abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:32:16 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_216743208

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Bekijk deze YouTube-video

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt gentroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:46:15 #2
479315 SuperNeger
pi_216743373
Lol hoe oud is deze OP trouwens? Bitcoin overmaken om iemand te betalen :') Wie doet dat nou.. XRP is veel sneller en goedkoper om dit mee te doen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216743521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:46 schreef SuperNeger het volgende:
Lol hoe oud is deze OP trouwens? Bitcoin overmaken om iemand te betalen :') Wie doet dat nou.. XRP is veel sneller en goedkoper om dit mee te doen.
Ja omdat niemand dat wilt en niemand dat doet..

Roze verf is ook altijd goedkoper
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:59:35 #4
479315 SuperNeger
pi_216743536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:58 schreef achtja het volgende:

[..]
Ja omdat niemand dat wilt en niemand dat doet..

Roze verf is ook altijd goedkoper
Mensen willen altijd dat iets sneller gaat en dat ze minder hoeven te betalen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216743548
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:59 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Mensen willen altijd dat iets sneller gaat en dat ze minder hoeven te betalen.
Ah! Nou ik ga gelijk XRP kopen en rijk worden, jooo!
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:01:56 #6
479315 SuperNeger
pi_216743564
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:00 schreef achtja het volgende:

[..]
Ah! Nou ik ga gelijk XRP kopen en rijk worden, jooo!
Nou ik ga gelijk BTC kopen en rijk worden om vervolgens een groot deel af te staan aan fees en elke keer een paar uur te wachten tot de transactie eens klaar is.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216743606
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:01 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nou ik ga gelijk BTC kopen en rijk worden om vervolgens een groot deel af te staan aan fees en elke keer een paar uur te wachten tot de transactie eens klaar is.
Doe maar niet, er is niet genoeg Bitcoin voor jou
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:10:44 #8
479315 SuperNeger
pi_216743688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:05 schreef achtja het volgende:

[..]
Doe maar niet, er is niet genoeg Bitcoin voor jou
XRP is sowieso veel beter dan bitcoin dus ik hoef ook geen bitcoin.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216743696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:10 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
XRP is sowieso veel beter dan bitcoin dus ik hoef ook geen bitcoin.
Nou mooi, hebben we die discussie ook weer gehad.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:34:53 #10
479315 SuperNeger
pi_216744039
Wel grappig, Trump heeft afgelopen nacht over Ripple lopen posten

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114027404929806504

Ik denk dat er grote dingen gaan komen voor XRP
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216744158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef SuperNeger het volgende:
Wel grappig, Trump heeft afgelopen nacht over Ripple lopen posten

https://truthsocial.com/@(...)s/114027404929806504

Ik denk dat er grote dingen gaan komen voor XRP
Best knap hoe de Ripple zich beweegt in de lobbywereld. Miljoenen euro's richting Harris om Bitcoin/Trump tegen te houden. Trump wint en alle lobby gaat ineens naar Trump. Ondertussen maar dumpen op de markt om dit te financieren.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:45:31 #12
479315 SuperNeger
pi_216744184
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:44 schreef dimmak het volgende:

[..]
Best knap hoe de Ripple zich beweegt in de lobbywereld. Miljoenen euro's richting Harris om Bitcoin/Trump tegen te houden. Trump wint en alle lobby gaat ineens naar Trump. Ondertussen maar dumpen op de markt om dit te financieren.
Iedereen doneert altijd aan beide partijen daar in Amerika. Het is allemaal 1 grote show.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216744221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Iedereen doneert altijd aan beide partijen daar in Amerika. Het is allemaal 1 grote show.
Natuurlijk is het 1 grote show, want het doel heiligt alle middelen. Maar alles wordt gefinancierd door de Ripple markt waar ze op dumpen. En anno 2025 vind ik dat heel knap dat die markt dat blijft slikken. In dat opzicht doet Ripple het heel goed. Walgelijk, dat wel.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:51:08 #14
479315 SuperNeger
pi_216744258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:48 schreef dimmak het volgende:

[..]
Natuurlijk is het 1 grote show, want het doel heiligt alle middelen. Maar alles wordt gefinancierd door de Ripple markt waar ze op dumpen. En anno 2025 vind ik dat heel knap dat die markt dat blijft slikken. In dat opzicht doet Ripple het heel goed. Walgelijk, dat wel.
De markt zal het wel fout hebben dan h ;)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216744516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:51 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
De markt zal het wel fout hebben dan h ;)

Niet echt, maar wel heel zielig voor al die onwetende mensen die steeds maar weer geloven dat XRP the next big thing is.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:20 #16
479315 SuperNeger
pi_216744549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:11 schreef dimmak het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Niet echt, maar wel heel zielig voor al die onwetende mensen die steeds maar weer geloven dat XRP the next big thing is.
"next big thing"? Zo nieuw is het niet hoor. Het is al jaren erg groot en zal alleen nog groter worden nu met het huidige pro Amerikaanse-crypto presidentschap van Trump. De SEC case gooide alleen wat roet in het eten maar dat is zo goed als voorbij. Vergeet niet dat XRP de enige crypto is die ooit bitcoin had verslagen h.

U bent denk ik bitcoin maxi, daarom heel voorzichtig een grafiekje opgezocht waar het lijkt dat XRP slecht is? Want XRP is de top performer deze bullrun. Ging veel harder dan bitcoin.

Hier nog een leuk grafiekje om de maxi's mee te zieken:

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216744596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"next big thing"? Zo nieuw is het niet hoor. Het is al jaren erg groot en zal alleen nog groter worden nu met het huidige pro Amerikaanse-crypto presidentschap van Trump. De SEC case gooide alleen wat roet in het eten maar dat is zo goed als voorbij. Vergeet niet dat XRP de enige crypto is die ooit bitcoin had verslagen h.

U bent denk ik bitcoin maxi, daarom heel voorzichtig een grafiekje opgezocht waar het lijkt dat XRP slecht is? Want XRP is de top performer deze bullrun. Ging veel harder dan bitcoin.

Hier nog een leuk grafiekje om de maxi's mee te zieken:

[ afbeelding ]
Je mist mijn punt een beetje, maar goed.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:20:30 #18
479315 SuperNeger
pi_216744620
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef dimmak het volgende:

[..]
Je mist mijn punt een beetje, maar goed.
Je punt is dat je gewoon valse informatie loopt te verkondigen. XRP presteert bijna 2x zo goed deze bullrun vergeleken met BTC.

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216744808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:20 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Je punt is dat je gewoon valse informatie loopt te verkondigen. XRP presteert bijna 2x zo goed deze bullrun vergeleken met BTC.

[ afbeelding ]
Ik verkondig geen valse informatie en ik ontken nergens dat XRP goed presteert. Dus leg mij geen woorden in de mond. Dat was mijn punt ook helemaal niet. Ik haalde wat aan over dat het geld uit het lobbyen gehaald wordt uit nietsvermoedende investeerders. Alles wat jij reageert staat daar los van.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:37:20 #20
479315 SuperNeger
pi_216744827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:35 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik verkondig geen valse informatie en ik ontken nergens dat XRP goed presteert. Dus leg mij geen woorden in de mond. Dat was mijn punt ook helemaal niet. Ik haalde wat aan over dat het geld uit het lobbyen gehaald wordt uit nietsvermoedende investeerders. Alles wat jij reageert staat daar los van.
Die nietsvermoedende investeerders worden anders wel rijkelijk beloont. Bijna 2x zo goed als BTC "investeerders" zelfs. En Ripple koopt zelf ook altijd XRP terug over the counter.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216744914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:37 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Die nietsvermoedende investeerders worden anders wel rijkelijk beloont. Bijna 2x zo goed als BTC "investeerders" zelfs. En Ripple koopt zelf ook altijd XRP terug over the counter.
Dat is cherrypicking natuurlijk. En die discussie wil ik niet eens loshalen, want het is voor mij geen prijsdiscussie.

Je laatste punt triggert mij wel. 100% van XRP is premined. Dat betekend dus dat alles wat aangekocht is gecreerd is uit het niets door Ripple zelf. Dat ripple dan af en toe wat buy backs doet van geld wat ze opgehaald hebben door hun eigen crypto te dumpen op de markt vind ik niet zo interessant dan. Dat is eerder om weer nieuwe investeerders te foppen.

Overigens doet Ripple hier niet geheimzinnig over, dus ik vind het ook allemaal prima. Maar vergelijk het niet met Bitcoin. Het enige wat je kan vergelijken zijn misschien de "gains", maar die boeien mij niet zo heel erg. Ik blijf ver weg van die shady zaken en dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. En daarmee heb ik wel weer genoeg gepost over deze shitcoin.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:48:53 #22
479315 SuperNeger
pi_216744946
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:46 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is cherrypicking natuurlijk. En die discussie wil ik niet eens loshalen, want het is voor mij geen prijsdiscussie.

Je laatste punt triggert mij wel. 100% van XRP is premined. Dat betekend dus dat alles wat aangekocht is gecreerd is uit het niets door Ripple zelf. Dat ripple dan af en toe wat buy backs doet van geld wat ze opgehaald hebben door hun eigen crypto te dumpen op de markt vind ik niet zo interessant dan.

Overigens doet Ripple hier niet geheimzinnig over, dus ik vind het ook allemaal prima. Maar vergelijk het niet met Bitcoin. Het enige wat je kan vergelijken zijn misschien de "gains", maar die boeien mij niet zo heel erg. Ik blijf ver weg van die shady zaken en dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. En daarmee heb ik wel weer genoeg gepost over deze shitcoin.
XRP is geen shitcoin, BTC is een shitcoin. Het doet niet eens wat het belooft. Eerst was het een p2p payment system, maar nu is het opeens een store of value. Eerst wilden de maxi's de banken buitenspel zetten, nu hopen ze allemaal dat de banken hun bags kopen. Er bestaat geen hypocrietere groep mensen dan de bitcoin maxi's. Waarom zou het erg zijn dat iets dat daadwerkelijk wereldwijde betalingen kan verrichten pre-mined is? Bitcoin mining kost super veel energie en is erg milieuonvriendelijk. Niet dat ik persoonlijk nou zo'n hippy ben, maar mensen zijn er wel gevoelig voor. Maar omdat je dus super veel energie gebruikt is het opeens goed of hoe zie ik dat precies?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216745188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:48 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
XRP is geen shitcoin, BTC is een shitcoin. Het doet niet eens wat het belooft. Eerst was het een p2p payment system, maar nu is het opeens een store of value. Eerst wilden de maxi's de banken buitenspel zetten, nu hopen ze allemaal dat de banken hun bags kopen. Er bestaat geen hypocrietere groep mensen dan de bitcoin maxi's. Waarom zou het erg zijn dat iets dat daadwerkelijk wereldwijde betalingen kan verrichten pre-mined is? Bitcoin mining kost super veel energie en is erg milieuonvriendelijk. Niet dat ik persoonlijk nou zo'n hippy ben, maar mensen zijn er wel gevoelig voor. Maar omdat je dus super veel energie gebruikt is het opeens goed of hoe zie ik dat precies?
Pfoe, zoveel slechte aannames heb ik geen tijd voor om te behandelen. Mocht je nou echt antwoord willen hebben op je vragen, maar ik vermoed zomaar dat je aan het shitposten bent, begin dan eens met het lezen van Het Genesisboek. Dat behandeld wel het eerste gedeelte van je reactie. Verdiep je daarna eens in de Greenpeace x Ripple campagne tegen Bitcoin en de backlash ervan. Dan heb je het milieuaspect ook meteen gehad.

Fijne dag verder SuperNeger. :)
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:07:45 #24
479315 SuperNeger
pi_216745268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Pfoe, zoveel slechte aannames heb ik geen tijd voor om te behandelen. Mocht je nou echt antwoord willen hebben op je vragen, maar ik vermoed zomaar dat je aan het shitposten bent, begin dan eens met het lezen van Het Genesisboek. Dat behandeld wel het eerste gedeelte van je reactie. Verdiep je daarna eens in de Greenpeace x Ripple campagne tegen Bitcoin en de backlash ervan. Dan heb je het milieuaspect ook meteen gehad.

Fijne dag verder SuperNeger. :)
Ik geef toch echt hele duidelijke argumenten waarom XRP gewoon de winnaar is. Wel treurig om dan te verwijten dat iemand aan het "shitposten" zou zijn.

En ik kan genoeg van het moddergooien, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Want genoeg BTC maxi's waren ook altijd keihard tegen Ripple aan het lobbyen en blijkbaar vandaag de dag nog steeds.

Tsja ik zie gewoon wat er gaat gebeuren en dat is dat Ripple de financile wereld gaat overnemen. Elke dag zien we weer nieuwe signalen dat dit gaat gebeuren en elke dag worden de BTC maxi's bozer en bozer.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216745304
Al mijn bitcoin verkocht en nu XRP maxi op aanraden van SuperNeger. Ik ben nu weer een blije maxi. :)
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:13:44 #26
479315 SuperNeger
pi_216745336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:10 schreef dimmak het volgende:
Al mijn bitcoin verkocht en nu XRP maxi op aanraden van SuperNeger. Ik ben nu weer een blije maxi. :)
Tsja misschien moeten we er niet een hevige discussie van maken dat 1 crypto te winnaar is en 1 crypto de verliezer BTC is inderdaad een goede store of value. Maar je wordt er ook erg moe van dat altijd alles en iedereen Ripple/XRP zit af te kraken als het overduidelijk is dat het minimaal net zo goed, al dan niet beter is.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216746000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Tsja misschien moeten we er niet een hevige discussie van maken dat 1 crypto te winnaar is en 1 crypto de verliezer BTC is inderdaad een goede store of value. Maar je wordt er ook erg moe van dat altijd alles en iedereen Ripple/XRP zit af te kraken als het overduidelijk is dat het minimaal net zo goed, al dan niet beter is.
Om je dan maar even uit de droom te helpen..

Een maxi is een maxi.. die gaat zijn 'mening' niet veranderen want het vervelende voor jou is, het is geen mening.

Bitcoin is wijsheid, die je kunt begeren of negeren, dat betekend dus: wit op zwart.
pi_216746259
/unsubscribe
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216761189
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Probeer dan wel met argumenten te komen die laten blijken dat je de materie snapt. Dat zie ik nu niet bepaald terug.
What Would Goku Do
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:57:25 #30
479315 SuperNeger
pi_216761202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:01 schreef achtja het volgende:

[..]
Om je dan maar even uit de droom te helpen..

Een maxi is een maxi.. die gaat zijn 'mening' niet veranderen want het vervelende voor jou is, het is geen mening.

Bitcoin is wijsheid, die je kunt begeren of negeren, dat betekend dus: wit op zwart.
De laatste tijd lijken de bitcoiners niet zo heel wijs eigenlijk.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:05:22 #31
479315 SuperNeger
pi_216761345
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:56 schreef viagraap het volgende:

[..]
Probeer dan wel met argumenten te komen die laten blijken dat je de materie snapt. Dat zie ik nu niet bepaald terug.
Nou bitcoin is, langzaam, duur om te gebruiken, unscalable dus en ook nog erg centralized (schatting is dat Satoshi ongeveer toegang tot 1miljoen BTC heeft) en de meeste miners zitten in China. Dat Satoshi 'anoniem' is is ook een super grote red flag natuurlijk. Zodra die wallets iets gaan doen is het uit met de pret. Bitcoin maxi's denken dat dit iets goeds is, maar iemand met een beetje verstand ziet dat het zaakje stinkt.

Nu denk ik zelf dat Bitcoin gewoon door een groep mensen is gemaakt die bij de NSA werkte en dat zij dus gezamelijk 'Satoshi' zijn, wat eigenlijk de beste scenario is voor bitcoin want als het inderdaad 1 anoniem persoon is dan heb je een groot probleem zodra die wallets eens iets gaan doen. Ik denk in ieder geval niet dat het een n of andere anonieme Japanse nerd is wat sommige maxi's denken.

XRP is natuurlijk veel betrouwbaarder. Ripple is een erkent bedrijf wat met banken samenwerkt in tientallen landen. Het zit allemaal goed in elkaar, gaat conform de wet en het wordt ook erkent door de president van de verenigde staten. En de technologie is ook gewoon bewezen te gebruiken. Snel, goedkoop, er zitten hele slimme mensen daar. Je weet zeker dat je geld daar gewoon veiliger staat.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Bitcoin heeft ook wel wat voordelen, maar meer als store of value. Een soort van verzamelding of als digitaal goud dus dat erken ik zeker. Het zal inderdaad nog wel ooit eens richting de 2 ton of meer gaan dat denk ik wel. Denk alleen dat de groei die XRP zal meemaken echt vele malen groter is en Ripple is natuurlijk veel betrouwbaarder dus als je nu nog investeert dan is XRP een veel betere en veiligere optie dan BTC.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216761540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nou bitcoin is, langzaam, duur om te gebruiken, unscalable dus en ook nog erg centralized (schatting is dat Satoshi ongeveer toegang tot 1miljoen BTC heeft) en de meeste miners zitten in China. Dat Satoshi 'anoniem' is is ook een super grote red flag natuurlijk. Zodra die wallets iets gaan doen is het uit met de pret. Bitcoin maxi's denken dat dit iets goeds is, maar iemand met een beetje verstand ziet dat het zaakje stinkt.

Nu denk ik zelf dat Bitcoin gewoon door een groep mensen is gemaakt die bij de NSA werkte en dat zij dus gezamelijk 'Satoshi' zijn, wat eigenlijk de beste scenario is voor bitcoin want als het inderdaad 1 anoniem persoon is dan heb je een groot probleem zodra die wallets eens iets gaan doen. Ik denk in ieder geval niet dat het een n of andere anonieme Japanse nerd is wat sommige maxi's denken.

XRP is natuurlijk veel betrouwbaarder. Ripple is een erkent bedrijf wat met banken samenwerkt in tientallen landen. Het zit allemaal goed in elkaar, gaat conform de wet en het wordt ook erkent door de president van de verenigde staten. En de technologie is ook gewoon bewezen te gebruiken. Snel, goedkoop, er zitten hele slimme mensen daar. Je weet zeker dat je geld daar gewoon veiliger staat.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Bitcoin heeft ook wel wat voordelen, maar meer als store of value. Een soort van verzamelding of als digitaal goud dus dat erken ik zeker. Het zal inderdaad nog wel ooit eens richting de 2 ton of meer gaan dat denk ik wel. Denk alleen dat de groei die XRP zal meemaken echt vele malen groter is en Ripple is natuurlijk veel betrouwbaarder dus als je nu nog investeert dan is XRP een veel betere en veiligere optie dan BTC.
De enige hoop die XRP fanaten kunnen hebben is dat er iets bereikt wordt middels het benvloeden van Trump. Voor de rest is het een kansloos netwerk (bankieren kan veel beter met gewone databases) met een kansloze coin (is niet nodig voor het Ripple netwerk en is niet beter dan USD of stablecoins).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216761551
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Je benoemt terechte problemen met BTC maar de redenatie achter waarom die dingen die je noemt problemen zijn gelden net zo goed voor XRP. Dan zie ik dus vooral gelegenheidsargumenten die je op tafel legt omdat je nu eenmaal ooit besloten hebt dat XRP beter is.
Bijvoorbeeld: als je denkt dat er geen Satoshi is en je dus niet kunt vertrouwen op de goede bedoelingen van BTC, waarom vertrouw je dan wel de bedenkers van XRP die zoals dimmak uitgelegd heeft het vooral als een cashcow lijken te zien? Of: als meer winst een argument is voor XRP op dit moment, is dat dan ook een argument voor BTC wanneer die op meer winst staat?
What Would Goku Do
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:22:03 #34
479315 SuperNeger
pi_216761669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De enige hoop die XRP fanaten kunnen hebben is dat er iets bereikt wordt middels het benvloeden van Trump. Voor de rest is het een kansloos netwerk (bankieren kan veel beter met gewone databases) met een kansloze coin (is niet nodig voor het Ripple netwerk en is niet beter dan USD of stablecoins).
Het is nogal logisch dat er iets bereikt gaat worden door de machtigste mensen op de wereld ja, daarom investeren wij ook in XRP.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:25:18 #35
479315 SuperNeger
pi_216761720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:15 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je benoemt terechte problemen met BTC maar de redenatie achter waarom die dingen die je noemt problemen zijn gelden net zo goed voor XRP. Dan zie ik dus vooral gelegenheidsargumenten die je op tafel legt omdat je nu eenmaal ooit besloten hebt dat XRP beter is.
Bijvoorbeeld: als je denkt dat er geen Satoshi is en je dus niet kunt vertrouwen op de goede bedoelingen van BTC, waarom vertrouw je dan wel de bedenkers van XRP die zoals dimmak uitgelegd heeft het vooral als een cashcow lijken te zien? Of: als meer winst een argument is voor XRP op dit moment, is dat dan ook een argument voor BTC wanneer die op meer winst staat?
Omdat ik 100% meer vertrouwen heb in een erkend bedrijf dat al tig jaar samenwerkt met banken over de hele wereld en betalings- en financiele software levert. Mensen waar hun naam en gezicht bekend van zijn en waar bedrijven achter staan en fysieke kantoren. Mensen die alle connecties hebben. Daar stop ik mijn geld liever in. Nu is het niet zo dat BTC slecht is, ik denk alleen dat met huidige ontwikkelingen XRP gewoon veel harder omhoog zal gaan. En ook de laatste tijd de hypocrisie van BTC fanboys is iets waar ik me aan irriteer. Het was eerst een p2p payment systeem om de banken buitenspel te zetten en nu hopen ze allemaal dat de banken hun bags gaan pumpen. Het blijkt nu gewoon dat ze er ook in zitten om geld te verdienen (goh wie had dat ooit gedacht?).

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216761938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Omdat ik 100% meer vertrouwen heb in een erkend bedrijf dat al tig jaar samenwerkt met banken over de hele wereld en betalings- en financiele software levert. Mensen waar hun naam en gezicht bekend van zijn en waar bedrijven achter staan en fysieke kantoren. Mensen die alle connecties hebben. Daar stop ik mijn geld liever in. Nu is het niet zo dat BTC slecht is, ik denk alleen dat met huidige ontwikkelingen XRP gewoon veel harder omhoog zal gaan. En ook de laatste tijd de hypocrisie van BTC fanboys is iets waar ik me aan irriteer. Het was eerst een p2p payment systeem om de banken buitenspel te zetten en nu hopen ze allemaal dat de banken hun bags gaan pumpen. Het blijkt nu gewoon dat ze er ook in zitten om geld te verdienen (goh wie had dat ooit gedacht?).

[ afbeelding ]
Maar die lui van XRP zitten er ook gewoon in om geld te verdienen, dat zie je toch? Ik ben al jaren TELOS maxi omdat uit hun woorden en daden blijkt dat ze een goed werkend systeem op willen tuigen. Dat ik er weinig mee ga verdienen voorlopig maakt dat ik vooral andere coins trade. Principes zijn leuk maar als ik niet goed kan slapen omdat ik geldgebrek heb worden mijn principes er ook niet beter op waarschijnlijk.
What Would Goku Do
pi_216761941
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je spiegelt het een hoop positiever voor dan het is. In werkelijkheid probeert Ripple al 12 jaar voet aan de grond te krijgen in de financile wereld en lukt het amper. Er zitten wel wat vermogende mensen achter en ze hebben nu de weg naar Trump gevonden dus wie weet komt er iets uit maar met merit (een goed netwerk, een goede coin of uberhaupt nut) heeft het niets te maken. Het lijkt er op dat je nogal onder de indruk bent van opsmuk (banken! samenwerkingen! fysieke kantoren! wereldwijd! connecties!) maar ik heb het allemaal al tig keer voorbij zien komen in cryptoland. De kans is groter dat je bagholder blijft dan dat je er significant op gaat verdienen. De kans dat je er meer op zou verdienen als je gewoon in BTC zou zitten is ook groter. Je voelt je duidelijk slimmer dan menig Bitcoin maxi maar je maakt fouten die tig anderen jaren terug al hebben gemaakt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:44:09 #38
479315 SuperNeger
pi_216762003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Maar die lui van XRP zitten er ook gewoon in om geld te verdienen, dat zie je toch? Ik ben al jaren TELOS maxi omdat uit hun woorden en daden blijkt dat ze een goed werkend systeem op willen tuigen. Dat ik er weinig mee ga verdienen voorlopig maakt dat ik vooral andere coins trade. Principes zijn leuk maar als ik niet goed kan slapen omdat ik geldgebrek heb worden mijn principes er ook niet beter op waarschijnlijk.
Ja precies. Iedereen zit overal in om geld te verdienen. Zo werkt het hele bedrijfsleven en dat is dus precies mijn punt waarom ik een hekel begin te krijgen aan de BTC cultuur. Vroeger hadden ze nog een beetje een punt, een p2p betaal systeem zonder tussenkomst van bank. En ze vonden XRP altijd slecht want het was zogenaamd een bankers coin. De verheven superioriteit die ze altijd hadden terwijl ze zelf ook gewoon investeren in crypto omdat ze hopen dat er na hun anderen dat ook doen waardoor hun portfolio omhoog gaat en ze winst kunnen pakken. Dat is dus precies mijn punt. Ik ben tenminste eerlijk erin dat ik investeer omdat ik hoop er veel rendement uit te halen. De hele achterliggende cult kan me gestolen worden.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:46:24 #39
479315 SuperNeger
pi_216762037
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je spiegelt het een hoop positiever voor dan het is. In werkelijkheid probeert Ripple al 12 jaar voet aan de grond te krijgen in de financile wereld en lukt het amper. Er zitten wel wat vermogende mensen achter en ze hebben nu de weg naar Trump gevonden dus wie weet komt er iets uit maar met merit (een goed netwerk, een goede coin of uberhaupt nut) heeft het niets te maken. Het lijkt er op dat je nogal onder de indruk bent van opsmuk (banken! samenwerkingen! fysieke kantoren! wereldwijd! connecties!) maar ik heb het allemaal al tig keer voorbij zien komen in cryptoland. De kans is groter dat je bagholder blijft dan dat je er significant op gaat verdienen. De kans dat je er meer op zou verdienen als je gewoon in BTC zou zitten is ook groter. Je voelt je duidelijk slimmer dan menig Bitcoin maxi maar je maakt fouten die tig anderen jaren terug al hebben gemaakt.
Het lukt ze toch aardig om ondanks zoveel jaar en ondanks grote lawsuits nog steeds hun kop boven water te houden en nu dus sterker lijken dan ooit. Zelf denk ik dat het gewoon allemaal een groot toneelstuk daar is in Amerika.

En XRP is 2x zo hard gegaan deze cycle vergekelen met BTC dus het klopt niet wat je zegt. XRP is een vele betere investering geweest

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:20 schreef SuperNeger het volgende:

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216762061
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:44 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja precies. Iedereen zit overal in om geld te verdienen. Zo werkt het hele bedrijfsleven en dat is dus precies mijn punt waarom ik een hekel begin te krijgen aan de BTC cultuur. Vroeger hadden ze nog een beetje een punt, een p2p betaal systeem zonder tussenkomst van bank. En ze vonden XRP altijd slecht want het was zogenaamd een bankers coin. De verheven superioriteit die ze altijd hadden terwijl ze zelf ook gewoon investeren in crypto omdat ze hopen dat er na hun anderen dat ook doen waardoor hun portfolio omhoog gaat en ze winst kunnen pakken. Dat is dus precies mijn punt. Ik ben tenminste eerlijk erin dat ik investeer omdat ik hoop er veel rendement uit te halen. De hele achterliggende cult kan me gestolen worden.
Prima, maar kom dan niet met argumenten tegen BTC waarvan je weet dat ze ook voor XRP gelden. Nu dachten mensen hier dat je jezelf een rad voor de ogen draait terwijl we min of meer hetzelfde in de wedstrijd zitten.

Dus when Lambo?
What Would Goku Do
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:49:23 #41
479315 SuperNeger
pi_216762080
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
Prima, maar kom dan niet met argumenten tegen BTC waarvan je weet dat ze ook voor XRP gelden. Nu dachten mensen hier dat je jezelf een rad voor de ogen draait terwijl we min of meer hetzelfde in de wedstrijd zitten.

Dus when Lambo?
Welke argumenten bedoel je precies?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216762370
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Welke argumenten bedoel je precies?
Zie bijvoorbeeld post #36 in dit topic.
What Would Goku Do
pi_216764733
Die @SuperNeger gewoon negeren, die zit al het hele topic vol te spammen met de XRP scam..

Het gaat bij Bitcoin niet om geld verdienen.. het gaat om Bitcoin verdienen. En daar moet jij verdomde hard voor werken @SuperNeger
pi_216764863
Weet iemand hoe het met PDAI en Pulse gaat
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator donderdag 20 februari 2025 @ 20:25:06 #45
18653 crew  D.
pi_216769385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

En XRP is 2x zo hard gegaan deze cycle vergekelen met BTC dus het klopt niet wat je zegt. XRP is een vele betere investering geweest
[..]

Je hebt inmiddels je punt gemaakt :Y

Voel je vrij een XRP topic te openen, maar laten we van de SC geen XRP-chat maken.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 13:35:21 #46
479315 SuperNeger
pi_216780481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:07 schreef achtja het volgende:
Die @:SuperNeger gewoon negeren, die zit al het hele topic vol te spammen met de XRP scam..

Het gaat bij Bitcoin niet om geld verdienen.. het gaat om Bitcoin verdienen. En daar moet jij verdomde hard voor werken @:SuperNeger
Hoezo is XRP een scam volgens jou?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 20:25 schreef D. het volgende:

[..]

Voel je vrij een XRP topic te openen, maar laten we van de SC geen XRP-chat maken.
Dacht dat dit het algemene crypto topic was. Er is namelijk ook een BTC topic. Maar wist niet dat we ook een XRP topic hadden.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 14:03:04 #47
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216780811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 20:25 schreef D. het volgende:

[..]

Een SC kenmerkt zich toch juist om over van alles te kunnen gaan :?
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_216783167
1B Ethereum gestolen, kennelijk. Dat zal de markt wel even voelen.
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 17:49:35 #49
18653 crew  D.
pi_216783925
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:35 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dacht dat dit het algemene crypto topic was. Er is namelijk ook een BTC topic. Maar wist niet dat we ook een XRP topic hadden.
Dat is er niet, maar dat mag wel geopend worden :Y
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 17:56:59 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216784033
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
1B Ethereum gestolen, kennelijk. Dat zal de markt wel even voelen.
https://www.bleepingcompu(...)bit-eth-cold-wallet/
4045
onlogisch
pi_216784152
twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 februari 2025 @ 20:17:45 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216785693
Godverdomme, kan het nou nooit eens mee zitten met Ethereum?

Hopelijk wordt dit alles op tijd bevroren zodat die enorme berg uit roulatie verdwijnt, het is mogelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 20:25:38 #53
42184 crew  DaMart
pi_216785794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:17 schreef Nattekat het volgende:

Hopelijk wordt dit alles op tijd bevroren zodat die enorme berg uit roulatie verdwijnt, het is mogelijk.
Hebben ze jaren geleden ook niet eens de ETH-blockchain een aantal blokken teruggezet om een hack ongedaan te maken?
pi_216785825
Ik word hier ook helemaal niet vrolijk van. Wat is dit?

Ook helemaal geen zin om meer geld in BTC te investeren. Het kwakkelt gewoon.
Mijn defensie ETFs en zelfs de ETF World Index doet het beter. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 februari 2025 @ 20:29:49 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216785846
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:25 schreef DaMart het volgende:

[..]
Hebben ze jaren geleden ook niet eens de ETH-blockchain een aantal blokken teruggezet om een hack ongedaan te maken?
Jep. Toen het allemaal zo slecht ging dat ik Ethereum voor een schijntje verkocht :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216785899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:25 schreef DaMart het volgende:

[..]
Dat was bij de DAO hack inderdaad.
Sindsdien hebben we ETH en ETH Classic.
pi_216785990
twitter
pi_216786062
Ach eth
Volgende bullrun beter.
No bitch to me
pi_216787136
twitter
pi_216790110
quote:

Door wie? Door de central Ethereum bank :')
Diefstal ga ik niet goedpraten, maar dan hadden ze maar beter op hun muntjes moeten letten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216792882
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:28 schreef capricia het volgende:
Ik word hier ook helemaal niet vrolijk van. Wat is dit?

Ook helemaal geen zin om meer geld in BTC te investeren. Het kwakkelt gewoon.
Mijn defensie ETFs en zelfs de ETF World Index doet het beter. :')
Verkoop nu je Bitcoin wil je nog wat over houden!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 februari 2025 @ 14:03:14 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216794038
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 03:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Door wie? Door de central Ethereum bank :')
Diefstal ga ik niet goedpraten, maar dan hadden ze maar beter op hun muntjes moeten letten.
De miners kunnen overeenstemming bereiken. Dat is eerder gebeurd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216794053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De miners kunnen overeenstemming bereiken. Dat is eerder gebeurd.
Dus elke keer als er een geschil is bepalen minders of dat terecht is of niet? Lekker gedecentraliseerd spul dat Ethereum, als je daar je geld insteekt verdien je inderdaad om onder een brug te slapen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 februari 2025 @ 14:06:41 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216794075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus elke keer als er een geschil is bepalen minders of dat terecht is of niet? Lekker gedecentraliseerd spul dat Ethereum, als je daar je geld insteekt verdien je inderdaad om onder een brug te slapen.
Dat was niet op Ethereum. En ik zou de definitie van decentrilatie nog eventjes opzoeken als ik jou was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216794098
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat was niet op Ethereum. En ik zou de definitie van decentrilatie nog eventjes opzoeken als ik jou was.
Ik hoef helemaal niets op te zoeken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 februari 2025 @ 14:10:00 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216794115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik hoef helemaal niets op te zoeken.
Ga dan ook niet janken.

Decentralisatie betekent gewoon dat er niet op n plek voor iedereen besloten wordt hoe nu verder. Niets meer niets minder. Dat betekent dus niet gewoon je bek houden en minen met die handel, anders was Bitcoin allang ter ziele.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216794138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ga dan ook niet janken.

Decentralisatie betekent gewoon dat er niet op n plek voor iedereen besloten wordt hoe nu verder. Niets meer niets minder. Dat betekent dus niet gewoon je bek houden en minen met die handel, anders was Bitcoin allang ter ziele.
Misschien moet je iets meer nadenken wat decentralisatie in Crypto betekent, en niet naar de algemene term. En als er 1 iemand loop te janken dan ben jij het.
quote:

:') :') :') :')
pi_216794156
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien moet je iets meer nadenken wat decentralisatie in Crypto betekent, en niet naar de algemene term. En als er 1 iemand loop te janken dan ben jij het.
[..]
:') :') :') :')
Kijk uit dit gaat je notes kosten!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216794199
Overigens moest ik hier wel om lachen:

quote:
The CEO said the specific transaction was masked to appear legitimate but contained malicious source code designed to alter the smart contract logic of the wallet and siphon funds.
Les 1 in security: Ga niet je eigen beveiliging proberen te bedenken.
pi_216795346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:19 schreef raptorix het volgende:
Overigens moest ik hier wel om lachen:
[..]
Les 1 in security: Ga niet je eigen beveiliging proberen te bedenken.
Ga niet je eigen 'crypto' bedenken.

Bitcoin
pi_216805559
twitter
  maandag 24 februari 2025 @ 08:59:25 #72
479315 SuperNeger
pi_216814137
Nou nou laten we van de SC geen ETH topic maken
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216814248
quote:
16s.gif Op maandag 24 februari 2025 08:59 schreef SuperNeger het volgende:
Nou nou laten we van de SC geen ETH topic maken
Heb je thuis al een altaar ingericht om de God vsn BTC te aanbidden?
  maandag 24 februari 2025 @ 09:10:38 #74
479315 SuperNeger
pi_216814270
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Heb je thuis al een altaar ingericht om de God vsn BTC te aanbidden?
Zoveel geef ik niet om BTC. Het is een een redelijk goede store of value, maar dat is dan ook het enige.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216814307
Oh jij was de XRP-jehova. My bad.
  maandag 24 februari 2025 @ 09:41:25 #76
479315 SuperNeger
pi_216814630
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:13 schreef recursief het volgende:
Oh jij was de XRP-jehova. My bad.
Ik sta open voor meerdere dingen, het is alleen dat in vergelijking met XRP gewoon een heleboel andere dingen inferieur zijn.

Maar BTC en XRP zijn wel de toppers en denk dat ze dit wel altijd zullen blijven. XLM vond ik ook wel interessant.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216815362
Wat een shitshow met ETH weer. :') Gaat leider Vitalik die rollback nog forceren? :D
pi_216815543
Gezellig topic weer.
:+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216826772
BTC ligt ook compleet op zijn gat _O- Topshow.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2025 @ 10:40:22 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216826786
Wat nou weer :')

Tijd voor de volgende DCA ronde, al heb ik nog niet genoeg gespaard sinds de vorige.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216826832
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:40 schreef Nattekat het volgende:
Wat nou weer :')

Tijd voor de volgende DCA ronde, al heb ik nog niet genoeg gespaard sinds de vorige.
Nou, wouw h.
Ik heb BTC bijgekocht op 85. Maar dit gaat wel heel hard.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2025 @ 11:15:36 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216827086
Oh, heb wel genoeg gespaard. Was de tegemoetkoming gederfde studiebeurs vergeten :9

En ik had me nog wel voorgenomen om te stoppen met dca'en ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216827689
Goede timing zo rond de maandwissel, weer even wat inkopen
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 12:11:46 #84
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216827816
Even wat BTC bijgekocht :)
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 13:30:46 #85
18653 crew  D.
pi_216828645
Laatste shake-out, hopelijk :Y
pi_216828941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:30 schreef D. het volgende:
Laatste shake-out, hopelijk :Y
Shake-out nummer 395884092
  dinsdag 25 februari 2025 @ 13:58:03 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216828951
Niemand die flink verlies heeft?

Ik wel.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216828975
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:58 schreef phpmystyle het volgende:

Ik wel.
Niemand denk ik; jij ook niet toch? Tenzij je nu daadwerkelijk de hele handel verkoopt natuurlijk.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 14:01:21 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216829006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Niemand denk ik; jij ook niet toch? Tenzij je nu daadwerkelijk de hele handel verkoopt natuurlijk.
Ik verkoop niks nee. Heb vorige week bijgekocht. Maar het daalt en het daalt maar.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 14:02:46 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216829025
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Verlies is verlies, of je het nu realiseert of niet. Of vind je dat btc tot 10.000 kan dalen en je nog steeds geen verlies hebt als je niet verkoopt?
The End Times are wild
pi_216829029
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik verkoop niks nee. Heb vorige week bijgekocht. Maar het daalt en het daalt maar.
Tsjah het kan niet alleen maar omhoog gaan h _O- Ik ben zelf wat meer van het beleggen in ETF's; maar ook daar heb je altijd wel eens een mindere fase.. en soms duurt die fase ook een jaar of langer. Met ETF's durf ik inmiddels wel te zeggen dat je iets verder moet uitzoomen (in het geval dat je je zorgen maakt); maar bij de BTC kun je simpelweg nog niet zo ver uitzoomen, zoveel historische data is er simpelweg nog niet.
pi_216829056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Verlies is verlies, of je het nu realiseert of niet. Of vind je dat btc tot 10.000 kan dalen en je nog steeds geen verlies hebt als je niet verkoopt?
Wat een onzin. Verlies is verlies als je het verkoopt. Andersom is winst ook maar winst als je het uit laat cashen. Of denk jij dat je die nieuwe auto meekrijgt als je zegt dat de BTC koers lekker gaat?
pi_216829061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ga ons nou niet lekker zitten maken met een daling tot $10.000
Voor die prijs kopen we graag weer in.
pi_216829265
quote:

Ik wel.
Op papier hier inmiddels wel verlies. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 14:21:54 #95
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216829276
-scam-

[ Bericht 51% gewijzigd door onlogisch op 25-02-2025 14:33:10 ]
4045
onlogisch
pi_216829300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:21 schreef onlogisch het volgende:

Saylor live.
Je linkt waarschijnlijk een scam.
Gehackt Youtube account, straks kan je 1 BTC sturen en krijg je er 2 terug.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 14:23:59 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216829302
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Op papier hier inmiddels wel verlies. :')
Sorry dat ik het zeg, maar fijn om te horen dat jij ook verlies hebt.

Iedereen houdt altijd zijn bek dicht als het kut gaat :')
pi_216829318
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sorry dat ik het zeg, maar fijn om te horen dat jij ook verlies hebt.

Iedereen houdt altijd zijn bek dicht als het kut gaat :')
Herkenbaar. :D

Ik heb wel bijgekocht. Om mijn break even point wat te verlagen, maar ik sta nu wel op verlies. Sinds vandaag.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 14:26:02 #99
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216829322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je linkt waarschijnlijk een scam.
Gehackt Youtube account, straks kan je 1 BTC sturen en krijg je er 2 terug.
Oei. Ik wacht even op de Nigeriaanse prins :)
4045
onlogisch
pi_216829386
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Oei. Ik wacht even op de Nigeriaanse prins :)
Zonder gekheid, dit is van de Bitcoin 2024 Keynote Speech van een half jaar geleden, dus niet live.

Het YouTube account heeft geen crypto gerelateerde content, dus dit als content is opvallend. Waarschijnlijk gehackt.

De chat is afgeschermd, alleen geselecteerde mensen, kenmerkend voor de scam. Vaak zitten daar AI bots zodra de scam live gaat.

Het is alleen nog wachten op de QR-code om je coins heen te sturen en de scam is compleet.

edit: daar is de QR al, de video is ineens op een AI gegenereerd stukje overgegaan

Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 14:32:51 #101
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216829401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zonder gekheid, dit is van de Bitcoin 2024 Keynote Speech van een half jaar geleden, dus niet live.

Het YouTube account heeft geen crypto gerelateerde content, dus dit als content is opvallend. Waarschijnlijk gehackt.

De chat is afgeschermd, alleen geselecteerde mensen, kenmerkend voor de scam. Vaak zitten daar AI bots zodra de scam live gaat.

Het is alleen nog wachten op de QR-code om je coins heen te sturen en de scam is compleet.
Die QR code verscheen zojuist in beeld :D _O-
4045
onlogisch
pi_216829764
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Herkenbaar. :D

Ik heb wel bijgekocht. Om mijn break even point wat te verlagen, maar ik sta nu wel op verlies. Sinds vandaag.
Zit je er voor de korte termijn in? Anders doe je er wellicht verstandiger aan om te leren daytraden, dat kan zelfs in een extreme bearmarkt nog behoorlijk lucratief zijn.
blablablabla
pi_216829803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Zit je er voor de korte termijn in? Anders doe je er wellicht verstandiger aan om te leren daytraden, dat kan zelfs in een extreme bearmarkt nog behoorlijk lucratief zijn.
Een grote meerderheid van daytraders verliest geld.
Ik zou het nooit als advies geven.

Je kan het beter vergelijken met een gokverslaving.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:09:46 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216829835
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat een onzin. Verlies is verlies als je het verkoopt. Andersom is winst ook maar winst als je het uit laat cashen. Of denk jij dat je die nieuwe auto meekrijgt als je zegt dat de BTC koers lekker gaat?
Dan kun je in jouw redenatie dus nooit verlies hebben als je maar niet verkoopt. Handig.
The End Times are wild
pi_216829959
quote:

Ik wel.
Wel verlies gehad, maar niks verkocht. Af en toe bij kopen en sinds een tijdje weer winst
pi_216830158
Ouderwets bloed in de straten _O_
pi_216830181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Absoluut waar, maar je hebt ook professionele pokerspelers ik geloof dat je er wel degelijk goed in kunt worden zolang je heel goed weet wat je doet qua kansberekening.
blablablabla
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:43:28 #108
236264 crew  capricia
pi_216830186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Thanks for the advice. :D

Ik heb ooit in een grijs verleden serieus aan daytrading gedaan. Maar dan met opties.
Ik wil het hier wat rustiger aan doen. Beter voor mijn gezondheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216830201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:40 schreef dimmak het volgende:
Ouderwets bloed in de straten _O_
Heerlijk. Ben er 100% van overtuigd dat de echte bullmarket nu pas gaat beginnen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:45:22 #110
236264 crew  capricia
pi_216830207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja. Daytraden is snel een verslaving.
Maar toen ging de beurs nog gewoon dicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:47:19 #111
236264 crew  capricia
pi_216830225
Af en toe wat winst pakken is overigens helemaal niet zo slecht.
Dan ben je heus niet opeens een daytrader.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216830227

Toch onbegrijpelijk dat mensen zo snel panieken.
blablablabla
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:53:44 #113
236264 crew  capricia
pi_216830327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:47 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Toch onbegrijpelijk dat mensen zo snel panieken.
Volgens mij is dit gewoon de overbought/oversold indicator die je bij de TA gebruikt.

Bij mij staat die trouwens nog niet op zijn laagst. Er kan er nog meer af, voordat ie een koopsignaal gaat geven.
We zijn er dus nog niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 25-02-2025 16:01:47 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216830639
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij is dit gewoon de overbought/oversold indicator die je bij de TA gebruikt.

Bij mij staat die trouwens nog niet op zijn laagst. Er kan er nog meer af, voordat ie een koopsignaal gaat geven.
We zijn er dus nog niet.

[ link | afbeelding ]
Dit is het laagste sinds lange tijd, september toen hij crashte naar 48k was die 22.
blablablabla
pi_216830681
De Amerikaanse beurs gaat ook niet zo lekker, dus geen directe reden tot paniek. Alles is wat in mineur.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2025 @ 16:19:13 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216830693
Mijn bags zijn weer netjes aangevuld vandaag iig. Break even punt nog steeds heel ver weg, maar weer een beetje verlaagd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2025 @ 16:19:33 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216830696
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
De Amerikaanse beurs gaat ook niet zo lekker, dus geen directe reden tot paniek. Alles is wat in mineur.
Als het daarmee te maken heeft, is het juist tijd voor paniek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216830724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als het daarmee te maken heeft, is het juist tijd voor paniek.
Bedoel meer dat wat dit uit moeten zitten.

Zolang Trump met handelsoorlogen, tariffs en andere maatregelen dreigt die de inflatie kunnen opdrijven en verdere renteverlagingen kunnen traineren, zal de markt er niet zo lekker op gaan denk ik.

Dus ff 4 jaar volhouden :P
pi_216830725
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Techaandelen worden massaal verkocht idd.
blablablabla
  dinsdag 25 februari 2025 @ 16:23:15 #120
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_216830744
Bij 80 verkoop ik 2/3 van de btc
Dan heb ik nog steeds 100% winst. Ik denk dat ie dan nog wel eens verder kan dalen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:25:10 #121
236264 crew  capricia
pi_216830775
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:23 schreef stinkie het volgende:
Bij 80 verkoop ik 2/3 van de btc
Dan heb ik nog steeds 100% winst. Ik denk dat ie dan nog wel eens verder kan dalen
Dat ligt er aan hoeveel je er verkoopt. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216830806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zolang Trump met handelsoorlogen, tariffs en andere maatregelen dreigt die de inflatie kunnen opdrijven en verdere renteverlagingen kunnen traineren, zal de markt er niet zo lekker op gaan denk ik.

De VS hadden al te maken met flinke inflatie. De markt werd echter flink gemanipuleerd om de Biden-administratie er mooier uit te laten zien. Maar nu Trump aan het roer staat hoeven ze de schone schijn niet meer op te houden.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:28:48 #123
236264 crew  capricia
pi_216830824
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En al die duizenden ontslagen van Musk. Ben benieuwd hoeveel dat er uiteindelijk gaan worden en of we het in de werkloosheidcijfers terug gaan zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 16:33:49 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216830900
Mooi he. Hoe al die zelfverklaarde goeroes dat voorspelde
#not
pi_216830942
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]
En al die duizenden ontslagen van Musk. Ben benieuwd hoeveel dat er uiteindelijk gaan worden en of we het in de werkloosheidcijfers terug gaan zien.

GENOT.
blablablabla
pi_216830948
Alts blijven redelijk overeind trouwens, enig idee hoe dat kan?
blablablabla
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:41 #127
236264 crew  capricia
pi_216831031
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:33 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi he. Hoe al die zelfverklaarde goeroes dat voorspelde
#not
Wat voorspelde? Deze dip, of dat Musk/Trump gedoe?

Buffet zit al een tijdje flink cash, las ik. Omdat ie denkt dat er weer een gigantische crash aankomt.

Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen. Ik investeer gewoon door. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 16:43:48 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216831056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:36 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

GENOT.
Vooral als je vanaf 400 leveraged short zit 😋
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:45:26 #129
236264 crew  capricia
pi_216831075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:36 schreef Elan het volgende:
Alts blijven redelijk overeind trouwens, enig idee hoe dat kan?
Je kunt alles achteraf verklaren. Ik doe een gok:
Bijvoorbeeld dat dat een signaal is dat een correctie op zijn eind loopt. Want die hebben ook flink wat correcties gepakt de laatste tijd.

Zoiets?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:45:59 #130
236264 crew  capricia
pi_216831086
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vooral als je vanaf 400 leveraged short zit 😋
Ja jij short hem, h.
Lekker hoor. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 16:46:26 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216831093
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat voorspelde? Deze dip, of dat Musk/Trump gedoe?

Buffet zit al een tijdje flink cash, las ik. Omdat ie denkt dat er weer een gigantische crash aankomt.

Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen. Ik investeer gewoon door. :D
oa dit soort kneuzen.
Geen elke voorspelling klopt.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:54:11 #132
236264 crew  capricia
pi_216831197
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
oa dit soort kneuzen.
Ik heb wel eens van die filmpjes gekeken. Vind het meestal troep. Soort poging tot marktmanipulatie.

(Deze niet bekeken trouwens)
Ik kan er geen peil op trekken waarom die BTC nu opeens zo onderuit gaat. En niet vorige week ofzo.
Het is allemaal achteraf gelul.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 25-02-2025 17:00:39 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 17:49:55 #133
18653 crew  D.
pi_216831873
Ook nog maar even een paar sats erbij gekocht :Y
  dinsdag 25 februari 2025 @ 18:12:25 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216832103
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja jij short hem, h.
Lekker hoor. O+
Al een tijdje. Paar keer doorgerold voor hogere leverage. Is gratis geld
The End Times are wild
pi_216832142
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb wel eens van die filmpjes gekeken. Vind het meestal troep. Soort poging tot marktmanipulatie.

(Deze niet bekeken trouwens)
Ik kan er geen peil op trekken waarom die BTC nu opeens zo onderuit gaat. En niet vorige week ofzo.
Het is allemaal achteraf gelul.
Ik zei het gisteren toch?

Verkoop je BTC!! en ik zou er ook nog niet mee stoppen! Verkoop alles zolang je nog wat hebt!
pi_216832218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 18:15 schreef achtja het volgende:

[..]
Ik zei het gisteren toch?

Verkoop je BTC!! en ik zou er ook nog niet mee stoppen! Verkoop alles zolang je nog wat hebt!
Verkopen? Ik heb na jouw maandenlange advies / gedram vorige week net 5 btc bijgekocht.

Wat ben je nu voor een kwakzalver.
pi_216832271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Verkopen? Ik heb na jouw maandenlange advies / gedram vorige week net 5 btc bijgekocht.

Wat ben je nu voor een kwakzalver.
Ja, ik zeg toch ook niet dat ik ga verkopen! Ja mijn kontje misschien..

Zolang jullie maar alles verkopen! LAAT DE MARKT CRASHEN!!
pi_216832496
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan kun je in jouw redenatie dus nooit verlies hebben als je maar niet verkoopt. Handig.
Ja heel handig; in jouw (enigszins stomme) vergelijking ga je voorbij aan 1 klein detail: je kan ook geen winst boeken. Uiteindelijk heb je beide pas op het moment dat je uit laat cashen; zowel winst als verlies.
pi_216832589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 18:47 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja heel handig; in jouw (enigszins stomme) vergelijking ga je voorbij aan 1 klein detail: je kan ook geen winst boeken. Uiteindelijk heb je beide pas op het moment dat je uit laat cashen; zowel winst als verlies.
De belastingdienst denkt daar anders over.
pi_216832690
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 18:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat hangt af van het land waar je woont.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 19:10:34 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216832697
quote:

[..]
Zo bekijk ik het niet. En met mij de hele financile wereld zo ongeveer
The End Times are wild
  dinsdag 25 februari 2025 @ 19:11:29 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216832702
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat hangt af van het land waar je woont.
Dat je over ongerealiseerde winsten geen belasting hoeft te betalen komt omdat er nog geen cashflow is.
In Nederland betaal je er wel gewoon vrh over trouwens.
The End Times are wild
pi_216832832
IK GELOOF IN DE VIERJAARSCYCLUS
pi_216833512
twitter
pi_216833658
quote:

[..]
Dat is een stompzinnige versimpeling van de werkelijkheid.
pi_216833712
quote:

[..]
oa dit soort kneuzen.
Ah een YouTube Mongool.
Vakman pur sang
  dinsdag 25 februari 2025 @ 21:46:22 #147
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_216834714
Ik vind het wel een verfrissende kijk van user Bipolair: zo zijn er weinig mensen met een verlies op bitconnect of waves. Gewoon niet verkopen!
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:19:50 #148
479315 SuperNeger
pi_216837157
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 19:26 schreef FundsAreSafu het volgende:
IK GELOOF IN DE VIERJAARSCYCLUS
Als zelfs je grootmoeder van de vierjarige cyclus af weet en deze probeert te timen zou het wel eens kunnen dat de market makers het gaan front runnen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:20:49 #149
479315 SuperNeger
pi_216837159
quote:

[..]
oa dit soort kneuzen.
"De prijs kan omhoog gaan of naar beneden gaan, betaal AUB voor mijn VIP premium."
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216837228
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 18:59 schreef recursief het volgende:

[..]
:')

Dat is omdat het onder je vermogen valt. Feit is dat je het geld pas uit kunt geven (of daadwerkelijk verloren bent) als je het uit laat cashen.
pi_216837235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is een stompzinnige versimpeling van de werkelijkheid.
Kun je dat ook onderbouwen? Want volgens mij heb ik heel vaak op verliest GESTAAN, maar is dat wat anders dan daadwerkelijk verlies hebben. Zijn die verschillen echt zo moeilijk voor mensen?
pi_216837241
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
:')

Dat is omdat het onder je vermogen valt. Feit is dat je het geld pas uit kunt geven (of daadwerkelijk verloren bent) als je het uit laat cashen.
Dus vindt de belastingdienst dat ik rijker ben geworden als de koers omhoog gaat. Of verdien je ook pas geld als je de uitgekeerde rente op je spaarrekening daadwerkelijk opneemt? Of maak je geen winst zolang je je in waarde gestegen aandelen niet verkoopt? Hoe liquide je vermogen is bepaalt niet of je wel of geen winst of verlies maakt.
pi_216837477
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Dus vindt de belastingdienst dat ik rijker ben geworden als de koers omhoog gaat. Of verdien je ook pas geld als je de uitgekeerde rente op je spaarrekening daadwerkelijk opneemt? Of maak je geen winst zolang je je in waarde gestegen aandelen niet verkoopt? Hoe liquide je vermogen is bepaalt niet of je wel of geen winst of verlies maakt.
Je verwart nu wat de belastingdienst als vermogen ziet met wat jouw daadwerkelijke vermogen is. Maar dit is een beetje een kansloze discussie, aangezien je volgens mij prima weet wat ik bedoel met daadwerkelijk winst of verlies.
pi_216837609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je verwart nu wat de belastingdienst als vermogen ziet met wat jouw daadwerkelijke vermogen is. Maar dit is een beetje een kansloze discussie, aangezien je volgens mij prima weet wat ik bedoel met daadwerkelijk winst of verlies.
Ik snap wat je bedoelt maar ben het niet met je eens. Ik weet dat de BD in box3 vermogen belast en meer specifiek rendement op vermogen (meestal forfaitair). In feite wordt dus inkomen uit vermogen belast. En dat hoeven geen euro's op een bankrekening te zijn. Als je vermogen toeneemt betaal je meer belasting. Als je vermogen toeneemt maak je winst, als je vermogen afneemt maak je verlies. "Wijzigingen in de hoogte van het vermogen" is een heel normale definitie van winst en verlies. Hoe liquide je vermogen is, hoe snel je het als euro's kan uitgeven, is niet heel erg relevant. Het is niet zo dat je alleen maar winst of verlies kan maken over euro's. Ook niet gerealiseerde winst over bijvoorbeeld je aandelenportefeuille wordt gezien als toename van je vermogen en leidt dus tot een hogere box3-belasting.

Zakelijk zie je dat nog veel duidelijker: wijzigingen in boekwaarde hebben direct invloed op de winst die gemaakt wordt.
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:37:02 #155
479315 SuperNeger
pi_216837786
Wees blij dat we in Nederland niet over elke trade belasting moeten betalen zoals in Amerika daar moeten mensen soms belasting betalen ook al zijn de gerugged door een meme coin.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216838321
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Als je op verlies staat is de daadwerkelijke waarde op dat moment je vermogen. Je crypto- en aandelenbezit vertegenwoordigt een bepaalde waarde en je staat dus op dat moment niet alleen op verlies, je hebt ook daadwerkelijk verlies.

Dat dat weer recht kan trekken als je niet verkoopt is iets heel anders. Het kan immers ook recht trekken als je wel verkoopt en in iets andere belegt.

Je kunt wel heel hard roepen dat je geen verlies hebt, maar als je je in crypto genvesteerde 3 ton nodig hebt omdat je huis afbrandt en het is nog maar 30.000 waard, dan heb je toch echt verlies ook als je niet verkoopt.
pi_216838419
Dus je hebt pas winst als je verkoopt en verlies heb je al als je niet verkoopt? :P
pi_216838436
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je op verlies staat is de daadwerkelijke waarde op dat moment je vermogen. Je crypto- en aandelenbezit vertegenwoordigt een bepaalde waarde en je staat dus op dat moment niet alleen op verlies, je hebt ook daadwerkelijk verlies.

Dat dat weer recht kan trekken als je niet verkoopt is iets heel anders. Het kan immers ook recht trekken als je wel verkoopt en in iets andere belegt.

Je kunt wel heel hard roepen dat je geen verlies hebt, maar als je je in crypto genvesteerde 3 ton nodig hebt omdat je huis afbrandt en het is nog maar 30.000 waard, dan heb je toch echt verlies ook als je niet verkoopt.
Je praat tegen een muur. Ik wist niet dat er mensen ook echt zo simpel zijn :D
No bitch to me
pi_216838553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus je hebt pas winst als je verkoopt en verlies heb je al als je niet verkoopt? :P
Nee. Je totale vermogen is de som van je bezittingen. Als je 10k bitcoin koopt en die wordt 100k waard dan heb je winst. Het is toch een vorm van digitaal geld? Waarom zou je het dan anders behandelen dan fiat?

Of je die crypto verkoopt of niet maakt toch geen reet uit? Wat mij betreft geldt dat ook voor aandelen. Niet voor bijvoorbeeld kunst, omdat er geen sprake is van op elk moment verifieerbare vaste waarde.
pi_216838910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee. Je totale vermogen is de som van je bezittingen. Als je 10k bitcoin koopt en die wordt 100k waard dan heb je winst. Het is toch een vorm van digitaal geld? Waarom zou je het dan anders behandelen dan fiat?

Of je die crypto verkoopt of niet maakt toch geen reet uit? Wat mij betreft geldt dat ook voor aandelen. Niet voor bijvoorbeeld kunst, omdat er geen sprake is van op elk moment verifieerbare vaste waarde.
1BTC=1BTC
pi_216839450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
1BTC=1BTC
1Nachtwacht=1Nachtwacht
pi_216841772
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dit laat het onvermogen van kortzichtigheid maar weer zien.. jij leeft in een fiat wereld waar je alles moet vertalen naar fiat om het te begrijpen.

Wij zijn Bitcoin, wij denken Bitcoin, Wij zijn Bitcoin, we zijn allemaal Satoshi.
pi_216842997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:22 schreef achtja het volgende:

[..]
Dit laat het onvermogen van kortzichtigheid maar weer zien.. jij leeft in een fiat wereld waar je alles moet vertalen naar fiat om het te begrijpen.

Wij zijn Bitcoin, wij denken Bitcoin, Wij zijn Bitcoin, we zijn allemaal Satoshi.
Zolang een prijs voor een auto in Bitcoin harder fluctueert dan in Dollars leven we nog niet in een Bitcoin wereld en doe je er wijs aan om inderdaad om te rekenen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 februari 2025 @ 19:52:24 #164
862 Arcee
Look closer
pi_216845144
Bitcoin $84K.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 februari 2025 @ 19:55:45 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216845216
XRP was absoluut de beste zet voor deze DCA ronde, de enige die niet keihard gekelderd is de afgelopen 24 uur.

Maar dit stemt me toch niet blij :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216845277
Oh wouw. Weer naar beneden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216845303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:55 schreef Nattekat het volgende:
XRP was absoluut de beste zet voor deze DCA ronde, de enige die niet keihard gekelderd is de afgelopen 24 uur.

Maar dit stemt me toch niet blij :{
Litecoin +10%
pi_216846003
Daalt het nu vanwege de aankondiging van Trump tariffs op Europa? Wat heeft dat met bitcoin te maken?
What Would Goku Do
pi_216846456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:33 schreef viagraap het volgende:
Daalt het nu vanwege de aankondiging van Trump tariffs op Europa? Wat heeft dat met bitcoin te maken?
Nee, het daalt gewoon omdat de markt dood is. Dat trekt wel weer bij, maar gar veel verder dan n economische maatregel.

Al helpen de waanideen van Trump niet bepaald mee.
pi_216846521
Vind wel dat marktsentiment een belachelijk grote invloed heeft, vertalen dit soort dingen nou echt naar buy of sell orders?
What Would Goku Do
pi_216846642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:08 schreef viagraap het volgende:
Vind wel dat marktsentiment een belachelijk grote invloed heeft, vertalen dit soort dingen nou echt naar buy of sell orders?
Je vindt het raar dat macro-economische maatregelen een invloed hebben op wat mensen en grote investeerders met hun geld doen?
pi_216846998
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je vindt het raar dat macro-economische maatregelen een invloed hebben op wat mensen en grote investeerders met hun geld doen?
Nee maar wel dat dit iets triggered bij mensen die geloven in bitcoin. Blijkt maar weer dat je er om allerlei redenen in kunt zitten.
What Would Goku Do
  woensdag 26 februari 2025 @ 21:38:27 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216847030
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:33 schreef viagraap het volgende:
Het rare van bitcoin is natuurlijk dat de cashflow op geen enkele wijze benvloed wordt door economische gebeurtenissen in de echte wereld. Dus als een automaker 10% daalt omdat verwacht wordt dat hij minder kan exporteren vanwege handelstarieven is dat verklaarbaar.
Bitcoin kan iedere koers hebben want staat los van de realiteit. 1btc is 1btc. Daar verandert een tariefoorlog helemaal niets aan.
The End Times are wild
  woensdag 26 februari 2025 @ 21:39:07 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216847044
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
In het geval van bitcoin wel dus.
The End Times are wild
pi_216847082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nee maar wel dat dit iets triggered bij mensen die geloven in bitcoin. Blijkt maar weer dat je er om allerlei redenen in kunt zitten.
Institutionele beleggers.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216847454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je hebt slimme mensen die kopen en verkopen en winst maken en die moeten het hebben van de mensen die roepen: buy the dip, hodl en 1 btc = 1 btc.
No bitch to me
pi_216847479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het rare van bitcoin is natuurlijk dat de cashflow op geen enkele wijze benvloed wordt door economische gebeurtenissen in de echte wereld. Dus als een automaker 10% daalt omdat verwacht wordt dat hij minder kan exporteren vanwege handelstarieven is dat verklaarbaar.
Bitcoin kan iedere koers hebben want staat los van de realiteit. 1btc is 1btc. Daar verandert een tariefoorlog helemaal niets aan.
Leuk theoretisch verhaal. Maar Bitcoin staat niet los van de echte wereld. Steeds minder zelfs met de toetreding van grote institutionele beleggers. Die zijn namelijk maar in n ding genteresseerd en dat is wat hun bitcoin in fiat waard wordt.
pi_216847565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Leuk theoretisch verhaal. Maar Bitcoin staat niet los van de echte wereld. Steeds minder zelfs met de toetreding van grote institutionele beleggers. Die zijn namelijk maar in n ding genteresseerd en dat is wat hun bitcoin in fiat waard wordt.
Eens.
Maar mijn vraag is dan: waar gaat het geld heen?
De beurs doet het ook slecht.
Je geld parkeren op de bank geeft ontwaarding. Al doet Buffet dat wel.

Waar gaat het dan heen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216847816
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.

Waar gaat het dan heen?
In een dalende financile markt wordt er meer gespaard en door sommige partijen genvesteerd. Volgens de redenering dat 1% op je spaargeld beter is dan -30% crypto. Wat objectief gezien natuurlijk klopt, maar als je zo weinig vertrouwen hebt in je investering op lange termijn (of dat nou ASML, BTC of een meme is) dan had je er niet aan moeten beginnen.

Institutionele beleggers blijven kopen en de kleinere groepen investeren weer in crypto en aandelen als de prijs weer omhoog gaat. Sell low, buy high. Dus uiteindelijk verdwijnt het geld naar de beleggers, ten koste van de angstige kleine en middelgrote beleggers.
  woensdag 26 februari 2025 @ 22:08:37 #180
19297 stinkie
pi_216847825
Godver, btc moest nog een keer naar 100k want daar moet de nieuwe auto van betaald worden :’)

Nou ja, op de piste nog wat bijgekocht
pi_216847916
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:08 schreef stinkie het volgende:
Godver, btc moest nog een keer naar 100k want daar moet de nieuwe auto van betaald worden :’)

Nou ja, op de piste nog wat bijgekocht
Zou me verbazen als dat langer dan twee maanden duurt.
  woensdag 26 februari 2025 @ 22:23:54 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216848092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is bekend dat er op gespeculeerd wordt, maar leg eens uit hoe de olieprijs of de rentestand de toekomstige kasstromen van bitcoin beinvloedt en daarmee de reeele koers? Net zoals je met een andere asset eenvoudig kunt? Dat bedoel ik met losstaan van de echte wereld. Dat is trouwens in zeker opzicht ook een kracht hoor! Bitcoin kan iedere prijs aannemen, een fair value bestaat niet. Het is dus bijvoorbeeld nooit overgewaardeerd. Of ondergewaardeerd natuurlijk.
The End Times are wild
  woensdag 26 februari 2025 @ 23:34:57 #183
19297 stinkie
pi_216848816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mij ook maar wilde komende maand andere halen :’)

Nou ja, dan komt ie uit het dividend. En over paar maanden wat extra crypto winst
pi_216849424
Dubbel
pi_216849425
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is bekend dat er op gespeculeerd wordt, maar leg eens uit hoe de olieprijs of de rentestand de toekomstige kasstromen van bitcoin beinvloedt en daarmee de reeele koers? Net zoals je met een andere asset eenvoudig kunt? Dat bedoel ik met losstaan van de echte wereld. Dat is trouwens in zeker opzicht ook een kracht hoor! Bitcoin kan iedere prijs aannemen, een fair value bestaat niet. Het is dus bijvoorbeeld nooit overgewaardeerd. Of ondergewaardeerd natuurlijk.
Je begrijpt de absolute basis van economie niet en wilt discussiren over de financile markt.

Best lollig, maar ik heb betere dingen te doen in mijn leven.
  donderdag 27 februari 2025 @ 07:58:37 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216849478
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 07:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je begrijpt de absolute basis van economie niet en wilt discussiren over de financile markt.

En wat is die absolute basis van economie’ dan volgens jou?
The End Times are wild
pi_216849807
Ik vermoed dat Trump nog een laatste troef heeft om de economie een flinke boost te geven. Een gedwongen verkoop van @Nattekat z'n bag, en een verbod op @LXIV om in het crypto topic te posten. Dan gaan we vanzelf bullmarkt in.
pi_216849920
quote:

[..]
Eens.

Waar gaat het dan heen?
De beurs doet het ook slecht, pardon? Volgens mij zoom je dan gewoon niet ver genoeg uit. De returns van verschillende indexen zijn de afgelopen jaren waanzinnig geweest. Of bedoel je dit kleine dipje van de afgelopen dagen?
pi_216850529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 09:50 schreef Solispolar het volgende:

[..]
De beurs doet het ook slecht, pardon? Volgens mij zoom je dan gewoon niet ver genoeg uit. De returns van verschillende indexen zijn de afgelopen jaren waanzinnig geweest. Of bedoel je dit kleine dipje van de afgelopen dagen?
De vraag ging dan ook niet over uitzoomen. Maar over nu.

De vraag is als het geld momenteel uit crypto gaat, waar het dan heen gaat.

Begrijp je die vraag?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216850636
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 11:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De vraag ging dan ook niet over uitzoomen. Maar over nu.

De vraag is als het geld momenteel uit crypto gaat, waar het dan heen gaat.

Begrijp je die vraag?
Ik vind die vraag gewoon niet zo relevant; en ik reageer ook louter op het stukje 'de beurs doet het ook slecht'. Want dat is volgens mij gewoon onzin. Welk deel doet het dan precies slecht volgens jou?
  donderdag 27 februari 2025 @ 12:12:56 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216850728
Zou btc giga kunnen stijgen als de euro of usd in gevaar is?
pi_216850811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik vind die vraag gewoon niet zo relevant; en ik reageer ook louter op het stukje 'de beurs doet het ook slecht'. Want dat is volgens mij gewoon onzin. Welk deel doet het dan precies slecht volgens jou?
Ah okay. Je vindt de vraag niet relevant. En gaat dus op een heel andere vraag een antwoord verzinnen.
Goede reactie man. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216850844
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah okay. Je vindt de vraag niet relevant. En gaat dus op een heel andere vraag een antwoord verzinnen.
Goede reactie man. _O-
De vraag was toch niet aan mij gericht? Dan vind ik hem niet zo relevant inderdaad. En als jij daarnaast een discutabele uitspraak doet dan mag ik daar toch wat van zeggen?
pi_216851355
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
Zou btc giga kunnen stijgen als de euro of usd in gevaar is?
Die stijgt dan wel zonder dat jij kunt zeggen, he!? hadden ze toch gelijk? Godverdorie, naar hoogtes die de gemiddelde user op dit forum niet kan voorstellen...

En maar lekker blijven beleggen! Doei!!

Er is niet genoeg BTC, jammer he!?
pi_216853685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 07:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Volgens mij snapt LXIV economie beter dan jij. Ik twijfelde daar ook aan door wat hij niet snapt aan Bitcoin, maar in post #182 laat hij wat mij betreft zien dat hij snapt waarom Bitcoin een bepaalde waarde heeft.

Dus dat jij zijn punt over de financile markt en Bitcoin niet snapt ligt vrees ik meer aan jou. Kun je ook niets aan doen en ik vergeef je, zolang je dat accepteert.
What Would Goku Do
pi_216859401
BUY THE DIP
pi_216859480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk, en dat meen ik, dat de kans groter is dat het nog 4 jaar duurt. De top is geweest. Sommigen verkopen, velen houden vast omdat ze er eerder meer voor konden krijgen en het nu zonde vinden te verkopen. Hopend op toch weer een ommeslag. Maar die zitten de rit naar beneden helemaal uit. Been there done that. Tot over 4 jaar!
pi_216859508
twitter
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 08:08:59 #199
18653 crew  D.
pi_216859665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 07:08 schreef Scorpie het volgende:
BUY THE DIP
Verkoop desnoods een nier!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 februari 2025 @ 08:36:28 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216859882
Wie had ooit gedacht dat Mina mijn stabielste coin zou zijn deze week :D

Nou is die al eerder compleet in elkaar gedonderd, maar toch...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216859888
quote:

[..]
Eens.

Waar gaat het dan heen?
Puur als hedge tegen inflatie moet je eigenlijk goud kopen.

De hoeveelheid goud die nodig is om een huis te kopen is al sinds 2000BC hetzelfde.

Je ziet nu in onzekere tijden dat goud het gewoon weer goed doet. In tegenstelling tot zijn zogenaamde digitale broertje.

BTC is geweldig maar wel heel sterk gebonden aan financile markten. En dan ook nog in het hoogrisicosegment, dus die gaan er als eerste uit als er drama lonkt.
blablablabla
  vrijdag 28 februari 2025 @ 08:59:42 #202
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216860153
Wat een shitshow
graag op anoniem
pi_216860453
HEE BEDANKT HE CRYPTOKONING TRUMP!!

Ondertussen BTC -25% en Alts -40% in een maand.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 28 februari 2025 @ 09:41:49 #204
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216860496
Dit is weer een reminder waarom crypto zo lachwekkend is.
graag op anoniem
pi_216860505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 07:08 schreef Scorpie het volgende:
BUY THE DIP
Mensen kopen liever in als de koers hoog staat :+
pi_216860516
Als je crypto koopt op een exchange zoals op Bitvavo. Koop je dan de bag van de exchange, zoals je de dollars koopt bij een fysieke geldwisselkantoor?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 februari 2025 @ 09:59:12 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216860637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:43 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Mensen kopen liever in als de koers hoog staat :+
Vooral de mensen die crypto nu lachwekkend noemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216860698
Corrigeer me als ik het mis heb. Ik denk dat crypto-handel voor 2017 erg makkelijk was. Alles steeg wel. Iedereen die in die periode tonnen winst behaalde, voelt zich nu natuurlijk een crypto-genie. Terwijl dit meer te maken had met geluk dan met skill. Tegenwoordig is de markt moeilijker te timen. 95% van degenen die nu instappen verliest geld met crypto.

Ik moet toegeven ik ben zelf zeer slecht met crypto. Ik win letterlijk niets.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 10:09:34 #209
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216860741
Of de mensen die alle voordelen van (insert-random-coin) benoemen meestal een hele A4 maar niet in de gaten hebben dat dat geen ene reet uitmaakt. Maar buy de dip he!
graag op anoniem
pi_216860813
Veel succes met je goud en je crypto!

Wij hebben Bitcoin.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 10:15:43 #211
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216860823
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:05 schreef Jeo_Boden het volgende:
Corrigeer me als ik het mis heb. Ik denk dat crypto-handel voor 2017 erg makkelijk was. Alles steeg wel. Iedereen die in die periode tonnen winst behaalde, voelt zich nu natuurlijk een crypto-genie. Terwijl dit meer te maken had met geluk dan met skill. Tegenwoordig is de markt moeilijker te timen. 95% van degenen die nu instappen verliest geld met crypto.

Naja het was altijd wel een enormgroot risico en nog steeds. Daarom leg nooit een enorm groot bedrag in tenzij je het kan veroorloven. Misschien een paar mensen die er vroeg bij waren, maar je ziet het hoe super gevoelig het is. Orange man hoeft maar een scheet te laten en crypto begint met omvallen
graag op anoniem
pi_216860847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:15 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Naja het was altijd wel een enormgroot risico en nog steeds. Daarom leg nooit een enorm groot bedrag in tenzij je het kan veroorloven. Misschien een paar mensen die er vroeg bij waren, maar je ziet het hoe super gevoelig het is. Orange man hoeft maar een scheet te laten en crypto begint met omvallen
Eke maand geld inleggen dat je kunt missen, dan kun je ook niet nat gaan
pi_216860886
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:17 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Eke maand geld inleggen dat je kunt missen, dan kun je ook niet nat gaan
Crypto is voor gokkers, gokverslaafden en junkies.

Bitcoin is al 15 jaar zekerheid, we gaan naar oneindig.

Correct me if i'm wrong ^p^
  vrijdag 28 februari 2025 @ 10:22:35 #214
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216860888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:22 schreef achtja het volgende:

[..]

Buy de dip
graag op anoniem
pi_216860920
quote:

[..]

Buy high sell low
pi_216861035
quote:

[..]
^p^
Ik dacht al, waar blijft ie.
pi_216861180
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:05 schreef Jeo_Boden het volgende:

Nou, ook voor 2017 hebben we erg 'slechte' maanden gehad:
pi_216861193
Alle paniekvogels zien dit als een moment om te schijten op BTC; alle verstandige mensen weten dat dit ht moment is om te kopen.

Stel jezelf eens de simpele vraag: denk je dat BTC nu alleen maar dipt en dus niet meer boven de 84k uitkomt? Ik denk het niet :)
  vrijdag 28 februari 2025 @ 11:13:55 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216861308
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:
Alle paniekvogels zien dit als een moment om te schijten op BTC; alle verstandige mensen weten dat dit ht moment is om te kopen.

Stel jezelf eens de simpele vraag: denk je dat BTC nu alleen maar dipt en dus niet meer boven de 84k uitkomt? Ik denk het niet :)
BTC komt wel terug.
Maar het is wel schrikken, hoe ver dalen we nog? Hoe lang duurt het? gaat het weer 2 jaar duren?
We hadden gehoopt op tropische tijden met Trump.
Maar wat er niet is, kan nog komen.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 11:14:31 #220
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216861318
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
BTC komt wel terug.
Maar het is wel schrikken, hoe ver dalen we nog? Hoe lang duurt het? gaat het weer 2 jaar duren?
richting 50k
  FOK!fotograaf vrijdag 28 februari 2025 @ 11:15:00 #221
364681 over_hedge
pi_216861326
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:

Ik kijk het nog ff aan voor ik weer bijkoop. Salaris is er wel inmiddels *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216861465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik kijk het nog ff aan voor ik weer bijkoop. Salaris is er wel inmiddels *O*
Goed idee!

Nu kun je met korting kopen, straks betaal je weer een premium.

Puntje bij paaltje, in de toekomst heb je steeds minder BTC.

Er is niet genoeg!
pi_216861520
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:44 schreef Jeo_Boden het volgende:
Als je crypto koopt op een exchange zoals op Bitvavo. Koop je dan de bag van de exchange, zoals je de dollars koopt bij een fysieke geldwisselkantoor?
Nee, je koopt van andere gebruikers. Makers plaatsen orders in het orderboek en takers nemen deze orders af.
pi_216861928
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
BTC komt wel terug.
Misschien wel, maar so what? Bitcoin leunt natuurlijk behoorlijk zwaar op mensen die vooral de 'swings' willen pakken. En dan gokken ze op een lage fase tijdens inkoop en een hoge fase tijden verkoop. Als je gewoon wat langer durft vast te houden kom je bijna gegarandeerd hoger uit. Ik heb me gefaseerd ingekocht en kom er de komende jaren gewoon niet aan. Hoog, laag; i don't give a f*ck. Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat het op de middellange tot lange termijn gaat stijgen.
pi_216862227
Zo'n daling is iedere keer weer een klap in m'n gezicht, en een les dat ik mijn vermogen meer moet diversificeren. Heb ik dat gedaan na 8 jaar? Absoluut niet.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 12:34:13 #226
236264 crew  capricia
pi_216862438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:20 schreef MaximumRush het volgende:
Zo'n daling is iedere keer weer een klap in m'n gezicht, en een les dat ik mijn vermogen meer moet diversificeren. Heb ik dat gedaan na 8 jaar? Absoluut niet.
Ik wel.
Maar alleen Rheinmetall gaat lekker op het moment. De World Index maakt ook een dipje. Oh, en ASWC gaat ook goed. Al die defensie trackers doen het prima.

Ik moet bij BTC altijd opletten dat ik niet teveel koop. Dus dat mn totale portefeuille uit balans is. Want ik wil er maar voor een X procent aan blootgesteld zijn. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216862502
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wel.
Maar alleen Rheinmetall gaat lekker op het moment. De World Index maakt ook een dipje. Oh, en ASWC gaat ook goed. Al die defensie trackers doen het prima.

Ik moet bij BTC altijd opletten dat ik niet teveel koop. Dus dat mn totale portefeuille uit balans is. Want ik wil er maar voor een X procent aan blootgesteld zijn. :)
Jij snapt er echt werkelijk helemaal niks van met je dipjes :’) kom maar terug als je een financile crisis hebt meegemaakt tijdens je beleggingsperiode. Dan krijg je buikpijn van het lachen om wat jij nu ‘een dip’ noemt.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 12:41:16 #228
236264 crew  capricia
pi_216862530
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:39 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Jij snapt er echt werkelijk helemaal niks van met je dipjes :’) kom maar terug als je een financile crisis hebt meegemaakt tijdens je beleggingsperiode. Dan krijg je buikpijn van het lachen om wat jij nu ‘een dip’ noemt.
Toen was ik er mooi op tijd uit. Geen buikpijn zoals jij dus had. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216863794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wel.

Waren er maar meer mensen zoals jij *; *; *; *; *; *;

Koop AUB helemaal geen Bitcoin meer! Gaat naar 0 !! oppassen geblazen!! Balans houden!

Verkoop alles aub!!
pi_216863851
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Toen was ik er mooi op tijd uit. Geen buikpijn zoals jij dus had. :P
Je bent vrij open over je manier van beleggen; dat is wel leuk om te zien, maar het is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van 'timing the market' ipv 'time in the market' wat je laat zien. Daar haal je heel vaak een klein beetje rendement mee, maar op een dag stopt dat. Het is een beetje als constant geld zetten op winst voor Ajax. De quotering is vrij laag, maar op een dag verlies je wat je in al die tijd hebt opgebouwd.

Andersom gezegd: waarom ga je er telkens weer uit? We gaan er toch allemaal vanuit dat de koers over 5 jaar hoger is dan die nu is? Door telkens te verkopen committeer je jezelf ook telkens tot opnieuw inkopen; en elke keer als je inkoopt is de prijs weer hoger dan de voorgaande keren (gemiddeld gezien). Het is statistisch gezien natuurlijk geen ontzettend handige manier van beleggen.
pi_216864025
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:28 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je bent vrij open over je manier van beleggen; dat is wel leuk om te zien, maar het is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van 'timing the market' ipv 'time in the market' wat je laat zien. Daar haal je heel vaak een klein beetje rendement mee, maar op een dag stopt dat. Het is een beetje als constant geld zetten op winst voor Ajax. De quotering is vrij laag, maar op een dag verlies je wat je in al die tijd hebt opgebouwd.

Andersom gezegd: waarom ga je er telkens weer uit? We gaan er toch allemaal vanuit dat de koers over 5 jaar hoger is dan die nu is? Door telkens te verkopen committeer je jezelf ook telkens tot opnieuw inkopen; en elke keer als je inkoopt is de prijs weer hoger dan de voorgaande keren (gemiddeld gezien). Het is statistisch gezien natuurlijk geen ontzettend handige manier van beleggen.
Dit, 99% verliest ook netto over die 5 jaar

Iedereen in dit topic heeft nu minder Bitcoin dan dat ze 5 jaar geleden hadden kunnen hebben.

Om dit te kunnen begrijpen moet je echt buiten jezelf stappen.

Hoog inkopen om jezelf dan te verplichten dat je bij laag niet kan verkopen traint je brein het snelste om in de mindset te komen waar je in moet komen wil je in de toekomst de inflatie kunnen verslaan (10% reken ik even mee).

Je moet geen emoties hebben.. niet spreiden.. De wereld is aan het veranderen.. de GEHELE MARKT gaat naar Bitcoin.

Snap je dat niet? Dan kun je beter gewoon huisvrouw blijven.
pi_216864067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:47 schreef achtja het volgende:

[..]

Iedereen in dit topic heeft nu minder Bitcoin dan dat ze 5 jaar geleden hadden kunnen hebben.
Daar weet jij niks van. 8-)
quote:
Wat ben je toch een lompe hork. Kan je nou nooit eens normaal doen?
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 14:58:03 #233
236264 crew  capricia
pi_216864098
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:47 schreef achtja het volgende:

[..]
Dit, 99% verliest ook netto over die 5 jaar

Om dit te kunnen begrijpen moet je echt buiten jezelf stappen.

Hoog inkopen om jezelf dan te verplichten dat je bij laag niet kan verkopen traint je brein het snelste om in de mindset te komen waar je in moet komen wil je in de toekomst de inflatie kunnen verslaan (10% reken ik even mee).

Je moet geen emoties hebben.. niet spreiden.. De wereld is aan het veranderen.. de GEHELE MARKT gaat naar Bitcoin.

Ik ben gewoon huisvrouw. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216864100
Waarom zijn mensen die overtuigd zijn van bitcoin altijd zo ziedend?
No bitch to me
pi_216864104
Wijf verkocht

All in op Bitcoin gegaan

To the moon

1M
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 14:59:14 #236
236264 crew  capricia
pi_216864107
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:58 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zijn mensen die overtuigd zijn van bitcoin altijd zo ziedend?
Ze zijn voornamelijk erg emotioneel. Altijd een slechte combi. Emoties en de beurs.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216864129
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:53 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:53 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Nou dan begrijp jij het blijkbaar ook niet, want je had 5 jaar geleden best meer of minder kunnen hebben. Lezen wat ik schrijf, en dan intepreteren.

ok.. huismannen even vergeten sorry.. of gewoon lekker jezelf blijven en niet denken dat je volgend jaar rijk bent!
pi_216864147
teveel gelul van mij.

[ Bericht 49% gewijzigd door Jeo_Boden op 28-02-2025 15:32:35 ]
pi_216864166
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn voornamelijk erg emotioneel. Altijd een slechte combi. Emoties en de beurs.
Maar ze zijn altijd overtuigd waarom dan emotioneel worden?

Als het omlaag gaat zijn ze blij want kunnen ze goedkoop kopen en als het omhoog gaat hebben ze veel geld en zijn ze ook blij.

En toch nog altijd zo boos doen...
No bitch to me
pi_216864221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:07 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Maar ze zijn altijd overtuigd waarom dan emotioneel worden?

Als het omlaag gaat zijn ze blij want kunnen ze goedkoop kopen en als het omhoog gaat hebben ze veel geld en zijn ze ook blij.

En toch nog altijd zo boos doen...
Mensen die boos doen zijn niet overtuigd.. het zijn vaak de wannabee's die gewoon hun emoties niet de baas kunnen. Het is ook lastig om erachter te komen dat je 15 jaar fout hebt gezeten.

Dat soort dingen gebeuren eigenlijk ook nooit, Jezus is niet bewezen bijvoorbeeld.. ok het vliegtuig is uitgevonden, dat zou je kunnen vergelijken.

Bitcoin is een ander paradigma en dan gaan veel mensen die vast zitten in hun denken van in paniek raken en hard schreeuwen.

Voor Bitcoin maakt het allemaal geen ene moer uit. Lees de whitepaper, doe je onderzoek, pak je rekenmachine en je zult jezelf overtuigen. Begrijp je het niet? Probeer het dan nog eens of ga lekker beleggen in bedrijven ofzo. ^p^
pi_216864335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:13 schreef achtja het volgende:

[..]
Mensen die boos doen zijn niet overtuigd.. het zijn vaak de wannabee's die gewoon hun emoties niet de baas kunnen. Het is ook lastig om erachter te komen dat je 15 jaar fout hebt gezeten.

Dat soort dingen gebeuren eigenlijk ook nooit, Jezus is niet bewezen bijvoorbeeld.. ok het vliegtuig is uitgevonden, dat zou je kunnen vergelijken.

Bitcoin is een ander paradigma en dan gaan veel mensen die vast zitten in hun denken van in paniek raken en hard schreeuwen.

Voor Bitcoin maakt het allemaal geen ene moer uit. Lees de whitepaper, doe je onderzoek, pak je rekenmachine en je zult jezelf overtuigen. Begrijp je het niet? Probeer het dan nog eens of ga lekker beleggen in bedrijven ofzo. ^p^
Je komt anders behoorlijk ziedend over.

Misschien toch iets teveel genvesteerd en nu paniek?
No bitch to me
pi_216864352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:28 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Je komt anders behoorlijk ziedend over.

Misschien toch iets teveel genvesteerd en nu paniek?
Nou dan begrijp je me verkeerd, ik ben niet ziedend en al helemaal niet in paniek!

Gelukkig heb ik helemaal niets "geinvesteerd"
pi_216864413
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:31 schreef achtja het volgende:

[..]
Nou dan begrijp je me verkeerd, ik ben niet ziedend en al helemaal niet in paniek!

Gelukkig heb ik helemaal niets "geinvesteerd"
:D
No bitch to me
pi_216864531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:40 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
:D
Dat is ook weer zo iets, investeren..

Kijk: het lijkt erop dat veel mensen mijn posts nogal persoonlijk nemen. Anderen noemen ze ziedend of lomp. Doe dat alsjeblieft niet.. je maakt jezelf dan nu en helemaal in de toekomst belachelijk. Je komt er vanzelf wel, tenminste als je verder wilt komen in je financiele leven. Daar gaan deze topics ook over, elkaar helpen.

Je kunt ook gewoon lekker oubollig blijven investeren in op fiat gebasseerde bedrijven met CEO's die je niet kent en waarvan de grillen niet kent.. of lekker in goud gaan ofzo.. kortom, investeren in iets waar jij geen controle over hebt hoeft gelukkig al 15 jaar niet meer.

Bitcoin is energie en iets wat al die bedrijven nodig hebben is ENERGIE. Het geluk heb je dat het merendeel van de mensen DIT punt niet begrijpt en allemaal omwegen met fiat maakt. Bitcoin put direct zonder verlies uit het energieveld. Dit energieveld kunt je zonder verlies met lichtsnelheid versturen, OMG! valt het kwartje?

Niet dat je controle hebt over het Bitcoin netwerk, dat zou wat zijn zeg! Dan zou het ook gelijk al zijn waarde verliezen. Wel heb je controle over je eigen sats.. (laten we het klein houden)

Omdat je dan uiteindelijk, na de duizenden uren die je erin hebt gestoken (want wie gaat zomaar blind ergens mee bezig?) erachter komt dat er niets anders bestaat dan Bitcoin snap je dat we in een ander paradigme zitten en dat het dus geen investeren is.. net zoals je niet investeerd in de euro (als je europeaan bent) , of dollar..

Nou goed, ik wens jullie al het succes van de wereld toe.. en wijsheid! Gelukkig was Satoshi wijs genoeg en kun je gewoon je zegeningen tellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door achtja op 28-02-2025 16:00:48 ]
pi_216864582
Bitcoin is a swarm of cyber hornets serving the goddess of wisdom, feeding on the fire of truth, exponentially growing ever smarter, faster, and stronger behind a wall of encrypted energy.

(Lol)
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216864619
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:02 schreef Mortaxx het volgende:
Bitcoin is a swarm of cyber hornets serving the goddess of wisdom, feeding on the fire of truth, exponentially growing ever smarter, faster, and stronger behind a wall of encrypted energy.

(Lol)
F*cking cyber hornets die in het vacuuum met lichtsnelheid kunnen vliegen!

Omg, MINDBLOWING!

^p^
pi_216864812
Trump en Musk hebben mijn leven verwoest :(
pi_216864842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:27 schreef FundsAreSafu het volgende:
Iedere keer als je een Tesla ziet even een sleutel erlangs halen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216864867
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Tijd dat Kameraad Xi de Teslafabriek in Shanghai nationaliseert, daar worden meer dan de helft van alle Teslas geproduceerd
pi_216864888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Tijd dat Kameraad Xi de Teslafabriek in Shanghai nationaliseert, daar worden meer dan de helft van alle Teslas geproduceerd
Kijk naar wat je zelf kan doen!
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 16:53:02 #251
18653 crew  D.
pi_216865072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:27 schreef FundsAreSafu het volgende:
Beetje voorbarig :Y
pi_216865245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:55 schreef achtja het volgende:

[..]
Dat is ook weer zo iets, investeren..

Kijk: het lijkt erop dat veel mensen mijn posts nogal persoonlijk nemen. Anderen noemen ze ziedend of lomp. Doe dat alsjeblieft niet.. je maakt jezelf dan nu en helemaal in de toekomst belachelijk. Je komt er vanzelf wel, tenminste als je verder wilt komen in je financiele leven. Daar gaan deze topics ook over, elkaar helpen.

Je kunt ook gewoon lekker oubollig blijven investeren in op fiat gebasseerde bedrijven met CEO's die je niet kent en waarvan de grillen niet kent.. of lekker in goud gaan ofzo.. kortom, investeren in iets waar jij geen controle over hebt hoeft gelukkig al 15 jaar niet meer.

Bitcoin is energie en iets wat al die bedrijven nodig hebben is ENERGIE. Het geluk heb je dat het merendeel van de mensen DIT punt niet begrijpt en allemaal omwegen met fiat maakt. Bitcoin put direct zonder verlies uit het energieveld. Dit energieveld kunt je zonder verlies met lichtsnelheid versturen, OMG! valt het kwartje?

Niet dat je controle hebt over het Bitcoin netwerk, dat zou wat zijn zeg! Dan zou het ook gelijk al zijn waarde verliezen. Wel heb je controle over je eigen sats.. (laten we het klein houden)

Omdat je dan uiteindelijk, na de duizenden uren die je erin hebt gestoken (want wie gaat zomaar blind ergens mee bezig?) erachter komt dat er niets anders bestaat dan Bitcoin snap je dat we in een ander paradigme zitten en dat het dus geen investeren is.. net zoals je niet investeerd in de euro (als je europeaan bent) , of dollar..

Nou goed, ik wens jullie al het succes van de wereld toe.. en wijsheid! Gelukkig was Satoshi wijs genoeg en kun je gewoon je zegeningen tellen.
Ik weet niet wat deze guy neemt, maar doe mij er maar 2.
pi_216865252
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Lol rij even langs bij de Tesla dealer,

Hele parkeerterrein staat VOL met Tesla's!! niet aan de straat stenen kwijt te raken! Daarbij is ook een auto (net als beleggingen) GEEN investering.

Investeren doe je in een waterput
pi_216865710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 07:30 schreef wpor het volgende:

[..]
Ik denk, en dat meen ik, dat de kans groter is dat het nog 4 jaar duurt. De top is geweest. Sommigen verkopen, velen houden vast omdat ze er eerder meer voor konden krijgen en het nu zonde vinden te verkopen. Hopend op toch weer een ommeslag. Maar die zitten de rit naar beneden helemaal uit. Been there done that. Tot over 4 jaar!
Haha, nee joh. Grappig al die paniek elke keer als de markt een keer aan de boom schudt.
pi_216865793
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Haha, nee joh. Grappig al die paniek elke keer als de markt een keer aan de boom schudt.
BehoorlijkKritisch zie je eerdaags niet meer terug: https://www.telegraaf.nl/(...)-energie-te-voorzien
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:08:30 #256
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216865805
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou, die NK rip is wel meer dan even aan de boom schudden.
Het is een signaal.
Een signaal dat crypto helemaal niet zo veilig is als beweerd.
pi_216866233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:58 schreef Scorpie het volgende:
Wijf verkocht

All in op Bitcoin gegaan

To the moon

1M
Wijf terug gekocht

50% extra winst gepakt

To the moon

1M
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:18:11 #258
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216871615
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wijf terug gekocht

50% extra winst gepakt

To the moon

1M
Lekker maat

check deze @Mortaxx
graag op anoniem
  zaterdag 1 maart 2025 @ 06:51:04 #259
479315 SuperNeger
pi_216874331
XRP blijft het goed doen _O_
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_216876038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 06:51 schreef SuperNeger het volgende:
Ja geweldig.
XRP staat 29% lager dan een maand geleden.
pi_216876067
Ik moet zeggen dat BNB zich aardig staande houdt in deze hele shitshow.
pi_216877321
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja geweldig.
XRP staat 29% lager dan een maand geleden.
Precies dit! En als je vroeger BTC had gekocht had je nu minder XRP en meer BTC!
pi_216877384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 06:51 schreef SuperNeger het volgende:
Ik dacht dat wel elkaar begrepen maar je gaat gewoon verder met je act.
What Would Goku Do
  zaterdag 1 maart 2025 @ 11:50:39 #264
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216877393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:35 schreef De_Pel het volgende:
HEE BEDANKT HE CRYPTOKONING TRUMP!!

Ondertussen BTC -25% en Alts -40% in een maand.
Uitzoomen, niet naar maandkoersen kijken. Waar was de koers nu geweest als Harris had gewonnen? (wat ikzelf liever had gezien, gezien de geo-politieke onrust nu)

En uiteindelijk moet Bitcoin niet politiek zijn, over 4 jaar is er een andere US president.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_216883037
Mooi! De rechter heeft de vloer aangeveegd met de SEC, de zaak tegen Richard Heart en de software producten HEX, PulseChain en PulseX zijn voorbij. De rechter heeft de motion to dismiss goedgekeurd. Hoppa. HEX is geen security. De zaak is gewonnen en niet simpelweg gedropt door de SEC. Wat een onnodige geldverspilling en gedoe zeg.
pi_216883051
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

En uiteindelijk moet Bitcoin niet politiek zijn, over 4 jaar is er een andere US president.
Dat moeten we natuurlijk nog maar zien :X
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 maart 2025 @ 16:34:18 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216896009
XRP heeft de memo gemist dat alles rood moet zijn en blijven volgens mij.

Was inmiddels mijn grootste bag, dus hier ga ik niet over klagen :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 16:45:10 #268
18653 crew  D.
pi_216896153
Cardano +30% in 10 minuten _O-
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 16:49:39 #269
236264 crew  capricia
pi_216896209
twitter

Gefeliciteerd! *O*
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216896240
Toch nog positief Trump nieuws
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 16:53:53 #271
18653 crew  D.
pi_216896250
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:49 schreef capricia het volgende:
[ x ]

Gefeliciteerd! *O*
Het gerucht gaat al dat ie gehackt is en dat het dus fake is :P
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 16:54:49 #272
236264 crew  capricia
pi_216896257
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:53 schreef D. het volgende:

[..]
Het gerucht gaat al dat ie gehackt is en dat het dus fake is :P
-O-
Nog geen moon, dus?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 16:57:56 #273
18653 crew  D.
pi_216896310
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]
-O-
Alles weer in mineur.
Even wachten op iets meer bevestiging.
Weet wel dat Trump gisteren met o.a. Charles van Cardano een meeting gehad heeft, dus was al in afwachting van (goed) nieuws :Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 maart 2025 @ 17:08:44 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216896453
Ik had schijnbaar een order op de ETH/XRP markt staan die is ingewilligd.

Weet niet of ik daar nou vrolijk van moet worden :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:17:25 #275
18653 crew  D.
pi_216896529
Wel +50% in een uurtje 8-)
pi_216896588
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:17 schreef D. het volgende:
Wel +50% in een uurtje 8-)
Organische groei😏
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 maart 2025 @ 17:30:33 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216896674
Dit is wel een zeer zeldzaam verschijnsel; dat ik eens in een goede markt ben gestapt.

Afgelopen dinsdag een hele zooi XRPs gekocht, die timing was echt briljant _O_
Dus het zal nu wel in elkaar donderen voordat ik er ook maar iets van verkocht heb.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:34:33 #278
18653 crew  D.
pi_216896728
20% in BTC omgezet :Y
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:38:49 #279
236264 crew  capricia
pi_216896798
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Dit is wel een zeer zeldzaam verschijnsel; dat ik eens in een goede markt ben gestapt.

Afgelopen dinsdag een hele zooi XRPs gekocht, die timing was echt briljant _O_
Dus het zal nu wel in elkaar donderen voordat ik er ook maar iets van verkocht heb.
Ik vind het vooral erg zeldzaam dat ie eerst zo ontzettend gezakt is de afgelopen dagen.
Zodat iedereen even goed in kon stappen.
Wat een toeval h. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216896843
Poepoe, verkoop je BTC nu maar!! het gaat toch naar 0 !!
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:44:33 #281
18653 crew  D.
pi_216896887
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:41 schreef achtja het volgende:
Je medicijnen niet gehad?
pi_216896918
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:44 schreef D. het volgende:

[..]
Je medicijnen niet gehad?
Medicijnen ja! heb ik nodig, ik word aan alle kanten kort gehouden..

Denk ik eens een leuk topic aan te maken in BTC mag het van jou weer niet omdat je zo'n mooi verzameltopic van 10 jaar oud hebt gemaakt. Alle respect hoor, maar toch..

En door @CoolGuy word ik achterna gezeten omdat hij overal Bitcoin ziet! Hij heeft zeker te vroeg verkocht LOL

Mensen denk toch na! Je kunt maar in 1 huis tegelijkertijd wonen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 maart 2025 @ 17:47:00 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216896920
Voelt wel een beetje als bloedgeld dit.

* Nattekat stopt de winsten in MINA
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216896932
ADA vroem :D
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:54:40 #285
236264 crew  capricia
pi_216897011
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:41 schreef achtja het volgende:
Voor mensen die weten hoe ze moeten investeren is dit een mooi ritje omhoog. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216897018
Wat een kermis.
pi_216897021
Oja, ging er even om omdat dit forum echt dood is @D. maargoed ik neem aan dat je de feedback begrepen hebt en gewoon mee dealt.

BTC doet zo'n pijn!
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:57:42 #288
18653 crew  D.
pi_216897035
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:55 schreef achtja het volgende:
Oja, ging er even om omdat dit forum echt dood is @:D. maargoed ik neem aan dat je de feedback begrepen hebt en gewoon mee dealt.

BTC doet zo'n pijn!
Geen idee wat er pijn doet, ik ben nuchter :Y
pi_216897077
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:57 schreef D. het volgende:

[..]
Geen idee wat er pijn doet, ik ben nuchter :Y
Nuchter kun je de pijn niet verdragen, maar misschien heb jij het licht gezien!
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:01:06 #290
236264 crew  capricia
pi_216897087
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:00 schreef achtja het volgende:

[..]
Nuchter kun je de pijn niet verdragen, maar misschien heb jij het licht gezien!
Welke pijn?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:01:59 #291
18653 crew  D.
pi_216897107
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke pijn?
En welk licht? :D
pi_216897145
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke pijn?
De pijn van de waarheid, veel gebruikers kunnen dit niet aan, dat is wel duidelijk.

Bitcoin
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:04:02 #293
236264 crew  capricia
pi_216897163
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:03 schreef achtja het volgende:

[..]
De pijn van de waarheid, veel gebruikers kunnen dit niet aan, dat is wel duidelijk.

Bitcoin
Nou, succes met je leven verder.
Ik ga nog even genieten van mijn investeringen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216897178
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:03 schreef achtja het volgende:

[..]

Bitcoin
No pain no gain
pi_216897187
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, succes met je leven verder.
Ik ga nog even genieten van mijn investeringen.
Laat het ons weten @capricia want volgens mijn excel maak je alleen maar verlies!

Genieten is van korte duur.
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:05:38 #296
45833 crew  Fogel
pi_216897205
Bitcoin is de waarheid?

* Fogel snapt er geen donder van… mag het licht aan?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroati, Sloveni, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_216897221
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef Fogel het volgende:
Bitcoin is de waarheid?

Keiharde waarheid waar je geen licht voor nodig hebt.

Correct me if I'm wrong! ^p^
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:07:27 #298
18653 crew  D.
pi_216897255
quote:
Bitcoin is de waarheid?

Je moet het dan wel verkopen, zegt ie :Y
pi_216897265
quote:
Bitcoin is de waarheid?

Bitcoin is de Weg, de Waarheid en het Leven, aldus achtja
pi_216897271
Onze eigenste echte Bitcoin-Jehova
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:08:34 #301
18653 crew  D.
pi_216897272
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:06 schreef achtja het volgende:

[..]
Keiharde waarheid waar je geen licht voor nodig hebt.

Correct me if I'm wrong! ^p^
Als jouw posts nou een beetje op elkaar aansloten dan konden we er wellicht nog wat van maken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')