Waarom zouden we naar Poetin moeten luisteren? Fuk die gast met zijn prutseconomietje. Die kunnen we wel de baas.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Blijf toch benieuwd wat Putin heeft waardoor Trump aan zijn leiband loopt...
Volgende stap is dat Putin gaat roepen dat Denemarken Groenland moet weggeven...
"Domrechts" is dan ook niets meer dan het bruggenhoofd voor de Russische machtsovername in en van Europa. Europa had al lang gezuiverd moeten worden van dat gevaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En domrechts zal er nog voor juichen ook.
En iedereen in Europa is boos hahaquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Volgende stap is dat Putin gaat roepen dat Denemarken Groenland moet weggeven...
Ik denk dat Putin beelden heeft van een feestende en neukende Trump in een Russische hotelkamer van 10-20 jaar terug ofzoquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zouden we naar Poetin moeten luisteren? Fuk die gast met zijn prutseconomietje. Die kunnen we wel de baas.
De VS heeft enorme hoeveelheden militaire steun en miljarden in Oekraïne gepompt de afgelopen jaren. Dat men het land snel heeft laten vallen klopt dus niet. En ook is er geen reden waarom West-Europa, Oost-Europa gaat laten valen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Het is een kwestie van hooguit een paar jaar. De VS komt ons niet redden.
En West-Europa gaat Oost-Europa waarschijnlijk ook net zo snel laten vallen als de VS Oekraïne laat vallen.
De Navo is effectief dood en de EU waarschijnlijk ook binnen een paar jaar.
Het is op dit continent iedereen voor zichzelf in een wereld waar de VS, Rusland en China de lakens uitdelen.
Daar is geen sprake van, maar Trump bekijkt deze kwestie anders dan velen hier.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Waarom draait de oorlog met Oekraïne dan uit op een stalemate? Zelfs dit matige en lachwekkende Russische leger kan dus nog terrein pakken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zouden we naar Poetin moeten luisteren? Fuk die gast met zijn prutseconomietje. Die kunnen we wel de baas.
Dat groot Russische rijk gaat niks worden. Poetin blaft vooral hard, maar heeft zijn tanden stuk gebeten op Oekraïne en heeft een economietje om van te huilen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin beelden heeft van een feestende en neukende Trump in een Russische hotelkamer van 10-20 jaar terug ofzo![]()
Op naar het grote Russische rijk en het grote Amerikaanse rijk
Dan hoeven we dus ook niet bang dat zij dat Rusland nog andere landen binnen gaat vallen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat groot Russische rijk gaat niks worden. Poetin blaft vooral hard, maar heeft zijn tanden stuk gebeten op Oekraïne en heeft een economietje om van te huilen.
Het maakt niet zoveel uit dat hij het anders bekijkt. Dat mag.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS heeft enorme hoeveelheden militaire steun en miljarden in Oekraïne gepompt de afgelopen jaren. Dat men het land snel heeft laten vallen klopt dus niet. En ook is er geen reden waarom West-Europa, Oost-Europa gaat laten valen.
[..]
Daar is geen sprake van, maar Trump bekijkt deze kwestie anders dan velen hier.
[..]
Waarom draait de oorlog met Oekraïne dan uit op een stalemate? Zelfs dit matige en lachwekkende Russische leger kan dus nog terrein pakken.
Waarom zou ik?quote:
En als die uitkomen dan wat? Gaat men Trump impeachen dan of zo? Laat me niet lachen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin beelden heeft van een feestende en neukende Trump in een Russische hotelkamer van 10-20 jaar terug ofzo![]()
Waarom zou ik?quote:
Ik ook niet maar als je nucleaire paraplu wegvalt en onberekenbaar wordt dan moet je iets.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind proliferatie van kernwapens sowieso geen goed idee
Dat zal hij allicht doen ja, Poetin is immers een megalomane gek met een slachtoffercomplex. Maar dat zullen vooral kleine en zwakkere buurlanden zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan hoeven we dus ook niet bang dat zij dat Rusland nog andere landen binnen gaat vallen?
Man man manquote:Op donderdag 13 februari 2025 06:48 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet gaat Europa - vanwege ontbrekende militaire capaciteiten - op korte termijn en zonder al te veel weerstand binnen de Russische invloedssfeer vallen. Zodra de eerste Russische raketten in Europese hoofdsteden zullen pro-russische partijen en politici als de AfD, FvD, Wilders enz. onvoorwaardelijke capitulatie gaan eisen. Dat is immers de reden waarom dergelijke partijen opgericht en/of door de Russen ondersteund worden; destabiliseren van de democratie om deze weerstandloos te maken en een bruggenhoofd vormen voor het installeren van een (pro-)Russische dictatuur.
Fout.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alleen Poetin kan de oorlog beeindigen
, verder niemand
Duitsland had in de jaren dertig ook een prutseconomie. Dat het ergens op leek kwam door een veredeld piramidespel wat ze speelden, maar daarvoor was het wel nodig om gebieden die ze konden plunderen in te nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan hoeven we dus ook niet bang dat zij dat Rusland nog andere landen binnen gaat vallen?
quote:Speaking to a meeting of his main economic advisers in 1937, Hitler insisted that Germany's population had grown to the point where the nation would soon become unable to feed itself, so war for the conquest of Lebensraum in Eastern Europe was necessary as soon as possible. Therefore, if the rearmament drive caused economic problems, the response would have to entail pushing even harder in order to be ready for war faster, rather than scaling back military spending.
Waarom zou de VS, het bestaansrecht van Oekraïne niet erkennen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit dat hij het anders bekijkt. Dat mag.
Maar zijn lichaamstaal en uitspraken zijn gewoon een gevaar voor andere Europese landen. In feite erkent hij het bestaansrecht van de Oekraine niet eens.
Waarom dan wel voor de Baltische Staten? Ik kan me voorstellen dat die ook enigszins nerveus worden van dit soort uitspraken.
Met Tulsi, die ook zwaar pro-putin is, worden het 4 heerlijke jaren voor de Russen
Dat ben ik met je eens, maar tot op heden is draait het dus uit op een stalemate.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal hij allicht doen ja, Poetin is immers een megalomane gek met een slachtoffercomplex. Maar dat zullen vooral kleine en zwakkere buurlanden zijn.
Waar hij weer wel goed in is is asymmetrische oorlogsvoering en het is de hoogste tijd dat we daar eens fatsoenlijk tegenop gaan treden en onze tanden (eindelijk) eens laten zien.
Ik heb het niet over de economie maar over de militaire kracht van Rusland. Dat valt nogal tegen zo blijkt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland had in de jaren dertig ook een prutseconomie. Dat het ergens op leek kwam door een veredeld piramidespel wat ze speelden, maar daarvoor was het wel nodig om gebieden die ze konden plunderen in te nemen.
[..]
die filmpjes kan ik ook van jou makenquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit doet mij een beetje denken aan die waarschuwing die Israel heeft gekregen van die mogelijke 7 Oktober aanslag; daar is toen ook niks mee gedaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
Veiligheidsdienst: ’Rusland binnen half jaar klaar voor aanval op Europees Navo-land’
Kopenhagen - Als Rusland en Oekraïne vrede sluiten, kan Poetin binnen een half jaar een Navo-land aanvallen. En na vijf jaar zou een grote oorlog in heel Europa kunnen uitbreken.
Deze sombere analyse heeft de Deense militaire inlichtingendienst Forsvarets Efterretningstjeneste na de jongste onderhandeling over beide landen gedeeld.
In een rapport schrijft de FE dat de Russen op de achtergrond toewerken naar een enorme opbouw van hun leger. De conclusie kan daaruit alleen maar zijn dat Poetin zich voorbereidt op een grotere oorlog.
Volgens de Denen betekent een wapenstilstand aan het front dat de Russische industrie op enorme schaal tanks, vliegtuigen, drones en ander wapentuig kan bouwen.
Na zes maanden zou dan een eerste aanval volgens op de aangrenzende staten, waarschijnlijk doelt FE op de Baltische landen.
Twee jaar verder is Rusland klaar voor een volgende stap richting escalatie. En vijf jaar na nu zou een soort van wereldoorlog uit kunnen breken op ons continent.
Poetin gokt erop dat de Amerikanen zich aan Trumps uitspraak houdt dat Europa het zelf met uitzoeken.
De FE meent dat Trump met zijn uitlatingen de Navo ernstig verzwakt.
Russische minderheid
Er wordt een scenario geschetst dat Rusland Estland binnenvalt onder het mom van de 'bescherming van de Russische minderheid.'
De vraag is of Europa dan reageert als Rusland dreigt met atoomwapens.
De FE gaat er vanuit dat de Navo zichzelf lang niet zo snel kan herbewapenen als de Russen.
Dankzij steun van Noord-Korea en China kan Poetin zich herstellen.
Rusland geeft in 2024 in totaal 442 miljard uit aan wapens.
Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar ze hebben net gezegd dat ze Oekraïne maar moesten opdelen. Verder aast de Trumpkliek nogal publiekelijk op Panama, Canada en Groenland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou de VS, het bestaansrecht van Oekraïne niet erkennen?
ben benieuwd of poetin er in slaagt om Ruzzia om te vormen naar een soort Noord Korea, dan is de waanzin zomaar niet over en wordt zijn dochter de volgende president,quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat groot Russische rijk gaat niks worden. Poetin blaft vooral hard, maar heeft zijn tanden stuk gebeten op Oekraïne en heeft een economietje om van te huilen.
Nee, er is gezegd dat Oekraïne de delen die nu bezet zijn door Rusland waarschijnlijk niet meer gaat terugkrijgen. Dat is dus iets heel anders dan het bestaansrecht van het land niet erkennen. Zonder de Donbas, is Oekraïne nog steeds een land, net zoals Nederland nog altijd zou bestaan zonder Limburg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar ze hebben net gezegd dat ze Oekraïne maar moesten opdelen. Verder aast de Trumpkliek nogal publiekelijk op Panama, Canada en Groenland.
Klopt. En dat valt me dus nog niet eens zo tegen van onze verdeelde en zwakke EU.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dat ben ik met je eens, maar tot op heden is draait het dus uit op een stalemate.
Maar de Navo zal niet een ander land aanvallen , wel verdedigen als een lid aangevallen wordtquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Door het gescholz heeft actie veel te lang geduurd. Europa bij elkaar is echt wel bij machten ukraine te helpen rusland er uit te trappen.
Vergeet ook de Gazastrook nietquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws volgt, maar ze hebben net gezegd dat ze Oekraïne maar moesten opdelen. Verder aast de Trumpkliek nogal publiekelijk op Panama, Canada en Groenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |