abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:06:44 #1
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215309563

Welkom in het enige echt LEGO-topic. Met o.a. treinen, kastelen, piraten, city, technic en al het andere wat erbuiten valt. Post ook vooral je eigen creaties!

Handige links:
Peeron
Een site met een overzicht van bijna alle onderdelen, en in welke sets deze zitten en ingescande handleidingen.
BrickLink
Een site waar een hoop LEGO-webwinkels staan, en waar je per onderdeel kan sorteren op o.a. prijs, land of voorraad.
LowLug
Een Nederlandse LEGO usergroup (LUG).
LEGO Servicesite (NL)
Officele LEGO service site voor missende stukjes en bestellen losse stukjes.
Brickset
Een handige online database waar vrijwel alle uitgegeven LEGOsets te vinden zijn. Handig om je verzameling bij te houden of sets van vroeger op te zoeken.
Rebrickable
Site voor alternatieve builds voor 1 of meerdere modellen.
Brock Owl
Net als BrickLink een marktplaats voor LEGO, maar deze is geheel onafhankelijk.

Voor het verkopen of kopen van LEGO op FOK!: *klik*
Alle vorige delen kan je hier vinden: *klik*

[ Bericht 2% gewijzigd door Ama op 19-10-2024 19:04:23 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_215309586
Ik krijg de kriebels van Lego in de wasmachine maar als het een bloempot in gaat ;).

Bij ons gaat het de badkuip in.
  roze zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:10:50 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215309595
Hopelijk vinden jullie de OP zo goed. Mochten er nog nieuwe handige linkjes zijn voor LEGO die missen dan hoor ik het wel.
pi_215309614
Ik heb verder alleen als kind ervaring met LEGO. Deze heb ik nu van m’n vrouw gekregen omdat ik geopereerd ben en even thuis moet blijven:

https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_215309631
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:09 schreef exode het volgende:
Ik krijg de kriebels van Lego in de wasmachine maar als het een bloempot in gaat ;).
huh
pi_215309634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:12 schreef Thaddeus het volgende:
Ik heb verder alleen als kind ervaring met LEGO. Deze heb ik nu van m’n vrouw gekregen omdat ik geopereerd ben en even thuis moet blijven:

https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
mooi modelletje :Y
pi_215309657
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
Hopelijk vinden jullie de OP zo goed. Mochten er nog nieuwe handige linkjes zijn voor LEGO die missen dan hoor ik het wel.
https://www.rebrickable.com/
- Site voor alternatieve builds voor 1 of meerdere modellen
https://www.brickowl.com/
- net als bricklink een marktplaats voor lego, maar deze is geheel onafhankelijk
  roze zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:20:06 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215309663
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:18 schreef mschol het volgende:

[..]
https://www.rebrickable.com/
- Site voor alternatieve builds voor 1 of meerdere modellen
https://www.brickowl.com/
- net als bricklink een marktplaats voor lego, maar deze is geheel onafhankelijk
Thanks ik ga dat straks eventjes op de laptop fixen. O+
pi_215309974
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:15 schreef mschol het volgende:

[..]
huh
Ik ben te voorzichtig met Lego, echt niet dat het de wasmachine in gaat. Het wordt ook afgeraden. Maar Lego wat gebruikt wordt om in een bloempot te gaan, is denk ik niet te vergelijken met hoe ik Lego behandel.

Geen verwijt, ik ben vast te voorzichtig/zeikerig met Lego.
pi_215310363
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 15:01 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben te voorzichtig met Lego, echt niet dat het de wasmachine in gaat. Het wordt ook afgeraden. Maar Lego wat gebruikt wordt om in een bloempot te gaan, is denk ik niet te vergelijken met hoe ik Lego behandel.

Geen verwijt, ik ben vast te voorzichtig/zeikerig met Lego.
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?

Wat geeft LEGO zelf al reden dan dat het niet in de wasmachine kan? Stickers etc kan ik me voorstellen, maar op lage temperatuur/in een waszak kan ik geen nadeel bedenken?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215310376
Ik wil al heel lang die Pyramide bouwen, maar ik kan me er niet overheen zetten dat je maar een halve piramide krijgt. :R
pi_215310522
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?

Wat geeft LEGO zelf al reden dan dat het niet in de wasmachine kan? Stickers etc kan ik me voorstellen, maar op lage temperatuur/in een waszak kan ik geen nadeel bedenken?
Daar wordt het toch niet vies van?

Maar dit dus inzake wasmachine:
Je leest er genoeg verhalen op het internet dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.

Door de hoge temperaturen kunnen ze vervormen.
Door het schuren kunnen ze behoorlijk krassen.
De meeste wasmiddelen zijn erg vet, dit hecht aan de steentjes.
Waspoeder schuurt en beschadigt de steentjes.
Prints kunnen vervagen en stickers laten los.
Kleine onderdelen kunnen de trommel, doorkijkruit of zelfs het rubber beschadigen.
Bij grote pech kan de wasmachine defect raken door de LEGO steentjes.
pi_215310542
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:21 schreef exode het volgende:

[..]

Je leest er genoeg verhalen op het internet dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.

Kleine onderdelen kunnen de trommel, doorkijkruit of zelfs het rubber beschadigen.
Als je bang bent voor schade aan de wasmachine, kun je gewoon naar zo'n tankstation waar ze wasmachines hebben.
pi_215310671
Ik gooi ze dus in de badkuip of bij kleinere aantallen in een emmer. Kleine moeite, drogen duurt het langste.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:49:06 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215310709
Grootste probleem van lego in de wasmachine is dat ze mat worden van de krasjes. Als je lego koopt om er mee te spelen maakt dat niet uit. Als je lego koopt om er naar te kijken wel. (Net als dat ik het lastig vind om zo lekker door de blokjes te graaien of mijn haren overeind gaan als 1 van de kinderen 2 blokjes met hun tanden los proberen te krijgen :') ).

De wasmachine op lage temperatuur is trouwens al decennia de way to go. Kussensloop eromheen, dichtknopen en gaan. Maar Lego zelf adviseert handwas:
https://www.lego.com/en-u(...)s-kA009000001dbldCAA
pi_215310962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:54 schreef mschol het volgende:

[..]
ja die bestaan, moet ik even gaan zoeken welke ik ooit gezien heb :')

-edit- gevonden:

https://rebrickable.com/
Nogmaals dank! We hebben redelijk wat gratis alternatieven gevonden voor sets die mijn zoon heeft. Hij is helemaal blij :)
pi_215311091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:02 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik wil al heel lang die Pyramide bouwen, maar ik kan me er niet overheen zetten dat je maar een halve piramide krijgt. :R
Dan koop je er twee? Set is daar op voorbereid. Ik heb m staan, erg leuk om te bouwen die.
  roze zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:53:44 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215311217
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dit gaat idd over van die losse opvulsteentjes. Zit ook in een put bij de set die ik nu maak, vandaar mijn vraag.

Het gaat mij niet om vies worden maar alle stof wat erop komt te liggen want de vaste steentjes aan je bouwsels stof je gewoon makkelijk af maar als ik dat met dit doe dan ben ik binnen drie weken alles kwijt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ama op 19-10-2024 19:16:46 ]
pi_215316744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:21 schreef exode het volgende:

[..]
Het gaat om stof etc op de losse stukjes (zoals Ama hierboven ook al zegt)
quote:
Je leest er genoeg verhalen op het dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.

Ik zie vooral nadelen die je kan ondervangen door goed na te denken hoe en wat je wast; lage temperatuur, goede waszak, geen steentjes met stickers/prints, geen wasmiddel bv.

Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215316837
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 09:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Het gaat om stof etc op de losse stukjes (zoals Ama hierboven ook al zegt)
[..]
Ik zie vooral nadelen die je kan ondervangen door goed na te denken hoe en wat je wast; lage temperatuur, goede waszak, geen steentjes met stickers/prints, geen wasmiddel bv.

Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
De tekst komt van Lego zelf.

Als het alleen stof is, zou ik geen wasmachine overwegen. Als je nou 2e hands Lego koopt en het schoon wil hebben, snap ik het nog.

Emmer, water, Lego erin, even weken, er weer uit, op een handdoek leggen. Klaar. Zo wassen wij al onze Lego. Minimaal werk, uit de wasmachine moet het ook nog drogen.

Maar net als bleiblei maak ik ook onderscheid tussen Lego. Onze 'kijk' Lego wordt anders behandeld dan de 'speel' Lego van de kinderen. Al is dat ook nog nooit in de wasmachine geweest. Ze vinden het mee in bad nemen te leuk :)
pi_215316866
En wij wassen de Lego best vaak, elke week stofzuigertje er door en bij afbreken gaat alles door de wasstraat (bad dus). Niet omdat wij nou zo van schoonmaken houden maar omdat we 2 (waaronder ik) huisstofmijt/astma patiënten in huis hebben.

1 keer niet gedaan, Kerst Lego gestofzuigd, afgebroken en in luchtdichte bakken op zolder gezet. Het jaar daarna kon ik niet meebouwen, rode ogen, niezen en uiteindelijk heel benauwd.

Dus wij nogal schoonmakerig met Lego ;)
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 11:32:00 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215317944
Bedankt voor de reacties iig.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:00:08 #23
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215318914
Wie gaan er allemaal naar Lego World volgende week? *O*
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215319123
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:00 schreef cherrycoke het volgende:
Wij zijn de afgelopen jaren geweest dit jaar gaan we niet.

Veel plezier alvast!

Ik ben druk bezig al onze Lego sets te registreren bij Lego Insiders, dat is best wat werk.
pi_215319437
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zijn de afgelopen jaren geweest dit jaar gaan we niet.

Veel plezier alvast!

Ik ben druk bezig al onze Lego sets te registreren bij Lego Insiders, dat is best wat werk.
het klinkt als een klus waar ik niet aan wil beginnen :D
pi_215319587
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 17:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]
Dan koop je er twee? Set is daar op voorbereid. Ik heb m staan, erg leuk om te bouwen die.
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 15:07:08 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215320416
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:00 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ken iemand die daar altijd staat met een heel bouwwerk maar hij zei dat het voor volwassenen niet mega bijzonder is allemaal.
  zondag 20 oktober 2024 @ 15:15:21 #28
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215320544
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 15:07 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik ken iemand die daar altijd staat met een heel bouwwerk maar hij zei dat het voor volwassenen niet mega bijzonder is allemaal.
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk :D )
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 oktober 2024 @ 15:24:53 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215320634
Zou de wel willen maar vind t niet te betalen eerlijk gezegd om met het gezin heen te gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 16:24:12 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215321316
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk :D )
Misschien neem ik volgend jaar wel een kijkje. Ben ook nog maar paar maanden bezig met LEGO. :D
pi_215321385
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
ik ben er 1x geweest en de korting viel mij vies tegen.. vaak was de lokale intertoys even duur :{

goed, dat is flink wat jaren terug maar heb niet het idee dat het veel beter is geworden
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 16:35:22 #32
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215321443
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 16:31 schreef mschol het volgende:

[..]
ik ben er 1x geweest en de korting viel mij vies tegen.. vaak was de lokale intertoys even duur :{

goed, dat is flink wat jaren terug maar heb niet het idee dat het veel beter is geworden
Ik hoop dat nu LEGO ook steeds meer en meer voor volwassenen is (met al die grote moeilijke sets enz) dat ze zich daar hopelijk ook wat meer op gaan richten. :o
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 16:36:11 #33
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215321448
Maar dat was vorig jaar nog niet echt zo het geval kreeg ik dus te horen maar wie weet wat de toekomst brengt.
pi_215321606
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef Ynske het volgende:
Zou de wel willen maar vind t niet te betalen eerlijk gezegd om met het gezin heen te gaan
En het is echt afgeladen. Zo ontzettend druk. Doorsparen voor Lego House ;)
  zondag 20 oktober 2024 @ 17:15:05 #35
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215321738
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef exode het volgende:

Wat levert dat op?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_215321834
quote:
19s.gif Op zondag 20 oktober 2024 17:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat levert dat op?
20 insiders punten per set. Niet veel, maar als je het bijhoudt en niet zoals mij al je sets in 1x registreert kost het nauwelijks tijd.
  zondag 20 oktober 2024 @ 18:24:46 #37
36431 bleiblei
pi_215322264
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 16:35 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik hoop dat nu LEGO ook steeds meer en meer voor volwassenen is (met al die grote moeilijke sets enz) dat ze zich daar hopelijk ook wat meer op gaan richten. :o
Vroeger was Legoworld veel meer op volwassenen gericht. Toen ze nog in Assen zaten. Toendertijd was 80% bouwwerken van AFOLs, 10% winkels waar je ook bijzondere onderdelen kon kopen en 10% Lego stand en bouwhoeken.

Vorig jaar was 90% bouwhoeken en legostands waar je sets kan zien, 9% attracties :') en 1% in een hoek weggestopt een plek waar je AFOL mocs kon bekijken. Dus nee, voor een volwassenen niet de moeite waard. Voor kinderen wel lollig want ze kunnen overal bouwen met oneindig veel blokjes.
pi_215322277
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 17:26 schreef exode het volgende:

[..]
20 insiders punten per set. Niet veel, maar als je het bijhoudt en niet zoals mij al je sets in 1x registreert kost het nauwelijks tijd.
maar dat zijn pas sets vanaf vrij recent toch?
pi_215322401
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:26 schreef mschol het volgende:

[..]
maar dat zijn pas sets vanaf vrij recent toch?
Sets vanaf 2018 volgens mij. Je moet een QR code hebben, staat op de doos of in het boekje.
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 18:50:08 #40
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215322420
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vroeger was Legoworld veel meer op volwassenen gericht. Toen ze nog in Assen zaten. Toendertijd was 80% bouwwerken van AFOLs, 10% winkels waar je ook bijzondere onderdelen kon kopen en 10% Lego stand en bouwhoeken.

Vorig jaar was 90% bouwhoeken en legostands waar je sets kan zien, 9% attracties :') en 1% in een hoek weggestopt een plek waar je AFOL mocs kon bekijken. Dus nee, voor een volwassenen niet de moeite waard. Voor kinderen wel lollig want ze kunnen overal bouwen met oneindig veel blokjes.
Oh jammer maar dit bevestigt inderdaad wel wat die persoon ook zei.
pi_215322435
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:46 schreef exode het volgende:

[..]
Sets vanaf 2018 volgens mij. Je moet een QR code hebben, staat op de doos of in het boekje.
oh dat zijn bij mij nog wel wat sets, deels ook die nog nooit geopend zijn :')
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 18:52:46 #42
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215322444
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:51 schreef mschol het volgende:

[..]
oh dat zijn bij mij nog wel wat sets, deels ook die nog nooit geopend zijn :')
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen. :D
  Lieve Belg zondag 20 oktober 2024 @ 19:00:07 #43
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_215322528
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Hier veel te veel :/
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_215322552
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:52 schreef Ama het volgende:

[..]
heel conservatief geschat:
grote dozen: stuk of 10 denk ik, niet enorm veel
kleine doosjes gaan wel naar de 40-50+ ofzo, maar dan heb je het ook over de GWP's in doosje enzo

heb nu veel sets ook die ooit een keer in elkaar zijn geweest maar weer in elkaar moeten
pi_215324783
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef TabletopGuy het volgende:

[..]
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.
Verveelt geen seconde.
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:52:25 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215325070
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef TabletopGuy het volgende:

[..]
Ik heb m in de boekenkast tegen de achterkant staan. Komt erg mooi uit zo.
Twee keer dezelfde set vond ik ook onzin namelijk ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 21:55:01 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215325114
quote:
19s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ben nu wel nieuwsgierig welke jullie bedoelen.
pi_215325319
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:55 schreef Ama het volgende:

[..]
Ben nu wel nieuwsgierig welke jullie bedoelen.
https://www.intertoys.nl/(...)mide-van-gizeh-21058 die verwacht ik :)
pi_215326223
Hmm ik heb toch Lego sets waar geen qr code te bekennen is voor de insiders punten :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  roze zondag 20 oktober 2024 @ 23:36:48 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215326618
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 23:05 schreef TLC het volgende:
Hmm ik heb toch Lego sets waar geen qr code te bekennen is voor de insiders punten :?
Ik zal morgen ofzo eens kijken.
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 08:04:11 #51
42184 crew  DaMart
pi_215328096
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 23:05 schreef TLC het volgende:
Volgens mij heeft niet elke set zo'n code. Bij een van de sets van mijn zoontje ontbrak die ook namelijk.
pi_215328511
Bij de 3 in 1 sets zaten ze er bij ons ook niet op.
Geen idee hoe ze precies het onderscheid maken. Ik ga binnenkort de boekjes van alle Lego van de kinderen langslopen, daar zitten er misschien minder op.

Wij zijn met onze Insider punten al naar Lego House, Lego Discovery in Scheveningen en Lego Discovery in Oberhausen geweest. Dus leuke beloningen wat ons betreft. Ook bij Lego World kon je korting krijgen via Insiders zie ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 oktober 2024 @ 09:06:33 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215328513
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Bij de 3 in 1 sets zaten ze er bij ons ook niet op.
Geen idee hoe ze precies het onderscheid maken. Ik ga binnenkort de boekjes van alle Lego van de kinderen langslopen, daar zitten er misschien minder op.

Wij zijn met onze Insider punten al naar Lego House, Lego Discovery in Scheveningen en Lego Discovery in Oberhausen geweest. Dus leuke beloningen wat ons betreft. Ook bij Lego World kon je korting krijgen via Insiders zie ik.
Dat laatste niet meer kaarten zijn op
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215329377
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 09:06 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat laatste niet meer kaarten zijn op
Vandaar 'kon' ;)
pi_215334455
quote:
19s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Same
  roze woensdag 23 oktober 2024 @ 20:05:56 #56
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215354011
Nog vijf zakjes maar voor vandaag is het even leuk geweest. Bij de volgende update is die wel helemaal klaar haha. Als ik het goed zag is deze toren het meeste werk van de drie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ama op 23-10-2024 20:18:23 ]
pi_215354046
Vandaag weer eens in een Lego winkel geweest. Duidelijk dat het vakantie was :X
stupidity has become as common as common sense was before
  roze woensdag 23 oktober 2024 @ 20:18:56 #58
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215354237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:07 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag weer eens in een Lego winkel geweest. Duidelijk dat het vakantie was :X
Nog LEGO gekocht?
pi_215354309
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef Ama het volgende:

[..]
Nog LEGO gekocht?
Nee, vond het te druk. En de sets die ik misschien wel zou willen hebben zijn al uit de winkel :X
  roze woensdag 23 oktober 2024 @ 20:38:29 #60
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215354536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Nee, vond het te druk. En de sets die ik misschien wel zou willen hebben zijn al uit de winkel :X
Oh dat is wel jammer. ;(
pi_215361390
Hai, ik kom even binnenvallen!

Mijn zoon wordt eind november 12 en heeft z'n oog op deze (https://www.lego.com/nl-nl/product/battle-bus-77073) set laten vallen. Helaas is hij elke keer 1 dag beschikbaar en daarna weer op nalevering -O-
Ik had bedacht om deze set samen met de visite te kopen zodat we het hem op z'n verjaardag samen kunnen overhandigen.

Is er iemand die in de buurt van een Lego Store woont die deze voor mij wil kopen? En dan verzenden naar Fryslân :+

Voor nu geregeld met Ama! Mocht het niet op voorraad zijn in Utrecht dan kom ik hier wel weer vragen of iemand voor mij in de Amsterdam/DenHaag store wil kijken :)

[ Bericht 15% gewijzigd door PoesInDoos op 24-10-2024 13:59:40 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  roze donderdag 24 oktober 2024 @ 13:47:56 #62
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215361440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:

Mijn zoon wordt eind november 12 en heeft z'n oog op deze (https://www.lego.com/nl-nl/product/battle-bus-77073) set laten vallen. Helaas is hij elke keer 1 dag beschikbaar en daarna weer op nalevering -O-
Ik had bedacht om deze set samen met de visite te kopen zodat we het hem op z'n verjaardag samen kunnen overhandigen.

Is er iemand die in de buurt van een Lego Store woont die deze voor mij wil kopen? En dan verzenden naar Fryslân :+
Ik zou zaterdag eventueel in Utrecht kunnen kijken (bel dan eerst wel even of die er ligt). Moet toch langs Utrecht centraal reizen ergens heen. LEGO store ligt naast het station schijnbaar.
pi_215361450
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:47 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik zou zaterdag eventueel in Utrecht kunnen kijken (bel dan eerst wel even of die er ligt). Moet toch langs Utrecht centraal reizen ergens heen. LEGO store ligt naast het station schijnbaar.
Heel graag! Ik stuur je mijn telefoonnummer even per dm, dan kunnen we het daar verder bespreken.
Dankjewel O+
  roze donderdag 24 oktober 2024 @ 13:49:49 #64
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215361454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:49 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Heel graag! Ik stuur je mijn telefoonnummer even per dm, dan kunnen we het daar verder bespreken.
Dankjewel O+
Is goed!
pi_215381243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:

Het is helaas niet gelukt, we weten wel dat de bus op voorraad is in Utrecht :) Is er iemand die één dezer dagen naar een Lego Store gaat en de bus (en nog een set indien beschikbaar) voor ons wil ophalen?
  roze zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:17:18 #66
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215381341
Ik kon die stomme winkel niet vinden argh. Sorry. :')
pi_215381395
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:17 schreef Ama het volgende:
Ik kon die stomme winkel niet vinden argh. Sorry. :')
Geen sorry nodig, nogmaals heel erg bedankt voor de moeite!
pi_215382252
Mocht je hem maandag nog niet hebben dan kan ik evt in Leidschendam kijken dinsdag na m’n werk.
pi_215382365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:28 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je hem maandag nog niet hebben dan kan ik evt in Leidschendam kijken dinsdag na m’n werk.
Graag! Ik heb iemand achter de hand, maar ik voel me toch wat bezwaard..
Het gaat nu om de Fortnite Battle Bus en de Fortnite Lama (die is wel voorradig, maar scheelt me weer 6 euro verzendkosten :') )

https://www.lego.com/nl-nl/product/supply-llama-77071
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:10:46 #70
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215389772
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was lego world weer voor dit jaar, *O*
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:28:02 #71
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215389925
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:10 schreef cherrycoke het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was lego world weer voor dit jaar, *O*
Oh wow toch wel vette bouwwerken. Ik las juist dat het vooral voor kinderen is maar dit had ik ook wel willen zien...
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:51:52 #72
36431 bleiblei
pi_215390933
quote:
11s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Oh wow toch wel vette bouwwerken. Ik las juist dat het vooral voor kinderen is maar dit had ik ook wel willen zien...
Ja, dat was ik die dat postte. De toffe mocs die je ziet staan in het kleine stukje dat voor volwassenen wel tof is. Die grote nagebouwde sets die door lego zijn neergezet... tja, ik weet niet. Ik loop daar niet zo warm van. Maar wellicht wijk ik daar in af van anderen :P .
  zondag 27 oktober 2024 @ 17:53:53 #73
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_215392630
Ik kan morgen voor je kijken in Den Haag centrum. Lees dit nu pas anders had ik ze voor je kunnen kopen in Utrecht. Stond echt 10min geleden daar in de legostore maar zit nu in de trein.
Meh.

Zeg maar wat je wil.
@PoesInDoos
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 27 oktober 2024 @ 17:57:14 #74
450148 KapiteinIglo
pi_215392676
Vond legoworld maar meh.
Was gewoon te druk. Die aanbiedingen van Intertoys waren vaak duurder dan bol en amazon. Plus veel sets verkochten ze niet.

Volgend jaar ga ik niet meer. Zonde van mn geld.
pi_215393337
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik kan morgen voor je kijken in Den Haag centrum. Lees dit nu pas anders had ik ze voor je kunnen kopen in Utrecht. Stond echt 10min geleden daar in de legostore maar zit nu in de trein.
Meh.

Zeg maar wat je wil.
@:poesindoos
Graag! Bus en lama, maar de bus heeft prioriteit. Mocht het niet lukken dan heb ik gelukkig nog 2 mensen achter de hand, maar ik haat dit gestress :@
Dankje!
pi_215394192
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:28 schreef FlyingFish het volgende:
Is de Lego Store in Leidschendam dezelfde als in Den Haag?
KapiteinIglo wil bij de laatste gaan kijken dinsdagmiddag, het moet niet zo zijn dat jullie achterelkaar bij de kassa staan :D
Voor wie van jullie 2 is het de minste moeite?
pi_215394241
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
KapiteinIglo wil bij de laatste gaan kijken dinsdagmiddag, het moet niet zo zijn dat jullie achterelkaar bij de kassa staan :D
nee zijn 2 aparte, leidschendam ligt in the mall en den haag in den haag centrum, spuistraat
pi_215394343
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nee, Leidschendam is een andere. Als KapiteinIglo daar sowieso in de buurt moet zijn dan mag zij. Ik moet er wel wat voor om (en een parkeerplek bemachtigen in de vakantie).

Als ik wel na m’n werk ga dan zou ik er rond 14:00 uur zijn
pi_215394363
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Nee, Leidschendam is een andere. Als KapiteinIglo daar sowieso in de buurt moet zijn dan mag zij. Ik moet er wel wat voor om (en een parkeerplek bemachtigen in de vakantie).

Dan vraag ik haar eerst, bedankt!
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:11:34 #80
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215400157
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:57 schreef KapiteinIglo het volgende:
Vond legoworld maar meh.
Was gewoon te druk. Die aanbiedingen van Intertoys waren vaak duurder dan bol en amazon. Plus veel sets verkochten ze niet.

Volgend jaar ga ik niet meer. Zonde van mn geld.
Heb leuke dingen gezien vond vooral de kas met plantjes erg gaaf, de twee schilderijen en de grote galaxy schilderij, dat waren de hoogtepuntjes, ik stond met bricklink ook alle prijzen te vergelijken, heb hogwarta mini versie nu via bol.com besteld. Daar was deze goedkoper.
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:52:16 #81
450148 KapiteinIglo
pi_215400545
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Voor mij is het idd een kleine moeite aangezien ik in Den Haag centrum werk :P
Dus ik ga morgen even kijken!
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:09:31 #82
450148 KapiteinIglo
pi_215411030
Ik heb ze hoor! @PoesInDoos
pi_215411143
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:09 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik heb ze hoor! @:poesindoos
Whoohoo! Heel erg bedankt, ook @FlyingFish @Ama en @Leandra voor het aanbieden!
  roze woensdag 30 oktober 2024 @ 09:53:52 #84
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215416641
Klaar _O_

Zitten weer veel dingen in verstopt. :D O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Ama op 31-10-2024 09:34:51 ]
pi_215418910
Hmmz zou die Ghostbuster auto al klaar zijn, ik lees er niks meer over :P ;(
  zaterdag 2 november 2024 @ 00:26:43 #86
36431 bleiblei
pi_215443829
Dit schijnt trouwens "The Endurance" te worden:

Vind em wel tof O+ . Hoog bejaarden-vensterbank gehalte :P
pi_215444510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 00:26 schreef bleiblei het volgende:
Dit schijnt trouwens "The Endurance" te worden:
[ afbeelding ]

Vind em wel tof O+ . Hoog bejaarden-vensterbank gehalte :P
oeh..

dan ben ik maar bejaard :@
pi_215447184
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 08:00 schreef mschol het volgende:

[..]
oeh..

dan ben ik maar bejaard :@
Ik dan ook _O_
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_215449675
Mijn moeder had inderdaad een zeilschip in haar vensterbank. Mooie bestemming voor de erfenis 🥲
  zondag 3 november 2024 @ 18:10:55 #90
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215464587

hij is gaaf geworden! *O*
  roze maandag 11 november 2024 @ 14:38:21 #91
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215550099
Vanaf 1 januari is er een Lentefestival collectie verkrijgbaar. Het gelukskatje vind ik leuk en de onderste twijfel ik nog over.

Prijzen: ¤29.99 - ¤99.99 - ¤79.99
pi_215550488
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 14:38 schreef Ama het volgende:
Vanaf 1 januari is er een Lentefestival collectie verkrijgbaar. Het gelukskatje vind ik leuk en de onderste twijfel ik nog over.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt12dc96d17d0e4d89/80117_boxprod_v39_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=70&width=1200&height=1200&dpr=1.5https://www.lego.com/cdn/(...)0&dpr=1.5]afbeelding[/url] ]
Prijzen: ¤29.99 - ¤99.99 - ¤79.99
Ik vind al deze sets eigenlijk wel heel tof :@
Ik zag ook dat er veel nieuwe botanicals uitkwamen, ook mini's. En een bamboo set, zoals de chrysant. Die staan ook nog op mn verlanglijstje :@
pi_215578091
Woohooo: mijn verjaardag vandaag! Dat betekent weer wat leuke setjes er bij:

Speed Champions Ford Mustang Dark Horse
Olivanders van Harry Potter
Adventkalender van Star Wars (verzonnen door mijn dochters, omdat ze het erg leuk vinden om iedere dag een vakje te mogen openen en iets te mogen bouwen haha)
Vici, Vidi, Veni!
pi_215578801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:37 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Woohooo: mijn verjaardag vandaag! Dat betekent weer wat leuke setjes er bij:

Speed Champions Ford Mustang Dark Horse
Olivanders van Harry Potter
Adventkalender van Star Wars (verzonnen door mijn dochters, omdat ze het erg leuk vinden om iedere dag een vakje te mogen openen en iets te mogen bouwen haha)
Felicitaties :)
pi_215579362
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:31 schreef Elvi het volgende:

[..]
Ik vind al deze sets eigenlijk wel heel tof :@
Ik zag ook dat er veel nieuwe botanicals uitkwamen, ook mini's. En een bamboo set, zoals de chrysant. Die staan ook nog op mn verlanglijstje :@
Die bloemen en planten vind ik zo leuk. Ik zag een bloemstuk voorbij komen, kan hem niet meer vinden maar die wil ik!! :P
  roze donderdag 14 november 2024 @ 16:51:05 #96
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215579376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]
Die bloemen en planten vind ik zo leuk. Ik zag een bloemstuk voorbij komen, kan hem niet meer vinden maar die wil ik!! :P

Deze?
pi_215579566
Nee het was een bloemstuk in pot volgens mij. Ook vrij duur, boven de 100 euro
  roze donderdag 14 november 2024 @ 17:20:28 #98
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215579576
Hmm die heb ik nog niet gezien.
  donderdag 14 november 2024 @ 17:29:32 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215579627
Mijn zoon wilde chinees nieuwjaar familie reunie maar deze is NL uitverkocht. De Duitse site had 'm nog wel. Laten sturen naar een pick up punt hier bij de grens en dat is geslaagd met ophalen. Dus dat is handig om te weten bij uitverkocht of gunstigere prijs :7

Kerstboom ook mee besteld en toen kregen we de boekenkast er gratis bij O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  roze donderdag 14 november 2024 @ 17:29:36 #100
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215579628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:19 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Nee het was een bloemstuk in pot volgens mij. Ook vrij duur, boven de 100 euro
https://www.lego.com/nl-nl/product/flower-arrangement-10345
pi_215579639
quote:
Ja deze!!! Dank je wel. Ook die bamboe is leuk.
  roze donderdag 14 november 2024 @ 17:31:30 #102
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215579643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:31 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]
Ja deze!!! Dank je wel. Ook die bamboe is leuk.
Deze is wel leuk ja alleen zou ik weer niet weten waar ik het moet neerzetten.
pi_215662349

@KapiteinIglo en ik hebben ons het hele jaar ingehouden. En toen kwam de dertiende maand binnen :+

En dan vertellen we niet dat alle andere fortnite lego nog op nabestelling is :X
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_215662666
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:26 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]

@:kapiteiniglo en ik hebben ons het hele jaar ingehouden. En toen kwam de dertiende maand binnen :+

En dan vertellen we niet dat alle andere fortnite lego nog op nabestelling is :X
Dat is teveel voor 2 personen, stuur Gringotts deze kant maar op :+
  zaterdag 23 november 2024 @ 17:55:03 #106
450148 KapiteinIglo
pi_215662744
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:50 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Is net genoeg voor 1 :o
pi_215662747
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:50 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hahaha van alles wat je kan noemen, noem je precies de set waar ik al een jaar op zit te azen en die mijn (veel te grote) verjaardagscadeau is :o
pi_215662820
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:55 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Hahaha van alles wat je kan noemen, noem je precies de set waar ik al een jaar op zit te azen en die mijn (veel te grote) verjaardagscadeau is :o
:D Heel veel plezier ermee!!
  zaterdag 23 november 2024 @ 19:04:28 #109
450148 KapiteinIglo
pi_215663381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
:D Heel veel plezier ermee!!
De marteling begint nu pas! Ze moet nog twee weken wachten :P
pi_215691947
Mijn Kerstster ~:) >:O

Alhoewel het toch een beetje priegelwerk was met de bladeren is het resultaat erg mooi geworden O+
Ik begin toch een beetje liefhebber te worden van de Botanical collection van Lego, in het nieuwe jaar komen er weer nieuwe sets uit met allerlei mooie bloemen ^O^
  roze dinsdag 26 november 2024 @ 21:42:24 #111
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215691993
quote:
[ link | afbeelding ]

@:kapiteiniglo en ik hebben ons het hele jaar ingehouden. En toen kwam de dertiende maand binnen :+

Omg linksonder. O+ Ik ben jaloers hahaha. :'(
pi_215693551
quote:
[ link | afbeelding ]

:o
pi_215693599
Hmmz ik kreeg maar 20 insiders punten voor de Kerstster terwijl op de Lego site er 375 staat :? o|O
  woensdag 27 november 2024 @ 01:49:07 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_215693835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:12 schreef TLC het volgende:
Hmmz ik kreeg maar 20 insiders punten voor de Kerstster terwijl op de Lego site er 375 staat :? o|O
375 bij aanschaf, 20 bij registreren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 november 2024 @ 11:53:37 #115
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_215706380
Vannacht kun je een 5 euro voucher krijgen voor 185 insider punten blijkbaar. Maximaal 3 pp. (normaal 750 punten)

Scheelt toch weer een paar euro op je volgende aankoop :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  roze donderdag 28 november 2024 @ 11:58:36 #116
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215706417
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Vannacht kun je een 5 euro voucher krijgen voor 185 insider punten blijkbaar. Maximaal 3 pp. (normaal 750 punten)

Oh goeie. Dankje
pi_215710755
Ik wil die miljoen insiders punten winnen :9~ :7
pi_215712728
quote:

Ik heb drie vouchers genomen :7
  vrijdag 29 november 2024 @ 00:34:08 #119
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215712741
wachten op de endurance
pi_215712749
quote:

Maar je kan maar 1 voucher per keer inleveren, toch?
  vrijdag 29 november 2024 @ 00:42:34 #121
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215712756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:39 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
een korting en een setje werkt
  vrijdag 29 november 2024 @ 00:58:14 #122
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215712775
site raakt overbelast, nou daar gaan we succes allen
  vrijdag 29 november 2024 @ 01:02:39 #123
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215712784
al 5 minuten in de waiting room
  vrijdag 29 november 2024 @ 01:06:53 #124
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215712791

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_215712994
quote:
hoop gwp's

ik zou die platenspeler wel willen :@
  vrijdag 29 november 2024 @ 07:49:34 #126
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_215713194
quote:

[..]
Oh, dat zou kunnen. Nou ja, dan heb ik misschien een paar puntjes weggegooid. Heb er ook 3 opgepikt.
pi_215713299
quote:
Ik wil die reddingsboot zo graag, maar die kun je niet los kopen -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215713323
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
over paar weken eens op bricklink kijken
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:41:08 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215713388
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb ik met de platenspeler. Marktplaats staat er al vol mee, maar daar durft men gerust 40 euro te vragen
  roze vrijdag 29 november 2024 @ 13:21:04 #130
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215715295
Grappig. :)
pi_215719918
quote:

[..]
Nee hoor, ik heb al mijn 3 vouchers kunnen gebruiken op mijn Lego vogelhuisje *O* :B oO<
  Manager PR/Moderator zaterdag 30 november 2024 @ 02:45:18 #132
269689 crew  Viv
pi_215720289
quote:

quote:

[..]
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:42 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
een korting en een setje werkt
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:28 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee hoor, ik heb al mijn 3 vouchers kunnen gebruiken op mijn Lego vogelhuisje *O* :B oO<
Ik heb net ook die 3 vouchers ingeleverd bij één bestelling, en daarbij ook nog punten kunnen inleveren voor een gratis setje, en nog wat punten ingeleverd voor korting. 8-)
  roze zondag 1 december 2024 @ 16:08:51 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215736732
Oh chill dacht is vast vanaf een bepaald bedrag maar nope dus heb nu lekker cheap zo'n opberghoofd gekocht. _O_

Zocht iets om de ruimte op te vullen waar mijn dino skull nu staat want heb gisteren een kast besteld om mijn (beginnende verzameling) LEGO in neer te zetten. :9
  maandag 2 december 2024 @ 09:27:32 #134
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215744542
Ik wil LEGO Star Wars 75403 Grogu with Hover Pram kopen voor mijn vriendin, deze set komt 1 januari uit.

Heb je met lego ook scalpers en zo of hoef je niet zo bang te zijn dat zo'n set heel snel uitverkoopt?

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215750248

*O* *O*
Eigenlijk ben ik nog bezig met de Mandrake van Harry Potter, maar ik denk toch dat ik deze eerst ga bouwen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_215750538
quote:
16s.gif Op maandag 2 december 2024 09:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik wil LEGO Star Wars 75403 Grogu with Hover Pram kopen voor mijn vriendin, deze set komt 1 januari uit.

Heb je met lego ook scalpers en zo of hoef je niet zo bang te zijn dat zo'n set heel snel uitverkoopt?

[ [url=https://img.manners.nl/images/oNk9AtYrjXXnsMxXmxMgHxwp-4I=/1200x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F11%2FLEGO-Star-Wars-75403-Grogu-with-Hover-Pram-2.jpg]afbeelding[/url] ]
er zijn scalpers ja.. maar lego neemt zo'n set meestal voor 1 a 2 jaar in productie.. meer dan genoeg om er normaal 1 te kunnen krijgen :Y
  maandag 2 december 2024 @ 19:59:33 #137
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215750816
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:37 schreef mschol het volgende:

[..]
er zijn scalpers ja.. maar lego neemt zo'n set meestal voor 1 a 2 jaar in productie.. meer dan genoeg om er normaal 1 te kunnen krijgen :Y
ah oke top, thanks :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 3 december 2024 @ 12:39:22 #138
36431 bleiblei
pi_215756069
quote:
Hèhè, eindelijk weer eens een set die ik wil kopen.
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:44:35 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_215756113
Ik heb mijn zinnen gezet op 10 formule1 auto's
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215759816
quote:
16s.gif Op maandag 2 december 2024 09:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[ [url=https://img.manners.nl/images/oNk9AtYrjXXnsMxXmxMgHxwp-4I=/1200x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F11%2FLEGO-Star-Wars-75403-Grogu-with-Hover-Pram-2.jpg]afbeelding[/url] ]
https://brickfever.nl/sho(...)efkinderwagen-75403/

Je kan hier al pre-orderen wellicht ook ergens anders.
pi_215761005
quote:
:o leuk _O_

er zijn nog wat modulaire die ik wil hebben :@
  roze dinsdag 3 december 2024 @ 21:46:17 #143
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215761089
Er komen begin volgend jaar echt zoveel leuke nieuwe sets uit.
pi_215761128
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:46 schreef Ama het volgende:
Er komen begin volgend jaar echt zoveel leuke nieuwe sets uit.
ik wil gewoon niet gaan zoeken.. spaarrekening gaat al huilen bij de gedachte :')

dat doet het nu voor alles wat ik moet laten schieten _O-
  roze dinsdag 3 december 2024 @ 21:54:05 #145
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215761145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:52 schreef mschol het volgende:

[..]
ik wil gewoon niet gaan zoeken.. spaarrekening gaat al huilen bij de gedachte :')

dat doet het nu voor alles wat ik moet laten schieten _O-
Ach gelukkig blijven ze nog wel een tijdje te koop. :D
  roze dinsdag 3 december 2024 @ 21:54:48 #146
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215761155
Maar tegen die tijd zijn er ook weer nieuwe dingen. Ja het is onmogelijk om alles te kopen wat ik leuk vind. _O-
pi_215761229
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:54 schreef Ama het volgende:

[..]
Ach gelukkig blijven ze nog wel een tijdje te koop. :D
probleem voor mij is dat veel leuke sets dit jaar ook weer weggaan :(
  roze dinsdag 3 december 2024 @ 22:08:39 #148
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215761286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:01 schreef mschol het volgende:

[..]
probleem voor mij is dat veel leuke sets dit jaar ook weer weggaan :(
Ja 350 ofzo las ik?
pi_215761302
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:08 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja 350 ofzo las ik?
ja kan, maar is iederjaar hetzelfde liedje..en dan kijk ik alleen naar de grote sets :+
pi_215768976
Heb nog wat spul op MP staan, en het is me opgevallen hoeveel Lego de laatste jaren in waarde gedaald is, uitzonderingen daargelaten. Volgens mij is de groep mensen die een keer een setje kopen, het een tijdje laten staan, en dan weer direct doorverkopen voor de helft van de prijs behoorlijk gestegen.

Mijn oudere sets kreeg ik bijna allemaal verkocht voor wat ze oorspronkelijk kostten.
  woensdag 4 december 2024 @ 18:40:58 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215769009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:37 schreef Faxie het volgende:
Heb nog wat spul op MP staan, en het is me opgevallen hoeveel Lego de laatste jaren in waarde gedaald is, uitzonderingen daargelaten. Volgens mij is de groep mensen die een keer een setje kopen, het een tijdje laten staan, en dan weer direct doorverkopen voor de helft van de prijs behoorlijk gestegen.

Mijn oudere sets kreeg ik bijna allemaal verkocht voor wat ze oorspronkelijk kostten.
Linkje?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 4 december 2024 @ 18:50:18 #152
36431 bleiblei
pi_215769087
quote:

Klopt. Mensen kregen euro's in hun ogen van al die exclusive sets die maal 10 gingen. Dus gingen mensen massaal sets in slaan en op zolder zetten :') .
  woensdag 4 december 2024 @ 18:56:22 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215769149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Klopt. Mensen kregen euro's in hun ogen van al die exclusive sets die maal 10 gingen. Dus gingen mensen massaal sets in slaan en op zolder zetten :') .
"EEN BETERE INVESTERING DAN GOUD"

Je ziet nu ook op Marktplaats dat gwp massaal blijven staan bij ads boven de 25 euro.
  roze woensdag 4 december 2024 @ 18:59:12 #155
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215769171

Paar kleine setjes gekocht. De papegaai heeft niet echt haast om te maken maar gaat uit de handel dacht ik en in het roze vind ik hem wel leuk (in het blauw is hij meer te koop).

Mandalorian helm staat straks leuk bij mijn Darth Vader helm. O+
  woensdag 4 december 2024 @ 19:13:07 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_215769279
quote:

Mjah, ik gok dat als je ze apart te koop zet, dat je meer mensen met interesse krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215769359
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Mjah, ik gok dat als je ze apart te koop zet, dat je meer mensen met interesse krijgt.
Genoeg mensen hebben gevraagd voor losse sets, maar die willen niet eens de helft van de originele prijs betalen, ook niet voor de zeldzamere.

Heb ook geen zin om achter te blijven met 1 of 2 sets die niemand wilt.

Maar daar ging het verder niet om. Het viel me op dat Lego erg in waarde gezakt lijkt te zijn de laatste jaren op de tweedehands markt.
  woensdag 4 december 2024 @ 19:27:31 #158
36431 bleiblei
pi_215769428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:21 schreef Faxie het volgende:

[..]
Genoeg mensen hebben gevraagd voor losse sets, maar die willen niet eens de helft van de originele prijs betalen, ook niet voor de zeldzamere.

Heb ook geen zin om achter te blijven met 1 of 2 sets die niemand wilt.

Maar daar ging het verder niet om. Het viel me op dat Lego erg in waarde gezakt lijkt te zijn de laatste jaren op de tweedehands markt.
Op die London Bridge na, zijn het relatief recente sets (als in, released na het moment dat handelaren er volop in stapten).

Denk ook dat dat de enige is waar je aardige prijs voor kan krijgen.

Overigens probeerden er ook genoeg mensen 2-300 euro te bieden voor mijn Grand Carrousel. Dus veel geduld hebben helpt ook. Die Grand Carrousel heeft uiteindelijk een maand of 4 op MP gestaan.
pi_215769517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Op die London Bridge na, zijn het relatief recente sets (als in, released na het moment dat handelaren er volop in stapten).

Denk ook dat dat de enige is waar je aardige prijs voor kan krijgen.

Overigens probeerden er ook genoeg mensen 2-300 euro te bieden voor mijn Grand Carrousel. Dus veel geduld hebben helpt ook. Die Grand Carrousel heeft uiteindelijk een maand of 4 op MP gestaan.
Ja de Bridge en Fishing store zijn meer waard. Saturn V is ook niet heel verkeerd. Rest op zich ook niet, maar dat waren al geen dure sets.

Ik stond er wel van te kijken dat de Smid niet zo in trek lijkt te zijn.

En heb ook wel geduld hoor. Zo enorm staan ze niet in de weg en het gaat me niet om de centen (hoewel ik uiteraard een naar mijn idee eerlijke prijs er voor wil, ben de kerstman niet)
  woensdag 4 december 2024 @ 19:41:12 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215769546
quote:
Weet mijn inlog niet meer, hmm.
pi_215772300
quote:
Echt heel erg gaaf. Ik moet nog een inhaalslag maken van de afgelopen 3 jaar. Ik heb de Corner Garage, Retro Dinner, Police Office, Assembly Square, Sanctum Sanctorum (okee, niet officieel onderdeel maar toch), Bookshop en sinds vorige week Boutique Hotel. Nu nog de Jazz Club en het museum. En wellicht nog ooit de "oude" sets :D
Nee.
  vrijdag 6 december 2024 @ 22:06:46 #162
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_215791231

Ik mocht eigenlijk pas op mijn verjaardag beginnen met Gringotts. Maar ik ben al de hele avond aan het aftellen tot 0:00. @KapiteinIglo was het beu (nog 1 uur en 54 minuten), dus heeft ze me aan tafel gezet met de mededeling: alvast fijne verjaardag, veel plezier! :D *O* :+
  vrijdag 6 december 2024 @ 22:16:14 #163
36431 bleiblei
pi_215791313
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:06 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik mocht eigenlijk pas op mijn verjaardag beginnen met Gringotts. Maar ik ben al de hele avond aan het aftellen tot 0:00. @:kapiteiniglo was het beu (nog 1 uur en 54 minuten), dus heeft ze me aan tafel gezet met de mededeling: alvast fijne verjaardag, veel plezier! :D *O* :+
Have fun! :D
Ik heb zelf het kerst-postkantoor gebouwd afgelopen avond. En ik moet zeggen, dit is toch wel 1 van de sterkere kerstsets O+ . Minder tof dan de clubhouse. Toffer dan die van de afgelopen 2 jaar.
pi_215792941
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb zelf het kerst-postkantoor gebouwd afgelopen avond. En ik moet zeggen, dit is toch wel 1 van de sterkere kerstsets O+ . Minder tof dan de clubhouse. Toffer dan die van de afgelopen 2 jaar.
Ah verdorie, daar had ik mezelf net uit gepraat. Nu twijfel ik weer.
pi_215792966
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
https://www.lego.com/nl-nl/product/santa-s-post-office-10339 deze?
  zaterdag 7 december 2024 @ 08:48:20 #166
36431 bleiblei
pi_215793070
quote:
Jep! Zit een heel lollig postsorteersysteem in :P . Gegarandeerd (kinder)speelplezier.
Wel wéér een nieuwe variant van sneeuwdak. Wat weer een beetje irritant is naast de andere kersthuisjes.
pi_215834440
Zeg, er is toch zo'n soort AutoCAD achtig softwarepakket voor Lego ook? Waarin je zelf dingen kunt ontwerpen zodat je weet hoeveel en welke parts je moet bestellen? Waar kan ik dat vinden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 10:30:15 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215834571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, er is toch zo'n soort AutoCAD achtig softwarepakket voor Lego ook? Waarin je zelf dingen kunt ontwerpen zodat je weet hoeveel en welke parts je moet bestellen? Waar kan ik dat vinden? :?
Klopt dat heet toch gewoon lego creator ofzo :P (heb er ooit slides voor onderwijs mee gemaakt)

Lego digital designer blijkbaar maar inmiddels is het briklink ofzo:

https://www.lego.com/nl-n(...)dcdmCAA?locale=nl-nl
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215835157
Ik heb nou LDraw geïnstalleerd maar ondanks dat ik ook de 2 editors meegeïnstalleerd heb lijkt het toch wel alleen een viewer te zijn :?

Zal eens naar die link van jou kijken ^O^
pi_215835923
Ik wilde deze doos dus reuzegraag hebben:

Maar omdat 'ie niet los verkocht wordt heb ik 'm gemarktplaatst en nu komt de postbode 'm vandaag brengen. Vanavond lekker bouwen!1 *O* *O* O+ *O* *O*

En deze MOC ga ik er bij bouwen:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215836347
quote:
88s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Klopt dat heet toch gewoon lego creator ofzo :P (heb er ooit slides voor onderwijs mee gemaakt)

Lego digital designer blijkbaar maar inmiddels is het briklink ofzo:

https://www.lego.com/nl-n(...)dcdmCAA?locale=nl-nl
Okee hier moet je veel te veel voor leren. Ik puzzel het zelf wel even uit :s)
  woensdag 11 december 2024 @ 14:02:23 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_215836380
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is ook een kickstarter op dit moment (nog net denk ik) waarbij je een voorwerp kunt scannen en dat je dan een lijst krijgt van wat je nodig hebt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:32:10 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215836978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Okee hier moet je veel te veel voor leren. Ik puzzel het zelf wel even uit :s)
Tja het is al even geleden maar vroegah was er een heel makkelijk programmatje...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215837007
Iemand die de Lego bloemen heeft? Zijn die beetje netjes en stevig? Kan je ze in een kleine vaasje zetten als decoratie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2024 15:36:24 ]
pi_215837019
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:36 schreef Abid-Meher het volgende:
Iemand die de Lego bloemen heeft? Zijn die beetje netjes en stevig? Kan je ze in een kleine vaasje zetten als decoratie?
Ik heb een boeket rozen en ze staan prachtig in een vaas O+ 0ok mijn Kerstster staat netjes bij mijn Lego Kersthuisje ~:)
  woensdag 11 december 2024 @ 15:40:24 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_215837024
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:36 schreef Abid-Meher het volgende:
Ja, ik heb ze.

Ik heb de wildbloemen, maar ook eigenlijk alle kleine setjes. Als je voor een boeket gaat, dan staat het wel beter, maar ik ben een sul als het gaat om beoketten netjes in een vaas zetten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215837027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:39 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik heb een boeket rozen en ze staan prachtig in een vaas O+ 0ok mijn Kerstster staat netjes bij mijn Lego Kersthuisje ~:)
Thanks, zit eraan te denken ze te kopen. Ik twijfel tussen kunstbloemen en of Legobloemen.

Wil het vooral gebruiken om af en toe beetje sfeer te creëren, als decoratie.
pi_215840010
Voor wie nog Lego wil kopen:
Kruidvat tot vanavond 00:00 uur dubbele korting op sommige Legosets (o.a. Star Wars en Simba): 25% korting en vanavond dus nog 20% extra korting.
https://www.kruidvat.nl/s(...)0&size=20&sort=score

Tip kwam van @FlyingFish in OUD ^O^
pi_215840077
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:41 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Thanks, zit eraan te denken ze te kopen. Ik twijfel tussen kunstbloemen en of Legobloemen.

Wil het vooral gebruiken om af en toe beetje sfeer te creëren, als decoratie.
Bij mij staan LEGO bloemen op tafel in een stenen vaas. Ik vind het leuk en gezellig.
pi_215842174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:02 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor wie nog Lego wil kopen:
Kruidvat tot vanavond 00:00 uur dubbele korting op sommige Legosets (o.a. Star Wars en Simba): 25% korting en vanavond dus nog 20% extra korting.
https://www.kruidvat.nl/s(...)0&size=20&sort=score

Tip kwam van @:FlyingFish in OUD ^O^
Ik zie al meteen Simba, bij Kruidjevat 120 Euro, bij bol kost ie 97 Euro

Idd, Kruidvat is zo voordelig :')
  Redactie Frontpage woensdag 11 december 2024 @ 22:15:39 #181
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_215842293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:08 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik zie al meteen Simba, bij Kruidjevat 120 Euro, bij bol kost ie 97 Euro

Idd, Kruidvat is zo voordelig :')
Hij is 120 en dan gaat er nog 25% vanaf :+ En dan nog die 20% extra
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_215844018
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Hij is 120 en dan gaat er nog 25% vanaf :+ En dan nog die 20% extra
Precies, dan kom je dus op ¤ 72...
  donderdag 12 december 2024 @ 17:43:36 #183
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215848091

jaaaaa *O* *O* *O*
pi_215861378
ZUCHTTTT

Als je nou een hele lijst hebt met 20 verschillende parts die je nodig hebt. En je gaat op Bricklink zoeken. Hoe voorkom je dan dat je 20 mini orders bij 20 verschillende stores over de hele wereld uitzet? :? Want dat is natuurlijk kut -O-
pi_215861445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ZUCHTTTT

Als je nou een hele lijst hebt met 20 verschillende parts die je nodig hebt. En je gaat op Bricklink zoeken. Hoe voorkom je dan dat je 20 mini orders bij 20 verschillende stores over de hele wereld uitzet? :? Want dat is natuurlijk kut -O-
1) Selecteer dat je alleen shops in NL wil
2) Kijk van enkele van de stukjes of ze niet ook gewoon in NL te krijgen zijn. Soms heb je per ongeluk net een verkeerde gekozen, ben je vergeten de kleur te selecteren etc.
3) Als je voor alles nieuw of alles tweedehands kiest dan heb je een grotere kans dat er minder shops uit komen. Want er zijn maar weinig shops die zowel nieuw als tweedehands in hun assortiment hebben
4) Als het steentjes zijn die al wat ouder zijn, kies dan sowieso geen nieuw, want dan kan het heel lastig worden ze (dichtbij) te vinden
5) Je kunt ergens aanvinken of je wil dat er naar het minimum bestelbedrag gekeken moet worden. Zorg dat daar naar gekeken wordt (weet even niet of je dan juist aan of uit moet vinken), want daarmee moet er juist vaker gecombineerd worden.
Da gao nie nou!
pi_215861470
Hmm okee, dank je wel :) Ik ga eens kijken waar dat zit allemaal.
pi_215861524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ZUCHTTTT

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm okee, dank je wel :) Ik ga eens kijken waar dat zit allemaal.
pi_215861895
Dat zocht ik idd. Hele klerezooi besteld. Maar eens even kijken de komende tijd :s)
pi_215863333
Mijn Lego collectie weer wat uitgebreid met een leuk uitziend vogelhuisje O+ oO< :B

roze woensdag 25 december 2024 @ 20:57:15 #190
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216001740

🥳
Jullie nog LEGO gekregen met kerst?
  woensdag 25 december 2024 @ 21:09:02 #191
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216001873
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 20:57 schreef Ama het volgende:
[ link | afbeelding ]
🥳
Poes
Harry Potter hoed
Bumby ankylosaurus
3 in 1 straaljager
pi_216002134
niks maar moet dan vooral vertrouwen op wat ik mijzelf geef, dus wellicht zit er nog wat in
  woensdag 25 december 2024 @ 21:34:22 #193
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216002165
quote:
[ link | afbeelding ]
🥳
C-3PO
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Manager PR/Moderator donderdag 26 december 2024 @ 12:23:03 #194
269689 crew  Viv
pi_216009610
quote:
[ link | afbeelding ]
🥳
Jazeker! ;)

"Gekregen" als in: zelf besteld en ingepakt onder de boom gelegd.

Moderator donderdag 26 december 2024 @ 12:34:03 #195
42184 crew  DaMart
pi_216009793
quote:
[ link | afbeelding ]
🥳
Ik zelf niet, maar de kinderen wel, waaronder deze (waar ik zelf ook plezier van heb, want trein O-) )

0613245a9d95ab6435540d20fc9568246241f4c1.jpg?1735212747
  donderdag 26 december 2024 @ 18:01:09 #196
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216013862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 12:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Jazeker! ;)

"Gekregen" als in: zelf besteld en ingepakt onder de boom gelegd.

[ afbeelding ]
Wat een grappig pakket. :)
  Manager PR/Moderator donderdag 26 december 2024 @ 18:23:08 #197
269689 crew  Viv
pi_216014156
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wat een grappig pakket. :)
Ik probeer dingen te kiezen die leuk zijn voor mijn man, onze 8-jarige dochter en mij om samen aan te werken. :)

Vorig jaar was dit het grote kasteel van Disney (43222), daar zijn we nog steeds mee bezig.

Ik heb het dit keer "low-budget" gehouden, ook door handig gebruik te maken van afprijzingen en voucher codes, zie: Viv in HOB / Het enige echte LEGO-topic #40 Waar we lekker blijven bouwen

Onze dochter dacht eerst dat die puzzel een doos was met al die verschillende Minifigures erin. Zou leuk zijn, maar nee. :D
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:50:14 #198
450148 KapiteinIglo
pi_216057534
quote:
[ link | afbeelding ]
🥳
Ik heb @superkimmi the burrow gegeven en zij mij de concorde :D

En over een week komen alle Fortnite sets binnen *O* *O* *O*
  roze zaterdag 28 december 2024 @ 22:00:40 #199
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216057843
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:50 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik heb @:superkimmi the burrow gegeven en zij mij de concorde :D

En over een week komen alle Fortnite sets binnen *O* *O* *O*
Omg vet. The Burrow wil ik ook nog heel graag. O+
  roze zaterdag 28 december 2024 @ 22:06:25 #200
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216057978
Is er misschien iemand die dit boeket ook heeft en mij kan vertellen hoelang de steel is tot de bloemen? Op de achterkant staat alleen hoelang het is in totaal. Moet even een vaas kopen voor ik begin.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 december 2024 @ 22:27:14 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216058592
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:06 schreef Ama het volgende:
Is er misschien iemand die dit boeket ook heeft en mij kan vertellen hoelang de steel is tot de bloemen? Op de achterkant staat alleen hoelang het is in totaal. Moet even een vaas kopen voor ik begin.
[ afbeelding ]
21,5 tot de onderste blaadjes ongeveer
Today is life -

Dale Carnegie
  roze zaterdag 28 december 2024 @ 22:30:07 #202
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216058667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
21,5 tot de onderste blaadjes ongeveer
Dankjewel O+
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:44:45 #203
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216059102

dat is hem trouwens, ben alweer bezig met de Artemis die je op de foto op de achtergrond ziet.
pi_216059624
Ik heb op AliExpress wat 'lego' gekocht. Kwaliteit is niet super. Ik heb die kerstkrans van 100 euro voor 21 euro op de kop getikt.

De blokjes klikken prima, de problemen ontstaan er, wanneer je staafjes door gaatjes moet krijgen. De kerstkrans set gebruikt een houten staafje om twee blaadjes bij elkaar te houden. Bij de AliExpress variant moet je flink duwen en voor los te halen heb ik een tang moeten gebruiken. Ik ga er van uit dat het origineel een stuk gebruiksvriendelijker is. Maar goed wat wil je voor 1/5de van de prijs.

Desalniettemin voor mensen krap bij kas, best een leuk alternatief. Heeft iemand anders er ervaring mee?
  roze zaterdag 28 december 2024 @ 23:12:57 #205
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216059879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:02 schreef Abid-Meher het volgende:
Ik heb op AliExpress wat 'lego' gekocht. Kwaliteit is niet super. Ik heb die kerstkrans van 100 euro voor 21 euro op de kop getikt.

De blokjes klikken prima, de problemen ontstaan er, wanneer je staafjes door gaatjes moet krijgen. De kerstkrans set gebruikt een houten staafje om twee blaadjes bij elkaar te houden. Bij de AliExpress variant moet je flink duwen en voor los te halen heb ik een tang moeten gebruiken. Ik ga er van uit dat het origineel een stuk gebruiksvriendelijker is. Maar goed wat wil je voor 1/5de van de prijs.

Desalniettemin voor mensen krap bij kas, best een leuk alternatief. Heeft iemand anders er ervaring mee?
HOB / Het enige neppe LEGO-topic: BlueBrixx, Mould King, etc
pi_216060158
quote:
Ja maar dat is geen neppe Lego. Dat zijn merken als blubrix. Ik heb het over Lego sets maar dan verkocht door Ali en waarschijnlijk geen originele Lego. Maar het eindresultaat is gewoon gelijk met echte Lego.

Blubrix is geen nep, blubrix is gewoon een merk.

Update: oh okay men doet er nep Lego maar ook blubrix wat geen nep Lego is. Onduidelijk allemaal. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2024 23:26:49 ]
  Manager PR/Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 23:41:58 #207
269689 crew  Viv
pi_216060637
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:23 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Ja maar dat is geen neppe Lego. Dat zijn merken als blubrix. Ik heb het over Lego sets maar dan verkocht door Ali en waarschijnlijk geen originele Lego. Maar het eindresultaat is gewoon gelijk met echte Lego.

Update: oh okay men doet er nep Lego maar ook blubrix wat geen nep Lego is. Onduidelijk allemaal. :')
Dit topic is voor het merk LEGO, dat andere topic is voor alles wat erop lijkt maar niet van het merk LEGO is.

Zo moeilijk is het toch niet? :')
pi_216060950
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:23 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]

alle "lego" waar niet het LEGO logo op de noppen staat hoort hier niet thuis.. :!

volgens mij is dat wel duidelijk?
pi_216064170
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:41 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit topic is voor het merk LEGO, dat andere topic is voor alles wat erop lijkt maar niet van het merk LEGO is.

Zo moeilijk is het toch niet? :')
Het is blijkbaar wel zo moeilijk. Iets nep Lego te noemen wat geen nep Lego is, is laster. Het Lego patent van nopjes in 1978 te komen vervallen. Door te suggereren dat blubrix nep is, doe je dus eigenlijk aan laster.

Het is gewoon een bedrijf dat niks neps doet. Ze hebben zelfs hun eigen winkel in Aken, en zijn derhalve geregisteerd in Europa. Roepen dat het nep is, is eigenlijk oneerlijk.

En laat maar weer zien dat het niet zo simpel is. Ik zal hier niet meer posten over mijn daadwerkelijke nep Lego, maar ik hoop dat jullie allen in de toekomst kunnen stoppen met blubrix en zo nep te noemen.

Verder naar Lego, wat vinden jullie van de nieuwe mini-figuren?
  Manager PR/Moderator zondag 29 december 2024 @ 10:52:38 #210
269689 crew  Viv
pi_216065573
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 09:05 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Het is blijkbaar wel zo moeilijk. Iets nep Lego te noemen wat geen nep Lego is, is laster. Het Lego patent van nopjes in 1978 te komen vervallen. Door te suggereren dat blubrix nep is, doe je dus eigenlijk aan laster.

Het is gewoon een bedrijf dat niks neps doet. Ze hebben zelfs hun eigen winkel in Aken, en zijn derhalve geregisteerd in Europa. Roepen dat het nep is, is eigenlijk oneerlijk.

En laat maar weer zien dat het niet zo simpel is. Ik zal hier niet meer posten over mijn daadwerkelijke nep Lego, maar ik hoop dat jullie allen in de toekomst kunnen stoppen met blubrix en zo nep te noemen.
Producten waarbij het concept van LEGO is gekopieerd nu het patent is komen te vervallen, dat bekt niet zo lekker. ;)

Iedereen zal begrijpen dat er binnen die categorie verschillende gradaties van kwaliteit te vinden zijn. Maar voor de mensen in dit topic is dat niet relevant.
quote:
Verder naar Lego, wat vinden jullie van de nieuwe mini-figuren?
Ik zag laatst een Minifigure van serie 27 in een hamsterkostuum, die moet ik hebben!

O+
pi_216065695
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 10:52 schreef Viv het volgende:

[..]
Producten waarbij het concept van LEGO is gekopieerd nu het patent is komen te vervallen, dat bekt niet zo lekker. ;)

Iedereen zal begrijpen dat er binnen die categorie verschillende gradaties van kwaliteit te vinden zijn. Maar voor de mensen in dit topic is dat niet relevant.
[..]
Ik zag laatst een Minifigure van serie 27 in een hamsterkostuum, die moet ik hebben!

[ afbeelding ]
O+
Die hamster wil ik ook gaan halen voor mijn vriendin. Er zitten er een paar bij die best schattig zijn. Ik moet alleen kijken waar ik ze ga halen. Ik schaam me altijd beetje als ik alles loop te scannen met de app. :')
pi_216066833
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:59 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Die hamster wil ik ook gaan halen voor mijn vriendin. Er zitten er een paar bij die best schattig zijn. Ik moet alleen kijken waar ik ze ga halen. Ik schaam me altijd beetje als ik alles loop te scannen met de app. :')
scannen met app?
pi_216067147
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:45 schreef mschol het volgende:

[..]
scannen met app?
Ja, dan scan je de QR code en zie je welke mini erin zit.
pi_216071021

Heb deze sick stuff gekocht
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet.
Stuk verdriet.
  zondag 29 december 2024 @ 20:23:52 #215
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216078079

Artemis is ook af, op naar het volgende project!
  zondag 29 december 2024 @ 20:40:47 #216
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216078746
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 20:23 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Flinke unit ook weer
  zondag 29 december 2024 @ 20:44:23 #217
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216078891
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2024 20:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Flinke unit ook weer
Herhalingsfactor was groot, maar ik ben de eifeltoren gewend, steeds als je er weer een verdieping op klikte, zou dit de laatste zijn? ik moest bij de laatste 2 zelfs opstaan anders lukte het me niet.
pi_216078944
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 15:16 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[ afbeelding ]
Heb deze sick stuff gekocht
leuk *O*

quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 20:23 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

die wil ik ook nog hebben :@
  zondag 29 december 2024 @ 20:50:13 #219
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_216079071
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 20:44 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Herhalingsfactor was groot, maar ik ben de eifeltoren gewend, steeds als je er weer een verdieping op klikte, zou dit de laatste zijn? ik moest bij de laatste 2 zelfs opstaan anders lukte het me niet.
Die toren was inderdaad mokersaai, iedere keer hoopte ik dat het nu eindelijk de laatste was :')
  zondag 29 december 2024 @ 20:52:55 #220
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216079170
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:50 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Die toren was inderdaad mokersaai, iedere keer hoopte ik dat het nu eindelijk de laatste was :')
Ik hoopte dat de volgende verdieping anders zou zijn maar het was hetzelfde alleen kleiner, hij staat wel mooii, dat dan weer wel. vive le france
  zondag 29 december 2024 @ 20:54:28 #221
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_216079239
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 20:52 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik hoopte dat de volgende verdieping anders zou zijn maar het was hetzelfde alleen kleiner, hij staat wel mooii, dat dan weer wel. vive le france
Bedoelde de toren van de Artemis :P Die vond ik al saai, de Eiffeltoren zou ik me echt niet toe kunnen zetten :')
  zondag 29 december 2024 @ 20:56:48 #222
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216079322
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:54 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Bedoelde de toren van de Artemis :P Die vond ik al saai, de Eiffeltoren zou ik me echt niet toe kunnen zetten :')
Ergens bovenin werd het anders dan moet je wat anders erbij klikken, :@
pi_216097889
Wij hebben de lego passagierstrein (geel met blauw, 60197) vandaag gemaakt. De trein geeft alleen een hoge pieptoon als je hem laat rijden met de controller, is dat op de een of andere manier te stoppen?

Volgens mij deed hij dat in eerste instantie niet, maar hij is een paar keer gecrasht (gelukkig geen gewonden, en de dino’s, in wiens verblijf de meeste crashes gebeurde, renden van schrik allemaal weg, dus ook geen afgerukte ledematen).
  roze maandag 30 december 2024 @ 17:32:59 #224
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216097955
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:44 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

dat is hem trouwens, ben alweer bezig met de Artemis die je op de foto op de achtergrond ziet.
Ben trouwens stiekem wel nieuwsgierig naar je LEGO collectie. Zie op je foto's vaak hele grote sets staan op de achtergrond. _O_
  maandag 30 december 2024 @ 19:24:15 #225
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216100474
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 17:32 schreef Ama het volgende:

[..]
Ben trouwens stiekem wel nieuwsgierig naar je LEGO collectie. Zie op je foto's vaak hele grote sets staan op de achtergrond. _O_
Een lego museum aan het worden
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 19:32:11 #226
42184 crew  DaMart
pi_216100696
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 17:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben de lego passagierstrein (geel met blauw, 60197) vandaag gemaakt. De trein geeft alleen een hoge pieptoon als je hem laat rijden met de controller, is dat op de een of andere manier te stoppen?

Volgens mij deed hij dat in eerste instantie niet, maar hij is een paar keer gecrasht (gelukkig geen gewonden, en de dino’s, in wiens verblijf de meeste crashes gebeurde, renden van schrik allemaal weg, dus ook geen afgerukte ledematen).
Wij hebben set 60051, de hogesnelheidstrein van Lego, en die maakt ook een piepend/fluitend geluid.

Gisteren had mijn zoontje hem trouwens aangezet terwijl ik de rails in zijn kamer aan het leggen was. Stootte even tegen de controller aan, waardoor die trein in volle vaart achteruit reed. Reageerde niet op de stopknop en het was dat hij nog het houtwerk van de zoldertrap schampte waardoor de aangedreven wielas eruit vloog, maar anders was hij waarschijnlijk van de trap af gevallen en had ik hem weer opnieuw in elkaar mogen zetten :X :D.
  Moderator dinsdag 31 december 2024 @ 08:04:08 #227
388664 crew  Dotteke
pi_216112783
Misschien een leuk programma voor de lego liefhebbers

Lego Masters Out Of The Box

Vanaf donderdag 6 februari om 20.30 uur

In 'Lego Masters Out Of The Box' verlaten acht Lego bouwduo’s de studio om op bijzondere plekken in Nederland en België indrukwekkende creaties te bouwen. Voorbijgangers kunnen het bouwproces volgen en de winnende kunstwerken blijven achter als permanente tentoonstellingen, bijvoorbeeld in musea, historische gebouwen en bibliotheken. De bouwers reizen in busjes door Nederland en België voor nieuwe opdrachten, onder toezicht van de Brickmaster en gepresenteerd door Kürt Rogiers en Ruben Nicolai. Het doel is de finale winnen in Legoland, Denemarken. Dit familieprogramma biedt creatieve Lego bouwwerken, spanning, eliminaties en de kroning van het beste team van Nederland en België.

Bron RTL
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 31 december 2024 @ 08:07:32 #228
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216112792
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 08:04 schreef Dotteke het volgende:
Misschien een leuk programma voor de lego liefhebbers
[ afbeelding ]
Lego Masters Out Of The Box

Vanaf donderdag 6 februari om 20.30 uur

In 'Lego Masters Out Of The Box' verlaten acht Lego bouwduo’s de studio om op bijzondere plekken in Nederland en België indrukwekkende creaties te bouwen. Voorbijgangers kunnen het bouwproces volgen en de winnende kunstwerken blijven achter als permanente tentoonstellingen, bijvoorbeeld in musea, historische gebouwen en bibliotheken. De bouwers reizen in busjes door Nederland en België voor nieuwe opdrachten, onder toezicht van de Brickmaster en gepresenteerd door Kürt Rogiers en Ruben Nicolai. Het doel is de finale winnen in Legoland, Denemarken. Dit familieprogramma biedt creatieve Lego bouwwerken, spanning, eliminaties en de kroning van het beste team van Nederland en België.

Bron RTL
Kan je me er op 5 februari nogmaals aan herinneren?
  Moderator dinsdag 31 december 2024 @ 08:08:30 #229
388664 crew  Dotteke
pi_216112799
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 08:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Kan je me er op 5 februari nogmaals aan herinneren?
Als ik er aan denk, :P
  roze dinsdag 31 december 2024 @ 11:15:53 #230
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216115559
Ik vind het dan toch een beetje jammer als zo'n programma in de omschrijving LEGO niet met hoofdletters schrijft. Snap dat niet iedereen dat doet maar in zo'n omschrijving had ik beter verwacht.
  dinsdag 31 december 2024 @ 11:26:47 #231
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216115744
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 december 2024 11:15 schreef Ama het volgende:
Ik vind het dan toch een beetje jammer als zo'n programma in de omschrijving LEGO niet met hoofdletters schrijft. Snap dat niet iedereen dat doet maar in zo'n omschrijving had ik beter verwacht.
Kan een keuze zijn om merknamen als normale namen te schrijven. LEGO is nog enigszins normaal, maar je hebt ook vreemde schrijfwijzen. Qua videogames bijv. NieR Replicant ver.1.22474487139 schrijft iedereen gewoon als Nier Replicant.
pi_216118720
Dat eerste seizoen lego masters wel gekeken en dat was wel leuk :D
  roze dinsdag 31 december 2024 @ 14:06:50 #233
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216118758
Toen nooit echt gekeken want toen had ik nog niks met LEGO maar misschien ga ik het dit keer een kans geven nu ik zelf ook LEGO spaar.
pi_216163010
Vandaag de botanische tuin afgerond, de 21353. Over het algemeen bouw ik eigen ontworpen bouwwerken of modular buildings. In vergelijking met deze laatste vond ik de bouw van de botanische tuin redelijk saai. Veel repeterende delen met dezelfde soorten pilaren-constructies, ramen etc. Er zaten wat leuke dingen in qua resultaat van 'dingen die samen komen', dat wel. En het resultaat is best wel mooi.
Nu nog twijfel of ik hem aan mijn stad toe ga voegen en waar hij dan voor in de plaats gaat komen, of dat ik hem afbreek. Want ja, het hoekpand in Tudorstijl ziet er ook wel verleidelijk uit :) Eerst vanavond alle kerstlego maar eens opruimen.
Da gao nie nou!
  roze zaterdag 4 januari 2025 @ 15:51:11 #235
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216172711
Mijn trein is af. :D Aan de achterkant van het perron is ook nog van alles te zien in het gebouw.

En meteen alles van Harry Potter in deze kast gezet zolang het past.
SPOILER
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:00:27 #236
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216174552

Leuke build met leuke display opties.
  roze zaterdag 4 januari 2025 @ 19:03:00 #237
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216174579
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuke build met leuke display opties.
Jij hebt wel echt steeds hele vette sets hoor. _O_ Het scheelt dat ik naast niet genoeg geld ook niet genoeg ruimte heb voor al die grote sets. _O-
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:16:25 #238
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216174720
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Jij hebt wel echt steeds hele vette sets hoor. _O_ Het scheelt dat ik naast niet genoeg geld ook niet genoeg ruimte heb voor al die grote sets. _O-
Ik geef er ook veelte veel aan uit, ik hoorde ook weer dat ze dit jaar de Star Trek Enterprise D gaan uitbrengen, en een 999 dollar kostende Death Star. ook weer een Black Pearl van Pirates of the Caribean. _O_ _O_
  Moderator zaterdag 4 januari 2025 @ 19:17:11 #239
42184 crew  DaMart
pi_216174724
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:16 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik geef er ook veelte veel aan uit, ik hoorde ook weer dat ze dit jaar de Star Trek Enterprise D gaan uitbrengen, en een 999 dollar kostende Death Star. ook weer een Black Pearl van Pirates of the Caribean. _O_ _O_
Daar gaat je spaargeld... :P.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:23:09 #240
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216174774
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:17 schreef DaMart het volgende:

[..]
Daar gaat je spaargeld... :P.
Ook een vitrine kast binnenkort maar eens kijken of ik dat ergens kan vinden.

Weet je wat het ergste is, dat ik 2-3 dagen kwijt ben aan het schoonmaken van alle sets, _O- _O-
pi_216174933
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:16 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
;(
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:34:59 #242
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216174941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:34 schreef mschol het volgende:

[..]
;(
Dat word het huis herfinancieren _O-
pi_216174973
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:34 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Dat word het huis herfinancieren _O-
_O-
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:33:52 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216176472
Hmm hier maar even vragen. Ik heb een grote kist gebouwd van Technic liftarms, alleen de klep is veel te zwaar voor het scharnier wat er nu op zit.

Hoe zou ik dit beter kunnen doen? Gewoon op meer punten vast zetten langs die achterwand? Of heel het scharnier op een andere manier uitvoeren? :?

Ik zou er 2 of 3 van deze op gelijke onderlinge afstanden tussen kunnen zetten met friction pins 3 bijvoorbeeld :?

Of moet/kan het beter helemaal anders?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:44:44 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216176631
Misschien zo'n knikarmsteun bouwen zoals je ook weleens bij een motorkap ziet of zo.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 22:21:22 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216177006
Meh daar heb ik eigenlijk een onderdeel voor nodig wat niet bestaat. Heb nou maar gewoon 2 van die schokdempertjes besteld. En dan zet ik hem inderdaad wel wat beter vast aan de achterkant.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 22:25:26 #247
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216177035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Meh daar heb ik eigenlijk een onderdeel voor nodig wat niet bestaat. Heb nou maar gewoon 2 van die schokdempertjes besteld. En dan zet ik hem inderdaad wel wat beter vast aan de achterkant.

zat hier aan te denken,
  zaterdag 4 januari 2025 @ 22:30:12 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216177085
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:25 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

zat hier aan te denken,
Ja maar in welke constructie dan? Het hangt nu eigenlijk op 2 pins, en daar is die klep te zwaar voor. Er moet meer verbinding tussen de bak en de klep zijn denk ik. Maar goed, heb nu een hele fuck ton aan dingetjes besteld, ga er volgende week wel even verder mee :)
  zaterdag 4 januari 2025 @ 22:36:57 #249
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216177142
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja maar in welke constructie dan? Het hangt nu eigenlijk op 2 pins, en daar is die klep te zwaar voor. Er moet meer verbinding tussen de bak en de klep zijn denk ik. Maar goed, heb nu een hele fuck ton aan dingetjes besteld, ga er volgende week wel even verder mee :)
hmm, je kan iets doen met tandwieltjes, anders gewoon afkijken van andere sets

zondag 5 januari 2025 @ 15:34:00 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216183273
Ik ga het nu zo doen.

Moet ik nog wel even oplossen dat de klep 1 stud hoger komt te liggen dan die lichtgrijze connector. Zo wordt het:

En zo is het dus nu.

Maar dat los ik ook wel weer op :s) Nu eerst wachten op alle bestellingen *O*
  Manager PR/Moderator zondag 5 januari 2025 @ 17:11:16 #251
269689 crew  Viv
pi_216184076
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:59 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:45 schreef mschol het volgende:

[..]
scannen met app?
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:01 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Ja, dan scan je de QR code en zie je welke mini erin zit.
Daar zeg je wat!

Ik koop mijn Minifigures altijd via Vinted, omdat ik er meestal maar 1 of 2 leuk vind in een serie. Dan betaal ik liever iets meer voor de garantie dat ik meteen mijn favoriet krijg, in plaats van op goed geluk die zakjes/doosjes te kopen.

Nu met serie 27 zit ik op die hamster te wachten, maar zie ik vrijwel alleen de Wolfpack op Vinted voorbijkomen. Kennelijk heeft men besloten dat dit de meest lucratieve Minifigure is, en kopen ze deze gericht voor de doorverkoop met behulp van die app.

Irritante ontwikkeling wel. -O-
pi_216184094
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:11 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
Daar zeg je wat!

Ik koop mijn Minifigures altijd via Vinted, omdat ik er meestal maar 1 of 2 leuk vind in een serie. Dan betaal ik liever iets meer voor de garantie dat ik meteen mijn favoriet krijg, in plaats van op goed geluk die zakjes/doosjes te kopen.

Nu met serie 27 zit ik op die hamster te wachten, maar zie ik vrijwel alleen de Wolfpack op Vinted voorbijkomen. Kennelijk heeft men besloten dat dit de meest lucratieve Minifigure is, en kopen ze deze gericht voor de doorverkoop met behulp van die app.

Ik ga tzt wel even naar een Intertoys of zo. Even kijken voor die paar die ik wil.
  zondag 5 januari 2025 @ 17:52:57 #253
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216184393

en alweer de volgende, Perseverance, lang geleden dat ik een technic build heb gemaakt.
  zondag 5 januari 2025 @ 18:20:26 #254
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216184713
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:11 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
Daar zeg je wat!

De lokale Lego winkel pakt de zakjes gewoon uit zodat je kan kiezen
  maandag 6 januari 2025 @ 19:48:20 #255
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_216193929
Vandaag de app van Falconbrick getest in mijn zoektocht naar de minifig met steampunkthema. Bij kruidvat zijn de minifigs nu 3,49. Werkte prima. Medewerker vroeg wel wat ik aan het doen was en dacht dat ik bij Lego werkte.
De mensen zijn gek geworden
  Redactie Frontpage maandag 6 januari 2025 @ 21:00:27 #256
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_216195524
Ben afgelopen week aan het opruimen geweest, en heb echt nog teveel sets nieuw in de doos liggen die ik niet ga bouwen omdat ik of niet weet waar ik ze kwijt moet, of waarvan ik het zonde vind de doos te openen :@. Wil dus een hoop gaan verkopen, misschien zitten er hier nog mensen met interesse. Heb geen zin in marktlpaats en het heeft ook geen haast en hoeft niet in 1 keer weg.

Even een lijstje gemaakt met de denk ik interessantste sets:
SPOILER
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_216196076
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:48 schreef Da hopman het volgende:
Vandaag de app van Falconbrick getest in mijn zoektocht naar de minifig met steampunkthema. Bij kruidvat zijn de minifigs nu 3,49. Werkte prima. Medewerker vroeg wel wat ik aan het doen was en dacht dat ik bij Lego werkte.
Vanaf morgen zijn ze 3 voor ¤9 zelfs, voor wie er meerdere wil.
pi_216231310
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm hier maar even vragen. Ik heb een grote kist gebouwd van Technic liftarms, alleen de klep is veel te zwaar voor het scharnier wat er nu op zit.

[ afbeelding ]

Hoe zou ik dit beter kunnen doen? Gewoon op meer punten vast zetten langs die achterwand? Of heel het scharnier op een andere manier uitvoeren? :?

Ik zou er 2 of 3 van deze op gelijke onderlinge afstanden tussen kunnen zetten met friction pins 3 bijvoorbeeld :?

[ afbeelding ]

Of moet/kan het beter helemaal anders?
Het is gelukt *O*

Knikarmsteun aan beide kanten gebouwd. Met knikarmsteunsteun, because reasons :7 En een leuk grijs biesje want blauw is ook maar blauw.

Klep veel steviger aan de kist bevestigd dan eerst _O_
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:01:29 #259
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216233129
twitter
  roze donderdag 9 januari 2025 @ 21:08:50 #260
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216233232
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:01 schreef cherrycoke het volgende:
[ x ]
Leuk voor de Nintendo fans. :D
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:52:22 #261
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216233944
quote:
[ x ]
Day one

Al vraag ik me wel af hoe groot ie gaat zijn.
pi_216234140
quote:
[ x ]
Ik wil snes lego
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet.
Stuk verdriet.
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:09:11 #263
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216234240
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Day one

Al vraag ik me wel af hoe groot ie gaat zijn.
Wellicht moc van maken met gameboy hardware erin
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:10:57 #264
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216234265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ik wil snes lego
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:00:37 #265
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216258043

Lego star wars interceptor *O* *O*
  zondag 12 januari 2025 @ 15:06:58 #266
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216266912

Omdat ik toch al was met imperial fleet, vandaag Tie fighter (75300) in elkaar gezet, nu nog 75301 zoeken die erbij hoort (xwing)
  roze zondag 12 januari 2025 @ 16:30:11 #267
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216268539
Ik kon het de laatste tijd toch niet laten en had zelf nog twee plantjes erbij gekocht. Ik heb ook nog een boeket om te maken.

En mijn Harry Potter treinset is af. Staat erg leuk. :) Nu nog meer van Harry Potter haha, naast die andere drie dingen die ik heb.
  zondag 12 januari 2025 @ 17:04:58 #268
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216269054
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:30 schreef Ama het volgende:
Ik kon het de laatste tijd toch niet laten en had zelf nog twee plantjes erbij gekocht. Ik heb ook nog een boeket om te maken.
[ link | afbeelding ]
En mijn Harry Potter treinset is af. Staat erg leuk. :) Nu nog meer van Harry Potter haha, naast die andere drie dingen die ik heb.
[ link | afbeelding ]
genoeg plek voor nog een paar plantjes
pi_216269887
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:04 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
genoeg plek voor nog een paar plantjes
opzich wel, maar zo staat het ook niet onaardig, net hoe druk je het wil hebben
  zondag 12 januari 2025 @ 18:00:12 #270
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216269922
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:57 schreef mschol het volgende:

[..]
opzich wel, maar zo staat het ook niet onaardig, net hoe druk je het wil hebben
In mijn geval zal dat zijn tot dat er niks meer bij past.
pi_216269940
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:00 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
als het in mijn woonkamer zou zijn zou ik er denk ik max 2 van gelijk formaat bijzetten.

in mn lego kamer is een ander verhaal :@
  roze zondag 12 januari 2025 @ 18:11:31 #272
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216270051
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:00 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik vind het zo leuk staan op dit plankje, er hangt nog een poster en ik zit daar met de laptop dus het hoeft van mij ook niet mega druk te zijn boven mijn hoofd.

Naast mijn bureau heb ik nog een kast waar ook LEGO op staat.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:16:19 #273
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216270108
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik vind het zo leuk staan op dit plankje, er hangt nog een poster en ik zit daar met de laptop dus het hoeft van mij ook niet mega druk te zijn boven mijn hoofd.

Naast mijn bureau heb ik nog een kast waar ook LEGO op staat.
Een glazen vitrine kast? zit zelf ook rond te kijken voor een kast, maar die zijn nog relatief duur.
  roze zondag 12 januari 2025 @ 18:19:06 #274
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216270155
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Een glazen vitrine kast? zit zelf ook rond te kijken voor een kast, maar die zijn nog relatief duur.
Ik heb voor nu twee stellingkasten (moet er nog 1 in elkaar zetten en komt ook bij mijn bureau te staan) en een groot dressoir waar van alles op kan staan. Ooit wil ik die stellingkasten wel vervangen voor iets anders maar voor nu staat het wel oke (gelukkig is het frame zwart) en staat LEGO niet in de weg. :+
  roze zondag 12 januari 2025 @ 18:21:44 #275
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216270193
Maar mooie vitrinekasten (voor LEGO) zijn wel prijzig ja. Heb wel eens zitten kijken. Maar ziet er wel clean uit allemaal in een vitrine.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:16:19 #276
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216271695
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:21 schreef Ama het volgende:
Maar mooie vitrinekasten (voor LEGO) zijn wel prijzig ja. Heb wel eens zitten kijken. Maar ziet er wel clean uit allemaal in een vitrine.
Das wel een goed idee van stellinkasten ja,
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:05:25 #277
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_216319663
Wat zijn jullie favoriete sets onder de pak hem en beet 50 euro?

Ik heb nog 3 van die kortingscodes van Black Friday, maar probleem met de Lego site is een beetje dat veel inclusief kortingscodes net zo duur is als bij een andere webwinkel.

Zat zelf naar de botanical succulenten planten te kijken bijv, die komt met kortingcodes op een redelijke prijs. Ik wou de 3 in 1 creator Flamingo bestellen, maar die is natuurlijk als 1 van de weinige weer niet vooruit te bestellen :P
pi_216319950
Iemand de Mona Lisa gemaakt?
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:44:30 #279
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216320003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:37 schreef linebear het volgende:
@LeonardoDaVinci
pi_216320332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:05 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat zijn jullie favoriete sets onder de pak hem en beet 50 euro?

Ik heb de ijsvogel en het vogelhuisje, beide zijn erg mooi geworden, ook het boeket rozen is erg aan te bevelen :Y
  roze donderdag 16 januari 2025 @ 16:21:35 #281
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216320759
Er komt een LEGO set van Twilight. Hij gaat ¤219.99 (volgens mij?) kosten en is vanaf 1 februari te koop. :)
pi_216320869
Daar zijn ze wel erg laat mee, alle tienermeisjes die dat leuk vonden zijn dat al lang en breed ontgroeid.

Ik herken je 'probleem' GotenSSJ. Ik heb recent Stitch, de grote Simba en de tijger gekocht, variërend met 30 tot 50% korting ten opzichte van de prijs op LEGO.com. Alleen voor exclusives zijn ze de moeite waard.
  Manager PR/Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 16:48:20 #283
269689 crew  Viv
pi_216320990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:33 schreef FlyingFish het volgende:
Daar zijn ze wel erg laat mee, alle tienermeisjes die dat leuk vonden zijn dat al lang en breed ontgroeid.
Tienermeisjes kunnen dit niet betalen. ;) Ze mikken hiermee op mensen die inmiddels meer te besteden hebben, en uit nostalgie zoiets zouden willen aanschaffen.
  Manager PR/Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 16:51:36 #284
269689 crew  Viv
pi_216321010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:37 schreef linebear het volgende:
Ik niet, kwam vanochtend wel deze print tegen. :D

roze donderdag 16 januari 2025 @ 16:52:17 #285
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216321012
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Tienermeisjes kunnen dit niet betalen. ;) Ze mikken hiermee op mensen die inmiddels meer te besteden hebben, en uit nostalgie zoiets zouden willen aanschaffen.
Ik vind hem wel geinig alleen heb ik ook weer niet oneindig veel plek dus ik weet het nog niet.
  roze vrijdag 17 januari 2025 @ 18:25:56 #286
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216333244
Het duurt nog even en er is er ook nog geen officiële foto maar rond Black Friday dit jaar komt er een Star Trek set uit van de USS Enterprise D. Prijs nog niet bekend, 3600 stukjes en 9 poppetjes.

(Zelf heb ik niks met Star Trek maar dacht deel het toch even.)
pi_216333923
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:25 schreef Ama het volgende:
Het duurt nog even en er is er ook nog geen officiële foto maar rond Black Friday dit jaar komt er een Star Trek set uit van de USS Enterprise D. Prijs nog niet bekend, 3600 stukjes en 9 poppetjes.

(Zelf heb ik niks met Star Trek maar dacht deel het toch even.)
net als die lotr set: mooie voor de fan waarschijnlijk.

zelf koop ik em niet
  roze vrijdag 17 januari 2025 @ 19:29:41 #288
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216334001
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:25 schreef mschol het volgende:

[..]

zelf koop ik em niet
Ja eens maar voor de fan is het wel leuk dat er een keer iets van Star Trek komt in plaats van alleen maar Star Wars.
pi_216334095
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:25 schreef mschol het volgende:

[..]

zelf koop ik em niet
Ben ook geen lotr fan maar heb hem wel gekocht omdat ik het 1 vd vetste builds vind.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 19 januari 2025 @ 20:42:10 #290
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216359671

Batman Tumbler!
  Moderator zaterdag 25 januari 2025 @ 09:47:29 #291
388664 crew  Dotteke
pi_216422496
Voor de liefhebbers

Wie van deze fantastische bouwers mogen zichzelf de winnaars van LEGO® MASTERS Out of the Box noemen?

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 04-02-2025 08:57:42 ]
pi_216422569
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:42 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Batman Tumbler!
nice, welk setje staat daar in de hoek verlicht te zijn?
pi_216422713
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:55 schreef mschol het volgende:

[..]
nice, welk setje staat daar in de hoek verlicht te zijn?
Harry Potter kasteel volgens mij
  zaterdag 25 januari 2025 @ 12:07:54 #294
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216424001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:09 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]
Harry Potter kasteel volgens mij
https://www.lego.com/nl-n(...)le-and-grounds-76419
  zaterdag 25 januari 2025 @ 16:56:24 #295
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216426720

O+ O+
pi_216485475
Hoe sterk lego nou is _O_ _O_ _O_

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:16:58 #297
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_216514011

Grogu in zijn zweef kinderwagen O+

en de Home One Starcruiser. :P
  zaterdag 1 februari 2025 @ 23:09:17 #298
36431 bleiblei
pi_216515046
Nu ben ik wel benieuwd, nig iemand die op een bepaalde bricklink series 4 set zit te azen? Die gaan komende week in de verkoop.
Zelf wordt ik er niet heel enthousiast van dus sla over (denk ik :P ).
  zaterdag 1 februari 2025 @ 23:51:50 #299
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_216515498
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd, nig iemand die op een bepaalde bricklink series 4 set zit te azen? Die gaan komende week in de verkoop.
Series 4 is vrij matig imo, series 5 (Thieves of Tortuga en Transylvania) en series 6 (Sequoia) zijn daarentegen wel erg tof.
pi_216516567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 23:09 schreef bleiblei het volgende:
wild west trein :@

ik heb de vorige juist overgeslagen omdat ik die niet geweldig vond
pi_216516682
kopen jullie 1 set of gelijk 2 om door te verkopen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')