Ik zie een duidelijk verschil bij bijvoorbeeld de 2x2 blokjes tussen oud en nieuwe kleur. Ik heb echt niet alles op kleur gesorteerd, maar de bouwblokken enzo welquote:Op dinsdag 29 juli 2025 12:04 schreef bleiblei het volgende:
Is er een verschil tussen een oud en een nieuwe geel? Ik dacht dat je alleen in de grijstinten een oude en een nieuwe kleur hebt.
Of bedoel je bright yellow vs. cool yellow?
Ik vind sorteren sowieso lastig met lego. Op bloktype leidt tot oneindig aantal bakjes en is eigenlijk alleen handig als je een Atmoz-achtig systeem hebt in de ruimte waar je bouwt.
Op kleur maakt zoeken naar een specifiek blokje weer veel moeilijker.
Nee, bright yellow is het klassieke minifighoofd-geel. Cool yellow is het lichter geel wat bijv. In de fiat500 zat.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 12:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zie een duidelijk verschil bij bijvoorbeeld de 2x2 blokjes tussen oud en nieuwe kleur. Ik heb echt niet alles op kleur gesorteerd, maar de bouwblokken enzo welHet zou best kunnen dat het tegenwoordig cool yellow heet
Ik heb m ook gekocht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 00:01 schreef TLC het volgende:
Bush Plane met werkende propellerook het doosje is weer prachtig met de Afrikaanse savanne en de kudde zebra's op de achtergrond
![]()
[ afbeelding ]
https://www.manners.nl/gr(...)tar-wars-death-star/quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:48 schreef Ama het volgende:
Geruchten gaan dus dat er een Death Star set komt (van Star Wars) met 9023 steentjes. Koekoek.
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/125146
Dat staat toch ook gewoon in mijn linkje?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.manners.nl/gr(...)tar-wars-death-star/
Goede keus, ik vind em ook een mooie aanwinst in mijn Lego collectiequote:
De Titanic heeft meer stenen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.manners.nl/gr(...)tar-wars-death-star/
Colosseum en Eiffeltoren ook. Ze zullen wel Lego Star Wars bedoelen oid.quote:
Ik heb slechts een of twee keer gehad dat ik een onderdeel miste, maar toen kon ik het makkelijk via de site aanvragen. Is het probleem dat het onderdeeltje niet op de lijst staat of pas bij het aanvragen zelf?quote:Ik mis trouwens 1 blokje, maar de site van Lego, geeft een error als ik 'm aanvraag, al een paar keer geprobeerd, meer mensen die daar last van hebben?
Slakkenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is vandaag aangekomen.
Denk dat @Ama deze ook wel graag wil hebbenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is vandaag aangekomen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat @:Ama deze ook wel graag wil hebben
Er gebeurde iets dat niet zo super was. Probeer het later opnieuw.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:25 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis trouwens 1 blokje, maar de site van Lego, geeft een error als ik 'm aanvraag, al een paar keer geprobeerd, meer mensen die daar last van hebben?
Netjes (en snel dus!) een mailtje terug. Na wat pielen is het gelukt. Lampje brandt nu ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:01 schreef Troel het volgende:
Ik ben vandaag eindelijk begonnen aan de Pixo jr. Met een lichtset van brickbling. Dat doe ik dus niet nog een keer. Heb meteen een mailtje gestuurd dat het setje niet is wat het zou moeten zijn. De 'bulb' moet los zitten omdat je daar nog wat mee doet, maar zit bij mij al vast op de ring en ik krijg het met geen mogelijkheid los. En bij het testen vooraf deed het licht niets. Tja, dan kan ik net zo goed het lampje neerzetten zonder lampjes
Hoe dan ook: het sorteren is voor nu klaar dus ik mag gaan bouwen van mijzelf. Zolang ik dat met links doe gaat het redelijk (vooral omdat ik rechts ben). Moet wel elke keer tegen mijzelf zeggen dat het links moet, want de standaard is wel echt rechts (en dat doet simpelweg pijn).
Het 'missende blokjes afhandel'-mannetje zal wel met vakantie zijn, ik probeer het over een tijdje nog wel een keerquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Er gebeurde iets dat niet zo super was. Probeer het later opnieuw.
Ja, ik herken het!
Ik heb stiekem een beetje hoop dat ik hem over een maandje voor mijn verjaardag krijg van een vriend.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:40 schreef Sarabi het volgende:
Die krans ga ik denk ik ook bestellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Heb je het al met een andere browser geprobeerd? Recent heb ik 2 keer missende steentjes aangevraagd. Via Firefox krijg ik steeds dezelfde melding als jij, maar via Edge lukte het wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het 'missende blokjes afhandel'-mannetje zal wel met vakantie zijn, ik probeer het over een tijdje nog wel een keer
Yes, meerdere firefox varianten en chrome. oh en zelfs Safari nog.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:54 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Heb je het al met een andere browser geprobeerd? Recent heb ik 2 keer missende steentjes aangevraagd. Via Firefox krijg ik steeds dezelfde melding als jij, maar via Edge lukte het wel.
Ja had bijna het zelfde. Alleen dan werkte het niet met Brave. En wel met Edgequote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:54 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Heb je het al met een andere browser geprobeerd? Recent heb ik 2 keer missende steentjes aangevraagd. Via Firefox krijg ik steeds dezelfde melding als jij, maar via Edge lukte het wel.
Ik ga er binnenkort nog wel even mee stoeien. Kan ook een plug-in zijn wellichtquote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja had bijna het zelfde. Alleen dan werkte het niet met Brave. En wel met Edge
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:15 schreef exode het volgende:
Lego heeft vandaag een Willy Wonka set aangekondigd, erg leuk!
https://www.lego.com/nl-n(...)colate-factory-21360
Wij zijn nu in Billund en wat een prijzen voor de sets. We wisten het al maar toch schrikken. Zo 15% duurder dan in Nederland.
Vandaag meegedaan als test gezin met de Lego Masters Academy in Lego House, heel leuk! We deden level 2, je maakt dan een poppetje zoals ze in Miniland Legoland staan. Level 3 leren ze je rond bouwen (ik begreep een sneeuwbal) en level 4 is nog in ontwikkeling die zal alleen voor volwassenen zijn. De expert versie.
Ik hoopte de Lego House boom te kunnen scoren in de winkel omdat ze die af en toe in de winkel zetten ook al is deze al uit de handel, maar helaas.
Bij ons ook niet maar daar bouwen we wel omheenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:02 schreef mschol het volgende:
opzich leuk dat willy wonka setje.. maar zou nergens bij passen voor mij
dat moet waarschijnlijk het fluorescent geel van de britse wagens ofzo voorstellenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:22 schreef Da hopman het volgende:
Had van iemand voor de gein deze gekregen. Was erg verbaasd over de lelijke kleur geel in de politiewagen.
[ afbeelding ]
Sinds ik gezien heb hoeveel euro aan dozen ik bij het oud papier heb gezet (o.a. café corner en grand carrousel) bewaar ik zequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:32 schreef summer2bird het volgende:
Hey, wat doen jullie eigenlijk met de dozen? Is het wat waard om ze te bewaren ofzo?
En weten jullie of er een app of website is die je kan vertellen wat je nog meer kan bouwen nadat je een grote set uit elkaar hebt gehaald? Zit erover te denken om een bepaalde set te ontmantelen en er iets anders van te bouwen
Ik gebruik voor zoonlief Rebrickable https://rebrickable.com/quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:32 schreef summer2bird het volgende:
En weten jullie of er een app of website is die je kan vertellen wat je nog meer kan bouwen nadat je een grote set uit elkaar hebt gehaald? Zit erover te denken om een bepaalde set te ontmantelen en er iets anders van te bouwen
https://www.footyheadline(...)ase.html?4ZfeC=uqo5Nquote:Collaboration: Nike and Lego are partnering to release special-edition Mercurial football boots in summer 2026, marking their first collaboration on soccer cleats.
Product Details: The Nike x Lego Mercurial soccer cleats will be available only in junior sizes, with two colorways expected to feature bright designs.
Release Date: The Nike x Lego Mercurial soccer cleats will be available from around June 2026.
Nike will release special-edition Mercurial boots in cooperation with Lego in summer 2026. It is the first time that the two brands have worked together on football boots.
The Nike x Lego Mercurial soccer boots will be available only in junior sizes. We have no info on the exact look yet, but there will be two colorways, and we expect bright looks.
Nike and Lego already teamed up in 2025, releasing a range of Air Max sneakers that drew mixed reactions, with many fans calling them a miss.
The Nike x Lego Mercurial soccer cleats will be available from around June 2026.
Do you like the idea of Nike x Lego Mercurials? Let us know in the comments below.
40 euro, valt nog meequote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:32 schreef Ama het volgende:
Ik wil deze dus echt zo graag:
[ afbeelding ]
En ergens in de komende paar maanden zal deze worden bezorgd:
[ afbeelding ]
Zodat je ooit meer krijgt bij verkopen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sinds ik gezien heb hoeveel euro aan dozen ik bij het oud papier heb gezet (o.a. café corner en grand carrousel) bewaar ik ze.
Maar... alleen van grote exclusieve sets. Rest gaat gewoon weg.
Alleen van de duurdere sets eigenlijk. De setjes die 50 euro zijn enz bewaar ik de dozen niet van, heb ook niet de intentie om dat ooit te verkopen en heb ook echt geen ruimte om alles te bewaren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:32 schreef summer2bird het volgende:
Hey, wat doen jullie eigenlijk met de dozen? Is het wat waard om ze te bewaren ofzo?
Gewoon altijd?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:18 schreef Sarabi het volgende:
De Halloweenkrans is binnenmeteen ook maar de zwarte dahlia van Wednesday en Altaar van de doden meebesteld.
Eens nadenken hoe ik deze in combinatie met Nightmare before christmas een mooie plekje in huis kan geven deze herfst.
Ik heb in mijn leven nog maar 1 keer een set verkocht. Dus dat kan niet uit. Maar het fascinerende is dat de doos alleen al gauw 50 dollar oplevert. Maar goed, misschien ga ik de dozen die op zolder liggen wel gebruiken als behang op mijn mancavequote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Zodat je ooit meer krijgt bij verkopen?
Volgens mij wél echt LEGO hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:10 schreef Ama het volgende:
Niet echt LEGO maar ik krijg vanavond deze opbergbox van een vriend cadeau.Ik zag hem vorig weekend op de LEGO site en gaf aan dat ik die graag wil kopen als hij weer ging bestellen.
![]()
Ik ben gek op roze (kleur van mijn naam verklapt het wel een beetje hehe) dus dit ding schreeuwde echt mijn naam toen ik het zag.Maar ik heb de laatste tijd ook veel pech gehad dus hij wou mij opvrolijken, wel heel lief van hem.
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-n(...)-storage-box-5009342
Die is gaaf!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:10 schreef Ama het volgende:
Niet echt LEGO maar ik krijg vanavond deze opbergbox van een vriend cadeau.Ik zag hem vorig weekend op de LEGO site en gaf aan dat ik die graag wil kopen als hij weer ging bestellen.
![]()
Ik ben gek op roze (kleur van mijn naam verklapt het wel een beetje hehe) dus dit ding schreeuwde echt mijn naam toen ik het zag.Maar ik heb de laatste tijd ook veel pech gehad dus hij wou mij opvrolijken, wel heel lief van hem.
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-n(...)-storage-box-5009342
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Die is gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Your beauty never ever scared me.
Die tijd is allang voorbij voor nieuwe sets.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Zodat je ooit meer krijgt bij verkopen?
Dat wordt gegarandeerd een mooi investering-setquote:Op maandag 1 september 2025 16:59 schreef Ama het volgende:
https://www.bricktastic.n(...)rbread-at-at-walker/ deze vind ik geinig.Misschien dat ik hem wel koop maar ik weet nog niet of ik hem snel in elkaar ga zetten.
Haha ik heb ook voor het eerst zoiets van misschien blijft deze dan wel in de doos ja.quote:Op maandag 1 september 2025 18:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat wordt gegarandeerd een mooi investering-set. StarWars, kerst (dus kort in de handel), super tof én een speciale Darth Vader.
Ik ga voor 2 van die. 1 om te bouwen en 1 om te bewaren (wat ik dus echt nog nooit heb gedaan).
alweerquote:Op maandag 1 september 2025 18:07 schreef bleiblei het volgende:
Whoah, en deze!
[ afbeelding ]
https://www.bricktastic.n(...)ed-santa-minifigure/
De Christmas Village set dit jaar schijnt een trein te worden trouwens.
Nummer 3 zou dat worden...quote:
Denk wel dat ik iemand blij maak met dat nieuws.quote:Op maandag 1 september 2025 18:07 schreef bleiblei het volgende:
Whoah, en deze!
[ afbeelding ]
https://www.bricktastic.n(...)ed-santa-minifigure/
De Christmas Village set dit jaar schijnt een trein te worden trouwens.
Rubber elastiekjes om de wielen en er is een periode geweest (of nog steeds?) Dat de rails kleine karteltjes hadden. Dan heeft ie meer grip. En natuurlijk niet te lange zware treinen en niet te stijl omhoog.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:37 schreef Troel het volgende:
Ik heb inmiddels mijn nieuwe lichtblauw binnen.
Volgende stap voor nu is kijken of ik de trein ook in hoogte kan laten stijgen en dalen, want mijn tafel staat vol en helaas is er niet een aparte ruimte in dit huis waar ik een hele legostad neer kan zetten én de trein in ieder geval rondjes kan rijden. Dus gisteren met zoonlief al gekeken wat en hoe en de komende tijd nog maar verder experimenteren. Ervaringen hoor ik graag!
Nee, geen kleine karteltjes hier. De gebruikte trein is niet heel lang of zwaar, de elastiekjes is inderdaad wel een goede. We hebben nu al goede ervaringen met 1 blokje per rail omhoog (maar dat is dus een enkele trein, zonder wagons).quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rubber elastiekjes om de wielen en er is een periode geweest (of nog steeds?) Dat de rails kleine karteltjes hadden. Dan heeft ie meer grip. En natuurlijk niet te lange zware treinen en niet te stijl omhoog.
ik wacht geewoon nog even met kopen, is er vast weer een nieuwe batchquote:Op dinsdag 2 september 2025 15:20 schreef Troel het volgende:
Tudorcorner is wel echt heel gaaf om te bouwen. Check wel even voor het bouwen de kleur van de lichtblauwe steentjes
Ligt eraan hoe lang je wacht. Ik had hem ook pas net gekocht natuurlijkquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wacht geewoon nog even met kopen, is er vast weer een nieuwe batch
Oh dat wist ik niet hahaquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:29 schreef Ama het volgende:
@:summer2bird Daar is een apart topic voor.Misschien moet dat ook even in de OP.
HOB / Het enige neppe LEGO-topic: BlueBrixx, Mould King, etcquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet haha
Heb je een linkje van dat andere topic?
quote:Op woensdag 3 september 2025 21:53 schreef marcb1974 het volgende:
De nieuwe Star Wars set:
[ afbeelding ]
(weet niet of ie al gepost was)
quote:Op maandag 1 september 2025 16:59 schreef Ama het volgende:
https://www.bricktastic.n(...)rbread-at-at-walker/ deze vind ik geinig.Misschien dat ik hem wel koop maar ik weet nog niet of ik hem snel in elkaar ga zetten.
Hier ook getwijfeld over Zweinsveld, als begin van mijn kerstdorp. Maar uiteindelijk toch besloten dat ik het net te eel geld vind voor wat het is. Wel overstag gegaan en mijn eerste Harry Potter set besteld: Zweinstein Iconen, die nu ook mooi was afgeprijsdquote:Op donderdag 4 september 2025 16:41 schreef exode het volgende:
Wat brengt Lego ineens veel leuke sets uit (die ik leuk vind).
Ons Kerstdorp gaat meer een metropole worden zo.
https://www.lego.com/nl-n(...)M-3631777-1513442-10
https://www.lego.com/nl-n(...)gerbread-house-40809
Wel balen dat 2 huizen in deze straat al eerder zijn uitgebracht en wij al gekocht hebben:
https://www.lego.com/nl-n(...)ectors-edition-76457
Iets te duur om er toch bij te kopen.
Die gaan wij ook bestellen maar dan voor onze zoon. Mooi afgeprijsd inderdaad.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:13 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Hier ook getwijfeld over Zweinsveld, als begin van mijn kerstdorp. Maar uiteindelijk toch besloten dat ik het net te eel geld vind voor wat het is. Wel overstag gegaan en mijn eerste Harry Potter set besteld: Zweinstein Iconen, die nu ook mooi was afgeprijsdhttps://www.lego.com/nl-n(...)ectors-edition-76391
Moet helaas nog wel geduld hebben tot eind van de maand
inprinciepe kan je het aan de blokjes zien, als je het via bricklink doet heb je sowieso echt spul (nep wordt daar niet getolereerd)quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:55 schreef Tink89 het volgende:
Ik kom effe binnenvallen... Ik zoek een lego dorpje. Viking of middeleeuws. Hoe weet ik nou bij een tweedehands set of die echt is en waar kan/moet ik zoeken?
welke sensor?quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:52 schreef Troel het volgende:
Ik heb een sensor van marktplaats gehaald die ik als het goed is in de trein kan stoppen zodat we die kunnen programmeren en dat ie stopt als ie een bepaalde kleur steen in de rails ziet. Ik hoop echt dat dat werkt
Maar vind het best wel jammer dat die dingen dus in december van de markt gingen en dat je dus bijna nergens kunt vinden.
aha, dat zal vast goed werken voor de treinen met een powered up systeem inderdaadquote:
het gaat inderdaad om de nieuwste treinquote:Op zondag 7 september 2025 09:29 schreef mschol het volgende:
[..]
aha, dat zal vast goed werken voor de treinen met een powered up systeem inderdaad
de treinen die ik heb zijn nog van de vorige generatie; dit daar inbouwen zal een stuk lastiger zijn
Als (big If) ik er ooit aan toekom, bouw ik misschien iets van een esp32 ofzo
quote:Vintage Sewing Machine wint LEGO Ideas Timeless Creations-wedstrijd en wordt echte set
nu wel hopen dat ze het ontwerp heel laten en niet afslachten omdat het bouw process niet aan de lego standaarden voldoet of ze het beter weten ofzoquote:Op maandag 8 september 2025 20:10 schreef Ama het volgende:
https://www.bricktastic.n(...)-en-wordt-echte-set/
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |