het volgende:
[..]
Waarom zou Tommy Cash ineens niet mee mogen doen?
Vanwege z'n statement zojuist.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:39 schreef Ama het volgende:
[..]
Beltegoed afpakken van vluchtelingen, opgelost slotje.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, diaspora doet ook veel. Die twee waren ook slecht. Cyprus was beter dan beiden. Slovenië was ik alweer vergeten.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En België was is echt slecht vanavond
Genieten ditquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:39 schreef Evangelion het volgende:
Belgium absolutely robbed here due to the utter incompetence of the sound team. That is all.
Belgium was criminally robbed although I don’t understand why people had their jaws dropped at the staging. Was expecting more to be honest.
Belgium did not deserve that 😭
Red Sebastian - hold your head high. You did EVERYTHING in that performance.
I cannot express in words how fucking insane it feels that Estonia, Ukraine, San Marino or Portugal made it to the final instead of Belgium and Cyprus.
Belgium staying in the semi means they'll go back to sending safe nothing burgers sang by twinks. I'm so tired.
How is it possible that Belgium is out??? Red Seb had the best performance of the evening ffs 😭
I don't think I've ever been more shocked by a result than Belgium NQ? After I saw the performance I genuinely thought it was a winner contender.
Ik mis de objectiviteit.quote:
Cash only..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:38 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Er staat ook nog wat op zijn vingers geschreven, maar niet te lezen
Het kan erger, België mist de finale van het Eurovisie songfestivalquote:
De wegen van de EBU zijn ondoorgrondelijk ;-)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou zal wel niet toch want dit was nog redelijk subtiel.
En dat was? Die heb ik even gemist.quote:
?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:39 schreef Ama het volgende:
[..]
Een euroteken op zijn hand geschreven. Met als overduidelijke verwijzing naar Joost.quote:
EN morgen nog dunnetjes over met alle reacties op het verlies van Ajaxquote:
De volgorde van vanavond wordt NIET pas na de finale bekend gemaakt hoorquote:
Wie er gewonnen heeft en alles toch wel??? Wanneer horen we dat dan? Andere jaren altijd pas na zaterdagavond?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De volgorde van vanavond wordt NIET pas na de finale bekend gemaakt hoir![]()
![]()
Tsja, op z’n andere hand stond net een dollar teken. Eerder een verwijzing naar z’n geuzennaam dan iets dat lijkt op een ‘Free Joost’ actie.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Een euroteken op zijn hand geschreven. Met als overduidelijke verwijzing naar Joost.
Hij gebruikt voor zichzelf altijd een dollarteken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
Tsja, op z’n andere hand stond net een dollar teken. Eerder een verwijzing naar z’n geuzennaam dan iets dat lijkt op een ‘Free Joost’ actie.
https://www.youtube.com/@EurovisionSongContest/videosquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:45 schreef RipCity het volgende:
Staat dat nummer over Zwitserland nog ergens online??
Owh, bedoelen jullie dát met 'de volgorde van vanavond'quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:46 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wie er gewonnen heeft en alles toch wel??? Wanneer horen we dat dan? Andere jaren altijd pas na zaterdagavond?
Zelfs als het als support bedoeld is vrij onschuldig allemaal though. Zal wel loslopen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij gebruikt voor zichzelf altijd een dollarteken.
Precies!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zelfs als het als support bedoeld is vrij onschuldig allemaal though. Zal wel loslopen.
Yes, zaterdag, vorig jaar lekten de resultaten van alleen Italië via de RAI wel uit, maar die waren de enige geloof ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:46 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wie er gewonnen heeft en alles toch wel??? Wanneer horen we dat dan? Andere jaren altijd pas na zaterdagavond?
Ja klopt want als hij echt een statement gaat maken doet hij dat wel in de finale.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zelfs als het als support bedoeld is vrij onschuldig allemaal though. Zal wel loslopen.
Ik heb idee dat Claude betere manieren heeft dan Joost Klein, wat een pummel was dat zegquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:53 schreef TLC het volgende:
Als Claude nou uit de buurt blijft van Zweedse cameravrouwen staan we zaterdag in de finale !![]()
Toch heeft hij het wel voor elkaar gekregen dat er nu niet meer constant een camera op die artiesten worden gericht. Zonder dat hele incident was er nu geen safezone zonder camera's.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb idee dat Claude betere manieren heeft dan Joost Klein, wat een pummel was dat zeg
Ik denk niet dat je dat als positief moet zien.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Toch heeft hij het wel voor elkaar gekregen dat er nu niet meer constant een camera op die artiesten worden gericht. Zonder dat hele incident was er nu geen safezone zonder camera's.
Dat ze nu vinden dat het nodig is zegt misschien toch wel iets.
Nou vind ik wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat als positief moet zien.
Waarom niet dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat als positief moet zien.
Nou dit, en niemand zegt het hem ff na drie keer?quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:12 schreef Pisces29 het volgende:
Ik hoop dat Cornald het don- en zaterdag niet weer ‘verklapt’.Dat was wel erg jammer.
Omdat de EBU eigen fouten niet heeft toegegeven en er zijn genoeg landen die er ook vanuit gaan dat Joost schuldig was.quote:
Dus meer rust en privacy voor de artiesten deze editie zie jij als negatief gezien je omschrijving 'maatregelen die de schuld zijn van Joost'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Omdat de EBU eigen fouten niet heeft toegegeven en er zijn genoeg landen die er ook vanuit gaan dat Joost schuldig was.
Dus al die maatregels zien zij als de schuld van Joost
"Nederland kon zich niet gedragen dus moesten er maatregelen komen"quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus meer rust en privacy voor de artiesten deze editie zie jij als negatief gezien je omschrijving 'maatregelen die de schuld zijn van Joost'.
Apart wel.
Die POSITIEF zijn voor de artiestenquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
"Nederland kon zich niet gedragen dus moesten er maatregelen komen"
Nederland zat op de eerste rij, beste stoelen. Ik zag er wel een sorry in.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
"Nederland kon zich niet gedragen dus moesten er maatregelen komen"
Als je een paar posts terug scrolt, Oekraine heeft eerste helft, even wachten op de rest.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:42 schreef Eurochacha het volgende:
Wanneer komen we erachter wie eerste of tweede helft heeft?
Was vorig jaar ook zo in semi 1quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:45 schreef BillDauterive het volgende:
Is dit trouwens voor het eerst dat er meer landen uit de eerste helft van de semi doorgaan dan uit de tweede helft van de semi?
quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:51 schreef Greys het volgende:
Heel raar dit.
Normaal konden we de artiesten zelf een balletje met een papiertje van 1e helft of 2e helft of producers choice zien grabbelen.
Ook weer minder transparant dus.
Vind ik ook een beetje vreemd dit. Klopt dit wel?quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:53 schreef Momo het volgende:
Hebben ze meer producers choice erin gestopt dit jaar?
Ik vertrouw ze ook voor geen meter Dave!quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:54 schreef Dave het volgende:
Waarom überhaupt nog loten, je wordt sowieso wel genaaid.
Toch zeeer benieuwd wat de Zweedse producer gaat beslissen over de running order #WCEendquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:54 schreef grazz het volgende:
[..]
Vind ik ook een beetje vreemd dit. Klopt dit wel?
Zo ja, dan graag NL ergens een beetje achterin. Claude voor de shock win
Owh god, producers choicequote:
Gaat sowieso ongemakkelijk zijn als ze Zweden op goede plek neerzetten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:03 schreef Fleischmeister het volgende:
Nou kom op als goedmakertje voor dat achterlijke gedoe afgelopen jaar toch ergens laat in de running mag ik hopen?
Ook PC, net als Oekraine en Israel die toen ook voor de bus werden gegooid.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:07 schreef grazz het volgende:
Wat had NL vorig jaar? Ook PC? Of wel 1e helft geloot?
Portugal:quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:14 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Die gezichten![]()
Dit was wel een mooi moment.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:58 schreef Em31 het volgende:
Zei Cornald trouwens iets over dat lijstje waar ze Joost uit hadden gelaten? Ik was in de reclame even naar de BBC gegaan.
Nee, dat was onze eigen Fok! Cornald, @Greysquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:58 schreef Em31 het volgende:
Zei Cornald trouwens iets over dat lijstje waar ze Joost uit hadden gelaten? Ik was in de reclame even naar de BBC gegaan.
Terecht!quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, dat was onze eigen Fok! Cornald, @:Greys
Op de Belg waar ik op dat moment keek (middelmaat) werd het wel genoemd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, dat was onze eigen Fok! Cornald, @:Greys
quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:16 schreef Fred_B het volgende:
Alle uitgeschakelde liedjes waren in het Engels. Alle liedjes in eigen/andere taal gingen dus wel door.
Was deze zaal nou echt een stuk kleiner en knusser dan anders? Zag er wel intiem uit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef TheVulture het volgende:
Vond het trouwens een prima show, leuke presentatrices en leuke intervalact over Zwitserland.
Hoop alleen dat die blonde wat meer kledingsmaak heeft in de andere shows, wat een vormloze verschrikking dat pak.
De intervalacts en postcards waren prima. Alleen de verkrachting van Ne Partez Pas Sans Moi had niet gehoeven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef TheVulture het volgende:
Vond het trouwens een prima show, leuke presentatrices en leuke intervalact over Zwitserland.
Hoop alleen dat die blonde wat meer kledingsmaak heeft in de andere shows, wat een vormloze verschrikking dat pak.
Zeker, ze deden het prima. Ik hoop alleen nog wel dat een presentator ooit eens de ballen heeft om in de dingetjes tussendoor ergens een klein beetje off-script te gaan, al is het maar één zin of één klein grapje, kom opquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef TheVulture het volgende:
Dat eindeloze tijdrekken voor de puntentelling was toch off-script? Of is tongen bekijken werkelijk het script?quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, ze deden het prima. Ik hoop alleen nog wel dat een presentator ooit eens de ballen heeft om in de dingetjes tussendoor ergens een klein beetje off-script te gaan, al is het maar één zin of één klein grapje, kom op
Oh dat stukje in de green room zou kunnen inderdaadquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat eindeloze tijdrekken voor de puntentelling was toch off-script? Of is tongen bekijken werkelijk het script?
Oh ja de gewone ‘uitzending’, ja dat zit vast dichtgetimmerd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh dat stukje in de green room zou kunnen inderdaad
Maar van die matige grapjes als ze even twee tellen aan het woord zijn tussen twee nummers door, of voor het gaat beginnen enzo. De 'delivery' van elk grapje is altijd zo geforceerd, uiteraard omdat ze het al dertig keer geoefend hebben
Haar uitstraling was ook vreemd. Of ze stond strak van de zenuwen of ze had er gewoon geen zin in.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk ook Kroatië, maar heb wel een andere nummer 11. Daar zou ik voor Slovenië gaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef NailQueen het volgende:
Wie denken jullie wie er laatste is geworden en wie er 11de is geworden? Ik gok op Kroatie als laatste en dat België het net niet gehaald heeft.
Ja kleinste zaal die ik in 6 keer heb meegemaaktquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Was deze zaal nou echt een stuk kleiner en knusser dan anders? Zag er wel intiem uit.
Ik vond haar in de zaal juist heel leuk overkomen, al was Sandra nog leukerquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Haar uitstraling was ook vreemd. Of ze stond strak van de zenuwen of ze had er gewoon geen zin in.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Azerbeidzjan NIET laatste is geworden. Dat was een opgave om door die drie minuten heen te komen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef NailQueen het volgende:
Wie denken jullie wie er laatste is geworden en wie er 11de is geworden? Ik gok op Kroatie als laatste en dat België het net niet gehaald heeft.
Ik denk dat Slovenië nummer 11 is eigenlijk. Online toch wel veel mensen die het mooi vonden. Azerbeidzjan laatste vermoed ik ook zeer. 0 punten zou ik zelfs niet uitsluiten, Kroatië heeft nog wel wat puntjes gekregen van Slovenië en Albanië, daar krijgen ze bijna altijd wel punten van.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:09 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Azerbeidzjan NIET laatste is geworden. Dat was een opgave om door die drie minuten heen te komen.
België lijkt me de nummer 11.
Haha jij leest mediacourantquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:12 schreef superniger het volgende:
Cornald terecht gesloopt.
https://www.mediacourant.(...)estival-hou-je-muil/
De vertraging kon hij niks aan doen, maar het was nu extra irritant dat hij bij elke qualifier zijn eigen mening geeftquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:12 schreef superniger het volgende:
Het is echt heel karig ja, net als.. 3 jaar geleden?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:23 schreef Em31 het volgende:
Vond gisteren trouwens het meeste echt zó matig. Mijn hemel het is wel echt een minder jaar.
Hilversumse regie had moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:21 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De vertraging kon hij niks aan doen, maar het was nu extra irritant dat hij bij elke qualifier zijn eigen mening geeft
"Ja Polen door !! TERECHT !!"
Dat was het jaar dat Stefania won toch? Die editie was inderdaad heel karig, na het juist uitmuntende 2021 met Måneskin en Blind Channel en Go_A en, vooruit, Barbara Pravi die alle vier gewoon beter waren dan alles wat we de jaren daarna hebben gehoord.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is echt heel karig ja, net als.. 3 jaar geleden?
The Roop ook nog. En Dadi. Ik heb minder met Blind Channel, maar die 5 zijn nog altijd niet verbeterd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat was het jaar dat Stefania won toch? Die editie was inderdaad heel karig, na het juist uitmuntende 2021 met Måneskin en Blind Channel en Go_A en, vooruit, Barbara Pravi die alle vier gewoon beter waren dan alles wat we de jaren daarna hebben gehoord.
Ja dat was ook niet mijn favoriete jaar. Er zit ook niet even zo’n uitschieter als Queen of the Kings ofzo tussen. Eigenlijk gewoon geen enkele hit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is echt heel karig ja, net als.. 3 jaar geleden?
2021 was eigenlijk niet normaalquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat was het jaar dat Stefania won toch? Die editie was inderdaad heel karig, na het juist uitmuntende 2021 met Måneskin en Blind Channel en Go_A en, vooruit, Barbara Pravi die alle vier gewoon beter waren dan alles wat we de jaren daarna hebben gehoord.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:40 schreef Fred_B het volgende:
Cornald is wel licht geagiteerd trouwens
[ x ]
Die was ik alweer vergetenquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:09 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Azerbeidzjan NIET laatste is geworden. Dat was een opgave om door die drie minuten heen te komen.
België lijkt me de nummer 11.
Dit was gewoon onderdeel van de deal dat ze zichzelf niet terug zouden trekkenquote:Op woensdag 14 mei 2025 13:31 schreef NailQueen het volgende:
Wat moest dit trouwens voorstellen? Had de boodschap van Celine in de finale bewaard en had Gjon's Tears en/of Nemo het nummer laten zingen.
Je laten chanteren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dit was gewoon onderdeel van de deal dat ze zichzelf niet terug zouden trekken
Iedere debiel kon inzien dat dit kwam door de vertraging van het beeld t.o.v. het commentaar. Daar kan Cornald niks aan doen en is dus dom om je boos om te maken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:12 schreef superniger het volgende:
Niks doms aan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Iedere debiel kon inzien dat dit kwam door de vertraging van het beeld t.o.v. het commentaar. Daar kan Cornald niks aan doen en is dus dom om je boos om te maken.
Waar zijn Bambie Thug en Gate dan? En Joost natuurlijk, maar die negeren ze toch wel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dit was gewoon onderdeel van de deal dat ze zichzelf niet terug zouden trekken
Had heel veel commentaar gehad in zijn eigen land. Ze zouden de reeks van 22 jaar kwalificatie verpesten. Commentaren op hoe hij zich kleed etc. Het is niet alleen Nederland dat soms los gaat om hun eigen acts.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb t even gemist maar kan iemand me vertellen waarom die zanger van Oekraïne zo vreemd reageerde?
En als de regie dat kennelijk niet deed, hoe is dat dan de schuld van Cornald?quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:41 schreef superniger het volgende:
[..]
Niks doms aan.
Hilversumse regie had het kunnen doorgeven aan Cornald.
Dit was best cringe idd.... Celine bewaren voor de finale zou ik ook beter vinden. Nou vind ik de interval acts so far allemaal behoorlijk cringe hoor. Laat gewoon dat orkest lekker een medley spelen.quote:
Hoe heet zij dan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die blonde presentatrice schijnt dus echt een grote persoonlijkheid te zijn in de Duitstalige wereld. Wat maar weer bewijst dat Duitsers en humor nog steeds een ongelukkige combinatie is.
Cara Delevingnequote:
Wat er leuk is aan het belachelijk maken van Federer weten we ook nog steeds niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:49 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik snap nog steeds die twee referenties naar Wicked niet. Maar zo te lezen ben ik niet de enige.
Dat had ik alweer verdrongen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat er leuk is aan het belachelijk maken van Federer weten we ook nog steeds niet.
Met alle respect, maar als het niet aan de diaspora en 'pity votes' lag had het best wel eens een shocking NQ kunnen wordenquote:Op woensdag 14 mei 2025 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Had heel veel commentaar gehad in zijn eigen land. Ze zouden de reeks van 22 jaar kwalificatie verpesten. Commentaren op hoe hij zich kleed etc. Het is niet alleen Nederland dat soms los gaat om hun eigen acts.
Had dan als Cornald naar het beeld gekeken? Dan had hij het mogelijk wel geweten wie er door was.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Iedere debiel kon inzien dat dit kwam door de vertraging van het beeld t.o.v. het commentaar. Daar kan Cornald niks aan doen en is dus dom om je boos om te maken.
Wellicht was het meer "het is niet alléén Roger Federer waar je ons van kunt kennen" ?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat er leuk is aan het belachelijk maken van Federer weten we ook nog steeds niet.
Wij *gebaart weids naar het hele internet* hebben makkelijk praten natuurlijk, de commentatoren zitten in zo'n hokje en misschien was daar alles gewoon zonder vertraging te zien. Ook op een beeld daar op locatie.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:46 schreef Sally het volgende:
[..]
Had dan als Cornald naar het beeld gekeken? Dan had hij het mogelijk wel geweten wie er door was.
Ik vond in ieder geval dat ze schromelijk overschatten hoe belangrijk de rest van Europa Roger Federer vindt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Wellicht was het meer "het is niet alléén Roger Federer waar je ons van kunt kennen" ?
Ik kan nu wel stellen dat alleen de NPO (2021), de BBC (2023) en de SVT (2024, 2016, 2013) een productiewaarde van extreem hoge kwaliteit hebben.quote:
Valt wel mee.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:37 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik kan nu wel stellen dat alleen de NPO (2021), de BBC (2023) en de SVT (2024, 2016, 2013) een productiewaarde van extreem hoge kwaliteit hebben.
Alle andere omroepen die de ESF organiseerden voel(d)en nogal.. amateuristisch aan. Ook deze editie.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:37 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik kan nu wel stellen dat alleen de NPO (2021), de BBC (2023) en de SVT (2024, 2016, 2013) een productiewaarde van extreem hoge kwaliteit hebben.
Alle andere omroepen die de ESF organiseerden voel(d)en nogal.. amateuristisch aan. Ook deze editie.
Amateuristisch zou ik deze editie zeker niet willen noemen. Op beeld ziet het er (belichting/graphics e.d.) prima uit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:45 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ik vind alleen die brede hoekige rand om het podium niet mooi, maar op zich oogt de show qua verdere belichting en graphics e.d. zeer strak.
De BBC-editie zag er idd professioneel uit, maar ook wat bloedeloos/inwisselbaar. En de editie van 2016 vond ik er erg hard en kil uit zien.
Eensquote:Op woensdag 14 mei 2025 16:37 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Volgens mij is het 'we zijn meer dan Federer alleen' wel een beetje een meme in Zwitserland. Al is het natuurlijk vreemd om één van de grootste Zwitsers van de afgelopen decennia zo belachelijk te makdm.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Wellicht was het meer "het is niet alléén Roger Federer waar je ons van kunt kennen" ?
Ja. Waarom laten ze de slechtste songfestivalwinnaar ooit horen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:02 schreef NailQueen het volgende:
Willen we het hier nog over hebben?
Omdat Toto Cutugno met z'n Insieme 1992 (Unite, Unite Europe) in 2023 is overleden…quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja. Waarom laten ze de slechtste songfestivalwinnaar ooit horen?Ook al is het met andere lyrics, dit was een verschrikking.
Ik vind het eigenlijk in bijna alles wel een upgrade ten opzichte van vorig jaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:48 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het er eigenlijk tot nu toe beter uitzien dan vorig jaar in Zweden.
Zo. Das beter.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja. Waarom laten ze de slechtste een van de
beste songfestivalwinnaar ooit horen?Ook al is het met andere lyrics, dit was een verschrikking.
Die vond ik juist wel grappig.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De intervalacts en postcards waren prima. Alleen de verkrachting van Ne Partez Pas Sans Moi had niet gehoeven.
Als de presentatrices aan het woord waren, kwam dat op TV wel vrij matig over. Zeker die tenenkrommende interviews in de green room.
En omdat six4one (2006) maar een samengestelde band was.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat Toto Cutugno met z'n Insieme 1992 (Unite, Unite Europe) in 2023 is overleden…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Dan ben ik blij dat er toch nog een enthousiaste kijker was voor die stukjesquote:
Vrees niet. Die krijgen we vanavond te horen!quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat Toto Cutugno met z'n Insieme 1992 (Unite, Unite Europe) in 2023 is overleden…
Komt 'ie uit de kist?quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vrees niet. Die krijgen we vanavond te horen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |