SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Als dat niet zou gebeuren dan heeft de navo geen enkele betekenis en hoeft daarom de Oekrane er ook niet in. Maar ik ben zo goed als zeker dat dit gebeurt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:02 schreef theunderdog het volgende: [..] Het hele eieren eten is nu juist dat er geen 'Europa' bestaat zoals je een land zou definiren. Als Rusland de baltische staten aanvalt, moeten we zien of we nog op artikel 5 van de NAVO kunnen vertrouwen. Nou, ik denk het niet.
nee reken daar niet op, ze hebben een heel verleden met de klote russenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Polen houdt het ook snel voor gezien als ze merken dat ze alles alleen moeten doen.
Ja, zij. We hadden het erover als een ander Europees land wordt binnengevallen door de Russen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee reken daar niet op, ze hebben een heel verleden met de klote russen
Dat is helemaal niet het idee van de efp. Die troepen van alle navo landen zitten er niet om de Russen tegen te houden maar om te sneuvelen als Rusland de Baltische Staten binnenvalt waardoor we onvermijdelijk in oorlog geraken en het dus daarom juist niet gebeurt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
20k troepen.. dat zal Rusland doen beven.
Gast. Die gehele NAVO bestaat niet meer. Is enkel nog theorie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het idee van de efp. Die troepen van alle navo landen zitten er niet om de Russen tegen te houden maar om te sneuvelen als Rusland de Baltische Staten binnenvalt waardoor we onvermijdelijk in oorlog geraken en het dus daarom juist niet gebeurt.
Waarom is het dan nog een probleem dat Oekrane er niet in komt?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast. Die gehele NAVO bestaat niet meer. Is enkel nog theorie.
Die gaan gewoon net als in Srebrenica handje schudden en terugtrekken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het idee van de efp. Die troepen van alle navo landen zitten er niet om de Russen tegen te houden maar om te sneuvelen als Rusland de Baltische Staten binnenvalt waardoor we onvermijdelijk in oorlog geraken en het dus daarom juist niet gebeurt.
Wat mij betreft wordt Europa ook zo snel mogelijk onder de Franse nucleaire paraplu beschermd en gaan we als de wiedeweerga aan de slag met een zelfstandig kernwapenarsenaal. De beste bescherming tegen Russische agressie is de mogelijkheid en bereidheid om het grootste deel van de Russische bevolking in een nucleair inferno om te brengen. Het is van essentieel belang dat er een nieuwe wapenwedloop in Europa gestart wordt.cquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het idee is partijen die mogelijk offensieve actie willen te laten geloven dat dat militaire ingrijpen zo goed als zeker gebeurt. Dat is de waarde van de NAVO: die afschrikking.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dat niet zou gebeuren dan heeft de navo geen enkele betekenis en hoeft daarom de Oekrane er ook niet in. Maar ik ben zo goed als zeker dat dit gebeurt.
Ik geloof er nog wel in. Ook al is de VS de komende 4 jaar een minder betrouwbare partner.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die gaan gewoon net als in Srebrenica handje schudden en terugtrekken.
Zoals theunderdog zegt, de Navo is het papier waarop het verdrag is geschreven niet meer waard. En Poetin weet dat ook.
quote:The most basic duty of government is to defend the lives of its own citizens. Any government that fails to do so is a government unworthy to lead.
Donald Trump
quote:When somebody challenges you, fight back. Be brutal, be tough.
Donald Trump
quote:I don't like losers.
Donald Trump
Ik wou dat ik je optimisme kon delen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof er nog wel in. Ook al is de VS de komende 4 jaar een minder betrouwbare partner.
Pas nog stonden jullie te juichen tien Zweden en Finland er bij kwamen. Toen waren we onverslaanbaar. En nu opeens niet meer? Alleen vanwege Trump?
Rusland is ook conventioneel veel minder sterk dan we altijd verwacht hadden. De Russische stoomwals blijkt een trekkertje. Zelf dacht ik in 2022 ook dat Rusland de Oekrane binnen drie weken op de knien zou krijgen. Bleek ze niet te lukken.
Sowieso het enige wat cht werkt. Het is gewoon zaak om zelf een handvol kernonderzeers te hebben met kernwapens. Zie het als verzekering voor je eigen soevereiniteit en gegarandeerde vernietiging voor het land welke dit in twijfel trekt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:15 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt Europa ook zo snel mogelijk onder de Franse nucleaire paraplu beschermd en gaan we als de wiedeweerga aan de slag met een zelfstandig kernwapenarsenaal. De beste bescherming tegen Russische agressie is de mogelijkheid en bereidheid om de Russische bevolking in een nucleair inferno om te brengen. Het is van essentieel belang dat er een nieuwe wapenwedloop in Europa gestart wordt.c
Op zich zijn de kernwapens van Frankrijk en Engeland toch dreiging genoeg?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:15 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt Europa ook zo snel mogelijk onder de Franse nucleaire paraplu beschermd en gaan we als de wiedeweerga aan de slag met een zelfstandig kernwapenarsenaal. De beste bescherming tegen Russische agressie is de mogelijkheid en bereidheid om het grootste deel van de Russische bevolking in een nucleair inferno om te brengen. Het is van essentieel belang dat er een nieuwe wapenwedloop in Europa gestart wordt.c
Ik snap jullie dubbele manier van denken niet dat Rusland gelijktijdig volledig faalt in Oekrane en op zijn tandvlees loopt, maar ook in staat is heel west Europa in een conflict met de navo te veroverenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wou dat ik je optimisme kon delen.
Ga toch weg met die bullcrap..quote:
Dit geeft een inkijkje hoe hij naar ons kijkt en waarom hij ons laat vallen.quote:
Hij is een idioot.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit geeft een inkijkje hoe hij naar ons kijkt en waarom hij ons laat vallen.
Waarschijnlijk heeft hij meer respect voor Poetin.
'Jullie'? Je spreekt gewoon alleen met mij hoor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap jullie dubbele manier van denken niet dat Rusland gelijktijdig volledig faalt in Oekrane en op zijn tandvlees loopt, maar ook in staat is heel west Europa in een conflict met de navo te veroveren
Je zal er toch mee moeten dealen en hem voor idioot uitmaken gaat je niet helpen.quote:
Het is toch ook wel diep triest.quote:
Hij is een idioot.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit geeft een inkijkje hoe hij naar ons kijkt en waarom hij ons laat vallen.
Waarschijnlijk heeft hij meer respect voor Poetin.
De waarheid is de waarheid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zal er toch mee moeten dealen en hem voor idioot uitmaken gaat je niet helpen.
Ja je moet echt stekeblind zijn om deze ellende niet van mijlenver aan te zien komen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is toch ook wel diep triest.
Maar aan de ene kant zagen we het al lang en breed aankomen, ik althans.
Het is alsof Oekrane Rusland aanviel, wat een totaalidioot.quote:
Finland of de baltische staten aanvallen betekent een conflict met heel Europa en noord Amerika. Dat is de navo. Daar draait het uiteindelijk om.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Jullie'? Je spreekt gewoon alleen met mij hoor.
En Rusland zal heus niet snel heel West-Europa veroveren maar een volgende hap uit Oekrane of de Baltische staten of Finland vind je niet erg genoeg? Wie gaat ze stoppen?
Reken maar dat Poetin de komende paar jaar als een malle zijn leger gaat opbouwen. Over 3-5 jaar begint de volgende oorlog.
Weet je ook nog die NAVO belofte?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je moet echt stekeblind zijn om deze ellende niet van mijlenver aan te zien komen.
De waarheid is dat je zult moeten dealen met het spel wat deze man speelt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is een idioot.
[..]
De waarheid is de waarheid.
Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Finland of de baltische staten aanvallen betekent een conflict met heel Europa en noord Amerika. Dat is de navo. Daar draait het uiteindelijk om.
De Navo is een papieren tijger. Ondertussen pakt China nog Taiwan. De VS gaat niet ingrijpen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Finland of de baltische staten aanvallen betekent een conflict met heel Europa en noord Amerika. Dat is de navo. Daar draait het uiteindelijk om.
Je zit hem overal te verafgoden. En het blijft een idioot.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
De waarheid is dat je zult moeten dealen met het spel wat deze man speelt.
Hij zit aan tafel, hij is aan zet en hij is jouw en ieders realiteit.
En even voor de duidelijkheid ik zit hem hier niet te verafgoden; ik wil hem alleen niet onderschatten want dat is nooit verstandig. Met dit type mensen moet je gewoon erg goed oppassen en dat wordt steeds duidelijker.
Begint een beetje laat te worden daarvoor. De gebeurtenissen halen ons in.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
Vind het wat raar dat iedereen nu zo fel reageert. Trump zegt echt niets nieuws
Europa moet gewoon op eigen benen leren staan
Precies. Onder de huidige druk word die samenwerking makkelijker, Europa emancipeert zich militair en diplomatiek, gaat voor zijn eigen belangen en word uiteindelijk de volgende supermacht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:29 schreef theunderdog het volgende:
Het is echt wel duidelijk onderhand. Amerika helpt niet meer met Europese problemen, en met een beetje pech staan ze zelfs tegenover ons. Er moet echt concrete samenwerking komen qua defensie binnen de EU. Niet perse een Europees leger, maar wel iets dat er sterk op lijkt. Inclusief gezamenlijke kernwapenontwikkelingen. Of elk Europees land inclusief. Maar die afschrikking moet er zijn.
Waar zag je het precies aankomen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
Maar aan de ene kant zagen we het al lang en breed aankomen, ik althans.
Idioten schoppen het vaak nooit zo ver.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je zit hem overal te verafgoden. En het blijft een idioot.
Tja eigen schuldquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Begint een beetje laat te worden daarvoor. De gebeurtenissen halen ons in.
Vind ik geen probleem.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom is het dan nog een probleem dat Oekrane er niet in komt?
Nogal. Stelletje slappe kletsers hier op het continent.quote:
Uh? dat Zweden en Finland een militaire samenwerking aangaan met andere westerse landen blijft ook goed nieuws buiten de NAVO. Daarom: er moet een nieuwe Europese militaire samenwerking komen. Maar de NAVO is dood.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof er nog wel in. Ook al is de VS de komende 4 jaar een minder betrouwbare partner.
Pas nog stonden jullie te juichen tien Zweden en Finland er bij kwamen. Toen waren we onverslaanbaar. En nu opeens niet meer? Alleen vanwege Trump?
Rusland is ook conventioneel veel minder sterk dan we altijd verwacht hadden. De Russische stoomwals blijkt een trekkertje. Zelf dacht ik in 2022 ook dat Rusland de Oekrane binnen drie weken op de knien zou krijgen. Bleek ze niet te lukken.
Haha..quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Idioten schoppen het vaak nooit zo ver.
Als dat in het huidige tempo blijft aanmodderen dan is dat veel te weinig en veel te laat.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:35 schreef HiZ het volgende:
Als wat ik nu hoor de ‘vrede’ moet voorstellen kan ik de Nato alleen nog maar kan zien als een uitloopmodel. En we moeten maar hopen dat de EU iets kan ontwikkelen, maar ook daarover ben ik pessimistisch.
Ik wil de drugs die jij gebruikt ! doe eens prive berichtjequote:Op woensdag 12 februari 2025 23:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Onder de huidige druk word die samenwerking makkelijker, Europa emancipeert zich militair en diplomatiek, gaat voor zijn eigen belangen en word uiteindelijk de volgende supermacht.
Mark is nu de kapitein van de Titanic.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:35 schreef HiZ het volgende:
Als wat ik nu hoor de ‘vrede’ moet voorstellen kan ik de Nato alleen nog maar kan zien als een uitloopmodel. En we moeten maar hopen dat de EU iets kan ontwikkelen, maar ook daarover ben ik pessimistisch.
We'll see.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mark is nu de kapitein van de Titanic.
De man die beweert door God gered te zijn tijdens een aanslag haalt nu een Judas streek uit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Het blijft een vrij walgelijke gedachte dat het lot van Oekrane nu wordt bepaald door twee dictators en dat Europa erbij moet staan te kijken en afwachten....
Dat hoeft dan ook niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Het blijft een vrij walgelijke gedachte dat het lot van Oekrane nu wordt bepaald door twee dictators en dat Europa erbij moet staan te kijken en afwachten....
quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
De man die beweert door God gered te zijn tijdens een aanslag haalt nu een Judas streek uit.
Ik vraag me sterk af hoe sterk de vuist gaat zijn die Europa kan gaan maken als tegenwicht tegen de handjeklap van Trump en Poetinquote:
Gaat mij erom dat je niet als een geslagen hondje toe hoeft te gaan kijken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af hoe sterk de vuist gaat zijn die Europa kan gaan maken als tegenwicht tegen de handjeklap van Trump en Poetin
zodra NATO uiteenvalt dan gebeurt het wel, maar Polen die zal dat niet laten gebeurenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Poetin durft het niet te testenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast. Die gehele NAVO bestaat niet meer. Is enkel nog theorie.
Europa hoeft gelukkig geen duizenden kernwapens te hebben; we hebben immers maar n echte vijand waarbij ze als afschrikking hoeven te dienen: de Russen. Met 1000 1500 ballistische raketten met kernkoppen en verschillende reikwijdtes kunnen we Rusland ook al dusdanig hard treffen dat de gevolgen catastrofaal zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zijn de kernwapens van Frankrijk en Engeland toch dreiging genoeg?
Serieuze inzet is nooit een optie. Zeker niet als de tegenpartij een ruim arsenaal heeft
Vertel het maar tegen degene die onzin post.quote:
Verrassendquote:
Ik lees al sinds 2022 mee op dit forum maar nooit echt de behoefte gehad om te registreren. Maar wat ik vandaag allemaal lees over dat dat we ons tot de tand toe moeten bewapenen met kernwapens in Europa vind ik nogal overdreven.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ban aan het ontwijken? Of heb jij je echt speciaal aangemeld om te trollen.
Heel geloofwaardig.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:57 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Ik lees al sinds 2022 mee op dit forum maar nooit echt de behoefte gehad om te registreren. Maar wat ik vandaag allemaal lees over dat dat we ons tot de tand toe moeten bewapenen met kernwapens in Europa vind ik nogal overdreven.
Sorry, maar je mag hier geen eigen mening hebben. Probeer het gewoon ergens anders.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:57 schreef PaniekVoetbal het volgende:
Ik lees al sinds 2022 mee op dit forum maar nooit echt de behoefte gehad om te registreren. Maar wat ik vandaag allemaal lees over dat dat we ons tot de tand toe moeten bewapenen met kernwapens in Europa vind ik nogal overdreven.
Uhuh..quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:57 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waarom hij zich geroepen voelde om te registeren, een mening is niet nodig wanneer je het russische narratief volgt. Wel zo makkelijk, hoef je zelf nooit na te denken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sorry, maar je mag hier geen eigen mening hebben. Probeer het gewoon ergens anders.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:44 schreef Tengano het volgende:
De man die beweert door God gered te zijn tijdens een aanslag haalt nu een Judas streek uit.
Kijk nog even naar de TT.quote:
Trump is gewoon democratisch gekozen vooralsnog. Dat geldt niet voor de EU-leiders.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Is het voor jou wel ok om op een openbaar medium te zitten met mensen die er een andere mening en visie op nou houden dan jij?quote:
Niet? Vertel..quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is gewoon democratisch gekozen vooralsnog. Dat geldt niet voor de EU-leiders.
Nou nee hoor, ik heb zo mijn eigen mening over wat er allemaal tijdens revolutie in 2014 is gebeurd en wie dat vooral allemaal in gang heeft gezet. Maar goed ik heb mij nu niet geregistreerd om te trollen want ook die heb ik van beide kanten genoeg gezien de afgelopen 3 jaar op dit forum.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhuh..
En meteen Kremlingelul spuien..
Heeeeel geloofwaardig
Laat de EU eerst Europa eens van de Russische vijfde colonne ontdoen; alleen al Duitsland heeft 2,5 miljoen zgn. "Russlanddeutsche" en die vormen een serieus probleem voor de Duitse en Europese veiligheid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het is sowieso ook wel wenselijk Russen uit Moldavi en Georgi te trappen.
Nou ja hoor. Het 1e wat je hier doet is Kremlin talking points spuien.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:03 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Nou nee hoor, ik heb zo mijn eigen mening over wat er allemaal tijdens revolutie in 2014 is gebeurd en wie dat vooral allemaal in gang heeft gezet. Maar goed ik heb mij nu niet geregistreerd om te trollen want ook die heb ik van beide kanten genoeg gezien de afgelopen 3 jaar op dit forum.
De meerderheid van de Amerikanen heeft op Trump gestemd. Wie heeft er op van de Leijen gestemd? (Of op Schoof wat dat betreft).quote:
Weinig verrassend. Wel oliedom. Maar ja..quote:
Hij zit gewoon te trollenquote:
Ja, Hitler ook. Drogredenering.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meerderheid van de Amerikanen heeft op Trump gestemd. Wie heeft er op van de Leijen gestemd? (Of op Schoof wat dat betreft).
Je kunt van Amerika / Trump zeggen wat je wil, maar hij is volkomen legitiem aan de macht gekomen en de Amerikaanse rechtsstaat is nog gewoon in bedrijf. Geen dictator dus!
Er zijn er genoeg die echt zo lijken te denken.quote:
Oke wat ik eerst zei dat wij als Europa dit helemaal aan ons zelf te danken is dat is misschien ook wel wat overdreven. Eerlijk is eerlijk. Maar dat alles wat toen in 2014 gebeurd is heeft wel allemaal geleid tot de ellende van nu.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja hoor. Het 1e wat je hier doet is Kremlin talking points spuien.
Die kans lijkt nu wel verkeken te zijn. Rusland heeft er nu zelfs een bondgenoot bij zo lijkt het.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Naast Oekrane hebben in ieder geval Estland, Letland, Litouwen, Finland, Zweden en Polen er heel erg veel belang bij dat Rusland terug het hok in gaat.
Hitler heeft nooit een meerderheid van de stemmen behaald en heeft tevens de Duitse rechtsstaat buiten werking gesteld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, Hitler ook. Drogredenering.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:03 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Nou nee hoor, ik heb zo mijn eigen mening over wat er allemaal tijdens revolutie in 2014 is gebeurd en wie dat vooral allemaal in gang heeft gezet. Maar goed ik heb mij nu niet geregistreerd om te trollen want ook die heb ik van beide kanten genoeg gezien de afgelopen 3 jaar op dit forum.
Nee, dat is heleml niet waar Trump en Musk nu mee bezig zijn..quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hitler heeft nooit een meerderheid van de stemmen behaald en heeft tevens de Duitse rechtsstaat buiten werking gesteld.
Fuhrerworte haben Gesetzkraft. Dat is in de VS niet
uhuhquote:Op donderdag 13 februari 2025 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hitler heeft nooit een meerderheid van de stemmen behaald en heeft tevens de Duitse rechtsstaat buiten werking gesteld.
Fuhrerworte haben Gesetzkraft. Dat is in de VS niet
H verdikkie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Snap wel dat Rusland nu dit ook wel afdwingen, waar ik het eerst 1x zag zie ik de laatse dagen alleen maar Russen die aanvallen terwijl ze krukken vasthouden
quote:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is heleml niet waar Trump en Musk nu mee bezig zijn..
Ik neem aan dat je Google weet te vinden? Misschien kan je daar eens ht een en ander gaan uitzoeken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je hele gimmick is vrij grappig.
Dat zeg ik niet, maar imo is het vrij duidelijk dat Putin dit ingecalculeerd heeft en anderhalf jaar lang alleen maar heeft pushen met ontiegelijke verliezen en nu dat zijn offensieve mogelijkheden op zijn (niet oneindig op, maar nu hij moet consolideren en herbouwen) wil hij deze gesprekken opgang zetten met trump.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
H verdikkie.
Zijn ze net aan het winnen moeten ze van Trump de handdoek gooien.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:14 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Google weet te vinden? Misschien kan je daar eens ht een en ander gaan uitzoeken.
Als dit telkens het enige is wat je kan bedenken dat is dat niet best he. Je wilt niet eens een discussie aangaan of je eigen mening laten horen. Reageer gewoon normaal of niet ipv dit soort kinderachtig gedoe.quote:
Ik zou in godsnaam niet weten waarom ik met een vatnik in discussie moet gaan. Ik geef alleen aan dat ik je act vrij komisch vind.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:16 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Als dit telkens het enige is wat je kan bedenken dat is dat niet best he. Je wilt niet eens een discussie aangaan of je eigen mening laten horen. Reageer gewoon normaal of niet ipv dit soort kinderachtig gedoe.
Oke prima.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zou in godsnaam niet weten waarom ik met een vatnik in discussie moet gaan. Ik geef alleen aan dat ik je act vrij komisch vind.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:16 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Als dit telkens het enige is wat je kan bedenken dat is dat niet best he. Je wilt niet eens een discussie aangaan of je eigen mening laten horen. Reageer gewoon normaal of niet ipv dit soort kinderachtig gedoe.
Hitler liet in ieder geval nog de Rijksdag zichzelf buiten werking zetten. Met steun van alle partijen op de SPD en de communisten na.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:11 schreef skysherrif het volgende:
Of ongeveer alles wat ze nu buiten congress om doen. Maargoed dat is allemaal offtopic.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:22 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Jij verder ook niks te brengen?
Hopelijk pakt Europa nu door.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:21 schreef skysherrif het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-poetin-zelenski-t/
[ afbeelding ]
was dit al gedeeld? Niet zo verwacht van Francken maar prima.
Veel landen die met stevige taal komen, zoals Polen, Frankrijk, Spanje, baltische staten, UK en zelfs Belgie. Heeft Nederalnd al gereageerd eigenlijk
Hopelijk niet. Laten we dat afwachten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is heleml niet waar Trump en Musk nu mee bezig zijn..
Nederland is nog te druk bezig met het verbod op de billendoekjes.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:21 schreef skysherrif het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-poetin-zelenski-t/
[ afbeelding ]
was dit al gedeeld? Niet zo verwacht van Francken maar prima.
Veel landen die met stevige taal komen, zoals Polen, Frankrijk, Spanje, baltische staten, UK en zelfs Belgie. Heeft Nederalnd al gereageerd eigenlijk
En daarmee verdient u mijn eerste like.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:24 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Nederland is nog te druk bezig met het verbod op de billendoekjes.
Ik denk dat Nederland het wel redelijk goed doet NU, maar natuurlijk veel te laat allemaal. Of in ieder geval schandalig hoe we er voor stonden in 2022.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
En daarmee verdient u mijn eerste like.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:22 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Jij verder ook niks te brengen?
Rutte glibbert er vast wel doorheen maar of de Navo het overleeft...quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland het wel redelijk goed doet NU, maar natuurlijk veel te laat allemaal. Of in ieder geval schandalig hoe we er voor stonden in 2022.
Benieuwd of ons Rutte net zo gewiekst deze crisis door kan gaan als in ons politiek landje
Heh ja zo kan je het ook bekijkenquote:Op donderdag 13 februari 2025 00:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rutte glibbert er vast wel doorheen maar of de Navo het overleeft...
Ja zonder de VS zou het klaar zijn? Ik vermoed dat Trump ht best prima vind als de VS uit de NAVO stapt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rutte glibbert er vast wel doorheen maar of de Navo het overleeft...
Doe dat dan..quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:30 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Ja zonder de VS zou het klaar zijn? Ik vermoed dat Trump ht best prima vind als de VS uit de NAVO stapt.
Iedereen in de hele wereld lijkt dat geweldig te vinden, behalve Europa zelf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:30 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Ja zonder de VS zou het klaar zijn? Ik vermoed dat Trump ht best prima vind als de VS uit de NAVO stapt.
Hij had maar een paar weken nodig om de hele wereld op zijn kop te zetten en het ziet er niet naar uit dat hij na vannacht niet meer wakker wordt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:34 schreef PaniekVoetbal het volgende:
Eerst maar eens zien of Trump de 4 jaar vol maakt. Toch al 78 jaar he..
Nog 1438 dagen vol Trumpiaans vermaack te gaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij had maar een paar weken nodig om de hele wereld op zijn kop te zetten en het ziet er niet naar uit dat hij na vannacht niet meer wakker wordt.
More to come![]()
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:38 schreef Perrin het volgende:
Nog 1438 dagen vol Trumpiaans vermaack.
quote:What separates the winners from the losers is how a person reacts to each new twist of fate.
Donald Trump
En wat denk jij dat Europa kan bieden?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat je niet als een geslagen hondje toe hoeft te gaan kijken.
Die krijgt het dalijk nog voor elkaar om door allerlei wetswijzigingen en weet ik het allemaal Musk president te laten worden in 2029.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog 1438 dagen vol Trumpiaans vermaack te gaan.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog 1438 dagen vol Trumpiaans vermaack te gaan.
Ja straks doet hij een Putin en gaat hij voor een derde termijn. Die gaat ook maar niet dood.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:34 schreef PaniekVoetbal het volgende:
Eerst maar eens zien of Trump de 4 jaar vol maakt. Toch al 78 jaar he..
De eerste kontlikker heeft al een voorstel tot wetswijziging ingediend.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja straks doet hij een Putin en gaat hij voor een derde termijn. Die gaat ook maar niet dood.
Dat zal ook wel gebeuren. Frankrijk kreeg geen assistentie voor hun programma, maar ze mochten wel vragen stellen. "Gaat dit werken?", "Is dat een goed idee?" etc. En daar gaf men dan als antwoord Ja of Nee op. Toen Frankrijk Isral aan de bom hielp deden ze dat ook zo. De ik-stel-alleen-maar-vragen mensen zullen het wel waarderen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het gaat om de ontwikkeling van dergelijke wapensystemen; die zal goedkoper zijn en - indien de Europese neuzen eindelijk eens dezelfde kant op komen te staan - sneller verlopen dan wanneer iedere EU-/Europese NAVO lidstaat die voor eigen rekening neemt.
"Meevechten" is vanwege NATO onmogelijk. Kortom (h)eerlijk in het pact genaaid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:31 schreef Tengano het volgende:
Het enige wat volgens mij nog het tij kan keren is dat de EU met Oekraine mee gaan vechten, maar dat zie ik niet gebeuren. Het hoogste wat er geboden kan worden is een vredesmacht, en daar win je natuurlijk nooit dat verloren gebied mee terug.
Dit is volgens mij uit onze handen geglipt als we het hier bij laten.
En dan te bedenken dat wij zelf iedere keer die leveranties zelf getraineerd hebben....
Hitler benoemde zichzelf tot president na het overlijden van Hindenburg, dat is wel even wat anders.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, Hitler ook. Drogredenering.
Politiek moet saai zijn. Saai biedt zekerheid en dat is goed voor een samenlevingquote:
NAVO maakt meevechten niet onmogelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Meevechten" is vanwege NATO onmogelijk. Kortom (h)eerlijk in het pact genaaid.
Rutte zal ook nog wel 's achter zijn oren krabben met dat hij zo zijn best heeft gedaan.... defensie te korten, niet voluit te gaan met leveranties en zich niet in zijn betekenisloze kaarten heeft laten kijken.
Zoals het er nu naar uitziet gaat Europa - vanwege ontbrekende militaire capaciteiten - op korte termijn en zonder al te veel weerstand binnen de Russische invloedssfeer vallen. Zodra de eerste Russische raketten in Europese hoofdsteden zullen pro-russische partijen en politici als de AfD, FvD, Wilders enz. onvoorwaardelijke capitulatie gaan eisen. Dat is immers de reden waarom dergelijke partijen opgericht en/of door de Russen ondersteund worden; destabiliseren van de democratie om deze weerstandloos te maken en een bruggenhoofd vormen voor het installeren van een (pro-)Russische dictatuur.quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
Europa mag weer op de cuckchair zitten bij onderhandelingenOh en naderhand de knip trekken uiteraard.
Zo merk je inderdaad wel weer hoe weinig wij hebben te vertellen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
Europa mag weer op de cuckchair zitten bij onderhandelingenOh en naderhand de knip trekken uiteraard.
Voor de Amerikanen hoeven wij, Europeanen, niet aan de onderhandelingen deel te nemen aangezien we binnen de Russische invloedssfeer vallen. De Russen behartigen voor de Amerikanen vanaf gisteren de Europese belangen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo merk je inderdaad wel weer hoe weinig wij hebben te vertellen.
Het nieuwsbericht dat "europa" aan de onderhandelingstafel wil zitten is intens treurig.
Overigens denk ik dat er maar 2 partijen moeten zitten (onder eigen initiatief) en dat zijn Oekraine en Rusland.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:48 schreef spicymchaggis het volgende:
op korte termijn en zonder al te veel weerstand binnen de Russische invloedssfeer vallen. .
Nice. Wanneer krijgen we dan weer goedkoop gas? Ik wil goedkoop gas. Ik wil goedkoop gas. Ik ben ook een Europeaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
aangezien we binnen de Russische invloedssfeer vallen.
Het enige goedkope gas wat de Russen nog aan Europa gaan leveren is dat waarmee hun handlangers politieke tegenstanders en dissidenten uit de weg kunnen ruimen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[..]
Nice. Wanneer krijgen we dan weer goedkoop gas? Ik wil goedkoop gas. Ik wil goedkoop gas. Ik ben ook een Europeaan.
Ja dus?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is the art of the deal.
[..]
Omdat dat waardeloze ondemocratische kut landen zijn.
Zo moeilijk is dat toch niet.
Omdat we niks doen. Beetje t zelfde als dit topic het afgelopen 2 jaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo merk je inderdaad wel weer hoe weinig wij hebben te vertellen.
Het nieuwsbericht dat "europa" aan de onderhandelingstafel wil zitten is intens treurig.
Overigens denk ik dat er maar 2 partijen moeten zitten (onder eigen initiatief) en dat zijn Oekraine en Rusland.
Extreem zorgwekkend dit.quote:
Dat is het antwoord op je vraag.quote:
Het grootste probleem is dat we zelf niets doen. Wanneer een bondgenoot dan wat doet roepen we allemaal 'maar maar maar'quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:42 schreef polderturk het volgende:
Ik word hier heel droevig van.
Wij als Europa hebben een enorm probleem.
- Een agressief Rusland
- Een Amerikaanse president die onbetrouwbaar is en mogelijk naar de pijpen van Poetin danst
- Een China dat economisch en technologisch ons nadert en op sommige vlakken ons zelfs is voorbij gestreefd.
Het is geen antwoord.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het antwoord op je vraag.
Lijkt mij niet zo moeilijk.
Dan is het bedoeling dat de navo als organisatie klaar staat om tegenstand te beiden , dan zijn we dus allemaal in oorlog met Ruzziaquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, zij. We hadden het erover als een ander Europees land wordt binnengevallen door de Russen.
Finland kan de USA voor een groot deel vervangen als buur van Ruzzia zijndequote:Op woensdag 12 februari 2025 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht we ze allemaal al in 2022 weggegeven hadden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:25 schreef skysherrif het volgende:
https://www.defensie.nl/a(...)nsport-naar-oekraine
25 YPRs naar Oekraine, had ik nog niet gezien.
Jawel.quote:
achterlijkheid kent geen prijsquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:39 schreef Chadi het volgende:
Dit was toch te verwachten. Snap niet dat sommigen doen alsof het een donderslag bij heldere hemel is.
Gelukkig hebben we een schaduwpremier waar we op kunnen leunen als het aankomt op grote geopolitieke vraagstukken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat we zelf niets doen. Wanneer een bondgenoot dan wat doet roepen we allemaal 'maar maar maar'
Nee het is kortzichtig geneuzelquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jawel.
Probeer het eens te begrijpen.
We hadden bij mh17 direct moeten ingrijpen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een schaduwpremier waar we op kunnen leunen als het aankomt op grote geopolitieke vraagstukken.
Ik ben ook al jaaaren klaar met die slappe knien hoorquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
We hadden bij mh17 direct moeten ingrijpen.
Turkije schiet ook gewoon een straaljager de lucht uit. Soms moet je gewoon een klap terug geven
Dat kan maar die liggen veel te westelijk. Als een Estland zou ik daar weinig vertrouwen in hebben dat Frankrijk Moskou laat verdampen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zijn de kernwapens van Frankrijk en Engeland toch dreiging genoeg?
Serieuze inzet is nooit een optie. Zeker niet als de tegenpartij een ruim arsenaal heeft
Ne het is het antwoord op jouw vraag.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:37 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Voor betere handelsbetrekkingen met Oekrane, en een sterker machtsblok tegen Rusland/China.
En dan noem je mij kortzichtig. Wat jij wil het desastreuze beleid van de afgelopen 25 jaar voortzetten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als je die ook kan hebben met Rusland en China?
Precies. Wij lafbekken in West-Europa gaan die landen echt niet verdedigen hoor. Dat weten die lui daar ook best.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat kan maar die liggen veel te westelijk. Als een Estland zou ik daar weinig vertrouwen in hebben dat Frankrijk Moskou laat verdampen.
Je moet ze rond de Baltische staten hebben zoals Polen.
Dit argument is echt zo kut dat het niet eens serieus is... Toch?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ne het is het antwoord op jouw vraag.
Lees je vraag nog eens terug.
Probeer het nog eens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit argument is echt zo kut dat het niet eens serieus is... Toch?
Hahaha je meent het echt? 2022 wil zn argument terug.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Probeer het nog eens.
Doen ze zelf. Je laat je voor het karretje van de VS spannen en verwacht dan dat je een serieuze rol krijgt. Je bent hondstrouw en je gaat niet ontrouw zijn wat er ook gebeurd. Dus waarom zou de VS daar nog energie in steken?quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
Dit topic is een mooie weerspiegeling daarvanquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Doen ze zelf. Je laat je voor het karretje van de VS spannen en verwacht dan dat je een serieuze rol krijgt. Je bent hondstrouw en je gaat niet ontrouw zijn wat er ook gebeurd. Dus waarom zou de VS daar nog energie in steken?
Pcies. Als je jezelf als geopolitieke speler niet serieus neemt, waarom zouden anderen dat wel doen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Doen ze zelf. Je laat je voor het karretje van de VS spannen en verwacht dan dat je een serieuze rol krijgt. Je bent hondstrouw en je gaat niet ontrouw zijn wat er ook gebeurd. Dus waarom zou de VS daar nog energie in steken?
We doen gewoon zaken met China hoor. En op wat sancties voor de bhne na ook met Rusland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit topic is een mooie weerspiegeling daarvan
'maar je doet toch geen zaken met Rusland en China!'
De Europese arrogantie
quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
quote:Veiligheidsdienst: ’Rusland binnen half jaar klaar voor aanval op Europees Navo-land’
Aangepast: 2 min geleden8 min geledenin Buitenland
Kopenhagen - Als Rusland en Oekrane vrede sluiten, kan Poetin binnen een half jaar een Navo-land aanvallen. En na vijf jaar zou een grote oorlog in heel Europa kunnen uitbreken.
Deze sombere analyse heeft de Deense militaire inlichtingendienst Forsvarets Efterretningstjeneste na de jongste onderhandeling over beide landen gedeeld.
quote:In een rapport schrijft de FE dat de Russen op de achtergrond toewerken naar een enorme opbouw van hun leger. De conclusie kan daaruit alleen maar zijn dat Poetin zich voorbereidt op een grotere oorlog.
Volgens de Denen betekent een wapenstilstand aan het front dat de Russische industrie op enorme schaal tanks, vliegtuigen, drones en ander wapentuig kan bouwen.
Na zes maanden zou dan een eerste aanval volgens op de aangrenzende staten, waarschijnlijk doelt FE op de Baltische landen.
Twee jaar verder is Rusland klaar voor een volgende stap richting escalatie. En vijf jaar na nu zou een soort van wereldoorlog uit kunnen breken op ons continent.
Poetin gokt erop dat de Amerikanen zich aan Trumps uitspraak houdt dat Europa het zelf met uitzoeken.
De FE meent dat Trump met zijn uitlatingen de Navo ernstig verzwakt.
Russische minderheid
Er wordt een scenario geschetst dat Rusland Estland binnenvalt onder het mom van de 'bescherming van de Russische minderheid.'
De vraag is of Europa dan reageert als Rusland dreigt met atoomwapens.
De FE gaat er vanuit dat de Navo zichzelf lang niet zo snel kan herbewapenen als de Russen.
Dankzij steun van Noord-Korea en China kan Poetin zich herstellen.
Rusland geeft in 2024 in totaal 442 miljard uit aan wapens.
Ja en jij blijkbaar ook. Al moet ik zeggen dat ik jou de afgelopen 3 jaar alleen op domme statements heb kunnen betrappen. Dus ik sta er niet van te kijken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hahaha je meent het echt? 2022 wil zn argument terug.
Die domme statements komen nu uit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en jij blijkbaar ook. Al moet ik zeggen dat ik jou de afgelopen 3 jaar alleen op domme statements heb kunnen betrappen. Dus ik sta er niet van te kijken.
Zoals?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die domme statements komen nu uit.
Yup. Het is een kwestie van hooguit een paar jaar. De VS komt ons niet redden.quote:
Ik dacht dat je ze zo kon noemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zoals?
Dat Trump een domme oetlul is was al wel duidelijk.
Ik vind proliferatie van kernwapens sowieso geen goed ideequote:Op donderdag 13 februari 2025 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat kan maar die liggen veel te westelijk. Als een Estland zou ik daar weinig vertrouwen in hebben dat Frankrijk Moskou laat verdampen.
Je moet ze rond de Baltische staten hebben zoals Polen.
nee dat is onzinquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Het is een kwestie van hooguit een paar jaar. De VS komt ons niet redden.
En West-Europa gaat Oost-Europa waarschijnlijk ook net zo snel laten vallen als de VS Oekrane laat vallen.
En domrechts zal er nog voor juichen ook.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
En West-Europa gaat Oost-Europa waarschijnlijk ook net zo snel laten vallen als de VS Oekrane laat vallen.
De Navo is effectief dood en de EU waarschijnlijk ook binnen een paar jaar.
Het is op dit continent iedereen voor zichzelf in een wereld waar de VS, Rusland en China de lakens uitdelen.
alleen Poetin kan de oorlog beeindigenquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:22 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap Europa niet; ze hadden de oorlog ook zonder Biden kunnen beindigen. Nu Trump het wl gaat beindigen, willen ze er ineens bij horen. Een beetje hypocriet.
Bij mijn weten is een oorlog op dit continent aardig gescaleerd toen twee West-Europese landen besloten dat het binnenvallen van een Oost-Europees land niet mocht. Ik kan me ook nog iets over een vodje papier waarvoor een land Belgi niet zou komen helpen herinneren. En dat land kwam wel te hulp.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is op dit continent iedereen voor zichzelf in een wereld waar de VS, Rusland en China de lakens uitdelen.
Daar heeft Trump gisteren voor gezorgd. Je zou knettergek zijn als je die nu niet zelf ontwikkelt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind proliferatie van kernwapens sowieso geen goed idee
europa kan een les trekken met een oorlogsdwaas uit ww2quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:13 schreef Loverboii het volgende:
We mogen stilaan de droom 'Een eenheid van landen onder de EU' opbergen
Dat vind ik bijzonder naef.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden we naar Poetin moeten luisteren? Fuk die gast met zijn prutseconomietje. Die kunnen we wel de baas.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Blijf toch benieuwd wat Putin heeft waardoor Trump aan zijn leiband loopt...
Volgende stap is dat Putin gaat roepen dat Denemarken Groenland moet weggeven...
"Domrechts" is dan ook niets meer dan het bruggenhoofd voor de Russische machtsovername in en van Europa. Europa had al lang gezuiverd moeten worden van dat gevaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En domrechts zal er nog voor juichen ook.
En iedereen in Europa is boos hahaquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Volgende stap is dat Putin gaat roepen dat Denemarken Groenland moet weggeven...
Ik denk dat Putin beelden heeft van een feestende en neukende Trump in een Russische hotelkamer van 10-20 jaar terug ofzoquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zouden we naar Poetin moeten luisteren? Fuk die gast met zijn prutseconomietje. Die kunnen we wel de baas.
De VS heeft enorme hoeveelheden militaire steun en miljarden in Oekrane gepompt de afgelopen jaren. Dat men het land snel heeft laten vallen klopt dus niet. En ook is er geen reden waarom West-Europa, Oost-Europa gaat laten valen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar is geen sprake van, maar Trump bekijkt deze kwestie anders dan velen hier.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Waarom draait de oorlog met Oekrane dan uit op een stalemate? Zelfs dit matige en lachwekkende Russische leger kan dus nog terrein pakken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zouden we naar Poetin moeten luisteren? Fuk die gast met zijn prutseconomietje. Die kunnen we wel de baas.
Dat groot Russische rijk gaat niks worden. Poetin blaft vooral hard, maar heeft zijn tanden stuk gebeten op Oekrane en heeft een economietje om van te huilen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin beelden heeft van een feestende en neukende Trump in een Russische hotelkamer van 10-20 jaar terug ofzo![]()
Op naar het grote Russische rijk en het grote Amerikaanse rijk
Dan hoeven we dus ook niet bang dat zij dat Rusland nog andere landen binnen gaat vallen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat groot Russische rijk gaat niks worden. Poetin blaft vooral hard, maar heeft zijn tanden stuk gebeten op Oekrane en heeft een economietje om van te huilen.
Het maakt niet zoveel uit dat hij het anders bekijkt. Dat mag.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS heeft enorme hoeveelheden militaire steun en miljarden in Oekrane gepompt de afgelopen jaren. Dat men het land snel heeft laten vallen klopt dus niet. En ook is er geen reden waarom West-Europa, Oost-Europa gaat laten valen.
[..]
Daar is geen sprake van, maar Trump bekijkt deze kwestie anders dan velen hier.
[..]
Waarom draait de oorlog met Oekrane dan uit op een stalemate? Zelfs dit matige en lachwekkende Russische leger kan dus nog terrein pakken.
Waarom zou ik?quote:
En als die uitkomen dan wat? Gaat men Trump impeachen dan of zo? Laat me niet lachen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin beelden heeft van een feestende en neukende Trump in een Russische hotelkamer van 10-20 jaar terug ofzo![]()
Waarom zou ik?quote:
Ik ook niet maar als je nucleaire paraplu wegvalt en onberekenbaar wordt dan moet je iets.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal hij allicht doen ja, Poetin is immers een megalomane gek met een slachtoffercomplex. Maar dat zullen vooral kleine en zwakkere buurlanden zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan hoeven we dus ook niet bang dat zij dat Rusland nog andere landen binnen gaat vallen?
Man man manquote:Op donderdag 13 februari 2025 06:48 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet gaat Europa - vanwege ontbrekende militaire capaciteiten - op korte termijn en zonder al te veel weerstand binnen de Russische invloedssfeer vallen. Zodra de eerste Russische raketten in Europese hoofdsteden zullen pro-russische partijen en politici als de AfD, FvD, Wilders enz. onvoorwaardelijke capitulatie gaan eisen. Dat is immers de reden waarom dergelijke partijen opgericht en/of door de Russen ondersteund worden; destabiliseren van de democratie om deze weerstandloos te maken en een bruggenhoofd vormen voor het installeren van een (pro-)Russische dictatuur.
Fout.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alleen Poetin kan de oorlog beeindigen
, verder niemand
Duitsland had in de jaren dertig ook een prutseconomie. Dat het ergens op leek kwam door een veredeld piramidespel wat ze speelden, maar daarvoor was het wel nodig om gebieden die ze konden plunderen in te nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan hoeven we dus ook niet bang dat zij dat Rusland nog andere landen binnen gaat vallen?
quote:Speaking to a meeting of his main economic advisers in 1937, Hitler insisted that Germany's population had grown to the point where the nation would soon become unable to feed itself, so war for the conquest of Lebensraum in Eastern Europe was necessary as soon as possible. Therefore, if the rearmament drive caused economic problems, the response would have to entail pushing even harder in order to be ready for war faster, rather than scaling back military spending.
Waarom zou de VS, het bestaansrecht van Oekrane niet erkennen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit dat hij het anders bekijkt. Dat mag.
Maar zijn lichaamstaal en uitspraken zijn gewoon een gevaar voor andere Europese landen. In feite erkent hij het bestaansrecht van de Oekraine niet eens.
Waarom dan wel voor de Baltische Staten? Ik kan me voorstellen dat die ook enigszins nerveus worden van dit soort uitspraken.
Met Tulsi, die ook zwaar pro-putin is, worden het 4 heerlijke jaren voor de Russen
Dat ben ik met je eens, maar tot op heden is draait het dus uit op een stalemate.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal hij allicht doen ja, Poetin is immers een megalomane gek met een slachtoffercomplex. Maar dat zullen vooral kleine en zwakkere buurlanden zijn.
Waar hij weer wel goed in is is asymmetrische oorlogsvoering en het is de hoogste tijd dat we daar eens fatsoenlijk tegenop gaan treden en onze tanden (eindelijk) eens laten zien.
Ik heb het niet over de economie maar over de militaire kracht van Rusland. Dat valt nogal tegen zo blijkt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland had in de jaren dertig ook een prutseconomie. Dat het ergens op leek kwam door een veredeld piramidespel wat ze speelden, maar daarvoor was het wel nodig om gebieden die ze konden plunderen in te nemen.
[..]
die filmpjes kan ik ook van jou makenquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit doet mij een beetje denken aan die waarschuwing die Israel heeft gekregen van die mogelijke 7 Oktober aanslag; daar is toen ook niks mee gedaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
Veiligheidsdienst: ’Rusland binnen half jaar klaar voor aanval op Europees Navo-land’
Kopenhagen - Als Rusland en Oekrane vrede sluiten, kan Poetin binnen een half jaar een Navo-land aanvallen. En na vijf jaar zou een grote oorlog in heel Europa kunnen uitbreken.
Deze sombere analyse heeft de Deense militaire inlichtingendienst Forsvarets Efterretningstjeneste na de jongste onderhandeling over beide landen gedeeld.
In een rapport schrijft de FE dat de Russen op de achtergrond toewerken naar een enorme opbouw van hun leger. De conclusie kan daaruit alleen maar zijn dat Poetin zich voorbereidt op een grotere oorlog.
Volgens de Denen betekent een wapenstilstand aan het front dat de Russische industrie op enorme schaal tanks, vliegtuigen, drones en ander wapentuig kan bouwen.
Na zes maanden zou dan een eerste aanval volgens op de aangrenzende staten, waarschijnlijk doelt FE op de Baltische landen.
Twee jaar verder is Rusland klaar voor een volgende stap richting escalatie. En vijf jaar na nu zou een soort van wereldoorlog uit kunnen breken op ons continent.
Poetin gokt erop dat de Amerikanen zich aan Trumps uitspraak houdt dat Europa het zelf met uitzoeken.
De FE meent dat Trump met zijn uitlatingen de Navo ernstig verzwakt.
Russische minderheid
Er wordt een scenario geschetst dat Rusland Estland binnenvalt onder het mom van de 'bescherming van de Russische minderheid.'
De vraag is of Europa dan reageert als Rusland dreigt met atoomwapens.
De FE gaat er vanuit dat de Navo zichzelf lang niet zo snel kan herbewapenen als de Russen.
Dankzij steun van Noord-Korea en China kan Poetin zich herstellen.
Rusland geeft in 2024 in totaal 442 miljard uit aan wapens.
Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar ze hebben net gezegd dat ze Oekrane maar moesten opdelen. Verder aast de Trumpkliek nogal publiekelijk op Panama, Canada en Groenland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou de VS, het bestaansrecht van Oekrane niet erkennen?
ben benieuwd of poetin er in slaagt om Ruzzia om te vormen naar een soort Noord Korea, dan is de waanzin zomaar niet over en wordt zijn dochter de volgende president,quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat groot Russische rijk gaat niks worden. Poetin blaft vooral hard, maar heeft zijn tanden stuk gebeten op Oekrane en heeft een economietje om van te huilen.
Nee, er is gezegd dat Oekrane de delen die nu bezet zijn door Rusland waarschijnlijk niet meer gaat terugkrijgen. Dat is dus iets heel anders dan het bestaansrecht van het land niet erkennen. Zonder de Donbas, is Oekrane nog steeds een land, net zoals Nederland nog altijd zou bestaan zonder Limburg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar ze hebben net gezegd dat ze Oekrane maar moesten opdelen. Verder aast de Trumpkliek nogal publiekelijk op Panama, Canada en Groenland.
Klopt. En dat valt me dus nog niet eens zo tegen van onze verdeelde en zwakke EU.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dat ben ik met je eens, maar tot op heden is draait het dus uit op een stalemate.
Maar de Navo zal niet een ander land aanvallen , wel verdedigen als een lid aangevallen wordtquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Door het gescholz heeft actie veel te lang geduurd. Europa bij elkaar is echt wel bij machten ukraine te helpen rusland er uit te trappen.
Vergeet ook de Gazastrook nietquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar ze hebben net gezegd dat ze Oekrane maar moesten opdelen. Verder aast de Trumpkliek nogal publiekelijk op Panama, Canada en Groenland.
De vraag is wat het Trump oplevert. Trump gaat uit van direct eigen gewin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
preventief aanvallen dat doet alleen Poetinquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit doet mij een beetje denken aan die waarschuwing die Israel heeft gekregen van die mogelijke 7 Oktober aanslag; daar is toen ook niks mee gedaan.
Dat valt te betwijfelen, een stalemate wil zeggen dat het vast zit en dus niet dat Rusland op de laatste benen loopt. Kortom, er zal echt nog meer moeten gebeuren om Rusland te verslaan. En de vraag is hoe je dat gaat aanpakken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. En dat valt me dus nog niet eens zo tegen van onze verdeelde en zwakke EU.
Kennelijk is dus een combinatie van een zwakke EU, een VS die niet echt wil en bevlogenheid van Oekrane al voldoende om een grote macht als Rusland al behoorlijk tegen te te houden. We zouden dus maar *iets* meer hoeven te doen om Poetin Oekrane uit te kunnen schoppen.
Die van Duitsland stelde ook niet zo veel voor. Een stel slecht getrainde Nederlandse soldaten versloegen de Duitse luchtlandingstroepen, de elitetroepen van Gring, bij Den Haag in 1940. Toen ze in 1941 de USSR binnenvielen bleken hun tanks niet veel voor te stellen vergeleken met de T-34. Maar toch veroorzaakten ze met dat leger veel problemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de economie maar over de militaire kracht van Rusland. Dat valt nogal tegen zo blijkt.
Minder kosten aan een oorlog die zij op niets uit vinden lopen. En misschien ook wel vinden dat het eigenlijk niet in het belang van de Amerikaanse burger is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vraag is wat het Trump oplevert. Trump gaat uit van direct eigen gewin.
Waar ik op hoop is dat Europa tijdig wakker wordt en afrekent met de (pro-)Russische vijfde colonne in onze gelederen. Het is naef om te denken dat die vijfde colonne weggestemd gaat worden, daar zullen Europese overheden hun geweldsmonopolie voor aan dienen te wenden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:42 schreef PaniekVoetbal het volgende:
[..]
Man man man
Dit soort berichten is gewoon puur bangmakerij. Denk je nou echt dat dit gaat gebeuren of hoop je het? Zodat je kan zeggen zie je wel....
Europese landen moet sowieso enorme investeringen doen in hun leger. Polen is wat dit betreft al goed bezig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Dat wordt een reuzegezellige wapenwedloop met Rusland, die uiteraard in de EU wordt bemoeilijkt door allerlei idiote Ruslandgezinde PVV- en AfD-kiezers die vinden dat we vooral Rusland niet mogen provoceren.
Vergeet de mag-niet-want-dan-loopt-de-staatsschuld-op reflex van Nederland en Duitsland niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Dat wordt een reuzegezellige wapenwedloop met Rusland, die uiteraard in de EU wordt bemoeilijkt door allerlei idiote Ruslandgezinde PVV- en AfD-kiezers die vinden dat we vooral Rusland niet mogen provoceren.
Ja hoor, het enige doel van de PVV is het actief steunen van Russen. Bijzondere complottheorie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waar ik op hoop is dat Europa tijdig wakker wordt en afrekent met de (pro-)Russische vijfde colonne in onze gelederen. Het is naef om te denken dat die vijfde colonne weggestemd gaat worden, daar zullen Europese overheden hun geweldsmonopolie voor aan dienen te wenden.
Het is al lang duidelijk welk doel partijen als de AfD en FvD en "politici" als Wilders dienen en dat is niet het tegengaan van immigratie of het tegenhouden van moslims aan de buitengrenzen van Europa, dat vormt enkel hun dekmantel. Hun enige doelen - en ook de reden waarom ze aktief door de Russen gesteund worden - zijn de destabilisatie van onze samenleving, spionage en sabotage aktiviteiten uitvoeren voor de Russen en het vormen van een bruggenhoofd voor de Russische machtsovername in en van Europa.
Путін повинен помертиquote:
Inderdaad hij ziet het als een probleem van de EU. Wil eigenijk stoppen met wapen leveranties maar probeert er nog wel even wat uit te halen bij beide kampen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Minder kosten aan een oorlog die zij op niets uit vinden lopen. En misschien ook wel vinden dat het eigenlijk niet in het belang van de Amerikaanse burger is.
Een van de doelen, dat kun je niet ontkennen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja hoor, het enige doel van de PVV is het actief steunen van Russen. Bijzondere complottheorie.
Hoeft ook niet uit navo verband. Coalition of the willing is genoeg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de Navo zal niet een ander land aanvallen , wel verdedigen als een lid aangevallen wordt
Net zoals men Tsjecho-Slowakije offerde in 1938?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:59 schreef Twiitch het volgende:
We moeten vrede sluiten en we kunnen best zonder Oekrane, de Baltische Staten en Polen. Dat vind ik een klein offer voor vrede en goedkoop gas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
1. Waar is pvv pro russisch?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Dat wordt een reuzegezellige wapenwedloop met Rusland, die uiteraard in de EU wordt bemoeilijkt door allerlei idiote Ruslandgezinde PVV- en AfD-kiezers die vinden dat we vooral vriendje Poetin en zijn mooie Rusland niet mogen provoceren.
Nou welkom in de wereldpolitiek. Het gaat om belangen. Als jij morgen een betere deal kan leveren dan gaan ze met jou in zee. Mensenrechten en al die goede dingen zijn een stok om de zwakkere broeders mee om de oren te slaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:00 schreef Tengano het volgende:
Wat mij vanmorgen nogal dwars zat is dat Trump dus voor iemand heeft gekozen die Navalny op een walgelijke manier heeft laten ombrengen.
- Vertel me wie uw vrienden zijn, en ik zeg wie u bent. -
Dat dat niet gebeurd is zegt toch ook wel iets. Het lijkt alsof de 'wil' er niet is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. En dat valt me dus nog niet eens zo tegen van onze verdeelde en zwakke EU.
Kennelijk is dus een combinatie van een zwakke EU, een VS die niet echt wil en bevlogenheid van Oekrane al voldoende om een grote macht als Rusland al behoorlijk tegen te te houden. We zouden dus maar *iets* meer hoeven te doen om Poetin Oekrane uit te kunnen schoppen.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Net zoals men Tsjecho-Slowakije offerde in 1938?Echt he... wtf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fok! gaat echt ten onder aan dit soort trollen waar niet tegenop getreden wordt. Gaza topic, hier, het continue gezeur over links/rechts. de nazi vergelijkingen die niet standaard aangepakt worden.
Fucking hel zeg.
Ben er weer klaar mee voor vandaag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
je hebt niks aan wapens als al je manschappen consequent de gehaktmolen zijn ingedraaid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Europese landen moet sowieso enorme investeringen doen in hun leger. Polen is wat dit betreft al goed bezig.
Wanneer was dit?quote:
Je kan zelf ook met bronnen komen van je: Volgens mij heeft wilders een pittige draai gemaakt sinds de inval qua rusland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer was dit?
Volgens mij heeft wilders een pittige draai gemaakt sinds de inval qua rusland. Dus ajb, check dat eens en hou je smoel als je niet met fatsoenlijke bronnen komt.
Hier gaat iets mis.quote:
Een paar jaar terug. Volgens mij dumpte hij die pas halfhartig na de Russische inval.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer was dit?
Volgens mij heeft wilders een pittige draai gemaakt sinds de inval qua rusland. Dus ajb, check dat eens en hou je smoel als je niet met fatsoenlijke bronnen komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk is dit moment de enige kans nog die we als EU nog hebben om
1 Oekraine eindelijk te bevrijden van de russische agressie
2 De Oekrainse gebieden (voor de EU) terug te veroveren inclusief de Krim
3 Rusland weer op zijn plaats, achter zijn eigen grenzen te zetten
4 Trump's ongepaste move in deze te passeren/negeren
5 De VS te laten zien dat ook wij een serieuze speler op het wereldtoneel zijn
6 De mogelijkheid aan te grijpen om ons als EU te verenigen voordat we door Rusland verenigd worden
Rise up and kill firstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 13-02-2025 10:25:27 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
ja er zullen landen zijn die graag met dictator Poetin verder willen, die moeten dan ook uit de EU lijkt mequote:Op donderdag 13 februari 2025 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet uit navo verband. Coalition of the willing is genoeg.
Ik weet wat de bedoeling is van artikel 5. Maar ik heb er weinig vertrouwen in.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan is het bedoeling dat de navo als organisatie klaar staat om tegenstand te beiden , dan zijn we dus allemaal in oorlog met Ruzzia
en kunnen we allemaal aangevallen worden
en moeten we de naar het front, net als nu al gebeurt in de baltische staten
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:15 schreef Tengano het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk is dit moment de enige kans nog die we als EU nog hebben om
6 De mogelijkheid aan te grijpen om ons als EU te verenigen voordat we door Rusland verenigd worden
Rise up and kill firstBinnen een half jaar klaar voor een aanval op Navo-land?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met wat dan? Grotendeel van het Russische leger ligt in puin in Oekrane.mon citoyens vous serez unis.
ik denk dat ze jou ook niet om je mening gaan vragenquote:Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik weet wat de bedoeling is van artikel 5. Maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Gewoon een kwestie van de verkiezingen en het nieuws volgen. Bij de tijd blijven ipv continu te janken, hoef je dit soort zaken niet te vragen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je kan zelf ook met bronnen komen van je: Volgens mij heeft wilders een pittige draai gemaakt sinds de inval qua rusland.
Exact. Dus nu niet meer.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een paar jaar terug. Volgens mij dumpte hij die pas halfhartig na de Russische inval.
https://www.rtl.nl/nederl(...)st%20heeft%20bewezen.
Eensch.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja er zullen landen zijn die graag met dictator Poetin verder willen, die moeten dan ook uit de EU lijkt me
zoals hongarije , ophoepelen svp
Of een referendum houden , en bij een volledig voor , ok dan wegwezen
Mwau.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Dat wordt een reuzegezellige wapenwedloop met Rusland, die uiteraard in de EU wordt bemoeilijkt door allerlei idiote Ruslandgezinde PVV- en AfD-kiezers die vinden dat we vooral vriendje Poetin en zijn mooie Rusland niet mogen provoceren.
???quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van de verkiezingen en het nieuws volgen. Bij de tijd blijven ipv continu te janken, hoef je dit soort zaken niet te vragen.
Wat een buitengewoon vreemde reactie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat ze jou ook niet om je mening gaan vragen
Als Poetin een Navo land aan gaat vallen dan is dat de kans om de Krim terug te veroveren
Kijk eens wie het post, die is sowieso niet helemaal 100.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een buitengewoon vreemde reactie.
Wou dat men zo consequent was met de Islam.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eensch.
Heulen met de vijand is verraad is oprotten.
Dat ben ik wel iig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:28 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Wou dat men zo consequent was met de Islam.
Genoeg topics om daarover te janken zonder ook dit topic te moeten verstieren met Islamgezanik.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:28 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Wou dat men zo consequent was met de Islam.
Rise up and kill firstWelke game is dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je staat vast. Voor nu is het samen met Oekrane een front vormen en Rusland pleasen door ze een worst voor te houden om bij Europa (niet de EU) aan te mogen sluiten. Beter een goede buur dan een verre vriend.
Voor de rest heb je jezelf redelijk buitenspel gezet door zelf geen eigen beleid te vormen en uit te dragen en moet je nu vooral stil zitten terwijl je geschoren wordt.
Daar is niets "complottheorie" aan, dat dergelijke partijen onderdeel vormen van de (pro-)Russische vijfde colonne in Europa is al lang en breed duidelijk. Bij de eerste de beste Russische raket die Europees grondgebied treft zullen dergelijke "vredesduiven" om het hardst om "onvoorwaardelijke Europese capitulatie" gaan krijsen "om verder bloedvergieten te voorkomen". Wie dat nog altijd niet doorheeft is gewoon naef.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja hoor, het enige doel van de PVV is het actief steunen van Russen. Bijzondere complottheorie.
Rusland pleasen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welke game is dit?
Je staat vast. Voor nu is het samen met Oekrane een front vormen en Rusland pleasen door ze een worst voor te houden om bij Europa (niet de EU) aan te mogen sluiten. Beter een goede buur dan een verre vriend.
Voor de rest heb je jezelf redelijk buitenspel gezet door zelf geen eigen beleid te vormen en uit te draadgebonden en moet je nu vooral stil zitten terwijl je geschoren wordt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:NAVO-chef Rutte houdt vol: Oekrane betrekken bij vredesoverleg
NAVO-topman Mark Rutte houdt vol dat Oekrane betrokken moet worden bij overleg over het beindigen van de oorlog met Rusland. De Verenigde Staten lieten woensdag weten onderhandelingen met Rusland te zijn gestart en informeerden de Oekraense president Volodimir Zelenski daarover pas naderhand.
"Als we over Oekrane spreken, is het natuurlijk cruciaal dat Oekrane nauw wordt betrokken bij alles wat er gebeurt over Oekrane", zei Rutte bij aankomst voor overleg met de defensieministers van de NAVO-landen. Hij wijst erop dat de Amerikaanse president Donald Trump na zijn telefoongesprek met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin ook met Zelenski heeft gebeld. "Dat leek een geslaagd telefoontje."
Niks pleasen, Rusland stelt economisch en militair geen ruk voor, als ze geen nukes hadden waren ze allang verpletterd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welke game is dit?
Voor de rest heb je jezelf redelijk buitenspel gezet door zelf geen eigen beleid te vormen en uit te dragen en moet je nu vooral stil zitten terwijl je geschoren wordt.
We moeten dan ook niet meer investeren in onze eigen defensie (als Europa) vanwege Rusland, maar nu meer vanwege Amerika.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Niks pleasen, Rusland stelt economisch en militair geen ruk voor, als ze geen nukes hadden waren ze allang verpletterd.
Nou nee we hebben totaal geen oog gehad voor ze omdat we blind achter de VS aanhuppelen. Hun belangen zijn niet onze belangen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rusland pleasen?.
Precies dat hebben we veel en veel te lang geprobeerd en aanschouw het resultaat.
Werkelijkheid is ver te zoeken bij sommigen. Vooruitzien ook blijkbaar. De geschiedenis herhaalt zich omdat we het toe laten. De banden met Rusland moeten aangehaald worden en verstevigd worden. Dat is de enige manier om langdurige vrede te hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Niks pleasen, Rusland stelt economisch en militair geen ruk voor, als ze geen nukes hadden waren ze allang verpletterd.
Dat zal denk ik tegenvallen. Hij heeft ook al Noord-Koreaanse militairen gekregen. Maar er zijn heel veel man aan het front omgekomen en op de vlucht. Zo makkelijk krijg je niet weer heel veel man weer beschikbaar. Dat duurt wel een generatie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Jullie'? Je spreekt gewoon alleen met mij hoor.
En Rusland zal heus niet snel heel West-Europa veroveren maar een volgende hap uit Oekrane of de Baltische staten of Finland vind je niet erg genoeg? Wie gaat ze stoppen?
Reken maar dat Poetin de komende paar jaar als een malle zijn leger gaat opbouwen. Over 3-5 jaar begint de volgende oorlog.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:40 schreef Chadi het volgende:
De banden met Rusland moeten aangehaald worden en verstevigd worden. Dat is de enige manier om langdurige vrede te hebben.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
Precies dat hebben we veel en veel te lang geprobeerd en aanschouw het resultaat.
Dat dachten we met Amerika ook.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:40 schreef Chadi het volgende:
De banden met Rusland moeten aangehaald worden en verstevigd worden. Dat is de enige manier om langdurige vrede te hebben.
Wat hebben we dan gedaan om de Russen tegemoet te komen aan hun wens met betrekking tot veiligheidsgaranties?quote:
Hij heeft voor de helft gelijk. Hij heeft gelijk in de zin dat we veel te veel achter de VS hebben aangelopen. Punt is alleen dat dat Rusland nog niet ''goed' maakt. Het is juist zaak dat wij als Europa gezamenlijk een machtig blok vormen, en dat wij niet afhankelijk hoeven te zijn van welk andere machtsblok dan ook.quote:
Ah ja, het 'veiligheidsgaranties'-gelegenheidsargument.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hebben we dan gedaan om de Russen tegemoet te komen aan hun wens met betrekking tot veiligheidsgaranties?
Ff in de juiste volgorde gezet voor je.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:40 schreef Chadi het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich omdat we het toe laten.
quote:Trump verwacht Poetin te ontmoeten in Saudi-Arabi
De Amerikaanse president Donald Trump verwacht dat zijn eerstvolgende ontmoeting met de Russische leider Vladimir Poetin zal plaatsvinden in Saudi-Arabi, zei hij op een persconferentie. De twee wereldleiders belden eerder vanmiddag en spraken af om ook fysiek bij elkaar te komen.
Volgens Trump zal ook de Saudische kroonprins Mohammed bin Salman worden betrokken bij het gesprek.
Russische bronnen zeiden vorige week ook al tegen persbureau Reuters dat de ontmoeting tussen Poetin en Trump waarschijnlijk zou plaatsvinden in Saudi-Arabi of de Verenigde Arabische Emiraten. Russische diplomaten zouden al zijn afgereisd naar die oliestaten om het gesprek voor te bereiden.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hebben we dan gedaan om de Russen tegemoet te komen aan hun wens met betrekking tot veiligheidsgaranties?
Er is vooral geen touw aan vast te knopenquote:Op donderdag 13 februari 2025 10:49 schreef ExTec het volgende:
Voor de paniekvogels en trollen.
[ x ]
Als Poetin vrede wil hoeft hij alleen maar zijn leger uit Oekrane terug te trekken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:49 schreef ExTec het volgende:
Voor de paniekvogels en trollen.
[ x ]
Potverdomme wat een hersenloosheid..quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Werkelijkheid is ver te zoeken bij sommigen. Vooruitzien ook blijkbaar. De geschiedenis herhaalt zich omdat we het toe laten. De banden met Rusland moeten aangehaald worden en verstevigd worden. Dat is de enige manier om langdurige vrede te hebben.
Leadership by confusion, iets waar Trump redelijk goed in is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:51 schreef theunderdog het volgende:
Er is vooral geen touw aan vast te knopen
Rise up and kill firsten jij staat dan vooraan bij het inschrijfbureau van het leger?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eat or be eaten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
en jij staat dan vooraan bij het inschrijfbureau van het leger?
Het is idd verstandig om gewoon af te wachten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is vooral geen touw aan vast te knopen
Dat is vanuit Europees perspectief. Ik vind Trump niet veel , maar je moet wel eerlijk zijn in je analyse. Het is logisch dat Amerika meer zoekt naar een middenweg. Dan is de situatie waarin Oekrane de gebieden die al zijn veroverd moet opgeven, maar dat Amerika Oekrane verder wel blijft steunen niet heel gek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als Poetin vrede wil hoeft hij alleen maar zijn leger uit Oekrane terug te trekken.
Is het zo simpel? Ja. Over herstelbetalingen kunnen we het later hebben.
Niet echt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Leadership by confusion, iets waar Trump redelijk goed in is.
He ontzettende slimmerik, die zogenaamde 'wens voor veiligheidsgaranties' is bullshit, Rusland wil alleen maaar landjepik doenquote:Op donderdag 13 februari 2025 10:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Correct. Was bij de inval van Oekraine ook zo verstandig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is idd verstandig om gewoon af te wachten.
Het gaat inderdaad dwars door bijna al je aangeleerde reflexen. Je zou die grijze massa eens aan het werk moeten zetten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Potverdomme wat een hersenloosheid..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |