Zo merk je inderdaad wel weer hoe weinig wij hebben te vertellen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:14 schreef Twiitch het volgende:
Europa mag weer op de cuckchair zitten bij onderhandelingenOh en naderhand de knip trekken uiteraard.
Voor de Amerikanen hoeven wij, Europeanen, niet aan de onderhandelingen deel te nemen aangezien we binnen de Russische invloedssfeer vallen. De Russen behartigen voor de Amerikanen vanaf gisteren de Europese belangen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo merk je inderdaad wel weer hoe weinig wij hebben te vertellen.
Het nieuwsbericht dat "europa" aan de onderhandelingstafel wil zitten is intens treurig.
Overigens denk ik dat er maar 2 partijen moeten zitten (onder eigen initiatief) en dat zijn Oekraine en Rusland.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:48 schreef spicymchaggis het volgende:
op korte termijn en zonder al te veel weerstand binnen de Russische invloedssfeer vallen. .
Nice. Wanneer krijgen we dan weer goedkoop gas? Ik wil goedkoop gas. Ik wil goedkoop gas. Ik ben ook een Europeaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
aangezien we binnen de Russische invloedssfeer vallen.
Het enige goedkope gas wat de Russen nog aan Europa gaan leveren is dat waarmee hun handlangers politieke tegenstanders en dissidenten uit de weg kunnen ruimen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[..]
Nice. Wanneer krijgen we dan weer goedkoop gas? Ik wil goedkoop gas. Ik wil goedkoop gas. Ik ben ook een Europeaan.
Ja dus?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is the art of the deal.
[..]
Omdat dat waardeloze ondemocratische kut landen zijn.
Zo moeilijk is dat toch niet.
Omdat we niks doen. Beetje t zelfde als dit topic het afgelopen 2 jaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo merk je inderdaad wel weer hoe weinig wij hebben te vertellen.
Het nieuwsbericht dat "europa" aan de onderhandelingstafel wil zitten is intens treurig.
Overigens denk ik dat er maar 2 partijen moeten zitten (onder eigen initiatief) en dat zijn Oekraine en Rusland.
Extreem zorgwekkend dit.quote:
Dat is het antwoord op je vraag.quote:
Het grootste probleem is dat we zelf niets doen. Wanneer een bondgenoot dan wat doet roepen we allemaal 'maar maar maar'quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:42 schreef polderturk het volgende:
Ik word hier heel droevig van.
Wij als Europa hebben een enorm probleem.
- Een agressief Rusland
- Een Amerikaanse president die onbetrouwbaar is en mogelijk naar de pijpen van Poetin danst
- Een China dat economisch en technologisch ons nadert en op sommige vlakken ons zelfs is voorbij gestreefd.
Het is geen antwoord.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het antwoord op je vraag.
Lijkt mij niet zo moeilijk.
Dan is het bedoeling dat de navo als organisatie klaar staat om tegenstand te beiden , dan zijn we dus allemaal in oorlog met Ruzziaquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, zij. We hadden het erover als een ander Europees land wordt binnengevallen door de Russen.
Finland kan de USA voor een groot deel vervangen als buur van Ruzzia zijndequote:Op woensdag 12 februari 2025 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof er nog wel in. Ook al is de VS de komende 4 jaar een minder betrouwbare partner.
Pas nog stonden jullie te juichen tien Zweden en Finland er bij kwamen. Toen waren we onverslaanbaar. En nu opeens niet meer? Alleen vanwege Trump?
Rusland is ook conventioneel veel minder sterk dan we altijd verwacht hadden. De Russische stoomwals blijkt een trekkertje. Zelf dacht ik in 2022 ook dat Rusland de Oekraïne binnen drie weken op de knieën zou krijgen. Bleek ze niet te lukken.
Ik dacht we ze allemaal al in 2022 weggegeven hadden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:25 schreef skysherrif het volgende:
https://www.defensie.nl/a(...)nsport-naar-oekraine
25 YPRs naar Oekraine, had ik nog niet gezien.
Jawel.quote:
achterlijkheid kent geen prijsquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:39 schreef Chadi het volgende:
Dit was toch te verwachten. Snap niet dat sommigen doen alsof het een donderslag bij heldere hemel is.
Gelukkig hebben we een schaduwpremier waar we op kunnen leunen als het aankomt op grote geopolitieke vraagstukken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat we zelf niets doen. Wanneer een bondgenoot dan wat doet roepen we allemaal 'maar maar maar'
Nee het is kortzichtig geneuzelquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jawel.
Probeer het eens te begrijpen.
We hadden bij mh17 direct moeten ingrijpen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een schaduwpremier waar we op kunnen leunen als het aankomt op grote geopolitieke vraagstukken.
Ik ben ook al jaaaren klaar met die slappe knieën hoorquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
We hadden bij mh17 direct moeten ingrijpen.
Turkije schiet ook gewoon een straaljager de lucht uit. Soms moet je gewoon een klap terug geven
Dat kan maar die liggen veel te westelijk. Als een Estland zou ik daar weinig vertrouwen in hebben dat Frankrijk Moskou laat verdampen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zijn de kernwapens van Frankrijk en Engeland toch dreiging genoeg?
Serieuze inzet is nooit een optie. Zeker niet als de tegenpartij een ruim arsenaal heeft
Ne het is het antwoord op jouw vraag.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:37 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Voor betere handelsbetrekkingen met Oekraïne, en een sterker machtsblok tegen Rusland/China.
En dan noem je mij kortzichtig. Wat jij wil het desastreuze beleid van de afgelopen 25 jaar voortzetten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als je die ook kan hebben met Rusland en China?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |