Jeetje wat een ontzettend scherpe analyse: Zelensky had de voetjes van Trump moeten likken, zoals Trump aan de tenen van Poetin lebbert!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/SanderSassen/status/1895604124550398051
Verrassendquote:
Natuurlijk niet. Dan zou Zelensky dus laten zien dat Trump alles met 'm kan doen wat ie maar wil. Dat is nooit een goed idee.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al had Trump hem in het zicht gespuugd, dan had hij daar nog dankbaar voor moeten zijn. Niet dat ik dat fatsoenlijk vindt. Maar Oekraine heeft USA nodig.
Er zijn geen alternatieven.
quote:Zelensky wil het akkoord nog steeds ondertekenen, maar zegt ook dat dit 'slechts een eerste stap naar veiligheidsgaranties is'.
Dat excuses aanbieden had Zelensky al aan het begin van dat Fox interview moeten doen. (voor degenen die daar belang bij hebben) Dat heeft hij niet gedaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor het voortbestaan van de staat.
Ik denk dat Zelensky zich goed en netjes gedragen heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/SanderSassen/status/1895604124550398051
De commandostructuur van de Joint Expeditionry forces ligt er al. Ik weet niet hoe het met de communicatiemiddelen zit, dat gaat cruciaal worden, en heeft Oekraïne ook nooit van de VS gekregen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Engeland, Duitsland en Frankrijk met hulp van Polen zullen het moeten doen. Voor Nederland lijkt me gezien de beperkte defensieve middelen en een regering met Rusland-pijpende invloeden een rol in de marge weggelegd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joint_Expeditionary_Forcequote:De Joint Expeditionary Force (JEF) is een door het Verenigd Koninkrijk geleide expeditiemacht die, indien nodig, kan bestaan uit Denemarken, Finland, Estland, IJsland, Letland, Litouwen, Nederland, Zweden, Noorwegen. Alle landen zijn lid van de NAVO-bondgenootschap.
Eens dat Oekraïne een manschappenprobleem heeft. Aan de andere kant begint de dienstplicht in Oekraïne vanaf 25 jaar. En is het zo dat als Oekraïne eenmaal wint op het slagveld, de dynamiek ook weer kan veranderen. En Oekraïne kan winnen, als Europa op grote schaal wapens gaat leveren (drones, mortiergranaten, leopards, panzerhauwitzers, scalps, taurussen etc.).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteindelijk raken die manschappen op. Je kunt ook niet iedereen inzetten aan het front. Je hebt ook nog een economie te draaien. En een heel simpel reken sommetje laat zien dat Rusland in iedergeval meer manschappen heeft.
Ik denk dat je niet zoveel verstand hebt van economie. De Europese economie draait ook op productie, kennis, innovatie, en hoogwaardige producten. Er wordt hier eten geproduceerd, maar ook chipmachines, auto's, landbouwapparaten etc. Het aandeel van de EU in de wereldhandel is groter dan dat van de VS.quote:De Russische economie draait op grondstoffen. Totaal niet te vergelijken met een westerse economie gebaseerd op dienstverlening en luxe.
Ik heb nergens gezegd dat het een eitje is. Ik zeg wel dat het slecht gaat in Rusland. De economie begint barsten en scheuren te vertonen.quote:Nog steeds produceerd Rusland wapens, rollen er nog steeds tanks in Oekraïne. Ik zeg ook niet dat Rusland het fantastisch doet. Maar om nu te zeggen dat het een eitje is en niets voorsteld daar ga ik niet in mee.
Jarenlang met de Amerikaanse business van de toko waar ik werk gedealed. Ze willen idd graag een: "Ja, je hebt helemaal gelijk" maar daar kreeg je niets mee voor elkaar. Als je iets wilde moest je gewoon af en toe gaan blaffen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje wat een ontzettend scherpe analyse: Zelensky had de voetjes van Trump moeten likken, zoals Trump aan de tenen van Poetin lebbert!
Not.
quote:Artikel door ANP • 51m •Rusland noemt Zelensky's bezoek aan VS een mislukking
© Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/AFP/RTR) - Rusland vindt het bezoek van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky aan de Verenigde Staten een "complete politieke en diplomatieke mislukking", aldus een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ze reageert daarmee op de publieke aanvaring tussen Zelensky en de Amerikaanse president Donald Trump.
De woordvoerder noemt Zelensky bovendien "het hoofd van een neonaziregime", een omschrijving die Rusland vaker gebruikt. Hij is volgens haar "geobsedeerd met het voortzetten" van de oorlog in Oekraïne. Ook beschuldigt ze Zelensky ervan tegen vrede te zijn. Dat deed Trump een dag eerder ook. Zelensky wil geen tijdelijk staakt-het-vuren omdat Rusland in het verleden dergelijke overeenkomsten heeft geschonden. De Oekraïense leider wil een permanent einde aan de oorlog.
De oorlog gaat volgens de Russische woordvoerder door met dezelfde doelen. Dat zijn "de demilitarisatie en denazificatie van Oekraïne, evenals de erkenning van de bestaande realiteiten ter plaatse". Rusland bezet ongeveer 20 procent van het buurland, vooral in het oosten en zuiden.
© https://www.msn.com/nl-nl(...)33e9411fe207823&ei=7
Nooit eerder gehoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Jarenlang met de Amerikaanse business van de toko waar ik werk gedealed. Ze willen idd graag een: "Ja, je hebt helemaal gelijk" maar daar kreeg je niets mee voor elkaar. Als je iets wilde moest je gewoon af en toe gaan blaffen.
Nu alleen nog wat minder royaal strooien met de term 'terrorisme'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:15 schreef polderturk het volgende:
Het Turkse Baykar installeert AESA radars op zijn drones. Turkije ontwikkelt ook lucht-lucht ramjet raketten met een bereik van 200+ km. Straks kan Turkije op een afstand van 200 km gevechtsvliegtuigen uit de lucht schieten. Turkije ontwikkelt nu ook stealth drones met een straalmotor. Turkije is ook ver in de ontwikkeling van elektronische oorlogsvoering.
Erdoğan is een rotzak. Dat klopt. Maar Turkije is nu wel een nieuw vredes proces gestart met de Koerden. En misschien kan Europa nog een aantal democratische hervormingen afdwingen.
Het Italiaanse defensie bedrijf Leonardo is een samenwerking aangegaan met het Turkse Baykar op het gebied van drones. Misschien kunnen andere Europese bedrijven ook met Turkije samenwerken. Wapens van Turkse makelij hebben heel wat Russische hardware gesloopt. Turkije heeft natuurlijk niet stilgestaan.
Ik denk dat meer samenwerking wel goed is.
[ x ]
Wat de neuk voegt de VS eigenlijk toe ten opzichte van een Chinese en zelfs Russische vredesplan? Als het Oekraïne niet meer vol te houden is, lekker de Chinezen laten bemiddelen en Xi nomineren voor de Nobelprijs voor de vrede.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor wie de hele thread niet kan lezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij het enige dat de Amerikaanse steun nog wat langer zou doorgaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat de neuk voegt de VS eigenlijk toe ten opzichte van een Chinese en zelfs Russische vredesplan? Als het Oekraïne niet meer vol te houden is, lekker de Chinezen laten bemiddelen en Xi nomineren voor de Nobelprijs voor de vrede.
Ben vaak zat Amerikanen tegen gekomen die echt precies die Trump houding hebben van: "ik ben belangrijker dus houd je bek".quote:
Zonder die steun kon hij nog een half jaar oorlog voeren. Maar die steun krijgt hij nu van Europa wel, denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij het enige dat de Amerikaanse steun nog wat langer zou doorgaan.
Maar daarvoor moest Zelensky die chantage deal tekenen.
Als VVDer zie ik de PVV niet echt als matties..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef egayalS het volgende:
VVD ers die huilen dat hun matties bij de pvv pro Putin zijn![]()
[ x ]
De PVV bestaat uit huichelaars.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ik ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als VVDer zie ik de PVV niet echt als matties..
Ook niet eens met de deelname aan dit kabinet.
Geen een neus staat dezelfde kant op zie pensioenleeftijden verkeersboetes of accijnzen iedereen doet maar waar die zin in heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste is het hele punt. Als de EU een groot land zou zijn, dan was het inderdaad nog steeds prima. Alleen al vanwege de grote. Maar die neuzen staan niet dezelfde kant op.
Die houding hebben Russen ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ben vaak zat Amerikanen tegen gekomen die echt precies die Trump houding hebben van: "ik ben belangrijker dus houd je bek".
Als ze iets van je moeten hebben kan die houding overigens zeer snel verdwijnen.
Tja, ik vind het debiel die tweet van trump jr, maar de gemiddelde Amerikaan kijkt er wel zo naar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ik vind het wel goed dat ze zich uitspreken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Kan je nagaan als je een heel Europees leger op zou moeten richten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:36 schreef halfway het volgende:
[..]
Geen een neus staat dezelfde kant op zie pensioenleeftijden verkeersboetes of accijnzen iedereen doet maar waar die zin in heeft.
Dat retweeten als kamerlid is ook meer dan achterlijk. Ik heb het idee dat binnen de PVV de meningen behoorlijk verdeeld zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al had Trump hem in het zicht gespuugd, dan had hij daar nog dankbaar voor moeten zijn. Niet dat ik dat fatsoenlijk vindt. Maar Oekraine heeft USA nodig.
Xi heeft overwicht en uitstraling, dat kun je van Trump en zelensky niet zeggen die staan in zijn schaduw. Putin zelf houd wijselijk zijn mond.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat de neuk voegt de VS eigenlijk toe ten opzichte van een Chinese en zelfs Russische vredesplan? Als het Oekraïne niet meer vol te houden is, lekker de Chinezen laten bemiddelen en Xi nomineren voor de Nobelprijs voor de vrede.
Ze willen het hem het Canadees burgerschap afnemen, maar denk niet dat dit gaat lukken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:35 schreef yessie234 het volgende:
Canadezen zijn Elon Musks getreiter beu, ontnemen zijn Canadees staatsburgerschap. Timing zal vast geen toeval zijn.
Voor de rest het hopen op een spoedige regime change in Rusland of de VS. Rutte beweerde nog een geheim wapen verborgen te houden.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)medium=meest_gelezen
Dat doet een Starmer waarschijnlijk wel, maar de Oekraïners zijn een te trots volk voor zoiets.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zit wel wat in.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat de VS dat mede ook uit eigen interesse heeft gedaan, om Rusland af te zwakken en dat spul zou anders toch vernietigd worden, laat je gemakshalve maar even weg.
En daar bovenop nog even een groot deel van de grondstoffen opeisen. Het is allemaal geen liefdadigheidsbedoeling, voor geen enkel land trouwens, ook niet voor Europa.
"Hee bedankt vriend voor de hulp."
Geen dank, en je bent trouwens een dictator, je hebt het zelf veroorzaakt, Putin is een top vent, en hier is nog een naheffing wat we er allemaal voor terug willen hebben. Wel mijn kont likken voor je weg gaat, net als hondje Vance, anders krijg je niks.
Geert pro Oekraïne? Mwah die denkt aan de coalitie en weet dat hij stemmen zou verliezen bij pro Putin geluidquote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:56 schreef Dven het volgende:
De VS pro-Rusland en anti-Oekraïne. Wilders pro-Oekraïne. Het zijn vreemde tijden.
Ja, dat zien we terug in de steden, de bevolkingskrimp en de vluchtelingenstromen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]gelukkig zijn de Oekraïners anders dan dit.
Wilders pro-Rus zou hem waarschijnlijk teveel stemmen kosten, maar op zijn studeerkamer heeft hij wel een poster hangen van Vance/Trump.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:56 schreef Dven het volgende:
De VS pro-Rusland en anti-Oekraïne. Wilders pro-Oekraïne. Het zijn vreemde tijden.
Spiegeltje spiegeltje ...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat zien we terug in de steden, de bevolkingskrimp en de vluchtelingenstromen.
Ik vind het voor de bevolking heel sneu. Maar ik zet mijn vraagtekens bij hun diplomatieke en geopolitieke inzichten.
goed moment voor de EU om defensief zelfstandig te wordenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. We hebben geen wereldmunt die door olie is gedekt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed moment voor de EU om defensief zelfstandig te worden
Nederland kan zonder enkel probleem 1000 miljard ophoesten als we dezelfde staatsschuld als de USA aanhouden in % van het GDP
Een prachtig iets, dat staat buiten kijf. Maar hoewel van harte gegund: met trots alleen komen zij m.i. helaas niet echt verder.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat doet een Starmer waarschijnlijk wel, maar de Oekraïners zijn een te trots volk voor zoiets.
Inderdaad, toon ballen en stap er dan uit. Oh en was er uberhaupt nooit aan begonnenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Wilders pro Oekraïnequote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:56 schreef Dven het volgende:
Ok als we dezelfde staatsachuld aanhouden als Belgie in % van het GDP , dan kunnen we de 600 miljard opnemen, is dat beter?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. We hebben geen wereldmunt die door olie is gedekt.
Maar de staatsschuld wat laten oplopen kan prima.
Hij heeft gezien wat het AfD voor elkaar heeft gekregen met dat rare gedrag, een complete blokkade omdat er niet mee te werken valt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef egayalS het volgende:
"natuurlijk" steunt hij Oekraïne![]()
Hij "steunt" Oekraïne omdat dit kabinet ar anders nooit was gekomen. Net zoals dat hij het een en ander in de ijskast heeft geplaatst, heeft hij ook zijn expliciete Putin liefde in de ijskast geplaatst
Hij heeft deze nietszeggende tweet alleen maar geplaatst omdat zijn eerdere tweet een both sides iets was
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |