Precies. Wij lafbekken in West-Europa gaan die landen echt niet verdedigen hoor. Dat weten die lui daar ook best.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat kan maar die liggen veel te westelijk. Als een Estland zou ik daar weinig vertrouwen in hebben dat Frankrijk Moskou laat verdampen.
Je moet ze rond de Baltische staten hebben zoals Polen.
Dit argument is echt zo kut dat het niet eens serieus is... Toch?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ne het is het antwoord op jouw vraag.
Lees je vraag nog eens terug.
Probeer het nog eens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit argument is echt zo kut dat het niet eens serieus is... Toch?
Hahaha je meent het echt? 2022 wil zn argument terug.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Probeer het nog eens.
Doen ze zelf. Je laat je voor het karretje van de VS spannen en verwacht dan dat je een serieuze rol krijgt. Je bent hondstrouw en je gaat niet ontrouw zijn wat er ook gebeurd. Dus waarom zou de VS daar nog energie in steken?quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
Europa mag weer op de cuckchair zitten bij onderhandelingenOh en naderhand de knip trekken uiteraard.
Dit topic is een mooie weerspiegeling daarvanquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Doen ze zelf. Je laat je voor het karretje van de VS spannen en verwacht dan dat je een serieuze rol krijgt. Je bent hondstrouw en je gaat niet ontrouw zijn wat er ook gebeurd. Dus waarom zou de VS daar nog energie in steken?
Pcies. Als je jezelf als geopolitieke speler niet serieus neemt, waarom zouden anderen dat wel doen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Doen ze zelf. Je laat je voor het karretje van de VS spannen en verwacht dan dat je een serieuze rol krijgt. Je bent hondstrouw en je gaat niet ontrouw zijn wat er ook gebeurd. Dus waarom zou de VS daar nog energie in steken?
We doen gewoon zaken met China hoor. En op wat sancties voor de bühne na ook met Rusland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit topic is een mooie weerspiegeling daarvan
'maar je doet toch geen zaken met Rusland en China!'
De Europese arrogantie
quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
Europa mag weer op de cuckchair zitten bij onderhandelingenOh en naderhand de knip trekken uiteraard.
quote:Veiligheidsdienst: ’Rusland binnen half jaar klaar voor aanval op Europees Navo-land’
Aangepast: 2 min geleden8 min geledenin Buitenland
Kopenhagen - Als Rusland en Oekraïne vrede sluiten, kan Poetin binnen een half jaar een Navo-land aanvallen. En na vijf jaar zou een grote oorlog in heel Europa kunnen uitbreken.
Deze sombere analyse heeft de Deense militaire inlichtingendienst Forsvarets Efterretningstjeneste na de jongste onderhandeling over beide landen gedeeld.
quote:In een rapport schrijft de FE dat de Russen op de achtergrond toewerken naar een enorme opbouw van hun leger. De conclusie kan daaruit alleen maar zijn dat Poetin zich voorbereidt op een grotere oorlog.
Volgens de Denen betekent een wapenstilstand aan het front dat de Russische industrie op enorme schaal tanks, vliegtuigen, drones en ander wapentuig kan bouwen.
Na zes maanden zou dan een eerste aanval volgens op de aangrenzende staten, waarschijnlijk doelt FE op de Baltische landen.
Twee jaar verder is Rusland klaar voor een volgende stap richting escalatie. En vijf jaar na nu zou een soort van wereldoorlog uit kunnen breken op ons continent.
Poetin gokt erop dat de Amerikanen zich aan Trumps uitspraak houdt dat Europa het zelf met uitzoeken.
De FE meent dat Trump met zijn uitlatingen de Navo ernstig verzwakt.
Russische minderheid
Er wordt een scenario geschetst dat Rusland Estland binnenvalt onder het mom van de 'bescherming van de Russische minderheid.'
De vraag is of Europa dan reageert als Rusland dreigt met atoomwapens.
De FE gaat er vanuit dat de Navo zichzelf lang niet zo snel kan herbewapenen als de Russen.
Dankzij steun van Noord-Korea en China kan Poetin zich herstellen.
Rusland geeft in 2024 in totaal 442 miljard uit aan wapens.
Ja en jij blijkbaar ook. Al moet ik zeggen dat ik jou de afgelopen 3 jaar alleen op domme statements heb kunnen betrappen. Dus ik sta er niet van te kijken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hahaha je meent het echt? 2022 wil zn argument terug.
Die domme statements komen nu uit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en jij blijkbaar ook. Al moet ik zeggen dat ik jou de afgelopen 3 jaar alleen op domme statements heb kunnen betrappen. Dus ik sta er niet van te kijken.
Zoals?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die domme statements komen nu uit.
Yup. Het is een kwestie van hooguit een paar jaar. De VS komt ons niet redden.quote:
Ik dacht dat je ze zo kon noemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zoals?
Dat Trump een domme oetlul is was al wel duidelijk.
Ik vind proliferatie van kernwapens sowieso geen goed ideequote:Op donderdag 13 februari 2025 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat kan maar die liggen veel te westelijk. Als een Estland zou ik daar weinig vertrouwen in hebben dat Frankrijk Moskou laat verdampen.
Je moet ze rond de Baltische staten hebben zoals Polen.
nee dat is onzinquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Het is een kwestie van hooguit een paar jaar. De VS komt ons niet redden.
En West-Europa gaat Oost-Europa waarschijnlijk ook net zo snel laten vallen als de VS Oekraïne laat vallen.
En domrechts zal er nog voor juichen ook.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
En West-Europa gaat Oost-Europa waarschijnlijk ook net zo snel laten vallen als de VS Oekraïne laat vallen.
De Navo is effectief dood en de EU waarschijnlijk ook binnen een paar jaar.
Het is op dit continent iedereen voor zichzelf in een wereld waar de VS, Rusland en China de lakens uitdelen.
alleen Poetin kan de oorlog beeindigenquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:22 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap Europa niet; ze hadden de oorlog ook zonder Biden kunnen beëindigen. Nu Trump het wél gaat beëindigen, willen ze er ineens bij horen. Een beetje hypocriet.
Bij mijn weten is een oorlog op dit continent aardig geëscaleerd toen twee West-Europese landen besloten dat het binnenvallen van een Oost-Europees land niet mocht. Ik kan me ook nog iets over een vodje papier waarvoor een land België niet zou komen helpen herinneren. En dat land kwam wel te hulp.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Navo is effectief dood en de EU waarschijnlijk ook binnen een paar jaar.
Het is op dit continent iedereen voor zichzelf in een wereld waar de VS, Rusland en China de lakens uitdelen.
Daar heeft Trump gisteren voor gezorgd. Je zou knettergek zijn als je die nu niet zelf ontwikkelt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind proliferatie van kernwapens sowieso geen goed idee
europa kan een les trekken met een oorlogsdwaas uit ww2quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:13 schreef Loverboii het volgende:
We mogen stilaan de droom 'Een eenheid van landen onder de EU' opbergen
Dat vind ik bijzonder naïef.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind proliferatie van kernwapens sowieso geen goed idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |