ja en dat zijn ze echt niet gewend want het zijn echt heel lieve mensen, met hun 7 persoons brommersquote:Op zondag 4 mei 2025 17:33 schreef SemperLibertas het volgende:
Worden die arme chauffeurs uit de Filipijnen straks geconfronteerd met onze 'jongeren'![]()
Nou, lekker dan
Ja, wel in alle redelijkheid. Uitbuiting hoort daar niet bij. Je zegt het zelf al. Een pensioen. Dat geeft wel enigzins aan dat je arbeidsvoorwaarden goed moeten zijn.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat mag
wie te rot is om te werken die moet thuis blijven
ik werk zelf na mijn pensioen ook drie dagen per week als chauffeur en met veel plezier, en voor het geld hoef ik het niet te doen
prima als je gezond bent
nog een paar jaar en dan neemt autonoom vervoer het overquote:Op zondag 4 mei 2025 18:51 schreef Knip het volgende:
Hebben we hier geen mensen die dat kunnen doen? Als bijvoorbeeld een uitgerangeerde staatssecretaris als buschauffeur aan de slag zou gaan?
Mwa weet ook dat er een hoop 55ers zijn die nergens meer worden aangenomen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het aantal mensen in Nederland dat werkt is dan ook nog nooit zo groot geweest…
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20met%2034%20duizend.
De beroepsbevolking is al behoorlijk uitgeknepen. We hebben gewoon meer werk dan mensen.
Ofwel, we moeten eens goed na gaan denken wat voor werk we wel en niet in Nederland willen uitvoeren.
Dat je slim bent betekent nog niet dat je buschauffeur kan worden. Psychologische test moet je doen, reactietest. Een hele hoop kandidaten valllen daar al af.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:51 schreef Knip het volgende:
Hebben we hier geen mensen die dat kunnen doen? Als bijvoorbeeld een uitgerangeerde staatssecretaris als buschauffeur aan de slag zou gaan?
Dat is al tientallen jaren zo, 55 + zijn te duur en niet flexibelquote:Op zondag 4 mei 2025 18:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa weet ook dat er een hoop 55ers zijn die nergens meer worden aangenomen.
In mijn familie ook, altijd een eigen zaak gehad en wil nu de zorg in, gewoon onderaan laag geschoold werk doen als voldoening (niet voor het salaris)
Op alle vacatures waar ze mensen zonder diploma zoeken wordt ze niet aangenomen.
Laatst in de telegraaf ook een stuk dat er echt heel veel mensen zijn die niet meer aan de bak komen omdat ze te oud zijn.
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:13 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat je slim bent betekent nog niet dat je buschauffeur kan worden. Psychologische test moet je doen, reactietest. Een hele hoop kandidaten valllen daar al af.
Ik zie ook aanwas in nieuwe chauffeurs. Ik ben 40 en ze zijn bijna allemaal net zo oud of ouder dan mij als ik. Dan nog de chauffeurs die er al zijn. Bijna allemaal 50+ dus je heb straks een heel groot gedeelte wat tussen nu en 20 jaar met pensioen gaan. Er moet dus eigenlijk constant vanaf nu nieuwe chauffeurs bijkomen.
Verloop is ook groot. Elk OV vervoerder heeft mensen nodig, dus je kan makkelijk switchen en ze vissen allemaal in dezelfde vijver.
Te duur? Dat blijft wel vreemd. Al ben je bijvoorbeeld 62. Bij een cao, en maakt een compleet andere stap in een branche zonder ervaring begin je gewoon onder aan de ladder en heb je minder dan bijvoorbeeld een 30 jarige die al vanaf zijn 18e bij dezelfde werkgever werkt. Mogelijk heb je dan mbt een trede iets meer mbt jongere personen in dezelfde schaal maar sta je gewoon onder aan de lijst. Let wel een organisatie met een fatsoenlijke cao en gelijke functie. Maar in schaal sta je gewoon onder aan de ladder zonder ervaring in desbetreffend beroep.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is al tientallen jaren zo, 55 + zijn te duur en niet flexibel
een kennis van me, heel slimme vent werd werkloos toen ie 58 was, is daarna nooit meer aan de slag gekomen, beetje bijklussen als schilder , en dat was het wel
had en heel goede baan als verkoper maar bedrijf ging fors afslanken
misschien wel belangrijker is dat je in de organisatie moet passen en men na een voorstel rondje de afdeling vraagt om een definitieve keuze vraagt en vooral de jonge dames die hebben het niet op oude mannenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Te duur? Dat blijft wel vreemd. Al ben je bijvoorbeeld 62. Bij een cao, en maakt een compleet andere stap in een branche zonder ervaring begin je gewoon onder aan de ladder en heb je minder dan bijvoorbeeld een 30 jarige die al vanaf zijn 18e bij dezelfde werkgever werkt. Mogelijk heb je dan mbt een trede iets meer mbt jongere personen in dezelfde schaal maar sta je gewoon onder aan de lijst. Let wel een organisatie met een fatsoenlijke cao en gelijke functie.
Alleen organisaties zonder een fatsoenlijke coa kun je dit soort waanzin verwachten. En dan ben je inderdaad al snel te duur en niet flexibel en gaat men er vaak ook nog eens vanuit dat ouderen zich vaker ziek melden dat niet altijd het geval is. Dat is ook maar een aanname.
Daar had al lang eerder wat op bedacht moeten worden maar van lange termijn politiek hebben ze nooit gehoord in Den Haagquote:Op zondag 4 mei 2025 14:47 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit is een discussie die we in de loop van de tijd steeds meer gaan zien, naarmate vergrijzing wereldwijd toeneemt. Juist nu zou een politieke en maatschappelijke discussie over automatisering en wenselijke sectoren in Nederland op lange termijn enorme voordelen beiden. Alleen ik zie het niet gebeuren...
Dat werkt niet bij uitvoerende beroepen. Leuk voor mogelijk admistratieve banen en ander kantoorwerk waar dat mogelijk is. Maar een vak is daar niet mee te vergelijken. Het zou ook bizar zijn als ik als beginnend lasser zonder ervaring die zich op 50-60 jarige leeftijd laat omscholen meer salaris zou hebben als een lasser die inmiddels 17 jaar ervaring heeft die mogelijk 35 isquote:Op zondag 4 mei 2025 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien wel belangrijker is dat je in de organisatie moet passen en men na een voorstel rondje de afdeling om een keuze vraagt
nou en daarom komt een oudere niet aan het werk, ook niet voor een aanvang salaris ,quote:Op zondag 4 mei 2025 19:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat werkt niet bij uitvoerende beroepen. Leuk voor mogelijk admistratieve banen en ander kantoorwerk waar dat mogelijk is. Maar een vak is daar niet mee te vergelijken. Het zou ook bizar zijn als ik als beginnend lasser zonder ervaring die zich op 50-60 jarige leeftijd laat omscholen meer salaris zou hebben als een lasser die inmiddels 17 jaar ervaring heeft die mogelijk 35 is
met de bus naar de Filistijnen , anders moeten we lopenquote:Op zondag 4 mei 2025 20:54 schreef Cupfighter het volgende:
Met deze regering gaat toch het hele land naar de Filipijnen dus waarom halen we ze hierheen
Tja als je dat niet kunt houd het op. Alle respect voor ouderen. Maar ik had ook een teammanager in de leeftijd van mijn middelste dochter. Geen probleem mee als het mes van twee kanten blijft snijden. Verder prima meid en teammanager. Ja er bestaan werkelijk uitstekende teammanagers die ook bereid zijn te luisteren en de discussie aan te gaan op een rustige manier waarbij beide partijen met een onderbouwd verhaal komen. Het zijn niet allemaal nutteloze krachten.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou en daarom komt een oudere niet aan het werk, ook niet voor een aanvang salaris ,
en men denkt dat gaat die oudere tegenstaan en dat denk ik ook
en issie wel bereid om te luisteren naar een jongen die zijn zoon zou kunnen zijn
Dus arbeidsmigranten zijn goed. Gotcha.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, die kunnen we dan ook niet missen. Dus dan omschrijf je meteen het probleem.
Of noodzakelijk kwaad. Zolang men weigert over de gevolgen te spreken van ze weten.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus arbeidsmigranten zijn goed. Gotcha.
Ik neem aan dat je weren bedoelt. En niemand weigert daar over te praten hoor, het is alleen zo dat er niemand is die het OV af wil schaffen. Als jij daar een balletje voor op wil gooien, ga je gang.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of noodzakelijk kwaad. Zolang men weigert over de gevolgen te spreken van ze weten.
ja ik heb er een keer eentje (moeder van 2 volwassen kinderen ) naar Nederland gehaald jaquote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Volgens mij heeft half FOK! een Filipijnse vrouw naar Nederland gehaald dus over die 5 mannen hoeft men niet te vallen.
En geen belasting betalen over de eerste 30% van je inkomen, uiteraard.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de Cao van kracht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |