Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:The Price of Trump’s Power Politics
To earn Trump’s respect, U.S. allies must demonstrate strength. Whether they have the capacity to do so is an open question. First, they must recognize that the era of Pax Americana is over and the era of power politics has returned. The one thing Trump understands is power—and if U.S. allies work together, they can confront him with plenty of their own.
If they succeed in mobilizing their resources collectively, they may also be able to blunt some of Trump’s worst foreign-policy impulses. That may in turn create the opportunity down the road to forge a new global order that matches Pax Americana’s record for peace and prosperity. But if they fail, a darker era of unchecked power politics awaits—one that is less prosperous and more dangerous for all.
Net zo erg is een VS dat wel in de Navo blijft maar in de praktijk niet de politieke wil heeft om mee te vechten als dat nodig is.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Kan niet zo snel een stevige bron vinden, maar deze personen zijn geen random Twitteraars. En gezien wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd ligt het in de lijn der verwachting dat Trump dit wil.
Meerderheid Congres zal wellicht geen voorstander zijn, maar dat heeft op dit moment weinig in de pap te brokkelen. Bovendien is de VS er de facto uit als de president weigert de NAVO te blijven steunen.
Dan zie ik niet zo snel vrede ontstaan. Simpel.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Kan niet zo snel een stevige bron vinden, maar deze personen zijn geen random Twitteraars. En gezien wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd ligt het in de lijn der verwachting dat Trump dit wil.
Meerderheid Congres zal wellicht geen voorstander zijn, maar dat heeft op dit moment weinig in de pap te brokkelen. Bovendien is de VS er de facto uit als de president weigert de NAVO te blijven steunen.
Mike Lee.. Dan noem je ook wel iemand, de man is wel een lul eerste klas.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De miljardairscoup van 2025quote:Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yeah, good luck with that. De oligarchen gaan nooit meer vrijwillig de macht uit handen geven.
De enige manier waarop dat gebeurt is revolutie.
De echte 'Gulf of America':
[ x ]
Precies, het zijn ook nog eens dingen die ze wel degelijk ambieerden, maar al die dingen worden door de andere helft als 'gutmensch-activiteiten' gezien. Als men zelfs al tegen mensenrechten loopt te schoppen, kun je nagaan bij al die andere dingen.quote:Op maandag 17 februari 2025 06:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je noemt feitelijk niets dat had kunnen voorkomen dat Trump de overheid sloopt.
Ze hadden natuurlijk altijd al de touwtjes in handen, maar nu stropen ze de mouwen echt op.quote:
Wel vreemd, ik las juist van NMB-ers dat ie dat nooit ging doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Fok! AMV is inderdaad internationaal bekend bij wereldleiders.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net zo erg is een VS dat wel in de Navo blijft maar in de praktijk niet de politieke wil heeft om mee te vechten als dat nodig is.
Poetin en Xi lezen dit ook.
Ik hoop dat ze in Taiwan ook snappen dat de kans dat de VS ze komt redden van een Chinese invasie heel klein is.
Dat moet Europa gaan doen als het aan Trump ligt, ook al mogen we niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Oekraïne gaat natuurlijk niet tekenen voor vrede als de VS geen garanties geeft op te treden als Putin alsnog doorgaat met aanvallen of weer aan gaat vallen.
Nu ben ik geen gamer, maar zou het ja?quote:Op maandag 17 februari 2025 08:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, het zijn ook nog eens dingen die ze wel degelijk ambieerden, maar al die dingen worden door de andere helft als 'gutmensch-activiteiten' gezien. Als men zelfs al tegen mensenrechten loopt te schoppen, kun je nagaan bij al die andere dingen.
Betere bescherming arbeiders is voor MAGA absoluut geen streven, ze juichen bij het afbreken van Unions. Dat terwijl de arbeidsomstandigheden al enorm kut waren. Het laatste beetje hulp gaat helemaal weg. Ik hoop niet overigens dat MAGA-spelers graag GTA spelen, want ik zie later dit jaar gebeuren dat Trump die game gaat bannen ivm 'games zijn te gewelddadig'.
Fraude!quote:“As part of our commitment to improving opportunity for women everywhere, this Thursday we are launching the first ever government-wide initiative focused on economic empowerment for women in developing countries”
Days later in the Oval Office, joined by Ivanka Trump, top officials and women directly impacted by US funding for women’s economic empowerment abroad, he signed a presidential memorandum establishing W-GDP, the Women’s Global Development and Prosperity initiative, calling it a matter of national security and a “tremendous step for women.”
Ja, zo komen mijn hobby's onder druk te staan. In GTA wordt de VS meestal op verschillende manieren op de hak genomen, ik kan mij voorstellen dat er een verwijzing naar MAGA in zit.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nu ben ik geen gamer, maar zou het ja?
Ben ook benieuwd wanneer pr0n verboden gaat worden trouwens, want dat is ook een grote wens van project2025-volk.
Dat kan. En dat recht heeft Oekraïne. Niemand bepaalt wat zij wel of niet moeten doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Oekraïne gaat natuurlijk niet tekenen voor vrede als de VS geen garanties geeft op te treden als Putin alsnog doorgaat met aanvallen of weer aan gaat vallen.
Nope. Een speelbal tussen twee narcisten. Geen fijne plek om te zitten je verliest alleen maar.quote:
Jup, als het aan Trump ligt gaat de VS landen overnemen alsof het Microsoft is in de gamingwereld. Alleen dan niet met geld. Straks zijn er 3 landen.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:21 schreef cynicus het volgende:
VS trekt troepen uit Europa terug, de NATO Artikel 5 trigger troepen in de Baltische staten.
VS trekt zich terug uit NATO
Heeft Trump Putin hiermee goedkeuring gegeven voor een annexatie? Zo niet letterlijk dan wel figuurlijk?
Polen zou daar wel eens niet zoveel zin in kunnen hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:21 schreef cynicus het volgende:
VS trekt troepen uit Europa terug, de NATO Artikel 5 trigger troepen in de Baltische staten.
VS trekt zich terug uit NATO
Heeft Trump Putin hiermee goedkeuring gegeven voor een annexatie? Zo niet letterlijk dan wel figuurlijk?
Ik zie zelfs een gedeelte van Duitsland nog gaan flirten met Rusland. 'Bring back that wall'.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Polen zou daar wel eens niet zoveel zin in kunnen hebben.
De leugen is allang vertrokken terwijl de waarheid de schoenen nog moet aantrekken.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:23 schreef Vis1980 het volgende:
Ik denk als je 24/7 misinformatie op een simpele manier blijft verspreiden dat het een kwestie is van de langste adem en het altijd wint van een gedegen uitleg.
Dat kan.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Polen zou daar wel eens niet zoveel zin in kunnen hebben.
It's all over the interwebs.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fok! AMV is inderdaad internationaal bekend bij wereldleiders.![]()
Zoals iemand ooit al zei:quote:Op maandag 17 februari 2025 09:28 schreef cynicus het volgende:
[..]
De leugen is allang vertrokken terwijl de waarheid de schoenen nog moet aantrekken.
Het is voor mij dit jaar 27 jaar geleden dat ik in de klimaatoorlog gezogen werd en in al die tijd is bovenstaande waar gebleven. Ik heb er geen oplossing voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 februari 2025 09:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoals iemand ooit al zei:
[ afbeelding ]
Vandaag nog een mooi voorbeeld gezien in ons eigen land:Klopt maar door 'ze' dom te noemen ga je geen discussie winnen. Voor mij is het altijd belangrijk geweest om de denkfouten aan te tonen met een sterke onderbouwing. Natuurlijk kan de andere partij in de discussie die niet accepteren maar ik hoop altijd maar dat de twijfelende meelezers (zo begon het bij mij lang geleden) wel zien welke kant de beste argumenten heeft, ook al zijn de conclusies daarvan minder aantrekkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal waar, daarom geef ik in de andere post aan dat het menseigen is. Het werkt ook wel de andere kant op, maar dat kost meer moeite. Ik heb ook wel periodes gehad dat ik klaagde over alles, maar om het voor mezelf fijner te maken op het werk probeer ik sinds de laatste 10 jaar juist positiviteit te creëren op de werkvloer. Ik merk toch dat er bij positiviteit de dagen sneller gaan, leuker zijn en ik heb het idee dat mensen dan minder snel zich zomaar ziek melden.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:38 schreef cynicus het volgende:
[..]
Klopt maar door 'ze' dom te noemen ga je geen discussie winnen. Voor mij is het altijd belangrijk geweest om de denkfouten aan te tonen met een sterke onderbouwing. Natuurlijk kan de andere partij in de discussie die niet accepteren maar ik hoop altijd maar dat de twijfelende meelezers (zo begon het bij mij lang geleden) wel zien welke kant de beste argumenten heeft, ook al zijn de conclusies daarvan minder aantrekkelijk.
Ook wel dé persoon om vragen te stellen over dit soort zaken. Maar goed, als ik naar van Rossem luister, staak ik meteen met het bouwen van een bunker. Op het gebied van oorlog en wereldpolitiek leg ik daar toch een beetje mijn vertrouwen neer.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we hopen dat Europa nu eindelijk wakker is geschud. Ik zag net Wilfred Genee bij Goedemorgen NL en die suggereerde dat de Amerikanen een act opvoeren, dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelen. Het zijn overdrijvingen om Europa in beweging te krijgen, ervoor te zorgen dat wij verantwoordelijkheid nemen en meer geld steken in Defensie.
Dat is natuurlijk een verleidelijke gedachte, want dat zou betekenen dat een kleine koerswijziging volstaat om de Amerikanen weer aan onze kant te krijgen. Alles is dan weer bij het oude.
Maar deze manier van denken is hopelijk naïef, en gevaarlijk. De lofzang van Trump voor Rusland en Poetin van vorige week en de speech van Vance laten zien dat de huidige VS niet langer onze vertrouwde bondgenoot is.
Dat is ook wel het laatste persoon van wie je geopoltiek analyse en advies moet aannemen natuurlijk. Waarom Goedemorgen NL zulke mensen opvoert hierover is me dan ook een raadsel.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we hopen dat Europa nu eindelijk wakker is geschud. Ik zag net Wilfred Genee bij Goedemorgen NL en die suggereerde dat de Amerikanen een act opvoeren, dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelen. Het zijn overdrijvingen om Europa in beweging te krijgen, ervoor te zorgen dat wij verantwoordelijkheid nemen en meer geld steken in Defensie.
Dat is natuurlijk een verleidelijke gedachte, want dat zou betekenen dat een kleine koerswijziging volstaat om de Amerikanen weer aan onze kant te krijgen. Alles is dan weer bij het oude.
Maar deze manier van denken is hopelijk naïef, en gevaarlijk. De lofzang van Trump voor Rusland en Poetin van vorige week en de speech van Vance laten zien dat de huidige VS niet langer onze vertrouwde bondgenoot is.
Nou ja, m'n punt is meer dat er zat figuren in Europa rondlopen die deze naïeve denkwijze omarmen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook wel het laatste persoon van wie je geopoltiek analyse en advies moet aannemen natuurlijk. Waarom Goedemorgen NL zulke mensen opvoert hierover is me dan ook een raadsel.
Het is een beetje als Bulletje vragen stellen over de schandalen van The Voice. Hmm, misschien niet zo'n goed voorbeeld, die was zelf natuurlijk jurylid en weet hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Prinses Beatrix vragen over de opstelling van Sparta tegen MVV.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook wel het laatste persoon van wie je geopoltiek analyse en advies moet aannemen natuurlijk. Waarom Goedemorgen NL zulke mensen opvoert hierover is me dan ook een raadsel.
Haha.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, m'n punt is meer dat er zat figuren in Europa rondlopen die deze naïeve denkwijze omarmen.
Ja, het is duidelijk dat jij alvast een witte vlag en bos bloemen in huis hebt gehaald. Blij dat je bent dat buitenlandse krachten ons gaan redden van transgenders, lhbti'ers en sterke vrouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha.
Of alle mensen die nog steeds geloven dat de Russen pack ezels nodig hebben voor logistieke verplaatsingen, en dat de soldaten daar met duizenden per dag sneuvelen. Of dat de tanks van roomboterkoekjes gemaakt zijn.
Waarom zo'n kut reactie?quote:Op maandag 17 februari 2025 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat jij alvast een witte vlag en bos bloemen in huis hebt gehaald. Blij dat je bent dat buitenlandse krachten ons gaan redden van transgenders, lhbti'ers en sterke vrouwen.
Dat deden we. Wat was Macron hier bijvoorbeeld aan het doen?quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
Ik ga geen woord Russisch leren.
Wat mij betreft waren we in 02-2022 in gesprek gegaan. Had je betere condities voor vrede kunnen onderhandelen. Maar toen werd ik weggezet als Poetinpijper, KK-lijer die nog erger is als Mussert, landverrader en wat dies meer zij. Sommige hebben zelfs geopperd om mijn IP-adres op te slaan om mij na de oorlog ter verantwoording te roepen.
Wat snap je niet aan Poetin wilde per se deze oorlog.quote:Het was allemaal te voorkomen geweest.
Wat voor akkoord had je in februari 2022 dan precies willen bereiken met Poetin? Bizar hoe naïef figuren zoals jij nog altijd zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
Wat mij betreft waren we in 02-2022 in gesprek gegaan. Had je betere condities voor vrede kunnen onderhandelen. Maar toen werd ik weggezet als Poetinpijper, KK-lijer die nog erger is als Mussert, landverrader en wat dies meer zij. Sommige hebben zelfs geopperd om mijn IP-adres op te slaan om mij na de oorlog ter verantwoording te roepen.
Het was allemaal te voorkomen geweest.
Oh, al die politieke pogingen om Putin van de inval te weerhouden zijn nu ineens niet meer gebeurd.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
Die tafel....quote:Op maandag 17 februari 2025 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat deden we. Wat was Macron hier bijvoorbeeld aan het doen?
[ afbeelding ]
Maar jij lijkt op een wonderlijke manier te denken dat dit niet is gebeurd. Dus ja, dat mensen dan denken dat je een poetinpijper ben is dan niet zo gek.
Die waren waarschijnlijk gunstiger dan de (concept) Istanbul akkoorden, of het akkoord dat getekend gaat worden in Saudi-Arabië (geen idee?).quote:Op maandag 17 februari 2025 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor akkoord had je in februari 2022 dan precies willen bereiken in Poetin? Bizar hoe naïef figuren zoals jij nog altijd zijn.
Macron lijkt mij ook iemand met een slechte adem.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die tafel....Die was ik even weer vergeten.
'Wat?'
'IK ZEI DAT U ZO'N MOOIE TAFEL HEEFT'
'Wat?'
Open Ruzzische Sjoelski Kampioenschappen 2024quote:Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die tafel....Die was ik even weer vergeten.
'Wat?'
'IK ZEI DAT U ZO'N MOOIE TAFEL HEEFT'
'Wat?'
Je bent niet enige wat dat betreft, de EU heeft gegokt en gigantisch verloren.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zo'n kut reactie?
quote:Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Open Ruzzische Sjoelski Kampioenschappen 2024
Poetin heeft zijn zinnen gezet op Oekraïne als geheel, daarom richtten zijn eerste aanvallen zich op ook Kiev. En het is niet aan ons om Oekraïne weg te 'geven', zoals jij lijkt te suggereren.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die waren waarschijnlijk gunstiger dan de (concept) Istanbul akkoorden, of het akkoord dat getekend gaat worden in Saudi-Arabië (geen idee?).
Punt is is dat geo-politiek geven en nemen is, en we hadden weinig te geven blijkbaar. Voor Poetin was en is oorlog voeren ook een risico.
Ik ben niet naief. Stop met mij zo te noemen.
Ik heb al heel vroeg gezegd dat de Russen sterker zijn dan wij vermoeden. En sinds donderdag en vrijdag begint dat kwartje overal te landen. Ik hoor geen verhalen meer over paarden aan het front, uitgehongerde soldaten, artilleriestukken van voor de oorlog.
Maar ga gerust verder mij naïef te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |