SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Trump en co zetten Europa op all-inquote:UK ready 'to put boots on the ground, planes in the air' to back Ukraine peace deal, Starmer says
nou dat is in de USA niet anders hequote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:36 schreef halfway het volgende:
[..]
Geen een neus staat dezelfde kant op zie pensioenleeftijden verkeersboetes of accijnzen iedereen doet maar waar die zin in heeft.
En Z wil nog steeds die deal wel tekenen.quote:
Hoop dat ie dat dus echt niet meer gaat doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En Z wil nog steeds die deal wel tekenen.
De coalitie partijen zijn non stop in verkiezingstijd, dit is weer een moment voor de vvd om te laten zien , waar Wilders echt voor staat. Zowel een Trump als een Putin Pijper. Goed dat de VVD het de kiezer eraan herinnert. Wilders is door de jaren heen nooit veranderd. Hij heeft altijd dezelfde dingen gepropageerd. Alleen heeft hij met deze coalitie zijn koelkast bij bedacht, waar hij dingen tijdelijk in kan plaatsenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad, toon ballen en stap er dan uit. Oh en was er uberhaupt nooit aan begonnen
Dat is correct.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet-ie eerst sorry zeggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou nou eens op met die Z verbastering van Zelensky. De enige Z zijn die Russenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom noem je hem Z? Z is de afkorting van de Russen op hun legervoertuigen..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Exact dt!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hou nou eens op met die Z verbastering van Zelensky. De enige Z zijn die Russen
Ik was eerderquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom noem je hem Z? Z is de afkorting van de Russen op hun legervoertuigen..
Wil je nu een sticker?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik was eerder
[ afbeelding ]
Slappe en laffe movequote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef skysherrif het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)met-trump-herstellen
Ze zijn bezig om hun kinderen heropvoedingskampen te houden, hun vrouwen uit de handen van “soldaten” uit de gevangenissen en een oprukkende troepenmacht die ze het liefst van de aardbodem wil vegen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat zien we terug in de steden, de bevolkingskrimp en de vluchtelingenstromen.
Ik vind het voor de bevolking heel sneu. Maar ik zet mijn vraagtekens bij hun diplomatieke en geopolitieke inzichten.
Nee ik wil veiligheidsgaranties voor Zelensky en zijn landgenoten.quote:
Hoe?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:35 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Nee ik wil veiligheidsgaranties voor Zelensky en zijn landgenoten.
Gisteren al gelijk gezegd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef skysherrif het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)met-trump-herstellen
Ja niet vervelend bedoelt, maar dat heeft iedereen ook al een miljoen keer gezegd van die excuses.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:39 schreef -XOR- het volgende:
Zelensky moet van Rutte toch excuses aanbieden aan Trump:
[ afbeelding ]
Het was berhaupt al een zot idee van Trump door vrijwillige gegeven driedubbel terug te willen eisen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Achteraf (altijd makkelijk natuurlijk) was het bezoek sowieso geen goed idee denk ik. Trump was alleen genteresseerd in die mineralen deal, en Zelensky was niet van plan iets te tekenen zonder die veiligheidsgaranties.
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gisteren al gelijk gezegd.
Rutte zal plooien gaan strijken.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
We moeten respect hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan.quote:Rutte noemt de harde confrontatie in de Oval Office "ongelukkig", maar weigerde dieper in te gaan op de ruzie. "Wat ik Zelensky heb verteld, is dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan."
Excuses voor wat? Wat precies heeft Zelensky gezegd waarvoor hij zich zou moeten verontschuldigen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja niet vervelend bedoelt, maar dat heeft iedereen ook al een miljoen keer gezegd van die excuses.
Trump doet dat heus niet zonder, hoor.
Ja de EU is kut, we weten het nu welquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen hebben nog niet in de gaten hoor klem de EU zit.
Zonder USA is het einde Oekraine vermoedelijk, en ook de Baltische staten staan er dan slecht voor. Natuurlijk zullen wij ze gaan helpen!
We verlichten onze gebouwen in hun nationale kleuren en politici zullen op X hun afschuw uitspreken.
Er is gewoon niet daadwerkelijk sprake van vrede zonder veiligheidsgaranties.quote:
Het punt is dat de Amerikanen nog steeds 20% van de wapens leveren. Ik zou ook het liefst hebben dat we de Amerikanen niet nodig hadden, maar voorlopig is het gat te groot.quote:
Dit valt me echt enorm tegen van Rutte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Waarvoor heeft Trump excuses gevraagd?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Voor waar Trump excuses voor wil.
Voor onrespectvol gedrag.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarvoor heeft Trump excuses gevraagd?
Er is niks om excuses voor aan te bieden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja niet vervelend bedoelt, maar dat heeft iedereen ook al een miljoen keer gezegd van die excuses.
Trump doet dat heus niet zonder, hoor.
Hij kan (nu) niet anders.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit valt me echt enorm tegen van Rutte.
Ja, ik ben Trump niet he? Maar die man zit er pas een maand. Dat is de realiteit. Dat schijnt iedereen een beetje te vergeten.quote:
Ik ben bang dat dat het geval is. Maar toch, het valt me ook erg tegen.quote:
Gefeliciteerd nog met het 3 jarig jubileum van de 3 daags speciale operatie voor alle Putin fans trouwens, dat was je nog ff vergeten te melden aan @phpmystylequote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
OK, net als in de eerste drie dagen van deze oorlog. Hoe is de wisselkoers van de roebel?
Wat dacht je van "nee"?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Voor waar Trump excuses voor wil.
Sinds het aantreden van Trump gaat het beter dan ooit met de Roebel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
OK, net als in de eerste drie dagen van deze oorlog. Hoe is de wisselkoers van de roebel?
Maar waarom moet het initiatief weer vanuit Zelensky komen? Het is Trump die zich, voor de zoveelste keer, als een hork gedroeg. We moeten die Amerikanen negeren zolang die oranje aap daar op de troon zit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Te makkelijk om Rutte nu af te maken.
Hij probeert constructief te zijn en heeft gewoon gelijk. Leg het meningsverschil bij want als die band zo slecht blijft dan zit Oekrane en daarmee ook de EU nog verder in de problemen.
Dat is ook een antwoord, maar dan krijgt Zelensky geen steun.quote:
Omdat dat nu eenmaal de machtsverhouding is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maar waarom moet het initiatief weer vanuit Zelensky komen? Het is Trump die zich, voor de zoveelste keer, als een hork gedroeg. We moeten die Amerikanen negeren zolang die oranje aap daar op de troon zit.
Dan mogen Trump n Vance wel hl rap hun excuses aan Zelensky gaan aanbiedenquote:
Er stond ook geen steun in de "deal".quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is ook een antwoord, maar dan krijgt Zelensky geen steun.
Natuurlijk kan hij dat wl.quote:
Excuses voor wat hij niet heeft gezegdquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Excuses voor wat? Wat precies heeft Zelensky gezegd waarvoor hij zich zou moeten verontschuldigen?
Hij heeft dat geld van Amerika nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er stond ook geen steun in de "deal".
Oneens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:44 schreef bedachtzaam het volgende:
Ook al moet Zelensky de voetjes van Trump gaan likken, het is belangrijk om de VS aan boord te houden.
Niet leuk maar wel de realiteit.
Nee dat kan hij niet als secgen van de navo.quote:
Excuses aanbieden aan elkaar zou het beste zijn!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan mogen Trump n Vance wel hl rap hun excuses aan Zelensky gaan aanbieden
Kan je wel doen, maar wat levert dat je op?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maar waarom moet het initiatief weer vanuit Zelensky komen? Het is Trump die zich, voor de zoveelste keer, als een hork gedroeg. We moeten die Amerikanen negeren zolang die oranje aap daar op de troon zit.
al die toppen worden ook wel wat vermoeiend hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk pakt dit goed uit voor Oekrane.
[ x ]
Lastig ja, want wat is dan het volgende?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat het geval is. Maar toch, het valt me ook erg tegen.
Jazeker kan hij dat wl. Het vergt alleen wel enig lef. Er zitten meer landen in de NAVO dan alleen de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kan hij niet als secgen van de navo.
Welk geld?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij heeft dat geld van Amerika nodig.
Redelijk, maar uiteindelijk is Rutte wel de leider van de NAVO waar Amerika wel onderdeel van is en Oekraine niet.quote:
Kun je nagaan hoe vermoeiend het is voor de mensen die daadwerkelijk bij die toppen aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
al die toppen worden ook wel wat vermoeiend hoor.
Dat dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kan hij niet als secgen van de navo.
Kan niet zonder Congress.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Rutte ziet de bui hangen dat de VS de NAVO gaat verlaten. Daarom kruipt ie zo.
We hebben toch niets aan die Amerikanen in de NAVO zolang Trump er zit, al helemaal niet nu hij nog eens openlijk heult met Poetin. Dus waarom zouden we massaal zijn oranje kont moet blijven likken?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat dat nu eenmaal de machtsverhouding is.
Het laatste wat Rutte wilde was dat onder zijn leiding Shell uit Nederland zou vertrekken dus ik heb goede hoop.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Redelijk, maar uiteindelijk is Rutte wel de leider van de NAVO waar Amerika wel onderdeel van is en Oekraine niet.
In die rol snap ik wel dat het laatste wat Rutte wil is dat onze zijn leiding, NATO uiteenvalt omdat Amerika het verlaat.
Zelensky kan gewoon "nee" zeggen, maar ik zou zelf niet zo heel blij zijn als ik Rusland en Amerika tegen me had.quote:
Heeft niks met lef te maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jazeker kan hij dat wl. Het vergt alleen wel enig lef. Er zitten meer landen in de NAVO dan alleen de VS.
Wat een flink veiligheidsrisico met zich meebrengt. Daarom, onder andere.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, Oekrane niet. Maar het VK, Nederland, Frankrijk, Duitsland etc. wl. En die hebben aangegeven Oekrane te blijven steunen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Redelijk, maar uiteindelijk is Rutte wel de leider van de NAVO waar Amerika wel onderdeel van is en Oekraine niet.
In die rol snap ik wel dat het laatste wat Rutte wil is dat onze zijn leiding, NATO uiteenvalt omdat Amerika het verlaat.
Dat hoeft ook niet, maar recalictrant met de armen over elkaar gaan zitten ook niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben toch niets aan die Amerikanen in de NAVO zolang Trump er zit, al helemaal niet nu hij nog eens openlijk heult met Poetin. Dus waarom zouden we massaal zijn oranje kont moet blijven likken?
Waarom moet hij sorry zeggen ?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan moet-ie eerst sorry zeggen.
Ik verwacht niet dat hij dat doet.
Erdo gaat het allemaal regelen straks, meer hebben we niet nodigquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Oneens. En de VS officieel in of uit de NAVO maakt op dit moment al niets meer uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heeft niks met lef te maken.
[..]
Wat een flink veiligheidsrisico met zich meebrengt. Daarom, onder andere.
Het is niet alsof we momenteel misschien wel in de grootste geopolitieke crisis sinds WWII verkeren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
al die toppen worden ook wel wat vermoeiend hoor.
Omdat ik mobiel zit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom noem je hem Z? Z is de afkorting van de Russen op hun legervoertuigen..
Ergo: Z = Rusland
Dat moet Rutte zeggen, uit hoofde van zijn functie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit valt me echt enorm tegen van Rutte.
Ik heb helemaal niks met die vent, maar hij hij zich toch elke keer in dit soort luxe posities weet te wurmen, of dat dat toeval is, is wel geniaalquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Erdo gaat het allemaal regelen straks, meer hebben we niet nodig
[ afbeelding ]
Dt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben toch niets aan die Amerikanen in de NAVO zolang Trump er zit, al helemaal niet nu hij nog eens openlijk heult met Poetin. Dus waarom zouden we massaal zijn oranje kont moet blijven likken?
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het laatste wat Rutte wilde was dat onder zijn leiding Shell uit Nederland zou vertrekken dus ik heb goede hoop.
Die hebben het Pentagon, en wij? Volkelquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat is in de USA niet anders he
het enige verschil is een federal tax en federal budget en een federal president
Ja dat maakt -wel- uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. En de VS officieel in of uit de NAVO maakt op dit moment al niets meer uit.
(Ik) Ga er maar vanuit dat NATO in die vorm met IoU als bepaler, is afgeschreven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. En de VS officieel in of uit de NAVO maakt op dit moment al niets meer uit.
Okayquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hou nou eens op met die Z verbastering van Zelensky. De enige Z zijn die Russen
Brusselquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Die hebben het Pentagon, en wij? Volkel
Ik denk dat Rutte van een generatie is die zich geen leven zonder VS kan voorstellen, maar we hebben gisteren gezien dat dat wel de realiteit is. Dit laffe gezeik van Europeanen sterkt alleen maar de positie van Poetin en zijn oranje poedel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan.
Hij heeft wel de Russen uit Syri gegooid en een tijdje terug ook een Russisch gevechtsvliegtuig wat in hun luchtruim kwam uit de lucht geknald. Met oom Erdogan valt niet te sollen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met die vent, maar hij hij zich toch elke keer in dit soort luxe posities weet te wurmen, of dat dat toeval is, is wel geniaal
Je denkt dat het Pentagon een vliegveld is ofzo?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Die hebben het Pentagon, en wij? Volkel
Volodymyr Oleksandrovich Zelenskyiquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay
Зеленський Володимир Олександрович
Nah hij gaat pragmatisch als smeermiddel te werk en dat is precies wat er nu moet gebeuren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte van een generatie is die zich geen leven zonder VS kan voorstellen, maar we hebben gisteren gezien dat dat wel de realiteit is. Dit laffe gezeik van Europeanen sterkt alleen maar de positie van Poetin en zijn oranje poedel.
Militair gezien zijn dat de grote jongens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
We moeten gewoon zelf een Hexagon bouwen. Dat zal ze leren die Yanks.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt dat het Pentagon een vliegveld is ofzo?
Turkije gaat alleen wat doen als ze er een EU lidmaatschap voor terug krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, een ng groter 8-hoekig kantoorgebouwquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
We moeten gewoon zelf een Hexagon bouwen. Dat zal ze leren die Yanks.
Dat is een logisch gevolg van de machtsverhouding, en daar zijn 32 Europese lidstaten allemaal mede voor verantwoordelijk. Hoe pijnlijk dat ook is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, kort samengevat is mijn antwoord. Trump is een ontzettende lul, maar democratisch gekozen, en hij heeft heel veel macht, en hij zit er pas een maand.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom moet hij sorry zeggen ?
Het enige dat ik kan bedenken omdat zijn verkrachter niet in staat werd gesteld om Zelensky publiekelijk anaal te nemen.
En nee, gooi die Rep-praatjes dat je je altijd moet overleveren aan het roofdier maar direct in de eigen vuilnisbak.
Trump die eist(e) dat Zelensky dankjewel zij en hij dat zeker 4 of 5 keer deed en dan sorry zeggen omdat Zelensky zich niet laat en kan verneuken met een deal die van geen kant iets zeker stelt over "vrede".
Vrede, ik zeg het opnieuw, is niet de afwezigheid van door anderen toegebracht geweld of conflict.
Zelensky heeft itt Trump/Vance wel iets met regeringsverantwoordelijkheid en verantwoording.
So what? De VS is nu toch niet betrouwbaarquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is een logisch gevolg van de machtsverhouding, en daar zijn 32 Europese lidstaten allemaal mede voor verantwoordelijk. Hoe pijnlijk dat ook is.
Als hij als secgen er nu met gestrekt been in gaat zal dat alleen maar olie op het vuur zijn. Dat gaat Trump en zeker Vance naar de achterban toe gebruiken om nog verder afstand te nemen van de NAVO.
Deze was gisteren ook wel heel mooi en duidelijk:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met die vent, maar hij hij zich toch elke keer in dit soort luxe posities weet te wurmen, of dat dat toeval is, is wel geniaal
Ehhhh? Ik lees helemaal geen haat en het k woord mag je voor je houden, nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:02 schreef kurk_droog het volgende:
De blinde onterechte haat naar Rutte hier is echt stuitend en laat zien hoe kanjer dom Nederlanders gemiddeld zijn.
Ik hoop toch zo dat de ogen eens open gaan.. maar we leven in een tijd van ziekelijke desinformatie en propaganda.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:04 schreef egayalS het volgende:
Niet alleen de pvv toont duidelijk waar ze staan ook de bbb bekent kleur
https://www.trouw.nl/poli(...)p-zelensky~bfc9fc16/
Net als de PVV zegt de BBB niet expliciet achter Zelensky te staan. Als enige partijleider heeft Caroline van der Plas nog niet gereageerd op de gebeurtenissen.
BBB-Kamerlid Henk Vermeer zegt niet te willen kiezen ‘tussen de n of de ander’. Hij geeft aan dat de BBB Oekrane altijd heeft gesteund en zal blijven steunen, maar dat de keuze nu ligt tussen oorlog en vrede. “Wij kiezen voor dat laatste”, zegt Vermeer.
Macron nodigt Erdogan niet uit. Starmer wel. No surprises.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeg dat. Zonder de VS is Europa militair een sitting duck.quote:
Ze zullen zeker niks gratis doen. Dat is een feit. Maar onderhandelen kan altijd. En als de oorlog stopt, dan levert dat ook weer mooie kansen op.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Turkije gaat alleen wat doen als ze er een EU lidmaatschap voor terug krijgen.
Ja, goed, hij kan formeel niet uittreden, maar kan inderdaad wel een decreet schrijven waar dat dan in staat of gewoon als opperbevelhebber een artikel 5 procedure negeren. De Republkeinen in congress schijten 7 kleuren stront voor el presidente, dus die gaan daar verder niks aan doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat heeft Trump deze maand nog niet tegengehouden.
Dat, of een Rutte haat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zeg dat. Zonder de VS is Europa militair een sitting duck.
En Rutte doet gewoon wat je van hem mag verwachten en wat hij ook uitstekend kan. Maar goed, sommigen zijn zo verblind door een onhaalbaar doel dat alle ratio de deur uit is.
Rutte is niet de Navo baas, dat is altijd de vs. Rutte is secretaris generaal van de Navo. Zo gedraagt hij zich nu eenmaal. Hij beseft dat zonder de vs in de Navo hij geen baan meer heeftquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Oude foto.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze was gisteren ook wel heel mooi en duidelijk:
[ x ]
Allebei niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat, of een Rutte haat.
En ik ben echt totaal geen fan van die man.
De beelden en woorden van gisteren waren duidelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zal nog een voorspelling doen: EU leiders en kopstukken evenals sommige media zullen in de komende periode wat minder grievend gaan posten en rapporteren over Trump.
De hand die je voedt een verrader noemen kan onhandig zijn.
Just saying.
Dan is het ook niet van jou op toepassing hequote:
Dat speelt natuurlijk ook mee, dat voor sommigen alles wat misgaat in Nederland nog steeds de schuld van Rutte is en alles wat goed is gegaan vooral niet aan Rutte te danken is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat, of een Rutte haat.
Die foto is van vorige week ofzo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oude foto.
En Erdo is niet echt een allies in dit conflict. Turken eten van twee walletjes.
Er gaan geen Turken straks meevechten ofzo. Bovendien hebben ze ook niet de Westerse wapens wegens EU sancties van jaren geleden.
Economische kansen zeker maar ik zie Turkije geen vredestroepen sturen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:07 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ze zullen zeker niks gratis doen. Dat is een feit. Maar onderhandelen kan altijd. En als de oorlog stopt, dan levert dat ook weer mooie kansen op.
Die haat heeft hij zelf veroorzaakt. Maar nu acteert hij prima overigens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:02 schreef kurk_droog het volgende:
De blinde onterechte haat naar Rutte hier is echt stuitend en laat zien hoe kanjer dom Nederlanders gemiddeld zijn.
Tis een kleine grabbelaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan weet je ook de reden dat Trump zo poeslief is voor Poetin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zal nog een voorspelling doen: EU leiders en kopstukken evenals sommige media zullen in de komende periode wat minder grievend gaan posten en rapporteren over Trump.
De hand die je voedt een verrader noemen kan onhandig zijn.
Just saying.
Je snapt'm niet. De clan van Trump en niet in de laatste plaats hijzelf doet niks anders dan op X zitten en nieuwszenders kijken. Die gasten zien en horen de hele tijd dat ze verraders zijn, oranje apen, fascisten, en allerlei andere zaken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De beelden en woorden van gisteren waren duidelijk.
Misschien moet Trump de gesprekken met andere leiders maar achter gesloten deuren doen dan.
Precies. Je moet wel realistisch zijn. Dingen die nu fout zijn komen door het kabinet-Den Uyl.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat speelt natuurlijk ook mee, dat voor sommigen alles wat misgaat in Nederland nog steeds de schuld van Rutte is en alles wat goed is gegaan vooral niet aan Rutte te danken is.
Is ook best hard voor Poetin. Heeft ook geroepen dat de oorlog voor Rusland niet erg goed gaat, dat de Russen genoeg manschappen hebben om in de meatgrinder te gooien. Niet heel vleiend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan weet je ook de reden dat Trump zo poeslief is voor Poetin.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef egayalS het volgende:
"natuurlijk" steunt hij Oekrane![]()
Hij "steunt" Oekrane omdat dit kabinet ar anders nooit was gekomen. Net zoals dat hij het een en ander in de ijskast heeft geplaatst, heeft hij ook zijn expliciete Putin liefde in de ijskast geplaatst
Hij heeft deze nietszeggende tweet alleen maar geplaatst omdat zijn eerdere tweet een both sides iets was
[ x ]
De Rabobank toch?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies. Je moet wel realistisch zijn. Dingen die nu fout zijn komen door het kabinet-Den Uyl.
We mogen het niet zeggen? Kunnen ze daar niet tegen? Raken ze dan getriggered?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt'm niet. De clan van Trump en niet in de laatste plaats hijzelf doet niks anders dan op X zitten en nieuwszenders kijken. Die gasten zien en horen de hele tijd dat ze verraders zijn, oranje apen, fascisten, en allerlei andere zaken.
Serieus. Niet doen.
Dat Trump wat dat betreft een baby is lijkt mij geen nieuws.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
We mogen het niet zeggen? Kunnen ze daar niet tegen? Raken ze dan getriggered?
Zoiets?
Ja eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets?
Nee, jij begrijpt het niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt'm niet. De clan van Trump en niet in de laatste plaats hijzelf doet niks anders dan op X zitten en nieuwszenders kijken. Die gasten zien en horen de hele tijd dat ze verraders zijn, oranje apen, fascisten, en allerlei andere zaken.
Serieus. Niet doen.
De meeste negatieve reacties die ik heb gezien komen absoluut voort uit pure Rutte haat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat, of een Rutte haat.
Een soort van "deal" met de EU zou wel eens heel bespreekbaar kunnen blijken te zijn. Die toetredingsprocedure is al zo lang aan de gang, misschien een versneld traject in ruil voor...of een gunstig handelsakkoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Turkije gaat alleen wat doen als ze er een EU lidmaatschap voor terug krijgen.
Wat mij betreft ploft de heleboel in elkaar, ik heb deze EU eigenlijk al opgegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, jij begrijpt het niet.
Ze zoeken zelf voor alles veel meer de media op, doen bizarre uitspraken en alles moet voor de camera’s.
Was jij eerst Biden en zijn regering niet aan het verwijten dat er veel in achterkamertjes werd geregeld en gedaan?
Nou, daarom dus. De hele wereld gaat zich er anders mee bemoeien en vind er wat van.
Denk dat Zelensky ook een stuk minder druk voelde als het niet zo’n mediacircus was om hem heen.
Het is een mediacircus wat ze zelf creren en dan mag niemand er ook wat van zeggen want dat is vervelend voor ze? De omgekeerde rare wereld
Turkije wordt geen lid. Hebben hele andere opvattingen die botsen met de woke libs. Bovendien zullen zij by far het meeste te zeggen krijgen. Duitsland en Frankrijk hebben een bijrol.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Een soort van "deal" met de EU zou wel eens heel bespreekbaar kunnen blijken te zijn. Die toetredingsprocedure is al zo lang aan de gang, misschien een versneld traject in ruil voor...of een gunstig handelsakkoord.
Als je in deze tijd nog niet gelooft in de EU... nee, dat kan gewoon niet. Hoe veel krijg je betaald door de Russische staat?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft ploft de heleboel in elkaar, ik heb deze EU eigenlijk al opgegeven.
Ik denk alleen mee over wat de EU nog kan doen om te redden wat er te redden valt. En een van die strohalmen is om een goede relatie te hebben met Washington.
Elke vorm van emotie moet je hier uitzetten.
Onzin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De meeste negatieve reacties die ik heb gezien komen absoluut voort uit pure Rutte haat.
Rutte is NAVO-baas, hij spreekt namens de NAVO. Goh, wat raar dat hij probeert om de boel bij elkaar te houden. Kom op zeg.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin.
Mensen vragen zich af hoe ver Trump en co wel niet mogen gaan voor ze een halt wordt toegeroepen.
Ik vraag me dat wel af. Wat is weer het volgende? Gaat Rutte dan ook nog zo bukken en buigen?
Waar is de grens bij die bullebakken?
Ik zal je bekennen..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je in deze tijd nog niet gelooft in de EU... nee, dat kan gewoon niet. Hoe veel krijg je betaald door de Russische staat?
Zolang de bullebak de machtigste man van de wereld is is er geen grens, ik snap niet hoe mensen dat niet willen snappen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin.
Mensen vragen zich af hoe ver Trump en co wel niet mogen gaan voor ze een halt wordt toegeroepen.
Ik vraag me dat wel af. Wat is weer het volgende? Gaat Rutte dan ook nog zo bukken en buigen?
Trump is Trump. Altijd een bully geweest. Overigens: de VS is ook altijd een bully geweest. Nu on steroids.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin.
En een klein beetje de overheid dus het klopt welquote:
Geloof ik geen hol van.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump is Trump. Altijd een bully geweest. Overigens: de VS is ook altijd een bully geweest. Nu on steroids.
Hij heeft campagne gevoerd op basis van deze oorlog snel beindigen. Dus wat hij doet is de wil van het Amerikaanse volk uitvoeren. De manier waarop is niet chic, maar wel des Trump.
Onder de streep: als hij slaagt is dat belangrijker dan de manier waarop.
En de gesprekken lekken waarin overduidelijk Trump zich als de agressor profileert. Het lek wordt toegeschreven aan Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De beelden en woorden van gisteren waren duidelijk.
Misschien moet Trump de gesprekken met andere leiders maar achter gesloten deuren doen dan.
Dan worden ze zo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets?
Nee jij.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:02 schreef kurk_droog het volgende:
De meeste Amerikanen laten Oekrane het liefst morgen vallen. Enorm ver van hun bed.quote:
In realpolitik niet. Ruttes functie is niet om politiek duider te zijn en de SG van de NAVO is de ultieme lijmfunctie.quote:
We moeten er hard aan gaan werken dat de dingen die jij zegt die niet kunnen wel kunnen, en dan kan de VS z’n eigen ding doen, wat ze zo graag willen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zolang de bullebak de machtigste man van de wereld is is er geen grens, ik snap niet hoe mensen dat niet willen snappen.
Je kan Amerika niet negeren, dat geld is er niet, die wil is er niet, die manschappen zijn er niet, die atoomwapens zijn er niet. Voor al die dingen zijn wij en zullen wij volledig afhankelijk blijven van Amerika.
berhaupt vindt ik dat altijd een beetje blijven hangen in de middelbare school die praat over bullebakken die je niet hun zin zou moeten geven, zo werkt het gewoon niet in de echte wereld.
Ik denk eigenlijjk niet dat Trump een grens heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin.
Heb je wel eens een burgerinitiatief aan het Europees Parlement getekend, of ben je er een gestart? Dat is ook iets doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft ploft de heleboel in elkaar, ik heb deze EU eigenlijk al opgegeven.
Ik denk alleen mee over wat de EU nog kan doen om te redden wat er te redden valt. En een van die strohalmen is om een goede relatie te hebben met Washington.
Elke vorm van emotie moet je hier uitzetten.
Het oude, bekende probleem. Turkije is gewoon te groot voor de stemverhoudingen. Formeel is de onderhandeling ook nooit gesloten, Maar handelen wil Turkije wel....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Turkije wordt geen lid. Hebben hele andere opvattingen die botsen met de woke libs. Bovendien zullen zij by far het meeste te zeggen krijgen. Duitsland en Frankrijk hebben een bijrol.
Denk dat nu naar vele malen belangrijker en praktische zaken moet worden gekeken, dus even NIET naar deze kenmerken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijjk niet dat Trump een grens heeft.
Dit is natuurlijk wel hopeloos naef. Je hebt een enorme achterstand op de VS (die oploopt) en dan wil je de VS gaan inhalen? Terwijl je ook nog naar net zero wil in 2050?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We moeten er hard aan gaan werken dat de dingen die jij zegt die niet kunnen wel kunnen, en dan kan de VS z’n eigen ding doen, wat ze zo graag willen.
Dat het niet kan en nooit kan is onzin, er is werk aan de winkel. Kan niet bestaat niet , wil niet ligt ernaast.
Het geeft vooral aan dat de nood enorm is. Dat doe je alleen als je niks meer hebt. Laten we dan Erdo maar opbellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:42 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heb je wel eens een burgerinitiatief aan het Europees Parlement getekend, of ben je er een gestart? Dat is ook iets doen.
[..]
Het oude, bekende probleem. Turkije is gewoon te groot voor de stemverhoudingen. Formeel is de onderhandeling ook nooit gesloten, Maar handelen wil Turkije wel....
En best positief dat op de uitnodiging van Starmer wordt ingegaan. Al is het voor de buhne. Beetje klieren in de percepties van VS en Rusland. Hebben vast nog dure smerige geheimpjes in de aanbieding, beetje dat niveau van Poetin en Trump.
Mooie vergelijking.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:48 schreef Shotty het volgende:
Aan de ene kant doet Rutte zijn werk als olieman van de NAVO.
Aan de andere kant, heeft hij wel geleken naar het gesprek?
Dit was Trump en Vance die aan Poetin lieten zien hoe braaf zij zijn agenda wel niet uitvoeren.
Vandaar ook dat TASS er wel bij mocht zijn, maar Reuters en AP niet.
Hij is wc eend, dus moet hij wc eend verkopen. Snap je.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:48 schreef Shotty het volgende:
Dit was Trump en Vance die aan Poetin lieten zien hoe braaf zij zijn agenda wel niet uitvoeren.
Nee joh.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh ja woke is pass en vrouwonvriendelijke opmerkingen weer hip, ofzo?
Mwao. Bosporus, Zwarte Zee, graanexporten, luchtafweer, en al het overige wat Ome Erdo op tafel wil gooien want hij heeft het voor de rest erg druk met Syri en Isral.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat de nood enorm is. Dat doe je alleen als je niks meer hebt. Laten we dan Erdo maar opbellen.
Het is hetzelfde als naar de voedselbank gaan.
Niet vergeten dat de VS onder Biden, Rutte naar voren heeft geschoven heeft als Navo topman. Dus hij staat bij hun in het krijt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:48 schreef Shotty het volgende:
Nee een broeinest van oorlogshitsers.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt dat het Pentagon een vliegveld is ofzo?
We halen ze wel weer in. Misschien moeten we samen met Oekrane rakettech uitbreiden. Die zijn daar namelijk behoorlijk goed in geworden. Voor de rest kunnen we veel gewoon zelf. Kwestie van bouwen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel hopeloos naef. Je hebt een enorme achterstand op de VS (die oploopt) en dan wil je de VS gaan inhalen? Terwijl je ook nog naar net zero wil in 2050?
Dan kun je wel je mantra herhalen, maar gaat gewoon niet gebeuren, omdat sommige dingen nu eenmaal niet realistisch zijn.
Nog even afgezien van dat we in de realiteit van nu zitten. Daar eerst maar eens mee dealen.
Niet? Een manager gaat ook alleen maar voor het resultaat, hoe en waarom doet er niet toe.quote:
Dank je wel voor deze zinnige vergelijking, nu begrijp ik het helemaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Niet? Een manager gaat ook alleen maar voor het resultaat, hoe en waarom doet er niet toe.
Hij gaat niks op tafel gooien, hij zal er iets voor terug willen. En dat zal iets zijn dat veel pijn zal doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:52 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Mwao. Bosporus, Zwarte Zee, graanexporten, luchtafweer, en al het overige wat Ome Erdo op tafel wil gooien want hij heeft het voor de rest erg druk met Syri en Isral.
https://nos.nl/collectie/(...)met-trump-herstellenquote:Rutte noemt de confrontatie in de Oval Office 'ongelukkig': "Trump was denk ik niet uit op een ruzie." Volgens Rutte hebben Zelensky en Trump eerst een half uur lang een goed gesprek gehad. Daarna ging het volgens Rutte "ergens mis", waarna ze elkaar "vol in de haren" vliegen.
Blijft wel interessant want ook op/in een interview met Fox/News kwam het "sorry" naast kledingkeuze opvallend aan de orde. Kennelijk interviewen over de vorm ipv de inhoud.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, kort samengevat is mijn antwoord. Trump is een ontzettende lul, maar democratisch gekozen, en hij heeft heel veel macht, en hij zit er pas een maand.
Daarom. Dus niet omdat hij sympathiek zou zijn ofzo.
Lijkt me ook gewoon een goede zaak dat ze geen ruzie met elkaar maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Je verwijt Trump hier van alles. Trump is de oorlog niet gestart he. En er is geen wet die Trump verplicht om te helpen. Hij kan zich terugtrekken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijft wel interessant want ook op/in een interview met Fox/News kwam het "sorry" naast kledingkeuze opvallend aan de orde. Kennelijk interviewen over de vorm ipv de inhoud.
Met waar het dan op neerkomt dat Zelensky 'sorry' moest zeggen omdat Trump de macht heeft en alleen Trump, Putin kan bewegen om zijn oorlogsgeweld te stoppen. Putin heeft zijn vriend goed genstrueerd.
Een andere republikein maakte (Texas?) het nog bonter met dat Zelensky; Trump zodanig had geschoffeerd dat die niet meer op enig welkom hoefde te rekenen. Hij voelde zich tot in zijn tenen vernederd door de sputterende actie van Zelensky.
Het is echt een parallelle belevingswereld waar Trump zich als leugenachtige hork mag gedragen. Anderen voor alles wat vies is, uit te maken en zij die het aangaan, gedwee "ja & amen" tegen de nieuwe keizer moeten fluisteren.
Ergens (her)ken ik dat wel - vanuit mijn USA werkervaringen - omdat veel conservatieve Amerikanen "respect" hebben voor mensen die ultieme top bereikt hebben waarvan zijzelf nog dromen om te (gaan) worden.
Trump zit in de kont van Tsaar Putin en nog meer Republikeinen weten van gekkigheid niet hoe ze de endeldarm van Keizer Trump kunnen schoonlikken. Trump die ook nog 's de onbeschoftheid heeft om zijn voorgangers af te schilderen als debielen en daarmee zelf het Presidentschap beschadigd.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou proberen als EU (met een mond, Macron ofzo) met de Russen om tafel te gaan zitten.
Productielijn van Oekrainse drones verbeteren en door een Duitse machinefabriek laten maken en fabriek plaatsen in EU land waar daar ruimte voor is, en voldoende is geintegreerd in EU doelstellingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
We halen ze wel weer in. Misschien moeten we samen met Oekrane rakettech uitbreiden. Die zijn daar namelijk behoorlijk goed in geworden. Voor de rest kunnen we veel gewoon zelf. Kwestie van bouwen.
En zijn er misschien ook wat extra militaire/spionagesatellieten nodig. We zijn overigens niet afhankelijk van de VS zoals nu ineens "het narratief" is. Duitsland heeft er in 2023 nog drie heeft gelanceerd. (SARah-1,2 en 3) en Frankrijk heeft rond 2020 nog CSO-1, 2 en 3 in gebruik genomen. De Britten hebben de Tyche satellieten net in een baan om de aarde gebracht (Ok, SpaceX heeft dat gedaan, maar kniesoor.) En dan komt hun Istari systeem er binnenkort aan.
En dat zijn alleen de wat nieuwere systemen.
Je wil als Europa het VK erbij hebben, dus het hele concept van de EU als gesprekspartner zou ik maar eens heroverwegen, de Hongaarse/Slowaakse problematiek nog daargelaten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou proberen als EU (met een mond, Macron ofzo) met de Russen om tafel te gaan zitten.
Ik zou als Poetin proberen met Macron en Merz aan tafel te gaan zitten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Alles is te kraken. Istari is een comms systeem.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Productielijn van Oekrainse drones verbeteren en door een Duitse machinefabriek laten maken en fabriek plaatsen in EU land waar daar ruimte voor is, en voldoende is geintegreerd in EU doelstellingen.
Veilige communicatiesystemen schijnt wel een aandachtspuntje te zijn. Wil je iets wat de VS ook heeft, of toch maar iets dat ze niet kunnen kraken?
Plaatsvervangende schaamte krijg ik van deze kontenkruiperij van Markie:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)met-trump-herstellen
Leugentje hier en daar zijn we wel gewend van Rutte. Zelensky kwam er nauwelijks met een woord tussen en bij die woorden vloog hij niemand de haren in, dat waren slechts Vance en Trump in de zijne.
quote:De NAVO-chef zegt contact te hebben gehad met de Oekraense president: "Wat ik Zelensky heb verteld, is dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan." Volgens Rutte moet Zelensky nu "een manier vinden om de relatie met Trump te herstellen".
Mark voelt al aankomen dat Trump de NAVO verlaat, dan is hij zijn baan kwijt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Plaatsvervangende schaamte krijg ik van deze kontenkruiperij van Markie:
[..]
Er gaat meer over de tafel dan naar buiten komt. Morgen maar even afwachten. Ik hoop op iets meer theater in Europa nu, beetje Rusland-VS sarren. Macron weer eens naar voren schuiven, die kan dat fraai vilein brengen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij gaat niks op tafel gooien, hij zal er iets voor terug willen. En dat zal iets zijn dat veel pijn zal doen.
Erdo is niet waarden gericht maar ook een transactioneel denker.
Macron is aan het begin van de oorlog ook een paar keer bij Poetin geweest. Al er een EU staatshoofd of premier is die bij Poetin een nagel achter de brievenbus kan krijgen, dan is hij het.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Gewoon laten komen, een Trump/Vance trucje uithalen en hem de deur uit trappen. En dan laten arresteren en naar het ICC brengen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:13 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik zou Poetin uitnodigen en dan hem de raam uit kieperen. Oorlog klaar.
Wij gaan morsen codequote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alles is te kraken. Istari is een comms systeem.
Arresteren en uitleveren aan het ICC.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:13 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik zou Poetin uitnodigen en dan hem de raam uit kieperen. Oorlog klaar.
Er is bij benoeming Rutte rekening gehouden met herverkiezing Trump.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet vergeten dat de VS onder Biden, Rutte naar voren heeft geschoven heeft als Navo topman. Dus hij staat bij hun in het krijt.
https://www.businessinsid(...)secretaris-generaal/
Dat stukje dat ze Zelensky afzeiken en dan die vrouw zegt: ja Elon komt ook in zijn t-shirt en petje, maar dat geeft niet want hij doet vrijwilligerswerk. Hoe krijg je het door je strotquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijft wel interessant want ook op/in een interview met Fox/News kwam het "sorry" naast kledingkeuze opvallend aan de orde. Kennelijk interviewen over de vorm ipv de inhoud.
Not gonna happen!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Arresteren en uitleveren aan het ICC.
Rutte is ook een allermansvriendje, speelt ook mee. Kan goed spelen of hij dom is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Er is bij benoeming Rutte rekening gehouden met herverkiezing Trump.
Rutte moest het worden, niet omdat hij zo goed met Trump kan opschieten, maar omdat Trump geen vat op Rutte kan krijgen.
Het is overigens al sinds het begin vd oorlog bekend waarom Zelensky geen pakken (meer) draagt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat stukje dat ze Zelensky afzeiken en dan die vrouw zegt: ja Elon komt ook in zijn t-shirt en petje, maar dat geeft niet want hij doet vrijwilligerswerk. Hoe krijg je het door je strot
Ja daar gaan ze ook niet op in, laten letterlijk een foto van Zelensky zien uit een vogue interview met zijn vrouw, en een eeuwen oude foto dat hij een pak draagt. Net de Story, maar dan prime-time met miljoenen wezenloze kijkers.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is overigens al sinds het begin vd oorlog bekend waarom Zelensky geen pakken (meer) draagt.
Markie gaat naar Donald om de woorden van excuus die Zelensky moet gaan zeggen tegen Trump uit te onderhandelen, en op te schrijven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Plaatsvervangende schaamte krijg ik van deze kontenkruiperij van Markie:
[..]
Ja want het ICC stelt nog iets voor wil je zeggen lolquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Arresteren en uitleveren aan het ICC.
Dat outfit van Zelensky is toch ook wel een beetje clownesk aan het worden of niet danquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:28 schreef Tengano het volgende:
Luister nou eens. Als Trump zelf een beetje fatsoen in zijn flikker had, dan had hij tegen die journalist gezegd dat dat een respectloze vraag was over de kleding van Zelensky en of hij de zaal wilde verlaten.
Maar nee, niemand vond dat een probleem![]()
![]()
Wij krijgen het C2000 systeem nog niet eens stabiel aan het draaienquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alles is te kraken. Istari is een comms systeem.
Niveau oudijzerboer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat outfit van Zelensky is toch ook wel een beetje clownesk aan het worden of niet dan
Lekker. Boeiend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat outfit van Zelensky is toch ook wel een beetje clownesk aan het worden of niet dan
Had ze ook voorzien dat ze geen president zou worden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Momo het volgende:
Zag deze een aantal keer voorbij komen op Twitter
[ x ]
Als de Navo de wapens uit het vet moet halen, kan Mark beter terug naar Unilever. Als er echt wat moet gebeuren, heb je niks aan hem.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rutte is ook een allermansvriendje, speelt ook mee. Kan goed spelen of hij dom is.
Kamala Harrisquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
I love the smell of napalm in the morning.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit kan wan onplezierig overkomen. Maar beter ga je gewoon de uien weer snijden en de vloer dweilen. Gepolitiek is niet zo jouw ding.
Wat een verademing om iemand te horen die presidentieel overkomt en met niveau kan spreken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En een Tokarev in zijn binnenzak.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:36 schreef Tengano het volgende:
Volgende keer moet Zelensky gewoon langs komen met een groene overal en een paar modderpoten
Dat zullen we dan wel zien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als de Navo de wapens uit het vet moet halen, kan Mark beter terug naar Unilever. Als er echt wat moet gebeuren, heb je niks aan hem.
Nee, vind ik niet. En als Trump er een probleem mee heeft mag ie de oorlog oplossen en Zelensky een pak geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De tering. Je wordt als president van een land dat door je fascistische buurman is binnengevallen vernederend toegesproken door 2 maffiosi en jij begint over 'linkse pers'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
De normaal linkse pers draait ook wel de mening een beetje bij over de rollen in het fout gelopen gesprek.
[..]
Wat een (over)analyse.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
De normaal linkse pers draait ook wel de mening een beetje bij over de rollen in het fout gelopen gesprek.
[..]
En de VS (Clinton) heeft eerder garanties gegeven voor het opgeven van kernwapens. Los van Oekrane is de geloofwaardigheid van de VS hard door het putje aan het gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De tering. Je wordt als president van een land dat door je fascistische buurman is binnengevallen vernederend toegesproken door 2 maffiosi en jij begint over 'linkse pers'.
Ik val op een erg raar moment in.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het ook alleen maar uit Band of Brothers.
quote:Artikel door ANP • 2u •Orbn wil dat EU en Rusland rechtstreeks met elkaar praten
Copyright ANP 2025
BOEDAPEST (ANP) - De Hongaarse premier Viktor Orbn dringt bij de Europese Unie aan op rechtstreekse gesprekken met Rusland over een staakt-het-vuren in Oekrane, naar Amerikaans voorbeeld. Dat schreef hij in een brief aan de voorzitter van de Europese Raad Antnio Costa, die is ingezien door het ANP.
In tegenstelling tot andere Europese landen onderhoudt Hongarije nog steeds goede contacten met Rusland. Orbn wees in de brief op de "strategische verschillen in onze benaderingen van Oekrane die niet overbrugbaar zijn". De Hongaar vindt daarom dat de EU tijdens de spoedtop over defensie op 6 maart niet hoeft te proberen om tot gemeenschappelijke conclusies te komen.
Hongarije ligt ook geregeld dwars bij EU-besprekingen over steun aan Oekrane en sancties voor Rusland.
https://www.msn.com/nl-nl(...)c3d8efef5fac35&ei=27
Kan Orban niet uit de EU gezet worden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:56 schreef Scjvb het volgende:
Boodschap van Viktor Orban:
Tevens geen slecht voorstel van de Hongaarse premier vandaag. Ook zij hadden recentelijk belangrijk onderhoud met de heer Poetin en zien in nader overleg tussen de EU en Russische Federatie gulden mogelijkheden.
Orbn wil dat EU en Rusland rechtstreeks met elkaar praten
[..]
Laat Poetin maar komen dan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:56 schreef Scjvb het volgende:
Boodschap van Viktor Orbn:
Tevens geen slecht voorstel van de Hongaarse premier vandaag. Ook zij hadden recentelijk belangrijk onderhoud met de heer Poetin en zien in nader overleg tussen de EU en Russische Federatie gulden mogelijkheden.
[..]
Niet gelezen. Die corrupte pad kan z'n boodschappen lekker ergens steken waar de zon niet schijnt.quote:
Zou jij in je trainingspak naar the oval office gaan? Geen verwijt, ik vraag het me gewoon afquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:28 schreef Tengano het volgende:
Luister nou eens. Als Trump zelf een beetje fatsoen in zijn flikker had, dan had hij tegen die journalist gezegd dat dat een respectloze vraag was over de kleding van Zelensky en of hij de zaal wilde verlaten.
Maar nee, niemand vond dat een probleem![]()
![]()
onderhoud=omgekochtquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Potentiele wissel met Oekrane, een echte Trump deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan Orban niet uit de EU gezet worden?
Dan mag hij in zijn eentje gesprekken met Poetin voeren.
Ik zou m'n clownspak aantrekken want dat past het beste bij de figuren die daar momenteel huizen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zou jij in je trainingspak naar the oval office gaan?
Dat wil hij.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat pak van Trump lijkt ook zo bij de ‘Gap’ vandaan te komenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:56 schreef Scjvb het volgende:
Orbn wees in de brief op de "strategische verschillen in onze benaderingen van Oekrane die niet overbrugbaar zijn". De Hongaar vindt daarom dat de EU tijdens de spoedtop over defensie op 6 maart niet hoeft te proberen om tot gemeenschappelijke conclusies te komen.
Hij doet wel heel erg zijn best om zichzelf tegen te spreken.quote:De Hongaarse premier Viktor Orbn dringt bij de Europese Unie aan op rechtstreekse gesprekken met Rusland over een staakt-het-vuren in Oekrane, naar Amerikaans voorbeeld.
Het is wel heel Amerikaans dat je op gelegenheden “dressed” bent, zeker de oval office.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zou jij in je trainingspak naar the oval office gaan? Geen verwijt, ik vraag het me gewoon af
Zou je ook in je clownspak naar de bruiloft van je nichtje gaan?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou m'n clownspak aantrekken want dat past het beste bij de figuren die daar momenteel huizen.
Nee. Dat is een uiting van zijn toewijding en doorzettingsvermogen. En die worden constant op de proef gesteld, dat blijkt wel, en sinds gisteren is de symboliek alleen maar toegenomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als ik net klaar ben in het circus? Jazeker.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zou je ook in je clownspak naar de bruiloft van je nichtje gaan?
Ja, maar wat je draagt heeft ook te maken met respect he? Je gaat ook niet in je fluorrose trainingspak naar de bruiloft van je nichtje (hoop ik)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel heel Amerikaans dat je op gelegenheden “dressed” bent, zeker de oval office.
(Musk houdt zich er ook niet aan, maar in de VS is alles anders als je swerelds rijkste bent)
Dat is al als je in NL bij een Amerikaans bedrijf werkt en de directie komt langs. Moet je wel even je apenpakje aantrekken.
Als ik Zelensky was zou ik me aan de etiquette houden die hij al drie jaar lang hanteert.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zou jij in je trainingspak naar the oval office gaan? Geen verwijt, ik vraag het me gewoon af
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Denk dat hij een direct en hopelijk vruchtbaar onderhoud met de russen bedoelt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Hij doet wel heel erg zijn best om zichzelf tegen te spreken.
Wat heeft de verjaardag van mijn nichtje er nou weer mee te maken?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zou je ook in je clownspak naar de bruiloft van je nichtje gaan?
Ik snap waar je zit. Trump is wel degene die fout is door Oekraine tegne de muur te zetten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwijt Trump hier van alles. Trump is de oorlog niet gestart he. En er is geen wet die Trump verplicht om te helpen. Hij kan zich terugtrekken.
Wij zijn net zo bruut als het erop aankomt voor Oekraine. Want wij kunnen hen niet voldoende helpen.
Volgende keer in vlot legergroen pak gaan of als hij een militaire rang heeft, gewoon uniform.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:06 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee. Dat is een uiting van zijn toewijding en doorzettingsvermogen. En die worden constant op de proef gesteld, dat blijkt wel, en sinds gisteren is de symboliek alleen maar toegenomen.
De kleding die je draagt heeft ook te maken met respect. Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat heeft de verjaardag van mijn nichtje er nou weer mee te maken?
Gewoon gaan vol in oranje foundationquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou m'n clownspak aantrekken want dat past het beste bij de figuren die daar momenteel huizen.
Trump trok een niet passend rokkostuum aan toen hij bij koningin Elisabeth op bezoek ging en ging nog even voor haar voeten lopen ook. En nu is meneer ineens van de etiquette? Ga iemand anders lastig vallen met dat gelul.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel heel Amerikaans dat je op gelegenheden “dressed” bent, zeker de oval office.
(Musk houdt zich er ook niet aan, maar in de VS is alles anders als je swerelds rijkste bent)
Dat is al als je in NL bij een Amerikaans bedrijf werkt en de directie komt langs. Moet je wel even je apenpakje aantrekken.
Musk is ook een hele goede vriend van Trump, die kan wel een potje breken. Zelensky niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet met je eigen emo gelul.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump trok een niet passend rokkostuum aan toen hij bij koningin Elisabeth op bezoek ging en ging nog even voor haar voeten lopen ook. En nu is meneer ineens van de etiquette? Ga iemand anders lastig vallen met dat gelul.
Kan je nou niet een keer optiefen met dat eeuwige gezeik van je over woke, liberalen en de EU is kut? We weten het nu wel ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Turkije wordt geen lid. Hebben hele andere opvattingen die botsen met de woke libs. Bovendien zullen zij by far het meeste te zeggen krijgen. Duitsland en Frankrijk hebben een bijrol.
Ja voor mij part gaat Zelensky als Darth Father.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet met je eigen emo gelul.
Ik zeg alleen wat in algemene zin de Amerikaanse etiquette is bij hun eigen interne feestjes.
Van mijn part trekt de president een Donald Duck pak aan.
Anders tief zelf op.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kan je nou niet een keer optiefen met dat eeuwige gezeik van je over woke, liberalen en de EU is kut? We weten het nu wel ja.
Hij kwam daar wel namens zijn volk om wat te halen/voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja voor mij part gaat Zelensky als Darth Father.
Maar dat is wel een beetje ingewikkelder qua deal, denk ik.
Daar heb je wat aan. De Britten zullen kledinggate ook wel onzin vinden.quote:🇬🇧🤝🇺🇦 "We are ready to stand with Ukraine until the end, the people of Great Britain are committed to Ukraine," — Starmer expressed support for Zelensky
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljdii3mf322p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Z = Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:36 schreef Tengano het volgende:
Volgende keer moet Zelensky gewoon langs komen met een groene overal en een paar modderpoten
Honderden mensen sneuvelen daar per dag en zij maken zich druk over wat Z aanheeft![]()
Zelensky zag er toch netjes uit, wat is het probleem precies?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Musk is ook een hele goede vriend van Trump, die kan wel een potje breken. Zelensky niet.
Dat is voor het simpele volk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De kleding die je draagt heeft ook te maken met respect. Dat bedoel ik.
Op de bruiloft van je nichtje doet je toch niet je verwassen trainingspak aan dat je al 25 jaar hebt.
Dan wil je er toch mooi uitzien omdat het haar dag is?
Zelensky bij Britse premier Starmer: "We zijn heel blij met zulke goede partners en vrienden"quote:11 minuten geleden
Freek Willems
Het programma van Zelensky in het Verenigd Koninkrijk
Nog even op een rijtje wat Zelensky komt doen in het Verenigd Koninkrijk:
Vandaag heeft hij een gesprek met de Britse premier Starmer.
Morgen mag hij op audintie bij de Britse koning Charles III.
Morgen heeft Zelensky eerst een apart gesprek met Starmer en de Italiaanse premier Giorgia Meloni in Downing Street 10.
Daarna neemt hij deel aan een Europese top over defensie in Londen. Naast Oekrane nodigde Starmer aanvankelijk ook Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Itali en Turkije uit om aan de top deel te nemen.
Na de confrontatie tussen Trump en Zelenski in het Witte Huis werden ook de leiders van Nederland, Noorwegen, Polen, Spanje, Finland, Zweden, Tsjechi en Roemeni aan de lijst toegevoegd.
Ook NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte, Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen en Europees Raadsvoorzitter Antnio Costa zullen erbij zijn.
Het is geen land, maar een privaat bedrijf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:19 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dit soort dingen kan non-EU land Noorwegen dan weer doen.
Wat zal IJsland verzinnen?
Zouden de Russen meeluisteren?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:30 schreef halfway het volgende:
[..]
Wij krijgen het C2000 systeem nog niet eens stabiel aan het draaien
Trump heeft het lichaam van een body builder hoor!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelensky zag er toch netjes uit, wat is het probleem precies?
We gaan toch ook niet discussieren dat Trump een dikzak is en daarmee als president incompetentie uitstraalt, of Vance kinderbroekjes draagt.
Ok.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Anders tief zelf op.
Jouw plaat steekt al een jaar in dezelfde groef.
Je kunt het ook omdraaien. (Hoe de VS momenteel denkt)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:36 schreef Tengano het volgende:
Honderden mensen sneuvelen daar per dag en zij maken zich druk over wat Z aanheeft![]()
Een eindoplossing voor het Oekrane volk bedoel je denk ik?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien. (Hoe de VS momenteel denkt)
Er sneuvelen honderden mensen per dag, al 3 jaren.
Nu kun je een deal maken en de oplossing voor je volk ophalen, namens je volk en kabinet, en verpruts je het door de verkeerde kledingkeuze.
Omdat Oekrane de VS nodig heeft en niet andersom. De VS heeft al miljarden gegeven aan een land dat noch EU en noch NAVO lid is, waar de VS dus nul verplichtingen voor heeft. Om die steun te krijgen zal Zelenskyy nu even door de zure appel heen moeten bijten. Hoe vervelend en vooral oneerlijk sommigen dit ook zullen vinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen geheim dat Meloni best wel gecharmeerd is van de nieuwe regering in de VS. Zij was ook positief over de controversile speech van Vance recent in Mnchen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Er zijn nog wat plooien glad te strijken met Meloni blijkbaar
[..]
Zelensky bij Britse premier Starmer: "We zijn heel blij met zulke goede partners en vrienden"
https://vrtnws.be/p.pA1mkbRDw
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er sneuvelen honderden mensen Russen per dag, al 3 jaren.
Nu kun je een deal maken en de oplossing voor je volk ophalen, namens je volk en kabinet, en verpruts je het door de verkeerde kledingkeuze.
Vrij naef dat je denkt dat Zelensky er iets uit had kunnen halen daar. Enige waar Trump op uit was is een total sell off. En dat wist Zelensky en daarom is ie er heen gegaan zoals ie er heen gegaan js.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan meidquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De kleding die je draagt heeft ook te maken met respect. Dat bedoel ik.
Op de bruiloft van je nichtje doet je toch niet je verwassen trainingspak aan dat je al 25 jaar hebt.
Dan wil je er toch mooi uitzien omdat het haar dag is?
Dat er Russen sneuvelen, jammer dan. Zij zijn deze oorlog begonnen, dat is hun probleem. Dat er veel Oekraners sneuvelen is daarentegen wl een groot probleem. Dat wordt op een gegeven moment ook lastig om dit maar te bijven aanvullen.quote:
Ja hij gaat daar geen om een deal te maken toch?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Een eindoplossing voor het Oekrane volk bedoel je denk ik?
Niemand die vraagt wat je aan had, wanneer je eenmaal in een kist ligt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NoormanGodenquote:
En die beslissing is te maken door Oekrane of door de VS?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er Russen sneuvelen, jammer dan. Zij zijn deze oorlog begonnen, dat is hun probleem. Dat er veel Oekraners sneuvelen is daarentegen wl een groot probleem. Dat wordt op een gegeven moment ook lastig om dit maar te bijven aanvullen.
Wat ik al zei, naef. Als je dit oprecht gelooft, dat de Trump dat een seconde overwogen heeft, dan heb ik je graag in mijn zaak om prachtige luchtkastelen te kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hij gaat daar geen om een deal te maken toch?
Dus hij vraagt de VS om de Russen te stoppen, het land weer op te bouwen en te verdedigen tegen toekomstige aanvallen.
Het is een grote vraag en zou mooi zijn als dat beter was gelukt natuurlijk. Al kan dat nog wel weer gebeuren.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heb je wat aan. De Britten zullen kledinggate ook wel onzin vinden.Het handigst is het mediaspel mee te spelen, en dat Zelensky er iets mee doet, waar hij zichzelf, en zijn gastheer niet tekort doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pak met perfecte pasvorm en van de fijnste stof, maar wel military-look, verwijzend naar Oekrains leger.
Ik zou ms de onderbroek van vorige week nog een keer aantrekken om een ongenaakbare indruk achter te laten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan was die er niet heengegaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vrij naef dat je denkt dat Zelensky er iets uit had kunnen halen daar. Enige waar Trump op uit was is een total sell off. En dat wist Zelensky en daarom is ie er heen gegaan zoals ie er heen gegaan js.
Het is altijd het handigste om naar de pijpen van de US te dansen. En kijk waar we nu staanquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het handigst is het mediaspel mee te spelen, en dat Zelensky er iets mee doet, waar hij zichzelf, en zijn gastheer niet tekort doet.
Pak met perfecte pasvorm en van de fijnste stof, maar wel military-look, verwijzend naar Oekrains leger.
Door de VS, want steun van de VS zal gaan bepalen in hoeverre en voor hoelang Oekrane kan doorvechten. Oekrane is qua materieel en wapens volledig afhankelijk van het Westen. Zie ook:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die beslissing is te maken door Oekrane of door de VS?
quote:'Amerikaanse steun cruciaal voor verloop oorlog'
De ongekende aanvaring tussen presidenten Zelensky en Trump heeft potentieel grote gevolgen voor de oorlog met Rusland en de rol van Europa daarin. Volgens Oost-Europadeskundige Bob Deen (Instituut Clingendael) kan de ruzie slecht uitpakken voor Zelensky.
Hij kreeg na de aanvaring veel respect van Oekraners en Europeanen voor het verzet tegen Trump, maar uiteindelijk is de Amerikaanse militaire steun cruciaal voor het verloop van de oorlog, zegt Deen. "Of deze confrontatie op langere termijn verstandig was, is afhankelijk van hoe hard de Amerikanen zullen terugslaan. Hoeveel steun ze meteen stop zullen zetten."
Bron
Meloni wil ook een top organiseren, dat zal de reden wel zijnquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen geheim dat Meloni best wel gecharmeerd is van de nieuwe regering in de VS. Zij was ook positief over de controversile speech van Vance recent in Mnchen.
https://nos.nl/l/2557681#UPDATE-container-84391562quote:De Italiaanse premier Meloni roept op tot een topontmoeting op de snelst mogelijke termijn tussen de VS en Europese landen om het over alle problemen te hebben die er spelen, om te beginnen met Oekrane. "Elke vorm van verdeeldheid van het Westen verzwakt ons en speelt degenen die onze beschaving graag ten onder zien gaan in de kaart." Meloni zegt dat in een verklaring naar aanleiding van de bittere openlijke ruzie in het Witte Huis tussen president Trump en vicepresident Vance van de VS met de Oekraense leider Zelensky.
Ik denk wel dat Zelensky dat geloof had. Anders was hij niet gegaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat ik al zei, naef. Als je dit oprecht gelooft, dat de Trump dat een seconde overwogen heeft, dan heb ik je graag in mijn zaak om prachtige luchtkastelen te kopen.
Afleidingsmanoeuvre om het maar niet over de dingen die er toe doen te hoeven hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Alsof de kleding van Zelensky ook maar op enige manier relevant is.
En de VS staan ook waar ze staan: Aan de kant van Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is fout gelopen en nu staat Oekrane waar ze staan.
Als ze je kapot willen maken vinden ze wel weer wat anders. En dit was van te voren gepland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het handigst is het mediaspel mee te spelen, en dat Zelensky er iets mee doet, waar hij zichzelf, en zijn gastheer niet tekort doet.
Oogschaduw is ook meer iets voor een goth-feestje dan voor in het witte huis.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:30 schreef Tengano het volgende:
Wanneer gaat iemand Trump een keer aanspreken op zijn oranje foundation
Capitulatie? Deze oorlog is al min of meer anderhalf jaar op een stalemate uitgelopen. Van capituleren is dus geen sprake.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Trump en Vance wilden Zelensky het mes op de keel zetten en dwingen tot capitulatie. Maar als hij dat wil dan heeft hij de Amerikanen helemaal niet nodig toch? Kan hij beter meteen naar Moskou gaan.
Dit is pure afpersing.
Nee joh, die heeft het eisenpakket en tijdpad voor het Excuus van Zelensky al doorgebeld gekregen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Er zijn nog wat plooien glad te strijken met Meloni blijkbaar
[..]
-knip-
Dit is dan wel weer dom. Je overspeelt hiermee je hand x 100.quote:
Ook dat ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de VS staan ook waar ze staan: Aan de kant van Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |