KvanG | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28 |
Bron We hebben inderdaad een overschot aan woonruimte, dus laat die chauffeurs uit de Filipijnen maar komen. Ook is het totaal onnodig dat die Nederlands gaan leren, want dat spreekt toch al niemand. Misschien moet Maxima ze ook maar een speld geven en verklaren dat dit de Nederlanders van de toekomst zijn. | |
Filosoofert | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:34 |
Misschien moet je je niet afreageren op de Filipijnse chauffeurs maar op de beleidmakers, TS. En als we een werkend ov willen zal het wel moeten. | |
RotatoR | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:37 |
We hebben nog zat werkloze statushouders die de hele dag niets doen. Zet hun dan eerst aan het werk. | |
luxerobots | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:38 |
Het is goedkoper om een Filipijn het werk te laten doen, dan een Nederlander net iets meer te betalen. Daarom worden Filipijnen ingevlogen. | |
LXIV | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:39 |
We hebben de afgelopen jaren een ongekende arbeidsimmigratie gezien. Toch zijn de tekorten alleen maar opgelopen dat komt omdat meer immigranten ook meer diensten en voorzieningen nodig hebben anders zouden dun bevolkte landen altijd grote tekorten aan arbeiders hebben. Dit is dus niet zo. Deze chauffeurs mogen straks vast hun de familie overbrengen. Dat geeft weer druk in bijvoorbeeld het onderwijs. Ook zijn er extra mensen nodig om naar het Filippijns te vertalen, et cetera, et cetera. Ongelimiteerd arbeidskrachten in importeren werkt niet, keer op keer wordt dit aangetoond, toch gaan we er gewoon mee door | |
KvanG | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:39 |
Dat doe ik ook nergens. | |
111210 | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:46 |
Ik gok dat je zelfs met een zeer royaal salaris de mensen niet meer als buschauffeur binnen kan halen met al dat tuig wat je tegenwoordig maar moet verdragen de hele dag door. | |
kladderadatsch | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:48 |
Yup, dankzij de neo-liberale partijen. Zoals daar zijn; VVD (voorop), D66, CDA en (helaas) in mindere mate ook de PvdA. Zou het misschien een goed idee zijn om deze aantoonbaar compleet gefaalde economische ideologie, want dát is het tenslotte, voor eens en altijd op de vuilnisbelt v/d geschiedenis te dumpen? | |
Cockwhale | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:50 |
Liever Filipijnen dan Noord-Afrikanen, Midden-Oosteners en Oostblokkers. | |
Plompzakker | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:52 |
Gewoon het ov afschaffen | |
luxerobots | vrijdag 2 mei 2025 @ 22:57 |
Hij zal als verblijfplaats wel iets als een Polenhotel regelen, waar de Filipijnen dan de hoofdprijs aan huur voor mogen betalen. | |
luxerobots | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:11 |
![]() | |
Joppiez | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:16 |
Ondertussen wordt er al 10-20 jaar? overwegend rechts conservatief gestemd. Apart wel. | |
saparmurat_niyazov | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:20 |
Als je het dan toch doet, kun je dan echt geen mensen in een land vinden met een verkeersbeeld dat wat vergelijkbaarder met de Nederlandse situatie?Filipijn invliegen, Filipijn testen, Filipijn niet geschikt, Filipijn weer wegsturen, Filipijn wel misschien geschikt, dan eerst Filipijn bijspijkeren. Dit lijkt behoorlijk inefficient. De onverschilligheid jegens verdere afbraak in optima forma. Ja ach dat je in Nederland in een Nederlandse winkel niet in het Nederlands geholpen kunt worden klagen jullie toch ook al niet veel over, dan accepteer je chauffeurs die je niet verstaan vast ook wel. | |
luxerobots | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:21 |
Dit beleid om huisjesmelkers en dubieuze uitzendbureaus hun gang te laten gaan komt vooral van de neoliberalen van de VVD. | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:24 |
"Geen cent teveel, hoor!" | |
SymbolicFrank | vrijdag 2 mei 2025 @ 23:27 |
Ja, dat kost maar geld. Koop gewoon een auto! Wel lastig als je schoolgaande kinderen hebt. Of die auto niet kunt betalen. | |
Harvest89 | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:07 |
Die zitten ook al in de haven. Heerlijk die goedkope arbeid. Groetjes Mark. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:40 |
Maar werknemers zijn nodig he Filipijnse verpleegsters zijn er ook heel veel hier | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 00:42 |
gratis maken, dat scheelt ook in de files, die treinen die rijden toch wel , Dan kunnen de conducteurs vervangen worden door camera's, en de conducteurs de bus in [ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2025 08:43:01 ] | |
Lichtloper | zaterdag 3 mei 2025 @ 05:22 |
Hoeveel bijstandsgerechtigden zullen we hebben die in bezit zijn van een rijbewijs? Ik gok enkele honderdduizenden. Je zou zeggen dat je die in een paar maanden om kan scholen. | |
raptorix | zaterdag 3 mei 2025 @ 06:31 |
Waar is Fred Teeven als je hem nodig hebt. | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 07:02 |
Wie nu nog in de bijstand zit, heeft over het algemeen nogal wat beperkingen. We zitten al jaren met een oververhitte arbeidsmarkt, die bron van arbeidskrachten is echt wel uitgeknepen… | |
SebbeSwensje | zaterdag 3 mei 2025 @ 07:55 |
En we gaan het voor de verwarring 'links' noemen, zo weten we zeker dat men bij de volgende verkiezingen gewoon weer VVD gaat stemmen. | |
raptorix | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:01 |
Dit heeft helemaal niks met links of rechts te maken, maar puur met onbetrouwbare corrupte politici, in Nederland wijzen we graag naar het Zuiden met betrekking tot corruptie, maar we doen het hier gewoon open en bloot op een, "nette" manier, meestal niet met steekpenningen, maar met mooie commissariaten of directeur schappen van nonprofits voor de hoofdprijs. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:16 |
Als je externaliteiten niet meerekend wel. Maar daar komt het wel op neer. Ben niet perse tegen maar een taalcursus en toets zou verplicht moeten zijn. Dit ga je trouwens ook in de zorg zien. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:19 |
Dit dus. Bij lange na niet iedereen kan Engels. | |
descon | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:22 |
Ben wel eens benieuwd hoe dat kwa cijfers zit. Weet niet wat een buschauffeur verdiend maar soms is het handiger om in de bijstand te blijven hangen kwa financieen. Als buschauffeur zul je ook vroeg of heel laat moeten werken. Als je dan 100 eur extra aan het einde van de maand extra hebt vergeleken met bijstand ..Dan wist ik het wel..bleef ik in de bijstand. | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:24 |
De werkgevers halen de krenten uit de pap, hebben dan de lusten en laten de lasten bij de werknemers Ook in dit geval blijkt dat weer eens. | |
LXIV | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:24 |
Je snapt niet dat het vergroten van de bevolkingsdichtheid helemaal niks oplost op het gebied van werknemers. En dat het massaal importeren van mensen uit gebieden hier ver vandaan kleine winsten oplevert voor de werkgevers, maar grote kosten voor de maatschappij | |
Stepperoller | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:24 |
Inderdaad, dit geintje was toch ook al een keer geflikt met zorgmedewerkers? Zowel uit Indonesië (onder lobby van Rita Verdonk en Fred Teeven) als de Filipijnen. https://eenvandaag.avrotr(...)donk-en-fred-teeven/ https://eenvandaag.avrotr(...)wenste-ontwikkeling/ https://www.trouw.nl/opin(...)bij-gebaat~be74f33a/ | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:25 |
In de bijstand krijg je toeslagen en kun je gezellig ieder week 10 uur op het terras bijklussen zwart veel werken is niet zo best voor je inkomen en huursubsidie | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:26 |
Dat is niet bewezen Dat geloof ik ook niet | |
The-BFG | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:42 |
Ik zou best buschauffeur willen worden. Maar feit is gewoon dat ik als Software/Data engineer veel meer kan verdienen. Plus ik leer dagelijks bij dus heb uitdagingen. Mss de laatste jaren voor mijn pensioen ofzo... | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 08:45 |
Met wat ervaring gaat dat richting de ¤4.000 per maand. https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F Dat is echt fors meer dan de bijstand. En een stuk minder gezeik want gemeenten doen er alles aan om mensen uit de bijstand te krijgen. | |
TLC | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:24 |
![]() | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:27 |
Stuur die maar gewoon terug als ze na 2 jaar nog steeds niet werken. | |
Weltschmerz | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:38 |
Spanjaarden met die enorme jeugdwerkloiosheid snap ik nog, vrij verkeer van personen enzo, maar sinds wanneer zitten de Filippijnen bij de EU? | |
Tocadisco | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:40 |
Die Spanjaarden (of andere EU burgers trouwens) krijg je domweg niet hiernaartoe gelokt met de arbeidsvoorwaarden die ze aanbieden, Filipijnen schijnbaar wel. | |
ToT | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:42 |
![]() Als ze hier in kunnen rondtuffen in die drukke straten daar, moet het hier ook wel lukken. En liever Filipijnse mensen hier dan, uhm....you know....the usual suspects. | |
Hexagon | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:43 |
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken. Alleen wil niemand het daar ooit over hebben. | |
FLATTTENtheCURVE | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:52 |
If voting changed anything it would be illegal. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:53 |
weet je wat het nu is?? Het is alles de schuld van de toeslagen in dit land Ik hoor het zelfs mijn kinderen zeggen , ik schrok er gewoon van Het heeft geen zin om veel te werken zeggen ze , werken dat loont niet En ze hebben gelijk, allerlei toeslagen voor van alles en nog wat en de overheid die doet maar sinterklaas spelen Ze zeggen we gaan die verslavende toeslagen afbouwen, nou niks er van ook dit kabinet doet er gewoon nog weer een schepje bovenop | |
Red_85 | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:53 |
Wat zeg jij nou? | |
Eyjafjallajoekull | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:54 |
Is maar tijdelijk toch? Paar jaartjes dan kunnen de bussen zelf rijden. Kan iedereen meteen stoppen | |
Hexagon | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:55 |
Vreemd dan dat de enige bijstandtrekkers over het algemeen mensen zijn met een zeer grote afstand tot de arbeidsmarkt. Dit soort verzinsels worden altijd bedacht om met dan maar niet over consequenties te hebben. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:55 |
Dat gaat zeker gebeuren , en misschien zijn al die toeslagen wel en gewenning aaan het basisinkomen transport as e service , komt de bus je ophalen bij jou voor de deur, | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:58 |
wat heeft deze reactie te maken met mijn post? | |
Hexagon | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:59 |
Jij beweert dat "werken niet loont", oftewel dat grote groepen mensen van de bijstand zouden leven en zo aan het werk zouden kunnen. Dat is simpelweg niet waar. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:01 |
nee ik zeg dat werken niet loont in de zin dat men veel te veel geld van domme toeslagen krijgt en als je meer gaat werken dan drie dagen dat het netto geen resultaat heeft Dan loont werken onvoldoende | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:01 |
Al dekt dat ook nooit helemaal de lading. Steeds meer onderdelen van de arbeidsmarkt zijn gewoon internationaal, zeker als het wat gespecialiseerder is. Ook zijn er beroepen die gewoon door onvoldoende Nederlanders uitgevoerd kunnen worden om aan de vraag te voldoen. Liever een Spaanse tandarts dan geen tandarts ![]() | |
augurk2025 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:11 |
Met het ov reizen ![]() | |
Lospedrosa | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:17 |
Wat moeten al die lege bussen dan op de weg? Laten ze auto’s budgetvriendelijker maken. Kunnen filipinos mooi thuisblijven. | |
luxerobots | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:26 |
Uit die bron blijkt dat die 4000 een bruto bedrag is. ''Netto komt zo'n loon uit op ongeveer 2700 euro per maand, blijkt uit looninformatie die VWOV gedeeld heeft.'' Dat is al een heel stuk minder. | |
Alpha0 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:28 |
Buschauffeurs uit de Filipijnen … om de expats voor ASML en de arbeidsmigranten in de distributiecentra in Brabant naar hun werk te vervoeren. | |
Digi2 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:31 |
Tel daarbij op het nettoverlies aan toeslagen, vrijstellingen etc als je bijstand krijgt en het is al niet erg interessant meer om voor een paar honderd euro meer pm netto je bed vroeg uit te komen ![]() | |
Alpha0 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:32 |
Omdat het een rare gedachte kronkel van jou is en daar ben je reeds meermaals op gewezen. We blijven niet bezig. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:32 |
wat ik van deze buschauffeur begrijp is dat ie hier wil blijven en zijn hele familie hierheen gaat halen Bekijk deze YouTube-video [ Bericht 33% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2025 10:43:02 ] | |
Hexagon | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:39 |
Nou nee, er zijn te weinig mensen voor het werk dat we gedaan willen krijgen. En als je dat niet wilt invullen met migranten, zal het anders opgelost moeten worden. Maar daar weiger je pertinent op in te gaan omdat de antwoorden jou niet bevallen. Je wilt eigenlijk gewoon niks. | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:41 |
Uiteraard, over het algemeen hebben we het over brutolonen. Maar netto is het nog steeds ruim het dubbele van de bijstand… Voor een baan van dit niveau echt niet gek. | |
Alpha0 | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:42 |
Omdat iedereen hier het al 1 miljoen keer aan je uitgelegd heeft. Ga ergens anders trollen. | |
luxerobots | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:43 |
Betekent ook dat er veel te verdienen valt voor de detacheerder. Je kunt zo'n Filipijn het minimumloon geven, en vervolgens een flinke rekening naar het vervoersbedrijf sturen. Als je dan ook nog de Filipijn woonruimte aanbiedt (bijvoorbeeld ergens in een wooncontainer) en hem een hoge huur laat betalen, weet je dat je binnenloopt als 'bemiddelingsbureau'. | |
Hexagon | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:44 |
Nee, ik krijg vooral een hoop van dit soort inhoudsloze sneren om het maar niet over dat vervelende vraagstuk en de gevolgen van jouw opstelling te hoeven hebben. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:44 |
ik neem aan dat er weekend diensten en zondag diensten en avonddiensten bijkomen en dat js al gauw op een 4600 bruto per maand Met VT en eindejaarbonus / 13 maand is dat al snel een 64.000 bruto jaar salaris | |
luxerobots | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:45 |
Ik neem aan van niet. Dan had dat er wel bij gestaan in het artikel. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:46 |
ik neem aan van wel , weekenddiensten die betalen dubbel, ook Vt en 13 mand komt erbij extra diensten voetbal enz
| |
luxerobots | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:48 |
Zit al inbegrepen.
| |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:50 |
Ja, dat is vrij lucratief… | |
Nober | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:53 |
Goeie maatregel, dan draaien wij ons nog even om. ![]() | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:53 |
Redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een politieagent. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 3 mei 2025 @ 11:36 |
We hebben er een jongens... | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 3 mei 2025 @ 11:38 |
Dat is ook beleid. Ze verekken al 30 jaar om de numerus fixus hoger te zetten terwijl er enorme tekorten zijn. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 3 mei 2025 @ 11:40 |
Ik mag hopen dat de Cao van kracht is. | |
Cockwhale | zaterdag 3 mei 2025 @ 12:01 |
Gaat niet gebeuren, ook al zou het heel veel problemen oplossen. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 12:06 |
omdat de overheid overal , echt overal geld uit wil halen alsof de overheid een commercieel bedrijf is wat is er nu mooier dan gratis openbaar vervoer , in deze tijden van stikstofwaanzin en woningnood | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 13:14 |
De werkgevers zouden de lasten moeten pakken, zodat de werknemers door de lasten geen stressvol leven zouden hebben. | |
Telefoonvork | zaterdag 3 mei 2025 @ 13:26 |
Het brutale tuig zal een stuk aardiger zijn na een paar "discussies" met zo'n buitenlandse chauffeur. | |
Zoddie | zaterdag 3 mei 2025 @ 13:32 |
Filipijnen zullen zich in ieder geval beter aanpassen als veel anderen. Maar ja wie wil er nou ook in het openbaar vervoer werken met al die 15 jarige haantjes met messen op zak. | |
Fleischmeister | zaterdag 3 mei 2025 @ 13:33 |
Het probleem is dat niet iedereen Engels spreekt in Nederland en je dat ook niet moet verwachten ![]() Dit is ergernis nummer 1 bij mij, dat Engels constant overal bij dienstverlenend personeel. Mijn ouders hebben ruim 70 jaar hun eigen taal gesproken in hun eigen land, en nu moeten ze opeens overal Engels gaan praten omdat "ik nie Nederlands". Flikker op. Ik blijf i.i.g. gewoon stug Nederlands praten bij die mensen, ze leren het maar gewoon. | |
Fer | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:11 |
Dat is toch het verdienmodel? kamerhuur, boodschappen, vervoerskosten kun je allemaal aftrekken van de salariskosten. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:46 |
Gratis bestaat niet. En zonder personeel in welke vorm dan ook in geen trein is ook geen goed plan. Maar gewoon rustig doorgaan met goedkope arbeid. Dan komt het vast allemaal goed. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:49 |
Volgens mij is dit ook gewoon de beste houding. De meeste migranten die naar Nederland komen willen ook gewoon Nederlands leren. Uiteindelijk leer je een taal niet op een cursus of uit een boek, maar in de praktijk. Helaas stappen veel Nederlanders in het contact met een migrant direct over op Engels zodra ze merken dat de migrant Engels spreekt. Als iedereen dat doet, dan leer je als migrant dus nooit Nederlands. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:49 |
Ik heb er altijd veel plezier in gehad ondanks dat je zo nu en dan tegen problemen oploopt. Als we allemaal zo gaan denken zou niemand meer werken in een sector waar je midden in de maatschappij staat. Van politie tot onderwijzer. | |
saparmurat_niyazov | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:59 |
Ik denk niet dat het tuig erg onder de indruk zal zijn van de over het algemeen rustige, conflicten vermijdende Zuidoost-Aziaten. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:06 |
Als er al een land is dat conflicten nog wil vermijden is het Nederland wel. Dat Aziaten mogelijk rustig zijn is dat ze in Azië wel wat strenger zijn in cultuur etc. Maar hier in Nederland maajt het niets uit. Daar krijgt een conducteur met een Aziatische afkomst net zoveel te verduren als iemand anders. Dat maakt totaal geen verschil | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:09 |
Dat hangt er helemaal vanaf. Als je zo'n Filipijnse buschauffeur gewoon een wapen geeft en zegt dat hij gewoon de Duterte-aanpak moet volgen tegen agressieve passagiers, dan komt het allemaal wel in orde. | |
RealistAtheist | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:14 |
Eerst creëert het door gastarbeiders op aarde gezette uitschot (bedankt overheid, GASTarbeid niet permanente vestiging) dat niemand meer een slechtbetaalde (bedankt overheid, lekker vermarkten dat OV) gevaarlijke baan wil doen. En dat lossen we nu op door nog meer gastarbeiders hierheen te halen (hoezee! Nog meer huizentekort, nog meer druk op de zorg). Echt wat zijn wij toch een achterlijk kutland geworden. ![]() | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:17 |
Voor het ov is het van belang dat de arbeidsomstandigheden perfect moeten zijn. En met name de secundaire arbeidsomstandigheden. Als die niet deugen zoals bij veel marktpartijen dan slaat de balans al snel in je nadeel.en dan zou ik ook zeggen, bekijk het maar. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:19 |
alle problemen in dit land zijn op te lossen met woningbouw | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:22 |
Niet alles. Als je in een spiraal zit van goedkope arbeid incluis slechte arbeidsomstandigheden gaat het in de toekomst goed fout. | |
Shotty | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:28 |
En dan een Duitse nickname hebben 🤣 Er zijn niet voldoende mensen te krijgen voor die functies. Als er geen Engels sprekende gestaan had, had er niemand gestaan, en had je Nederlands kunnen spreken tegen een lege zaak. Kun je stoer Nederlands tegen blijven spreken, maar dat lost voor niemand wat op. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:31 |
Dat is op te lossen , ook met nette woningbouw en regels voor werkgevers | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:34 |
De verantwoordelijken zijn toch de werkgevers? Die willen namelijk overal kunnen feesten en moeten om naar zo'n feest te kunnen goedkoop vervoer en brede wegen hebben en voor dat gemak moeten de werknemers goedkoop de daarvoor benodigde arbeid verrichten. | |
RealistAtheist | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:37 |
Ah daar is vastgespeelde LP opa Michealmuts weer. Nee, de oplossing is minimaal 3 en liefst 5 miljoen minder mensen in Nederland. Altijd maar je obsessie met extra mensen hierheen halen. Verhuis zelf lekker naar Hongkong als je zo nodig hutje mutje wilt wonen. En voordat je weer met je landbouwblabla aankomt. Jah minder landbouw is goed. Maar dan puur alleen inwisselen voor natuur, niet met nog meer volbouwen. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:38 |
De bouw heeft ook al personeelstekort. | |
Stepperoller | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:39 |
Inderdaad. De oorzaak van het tekort aan buschauffeurs is volgens mij mede dat het OV door provincies telkens aanbesteed moet worden en dat doen ze op basis van prijs. Wat weer ten koste gaat van buschauffeurs en hoeveel zekerheid zij hebben bij hun werkgever. Weer iets dat kapot gemaakt is door neoliberalen met hun markfetisj. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:53 |
Uiteindelijk zullen net als de Polen ook mensen uit de Filipijnen mogelijk in eigen land een prima bestaan kunnen leiden. Maw om nog goedkoper te zakken in de put moeten we weer andere landen zoeken waarvan we nog goedkopere arbeiders kunnen binnen halen. Welke regels mbt marktwerking. Ik geloof er niet meer in dat wij ooit nog een Rijnlandmodel in deze globalisering terug gaan zien. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:53 |
ook dat is op te lossen , prefab Rob Jetten had al plannen dacht ik | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:56 |
Buiten de zekerheid, opvang, ziekte etc etc. Ik weet er nu alles van. Ik wil eigenlijk geen reclame maken maar wat ik altijd al wist ben ik er nu zeker van dat NS uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft die bij mij de balans altijd in het voordeel heeft gezet. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 15:59 |
Buschauffeurs hebben door die marktwerking misschien wat minder zekerheid van hun baan bij hun werkgever, maar door het tekort aan buschauffeurs hoeven ze niet echt bang te zijn dat ze zonder baan komen te zitten. De marktwerking heeft nog meer onplezierige effecten. Busmaatschappijen concurreren nu op prijs, met als gevolg dat ze, om zoveel mogelijk kosten te besparen, steeds krappere dienstregelingen maken. In plaats van dat de buschauffeur gewoon ontspannen achter het stuur zit, is het tegenwoordig vaak gewoon topsport om op tijd te rijden. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:06 |
Dat is precies wat ik bedoel. Als je dan alle nadelen gaat optellen dan gaat de zin snel over. En hoe is de opvang bij agressie etc. Dan bij ziekte, pensioen, verlof, studie, pauzes etc etc. Allemaal zaken die een grote rol spelen bij je werk. Uiteraard is het salaris belangrijk. Maar dat is althans bij NS niet zo slecht als je het per functie en opleiding bekijkt en dat heb ik persoonlijk altijd vrede mee gehad. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:06 |
we moeten naar autonoom transport on demand toe een kruising met een taxi en een bus via je app een autonome deel taxi dus, je weet dan ook hoe laat ie voor je deur staat dan kun je ook de gebruikers van te voren weten , eventueel rifraf kan dan zelf met de Fatbike of een bus Ik gebruik mijn auto heel weinig , ik zou hem dan ook wegdoen ![]() | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:24 |
Ik heb 10000 x liever Filipijnen achter het stuur dan die Afrikaanse gelukzoekers! Die Filipijnen willen tenminste werken ipv het handje op te houden. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:30 |
Zolang het duurt. Goh wat werken die Polen hard en klagen nooit. Beste werknemers. Jaren later zijn het plots zuiplappen, ook al te duur en druif Wilders ooit met zijn idioot Polen meldpunt, en nu blijken nu Roemenen, Bulgaren, mensen uit de Filipijnen en straks Oekraïne de beste werknemers te zijn die nooit klagen en niet hun hand ophouden. Veel beter dan die Nederlanders die te lui zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 03-05-2025 16:36:03 ] | |
Alpha0 | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:45 |
Dat zou natuurlijk de eerste stap moeten zij: afvragen waarom er een tekort is ipv meteen een blik Filipijnen open trekken. | |
MoreDakka | zaterdag 3 mei 2025 @ 16:58 |
Natuurlijk wel, maar je zult weinig medestanders vinden die het openbaar vervoer af willen schaffen. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:02 |
Openbaar vervoer lijkt me geen bedrijvigheid die we kunnen missen. | |
MoreDakka | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:03 |
Volgens Hexagon wel want het wordt nu ook door arbeidsmigranten gedaan. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:05 |
Omdat het openbaar vervoer op een of andere manier niet goed kan concurreren met andere sectoren als het gaat om aantrekken van personeel. | |
epicbeardman | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:19 |
Waarom geen asielzoekers? genoeg van die niets doen | |
Discombobulate | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:26 |
Gaan ze dan ook extreem hard en gevaarlijk rijden? | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:29 |
Die doen hetzelfde als de werkgevers, dus wat is het probleem? | |
gwn_een_user | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:30 |
nederland heeft decennialang massale arbeidsmigratie en toch hebben we grote tekorten in het onderwijs, de bouw, ict, techniek, zorg, logistiek, etc hier klopt iets niet | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:30 |
wel eens op de tweebaansweg van Oost naar West Java geweest in een bus ? | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:31 |
expansie drift BNP groei , Groei creëert groei, BNP per hoofd van de bevolking wel eens gezien hoeveel distributiedozen er gebouwd worden in de weilanden ondanks de stikstof crisis ?/ Alleen we vergeten om huizen te bouwen ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2025 17:42:00 ] | |
gwn_een_user | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:33 |
en elke nieuwe immigrant die we binnenbrengen, daar moet ook capaciteit voor zijn. het is niet genoeg om enkel een huis te bouwen, er komt nog meer bij kijken, niet? uitbreiding van stroomnet, watervoorziening, ov+infrastructuur, leraren, politie, etc hier is geen einde in zicht aan. ik ben niet haatvol jegens immigranten, ik ben wel haatvol jegens zij die deze situatie hebben gemaakt. veelal nimby's en onbekwame politici dus. want wanneer komt hier een einde aan? wat is het plan? wat is de visie? | |
SOG | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:34 |
Tuurlijk wel. Ik heb de salarissen eens bekeken. 2.5k netto ofzo wat een genante bedragen Voorbeeld: https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatures Buschauffeur amstelveen 2.7 bruto tot 3.7 bruto voor 36 uur ![]() | |
SOG | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:40 |
Oke en waarom denk je dat veel bijstanders bij beunen en blijven trekken? Omdat je gewoon saus betaald krijgt om te werken. Paar jaar geleden werkte ik voor de overheid voor een salaris terwijl ik mensen kende die met een uitkering bijna het dubbele pakten door full time zwart te werken. Die werkten dan voor 100 tot 125 euro per dag + uitkering en toeslagen. Werken loont niet voor deze karige bedragen. Inmiddels ben ik happy zzper in de techniek met een wo diploma economie waar k niks aan heb ![]() Maat van mij is nu ook de techniek weer ingegaan vanuit de zorg: die kreeg 2.3k netto voor 28 uur ![]() | |
Hexagon | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:41 |
Inderdaad, die kunnen we dan ook niet missen. Dus dan omschrijf je meteen het probleem. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:43 |
De oorzaak is de economische divergentie binnen de Eurozone, ofwel onderlinge concurrentie van landen binnen de Eurozone op efficiency en ligging | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:44 |
nog niet totdat er autonoom OV vervoer is | |
SOG | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:47 |
1100 bijstand 400 huurtoeslag 150 zorgtoeslag? Maakt 1650. 400 euro per week bijbeunen zwart maakt 3382 plus nog vakantiegeld: 3460. Of je kan op een bus gaan zitten met startsalaris 2.3k netto | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:49 |
Zelfrijdende voertuigen is een leuk idee voor op de grote autosnelwegen, maar in het drukke stadsverkeer zie ik het nog niet komen, en ik betwijfel of dat er ooit komt. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 17:51 |
ik betwijfel of ik ooit in de hemel kom | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:07 |
Tuurlijk alleen op fok moet je minimaal 4000 euro netto verdienen om wat voor te stellen. Het gros van Nederland mag blij zijn met circa 3000 euro netto en dat niet eens als starter. Bovendien een mbo 3 is vaak voldoende voor die beroepen. Maar je moet ook uitstekende arbeidsvoorwaarden hebben. En dat moet je ook een meetellen. En het werkplezier. Ik had maximaal 3300 euro netto. Wel op de max. 36 uur. Maar als ik alle mooie regelingen er nog bij ga optellen kom je wel op een ander bedrag uit. Uiteraard in dd engineering had ik een behoorlijk stuk meer. Maar ik leverde graag in. | |
tesssssssss | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:14 |
Never mind. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:18 |
Waarom niet. Niet iedereen zit graag 8 uur of meer per dag achter een tokkelbord. Bovendien zat mensen die ook nog graag met diensten werken. Ik zou nooit meer van 8 tot 5 willen werken. Veel meer vrije tijd sinds ik met diensten werkte in het ov. En die 8 tot 5 in d'r engineering was meer van 8.00 uur tot 21.00 uur want alles moet morgen af. Nog maar te zwijgen over die admistratieve bullshit. Overigens is werkplezier ook de sociale omgang met collega's en management. | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:21 |
Zie jij dan veel liever voor eeuwig zwart beeld? | |
tesssssssss | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:21 |
Dat ben ik wel met je eens, maar het lijkt me in deze tijd ook best een gevaarlijke baan. | |
SOG | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:25 |
Ik bedoel dat er wel een prikkel mag worden gegeven om mensen op een bus te krijgen en dat 2.3k ~ 2.5k netto als startsalaris dit niet gaat bewerkstelligen. Nee dan moeten er mensen uit de Filipijnen komen waar die tussenpersoon uiteraard ook ng goud geld mee pakt En die 3.7k bruto krijg je uiteraard alleen als je er al 20 jaar werkervaring op hebt zitten he. Lonen zijn veel te laag in nederland. Er is genoeg aanbod maar de vraag is afwijkend qua salaris. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:31 |
Nou ja, ik zeg ook niet dat het voor iedereen geschikt is. Maar zoals ik kan beoordelen zijn het toch vaak personen die kiezen voor dat vak. Misschien jongensdroom etc. Merkte dat zelf ook. Liever machinist dan manager of andere baan. Ik zou bijvoorbeeld totaal niet willen werken in de horeca en zorg. Anderen vinden die sector mogelijk geweldig. Het probleem is dat je zonder goede arbeidsomstandigheden vaak afhaakt. En dat zie dus vaak gebeuren. Als je bijvoorbeeld geen goede opvang krijgt bij agressie etc dan loop je uiteindelijk vast. Zelfs het werken in een winkel kan gevaarlijk zijn. Alle beroepen die in de maatschappij staan hebben dat probleem. Het is helaas een maatschappelijk probleem dat nauwelijks is op te lossen. En ik heb ook wel eens met agressie te maken gehad. Maar ook heel veel leuke dagen. Zeg maar de meeste. Ik mis het wel. | |
Cherni | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:34 |
Dat is natuurlijk niet alleen bij het ov. In de zorg idem en waar niet. Maar als je het klootjesvolk neemt waar ik ook onder val zit je met dat salaris nu eenmaal in het normale deel. En ik ben het ook niet eens dat wij mensen uit de Filipijnen moeten halen. Maar dat heeft niet alleen met het salaris te maken. Dat is een onderdeel van de vele. Dat is ook mede dankzij die Amerikaanse weg van een bedrijf runnen. [ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 03-05-2025 18:46:47 ] | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:46 |
dus haal je personeel binnen uit het buitenland die dan op hun beurt ook weer voor een hogere BNP van Nederland zorgen | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:47 |
Het aantal mensen in Nederland dat werkt is dan ook nog nooit zo groot geweest… https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20met%2034%20duizend. De beroepsbevolking is al behoorlijk uitgeknepen. We hebben gewoon meer werk dan mensen. Ofwel, we moeten eens goed na gaan denken wat voor werk we wel en niet in Nederland willen uitvoeren. | |
Stepperoller | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:50 |
Omdat die worden tegengewerkt op dat gebied, want dat komt de rechtse partijen goed uit en die doen alles voor machtsbehoud. | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 18:54 |
Inderdaad. De Oekraïeners mogen direct werken, dat levert veel te weinig gezeik op. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 19:02 |
we laten het OV voortaan in China doen | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 19:13 |
Toch zijn de lachende derde de werkgevers omdat die door rechts niet verantwoordelijk worden gehouden. | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 19:37 |
![]() ![]() | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 19:47 |
Toch klopt het wel. Faber zou het makkelijkste baantje in Nederland moeten hebben. Immers het aantal asielzoekers daalt door o.a. de ontwikkelingen in Syrië in hoog tempo. Maar de problemen oplossen is totaal niet in het belang van de PVV of VVD, die sturen puur op het cultiveren van de problemen. Dat is electoraal veel interessanter. | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 19:59 |
Het klopt wel? Kom eens op de proppen harde bewijzen ipv dit soort onderbuik gevoelens - en retour 🤣 | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:10 |
Faber doet het goed, ik ben geen PVV er maar eerlijk is eerlijk | |
WheeledWarrior | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:12 |
Er zitten dan ook totaal incapabelen aan de knoppen in Nederland, al jaren inmiddels. | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:14 |
Een mening wegzetten als "een soort onderbuikgevoelens" is niet bevorderlijk voor een open en beleefde discussie. | |
WheeledWarrior | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:21 |
Rutte die eerst jarenlang Defensie heeft afgebroken en nu hij bij de Navo zit ineens de budgetten op wil schroeven. | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:21 |
Bewijzen voor wat precies? Dat het aantal asielzoekers in Europa daalt? Of dat we werken nou niet bepaald eenvoudig maken voor asielzoekers? | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:37 |
Ze doet in ieder geval haar best om die teringzooi aan te pakken - niet altijd even tactisch maar ze doet het | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:38 |
Joh echt? Snap je de en retour niet? | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:39 |
Hoe dan concreet? Van wat naar buiten komt, maakt ze er vooral een grotere zooi van. | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:40 |
Joh echt? Snap je de en retour niet? Lees de posts nog eens door want je hebt het toch niet helemaal begrepen.... | |
KareldeStoute | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:45 |
Aha, lekker vaag wederom. | |
michaelmoore | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:50 |
ik wil nog wel eens zien wat Groen Links of D66 zou doen , en dart weten ze wel hoor, dat weet heel Nederland Dan gaat iedere dorp een eigen AZC krijgen | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:51 |
Een grotere teringzooi dan het al was, met dank aan Rutte en co, kan het niet worden dus die stelling slaat nergens op | |
matspontius | zaterdag 3 mei 2025 @ 20:52 |
Ik probeerde het nog netjes te houden want een heel erg snuggere reactie was het niet. Eerst goed lezen waar het over gaat en dan pas reageren. Okidoki? | |
torentje | zaterdag 3 mei 2025 @ 21:28 |
Dat weten we dat de werknemers slechts de lasten krijgen en de werkgevers slechts de lusten. Er zijn hier namelijk inmiddels teveel werkgevers. | |
HSG | zondag 4 mei 2025 @ 01:57 |
Jammer dat de Nederlander te flexibel is om gelijk maar Engels terug te praten. Zolang de Nederlander te flexibel is zal een immigrant nooit Nederlands gaan praten. Een vriend van mij werkt bij een groot bedrijf ook zo'n joker rondloopt. Woont al 30 jaar in Nederland en spreekt en begrijpt de taal nog niet en iedereen maar Engels tegen die man praten. [ Bericht 56% gewijzigd door HSG op 04-05-2025 03:45:03 ] | |
RotatoR | zondag 4 mei 2025 @ 03:34 |
Als Faber slim was zou ze die AZC's in de witte GroenLinks/D66 wijken plaatsen en het aanmeldcentrum van Ter Apel naar Amsterdam verhuizen. | |
LangeTabbetje | zondag 4 mei 2025 @ 04:26 |
Als ik zie hoe lomp de buschauffeurs hier in Manila rijden, weet ik nog zo net niet of je in Nederland blij moet zijn met deze ontwikkeling. | |
Niels0Kurovski | zondag 4 mei 2025 @ 05:33 |
Filipijns openbaar vervoer ![]() ![]() | |
Kapitein_Scheurbuik | zondag 4 mei 2025 @ 09:12 |
Een aanzienlijk deel van de statushouders heeft minder dan 5 jaar basisschool gehad. Daar zit dus ook een significant deel in dat helemaal geen opleiding heeft gehad, analfabeet is en in sommige gevallen ook nog mentaal of cognitief "uitgedaagd". Ergo, een flink deel van de statushouders is helemaal niet inzetbaar op de Nederlandse arbeidsmarkt. | |
Kapitein_Scheurbuik | zondag 4 mei 2025 @ 09:13 |
Als je in Manila kan rijden kan je overal rijden zou je zeggen.... | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 09:15 |
ja dat is een goed plan, binnenstedelijk dan daar houden die Amsterdamse Groen Links dames van, kunnen ze allemaal helpen in het voedselbos Maar die GroenLinks dames wonen zelf allemaal vrijstaand in Drenthe , hebben hier een registratiehokkie | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 09:17 |
ja prachtig he , all die Filippinas zitten rechtop en jij met het hoofd gebukt | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 09:18 |
Dat blijkt in de praktijk toch heel aardig te lukken. Ondanks sterk dalende instroom krijgt ze de zaken gewoon niet op orde… | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 09:22 |
Dat gaat echt goed komen , ze zit er net een paar maand bezig en nu al resultaat , ik vind haar een topper | |
matspontius | zondag 4 mei 2025 @ 09:26 |
Die azijnpisser hierboven moet alleen zijn gal spuwen op de PVV en consorten. Sneu.... | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 09:27 |
Nee, ik spuw mijn gal over de volslagen incompetentie. Dat is toch echt iets anders. | |
matspontius | zondag 4 mei 2025 @ 09:31 |
De hele politiek is al decennia lang incompetent dus om nu maar continu deze vrouw af te branden is ontzettend sneu gedrag. Het kan zeker veel beter maar als je het allemaal zo goed weet ga je zelf maar op die positie zitten | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 09:37 |
Sorry maar je moet onderdeel zijn van een extreemrechtse partij om op dit moment die functie uit te voeren. En dat gaat mij echt niet lukken. Maar ook al heb jij een hekel aan de politiek, je ziet toch nog wel kwaliteitsverschil tussen verschillende bestuurders? En dan zie je toch ook dat Faber van het politieke handwerk (wetten maken, politieke afspraken maken, verbinden met andere bestuurslagen, etc.) een zooitje maakt? Of is het allemaal wel bewust en gericht op het cultiveren van het asielprobleem? Immers dat is het bestaansrecht van de PVV. | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 09:38 |
Liever Filipijnse arbeiders waar je geen last van hebt dan vluchtelingen die hier aan het staatsinfuus hangen en overlast veroorzaken. | |
Cupfighter | zondag 4 mei 2025 @ 09:41 |
Loop naar de Filipijnen | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 09:45 |
kleine edit gedaan | |
matspontius | zondag 4 mei 2025 @ 09:49 |
![]() ![]() | |
LaDaDiDa | zondag 4 mei 2025 @ 09:50 |
Eh, wellicht nog wel meer. Filipijnen zijn meestal vrij klein dus minder intimiderend, en inderdaad rustiger, helemaal in een voor hen onbekend land. Tel daarbij op dat het bekende tuig juist vaak racistisch is naar Aziaten hoor ik van Aziatische kennissen (waarom geen idee... want wel goed geïntegreerd? Gewoon dom racisme? Zeg het maar). | |
matspontius | zondag 4 mei 2025 @ 09:50 |
Een extreemrechtse partij nog wel - de wrok zit wel heel erg diep niet? En de PVV beslist alles in dit land tegenwoordig? Goh, weer wat geleerd | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 09:53 |
Dat de PVV extreemrechts is, is toch al jaren geen punt van discussie meer? En de PVV levert inderdaad de minister van asiel en migratie. En die is vervolgens toch echt verantwoordelijk voor hoe het loopt rond asiel en migratie. Dat is toch niet zo raar? | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 10:00 |
doe niet zo overdreven joh, wat doe je nu een aanval op de democratie ?? als men gekozen is dan moet je dat respecteren en zelf op de partij stemmen die jouw religieuze beginselen uitdraagt | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 10:02 |
kan niet naar toe lopen , is teveel water vliegen vanaf Bangkok kan wel | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 10:19 |
Ook geen problemen mee haha. | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 10:23 |
Ik zie ook liever Oost Aziatische ardbeidsmigranten komen dan Afrikaanse vluchtelingen/migranten. We delen niet dezelfde cultuur, maar wel min of meer dezelfde normen en waarden. Hard werken en respectvol zijn naar elkaar toe. | |
Nicksanders | zondag 4 mei 2025 @ 10:37 |
Ik hoef geen werkend ov gewoon meer asfalt. Ov is voor onrendabele. | |
JopieKlaassen | zondag 4 mei 2025 @ 10:43 |
Het OV wordt Een stuk duurder als je de salarissen van buschauffeurs op een niveau brengt dat het ook voor Nederlanders interessant wordt. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat je ook dan op de eerste rij staat om te klagen. | |
torentje | zondag 4 mei 2025 @ 10:44 |
Dat moet je dan wel betalen met jouw tijd verdoen met werken. Gratis bestaat niet. | |
Nicksanders | zondag 4 mei 2025 @ 10:46 |
Voor mij niet nee ik werk en betaal belasting. In tegenstelling tot jij krijg ik 0 gratis subsidies. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 10:50 |
In Nederland krijg je toeslagen als je niet of slechts gedeeltelijk werkt, want dan val je onder de linkse categorie zielige mensen Dan mag je als je een paar mensen in elkaar beukt gratis naar de Efteling | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 10:51 |
gratis OV scheelt conducteurs , camera's kunnen dat werk doen | |
Jan_Onderwater | zondag 4 mei 2025 @ 10:54 |
Als iedereen nu eens fulltime ging werken waren er minder mensen nodig | |
nostra | zondag 4 mei 2025 @ 10:57 |
Heerlijk Nederlands weer, veelvuldig kankeren op de uitholling en prijzen van het OV, een oplossing daarvoor is echter ook niet goed. Keuzes, keuzes, we kunnen niet én én. | |
Qarrad | zondag 4 mei 2025 @ 11:07 |
Wel apart, zo'n heel eiland achter het stuur. Of bedoelen ze misschien dat ze Filipino's in gaan huren? | |
matspontius | zondag 4 mei 2025 @ 11:08 |
Je moet wel steken voor dat gratis ticket naar de Efteling hoor anders telt het niet | |
Qarrad | zondag 4 mei 2025 @ 11:09 |
Dan heb je nooit normale Afrikanen ontmoet. Extreem beleefd en hardwerkend. Wat we hier krijgen en op tv zien =/= wat er daar leeft. | |
torentje | zondag 4 mei 2025 @ 11:12 |
Ik hoef niet te werken want ik ben te mooi van geest en uiterlijk. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 11:20 |
Of Filipina Dat kan ook, zie ik liever eigenlijk die komen ook veel hierheen als Au Pair | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 11:26 |
Ik weet dat ze er zijn. Maar vaker wel dan niet veroorzaaken ze overlast. | |
Chadi | zondag 4 mei 2025 @ 11:40 |
Dikke onzin. | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 11:40 |
Ware het niet dat ook die poel maar beperkt soelaas biedt. En dan is er ook weer extra personeel nodig in de kinderopvang en dergelijke. We moeten niet zozeer meer maar slimmer gaan werken in Nederland… | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 11:42 |
Uiteraard. Maar als je in zo’n kramp zit, dan is ieder denkbaar incident een bevestiging van je eigen gelijk. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 11:42 |
Moeten ze eigenlijk ook in deze bussen rijden![]() [ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2025 11:52:42 ] | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 12:06 |
Nee, Ga jij in een volle ic trein zinder personeel zitten? Heb ik het niet eens over de vertrekprocedure. Neem.maar van mij aan dat de gemiddelde conducteur wel meer doet dan kaartjes knippen en controleren. Juist vanwege bij bijvoorbeeld Arriva dat niet eens met 6 bakken rijd loopt het personeel weg omdat een machinist compleet aan zijn lot word overgelaten bij agressie in een trein, ongeval. Ik heb op Duitsland gereden zonder conducteur. Dan mag je buiten de trein ook nog ehbo opknappen. Als je met 140 ligt te knallen staan idioten op je deur te bonken voor informatie terwijl jij geconcentreerd de seinen moet opvolgen. Dat lukte mij prima. Daar niet van. Maar een overvolle trein in Arpril rondom Aken is een feest als die links-rechtse idioten demonstreren. Je wil niet weten hoe vaak een reiziger in een ic om hulp vraagt. Je kunt niet zomaar een trein stil zetten. Het is geen bus of auto die je even langs de kant zet en makkelijk kunt evacueren bij ongemakken etc. | |
Lord_Vetinari | zondag 4 mei 2025 @ 12:17 |
Alleen zou jij daar zelf al voor zakken.
| |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 12:18 |
Overigens was er maar een dag in het jaar dat ik altijd verlof opnam. Dat was met Koninginnedag/Koningsdag. In al die jaren is het ooit een keer geweest dat ik dacht dat mijn einde nabij was. Sinds die dag heb ik nooit meer gewerkt op die dag. En ik kan heel wat hebben. Maar die dag in Eindhoven waar mensen voor mijn trein in het spoor sprongen, mijn cabine binnen gestormd kwamen en met bier smeten, bespuigde, de conductrice fysiek aanpakte etc was ik er wel klaar mee op die dag. Maar dat is dan ook de enige dag geweest dat ik mij echt bedreigd voelde. Voor de rest heb je zi nu en dan wel een slechte dag maar in mijn geval prima te beheersen. | |
Nicksanders | zondag 4 mei 2025 @ 12:19 |
Je bent gewoon een luie uitvreter | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 12:21 |
niet iedereen die niet kan werken is een uitvreter, sommigen zijn ook te zeer beperkt | |
luxerobots | zondag 4 mei 2025 @ 12:21 |
Zo'n cabine is toch wel af te sluiten? | |
Lord_Vetinari | zondag 4 mei 2025 @ 12:21 |
En je geestelijke toestand werkt ook niet echt in je voordeel, natuurlijk. | |
HowardRoark | zondag 4 mei 2025 @ 12:26 |
Waarom worden die mensen hier dan toegelaten? Het zijn er namelijk ondanks een dalende trend nogal veel. Van sommigen groepen ruim een kwart tot zelfs meer dan de helft, zeven jaar na het toekennen van een verblijfsvergunning. ![]() | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 12:26 |
Uiteraard, maar ja als je stapvoets met een aanwijzing langs een perron moet komen en mensen springen in het spoor zul je toch die cabine moeten uitkomen om ze uit het spoor te halen. En zodra je die cabine uitkomt word je al belaagd. Maar ze hadden er wel van geleerd in Einhoven. De opvolgende jaren hebben ze een crowdcontrole gaan toepassen voor station Eindhoven. Een speciaal team ingehuurd waardoor compleet overvolle perrons vol met dronken personen niet meer mogelijk is. | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 12:32 |
Hoe kan het dan dat het onveilig is om alleen over straat te lopen in bijvoorbeeld, Mali, Zuid-Afrika, Togo, Nigeria of een ander Afrikaans land, maar kan je prima alleen reizen in bijvoorbeeld de Filipijnen, Maleisië, Thailand, Indonesië? | |
Chadi | zondag 4 mei 2025 @ 12:37 |
Je kan ook niet veilig reizen in sommige wijken in Colombia, Mexico, Brazilië... TONDO, San Andres probeer daar maar doorheen te gaan in de Filipijnen. | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 12:41 |
Kies je bewust weer voor dit verouderde staatje? Hier een wat actueler bericht https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-voor-statushouders Er is op dat thema en in de arbeidsmarkt namelijk echt wel iets veranderd. Maar wat mij betreft zouden asielzoekers vanaf dag één aan het werk mogen. Alleen is dat niet zo populair onder de rechtse partijen die het voor het zeggen hebben… | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 12:43 |
ik dacht dat D66 dit altijd tegen hield , die was meer voor het knuffelen alleen woonruimte is een probleem en nu eindelijk is Rob Jetten ook voor flinke woningbouw, dat kan een doorbraak worden | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 12:45 |
Dat ik graag schrijf over het vak machinist zegt natuurlijk wel dat ik met volle plezier deze functie met trots heb mogen uitvoeren en mij dat ook gegund was. Ik kan een boek schrijven over alle mooie dingen die ik heb meegemaakt.Mooie gesprekken met reizigers, reizigers die je bedanken etc. En het bizarre is dat ik maatschappelijk gezien ontzettend veel geleerd heb. Maw het ov mits uitstekende arbeidsvoorwaarden is een geweldige sector om in te werken. Het is doodzonde dat we mensen vanuit de Filipijnen nodig hebben om de tekorten op te vangen. En ik hoop voor de jonge generatie dat een NS zo sociaal blijft zoals het nu is en dat marktpartijen daar een voorbeeld aan nemen. | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 12:46 |
Wijken versus een heel land is nogal een verschil vind je niet? | |
Chadi | zondag 4 mei 2025 @ 12:49 |
Je doet nu voorkomen alsof heel Afrika onveilig is. | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 12:51 |
Niet allemaal. Maar veel wel. https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/kleurcode-per-land | |
torentje | zondag 4 mei 2025 @ 12:51 |
In tegenstelling tot jullie ben ik geen rijke werkgever. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 4 mei 2025 @ 12:55 |
Apart als je dat hoort... | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 12:56 |
Neuh https://d66.nl/nieuws/laa(...)-sneller-integreren/ | |
Kip_Frites_Appelmoes | zondag 4 mei 2025 @ 13:15 |
Het lijkt me ook beslist een prachtig beroep. En je mag er inderdaad trots op zijn dat het jouw gegund was om dat te doen, want het is beslist niet iedereen gegund die het wil. Ik heb wel eens gehoord dat de selectie best wel streng is en dat lang niet iedereen door de selectie komt. Dit verbaast me een beetje dat je ook als machinist zoveel contact had met reizigers. Ik dacht altijd dat je als machinist maar heel weinig contact met reizigers had, dit uiteraard in tegenstelling tot de conducteur die wel voortdurend tussen de reizigers is. Maar nu je toch over je ervaring als machinist vertelt, heb je ooit een aanrijding met een persoon meegemaakt? Dat hoop je natuurlijk nooit mee te maken, maar ik heb begrepen dat bijna geen enkele machinst daar in zijn loopbaan aan ontkomt. | |
HowardRoark | zondag 4 mei 2025 @ 13:23 |
Verouderd? De statistiek die ik toon is uit 2023. Precies de gegevens waar het door jou gelinkte artikel ook naar verwijst. Zoals ik dus al had benoemd is het merendeel toch nog altijd zonder werk. Mijn vraag blijft dan ook staan:
| |
HowardRoark | zondag 4 mei 2025 @ 13:24 |
Die gaat over reisadviezen voor Nederlanders, niet over welke landen voor hun eigen inwoners veilig zijn. | |
Kamelenteen | zondag 4 mei 2025 @ 13:33 |
Het is natuurlijk ook een optie om de Nederlandse chauffeurs gewoon een beter salaris geven. Maar nee, we betalen liever een bemiddelaar in die de hoofdprijs ontvangt per geleverde chauffeur en daar euro''s per uur aan overhoudt, terwijl je dat ook direct aan de chauffeur kan betalen als hoger salaris. | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 13:39 |
Dat ik veel contact heb gehad met reizigers is dat ik vaak mijn pauze nam op het perron. Zeker in de zomer, of dat ik een trein moest overnemen en al ruim op tijd aanwezig was. Ook bij stremmingen heb je toch vaak contact met reizigers. Of als je een rangeerdienst hebt en daardoor op je standplaats veel treinen moet afrangeren van en naar het perron. En al heeft een trein 20 min vertraging dan nog ben je aanwezig op de tijd die oorspronkelijk van toepassing is. Je weet nooit of die 20 min kloppen. Het kan zijn dat die 20 maar 15 min blijkt te zijn. Dat is ook vaak de fout die reizigers maken. Horen 20 min via de omroep. Denken nog even te gaan winkelen en missen de trein omdat hij maar 10 tot 15 min vertraging had. Ik heb 4 aanrijdingen gehad. Daar praat ik uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden niet over behalve met mijn collega's en partner. En dan komen we weer op de arbeidsomstandigheden. De opvang bij NS is perfect. Alle vrijheid en mogelijkheden om weer zo snel mogelijk je werk op te pakken. En nog iets. Bij NS houden ze ook rekening met partner. Als je bij NS gewoon je werk uitvoerd doen ze alles voor je. Uiteraard Nederlanders zijn al snel klagers. De selectie is streng. Of dat nu nog zo is weet ik niet zeker. Maar ik was tijdens die procedure meer gespannen dan mijn sollicitaties in de engineering. Want je moet op een dag tijdens die psychische keuring al die testen goed doorlopen. Heb je een slechte dag dan ben je gezien. En die testen zijn niet mals. Reactie, concentratie testen kunnen moeilijk zijn. Een uur naar een grijs blokje kijken en meteen reageren als die van lichtgrijs naar donker grijs overgaat kan pittig zijn. Zeker als je die test 2 maal moet doen. Waarbij de eerste keer in dat uur mogelijk dat blokje maar 3 maal van kleur veranderd. En juist die drie maal moet je niet missen. En de reactie test ben je als een volidioot bezig met knoppen en voetpedalen indrukken op kleur en geluid. Ze geven ouderen dan vaker het advies om te gamen. ![]() Verder nog de testen met wat natuurkunde, figuren, uitslagen, lagere school rekenen en dat soort ongein. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 13:56 |
https://www.completeaupai(...)r-uit-de-filipijnen/ ook voor de bejaarden zorg thuis is dit ene goede zaak, maar dan moeten ze wel een rijbewijs hebben
| |
Azraelinhos | zondag 4 mei 2025 @ 14:07 |
Of die geven hun huisvesting aan de Filipijnen die wel werken? | |
Fietsenrek | zondag 4 mei 2025 @ 14:21 |
Dat klopt. Maar ik bedoel aan te geven dat migranten uit landen van Afrika vaak meer overlast veroorzaken dan migranten uit Oost Azië. De kaart hierboven geeft dat ook mooi weer. | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 14:31 |
Kennen jullie het verhaal van marktwerking? Je weet wel, dat als er vraag naar persooneel is de salarissen meestijgen enzovoorts? Ik ook niet. | |
Havermout2 | zondag 4 mei 2025 @ 14:47 |
Dit is een discussie die we in de loop van de tijd steeds meer gaan zien, naarmate vergrijzing wereldwijd toeneemt. Juist nu zou een politieke en maatschappelijke discussie over automatisering en wenselijke sectoren in Nederland op lange termijn enorme voordelen beiden. Alleen ik zie het niet gebeuren... | |
Qarrad | zondag 4 mei 2025 @ 14:54 |
Het is natuurlijk totaal niet racistisch om deze eigenschappen aan een hele etniciteit te koppelen om die beter te verkopen. Dezelfde tekst kun je gebruiken voor een mailorderbruidje. | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 15:04 |
ftfy. | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 15:37 |
Toch is dat niet helemaal waar. https://groenlinkspvda.nl(...)-op-arbeidsmigratie/ Dit best een uitgebreid verhaal, waarin ook geconcludeerd wordt dat bepaald werk beter kan verdwijnen uit Nederland. | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 15:39 |
Ik weet niet hoe jij rekent. Maar met 2014 plus 7 kom ik op 2021, toen corana de arbeidsmarkt niet per se makkelijker maakte. Het in nu 2025. Dus ja, dat is verouderde data die je hanteert. | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 15:46 |
Ik kan me goed vinden in dat betoog. Alleen. Zijn buschauffeurs nou net iets waar je niet echt zonder kunt ![]() | |
Janneke141 | zondag 4 mei 2025 @ 15:47 |
Nee, maar als er minder chauffeurs met pakketjes gaan rondrijden dan heb je meer chauffeurs om bussen met mensen rond te rijden, toch? | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 15:50 |
https://www.completeaupai(...)r-uit-de-filipijnen/ maar het is wel de waarheid , als je wel eens in de Provence in the Filipijnen bent geweest dan weet je dat , niet voor niets dat ze zo vaak verpleegster worden Ik denk dat de helft van de vrouwen daar verpleegster is en in de emiraten werkt als verpleegster annex kinderoppas [ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2025 16:11:49 ] | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 16:12 |
Dat klopt, maar zie ze maar eens over te halen. Zijn toch twee behoorlijk verschillende beroepen. Al is de wildgroei van pakketbezorging mij ook een doorn in het oog. | |
KareldeStoute | zondag 4 mei 2025 @ 16:18 |
Haha, dat klopt natuurlijk. Ik denk ook dat we nooit meer echt zonder arbeidsmigratie kunnen. Maar er zijn wel flinke uitwassen waar tegen opgetreden moet worden. Dat haalt de druk er al wat vanaf denk ik. | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 16:19 |
Het is vooral het goedkope uitbuiten wat veel mensen, inlcuis mijzelf, stoort. Vroeger hoorde je nog wel eens dat ''nederlanders te lui zijn/zich te goed voelden'' voor dat werk. Dat gelooft gelukkig niemand meer. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 16:22 |
nou dat mag wie te rot is om te werken die moet thuis blijven ik werk zelf na mijn pensioen ook drie dagen per week als chauffeur en met veel plezier, en voor het geld hoef ik het niet te doen prima als je gezond bent | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 16:23 |
Nee, maar als het je wel om het geld te doen is is het blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg voor een Nederlander die al dan niet een gezin wil onderhouden. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 16:24 |
nee als je ervan moet leven dan is het geen vetpot , | |
Kip_Frites_Appelmoes | zondag 4 mei 2025 @ 16:48 |
De pakketbezorger rijdt meestal in een bestelbus waarvoor rijbewijs B voldoende is. Als je ze wil bijscholen of omscholen tot buschauffeur, dan zul je ze dus een (dure?) opleiding tot buschauffeur moeten geven. Overigens lijkt pakketbezorger me zeker geen licht beroep. Ik woon op de bovenste woonlaag in een portiek zonder lift. Iedere keer als ik iets bestel, moet de pakketbezorger de trap omhoog lopen. | |
HowardRoark | zondag 4 mei 2025 @ 16:59 |
De data in het artikel die jij deelt is ook niet gebaseerd op bevinden uit het huidige jaar, maar gaat tot maximaal 2023. Kortom, dan betreft dit ook verouderde data. Die trouwens precies dezelfde conclusies trekt. Namelijk dat het merendeel werkloos is. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 17:00 |
die paar duizend aftrekbare kosten voor een rijbewijs is nooit een beletsel geweest voor een busbedrijf dat is sneu voor hem , maar hoort erbij [ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2025 17:08:22 ] | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 17:09 |
Daar vallen natuurlijk veel sectoren onder op midden niveau. Het probleem is dat onze salarissen op 2 verdieners gebaseerd is. Als alleenstaande heb je inderdaad zware papieren. Zeker als starter en zit met behoorlijke vaste lasten. En daar zou ik eerlijk gezegd ook niet mee willen ruilen. De huren zijn gigantisch als je net buiten de subsidieregeling valt. Kan mij de frustratie dan ook wel goed voorstellen. Heb je beide een middeninkomen heb je toch al snel 4500 euro netto. Daar moet je toch enigzins mee kunnen rondkomen. Het is natuurlijk onmogelijk om een functie op mbo 3 niveau een gigantisch salaris aan te bieden als starter. Hoe graag ik dat zou willen maar is niet te realiseren. Het blijft een moeilijke discussie. Laat ik het anders stellen. Aan wat voor een salaris netto denk je graag te willen zien voor mbo3 wat enigzins realistisch zou zijn. Natuurlijk ik zou ook graag 5000 euro netto willen verdienen, maar dat is natuurlijk compleet onrealistisch. Het zou al mooi zijn als het salaris meestijgt met de inflatie. Mogelijk is dat een punt dat we nu missen. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 17:09 |
ga je gang dateinasia is yours to play | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 17:10 |
Om dit er even uit te vissen, dit is dan ook het probleem. Het leven in Nederland is gewoon te duur geworden. Combineer dat met de bloedvervelende eigenschap om neer te kijken op ''werken met de handen'' en je hebt het plaatje bijna compleet. Nederland zit vol met hbo+ managers, coaches, consultants en allerlei dienstenberoepen. Het houdt een keer op als je niemand meer kan consulten of managen natuurlijk, omdat niemand zit te wachten op een ''normaal'' beroep waar je evengoed niet van kan leven omdat het salaris niet voldoende is. Ofja.. dat is het eigenlijk wel als je het afzet naar het werk wat je doet, maar de kosten voor levensonderhoud, wonen enzovoorts zijn veel te hoog. De rot zit behoorlijk diep. [ Bericht 14% gewijzigd door Straatcommando. op 04-05-2025 17:15:14 ] | |
Hexagon | zondag 4 mei 2025 @ 17:22 |
Hier ook niet gezien de standaard reacties die ik erop krijg. | |
Straatcommando. | zondag 4 mei 2025 @ 17:24 |
Kan er weinig aan doen dat voor veel fokkers alleen asielzoekers, linksch en europa de oorzaak zijn van alles. | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 17:29 |
Ben het wel met je eens. Maar och laat mensen maar lachen dat je zogenaamd simpel werk uitvoerd. Probeer het in je bovenkamer zo goed mogelijk te maken. Mogelijk komt er wel een tijd dat men niet neerkijkt op de arbeider die met de handen werkt. En ik merk dat er toch steeds meer respect komt voor mensen die met de handen werken. Ik heb makkelijk lullen uiteraard omdat ik de keuze kon maken. En wat anderen dan denken interesseerde mij niets. Ik moet het leuk vinden en mij prettig voelen. Niet de buurman. Mijn diploma zal ik het niet over hebben mede ook een diploma uit de jaren 80 waar je nu je reet mee kunt afvegen. Maar hbo of niet, fuck dacht ik, ik ga dat doen waar ik mij het beste bij voel. Je zit toch voor een groot deel van je leven op een werkvloer in welke functie dan ook. En iedere dag werken met tegenzin ondanks dan een leuk salaris werkt ook niet. En ik heb ook wel moeite dat starters het in deze tijd moeilijk hebben. Ik heb ook kinderen waarvan er een alleenstaande is en dat valt niet mee ondanks 40 uur werken. Nee, dat is niet prettig met een huur van zo rond de 1200 euro en totaal geen toeslagen. Die moet ik ook maar steeds stimuleren. Die hoor ik ook wel vaker waarom 40 uur werken dat geen zin heeft. Ik snap de klagers helemaal. Het valt inderdaad niet mee. | |
SemperLibertas | zondag 4 mei 2025 @ 17:33 |
Worden die arme chauffeurs uit de Filipijnen straks geconfronteerd met onze 'jongeren' ![]() Nou, lekker dan | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 17:49 |
ja en dat zijn ze echt niet gewend want het zijn echt heel lieve mensen, met hun 7 persoons brommers ![]() | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 18:22 |
Ja, wel in alle redelijkheid. Uitbuiting hoort daar niet bij. Je zegt het zelf al. Een pensioen. Dat geeft wel enigzins aan dat je arbeidsvoorwaarden goed moeten zijn. | |
Knip | zondag 4 mei 2025 @ 18:51 |
Hebben we hier geen mensen die dat kunnen doen? Als bijvoorbeeld een uitgerangeerde staatssecretaris als buschauffeur aan de slag zou gaan? | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 18:55 |
nog een paar jaar en dan neemt autonoom vervoer het over | |
111210 | zondag 4 mei 2025 @ 18:58 |
Mwa weet ook dat er een hoop 55ers zijn die nergens meer worden aangenomen. In mijn familie ook, altijd een eigen zaak gehad en wil nu de zorg in, gewoon onderaan laag geschoold werk doen als voldoening (niet voor het salaris) Op alle vacatures waar ze mensen zonder diploma zoeken wordt ze niet aangenomen. Laatst in de telegraaf ook een stuk dat er echt heel veel mensen zijn die niet meer aan de bak komen omdat ze te oud zijn. | |
StephanL | zondag 4 mei 2025 @ 19:13 |
Dat je slim bent betekent nog niet dat je buschauffeur kan worden. Psychologische test moet je doen, reactietest. Een hele hoop kandidaten valllen daar al af. Ik zie ook aanwas in nieuwe chauffeurs. Ik ben 40 en ze zijn bijna allemaal net zo oud of ouder dan mij. Dan nog de chauffeurs die er al zijn. Bijna allemaal 50+ dus je heb straks een heel groot gedeelte wat tussen nu en 20 jaar met pensioen gaan. Er moet dus eigenlijk constant vanaf nu nieuwe chauffeurs bijkomen. Verloop is ook groot. Elk OV vervoerder heeft mensen nodig, dus je kan makkelijk switchen en ze vissen allemaal in dezelfde vijver. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 19:21 |
Dat is al tientallen jaren zo, 55 + zijn te duur en niet flexibel een kennis van me, heel slimme vent werd werkloos toen ie 58 was, is daarna nooit meer aan de slag gekomen, beetje bijklussen als schilder , en dat was het wel had en heel goede baan als verkoper maar bedrijf ging fors afslanken | |
Lord_Vetinari | zondag 4 mei 2025 @ 19:38 |
| |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 19:46 |
Te duur? Dat blijft wel vreemd. Al ben je bijvoorbeeld 62. Bij een cao, en maakt een compleet andere stap in een branche zonder ervaring begin je gewoon onder aan de ladder en heb je minder dan bijvoorbeeld een 30 jarige die al vanaf zijn 18e bij dezelfde werkgever werkt. Mogelijk heb je dan mbt een trede iets meer mbt jongere personen in dezelfde schaal maar sta je gewoon onder aan de lijst. Let wel een organisatie met een fatsoenlijke cao en gelijke functie. Maar in schaal sta je gewoon onder aan de ladder zonder ervaring in desbetreffend beroep. Alleen organisaties zonder een fatsoenlijke coa kun je dit soort waanzin verwachten. En dan ben je inderdaad al snel te duur en niet flexibel en gaat men er vaak ook nog eens vanuit dat ouderen zich vaker ziek melden dat niet altijd het geval is. Dat is ook maar een aanname. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 19:47 |
misschien wel belangrijker is dat je in de organisatie moet passen en men na een voorstel rondje de afdeling vraagt om een definitieve keuze vraagt en vooral de jonge dames die hebben het niet op oude mannen he wat saaaai zeggen ze dan die huppelkutjes | |
Cupfighter | zondag 4 mei 2025 @ 19:49 |
Daar had al lang eerder wat op bedacht moeten worden maar van lange termijn politiek hebben ze nooit gehoord in Den Haag | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 19:53 |
Dat werkt niet bij uitvoerende beroepen. Leuk voor mogelijk admistratieve banen en ander kantoorwerk waar dat mogelijk is. Maar een vak is daar niet mee te vergelijken. Het zou ook bizar zijn als ik als beginnend lasser zonder ervaring die zich op 50-60 jarige leeftijd laat omscholen meer salaris zou hebben als een lasser die inmiddels 17 jaar ervaring heeft die mogelijk 35 is | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 20:43 |
nou en daarom komt een oudere niet aan het werk, ook niet voor een aanvang salaris , en men denkt dat gaat die oudere tegenstaan en dat denk ik ook en issie wel bereid om te luisteren naar een jongen die zijn zoon zou kunnen zijn | |
Cupfighter | zondag 4 mei 2025 @ 20:54 |
Met deze regering gaat toch het hele land naar de Filipijnen dus waarom halen we ze hierheen | |
TweedeKlum | zondag 4 mei 2025 @ 21:14 |
Kunnen lekker uitgebuit worden aangezien er nul zicht is of ze door het uitzendbureau netjes betaald worden. | |
michaelmoore | zondag 4 mei 2025 @ 21:19 |
met de bus naar de Filistijnen , anders moeten we lopen Maar ik hoop dat de Filistijnen niet zo ver is als de Filipijnen want dat is me toch een pokken eind , en je moet nog zwemmen ook | |
Cherni | zondag 4 mei 2025 @ 21:31 |
Tja als je dat niet kunt houd het op. Alle respect voor ouderen. Maar ik had ook een teammanager in de leeftijd van mijn middelste dochter. Geen probleem mee als het mes van twee kanten blijft snijden. Verder prima meid en teammanager. Ja er bestaan werkelijk uitstekende teammanagers die ook bereid zijn te luisteren en de discussie aan te gaan op een rustige manier waarbij beide partijen met een onderbouwd verhaal komen. Het zijn niet allemaal nutteloze krachten. Van de andere kant moeten die vooroordelen ook niet zomaar klakkeloos worden aangenomen. Best veel ouderen die nog prima functioneren als ze nog gezond zijn en willen werken. [ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 04-05-2025 21:41:04 ] | |
MoreDakka | maandag 5 mei 2025 @ 00:03 |
Dus arbeidsmigranten zijn goed. Gotcha. | |
vainsteinsvainsteins | maandag 5 mei 2025 @ 00:06 |
Volgens mij heeft half FOK! een Filipijnse vrouw naar Nederland gehaald dus over die 5 mannen hoeft men niet te vallen. | |
Whiskers2009 | maandag 5 mei 2025 @ 00:52 |
Dan ik. | |
Hexagon | maandag 5 mei 2025 @ 08:12 |
Of noodzakelijk kwaad. Zolang men weigert over de gevolgen te spreken van ze weten. | |
MoreDakka | maandag 5 mei 2025 @ 15:28 |
Ik neem aan dat je weren bedoelt. En niemand weigert daar over te praten hoor, het is alleen zo dat er niemand is die het OV af wil schaffen. Als jij daar een balletje voor op wil gooien, ga je gang. | |
michaelmoore | maandag 5 mei 2025 @ 16:21 |
ja ik heb er een keer eentje (moeder van 2 volwassen kinderen ) naar Nederland gehaald ja uit Zamboanga , via dateinasia , voor drie maanden he, ging prima, vlekkeloos geen verlenging , dat doen we niet geen betere vrouwen dan Filipijnse vrouwen, klein dat wel [ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2025 18:50:48 ] | |
CarbonC | maandag 5 mei 2025 @ 19:23 |
En geen belasting betalen over de eerste 30% van je inkomen, uiteraard. | |
michaelmoore | maandag 5 mei 2025 @ 19:29 |
ik denk niet dat de Expat regeling van kracht is op hen, zeker niet als ze niet fatsoenlijk betaald worden ik mag hopen dat ze fatsoenlijke woonruimte hebben [ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2025 20:13:20 ] | |
CarbonC | maandag 5 mei 2025 @ 19:30 |
![]() ![]() ![]() |