Puur als hedge tegen inflatie moet je eigenlijk goud kopen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar mijn vraag is dan: waar gaat het geld heen?
De beurs doet het ook slecht.
Je geld parkeren op de bank geeft ontwaarding. Al doet Buffet dat wel.
Waar gaat het dan heen?
Vooral de mensen die crypto nu lachwekkend noemen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:43 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mensen kopen liever in als de koers hoog staat
Naja het was altijd wel een enormgroot risico en nog steeds. Daarom leg nooit een enorm groot bedrag in tenzij je het kan veroorloven. Misschien een paar mensen die er vroeg bij waren, maar je ziet het hoe super gevoelig het is. Orange man hoeft maar een scheet te laten en crypto begint met omvallenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:05 schreef Jeo_Boden het volgende:
Corrigeer me als ik het mis heb. Ik denk dat crypto-handel voor 2017 erg makkelijk was. Alles steeg wel. Iedereen die in die periode tonnen winst behaalde, voelt zich nu natuurlijk een crypto-genie. Terwijl dit meer te maken had met geluk dan met skill. Tegenwoordig is de markt moeilijker te timen. 95% van degenen die nu instappen verliest geld met crypto.
Ik moet toegeven ik ben zelf zeer slecht met crypto. Ik win letterlijk niets.
Eke maand geld inleggen dat je kunt missen, dan kun je ook niet nat gaanquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Naja het was altijd wel een enormgroot risico en nog steeds. Daarom leg nooit een enorm groot bedrag in tenzij je het kan veroorloven. Misschien een paar mensen die er vroeg bij waren, maar je ziet het hoe super gevoelig het is. Orange man hoeft maar een scheet te laten en crypto begint met omvallen
Crypto is voor gokkers, gokverslaafden en junkies.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Eke maand geld inleggen dat je kunt missen, dan kun je ook niet nat gaan
Buy de dipquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:22 schreef achtja het volgende:
[..]
Crypto is voor gokkers, gokverslaafden en junkies.
Bitcoin is al 15 jaar zekerheid, we gaan naar oneindig.
Correct me if i'm wrong
Buy high sell lowquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:22 schreef achtja het volgende:
[..]
Crypto is voor gokkers, gokverslaafden en junkies.
Bitcoin is al 15 jaar zekerheid, we gaan naar oneindig.
Correct me if i'm wrong
Nou, ook voor 2017 hebben we erg 'slechte' maanden gehad:quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:05 schreef Jeo_Boden het volgende:
Corrigeer me als ik het mis heb. Ik denk dat crypto-handel voor 2017 erg makkelijk was. Alles steeg wel. Iedereen die in die periode tonnen winst behaalde, voelt zich nu natuurlijk een crypto-genie. Terwijl dit meer te maken had met geluk dan met skill. Tegenwoordig is de markt moeilijker te timen. 95% van degenen die nu instappen verliest geld met crypto.
Ik moet toegeven ik ben zelf zeer slecht met crypto. Ik win letterlijk niets.
BTC komt wel terug.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:
Alle paniekvogels zien dit als een moment om te schijten op BTC; alle verstandige mensen weten dat dit hét moment is om te kopen.
Stel jezelf eens de simpele vraag: denk je dat BTC nu alleen maar dipt en dus niet meer boven de 84k uitkomt? Ik denk het niet
richting 50kquote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
BTC komt wel terug.
Maar het is wel schrikken, hoe ver dalen we nog? Hoe lang duurt het? gaat het weer 2 jaar duren?
We hadden gehoopt op tropische tijden met Trump.
Maar wat er niet is, kan nog komen.
Ik kijk het nog ff aan voor ik weer bijkoop. Salaris is er wel inmiddelsquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:
Alle paniekvogels zien dit als een moment om te schijten op BTC; alle verstandige mensen weten dat dit hét moment is om te kopen.
Stel jezelf eens de simpele vraag: denk je dat BTC nu alleen maar dipt en dus niet meer boven de 84k uitkomt? Ik denk het niet
Goed idee!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik kijk het nog ff aan voor ik weer bijkoop. Salaris is er wel inmiddels
Nee, je koopt van andere gebruikers. Makers plaatsen orders in het orderboek en takers nemen deze orders af.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:44 schreef Jeo_Boden het volgende:
Als je crypto koopt op een exchange zoals op Bitvavo. Koop je dan de bag van de exchange, zoals je de dollars koopt bij een fysieke geldwisselkantoor?
Misschien wel, maar so what? Bitcoin leunt natuurlijk behoorlijk zwaar op mensen die vooral de 'swings' willen pakken. En dan gokken ze op een lage fase tijdens inkoop en een hoge fase tijden verkoop. Als je gewoon wat langer durft vast te houden kom je bijna gegarandeerd hoger uit. Ik heb me gefaseerd ingekocht en kom er de komende jaren gewoon niet aan. Hoog, laag; i don't give a f*ck. Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat het op de middellange tot lange termijn gaat stijgen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
BTC komt wel terug.
Maar het is wel schrikken, hoe ver dalen we nog? Hoe lang duurt het? gaat het weer 2 jaar duren?
We hadden gehoopt op tropische tijden met Trump.
Maar wat er niet is, kan nog komen.
Ik wel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:20 schreef MaximumRush het volgende:
Zo'n daling is iedere keer weer een klap in m'n gezicht, en een les dat ik mijn vermogen meer moet diversificeren. Heb ik dat gedaan na 8 jaar? Absoluut niet.
Jij snapt er echt werkelijk helemaal niks van met je dipjes :’) kom maar terug als je een financiële crisis hebt meegemaakt tijdens je beleggingsperiode. Dan krijg je buikpijn van het lachen om wat jij nu ‘een dip’ noemt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar alleen Rheinmetall gaat lekker op het moment. De World Index maakt ook een dipje. Oh, en ASWC gaat ook goed. Al die defensie trackers doen het prima.
Ik moet bij BTC altijd opletten dat ik niet teveel koop. Dus dat mn totale portefeuille uit balans is. Want ik wil er maar voor een X procent aan blootgesteld zijn.![]()
Toen was ik er mooi op tijd uit. Geen buikpijn zoals jij dus had.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jij snapt er echt werkelijk helemaal niks van met je dipjes :’) kom maar terug als je een financiële crisis hebt meegemaakt tijdens je beleggingsperiode. Dan krijg je buikpijn van het lachen om wat jij nu ‘een dip’ noemt.
Waren er maar meer mensen zoals jijquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar alleen Rheinmetall gaat lekker op het moment. De World Index maakt ook een dipje. Oh, en ASWC gaat ook goed. Al die defensie trackers doen het prima.
Ik moet bij BTC altijd opletten dat ik niet teveel koop. Dus dat mn totale portefeuille uit balans is. Want ik wil er maar voor een X procent aan blootgesteld zijn.![]()
Je bent vrij open over je manier van beleggen; dat is wel leuk om te zien, maar het is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van 'timing the market' ipv 'time in the market' wat je laat zien. Daar haal je heel vaak een klein beetje rendement mee, maar op een dag stopt dat. Het is een beetje als constant geld zetten op winst voor Ajax. De quotering is vrij laag, maar op een dag verlies je wat je in al die tijd hebt opgebouwd.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen was ik er mooi op tijd uit. Geen buikpijn zoals jij dus had.![]()
Dit, 99% verliest ook netto over die 5 jaarquote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je bent vrij open over je manier van beleggen; dat is wel leuk om te zien, maar het is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van 'timing the market' ipv 'time in the market' wat je laat zien. Daar haal je heel vaak een klein beetje rendement mee, maar op een dag stopt dat. Het is een beetje als constant geld zetten op winst voor Ajax. De quotering is vrij laag, maar op een dag verlies je wat je in al die tijd hebt opgebouwd.
Andersom gezegd: waarom ga je er telkens weer uit? We gaan er toch allemaal vanuit dat de koers over 5 jaar hoger is dan die nu is? Door telkens te verkopen committeer je jezelf ook telkens tot opnieuw inkopen; en elke keer als je inkoopt is de prijs weer hoger dan de voorgaande keren (gemiddeld gezien). Het is statistisch gezien natuurlijk geen ontzettend handige manier van beleggen.
Daar weet jij niks van.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:47 schreef achtja het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic heeft nu minder Bitcoin dan dat ze 5 jaar geleden hadden kunnen hebben.
Wat ben je toch een lompe hork. Kan je nou nooit eens normaal doen?quote:Snap je dat niet? Dan kun je beter gewoon huisvrouw blijven.
Ik ben gewoon huisvrouw.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:47 schreef achtja het volgende:
[..]
Dit, 99% verliest ook netto over die 5 jaar
Iedereen in dit topic heeft nu minder Bitcoin dan dat ze 5 jaar geleden hadden kunnen hebben.
Om dit te kunnen begrijpen moet je echt buiten jezelf stappen.
Hoog inkopen om jezelf dan te verplichten dat je bij laag niet kan verkopen traint je brein het snelste om in de mindset te komen waar je in moet komen wil je in de toekomst de inflatie kunnen verslaan (10% reken ik even mee).
Je moet geen emoties hebben.. niet spreiden.. De wereld is aan het veranderen.. de GEHELE MARKT gaat naar Bitcoin.
Snap je dat niet? Dan kun je beter gewoon huisvrouw blijven.
Ze zijn voornamelijk erg emotioneel. Altijd een slechte combi. Emoties en de beurs.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:58 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zijn mensen die overtuigd zijn van bitcoin altijd zo ziedend?
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar weet jij niks van.
[..]
Wat ben je toch een lompe hork. Kan je nou nooit eens normaal doen?
Nou dan begrijp jij het blijkbaar ook niet, want je had 5 jaar geleden best meer of minder kunnen hebben. Lezen wat ik schrijf, en dan intepreteren.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar weet jij niks van.
[..]
Wat ben je toch een lompe hork. Kan je nou nooit eens normaal doen?
Maar ze zijn altijd overtuigd waarom dan emotioneel worden?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn voornamelijk erg emotioneel. Altijd een slechte combi. Emoties en de beurs.
Mensen die boos doen zijn niet overtuigd.. het zijn vaak de wannabee's die gewoon hun emoties niet de baas kunnen. Het is ook lastig om erachter te komen dat je 15 jaar fout hebt gezeten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:07 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Maar ze zijn altijd overtuigd waarom dan emotioneel worden?
Als het omlaag gaat zijn ze blij want kunnen ze goedkoop kopen en als het omhoog gaat hebben ze veel geld en zijn ze ook blij.
En toch nog altijd zo boos doen...
Je komt anders behoorlijk ziedend over.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:13 schreef achtja het volgende:
[..]
Mensen die boos doen zijn niet overtuigd.. het zijn vaak de wannabee's die gewoon hun emoties niet de baas kunnen. Het is ook lastig om erachter te komen dat je 15 jaar fout hebt gezeten.
Dat soort dingen gebeuren eigenlijk ook nooit, Jezus is niet bewezen bijvoorbeeld.. ok het vliegtuig is uitgevonden, dat zou je kunnen vergelijken.
Bitcoin is een ander paradigma en dan gaan veel mensen die vast zitten in hun denken van in paniek raken en hard schreeuwen.
Voor Bitcoin maakt het allemaal geen ene moer uit. Lees de whitepaper, doe je onderzoek, pak je rekenmachine en je zult jezelf overtuigen. Begrijp je het niet? Probeer het dan nog eens of ga lekker beleggen in bedrijven ofzo.
Nou dan begrijp je me verkeerd, ik ben niet ziedend en al helemaal niet in paniek!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:28 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Je komt anders behoorlijk ziedend over.
Misschien toch iets teveel geïnvesteerd en nu paniek?
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:31 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou dan begrijp je me verkeerd, ik ben niet ziedend en al helemaal niet in paniek!
Gelukkig heb ik helemaal niets "geinvesteerd"
Dat is ook weer zo iets, investeren..quote:
F*cking cyber hornets die in het vacuuum met lichtsnelheid kunnen vliegen!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:02 schreef Mortaxx het volgende:
Bitcoin is a swarm of cyber hornets serving the goddess of wisdom, feeding on the fire of truth, exponentially growing ever smarter, faster, and stronger behind a wall of encrypted energy.
(Lol)
Iedere keer als je een Tesla ziet even een sleutel erlangs halenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:27 schreef FundsAreSafu het volgende:
Trump en Musk hebben mijn leven verwoest
Tijd dat Kameraad Xi de Teslafabriek in Shanghai nationaliseert, daar worden meer dan de helft van alle Teslas geproduceerdquote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Iedere keer als je een Tesla ziet even een sleutel erlangs halen
Kijk naar wat je zelf kan doen!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Tijd dat Kameraad Xi de Teslafabriek in Shanghai nationaliseert, daar worden meer dan de helft van alle Teslas geproduceerd
Beetje voorbarigquote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:27 schreef FundsAreSafu het volgende:
Trump en Musk hebben mijn leven verwoest
Ik weet niet wat deze guy neemt, maar doe mij er maar 2.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:55 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo iets, investeren..
Kijk: het lijkt erop dat veel mensen mijn posts nogal persoonlijk nemen. Anderen noemen ze ziedend of lomp. Doe dat alsjeblieft niet.. je maakt jezelf dan nu en helemaal in de toekomst belachelijk. Je komt er vanzelf wel, tenminste als je verder wilt komen in je financiele leven. Daar gaan deze topics ook over, elkaar helpen.
Je kunt ook gewoon lekker oubollig blijven investeren in op fiat gebasseerde bedrijven met CEO's die je niet kent en waarvan de grillen niet kent.. of lekker in goud gaan ofzo.. kortom, investeren in iets waar jij geen controle over hebt hoeft gelukkig al 15 jaar niet meer.
Bitcoin is energie en iets wat al die bedrijven nodig hebben is ENERGIE. Het geluk heb je dat het merendeel van de mensen DIT punt niet begrijpt en allemaal omwegen met fiat maakt. Bitcoin put direct zonder verlies uit het energieveld. Dit energieveld kunt je zonder verlies met lichtsnelheid versturen, OMG! valt het kwartje?
Niet dat je controle hebt over het Bitcoin netwerk, dat zou wat zijn zeg! Dan zou het ook gelijk al zijn waarde verliezen. Wel heb je controle over je eigen sats.. (laten we het klein houden)
Omdat je dan uiteindelijk, na de duizenden uren die je erin hebt gestoken (want wie gaat zomaar blind ergens mee bezig?) erachter komt dat er niets anders bestaat dan Bitcoin snap je dat we in een ander paradigme zitten en dat het dus geen investeren is.. net zoals je niet investeerd in de euro (als je europeaan bent) , of dollar..
Nou goed, ik wens jullie al het succes van de wereld toe.. en wijsheid! Gelukkig was Satoshi wijs genoeg en kun je gewoon je zegeningen tellen.
Lol rij even langs bij de Tesla dealer,quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Iedere keer als je een Tesla ziet even een sleutel erlangs halen
Haha, nee joh. Grappig al die paniek elke keer als de markt een keer aan de boom schudt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 07:30 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik denk, en dat meen ik, dat de kans groter is dat het nog 4 jaar duurt. De top is geweest. Sommigen verkopen, velen houden vast omdat ze er eerder meer voor konden krijgen en het nu zonde vinden te verkopen. Hopend op toch weer een ommeslag. Maar die zitten de rit naar beneden helemaal uit. Been there done that. Tot over 4 jaar!
BehoorlijkKritisch zie je eerdaags niet meer terug: https://www.telegraaf.nl/(...)-energie-te-voorzienquote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Haha, nee joh. Grappig al die paniek elke keer als de markt een keer aan de boom schudt.
Nou, die NK rip is wel meer dan even aan de boom schudden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Haha, nee joh. Grappig al die paniek elke keer als de markt een keer aan de boom schudt.
Wijf terug gekochtquote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:58 schreef Scorpie het volgende:
Wijf verkocht
All in op Bitcoin gegaan
To the moon
1M
Lekker maatquote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wijf terug gekocht
50% extra winst gepakt
To the moon
1M
Precies dit! En als je vroeger BTC had gekocht had je nu minder XRP en meer BTC!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja geweldig.
XRP staat 29% lager dan een maand geleden.
Uitzoomen, niet naar maandkoersen kijken. Waar was de koers nu geweest als Harris had gewonnen? (wat ikzelf liever had gezien, gezien de geo-politieke onrust nu)quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:35 schreef De_Pel het volgende:
HEE BEDANKT HE CRYPTOKONING TRUMP!!
Ondertussen BTC -25% en Alts -40% in een maand.
Dat moeten we natuurlijk nog maar zienquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
En uiteindelijk moet Bitcoin niet politiek zijn, over 4 jaar is er een andere US president.
quote:Op zondag 2 maart 2025 16:53 schreef D. het volgende:
[..]
Het gerucht gaat al dat ie gehackt is en dat het dus fake is
Even wachten op iets meer bevestiging.quote:
Ik vind het vooral erg zeldzaam dat ie eerst zo ontzettend gezakt is de afgelopen dagen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Dit is wel een zeer zeldzaam verschijnsel; dat ik eens in een goede markt ben gestapt.
Afgelopen dinsdag een hele zooi XRPs gekocht, die timing was echt briljant
Dus het zal nu wel in elkaar donderen voordat ik er ook maar iets van verkocht heb.
Je medicijnen niet gehad?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:41 schreef achtja het volgende:
Poepoe, verkoop je BTC nu maar!! het gaat toch naar 0 !!
Medicijnen ja! heb ik nodig, ik word aan alle kanten kort gehouden..quote:
Voor mensen die weten hoe ze moeten investeren is dit een mooi ritje omhoog.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:41 schreef achtja het volgende:
Poepoe, verkoop je BTC nu maar!! het gaat toch naar 0 !!
Geen idee wat er pijn doet, ik ben nuchterquote:Op zondag 2 maart 2025 17:55 schreef achtja het volgende:
Oja, ging er even om omdat dit forum echt dood is @:D. maargoed ik neem aan dat je de feedback begrepen hebt en gewoon mee dealt.
BTC doet zo'n pijn!
Welke pijn?quote:Op zondag 2 maart 2025 18:00 schreef achtja het volgende:
[..]
Nuchter kun je de pijn niet verdragen, maar misschien heb jij het licht gezien!
Nou, succes met je leven verder.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:03 schreef achtja het volgende:
[..]
De pijn van de waarheid, veel gebruikers kunnen dit niet aan, dat is wel duidelijk.
Bitcoin
No pain no gainquote:Op zondag 2 maart 2025 18:03 schreef achtja het volgende:
[..]
De pijn van de waarheid, veel gebruikers kunnen dit niet aan, dat is wel duidelijk.
Bitcoin
Laat het ons weten @capricia want volgens mijn excel maak je alleen maar verlies!quote:Op zondag 2 maart 2025 18:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, succes met je leven verder.
Ik ga nog even genieten van mijn investeringen.
Keiharde waarheid waar je geen licht voor nodig hebt.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef Fogel het volgende:
Bitcoin is de waarheid?
* Fogel snapt er geen donder van… mag het licht aan?
Je moet het dan wel verkopen, zegt iequote:Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef Fogel het volgende:
Bitcoin is de waarheid?
Bitcoin is de Weg, de Waarheid en het Leven, aldus achtjaquote:Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef Fogel het volgende:
Bitcoin is de waarheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |