huhquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:09 schreef exode het volgende:
Ik krijg de kriebels van Lego in de wasmachine maar als het een bloempot in gaat.
mooi modelletjequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:12 schreef Thaddeus het volgende:
Ik heb verder alleen als kind ervaring met LEGO. Deze heb ik nu van m’n vrouw gekregen omdat ik geopereerd ben en even thuis moet blijven:
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
https://www.rebrickable.com/quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
Hopelijk vinden jullie de OP zo goed. Mochten er nog nieuwe handige linkjes zijn voor LEGO die missen dan hoor ik het wel.
Thanks ik ga dat straks eventjes op de laptop fixen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:18 schreef mschol het volgende:
[..]
https://www.rebrickable.com/
- Site voor alternatieve builds voor 1 of meerdere modellen
https://www.brickowl.com/
- net als bricklink een marktplaats voor lego, maar deze is geheel onafhankelijk
Ik ben te voorzichtig met Lego, echt niet dat het de wasmachine in gaat. Het wordt ook afgeraden. Maar Lego wat gebruikt wordt om in een bloempot te gaan, is denk ik niet te vergelijken met hoe ik Lego behandel.quote:
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:01 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben te voorzichtig met Lego, echt niet dat het de wasmachine in gaat. Het wordt ook afgeraden. Maar Lego wat gebruikt wordt om in een bloempot te gaan, is denk ik niet te vergelijken met hoe ik Lego behandel.
Geen verwijt, ik ben vast te voorzichtig/zeikerig met Lego.
Daar wordt het toch niet vies van?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?
Wat geeft LEGO zelf al reden dan dat het niet in de wasmachine kan? Stickers etc kan ik me voorstellen, maar op lage temperatuur/in een waszak kan ik geen nadeel bedenken?
Als je bang bent voor schade aan de wasmachine, kun je gewoon naar zo'n tankstation waar ze wasmachines hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:21 schreef exode het volgende:
[..]
Daar wordt het toch niet vies van?
Maar dit dus inzake wasmachine:
Je leest er genoeg verhalen op het internet dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.
Door de hoge temperaturen kunnen ze vervormen.
Door het schuren kunnen ze behoorlijk krassen.
De meeste wasmiddelen zijn erg vet, dit hecht aan de steentjes.
Waspoeder schuurt en beschadigt de steentjes.
Prints kunnen vervagen en stickers laten los.
Kleine onderdelen kunnen de trommel, doorkijkruit of zelfs het rubber beschadigen.
Bij grote pech kan de wasmachine defect raken door de LEGO steentjes.
Nogmaals dank! We hebben redelijk wat gratis alternatieven gevonden voor sets die mijn zoon heeft. Hij is helemaal blijquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ja die bestaan, moet ik even gaan zoeken welke ik ooit gezien heb
-edit- gevonden:
https://rebrickable.com/
Dan koop je er twee? Set is daar op voorbereid. Ik heb m staan, erg leuk om te bouwen die.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:02 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik wil al heel lang die Pyramide bouwen, maar ik kan me er niet overheen zetten dat je maar een halve piramide krijgt.
Dit gaat idd over van die losse opvulsteentjes. Zit ook in een put bij de set die ik nu maak, vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?
Wat geeft LEGO zelf al reden dan dat het niet in de wasmachine kan? Stickers etc kan ik me voorstellen, maar op lage temperatuur/in een waszak kan ik geen nadeel bedenken?
Het gaat om stof etc op de losse stukjes (zoals Ama hierboven ook al zegt)quote:
Ik zie vooral nadelen die je kan ondervangen door goed na te denken hoe en wat je wast; lage temperatuur, goede waszak, geen steentjes met stickers/prints, geen wasmiddel bv.quote:Maar dit dus inzake wasmachine:
Je leest er genoeg verhalen op het dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.
Door de hoge temperaturen kunnen ze vervormen.
Door het schuren kunnen ze behoorlijk krassen.
De meeste wasmiddelen zijn erg vet, dit hecht aan de steentjes.
Waspoeder schuurt en beschadigt de steentjes.
Prints kunnen vervagen en stickers laten los.
Kleine onderdelen kunnen de trommel, doorkijkruit of zelfs het rubber beschadigen.
Bij grote pech kan de wasmachine defect raken door de LEGO steentjes.
De tekst komt van Lego zelf.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het gaat om stof etc op de losse stukjes (zoals Ama hierboven ook al zegt)
[..]
Ik zie vooral nadelen die je kan ondervangen door goed na te denken hoe en wat je wast; lage temperatuur, goede waszak, geen steentjes met stickers/prints, geen wasmiddel bv.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wij zijn de afgelopen jaren geweest dit jaar gaan we niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:00 schreef cherrycoke het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Lego World volgende week?
het klinkt als een klus waar ik niet aan wil beginnenquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn de afgelopen jaren geweest dit jaar gaan we niet.
Veel plezier alvast!
Ik ben druk bezig al onze Lego sets te registreren bij Lego Insiders, dat is best wat werk.
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan koop je er twee? Set is daar op voorbereid. Ik heb m staan, erg leuk om te bouwen die.
Ik ken iemand die daar altijd staat met een heel bouwwerk maar hij zei dat het voor volwassenen niet mega bijzonder is allemaal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:00 schreef cherrycoke het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Lego World volgende week?
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leukquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ken iemand die daar altijd staat met een heel bouwwerk maar hij zei dat het voor volwassenen niet mega bijzonder is allemaal.
Misschien neem ik volgend jaar wel een kijkje. Ben ook nog maar paar maanden bezig met LEGO.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk)
ik ben er 1x geweest en de korting viel mij vies tegen.. vaak was de lokale intertoys even duurquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk)
Ik hoop dat nu LEGO ook steeds meer en meer voor volwassenen is (met al die grote moeilijke sets enz) dat ze zich daar hopelijk ook wat meer op gaan richten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:31 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben er 1x geweest en de korting viel mij vies tegen.. vaak was de lokale intertoys even duur
goed, dat is flink wat jaren terug maar heb niet het idee dat het veel beter is geworden
En het is echt afgeladen. Zo ontzettend druk. Doorsparen voor Lego Housequote:Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef Ynske het volgende:
Zou de wel willen maar vind t niet te betalen eerlijk gezegd om met het gezin heen te gaan
Wat levert dat op?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef exode het volgende:
Ik ben druk bezig al onze Lego sets te registreren bij Lego Insiders, dat is best wat werk.
20 insiders punten per set. Niet veel, maar als je het bijhoudt en niet zoals mij al je sets in 1x registreert kost het nauwelijks tijd.quote:
Vroeger was Legoworld veel meer op volwassenen gericht. Toen ze nog in Assen zaten. Toendertijd was 80% bouwwerken van AFOLs, 10% winkels waar je ook bijzondere onderdelen kon kopen en 10% Lego stand en bouwhoeken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop dat nu LEGO ook steeds meer en meer voor volwassenen is (met al die grote moeilijke sets enz) dat ze zich daar hopelijk ook wat meer op gaan richten.
maar dat zijn pas sets vanaf vrij recent toch?quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:26 schreef exode het volgende:
[..]
20 insiders punten per set. Niet veel, maar als je het bijhoudt en niet zoals mij al je sets in 1x registreert kost het nauwelijks tijd.
Sets vanaf 2018 volgens mij. Je moet een QR code hebben, staat op de doos of in het boekje.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:26 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat zijn pas sets vanaf vrij recent toch?
Oh jammer maar dit bevestigt inderdaad wel wat die persoon ook zei.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vroeger was Legoworld veel meer op volwassenen gericht. Toen ze nog in Assen zaten. Toendertijd was 80% bouwwerken van AFOLs, 10% winkels waar je ook bijzondere onderdelen kon kopen en 10% Lego stand en bouwhoeken.
Vorig jaar was 90% bouwhoeken en legostands waar je sets kan zien, 9% attractiesen 1% in een hoek weggestopt een plek waar je AFOL mocs kon bekijken. Dus nee, voor een volwassenen niet de moeite waard. Voor kinderen wel lollig want ze kunnen overal bouwen met oneindig veel blokjes.
oh dat zijn bij mij nog wel wat sets, deels ook die nog nooit geopend zijnquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:46 schreef exode het volgende:
[..]
Sets vanaf 2018 volgens mij. Je moet een QR code hebben, staat op de doos of in het boekje.
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:51 schreef mschol het volgende:
[..]
oh dat zijn bij mij nog wel wat sets, deels ook die nog nooit geopend zijn
Hier veel te veel :/quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen.
heel conservatief geschat:quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen.
Verveelt geen seconde.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.
Ik heb m in de boekenkast tegen de achterkant staan. Komt erg mooi uit zo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.
Ben nu wel nieuwsgierig welke jullie bedoelen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb m in de boekenkast tegen de achterkant staan. Komt erg mooi uit zo.
Twee keer dezelfde set vond ik ook onzin namelijk
https://www.intertoys.nl/(...)mide-van-gizeh-21058 die verwacht ikquote:Op zondag 20 oktober 2024 21:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben nu wel nieuwsgierig welke jullie bedoelen.
Ik zal morgen ofzo eens kijken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:05 schreef TLC het volgende:
Hmm ik heb toch Lego sets waar geen qr code te bekennen is voor de insiders punten
Volgens mij heeft niet elke set zo'n code. Bij een van de sets van mijn zoontje ontbrak die ook namelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:05 schreef TLC het volgende:
Hmm ik heb toch Lego sets waar geen qr code te bekennen is voor de insiders punten
Dat laatste niet meer kaarten zijn opquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Bij de 3 in 1 sets zaten ze er bij ons ook niet op.
Geen idee hoe ze precies het onderscheid maken. Ik ga binnenkort de boekjes van alle Lego van de kinderen langslopen, daar zitten er misschien minder op.
Wij zijn met onze Insider punten al naar Lego House, Lego Discovery in Scheveningen en Lego Discovery in Oberhausen geweest. Dus leuke beloningen wat ons betreft. Ook bij Lego World kon je korting krijgen via Insiders zie ik.
Vandaar 'kon'quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat laatste niet meer kaarten zijn op
Samequote:Op zondag 20 oktober 2024 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb m in de boekenkast tegen de achterkant staan. Komt erg mooi uit zo.
Twee keer dezelfde set vond ik ook onzin namelijk
Nog LEGO gekocht?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:07 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag weer eens in een Lego winkel geweest. Duidelijk dat het vakantie was
Nee, vond het te druk. En de sets die ik misschien wel zou willen hebben zijn al uit de winkelquote:
Oh dat is wel jammer.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, vond het te druk. En de sets die ik misschien wel zou willen hebben zijn al uit de winkel
Ik zou zaterdag eventueel in Utrecht kunnen kijken (bel dan eerst wel even of die er ligt). Moet toch langs Utrecht centraal reizen ergens heen. LEGO store ligt naast het station schijnbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Hai, ik kom even binnenvallen!
Mijn zoon wordt eind november 12 en heeft z'n oog op deze (https://www.lego.com/nl-nl/product/battle-bus-77073) set laten vallen. Helaas is hij elke keer 1 dag beschikbaar en daarna weer op nalevering
Ik had bedacht om deze set samen met de visite te kopen zodat we het hem op z'n verjaardag samen kunnen overhandigen.
Is er iemand die in de buurt van een Lego Store woont die deze voor mij wil kopen? En dan verzenden naar Fryslân
Heel graag! Ik stuur je mijn telefoonnummer even per dm, dan kunnen we het daar verder bespreken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zou zaterdag eventueel in Utrecht kunnen kijken (bel dan eerst wel even of die er ligt). Moet toch langs Utrecht centraal reizen ergens heen. LEGO store ligt naast het station schijnbaar.
Is goed!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Heel graag! Ik stuur je mijn telefoonnummer even per dm, dan kunnen we het daar verder bespreken.
Dankjewel
Het is helaas niet gelukt, we weten wel dat de bus op voorraad is in Utrechtquote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Hai, ik kom even binnenvallen!
Mijn zoon wordt eind november 12 en heeft z'n oog op deze (https://www.lego.com/nl-nl/product/battle-bus-77073) set laten vallen. Helaas is hij elke keer 1 dag beschikbaar en daarna weer op nalevering
Ik had bedacht om deze set samen met de visite te kopen zodat we het hem op z'n verjaardag samen kunnen overhandigen.
Is er iemand die in de buurt van een Lego Store woont die deze voor mij wil kopen? En dan verzenden naar Fryslân
Geen sorry nodig, nogmaals heel erg bedankt voor de moeite!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:17 schreef Ama het volgende:
Ik kon die stomme winkel niet vinden argh. Sorry.
Graag! Ik heb iemand achter de hand, maar ik voel me toch wat bezwaard..quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:28 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je hem maandag nog niet hebben dan kan ik evt in Leidschendam kijken dinsdag na m’n werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was lego world weer voor dit jaar,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:10 schreef cherrycoke het volgende:
Oh wow toch wel vette bouwwerken. Ik las juist dat het vooral voor kinderen is maar dit had ik ook wel willen zien...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was lego world weer voor dit jaar,The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Ja, dat was ik die dat postte. De toffe mocs die je ziet staan in het kleine stukje dat voor volwassenen wel tof is. Die grote nagebouwde sets die door lego zijn neergezet... tja, ik weet niet. Ik loop daar niet zo warm van. Maar wellicht wijk ik daar in af van anderenquote:Op zondag 27 oktober 2024 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Oh wow toch wel vette bouwwerken. Ik las juist dat het vooral voor kinderen is maar dit had ik ook wel willen zien...
Graag! Bus en lama, maar de bus heeft prioriteit. Mocht het niet lukken dan heb ik gelukkig nog 2 mensen achter de hand, maar ik haat dit gestressquote:Op zondag 27 oktober 2024 17:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik kan morgen voor je kijken in Den Haag centrum. Lees dit nu pas anders had ik ze voor je kunnen kopen in Utrecht. Stond echt 10min geleden daar in de legostore maar zit nu in de trein.
Meh.
Zeg maar wat je wil.
@:poesindoos
Is de Lego Store in Leidschendam dezelfde als in Den Haag?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:28 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je hem maandag nog niet hebben dan kan ik evt in Leidschendam kijken dinsdag na m’n werk.
nee zijn 2 aparte, leidschendam ligt in the mall en den haag in den haag centrum, spuistraatquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Is de Lego Store in Leidschendam dezelfde als in Den Haag?
KapiteinIglo wil bij de laatste gaan kijken dinsdagmiddag, het moet niet zo zijn dat jullie achterelkaar bij de kassa staan
Voor wie van jullie 2 is het de minste moeite?
Nee, Leidschendam is een andere. Als KapiteinIglo daar sowieso in de buurt moet zijn dan mag zij. Ik moet er wel wat voor om (en een parkeerplek bemachtigen in de vakantie).quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Is de Lego Store in Leidschendam dezelfde als in Den Haag?
KapiteinIglo wil bij de laatste gaan kijken dinsdagmiddag, het moet niet zo zijn dat jullie achterelkaar bij de kassa staan
Voor wie van jullie 2 is het de minste moeite?
Dan vraag ik haar eerst, bedankt!quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee, Leidschendam is een andere. Als KapiteinIglo daar sowieso in de buurt moet zijn dan mag zij. Ik moet er wel wat voor om (en een parkeerplek bemachtigen in de vakantie).
Als ik wel na m’n werk ga dan zou ik er rond 14:00 uur zijn
Heb leuke dingen gezien vond vooral de kas met plantjes erg gaaf, de twee schilderijen en de grote galaxy schilderij, dat waren de hoogtepuntjes, ik stond met bricklink ook alle prijzen te vergelijken, heb hogwarta mini versie nu via bol.com besteld. Daar was deze goedkoper.quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:57 schreef KapiteinIglo het volgende:
Vond legoworld maar meh.
Was gewoon te druk. Die aanbiedingen van Intertoys waren vaak duurder dan bol en amazon. Plus veel sets verkochten ze niet.
Volgend jaar ga ik niet meer. Zonde van mn geld.
Voor mij is het idd een kleine moeite aangezien ik in Den Haag centrum werkquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee, Leidschendam is een andere. Als KapiteinIglo daar sowieso in de buurt moet zijn dan mag zij. Ik moet er wel wat voor om (en een parkeerplek bemachtigen in de vakantie).
Als ik wel na m’n werk ga dan zou ik er rond 14:00 uur zijn
oeh..quote:Op zaterdag 2 november 2024 00:26 schreef bleiblei het volgende:
Dit schijnt trouwens "The Endurance" te worden:
[ afbeelding ]
Vind em wel tof. Hoog bejaarden-vensterbank gehalte
Ik vind al deze sets eigenlijk wel heel tofquote:Op maandag 11 november 2024 14:38 schreef Ama het volgende:
Vanaf 1 januari is er een Lentefestival collectie verkrijgbaar. Het gelukskatje vind ik leuk en de onderste twijfel ik nog over.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt12dc96d17d0e4d89/80117_boxprod_v39_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=70&width=1200&height=1200&dpr=1.5https://www.lego.com/cdn/(...)0&dpr=1.5]afbeelding[/url] ]
Prijzen: ¤29.99 - ¤99.99 - ¤79.99
Felicitatiesquote:Op donderdag 14 november 2024 13:37 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Woohooo: mijn verjaardag vandaag! Dat betekent weer wat leuke setjes er bij:
Speed Champions Ford Mustang Dark Horse
Olivanders van Harry Potter
Adventkalender van Star Wars (verzonnen door mijn dochters, omdat ze het erg leuk vinden om iedere dag een vakje te mogen openen en iets te mogen bouwen haha)
Die bloemen en planten vind ik zo leuk. Ik zag een bloemstuk voorbij komen, kan hem niet meer vinden maar die wil ik!!quote:Op maandag 11 november 2024 15:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind al deze sets eigenlijk wel heel tof
Ik zag ook dat er veel nieuwe botanicals uitkwamen, ook mini's. En een bamboo set, zoals de chrysant. Die staan ook nog op mn verlanglijstje
quote:Op donderdag 14 november 2024 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Die bloemen en planten vind ik zo leuk. Ik zag een bloemstuk voorbij komen, kan hem niet meer vinden maar die wil ik!!
https://www.lego.com/nl-nl/product/flower-arrangement-10345quote:Op donderdag 14 november 2024 17:19 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Nee het was een bloemstuk in pot volgens mij. Ook vrij duur, boven de 100 euro
Ja deze!!! Dank je wel. Ook die bamboe is leuk.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:29 schreef Ama het volgende:
[..]
https://www.lego.com/nl-nl/product/flower-arrangement-10345
Deze is wel leuk ja alleen zou ik weer niet weten waar ik het moet neerzetten.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:31 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Ja deze!!! Dank je wel. Ook die bamboe is leuk.
Dat is teveel voor 2 personen, stuur Gringotts deze kant maar opquote:Op zaterdag 23 november 2024 17:26 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
@:kapiteiniglo en ik hebben ons het hele jaar ingehouden. En toen kwam de dertiende maand binnen![]()
En dan vertellen we niet dat alle andere fortnite lego nog op nabestelling is
Is net genoeg voor 1quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:50 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat is teveel voor 2 personen, stuur Gringotts deze kant maar op
Hahaha van alles wat je kan noemen, noem je precies de set waar ik al een jaar op zit te azen en die mijn (veel te grote) verjaardagscadeau isquote:Op zaterdag 23 november 2024 17:50 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat is teveel voor 2 personen, stuur Gringotts deze kant maar op
quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:55 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hahaha van alles wat je kan noemen, noem je precies de set waar ik al een jaar op zit te azen en die mijn (veel te grote) verjaardagscadeau is
De marteling begint nu pas! Ze moet nog twee weken wachtenquote:
Omg linksonder.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:26 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
@:kapiteiniglo en ik hebben ons het hele jaar ingehouden. En toen kwam de dertiende maand binnen![]()
quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:26 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
375 bij aanschaf, 20 bij registreren?quote:Op woensdag 27 november 2024 00:12 schreef TLC het volgende:
Hmmz ik kreeg maar 20 insiders punten voor de Kerstster terwijl op de Lego site er 375 staat![]()
Oh goeie. Dankjequote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Vannacht kun je een 5 euro voucher krijgen voor 185 insider punten blijkbaar. Maximaal 3 pp. (normaal 750 punten)
Scheelt toch weer een paar euro op je volgende aankoop
Ik heb drie vouchers genomenquote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Vannacht kun je een 5 euro voucher krijgen voor 185 insider punten blijkbaar. Maximaal 3 pp. (normaal 750 punten)
Maar je kan maar 1 voucher per keer inleveren, toch?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef GotenSSJ het volgende:
een korting en een setje werktquote:Op vrijdag 29 november 2024 00:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar je kan maar 1 voucher per keer inleveren, toch?
Oh, dat zou kunnen. Nou ja, dan heb ik misschien een paar puntjes weggegooid. Heb er ook 3 opgepikt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik wil die reddingsboot zo graag, maar die kun je niet los kopenquote:
over paar weken eens op bricklink kijkenquote:Op vrijdag 29 november 2024 08:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wil die reddingsboot zo graag, maar die kun je niet los kopen
Heb ik met de platenspeler. Marktplaats staat er al vol mee, maar daar durft men gerust 40 euro te vragenquote:Op vrijdag 29 november 2024 08:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wil die reddingsboot zo graag, maar die kun je niet los kopen
Nee hoor, ik heb al mijn 3 vouchers kunnen gebruiken op mijn Lego vogelhuisjequote:Op vrijdag 29 november 2024 00:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef GotenSSJ het volgende:
quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een korting en een setje werkt
Ik heb net ook die 3 vouchers ingeleverd bij één bestelling, en daarbij ook nog punten kunnen inleveren voor een gratis setje, en nog wat punten ingeleverd voor korting.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb al mijn 3 vouchers kunnen gebruiken op mijn Lego vogelhuisje![]()
![]()
er zijn scalpers ja.. maar lego neemt zo'n set meestal voor 1 a 2 jaar in productie.. meer dan genoeg om er normaal 1 te kunnen krijgenquote:Op maandag 2 december 2024 09:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik wil LEGO Star Wars 75403 Grogu with Hover Pram kopen voor mijn vriendin, deze set komt 1 januari uit.
Heb je met lego ook scalpers en zo of hoef je niet zo bang te zijn dat zo'n set heel snel uitverkoopt?
[ [url=https://img.manners.nl/images/oNk9AtYrjXXnsMxXmxMgHxwp-4I=/1200x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F11%2FLEGO-Star-Wars-75403-Grogu-with-Hover-Pram-2.jpg]afbeelding[/url] ]
ah oke top, thanksquote:Op maandag 2 december 2024 19:37 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn scalpers ja.. maar lego neemt zo'n set meestal voor 1 a 2 jaar in productie.. meer dan genoeg om er normaal 1 te kunnen krijgen
Hèhè, eindelijk weer eens een set die ik wil kopen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:39 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-nl/product/tudor-corner-10350
https://brickfever.nl/sho(...)efkinderwagen-75403/quote:Op maandag 2 december 2024 09:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik wil LEGO Star Wars 75403 Grogu with Hover Pram kopen voor mijn vriendin, deze set komt 1 januari uit.
Heb je met lego ook scalpers en zo of hoef je niet zo bang te zijn dat zo'n set heel snel uitverkoopt?
[ [url=https://img.manners.nl/images/oNk9AtYrjXXnsMxXmxMgHxwp-4I=/1200x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F11%2FLEGO-Star-Wars-75403-Grogu-with-Hover-Pram-2.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:39 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
ik wil gewoon niet gaan zoeken.. spaarrekening gaat al huilen bij de gedachtequote:Op dinsdag 3 december 2024 21:46 schreef Ama het volgende:
Er komen begin volgend jaar echt zoveel leuke nieuwe sets uit.
Ach gelukkig blijven ze nog wel een tijdje te koop.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:52 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil gewoon niet gaan zoeken.. spaarrekening gaat al huilen bij de gedachte
dat doet het nu voor alles wat ik moet laten schieten
probleem voor mij is dat veel leuke sets dit jaar ook weer weggaanquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Ach gelukkig blijven ze nog wel een tijdje te koop.
Ja 350 ofzo las ik?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:01 schreef mschol het volgende:
[..]
probleem voor mij is dat veel leuke sets dit jaar ook weer weggaan
Linkje?quote:Op woensdag 4 december 2024 18:37 schreef Faxie het volgende:
Heb nog wat spul op MP staan, en het is me opgevallen hoeveel Lego de laatste jaren in waarde gedaald is, uitzonderingen daargelaten. Volgens mij is de groep mensen die een keer een setje kopen, het een tijdje laten staan, en dan weer direct doorverkopen voor de helft van de prijs behoorlijk gestegen.
Mijn oudere sets kreeg ik bijna allemaal verkocht voor wat ze oorspronkelijk kostten.
Klopt. Mensen kregen euro's in hun ogen van al die exclusive sets die maal 10 gingen. Dus gingen mensen massaal sets in slaan en op zolder zettenquote:Op woensdag 4 december 2024 18:37 schreef Faxie het volgende:
Heb nog wat spul op MP staan, en het is me opgevallen hoeveel Lego de laatste jaren in waarde gedaald is, uitzonderingen daargelaten. Volgens mij is de groep mensen die een keer een setje kopen, het een tijdje laten staan, en dan weer direct doorverkopen voor de helft van de prijs behoorlijk gestegen.
Mijn oudere sets kreeg ik bijna allemaal verkocht voor wat ze oorspronkelijk kostten.
"EEN BETERE INVESTERING DAN GOUD"quote:Op woensdag 4 december 2024 18:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt. Mensen kregen euro's in hun ogen van al die exclusive sets die maal 10 gingen. Dus gingen mensen massaal sets in slaan en op zolder zetten.
Mjah, ik gok dat als je ze apart te koop zet, dat je meer mensen met interesse krijgt.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:37 schreef Faxie het volgende:
Genoeg mensen hebben gevraagd voor losse sets, maar die willen niet eens de helft van de originele prijs betalen, ook niet voor de zeldzamere.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Mjah, ik gok dat als je ze apart te koop zet, dat je meer mensen met interesse krijgt.
Op die London Bridge na, zijn het relatief recente sets (als in, released na het moment dat handelaren er volop in stapten).quote:Op woensdag 4 december 2024 19:21 schreef Faxie het volgende:
[..]
Genoeg mensen hebben gevraagd voor losse sets, maar die willen niet eens de helft van de originele prijs betalen, ook niet voor de zeldzamere.
Heb ook geen zin om achter te blijven met 1 of 2 sets die niemand wilt.
Maar daar ging het verder niet om. Het viel me op dat Lego erg in waarde gezakt lijkt te zijn de laatste jaren op de tweedehands markt.
Ja de Bridge en Fishing store zijn meer waard. Saturn V is ook niet heel verkeerd. Rest op zich ook niet, maar dat waren al geen dure sets.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Op die London Bridge na, zijn het relatief recente sets (als in, released na het moment dat handelaren er volop in stapten).
Denk ook dat dat de enige is waar je aardige prijs voor kan krijgen.
Overigens probeerden er ook genoeg mensen 2-300 euro te bieden voor mijn Grand Carrousel. Dus veel geduld hebben helpt ook. Die Grand Carrousel heeft uiteindelijk een maand of 4 op MP gestaan.
Weet mijn inlog niet meer, hmm.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2159510932
Echt heel erg gaaf. Ik moet nog een inhaalslag maken van de afgelopen 3 jaar. Ik heb de Corner Garage, Retro Dinner, Police Office, Assembly Square, Sanctum Sanctorum (okee, niet officieel onderdeel maar toch), Bookshop en sinds vorige week Boutique Hotel. Nu nog de Jazz Club en het museum. En wellicht nog ooit de "oude" setsquote:Op dinsdag 3 december 2024 12:39 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
Have fun!quote:Op vrijdag 6 december 2024 22:06 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik mocht eigenlijk pas op mijn verjaardag beginnen met Gringotts. Maar ik ben al de hele avond aan het aftellen tot 0:00. @:kapiteiniglo was het beu (nog 1 uur en 54 minuten), dus heeft ze me aan tafel gezet met de mededeling: alvast fijne verjaardag, veel plezier!![]()
![]()
Ah verdorie, daar had ik mezelf net uit gepraat. Nu twijfel ik weer.quote:Op vrijdag 6 december 2024 22:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Have fun!![]()
Ik heb zelf het kerst-postkantoor gebouwd afgelopen avond. En ik moet zeggen, dit is toch wel 1 van de sterkere kerstsets. Minder tof dan de clubhouse. Toffer dan die van de afgelopen 2 jaar.
https://www.lego.com/nl-nl/product/santa-s-post-office-10339 deze?quote:Op vrijdag 6 december 2024 22:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Have fun!![]()
Ik heb zelf het kerst-postkantoor gebouwd afgelopen avond. En ik moet zeggen, dit is toch wel 1 van de sterkere kerstsets. Minder tof dan de clubhouse. Toffer dan die van de afgelopen 2 jaar.
Jep! Zit een heel lollig postsorteersysteem inquote:Op zaterdag 7 december 2024 08:29 schreef mschol het volgende:
[..]
https://www.lego.com/nl-nl/product/santa-s-post-office-10339 deze?
Klopt dat heet toch gewoon lego creator ofzoquote:Op woensdag 11 december 2024 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, er is toch zo'n soort AutoCAD achtig softwarepakket voor Lego ook? Waarin je zelf dingen kunt ontwerpen zodat je weet hoeveel en welke parts je moet bestellen? Waar kan ik dat vinden?
Okee hier moet je veel te veel voor leren. Ik puzzel het zelf wel even uitquote:Op woensdag 11 december 2024 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt dat heet toch gewoon lego creator ofzo(heb er ooit slides voor onderwijs mee gemaakt)
Lego digital designer blijkbaar maar inmiddels is het briklink ofzo:
https://www.lego.com/nl-n(...)dcdmCAA?locale=nl-nl
Er is ook een kickstarter op dit moment (nog net denk ik) waarbij je een voorwerp kunt scannen en dat je dan een lijst krijgt van wat je nodig hebtquote:Op woensdag 11 december 2024 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, er is toch zo'n soort AutoCAD achtig softwarepakket voor Lego ook? Waarin je zelf dingen kunt ontwerpen zodat je weet hoeveel en welke parts je moet bestellen? Waar kan ik dat vinden?
Tja het is al even geleden maar vroegah was er een heel makkelijk programmatje...quote:Op woensdag 11 december 2024 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee hier moet je veel te veel voor leren. Ik puzzel het zelf wel even uit
Ik heb een boeket rozen en ze staan prachtig in een vaasquote:Op woensdag 11 december 2024 15:36 schreef Abid-Meher het volgende:
Iemand die de Lego bloemen heeft? Zijn die beetje netjes en stevig? Kan je ze in een kleine vaasje zetten als decoratie?
Ja, ik heb ze.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:36 schreef Abid-Meher het volgende:
Iemand die de Lego bloemen heeft? Zijn die beetje netjes en stevig? Kan je ze in een kleine vaasje zetten als decoratie?
Thanks, zit eraan te denken ze te kopen. Ik twijfel tussen kunstbloemen en of Legobloemen.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:39 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb een boeket rozen en ze staan prachtig in een vaas0ok mijn Kerstster staat netjes bij mijn Lego Kersthuisje
Bij mij staan LEGO bloemen op tafel in een stenen vaas. Ik vind het leuk en gezellig.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:41 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Thanks, zit eraan te denken ze te kopen. Ik twijfel tussen kunstbloemen en of Legobloemen.
Wil het vooral gebruiken om af en toe beetje sfeer te creëren, als decoratie.
Ik zie al meteen Simba, bij Kruidjevat 120 Euro, bij bol kost ie 97 Euroquote:Op woensdag 11 december 2024 20:02 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor wie nog Lego wil kopen:
Kruidvat tot vanavond 00:00 uur dubbele korting op sommige Legosets (o.a. Star Wars en Simba): 25% korting en vanavond dus nog 20% extra korting.
https://www.kruidvat.nl/s(...)0&size=20&sort=score
Tip kwam van @:FlyingFish in OUD
Hij is 120 en dan gaat er nog 25% vanafquote:Op woensdag 11 december 2024 22:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zie al meteen Simba, bij Kruidjevat 120 Euro, bij bol kost ie 97 Euro
Idd, Kruidvat is zo voordelig
Precies, dan kom je dus op ¤ 72...quote:Op woensdag 11 december 2024 22:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hij is 120 en dan gaat er nog 25% vanafEn dan nog die 20% extra
1) Selecteer dat je alleen shops in NL wilquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ZUCHTTTT
Als je nou een hele lijst hebt met 20 verschillende parts die je nodig hebt. En je gaat op Bricklink zoeken. Hoe voorkom je dan dat je 20 mini orders bij 20 verschillende stores over de hele wereld uitzet?Want dat is natuurlijk kut
quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ZUCHTTTT
Als je nou een hele lijst hebt met 20 verschillende parts die je nodig hebt. En je gaat op Bricklink zoeken. Hoe voorkom je dan dat je 20 mini orders bij 20 verschillende stores over de hele wereld uitzet?Want dat is natuurlijk kut
quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm okee, dank je welIk ga eens kijken waar dat zit allemaal.
Poesquote:Op woensdag 25 december 2024 20:57 schreef Ama het volgende:
[ link | afbeelding ]
🥳
Jullie nog LEGO gekregen met kerst?
C-3POquote:Op woensdag 25 december 2024 20:57 schreef Ama het volgende:
[ link | afbeelding ]
🥳
Jazeker!quote:Op woensdag 25 december 2024 20:57 schreef Ama het volgende:
[ link | afbeelding ]
🥳
Ik zelf niet, maar de kinderen wel, waaronder deze (waar ik zelf ook plezier van heb, want treinquote:Op woensdag 25 december 2024 20:57 schreef Ama het volgende:
[ link | afbeelding ]
🥳
Wat een grappig pakket.quote:Op donderdag 26 december 2024 12:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Jazeker!![]()
"Gekregen" als in: zelf besteld en ingepakt onder de boom gelegd.
[ afbeelding ]
Ik probeer dingen te kiezen die leuk zijn voor mijn man, onze 8-jarige dochter en mij om samen aan te werken.quote:
Ik heb @superkimmi the burrow gegeven en zij mij de concordequote:Op woensdag 25 december 2024 20:57 schreef Ama het volgende:
[ link | afbeelding ]
🥳
Omg vet. The Burrow wil ik ook nog heel graag.quote:Op zaterdag 28 december 2024 21:50 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik heb @:superkimmi the burrow gegeven en zij mij de concorde![]()
En over een week komen alle Fortnite sets binnen![]()
![]()
21,5 tot de onderste blaadjes ongeveerquote:Op zaterdag 28 december 2024 22:06 schreef Ama het volgende:
Is er misschien iemand die dit boeket ook heeft en mij kan vertellen hoelang de steel is tot de bloemen? Op de achterkant staat alleen hoelang het is in totaal. Moet even een vaas kopen voor ik begin.
[ afbeelding ]
Dankjewelquote:Op zaterdag 28 december 2024 22:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
21,5 tot de onderste blaadjes ongeveer
HOB / Het enige neppe LEGO-topic: BlueBrixx, Mould King, etcquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:02 schreef Abid-Meher het volgende:
Ik heb op AliExpress wat 'lego' gekocht. Kwaliteit is niet super. Ik heb die kerstkrans van 100 euro voor 21 euro op de kop getikt.
De blokjes klikken prima, de problemen ontstaan er, wanneer je staafjes door gaatjes moet krijgen. De kerstkrans set gebruikt een houten staafje om twee blaadjes bij elkaar te houden. Bij de AliExpress variant moet je flink duwen en voor los te halen heb ik een tang moeten gebruiken. Ik ga er van uit dat het origineel een stuk gebruiksvriendelijker is. Maar goed wat wil je voor 1/5de van de prijs.
Desalniettemin voor mensen krap bij kas, best een leuk alternatief. Heeft iemand anders er ervaring mee?
Ja maar dat is geen neppe Lego. Dat zijn merken als blubrix. Ik heb het over Lego sets maar dan verkocht door Ali en waarschijnlijk geen originele Lego. Maar het eindresultaat is gewoon gelijk met echte Lego.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:12 schreef Ama het volgende:
[..]
HOB / Het enige neppe LEGO-topic: BlueBrixx, Mould King, etc
Dit topic is voor het merk LEGO, dat andere topic is voor alles wat erop lijkt maar niet van het merk LEGO is.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:23 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen neppe Lego. Dat zijn merken als blubrix. Ik heb het over Lego sets maar dan verkocht door Ali en waarschijnlijk geen originele Lego. Maar het eindresultaat is gewoon gelijk met echte Lego.
Blubrix is geen nep, blubrix is gewoon een merk.
Update: oh okay men doet er nep Lego maar ook blubrix wat geen nep Lego is. Onduidelijk allemaal.![]()
alle "lego" waar niet het LEGO logo op de noppen staat hoort hier niet thuis..quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:23 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen neppe Lego. Dat zijn merken als blubrix. Ik heb het over Lego sets maar dan verkocht door Ali en waarschijnlijk geen originele Lego. Maar het eindresultaat is gewoon gelijk met echte Lego.
Blubrix is geen nep, blubrix is gewoon een merk.
Update: oh okay men doet er nep Lego maar ook blubrix wat geen nep Lego is. Onduidelijk allemaal.![]()
Het is blijkbaar wel zo moeilijk. Iets nep Lego te noemen wat geen nep Lego is, is laster. Het Lego patent van nopjes in 1978 te komen vervallen. Door te suggereren dat blubrix nep is, doe je dus eigenlijk aan laster.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit topic is voor het merk LEGO, dat andere topic is voor alles wat erop lijkt maar niet van het merk LEGO is.
Zo moeilijk is het toch niet?
Producten waarbij het concept van LEGO is gekopieerd nu het patent is komen te vervallen, dat bekt niet zo lekker.quote:Op zondag 29 december 2024 09:05 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Het is blijkbaar wel zo moeilijk. Iets nep Lego te noemen wat geen nep Lego is, is laster. Het Lego patent van nopjes in 1978 te komen vervallen. Door te suggereren dat blubrix nep is, doe je dus eigenlijk aan laster.
Het is gewoon een bedrijf dat niks neps doet. Ze hebben zelfs hun eigen winkel in Aken, en zijn derhalve geregisteerd in Europa. Roepen dat het nep is, is eigenlijk oneerlijk.
En laat maar weer zien dat het niet zo simpel is. Ik zal hier niet meer posten over mijn daadwerkelijke nep Lego, maar ik hoop dat jullie allen in de toekomst kunnen stoppen met blubrix en zo nep te noemen.
Ik zag laatst een Minifigure van serie 27 in een hamsterkostuum, die moet ik hebben!quote:Verder naar Lego, wat vinden jullie van de nieuwe mini-figuren?
Die hamster wil ik ook gaan halen voor mijn vriendin. Er zitten er een paar bij die best schattig zijn. Ik moet alleen kijken waar ik ze ga halen. Ik schaam me altijd beetje als ik alles loop te scannen met de app.quote:Op zondag 29 december 2024 10:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Producten waarbij het concept van LEGO is gekopieerd nu het patent is komen te vervallen, dat bekt niet zo lekker.![]()
Iedereen zal begrijpen dat er binnen die categorie verschillende gradaties van kwaliteit te vinden zijn. Maar voor de mensen in dit topic is dat niet relevant.
[..]
Ik zag laatst een Minifigure van serie 27 in een hamsterkostuum, die moet ik hebben!
[ afbeelding ]
scannen met app?quote:Op zondag 29 december 2024 10:59 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Die hamster wil ik ook gaan halen voor mijn vriendin. Er zitten er een paar bij die best schattig zijn. Ik moet alleen kijken waar ik ze ga halen. Ik schaam me altijd beetje als ik alles loop te scannen met de app.
Flinke unit ook weerquote:Op zondag 29 december 2024 20:23 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Artemis is ook af, op naar het volgende project!
Herhalingsfactor was groot, maar ik ben de eifeltoren gewend, steeds als je er weer een verdieping op klikte, zou dit de laatste zijn? ik moest bij de laatste 2 zelfs opstaan anders lukte het me niet.quote:
leukquote:Op zondag 29 december 2024 15:16 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[ afbeelding ]
Heb deze sick stuff gekocht
die wil ik ook nog hebbenquote:Op zondag 29 december 2024 20:23 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Artemis is ook af, op naar het volgende project!
Die toren was inderdaad mokersaai, iedere keer hoopte ik dat het nu eindelijk de laatste wasquote:Op zondag 29 december 2024 20:44 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Herhalingsfactor was groot, maar ik ben de eifeltoren gewend, steeds als je er weer een verdieping op klikte, zou dit de laatste zijn? ik moest bij de laatste 2 zelfs opstaan anders lukte het me niet.
Ik hoopte dat de volgende verdieping anders zou zijn maar het was hetzelfde alleen kleiner, hij staat wel mooii, dat dan weer wel. vive le francequote:Op zondag 29 december 2024 20:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die toren was inderdaad mokersaai, iedere keer hoopte ik dat het nu eindelijk de laatste was
Bedoelde de toren van de Artemisquote:Op zondag 29 december 2024 20:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik hoopte dat de volgende verdieping anders zou zijn maar het was hetzelfde alleen kleiner, hij staat wel mooii, dat dan weer wel. vive le france
Ergens bovenin werd het anders dan moet je wat anders erbij klikken,quote:Op zondag 29 december 2024 20:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Bedoelde de toren van de ArtemisDie vond ik al saai, de Eiffeltoren zou ik me echt niet toe kunnen zetten
Ben trouwens stiekem wel nieuwsgierig naar je LEGO collectie. Zie op je foto's vaak hele grote sets staan op de achtergrond.quote:Op zaterdag 28 december 2024 22:44 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
dat is hem trouwens, ben alweer bezig met de Artemis die je op de foto op de achtergrond ziet.
Een lego museum aan het wordenquote:Op maandag 30 december 2024 17:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben trouwens stiekem wel nieuwsgierig naar je LEGO collectie. Zie op je foto's vaak hele grote sets staan op de achtergrond.
Wij hebben set 60051, de hogesnelheidstrein van Lego, en die maakt ook een piepend/fluitend geluid.quote:Op maandag 30 december 2024 17:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben de lego passagierstrein (geel met blauw, 60197) vandaag gemaakt. De trein geeft alleen een hoge pieptoon als je hem laat rijden met de controller, is dat op de een of andere manier te stoppen?
Volgens mij deed hij dat in eerste instantie niet, maar hij is een paar keer gecrasht (gelukkig geen gewonden, en de dino’s, in wiens verblijf de meeste crashes gebeurde, renden van schrik allemaal weg, dus ook geen afgerukte ledematen).
Kan je me er op 5 februari nogmaals aan herinneren?quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:04 schreef Dotteke het volgende:
Misschien een leuk programma voor de lego liefhebbers
[ afbeelding ]
Lego Masters Out Of The Box
Vanaf donderdag 6 februari om 20.30 uur
In 'Lego Masters Out Of The Box' verlaten acht Lego bouwduo’s de studio om op bijzondere plekken in Nederland en België indrukwekkende creaties te bouwen. Voorbijgangers kunnen het bouwproces volgen en de winnende kunstwerken blijven achter als permanente tentoonstellingen, bijvoorbeeld in musea, historische gebouwen en bibliotheken. De bouwers reizen in busjes door Nederland en België voor nieuwe opdrachten, onder toezicht van de Brickmaster en gepresenteerd door Kürt Rogiers en Ruben Nicolai. Het doel is de finale winnen in Legoland, Denemarken. Dit familieprogramma biedt creatieve Lego bouwwerken, spanning, eliminaties en de kroning van het beste team van Nederland en België.
Bron RTL
Als ik er aan denk,quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kan je me er op 5 februari nogmaals aan herinneren?
Kan een keuze zijn om merknamen als normale namen te schrijven. LEGO is nog enigszins normaal, maar je hebt ook vreemde schrijfwijzen. Qua videogames bijv. NieR Replicant ver.1.22474487139 schrijft iedereen gewoon als Nier Replicant.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:15 schreef Ama het volgende:
Ik vind het dan toch een beetje jammer als zo'n programma in de omschrijving LEGO niet met hoofdletters schrijft. Snap dat niet iedereen dat doet maar in zo'n omschrijving had ik beter verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Jij hebt wel echt steeds hele vette sets hoor.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke build met leuke display opties.
Ik geef er ook veelte veel aan uit, ik hoorde ook weer dat ze dit jaar de Star Trek Enterprise D gaan uitbrengen, en een 999 dollar kostende Death Star. ook weer een Black Pearl van Pirates of the Caribean.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:03 schreef Ama het volgende:
[..]
Jij hebt wel echt steeds hele vette sets hoor.Het scheelt dat ik naast niet genoeg geld ook niet genoeg ruimte heb voor al die grote sets.
Daar gaat je spaargeld...quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik geef er ook veelte veel aan uit, ik hoorde ook weer dat ze dit jaar de Star Trek Enterprise D gaan uitbrengen, en een 999 dollar kostende Death Star. ook weer een Black Pearl van Pirates of the Caribean.![]()
Ook een vitrine kast binnenkort maar eens kijken of ik dat ergens kan vinden.quote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik geef er ook veelte veel aan uit, ik hoorde ook weer dat ze dit jaar de Star Trek Enterprise D gaan uitbrengen, en een 999 dollar kostende Death Star. ook weer een Black Pearl van Pirates of the Caribean.![]()
Dat word het huis herfinancierenquote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dat word het huis herfinancieren
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Meh daar heb ik eigenlijk een onderdeel voor nodig wat niet bestaat. Heb nou maar gewoon 2 van die schokdempertjes besteld. En dan zet ik hem inderdaad wel wat beter vast aan de achterkant.
Ja maar in welke constructie dan? Het hangt nu eigenlijk op 2 pins, en daar is die klep te zwaar voor. Er moet meer verbinding tussen de bak en de klep zijn denk ik. Maar goed, heb nu een hele fuck ton aan dingetjes besteld, ga er volgende week wel even verder meequote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:25 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zat hier aan te denken,
hmm, je kan iets doen met tandwieltjes, anders gewoon afkijken van andere setsquote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar in welke constructie dan? Het hangt nu eigenlijk op 2 pins, en daar is die klep te zwaar voor. Er moet meer verbinding tussen de bak en de klep zijn denk ik. Maar goed, heb nu een hele fuck ton aan dingetjes besteld, ga er volgende week wel even verder mee
quote:Op zondag 29 december 2024 10:59 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Die hamster wil ik ook gaan halen voor mijn vriendin. Er zitten er een paar bij die best schattig zijn. Ik moet alleen kijken waar ik ze ga halen. Ik schaam me altijd beetje als ik alles loop te scannen met de app.
quote:
Daar zeg je wat!quote:Op zondag 29 december 2024 12:01 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Ja, dan scan je de QR code en zie je welke mini erin zit.
Ik ga tzt wel even naar een Intertoys of zo. Even kijken voor die paar die ik wil.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:11 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
[..]
Daar zeg je wat!
Ik koop mijn Minifigures altijd via Vinted, omdat ik er meestal maar 1 of 2 leuk vind in een serie. Dan betaal ik liever iets meer voor de garantie dat ik meteen mijn favoriet krijg, in plaats van op goed geluk die zakjes/doosjes te kopen.
Nu met serie 27 zit ik op die hamster te wachten, maar zie ik vrijwel alleen de Wolfpack op Vinted voorbijkomen. Kennelijk heeft men besloten dat dit de meest lucratieve Minifigure is, en kopen ze deze gericht voor de doorverkoop met behulp van die app.
Irritante ontwikkeling wel.
De lokale Lego winkel pakt de zakjes gewoon uit zodat je kan kiezenquote:Op zondag 5 januari 2025 17:11 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
[..]
Daar zeg je wat!
Ik koop mijn Minifigures altijd via Vinted, omdat ik er meestal maar 1 of 2 leuk vind in een serie. Dan betaal ik liever iets meer voor de garantie dat ik meteen mijn favoriet krijg, in plaats van op goed geluk die zakjes/doosjes te kopen.
Nu met serie 27 zit ik op die hamster te wachten, maar zie ik vrijwel alleen de Wolfpack op Vinted voorbijkomen. Kennelijk heeft men besloten dat dit de meest lucratieve Minifigure is, en kopen ze deze gericht voor de doorverkoop met behulp van die app.
Irritante ontwikkeling wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Vanaf morgen zijn ze 3 voor ¤9 zelfs, voor wie er meerdere wil.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:48 schreef Da hopman het volgende:
Vandaag de app van Falconbrick getest in mijn zoektocht naar de minifig met steampunkthema. Bij kruidvat zijn de minifigs nu 3,49. Werkte prima. Medewerker vroeg wel wat ik aan het doen was en dacht dat ik bij Lego werkte.
Het is geluktquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm hier maar even vragen. Ik heb een grote kist gebouwd van Technic liftarms, alleen de klep is veel te zwaar voor het scharnier wat er nu op zit.
[ afbeelding ]
Hoe zou ik dit beter kunnen doen? Gewoon op meer punten vast zetten langs die achterwand? Of heel het scharnier op een andere manier uitvoeren?![]()
Ik zou er 2 of 3 van deze op gelijke onderlinge afstanden tussen kunnen zetten met friction pins 3 bijvoorbeeld![]()
[ afbeelding ]
Of moet/kan het beter helemaal anders?
Day onequote:
Ik wil snes legoquote:
Wellicht moc van maken met gameboy hardware erinquote:Op donderdag 9 januari 2025 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Day one
Al vraag ik me wel af hoe groot ie gaat zijn.
genoeg plek voor nog een paar plantjesquote:Op zondag 12 januari 2025 16:30 schreef Ama het volgende:
Ik kon het de laatste tijd toch niet laten en had zelf nog twee plantjes erbij gekocht. Ik heb ook nog een boeket om te maken.
[ link | afbeelding ]
En mijn Harry Potter treinset is af. Staat erg leuk.Nu nog meer van Harry Potter haha, naast die andere drie dingen die ik heb.
[ link | afbeelding ]
opzich wel, maar zo staat het ook niet onaardig, net hoe druk je het wil hebbenquote:Op zondag 12 januari 2025 17:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
genoeg plek voor nog een paar plantjes
In mijn geval zal dat zijn tot dat er niks meer bij past.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:57 schreef mschol het volgende:
[..]
opzich wel, maar zo staat het ook niet onaardig, net hoe druk je het wil hebben
als het in mijn woonkamer zou zijn zou ik er denk ik max 2 van gelijk formaat bijzetten.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:00 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
In mijn geval zal dat zijn tot dat er niks meer bij past.
Ik vind het zo leuk staan op dit plankje, er hangt nog een poster en ik zit daar met de laptop dus het hoeft van mij ook niet mega druk te zijn boven mijn hoofd.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:00 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
In mijn geval zal dat zijn tot dat er niks meer bij past.
Een glazen vitrine kast? zit zelf ook rond te kijken voor een kast, maar die zijn nog relatief duur.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind het zo leuk staan op dit plankje, er hangt nog een poster en ik zit daar met de laptop dus het hoeft van mij ook niet mega druk te zijn boven mijn hoofd.
Naast mijn bureau heb ik nog een kast waar ook LEGO op staat.
Ik heb voor nu twee stellingkasten (moet er nog 1 in elkaar zetten en komt ook bij mijn bureau te staan) en een groot dressoir waar van alles op kan staan. Ooit wil ik die stellingkasten wel vervangen voor iets anders maar voor nu staat het wel oke (gelukkig is het frame zwart) en staat LEGO niet in de weg.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Een glazen vitrine kast? zit zelf ook rond te kijken voor een kast, maar die zijn nog relatief duur.
Das wel een goed idee van stellinkasten ja,quote:Op zondag 12 januari 2025 18:21 schreef Ama het volgende:
Maar mooie vitrinekasten (voor LEGO) zijn wel prijzig ja. Heb wel eens zitten kijken. Maar ziet er wel clean uit allemaal in een vitrine.
@LeonardoDaVinciquote:
Ik heb de ijsvogel en het vogelhuisje, beide zijn erg mooi geworden, ook het boeket rozen is erg aan te bevelenquote:Op donderdag 16 januari 2025 14:05 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat zijn jullie favoriete sets onder de pak hem en beet 50 euro?
Tienermeisjes kunnen dit niet betalen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:33 schreef FlyingFish het volgende:
Daar zijn ze wel erg laat mee, alle tienermeisjes die dat leuk vonden zijn dat al lang en breed ontgroeid.
Ik vind hem wel geinig alleen heb ik ook weer niet oneindig veel plek dus ik weet het nog niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Tienermeisjes kunnen dit niet betalen.Ze mikken hiermee op mensen die inmiddels meer te besteden hebben, en uit nostalgie zoiets zouden willen aanschaffen.
net als die lotr set: mooie voor de fan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:25 schreef Ama het volgende:
Het duurt nog even en er is er ook nog geen officiële foto maar rond Black Friday dit jaar komt er een Star Trek set uit van de USS Enterprise D. Prijs nog niet bekend, 3600 stukjes en 9 poppetjes.
(Zelf heb ik niks met Star Trek maar dacht deel het toch even.)
Ja eens maar voor de fan is het wel leuk dat er een keer iets van Star Trek komt in plaats van alleen maar Star Wars.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:25 schreef mschol het volgende:
[..]
net als die lotr set: mooie voor de fan waarschijnlijk.
zelf koop ik em niet
Ben ook geen lotr fan maar heb hem wel gekocht omdat ik het 1 vd vetste builds vind.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:25 schreef mschol het volgende:
[..]
net als die lotr set: mooie voor de fan waarschijnlijk.
zelf koop ik em niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 04-02-2025 08:57:42 ]Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
nice, welk setje staat daar in de hoek verlicht te zijn?quote:Op zondag 19 januari 2025 20:42 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Batman Tumbler!
Harry Potter kasteel volgens mijquote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:55 schreef mschol het volgende:
[..]
nice, welk setje staat daar in de hoek verlicht te zijn?
https://www.lego.com/nl-n(...)le-and-grounds-76419quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:09 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Harry Potter kasteel volgens mij
Series 4 is vrij matig imo, series 5 (Thieves of Tortuga en Transylvania) en series 6 (Sequoia) zijn daarentegen wel erg tof.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd, nig iemand die op een bepaalde bricklink series 4 set zit te azen? Die gaan komende week in de verkoop.
Zelf wordt ik er niet heel enthousiast van dus sla over (denk ik).
wild west treinquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd, nig iemand die op een bepaalde bricklink series 4 set zit te azen? Die gaan komende week in de verkoop.
Zelf wordt ik er niet heel enthousiast van dus sla over (denk ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |