Dat is precies wat ik bedoel. Als je dan alle nadelen gaat optellen dan gaat de zin snel over. En hoe is de opvang bij agressie etc. Dan bij ziekte, pensioen, verlof, studie, pauzes etc etc. Allemaal zaken die een grote rol spelen bij je werk. Uiteraard is het salaris belangrijk. Maar dat is althans bij NS niet zo slecht als je het per functie en opleiding bekijkt en dat heb ik persoonlijk altijd vrede mee gehad.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Buschauffeurs hebben door die marktwerking misschien wat minder zekerheid van hun baan bij hun werkgever, maar door het tekort aan buschauffeurs hoeven ze niet echt bang te zijn dat ze zonder baan komen te zitten.
De marktwerking heeft nog meer onplezierige effecten. Busmaatschappijen concurreren nu op prijs, met als gevolg dat ze, om zoveel mogelijk kosten te besparen, steeds krappere dienstregelingen maken. In plaats van dat de buschauffeur gewoon ontspannen achter het stuur zit, is het tegenwoordig vaak gewoon topsport om op tijd te rijden.
we moeten naar autonoom transport on demand toequote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Buschauffeurs hebben door die marktwerking misschien wat minder zekerheid van hun baan bij hun werkgever, maar door het tekort aan buschauffeurs hoeven ze niet echt bang te zijn dat ze zonder baan komen te zitten.
De marktwerking heeft nog meer onplezierige effecten. Busmaatschappijen concurreren nu op prijs, met als gevolg dat ze, om zoveel mogelijk kosten te besparen, steeds krappere dienstregelingen maken. In plaats van dat de buschauffeur gewoon ontspannen achter het stuur zit, is het tegenwoordig vaak gewoon topsport om op tijd te rijden.
Ik heb 10000 x liever Filipijnen achter het stuur dan die Afrikaanse gelukzoekers! Die Filipijnen willen tenminste werken ipv het handje op te houden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:37 schreef RotatoR het volgende:
We hebben nog zat werkloze statushouders die de hele dag niets doen. Zet hun dan eerst aan het werk.
Zolang het duurt. Goh wat werken die Polen hard en klagen nooit. Beste werknemers. Jaren later zijn het plots zuiplappen, ook al te duur en druif Wilders ooit met zijn idioot Polen meldpunt, en nu blijken nu Roemenen, Bulgaren, mensen uit de Filipijnen en straks Oekraïne de beste werknemers te zijn die nooit klagen en niet hun hand ophouden. Veel beter dan die Nederlanders die te lui zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik heb 10000 x liever Filipijnen achter het stuur dan die Afrikaanse gelukzoekers! Die Filipijnen willen tenminste werken ipv het handje op te houden.
Dat zou natuurlijk de eerste stap moeten zij: afvragen waarom er een tekort is ipv meteen een blik Filipijnen open trekken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Inderdaad. De oorzaak van het tekort aan buschauffeurs is volgens mij mede dat het OV door provincies telkens aanbesteed moet worden en dat doen ze op basis van prijs.
Wat weer ten koste gaat van buschauffeurs en hoeveel zekerheid zij hebben bij hun werkgever.
Weer iets dat kapot gemaakt is door neoliberalen met hun markfetisj.
Natuurlijk wel, maar je zult weinig medestanders vinden die het openbaar vervoer af willen schaffen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je geen arbeidsmigranten wilt zul je op een of andere manier in de economie moeten ingrijpen om bepaalde andere bedrijvigheid, die we kunnen missen, het land uit te werken.
Alleen wil niemand het daar ooit over hebben.
Openbaar vervoer lijkt me geen bedrijvigheid die we kunnen missen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef MoreDakka het volgende:
Natuurlijk wel, maar je zult weinig medestanders vinden die het openbaar vervoer af willen schaffen.
Volgens Hexagon wel want het wordt nu ook door arbeidsmigranten gedaan.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Openbaar vervoer lijkt me geen bedrijvigheid die we kunnen missen.
Omdat het openbaar vervoer op een of andere manier niet goed kan concurreren met andere sectoren als het gaat om aantrekken van personeel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens Hexagon wel want het wordt nu ook door arbeidsmigranten gedaan.
Die doen hetzelfde als de werkgevers, dus wat is het probleem?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:19 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom geen asielzoekers? genoeg van die niets doen
wel eens op de tweebaansweg van Oost naar West Java geweest in een bus ?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:26 schreef Discombobulate het volgende:
Gaan ze dan ook extreem hard en gevaarlijk rijden?
expansie driftquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:30 schreef gwn_een_user het volgende:
nederland heeft decennialang massale arbeidsmigratie en toch hebben we grote tekorten in het onderwijs, de bouw, ict, techniek, zorg, logistiek, etc
hier klopt iets niet
en elke nieuwe immigrant die we binnenbrengen, daar moet ook capaciteit voor zijn. het is niet genoeg om enkel een huis te bouwen, er komt nog meer bij kijken, niet? uitbreiding van stroomnet, watervoorziening, ov+infrastructuur, leraren, politie, etcquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
expansie drift
BNP groei , Groei creëert groei
Tuurlijk wel. Ik heb de salarissen eens bekeken. 2.5k netto ofzo wat een genante bedragenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:46 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik gok dat je zelfs met een zeer royaal salaris de mensen niet meer als buschauffeur binnen kan halen met al dat tuig wat je tegenwoordig maar moet verdragen de hele dag door.
Oke en waarom denk je dat veel bijstanders bij beunen en blijven trekken? Omdat je gewoon saus betaald krijgt om te werken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar werknemers zijn nodig he
Filipijnse verpleegsters zijn er ook heel veel hier
Inderdaad, die kunnen we dan ook niet missen. Dus dan omschrijf je meteen het probleem.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar je zult weinig medestanders vinden die het openbaar vervoer af willen schaffen.
De oorzaak is de economische divergentie binnen de Eurozone,quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:33 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
en elke nieuwe immigrant die we binnenbrengen, daar moet ook capaciteit voor zijn. het is niet genoeg om enkel een huis te bouwen, er komt nog meer bij kijken, niet? uitbreiding van stroomnet, watervoorziening, ov+infrastructuur, leraren, politie, etc
hier is geen einde in zicht aan. ik ben niet haatvol jegens immigranten, ik ben wel haatvol jegens zij die deze situatie hebben gemaakt. veelal nimby's en onbekwame politici dus. want wanneer komt hier een einde aan? wat is het plan? wat is de visie?
nog niet totdat er autonoom OV vervoer isquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, die kunnen we dan ook niet missen. Dus dan omschrijf je meteen het probleem.
1100 bijstandquote:Op zaterdag 3 mei 2025 07:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wie nu nog in de bijstand zit, heeft over het algemeen nogal wat beperkingen. We zitten al jaren met een oververhitte arbeidsmarkt, die bron van arbeidskrachten is echt wel uitgeknepen…
Zelfrijdende voertuigen is een leuk idee voor op de grote autosnelwegen, maar in het drukke stadsverkeer zie ik het nog niet komen, en ik betwijfel of dat er ooit komt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
nog niet totdat er autonoom OV vervoer is
ik betwijfel of ik ooit in de hemel komquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zelfrijdende voertuigen is een leuk idee voor op de grote autosnelwegen, maar in het drukke stadsverkeer zie ik het nog niet komen, en ik betwijfel of dat er ooit komt.
Tuurlijk alleen op fok moet je minimaal 4000 euro netto verdienen om wat voor te stellen. Het gros van Nederland mag blij zijn met circa 3000 euro netto en dat niet eens als starter. Bovendien een mbo 3 is vaak voldoende voor die beroepen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:34 schreef SOG het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik heb de salarissen eens bekeken. 2.5k netto ofzo wat een genante bedragen
Voorbeeld: https://www.werkenbijtransdev.nl/vacatures
Buschauffeur amstelveen 2.7 bruto tot 3.7 bruto voor 36 uur![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |