huhquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:09 schreef exode het volgende:
Ik krijg de kriebels van Lego in de wasmachine maar als het een bloempot in gaat .
mooi modelletjequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:12 schreef Thaddeus het volgende:
Ik heb verder alleen als kind ervaring met LEGO. Deze heb ik nu van m’n vrouw gekregen omdat ik geopereerd ben en even thuis moet blijven:
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
https://www.rebrickable.com/quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
Hopelijk vinden jullie de OP zo goed. Mochten er nog nieuwe handige linkjes zijn voor LEGO die missen dan hoor ik het wel.
Thanks ik ga dat straks eventjes op de laptop fixen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:18 schreef mschol het volgende:
[..]
https://www.rebrickable.com/
- Site voor alternatieve builds voor 1 of meerdere modellen
https://www.brickowl.com/
- net als bricklink een marktplaats voor lego, maar deze is geheel onafhankelijk
Ik ben te voorzichtig met Lego, echt niet dat het de wasmachine in gaat. Het wordt ook afgeraden. Maar Lego wat gebruikt wordt om in een bloempot te gaan, is denk ik niet te vergelijken met hoe ik Lego behandel.quote:
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:01 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben te voorzichtig met Lego, echt niet dat het de wasmachine in gaat. Het wordt ook afgeraden. Maar Lego wat gebruikt wordt om in een bloempot te gaan, is denk ik niet te vergelijken met hoe ik Lego behandel.
Geen verwijt, ik ben vast te voorzichtig/zeikerig met Lego.
Daar wordt het toch niet vies van?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?
Wat geeft LEGO zelf al reden dan dat het niet in de wasmachine kan? Stickers etc kan ik me voorstellen, maar op lage temperatuur/in een waszak kan ik geen nadeel bedenken?
Als je bang bent voor schade aan de wasmachine, kun je gewoon naar zo'n tankstation waar ze wasmachines hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:21 schreef exode het volgende:
[..]
Daar wordt het toch niet vies van?
Maar dit dus inzake wasmachine:
Je leest er genoeg verhalen op het internet dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.
Door de hoge temperaturen kunnen ze vervormen.
Door het schuren kunnen ze behoorlijk krassen.
De meeste wasmiddelen zijn erg vet, dit hecht aan de steentjes.
Waspoeder schuurt en beschadigt de steentjes.
Prints kunnen vervagen en stickers laten los.
Kleine onderdelen kunnen de trommel, doorkijkruit of zelfs het rubber beschadigen.
Bij grote pech kan de wasmachine defect raken door de LEGO steentjes.
Nogmaals dank! We hebben redelijk wat gratis alternatieven gevonden voor sets die mijn zoon heeft. Hij is helemaal blijquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ja die bestaan, moet ik even gaan zoeken welke ik ooit gezien heb
-edit- gevonden:
https://rebrickable.com/
Dan koop je er twee? Set is daar op voorbereid. Ik heb m staan, erg leuk om te bouwen die.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:02 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik wil al heel lang die Pyramide bouwen, maar ik kan me er niet overheen zetten dat je maar een halve piramide krijgt.
Dit gaat idd over van die losse opvulsteentjes. Zit ook in een put bij de set die ik nu maak, vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik gok dat dit ging om de lego-bloempot waarin losse legosteentjes gebruikt worden als vullen van de pot? Dus dat hoort zo/is volgens de gebruiksaanwijzing?
Wat geeft LEGO zelf al reden dan dat het niet in de wasmachine kan? Stickers etc kan ik me voorstellen, maar op lage temperatuur/in een waszak kan ik geen nadeel bedenken?
Het gaat om stof etc op de losse stukjes (zoals Ama hierboven ook al zegt)quote:
Ik zie vooral nadelen die je kan ondervangen door goed na te denken hoe en wat je wast; lage temperatuur, goede waszak, geen steentjes met stickers/prints, geen wasmiddel bv.quote:Maar dit dus inzake wasmachine:
Je leest er genoeg verhalen op het dat LEGO wassen in de wasmachine of vaatwasser meer dan prima is. Maar dit is niet het geval. Ja, het is snel en effectief, maar lang niet zonder gevaren voor de wasmachine en de kwaliteit van de steentjes. Zelfs als je ze wast in een waszak, kan het voor problemen zorgen. Hieronder een aantal redenen waarom je ze niet in de vaatwasser/wasmachine moet stoppen.
Door de hoge temperaturen kunnen ze vervormen.
Door het schuren kunnen ze behoorlijk krassen.
De meeste wasmiddelen zijn erg vet, dit hecht aan de steentjes.
Waspoeder schuurt en beschadigt de steentjes.
Prints kunnen vervagen en stickers laten los.
Kleine onderdelen kunnen de trommel, doorkijkruit of zelfs het rubber beschadigen.
Bij grote pech kan de wasmachine defect raken door de LEGO steentjes.
De tekst komt van Lego zelf.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het gaat om stof etc op de losse stukjes (zoals Ama hierboven ook al zegt)
[..]
Ik zie vooral nadelen die je kan ondervangen door goed na te denken hoe en wat je wast; lage temperatuur, goede waszak, geen steentjes met stickers/prints, geen wasmiddel bv.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wij zijn de afgelopen jaren geweest dit jaar gaan we niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:00 schreef cherrycoke het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Lego World volgende week?
het klinkt als een klus waar ik niet aan wil beginnenquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn de afgelopen jaren geweest dit jaar gaan we niet.
Veel plezier alvast!
Ik ben druk bezig al onze Lego sets te registreren bij Lego Insiders, dat is best wat werk.
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan koop je er twee? Set is daar op voorbereid. Ik heb m staan, erg leuk om te bouwen die.
Ik ken iemand die daar altijd staat met een heel bouwwerk maar hij zei dat het voor volwassenen niet mega bijzonder is allemaal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:00 schreef cherrycoke het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Lego World volgende week?
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk )quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ken iemand die daar altijd staat met een heel bouwwerk maar hij zei dat het voor volwassenen niet mega bijzonder is allemaal.
Misschien neem ik volgend jaar wel een kijkje. Ben ook nog maar paar maanden bezig met LEGO.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk )
ik ben er 1x geweest en de korting viel mij vies tegen.. vaak was de lokale intertoys even duurquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe ze gigantische constructies in elkaar hebben gezet, (de korting winkel is ook leuk )
Ik hoop dat nu LEGO ook steeds meer en meer voor volwassenen is (met al die grote moeilijke sets enz) dat ze zich daar hopelijk ook wat meer op gaan richten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:31 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben er 1x geweest en de korting viel mij vies tegen.. vaak was de lokale intertoys even duur
goed, dat is flink wat jaren terug maar heb niet het idee dat het veel beter is geworden
En het is echt afgeladen. Zo ontzettend druk. Doorsparen voor Lego Housequote:Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef Ynske het volgende:
Zou de wel willen maar vind t niet te betalen eerlijk gezegd om met het gezin heen te gaan
Wat levert dat op?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:25 schreef exode het volgende:
Ik ben druk bezig al onze Lego sets te registreren bij Lego Insiders, dat is best wat werk.
20 insiders punten per set. Niet veel, maar als je het bijhoudt en niet zoals mij al je sets in 1x registreert kost het nauwelijks tijd.quote:
Vroeger was Legoworld veel meer op volwassenen gericht. Toen ze nog in Assen zaten. Toendertijd was 80% bouwwerken van AFOLs, 10% winkels waar je ook bijzondere onderdelen kon kopen en 10% Lego stand en bouwhoeken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoop dat nu LEGO ook steeds meer en meer voor volwassenen is (met al die grote moeilijke sets enz) dat ze zich daar hopelijk ook wat meer op gaan richten.
maar dat zijn pas sets vanaf vrij recent toch?quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:26 schreef exode het volgende:
[..]
20 insiders punten per set. Niet veel, maar als je het bijhoudt en niet zoals mij al je sets in 1x registreert kost het nauwelijks tijd.
Sets vanaf 2018 volgens mij. Je moet een QR code hebben, staat op de doos of in het boekje.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:26 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat zijn pas sets vanaf vrij recent toch?
Oh jammer maar dit bevestigt inderdaad wel wat die persoon ook zei.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vroeger was Legoworld veel meer op volwassenen gericht. Toen ze nog in Assen zaten. Toendertijd was 80% bouwwerken van AFOLs, 10% winkels waar je ook bijzondere onderdelen kon kopen en 10% Lego stand en bouwhoeken.
Vorig jaar was 90% bouwhoeken en legostands waar je sets kan zien, 9% attracties en 1% in een hoek weggestopt een plek waar je AFOL mocs kon bekijken. Dus nee, voor een volwassenen niet de moeite waard. Voor kinderen wel lollig want ze kunnen overal bouwen met oneindig veel blokjes.
oh dat zijn bij mij nog wel wat sets, deels ook die nog nooit geopend zijnquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:46 schreef exode het volgende:
[..]
Sets vanaf 2018 volgens mij. Je moet een QR code hebben, staat op de doos of in het boekje.
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:51 schreef mschol het volgende:
[..]
oh dat zijn bij mij nog wel wat sets, deels ook die nog nooit geopend zijn
Hier veel te veel :/quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen.
heel conservatief geschat:quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Doe eens een gokje hoeveel dichte sets jij nog hebt liggen.
Verveelt geen seconde.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.
Ik heb m in de boekenkast tegen de achterkant staan. Komt erg mooi uit zo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:08 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet vervelen dat het telkens dezelfde kleur is? Ik wil hem niet twee keer bouwen, omdat de voorkant dan ook twee keer hetzelfde is. Dat vind ik niet zo mooi.
Ben nu wel nieuwsgierig welke jullie bedoelen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb m in de boekenkast tegen de achterkant staan. Komt erg mooi uit zo.
Twee keer dezelfde set vond ik ook onzin namelijk
https://www.intertoys.nl/(...)mide-van-gizeh-21058 die verwacht ikquote:Op zondag 20 oktober 2024 21:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben nu wel nieuwsgierig welke jullie bedoelen.
Ik zal morgen ofzo eens kijken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:05 schreef TLC het volgende:
Hmm ik heb toch Lego sets waar geen qr code te bekennen is voor de insiders punten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |