Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:The Price of Trump’s Power Politics
To earn Trump’s respect, U.S. allies must demonstrate strength. Whether they have the capacity to do so is an open question. First, they must recognize that the era of Pax Americana is over and the era of power politics has returned. The one thing Trump understands is power—and if U.S. allies work together, they can confront him with plenty of their own.
If they succeed in mobilizing their resources collectively, they may also be able to blunt some of Trump’s worst foreign-policy impulses. That may in turn create the opportunity down the road to forge a new global order that matches Pax Americana’s record for peace and prosperity. But if they fail, a darker era of unchecked power politics awaits—one that is less prosperous and more dangerous for all.
Net zo erg is een VS dat wel in de Navo blijft maar in de praktijk niet de politieke wil heeft om mee te vechten als dat nodig is.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Kan niet zo snel een stevige bron vinden, maar deze personen zijn geen random Twitteraars. En gezien wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd ligt het in de lijn der verwachting dat Trump dit wil.
Meerderheid Congres zal wellicht geen voorstander zijn, maar dat heeft op dit moment weinig in de pap te brokkelen. Bovendien is de VS er de facto uit als de president weigert de NAVO te blijven steunen.
Dan zie ik niet zo snel vrede ontstaan. Simpel.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Kan niet zo snel een stevige bron vinden, maar deze personen zijn geen random Twitteraars. En gezien wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd ligt het in de lijn der verwachting dat Trump dit wil.
Meerderheid Congres zal wellicht geen voorstander zijn, maar dat heeft op dit moment weinig in de pap te brokkelen. Bovendien is de VS er de facto uit als de president weigert de NAVO te blijven steunen.
Mike Lee.. Dan noem je ook wel iemand, de man is wel een lul eerste klas.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De miljardairscoup van 2025quote:Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yeah, good luck with that. De oligarchen gaan nooit meer vrijwillig de macht uit handen geven.
De enige manier waarop dat gebeurt is revolutie.
De echte 'Gulf of America':
[ x ]
Precies, het zijn ook nog eens dingen die ze wel degelijk ambieerden, maar al die dingen worden door de andere helft als 'gutmensch-activiteiten' gezien. Als men zelfs al tegen mensenrechten loopt te schoppen, kun je nagaan bij al die andere dingen.quote:Op maandag 17 februari 2025 06:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je noemt feitelijk niets dat had kunnen voorkomen dat Trump de overheid sloopt.
Ze hadden natuurlijk altijd al de touwtjes in handen, maar nu stropen ze de mouwen echt op.quote:
Wel vreemd, ik las juist van NMB-ers dat ie dat nooit ging doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Fok! AMV is inderdaad internationaal bekend bij wereldleiders.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net zo erg is een VS dat wel in de Navo blijft maar in de praktijk niet de politieke wil heeft om mee te vechten als dat nodig is.
Poetin en Xi lezen dit ook.
Ik hoop dat ze in Taiwan ook snappen dat de kans dat de VS ze komt redden van een Chinese invasie heel klein is.
Dat moet Europa gaan doen als het aan Trump ligt, ook al mogen we niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Oekraïne gaat natuurlijk niet tekenen voor vrede als de VS geen garanties geeft op te treden als Putin alsnog doorgaat met aanvallen of weer aan gaat vallen.
Nu ben ik geen gamer, maar zou het ja?quote:Op maandag 17 februari 2025 08:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, het zijn ook nog eens dingen die ze wel degelijk ambieerden, maar al die dingen worden door de andere helft als 'gutmensch-activiteiten' gezien. Als men zelfs al tegen mensenrechten loopt te schoppen, kun je nagaan bij al die andere dingen.
Betere bescherming arbeiders is voor MAGA absoluut geen streven, ze juichen bij het afbreken van Unions. Dat terwijl de arbeidsomstandigheden al enorm kut waren. Het laatste beetje hulp gaat helemaal weg. Ik hoop niet overigens dat MAGA-spelers graag GTA spelen, want ik zie later dit jaar gebeuren dat Trump die game gaat bannen ivm 'games zijn te gewelddadig'.
Fraude!quote:“As part of our commitment to improving opportunity for women everywhere, this Thursday we are launching the first ever government-wide initiative focused on economic empowerment for women in developing countries”
Days later in the Oval Office, joined by Ivanka Trump, top officials and women directly impacted by US funding for women’s economic empowerment abroad, he signed a presidential memorandum establishing W-GDP, the Women’s Global Development and Prosperity initiative, calling it a matter of national security and a “tremendous step for women.”
Ja, zo komen mijn hobby's onder druk te staan. In GTA wordt de VS meestal op verschillende manieren op de hak genomen, ik kan mij voorstellen dat er een verwijzing naar MAGA in zit.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nu ben ik geen gamer, maar zou het ja?
Ben ook benieuwd wanneer pr0n verboden gaat worden trouwens, want dat is ook een grote wens van project2025-volk.
Dat kan. En dat recht heeft Oekraïne. Niemand bepaalt wat zij wel of niet moeten doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Oekraïne gaat natuurlijk niet tekenen voor vrede als de VS geen garanties geeft op te treden als Putin alsnog doorgaat met aanvallen of weer aan gaat vallen.
Nope. Een speelbal tussen twee narcisten. Geen fijne plek om te zitten je verliest alleen maar.quote:
Jup, als het aan Trump ligt gaat de VS landen overnemen alsof het Microsoft is in de gamingwereld. Alleen dan niet met geld. Straks zijn er 3 landen.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:21 schreef cynicus het volgende:
VS trekt troepen uit Europa terug, de NATO Artikel 5 trigger troepen in de Baltische staten.
VS trekt zich terug uit NATO
Heeft Trump Putin hiermee goedkeuring gegeven voor een annexatie? Zo niet letterlijk dan wel figuurlijk?
Polen zou daar wel eens niet zoveel zin in kunnen hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:21 schreef cynicus het volgende:
VS trekt troepen uit Europa terug, de NATO Artikel 5 trigger troepen in de Baltische staten.
VS trekt zich terug uit NATO
Heeft Trump Putin hiermee goedkeuring gegeven voor een annexatie? Zo niet letterlijk dan wel figuurlijk?
Ik zie zelfs een gedeelte van Duitsland nog gaan flirten met Rusland. 'Bring back that wall'.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Polen zou daar wel eens niet zoveel zin in kunnen hebben.
De leugen is allang vertrokken terwijl de waarheid de schoenen nog moet aantrekken.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:23 schreef Vis1980 het volgende:
Ik denk als je 24/7 misinformatie op een simpele manier blijft verspreiden dat het een kwestie is van de langste adem en het altijd wint van een gedegen uitleg.
Dat kan.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Polen zou daar wel eens niet zoveel zin in kunnen hebben.
It's all over the interwebs.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fok! AMV is inderdaad internationaal bekend bij wereldleiders.![]()
Zoals iemand ooit al zei:quote:Op maandag 17 februari 2025 09:28 schreef cynicus het volgende:
[..]
De leugen is allang vertrokken terwijl de waarheid de schoenen nog moet aantrekken.
Het is voor mij dit jaar 27 jaar geleden dat ik in de klimaatoorlog gezogen werd en in al die tijd is bovenstaande waar gebleven. Ik heb er geen oplossing voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 februari 2025 09:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoals iemand ooit al zei:
[ afbeelding ]
Vandaag nog een mooi voorbeeld gezien in ons eigen land:Klopt maar door 'ze' dom te noemen ga je geen discussie winnen. Voor mij is het altijd belangrijk geweest om de denkfouten aan te tonen met een sterke onderbouwing. Natuurlijk kan de andere partij in de discussie die niet accepteren maar ik hoop altijd maar dat de twijfelende meelezers (zo begon het bij mij lang geleden) wel zien welke kant de beste argumenten heeft, ook al zijn de conclusies daarvan minder aantrekkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal waar, daarom geef ik in de andere post aan dat het menseigen is. Het werkt ook wel de andere kant op, maar dat kost meer moeite. Ik heb ook wel periodes gehad dat ik klaagde over alles, maar om het voor mezelf fijner te maken op het werk probeer ik sinds de laatste 10 jaar juist positiviteit te creëren op de werkvloer. Ik merk toch dat er bij positiviteit de dagen sneller gaan, leuker zijn en ik heb het idee dat mensen dan minder snel zich zomaar ziek melden.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:38 schreef cynicus het volgende:
[..]
Klopt maar door 'ze' dom te noemen ga je geen discussie winnen. Voor mij is het altijd belangrijk geweest om de denkfouten aan te tonen met een sterke onderbouwing. Natuurlijk kan de andere partij in de discussie die niet accepteren maar ik hoop altijd maar dat de twijfelende meelezers (zo begon het bij mij lang geleden) wel zien welke kant de beste argumenten heeft, ook al zijn de conclusies daarvan minder aantrekkelijk.
Ook wel dé persoon om vragen te stellen over dit soort zaken. Maar goed, als ik naar van Rossem luister, staak ik meteen met het bouwen van een bunker. Op het gebied van oorlog en wereldpolitiek leg ik daar toch een beetje mijn vertrouwen neer.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we hopen dat Europa nu eindelijk wakker is geschud. Ik zag net Wilfred Genee bij Goedemorgen NL en die suggereerde dat de Amerikanen een act opvoeren, dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelen. Het zijn overdrijvingen om Europa in beweging te krijgen, ervoor te zorgen dat wij verantwoordelijkheid nemen en meer geld steken in Defensie.
Dat is natuurlijk een verleidelijke gedachte, want dat zou betekenen dat een kleine koerswijziging volstaat om de Amerikanen weer aan onze kant te krijgen. Alles is dan weer bij het oude.
Maar deze manier van denken is hopelijk naïef, en gevaarlijk. De lofzang van Trump voor Rusland en Poetin van vorige week en de speech van Vance laten zien dat de huidige VS niet langer onze vertrouwde bondgenoot is.
Dat is ook wel het laatste persoon van wie je geopoltiek analyse en advies moet aannemen natuurlijk. Waarom Goedemorgen NL zulke mensen opvoert hierover is me dan ook een raadsel.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we hopen dat Europa nu eindelijk wakker is geschud. Ik zag net Wilfred Genee bij Goedemorgen NL en die suggereerde dat de Amerikanen een act opvoeren, dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelen. Het zijn overdrijvingen om Europa in beweging te krijgen, ervoor te zorgen dat wij verantwoordelijkheid nemen en meer geld steken in Defensie.
Dat is natuurlijk een verleidelijke gedachte, want dat zou betekenen dat een kleine koerswijziging volstaat om de Amerikanen weer aan onze kant te krijgen. Alles is dan weer bij het oude.
Maar deze manier van denken is hopelijk naïef, en gevaarlijk. De lofzang van Trump voor Rusland en Poetin van vorige week en de speech van Vance laten zien dat de huidige VS niet langer onze vertrouwde bondgenoot is.
Nou ja, m'n punt is meer dat er zat figuren in Europa rondlopen die deze naïeve denkwijze omarmen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook wel het laatste persoon van wie je geopoltiek analyse en advies moet aannemen natuurlijk. Waarom Goedemorgen NL zulke mensen opvoert hierover is me dan ook een raadsel.
Het is een beetje als Bulletje vragen stellen over de schandalen van The Voice. Hmm, misschien niet zo'n goed voorbeeld, die was zelf natuurlijk jurylid en weet hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Prinses Beatrix vragen over de opstelling van Sparta tegen MVV.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook wel het laatste persoon van wie je geopoltiek analyse en advies moet aannemen natuurlijk. Waarom Goedemorgen NL zulke mensen opvoert hierover is me dan ook een raadsel.
Haha.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, m'n punt is meer dat er zat figuren in Europa rondlopen die deze naïeve denkwijze omarmen.
Ja, het is duidelijk dat jij alvast een witte vlag en bos bloemen in huis hebt gehaald. Blij dat je bent dat buitenlandse krachten ons gaan redden van transgenders, lhbti'ers en sterke vrouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha.
Of alle mensen die nog steeds geloven dat de Russen pack ezels nodig hebben voor logistieke verplaatsingen, en dat de soldaten daar met duizenden per dag sneuvelen. Of dat de tanks van roomboterkoekjes gemaakt zijn.
Waarom zo'n kut reactie?quote:Op maandag 17 februari 2025 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat jij alvast een witte vlag en bos bloemen in huis hebt gehaald. Blij dat je bent dat buitenlandse krachten ons gaan redden van transgenders, lhbti'ers en sterke vrouwen.
Dat deden we. Wat was Macron hier bijvoorbeeld aan het doen?quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
Ik ga geen woord Russisch leren.
Wat mij betreft waren we in 02-2022 in gesprek gegaan. Had je betere condities voor vrede kunnen onderhandelen. Maar toen werd ik weggezet als Poetinpijper, KK-lijer die nog erger is als Mussert, landverrader en wat dies meer zij. Sommige hebben zelfs geopperd om mijn IP-adres op te slaan om mij na de oorlog ter verantwoording te roepen.
Wat snap je niet aan Poetin wilde per se deze oorlog.quote:Het was allemaal te voorkomen geweest.
Wat voor akkoord had je in februari 2022 dan precies willen bereiken met Poetin? Bizar hoe naïef figuren zoals jij nog altijd zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
Wat mij betreft waren we in 02-2022 in gesprek gegaan. Had je betere condities voor vrede kunnen onderhandelen. Maar toen werd ik weggezet als Poetinpijper, KK-lijer die nog erger is als Mussert, landverrader en wat dies meer zij. Sommige hebben zelfs geopperd om mijn IP-adres op te slaan om mij na de oorlog ter verantwoording te roepen.
Het was allemaal te voorkomen geweest.
Oh, al die politieke pogingen om Putin van de inval te weerhouden zijn nu ineens niet meer gebeurd.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
Die tafel....quote:Op maandag 17 februari 2025 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat deden we. Wat was Macron hier bijvoorbeeld aan het doen?
[ afbeelding ]
Maar jij lijkt op een wonderlijke manier te denken dat dit niet is gebeurd. Dus ja, dat mensen dan denken dat je een poetinpijper ben is dan niet zo gek.
Die waren waarschijnlijk gunstiger dan de (concept) Istanbul akkoorden, of het akkoord dat getekend gaat worden in Saudi-Arabië (geen idee?).quote:Op maandag 17 februari 2025 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor akkoord had je in februari 2022 dan precies willen bereiken in Poetin? Bizar hoe naïef figuren zoals jij nog altijd zijn.
Macron lijkt mij ook iemand met een slechte adem.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die tafel....Die was ik even weer vergeten.
'Wat?'
'IK ZEI DAT U ZO'N MOOIE TAFEL HEEFT'
'Wat?'
Open Ruzzische Sjoelski Kampioenschappen 2024quote:Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die tafel....Die was ik even weer vergeten.
'Wat?'
'IK ZEI DAT U ZO'N MOOIE TAFEL HEEFT'
'Wat?'
Je bent niet enige wat dat betreft, de EU heeft gegokt en gigantisch verloren.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Open Ruzzische Sjoelski Kampioenschappen 2024
Poetin heeft zijn zinnen gezet op Oekraïne als geheel, daarom richtten zijn eerste aanvallen zich op ook Kiev. En het is niet aan ons om Oekraïne weg te 'geven', zoals jij lijkt te suggereren.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die waren waarschijnlijk gunstiger dan de (concept) Istanbul akkoorden, of het akkoord dat getekend gaat worden in Saudi-Arabië (geen idee?).
Punt is is dat geo-politiek geven en nemen is, en we hadden weinig te geven blijkbaar. Voor Poetin was en is oorlog voeren ook een risico.
Ik ben niet naief. Stop met mij zo te noemen.
Ik heb al heel vroeg gezegd dat de Russen sterker zijn dan wij vermoeden. En sinds donderdag en vrijdag begint dat kwartje overal te landen. Ik hoor geen verhalen meer over paarden aan het front, uitgehongerde soldaten, artilleriestukken van voor de oorlog.
Maar ga gerust verder mij naïef te noemen.
Wat heb je aan diplomatie, want dat is wel degelijk geprobeerd, als de andere zijde er niks mee wil doen en vooral door wil gaan met oorlogje spelen? Dan kun je wel willen blijven huilen over diplomatie, maar uiteindelijk zal je een keer terug moeten gaan schieten. En helemaal als je tegenstander ook nog eens als een genocidale gek tekeer gaat tegen je bevolking.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bent niet enige wat dat betreft, de EU heeft gegokt en gigantisch verloren.
De psychose waar velen in terecht zijn gekomen was weer stuitend, dat soort gescheld was hier aan de orde van de dag als je pleitte voor diplomatie. 1 miljoen doden verder en de Duitse economie aan de rand van de afgrond en nu zitten we met de gebakken peren.
Klopt. Maar de mensen die dit scenario opperden als mogelijkheid viel alleen scheldpartijen, notes, bans, verwijten, Hitler vergelijkingen, en orale bevrediging van Poetin ten deel.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bent niet enige wat dat betreft, de EU heeft gegokt en gigantisch verloren.
De psychose waar velen in terecht zijn gekomen was weer stuitend, dat soort gescheld was hier aan de orde van de dag als je pleitte voor diplomatie. 1 miljoen doden verder en de Duitse economie aan de rand van de afgrond en nu zitten we met de gebakken peren.
De kans is behoorlijk aanwezig dat Poetin héél Oek wilde, mogelijk ook niet. We moeten even afwachten wat écht de tacktieken waren.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin heeft zijn zinnen gezet op Oekraïne als geheel, daarom richtten zijn eerste aanvallen zich op ook Kiev. En het is niet aan ons om Oekraïne weg te 'geven', zoals jij lijkt te suggereren.
En daarom noem ik je naief. Omdat jij denkt dat we Poetin konden appeassen met een of ander akkoord.
Correct.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin heeft zijn zinnen gezet op Oekraïne als geheel, daarom richtten zijn eerste aanvallen zich op ook Kiev. En het is niet aan ons om Oekraïne weg te 'geven', zoals jij lijkt te suggereren.
En daarom noem ik je naief. Omdat jij denkt dat we Poetin konden appeassen met een of ander akkoord.
poepquote:Op maandag 17 februari 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans is behoorlijk aanwezig dat Poetin héél Oek wilde, mogelijk ook niet. We moeten even afwachten wat écht de tacktieken waren.
Anyway, in Istanbul kon Oek wegkomen met hand over van Krim en de Oblast gebieden. En in ruil waarschijnlijk verregaande veiligheidsgaranties. De liberale havikken hebben dat verhinderd. Zalensky wilde echt wel een overeenkomst.
Nee, de slachting in Bucha heeft dat verhinderd. Terwijl de onderhandelingen gaande waren werd duidelijk dat Russische troepen talloze onschuldige burgers hadden afgeslacht. De Oekraïners hadden er toen (logischerwijs) geen trek meer in, en werden daarin gesteund door het westen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans is behoorlijk aanwezig dat Poetin héél Oek wilde, mogelijk ook niet. We moeten even afwachten wat écht de tacktieken waren.
Anyway, in Istanbul kon Oek wegkomen met hand over van Krim en de Oblast gebieden. En in ruil waarschijnlijk verregaande veiligheidsgaranties. De liberale havikken hebben dat verhinderd. Zalensky wilde echt wel een overeenkomst.
En de nieuwe regering van Trump laat zien dat deze net zoals de Russen hun reet afvegen met akkoorden en daardoor niet meer betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
. Deze hele oorlog laat zien dat Russen hun reet afvegen met akkoorden en niet zijn te vertrouwen.
Ben ik mee oneens.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, de slachting in Bucha heeft dat verhinderd. Terwijl de onderhandelingen gaande waren werd duidelijk dat Russische troepen talloze onschuldige burgers hadden afgeslacht. De Oekraïners hadden er toen (logischerwijs) geen trek meer in, en werden daarin gesteund door het westen.
Dat komt omdat de kaders van het debat in Nederland afgebakend zijn. Ik weet niet of dit een Nederlands of Europees fenomeen is. Wat het ook is we moeten er vanaf. Als je een positie inneemt die niet gebruikelijk is dan zou daar over nagedacht moeten worden ipv uitsluiting.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar de mensen die dit scenario opperden als mogelijkheid viel alleen scheldpartijen, notes, bans, verwijten, Hitler vergelijkingen, en orale bevrediging van Poetin ten deel.
En nog steeds.
HET KWARTJE VALT NIET
Die horror liet (en laat) zien dat de Russen misdadigers zijn die niet zijn te vertrouwen. We weten allang wat Poetin wil. Denken dat je zijn ambities aan banden kunt leggen met een of ander akkoord is grenzeloos naïef. Sowieso weten we helemaal niet of dat overleg in Istanbul daadwerkelijk had geleid tot een vredesdeal.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ik mee oneens.
Maar stel je hebt toch gelijk. Prima.
Wat daar is gebeurd is luguber. Maar de overwinning gaat naar nu Poetin. En de slachteroffers zijn 100x vergeleken met Bucha. Doorgaan was een enorme strategische blunder. Opteren voor continuering van de oorlog was gebaseerd op emotie. En daar krijg je nu de rekening voor.
Nogmaals, waar daar is gebeurd is een horreur van de ergste orde. Laat dat helder zijn.
Het is narrative thinking.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat komt omdat de kaders van het debat in Nederland afgebakend zijn. Ik weet niet of dit een Nederlands of Europees fenomeen is. Wat het ook is we moeten er vanaf. Als je een positie inneemt die niet gebruikelijk is dan zou daar over nagedacht moeten worden ipv uitsluiting.
Het lijkt net alsof de bevolking en onze leiders mentaal niet sterk genoeg zijn om zaken vanuit een ander perspectief te zien.
Bij een wapenstilstand had de EU tijd gehad om de ontwikkeling en productie van wapens te herstarten. Wij hebben een grotere economie als de Russische economie. Wij moeten in de long-term hun kunnen outnumberen, zij niet ons. Short term winnen de Russen omdat hun industrie altijd op waakvlam stand heeft gestaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die horror liet (en laat) zien dat de Russen misdadigers zijn die niet zijn te vertrouwen. We weten allang wat Poetin wil. Denken dat je zijn ambities aan banden kunt leggen met een of ander akkoord is grenzeloos naïef. Sowieso weten we helemaal niet of dat overleg in Istanbul daadwerkelijk had geleid tot een vredesdeal.
Stel dat er inderdaad een wapenstilstand was gekomen. Dan had Rusland de tijd gekregen om zijn troepenmacht verder te versterken, zonder honderdduizenden verliezen te lijden.
In 2025 - nu dus - was Trump aan het roer gekomen en die had de westerse samenwerking opnieuw ondermijnd (net als tijdens zijn eerste termijn). Dan zaten we ongeveer in dezelfde positie als nu, maar dan met een veel sterker Rusland (want dat was dan niet verzwakt door een jarenlange oorlog).
Ik zal hem maar weer posten voor de tigste keer omdat je niet kan lezen of een andere beperking hebt. Maar er was helemaal geen akkoord in Istanboel. Alleen de Russische propaganda beweerd dat wat jij natuurlijk gelooft.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dan gek vinden dat je een Poetinpijper genoemd wordt....quote:Istanbul is nu al anderhalf jaar een ander woord voor een mislukte vredesoptie. President Vladimir Poetin laat bijna geen gelegenheid onbenut om de schuld van dit fiasco eenzijdig bij het Westen te leggen en zijn eigen rol buiten beschouwing te laten. Medestanders in het Westen zeggen hem dat na.
Jup, het idee was om alles weer terug te halen wat eind jaren 80/begin jaren 90 was overeengekomen, in zijn ogen de grote schande van Gorbatsjov.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die horror liet (en laat) zien dat de Russen misdadigers zijn die niet zijn te vertrouwen. We weten allang wat Poetin wil. Denken dat je zijn ambities aan banden kunt leggen met een of ander akkoord is grenzeloos naïef. Sowieso weten we helemaal niet of dat overleg in Istanbul daadwerkelijk had geleid tot een vredesdeal.
Stel dat er inderdaad een wapenstilstand was gekomen. Dan had Rusland de tijd gekregen om zijn troepenmacht verder te versterken, zonder honderdduizenden verliezen te lijden.
In 2025 - nu dus - was Trump aan het roer gekomen en die had de westerse samenwerking opnieuw ondermijnd (net als tijdens zijn eerste termijn). Dan zaten we ongeveer in dezelfde positie als nu, maar dan met een veel sterker Rusland (want dat was dan niet verzwakt door een jarenlange oorlog).
Kun je dan eens wat voorbeelden geven van de afgebakende kaders waar je tegen aan loopt?quote:Op maandag 17 februari 2025 10:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat komt omdat de kaders van het debat in Nederland afgebakend zijn.
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
Al die captain hindsights weer die komen vertellen dat we met kennis van nu in het verleden andere keuzes hadden moeten maken, echt nuttig.
Haha een overwinning voor partijen die het Trump regime steunen!? Wat denk je zelf.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:45 schreef Eagles89 het volgende:
Trump/Musk/Vance zijn echt de laatste hoop voor een normaal denkend gezond Europa, het is twee voor twaalf en als er nu geen enorme overwinning voor de pro Trump partijen komt in Europa is het continent echt gedoemd.
[ x ]
Ho, ho, vlak de Nederlandse MAGA Beweging niet uit, die staat te smeken om een aanval op Europa.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha een overwinning voor partijen die het Trump regime steunen!? Wat denk je zelf.
Ja, daarom boeken ze al 2 jaar nauwelijks terreinwinst, omdat ze het zo goed voorelkaar hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha.
Of alle mensen die nog steeds geloven dat de Russen pack ezels nodig hebben voor logistieke verplaatsingen, en dat de soldaten daar met duizenden per dag sneuvelen. Of dat de tanks van roomboterkoekjes gemaakt zijn.
Om vervolgens massaal achter Antonov Mussertski te gaan staan met rode Maga banden op hun armen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ho, ho, vlak de Nederlandse MAGA Beweging niet uit, die staat te smeken om een aanval op Europa.
Terreinwisnt kun je niet meten in m2. Je hebt een verdedingslinies, en daarachter nieuwe, etc etc, en je consolideert. Maar als het front valt heb je doorgaan om enorme stukken te veroveren tot er weer nieuwe linies zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:55 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ja, daarom boeken ze al 2 jaar nauwelijks terreinwinst, omdat ze het zo goed voorelkaar hebben.![]()
[ afbeelding ]
Ik denk overigens dat er weinig mensen zijn die beweren dat aan Rusland duizenden soldaten sneuvelen. De huidige inschattingen zitten rond de 1200 gesneuvelden plus gewonden per dag.
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha een overwinning voor partijen die het Trump regime steunen!? Wat denk je zelf.
quote:De Tweede Kamerverkiezingen 2023 waren ontbindingsverkiezingen in Nederland voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal, die gehouden werden op 22 november. Ze waren oorspronkelijk gepland voor maart 2025, maar werden vervroegd vanwege de val van het kabinet-Rutte IV op 7 juli 2023. Wikipedia
Grootste partij: PVV
quote:De Italiaanse parlementsverkiezingen 2022 werden op 25 september 2022 in Italië gehouden. Deze vervroegde verkiezing werd gehouden nadat de Vijfsterrenbeweging, en vervolgens ook Lega Nord en Forza Italia, hun steun aan het kabinet-Draghi, een regering van nationale eenheid, opgaven in juli 2022. De Fratelli d'Italia, onder leiding van Giorgia Meloni, werden de grootste partij, met ongeveer 26% van de stemmen.
Ja, dat ook Wilders uit is op het slopen van Nederland en een warm gevoel krijgt van een zwak Europa is voor niemand hier een geheim hoor.quote:
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat ook Wilders uit is op het slopen van Nederland en een warm gevoel krijgt van een zwak Europa is voor niemand hier een geheim hoor.
quote:De Italiaanse parlementsverkiezingen 2022 werden op 25 september 2022 in Italië gehouden. Deze vervroegde verkiezing werd gehouden nadat de Vijfsterrenbeweging, en vervolgens ook Lega Nord en Forza Italia, hun steun aan het kabinet-Draghi, een regering van nationale eenheid, opgaven in juli 2022. De Fratelli d'Italia, onder leiding van Giorgia Meloni, werden de grootste partij, met ongeveer 26% van de stemmen.
LOL, als dit in de VS zelf nou eens zou worden toegepast zou het er daar een stuk beter op worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:45 schreef Eagles89 het volgende:
Trump/Musk/Vance zijn echt de laatste hoop voor een normaal denkend gezond Europa, het is twee voor twaalf en als er nu geen enorme overwinning voor de pro Trump partijen komt in Europa is het continent echt gedoemd.
[ x ]
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Bij de parlementsverkiezingen in Hongarije heeft premier Viktor Orbán een ruime overwinning geboekt. Met vrijwel alle stemmen geteld komt zijn rechts-populistische Fidesz op 53 procent van de stemmen.
En bij welke standpunten in het pvv programma staat dat ze Trump graag na wat viagra erin een orale bevredigen willen geven.quote:
Als je niet snapt hoe gestoord dit is en hoe dit naar de grootste censuur ever riekt, én hoe het complete gezag van de overheid door het publiek zal worden verloren het apparaat compleet vastloopt, én tegelijk bewezen de dagelijkse echte criminaliteit onderin de la verdwijnt, dan ben jij echt helemaal van het padje af.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:58 schreef Sanvi het volgende:
[..]
LOL, als dit in de VS zelf nou eens zou worden toegepast zou het er daar een stuk beter op worden.
60 Minutes: “Is it a crime to insult people online?”
German prosectors: “Yes”
60 Minutes: “Is someone committing a crime if they repost a lie?”
German prosecutors: “Yes.”
Genoeg leugens die worden verkondigd - en worden gerepost.
Dus hop hop, aan de slag dan maar!
Maar dat heeft dus verregaande gevolgen want een hoop mensen zijn het vertrouwen in de instituties allang verloren juist omdat er nauwelijks ruimte was voor debat.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is narrative thinking.
En het is begrijpelijk, je moet sterk in je schoenen staan om als journalist, wetenschapper, politicus iets anders te vinden. Want je wordt afgemaakt. Je opdrachten drogen op, je wordt voor lul gezet. Dan is het logisch dat verreweg de meeste mensen gewoon meedansen op de muziek.
Ik brand mijn vingers er ook niet aan op sommige momenten hoor.
quote:Op maandag 17 februari 2025 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En bij welke standpunten in het pvv programma staat dat ze Trump graag na wat viagra erin een orale bevredigen willen geven.
Huh.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Terreinwisnt kun je niet meten in m2.
Eens. Ik ben ook niet positief voor de korte termijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar dat heeft dus verregaande gevolgen want een hoop mensen zijn het vertrouwen in de instituties allang verloren juist omdat er nauwelijks ruimte was voor debat.
Vance heeft hier voor gewaarschuwd in zijn speech en het kwartje valt inderdaad nog niet.
Nu staan we op een keerpunt, diezelfde mensen die consequent genegeerd werden door de boven ons gestelden word nu van verwacht dat ze mogelijk onder een Europese vlag de grenzen in Oekraïne gaan verdedigen.
Ik wens ze veel succes met het rekruteren van die mensen nadat ze jarenlang genegeerd, gekleineerd en beschimpt zijn.
Maar ondertussen wordt de grootste censuur al toegepast door DOGE, X, Facebook/Instagram met hun algoritmes.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als je niet snapt hoe gestoord dit is en hoe dit naar de grootste censuur ever riekt, én hoe het complete gezag van de overheid door het publiek zal worden verloren het apparaat compleet vastloopt, én tegelijk bewezen de dagelijkse echte criminaliteit onderin de la verdwijnt, dan ben jij echt helemaal van het padje af.
Fan van Orban, Bolsonaro, Rachele Mussolini, Trump, Putin, AfD, die lul uit België. Wat een prachtig rijtje is dat, het laat precies zien wat je van Wilders (en Trump) kan verwachten. Fascisme is weer helemaal hot.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat ook Wilders uit is op het slopen van Nederland en een warm gevoel krijgt van een zwak Europa is voor niemand hier een geheim hoor.
Maar dat mag je van deze Benoemers dan weer niet benoemen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fan van Orban, Bolsonaro, Rachele Mussolini, Trump, Putin, AfD, die lul uit België. Wat een prachtig rijtje is dat, het laat precies zien wat je van Wilders (en Trump) kan verwachten. Fascisme is weer helemaal hot.
Precies.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:06 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Maar ondertussen wordt de grootste censuur al toegepast door DOGE, X, Facebook/Instagram met hun algoritmes.
Zie daar de tegenstrijdigheid. Lastig om te zien als je zo diep in de stront staat, hé?
Dát is pas censuur.quote:activism
activists
advocacy
advocate
advocates
barrier
barriers
biased
biased toward
biases
biases towards
bipoc
black and latinx
community diversity
community equity
cultural differences
cultural heritage
culturally responsive
disabilities
disability
discriminated
discrimination
discriminatory
diverse backgrounds
diverse communities
diverse community
diverse group
diverse groups
diversified
diversify
diversifying
diversity and inclusion
diversity equity
enhance the diversity
enhancing diversity
equal opportunity
equality
equitable
equity
ethnicity
excluded
female
females
fostering inclusivity
genders
hate speech
excluded
female
females
fostering inclusivity
genders
hate speech
hispanic minority
historically
implicit bias
implicit biases
inclusion
inclusive
inclusiveness
inclusivity
increase diversity
increase the diversity
indigenous community
inequalities
inequality
inequitable
inequities
institutional
Igbt
marginalize
marginalized
minorities
minority
multicultural
polarization
political
prejudice
privileges
promoting diversity
race and ethnicity
racial
racial diversity
racial inequality
racial justice
racially
racism
sense of belonging
sexual preferences
social justice
sociocultural
socioeconomic
status
stereotypes
systemic
trauma
under appreciated
under represented
under served
underrepresentation
underrepresented
underserved
undervalued
victim
women
women and underrepresented
Om nog maar te zwijgen van het verwijderen van boeken uit Bibliotheken omdat de inhoud je niet aanstaat. En nog erger, het straffen van bibliotheken als ze deze boeken toch in de collectie zouden houdenquote:
War is a continuation of politics by other means,quote:Op maandag 17 februari 2025 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heb je aan diplomatie, want dat is wel degelijk geprobeerd, als de andere zijde er niks mee wil doen en vooral door wil gaan met oorlogje spelen? Dan kun je wel willen blijven huilen over diplomatie, maar uiteindelijk zal je een keer terug moeten gaan schieten. En helemaal als je tegenstander ook nog eens als een genocidale gek tekeer gaat tegen je bevolking.
Ik heb hier toch gemengde gevoelens bij. Trump spreekt hier vanuit Amerikaans perspectief en behartigd hier de Amerikaanse belangen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:05 schreef Eagles89 het volgende:
Oh oh oh wat pijnlijk te zien en ongelofelijk heerlijk tegelijk:
[ x ]
Zo spel je "Poetin" nietquote:Op maandag 17 februari 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb hier toch gemengde gevoelens bij. Trump spreekt hier vanuit Amerikaans perspectief en behartigd hier de Amerikaanse belangen.
De Duitsers hier hadden dit beter serieus kunnen nemen ipv arrogant te gaan zitten lachen.
Fast forward naar een aantal jaar geleden toen de oorlog uitbrak en toen kozen wij er voor om de militaire weg te bewandelen wetende dat we afhankelijk waren van Russisch gas.
Wat probeerde men hier dan?quote:De juiste keuze toen was om de diplomatieke weg te bewandelen maar daar was helaas geen ruimte voor om dat standpunt in te nemen.
Klopt, maar dat wilde zelfs een groot deel van het stemvee niet eens.quote:Europa had al heel lang geleden een eigen koers moeten varen maar we deden het niet omdat de boven ons gestelden er van overtuigd waren dat zaken zoals defensie een onnodige kostenpost was.
Ik zie maar 2 mogelijkheden 1) Trump heeft een adoratie voor Poetin, 2) Trump wordt door Poetin gechanteerd.quote:
quote:As part of our commitment to improving opportunity for women everywhere, this Thursday we are launching the first-ever government-wide initiative focused on economic empowerment for women in developing countries.
Hij is wel een keer opgemerkt door Musk.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:06 schreef Gimmick het volgende:
Het begin wel een beetje sneu te worden hoe Wilders hengelt naar de goedkeuring van Musk, Trump en Vance maar nog niet opgemerkt is door zijn voorbeelden.
Tijd dat de Nederlandse belastingbetaler stopt met het betalen voor Wilders beveiliging, laat die bruinhemd het zelf maar regelen. Geen idee waarom we een landverrader op deze manier sponsoren.quote:Childbirth-obsessed Elon Musk says the Netherlands will ‘die out by its own hand,’ in X conversation with far-right Dutch leader
3) Poetin betaalt Trump.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie maar 2 mogelijkheden 1) Trump heeft een adoratie voor Poetin, 2) Trump wordt door Poetin gechanteerd.
Vorig topic had ik hem ook gepost, het riekt naar fraude van Trump.quote:
Yup. VS speelt nu het spelletje multipolaire wereld en invloedssferen. Die naoologse liberale wereldorde is geschiedenis.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
4) Trump wil als Poetin zijn.
https://www.luigimangioneinfo.com/quote:Here is a message from Luigi:
"I am overwhelmed by - and grateful for - everyone who has written me to share their stories and express their support. Powerfully, this support has transcended political, racial, and even class divisions, as mail has flooded MDC from across the country, and around the globe. While it is impossible for me to reply to most letters, please know that I read every one that I receive. Thank you again to everyone who took the time to write. I look forward to hearing more in the future." -Luigi Mangione
Het ene moment kom je aanzetten met dat de democraten allerlei dingen meer hadden moeten doen, het andere moment pleit je voor wetteloosheid. Ik wens toch gewoon dat we onze rechtsstaat behouden en niet overgaan op 'ik ben het ergens niet mee eens, laat ik iemand neerschieten en dan is het vast zelfverdediging'. Genoeg wapengeweld in de VS, laat dat aub daar.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://www.luigimangioneinfo.com/
Bericht van Amerika's nationale held.
Hopelijk komt hij snel op vrije voeten, het was overduidelijk zelfverdediging. Ook het type zelfverdediging dat veel meer de norm zou moeten worden in Amerika en als we zo doorgaan ook in Europa.
Hij is nogal revolutionair maar weet nog niet helemaal waar hij met die energie heenmoet.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ene moment kom je aanzetten met dat de democraten allerlei dingen meer hadden moeten doen, het andere moment pleit je voor wetteloosheid. Ik wens toch gewoon dat we onze rechtsstaat behouden en niet overgaan op 'ik ben het ergens niet mee eens, laat ik iemand neerschieten en dan is het vast zelfverdediging'. Genoeg wapengeweld in de VS, laat dat aub daar.
Je pleit zelf voor wetteloosheid. De rechtstaat behouden? Hoe ga je dat doen met Trump aan de macht? De corruptie is daar open en bloot. Het is overduidelijk dat er al wetteloosheid is in Amerika, dat laten ze ook zien op wereldtoneel. Oh even onderhandelen over Oekraine zonder de EU...quote:Op maandag 17 februari 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ene moment kom je aanzetten met dat de democraten allerlei dingen meer hadden moeten doen, het andere moment pleit je voor wetteloosheid. Ik wens toch gewoon dat we onze rechtsstaat behouden en niet overgaan op 'ik ben het ergens niet mee eens, laat ik iemand neerschieten en dan is het vast zelfverdediging'. Genoeg wapengeweld in de VS, laat dat aub daar.
quote:Op maandag 17 februari 2025 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij is nogal revolutionair maar weet nog niet helemaal waar hij met die energie heenmoet.
Unknown reasons, waarom Trump zo graag Putin wil pleasen. Nou, ik kan wel een reden bedenken.quote:
Dat is geen positief commentaar op je eigen intelligentie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:37 schreef Eagles89 het volgende:
Ik kon het niet beter verwoorden!!!
[ x ]
3. Musk is zeer gefrustreerd omdat Biden en Harris belastingmaatregelen aankondigden tegen de miljardairs én hij aan de teugel werd gelegd in de twitter deal waar hij met álle moeite onderuit wilde komen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie maar 2 mogelijkheden 1) Trump heeft een adoratie voor Poetin, 2) Trump wordt door Poetin gechanteerd.
Er zit niets tussen 0 en 100? Ik voel voor het verhaal van die jongen en zijn familie, maar het is geen zelfverdediging. Welke aanval heeft hij nu precies overleeft? Daarnaast is het plannen van waar iemand op dat moment is, wapen aanschaffen en dan naar die man toegaan en neerschieten echt op geen enkele manier zelfverdediging. Nogmaals, ik voel zeker voor de ellende die hij heeft meegemaakt, je moet eens weten wat ik allemaal heb meegemaakt na de toeslagenaffaire. Maar hoe helpt het mijn familie als ik nu een van de medewerkers van de belastingsdienst had neergeschoten en ik de rest van mijn leven in de gevangenis zou zitten? Ik weet ook niet hoe hij het dan zou moeten doen, we weten niet eens zeker of zijn verhaal wel klopt, het is alleen afkomstig van de dader zelf.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je pleit zelf voor wetteloosheid. De rechtstaat behouden? Hoe ga je dat doen met Trump aan de macht? De corruptie is daar open en bloot. Het is overduidelijk dat er al wetteloosheid is in Amerika, dat laten ze ook zien op wereldtoneel. Oh even onderhandelen over Oekraine zonder de EU...
Ik pleit juist niet voor wetteloosheid. Ik pleit voor het 2e amendement. Het behoud van de rechtsstaat.
Bizar ook om te blijven doen alsof het om iemand neerschieten ging. Een massamoordenaar en beleidsbepaler is niet iemand.
Ik heb geen posts geplaatst over wat de democratische partij kan doen?quote:
Die van de aller rijksten op onze levensstandaard.quote:Welke aanval heeft hij nu precies overleeft?
Natuurlijk is het dat wel, wat denk je dat er al jaren gaande is in Oekraine.quote:Daarnaast is het plannen van waar iemand op dat moment is, wapen aanschaffen en dan naar die man toegaan en neerschieten echt op geen enkele manier zelfverdediging.
Het verhaal is afkomstig van een verdachte, niet van een dader. Hopelijk wordt Luigi vrijgesproken want hij is overduidelijk een held. Daarbij hebben we het ook niet over een van de medewerkers, eerder het hoofd van. Bijzonder hoe je telkens een van de leiders van de gang een willekeurige loopjongen probeert te maken. Dan vergeet je ook dat in Nederland ons rechtssysteem nog veel beter werkt. Hier is openlijke corruptie niet legaal, hier worden er geen pardons uitgedeeld aan moordenaars en coupplegers.quote:Nogmaals, ik voel zeker voor de ellende die hij heeft meegemaakt, je moet eens weten wat ik allemaal heb meegemaakt na de toeslagenaffaire. Maar hoe helpt het mijn familie als ik nu een van de medewerkers van de belastingsdienst had neergeschoten en ik de rest van mijn leven in de gevangenis zou zitten? Ik weet ook niet hoe hij het dan zou moeten doen, we weten niet eens zeker of zijn verhaal wel klopt, het is alleen afkomstig van de dader zelf.
Wat er veranderd is, is dat het laat zien dat de bevolking sterker is dan ze denkt. Daarbij je kunt niet verwachten dat 1 persoon verandering kan brengen. Iedereen kan zijn steentje bijdragen en Luigi maakte van zijn steentje dus een iconische daad.quote:En ja, ik zie dat vooral in de VS er enorme problemen zijn met allerlei vangnetten, betaalbare medische hulp en ook verzekeringen. Maar wat is er nu precies veranderd na die actie? Het enige dat is veranderd is een gedode man en een man die heel erg lang vast gaat zitten, als ie al niet de doodstraf krijgt.
Tja dat heb je als je geen werkend rechtssysteem hebt, wetteloosheid. Dan kun je naief naar helden wijzen als probleem. In mijn denken kijk ik dan eerder naar de criminelen aan de bovenkant. Zodra het systeem die weer vervolgt zal ik niet meer zeggen dat dan maar individuen voor het recht moet zorgen. In Amerika is daar totaal geen sprake van.quote:Het probleem is dat jij dan vindt dat het voor hem geoorloofd was om het te doen, maar waar ligt die lijn precies tussen wanneer het wel mag en wanneer niet. Er zijn mensen met minder problemen die sneller zouden over gaan op zoiets en er zijn mensen met meer problemen die nooit iemand zouden doden. Het punt is dat je die lijn kunt aanwijzen, omdat het persoonlijk is en dat is juist de wetteloosheid.
Persoonlijke struggles? Een fascistisch systeem dat mensen systematisch vermoord voor winst zie je als een persoonlijke struggle? Waarom vind je de levens van CEO's en Miljardairs duizenden keren meer waard dan die van jou en ik?quote:Kan alles beter geregeld worden in de VS, hell yeah, moeten we elkaar gaan neerschieten als we zelf maar vinden dat wraak nemen een goed middel is bij persoonlijke struggles? Je zou maar voor de bank werken en iemand is al zijn geld kwijtgeraakt. Of mag het dan alleen bij een CEO? Mag het dan ook bij medewerkers of de ouders van de CEO? Of een CEO van een willekeurige andere verzekeraar? Of die miep van Blokker die jou geen geld teruggeeft, terwijl je een product komt terugbrengen zonder bon?
Amerika is al heel ver op het hellende vlak. Ja dat is onwenselijk, de mensen die daar wat aan konden doen hebben problemen laten overkoken. Dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Nogmaals, ik snap de emotie, maar als we dit gaan goedkeuren, dan begeven we ons op een behoorlijk hellend vlak, aangezien er genoeg mensen zijn die bijvoorbeeld mensen met een andere politieke mening zouden willen neerschieten, omdat ze daarmee het land zouden redden. Zeer onwenselijk.
quote:Op maandag 17 februari 2025 13:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb geen posts geplaatst over wat de democratische partij kan doen?
[..]
Die van de aller rijksten op onze levensstandaard.
[..]
Natuurlijk is het dat wel, wat denk je dat er al jaren gaande is in Oekraine.
[..]
Het verhaal is afkomstig van een verdachte, niet van een dader. Hopelijk wordt Luigi vrijgesproken want hij is overduidelijk een held. Daarbij hebben we het ook niet over een van de medewerkers, eerder het hoofd van. Bijzonder hoe je telkens een van de leiders van de gang een willekeurige loopjongen probeert te maken. Dan vergeet je ook dat in Nederland ons rechtssysteem nog veel beter werkt. Hier is openlijke corruptie niet legaal, hier worden er geen pardons uitgedeeld aan moordenaars en coupplegers.
Echt heel bijzonder hoe je doet alsof Luigi's iets is waar je bang voor moet zijn terwijl we zien dat de lui aan de macht veel gevaarlijker en gestoorder zijn. Luigi is geen enkele bedreiging voor je familie of je manier van leven. Musk en Trump zijn dat wél.
[..]
Wat er veranderd is, is dat het laat zien dat de bevolking sterker is dan ze denkt. Daarbij je kunt niet verwachten dat 1 persoon verandering kan brengen. Iedereen kan zijn steentje bijdragen en Luigi maakte van zijn steentje dus een iconische daad.
[..]
Tja dat heb je als je geen werkend rechtssysteem hebt, wetteloosheid. Dan kun je naief naar helden wijzen als probleem. In mijn denken kijk ik dan eerder naar de criminelen aan de bovenkant. Zodra het systeem die weer vervolgt zal ik niet meer zeggen dat dan maar individuen voor het recht moet zorgen. In Amerika is daar totaal geen sprake van.
[..]
Persoonlijke struggles? Een fascistisch systeem dat mensen systematisch vermoord voor winst zie je als een persoonlijke struggle? Waarom vind je de levens van CEO's en Miljardairs duizenden keren meer waard dan die van jou en ik?
[..]
Amerika is al heel ver op het hellende vlak. Ja dat is onwenselijk, de mensen die daar wat aan konden doen hebben problemen laten overkoken. Dat valt moeilijk te ontkennen.
https://www.theguardian.c(...)mer-kgb-spy-new-bookquote:Unger describes how Trump first appeared on the Russians’ radar in 1977 when he married his first wife, Ivana Zelnickova, a Czech model. Trump became the target of a spying operation overseen by Czechoslovakia’s intelligence service in cooperation with the KGB.
Zo zie je maar dat gastarbeiders in de VS toch nodig blijken te zijn voor werk dat niemand anders wil doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)mer-kgb-spy-new-book
Dit is wel een interessant artikel. Donald's eerste vrouw Ivana is inderdaad geboren in Tsjecho-Slowaakse Socialistische Republiek, onderdeel van de Warschaupact. Donald's derde vrouw Melanie is geboren in Socialistische Federale Republiek Joegoslavië, waar de Sovjetunie ook een flinke vinger in de pap had.
Dat valt niet te rijmen met dat je het opneemt voor moordenaars en dat je verzet ertegen veroordeelt. Musk die 100den kinderen in Afrika aids laat krijgen of mensen in hongersnood eten uit de mond steelt is degene die op death row zou moeten zitten. In plaats daarvan mag hij het hele land runnen. Dat is een vervelende realiteit, maar het is wat we hebben. In die wereld is het compleet verdedigbaar voor Luigi's om zelf te doen wat ze kunnen, dat is vaak niet meer dan symbolisch maar het kan zeker mensen inspireren.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
Ik vind niemands leven meer waard dan het andere, dat is mijn punt juist, Of het nou Joe Plumber is of een CEO. Of een politicus.
Dat weten we wel, dat jij je onwetend probeert op te stellen doet niks af aan de feiten.quote:In een Westers land verwacht ik toch echt wat anders. Nogmaals, je weet niet eens of het verhaal dat Luigi ophing wel waar is.
Nogmaals als de rechtsstaat de mensen die de beslissingen maken niet verantwoordelijk wil houden moeten mensen dat zelf gaan doen.quote:According to the analysis, AvMed and UnitedHealthcare tied for the highest denial rate, with both companies denying about a third of in-network claims for plans sold on the Marketplace in 2023, respectively.
Graag beeldmateriaal, or it didn't happen. BVD.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:23 schreef Vis1980 het volgende:
John Oliver over Musk met zwarte pet en kleding: 'He looks like a witch from Dutch folklore'
Staat op youtube.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:37 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Graag beeldmateriaal, or it didn't happen. BVD.
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:16 schreef phpmystyle het volgende:
Voor Poetin was en is oorlog voeren ook een risico.
Het heeft allemaal een hoog: "Als de Führer die geweten had!" gehalte.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het belangrijkste blijft nochtans toch: I still support you.
Dat zegt genoeg.
Da's logisch want EU bad, Bad regimes good.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:10 schreef Basp1 het volgende:
En ondertussen blijven de Trumps en andere Amerikaanse ratten zaken doen met Saudi Arabië een land wat in koelen bloede een Amerikaanse journalist in een ambassade in Turkije vermoord heeft.
Maar die zielige broertjes Tate daar moeten ze zich mee bemoeien.
Tsja, als zij zijn veroordeeld voor dezelfde misdrijven die de Amerikaanse president eveneens heeft gepleegd en hij wordt er niet voor gestraft, waarom zij dan wel?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Het neemt cartoonesk kwaadaardige vormen aan. Hoe iemand (of een regering) tegenover de gebroeders Tate staat is wel een goede graadmeter om over diens karakter te kunnen oordelen.
Allemaal nogal 1984 toch, ook hoe de zogenaamde voorvechters van vrije meningsuiting AP bannen omdat ze Golf of Mexico blijven gebruiken wat is hoe het overgrote deel van de wereld het nog altijd noemt.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's logisch want EU bad, Bad regimes good.
Ja, maar pers is links en links is slecht dus pers censureren is goed aldus de voorvechters van de vrije meningsuiting.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Allemaal nogal 1984 toch, ook hoe de zogenaamde voorvechters van vrije meningsuiting AP bannen omdat ze Golf of Mexico blijven gebruiken wat is hoe het overgrote deel van de wereld het nog altijd noemt.
Vrije woord, maar tegelijkertijd lijsten met honderden woorden opstellen die niet meer gebruikt mogen worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Allemaal nogal 1984 toch, ook hoe de zogenaamde voorvechters van vrije meningsuiting AP bannen omdat ze Golf of Mexico blijven gebruiken wat is hoe het overgrote deel van de wereld het nog altijd noemt.
Dat heeft natuurlijk een hogere prioriteit dan het beteugelen van de inflatie, de huizencrisis en de energiekosten.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:30 schreef V. het volgende:
North-Korea is strong with this one:
https://www.independent.c(...)tenney-b2699408.html
Toch zie je hier op fok! hoe makkelijk veel mensen iets horen van hun held Musk en zelfs met het oneindige bewijs dat hij meer censureert dan het ouwe Twitter nog bij hoog en laag volhouden dat hij voor vrijheid van meningsuiting is.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vrije woord, maar tegelijkertijd lijsten met honderden woorden opstellen die niet meer gebruikt mogen worden.
Aanvulling:
"Elon Musk Threatens to Imprison Entire News Agency"
https://newrepublic.com/p(...)ws-agency-60-minutes
Niks aan de hand jongons. Ik heb in dit topic immers geleerd dat Musk slechts een adviseur is zonder macht.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vrije woord, maar tegelijkertijd lijsten met honderden woorden opstellen die niet meer gebruikt mogen worden.
Aanvulling:
"Elon Musk Threatens to Imprison Entire News Agency"
https://newrepublic.com/p(...)ws-agency-60-minutes
Hij is ambteloos burger.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks aan de hand jongons. Ik heb in dit topic immers geleerd dat Musk slechts een adviseur is zonder macht.
Niet zoveel, we reguleren ze nu ook al en daar houdt hij ook zijn bek over.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi is is dat de EU weinig kan doen tegen USA social media.
Wat denk je dat Donald doet als EU verbiedt, reguleert, of boetes oplegt ?![]()
Wat betekent dat voor de veiligheid![]()
![]()
Sprak hij, handenwrijvend en vol hoop.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Gaat ook niet gebeuren. Censuur is slecht en zou nooit toegepast mogen worden!quote:Op maandag 17 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks aan de hand jongons. Ik heb in dit topic immers geleerd dat Musk slechts een adviseur is zonder macht.
Een handelsoorlog starten? Uit NAVO stappen?quote:Op maandag 17 februari 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Als hij toch al uit de Navo stapt, valt er nog weinig te dreigen.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Krijg je een nat broekje van die gedachte?quote:Op maandag 17 februari 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Readers added contextquote:Op maandag 17 februari 2025 12:37 schreef Eagles89 het volgende:
Ik kon het niet beter verwoorden!!!
[ x ]
Jawel.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als hij toch al uit de Navo stapt, valt er nog weinig te dreigen.
Zelfde met die handelsoorlog toch? Lijkt me moeilijk te voorkomen met alle dreigementen en afpersingspogingen die nog komen zo lang Trump mag blijven zitten.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als hij toch al uit de Navo stapt, valt er nog weinig te dreigen.
Waarmee?quote:Op maandag 17 februari 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel.
EU is momenteel enorm chantabel.
Echt he? Bewijst wel weer dat die community notes niet werken.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Readers added context
The clipping of the video is misleading.
The emotional outburst did not happen after mentioning Vance's speech, but at the conclusion of the speech, which was his farewell speech as the chairman
Ja beter nu die shit verbieden, iig X want dat is in handen van een ambtenaar, die dreigementen blijven toch wel aanhouden.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zelfde met die handelsoorlog toch? Lijkt me moeilijk te voorkomen met alle dreigementen en afpersingspogingen die nog komen zo lang Trump mag blijven zitten.
Wat dat betreft juist goed om als grootste gedeelde markt die techbedrijven heel hard aan te pakken. Dat is toch de motor van de Amerikaanse economie. Uberhaupt met hoe de economie er nu voorstaat zal het binnenkort wel keihard crashen. Benieuwd hoe populair Musk en Trump nog zijn nadat ze zichzelf en hun vriendjes bailouts geven terwijl de rest vervolgens arm is en in een dikke economische depressie zit.
Wat dat betreft is het einde van kapitalisme weer eens dichterbij dan het lange tijd geweest is.
Juist Amerika is heel chantabel, geleid door een stel halve garen die alleen aan hun eigen belang denken. Chantage is vaak niet eens nodig voor Musk of Trump om ze de Amerikaanse bevolking te laten naaien ten voordele van China of Saudi Arabie of Israel of Rusland enzovoort.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel.
Veiligheid. Amerika heeft Poetin als bijtende hond aan de riem.quote:
Lijkt me wel zo handig. Overheden moeten er in ieder geval weg.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja beter nu die shit verbieden, iig X want dat is in handen van een ambtenaar, die dreigementen blijven toch wel aanhouden.
Als het zo doorgaat is China binnen no time boven de VS. Die millitaire posities en macht overal was nog een sterk punt, maar dat wilt Trump zo spoedig mogelijk bij het grofvuil zetten.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Juist Amerika is heel chantabel, geleid door een stel halve garen die alleen aan hun eigen belang denken. Chantage is vaak niet eens nodig voor Musk of Trump om ze de Amerikaanse bevolking te laten naaien ten voordele van China of Saudi Arabie of Israel of Rusland enzovoort.
Dat is wel mooi om te zien, hoe de fans van MAGA denken dat Amerika nu groot en sterk wordt. Maar ze worden juist vooral extreem zwak. Alleen nog maar vijanden overal, geen enkele soft-power meer. Met force hun dingen gedaan krijgen gaat veel kostbaarder zijn en ze hebben zich al overladen met schulden. Alles om maar de Miljardairs rijker te maken dan ooit mensen geweest zijn in de menselijke geschiedenis.
Jup maar ik denk ook dat de EU bedrijven als Amazon ook zou moeten verbieden nog te handelen in Europa als ze niet eerst bijvoorbeeld AWS en nog wat andere takken afstoten. Zelfde met google, laat ze maar youtube, mail, search, advertising afstoten als ze nog in de EU willen zaken doen. Zelfde met Meta enzovoort. Als de Amerikanen die bedrijven niet aan anti-trust wetgeving houden zullen wij het voor ze moeten doen. Bied ook mogelijkheden een eigen tech sector uit te bouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja beter nu die shit verbieden, iig X want dat is in handen van een ambtenaar, die dreigementen blijven toch wel aanhouden.
Bovendien in een land zonder censuur waar wij onder ons drukkende regime van links nog het één en ander van kunnen leren betreffende vrijhedenquote:Op maandag 17 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Blablabla. Laat Poetin maar komen. Bombarderen we die mafkees gewoon het stenen tijdperk in. Met zijn bek.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veiligheid. Amerika heeft Poetin als bijtende hond aan de riem.
Die riem kan knappen.
Da’s logisch want Saudi-Arabië heeft macht en een conservatieve rechtse regering, dus die laat je met rust. Roemenië daarentegen is een zwak land dus makkelijk te dwingen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:10 schreef Basp1 het volgende:
En ondertussen blijven de Trumps en andere Amerikaanse ratten zaken doen met Saudi Arabië een land wat in koelen bloede een Amerikaanse journalist in een ambassade in Turkije vermoord heeft.
Maar die zielige broertjes Tate daar moeten ze zich mee bemoeien.
Blablabla. Dan laat Trump die riem toch lekker los? Laat Poetin maar komen. Bombarderen we die mafkees gewoon het stenen tijdperk in. Met zijn bek.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die riem kan knappen.
Meer achter de link.quote:onald Trump’s demand for a $500bn (£400bn) “payback” from Ukraine goes far beyond US control over the country’s critical minerals. It covers everything from ports and infrastructure to oil and gas, and the larger resource base of the country.
The terms of the contract that landed at Volodymyr Zelensky’s office a week ago amount to the US economic colonisation of Ukraine, in legal perpetuity
Pure chantage weerquote:Op maandag 17 februari 2025 18:49 schreef cynicus het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)kraine-stranglehold/
[..]
Meer achter de link.
Je bedoelt Putin als de leider van Rusland? Rusland wat zich stukbijt op een land met nauwelijks een regulier leger? Rusland wat honderdduizenden slachtoffers kent onder zijn militairen? Rusland wat noord-Korea nodig heeft voor voldoende manschappen? Rusland waarvan de voorraden moderne militaire middelen toch wel behoorlijk gekrompen is? Rusland waar corruptie de kwaliteit van alle militaire middelen, nukes inclusief, volkomen onvoorspelbaar heeft gemaakt?quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die riem kan knappen.
Lolquote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die riem kan knappen.
Niet om Rusland te verdedigen, maar het verschil met het rijke EU, is dat ze wel gewend zijn om jarenlang op een houtje te bijten.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je bedoelt Putin als de leider van Rusland? Rusland wat zich stukbijt op een land met nauwelijks een regulier leger? Rusland wat honderdduizenden slachtoffers kent onder zijn militairen? Rusland wat noord-Korea nodig heeft voor voldoende manschappen? Rusland waarvan de voorraden moderne militaire middelen toch wel behoorlijk gekrompen is? Rusland waar corruptie de kwaliteit van alle militaire middelen, nukes inclusief, volkomen onvoorspelbaar heeft gemaakt?
Die putin? Doe nog eens een poging zou ik zeggen. Misschien dat we dan enigszins onder de indruk raken….
Als Amerika Poetin aan de riem had zou hij niet zo naar hem lopen te kwijlen als een verliefd tienermeisje.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die riem kan knappen.
Het domste wat we kunnen doen is ons bang laten maken voor een klein dictatortje met grootheidswaanzin. Wat we wel moeten doen is onze defensie opschroeven en veel onafhankelijker worden van de VS in alle opzichten.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet om Rusland te verdedigen, maar het verschil met het rijke EU, is dat ze wel gewend zijn om jarenlang op een houtje te bijten.
Als we hier een stapje terug moeten doen dan begint iedereen te janken.
En de EU kan wel geld sturen en wapens leveren maar er moeten ook manschappen zijn aan het front, en daar heeft Oekraïne ook niet de eeuwige adem, die lui zijn uiteindelijk ook uitgeblust.
Terwijl Putin wel weer een blik opentrekt met jong grut uit Siberië of weet ik veel van waar.
Europa heeft een groter leger dan Oekraine. Wat dat betreft lijkt het me eerder tijd Oekraine te ontzetten. Tenzij Amerika ons echt verraad zou het dan snel klaar moeten zijn dan met de Russische aspiraties met grondwinst uit de oorlog te komen. Op die manier is het ook de grootste onzin dat we zouden moeten investeren in onze legers, we gebruiken ze niet eens. Als we ze nu niet durven gebruiken om Oekraine te verdedigen zal dat niet anders zijn bij een inval in een ander land.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet om Rusland te verdedigen, maar het verschil met het rijke EU, is dat ze wel gewend zijn om jarenlang op een houtje te bijten.
Als we hier een stapje terug moeten doen dan begint iedereen te janken.
En de EU kan wel geld sturen en wapens leveren maar er moeten ook manschappen zijn aan het front, en daar heeft Oekraïne ook niet de eeuwige adem, die lui zijn uiteindelijk ook uitgeblust.
Terwijl Putin wel weer een blik opentrekt met jong grut uit Siberië of weet ik veel van waar. Als Trump dan ook weer de markt opengooit voor Amerikaanse bedrijven om handel te drijven met Rusland, wordt het nog lastiger.
Inderdaad, dat zag je al bij de inauguratie waar Trump juist de normale bevolking een plaats had gegeven in plaats van de elite.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:37 schreef Eagles89 het volgende:
Ik kon het niet beter verwoorden!!!quote:De aardverschuiving die zojuist heeft plaatsgevonden, is dat de VS nu aangeven dat ze in deze strijd niet langer aan de kant van de elite staan, maar aan de kant van de bevolking.
Maar op 6 januari 2021 heette hij de normale bevolking binnenlandse terroristen wel van harte welkom in het Capitool.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zag je al bij de inauguratie waar Trump juist de normale bevolking een plaats had gegeven in plaats van de elite.
[ afbeelding ]
Begrijp duifje nou! Al die miljardairs gaan hard aan het werk om de normale Amerikanen een beter leven te geven.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zag je al bij de inauguratie waar Trump juist de normale bevolking een plaats had gegeven in plaats van de elite.
[ afbeelding ]
Je kan er zelfs autisme van krijgen!quote:Op maandag 17 februari 2025 19:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Begrijp duifje nou! Al die miljardairs gaan hard aan het werk om de normale Amerikanen een beter leven te geven.
Dat is ook de reden waarom Trump executive order 14087 heeft ingetrokken. Wie heeft er tenslotte nog behoefte aan betaalbare medicijnen wanneer we stoppen met vaccinaties? Iedereen weet toch dat mensen juist ziek worden van vaccins?
Geef het volk Brood en Spelen (panem et circenses), zoals een Romeinse dichter ooit zei.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:28 schreef Arcee het volgende:
afbeelding ]
Elon, Zuck, Baron, Kanye allemaal teveel vaccins gespoten.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er zelfs autisme van krijgen!
De laatste 3 zijn geen autisten. En Kanye gebruikt het om zijn kutgedrag goed te praten als hij teveel tegenwind krijgt. Zo bezorgt hij echte autisten wel een slechte naam.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elon, Zuck, Baron, Kanye allemaal teveel vaccins gespoten.
Het zijn in ieder geval mensen die zo snel mogelijk een enkeltje mars moeten krijgen. Laat ze hun dystopie daar maar opbouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De laatste 3 zijn geen autisten. En Kanye gebruikt het om zijn kutgedrag goed te praten als hij teveel tegenwind krijgt. Zo bezorgt hij echte autisten wel een slechte naam.
De vriendin van Zuckerberg ook. Die heeft er een slappe lul van gekregen.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elon, Zuck, Baron, Kanye allemaal teveel vaccins gespoten.
Zuck heeft wel austische trekjes, wat je voorheen asperger werd genoemd. Barron heeft volgens mij ook wel austistische trekjes. Kanye is bipolair, ik weet.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De laatste 3 zijn geen autisten. En Kanye gebruikt het om zijn kutgedrag goed te praten als hij teveel tegenwind krijgt. Zo bezorgt hij echte autisten wel een slechte naam.
Op naar een gezonde manier van het Amerikaanse leven, waarbij je voor 3 Dollar (of minder) per uur in de Tesla-Robotfabriek mag werken en je gelukkig geen vervelende vakbonden meer hebt die zich met jouw rechten gaan bemoeien. Heb jij meer tijd over om die robots in elkaar te zetten en uit te kijken naar het eten dat door je blonde maagd wordt gekookt. Zeg ik eten? Ik bedoel de beste Amerikaanse maaltijden!quote:Op maandag 17 februari 2025 19:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Begrijp duifje nou! Al die miljardairs gaan hard aan het werk om de normale Amerikanen een beter leven te geven.
Dat is ook de reden waarom Trump executive order 14087 heeft ingetrokken. Wie heeft er tenslotte nog behoefte aan betaalbare medicijnen wanneer we stoppen met vaccinaties? Iedereen weet toch dat mensen juist ziek worden van vaccins?
Was Black Mirror geen Engelse serie?quote:Op maandag 17 februari 2025 20:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op naar een gezonde manier van het Amerikaanse leven, waarbij je voor 3 Dollar (of minder) per uur in de Tesla-Robotfabriek mag werken en je gelukkig geen vervelende vakbonden meer hebt die zich met jouw rechten gaan bemoeien. Heb jij meer tijd over om die robots in elkaar te zetten en uit te kijken naar het eten dat door je blonde maagd wordt gekookt. Zeg ik eten? Ik bedoel de beste Amerikaanse maaltijden!
Wat denk je van een oer-Amerikaanse pizza, waarbij je bij elke hap alle 37 ingrediënten uitvoerig proeft. Of heb jij liever een zo'n gezonde twopounder burger, vol met allerlei toegevoegde stoffen waar ze in Europa veel te woke voor zijn met al hun regulations. Uiteraard moet je ook een beetje aan je lichaam denken en tap je gewoon een glas afkomstig van de fijnste Mountain Dew-bronnen.
De tv staat al aan voor je op het populaire quizprogramma 'Who wants to be cured'?, waarbij je een operatie kan winnen naar keuze (ambulancekosten niet bij inbegrepen).
Het dom-rechtse paradijs waarbij je de slecht betaalde migrant succesvol hebt weten te vervangen door jezelf, aangestuurd door een enigszins gewelddadige robot met de stem en motoriek van Donald. En waarbij je nooit meer hoeft na te denken over moeilijke problemen. Die zijn allemaal opgelost door de filantropische miljardairs die je elke dag je portie soylent green verkopen terwijl je in het van hun gehuurde krot via hun sociale media voorzien van precies de juiste mix van reclame en propaganda droomt van de ongetwijfeld glorieuze toekomst wanneer jij "de amerikaanse droom" waar gaat maken. Want ja dat hebben ze tegen je gezegd. Wanneer jij maar goed je best doet dan ga ook jij echt succesvol en rijk worden. Echt waar! Zodra die woke, hippie, lgtbqi, linkse, migranten maar opgeruimd zijn!quote:Op maandag 17 februari 2025 20:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op naar een gezonde manier van het Amerikaanse leven, waarbij je voor 3 Dollar (of minder) per uur in de Tesla-Robotfabriek mag werken en je gelukkig geen vervelende vakbonden meer hebt die zich met jouw rechten gaan bemoeien. Heb jij meer tijd over om die robots in elkaar te zetten en uit te kijken naar het eten dat door je blonde maagd wordt gekookt. Zeg ik eten? Ik bedoel de beste Amerikaanse maaltijden!
Wat denk je van een oer-Amerikaanse pizza, waarbij je bij elke hap alle 37 ingrediënten uitvoerig proeft. Of heb jij liever een zo'n gezonde twopounder burger, vol met allerlei toegevoegde stoffen waar ze in Europa veel te woke voor zijn met al hun regulations. Uiteraard moet je ook een beetje aan je lichaam denken en tap je gewoon een glas afkomstig van de fijnste Mountain Dew-bronnen.
De tv staat al aan voor je op het populaire quizprogramma 'Who wants to be cured'?, waarbij je een operatie kan winnen naar keuze (ambulancekosten niet bij inbegrepen).
Nee, totaal niet.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel.
Amerikaanse remakes zijn meestal veel kutter.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was Black Mirror geen Engelse serie?
Je moet niet alles geloven wat je hoort. Een triljoen is een miljard keer een miljard.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:56 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoorde dat binnen nu en 10 jaar 5 miljardairs de triljoen gaan aantikken.
Nee joh..quote:Op maandag 17 februari 2025 23:02 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je hoort. Een triljoen is een miljard keer een miljard.
Zelfs in alle 50 staten is het protest gaande maar of Trump en of het congres zich daar iets van aan zullen trekken...quote:Op maandag 17 februari 2025 23:21 schreef Perrin het volgende:
Toch iets van demonstratiebereidheid daar.
[ x ]
Pas als het oorverdovend en langdurig wordt.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zelfs in alle 50 staten is het protest gaande maar of Trump en of het congres zich daar iets van aan zullen trekken...
En dan zullen we wellicht harde confrontaties zien.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pas als het oorverdovend en langdurig wordt.
Tja ze zullen wel moeten lijkt me. Afwachten gaat hem niet worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pas als het oorverdovend en langdurig wordt.
Nadeel is dat er nog een grote groep Amerikanen het huidige regime het voordeel van de twijfel geeft. Dat zal over een jaar of twee misschien wel anders zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 00:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja ze zullen wel moeten lijkt me. Afwachten gaat hem niet worden.
Als ze lang genoeg doorprotesteren en Trump stuurt het leger eropaf zal de tijdslijn wat korter zijn dan 2 jaar lijkt me.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 00:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nadeel is dat er nog een grote groep Amerikanen het huidige regime het voordeel van de twijfel geeft. Dat zal over een jaar of twee misschien wel anders zijn.
Nu is het nog georganiseerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 00:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ze lang genoeg doorprotesteren en Trump stuurt het leger eropaf zal de tijdslijn wat korter zijn dan 2 jaar lijkt me.
De helft van Amerika heeft voor Musk gestemd. Waar ze niet en nooit op gestemd hebben zijn types als Gates en Soros.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Absolute vrijheid van meningsuiting is heel belangrijk voor Musk.quote:Elon Musk’s X blocks links to Signal, the encrypted messaging service
quote:Additionally, DOJ provided a declaration from a White House official asserting that Elon Musk is a senior advisor to the president in the "White House Office" -- and is neither an employee nor the administrator of the U.S. DOGE Service or the U.S. DOGE Service Temporary Organization.
Niemand heeft voor Musk gestemd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 03:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De helft van Amerika heeft voor Musk gestemd. Waar ze niet en nooit op gestemd hebben zijn types als Gates en Soros.
De biljoen gaan aantikken.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:56 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoorde dat binnen nu en 10 jaar 5 miljardairs de triljoen gaan aantikken.
Toronto is toch Canada en de gecrashte Bombardier een canadese vliegtuig bouwer....quote:Op dinsdag 18 februari 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
https://www.bbc.com/news/live/c0q080y02xgt
De vijfde Amerikaanse vliegramp in 3 weken tijd, na 16 jaar geen vliegramp met Amerikaanse toestellen...
In het Nederlands zijn de benamingen miljoen, miljard, biljoen, biljard, triljoen, triljard, quadriljoen, etc. Daar zit steeds een factor 1000 verschil tussen.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee joh..
Miljoen 1.000.000 _ 1000x1000
Miljard 1.000.000.000 _ 1000x miljoen
Triljoen 1.000.000.000.000 1000x miljard
Musk zit nu op bijna 400.000.000.000. Verwachting is dat hij over een 3 jaar al de triljoen aantikt.
Over je miljard x miljard bewering:
A billion times a billion is one quintillion. This number is 10^18. A quintillion written in full is 1,000,000,000,000,000,000. Much like billions, quintillions are rarely ever encountered in math and even more rarely encountered in real life.
Op welk stembiljet stond Musk ook alweer?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 03:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De helft van Amerika heeft voor Musk gestemd. Waar ze niet en nooit op gestemd hebben zijn types als Gates en Soros.
Zou je een ton per dag uitgeven, dan ben je daar 400.000.000.000/100.000=4.000.000 dagen mee bezig om het op te maken. Wat overeenkomt met 10.958 jaar.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee joh..
Miljoen 1.000.000 _ 1000x1000
Miljard 1.000.000.000 _ 1000x miljoen
Triljoen 1.000.000.000.000 1000x miljard
Musk zit nu op bijna 400.000.000.000. Verwachting is dat hij over een 3 jaar al de triljoen aantikt.
Over je miljard x miljard bewering:
A billion times a billion is one quintillion. This number is 10^18. A quintillion written in full is 1,000,000,000,000,000,000. Much like billions, quintillions are rarely ever encountered in math and even more rarely encountered in real life.
Zelfs geen beitel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:53 schreef Perrin het volgende:
Geen bijtel nodig. Dit is geen waarschuwing, dit is een aankondiging.
[ x ]
Ja, dat met de bulldozer door de overheid heengaan zonder te weten wat je kapot maakt waarschijnlijk niet zo'n hele verstandige strategie is zal niemand betwijfelen, maar ten eerste duurt het vaak wel even voordat de afbraakeffecten echt zichtbaar worden en ten tweede heeft dit daar verder weinig mee van doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toronto is toch Canada en de gecrashte Bombardier een canadese vliegtuig bouwer....
Chanant!quote:
Ah ja, dat klopt. Een biljoen in NL / trillion in Engels. Het belachelijk groot uitgeschreven getal was juist, maar had ‘t even moeten nakijken qua NL benaming.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:10 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
In het Nederlands zijn de benamingen miljoen, miljard, biljoen, biljard, triljoen, triljard, quadriljoen, etc. Daar zit steeds een factor 1000 verschil tussen.
“If you can convince the lowest white man he's better than the best colored man [migrant], he won't notice you're picking his pocket. Hell, give him somebody to look down on [libs], and he'll empty his pockets for you.”quote:Op maandag 17 februari 2025 20:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Geef het volk Brood en Spelen (panem et circenses), zoals een Romeinse dichter ooit zei.
Misschien hebben ze het niet zo begrepen of bespaard op een goede vertaler (vast een gehandicapte illegale transgender), want het lijkt nu meer op Billionaires & Swastikas die ze uitstrooien over het volk.
– Trump besluit dat een team van SpaceX, een bedrijf van Musk, de FAA gaat helpen het luchtverkeersbeheersysteem te hervormen na het dodelijke luchtvaartramp in Washington, DC.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
De vijfde Amerikaanse vliegramp in 3 weken tijd, na 16 jaar geen vliegramp met Amerikaanse toestellen...
Op die van Trump.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Op welk stembiljet stond Musk ook alweer?
Dat was Vance, maar ik begrijp je verwarring. Hij staat toch telkens ernaast ondanks dat ie er niets te zoeken heeftquote:
En na de tig DOGE_departementen of ministeries bestaat er nu natuurlijk ook een DOGE_FAA Twitter account. Het heeft nog niks getweet maar de duizenden misstanden en corruptie onthullingen zullen vast snel komen. Voor wie wil zie het accountquote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
– Trump besluit dat een team van SpaceX, een bedrijf van Musk, de FAA gaat helpen het luchtverkeersbeheersysteem te hervormen na het dodelijke luchtvaartramp in Washington, DC.![]()
https://reportersonline.n(...)voor-musk-bedrijven/
Ik kan niet wachten tot ze heel triomfantelijk gaan aankondigen dat er weer een paar duizend dollar hier en daar zijn gevonden die beter besteed hadden kunnen worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En na de tig DOGE_departementen of ministeries bestaat er nu natuurlijk ook een DOGE_FAA Twitter account. Het heeft nog niks getweet maar de duizenden misstanden en corruptie onthullingen zullen vast snel komen. Voor wie wil zie het account
https://x.com/doge_faa?s=21&t=h7Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
Ik kan niet wachten. Gaan we hier zien dat er diverse toestellen rondvliegen sinds 1875?
Hoogste tijd dat Musk een DOGE_AmericanAirlines en een DOGE_DeltaAirlines start en daar verder speurt. Kan hij bij die twee Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen meteen de bestellingen van respectievelijk 219 en 245 Airbus toestellen annuleren.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot ze heel triomfantelijk gaan aankondigen dat er weer een paar duizend dollar hier en daar zijn gevonden die beter besteed hadden kunnen worden.
De aanhangers van het strong man denken hangen heel erg naar de stoere, masculiene leider alsof dat is wat onderhandelingen beslist. Ze zijn doorgaans ook enorm fan van de meme met twee nors kijkende Russen en vrouwelijke Europese leiders.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus van te voren je in de kaarten laten kijken als de vs voordat je de onderhandelingen met Rusland ingaat geeft gewoon aan dat onze bondgenoot een zwakke schakel geworden is. En jij maar juichen voor de zogenaamd beste onderhandelaar Trump...
Kortom, dat je een database query kan schrijven wil nog niet zeggen dat je de output ervan snapt. Dat zou zo'n über programmeur als Musk toch moeten snappen, toch? Of is dat teveel gevraagd...quote:Op dinsdag 18 februari 2025 04:49 schreef Kijkertje het volgende:
Dat domme propagandaschaap van Trump is nu ook al op Fox aan het verkondigen dat Musk vermoedt dat tientallen miljoenen doden FRAUDULEUS! overheidssteun ontvangen.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3liga5nuu7k2u
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben ze de Inspector General die deze lasterpraat al lang ontzenuwd heeft ontslagen![]()
Numberholders Age 100 or Older Who Did Not Have Death Information on the Numident
[ afbeelding ]
Het gaat ze er ook helemaal niet om of het waar is, het gaat om het inprenten van de zoveelste leugen bij het goedgelovige MAGA-volgvolk. En die vinden deze 'doortastendheid' helemaal geweldig!![]()
De inefficientie van het Department van Efficientie![]()
Nooit verwacht dat jij de eerste zou zijn die de 51e staat van de VS zou erkennen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
Bijna alsof Musk niet veel kan behalve liegen dat hij in alles het beste is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:38 schreef cynicus het volgende:
[..]
Kortom, dat je een database query kan schrijven wil nog niet zeggen dat je de output ervan snapt. Dat zou zo'n über programmeur als Musk toch moeten snappen, toch? Of is dat teveel gevraagd...
Heel eerlijk dat waren/zijn ook wel enorme lichtgewichten wat je van de Russen ook mag vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
De aanhangers van het strong man denken hangen heel erg naar de stoere, masculiene leider alsof dat is wat onderhandelingen beslist. Ze zijn doorgaans ook enorm fan van de meme met twee nors kijkende Russen en vrouwelijke Europese leiders.
Warren had een mooi lijstje met laaghangend fruit dat vele miljarden aan besparingen kon opleveren, maar Musk had daar om duistere redenen helemaal geen interesse in. De kruimeltjes op DEI en USAID moesten afgebroken worden! Dat maakte het nog meer duidelijk dat Musk er totaal niet zit om daadwerkelijk besparingen te bewerkstelligen, maar vooral om alle checks & balances af te breken om zichzelf en Trump te kunnen bevoordelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot ze heel triomfantelijk gaan aankondigen dat er weer een paar duizend dollar hier en daar zijn gevonden die beter besteed hadden kunnen worden.
Je kunt iedere video en nieuws artikel vanaf juli 2024 tot begin november terugkijken voor je printje.quote:
Naast de checks en balances snijdt men ook een hoop wereldwijde soft power van de Amerikaanse overheid weg. Voor de mensen die zich afvragen waarom (want dat is toch juist handig om te hebben?): door het verdwijnen van soft power van de Amerkaanse overheid wereldwijd wordt de soft power van de multinationals automatisch groter. Musk heeft vanaf nu veel meer in de melk te brokkelen buiten de VS en hoeft niet meer te concureren met de soft power van de Amerikaanse overheid. Zelfs als hij eventueel in onmin zou raken met Trump of er komt een andere (Democratische) president dan behoudt Musk die macht t.o.v. de Amerikaanse overheid. De grootste druk op overheden komt straks niet meer van de Amerikaanse overheid maar van Musk, Zuckerberg, Bezos & coquote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Warren had een mooi lijstje met laaghangend fruit dat vele miljarden aan besparingen kon opleveren, maar Musk had daar om duistere redenen helemaal geen interesse in. De kruimeltjes op DEI en USAID moesten afgebroken worden! Dat maakte het nog meer duidelijk dat Musk er totaal niet zit om daadwerkelijk besparingen te bewerkstelligen, maar vooral om alle checks & balances af te breken om zichzelf en Trump te kunnen bevoordelen.
Krijg je ondertussen ook alle totalitaire trekjes van het Trump regime mee of kan je dat dan weer geen reet interesseren?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:13 schreef Eagles89 het volgende:
Het is een MACHTSSTRIJD mensen. Niks meer en niks minder. Precies die mijn ouders meemaakten in de jaren 60 en 70 tussen het conservatisme en progressivisme, en nu draaien we weer de andere kant op. Het zijn cycli, en progressief links in het westen is gedoemd om te verliezen. We gaan overwinnen, het is onvermijdelijk, de geest is uit de fles en gaat er niet meer in, dit is onomkeerbaar.
[ x ]
[ x ]
Hij lijkt te denken dat dat 'conservatief' is. Wonderlijk wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Krijg je ondertussen ook alle totalitaire trekjes van het Trump regime mee of kan je dat dan weer geen reet interesseren?
Pak eerst maar eens een woordenboek en zoek het woordje "contradictie".quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:13 schreef Eagles89 het volgende:
Het is een MACHTSSTRIJD mensen. Niks meer en niks minder. Precies die mijn ouders meemaakten in de jaren 60 en 70 tussen het conservatisme en progressivisme, en nu draaien we weer de andere kant op. Het zijn cycli, en progressief links in het westen is gedoemd om te verliezen. We gaan overwinnen, het is onvermijdelijk, de geest is uit de fles en gaat er niet meer in, dit is onomkeerbaar.
Vraag wel af waar die teksten vandaan komen af en toe.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit grenst aan eng en obsessief gedrag hoor. Jeetje.
Stukje manische episode.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit grenst aan eng en obsessief gedrag hoor. Jeetje.
Family valuesquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:28 schreef Perrin het volgende:
Voorzitter Musk en zijn harem. Hét idool van mensen met een conservatieve levensvisie.
[ x ]
Jaja. Met droge ogen allemaal. Onder is boven en boven is onder.quote:
Pardon, geld terug?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Kijkertje het volgende:
Bij Fox beloven ze de burger gouden bergen met het geld dat Musk aan het 'besparen' is.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lihcy3tnt22l
[ afbeelding ]
Maar geld dat van de overheid naar de burger stroomt is toch communistisch?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Kijkertje het volgende:
Bij Fox beloven ze de burger gouden bergen met het geld dat Musk aan het 'besparen' is.
[ afbeelding ]
'The economy is going to EXPLODE!'
Net als al dat EU geld dat na Brexit naar de NHS zou gaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Precies! Verlenging van de Trump I belastingverlagingen voor de rijken met kruimeltjes voor het volk. Daar trapten ze toen ook gewoon in.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:09 schreef Perrin het volgende:
Met belastingverlagingen voor de allerrijksten. En alle Amerikanen verwachten binnenkort tot de allerrijksten te behoren.
Daar besteden ze bij Fox uiteraard geen aandacht aan.quote:The Republican-controlled House Budget Committee voted along party lines to advance a massive budget blueprint to slash taxes and spending by trillions of dollars.
The vote of 21-16 after a marathon daylong session sends the budget resolution to the full House, where Republicans must unify their paper-thin majority to approve it, and instructs committees to craft a massive package to pass President Donald Trump’s agenda on immigration, taxes and more.
The budget calls for up to $4.5 trillion in new deficits through tax cuts, which Republicans plan to use to extend Trump’s expiring 2017 tax law and pass other pieces of his tax agenda.
It calls for $1.5 trillion in spending cuts, with an additional caveat: The House package has to include $2 trillion in cuts to the “mandatory” part of federal spending, which covers programs like Medicare, Medicaid and food benefits known as SNAP, or $4.5 trillion amount in tax breaks must be reduced by a commensurate amount.
“This budget resolution provides the fiscal framework for what will be one of the most consequential pieces of legislation in modern history and the principal legislative vehicle for delivering on President Trump’s America First agenda,” Budget Committee chair Jodey Arrington, R-Texas, said in a statement. “The era of wasteful, woke, and weaponized government is over.”
“It’s time to meet this generational moment and join President Trump in making the tough decisions that preserve our republic for our children and grandchildren,” Arrington said after the measure passed. “This is our last, best shot to do it.”
Republicans rejected a flurry of Democratic amendments aimed at prohibiting cuts to certain programs used by the middle class and calling for higher taxes on wealthy people and corporations.
The Senate Budget Committee approved a conflicting budget resolution Wednesday that punts on the issue of taxes, presenting a dispute that the party will have to resolve before a bill can pass.
Democrats blasted the House GOP's budget resolution, saying it would harm the middle class.
“This budget rips health care away from millions while handing out $4.5 trillion in tax breaks, the overwhelming majority of which go to billionaires and wealthy corporations,” said Rep. Brendan Boyle, D-Pa., the top Democrat on the Budget Committee. “It slashes at least $230 billion from food assistance programs at a time when grocery prices remain at record highs. And it proposes, and I hope every American listens to this, it proposes at least $880 billion in cuts to Medicaid and the Affordable Care Act. ... All so billionaires can get even a bigger tax cut that they don’t need and the hard-working people in this country can’t afford to give them.”
Tuurlijk, maar dit zijn kapitalisten. Die doen aan socialise the losses en privatise the profits. Dus ze regelen nu een belastingverlaging voor zichzelf terwijl de rest volledig uitgekleed wordt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar geld dat van de overheid naar de burger stroomt is toch communistisch?
Klinkt een beetje als de Brexit-faal on steroids.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen dreigt Musk met het vervolgen van CBS....quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:13 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
[ x ]
De staatszender van Magaquote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:01 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Behalve de miljardairs.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:05 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Pardon, geld terug?
Hoe dan? Werken voor je geld is toch het motto in Amerika?
Neem aan dat men niet zomaar geld krijgt...
Waar jaloezie goed voor kan zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Bizar dat we onze hoop moeten vestigen op Bannon. Een lul van een vent met abjecte denkbeelden, maar die wel enig aanzien geniet in de MAGAverse. Hopelijk lukt het hem om een burgeroorlog in MAGAland te ontketenen.
Bannon is een beetje de Prigozhin van de VS, maar als hij zo'n Proud Boy zo gek zou kunnen krijgen om Trump een kogel door de kop te jagen zou dat mooi zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Bizar dat we onze hoop moeten vestigen op Bannon. Een lul van een vent met abjecte denkbeelden, maar die wel enig aanzien geniet in de MAGAverse. Hopelijk lukt het hem om een burgeroorlog in MAGAland te ontketenen.
Zijn beef is met Musk. In dat artikeltje staat juist dat Bannon zich hardmaakt voor een derde termijn Trump.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bannon is een beetje de Prigozhin van de VS, maar als hij zo'n Proud Boy zo gek zou kunnen krijgen om Trump een kogel door de kop te jagen zou dat mooi zijn.
Steve Bannon blijft echt die old school populist, terwijl de miljardairs die nu de macht hebben populistische retoriek enkel gebruiken om hun eigen elitaire agenda te pushenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik zou niet al te veel van de hopium pijp roken. Doge maakt Musk ontzettend populair terwijl Bannon niets te bieden heeft.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Die heksenjacht duurt ook niet eeuwig.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou niet al te veel van de hopium pijp roken. Doge maakt Musk ontzettend populair terwijl Bannon niets te bieden heeft.
Er valt nog genoeg te graven bovendien willen de mensen graag zien waar al dat geld naar toe gaat. Vooral omdat er altijd geroepen werd dat er nergens geld voor was. Er was geen geld voor de muur, er was geen geld om de mensen te helpen die getroffen werden door natuurrampen etc.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die heksenjacht duurt ook niet eeuwig.
[ afbeelding ]
Feiten zijn maar een linkse hobby joh, domrechts omarmt de alternatieve feiten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:45 schreef Barbusse het volgende:
Zijn er nu al harde bewijzen voor die miljardenfraude? Ik zie nog steeds niks anders dan rage twiets.
Anyone?
Anyone got anything at all?
Fascistenbende. Doodeng.quote:Denise Chueng said that she was ordered to investigate a government contract awarded under the Biden administration, and to begin the process to freeze the recipient's assets. Neither request was supported by the evidence, which was provided to by the Deputy Attorney General's Office, Cheung wrote in a letter to the interim head of the office, Ed Martin. Reuters reviewed a copy of the letter.
Cheung was in charge of the criminal division within the U.S. Attorney’s Office, and her resignation comes one day after Trump nominated Martin as the permanent head of the D.C. U.S. Attorney’s Office. Martin was an organizer for the “Stop the Steal” movement and the defense attorney for three of the January 6 rioters. He announced last month he would investigate the office’s handling of the Capitol riots.
Earlier this week, Martin, in his capacity as interim head of the office, said he would investigate former special counsel Jack Smith and a law firm that supposedly gave Smith free legal services. Meanwhile, Martin has also threatened to go after anyone who tries to hinder Elon Musk’s Department of Government Efficiency efforts. The office he heads is responsible for many legal cases involving the federal government, and Cheung’s resignation doesn’t bode well for Martin’s future plans once the Senate likely confirms him to lead the office.
Je vind het niet genoeg dat er geld aan onzin word besteed terwijl het Amerikaanse volk word voorgelogen dat er nergens geld voor is?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:45 schreef Barbusse het volgende:
Zijn er nu al harde bewijzen voor die miljardenfraude? Ik zie nog steeds niks anders dan rage twiets.
Anyone?
Anyone got anything at all?
Geld uitgeven aan zaken waar je het mee oneens bent staat niet gelijk aan fraude.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind het niet genoeg dat er geld aan onzin word besteed terwijl het Amerikaanse volk word voorgelogen dat er nergens geld voor is?
Wat jij onzin vind boeit me niks. Ik vraag om onderbouwing van al die boude claims. Waar is die onderbouwing?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind het niet genoeg dat er geld aan onzin word besteed terwijl het Amerikaanse volk word voorgelogen dat er nergens geld voor is?
Tsja, is het fraude dat er zo veel belastinggeld wordt weggesluisd naar Trumps hotels omdat hij weigert naar kantoor te komen of is het slinks misbruik maken van de mazen in de wet omdat men simpelweg niet was voorbereid op een gangster in het witte huis?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:22 schreef OMG het volgende:
Misschien moeten ze echt eens fraude bewijzen in plaats van het te roepen, want tot dusver is het hetzelfde liedje als met de verkiezingen waar ze hetzelfde claimden.
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld uitgeven aan zaken waar je het mee oneens bent staat niet gelijk aan fraude.
Wie zegt dat er nergens geld voor is? Biden wist gigantische investeringen door het Congres te jassen.
Allemaal leuk en aardig jongens maar ik heb die claim niet gemaakt. Wat ik wel vind is dat een hoop geld naar onzin gaat en tegelijkertijd word het volk voorgelogen dat er nergens geld voor is. Noem het oplichting, fraude of wat dan ook. Juist is het ieder geval niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat jij onzin vind boeit me niks. Ik vraag om onderbouwing van al die boude claims. Waar is die onderbouwing?
En nee, een holle wedervraag van jou is geen onderbouwing.
Put up or shut up.
Nogmaals, wie zegt dat er nergens geld voor is?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Allemaal leuk en aardig jongens maar ik heb die claim niet gemaakt. Wat ik wel vind is dat een hoop geld naar onzin gaat en tegelijkertijd word het volk voorgelogen dat er nergens geld voor is. Noem het oplichting, fraude of wat dan ook. Juist is het ieder geval niet.
Nou, we zullen zien wat weldoenend en ongekozen president Musk met Trump op 3e viool het er vanaf gaat brengen in deze cosa nostra.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Allemaal leuk en aardig jongens maar ik heb die claim niet gemaakt. Wat ik wel vind is dat een hoop geld naar onzin gaat en tegelijkertijd word het volk voorgelogen dat er nergens geld voor is. Noem het oplichting, fraude of wat dan ook. Juist is het ieder geval niet.
Dat heb ik van beiden zijden van het politieke spectrum gehoord. Het was allemaal moeilijk en lastig etc etc. Blijkt dat er gewoon miljarden worden weggegooid aan onzin terwijl de eigen mensen niet eens kunnen rekenen op een fatsoenlijke verdediging van de grens of huisvesting voor de daklozen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, wie zegt dat er nergens geld voor is?
Je kunt van alles vinden van de situatie aan de grens, maar met een tekort aan geld heeft het weinig van doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heb ik van beiden zijden van het politieke spectrum gehoord. Het was allemaal moeilijk en lastig etc etc. Blijkt dat er gewoon miljarden worden weggegooid aan onzin terwijl de eigen mensen niet eens kunnen rekenen op een fatsoenlijke verdediging van de grens of huisvesting voor de daklozen.
Precies hierom is Doge nodig, niet zo zeer omdat ze enorm kunnen besparen maar zodat de Amerikanen kunnen zien waar al dat geld naar toe gaat, een hoop onzin dus.
Bij eerlijke verkiezingen wint Zelensky een enorme landslide maar ze zullen wel denken gigantische invloed te kunnen uitoefenen op de resultaten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:06 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dat er nog altijd geen vrede of wapenstilstand is, is volgens Trump de schuld van Oekraïne.
Ernstig.
En Trump heeft blijkbaar een pesthekel aan Zelensky.
[ x ]
Tja je moet Trump ook niet boos maken met voeren van rechtzaken die zelf wil bepalen wat de wet is.quote:bron: wp & ap 18feb25
Trump signed an executive order that an aide said “reestablishes the long-standing norm that only the president or the attorney general can speak for the United States when stating an opinion as to what the law is.” The order comes as Trump allies question court rulings blocking some of his initiatives and critics worry his administration will disregard judicial orders.
Het zit hem nog steeds dwars dat Zelensky niet inging op zijn quid pro quo telefoontje wat hem een Impeachment opleverde.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:06 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dat er nog altijd geen vrede of wapenstilstand is, is volgens Trump de schuld van Oekraïne.
Ernstig.
En Trump heeft blijkbaar een pesthekel aan Zelensky.
[ x ]
Wederom: geen enkele onderbouwing van je claims, die wederom behoorlijk outrageous zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heb ik van beiden zijden van het politieke spectrum gehoord. Het was allemaal moeilijk en lastig etc etc. Blijkt dat er gewoon miljarden worden weggegooid aan onzin terwijl de eigen mensen niet eens kunnen rekenen op een fatsoenlijke verdediging van de grens of huisvesting voor de daklozen.
Precies hierom is Doge nodig, niet zo zeer omdat ze enorm kunnen besparen maar zodat de Amerikanen kunnen zien waar al dat geld naar toe gaat, een hoop onzin dus.
Er is op geen enkele wijze aangetoond dat er geld aan onzin wordt besteed.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |