Ik woonde van zomer 2011 tot zomer 2017 op de Uithof, dus we hebben er zelfs tegelijkertijd gewoondquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet toch allemaal niet waar jullie wonen![]()
Ik woonde er ooit. Maar na de verhuizing eind 2011 ben ik alleen in mei 2012 nog één keer naar de Uithof geweest. Toen er nog heul geen tram reed. Toen de bussen nog gewoon 11 en 12 heetten zelfs.
Toen de guldens nog getimmerd werden ja.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las: wat moet ik morgenavond eten.
Ik vond het al wat vreemde keuzes
Dat mijn maatje het blijkbaar geen probleem vindt zich, als dat zo uitkomt, in zijn naakte niksje aan me te vertonen wil niet zeggen dat ik dat ook ga doenquote:
Tof!quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:07 schreef gcjoel het volgende:
Gestemd!
Ik ga zaterdag als lego blokje
Dit wordt nu ook mijn vaste pakje. Kan je gewoon normaal een broek en shirt of trui onder aan. Lekker veelzijdigquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tof!![]()
Voor die ene avond per jaar dat ik me verkleed rouleer ik me wel door de hier beschikbare pekskes heen.
Liefquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:12 schreef AnneX het volgende:
Oma vertelt: bus 12 stopte onder het slaapkamerraam en balkon van mijn studentenkamer.
Zojuist gezwicht - i.o.m. MnAnneX voor het verhaal van een nerveuze jongen / dorpsgenoot voor een bezichtiging. Hij klopte aan de deur ( geen bel).
Zijn vriendin begint aan een nieuwe baan in A’dam en wil niet gelijk vrij vragen.
Kijken is ok. Bieden en Onderhandelen gaat via de makelaar.
We gaan zondag naar Antwerpen, om de 'The Phantom of the Opera' daar te bezoeken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tof!![]()
Voor die ene avond per jaar dat ik me verkleed rouleer ik me wel door de hier beschikbare pekskes heen.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat mijn maatje het blijkbaar geen probleem vindt zich, als dat zo uitkomt, in zijn naakte niksje aan me te vertonen wil niet zeggen dat ik dat ook ga doen
Helft van de bewoners van zijn instelling dan morgen ook in shock![]()
Cambridgelaan, sinds maart 1999quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Wel benieuwd nu in welk complex jij er woonde, @:Dr_Flash!
We gaan wandelen en pannenkoeken eten daar. En daarvoor of daarna ga ik ook nog even buurten bij @AnneXquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is @:Lucky_Strike er toevallig ook volgende week, of gaan jullie ergens heen daar?
En ik ben ook tegen het verdwijnen van de 11 en 12(maar dat is wel al best wel veel jaar zo inmiddels haha - als ik het goed heb is de 11 al sinds 2013? 2014? de 28, en de 12 is dacht ik verdwenen sinds ongeveer toen ik er weer ging werken)
In Amsterdam kan ik ook niet meer zonder eerst alles te checken met het OV.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben in Rotterdam ook nog steeds in de war door gewisselde tramnummers. Zou verboden moeten worden
Slim! Mijn non en hippy zijn ook zo veelzijdig.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit wordt nu ook mijn vaste pakje. Kan je gewoon normaal een broek en shirt of trui onder aan. Lekker veelzijdig
Hoogbouw of laagbouw?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cambridgelaan, sinds maart 1999
Oeh, bij het theehuis? Die zijn lekkerquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We gaan wandelen en pannenkoeken eten daar. En daarvoor of daarna ga ik ook nog even buurten bij @:AnneX![]()
Ik ben in Rotterdam ook nog steeds in de war door gewisselde tramnummers. Zou verboden moeten worden
Woonde mijn zus ookquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cambridgelaan, sinds maart 1999
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeh, bij het theehuis? Die zijn lekker
Ja de tuinen en alles over koekoek en meer!quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:27 schreef z80 het volgende:
Rondje Kleve. Ja. Met bezoek aan huis Koekkoek verwacht ik. En mogelijk ook het museum met naast liggen de "tuin". Die is dan niet van Koekkoek, maar wel echt Kleve.
Ze doen maar hé, zonder ons te vragenquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:25 schreef AnneX het volgende:
En ik woonde wel 7 jaar in U.In een studentenhuis, vlakbij Wilhelminapark, op loopafstand van de Woo
In Antonius gewerkt. Weg. In azu gewerkt. Weg . In Diak gewerkt: nieuwbouw.
In Mham gewerkt. Weg.
😂
C’est la vie 🎶
Dat noemden wij het stadsenakedemiesquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Azu is er nog wel hoor. Heet alleen anders. Zoals ALLES ongeveer anders heet.
Heb jij het ooglijdersgasthuis ook nog meegemaakt soms?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat noemden wij het stadsenakedemies
Van Wilhelminapark naar de Woo vind ik nog best ver lopenquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:25 schreef AnneX het volgende:
En ik woonde wel 7 jaar in U.In een studentenhuis, vlakbij Wilhelminapark, op loopafstand van de Woo
In Antonius gewerkt. Weg. In azu gewerkt. Weg . In Diak gewerkt: nieuwbouw.
In Mham gewerkt. Weg.
😂
C’est la vie 🎶
Ik niet -vertelquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben zelden in de Woo geweest, ondanks een jaar lid van UVSV (jaja, I know) .
Haha dat is de vrouwelijke tak van het corps in Utrecht. Niet per se de beste reputatiequote:
Ja tuurlijk, fc dondersstraotquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij het ooglijdersgasthuis ook nog meegemaakt soms?bij Hooch Boulandt.
De cirkel is rond 🥰quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over antieke ziekenhuizen gesproken. J's moeder lag in het ziekenhuis op hetzelfde moment dat ik daar werd geboren. J was daar toen dus ook
Wat doet een Miep (?) met een parketvloer?quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Morgen lijkt het redelijk weer te zijn. M'n oom heeft vlakbij m'n huis nog wat grond waar de nodige bomen nog geveld kunnen worden - berken van 10-15cm dik. Morgen maar even een aantal daarvan vlak leggen, vanaf 1 maart mag dat in D niet meer. Berken is in een jaartje wel droog.
Gisteren parketvloer opgehaald, die moet even acclimatiseren (helaas heb ik geen Miep) en vandaag geregeld dat eind maart de kachel ook geïnstalleerd wordt.
😎quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over antieke ziekenhuizen gesproken. J's moeder lag in het ziekenhuis op hetzelfde moment dat ik daar werd geboren. J was daar toen dus ook
Ik proef een Iwanius verwijzing in acclimatiseren en Miepquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat doet een Miep (?) met een parketvloer?
Ga je die zelf leggen….Indien jain planken of een patroon?
Mèt / zónder bies?
@:vlindertje89 in mijn tijd - de oudere jongere vertelt - was de woo niet zó gevaarlijk.
Wel de jongemannen die de studentes belaagden. Hadden zij aan mij een slechte.😉
Dat bepaalde ik zelf wel.
Uvsv was ik 3 dagen bij. En kreeg een vieze smaak ervan. Leg ik wel eens uit.
Toch niet voldoende bekakt. Moi. 😂
[..]
😎
Oh die stonden op de bangalijsten? Of hielden ze die hun lijsten bij over mannen?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha dat is de vrouwelijke tak van het corps in Utrecht. Niet per se de beste reputatie![]()
Wij nietquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:34 schreef derLudolf het volgende:
@:Annex ja zelf leggen. Gewoon rechttoe rechtaan zonder bies. Iedereen heeft tegenwoordig al visgraatdeuren en stalen vloeren![]()
Ik was al 10 jaar voor het eerst afgestudeerd toen jij daar ging wonen, het is al wel even geleden dat ik bus 11 of 12 namquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik woonde van zomer 2011 tot zomer 2017 op de Uithof, dus we hebben er zelfs tegelijkertijd gewoond![]()
En ik heb er van dec 2019 tot dec 2022 ook nog gewerkt. En soms nog wel eens een dagje, en ik heb er recent een FOK!ker gemeet. Ik woon er dus niet, maar ook niet erg ver weg
. Is @:Lucky_Strike er toevallig ook volgende week, of gaan jullie ergens heen daar?
En ik ben ook tegen het verdwijnen van de 11 en 12(maar dat is wel al best wel veel jaar zo inmiddels haha - als ik het goed heb is de 11 al sinds 2013? 2014? de 28, en de 12 is dacht ik verdwenen sinds ongeveer toen ik er weer ging werken)
Schmink. Dat is het belangrijkste.quote:
Ik ook niet.quote:
Friet speciaal.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las: wat moet ik morgenavond eten.
Ik vond het al wat vreemde keuzes
Een aantal stonden op de meest recente bangalijst, ja. Al vind ik dat problematisch van de mannentak, die die lijst maakte, niet van degenen die erop stonden. Er zaten ook echt wel een aantal hele leuke meisjes bij in mijn lichting. Maar ook wel veel die dus inderdaad voldeden aan het stereotype dat jij omschrijft.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die stonden op de bangalijsten? Of hielden ze die hun lijsten bij over mannen?![]()
Ik vind wat van studentenverenigingen. Wel es voor feestjes van de studievereniging daar de boel afgehuurd. Hoe die lui zich soms wil verheven voelen omdat ze met een sleutelbos rond mogen lopen.
Toen ik er ging wonen was ik bijna voor de eerste keer afgestudeerd! Een jaartje later. Ik startte in 2008, woonde eerst een jaar thuis en toen twee jaar in de rode tuindorpflat voordat ik naar de Uithof ging. Maar nog steeds wel een tijdje na jou jaquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was al 10 jaar gelee voor het eerst afgestudeerd toen jij daar ging wonen, het is al wel even geleden dat ik bus 11 of 12 nam
Bovendien fietste ik bijna altijd
quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben zelden in de Woo geweest, ondanks een jaar lid van UVSV (jaja, I know)
Dat klinkt al een stuk meer als eten dan 'non' en 'oosters prinsesje'. Ik heb echt nog zitten nadenken wat een oosters prinsesje dan voor gerecht zou zijnquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Friet speciaal.
En misschien haringsalade
Waar zie jij mijn kontquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet zo'n prominente, aan je kont te zien![]()
Ik herinner me de Woo alleen nog van het optreden van WOW (tijdens de Adagen volgens mij). Maar ben er ongetwijfeld wel vaker geweest.
Je hebt wel eens een foto gedeeld.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waar zie jij mijn kont![]()
![]()
Maar nee, niet echt (echt niet). Hoewel er later wel eentje uit mijn oude jaarclub in het bestuur heeft gezetenterwijl we, dacht ik, helemaal niet zo'n prominente jaarclub waren. Dat kwam vast toen ik weg was
Haha, dat is waar ook ja. En eens welquote:Op donderdag 27 februari 2025 23:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt wel eens een foto gedeeld.
Dat was niet een foto van een prominente Uf
Het Diak is er nog gewoon toch? Ze hebben er een nieuwe gevel aangebouwd maar volgens mij is het daarachter voor een groot deel nog hetzelfde.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:23 schreef Blues het volgende:
Ik zag in mn fbgroep dat het Diac gesloopt is, daar is Q geboren.
Oudenrijn en Overvecht gesloopt, daar werkte ik.
HC herbouwd, heb ik zien bouwen.
Stationsgebied vernieuwd, niet te herkennen, de kleine flatjes bij de Thomas a kempisweg plat/weg.
Allemaal sinds ik weg ben
Zonder konttext foto een nutteloze opmerkingquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet zo'n prominente, aan je kont te zien![]()
geen geitenwollen sokkenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Bangalijsten er ook niet bij iedere studentenvereniging. De corpora zijn wel het meest berucht om excessen maar is ook nog een scala aan verenigingen die geen corps zijn maar ook geen geitenwollensokkenclub (@:Vanyel). Zuipen wel, maar ja, dat deed ik op de middelbare school ook wel
![]()
500 maar?quote:met 500 eerstejaars en 4 contacturen per weekmaar ik weet niet of ik het per se mijn kinderen aan zou raden zoals mijn ouders dat bij mij deden.
Zeker een verschil. Ik verhuisde 200 kilometerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:57 schreef Phaidra het volgende:
Met zoveel studenten in een vreemde stad is het wel anders misschien. Ik hoefde maar 15-20 min te fietsen en mijn studie had ongeveer 25 eerstejaars.
Ze waren er in mijn tijd echt nietquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
geen geitenwollen sokken![]()
Wij waren enkel veul egalitairder dan jullie. BangalijstloosEn leuker natuurlijk
![]()
![]()
Maar van jullie heb ik idd ook nooit excessen gehoord. Verstopten jullie ze beter of?
[..]
500 maar?
Ik dacht dat het er tegen de duizend waren.
Ga je weer cameo doen?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:55 schreef Tele6 het volgende:
Lucky en Fles gaan naast mijn werk meeten
Bodypaintquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Schmink. Dat is het belangrijkste.
Frietje zoorvleisquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Friet speciaal.
En misschien haringsalade
Ik las dit in de fbgroep over het diac:quote:Op vrijdag 28 februari 2025 06:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het Diak is er nog gewoon toch? Ze hebben er een nieuwe gevel aangebouwd maar volgens mij is het daarachter voor een groot deel nog hetzelfde.
Het azu heeft umcu maar bestaat nog (net als het azg nu het umcg heet). Antionius bestaat ook nog in Leidse Rijn en Nieuwegein.
Opgeknapt HC en stationsgebied is een enorm verbetering wat mij betreft
Oudenrijn en Overvecht zijn overgegaan in Antonius, maar dat was na dat ik naar Bdaal ben verhuisd in 2004 en die 2 ziekenhuizen zijn weg of ander invulling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tele cameoquote:
en Vanyelquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was ook wel actief bij de studievereniging van mijn eerste studie, maar ik stapte na een jaar over naar de studie van Club
All mijn geheimen zomaar op straatquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, ik zat wel bij die vereniging en Vanyel bij de buren, zeg maar. Wat rot dat dat eerste jaar zoveel impact heeft gehad. Onze ontgroening was ook niet lollig trouwens, dus misschien had het wel niet zoveel uitgemaakt. Goede les wel om meer op je gevoel af te gaan.
Alles zilver, want zilverquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bodypaint
Schmink (op welk lichaamsdeel dan ook) is voor mij nooit het belangrijkst geweest.
Het ziet ernaar uit dat het non wordt.
Uit nieuwsgierigheid: welke schmink zou daar voor jou bij passen?
Het was niet eens zozeer wat er in de ontgroening gebeurde aan activiteiten denk ik (dat was allemaal helemaal niet schokkend ofzo over het algemeen). Maar ik had oa strings mee (wist ik veel..) en ze gingen door iedereens tassen heen en al mijn strings hingen dus de eerste dag al in de boom midden op het terrein. En ik had een opblaasluchtbed mee (again, wist ik veel..) en in de buitenweek was mijn tent heel vol en lieten de tentgenoten daarom steeds mijn bed leeg lopen terwijl ik de ontgroening al in ging met rugproblemen, zelfs nadat ik met 'leiding' weer mijn bed had opgepompt daar gebeurde 't doodleuk weer. En moest ik dus elke nacht op de grond slapen. En nog wat van dat soort dingen die icm mijn pestverleden toch wel behoorlijk triggerden. Het niet goed genoeg zijn / leuk gevonden moeten worden want anders.. enzo. Dus misschien was 'bij jullie' inderdaad hetzelfde gebeurd, en misschien niet omdat andere / ander soort mensen, want het speelde ook wel erg mee dat zelfs mijn 'lotgenoten' dus mijn bed steeds leeg lieten lopen enzo. Alleen de 'leiding' die dingen deed was anders geweest, want die deden bij/over iedereen wel iets. Dat zullen we nooit weten. Ik denk wel dat een setting met ook jongens me beter gepast had, ik heb altijd al meer jongensvrienden gehad dan meisjes.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, ik zat wel bij die vereniging en Vanyel bij de buren, zeg maar. Wat rot dat dat eerste jaar zoveel impact heeft gehad. Onze ontgroening was ook niet lollig trouwens, dus misschien had het wel niet zoveel uitgemaakt. Goede les wel om meer op je gevoel af te gaan.
Oh dat wist ik dan weer niet! Club-en-Vanyel-en-Vlinderstudie danquote:
Als ik zoek op 'schmink non' vind ik vooral halloweenachtige dingen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bodypaint
Schmink (op welk lichaamsdeel dan ook) is voor mij nooit het belangrijkst geweest.
Het ziet ernaar uit dat het non wordt.
Uit nieuwsgierigheid: welke schmink zou daar voor jou bij passen?
SPOILER: zoals ditOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als ik zoek op 'schmink non' vind ik vooral halloweenachtige dingen.NooohSPOILER: zoals ditOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word een aardige mon!
Zonder schminkNog even graven naar mijn rozenkrans van 1.50m
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
De Heere God (of wie dan ook) heeft Vasteloavendj dom gepland.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:16 schreef Phaidra het volgende:
Zo'n outfit zou ik je in NL momenteel niet aanraden idd.
Waarom die glimmmmmquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:15 schreef flipsen het volgende:
Oh ja, carnaval in NL, met boerenkielen enzo![]()
Carnaval gaat niet om wat je aan hebt of hoe je geschminckt bent, maar om hoeveel veren je dit jaar draagt. En die zijn duur! En allemaal met de hand ingestoken. En het harnas weegt een ton en daar sta je dan urenlang mee te dansen in je meest sexy outfitOp de muziek van de enorme "sambaband" die meeloopt en die je letterlijk geen minuut rust gunnen
![]()
[ afbeelding ]
Hm, volgend jaar maar weer eens kijkenEn ja, het helpt natuurlijk wel dat het 40+ graden is in die contreien
Edit: En nee, niet alleen de vrouwen gaan schaars gekleed![]()
[ afbeelding ]
Het vasten an sich is wel goed gekozen juist, vanwege schaarste in de premoderne samenleving. Zo aan het einde van de winter begonnen de voorraden ernstig te slinken dus op deze manier was het uit te houden tot de lentequote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De Heere God (of wie dan ook) heeft Vasteloavendj dom gepland.
Koud en midden in het griepseizoen![]()
Wie nu nog niet ziek is wordt dat volgende week
Ohh zoveel leukerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:15 schreef flipsen het volgende:
Oh ja, carnaval in NL, met boerenkielen enzo![]()
Carnaval gaat niet om wat je aan hebt of hoe je geschminckt bent, maar om hoeveel veren je dit jaar draagt. En die zijn duur! En allemaal met de hand ingestoken. En het harnas weegt een ton en daar sta je dan urenlang mee te dansen in je meest sexy outfitOp de muziek van de enorme "sambaband" die meeloopt en die je letterlijk geen minuut rust gunnen
![]()
[ afbeelding ]
Hm, volgend jaar maar weer eens kijkenEn ja, het helpt natuurlijk wel dat het 40+ graden is in die contreien
Edit: En nee, niet alleen de vrouwen gaan schaars gekleed![]()
[ afbeelding ]
Ergens ook wel lekker toch, bevestiging dat je hard gewerkt hebt gisteren?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zei vanochtend bij het videobellen met mama dat ik nog helemaal geen spierpijn had van het sporten gister, tegen verwachting in want wel zwaar getraind.
Ik klopte niet af.
Ik heb spijt.
Woens.dag.5.maart.as. 😂quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Al enig idee wanneer jullie overgaan?
Gaan alle 300 m om? Of selectief?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:50 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Ongeveer 30 berken gezaagd. De eerste keer warmte heb ik er al van gehad.
Dit is een houtwal van ca 2m breed en 300m lang vol met berken. Van afstand zie je niet dat er bomen weg zijn.
Het “ergste” moet nog komen: de schuur van 40 m2.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een pittige snelheid toch met alles
Zonder de meneer doenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:28 schreef AnneX het volgende:
Het “
[..]
Het “ergste” moet nog komen: de schuur van 40 m2.
Ivm broedseizoen - dat is in Nederland ook, maar dan 15 dagen later. De strook wordt gewoon wat uitgedund, kunnen andere bomen wat beter groeien.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:27 schreef AnneX het volgende:
Gaan ze
[..]
Gaan alle 300 m om? Of selectief?
En wrom vóór een bepaalde datum…😇
Regeltje hier4 in Duitsland. Ter bescherming van de vogels. Zodra deze gaan nesten mag er niet meer gekapt of grote snoeiacties meer plaat vinden. Uitzonderingen zijn er wel. Bij verhinderen doorgang, gevaarsituaties of ziekte van de boom/struik. Of vergunning aanvragen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:27 schreef AnneX het volgende:
Gaan ze
[..]
Gaan alle 300 m om? Of selectief?
En wrom vóór een bepaalde datum…😇
Mwoah, ik heb ook wel eens spierpijn als ik helemaal niet hard gesport heb en geen spierpijn als ik wel hard gesport heb, dus dat zegt bij mij niet per se heel veel. En zonder pijn wist ik ook wel dat ik hard gesport heb gister, want op bijna alle oefeningen gewicht erbijquote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:59 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ergens ook wel lekker toch, bevestiging dat je hard gewerkt hebt gisteren?
Ik heb vandaag ook spierpijn van mijn revalidatie - dat voelt in ieder geval erg lekker dat ik hier nu weer aan kan werken.
Dit leek me wel cryptisch genoegquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
All mijn geheimen zomaar op straat
Lekker laten liggenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:26 schreef sigme het volgende:
Wat doe je met het takkehout, @:derludolf?
Ook primaquote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit leek me wel cryptisch genoeg
Als je iets wilt doen en iemand niet kent, geef gewoon een envelop met geld. Altijd goedquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Tele6 het volgende:
Voor E haal ik denk ik simpelweg een boekenbon, want lezen en boekwinkels zijn haar grootste favorieten. Maar wat koop ik voor iemand die ik helemaal niet ken
Punt is alleen dat we hier 2000 sterren zien en andere mooie blinkertjes maar WELKE zijn dan die planetekes ?????quote:
Sterren flikkeren, planeten niet. Dat is één. En de planeten die je ziet zijn ook duidelijk helderder dan de sterren.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Punt is alleen dat we hier 2000 sterren zien en andere mooie blinkertjes maar WELKE zijn dan die planetekes ?????
Ja dat dachten wij ook.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterren flikkeren, planeten niet. Dat is één. En de planeten die je ziet zijn ook duidelijk helderder dan de sterren.
Dat zijn dan Mars, Jupiter en Venus. Maar echt lekker bij elkaar in de buurt staan ze niet hoor. Maar goed, leukquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat dachten wij ook.
Zie er ook echt 3 op een rij.
Nja ik woon in de stad en ik heb een grote boom pal voor de deurquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
We zien zowat elke avond/nacht bij helder weer altijd wel megaveel blinkertjes in den hemel.
*gaap
Doorzettingsvermogen had ik wel, jaquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:44 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 jouw intro klinkt ELLENDIG en ik zou hartstikke afgehaakt zijn dus wat dapper dat je het geprobeerd hebt.
(Ik hield de intro van m'n studie al niet eens vol)
Ah, dat ga ik morgen ook doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:23 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk @:AnneX her en der gewoon wat er tussenuit gehaald. Waar ofwel twee bomen heel dicht op elkaar staan. Of gewoon, als er een dikke boom gunstig stond
Net de 500 mannen gezienquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike schaatsen aan het kijken, of later terugkijken?
Ik moest weer eens huilenquote:
Of een Stihl kettingquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je iets wilt doen en iemand niet kent, geef gewoon een envelop met geld. Altijd goed![]()
Ik denk bij dit soort momenten wel eens aan jouw potentiële tranenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik moest weer eens huilen![]()
Maarja, wanneer niet. Wat er ook gebeurt kan een reden zijn om te huilen![]()
Hoewel, tot nu toe bij de vrouwen 1500 meter niet. Maar ik zit ook pas in rit 1 daar (loop ook wat achter). Dus het kan nog![]()
Hahaha wat liefquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk bij dit soort momenten wel eens aan jouw potentiële tranen
Ja je kent iemand niet, dus je weet niet of het iemand met een MS180 of een MS660 isquote:
Zitten ze opgezadeld met een 3/8" ketting...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja je kent iemand niet, dus je weet niet of het iemand met een MS180 of een MS660 is
Ik heb een MSA 220 C; altijd pielen om de juiste ketting te krijgen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja je kent iemand niet, dus je weet niet of het iemand met een MS180 of een MS660 is
Beide hebben 3/8"quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zitten ze opgezadeld met een 3/8" ketting...
Mijn oude heeft .325 , het lijkt er op dat die nieuwe bijna allemaal 3/8" hebben.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beide hebben 3/8"
Vandaag lopen zaten met een MS 230 BCE
Met zo'n automatisch spansysteem en een veer op het trekkoord. Veer op het trekkoord is wel mooi, maar kan stuk. Dat spansysteem vind ik 3x niks.
Voor de volgende keer: de app Sky Tonight is fantastisch.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Punt is alleen dat we hier 2000 sterren zien en andere mooie blinkertjes maar WELKE zijn dan die planetekes ?????
Ik had dat deze week ook, terwijl juist vorige week de rotweek was. Dat is dan toch een soort kater ofzo. Die komt pas als je er ruimte voor hebt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb er eigenlijk allemaal geen zin in en vind het deze week bar ingewikkeld om goed te eten, goed te slapen etc. Het gedoe met de trainers is nu rustig (15 april pas de vergadering met z'n allen) en met oma gaat alles ook z'n gangetje dus waarom voel ik me nog beroerd
Veel plezierquote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:28 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Vandaag moeten we echt alles gepakt hebben want eind van de ochtend gaan we op pad. Eerst naar Haarlem, daar een nachtje slapen.
Ik vind dat wel knap!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:42 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Onverwachts een vrije dag. Komt wel goed uit want we moeten nog 4 Oscarfilms kijken. Lijkt erop dat het ook dit jaar weer lukt om alle 50 Oscarfilms te kijken
Ik moet zeggen dat ik er nu ook wel even klaar mee benquote:
Bij ons is het zo gepiept, we doen samen aangifte, hebben een huurhuis, alle pensioenen van g en mijn enige werkgever staan al ingevuld, verder bijna overal nee invullen en klaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn @:Blues!
Ik ga hem waarschijnlijk ergens morgen invullen, concluderen dat het me niet bevalt en hem dan twee dagen voor de deadline daadwerkelijk insturen![]()
Dat klinkt heel naar inderdaad. En ook niet passend bij het doel van ontgroening, waarbij je toch vooral meer onderlinge solidariteit wil kweken. Ik kan me best voorstellen dat de dynamiek in zo'n ongekende groep ook wel anders is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het was niet eens zozeer wat er in de ontgroening gebeurde aan activiteiten denk ik (dat was allemaal helemaal niet schokkend ofzo over het algemeen). Maar ik had oa strings mee (wist ik veel..) en ze gingen door iedereens tassen heen en al mijn strings hingen dus de eerste dag al in de boom midden op het terrein. En ik had een opblaasluchtbed mee (again, wist ik veel..) en in de buitenweek was mijn tent heel vol en lieten de tentgenoten daarom steeds mijn bed leeg lopen terwijl ik de ontgroening al in ging met rugproblemen, zelfs nadat ik met 'leiding' weer mijn bed had opgepompt daar gebeurde 't doodleuk weer. En moest ik dus elke nacht op de grond slapen. En nog wat van dat soort dingen die icm mijn pestverleden toch wel behoorlijk triggerden. Het niet goed genoeg zijn / leuk gevonden moeten worden want anders.. enzo. Dus misschien was 'bij jullie' inderdaad hetzelfde gebeurd, en misschien niet omdat andere / ander soort mensen, want het speelde ook wel erg mee dat zelfs mijn 'lotgenoten' dus mijn bed steeds leeg lieten lopen enzo. Alleen de 'leiding' die dingen deed was anders geweest, want die deden bij/over iedereen wel iets. Dat zullen we nooit weten. Ik denk wel dat een setting met ook jongens me beter gepast had, ik heb altijd al meer jongensvrienden gehad dan meisjes.
En die les zeker ja![]()
@:Blues een uf is hoe leden van uvsv genoemd worden
[..]
Oh dat wist ik dan weer niet! Club-en-Vanyel-en-Vlinderstudie dan
Goezoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:00 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan kat @:vlindertje89 !
Veel plezier @:Cat-astrophe
Dan denk ik dat ik dit keer geen Stihl ketting cadeau doe idd @:derLudolf
Vandaag hardlopen, wat klusjes, en spelletjesmiddag met collega's. Morgen naar m'n moeders verjaardag.
Ik heb er eigenlijk allemaal geen zin in en vind het deze week bar ingewikkeld om goed te eten, goed te slapen etc. Het gedoe met de trainers is nu rustig (15 april pas de vergadering met z'n allen) en met oma gaat alles ook z'n gangetje dus waarom voel ik me nog beroerd
Maar goed. Elke dag een nieuwe dag om het weer te proberen. Ben vandaag iig tot nu toe goed bezig
Oh, bij mij is het ook heel simpel hoor. Alleen vooraf ingevulde info over loon en bankrekeningen en aandelen checken en dat was het. Ik moet alleen altijd een hoop bijbetalen ondanks bij de voorlopige aanslag ook al betalen (die zou ik natuurlijk kunnen aanpassen, maar ik vind t wel prima om de rest pas later te betalen). Daarom bevalt het me nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij ons is het zo gepiept, we doen samen aangifte, hebben een huurhuis, alle pensioenen van g en mijn enige werkgever staan al ingevuld, verder bijna overal nee invullen en klaar.
1300 samen terug. g het meeste deel omdat hij allemaal kleine pensioentjes overal en nergens heeft en ik maar heul weinig terug.
Prima, kunnen we mooi de vakantie van betalen.
Van ons vakantiegeld gaan we dan weer brillen kopen (in mijn geval altijd vrij prijzig).
Precies ja, je wil juist onderlinge cohesie, niet dit soort ongein. En tegelijkertijd is het ook wel precies waarom ik altijd beter met mannen kon opschieten, want niet al dat geniepige achterbakse gedoe. Als er een probleem is hoor je het, hoor je niks dan is alles goed. Daar hou ik van.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klinkt heel naar inderdaad. En ook niet passend bij het doel van ontgroening, waarbij je toch vooral meer onderlinge solidariteit wil kweken. Ik kan me best voorstellen dat de dynamiek in zo'n ongemengde groep ook wel anders is.
Zou meer wijken goed doenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef borisz het volgende:
Ik deed een rondje Almere Noorderplassen . Nou ja om de Noorderplassen want erin kan maar tot op zekere hoogte. En bij De Realiteit nog even genieten van bijzonder architectuur. En in de woonwijk van de Noorderplassen is ook geen huis hetzelfde.
Tijd om te poetsen.
Er zijn drie dingen goed in Almere.quote:
De spelletjes met de collega's gaan door. Ze doen dit ongeveer elke maand en ik heb telkens al afgezegd. Wil het op z'n minst een keer proberen en als het dan niet zo gezellig is of ze hebben een andere smaak in spelletjes dan ik, dan is dit de enige keer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Goezo![]()
Je hebt best drukke dagen en weinig tijd voor jezelf lijkt het.
Spelletjes met je collega's skippen?
Mocht je een adres zoeken om spullen kwijt te kunnen, (vooral nuttige spullen geen snuisterijtjes) dan is de Weggeefwinkel in Zeist misschien ook een optie!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:04 schreef AnneX het volgende:
Hihi…even pauze en koffie en ik zie ‘vreemdelingen” over het plein dwalen…
En een buurvrouw in de tuin aanspreken…nog een week wachten tot kijkdagen.
Weer wat dozen vol met kleding. En ook geruimd voor Vluchtelingen winkel in Driebergen.
Vanmiddag met z’n twee een kast met deels techniek uitruimen en sorteren…ben benieuwd hoe dat gaat.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Er zijn drie dingen goed in Almere.
- Idd de huizen. Iedere wijk is anders. Ieder blok, soms ook ieder huis apart.
- De busbaneninfrastructuur. En ook bussen die vaak gaan.
- Groen. Dat is er genoeg. Ik weet alleen van mn oom dat die er nooit echt veel gebruik van heeft gemaakt. Ik ken zn stad beter dan hij...
En daar kom je direct bij het pijnpunt van Almere. Er wordt alleen gewoond en niet geleefd.
+ Wat ik gezien heb ook veel fietspadenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Er zijn drie dingen goed in Almere.
- Idd de huizen. Iedere wijk is anders. Ieder blok, soms ook ieder huis apart.
- De busbaneninfrastructuur. En ook bussen die vaak gaan.
- Groen. Dat is er genoeg. Ik weet alleen van mn oom dat die er nooit echt veel gebruik van heeft gemaakt. Ik ken zn stad beter dan hij...
En daar kom je direct bij het pijnpunt van Almere. Er wordt alleen gewoond en niet geleefd.
Ach, buurvrouw heeft bemoeienis met de winkel in Driebergen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mocht je een adres zoeken om spullen kwijt te kunnen, (vooral nuttige spullen geen snuisterijtjes) dan is de Weggeefwinkel in Zeist misschien ook een optie!
Dat is belevenis op zich, die winkel. Zó veel rotzooi bij elkaarquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mocht je een adres zoeken om spullen kwijt te kunnen, (vooral nuttige spullen geen snuisterijtjes) dan is de Weggeefwinkel in Zeist misschien ook een optie!
Fernwehquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:58 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn op de terugweg van een heerlijke week sneeuwnu heeft de halve auto zoveel fernweh dat ik chapgtp om input voor een rondreis Zwitserland heb gevraagd
voor volgend jaar in de zomer, dit jaar is al geboekt natuurlijk en de kleine is ook nog wat klein.
Hier ook, wat staat de wereld nog te wachten. Je kijkt er naar, en je kunt er niets aan doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:17 schreef Barreltje het volgende:
middag..
Ik ben de hele ochtend al van m'n balans over die toestand in het witte huis![]()
Verder inpak plezier aan @:sigme en @:Annex![]()
hier staat dit weekend het beddegoed op de planning. ik heb TEVEEL. en nu dus een goede scheiding maken wat we wel blijven houden. dan kan er straks weer tv gekeken worden in de enterteinment kamer
sinds ik ooit "soldaat van oranje"heb bezocht vraag ik me al af hoe ik me op zou stellen in tijden van oorlog. alsin hoe Actief ik zou zijn in verzet of vooral probeer om normaal door te gaan. ik weet het nog niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook, wat staat de wereld nog te wachten. Je kijkt er naar, en je kunt er niets aan doen.
Ik denk nu meer aan al die kinderen/mensen die zullen sterven aan aids/malaria en andere ziektes waar ook onderzoek naar stopt. Zus van een kennisje werkt in Tanzania in een geboortekliniek en heeft geen hulpmiddelen meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
sinds ik ooit "soldaat van oranje"heb bezocht vraag ik me al af hoe ik me op zou stellen in tijden van oorlog. alsin hoe Actief ik zou zijn in verzet of vooral probeer om normaal door te gaan. ik weet het nog niet.
op dit moment vraag ik me vooral af hoe ik kan zorgen dat die debiel rijken minder rijk kunnen worden, of iig niet aan mijn geld kunnen verdienen..
oftewel, hoe kan ik NU al in verzet komen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks maar een wijn drinken bij het eten. 🍷
Tis weer goed hoor. Goed gekookt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai @:annex En ja, dat wijntje mag je echt wel nemen.
Haha true. Maar ik vind 7.00 wel nog wat schappelijker, als het niet echt noodzakelijk isquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:59 schreef Candaasje het volgende:
00:01 uur is nog best een schappelijke tijd, ik heb ook wel eens mensen om 4 uur laten opstaan![]()
Fijn dat ie weer geplast heeft![]()
Ik heb weer 10 jaar van m’n leven ingeleverd. Wat een troep is dat vloerlijm-verwijderaar![]()
Verder half bijgelezen, ik geloof dat mijn lijf al twee weken tegen grote hoeveelheden bacillen aan het vechten is (veel collega’s ziek, en wij doen niet aan persoonlijke ruimte) en hoewel ik me niet echt ziek voel, ben ik snel moe en nog veel chaotischer dan normaal
Ik heb dit soort spul van Tiger met tigerfix ooit eens gebruikt voor de badkamer.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:13 schreef AnneX het volgende:
Waarop is julli keus gevallen @:Loona
Stoer hoor, zelf boekhouding en aangifte als zzp’er.
Mooi, dat ik de cijfers aan een boekhouder/vrouw gaf, die fabriceerde de cijfers voor de accountant. En gaf mij een overzicht van nog niet betaalde facturen.
In de verhuis vibe weer eens een vraag: in de badkamer is geen planchet![]()
alleen een kastje onder de wastafel, geen plek voor een kast.
Gaten boren in een huurhuis in tegels. Heb ik in mijn eigen huis altijd vermeden.
Denken jullie dat dit systeem houdt qua plak?
https://www.amazon.nl/UUl(...)rd_i=B0BYSD6SSK&th=1
En het zit er nog op? In het filmpje op de site gebruikt men een föhn…fwiwquote:Op zondag 2 maart 2025 10:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb dit soort spul van Tiger met tigerfix ooit eens gebruikt voor de badkamer.
https://www.praxis.nl/bad(...)_RRtDyIaApDgEALw_wcB
Vraag me alleen af hoe goed dat er af gaat want het is volgens mij echt flink gelijmd.
Jullie / jij hebt toch ook al een collegiale logeer huisdier over de vloer gehad?quote:Op zondag 2 maart 2025 09:04 schreef Candaasje het volgende:
Goede reis @:sigme ! Ik ga jullie avonturen volgen hoor!
Wat wordt de bestemming @:Lonaa ?
Wij zijn ook wel vaker van last minute. Helemaal als we met de auto rondtrekken, dan reserveren we zelden wat. Voor dit jaar (juni) ook nog steeds eens wat bedenken. Ik merk alleen dat ik het uitstel omdat ik nog geen goede oppas/opvang voor de konijnen heb gevonden. (Vinny moet 2x per dag medicatie
Ik woon daar inmiddels niet meer, maar toen ik er woonde is het nooit los gekomen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
En het zit er nog op? In het filmpje op de site gebruikt men een föhn…fwiw
Je kunt evt. ook een badkamer trolley kopen natuurlijk. Een rekje op wieltjes. Moet je die wel in de buurt vd douche kwijt kunnen uiteraard.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
En het zit er nog op? In het filmpje op de site gebruikt men een föhn…fwiw
Ha!quote:Op zondag 2 maart 2025 10:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik woon daar inmiddels niet meer, maar toen ik er woonde is het nooit los gekomen.
hé goeie! Die staat nu nog onder de kapstok voor shawls en handschoenen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt evt. ook een badkamer trolley kopen natuurlijk. Een rekje op wieltjes. Moet je die wel in de buurt vd douche kwijt kunnen uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat Amazone rek naast de wastafel is nog wel mijn favo.
De trolley kan in de doucheruimte.
quote:Op zondag 2 maart 2025 10:41 schreef AnneX het volgende:
Ging ik verder goochelen op badkamertrolleys - WF iemand? - en zie vele opties.
Kom ik ook dit tegen. Blijkbaar nog steeds verkrijgbaar.
Gister 3 stuks uit de linnenkast gehaald, ooit overgenomen van moeders.
In olijfgroen.😉 Bestaat blijkbaar nog steeds.Die kreeg ik ook van mijn moeder (in het wit)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat Amazone rek naast de wastafel is nog wel mijn favo.
De trolley kan in de doucheruimte.![]()
Nooit gebruikt (waarvoor ze bedoeld zijn).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
In olijfgroen.😉 Bestaat blijkbaar nog steeds.Ja, die hangmandjes bestaan nog steeds. En zijn best handig. Helaas passen ze hier nergens in een kast, tenminste, in 1 kast wel, maar dan aan een plank waar ik een trappetje bij nodig hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat Amazone rek naast de wastafel is nog wel mijn favo.
De trolley kan in de doucheruimte.
We have far more in common than that which devides us..
In olijfgroen.😉 Bestaat blijkbaar nog steeds.Die hangt hier in de kledingkast voor de sokken. Geen idee waar deze vandaan komt. Maar oud is die zeker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Dit zag ik laatst bij broer g in badkamer:quote:Op zondag 2 maart 2025 10:13 schreef AnneX het volgende:
Waarop is julli keus gevallen @:Loona
Stoer hoor, zelf boekhouding en aangifte als zzp’er.
Mooi, dat ik de cijfers aan een boekhouder/vrouw gaf, die fabriceerde de cijfers voor de accountant. En gaf mij een overzicht van nog niet betaalde facturen.
In de verhuis vibe weer eens een vraag: in de badkamer is geen planchet![]()
alleen een kastje onder de wastafel, geen plek voor een kast.
Gaten boren in een huurhuis in tegels. Heb ik in mijn eigen huis altijd vermeden.
Denken jullie dat dit systeem houdt qua plak?
Weet niet meer hoe een poll te maken hier.
https://www.amazon.nl/UUl(...)rd_i=B0BYSD6SSK&th=1
Suf van bolshoppen waarvan de webshop tekst plaatst over dequote:Op zondag 2 maart 2025 11:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit zag ik laatst bij broer g in badkamer:
https://img.kwcdn.com/pro(...)800/q/70/format/webp
Aan de douchestang.
badkamer rekje douchestang intypen en heel veel mogelijkheden/webshops (aanbieding bij Praxis oa).quote:Op zondag 2 maart 2025 11:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Suf van bolshoppen waarvan de webshop tekst plaatst over de
productinfo.![]()
Leuke foto @:Blues alleen geen site 😇
Hoe gaat het vandaag?
Site is geloof ik Temuquote:Op zondag 2 maart 2025 11:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Suf van bolshoppen waarvan de webshop tekst plaatst over de
productinfo.![]()
Leuke foto @:Blues alleen geen site 😇
Hoe gaat het vandaag?
Het gaat…vandaag is het zondag = rustdag. Gister een goeie run gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Gaat het nog wel, of ben je al helemaal 'af' vanalles.
Nog eventjes
Bestel er wel eens een half kippetje. Die is altijd wel lekkerquote:Op zondag 2 maart 2025 12:23 schreef Blues het volgende:
Recensie vd garage 😂 staat in het restaurant topic.
Wat valt er toch altijd veel te regelen hè als huiseigenaar.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Technische dingen doorlezen. Wij krijgen een renovatie van de CLV leidingen (moet want oud en andere regels) en nu is het beste om dan meteen een nieuwe ketel te plaatsen (moet sowieso binnen 1 jaar na vernieuwde leidingen). We hebben hier een goed contact met een monteur die altijd klaar staat dus is hem gevraagd wat aan te bieden.
Denk dat ik het weet. Hoef echt geen ketel voor 3-5 personen. Voordeel van die duurdere is wel dat er iets bij gekocht kan worden zodat hij automatisch vult. Maar ik denk dat voor de 550 euro meer, de monteur een paar keer kan laten komen voor bijvullen.
Ook eindelijk de vrijwilligers declaratie ingevuld. Het geld daarvoor is voor de hulp en voor april en mei is dat nu geregeld.
Goed dat je een dagje rust hebt @:AnneX Dat zit er de komende tijd vast niet in. Want wanneer je er woont zal je toch heel vaak weer opstaan om iets iets anders neer te zetten, kast of lade anders te doen.
Eten ziet er goed uit @:blues Maar inderdaad, best veel spareribs. Kan je bijna nog een keer van eten.
Ben nu bezig met de "ballen van de librije". Nog even verzinnen wat ik er vanavond bij eet.
In olijfgroen.😉 Bestaat blijkbaar nog steeds.Ik zou dat ding van Ikea doen, wat iedereen overal heeft staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat Amazone rek naast de wastafel is nog wel mijn favo.
De trolley kan in de doucheruimte.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
zal een leuke avond worden. Denk dat een flink aantal prijswinnaars zich bij speeches niet al te erg zullen inhouden, net als bij de franse awards. En Conan O'brian is ook niet op z'n mondje gevallen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:56 schreef Sarabi het volgende:
Goedemiddagvanmorgen de laatste van de 50 Oscarfilms gekeken
![]()
Nu eens de sushi bestellen zodat we vannacht wat lekkers te snacken hebben.
Dat zou sowieso mooi zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
zal een leuke avond worden. Denk dat een flink aantal prijswinnaars zich bij speeches niet al te erg zullen inhouden, net als bij de franse awards. En Conan O'brian is ook niet op z'n mondje gevallen.
Wat heeft de clown nu weer gedaan in het circus?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:41 schreef derLudolf het volgende:
Ik zal me überhaupt niet verbazen als een van de Oostblok landen es een keer een huurmoordenaar die twee gekken laat omleggen.
Ik zou ook wel bereid zijn een bijdrage te doen
Oh nee gewoon als oeuvreprijsquote:Op zondag 2 maart 2025 15:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat heeft de clown nu weer gedaan in het circus?
Iets anders kun je deze poppenkast niet noemen.
Ben je bang dat de fruitbomen ontsnappen?quote:Op zondag 2 maart 2025 18:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het deel van de wei die ik als boomgaard bedacht had is afgezet met stroom, en de eerste drie fruitbomen zijn de grond in
Soberso niet bij temu 😎quote:Op zondag 2 maart 2025 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
Maar goed, ik zou sowieso nooit iets bij Temu bestellen.
Deze bedoel ik: https://www.ikea.com/nl/n(...)uw-10586784/#content
Ze hebben ook een hele sectie badkamertrolleys: https://www.ikea.com/nl/nl/cat/badkamertrolleys-20858/
Nee dat de paarden ze plat stampen en/of opvretenquote:Op zondag 2 maart 2025 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je bang dat de fruitbomen ontsnappen?
Ikea heeft ook een mooi ding dat om de douchestang heen klemt.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
Maar goed, ik zou sowieso nooit iets bij Temu bestellen.
Deze bedoel ik: https://www.ikea.com/nl/n(...)uw-10586784/#content
Ze hebben ook een hele sectie badkamertrolleys: https://www.ikea.com/nl/nl/cat/badkamertrolleys-20858/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze flessen shampoo en dinges voor g staan bovenop een muurtje tussen douche en bad en klabammmmmmmmm daar gaat idd wel eens een shampoofles ter aarde valt in het bad door brilloze blinde bluesquote:Op zondag 2 maart 2025 19:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ikea heeft ook een mooi ding dat om de douchestang heen klemt.
https://www.ikea.com/nl/n(...)verchroomd-70328589/
Die heb ik en bevalt erg goed. Hangt niet in de weg, goed schoon te maken, past genoeg in, en niet kapot te krijgen (ik heb m'n bril niet op in de douche en heb al meerdere mandjes van de muur geslagen)
Goeie tip!quote:Op zondag 2 maart 2025 19:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ikea heeft ook een mooi ding dat om de douchestang heen klemt.
https://www.ikea.com/nl/n(...)verchroomd-70328589/
Die heb ik en bevalt erg goed. Hangt niet in de weg, goed schoon te maken, past genoeg in, en niet kapot te krijgen (ik heb m'n bril niet op in de douche en heb al meerdere mandjes van de muur geslagen)
Ah, dat kan ik nog wel eens proberen. Dank!quote:Op zondag 2 maart 2025 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb er eentje van de action, denk ik, met twee grote zuignappen. Alleen die valt na een maand of twee dan toch van de muur af, en vrijwel altijd midden in de nacht zodat ik rechtop in bed zit of er iemand heeft ingebroken. Dit ziet er handiger uit!
Dat dus de afgelopen week meerdere keren,, maar dan met iets van Ikea. Op de site stond de tip, tegel schoonmaken, zuignap afspoelen en minstens 12 uur laten drogen. En jawel, dat was de truc
Een week lang vloeken en toen was het zo simpelquote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, dat kan ik nog wel eens proberen. Dank!
Die bakken van Ikea zijn ook open.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Soberso niet bij temu 😎
Bij IKEA zijn dichte bakken. Die van amazone is open. Wel handig in een natte ruimte.
Fijn van jullie sneeuw👍🏼
En terug van een concert en muzikale lofzang op Barbra Streisand. Ja die 😎
Ok. Staat niet op de foto of beschrijving zag ik zo gauw.quote:
Fotos maken en naar waterschap sturen, sociale media plaatsenquote:Op maandag 3 maart 2025 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Hoop kabaal hier, men gaat weer verder met het onderhoud aan de sloot. Inmiddels er 100-125 vierkante meter van mijn tuin verziekt. Dat mag het waterschap gewoon doen
quote:Op maandag 3 maart 2025 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Hoop kabaal hier, men gaat weer verder met het onderhoud aan de sloot. Inmiddels er 100-125 vierkante meter van mijn tuin verziekt. Dat mag het waterschap gewoon doen
Timmerman komt ook weer langs voor de klussenlijst.
En ondertussen moet ik vandaag echt een heleboel administratieve meters maken als ik het allemaal nog een beetje leuk wil houden voor mezelf. Komt vast goed, ik heb er zin in
Staat gewoon op de website van je waterschapquote:Op maandag 3 maart 2025 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Timmerman komt ook weer langs voor de klussenlijst.
En ondertussen moet ik vandaag echt een heleboel administratieve meters maken als ik het allemaal nog een beetje leuk wil houden voor mezelf. Komt vast goed, ik heb er zin in
Het waterschap is de partij die dit uitvoert.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Fotos maken en naar waterschap sturen, sociale media plaatsen
Precies. Ik moet 5 meter vanaf de kade vrijhouden, dat is bij ons dus 100-125 vierkante meter dat nu helemaal de vernieling is geholpen. Het is enorm balen maar het is niet anders.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Staat gewoon op de website van je waterschap
Houd kades en onderhoudsstroken vrij van obstakels en belemmeringen voor onderhoud.
quote:Op maandag 3 maart 2025 09:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb dit weekend een deal gesloten met mijn broertje: over 4 weken mag ik los met de tondeuse
Hij is kaal aan het worden en zijn haar ziet er echt niet uit. Nou heeft hij eind maart een feestje waarvoor hij zijn haar in vlechtjes wil (erg oncharmant maar goed, het is zijn haar) en daarna mag ik het scheren
Mijlpaal
quote:
Je zou zeggen dat er tussen 'vrijhouden zodat er iemand bij kan' en 'totaal de vernieling in helpen' wat meer mogelijkheden zitten..quote:Op maandag 3 maart 2025 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het waterschap is de partij die dit uitvoert.
[..]
Precies. Ik moet 5 meter vanaf de kade vrijhouden, dat is bij ons dus 100-125 vierkante meter dat nu helemaal de vernieling is geholpen. Het is enorm balen maar het is niet anders.
Waterschappen hebben gekozen bestuur, die personen mailen en vragen hoe ze de schade gaan goedmaken?quote:Op maandag 3 maart 2025 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het waterschap is de partij die dit uitvoert.
Hahahaha, hier zijn de boeren de grootste. Die geven echt niet om schade aan particulieren of uberhaupt het milieuquote:Op maandag 3 maart 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waterschappen hebben gekozen bestuur, die personen mailen en vragen hoe ze de schade gaan goedmaken?
Zaadmix wilde bloemen is erg mooi en kost niet veel, bijen en hommels zijn er gek op. Heb daar menig braakliggend stukje mee opgesierd, of vers aangelegde geluidswallen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het zal dan wel bloemenweide worden.
Bloemenweide is ook niet erg uiteindelijk inderdaad. Over 7 jaar komen ze terug voor onderhoud. Dat zal dan minder groots zijn, ze zijn nu ook met inspectie van de duiker onder ons terrein bezig. Blijkbaar gaat er hier geasfalteerd worden en daarom willen ze eventueel onderhoud aan de duiker voor die tijd afhandelen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zaadmix wilde bloemen is erg mooi en kost niet veel, bijen en hommels zijn er gek op. Heb daar menig braakliggend stukje mee opgesierd, of vers aangelegde geluidswallen.
Volgens mij zouden waterschappen veel geld aan sloten scheppen kunnen besparen als ze aan de zonnige zijde bomen/struiken plaatsen en daarmee de sloot/beek/vaart in de schaduw leggen, dan groeit er geen waterpest.
Super!quote:Op maandag 3 maart 2025 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bloemenweide is ook niet erg uiteindelijk inderdaad. Over 7 jaar komen ze terug voor onderhoud. Dat zal dan minder groots zijn, ze zijn nu ook met inspectie van de duiker onder ons terrein bezig. Blijkbaar gaat er hier geasfalteerd worden en daarom willen ze eventueel onderhoud aan de duiker voor die tijd afhandelen.
Ik ben de afgelopen 2 jaar bezig geweest met het aanleggen van een soort hedgerow. 60 strekkende meter met planten en bomen die goed zijn voor vogels en insecten. Veel inheems, veel eetbaar voor vogels (en ons), veel bloemen die al heel vroeg of heel laat bloeien, etc.
Het was echt een tof project. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog in leven is dit jaar.quote:
Geweldig. Wou dat ik daar meer plek voor had.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt een tof project. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog in leven is dit jaar.
De honderden stinzenbollen zijn in elk geval goed aangeslagen![]()
Heb je de waterval al gevonden?quote:
Ik lees ik een aantal reacties verder dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Je kunt toch ook wel verwachten dat ze de sloot niet met de hand gaan onderhouden.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat er tussen 'vrijhouden zodat er iemand bij kan' en 'totaal de vernieling in helpen' wat meer mogelijkheden zitten..
Zeker niet hoor. Ze leggen niet voor niets metalen rijplaten neerquote:Op maandag 3 maart 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik lees ik een aantal reacties verder dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Je kunt toch ook wel verwachten dat ze de sloot niet met de hand gaan onderhouden.
Waterschap rijdt hier allemaal met brede "flotation" banden die de bodem minder verdichten. Op kleigrond zullen ze dat zeker ook doen.
Stond hier vanmorgen verzakt of heb ik dat gedroomd?quote:Op maandag 3 maart 2025 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, bij mijn weten nietquote:Op maandag 3 maart 2025 13:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stond hier vanmorgen verzakt of heb ik dat gedroomd?
Allebei kut, dat wel
Have fun.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:27 schreef Blues het volgende:
Vanochtend tot 13 gewerkt, wel moe, maar het ging oké.
Daarna wandeling in zonnig koud parkie en nu thuis, even bijlezen en ff tukken
Morgen weer vrij
Ik vond het bij vlagen wel een beetje verwarrend maar Olivia Colemanquote:Op maandag 3 maart 2025 16:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net de vierdelige miniserie Landscapers gekeken. Wat een pareltje zeg. Olivia Coleman is altijd goed maar dit is ook prachtig gefilmd, heel bijzonder en indrukwekkend gedaan. Aanrader.
Ik weet nog dat we het tijdens de BBQ meet bij jullie het er over hebben gehad welk deel water nou van wie was en wie het onderhoud onder z'n hoede had.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alles waar voertuigen staan, is onze tuin.
[ afbeelding ]
Ik heb de opperwaterschapper even gesproken en ze gaan elke 7 jaar de sloot baggeren maar kunnen dus ook elk najaar weer al die rijplaten neerleggen om de slootkant te onderhouden. Ik ga inderdaad die bloemenweide aanleggen, er is geen andere optie.
Geen andere conclusie mogelijk:quote:Op maandag 3 maart 2025 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alles waar voertuigen staan, is onze tuin.
[ afbeelding ]
Ik heb de opperwaterschapper even gesproken en ze gaan elke 7 jaar de sloot baggeren maar kunnen dus ook elk najaar weer al die rijplaten neerleggen om de slootkant te onderhouden. Ik ga inderdaad die bloemenweide aanleggen, er is geen andere optie.
Klopt inderdaad, we wonen aan een sloot waarvan we het eigendom met buren delen en aan een sloot die het Waterschap in eigendom heeft.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet nog dat we het tijdens de BBQ meet bij jullie het er over hebben gehad welk deel water nou van wie was en wie het onderhoud onder z'n hoede had.
Een beetje door het waterschap en een beetje door de overbuurman, kan ik me herinneren.
Wel jammer dat ze er eerst een puinhoop van moeten maken om het uiteindelijk weer leefbaar te krijgen en te houden…
Daar woont iemand. Die heeft zijn paardenbak zo gebouwd dat men er niet goed bij kan. Niet met opzet overigens maar ik zou liever om en om doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen andere conclusie mogelijk:
Je tuin is te groot.
Doen ze dat werk niet van de andere kant? Woont daar ook iemand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |