Ik woonde van zomer 2011 tot zomer 2017 op de Uithof, dus we hebben er zelfs tegelijkertijd gewoondquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet toch allemaal niet waar jullie wonen![]()
Ik woonde er ooit. Maar na de verhuizing eind 2011 ben ik alleen in mei 2012 nog één keer naar de Uithof geweest. Toen er nog heul geen tram reed. Toen de bussen nog gewoon 11 en 12 heetten zelfs.
Toen de guldens nog getimmerd werden ja.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las: wat moet ik morgenavond eten.
Ik vond het al wat vreemde keuzes
Dat mijn maatje het blijkbaar geen probleem vindt zich, als dat zo uitkomt, in zijn naakte niksje aan me te vertonen wil niet zeggen dat ik dat ook ga doenquote:
Tof!quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:07 schreef gcjoel het volgende:
Gestemd!
Ik ga zaterdag als lego blokje
Dit wordt nu ook mijn vaste pakje. Kan je gewoon normaal een broek en shirt of trui onder aan. Lekker veelzijdigquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tof!![]()
Voor die ene avond per jaar dat ik me verkleed rouleer ik me wel door de hier beschikbare pekskes heen.
Liefquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:12 schreef AnneX het volgende:
Oma vertelt: bus 12 stopte onder het slaapkamerraam en balkon van mijn studentenkamer.
Zojuist gezwicht - i.o.m. MnAnneX voor het verhaal van een nerveuze jongen / dorpsgenoot voor een bezichtiging. Hij klopte aan de deur ( geen bel).
Zijn vriendin begint aan een nieuwe baan in A’dam en wil niet gelijk vrij vragen.
Kijken is ok. Bieden en Onderhandelen gaat via de makelaar.
We gaan zondag naar Antwerpen, om de 'The Phantom of the Opera' daar te bezoeken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tof!![]()
Voor die ene avond per jaar dat ik me verkleed rouleer ik me wel door de hier beschikbare pekskes heen.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat mijn maatje het blijkbaar geen probleem vindt zich, als dat zo uitkomt, in zijn naakte niksje aan me te vertonen wil niet zeggen dat ik dat ook ga doen
Helft van de bewoners van zijn instelling dan morgen ook in shock![]()
Cambridgelaan, sinds maart 1999quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Wel benieuwd nu in welk complex jij er woonde, @:Dr_Flash!
We gaan wandelen en pannenkoeken eten daar. En daarvoor of daarna ga ik ook nog even buurten bij @AnneXquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is @:Lucky_Strike er toevallig ook volgende week, of gaan jullie ergens heen daar?
En ik ben ook tegen het verdwijnen van de 11 en 12(maar dat is wel al best wel veel jaar zo inmiddels haha - als ik het goed heb is de 11 al sinds 2013? 2014? de 28, en de 12 is dacht ik verdwenen sinds ongeveer toen ik er weer ging werken)
In Amsterdam kan ik ook niet meer zonder eerst alles te checken met het OV.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben in Rotterdam ook nog steeds in de war door gewisselde tramnummers. Zou verboden moeten worden
Slim! Mijn non en hippy zijn ook zo veelzijdig.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit wordt nu ook mijn vaste pakje. Kan je gewoon normaal een broek en shirt of trui onder aan. Lekker veelzijdig
Hoogbouw of laagbouw?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cambridgelaan, sinds maart 1999
Oeh, bij het theehuis? Die zijn lekkerquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We gaan wandelen en pannenkoeken eten daar. En daarvoor of daarna ga ik ook nog even buurten bij @:AnneX![]()
Ik ben in Rotterdam ook nog steeds in de war door gewisselde tramnummers. Zou verboden moeten worden
Woonde mijn zus ookquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cambridgelaan, sinds maart 1999
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeh, bij het theehuis? Die zijn lekker
Ja de tuinen en alles over koekoek en meer!quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:27 schreef z80 het volgende:
Rondje Kleve. Ja. Met bezoek aan huis Koekkoek verwacht ik. En mogelijk ook het museum met naast liggen de "tuin". Die is dan niet van Koekkoek, maar wel echt Kleve.
Ze doen maar hé, zonder ons te vragenquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:25 schreef AnneX het volgende:
En ik woonde wel 7 jaar in U.In een studentenhuis, vlakbij Wilhelminapark, op loopafstand van de Woo
In Antonius gewerkt. Weg. In azu gewerkt. Weg . In Diak gewerkt: nieuwbouw.
In Mham gewerkt. Weg.
😂
C’est la vie 🎶
Dat noemden wij het stadsenakedemiesquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Azu is er nog wel hoor. Heet alleen anders. Zoals ALLES ongeveer anders heet.
Heb jij het ooglijdersgasthuis ook nog meegemaakt soms?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat noemden wij het stadsenakedemies
Van Wilhelminapark naar de Woo vind ik nog best ver lopenquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:25 schreef AnneX het volgende:
En ik woonde wel 7 jaar in U.In een studentenhuis, vlakbij Wilhelminapark, op loopafstand van de Woo
In Antonius gewerkt. Weg. In azu gewerkt. Weg . In Diak gewerkt: nieuwbouw.
In Mham gewerkt. Weg.
😂
C’est la vie 🎶
Ik niet -vertelquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben zelden in de Woo geweest, ondanks een jaar lid van UVSV (jaja, I know) .
Haha dat is de vrouwelijke tak van het corps in Utrecht. Niet per se de beste reputatiequote:
Ja tuurlijk, fc dondersstraotquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij het ooglijdersgasthuis ook nog meegemaakt soms?bij Hooch Boulandt.
De cirkel is rond 🥰quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over antieke ziekenhuizen gesproken. J's moeder lag in het ziekenhuis op hetzelfde moment dat ik daar werd geboren. J was daar toen dus ook
Wat doet een Miep (?) met een parketvloer?quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Morgen lijkt het redelijk weer te zijn. M'n oom heeft vlakbij m'n huis nog wat grond waar de nodige bomen nog geveld kunnen worden - berken van 10-15cm dik. Morgen maar even een aantal daarvan vlak leggen, vanaf 1 maart mag dat in D niet meer. Berken is in een jaartje wel droog.
Gisteren parketvloer opgehaald, die moet even acclimatiseren (helaas heb ik geen Miep) en vandaag geregeld dat eind maart de kachel ook geïnstalleerd wordt.
😎quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over antieke ziekenhuizen gesproken. J's moeder lag in het ziekenhuis op hetzelfde moment dat ik daar werd geboren. J was daar toen dus ook
Ik proef een Iwanius verwijzing in acclimatiseren en Miepquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat doet een Miep (?) met een parketvloer?
Ga je die zelf leggen….Indien jain planken of een patroon?
Mèt / zónder bies?
@:vlindertje89 in mijn tijd - de oudere jongere vertelt - was de woo niet zó gevaarlijk.
Wel de jongemannen die de studentes belaagden. Hadden zij aan mij een slechte.😉
Dat bepaalde ik zelf wel.
Uvsv was ik 3 dagen bij. En kreeg een vieze smaak ervan. Leg ik wel eens uit.
Toch niet voldoende bekakt. Moi. 😂
[..]
😎
Oh die stonden op de bangalijsten? Of hielden ze die hun lijsten bij over mannen?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha dat is de vrouwelijke tak van het corps in Utrecht. Niet per se de beste reputatie![]()
Wij nietquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:34 schreef derLudolf het volgende:
@:Annex ja zelf leggen. Gewoon rechttoe rechtaan zonder bies. Iedereen heeft tegenwoordig al visgraatdeuren en stalen vloeren![]()
Ik was al 10 jaar voor het eerst afgestudeerd toen jij daar ging wonen, het is al wel even geleden dat ik bus 11 of 12 namquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik woonde van zomer 2011 tot zomer 2017 op de Uithof, dus we hebben er zelfs tegelijkertijd gewoond![]()
En ik heb er van dec 2019 tot dec 2022 ook nog gewerkt. En soms nog wel eens een dagje, en ik heb er recent een FOK!ker gemeet. Ik woon er dus niet, maar ook niet erg ver weg
. Is @:Lucky_Strike er toevallig ook volgende week, of gaan jullie ergens heen daar?
En ik ben ook tegen het verdwijnen van de 11 en 12(maar dat is wel al best wel veel jaar zo inmiddels haha - als ik het goed heb is de 11 al sinds 2013? 2014? de 28, en de 12 is dacht ik verdwenen sinds ongeveer toen ik er weer ging werken)
Schmink. Dat is het belangrijkste.quote:
Ik ook niet.quote:
Friet speciaal.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las: wat moet ik morgenavond eten.
Ik vond het al wat vreemde keuzes
Een aantal stonden op de meest recente bangalijst, ja. Al vind ik dat problematisch van de mannentak, die die lijst maakte, niet van degenen die erop stonden. Er zaten ook echt wel een aantal hele leuke meisjes bij in mijn lichting. Maar ook wel veel die dus inderdaad voldeden aan het stereotype dat jij omschrijft.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die stonden op de bangalijsten? Of hielden ze die hun lijsten bij over mannen?![]()
Ik vind wat van studentenverenigingen. Wel es voor feestjes van de studievereniging daar de boel afgehuurd. Hoe die lui zich soms wil verheven voelen omdat ze met een sleutelbos rond mogen lopen.
Toen ik er ging wonen was ik bijna voor de eerste keer afgestudeerd! Een jaartje later. Ik startte in 2008, woonde eerst een jaar thuis en toen twee jaar in de rode tuindorpflat voordat ik naar de Uithof ging. Maar nog steeds wel een tijdje na jou jaquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was al 10 jaar gelee voor het eerst afgestudeerd toen jij daar ging wonen, het is al wel even geleden dat ik bus 11 of 12 nam
Bovendien fietste ik bijna altijd
quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben zelden in de Woo geweest, ondanks een jaar lid van UVSV (jaja, I know)
Dat klinkt al een stuk meer als eten dan 'non' en 'oosters prinsesje'. Ik heb echt nog zitten nadenken wat een oosters prinsesje dan voor gerecht zou zijnquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Friet speciaal.
En misschien haringsalade
Waar zie jij mijn kontquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet zo'n prominente, aan je kont te zien![]()
Ik herinner me de Woo alleen nog van het optreden van WOW (tijdens de Adagen volgens mij). Maar ben er ongetwijfeld wel vaker geweest.
Je hebt wel eens een foto gedeeld.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waar zie jij mijn kont![]()
![]()
Maar nee, niet echt (echt niet). Hoewel er later wel eentje uit mijn oude jaarclub in het bestuur heeft gezetenterwijl we, dacht ik, helemaal niet zo'n prominente jaarclub waren. Dat kwam vast toen ik weg was
Haha, dat is waar ook ja. En eens welquote:Op donderdag 27 februari 2025 23:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt wel eens een foto gedeeld.
Dat was niet een foto van een prominente Uf
Het Diak is er nog gewoon toch? Ze hebben er een nieuwe gevel aangebouwd maar volgens mij is het daarachter voor een groot deel nog hetzelfde.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:23 schreef Blues het volgende:
Ik zag in mn fbgroep dat het Diac gesloopt is, daar is Q geboren.
Oudenrijn en Overvecht gesloopt, daar werkte ik.
HC herbouwd, heb ik zien bouwen.
Stationsgebied vernieuwd, niet te herkennen, de kleine flatjes bij de Thomas a kempisweg plat/weg.
Allemaal sinds ik weg ben
Zonder konttext foto een nutteloze opmerkingquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet zo'n prominente, aan je kont te zien![]()
geen geitenwollen sokkenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Bangalijsten er ook niet bij iedere studentenvereniging. De corpora zijn wel het meest berucht om excessen maar is ook nog een scala aan verenigingen die geen corps zijn maar ook geen geitenwollensokkenclub (@:Vanyel). Zuipen wel, maar ja, dat deed ik op de middelbare school ook wel
![]()
500 maar?quote:met 500 eerstejaars en 4 contacturen per weekmaar ik weet niet of ik het per se mijn kinderen aan zou raden zoals mijn ouders dat bij mij deden.
Zeker een verschil. Ik verhuisde 200 kilometerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:57 schreef Phaidra het volgende:
Met zoveel studenten in een vreemde stad is het wel anders misschien. Ik hoefde maar 15-20 min te fietsen en mijn studie had ongeveer 25 eerstejaars.
Ze waren er in mijn tijd echt nietquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
geen geitenwollen sokken![]()
Wij waren enkel veul egalitairder dan jullie. BangalijstloosEn leuker natuurlijk
![]()
![]()
Maar van jullie heb ik idd ook nooit excessen gehoord. Verstopten jullie ze beter of?
[..]
500 maar?
Ik dacht dat het er tegen de duizend waren.
Ga je weer cameo doen?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:55 schreef Tele6 het volgende:
Lucky en Fles gaan naast mijn werk meeten
Bodypaintquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Schmink. Dat is het belangrijkste.
Frietje zoorvleisquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Friet speciaal.
En misschien haringsalade
Ik las dit in de fbgroep over het diac:quote:Op vrijdag 28 februari 2025 06:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het Diak is er nog gewoon toch? Ze hebben er een nieuwe gevel aangebouwd maar volgens mij is het daarachter voor een groot deel nog hetzelfde.
Het azu heeft umcu maar bestaat nog (net als het azg nu het umcg heet). Antionius bestaat ook nog in Leidse Rijn en Nieuwegein.
Opgeknapt HC en stationsgebied is een enorm verbetering wat mij betreft
Oudenrijn en Overvecht zijn overgegaan in Antonius, maar dat was na dat ik naar Bdaal ben verhuisd in 2004 en die 2 ziekenhuizen zijn weg of ander invulling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tele cameoquote:
en Vanyelquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was ook wel actief bij de studievereniging van mijn eerste studie, maar ik stapte na een jaar over naar de studie van Club
All mijn geheimen zomaar op straatquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, ik zat wel bij die vereniging en Vanyel bij de buren, zeg maar. Wat rot dat dat eerste jaar zoveel impact heeft gehad. Onze ontgroening was ook niet lollig trouwens, dus misschien had het wel niet zoveel uitgemaakt. Goede les wel om meer op je gevoel af te gaan.
Alles zilver, want zilverquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bodypaint
Schmink (op welk lichaamsdeel dan ook) is voor mij nooit het belangrijkst geweest.
Het ziet ernaar uit dat het non wordt.
Uit nieuwsgierigheid: welke schmink zou daar voor jou bij passen?
Het was niet eens zozeer wat er in de ontgroening gebeurde aan activiteiten denk ik (dat was allemaal helemaal niet schokkend ofzo over het algemeen). Maar ik had oa strings mee (wist ik veel..) en ze gingen door iedereens tassen heen en al mijn strings hingen dus de eerste dag al in de boom midden op het terrein. En ik had een opblaasluchtbed mee (again, wist ik veel..) en in de buitenweek was mijn tent heel vol en lieten de tentgenoten daarom steeds mijn bed leeg lopen terwijl ik de ontgroening al in ging met rugproblemen, zelfs nadat ik met 'leiding' weer mijn bed had opgepompt daar gebeurde 't doodleuk weer. En moest ik dus elke nacht op de grond slapen. En nog wat van dat soort dingen die icm mijn pestverleden toch wel behoorlijk triggerden. Het niet goed genoeg zijn / leuk gevonden moeten worden want anders.. enzo. Dus misschien was 'bij jullie' inderdaad hetzelfde gebeurd, en misschien niet omdat andere / ander soort mensen, want het speelde ook wel erg mee dat zelfs mijn 'lotgenoten' dus mijn bed steeds leeg lieten lopen enzo. Alleen de 'leiding' die dingen deed was anders geweest, want die deden bij/over iedereen wel iets. Dat zullen we nooit weten. Ik denk wel dat een setting met ook jongens me beter gepast had, ik heb altijd al meer jongensvrienden gehad dan meisjes.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, ik zat wel bij die vereniging en Vanyel bij de buren, zeg maar. Wat rot dat dat eerste jaar zoveel impact heeft gehad. Onze ontgroening was ook niet lollig trouwens, dus misschien had het wel niet zoveel uitgemaakt. Goede les wel om meer op je gevoel af te gaan.
Oh dat wist ik dan weer niet! Club-en-Vanyel-en-Vlinderstudie danquote:
Als ik zoek op 'schmink non' vind ik vooral halloweenachtige dingen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bodypaint
Schmink (op welk lichaamsdeel dan ook) is voor mij nooit het belangrijkst geweest.
Het ziet ernaar uit dat het non wordt.
Uit nieuwsgierigheid: welke schmink zou daar voor jou bij passen?
SPOILER: zoals ditOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als ik zoek op 'schmink non' vind ik vooral halloweenachtige dingen.NooohSPOILER: zoals ditOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word een aardige mon!
Zonder schminkNog even graven naar mijn rozenkrans van 1.50m
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
De Heere God (of wie dan ook) heeft Vasteloavendj dom gepland.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:16 schreef Phaidra het volgende:
Zo'n outfit zou ik je in NL momenteel niet aanraden idd.
Waarom die glimmmmmquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:15 schreef flipsen het volgende:
Oh ja, carnaval in NL, met boerenkielen enzo![]()
Carnaval gaat niet om wat je aan hebt of hoe je geschminckt bent, maar om hoeveel veren je dit jaar draagt. En die zijn duur! En allemaal met de hand ingestoken. En het harnas weegt een ton en daar sta je dan urenlang mee te dansen in je meest sexy outfitOp de muziek van de enorme "sambaband" die meeloopt en die je letterlijk geen minuut rust gunnen
![]()
[ afbeelding ]
Hm, volgend jaar maar weer eens kijkenEn ja, het helpt natuurlijk wel dat het 40+ graden is in die contreien
Edit: En nee, niet alleen de vrouwen gaan schaars gekleed![]()
[ afbeelding ]
Het vasten an sich is wel goed gekozen juist, vanwege schaarste in de premoderne samenleving. Zo aan het einde van de winter begonnen de voorraden ernstig te slinken dus op deze manier was het uit te houden tot de lentequote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De Heere God (of wie dan ook) heeft Vasteloavendj dom gepland.
Koud en midden in het griepseizoen![]()
Wie nu nog niet ziek is wordt dat volgende week
Ohh zoveel leukerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:15 schreef flipsen het volgende:
Oh ja, carnaval in NL, met boerenkielen enzo![]()
Carnaval gaat niet om wat je aan hebt of hoe je geschminckt bent, maar om hoeveel veren je dit jaar draagt. En die zijn duur! En allemaal met de hand ingestoken. En het harnas weegt een ton en daar sta je dan urenlang mee te dansen in je meest sexy outfitOp de muziek van de enorme "sambaband" die meeloopt en die je letterlijk geen minuut rust gunnen
![]()
[ afbeelding ]
Hm, volgend jaar maar weer eens kijkenEn ja, het helpt natuurlijk wel dat het 40+ graden is in die contreien
Edit: En nee, niet alleen de vrouwen gaan schaars gekleed![]()
[ afbeelding ]
Ergens ook wel lekker toch, bevestiging dat je hard gewerkt hebt gisteren?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zei vanochtend bij het videobellen met mama dat ik nog helemaal geen spierpijn had van het sporten gister, tegen verwachting in want wel zwaar getraind.
Ik klopte niet af.
Ik heb spijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |