abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2025 @ 14:21:07 #226
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_217534607
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die gaat over reisadviezen voor Nederlanders, niet over welke landen voor hun eigen inwoners veilig zijn.
Dat klopt. Maar ik bedoel aan te geven dat migranten uit landen van Afrika vaak meer overlast veroorzaken dan migranten uit Oost Azië. De kaart hierboven geeft dat ook mooi weer.
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 14:31:16 #227
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217534739
Kennen jullie het verhaal van marktwerking? Je weet wel, dat als er vraag naar persooneel is de salarissen meestijgen enzovoorts?

Ik ook niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217534953
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.

Alleen wil niemand het daar ooit over hebben.
Dit is een discussie die we in de loop van de tijd steeds meer gaan zien, naarmate vergrijzing wereldwijd toeneemt. Juist nu zou een politieke en maatschappelijke discussie over automatisering en wenselijke sectoren in Nederland op lange termijn enorme voordelen beiden. Alleen ik zie het niet gebeuren...
  zondag 4 mei 2025 @ 14:54:58 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217535039
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.completeaupai(...)r-uit-de-filipijnen/
ook voor de bejaarden zorg thuis is dit ene goede zaak, maar dan moeten ze wel een rijbewijs hebben
[..]

quote:
hun uiterst lieve, verantwoordelijke, bescheiden, betrouwbare en zorgzame karakter
Het is natuurlijk totaal niet racistisch om deze eigenschappen aan een hele etniciteit te koppelen om die beter te verkopen.

Dezelfde tekst kun je gebruiken voor een mailorderbruidje.
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 15:04:51 #230
pi_217535164
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.

Alleen wil niemand in Den Haag het daar ooit over hebben.
ftfy.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 4 mei 2025 @ 15:37:31 #231
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217535545
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
ftfy.
Toch is dat niet helemaal waar.
https://groenlinkspvda.nl(...)-op-arbeidsmigratie/

Dit best een uitgebreid verhaal, waarin ook geconcludeerd wordt dat bepaald werk beter kan verdwijnen uit Nederland.
  zondag 4 mei 2025 @ 15:39:08 #232
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217535564
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Verouderd? De statistiek die ik toon is uit 2023. Precies de gegevens waar het door jou gelinkte artikel ook naar verwijst.
[..]

Ik weet niet hoe jij rekent. Maar met 2014 plus 7 kom ik op 2021, toen corana de arbeidsmarkt niet per se makkelijker maakte.

Het in nu 2025. Dus ja, dat is verouderde data die je hanteert.
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 15:46:32 #233
pi_217535652
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Toch is dat niet helemaal waar.
https://groenlinkspvda.nl(...)-op-arbeidsmigratie/

Dit best een uitgebreid verhaal, waarin ook geconcludeerd wordt dat bepaald werk beter kan verdwijnen uit Nederland.
Ik kan me goed vinden in dat betoog. Alleen. Zijn buschauffeurs nou net iets waar je niet echt zonder kunt :P
  zondag 4 mei 2025 @ 15:47:23 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217535666
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan me goed vinden in dat betoog. Alleen. Zijn buschauffeurs nou net iets waar je niet echt zonder kunt :P
Nee, maar als er minder chauffeurs met pakketjes gaan rondrijden dan heb je meer chauffeurs om bussen met mensen rond te rijden, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 4 mei 2025 @ 15:50:51 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217535708
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Het is natuurlijk totaal niet racistisch om deze eigenschappen aan een hele etniciteit te koppelen om die beter te verkopen.
https://www.completeaupai(...)r-uit-de-filipijnen/
maar het is wel de waarheid , als je wel eens in de Provence in the Filipijnen bent geweest dan weet je dat ,
niet voor niets dat ze zo vaak verpleegster worden

Ik denk dat de helft van de vrouwen daar verpleegster is en in de emiraten werkt als verpleegster annex kinderoppas

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2025 16:11:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 16:12:47 #236
pi_217536035
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, maar als er minder chauffeurs met pakketjes gaan rondrijden dan heb je meer chauffeurs om bussen met mensen rond te rijden, toch?
Dat klopt, maar zie ze maar eens over te halen. Zijn toch twee behoorlijk verschillende beroepen.

Al is de wildgroei van pakketbezorging mij ook een doorn in het oog.
  zondag 4 mei 2025 @ 16:18:46 #237
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217536104
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Haha, dat klopt natuurlijk. Ik denk ook dat we nooit meer echt zonder arbeidsmigratie kunnen. Maar er zijn wel flinke uitwassen waar tegen opgetreden moet worden. Dat haalt de druk er al wat vanaf denk ik.
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 16:19:48 #238
pi_217536112
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, dat klopt natuurlijk. Ik denk ook dat we nooit meer echt zonder arbeidsmigratie kunnen. Maar er zijn wel flinke uitwassen waar tegen opgetreden moet worden. Dat haalt de druk er al wat vanaf denk ik.
Het is vooral het goedkope uitbuiten wat veel mensen, inlcuis mijzelf, stoort. Vroeger hoorde je nog wel eens dat ''nederlanders te lui zijn/zich te goed voelden'' voor dat werk. Dat gelooft gelukkig niemand meer.
  zondag 4 mei 2025 @ 16:22:09 #239
323876 michaelmoore
pi_217536131
quote:
6s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is vooral het goedkope uitbuiten wat veel mensen, inlcuis mijzelf, stoort. Vroeger hoorde je nog wel eens dat ''nederlanders te lui zijn/zich te goed voelden'' voor dat werk. Dat gelooft gelukkig niemand meer.
nou dat mag
wie te rot is om te werken die moet thuis blijven
ik werk zelf na mijn pensioen ook drie dagen per week als chauffeur en met veel plezier, en voor het geld hoef ik het niet te doen

prima als je gezond bent
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 16:23:27 #240
pi_217536155
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat mag

ik wek zelf na mijn pensioen ook als chauffeur en met veel plezier, en voor het geld hoef ik het niet te doen

prima als je gezond bent
Nee, maar als het je wel om het geld te doen is is het blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg voor een Nederlander die al dan niet een gezin wil onderhouden.
  zondag 4 mei 2025 @ 16:24:11 #241
323876 michaelmoore
pi_217536170
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, maar als het je wel om het geld te doen is is het blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg voor een Nederlander die al dan niet een gezin wil onderhouden.
nee als je ervan moet leven dan is het geen vetpot ,
pi_217536376
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat klopt, maar zie ze maar eens over te halen. Zijn toch twee behoorlijk verschillende beroepen.

Al is de wildgroei van pakketbezorging mij ook een doorn in het oog.
De pakketbezorger rijdt meestal in een bestelbus waarvoor rijbewijs B voldoende is. Als je ze wil bijscholen of omscholen tot buschauffeur, dan zul je ze dus een (dure?) opleiding tot buschauffeur moeten geven.

Overigens lijkt pakketbezorger me zeker geen licht beroep. Ik woon op de bovenste woonlaag in een portiek zonder lift. Iedere keer als ik iets bestel, moet de pakketbezorger de trap omhoog lopen.
  zondag 4 mei 2025 @ 16:59:59 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217536453
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij rekent. Maar met 2014 plus 7 kom ik op 2021, toen corana de arbeidsmarkt niet per se makkelijker maakte.

Het in nu 2025. Dus ja, dat is verouderde data die je hanteert.
De data in het artikel die jij deelt is ook niet gebaseerd op bevinden uit het huidige jaar, maar gaat tot maximaal 2023. Kortom, dan betreft dit ook verouderde data. Die trouwens precies dezelfde conclusies trekt. Namelijk dat het merendeel werkloos is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 4 mei 2025 @ 17:00:44 #244
323876 michaelmoore
pi_217536460
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De pakketbezorger rijdt meestal in een bestelbus waarvoor rijbewijs B voldoende is. Als je ze wil bijscholen of omscholen tot buschauffeur, dan zul je ze dus een (dure?) opleiding tot buschauffeur moeten geven.
die paar duizend aftrekbare kosten voor een rijbewijs is nooit een beletsel geweest voor een busbedrijf
quote:
Overigens lijkt pakketbezorger me zeker geen licht beroep.
Ik woon op de bovenste woonlaag in een portiek zonder lift. Iedere keer als ik iets bestel, moet de pakketbezorger de trap omhoog lopen.
dat is sneu voor hem , maar hoort erbij

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2025 17:08:22 ]
pi_217536529
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar vallen natuurlijk veel sectoren onder op midden niveau. Het probleem is dat onze salarissen op 2 verdieners gebaseerd is. Als alleenstaande heb je inderdaad zware papieren. Zeker als starter en zit met behoorlijke vaste lasten. En daar zou ik eerlijk gezegd ook niet mee willen ruilen. De huren zijn gigantisch als je net buiten de subsidieregeling valt. Kan mij de frustratie dan ook wel goed voorstellen.

Heb je beide een middeninkomen heb je toch al snel 4500 euro netto. Daar moet je toch enigzins mee kunnen rondkomen.

Het is natuurlijk onmogelijk om een functie op mbo 3 niveau een gigantisch salaris aan te bieden als starter. Hoe graag ik dat zou willen maar is niet te realiseren.

Het blijft een moeilijke discussie.
Laat ik het anders stellen. Aan wat voor een salaris netto denk je graag te willen zien voor mbo3 wat enigzins realistisch zou zijn. Natuurlijk ik zou ook graag 5000 euro netto willen verdienen, maar dat is natuurlijk compleet onrealistisch. Het zou al mooi zijn als het salaris meestijgt met de inflatie. Mogelijk is dat een punt dat we nu missen.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:09:20 #246
323876 michaelmoore
pi_217536533
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:54 schreef Qarrad het volgende:

Dezelfde tekst kun je gebruiken voor een mailorderbruidje.
ga je gang
dateinasia is yours to play
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 17:10:09 #247
pi_217536543
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:09 schreef Cherni het volgende:
Het is natuurlijk onmogelijk om een functie op mbo 3 niveau een gigantisch salaris aan te bieden als starter. Hoe graag ik dat zou willen maar is niet te realiseren.
Om dit er even uit te vissen, dit is dan ook het probleem. Het leven in Nederland is gewoon te duur geworden.

Combineer dat met de bloedvervelende eigenschap om neer te kijken op ''werken met de handen'' en je hebt het plaatje bijna compleet. Nederland zit vol met hbo+ managers, coaches, consultants en allerlei dienstenberoepen. Het houdt een keer op als je niemand meer kan consulten of managen natuurlijk, omdat niemand zit te wachten op een ''normaal'' beroep waar je evengoed niet van kan leven omdat het salaris niet voldoende is. Ofja.. dat is het eigenlijk wel als je het afzet naar het werk wat je doet, maar de kosten voor levensonderhoud, wonen enzovoorts zijn veel te hoog.

De rot zit behoorlijk diep.

[ Bericht 14% gewijzigd door Straatcommando. op 04-05-2025 17:15:14 ]
  zondag 4 mei 2025 @ 17:22:13 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217536625
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
ftfy.
Hier ook niet gezien de standaard reacties die ik erop krijg.
  Forum Admin zondag 4 mei 2025 @ 17:24:32 #249
pi_217536634
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hier ook niet gezien de standaard reacties die ik erop krijg.
Kan er weinig aan doen dat voor veel fokkers alleen asielzoekers, linksch en europa de oorzaak zijn van alles.
pi_217536676
quote:
4s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Om dit er even uit te vissen, dit is dan ook het probleem. Het leven in Nederland is gewoon te duur geworden.

Combineer dat met de bloedvervelende eigenschap om neer te kijken op ''werken met de handen'' en je hebt het plaatje bijna compleet. Nederland zit vol met hbo+ managers, coaches, consultants en allerlei dienstenberoepen. Het houdt een keer op als je niemand meer kan consulten of managen natuurlijk, omdat niemand zit te wachten op een ''normaal'' beroep waar je evengoed niet van kan leven omdat het salaris niet voldoende is. Ofja.. dat is het eigenlijk wel als je het afzet naar het werk wat je doet, maar de kosten voor levensonderhoud, wonen enzovoorts zijn veel te hoog.

De rot zit behoorlijk diep.
Ben het wel met je eens. Maar och laat mensen maar lachen dat je zogenaamd simpel werk uitvoerd. Probeer het in je bovenkamer zo goed mogelijk te maken. Mogelijk komt er wel een tijd dat men niet neerkijkt op de arbeider die met de handen werkt. En ik merk dat er toch steeds meer respect komt voor mensen die met de handen werken.

Ik heb makkelijk lullen uiteraard omdat ik de keuze kon maken. En wat anderen dan denken interesseerde mij niets. Ik moet het leuk vinden en mij prettig voelen. Niet de buurman. Mijn diploma zal ik het niet over hebben mede ook een diploma uit de jaren 80 waar je nu je reet mee kunt afvegen. Maar hbo of niet, fuck dacht ik, ik ga dat doen waar ik mij het beste bij voel. Je zit toch voor een groot deel van je leven op een werkvloer in welke functie dan ook. En iedere dag werken met tegenzin ondanks dan een leuk salaris werkt ook niet.

En ik heb ook wel moeite dat starters het in deze tijd moeilijk hebben. Ik heb ook kinderen waarvan er een alleenstaande is en dat valt niet mee ondanks 40 uur werken. Nee, dat is niet prettig met een huur van zo rond de 1200 euro en totaal geen toeslagen. Die moet ik ook maar steeds stimuleren. Die hoor ik ook wel vaker waarom 40 uur werken dat geen zin heeft.

Ik snap de klagers helemaal. Het valt inderdaad niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')