Sprintrace om 4 uur.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:16 schreef Nattekat het volgende:
Geen achterlijk tijdstip
Nog steeds te vroeg
Ik denk juist dat het andersom is. Albert Park, en ook Monaco en Singapore zijn vaak circuits waarop dominante teams iets minder dominant zijn. Ik voorspel hier dat McLaren in China en Japan ongenadig gaat huishouden. Mensen die echt de illusie hebben dat de anderen er volgende week dichter bij zitten, voor die mensen gaat de klap nog komen. Ga maar na: in de dominante Ferrari jaren met Schumacher won McLaren nog wel eens op Albert Park (Coulthard o.a.), tijdens de dominante Vettel-jaren won Vettel daar maar 1 keer en ook Lewis Hamilton won maar 1 keer de Australische grand prix in al zijn Mercedes-jaren.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vooral dit, er wordt altijd heel paniekerig gedaan na een weekend Albert Park en dan blijken de verschillen/rangorde de races daarna vele malen kleiner en anders te zijn.
Je verhaal is goed alleen trek je een compleet verkeerde conclusie daaruit. Wat je nu zegt is dat de dominante auto zelden tot nooit wint, dus omdat McLaren heeft gewonnen hebben zij de dominante auto.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het andersom is. Albert Park, en ook Monaco en Singapore zijn vaak circuits waarop dominante teams iets minder dominant zijn. Ik voorspel hier dat McLaren in China en Japan ongenadig gaat huishouden. Mensen die echt de illusie hebben dat de anderen er volgende week dichter bij zitten, voor die mensen gaat de klap nog komen. Ga maar na: in de dominante Ferrari jaren met Schumacher won McLaren nog wel eens op Albert Park (Coulthard o.a.), tijdens de dominante Vettel-jaren won Vettel daar maar 1 keer en ook Lewis Hamilton won maar 1 keer de Australische grand prix in al zijn Mercedes-jaren.
Nee, je begrijpt me verkeerd. In de voorbeelden die ik noemde was zonneklaar dat Ferrari, Redbull en Mercedes dominant waren, maar ze wonnen toch niet in Melbourne. Voor mij is zonneklaar dat McLaren dominant is en ze winnen óók nog in Melbourne. Norris is het trouwens met me eens. Ook hij verwacht dat McLaren in China en Japan extreem gaat domineren.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je verhaal is goed alleen trek je een compleet verkeerde conclusie daaruit. Wat je nu zegt is dat de dominante auto zelden tot nooit wint, dus omdat McLaren heeft gewonnen hebben zij de dominante auto.
Dat is juist het hele punt, misschien is dus de McLaren helemaal niet de dominante auto. Want zoals je zelf zegt, de echte dominante auto wint zelden op Albert Park. Ferrari of Red Bull kunnen dus nog steeds de betere auto hebben.
Leclerc had een natte kont. Dat veroorzaakte kortsluiting.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb het niet live gekeken en kon daarna de aandacht er niet zo goed bij houden, maar had Ferrari niet vooral veel pech met de strategie? Hoe had het uitgepakt zonder SC?
Het is ook wel een beetje makkelijk zo om van elke Ferrari strategie die toevallig verkeerd uitpakt een blunder te maken. Eerst Ferrari ontzettend hypen zonder enige andere basis dan wishful thinking want Hamilton, en als het dan tegenvalt Ferrari de schuld geven. Het gezeik op het radioverkeer is ook nogal gratuit.
Onzin.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je verhaal is goed alleen trek je een compleet verkeerde conclusie daaruit. Wat je nu zegt is dat de dominante auto zelden tot nooit wint, dus omdat McLaren heeft gewonnen hebben zij de dominante auto.
Dat is juist het hele punt, misschien is dus de McLaren helemaal niet de dominante auto. Want zoals je zelf zegt, de echte dominante auto wint zelden op Albert Park. Ferrari of Red Bull kunnen dus nog steeds de betere auto hebben.
Nee Ferrari had gewoon eerder moeten boxen. Aan de rijders werd ook verteld laat ons weten als je inter nodig hebt dus die hebben daar ook aandeel inquote:Op maandag 17 maart 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb het niet live gekeken en kon daarna de aandacht er niet zo goed bij houden, maar had Ferrari niet vooral veel pech met de strategie? Hoe had het uitgepakt zonder SC?
Het is ook wel een beetje makkelijk zo om van elke Ferrari strategie die toevallig verkeerd uitpakt een blunder te maken. Eerst Ferrari ontzettend hypen zonder enige andere basis dan wishful thinking want Hamilton, en als het dan tegenvalt Ferrari de schuld geven. Het gezeik op het radioverkeer is ook nogal gratuit.
Eens, wat een bullshit opmerking. Hoe breek ik een coureur in de dop.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Helmut Marko vond het weer eens nodig om als typische horkerige boomer te reageren op Hadjar.
Terecht dat Laura Winter er aandacht aan besteedt.
Dit was zo ongeveer het ergste wat die jongen kon gebeuren, startend vanaf P5.
Tenzij Piastri weer een fout maakt.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Onzin.
Iedereen die er verstand van heeft en ook zeker na deze race ziet dat McLaren by far de snelste wagen heeft gebouwd.
Die gaan met minimaal 30 seconden voorsprong een makkelijke 1/2 scoren over een 6 tal dagen in China.
Is er echt niemand die tegen Helmut zegt "hou je mond gewoon oude lul". Dit is zo onnodig. Sneu voor Hadjar en voor mensen die al allerlei invalshoeken zoeken om RB aan te vallen maakt hij het ze wel erg makkelijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Helmut Marko vond het weer eens nodig om als typische horkerige boomer te reageren op Hadjar.
Of dat Norris (die dezelfde fout maakte.. ) nu niet makkelijk door kanquote:Op maandag 17 maart 2025 13:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tenzij Piastri weer een fout maakt.
Hadjar moet eens een trainingskamp van AZ meemaken.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral van het langer goed kunnen houden van de banden, denk ik. Zie ook mijn opmerking hierboven.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is er echt niemand die tegen Helmut zegt "hou je mond gewoon oude lul". Dit is zo onnodig. Sneu voor Hadjar en voor mensen die al allerlei invalshoeken zoeken om RB aan te vallen maakt hij het ze wel erg makkelijk.
Ondertussen:[ x ]
Denkt men dat de McLarens het vooral hiervan moeten hebben dan?
https://www.formula1.com/(...)McbPBLtg3RHD5qB.htmlquote:“The thing is, as soon as I saw what happened to Isack, my heart fell and I just felt for him,” Hamilton told Canal+. “It was just so sad to see, because I know how hard it is when these kids are eight years of age and they dream of becoming a Formula 1 race driver.
“There’s a lot of pressure all of the way up and you’re sitting on the grid for your first race and it doesn’t happen. That’s got to be the worst feeling in the world and I just felt for him.
“I just wanted to give him a hug. I felt for him like a father.”
Het enige 'embarassing' is hier natuurlijk het gedrag van Marko.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook ja. Misschien dat het in kwalificatie wel wat uitmaakt, het is gewoon gratis rondetijd. Maar in de long runs zou ik er niet op rekenen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral van het langer goed kunnen houden van de banden, denk ik. Zie ook mijn opmerking hierboven.
Hoe meer grind hoe beter. Gewoon netjes binnen de lijntjes kleuren.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat mij dit weekend wel behoorlijk heeft geïrriteerd is deze verandering aan het circuit. Grind dichterbij in bocht 6. Geen enkele aanleiding toe. In FP1 wordt een rode vlag gezwaaid doordat er grind op de baan ligt.
Alonso zei ook nog eens dat het grind een reden was voor zijn crash. Ongelofelijk dom dat ze dit hebben gedaan.
Hier het verschil ten opzichte van vorig jaar.
2025
[ afbeelding ]
2024
[ afbeelding ]
Ja dat dacht de circuitontwerper ook. Niet beseffend dat het alleen maar onnodige problemen meebracht.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hoe meer grind hoe beter. Gewoon netjes binnen de lijntjes kleuren.
Wat zei Helmut over exact dezelfde crash van Lawson?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is wijsheid achteraf en geen initiatief nemen, verteld moeten worden wat te doen en dan zeiken dat je met rust gelaten wil worden is vintage Hamilton.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee Ferrari had gewoon eerder moeten boxen. Aan de rijders werd ook verteld laat ons weten als je inter nodig hebt dus die hebben daar ook aandeel in
Hadjar noemde het zelf ook embarassing en zijn huilshowtje vond ik ook behoorlijk tenenkrommend. Prima dat hij teleurgesteld is in zichzelf en zijn helm ophoudt, maar hij maakte het inderdaad veel te groot, het werd een show van zelfbeklag. Anthony heeft zelf ook een huilbaby grootgebracht dus die was vol begrip, maar het is wel een sport voor volwassenen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wil je horen? Ze hebben het fantastisch gedaan en alles ligt aan Hamilton zeker.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wijsheid achteraf en geen initiatief nemen, verteld moeten worden wat te doen en dan zeiken dat je met rust gelaten wil worden is vintage Hamilton.
Iemand heeft vroeger te weinig knuffels van zijn ouders gekregen.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hadjar noemde het zelf ook embarassing en zijn huilshowtje vond ik ook behoorlijk tenenkrommend. Prima dat hij teleurgesteld is in zichzelf en zijn helm ophoudt, maar hij maakte het inderdaad veel te groot, het werd een show van zelfbeklag. Anthony heeft zelf ook een huilbaby grootgebracht dus die was vol begrip, maar het is wel een sport voor volwassenen.
Is lawson ook gecrashed tijdens de formation lap ?quote:Op maandag 17 maart 2025 14:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat zei Helmut over exact dezelfde crash van Lawson?
Dat na al het goed gedocumenteerde geblunder Ferrari nog steeds een gok kan nemen die verkeerd uitpakt zonder dat het meteen weer een blunder is.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat wil je horen? Ze hebben het fantastisch gedaan en alles ligt aan Hamilton zeker.
https://www.racefans.net/(...)y-test-this-weekend/quote:F1 teams to face tougher new rear wing flexibility test from this weekend
The sport’s governing body previously announced it would impose a new test from the Spanish Grand Prix, round nine of the championship, which will be held in June. However after analysing data gathered at last weekend’s round in Melbourne, it has decided to impose another new test with immediate effect.
Dat is wel afhankelijk van de vraag welke teams het raakt..quote:Op maandag 17 maart 2025 14:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://www.racefans.net/(...)y-test-this-weekend/
Dubieus. Goed nieuws voor de neutrale fans
Het ging niet over de crash, maar de huilbui er na.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat zei Helmut over exact dezelfde crash van Lawson?
En dat is de derde keer dat dit in dit topic gepost wordtquote:Op maandag 17 maart 2025 14:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bedoel je dat het een dubieuze maatregel van de fia is ?quote:Op maandag 17 maart 2025 14:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat ze nu opeens wel denken het te kunnen controleren, ik meen dat ze een extra camera op de auto's wilden plaatsen, geen idee of die er al op zitten.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bedoel je dat het een dubieuze maatregel van de fia is ?
Of dubieus gedrag van bepaalde tems?
Dat de wijziging nu ingevoerd wordt is (edit ivm note) vind ik dubieus. We weten al lang dat dit er aan zat te komen alleen het zou pas vanaf race 9 ingevoerd worden en nu is ineens per race twee wat al over vier dagen is.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bedoel je dat het een dubieuze maatregel van de fia is ?
Of dubieus gedrag van bepaalde tems?
Also also..quote:Op maandag 17 maart 2025 13:46 schreef Questular het volgende:
Helmut Marko moet wel eens leren wanneer ie zijn muil moet houden.
P11quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou ook waken voor al te veel conclusies op basis van 1 regenrace in Australië. Van McLaren hadden we denk ik vrijwel allemaal dominantie verwacht. Wat dat betreft vind ik hun goede prestatie eerder een indicatie dat die dominantie er zelfs in moeilijke omstandigheden is wat niet veel goeds voorspelt voor de rest van het seizoen. Zou een Antonelli ook niet gelijk een geweldig seizoen toedichten op basis van deze race, waar hij weliswaar een indrukwekkende inhaalrace reed, maar wel na een beroerde kwalificatie en onder omstandigheden die hem goed liggen. Dat is nog wat anders dan een heel seizoen consistent presteren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:36 schreef Perox het volgende:
Het gat lijkt groot voor RBR maar wie weet hebben ze nog meer potentieel in deze editie van de auto waar het voor MCL al zo'n beetje klaar is. Ook klein beetje hoop m.b.t. de flexiwing regels. Hopium/copium dus
Max wel gewoon weer ijzersterk, en dat geeft de burger moed. Van mij hoeft hij ook niet steeds te winnen maar gewoon laten zien dat hij de absoluut beste coureur is.
ANT ook behoorlijk indrukwekkend, George mag wel gaan oppassen anders speelt ie binnen 1 seizoen gewoon 2e viool.
Hamilton moet nog beetje wennen, Ferrari is niet bij voorbaat kansloos dit seizoen, gewoon last van gegokt en verloren.
Piastri op basis van 1 momentje afschrijven gaat mij wat ver, de tijd moet uitwijzen wie de bovenhand krijgt bij McLaren.
Wat mij betreft kan het seizoen nog alle kanten op, zeker niet saai.![]()
![]()
Marko kreeg een steen door zijn vizier, verloor een oog en parkeerde alsnog keurig zijn race-auto langs de kant voordat hij bewusteloos raakte.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk er valt eigenlijk niets van te zeggen want is allemaal op basis van 1 race/1 momentje/1 strategische keuze etc. etc.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou ook waken voor al te veel conclusies op basis van 1 regenrace in Australië. Van McLaren hadden we denk ik vrijwel allemaal dominantie verwacht. Wat dat betreft vind ik hun goede prestatie eerder een indicatie dat die dominantie er zelfs in moeilijke omstandigheden is wat niet veel goeds voorspelt voor de rest van het seizoen. Zou een Antonelli ook niet gelijk een geweldig seizoen toedichten op basis van deze race, waar hij weliswaar een indrukwekkende inhaalrace reed, maar wel na een beroerde kwalificatie en onder omstandigheden die hem goed liggen. Dat is nog wat anders dan een heel seizoen consistent presteren.
Ik denk dat China al een wat betere indicatie gaat geven van waar alles staat.
Ik heb werkelijk geen idee wat we met deze opmerking moeten.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Marko kreeg een steen door zijn vizier, verloor een oog en parkeerde alsnog keurig zijn race-auto langs de kant voordat hij bewusteloos raakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |