Je bent gewoon een luie uitvreterquote:Op zondag 4 mei 2025 11:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoef niet te werken want ik ben te mooi van geest en uiterlijk.
niet iedereen die niet kan werken is een uitvreter, sommigen zijn ook te zeer beperktquote:
Zo'n cabine is toch wel af te sluiten?quote:Op zondag 4 mei 2025 12:18 schreef Cherni het volgende:
Overigens was er maar een dag in het jaar dat ik altijd verlof opnam. Dat was met Koninginnedag/Koningsdag. In al die jaren is het ooit een keer geweest dat ik dacht dat mijn einde nabij was. Sinds die dag heb ik nooit meer gewerkt op die dag. En ik kan heel wat hebben. Maar die dag in Eindhoven waar mensen voor mijn trein in het spoor sprongen, mijn cabine binnen gestormd kwamen en met bier smeten, bespuigde, de conductrice fysiek aanpakte etc was ik er wel klaar mee op die dag. Maar dat is dan ook de enige dag geweest dat ik mij echt bedreigd voelde. Voor de rest heb je zi nu en dan wel een slechte dag maar in mijn geval prima te beheersen.
En je geestelijke toestand werkt ook niet echt in je voordeel, natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoef niet te werken want ik ben te mooi van geest en uiterlijk.
Waarom worden die mensen hier dan toegelaten? Het zijn er namelijk ondanks een dalende trend nogal veel. Van sommigen groepen ruim een kwart tot zelfs meer dan de helft, zeven jaar na het toekennen van een verblijfsvergunning.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 07:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wie nu nog in de bijstand zit, heeft over het algemeen nogal wat beperkingen. We zitten al jaren met een oververhitte arbeidsmarkt, die bron van arbeidskrachten is echt wel uitgeknepen…
Uiteraard, maar ja als je stapvoets met een aanwijzing langs een perron moet komen en mensen springen in het spoor zul je toch die cabine moeten uitkomen om ze uit het spoor te halen. En zodra je die cabine uitkomt word je al belaagd. Maar ze hadden er wel van geleerd in Einhoven. De opvolgende jaren hebben ze een crowdcontrole gaan toepassen voor station Eindhoven. Een speciaal team ingehuurd waardoor compleet overvolle perrons vol met dronken personen niet meer mogelijk is.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n cabine is toch wel af te sluiten?
Hoe kan het dan dat het onveilig is om alleen over straat te lopen in bijvoorbeeld, Mali, Zuid-Afrika, Togo, Nigeria of een ander Afrikaans land, maar kan je prima alleen reizen in bijvoorbeeld de Filipijnen, Maleisië, Thailand, Indonesië?quote:
Je kan ook niet veilig reizen in sommige wijken in Colombia, Mexico, Brazilië... TONDO, San Andres probeer daar maar doorheen te gaan in de Filipijnen.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:32 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat het onveilig is om alleen over straat te lopen in bijvoorbeeld, Mali, Zuid-Afrika, Togo, Nigeria of een ander Afrikaans land, maar kan je prima alleen reizen in bijvoorbeeld de Filipijnen, Maleisië, Thailand, Indonesië?
Kies je bewust weer voor dit verouderde staatje?quote:Op zondag 4 mei 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom worden die mensen hier dan toegelaten? Het zijn er namelijk ondanks een dalende trend nogal veel. Van sommigen groepen ruim een kwart tot zelfs meer dan de helft, zeven jaar na het toekennen van een verblijfsvergunning.
[ afbeelding ]
ik dacht dat D66 dit altijd tegen hield , die was meer voor het knuffelenquote:Op zondag 4 mei 2025 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kies je bewust weer voor dit verouderde staatje?
Hier een wat actueler bericht https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-voor-statushouders
Er is op dat thema en in de arbeidsmarkt namelijk echt wel iets veranderd.
Maar wat mij betreft zouden asielzoekers vanaf dag één aan het werk mogen. Alleen is dat niet zo populair onder de rechtse partijen die het voor het zeggen hebben…
Wijken versus een heel land is nogal een verschil vind je niet?quote:Op zondag 4 mei 2025 12:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan ook niet veilig reizen in sommige wijken in Colombia, Mexico, Brazilië... TONDO, San Andres probeer daar maar doorheen te gaan in de Filipijnen.
Je doet nu voorkomen alsof heel Afrika onveilig is.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Wijken versus een heel land is nogal een verschil vind je niet?
Niet allemaal. Maar veel wel.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je doet nu voorkomen alsof heel Afrika onveilig is.
quote:
In tegenstelling tot jullie ben ik geen rijke werkgever.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En je geestelijke toestand werkt ook niet echt in je voordeel, natuurlijk.
Apart als je dat hoort...quote:Op zondag 4 mei 2025 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen zou jij daar zelf al voor zakken.
[..]
Neuh https://d66.nl/nieuws/laa(...)-sneller-integreren/quote:Op zondag 4 mei 2025 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik dacht dat D66 dit altijd tegen hield , die was meer voor het knuffelen
alleen woonruimte is een probleem en nu eindelijk is Rob Jetten ook voor flinke woningbouw, dat kan een doorbraak worden
Het lijkt me ook beslist een prachtig beroep. En je mag er inderdaad trots op zijn dat het jouw gegund was om dat te doen, want het is beslist niet iedereen gegund die het wil. Ik heb wel eens gehoord dat de selectie best wel streng is en dat lang niet iedereen door de selectie komt.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:45 schreef Cherni het volgende:
Dat ik graag schrijf over het vak machinist zegt natuurlijk wel dat ik met volle plezier deze functie met trots heb mogen uitvoeren en mij dat ook gegund was.
Dit verbaast me een beetje dat je ook als machinist zoveel contact had met reizigers. Ik dacht altijd dat je als machinist maar heel weinig contact met reizigers had, dit uiteraard in tegenstelling tot de conducteur die wel voortdurend tussen de reizigers is.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:45 schreef Cherni het volgende:
Ik kan een boek schrijven over alle mooie dingen die ik heb meegemaakt.Mooie gesprekken met reizigers, reizigers die je bedanken etc.
Verouderd? De statistiek die ik toon is uit 2023. Precies de gegevens waar het door jou gelinkte artikel ook naar verwijst.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kies je bewust weer voor dit verouderde staatje?
Hier een wat actueler bericht https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-voor-statushouders
Er is op dat thema en in de arbeidsmarkt namelijk echt wel iets veranderd.
Maar wat mij betreft zouden asielzoekers vanaf dag één aan het werk mogen. Alleen is dat niet zo populair onder de rechtse partijen die het voor het zeggen hebben…
Zoals ik dus al had benoemd is het merendeel toch nog altijd zonder werk. Mijn vraag blijft dan ook staan:quote:Voor statushouders is werk steeds vaker de belangrijkste bron van inkomsten als ze langer in Nederland zijn. In hun eerste jaar waren bijna alle statushouders die in 2014 een vergunning kregen afhankelijk van een uitkering of hadden geen inkomen. In 2023 had 47 procent werk als belangrijkste inkomstenbron. Statushouders die in de afgelopen jaren een verblijfsvergunning kregen, hadden sneller een baan dan de groep die langer geleden een vergunning ontving. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
quote:Op zondag 4 mei 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom worden die mensen hier dan toegelaten? Het zijn er namelijk ondanks een dalende trend nogal veel. Van sommigen groepen ruim een kwart tot zelfs meer dan de helft, zeven jaar na het toekennen van een verblijfsvergunning.
[ afbeelding ]
Die gaat over reisadviezen voor Nederlanders, niet over welke landen voor hun eigen inwoners veilig zijn.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:51 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Niet allemaal. Maar veel wel.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/kleurcode-per-land
Dat ik veel contact heb gehad met reizigers is dat ik vaak mijn pauze nam op het perron. Zeker in de zomer, of dat ik een trein moest overnemen en al ruim op tijd aanwezig was. Ook bij stremmingen heb je toch vaak contact met reizigers. Of als je een rangeerdienst hebt en daardoor op je standplaats veel treinen moet afrangeren van en naar het perron. En al heeft een trein 20 min vertraging dan nog ben je aanwezig op de tijd die oorspronkelijk van toepassing is. Je weet nooit of die 20 min kloppen. Het kan zijn dat die 20 maar 15 min blijkt te zijn. Dat is ook vaak de fout die reizigers maken. Horen 20 min via de omroep. Denken nog even te gaan winkelen en missen de trein omdat hij maar 10 tot 15 min vertraging had.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het lijkt me ook beslist een prachtig beroep. En je mag er inderdaad trots op zijn dat het jouw gegund was om dat te doen, want het is beslist niet iedereen gegund die het wil. Ik heb wel eens gehoord dat de selectie best wel streng is en dat lang niet iedereen door de selectie komt.
[..]
Dit verbaast me een beetje dat je ook als machinist zoveel contact had met reizigers. Ik dacht altijd dat je als machinist maar heel weinig contact met reizigers had, dit uiteraard in tegenstelling tot de conducteur die wel voortdurend tussen de reizigers is.
Maar nu je toch over je ervaring als machinist vertelt, heb je ooit een aanrijding met een persoon meegemaakt? Dat hoop je natuurlijk nooit mee te maken, maar ik heb begrepen dat bijna geen enkele machinst daar in zijn loopbaan aan ontkomt.
quote:Waarom een au pair uit de Filipijnen?
Au pairs uit de Filipijnen staan bekend om hun uiterst lieve, verantwoordelijke, bescheiden, betrouwbare en zorgzame karakter. Zij leren al van jongs af aan om te zorgen voor hun broertjes, zusjes en seniore familieleden en doen dit dan ook graag, met veel liefde.
Eenieder die een Filipijnse au pair gehad heeft zal dit zonder enige twijfel bevestigen!
In de Filipijnen is Engels de tweede taal. Hierdoor kan uw Filipijnse au pair goed met u communiceren. Als u kinderen heeft, dan kunnen zij als bijkomend voordeel de Engelse taal met de au pair oefenen.
Aangezien de financiële situatie in de Filipijnen veel minder goed is dan in Nederland en de salarissen daar vele malen lager zijn, is het voor veel Filipijnen een onmogelijke droom om naar Europa te kunnen komen en de cultuur te ervaren.
U kunt er dan ook op rekenen dat uw Filipijnse au pair erg blij zal zijn met het culturele uitwisselingsprogramma, omdat dit haar droom tot werkelijkheid heeft gemaakt. Dit draagt verder bij aan een goede sfeer binnen het gezin.
Of die geven hun huisvesting aan de Filipijnen die wel werken?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:37 schreef RotatoR het volgende:
We hebben nog zat werkloze statushouders die de hele dag niets doen. Zet hun dan eerst aan het werk.
Dat klopt. Maar ik bedoel aan te geven dat migranten uit landen van Afrika vaak meer overlast veroorzaken dan migranten uit Oost Azië. De kaart hierboven geeft dat ook mooi weer.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die gaat over reisadviezen voor Nederlanders, niet over welke landen voor hun eigen inwoners veilig zijn.
Dit is een discussie die we in de loop van de tijd steeds meer gaan zien, naarmate vergrijzing wereldwijd toeneemt. Juist nu zou een politieke en maatschappelijke discussie over automatisering en wenselijke sectoren in Nederland op lange termijn enorme voordelen beiden. Alleen ik zie het niet gebeuren...quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.
Alleen wil niemand het daar ooit over hebben.
quote:Op zondag 4 mei 2025 13:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.completeaupai(...)r-uit-de-filipijnen/
ook voor de bejaarden zorg thuis is dit ene goede zaak, maar dan moeten ze wel een rijbewijs hebben
[..]
Het is natuurlijk totaal niet racistisch om deze eigenschappen aan een hele etniciteit te koppelen om die beter te verkopen.quote:hun uiterst lieve, verantwoordelijke, bescheiden, betrouwbare en zorgzame karakter
ftfy.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.
Alleen wil niemand in Den Haag het daar ooit over hebben.
Toch is dat niet helemaal waar.quote:
Ik weet niet hoe jij rekent. Maar met 2014 plus 7 kom ik op 2021, toen corana de arbeidsmarkt niet per se makkelijker maakte.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verouderd? De statistiek die ik toon is uit 2023. Precies de gegevens waar het door jou gelinkte artikel ook naar verwijst.
[..]
Ik kan me goed vinden in dat betoog. Alleen. Zijn buschauffeurs nou net iets waar je niet echt zonder kuntquote:Op zondag 4 mei 2025 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch is dat niet helemaal waar.
https://groenlinkspvda.nl(...)-op-arbeidsmigratie/
Dit best een uitgebreid verhaal, waarin ook geconcludeerd wordt dat bepaald werk beter kan verdwijnen uit Nederland.
Nee, maar als er minder chauffeurs met pakketjes gaan rondrijden dan heb je meer chauffeurs om bussen met mensen rond te rijden, toch?quote:Op zondag 4 mei 2025 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me goed vinden in dat betoog. Alleen. Zijn buschauffeurs nou net iets waar je niet echt zonder kunt
https://www.completeaupai(...)r-uit-de-filipijnen/quote:Op zondag 4 mei 2025 14:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Het is natuurlijk totaal niet racistisch om deze eigenschappen aan een hele etniciteit te koppelen om die beter te verkopen.
Dat klopt, maar zie ze maar eens over te halen. Zijn toch twee behoorlijk verschillende beroepen.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar als er minder chauffeurs met pakketjes gaan rondrijden dan heb je meer chauffeurs om bussen met mensen rond te rijden, toch?
Haha, dat klopt natuurlijk. Ik denk ook dat we nooit meer echt zonder arbeidsmigratie kunnen. Maar er zijn wel flinke uitwassen waar tegen opgetreden moet worden. Dat haalt de druk er al wat vanaf denk ik.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me goed vinden in dat betoog. Alleen. Zijn buschauffeurs nou net iets waar je niet echt zonder kunt
Het is vooral het goedkope uitbuiten wat veel mensen, inlcuis mijzelf, stoort. Vroeger hoorde je nog wel eens dat ''nederlanders te lui zijn/zich te goed voelden'' voor dat werk. Dat gelooft gelukkig niemand meer.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, dat klopt natuurlijk. Ik denk ook dat we nooit meer echt zonder arbeidsmigratie kunnen. Maar er zijn wel flinke uitwassen waar tegen opgetreden moet worden. Dat haalt de druk er al wat vanaf denk ik.
nou dat magquote:Op zondag 4 mei 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is vooral het goedkope uitbuiten wat veel mensen, inlcuis mijzelf, stoort. Vroeger hoorde je nog wel eens dat ''nederlanders te lui zijn/zich te goed voelden'' voor dat werk. Dat gelooft gelukkig niemand meer.
Nee, maar als het je wel om het geld te doen is is het blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg voor een Nederlander die al dan niet een gezin wil onderhouden.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat mag
ik wek zelf na mijn pensioen ook als chauffeur en met veel plezier, en voor het geld hoef ik het niet te doen
prima als je gezond bent
nee als je ervan moet leven dan is het geen vetpot ,quote:Op zondag 4 mei 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar als het je wel om het geld te doen is is het blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg voor een Nederlander die al dan niet een gezin wil onderhouden.
De pakketbezorger rijdt meestal in een bestelbus waarvoor rijbewijs B voldoende is. Als je ze wil bijscholen of omscholen tot buschauffeur, dan zul je ze dus een (dure?) opleiding tot buschauffeur moeten geven.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat klopt, maar zie ze maar eens over te halen. Zijn toch twee behoorlijk verschillende beroepen.
Al is de wildgroei van pakketbezorging mij ook een doorn in het oog.
De data in het artikel die jij deelt is ook niet gebaseerd op bevinden uit het huidige jaar, maar gaat tot maximaal 2023. Kortom, dan betreft dit ook verouderde data. Die trouwens precies dezelfde conclusies trekt. Namelijk dat het merendeel werkloos is.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij rekent. Maar met 2014 plus 7 kom ik op 2021, toen corana de arbeidsmarkt niet per se makkelijker maakte.
Het in nu 2025. Dus ja, dat is verouderde data die je hanteert.
die paar duizend aftrekbare kosten voor een rijbewijs is nooit een beletsel geweest voor een busbedrijfquote:Op zondag 4 mei 2025 16:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De pakketbezorger rijdt meestal in een bestelbus waarvoor rijbewijs B voldoende is. Als je ze wil bijscholen of omscholen tot buschauffeur, dan zul je ze dus een (dure?) opleiding tot buschauffeur moeten geven.
dat is sneu voor hem , maar hoort erbijquote:Overigens lijkt pakketbezorger me zeker geen licht beroep.
Ik woon op de bovenste woonlaag in een portiek zonder lift. Iedere keer als ik iets bestel, moet de pakketbezorger de trap omhoog lopen.
Daar vallen natuurlijk veel sectoren onder op midden niveau. Het probleem is dat onze salarissen op 2 verdieners gebaseerd is. Als alleenstaande heb je inderdaad zware papieren. Zeker als starter en zit met behoorlijke vaste lasten. En daar zou ik eerlijk gezegd ook niet mee willen ruilen. De huren zijn gigantisch als je net buiten de subsidieregeling valt. Kan mij de frustratie dan ook wel goed voorstellen.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar als het je wel om het geld te doen is is het blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg voor een Nederlander die al dan niet een gezin wil onderhouden.
ga je gangquote:Op zondag 4 mei 2025 14:54 schreef Qarrad het volgende:
Dezelfde tekst kun je gebruiken voor een mailorderbruidje.
Om dit er even uit te vissen, dit is dan ook het probleem. Het leven in Nederland is gewoon te duur geworden.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:09 schreef Cherni het volgende:
Het is natuurlijk onmogelijk om een functie op mbo 3 niveau een gigantisch salaris aan te bieden als starter. Hoe graag ik dat zou willen maar is niet te realiseren.
Kan er weinig aan doen dat voor veel fokkers alleen asielzoekers, linksch en europa de oorzaak zijn van alles.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hier ook niet gezien de standaard reacties die ik erop krijg.
Ben het wel met je eens. Maar och laat mensen maar lachen dat je zogenaamd simpel werk uitvoerd. Probeer het in je bovenkamer zo goed mogelijk te maken. Mogelijk komt er wel een tijd dat men niet neerkijkt op de arbeider die met de handen werkt. En ik merk dat er toch steeds meer respect komt voor mensen die met de handen werken.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Om dit er even uit te vissen, dit is dan ook het probleem. Het leven in Nederland is gewoon te duur geworden.
Combineer dat met de bloedvervelende eigenschap om neer te kijken op ''werken met de handen'' en je hebt het plaatje bijna compleet. Nederland zit vol met hbo+ managers, coaches, consultants en allerlei dienstenberoepen. Het houdt een keer op als je niemand meer kan consulten of managen natuurlijk, omdat niemand zit te wachten op een ''normaal'' beroep waar je evengoed niet van kan leven omdat het salaris niet voldoende is. Ofja.. dat is het eigenlijk wel als je het afzet naar het werk wat je doet, maar de kosten voor levensonderhoud, wonen enzovoorts zijn veel te hoog.
De rot zit behoorlijk diep.
ja en dat zijn ze echt niet gewend want het zijn echt heel lieve mensen, met hun 7 persoons brommersquote:Op zondag 4 mei 2025 17:33 schreef SemperLibertas het volgende:
Worden die arme chauffeurs uit de Filipijnen straks geconfronteerd met onze 'jongeren'![]()
Nou, lekker dan
Ja, wel in alle redelijkheid. Uitbuiting hoort daar niet bij. Je zegt het zelf al. Een pensioen. Dat geeft wel enigzins aan dat je arbeidsvoorwaarden goed moeten zijn.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat mag
wie te rot is om te werken die moet thuis blijven
ik werk zelf na mijn pensioen ook drie dagen per week als chauffeur en met veel plezier, en voor het geld hoef ik het niet te doen
prima als je gezond bent
nog een paar jaar en dan neemt autonoom vervoer het overquote:Op zondag 4 mei 2025 18:51 schreef Knip het volgende:
Hebben we hier geen mensen die dat kunnen doen? Als bijvoorbeeld een uitgerangeerde staatssecretaris als buschauffeur aan de slag zou gaan?
Mwa weet ook dat er een hoop 55ers zijn die nergens meer worden aangenomen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het aantal mensen in Nederland dat werkt is dan ook nog nooit zo groot geweest…
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20met%2034%20duizend.
De beroepsbevolking is al behoorlijk uitgeknepen. We hebben gewoon meer werk dan mensen.
Ofwel, we moeten eens goed na gaan denken wat voor werk we wel en niet in Nederland willen uitvoeren.
Dat je slim bent betekent nog niet dat je buschauffeur kan worden. Psychologische test moet je doen, reactietest. Een hele hoop kandidaten valllen daar al af.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:51 schreef Knip het volgende:
Hebben we hier geen mensen die dat kunnen doen? Als bijvoorbeeld een uitgerangeerde staatssecretaris als buschauffeur aan de slag zou gaan?
Dat is al tientallen jaren zo, 55 + zijn te duur en niet flexibelquote:Op zondag 4 mei 2025 18:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa weet ook dat er een hoop 55ers zijn die nergens meer worden aangenomen.
In mijn familie ook, altijd een eigen zaak gehad en wil nu de zorg in, gewoon onderaan laag geschoold werk doen als voldoening (niet voor het salaris)
Op alle vacatures waar ze mensen zonder diploma zoeken wordt ze niet aangenomen.
Laatst in de telegraaf ook een stuk dat er echt heel veel mensen zijn die niet meer aan de bak komen omdat ze te oud zijn.
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:13 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat je slim bent betekent nog niet dat je buschauffeur kan worden. Psychologische test moet je doen, reactietest. Een hele hoop kandidaten valllen daar al af.
Ik zie ook aanwas in nieuwe chauffeurs. Ik ben 40 en ze zijn bijna allemaal net zo oud of ouder dan mij als ik. Dan nog de chauffeurs die er al zijn. Bijna allemaal 50+ dus je heb straks een heel groot gedeelte wat tussen nu en 20 jaar met pensioen gaan. Er moet dus eigenlijk constant vanaf nu nieuwe chauffeurs bijkomen.
Verloop is ook groot. Elk OV vervoerder heeft mensen nodig, dus je kan makkelijk switchen en ze vissen allemaal in dezelfde vijver.
Te duur? Dat blijft wel vreemd. Al ben je bijvoorbeeld 62. Bij een cao, en maakt een compleet andere stap in een branche zonder ervaring begin je gewoon onder aan de ladder en heb je minder dan bijvoorbeeld een 30 jarige die al vanaf zijn 18e bij dezelfde werkgever werkt. Mogelijk heb je dan mbt een trede iets meer mbt jongere personen in dezelfde schaal maar sta je gewoon onder aan de lijst. Let wel een organisatie met een fatsoenlijke cao en gelijke functie. Maar in schaal sta je gewoon onder aan de ladder zonder ervaring in desbetreffend beroep.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is al tientallen jaren zo, 55 + zijn te duur en niet flexibel
een kennis van me, heel slimme vent werd werkloos toen ie 58 was, is daarna nooit meer aan de slag gekomen, beetje bijklussen als schilder , en dat was het wel
had en heel goede baan als verkoper maar bedrijf ging fors afslanken
misschien wel belangrijker is dat je in de organisatie moet passen en men na een voorstel rondje de afdeling vraagt om een definitieve keuze vraagt en vooral de jonge dames die hebben het niet op oude mannenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Te duur? Dat blijft wel vreemd. Al ben je bijvoorbeeld 62. Bij een cao, en maakt een compleet andere stap in een branche zonder ervaring begin je gewoon onder aan de ladder en heb je minder dan bijvoorbeeld een 30 jarige die al vanaf zijn 18e bij dezelfde werkgever werkt. Mogelijk heb je dan mbt een trede iets meer mbt jongere personen in dezelfde schaal maar sta je gewoon onder aan de lijst. Let wel een organisatie met een fatsoenlijke cao en gelijke functie.
Alleen organisaties zonder een fatsoenlijke coa kun je dit soort waanzin verwachten. En dan ben je inderdaad al snel te duur en niet flexibel en gaat men er vaak ook nog eens vanuit dat ouderen zich vaker ziek melden dat niet altijd het geval is. Dat is ook maar een aanname.
Daar had al lang eerder wat op bedacht moeten worden maar van lange termijn politiek hebben ze nooit gehoord in Den Haagquote:Op zondag 4 mei 2025 14:47 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit is een discussie die we in de loop van de tijd steeds meer gaan zien, naarmate vergrijzing wereldwijd toeneemt. Juist nu zou een politieke en maatschappelijke discussie over automatisering en wenselijke sectoren in Nederland op lange termijn enorme voordelen beiden. Alleen ik zie het niet gebeuren...
Dat werkt niet bij uitvoerende beroepen. Leuk voor mogelijk admistratieve banen en ander kantoorwerk waar dat mogelijk is. Maar een vak is daar niet mee te vergelijken. Het zou ook bizar zijn als ik als beginnend lasser zonder ervaring die zich op 50-60 jarige leeftijd laat omscholen meer salaris zou hebben als een lasser die inmiddels 17 jaar ervaring heeft die mogelijk 35 isquote:Op zondag 4 mei 2025 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien wel belangrijker is dat je in de organisatie moet passen en men na een voorstel rondje de afdeling om een keuze vraagt
nou en daarom komt een oudere niet aan het werk, ook niet voor een aanvang salaris ,quote:Op zondag 4 mei 2025 19:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat werkt niet bij uitvoerende beroepen. Leuk voor mogelijk admistratieve banen en ander kantoorwerk waar dat mogelijk is. Maar een vak is daar niet mee te vergelijken. Het zou ook bizar zijn als ik als beginnend lasser zonder ervaring die zich op 50-60 jarige leeftijd laat omscholen meer salaris zou hebben als een lasser die inmiddels 17 jaar ervaring heeft die mogelijk 35 is
met de bus naar de Filistijnen , anders moeten we lopenquote:Op zondag 4 mei 2025 20:54 schreef Cupfighter het volgende:
Met deze regering gaat toch het hele land naar de Filipijnen dus waarom halen we ze hierheen
Tja als je dat niet kunt houd het op. Alle respect voor ouderen. Maar ik had ook een teammanager in de leeftijd van mijn middelste dochter. Geen probleem mee als het mes van twee kanten blijft snijden. Verder prima meid en teammanager. Ja er bestaan werkelijk uitstekende teammanagers die ook bereid zijn te luisteren en de discussie aan te gaan op een rustige manier waarbij beide partijen met een onderbouwd verhaal komen. Het zijn niet allemaal nutteloze krachten.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou en daarom komt een oudere niet aan het werk, ook niet voor een aanvang salaris ,
en men denkt dat gaat die oudere tegenstaan en dat denk ik ook
en issie wel bereid om te luisteren naar een jongen die zijn zoon zou kunnen zijn
Dus arbeidsmigranten zijn goed. Gotcha.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, die kunnen we dan ook niet missen. Dus dan omschrijf je meteen het probleem.
Of noodzakelijk kwaad. Zolang men weigert over de gevolgen te spreken van ze weten.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus arbeidsmigranten zijn goed. Gotcha.
Ik neem aan dat je weren bedoelt. En niemand weigert daar over te praten hoor, het is alleen zo dat er niemand is die het OV af wil schaffen. Als jij daar een balletje voor op wil gooien, ga je gang.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of noodzakelijk kwaad. Zolang men weigert over de gevolgen te spreken van ze weten.
ja ik heb er een keer eentje (moeder van 2 volwassen kinderen ) naar Nederland gehaald jaquote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Volgens mij heeft half FOK! een Filipijnse vrouw naar Nederland gehaald dus over die 5 mannen hoeft men niet te vallen.
En geen belasting betalen over de eerste 30% van je inkomen, uiteraard.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de Cao van kracht is.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de Cao van kracht is.
ik denk niet dat de Expat regeling van kracht is op hen, zeker niet als ze niet fatsoenlijk betaald wordenquote:Op maandag 5 mei 2025 19:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En geen belasting betalen over de eerste 30% van je inkomen, uiteraard.
ik mag hopen dat ze fatsoenlijke woonruimte hebbenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Betekent ook dat er veel te verdienen valt voor de detacheerder. Je kunt zo'n Filipijn het minimumloon geven, en vervolgens een flinke rekening naar het vervoersbedrijf sturen.
Als je dan ook nog de Filipijn woonruimte aanbiedt (bijvoorbeeld ergens in een wooncontainer) en hem een hoge huur laat betalen, weet je dat je binnenloopt als 'bemiddelingsbureau'.
quote:Op maandag 5 mei 2025 19:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ze fatsoenlijke woonruimte hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |