"Mensen, denk allemaal een weekje na over een goede naam voor onze talkshow"quote:
Heb net die van Leclerc in Monaco zitten kijken. Die vond ik dan wel mooi. Eigenlijk de eerste van de vijf die ik heb gekeken. De grote vraag die week bleef hangen was: heeft Charles nou wel of niet tegen zijn vader gezegd dat hij loog over zijn F1-contract?quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:50 schreef Questular het volgende:
Wauw wat is DTS ruk dit seizoen. Ik had al geen hoge verwachtingen maar ze weten alsnog mijn ondergrens te doorbreken. Eigenlijk best knap.
Verder wel een goeie openingquote:Op donderdag 13 maart 2025 13:20 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Intro 2025, met een botox Alonso en Russell met weer zijn armen gespreidt.
MaxGod als laatstequote:Op donderdag 13 maart 2025 13:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Verder wel een goeie opening
Final boss Max las ik alquote:Op donderdag 13 maart 2025 13:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
MaxGod als laatsteWas even bang dat ze het volledig op constructeurs WK zouden doen.
Lewis voor Leclercquote:Op donderdag 13 maart 2025 13:20 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Intro 2025, met een botox Alonso en Russell met weer zijn armen gespreidt.
een aftelklok tot de trailer uit komt dusquote:
De hypetrain is zojuist gecrashed hier. Wat een pauperfilm gaat dit worden zeg.quote:
Niet echt een visitekaartje.Komt geloof ik op AppleTV uit, heb ik niet dus dat wordt een download.. ook al lijkt het me een slechte film met een zwaar geromantiseerd verhaal, nieuwsgierig ben ik opzich wel.quote:
Ik dacht dat de wijziging vanaf race 9 de voorvleugel betreft en dat ze vorig jaar de mini drs al hadden aangepakt met zwaardere testen. Dat laatste blijkt nog niet helemaal het geval te zijn, dus maken ze de testen nog stricter.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat de wijziging nu ingevoerd wordt is (edit ivm note) vind ik dubieus. We weten al lang dat dit er aan zat te komen alleen het zou pas vanaf race 9 ingevoerd worden en nu is ineens per race twee wat al over vier dagen is.
Het lijkt er op dat McLaren het voornaamste slachtoffer zal zijn met hun flexibele vleugels. Maar zoals wel vaker kan het ook gebeuren dat we bij de topteams geen verschil merken en dat er ineens een middenmoter achteruit gaat. Of mclaren wordt echt een beetje langzamer en minder zacht op de banden en de neutrale kijker heeft dan meer spannende wedstrijden in aantocht
Ah. Gevalletje klok, klep en grote waffel aan mijn kant. Dank voor de verduidelijkingquote:Op maandag 17 maart 2025 20:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat de wijziging vanaf race 9 de voorvleugel betreft en dat ze vorig jaar de mini drs al hadden aangepakt met zwaardere testen. Dat laatste blijkt nog niet helemaal het geval te zijn, dus maken ze de testen nog stricter.
Imho zijn dat dus twee verschillende dingen.
WEER CAKE.quote:
Het was altijd al verboden, alleen de FIA wil nu strikter handhavenquote:Op maandag 17 maart 2025 19:58 schreef Evenstar het volgende:
Nog even over de achtervleugels.
Zoals velen vind ik het wel gek dat ze vorig jaar een beetje hun schouders ophaalden en dachten "whatever, niks mis mee". Toen kwamen ze erg laat tijdens de winterstop dat ze er pas in de zomer iets aan gingen doen en nu willen ze opeens vanaf nu al heel streng zijn.
Dan is het niet gek dat men gaat denken dat ze dit doen om te kijken of ze het zo spannender kunnen gaan maken. Net als dat ze vorig jaar niks wilden doen, omdat ze wilden dat McLaren geen stap terug zou moeten doen. Nu willen ze het juist wel.
Als het een nadeel voor McLaren zou hebben is het leuk voor de kijker, maar ik vind het niet eerlijk t.o.v. een team als het nu opeens alsnog niet mag. Dan hadden ze vorig jaar al moeten ingrijpen. Nu hebben andere teams er geld en moeite in lopen steken en mag het opeens niet meer, ook dat is raar.
Dikke kans dat ze gewoon door de keuring komen en die vleugel nog steeds flext..quote:Op maandag 17 maart 2025 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was altijd al verboden, alleen de FIA wil nu strikter handhaven
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
‘Als Ricciardo bij Redbull was gebleven dan was hij nu misschien wereldkampioen’
-W. Buxton, DtS 2025
In zijn tweede volledige jaar bij RBR in 2018 overvleugelde Max hem al volledig.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
‘Als Ricciardo bij Redbull was gebleven dan was hij nu misschien wereldkampioen’
-W. Buxton, DtS 2025
Na het debacle op Monaco in vt3 was het ook wel duidelijk dat Max een tikkie had gekregen. En je weet wat Max doet als hij een tikkie krijgt. Opstaan en wraak uitoefenen door alles te verschroeien wat hij tegenkomt op zn pad.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:49 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
In zijn tweede volledige jaar bij RBR in 2018 overvleugelde Max hem al volledig.
Na z'n overwinning in Monaco haalde Daniel geen enkele keer het podium, terwijl Max dat daarna 10 keer deed incl. 2 GP zeges.
Max heeft dat goed meegekregen van Jos. Op de baan is hij meedogenloos. En dat moet je ook zijn in topsport.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na het debacle op Monaco in vt3 was het ook wel duidelijk dat Max een tikkie had gekregen. En je weet wat Max doet als hij een tikkie krijgt. Opstaan en wraak uitoefenen door alles te verschroeien wat hij tegenkomt op zn pad.
Misschien tijd voor de F1 rijders om zich hier bij aan te sluiten?quote:De rallycoureurs protesteren zo tegen de ¤10.000 boete van Adrien Formaux voor het gebruik van het woordje ‘f*cked’ tijdens een interview in de Sweden Rally.
(...)
Nadat de flinke boete aan de Fransman was uitgedeeld, besloten zijn collega’s om een vakbond op te richten: de World Rally Drivers’ Alliance (WoRDA). De vakbond vroeg vervolgens in een officiële verklaring aan FIA-voorzitter Mohammed Ben Sulayem om het vooral te bespreken, maar kreeg naar verluidt geen reactie. Daarop besloten de rallycoureurs tijdens de volgende rallyrace, de Safari Rally Kenya, een standpunt in te nemen.
De coureurs lieten hun onvrede over de situatie zien door de Engelse interviews te boycotten. Elfyn Evans, uit Wales, en Fransman Thierry Neuville antwoordden alleen in hun moedertaal, terwijl andere coureurs, zoals Formaux zelf, helemaal geen antwoord gaven. Naar verluidt zijn de coureurs van plan het hele weekend deze aanpak vol te houden. “Helaas horen jullie dit weekend niet zoveel van mij, maar als dat is wat we moeten doen om het verschil te maken, dan doen we dat”, zei tweevoudig wereldkampioen Kalle Rovanperä.
(...)
100%.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Max heeft dat goed meegekregen van Jos. Op de baan is hij meedogenloos. En dat moet je ook zijn in topsport.
Net als bij schijnzelfstandigheid.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was altijd al verboden, alleen de FIA wil nu strikter handhaven
Klopt. Volgens Will zou Ricciardo dus in staat zijn geweest om Max 3 tot 6 jaar later wel te kloppen, terwijl hij intussen in zijn oren gereden werd door Norris en Tsunoda..quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:49 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
In zijn tweede volledige jaar bij RBR in 2018 overvleugelde Max hem al volledig.
Na z'n overwinning in Monaco haalde Daniel geen enkele keer het podium, terwijl Max dat daarna 10 keer deed incl. 2 GP zeges.
Die hebben al een compromis gesloten met de FIA.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:11 schreef Red_85 het volgende:
Overigens is er heibel in de tent bij het WRC. Coureurs daar zijn het gedrag van mbs zat en gaan 'staken'. Geen interviews in het Engels aankomende race.
https://www.formule1.nl/n(...)oetes-voor-schelden/
[..]
Misschien tijd voor de F1 rijders om zich hier bij aan te sluiten?
Die regel geldt overal.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben al een compromis gesloten met de FIA.
Geen straf bij schelden op de boordradio (mits niet gericht tegen een persoon), wel bij schelden/vloeken in de persconferentie.
Wheres the logic in that?quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Klopt. Volgens Will zou Ricciardo dus in staat zijn geweest om Max 3 tot 6 jaar later wel te kloppen, terwijl hij intussen in zijn oren gereden werd door Norris en Tsunoda..
Jongens, het is heel simpel: DTS en Buxton denken dat die narrative het goed doet bij de DTS-kijkende anti-Verstappenbrigade. Speciaal opgelepeld voor de mensen die willen blijven denken dat Max eigenlijk niet zo goed is en Daniel hem makkelijk verslagen had, als hij niet gesaboteerd en weggepest was bij RBR.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
‘Als Ricciardo bij Redbull was gebleven dan was hij nu misschien wereldkampioen’
-W. Buxton, DtS 2025
Dan moet het wel kloppen he.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die is er niet, maar hij keek er wel met een heel interessant hoofd bij.
Met andere woorden Max en Red Bull hadden gelijk en de nieuwe regels worden een grote sof.quote:
Er wordt ook gesproken over V8 turbomotoren ipv V10.quote:
Of dat het geval is, is nog maar de vraag. Lijkt eerder een poging van MBS om zich in te dekken als dat het geval mocht zijn en sommige teams het niet voor elkaar krijgen en een team weer de overhand krijgt (zoals Mercedes vanaf 2014)quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Met andere woorden Max en Red Bull hadden gelijk en de nieuwe regels worden een grote sof.
Sowieso lijken sommige leveranciers te lobbyen voor een andere motor omdat ze achterlopen in de ontwikkeling van de 2026 motor.quote:According to AMuS, some believe that Ben Sulayem’s enthusiasm to bring back V10 engines could be an attempt to protect the FIA from being blamed if the 2026 rules prove a disappointment.
quote:One unnamed ‘insider’ is quoted saying: “The manufacturers who are putting the most pressure on [to drop the new rules] are those who already know that they are behind schedule with their 2026 engine.”
Ik had begrepen dat afgelopen weekend de regels zo aan de F1 coureurs werden voorgelegd in de drivers briefing.quote:
Daar was al een regel voor want het verschil in vermogen mag niet groter zijn dan 3 procent.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:33 schreef Starflyer het volgende:
Of dat het geval is, is nog maar de vraag. Lijkt eerder een poging van MBS om zich in te dekken als dat het geval mocht zijn en sommige teams het niet voor elkaar krijgen en een team weer de overhand krijgt (zoals Mercedes vanaf 2014)
Dat zou dan wel eens een leverancier van meerdere teams kunnen zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:33 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso lijken sommige leveranciers te lobbyen voor een andere motor omdat ze achterlopen in de ontwikkeling van de 2026 motor.
Vanwege de huidige engine freeze ja, maar bestaat die regel ook voor de nieuwe power units?quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daar was al een regel voor want het verschil in vermogen mag niet groter zijn dan 3 procent.
[..]
Ik las Ferrari en RBPT.quote:Dat zou dan wel eens een leverancier van meerdere teams kunnen zijn.
Naar ik begrepen heb ook voor de nieuwe power units.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vanwege de huidige engine freeze ja, maar bestaat die regel ook voor de nieuwe power units?
[..]
Ik las Ferrari en RBPT.
Sowieso in de jaren 90 bij Footwork en Laroussequote:Op woensdag 19 maart 2025 23:02 schreef Nober het volgende:
Ik zag dat Mercedes gesponsord word door adidas, is adidas al eens eerder in de F1 actief geweest?
Zag hem al zwaar achteruit gaan in z,n laatste podcast met Coulthard.. maar toch schrik je ervan..quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ach, Eddie![]()
Dat klonk al niet best toen de diagnose bekend werd.
Las ik als eerste in het racetopic...quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Berichten over het overlijden van Eddie Jordan gaarne in het algemene F1 topic.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:51 schreef gbm het volgende:
[x]https://x.com/BBCSport/status/1902642525124399233[/x]
Rest in Peace Eddie, nog best snel gegaan...
Voor 10 euro wil ik 'm wel, ja!quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand belang bij de PH-DTF van Max Verstappen?
Kost tien tot vijftien miljoen euro
https://www.luchtvaartnie(...)x-verstappen-te-koop
Ja dankjewel, had er niet aan gedacht om het hier te plaatsen, zit meestal gedurende (en voorafgaand aan) het raceweekend in het 'live'-topic.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:58 schreef Sally het volgende:
Vond deze ook wel mooi om nogmaals (hier) te plaatsen:
[..]
[ x ]
RIPquote:Op donderdag 20 maart 2025 11:58 schreef Sally het volgende:
Vond deze ook wel mooi om nogmaals (hier) te plaatsen:
[..]
[ x ]
quote:“I think their car is definitely capable of winning every race,” said Russell, who'd already suggested last weekend that McLaren had such a margin it could already stop developing its 2025 car and focus on 2026.
"The gap they have this year on everybody is bigger than Red Bull has ever had."
Russell added he believes Red Bull’s 2023 advantage to be “three or four tenths, [and] the advantage we’re seeing from McLaren right now is definitely bigger than that”.
https://www.the-race.com/(...)an-red-bull-ever-was
Toch knap dat Max zo diep in de bovenkamer van die Brit is doorgedrongenquote:Op donderdag 20 maart 2025 20:08 schreef Rnie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Tering hey, die Lewis.
Of gewoon een zet van Lewis in het hele spel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch knap dat Max zo diep in de bovenkamer van die Brit is doorgedrongen
Prima dat hij zich wil verdedigen tegen kritiek, maar zo ontzettend laag om dan over een ander te beginnen. Niet chic en behoorlijk kinderachtig, maar Lewis heeft natuurlijk wel vaker dit soort dingen gedaan. En natuurlijk gaat het over Max, want die ziet hij nog altijd als enige echte tegenstander en bovendien kan hij over hem bij de Britten ongestraft onzin verkondigen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:08 schreef Rnie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Tering hey, die Lewis.
De grote grap is dat Max dat spel niet speelt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of gewoon een zet van Lewis in het hele spel.
Dan moet hij er niet op reageren, en dat doet hij wel. Elke coureur speelt dat spel, of hij het nu leuk vindt of niet, en of hij nu wilt of niet. Dat soort kleine dingetjes kunnen net het verschil maken als je bijvoorbeeld in de laatste ronde van de laatste race van het jaar zit, en je strijdt nog om het kampioenschap.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
De grote grap is dat Max dat spel niet speelt.
Hij reageert er ook niet op, dat filmpje is een montage van oud nieuws/ragebait.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan moet hij er niet op reageren, en dat doet hij wel. Elke coureur speelt dat spel, of hij het nu leuk vindt of niet, en of hij nu wilt of niet. Dat soort kleine dingetjes kunnen net het verschil maken als je bijvoorbeeld in de laatste ronde van de laatste race van het jaar zit, en je strijdt nog om het kampioenschap.
Ik ben dit weekend en komende races eigenlijk vooral benieuwd naar hoe Norries presteert als hij onder druk komt van Piastri. Met de sprintrace dit weekend zal dat niet zo snel gebeuren, maar ik zie het wel gebeuren in de main races. Gaat Norris dan foutjes maken, of grijpt het team in?
En deze sprintracepole van Lewis zal LeClerc ook dwarszitten. Benieuwd of LeClerc morgen bij de kwali extra zal pushen. Zou me niets verbazen als hij een (flinke) fout zal maken in Q3, foutloos presteren onder druk is iets wat LeClerc nog niet onder de knie heeft.
Idd. Dat stukje van Verstappen komt uit deze Talking Bull-aflevering van vorig jaar:quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:16 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij reageert er ook niet op, dat filmpje is een montage van oud nieuws/ragebait.
Volgens mij mag dat niet.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:54 schreef Sally het volgende:
Mag RBR de coureur Tsunoda (RB) op de een of andere manier laten rijden in hun auto, bijv. in een Free Practice?
Zoals een paar FP1's bedoeld zijn voor young drivers?
Volgens ChatGPT mag het niet.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:54 schreef Sally het volgende:
Nav een discussie in het racetopic van China, kwam er een vraag in me op:
Mag RBR de coureur Tsunoda (RB) op de een of andere manier laten rijden in hun auto, bijv. in een Free Practice?
Zoals een paar FP1's bedoeld zijn voor young drivers?
Om te kijken uiteraard of Tsunoda echt uit de verf komt in een RBR, in een betere setting dan uitsluitend een paar testrondjes op een vrijwel leeg circuit.
Die geloof ik niet erg, als je het niet erg vindtquote:Op zondag 23 maart 2025 11:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens ChatGPT mag het niet.
Ik neem aan van wel, is dat niet hoe AI werkt?quote:Op zondag 23 maart 2025 11:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Of ChatGPT moet het hele reglementenboek(en) uit zn koppie kennen![]()
En met welke tekst kwam AI dan precies terug?quote:Op zondag 23 maart 2025 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, is dat niet hoe AI werkt?
Ligt eraan welke AI. Sommige versies lopen jaren achter met informatie (kijk maar naar Nova) en alleen de dure betaalde versies zijn bij. En dan jog kunnen ze flink hallucineren. Het enige wat ze doen is het volgende woord voorspellen op basis van de input en hun model.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, is dat niet hoe AI werkt?
Ik ging gisteren vragen wie de beste coureur allertijden was.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, is dat niet hoe AI werkt?
Bron: De informatie over het mogen inzetten van andere coureurs in VT1 komt uit de officiële FIA Formula One Sporting Regulations, en specifiek:quote:Ja, dat zou in theorie kunnen — en het is ook al eerder gebeurd met andere coureurs.
Volgens de huidige Formule 1-reglementen mogen teams in VT1 (Vrije Training 1) een andere coureur inzetten dan hun vaste racecoureur, bijvoorbeeld om een jonge rijder ervaring te geven of voor evaluatie. Yuki Tsunoda zou dus in VT1 voor Red Bull Racing kunnen rijden, mits Red Bull dat wil en zijn eigen team (zoals Visa Cash App RB) daarmee akkoord gaat.
Daarna zou hij gewoon weer terug kunnen keren naar zijn eigen auto/team voor VT2, VT3, kwalificatie en de race. Dit is eerder ook gedaan met bijvoorbeeld Nyck de Vries, die in één seizoen meerdere FP1-sessies reed voor verschillende teams, en vervolgens terugging naar zijn reserverol.
Belangrijke voorwaarden:
De coureur moet aan de eisen voldoen (bijvoorbeeld als het een rookie FP1 is).
Beide teams moeten ermee akkoord gaan.
Het mag de voorbereiding van het weekend niet in gevaar brengen volgens de FIA.
Dus: ja, het zou kunnen dat Tsunoda in FP1 voor Red Bull rijdt en daarna weer voor zijn eigen team instapt. Strategisch zou Red Bull dat kunnen doen om hem te evalueren of hem alvast te wennen aan de hoofdauto.
Wil je weten of dit al is aangekondigd of in de planning zit? Dan kan ik dat even checken.
"Even doorvragen"
2. Voldoet Tsunoda aan de eisen voor VT1?
Waarschijnlijk niet — tenzij het niet om een "rookie test" gaat.
De FIA definieert een "rookie" als een coureur die niet meer dan 2 Grands Prix heeft gereden in zijn carričre.
Yuki Tsunoda zit sinds 2021 in F1 en heeft al meer dan 60 races gereden. Dus:
Hij mag wél in FP1 rijden voor Red Bull, maar dat telt dan niet als een rookie-inzet.
Het zou dan puur zijn om hem te evalueren of om data te verzamelen — niet om aan de verplichte rookie-sessies te voldoen.
ChatGPT is niet bij en weet niets over 2025. Deze regels zijn dus ook oud, want sinds 2024 is het 4 keer per seizoen een rookie.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ging gisteren vragen wie de beste coureur allertijden was.
Stond er bij Max Verstappen dat ie potentie heeft om de absolute top te halen als die zo doorgaat.
Maar zijn wereldtitel in 2024 stond er nog niet bij.
Maar in theorie haalt ChatGPT zijn bronnen uit bestaande sites, bronnen.
Dus je zou specifiek kunnen vragen naar de regels voor het 2025 seizoen.
[..]
Bron: De informatie over het mogen inzetten van andere coureurs in VT1 komt uit de officiële FIA Formula One Sporting Regulations, en specifiek:
Artikel 32.4 van het sportief reglement zegt dat teams minimaal twee keer per seizoen in FP1 een rookie moeten inzetten.
Overige bronnen:
F1.com
Motorsport.com
Ik had specifiek gevraagd naar 2025, dus denk dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
ChatGPT is niet bij en weet niets over 2025. Deze regels zijn dus ook oud, want sinds 2024 is het 4 keer per seizoen een rookie.
Het zou zomaar kunnen immers Nyck de Vries heeft ook wel eens 2 verschillende autos gereden in 1 weekend.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:54 schreef Sally het volgende:
Nav een discussie in het racetopic van China, kwam er een vraag in me op:
Mag RBR de coureur Tsunoda (RB) op de een of andere manier laten rijden in hun auto, bijv. in een Free Practice?
Zoals een paar FP1's bedoeld zijn voor young drivers?
Om te kijken uiteraard of Tsunoda echt uit de verf komt in een RBR, in een betere setting dan uitsluitend een paar testrondjes op een vrijwel leeg circuit.
fixedquote:Op maandag 24 maart 2025 13:48 schreef xzaz het volgende:
Toch wel knap hoe RB al 7 jaar een auto bouwt waar de tweede coureur helemaal niets mee kan.
hahaha, denk om je bloeddrukquote:DE AuTo WoRdT NiEEt gEmAaKt VooR eEn CoUrEeUr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
Of aan ChatGPF1quote:Op zondag 23 maart 2025 13:07 schreef Droopie het volgende:
Als ik Red Bull was zou ik het eerder vragen aan de racedirectors dan aan ChatGPT
ChatGrandPrix.quote:
JA jajaja das een hele goeie. En eventueel Xavi Question Marcos als experimenteer modus om iedereen dol te draaien met de mogelijkheden. Adami mag ook natuurlijkquote:Op maandag 24 maart 2025 14:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
ChatGP met de stem van GP dan wel
"Automatic window wiper on. Must be the water"quote:Op maandag 24 maart 2025 14:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
ChatGP met de stem van een Ferrari engineer zou ook wel hilarisch zijn. Of die stem als navigatie in je auto.
"Turn left, please confirm."
"Avoid traffic, question?"
"Plan A for fuel, question?"
"You have arrived, please confirm."
Hoe grappig zou het zijn als EA Marcos of Adami zo gek krijgt om een engineer in te spreken voor de F1 gamesquote:Op maandag 24 maart 2025 14:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
ChatGP met de stem van een Ferrari engineer zou ook wel hilarisch zijn. Of die stem als navigatie in je auto.
"Turn left, please confirm."
"Avoid traffic, question?"
"Plan A for fuel, question?"
"You have arrived, please confirm."
quote:Op maandag 24 maart 2025 14:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
Hoe grappig zou het zijn als EA Marcos of Adami zo gek krijgt om een engineer in te spreken voor de F1 games
quote:Op maandag 24 maart 2025 14:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Automatic window wiper on. Must be the water"
Dat is alleen binnen een team. Je ksn geen componenten wisselen met je teamgenoot.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:24 schreef raptorix het volgende:
Overigens nog even gekeken wat het Rule book zegt, er zit een punt in dat een rijder zijn eigen componenten moet blijven gebruiken, dus dan zouden ze alles van hem op de andere wagen moeten monteren
In het geval van De Vries zat het hem er volgens mij in dat je in dat geval toestemming van de Stewards moet hebben.
Ik had het idd verkeerd gelezen.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is alleen binnen een team. Je ksn geen componenten wisselen met je teamgenoot.
Bij een wissel naar een ander team neem je de spullen over van diegene die je vervangt. Je kunt namelijk geen Racing Bulls componenten op een RBR zetten.
En dan rijdt Lawson in de betere auto en staat steeds ruim voor Yukiquote:Op dinsdag 25 maart 2025 05:50 schreef THEFXR het volgende:
Breaking: Lawson out, Yuki replaces him!
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)on-door-yuki-tsunoda
Nog niet zekerquote:Op dinsdag 25 maart 2025 05:50 schreef THEFXR het volgende:
Breaking: Lawson out, Yuki replaces him!
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)on-door-yuki-tsunoda
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 05:50 schreef THEFXR het volgende:
Breaking: Lawson out, Yuki replaces him!
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)on-door-yuki-tsunoda
Motorsport meldt het zelf echter niet op hun eigen site.quote:Het doorgaans zéér betrouwbare Motorsport.com heeft vernomen dat Red Bull Racing in Japan Yuki Tsunoda naast Max Verstappen gaat zetten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Motorsport meldt het zelf echter niet op hun eigen site.
quote:
In dit artikel:quote:Op dinsdag 25 maart 2025 05:50 schreef THEFXR het volgende:
Breaking: Lawson out, Yuki replaces him!
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)on-door-yuki-tsunoda
🤔😉quote:Er is nog geen definitief besluit genomen over het vervangen van Lawson
Dit is ook wel echt mismanagement idd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:03 schreef Questular het volgende:
Als Lawson nu weer moet gaan dan ben ik ook wel een beetje klaar met RB.
The problems with the current Red Bull car, developed to Verstappen’s needs and wants, are well documented.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:30 schreef raptorix het volgende:
Analyse waar ik 100% achter sta: https://www.nzherald.co.n(...)2CJDZHHV773J3SLFBF4/
Dat is onzin en al meerdere keren tegengesproken. Ze bouwen de snelste auto waar een coureur mee om kan gaan. Max kan daar beter mee overweg dan een ander.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
The problems with the current Red Bull car, developed to Verstappen’s needs and wants, are well documented.
The bottom line is that everything at Red Bull is geared towards Verstappen. In many ways, that is fair enough.
lol. Nu is dit wel een Nieuw-Zeelandse bron maar zelfs de Nederlanders zag ik zelfs zeggen (op Ziggo) dat de auto voor Max gebouwd blijkt te zijn. Hier jarenlang ontkend maar het lijkt er nu wel heel sterk op.
Ik denk dat dit nooit echt ontkent is, het is eerder de vraag, hoe erg is dat voor een andere coureur? Ik ben het vooral eens met het stuk dat men Saintz had moeten halen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
The problems with the current Red Bull car, developed to Verstappen’s needs and wants, are well documented.
The bottom line is that everything at Red Bull is geared towards Verstappen. In many ways, that is fair enough.
lol. Nu is dit wel een Nieuw-Zeelandse bron maar zelfs de Nederlanders zag ik zelfs zeggen (op Ziggo) dat de auto voor Max gebouwd blijkt te zijn. Hier jarenlang ontkend maar het lijkt er nu wel heel sterk op.
Definieer snelste? Het punt van een F1 wagen is dat het altijd een compromis is van Factoren, en daar kan een rijder wel degelijk voorkeuren in hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is onzin en al meerdere keren tegengesproken. Ze bouwen de snelste auto waar een coureur mee om kan gaan. Max kan daar beter mee overweg dan een ander.
[ x ]
Ja dus de snelste auto waar Max mee kan omgaan inderdaad. Daar heb je het al.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is onzin en al meerdere keren tegengesproken. Ze bouwen de snelste auto waar een coureur mee om kan gaan. Max kan daar beter mee overweg dan een ander.
[ x ]
quote:It’s because physics is going to physics. You design the car with the most downforce and least drag. Full stop.
Then you tweak this to make it more “drive able.” Then you take driver feedback to try and improve it for them. But you do the same for both drivers and their feedback.
Ik denk dat RBR wel de problemen met de auto onderkent hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor een swap van Tsunoda / Lawson, puur omdat daar waarschijnlijk uit gaat blijken dat Lawson het prima doet en Tsunoda er opeens niks meer van lijkt te kunnen, omdat de RB een draak van een auto is.
Ik denk ook daarom dat RB zo'n beslissing het liefst zo lang mogelijk zal uitstellen, want als ze het doen en opeens komt Tsunoda niet meer door een Q1 dan is het wel duidelijk waar de problemen zitten en dat is dan niet bij Perez, Tsunoda of Lawson.
Dat het wordt overwogen is bekend. Dat het een voldongen feit is is een ander verhaal. Ze zouden immers deze week analyseren.quote:
Nee, dat (overstuur) is namelijk sneller dan weinig front end grip (onderstuur).quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar dan nog: de engineers weten dat Max houdt van veel frontend grip. Zouden ze dat dan compleet negeren bij het ontwerpproces?
Sommige hebben honger. Tijd voor de lunch bbq @Nattekatquote:
Goed idee.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sommige hebben honger. Tijd voor de lunch bbq @:nattekat
Dit verhaal kent alleen maar verliezersquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:05 schreef Perox het volgende:
GP33 weet bijna zeker dat Motorsport.com duidelijke aanwijzingen heeft dat Yuki Lawson vervangt alleen moeten Horner en Marko er nog een klap op geven.
100% Yuki CONFIRMED!
HOE?!
Jammer dat die clickbait sites bestaan nu Verstappen zo succesvol is voorheen had je ze amper.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit verhaal kent alleen maar verliezers
zolang het niet officieel is bevestigd is het mijn tijd en aandacht niet waardquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:05 schreef Perox het volgende:
GP33 weet bijna zeker dat Motorsport.com duidelijke aanwijzingen heeft dat Yuki Lawson vervangt alleen moeten Horner en Marko er nog een klap op geven.
100% Yuki CONFIRMED!
HOE?!
Ik lees hier vooral dat er duidelijke aanwijzingen zijn dat Horner en Marko nog niets besloten hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:05 schreef Perox het volgende:
GP33 weet bijna zeker dat Motorsport.com duidelijke aanwijzingen heeft dat Yuki Lawson vervangt alleen moeten Horner en Marko er nog een klap op geven.
100% Yuki CONFIRMED!
HOE?!
Dit ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Jammer dat die clickbait sites bestaan nu Verstappen zo succesvol is voorheen had je ze amper.
Bij iedere nieuwe teamgenoot wordt dit weer opgerakeld in de pers van het land van herkomst van de desbetreffende coureur. En omdat het inmiddels zo vaak al in de rondte is gegaan wordt het tegenwoordig gebracht als "goed gedocumenteerd".quote:
Al die blogjes die elk onzin gerucht als 100% breaking news vermelden. Behoorlijk vermoeiend.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:05 schreef Perox het volgende:
GP33 weet bijna zeker dat Motorsport.com duidelijke aanwijzingen heeft dat Yuki Lawson vervangt alleen moeten Horner en Marko er nog een klap op geven.
100% Yuki CONFIRMED!
HOE?!
Het feit dat Liam P20 kwalificeert met RB en dat de rest van de wereld inclusief Max denkt dat hij in een Racing Bulls sneller zou zijn vertelt eigenlijk al genoeg.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij iedere nieuwe teamgenoot wordt dit weer opgerakeld in de pers van het land van herkomst van de desbetreffende coureur. En omdat het inmiddels zo vaak al in de rondte is gegaan wordt het tegenwoordig gebracht als "goed gedocumenteerd".
Vervolgens gaan de vaak van oorsprong Engelse Clickbait sites als sportsbible etc ermee aan de haal en presenteren het als feit en snoeiharde kritiek op Max.
Het maakt niet uit hoe vaak interviews met Alex Albon of Adrian Newey herpost worden, ook hier het forum zie je iedere zoveel tijd een nieuwe 'bron' gepost worden met in feite weer hetzelfde verhaal/gerucht/speculatie op herhaling.
Lol, ze zijn echt bijna de eerste.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:52 schreef Red_85 het volgende:
Nhd: Yuki confirmed rbr per direct.
https://www.noordhollands(...)racing/51424476.html
En daarna zijn ze uitgedaan, want meer coureurs mag niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
En Hadjar gaat na de zomerstop in dat stoeltje zitten?
Clownesk
Dat is idd heel matig, maar wel goed voor Lawsonquote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar even wachten tot dit bevestigd wordt, maar iemand na twee weekeinden al buiten de deur gooien is wel écht heel slecht, dan ben je als team ook geen knip voor de neus waard.
Tuurlijk, maar geef iemand een degelijke kans, of doe het niet. Dit halfbakken gedoe zorgt alleen maar bij alles en iedereen voor onrust en instabiliteit.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat is idd heel matig, maar wel goed voor Lawson
Ga maar lekker vlieguren maken in een "normale" auto.
Krijg je eerst vragen in December, krijg je ze nu weer.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar geef iemand een degelijke kans, of doe het niet. Dit halfbakken gedoe zorgt alleen maar bij alles en iedereen voor onrust en instabiliteit.
Zit achter een betaalmuur.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:52 schreef Red_85 het volgende:
Nhd: Yuki confirmed rbr per direct.
https://www.noordhollands(...)racing/51424476.html
Speculatiequote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zit achter een betaalmuur.
Hier meer informatie uit De Limburger.
https://racingnews365.nl/(...)eamgenoot-verstappen
Hoezo vaag?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:23 schreef Droopie het volgende:
Olav Mol heeft het bericht van de Telegraaf geretweet.
Kogel door de kerk?
Wat een vage communicatie van Red Bull? Of zou Honda gelekt hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Jos Verstappen is de bron.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:23 schreef Droopie het volgende:
Olav Mol heeft het bericht van de Telegraaf geretweet.
Kogel door de kerk?
Wat een vage communicatie van Red Bull? Of zou Honda gelekt hebben?
Nogal.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:29 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Wat een absolute shitshow van RBR.
Helemaal prima voor Lawson joh, ieder normaal mens weet dat die auto ruk is.quote:
Als je na 2 races vervangen wordt, lijkt me dat in geen enkel geval “helemaal prima” eigenlijk..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:35 schreef Droopie het volgende:
[..]
Helemaal prima voor Lawson joh, ieder normaal mens weet dat die auto ruk is.
Nu kan Lawson in de luwte zichzelf bewijzen.
Of dat lukt is een tweede, maar bij RBR zullen ze Hadjar en Lawson vast het hele seizoen laten gaan.
Dus laten we lief zijn Max en zijn drie vriendjes.
Dit is niet voor het eerst bij RB dat een coureur er zo uit gebonjourd wordt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet denken.
Gaat eigenlijk al mis bij de keuze voor Lawson bij aanvang van dit seizoen.
Nota bene een coureur die niet uit hun eigen opleiding kwam (Perez) die verreweg het langst in de tweede auto heeft gezeten.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit is niet voor het eerst bij RB dat een coureur er zo uit gebonjourd wordt.
Die gasten moeten echt eens in de spiegel gaan kijken hoe ze met nota bene hun eigen opgeleide coureurs omgaan. Maar nu is de coureur weer de dupe van het waardeloze beleid aan de bovenkant.
Ze hadden Sainz moeten halen, maar ze durfden niet over hun eigen schaduw heen te stappen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet denken.
Gaat eigenlijk al mis bij de keuze voor Lawson bij aanvang van dit seizoen.
Ja eens, Perez te lang laten zitten/te lang contract. Gasly/Albon te vroeg voor de leeuwen gegooid.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit is niet voor het eerst bij RB dat een coureur er zo uit gebonjourd wordt.
Die gasten moeten echt eens in de spiegel gaan kijken hoe ze met nota bene hun eigen opgeleide coureurs omgaan. Maar nu is de coureur weer de dupe van het waardeloze beleid aan de bovenkant.
Ze hadden Yuki er moeten zetten destijds, dat zou het meeste in lijn zijn geweest met de RB filosofie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden Sainz moeten halen, maar ze durfden niet over hun eigen schaduw heen te stappen.
Voor RB (en uiteindelijk waarschijnlijk ook voor Ricciardo zelf) was het een stuk beter geweest als hij gewoon bij RB gebleven was ipv naar Renault. Zonder fatsoenlijke opvolger zijn coureurs toen te vroeg ingezet inderdaad (even los van de vraag of ze überhaupt goed genoeg waren)quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja eens, Perez te lang laten zitten/te lang contract. Gasly/Albon te vroeg voor de leeuwen gegooid.
Ricciardo was al op zijn retour destijds en Yuki te lang laten zitten.
Je weet dat Colapinto vorig jaar de Williams-coureur met de meeste schade was?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze hadden Yuki er moeten zetten destijds, dat zou het meeste in lijn zijn geweest met de RB filosofie.
Dan kon je Lawson/Hadjar/Colapinto in de andere wagen kunnen zetten.
Max zou in de McLaren rondjes om Norris heen rijdenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:56 schreef SiGNe het volgende:
Da's vlot, na 2 races (en 1 sprint) al teruggezet naar de Racing Bulls.
Maar ik vraag me af of Yuki het beter gaat doen, de wagen is al jaren eigenlijk enorm kut om mee te rijden.
Zo kut dat alleen Max met die wagen om kan gaan.
Ben ik overigens wel benieuwd naar hoe Max het bij een ander team zou doen, die wagens zijn blijkbaar makkelijker te besturen.
Ik vind hem ook overrated, maar schijnbaar zien de meesten het anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet dat Colapinto vorig jaar de Williams-coureur met de meeste schade was?
Nee.quote:
Die kans lijkt me niet zo groot..quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zal maar net ook zo zijn dat ze in de tussentijd die auto zodanig gaan verbeteren voor Japan dat Yuki ineens de rijzende zon van de hemel gaat rijden.
Dan nog kan Suzuka de Red Bull sowieso wel iets beter liggen, los van aanpassingen. Dus dat kan wel een vertekend beeld gaan geven. Nog een reden waarom deze swap een beetje fucked up is in mijn ogen.quote:
En het gaat pas echt leuk worden als Lawson in een racing bull sneller blijkt te zijn dan Tsunoda in een red bull.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het feit dat Liam P20 kwalificeert met RB en dat de rest van de wereld inclusief Max denkt dat hij in een Racing Bulls sneller zou zijn vertelt eigenlijk al genoeg.
En dat Hadjar sneller dan Lawson is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
En het gaat pas echt leuk worden als Lawson in een racing bull sneller blijkt te zijn dan Tsunoda in een red bull.
En dan ook nog eens op Suzuka, waar hij toch al de druk van de natie voelt om te presteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:18 schreef Mano_ het volgende:
Mijn voorspelling: Yuki gaat een hoop schade rijden. Die is imo niet beheersd genoeg om de zenuwachtige RBR op het asfalt te houden.
Weinig positiefs over RBR. Heel weinig positiefs.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:31 schreef Evenstar het volgende:
@:Nattekat wat zei jij nou precies toen ik zei dat Tsunoda promotie ging krijgen;)
Perez xou nu ook laatste geworden zijn in de Red Bull. Het verschil met Verstappen was vorig jaar net zo grootquote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:19 schreef TornadoDK het volgende:
Wel goed zat ze ingrijpen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
2x laatste in de quali kan gewoon niet.
Dat ze er nooit aan hadden moeten beginnen is een ander verhaal.
Weer iemand voor de bus gegooid, het is niet fraai allemaalquote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weinig positiefs over RBR. Heel weinig positiefs.
Ik vrees er ook voor, die gaat overdriven en dan op vrijdag al de bandenstapels in.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:47 schreef Nattekat het volgende:
Maar Tsunoda wordt dus voor schut gezet voor zijn thuispubliek.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:18 schreef Mano_ het volgende:
Mijn voorspelling: Yuki gaat een hoop schade rijden. Die is imo niet beheersd genoeg om de zenuwachtige RBR op het asfalt te houden.
We gaan het zien wie er gelijk heeft.quote:
Idd...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan ook nog eens op Suzuka, waar hij toch al de druk van de natie voelt om te presteren.
quote:Op maandag 24 maart 2025 11:05 schreef Sally het volgende:
< knip, vraag over of TSU nog een keer in een RBR plaats kon nemen tijdens seizoen als test>
In het geval van het laatste kan ik voorstellen dat Tsunoda niet meer in de RBR gaat plaatsnemen om tijdelijk te testen (dan weer ná het seizoen), of hij moet er meteen in gezet worden om een seizoen af te maken.
Denk niet dat dat slim is trouwens, Yuki kennende.
En al helemaal niet de Japanese Grand Prix.
Dát. RBR heeft hier definitief afgedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar even wachten tot dit bevestigd wordt, maar iemand na twee weekeinden al buiten de deur gooien is wel écht heel slecht, dan ben je als team ook geen knip voor de neus waard.
quote:🚨 URGENTE 🚨
YUKI TSUNODA IRÁ SUBSTITUIR LIAM LAWSON NA RED BULL A PARTIR DA PRÓXIMA CORRIDA!
Lawson irá para o lugar de Tsunoda na Racing Bulls.
Espera-se anúncio oficial em breve.
A informaçăo foi confirmada por diversas fontes, entre elas o sempre confiável jornalista holandęs
@ErikvHaren , do @Telegraaf
.
Translated from Portuguese by
--------
🚨 URGENT 🚨
YUKI TSUNODA WILL REPLACE LIAM LAWSON AT RED BULL FROM THE NEXT RACE!
Lawson will replace Tsunoda at Racing Bulls.
Official announcement expected soon.
The information was confirmed by several sources, including the ever-reliable Dutch journalist
@ErikvHaren , from @telegraaf.
Hij werd niet gedwongen daar te gaan rijden he, hij had ook kunnen zeggen 'jongens, ik denk dat ik eerst nog wat meer ervaring moet opdoen'. Ga je zwemmen met de haaien, moet je snel zijn. Dus niemand hoeft hem zielig te vinden, het is niet alsof hij enkele plekken achter Max zat. Bij Nyck zag je al hoe hard het is, het is geen liefdadigheid.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:53 schreef Sally het volgende:
Wacht.
Is het echt alleen nog steeds De Televaag met Erik van Haren als bron...?!
[ x ]
[..]
[ x ]
[ x ]
Edit.... btw.... "the ever-reliable journalist"....![]()
Dat is waar hoor, maar ik ben nu op zoek eigenlijk naar de waarheid van het bericht.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij werd niet gedwongen daar te gaan rijden he, hij had ook kunnen zeggen 'jongens, ik denk dat ik eerst nog wat meer ervaring moet opdoen'. Ga je zwemmen met de haaien, moet je snel zijn. Dus niemand hoeft hem zielig te vinden, het is niet alsof hij enkele plekken achter Max zat. Bij Nyck zag je al hoe hard het is, het is geen liefdadigheid.
GET YUKIED!quote:
Tsunoda is ook geen oplossingquote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:53 schreef Sally het volgende:
Wacht.
Is het echt alleen nog steeds De Televaag met Erik van Haren als bron...?!
[ x ]
[..]
[ x ]
[ x ]
Edit.... btw.... "the ever-reliable journalist"....![]()
Ja.quote:Op woensdag 26 maart 2025 03:33 schreef PzKpfw het volgende:
Neem aan dat Lawson wel gewoon verder mag bjj Racing Bulls?
Gebakken lucht van Jos.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nog geen officiële bevestiging? Dan is het nog gebakken lucht
Dat ookquote:
NOS doet wel mee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nog geen officiële bevestiging? Dan is het nog gebakken lucht
De NOS bakt de lucht zelfquote:
Eens. De kwaliteit van de auto is het probleem. Niet de coureur. Onmogelijk dat zoveel coureurs zich branden aan die 2de wagen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar even wachten tot dit bevestigd wordt, maar iemand na twee weekeinden al buiten de deur gooien is wel écht heel slecht, dan ben je als team ook geen knip voor de neus waard.
Ook eens maar doe dat dan meteen begin van het jaar zeg.quote:Op woensdag 26 maart 2025 00:06 schreef KingRoland het volgende:
Als er een jongen het verdient dan is het Yuki wel. Goeie jongen
Tussen de eerste en tweede rijder zit wel een heel verschil. Je zou zeggen dat er ruimte is daartussen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Eens. De kwaliteit van de auto is het probleem. Niet de coureur. Onmogelijk dat zoveel coureurs zich branden aan die 2de wagen.
En als Yuki ook niet met de wagen overweg kan brandt je 2 coureurs af. Beide uit je eigen opleiding. Echt bizar.
[..]
Ook eens maar doe dat dan meteen begin van het jaar zeg.
Jaren ervaring ja, maar wat heeft hij nu in de jaren laten zien wat er voor zorgt dat hij dit stoeltje verdiend|?quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tussen de eerste en tweede rijder zit wel een heel verschil. Je zou zeggen dat er ruimte is daartussen.
Wij (de wereld) weet natuurlijk niet hoe het achter de schermen gaat. Mag aannemen dat ze enigszins overleg hebben gehad met Lawson die nu het gevoel moet hebben dat hij rustig kan rijpen bij rb.
Yuki heeft al wat jaren ervaring, ook wat het commentaar krijgen en daarop reageren betreft. Hierdoor misschien wel de verstandigste keuze. Als hij mee kan doen in de top 10 en met goeie input komt dan heeft ie zijn doel al bereikt dunkt me.
Ten slotte geeft Yuki al jaren aan graag te willen waar Lawson überhaupt al blij zal zijn met een stoeltje.
Go yuki !
Nee, die geeft De Telegraaf, en De Limburger als bron. De Limburger kan ik dus niet lezen, om te kijken of zij dan weer de Televaag als bron hebben....quote:
Hij heeft vooral laten zien dat hij leren kan. Aan veel dingen die druk geven binnen de f1 is hij al gewend.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Jaren ervaring ja, maar wat heeft hij nu in de jaren laten zien wat er voor zorgt dat hij dit stoeltje verdiend|?
Lawson kan en moet zich nog bewijzen, Yuki had dit al jaren geleden moeten doen toch?
Was de Limburger niet de eerste die wat naar buiten bracht?quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, die geeft De Telegraaf, en De Limburger als bron. De Limburger kan ik dus niet lezen, om te kijken of zij dan weer de Televaag als bron hebben....
Volgens mij een tweet op X, van Erik van Haren, of iemand die Erik aanhaalde.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Was de Limburger niet de eerste die wat naar buiten bracht?
De Limburger is al 25 jaar eigendom van De Telegraaf, dus ik neem aan van welquote:Op woensdag 26 maart 2025 09:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, die geeft De Telegraaf, en De Limburger als bron. De Limburger kan ik dus niet lezen, om te kijken of zij dan weer de Televaag als bron hebben....
Die horen bij elkaar toch?quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, die geeft De Telegraaf, en De Limburger als bron. De Limburger kan ik dus niet lezen, om te kijken of zij dan weer de Televaag als bron hebben....
nhd ook. Daarom waren die er gisteravond ook vroeg bij.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:13 schreef Adames het volgende:
[..]
De Limburger is al 25 jaar eigendom van De Telegraaf, dus ik neem aan van wel
Geen idee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:13 schreef Adames het volgende:
[..]
De Limburger is al 25 jaar eigendom van De Telegraaf, dus ik neem aan van wel
Dan was het toch De Limburger, ik zag op X een tweet van 9:49 PM op 25 maart, die "Erik van Haren (Telegraaf)" aan haalde.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)aanstaande/10707111/
Volgens motorsport was de Limburger de eerste.
20:23 stond het op NHD. Dat is 1,5 uur eerder.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Geen idee.
[..]
Dan was het toch De Limburger, ik zag op X een tweet van 9:49 PM op 25 maart, die "Erik van Haren (Telegraaf)" aan haalde.
Maar ja, als Televaag en Limburger aan elkaar verbonden zijn....
Datquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:20 schreef Red_85 het volgende:
Maar nog steeds, geen bevestiging. Alleen pers wat elkaar napraat.
Liam krijgt wel een upgrade op deze manier.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:40 schreef Questular het volgende:
Het is gewoon te achterlijk voor woorden hoe RB met hun coureurs denkt om te moeten gaan. Perez laat je seizoenen laat en Lawson krijgt 2 hele races de kans om iets te laten zien? Ze zetten zelf een matige auto neer maar wijzen wel meteen met het vingertje naar de coureur die er in moet rijden?
Ironisch dat Horner/Marko altijd zo vol zijn van het harde topsport klimaat in de F1: of je presteert of je moet vertrekken. Maar die regel lijken ze niet op zichzelf te betrekken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wanbeleid. In het bedrijfsleven vliegen er mensen voor minder de laan uit.
Red bull had ook statement uit kunnen brengen van dit onzin is en weer tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nhd ook. Daarom waren die er gisteravond ook vroeg bij.
Maar nog steeds geen officiële bevestiging, iedereen praat het na van elkaar. Dat is het enige.
Max moet nog maar 1 ding en dat is Ferrari weer wereldkampioen maken.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:32 schreef shiz het volgende:
ik zie ook nog wel Max daarheen gaan voor 1 Mrd en voortzetting met Newey
Behalve dan dat vele bedrijven niet bedreven zijn in topsport, waar je gewoon keihard dient te leveren. Deze pannenkoek doet dat niet, dus dan is het bye bye, zwaai zwaai.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wanbeleid. In het bedrijfsleven vliegen er mensen voor minder de laan uit.
Hele simpele manier van redeneren dit.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:47 schreef DjVero het volgende:
[..]
Behalve dan dat vele bedrijven niet bedreven zijn in topsport, waar je gewoon keihard dient te leveren. Deze pannenkoek doet dat niet, dus dan is het bye bye, zwaai zwaai.
Zo bezien viel het met de Vries destijds (kreeg tien races de tijd, red.) dus nog alleszins mee.Twee races, de tering
Ze rijden ongeveer even lang in de F1, toch? Tsunoda 1 seizoen langer. Maar Tsunoda heeft in die min of meer zelfde veel meer races achter de rug, dus heeft veel meer ervaring.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Jaren ervaring ja, maar wat heeft hij nu in de jaren laten zien wat er voor zorgt dat hij dit stoeltje verdiend|?
Lawson kan en moet zich nog bewijzen, Yuki had dit al jaren geleden moeten doen toch?
Ik ben een simpele man. Niet presteren, zeker in zo'n miljardenbusiness = wegwezen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Hele simpele manier van redeneren dit.
Daarom hebben ze Perez ook meteen gewipt toch? Leg me dat anders even uit zodat ik het ook snap.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ben een simpele man. Niet presteren, zeker in zo'n miljardenbusiness = wegwezen.
Die keuze heb ik ook nooit begrepen, hoor. Dus ik vind deze keuze prima.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Daarom hebben ze Perez ook meteen gewipt toch? Leg me dat anders even uit zodat ik het ook snap.
Perez bracht hun heel veel geld in het laatje met zijn sponsoren, dus zijn wanprestaties werd goed gecompenseerd.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Daarom hebben ze Perez ook meteen gewipt toch? Leg me dat anders even uit zodat ik het ook snap.
Als de opwarmronde niet bevalt wordt hij eruit gezet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:54 schreef Breekfast het volgende:
Het schijnt dat Yuki aankomende race 15 rondjes de kans krijgt in de Red Bull, en dat hij tijdens de pit stop vervangen zal worden door Hadjar als hij niet levert.
na 2 racesquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:02 schreef DjVero het volgende:
[..]
Die keuze heb ik ook nooit begrepen, hoor. Dus ik vind deze keuze prima.
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Red Bull heeft geleerd van het debacle Perez
Christian Horner stapt zelf inquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de opwarmronde niet bevalt wordt hij eruit gezet.
Tsunoda en Lawson? Uh, nee, zelfs niet bijnaquote:Op woensdag 26 maart 2025 12:59 schreef RetepV het volgende:
Ze rijden ongeveer even lang in de F1, toch?
Ey, als je goed had gelezen, had je begrepen dat ik onderscheid maakte tussen het aantal jaar dat ze in de F1 actief waren, en de hoeveelheid ervaring die ze in die hadden opgedaan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tsunoda en Lawson? Uh, nee, zelfs niet bijna
Tsunoda heeft inmiddels vier volle seizoenen achter de rug, Lawson heeft met de twee races dit jaar en de handvol races in de vorige twee jaren als tijdelijke vervanger bij elkaar om en nabij een half seizoen ervaring.
Hoop dat het goed voor hem uitpakt...quote:
Nee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:25 schreef Perox het volgende:
Nog steeds niet echt duidelijk dus wat er gaat gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |