Al dekt dat ook nooit helemaal de lading. Steeds meer onderdelen van de arbeidsmarkt zijn gewoon internationaal, zeker als het wat gespecialiseerder is. Ook zijn er beroepen die gewoon door onvoldoende Nederlanders uitgevoerd kunnen worden om aan de vraag te voldoen. Liever een Spaanse tandarts dan geen tandartsquote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.
Alleen wil niemand het daar ooit over hebben.
Uit die bron blijkt dat die 4000 een bruto bedrag is.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met wat ervaring gaat dat richting de ¤4.000 per maand. https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat is echt fors meer dan de bijstand. En een stuk minder gezeik want gemeenten doen er alles aan om mensen uit de bijstand te krijgen.
Tel daarbij op het nettoverlies aan toeslagen, vrijstellingen etc als je bijstand krijgt en het is al niet erg interessant meer om voor een paar honderd euro meer pm netto je bed vroeg uit te komenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit die bron blijkt dat die 4000 een bruto bedrag is.
''Netto komt zo'n loon uit op ongeveer 2700 euro per maand, blijkt uit looninformatie die VWOV gedeeld heeft.''
Dat is al een heel stuk minder.
Omdat het een rare gedachte kronkel van jou is en daar ben je reeds meermaals op gewezen. We blijven niet bezig.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.
Alleen wil niemand het daar ooit over hebben.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:28 schreef KvanG het volgende:
[..]
Bron
We hebben inderdaad een overschot aan woonruimte, dus laat die chauffeurs uit de Filipijnen maar komen. Ook is het totaal onnodig dat die Nederlands gaan leren, want dat spreekt toch al niemand. Misschien moet Maxima ze ook maar een speld geven en verklaren dat dit de Nederlanders van de toekomst zijn.
wat ik van deze buschauffeur begrijp is dat ie hier wil blijven en zijn hele familie hierheen gaat halenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:28 schreef Alpha0 het volgende:
Buschauffeurs uit de Filipijnen … om de expats voor ASML en de arbeidsmigranten in de distributiecentra in Brabant naar hun werk te vervoeren.
Nou nee, er zijn te weinig mensen voor het werk dat we gedaan willen krijgen. En als je dat niet wilt invullen met migranten, zal het anders opgelost moeten worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:32 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Omdat het een rare gedachte kronkel van jou is en daar ben je reeds meermaals op gewezen. We blijven niet bezig.
Uiteraard, over het algemeen hebben we het over brutolonen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit die bron blijkt dat die 4000 een bruto bedrag is.
''Netto komt zo'n loon uit op ongeveer 2700 euro per maand, blijkt uit looninformatie die VWOV gedeeld heeft.''
Dat is al een heel stuk minder.
Omdat iedereen hier het al 1 miljoen keer aan je uitgelegd heeft. Ga ergens anders trollen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, er zijn te weinig mensen voor het werk dat we gedaan willen krijgen. En als je dat niet wilt invullen met migranten, zal het anders opgelost moeten worden.
Maar daar weiger je pertinent op in te gaan omdat de antwoorden jou niet bevallen. Je wilt eigenlijk gewoon niks.
Betekent ook dat er veel te verdienen valt voor de detacheerder. Je kunt zo'n Filipijn het minimumloon geven, en vervolgens een flinke rekening naar het vervoersbedrijf sturen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard, over het algemeen hebben we het over brutolonen.
Maar netto is het nog steeds ruim het dubbele van de bijstand…
Voor een baan van dit niveau echt niet gek.
Nee, ik krijg vooral een hoop van dit soort inhoudsloze sneren om het maar niet over dat vervelende vraagstuk en de gevolgen van jouw opstelling te hoeven hebben.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:42 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Omdat iedereen hier het al 1 miljoen keer aan je uitgelegd heeft. Ga ergens anders trollen.
ik neem aan dat er weekend diensten en zondag diensten en avonddiensten bijkomen en dat js al gauw op een 4600 bruto per maandquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard, over het algemeen hebben we het over brutolonen.
Maar netto is het nog steeds ruim het dubbele van de bijstand…
Voor een baan van dit niveau echt niet gek.
Ik neem aan van niet. Dan had dat er wel bij gestaan in het artikel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem aan dat er weekend diensten en zondag diensten en avonddiensten bijkomen en dat js al gauw op een 4600 bruto per maand
ik neem aan van wel , weekenddiensten die betalen dubbel, ook Vt en 13 mand komt erbijquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik neem aan van niet. Dan had dat er wel bij gestaan in het artikel.
quote:Wat verdient een buschauffeur inclusief toeslagen?
Omgerekend naar een fulltime baan van 40 uur per week, betekent dit dat je per maand tussen de ¤2.940,- en ¤ 3.050,- verdient. Jaarlijks loopt dit op tot ongeveer ¤35.300,- tot ¤36.600,-.
Daarbovenop komt nog je vakantiegeld, toeslagen voor onregelmatige werktijden en een reiskostenvergoeding.
Zit al inbegrepen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem aan van wel , weekenddiensten die betalen dubbel
quote:Om tot het bedrag te komen, worden wel zaken als onregelmatigheidstoeslag, vakantiegeld en andere toeslagen meegerekend. ,,Waarom zouden wij hier onjuiste informatie over delen”, laat de woordvoerder van VWOV weten. ,,Dit is immers openbare informatie die in de CAO terug te vinden is.”
Ja, dat is vrij lucratief…quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Betekent ook dat er veel te verdienen valt voor de detacheerder. Je kunt zo'n Filipijn het minimumloon geven, en vervolgens een flinke rekening naar het vervoersbedrijf sturen.
Als je dan ook nog de Filipijn woonruimte aanbiedt (bijvoorbeeld ergens in een wooncontainer) en hem een hoge huur laat betalen, weet je dat je binnenloopt als 'bemiddelingsbureau'.
We hebben er een jongens...quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:52 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
If voting changed anything it would be illegal.
Dat is ook beleid. Ze verekken al 30 jaar om de numerus fixus hoger te zetten terwijl er enorme tekorten zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Al dekt dat ook nooit helemaal de lading. Steeds meer onderdelen van de arbeidsmarkt zijn gewoon internationaal, zeker als het wat gespecialiseerder is. Ook zijn er beroepen die gewoon door onvoldoende Nederlanders uitgevoerd kunnen worden om aan de vraag te voldoen. Liever een Spaanse tandarts dan geen tandarts.
Ik mag hopen dat de Cao van kracht is.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Betekent ook dat er veel te verdienen valt voor de detacheerder. Je kunt zo'n Filipijn het minimumloon geven, en vervolgens een flinke rekening naar het vervoersbedrijf sturen.
Als je dan ook nog de Filipijn woonruimte aanbiedt (bijvoorbeeld ergens in een wooncontainer) en hem een hoge huur laat betalen, weet je dat je binnenloopt als 'bemiddelingsbureau'.
Gaat niet gebeuren, ook al zou het heel veel problemen oplossen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gratis maken, dat scheelt ook in de files, die treinen die rijden toch wel ,
Dan kunnen de conducteurs vervangen worden door camera's,
en de conducteurs de bus in
omdat de overheid overal , echt overal geld uit wil halen alsof de overheid een commercieel bedrijf isquote:Op zaterdag 3 mei 2025 12:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, ook al zou het heel veel problemen oplossen.
De werkgevers zouden de lasten moeten pakken, zodat de werknemers door de lasten geen stressvol leven zouden hebben.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik zeg dat werken niet loont in de zin dat men veel te veel geld van domme toeslagen krijgt
en als je meer gaat werken dan drie dagen dat het netto geen resultaat heeft
Dan loont werken onvoldoende
Het probleem is dat niet iedereen Engels spreekt in Nederland en je dat ook niet moet verwachtenquote:De taal gaat geen problemen geven, denkt hij. "In de maatschappij wordt toch al veel Engels gesproken. In restaurants, in de horeca, in de supermarkt. Dus een Engels sprekende buschauffeur is dan niet meer zo heel vreemd."
Dat is toch het verdienmodel? kamerhuur, boodschappen, vervoerskosten kun je allemaal aftrekken van de salariskosten.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij zal als verblijfplaats wel iets als een Polenhotel regelen, waar de Filipijnen dan de hoofdprijs aan huur voor mogen betalen.
Gratis bestaat niet. En zonder personeel in welke vorm dan ook in geen trein is ook geen goed plan.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gratis maken, dat scheelt ook in de files, die treinen die rijden toch wel ,
Dan kunnen de conducteurs vervangen worden door camera's,
en de conducteurs de bus in
Volgens mij is dit ook gewoon de beste houding. De meeste migranten die naar Nederland komen willen ook gewoon Nederlands leren. Uiteindelijk leer je een taal niet op een cursus of uit een boek, maar in de praktijk. Helaas stappen veel Nederlanders in het contact met een migrant direct over op Engels zodra ze merken dat de migrant Engels spreekt. Als iedereen dat doet, dan leer je als migrant dus nooit Nederlands.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:33 schreef Fleischmeister het volgende:
Het probleem is dat niet iedereen Engels spreekt in Nederland en je dat ook niet moet verwachten![]()
Dit is ergernis nummer 1 bij mij, dat Engels constant overal bij dienstverlenend personeel. Mijn ouders hebben ruim 70 jaar hun eigen taal gesproken in hun eigen land, en nu moeten ze opeens overal Engels gaan praten omdat "ik nie Nederlands". Flikker op. Ik blijf i.i.g. gewoon stug Nederlands praten bij die mensen, ze leren het maar gewoon.
Ik heb er altijd veel plezier in gehad ondanks dat je zo nu en dan tegen problemen oploopt. Als we allemaal zo gaan denken zou niemand meer werken in een sector waar je midden in de maatschappij staat. Van politie tot onderwijzer.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:32 schreef Zoddie het volgende:
Filipijnen zullen zich in ieder geval beter aanpassen als veel anderen.
Maar ja wie wil er nou ook in het openbaar vervoer werken met al die 15 jarige haantjes met messen op zak.
Ik denk niet dat het tuig erg onder de indruk zal zijn van de over het algemeen rustige, conflicten vermijdende Zuidoost-Aziaten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:26 schreef Telefoonvork het volgende:
Het brutale tuig zal een stuk aardiger zijn na een paar "discussies" met zo'n buitenlandse chauffeur.
Als er al een land is dat conflicten nog wil vermijden is het Nederland wel. Dat Aziaten mogelijk rustig zijn is dat ze in Azië wel wat strenger zijn in cultuur etc. Maar hier in Nederland maajt het niets uit. Daar krijgt een conducteur met een Aziatische afkomst net zoveel te verduren als iemand anders. Dat maakt totaal geen verschilquote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het tuig erg onder de indruk zal zijn van de over het algemeen rustige, conflicten vermijdende Zuidoost-Aziaten.
Dat hangt er helemaal vanaf. Als je zo'n Filipijnse buschauffeur gewoon een wapen geeft en zegt dat hij gewoon de Duterte-aanpak moet volgen tegen agressieve passagiers, dan komt het allemaal wel in orde.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk niet dat het tuig erg onder de indruk zal zijn van de over het algemeen rustige, conflicten vermijdende Zuidoost-Aziaten.
Voor het ov is het van belang dat de arbeidsomstandigheden perfect moeten zijn. En met name de secundaire arbeidsomstandigheden. Als die niet deugen zoals bij veel marktpartijen dan slaat de balans al snel in je nadeel.en dan zou ik ook zeggen, bekijk het maar.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:14 schreef RealistAtheist het volgende:
Eerst creëert het door gastarbeiders op aarde gezette uitschot (bedankt overheid, GASTarbeid niet permanente vestiging) dat niemand meer een slechtbetaalde (bedankt overheid, lekker vermarkten dat OV) gevaarlijke baan wil doen. En dat lossen we nu op door nog meer gastarbeiders hierheen te halen (hoezee! Nog meer huizentekort, nog meer druk op de zorg). Echt wat zijn wij toch een achterlijk kutland geworden.
alle problemen in dit land zijn op te lossen met woningbouwquote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:14 schreef RealistAtheist het volgende:
Eerst creëert het door gastarbeiders op aarde gezette uitschot (bedankt overheid, GASTarbeid niet permanente vestiging) dat niemand meer een slechtbetaalde (bedankt overheid, lekker vermarkten dat OV) gevaarlijke baan wil doen. En dat lossen we nu op door nog meer gastarbeiders hierheen te halen (hoezee! Nog meer huizentekort, nog meer druk op de zorg). Echt wat zijn wij toch een achterlijk kutland geworden.
Niet alles. Als je in een spiraal zit van goedkope arbeid incluis slechte arbeidsomstandigheden gaat het in de toekomst goed fout.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle problemen in dit land zijn op te lossen met woningbouw
En dan een Duitse nickname hebben 🤣quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:33 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Het probleem is dat niet iedereen Engels spreekt in Nederland en je dat ook niet moet verwachten![]()
Dit is ergernis nummer 1 bij mij, dat Engels constant overal bij dienstverlenend personeel. Mijn ouders hebben ruim 70 jaar hun eigen taal gesproken in hun eigen land, en nu moeten ze opeens overal Engels gaan praten omdat "ik nie Nederlands". Flikker op. Ik blijf i.i.g. gewoon stug Nederlands praten bij die mensen, ze leren het maar gewoon.
Dat is op te lossen , ook met nette woningbouw en regels voor werkgeversquote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet alles. Als je in een spiraal zit van goedkope arbeid incluis slechte arbeidsomstandigheden gaat het in de toekomst goed fout.
De verantwoordelijken zijn toch de werkgevers? Die willen namelijk overal kunnen feesten en moeten om naar zo'n feest te kunnen goedkoop vervoer en brede wegen hebben en voor dat gemak moeten de werknemers goedkoop de daarvoor benodigde arbeid verrichten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:14 schreef RealistAtheist het volgende:
Eerst creëert het door gastarbeiders op aarde gezette uitschot (bedankt overheid, GASTarbeid niet permanente vestiging) dat niemand meer een slechtbetaalde (bedankt overheid, lekker vermarkten dat OV) gevaarlijke baan wil doen. En dat lossen we nu op door nog meer gastarbeiders hierheen te halen (hoezee! Nog meer huizentekort, nog meer druk op de zorg). Echt wat zijn wij toch een achterlijk kutland geworden.
Ah daar is vastgespeelde LP opa Michealmuts weer. Nee, de oplossing is minimaal 3 en liefst 5 miljoen minder mensen in Nederland. Altijd maar je obsessie met extra mensen hierheen halen. Verhuis zelf lekker naar Hongkong als je zo nodig hutje mutje wilt wonen. En voordat je weer met je landbouwblabla aankomt. Jah minder landbouw is goed. Maar dan puur alleen inwisselen voor natuur, niet met nog meer volbouwen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle problemen in dit land zijn op te lossen met woningbouw
De bouw heeft ook al personeelstekort.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
alle problemen in dit land zijn op te lossen met woningbouw
Inderdaad. De oorzaak van het tekort aan buschauffeurs is volgens mij mede dat het OV door provincies telkens aanbesteed moet worden en dat doen ze op basis van prijs.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet alles. Als je in een spiraal zit van goedkope arbeid incluis slechte arbeidsomstandigheden gaat het in de toekomst goed fout.
Uiteindelijk zullen net als de Polen ook mensen uit de Filipijnen mogelijk in eigen land een prima bestaan kunnen leiden. Maw om nog goedkoper te zakken in de put moeten we weer andere landen zoeken waarvan we nog goedkopere arbeiders kunnen binnen halen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is op te lossen , ook met nette woningbouw en regels voor werkgevers
ook dat is op te lossen , prefabquote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De bouw heeft ook al personeelstekort.
Buiten de zekerheid, opvang, ziekte etc etc. Ik weet er nu alles van. Ik wil eigenlijk geen reclame maken maar wat ik altijd al wist ben ik er nu zeker van dat NS uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft die bij mij de balans altijd in het voordeel heeft gezet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Inderdaad. De oorzaak van het tekort aan buschauffeurs is volgens mij mede dat het OV door provincies telkens aanbesteed moet worden en dat doen ze op basis van prijs.
Wat weer ten koste gaat van buschauffeurs en hoeveel zekerheid zij hebben bij hun werkgever.
Weer iets dat kapot gemaakt is door neoliberalen met hun markfetisj.
Buschauffeurs hebben door die marktwerking misschien wat minder zekerheid van hun baan bij hun werkgever, maar door het tekort aan buschauffeurs hoeven ze niet echt bang te zijn dat ze zonder baan komen te zitten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:39 schreef Stepperoller het volgende:
Inderdaad. De oorzaak van het tekort aan buschauffeurs is volgens mij mede dat het OV door provincies telkens aanbesteed moet worden en dat doen ze op basis van prijs.
Wat weer ten koste gaat van buschauffeurs en hoeveel zekerheid zij hebben bij hun werkgever.
Weer iets dat kapot gemaakt is door neoliberalen met hun markfetisj.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |