Ik koop al onze sets alleen voor onszelf. Maar ik heb bijvoorbeeld geen interesse in de Dickens GWP van een paar jaar geleden, die ligt hier nog om ooit door te verkopen.quote:Op zondag 2 februari 2025 08:12 schreef mschol het volgende:
kopen jullie 1 set of gelijk 2 om door te verkopen ?
ik koop ook alles voor mijzelf, al is het met die designer sets wel aantrekkelijker om er 2 te halen en je er 1 verkoopt, heb ik niet gedaan tot nu toequote:Op zondag 2 februari 2025 10:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik koop al onze sets alleen voor onszelf. Maar ik heb bijvoorbeeld geen interesse in de Dickens GWP van een paar jaar geleden, die ligt hier nog om ooit door te verkopen.
eensquote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:34 schreef bleiblei het volgende:
Met het tempo dat die castle sets elke keer gaan bij die bricklink rondes, vraag ik mij af waarom Lego niet continu castle sets voor volwassenen released.
Bij dezequote:Op dinsdag 31 december 2024 08:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kan je me er op 5 februari nogmaals aan herinneren?
Hahaha wat goed. Dank jequote:
Was je het vergeten?quote:
100%quote:
Oke, nou ik was je vraag niet vergeten.quote:
Ik kreeg daar een advertentie voor te zien... die ziet er tof uit inderdaad. Is alleen best prijzigquote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:42 schreef mschol het volgende:
[..]
eens
ik heb mn wild west trein besteld..
de haven nog eens bekeken maar tochj maar van af gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kreeg daar een advertentie voor te zien... die ziet er tof uit inderdaad. Is alleen best prijzig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alsnog vergetenquote:Op woensdag 5 februari 2025 08:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Oke, nou ik was je vraag niet vergeten.
Ga je wel kijken?
Nou ja zeg, doe ik daar mijn best voorquote:
Haha ja, ik ben verschrikkelijk. In het weekend terugkijken lijkt me een prima plan inderdaad.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nou ja zeg, doe ik daar mijn best voor![]()
Maar je kan altijd nog terug kijken
Ik ook niet inderdaad. die zou een perfect programma zijn voor de vroege zaterdagavond.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:36 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben het opgenomen voor in het weekend, zoon vond lego masters geweldig en wil dit ook heel graag zien. Ik snap wat dat betreft de uitzendtijd ook niet, vrijdag- of zaterdagavond is voor kinderen (wat toch een best groot deel van de doelgroep is) veel handiger.
Zijn die treinwerkjes eigenlijk beoordeeld? Denk dat ik dat gemis heb.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik ook niet inderdaad. die zou een perfect programma zijn voor de vroege zaterdagavond.
Al heb ik gisteren wel gekeken en ik vond het allemaal wat chaotisch. Ik weet niet waardoor precies, te veel in 1 aflevering willen proppen ofzo?
Ze hebben iig dezelfde debiele blik als echte panda's dat is lego goed gelukt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 23:06 schreef TLC het volgende:
Ik was meteen verliefd op moederpanda met haar jong![]()
![]()
[ afbeelding ]
Goudstaven en kanonskogels.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:39 schreef bleiblei het volgende:
Ze gaan de Black Pearl re-releasen. Schijnbaar 2800 parts. Dat is 1200 meer dan deze:
Ik vermoed dat ie dan een romp krijgt opgebouwd uit blokjes... want waar laat je anders 1200 extra onderdelen?
hopelijk minder broos dan die setquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:39 schreef bleiblei het volgende:
Ze gaan de Black Pearl re-releasen. Schijnbaar 2800 parts. Dat is 1200 meer dan deze:
Ik vermoed dat ie dan een romp krijgt opgebouwd uit blokjes... want waar laat je anders 1200 extra onderdelen?
Ach ja, die verschrikking met dark red en reddish brown van toenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:02 schreef mschol het volgende:
[..]
hopelijk minder broos dan die set
hij ligt nu in een bak omdat bij een poging af te breken er allerlei stukjes braken en ik nu niet weet wat ik wil gaan doen
Welke wild west trein?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:42 schreef mschol het volgende:
[..]
eens
ik heb mn wild west trein besteld..
de haven nog eens bekeken maar tochj maar van af gezien
Hebbuhhhhhquote:Op maandag 10 februari 2025 16:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik vermoed deze: https://www.bricklink.com(...)1184/Wild-West-Train
yesquote:Op maandag 10 februari 2025 16:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik vermoed deze: https://www.bricklink.com(...)1184/Wild-West-Train
Te laatquote:
Ik kan hem nog bestellen zo te zien hoorquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Te laat.
Limited edition. Maar die komt over een half jaar massaal op Marktplaats. Lang leve scalpers.
hij is inderdaad gewoon nog te bestellenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Te laat.
Limited edition. Maar die komt over een half jaar massaal op Marktplaats. Lang leve scalpers.
Al die Castlesets zien er ook gewoon top uit.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:43 schreef bleiblei het volgende:
Oh wacht, inderdaad. Het waren die castle sets die er in no time doorheen gingen.
En hebben jullie al favorieten gespot in de 7de serie?
Erg nice 👌🏼quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:27 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kastjes in elkaar gezet
Goated stuffquote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:27 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kastjes in elkaar gezet
na zoveel series zit ik asap klaar als ze beschikbaar komen, het blijft een beperkte oplagequote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:43 schreef bleiblei het volgende:
Oh wacht, inderdaad. Het waren die castle sets die er in no time doorheen gingen.
En hebben jullie al favorieten gespot in de 7de serie?
Misschien moet je gewoon even bellen en vragen?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:04 schreef Irrem het volgende:
Iemand enig idee hoelang aanbiedingen bij de Intertoys duren? De Jabba's Sail Barge is nu 25% korting, maar moet tot eind van de week wachten.
ik dacht tot eind van de maand gelezen te hebben..quote:Op maandag 17 februari 2025 15:04 schreef Irrem het volgende:
Iemand enig idee hoelang aanbiedingen bij de Intertoys duren? De Jabba's Sail Barge is nu 25% korting, maar moet tot eind van de week wachten.
Misschien ouderwets, maar ik wil zo min mogelijk achteraf betalen. Dan loop ik het maar mis.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kan je niet bestellen en met klara betalen?
Ik betaal altijd achteraf, maar zodra ik het binnen heb.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:48 schreef Irrem het volgende:
[..]
Misschien ouderwets, maar ik wil zo min mogelijk achteraf betalen. Dan loop ik het maar mis.
Wat lullig.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:36 schreef mschol het volgende:
wtf..
bestelling bij intertoys is geannuleerd, volgens klantenservice door een automatisch proces en zonder reden
1 van de 2 sets opnieuw besteld op een ander account, om wat dingen uit te sluiten, de ander is niet leverbaarquote:
Welke had je besteld danquote:Op woensdag 19 februari 2025 19:27 schreef mschol het volgende:
[..]
1 van de 2 sets opnieuw besteld op een ander account, om wat dingen uit te sluiten, de ander is niet leverbaar
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:08 schreef mschol het volgende:
ik heb weer mijn modulairs aangevuld
de 10297 boetiek hotel en de 10312 jazzclub voor 344 euro
en vandaag misschien nog een paar uit de botanical serie kopen
zie boven, nu alleen boetiek hotel, jazzclub niet leverbaar onlinequote:
quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:36 schreef mschol het volgende:
wtf..
bestelling bij intertoys is geannuleerd, volgens klantenservice door een automatisch proces en zonder reden
Hopelijk lukt dat wel, maar wel een raar ietsquote:Op woensdag 19 februari 2025 19:27 schreef mschol het volgende:
[..]
1 van de 2 sets opnieuw besteld op een ander account, om wat dingen uit te sluiten, de ander is niet leverbaar
Pff matigquote:Op donderdag 20 februari 2025 01:10 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
zie boven, nu alleen boetiek hotel, jazzclub niet leverbaar online
Gevraagd aan een medewerker. Inderdaad tot eind volgende week.quote:Op woensdag 19 februari 2025 07:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ik dacht tot eind van de maand gelezen te hebben..
ze zijn in iedergeval zwaar overbelast want vrijdag wat besteld en nog niet verzonden![]()
hij is verstuurd, dus in iedergeval 1 van de 2 sets goedkoper aan kunnen schaffenquote:Op donderdag 20 februari 2025 06:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
[..]
Hopelijk lukt dat wel, maar wel een raar iets
Oh grappig, wist niet dat die X-Men set bestond.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:26 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
25% korting bij intertoys![]()
dat kan je toch niet laten liggen dan
Alle 10quote:
welke auto's zijn dat? ik ben niet zo in de auto's bij legoquote:Op maandag 3 maart 2025 20:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Alle 10
(De gewone Lego. Ik vind de Technic ook wel mooi, maar die serie is a) niet compleet b) geen ruimte voor, zelfs niet incompleet)
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:22 schreef mschol het volgende:
[..]
welke auto's zijn dat? ik ben niet zo in de auto's bij lego
Ja, mooi hequote:
Staat hier ook op het wensenlijstje.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:14 schreef linebear het volgende:
Ben bezig met de Zonnebloemen van Van Gogh. Erg leuke set
Zaterdag ook de Make & Take gemaakt
Stomme vraag misschien, maar zit er een haakje bij om ze op te hangen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:14 schreef linebear het volgende:
Ben bezig met de Zonnebloemen van Van Gogh. Erg leuke set
Zaterdag ook de Make & Take gemaakt
Leukkkquote:Op maandag 24 maart 2025 14:39 schreef ashardalan het volgende:
Hier is er weer een kogel door de kerk... Gaat een dure paar jaar worden.
Rivendell wordt van 't weekend opgehaald.
Barad Dur wanneer we deze voor een goede deal (compleet, uiteraard) op MP kunnen vinden
Fawks & Hedwig worden opgestuurd
En zojuist Buckbeak goedkoop te pakken kunnen krijgen
Ah well... Het is leuk & een hobby mag geld kosten...
Ik heb z'n grote broertje alquote:Op maandag 24 maart 2025 16:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Leukkk
[ afbeelding ]
Is ook echt de moeite waard
die ziet er wel cool uit,enigidee wat hij kost daar lokaal?quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:00 schreef Sinister-D- het volgende:
In augustus weer naar Billundvorig jaar ook geweest, kinderen (toen 8 en 10) blijven er enthousiast over en hebben niet alles gedaan in Legohouse. dus maar weer terug dit jaar
![]()
Denk dat de Tribute piraat mee huiswaarts komt dit keer
Volgens mij was die vorig jaar in de ¤70.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:16 schreef mschol het volgende:
[..]
die ziet er wel cool uit,enigidee wat hij kost daar lokaal?
ff mezelf onbeschaamd quoten, dat moet je dus blijkbaar op de Lego site zelf kopen, weer wat geleerdquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:37 schreef TLC het volgende:
Ik snap een ding niet: waarom krijg ik maar 20 Lego insiders punten bij het roze boeket terwijl op de Lego site zelf staat 450 ??
oh, dan is het voor mij goedkoper om em gewoon via bricklink ofzo te kopenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij was die vorig jaar in de ¤70.
Heb een beetje de vrees dat het eentonig is?quote:Op woensdag 2 april 2025 11:16 schreef linebear het volgende:
Bezig met het T-rex skelet. Heerlijke build
Valt op zich meequote:Op woensdag 2 april 2025 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb een beetje de vrees dat het eentonig is?
Ik vind hem wel tof alleen ben ik ergens bang dat je hem amper kan verplaatsen of aanraken zonder dat het meteen valt ofzo.quote:
Barad Dūr komt hier volgend jaar wel, maar The Shire net gekochtquote:Op woensdag 2 april 2025 10:45 schreef D_A het volgende:
Na Rivendell & Barad-dūr nu ook The Shire in the pocket
Ze zijn daar een grote lego store aan het bouwenquote:Op donderdag 27 maart 2025 13:00 schreef Sinister-D- het volgende:
In augustus weer naar Billundvorig jaar ook geweest, kinderen (toen 8 en 10) blijven er enthousiast over en hebben niet alles gedaan in Legohouse. dus maar weer terug dit jaar
![]()
Denk dat de Tribute piraat mee huiswaarts komt dit keer
Uit lego steentjes?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:59 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ze zijn daar een grote lego store aan het bouwen
ik wacht zelf of baradur. hopen dat die in prijs gaat zakken.quote:
Die gaan we volgend jaar pas bejagenquote:Op woensdag 2 april 2025 20:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik wacht zelf of baradur. hopen dat die in prijs gaat zakken.
De grote vraag nu natuurlijk is ;quote:Op donderdag 3 april 2025 07:59 schreef ashardalan het volgende:
Wil ik kijken op de lego site...
[ afbeelding ]
Mag dat niet
Nope, moet werkenquote:Op donderdag 3 april 2025 08:45 schreef TLC het volgende:
[..]
De grote vraag nu natuurlijk is ;
Had je zin in een spelletje ?
Staat heel stabiel. In het boekje staat een hele pagina over hoe je hem op moet pakkenquote:Op woensdag 2 april 2025 13:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind hem wel tof alleen ben ik ergens bang dat je hem amper kan verplaatsen of aanraken zonder dat het meteen valt ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de losse bloemen zijn wel grappig maar ik heb geen idee waar ik ze zou moeten plaatsen, ik heb geen vazen ofzo![]()
quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:10 schreef mschol het volgende:
ik heb de bonsai al even liggen, maar mijn eerste botanical bestelling is geplaatst..Vazen kan je ook gewoon kopen natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de losse bloemen zijn wel grappig maar ik heb geen idee waar ik ze zou moeten plaatsen, ik heb geen vazen ofzo
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
ja duhquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vazen kan je ook gewoon kopen natuurlijk.
Dan vind ik de losse space shuttle, die er al is, wel toffer.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:04 schreef bleiblei het volgende:
Hebben jullie de nieuwe technic sets gezien?
Ik ben wel verbaasd over die Volvo EC500
[ afbeelding ]
400 euro. En het ding kan niet eens rijden. Die graafmachine van jaren terug (8043) kon dat tenminste nog wel.
Deze is trouwens aangekondigd voor midden Mei:
[ afbeelding ]
En de eerste Booknook is ook al gelekt.
Wij hebben er toen een ge-3D-print.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ja duh
maar moet kijken wat er bij past qua lengte van die dingen en looks
Heel toevallig ben ik gisteravond aan de Retro Radio begonnenquote:
Ik heb de wilde bloemen ook in een Action vaas staan op tafelquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:35 schreef [url=https://forum.fok.nl/us
er/profile/359353]Crohnjurist[/url] het volgende:
[..]
Heel toevallig ben ik gisteravond aan de Retro Radio begonnen![]()
Ben nieuw in dit topic, maar al eventjes LEGO aan het bouwen. Eerste set was het boeket met wilde bloemen (kerst 2023 gekregen) en daarna nog de volgende sets gebouwd: London Bus, Rode telefooncel, Stitch, 'Up' Huis, Orchidee, 100 jaar Disney animaties iconen, Walt Disney Tribute Camera, LOVE, de LEGO Friends strandkoffer en nog wat losse bloemen.
Het boeket met wilde bloemen en de losse bloemen staan heel mooi samen in een vaas van de Action overigens!
Hierna heb ik nog in huis om te gaan bouwen: Winnie the Pooh en Het Melkwegstelsel. Deze stel ik allebei al een tijdje uit omdat ik het stiekem zonde vind als ze eenmaal klaar zijn
Oei, nee dat is geen gelukt model.. Op de eerste leak foto vond ik het er nog wel goed uit zien, maar dit is het niet inderdaad. Scheelt weer een set om te kopen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:38 schreef benhorse het volgende:
Komt eindelijk eindelijk eindelijk de Skyline GT-R in 2F2F livery uit op groot formaat, is ie van technic en ziet er ook nog eens niet uit![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het enige interessante dat dit model een "drift functie" schijnt te hebben, voor het allereerst in een technic model, maar ik heb nog nergens gevonden wat dit in zal houden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Oei, nee dat is geen gelukt model.. Op de eerste leak foto vond ik het er nog wel goed uit zien, maar dit is het niet inderdaad. Scheelt weer een set om te kopen.
Technic hoeft geen probleem te zijn, Han's RX-7 van F&F is bijvoorbeeld, vind ik dan, een super goede set van Cada. Maar die hebben gekozen voor 3000+ onderdelen, deze R34 is iets van 1200 toch? daar zal het verschil helaas wel in zitten.
Die staat ook op mijn wishlist die van Keith Haringquote:
Bij mij was hij ook afgelopen zaterdag klaar, alleen deed hij het niet, waardoor ik hem zondag grotendeels weer uit elkaar heb gehaald om het mechanisme te fixen. Nu doe hij het wel en echt geweldig resultaat!quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:44 schreef TLC het volgende:
Met op de achtergrond mijn collectie Lego Botanicals is mijn radio nu ook klaar![]()
[ afbeelding ]
Bijzonder fraai eindresultaat![]()
En het leuke is het werkt ook nog![]()
Good enough for astronauts and good for your family ! Ham salad !
Vrijdag besteld, nu pas binnen...quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:26 schreef TLC het volgende:
Mijn nieuwe Lego project, en mijn eerste Lego Art set ;
de zonnebloemen van Vincent van Gogh
[ afbeelding ]
Zin in !![]()
Kruidvat hier heeft bijna nooit echt leuke LEGO.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:11 schreef KoningWouter het volgende:
[ afbeelding ]
Was even bij de Kruidvat vanmiddagGevaarlijke winkel.
Dit was dan ook de enige waarvan ik dacht: ah leuk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Kruidvat hier heeft bijna nooit echt leuke LEGO.
Zag ik gisteren ook langs komen. Heeft me doen zoeken naar LEGO pattas en kwam deze adidas tegen:quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:15 schreef TLC het volgende:
Bohh, deze gaat op mijn wensenlijstje voor augustus![]()
![]()
[ afbeelding ]
https://jfk.men/style/lego-nike-air-max-dn/
![]()
![]()
![]()
Zet ik ook maar gelijk op mijn wensenlijstjequote:Op woensdag 28 mei 2025 23:50 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zag ik gisteren ook langs komen. Heeft me doen zoeken naar LEGO pattas en kwam deze adidas tegen:
[ afbeelding ]
Heb ze ook maar meteen besteld
Dit bedoel je?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:31 schreef Troel het volgende:
Heeft iemand voor mij een simpele uitleg hoe ik alle verschillende kleine f1 racertjes kan fixen zonder dubbele te krijgen? Ik kan er niet zelf achteraan dus afhankelijk van hoe lastig moet ik kijken wie ik vraag.
De app Minifig Scan downloaden en de QR codes op de verpakkingen scannen. Dan kan je zien wat er in zit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:31 schreef Troel het volgende:
Heeft iemand voor mij een simpele uitleg hoe ik alle verschillende kleine f1 racertjes kan fixen zonder dubbele te krijgen? Ik kan er niet zelf achteraan dus afhankelijk van hoe lastig moet ik kijken wie ik vraag.
Even op je knieėn bij het Kruidvatquote:
Alleen kom ik helaas nu niet bij de kruidvat en op mijn knietjes lukt al helemaal niet. Van mijn gezin vraag ik al veel te veel, dus via een website gewoon bestellen was een prima oplossing.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:11 schreef Tally het volgende:
[..]
Even op je knieėn bij het Kruidvatzo heb ik een uur gezeten vorige week om ze te scannen en te zorgen dat ik geen dubbele had.
En ik was niet de enige. Na mij nog 2 stelletjes.
Ja daar kan je de hele doos in één keer kopen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Alleen kom ik helaas nu niet bij de kruidvat en op mijn knietjes lukt al helemaal niet. Van mijn gezin vraag ik al veel te veel, dus via een website gewoon bestellen was een prima oplossing.
heb je een foto? gietpunten zijn er altijd geweest, bij de ene kleur opvallender dan bij de anderequote:Op donderdag 5 juni 2025 18:32 schreef pitboer het volgende:
Heb een nieuwe lego set gekocht,de eerste sinds jaren.Wat mij opvalt is dat er heel veel lelijke gietpunten aan de bovenkant zit.
Vallen meer mensen dit op of is dit gewoon toeval?
Waar?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:20 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja daar kan je de hele doos in één keer kopen.
Bij Bol, bij Misterbrick en eigenlijk best veel online winkels.quote:
@Peejturquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit bedoel je?
https://www.goodbricks.nl(...)-car-bundel-dyn.html
Dit zijn niet de minifigures. Die zijn hier te vindenquote:
Ah ik kwam via die link wel op het minifigurespakket uitquote:Op maandag 9 juni 2025 14:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit zijn niet de minifigures. Die zijn hier te vinden
https://www.goodbricks.nl(...)-complete-serie.html
1 a 2 blokjes per stap?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn Middeleeuw marktplein is aangekomen gisteren.
2 boeken erbij, 390 pagina's in totaal. Dit lijkt me nogal overkill.
nicequote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:24 schreef Ama het volgende:
Ik heb deze besteld en ook voor het eerst iets via deze website.
https://www.bricklink.com(...)768/Mushroom-Village
Ja klopt aan het einde van de rit kwam ik gewoon bij de LEGO website terecht.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:26 schreef mschol het volgende:
[..]
nice
uiteindelijk bestel je gewoon bij lego zelf
Ja, zoiets.quote:
Hoeveel steentjes heeft die dan?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, zoiets.
Beetje jammer dat ze de klanten behandelen als kleuters, vooral als ze zich zo richten op volwassenen.
bricklink is sinds een aantal jaar eigendom van legoquote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:27 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja klopt aan het einde van de rit kwam ik gewoon bij de LEGO website terecht.
In de jaren '80 hadden de sets voor een jaar of 8 en ouder veel meer blokjes per stap (en dan ook nog zonder vakje erbij welke blokjes je nodig had die stap)quote:
Klopt. Toen zaten ook nog alle blokjes in ongenummerde zakken. Maar goed, de sets bestonden toen ook niet uit 3300 verschillende priegelblokjes en mensen hadden toen een iets langere aandachtsspanne dan tegenwoordig.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:50 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
In de jaren '80 hadden de sets voor een jaar of 8 en ouder veel meer blokjes per stap (en dan ook nog zonder vakje erbij welke blokjes je nodig had die stap)
Precies, dat zoeken in de bak of op tafel was deel van de charme.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:50 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
In de jaren '80 hadden de sets voor een jaar of 8 en ouder veel meer blokjes per stap (en dan ook nog zonder vakje erbij welke blokjes je nodig had die stap)
Tegenwoordig zijn er gemiddeld gezien meer (kleine) onderdelen lijkt het. Minder grote stukken muur of grond etc. Meer gedetailleerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt. Toen zaten ook nog alle blokjes in ongenummerde zakken. Maar goed, de sets bestonden toen ook niet uit 3300 verschillende priegelblokjes en mensen hadden toen een iets langere aandachtsspanne dan tegenwoordig.
Ik was bijv. Begin jaren 90 ruim een dag bezig met de 8485, en zie nu dat die "maar" uit 1000 onderdelen bestond. Wel een hellish set om te bouwen
.
onderdeel van die middeleeuwse marktplaats?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nou, de meubelmaker is in elkaar.
Geen idee waarom dit in 4 zakjes moest.
Leuk dat er een werkende takel in zit, een ladder om naar boven te komen. Schattige paddestoelen. De ramen leuk gedaan. Best comfy tot nu toe.
Yes.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:10 schreef mschol het volgende:
[..]
onderdeel van die middeleeuwse marktplaats?
Dat lijkt me stug wanneer er verschillende hoeveelheid stenen per set zijn. Zal wel heel erg op elkaar lijken, uiteraard, maar er zou toch iets van verschil in moeten zitten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb de McLaren F1 gehaald en die tijdens een lange vlucht in elkaar gezet
spoiler; alle F1 autos zijn hetzelfde, alleen de kleuren en stickers zijn anders.
laatste keer dat ik dat deed was het 7 dagen maar das wel al een flinke tijd geledenquote:Op zondag 6 juli 2025 14:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft er iemand ervaring met hoe snel missende steentjes uit een nieuwe set worden nagestuurd? Zoonlief heeft gister voor zijn verjaardag set 42175 gekregen, maar bij 1 van de zakjes missen 2 steentjes. Ik heb ze inmiddels aangevraagd via de site van Lego, maar krijg de melding dat het 7-28 werkdagen kan duren.
Superservice, maar wel erg jammer als het inderdaad zo lang blijkt te duren en hij niet verder kan met zijn set.
waar in den haag moet je zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 00:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Moet volgende week in Den Haag zijn voor een stempel en handtekening. Op de terugweg wil ik ff lego halen. Waar kan dat beter, Den Haag of Leidschendam? Welke store specifieke sets zijn er, welke heeft het grootste oppervlak en assortiment, waar kun je parkeren?
Beatrixlaan, ff handtekening en stempel halen bij het CAKquote:Op dinsdag 8 juli 2025 00:19 schreef mschol het volgende:
[..]
waar in den haag moet je zijn?
qua grootte zal die in leidschendam groter zijn denk ik.
parkeren is om het even: den haag onder de grote marktstraat, in leidschendam in de parkeergarage aldaar..
en store specifieke sets zijn er afaik niet?
Heb nieuws voor je, heb ze alle 10 en ze zijn alle tien redelijk verschillend kwa bouwen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb de McLaren F1 gehaald en die tijdens een lange vlucht in elkaar gezet
spoiler; alle F1 autos zijn hetzelfde, alleen de kleuren en stickers zijn anders.
Dit dus.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:28 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je, heb ze alle 10 en ze zijn alle tien redelijk verschillend kwa bouwen.
Sommige dingen zijn identiek, zoals voor en achter vleugels, maar de rest zijn ze verschillend kwa bouw.
Tip voor de stickers, gebruik een brick separator om stickers rustig en beheerst op hun plek te krijgen.
ik krijg em als verlaat verjaardag cadeau (anders had ik em gekocht)quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:19 schreef DaMart het volgende:
Ik zag vandaag dat dit najaar een Gameboy van LEGO uitkomt. Dat is wel een leuk stukje nostalgie om te bouwen.
[ afbeelding ]
ligt er beetje aan wat je zelf wiltquote:Op vrijdag 25 juli 2025 08:27 schreef Troel het volgende:
Op dit moment is al 'mijn' lego verdeeld over een aantal grote samlabakken. Alle shit door elkaar, een paar sets uitgezocht.
Nu ik toch voorlopig niets kan bedacht ik dat ik dit misschien wel kon doen: uitzoeken en sorteren.
Maar wat is het meest praktisch? Er zijn 10 sets van Cars, 10 sers botanicals, tig speedmasters auto's zeg maar. Sorteer je die apart of doe je alles bij elkaar zeg maar? Het mooiste zou zijn als ik het allemaal kwijt zou kunnen in de kastenwand in mijn werkkamer, daar is ook ruimte voor een knutselplek om dingen te bouwen.
Ik ga mijn zwager vragen om zo'n sorteerder voor me te printen en qua bakjes en vakjes en zulks kan ik hem ook aanschieten. Ooit ben ik begonnen met sorteren in lege verpakkingen van toastjes en melkpakken maar toen paste alles nog in een curver naaibox zeg maar.
Daar neig ik ook naar, maar bijvoorbeeld de sets die van mijn kinderen zijn, willen ze gok ik uiteindelijk zelf meenemen, dus misschien praktischer om die apart te sorterenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 08:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ligt er beetje aan wat je zelf wilt
ikzelf zal de losse sets van mij sorteren op stukje (grofweg, ga niet voor elk stukje een bakje gebruiken)
wel alles door elkaar heen
afpakken? nee ze hebben maar te wachten op de erfenis als jij de pijp uit bentquote:Op vrijdag 25 juli 2025 08:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar neig ik ook naar, maar bijvoorbeeld de sets die van mijn kinderen zijn, willen ze gok ik uiteindelijk zelf meenemen, dus misschien praktischer om die apart te sorteren
Of gewoon afpakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het dan weggeven...arm neefje!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:09 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb juist mijn pa's (Technic) lego meegetjoept toen ik Lego herontdekte in mijn 20's. Mijn eigen oude lego is 2 jaar geleden naar een neefje gegaan. Maar dat was echt compleet kapot gespeeld. Als in, alle blokjes en raampjes dof van het spelen. Minifig broekjes die niet meer rechtop bleven staan en scharniertjes die niet meer klemmen.
Het is prima om op die manier te beginnen en kijken of het leuk is. Daarna kun je altijd nog geld uitgeven voor nieuwe sets. Het hoeft niet altijd meteen nieuw he.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En het dan weggeven...arm neefje!
Niet nieuw en niet functioneel zijn wel 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is prima om op die manier te beginnen en kijken of het leuk is. Daarna kun je altijd nog geld uitgeven voor nieuwe sets. Het hoeft niet altijd meteen nieuw he.
Maar er zit wel meer in LEGO dan alleen de niet functionerende zaken die bleiblei noemdequote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet nieuw en niet functioneel zijn wel 2 verschillende dingen.
Ja, nouja, mijn zusje vroeg of ze het voor hem mee mocht nemen. En hij was er blijkbaar erg blij meequote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En het dan weggeven...arm neefje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |