Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat McLaren echt niet eigenhandig de drivers championship gaat bepalen door iemand een wedstrijd niet mee te laten doen. Ik zou wat kritischer zijn met wat je leest op het internet als je echt denkt dat dat iets is dat waar zou kunnen zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze hebben een erg ruime marge naar P3 toe dus dit soort regels kan prima.
SPOILER: Norris zijn startOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch wel weer geluiden dat de eenstop van Norris een resultaat was van zijn "mislukte start". Het leuke is: zo mislukt was de start ook weer niet. De launch was perfect (zoals we sowieso al zagen op tv natuurlijk)
Maar dan zijn keuze om aan de binnenkant van Piastri te gaan rijden. Niet heel gek op zich, de binnenkant biedt zeker kansen bij deze bocht 1. Vervolgens blijft die committen aan de binnenkant (terwijl Piastri de binnenkant dicht houdt) en remt Norris veel te vroeg.
Achteraf gezien zou je moeten concluderen: was in de slipstream van Leclerc gebleven, dan zit je aan de buitenkant met veel meer grip. Dan had je misschien niet Piastri gepakt want die beukt je gewoon wijd (zoals in 2024) maar had je in ieder geval de P3 gehad. (even los van strategische gevolgen daarvan)
Als je dan toch voor die binnenkant kiest rem dan ook later, want hij ging wel heel vroeg in de ankers wat de deur openzette voor Alonso.
Oftewel: toch weer een voorbeeld waaruit blijkt dat het racegogme op één of andere manier toch een beetje verdwenen lijkt te zijn bij Norris, sinds hij voor een plek 1 op de ranglijst aan het strijden is.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |