![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Goedemorgen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:
Ik ben net een halfuur wakker.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Er zit een woordgrap in de TT maar ik zie hem niet
Arizona
Zeg maar Arißona
@NailQueen heb je dat gifje nog van dat meisje bij dat draaimolentje?
Niets drukt mijn huidige staat beter uit dan dat gifje
Eindelijk weekend, ik ben ka-pot.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Je moet ze dan ook niet dan pas gaan daten he

Iets ervoor is wel zo handig.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 16:43 schreef H_T het volgende:[..]
Oh god, dat zouden ze toch niet echt doen he?

En als het dan toch niet werkt, kan je ze dan wel gewoon bij het asiel inleveren?

De opvang zit bom- en bomvol.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 16:43 schreef H_T het volgende:[..]
Oh god, dat zouden ze toch niet echt doen he?

En als het dan toch niet werkt, kan je ze dan wel gewoon bij het asiel inleveren?
Zolang je ze maar niet bij het op vakantie gaan, vastgebonden aan een boom achterlaat.
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 14-03-2025 17:33:17 ]
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 17:00 schreef egeltje1985 het volgende:[..]
Jaa hele nerderige plannen. Nou ja, vanavond eerst een sportmassage vanwege een pijnlijke schouder, maar morgen overdag naar een bordspellen beurs, morgenavond bordspellen spelen bij vrienden (die we dan misschien die dag hebben gekocht) en zondag ook weer bordspellen spelen bij vrienden. Ow en maandag ook. Misschien speel ik veel bordspellen.

Vervelend, die schouder, daar had je toch ook al langer last van?
Heb je nog speciale bordspellen op het oog die je morgen wil proberen / kopen?
Strani
Beroemde influencer
Heeft iemand hier de uitzending van Dit Was het Nieuws gekeken gisteren? Met als gasten Steven Kazan en z'n vrouw?
Haar lichaamstaal gaf me toch heel sterk de indruk dat ze echt helemaal klaar is met die jongen.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 17:42 schreef Strani het volgende:[..]
Bij alles wat hij deed leek ze zich te schamen. Terwijl ze enorm moest lachen om alles wat Peter zei.
Let op m'n woorden H_T, hier komt gedoe van!
Steven was dan ook niet het scherpste mes in de la gisteren.
Jamie was veel leuker en beter op de hoogte van alles.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 17:33 schreef Strani het volgende:Heeft iemand hier de uitzending van Dit Was het Nieuws gekeken gisteren? Met als gasten Steven Kazan en z'n vrouw?
Haar lichaamstaal gaf me toch heel sterk de indruk dat ze echt helemaal klaar is met die jongen.
Ik heb het niet gezien. Maar wel eens videos dat hij goocheltrucs doet waar die haar bij nodig heeft. Dan kijkt ze ook verveeld etc. Maar dat is daar bewust. Denk dat je er niet veel achter hoeft te zoeken.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 17:42 schreef Strani het volgende:[..]
Bij alles wat hij deed leek ze zich te schamen. Terwijl ze enorm moest lachen om alles wat Peter zei.
Let op m'n woorden H_T, hier komt gedoe van!
Ik vermoed dat het meer jouw wens is, zodat Jamie weer vrij is en jij jouw charmes in de strijd kunt gooien
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 17:59 schreef Strani het volgende:[..]

Nou het is absoluut een leuke vrouw! En bij mij zou ze nooit van haar leven meer naar een verdwijntruck hoeven te kijken. Ik heb niks dus er kan ook niks weg geraken.
Zij is zeker leuk ja
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 18:04 schreef Strani het volgende:[..]
Nou eentje van hen had van de week zelf een verdwijntruc gedaan

Ik had m'n voordeur heel dom open laten staan (gelukkig is mijn gebouw best veilig en loopt normaal niemand langs mijn voordeel) maar ze was vier verdiepingen omlaag gelopen en zat in de kelder te miauwen toen ik thuis kwam omdat ze niet meer wist waar ze ook al weer woonde.

Gelukkig liep het goed af.
Overigens nog een

omdat jij een voordeel hebt, dat moet wel een duur appartement zijn.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zullen we dan zo met zijn allen bij jou met het voordeel in huis vallen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Misschien val ik dan nog zacht op een van de vele stelletjes die daar foto's voor Instagram staan te maken. Inclusief duckface.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 18:04 schreef Strani het volgende:[..]
Nou eentje van hen had van de week zelf een verdwijntruc gedaan

Ik had m'n voordeur heel dom open laten staan (gelukkig is mijn gebouw best veilig en loopt normaal niemand langs mijn voordeur) maar ze was vier verdiepingen omlaag gelopen en
zat in de kelder te miauwen toen ik thuis kwam omdat ze niet meer wist waar ze ook al weer woonde.
En er zat toevallig niemand in de kelder ?
Maar de paniek als je ineens je kat kwijt bent. Die van mij blijven ook altijd binnen en let goed op de deuren voordat ik weg ga.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 18:11 schreef usagi414 het volgende:[..]
En er zat toevallig niemand in de kelder ?
Maar de paniek als je ineens je kat kwijt bent. Die van mij blijven ook altijd binnen en let goed op de deuren voordat ik weg ga.
Die kelder zal vast niet vrij van Noren zijn geweest.
Over een week doet upbeatles weer een online pubquiz, omdat het dan 5 jaar terug is dat ze ermee begonnen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
En dan nog te bedenken dat dit de Jitsies waren waar Strani op straat rondliep.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Één kind zou wel nog kunnen?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 19:08 schreef Meke het volgende:[..]
Echt bizar

Ik moest daar laatst nog aan denken, was wel echt gezellig altijd die woensdagavonden

Zeker. En dat we nog live getuige waren van de bestorming van het Capitool
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 14 maart 2025 19:27 schreef Strani het volgende:We begonnen wel eerst met iets anders. Houseparty of zo? Jitsi zijn we een paar weken later gaan gebruiken omdat houseparty een limiet had en mensen dan werden buitengesloten.
Ook een keer dat iemand even de verbinding kwijt was en toen kwam iemand anders binnen en kon die eerste er niet meer in

Ja Houseparty geloof ik.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Heb jij inmiddels een
smartphone die niet gloeiend heet wordt?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nou allen, het wordt dus woensdag!
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja, al had in haar geval, haar grote concurrente het ook.
Goedemorgen aan één ieder.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Strani
Beroemde influencer
Goedemorgennnnn lieve kijkbuiskinderen!
Op
Strani iets
GeorgeM
1963-2016
Ik gun het Wennemars zo

Maar Jenning ook
*duimt
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Strani
Beroemde influencer
Mooi hoor dit! En wat een luxe voor Nederland dat je twee verschillende wereldkampioenen hebt op de sprintafstanden. Dat is toch wel eens heel anders geweest.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 15:21 schreef Strani het volgende:Mooi hoor dit! En wat een luxe voor Nederland dat je twee verschillende wereldkampioenen hebt op de sprintafstanden. Dat is toch wel eens heel anders geweest.
Ja. Al was het wel een dubbele winst voor de Boo geweest als die niet was gehinderd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 15:25 schreef Strani het volgende:Ik heb de indruk dat het ook leuke jongens zijn trouwens, De Boo en Wennemars. Een stuk leuker dan bijvoorbeeld een Kramer, met alle respect

Klopt.
GeorgeM
1963-2016
De Boo werd wel behoorlijk gehinderd door die Chinees. Hem wordt gewoon een tweede wereldtitel door de neus geboord. Maar het is wel heel mooi voor de familie Wennemars natuurlijk. Leuke gozer ook, die Joep. Net zo'n goede prater als z'n vader, maar dan zonder het stotteren.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 15:39 schreef blackswangreen het volgende:De Boo werd wel behoorlijk gehinderd door die Chinees. Hem wordt gewoon een tweede wereldtitel door de neus geboord. Maar het is wel heel mooi voor de familie Wennemars natuurlijk. Leuke gozer ook, die Joep. Net zo'n goede prater als z'n vader, maar dan zonder het stotteren.
Klopt. Ning had daar veel eerder in moeten houden. Nu kost het de Boo wel wat tienden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat zei ze helemaal niet. Ik ben geen fan van Leerdam, maar haar interviews zijn altijd wel realistisch en eerlijk.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Daar heb je gelijk in.
Strani
Beroemde influencer
Wikkie de Viking pakt goud voor Noorwegen.
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Ida Njatun faalt hier op het laatste moment.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat kan dan nog wel gebeuren. Al verwacht je wel dat ze naar de finish tijd kijken. Maar alles daarvoor sloeg weer nergens op. Maar dat is elke keer zo. Welke afstand het ook is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:37 schreef Strani het volgende:[..]
Zeker. En wederom teleurstellend van Leerdam. Ze is toch zo goed op de duizend? Nou, dit is vijf keer de duizend dus dan zou ze vijf keer zo goed moeten zijn.
Doe dit maar niet meer Straan
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Leerdam is vooral teleurstellend als het aankomt op technisch mooi schaatsen. Dat is echt niet om aan te gluren

De Gunda Niemann van de sprint.
En natuurlijk die hele lelijke makeup. Bronzer geleend van Jake zijn grote held Trump.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:44 schreef Strani het volgende:[..]
Zeg maar de Bauke Mollema van het schaatsen.
En ja, verder is Leerdam volgens mij best een knappe meid (sowieso een hele mooie lichaamsbouw) maar die make-up heb ik ook helemaal niks mee.
Knap is ze zeker wel. Al zal ze nooit mijn smaak worden. Maar met die make up (en ook wel veel in de zon liggen) wordt het er echter niet beter op. Die eyeliner was altijd al niet best, maar in haar eerdere jaren had ze verder nog wel een natuurlijk gezicht. Had ze ook nog wel dat frisse, nu is dat wel anders.
Qua persoonlijkheid is ze wel ok. Jammer van Jake Paul, maar qua interviews meestal wel prima.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:44 schreef Strani het volgende:[..]
Zeg maar de Bauke Mollema van het schaatsen.
En ja, verder is Leerdam volgens mij best een knappe meid (sowieso een hele mooie lichaamsbouw) maar die make-up heb ik ook helemaal niks mee.
Zonder die wings vind ik haar ook een stuk mooier
Maar ik vind het hoe dan ook een leuke vrouw. Haar interviews ook altijd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:48 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Iedereen moet er natuurlijk uitzien als ze willen, maar Leerdam loopt er tegenwoordig gewoon bij als een clown. Belachelijk veel makeup.
De titel Gunda Niemann van de sprint zou ik trouwens eerder toekennen aan Kimi Goetz. Die houdt haar hoofd net zo scheef als good old Gunda.
Qua makeup etc. moet inderdaad iedereen doen wat ze willen. Maar bij haar is het zeker teveel van het goede ja. Vooral omdat het onderdeel van haar imago is.
Goetz had ook dat scheve hoofd ja. Maar ook doel vooral op het maken van de slagen. Dat doet mij sterk denken aan Niemann. Bij beiden zag het er niet uit en leek het erg langzaam, maar schaatsen ze echt heel erg sterk en snel.
Strani
Beroemde influencer
Ah massastart, altijd lachen.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:52 schreef Arizona het volgende:[..]
Zonder die wings vind ik haar ook een stuk mooier
Maar ik vind het hoe dan ook een leuke vrouw. Haar interviews ook altijd.
Qua interviews prima ja. En zonder die wings beter. Maar de laatste anderhalf jaar komt die oranje plamuurlaag daar helaas ook nog bij.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:49 schreef Strani het volgende:[..]
Jawel vind ik ook hoor. En ik vind het ook best knap dat ze ook echt probeert te ondernemen binnen de schaatswereld.
Dat laatste zeker. Alleen jammer van die zwerver. Al helpt die juist wel weer bij de naamsbekendheid.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja. Al vind ik die tussensprints wel erg onzinnig. Daardoor wordt het deels een puntenkoers, al heb je voor het podium er niks aan.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Insert Zandstra die zijn hoofdband om zijn schaats gooit.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Schaatsen is in het weekend nooit in de avond. Tenzij ze in Noord-Amerika schaatsen.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
En met Bart en Johan Olav (op die laatste had ik een beetje een crush

)
Strani
Beroemde influencer
Koss ben ik trouwens 'vriendjes' mee op LinkedIn. Kramer ook. En Rintje, Yvonne van Gennip, Marrianne Timmer, Bart Veldkamp, Erben Wennemars en zo nog wat.
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Nou het is Italië boven in Hamar!
Op
Strani iets
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 16:42 schreef Redefine het volgende:[..]
Leerdam is vooral teleurstellend als het aankomt op technisch mooi schaatsen. Dat is echt niet om aan te gluren

De Gunda Niemann van de sprint.
Er was laatst bij Andere Tijden Sport een uitzending over Jan Ykema. Die door de nieuwe bondscoach een jaar geen internationale wedstrijden mocht rijden omdat hij eerst nog moest leren schaatsen.
quote:
Later dat voorjaar organiseert de nieuwe bondscoach Henk Gemser een barbecue. De hele kernploeg is ter kennismaking uitgenodigd. Ook Ykema moet eraan geloven.
Gemser: ,,Henk Gemser, aangenaam. Ik ga je schaatsenrijden leren.''
Ykema: ,,Meneer de coach, mag ik u erop attenderen dat ik al heb meegedaan aan drie WK's en de Olympische Spelen en dat ik Nederlands recordhouder ben op de 500 meter?''
Gemser: ,,Wat je zegt klopt. Maar je hebt niet geschaatst.''
Daar, in die achtertuin in Oudehaske, valt het startschot van een constante strijd die Gemser en Ykema met elkaar zullen leveren. Gemser laat Ykema een jaar lang niet op internationaal topniveau starten. Eerst moet de techniek beter. Ykema is verongelijkt en boos. Heel boos. Want wat is er aan schaatsen als je je niet mag meten met de groten der aarde?
Gemser: ,,Ik kon Jan nooit een compliment geven, want hij reed gewoon niet goed. Ik kan me voorstellen hoe frustrerend dat was. Jan toonde maar niet wat ik wilde zien.''
https://web.archive.org/w(...)niet-meer-bij-profs-
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Goede voorbereiding op volgend jaar.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 17:31 schreef Strani het volgende:[..]
Hoezo wat was daar mis mee

Met educatieve filmpjes en modellen erbij, en het werkte toch? Hoeveel vrouwen heb jij sindsdien per ongeluk bezwangerd? Precies.
Daar heb je een punt.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 17:05 schreef usagi414 het volgende:[..]
Er was laatst bij Andere Tijden Sport een uitzending over Jan Ykema. Die door de nieuwe bondscoach een jaar geen internationale wedstrijden mocht rijden omdat hij eerst nog moest leren schaatsen.
[..]
Het had uiteindelijk wel resultaat
Koud vandaag trouwens. Wij waren bij de Carnavalsoptocht en er stond een gure wind.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Vandaag was het dus Fred_brrr ?
quote:
Brrrabantse nachten zijn lang inderdaad.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Was je met zonder jas naar buiten?
quote:
In België worden de optochten zo ongeveer van eind januari tot begin april in de weekends gehouden, telkens in andere gemeenten.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op zaterdag 15 maart 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:[..]
In België worden de optochten zo ongeveer van eind januari tot begin april in de weekends gehouden, telkens in andere gemeenten.

Ah, weer wat geleerd!
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Eer dat al die carnavalswagens over die slechte Belgische wegen zijn geraakt ben je al een paar weken verder.
Kom met z'n allen lekker rugby kijken in het Frankrijk topic
quote:
Goedemorgen
Net wakker
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Tss. Toen was de race al klaar.
Fuck the EBU.
Ons bezoekje aan Valkenburg in de kerstvakantie heeft een verpletterende indruk gemaakt blijkbaar
quote:
Dat iets zomaar instort is inderdaad wel vrij waardeloos ja
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Ik verdenk Poetin. Of Trump. Ik bedoel, wat is nu een betere manier om Europa te ontwrichten, dan de Wilhelminatoren in Valkenburg te laten instorten!
Strani
Beroemde influencer
Ik hoop dat alle objecten waar Kjeld Nuis tegen aan kan schoppen vast zijn weggehaald.
Op
Strani iets
Stolz kwam nog dichtbij zeg... totaal uit vorm zijn maar wel gewoon 3 keer podium. Als die volgend jaar fit is op de Spelen, berg je dan maar.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 16 maart 2025 11:06 schreef Arizona het volgende:[..]
Ik verdenk Poetin. Of Trump. Ik bedoel, wat is nu een betere manier om Europa te ontwrichten, dan de Wilhelminatoren in Valkenburg te laten instorten!
quote:
....
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 16 maart 2025 14:19 schreef NailQueen het volgende:Voor de mensen die dit nog niet weten. Voyager, de inzending van Australie 2023, reageert ook dit jaar ook weer op de inzendingen. Wat zijn dit toch leuke mensen. Duidelijk ESF Fans. Hadden een van ons kunnen zijn
Bekijk deze YouTube-video
Het zijn leuke mensen, dus dan zou het niet een van ons kunnen zijn.
Strani
Beroemde influencer
Ik had Beune ook gemist. Was het een leuk gevecht?
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 16 maart 2025 15:01 schreef Strani het volgende:[..]
Aan de andere kant zijn veel ESF-fans juist weer niet zulke leuke mensen dus dat zouden wij toch wel kunnen zijn

Hm ja daar zeg je wel wat.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
En dat voor een SemiRus.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Goed geholpen door Elisa Saai.