quote:Op maandag 20 januari 2025 22:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd hebben er absoluut ook gewoon meer mensen op Trump gestemd dan vorige keer. Terwijl men echt wel weet waar hij voorstaat. En blijkbaar is dat vanwege welke reden dan ook aantrekkelijker dan het alternatief.
In Nederland liepen VVD'ers ook gewoon over naar de PVV.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd hebben er absoluut ook gewoon meer mensen op Trump gestemd dan vorige keer. Terwijl men echt wel weet waar hij voorstaat. En blijkbaar is dat vanwege welke reden dan ook aantrekkelijker dan het alternatief.
quote:
quote:
Jullie mogen het zelf naar je eigen fantasie invullenquote:Op maandag 20 januari 2025 22:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
In Nederland? Waar de zon nooit meer schijnt.
Die 'reden' is dat Trump-stemmers gewoon zonder uitzondering vol-ko-men achterlijk zijn en geen functionerende hersencellen meer hebben. Je kan er geen enkele vorm van logica op los laten om hun acties en stemgedrag te verklaren, want die is er niet.quote:
Was je bij de opnames van Een buitengewoon gesprek?quote:Op maandag 20 januari 2025 22:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Vandaag begaf Youp van 't Hek zich in een straal van 5 meter van mijn persoon.
Nee, in de opnamestudio's waar vroeger ook Promenade werd opgenomen @Slobeendquote:Op maandag 20 januari 2025 22:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was je bij de opnames van Een buitengewoon gesprek?
Dit is ongetwijfeld het fenomeen Eagles88.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:59 schreef Slobeend het volgende:
Een of andere idioot heeft in het verleden een bepaalde manier van groeten gehanteerd en als je nu toevallig iets doet wat erop lijkt (en het is een vrij natuurlijke beweging dus niet iets wat je heel bewust moet doen) dan ben je een duivel, een monster, een engerd.
quote:Op maandag 20 januari 2025 22:59 schreef Slobeend het volgende:
Een of andere idioot heeft in het verleden een bepaalde manier van groeten gehanteerd en als je nu toevallig iets doet wat erop lijkt (en het is een vrij natuurlijke beweging dus niet iets wat je heel bewust moet doen) dan ben je een duivel, een monster, een engerd.
Het is hem zowaar niet eens.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is ongetwijfeld het fenomeen Eagles88.
Het is een hele rits aan redenen, ondermeer dat de twee alternatieven zijn; niet stemmen, en op de tegenstander stemmen.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die 'reden' is dat Trump-stemmers gewoon zonder uitzondering vol-ko-men achterlijk zijn en geen functionerende hersencellen meer hebben. Je kan er geen enkele vorm van logica op los laten om hun acties en stemgedrag te verklaren, want die is er niet.
Dit alles is trouwens ook het resultaat van een decennialange doelbewuste afbraak van het onderwijssysteem. Meer dan de helft van alle Amerikanen kan amper lezen, om maar eens wat te noemen.
Zelfs parallelen is nog zacht uitgedrukt. Dit is een situatie die, terwijl men volledig bekend is met het hoe en wat van de nazi's, een situatie creëert waarin exact hetzelfde kan gebeuren. Waarschijnlijk wordt het geen genocide, maar het democratische vangnet om dat te voorkomen is in ieder geval afwezig.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:11 schreef Faraday01 het volgende:
Als je hoort wat er allemaal geroepen wordt vandaag, kun je niet anders dan constateren dat het dichter aan schurkt tegen kleptocratie en oligarchie dan met een liberale democratie te maken heeft en zelfs parallellen kent met een duistere periode vanaf net voor de laatste wereldoorlog
We zorgen gewoon voor genocides die ver van ons bed plaatsvinden, al dan niet door het opheffen van digitale vangnetten. Dan hebben de NIMBY-figuren daar geen last van.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zelfs parallelen is nog zacht uitgedrukt. Dit is een situatie die, terwijl men volledig bekend is met het hoe en wat van de nazi's, een situatie creëert waarin exact hetzelfde kan gebeuren. Waarschijnlijk wordt het geen genocide, maar het democratische vangnet om dat te voorkomen is in ieder geval afwezig.
We lopen ongeveer 8 jaar voor op het schema van de 20e eeuw. Al vraag ik me af wie deze keer de vrije wereld gaat verdedigen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:11 schreef Faraday01 het volgende:
Als je hoort wat er allemaal geroepen wordt vandaag, kun je niet anders dan constateren dat het dichter aan schurkt tegen kleptocratie en oligarchie dan met een liberale democratie te maken heeft en zelfs parallellen kent met een duistere periode vanaf net voor de laatste wereldoorlog
Spreek je zulke mensen ook wel eens?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:03 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Je komt daar nog eens mensen tegen. Een paar maanden terug ook fantast Coley Parry in levende lijve gezien.
Alex Pastoor heb ik nog wel een korte conversatie mee gehad op het Afkicken-kantoor zelf, en had ook een boodschap in zijn gesigneerde boekje voor me achtergelaten.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Spreek je zulke mensen ook wel eens?
Wie wil jij als volgende trainer van ons aller Feyenoord?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alex Pastoor is een vleesgeworden gele pot gel.
Net als afgelopen zomer sta ik nog steeds volledig achter Henrik Rydstrom. Maar na dit gefaalde buitenlandse experiment gaat fraudeur Te Kloese op safe spelen en een nietszeggende Nederlander aanstellen. Dit gaat helemaal mis.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wie wil jij als volgende trainer van ons aller Feyenoord?
Dan zou Te Kloese zijn hele scoutingstechniek voor de vorige aanstelling moeten laten varen. Daar geloof ik niet zo in.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Net als afgelopen zomer sta ik nog steeds volledig achter Henrik Rydstrom. Maar na dit gefaalde buitenlandse experiment gaat fraudeur Te Kloese op safe spelen en een nietszeggende Nederlander aanstellen. Dit gaat helemaal mis.
Ik geloof niet in Te Kloese, amigo.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:43 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dan zou Te Kloese zijn hele scoutingstechniek voor de vorige aanstelling moeten laten varen. Daar geloof ik niet zo in.
Ik geloof ook niet in Te Kloese, maar ik geloof nooit dat er een Nederlands vlaggetje uit de datascouting van Feyenoord komt rollen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik geloof niet in Te Kloese, amigo.
Ze schijnen in dat Praag zelfs in het stadion aanwezig geweest te zijn om te kijken hoe Priske met zijn assistenten omgaat, ze waren blijkbaar alleen even vergeten naar zijn manier van voetballen te kijken hahaha.
Als hij Priske ontslaat ligt zijn eigen hoofd ook op het hakblok. En het is een overlever pur sang, dat merk je aan alles. Die stelt doodleuk Gio aan want die kent de club en de stad. Is het publiek weer even een paar weken stil.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in Te Kloese, maar ik geloof nooit dat er een Nederlands vlaggetje uit de datascouting van Feyenoord komt rollen.
Na de schofterige transferzomer zou die dat eigenlijk nu al moeten liggen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als hij Priske ontslaat ligt zijn eigen hoofd ook op het hakblok. En het is een overlever pur sang, dat merk je aan alles. Die stelt doodleuk Gio aan want die kent de club en de stad. Is het publiek weer even een paar weken stil.
Ja, dit bedoel ik dus. Ze hebben alles bestudeerd, het is ze blijkbaar alleen niet opgevallen dat hij een totaal andere trainer is dan Slot en dat je door hem aan te stellen de lijn van de voorgaande jaren totaal loslaat. Het is echt de blunder van de eeuw dat Priske meteen alles van Slot overboord heeft gegooid, om na één slechte oefenwedstrijd weer terug te krabbelen. Daarna wist je eigenlijk ook al meteen dat dit gedoemd was om te mislukken.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
'Dus we hebben al een jaar lang behalve spelers ook trainers gescout', gaat Te Kloese verder. 'Dat gaat op dezelfde wijze. We doen aan data-scouting, aan video-scouting en we doen live-scouting. Die drie elementen staan centraal, en natuurlijk bij de ene wat meer dan bij de ander. Maar we zijn gedurende het seizoen bijvoorbeeld ook vier keer in Praag geweest, om Brian Priske tijdens een wedstrijd te observeren. Hoe hij met een vierde official omgaat, hoe het publiek op hem reageert, wat de wissels zijn, hoe hij met zijn assistent omgaat, etcetera. Zonder dat hij het wist, want anders krijg je geforceerd gedrag. Zo grondig gaan wij met zijn allen te werk en dat was bij de opvolging van Slot niet anders.'
Grondig incompetent zijn is misschien nog wel erger dan luiheidquote:Op maandag 20 januari 2025 23:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
'Dus we hebben al een jaar lang behalve spelers ook trainers gescout', gaat Te Kloese verder. 'Dat gaat op dezelfde wijze. We doen aan data-scouting, aan video-scouting en we doen live-scouting. Die drie elementen staan centraal, en natuurlijk bij de ene wat meer dan bij de ander. Maar we zijn gedurende het seizoen bijvoorbeeld ook vier keer in Praag geweest, om Brian Priske tijdens een wedstrijd te observeren. Hoe hij met een vierde official omgaat, hoe het publiek op hem reageert, wat de wissels zijn, hoe hij met zijn assistent omgaat, etcetera. Zonder dat hij het wist, want anders krijg je geforceerd gedrag. Zo grondig gaan wij met zijn allen te werk en dat was bij de opvolging van Slot niet anders.'
En de vorige. Gozert heeft Ivanusec op basis van een paar statistieken gehaald, het is hem alleen niet opgevallen dat hij ontzettend traag is, geen enkele versnelling heeft en volstrekt eenbenig is. Klein niveautje hoger dan Kroatië en al die beperkingen komen meteen aan het licht. Is dan een van je duurste transfers ooit, lekker gewerkt.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Na de schofterige transferzomer zou die dat eigenlijk nu al moeten liggen.
Priske hanteert natuurlijk ook een andere manier van drukzetten, en dat soort ongein. Je ziet het aan de cijfers van Timber qua tackelen in de laatste derde van het veld.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dit bedoel ik dus. Ze hebben alles bestudeerd, het is ze blijkbaar alleen niet opgevallen dat hij een totaal andere trainer is dan Slot en dat je door hem aan te stellen de lijn van de voorgaande jaren totaal loslaat. Het is echt de blunder van de eeuw dat Priske meteen alles van Slot overboord heeft gegooid, om na één slechte oefenwedstrijd weer terug te krabbelen. Daarna wist je eigenlijk ook al meteen dat dit gedoemd was om te mislukken.
Als we toch bezig zijn met hete takes: ik zie niet in hoe Timber ooit op een hoger niveau gaat uitblinken. Hij probeert altijd overal doorheen te bulldozeren, als hij topfit is lukt dat in de Eredivisie wel, daarbuiten lijkt me dat toch lastiger. En nu hij bijna niet fit is geweest lukt het in de Eredivisie ook niet meer. Voor hem zou het helemaal niet slecht zijn om bij Feyenoord te blijven hangen.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Over het verval van Timber kun je sowieso boeken volschrijven. Hoe die van een dominante middenvelder in een poesje is getransformeerd, jongens toch.
Wel lekker makkelijk. Ze zijn gek, er zijn geen problemen. Het licht aan hunnie, niet aan ons.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die 'reden' is dat Trump-stemmers gewoon zonder uitzondering vol-ko-men achterlijk zijn en geen functionerende hersencellen meer hebben. Je kan er geen enkele vorm van logica op los laten om hun acties en stemgedrag te verklaren, want die is er niet.
Dit alles is trouwens ook het resultaat van een decennialange doelbewuste afbraak van het onderwijssysteem. Meer dan de helft van alle Amerikanen kan amper lezen, om maar eens wat te noemen.
Ik zeg helemaal nergens dat er geen problemen zijn. Integendeel, we hebben met zijn allen een gigantisch probleem.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk. Ze zijn gek, er zijn geen problemen. Het licht aan hunnie, niet aan ons.
Daarmee ontsla je iedereen aan dd andere kant van het spectrum wel heel makkelijk om niet te hoeven kijken naar wat er fout is gegaan/gaat.
NOS-goden normaliseren de Hitler-groet alweer direct.quote:Ophef over handgebaar Musk
Dit is wel een perfect voorbeeld van wat ik bedoel met het normaliseren en met de fluwelen handschoen behandelen van dat volk ja. Onze staatsomroep allen. Stukje kwaadaardig incompetente collaborateurs.quote:
Nou wat ik heb meegekregen van de Biden Administration (binnenlandse Amerikaanse politiek is toch niet goed te volgen als buitenstaander), was toch wel na Bush Jr. het slechtste in mijn leven. Israel de genocide laten plegen is een beetje van het niveau dat je je vierjarige zoontje een genocide laat plegen waar je bij staat om steeds te zeggen "ja hij heeft eigenlijk wel gelijk, maar hij pakt het wel iets te hard aan, foei!"quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal nergens dat er geen problemen zijn. Integendeel, we hebben met zijn allen een gigantisch probleem.
Maar als je anno 2025 nog op Trump stemt(of op Wilders, Le Pen, of welke fascist dan ook) ben je gewoon voor altijd af en ben je inderdaad knettergek. Het moet maar eens afgelopen zijn met het normaliseren en met de fluwelen handschoen aanpakken van dat soort volk. Noem het beestje bij zijn naam.
En het is opzich al wel vrij duidelijk wat er de afgelopen 50 jaar allemaal fout is gegaan. En dat gaat facistisch rechts natuurlijk niet oplossen. Er zijn al tal van mensen/organisaties geweest die goede oplossingen voor onze problemen van de daken schreeuwen. Maarja, dat achterlijke stemvolk leeft in een compleet andere realiteit waar feiten en logica niet bestaan. Gewoon weer lekker op de volgende populist stemmen, hiep hoi.
Het is vooral de zomer van 2023 die ons nekt, letterlijk geen enkele speler die toen gehaald is voegt nu iets toe. En er is best wat geld uitgegeven.quote:Op maandag 20 januari 2025 23:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Na de schofterige transferzomer zou die dat eigenlijk nu al moeten liggen.
Oorlogmisdadiger Bush Jr. was vooral een ontzettend domme en makkelijk beinvloedbare gek die enkel door nepotisme president is geworden.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou wat ik heb meegekregen van de Biden Administration (binnenlandse Amerikaanse politiek is toch niet goed te volgen als buitenstaander), was toch wel na Bush Jr. het slechtste in mijn leven. Israel de genocide laten plegen is een beetje van het niveau dat je je vierjarige zoontje een genocide laat plegen waar je bij staat om steeds te zeggen "ja hij heeft eigenlijk wel gelijk, maar hij pakt het wel iets te hard aan, foei!"
Wat betreft Israel heeft Biden het in mijn ogen het ook heel slecht gedaan maar toch denk ik niet dat dat grootste issue is voor de Amerikanen bij bepalen van hun stemkeuze. Misschien voor een deel van de moslims maar de rest zal het aan hun reet roesten lijkt me.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou wat ik heb meegekregen van de Biden Administration (binnenlandse Amerikaanse politiek is toch niet goed te volgen als buitenstaander), was toch wel na Bush Jr. het slechtste in mijn leven. Israel de genocide laten plegen is een beetje van het niveau dat je je vierjarige zoontje een genocide laat plegen waar je bij staat om steeds te zeggen "ja hij heeft eigenlijk wel gelijk, maar hij pakt het wel iets te hard aan, foei!"
Het als afleiding daarvan een cultuuroorlog maken in plaats van een klasse oorlog is ook slim geweest. Het ‘woke’ is in Amerika ook wel doorgeslagen (en bovendien extreem commercieel) omdat dat land geen enkele nuance kent dus het is direct alles of niets, maar op die manier is het beeld van een linkse elite die alles bepaalt en censureert snel gevormd.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat betreft Israel heeft Biden het in mijn ogen het ook heel slecht gedaan maar toch denk ik niet dat dat grootste issue is voor de Amerikanen bij bepalen van hun stemkeuze. Misschien voor een deel van de moslims maar de rest zal het aan hun reet roesten lijkt me.
Economie zou grootste factor zijn bij bepalen van stemkeuze. Biden heeft toch best veel last gehad van inflatie; gemiddelde kiezer is te dom om te zien waar die inflatie vandaan komt en wat de maatregelen daaraan doen.
Die juichen de verhoogde tariffs toe, niet beseffende dat de kans dan groot is dat je alsnog meer moet gaan betalen als consument zijnde. Amerikaanse artikelen zullen waarschijnlijk al duurder zijn en blijven en misschien zelfs stijgen qua prijs, want minder concurrentiequote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat betreft Israel heeft Biden het in mijn ogen het ook heel slecht gedaan maar toch denk ik niet dat dat grootste issue is voor de Amerikanen bij bepalen van hun stemkeuze. Misschien voor een deel van de moslims maar de rest zal het aan hun reet roesten lijkt me.
Economie zou grootste factor zijn bij bepalen van stemkeuze. Biden heeft toch best veel last gehad van inflatie; gemiddelde kiezer is te dom om te zien waar die inflatie vandaan komt en wat de maatregelen daaraan doen.
Er zit geen enkele logica in de hoofden van de Trump stemmer. Ze zijn gewoon tegen woke en voor iemand die de culturele elite een lesje wil lezen. Inflatie was een handige stok om mee te slaan in de campagne, maar als Trump die verder aanjaagt hoor je diezelfde mensen niet klagen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Die juichen de verhoogde tariffs toe, niet beseffende dat de kans dan groot is dat je alsnog meer moet gaan betalen als consument zijnde. Amerikaanse artikelen zullen waarschijnlijk al duurder zijn en blijven en misschien zelfs stijgen qua prijs, want minder concurrentie
Je moet mijn post iets anders lezen. Ik beoordeel de Biden Administration aan de hand van kwesties die ik kan beoordelen en zie daarin dat het absolute frapdrollen zijn, schadelijker dan Trump. Dan durf ik niet uit te sluiten dat ze op andere gebieden (die ik niet kan beoordelen) ook absolute flapdrollen zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe vaak gaat dit punt nog gerecycled worden?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zit geen enkele logica in de hoofden van de Trump stemmer. Ze zijn gewoon tegen woke en voor iemand die de culturele elite een lesje wil lezen. Inflatie was een handige stok om mee te slaan in de campagne, maar als Trump die verder aanjaagt hoor je diezelfde mensen niet klagen.
Afgelopen weekend een prachtig stuk van Bas HeijneGod over het continue proberen te verklaren van de populariteit van extreem-rechts vanuit excuses. Dat is een misvatting: mensen willen dit gewoon.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-niet-meer-a4879936
Ik denk dat het voor veel (linkse) mensen gewoon heel lastig te accepteren is dat een groot deel van alle mensen oprecht kwaadaardig is en anderen letterlijk kapot wil zien gaan. Er zijn miljoenen mensen in Nederland die het liefst vandaag nog alle 'buutnlanders' een kogel zouden willen geven of het jammer vinden dat vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zit geen enkele logica in de hoofden van de Trump stemmer. Ze zijn gewoon tegen woke en voor iemand die de culturele elite een lesje wil lezen. Inflatie was een handige stok om mee te slaan in de campagne, maar als Trump die verder aanjaagt hoor je diezelfde mensen niet klagen.
Afgelopen weekend een prachtig stuk van Bas HeijneGod over het continue proberen te verklaren van de populariteit van extreem-rechts vanuit excuses. Dat is een misvatting: mensen willen dit gewoon.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-niet-meer-a4879936
Mensen die een coup wilden plegen gratie verlenen.quote:Gratie voor de Capitoolbestormers: Trump heeft gratie verleend aan ongeveer 1500 mensen die op 6 januari 2021 het Capitool bestormden. Dat komt neer op vrijwel iedereen die strafrechtelijk is vervolgd voor zijn rol bij de rellen. In veertien gevallen heeft hij de straf van de veroordeelden verkort. Daarbij lijkt het te gaan om mensen die veroordeeld werden voor het gebruiken van geweld tijdens de bestorming. In een toelichting noemde Trump de veroordeelden gijzelaars.
Mensen doden is op zich wel een Amerikaanse hobby, maar toch.quote:Vaker de doodstraf: Trump maakt de opschorting van de federale executies onder het presidentschap van Biden ongedaan. Verder krijgt het ministerie van Justitie de opdracht om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of als de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.
Alle fossiele bronnen tot de laatste druppel uitputten, zou ik persoonlijk schadelijk noemen. Niet dat het onder Biden direct goed ging, maar dit lijkt me objectief gezien schadelijker.quote:Het uitroepen van een energiecrisis: Trump heeft beloofd de prijzen voor energie en brandstof naar beneden te brengen en roept een nationale energiecrisis uit om die belofte waar te maken. In zijn inauguratiespeech die voorafging aan het ondertekenen van de decreten herhaalde hij de campagneslogan "drill baby drill", doelend op zijn plannen om meer olie en gas op te pompen.
Goed, de doelstellingen uit het klimaatakkoord van Parijs halen we toch nooit meer, het zou me zelfs verbazen als we onder de 3 graden opwarming gaan blijven, maar dat hele klimaatverdrag in de prullenbak gooien lijkt me alsnog tamelijk schadelijk.quote:Terugtrekking uit het Klimaatverdrag van Parijs: net als in zijn vorige termijn heeft Trump zich teruggetrokken uit het internationale klimaatverdrag. Hierin spraken landen af de opwarming van de aarde ruim onder de 2 graden Celsius te houden en het liefst onder de 1,5 graad. Hij zette ook zijn handtekening onder de brief die de VN op de hoogte moet stellen van het besluit.
Elektrische auto's zijn niet de oplossing, maar op een schaal van schadelijkheid geniet het toch nog net de voorkeur boven verbrandingsmotoren.quote:Geen steun voor elektrische auto's: Biden investeerde veel geld in de elektrische auto-industrie, onder andere door worstelende autofabrikanten te helpen over te schakelen op de productie van elektrische auto's. Trump draait dat terug "om de auto-industrie te redden".
Lijkt mij dus ook niet zo'n goede zet.quote:Trump zet terugtrekking WHO in gang: naast de terugtrekking uit het Klimaatverdrag van Parijs heeft Trump ook een decreet ondertekend waarmee de terugtrekking van de VS uit de Wereldgezondheidsorganisatie in gang wordt gezet. In 2020 trok de VS zich onder Trump ook al terug uit de WHO.
Hoppa, woke de deur uit! We weten natuurlijk allemaal waar dit op uit gaat draaien en ook dit zou je schadelijk kunnen noemen.quote:"Einde aan overheidscensuur": Trump zegt dat hij "alle vormen van overheidscensuur zal stoppen en vrijheid van meningsuiting terugbrengt naar Amerika". Dat doet hij naar eigen zeggen "na jaren van illegale en ongrondwettelijke pogingen van de overheid om vrijheid van meningsuiting te beperken."
Diversiteit en inclusie aan banden: in zijn speech beloofde Trump een einde te maken aan overheidsprogramma's voor diversiteit, gelijkheid en inclusie. Volgens hem wordt zijn regering "kleurenblind" en zullen verdiensten weer doorslaggevend zijn. Zo heeft hij een decreet ondertekend waarin staat dat de overheid slechts twee genders kent: man en vrouw.
De buitenlandse politiek van de VS is altijd schadelijk, wedstrijdje verpissen wie de meeste schade kan aanrichten. Goede aanzet van Trump.quote:Het Panamakanaal moet weer in Amerikaanse handen komen: het is nog niet in een decreet vervat, maar in zijn speech herhaalde Trump claims dat Panama te veel tolgeld vraagt voor de doorvaart en Amerikaanse schepen oneerlijk behandelt. "We nemen het terug." Maar alle schepen, ongeacht onder welke vlag ze varen, betalen dezelfde tarieven voor doorvaart door het kanaal. De Panamese president Mulino zei in een reactie dat "het Panamakanaal van Panama is en ook zal blijven."
Hij doet het ook gewoon twee keer kort achter elkaar he, niet alsof het per ongeluk ging.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:41 schreef Pistolero het volgende:
Op ons reactieplatform NUjij krijgen we veel vragen binnen over Elon Musk, die tijdens zijn toespraak in de Capital One Arena een Hitlergroet zou hebben gebracht. Ook op sociale media gaat die suggestie veelvuldig rond.
Hoewel het op dit beeld inderdaad lijkt dat Musk de beruchte nazigroet brengt, blijft het natuurlijk moeilijk om dat met zekerheid te zeggen. Het zou goed kunnen dat de techmiljardair, die druk rondsprong en met zijn armen gebaarde voordat hij het woord nam, uit enthousiasme onbedoeld een beweging maakte die verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Maar het is aan Musk om daar duidelijkheid over te geven.
Ach ach ach.
Wordt het niet eens tijd voor WijzijnWLR?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij zei 'mijn hart gaat uit naar jullie allemaal!' en vervolgens slaat hij op zijn hart en smijt dat symbolisch naar iedereen. Maar nee, dat moet natuurlijk als nazigroet gezien worden
Aldus het opperhoofd van dit forum.
Er zijn twee wereldwijd schadelijke oorlogen begonnen onder Biden, en niet onder Trump. En ze eindigen met Trump. Alles kan toeval zijn natuurlijk, daar kom je niet uit, maar dit is wel door velen (niet door mij in dit zeldzame gevalquote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Schadelijker dan Trump.
Ik weet niet zo goed wat ik me daar precies bij moet voorstellen.
Kleeft er een geopolitiek element aan klimaatverandering?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Trump moet geopolitiek zeer veel schade aanrichten wil hij de dramatische prestaties van de Biden administratie evenaren.
We zijn het zowaar een keer roerend eens. Inderdaad vooral de hele klimaatkwestie, we hebben zo verschrikkelijk veel natuurrampen gehad de laatste tijd, je hoeft allang geen wetenschapper meer te zijn om te zien dat we een gigantisch probleem hebben. Als dit niet snel stopt ontstaat er een ravage waarbij Israël, Oekraïne en alle andere conflictgebieden in de wereld echt nog tam zijn in verhouding.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Biden kwalificeren als een flapdrol lijkt me overigens volkomen terecht, maar schadelijker dan Trump? Dat is vooral een hersenkraker als je alleen al het artikel van de NOS leest over de eerste decreten van Trump.
[..]
Mensen die een coup wilden plegen gratie verlenen.
[..]
Mensen doden is op zich wel een Amerikaanse hobby, maar toch.
[..]
Alle fossiele bronnen tot de laatste druppel uitputten, zou ik persoonlijk schadelijk noemen. Niet dat het onder Biden direct goed ging, maar dit lijkt me objectief gezien schadelijker.
[..]
Goed, de doelstellingen uit het klimaatakkoord van Parijs halen we toch nooit meer, het zou me zelfs verbazen als we onder de 3 graden opwarming gaan blijven, maar dat hele klimaatverdrag in de prullenbak gooien lijkt me alsnog tamelijk schadelijk.
[..]
Elektrische auto's zijn niet de oplossing, maar op een schaal van schadelijkheid geniet het toch nog net de voorkeur boven verbrandingsmotoren.
[..]
Lijkt mij dus ook niet zo'n goede zet.
[..]
Hoppa, woke de deur uit! We weten natuurlijk allemaal waar dit op uit gaat draaien en ook dit zou je schadelijk kunnen noemen.
[..]
De buitenlandse politiek van de VS is altijd schadelijk, wedstrijdje verpissen wie de meeste schade kan aanrichten. Goede aanzet van Trump.
En dit is dag één. Volgens mij moet zelfs de grootste tegenstander van Biden erkennen dat je nog beter zijn opgewarmde lijk in het Oval Office kunt zetten dan Trump. Ik weet eigenlijk ook niet eens waarom ik dit post, zou voor zich moeten spreken.
En aan de WHO?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kleeft er een geopolitiek element aan klimaatverandering?
WijZijnNietSeniel.nl?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor WijzijnWLR?
Doe maar niet. Vrees dat ik niet toegelaten word vanwege mijn werkachtergrondquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor WijzijnWLR?
Bolsonaro mongool is in elk geval voor jaren verbannen uit de politiek en mag z’n land niet eens uit. In Amerika shithole mag je gewoon rechtszaak na rechtszaak blijven voeren, voor rechters die je zelf hebt aangesteld, tot er zolang uitstel is dat je gewoon weer de verkiezingen kan winnen. Bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
We zijn het zowaar een keer roerend eens. Inderdaad vooral de hele klimaatkwestie, we hebben zo verschrikkelijk veel natuurrampen gehad de laatste tijd, je hoeft allang geen wetenschapper meer te zijn om te zien dat we een gigantisch probleem hebben. Als dit niet snel stopt ontstaat er een ravage waarbij Israël, Oekraïne en alle andere conflictgebieden in de wereld echt nog tam zijn in verhouding.
Is Bolsonaro eindelijk opgeflikkerd, krijgen we Trump weer terug. Zo wordt het toch nooit wat.
Wel triest dat Brazilië een beter functionerende democratische rechtsstaat is gebleken dan de VS ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Bolsonaro mongool is in elk geval voor jaren verbannen uit de politiek en mag z’n land niet eens uit. In Amerika shithole mag je gewoon rechtszaak na rechtszaak blijven voeren, voor rechters die je zelf hebt aangesteld, tot er zolang uitstel is dat je gewoon weer de verkiezingen kan winnen. Bananenrepubliek.
Met zijn allen over naar BlueSky?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:59 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil geen X berichten meer zien in WLR!
Danny zwaait zo terug.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:56 schreef Mani89 het volgende:
Sieg heil!
Whoopsss (wappert met zijn autisme-ausweis)
TrumpGod!
Wel met zijn linkerarm hoop ik.quote:
X helemaal in de ban lijkt me een goed begin. Ik heb mijn account verwijderd in elk gevalquote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:59 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil geen X berichten meer zien in WLR!
Stiekem zou het me he-le-maal niks verbazen als ooit blijkt dat Trump de verkiezingen gestolen heeft met gecompromitteerde stemmachines. Al ga je dan wel heel snel richting wappie-gebied.quote:
Dit zei ik meteen al. En eigenlijk vind ik dat hij het hier ook laat doorschemeren.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Stiekem zou het me he-le-maal niks verbazen als ooit blijkt dat Trump de verkiezingen gestolen heeft met gecompromitteerde stemmachines. Al ga je dan wel heel snel richting wappie-gebied.
Zeker, maar Trumps invloed daarop is beperkt, het beleid is toch grotendeels aan de staten. Klimaatakkoord verlaten is symboolpolitiek, het systeem werkt toch niet, sinds Parijs hebben we een extra sprint ingezet richting 1.5 graad.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kleeft er een geopolitiek element aan klimaatverandering?
Nu is dat wel voor meer acts van toepassingquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:32 schreef Pistolero het volgende:
Deze act is echt al heel lang niet niet leuk meer.
Hoewel het in deze post inderdaad lijkt dat Mani een beruchte nazikreet brengt, blijft het natuurlijk moeilijk om dat met zekerheid te zeggen. Het zou goed kunnen dat de dierenliefhebber, die druk rondsprong en met zijn armen gebaarde voordat hij het toetsenbord nam, uit enthousiasme onbedoeld een bewering maakte die verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Maar het is aan Mani om daar duidelijkheid over te geven.quote:
Ik denk eigenlijk dat @Mani89 erg autistisch en sociaal onhandig is waardoor hij per ongeluk iets in het Duits zei. Dat kan gewoon. Frans Timmermans had ook Duits op de middelbare school, is dat dan ook direct een nazi? Ik ben wel een beetje klaar met die linkse beïnvloeding.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoewel het in deze post inderdaad lijkt dat Mani een beruchte nazikreet brengt, blijft het natuurlijk moeilijk om dat met zekerheid te zeggen. Het zou goed kunnen dat de dierenliefhebber, die druk rondsprong en met zijn armen gebaarde voordat hij het toetsenbord nam, uit enthousiasme onbedoeld een bewering maakte die verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Maar het is aan Mani om daar duidelijkheid over te geven.
Ik heb mijn heil ook wel eens gezocht (en gevonden!), maakt dat mij ook tot een nazi?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat @:mani89 erg autistisch en sociaal onhandig is waardoor hij per ongeluk iets in het Duits zei. Dat kan gewoon. Frans Timmermans had ook Duits op de middelbare school, is dat dan ook direct een nazi? Ik ben wel een beetje klaar met die linkse beïnvloeding.
Mani ist ein guter Kerl.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat @:mani89 erg autistisch en sociaal onhandig is waardoor hij per ongeluk iets in het Duits zei. Dat kan gewoon. Frans Timmermans had ook Duits op de middelbare school, is dat dan ook direct een nazi? Ik ben wel een beetje klaar met die linkse beïnvloeding.
Er hat es nicht gewußt?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hebben jullie ook een pm gekregen om deel te nemen aan een alternatief forum?
Ja, dat is massaal naar ons gestuurd volgens mij. Trap er niet in!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ja, ik heb hem ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heeft Frank de link van het BBB-forum gestuurd?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Totallympics? Is hij weer aan het werven ja?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik word overal buiten gehoudenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:59 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Totallympics? Is hij weer aan het werven ja?
Bij dezen ook de uitnodiging:quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee.
Ik weet weer waar ik sta.
Het is zo op het eerste oog een forum van nog enigszins normale mensen die FOK! zijn ontvlucht vanwege de guurrechtse wind die hier waait.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Is het een nieuw forum voor de leuke mensen of de niet zo leuke mensen?
Jullie weten tot welke categorie jullie horen.
Zijn die te vertrouwen? Modjes zouden een bruine tag moeten krijgen haha.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:04 schreef Momo het volgende:
Die paardenpiemel durft het natuurlijk niet naar een mod te sturen!
Ik zie posts van Trein en Janneke die in de verschillende categorieën zitten. Dus dan juich ik dit initiatief niet toe.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij dezen ook de uitnodiging:
https://polcafe.nl/d/402-wielrennen-2/1520
Iets ellendigs?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:02 schreef Faraday01 het volgende:
Iedereen de wekker gezet voor morgen 10 uur?
Jaquote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat de fuck …quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoewel het in deze post inderdaad lijkt dat Mani een beruchte nazikreet brengt, blijft het natuurlijk moeilijk om dat met zekerheid te zeggen. Het zou goed kunnen dat de dierenliefhebber, die druk rondsprong en met zijn armen gebaarde voordat hij het toetsenbord nam, uit enthousiasme onbedoeld een bewering maakte die verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Maar het is aan Mani om daar duidelijkheid over te geven.
Nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Er is geen goede uitkomst.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:02 schreef Faraday01 het volgende:
Iedereen de wekker gezet voor morgen 10 uur?
Het is aan alle kanten stompzinnig, ook niet echt een persoon waar conservatieven blij mee zijn zou je zeggen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:56 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-oprichter-silk-road
Dit lijkt mij wel zo'n geval dat je denkt, wordt de wereld er echt beter van dat hij gratie krijgt?
Nouja, als je het vergelijkt met deze:quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:56 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-oprichter-silk-road
Dit lijkt mij wel zo'n geval dat je denkt, wordt de wereld er echt beter van dat hij gratie krijgt?
Zomaar een NWS-post. Keurig.quote:Nee, dat mag je niet zeggen want dan ben je anti Islam, anti vrede, en racist.
Je moet juist voor de vernietiging van Joden plus een 7 Oktober fan zijn, anders hoor je er niet bij in deze wereld.
Dwangsom van 10mio, geen issue. Dat haal je zo weg bij Cultuur en Wetenschapquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:39 schreef Slobeend het volgende:
Het kabinet heeft een heel groot probleem.
Zou het wat uitmaken? Wetten en rechters zijn er om te negeren. Een functionerende rechtsstaat is Nederland toch al heel lang niet meer.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:39 schreef Slobeend het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:56 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken? Wetten en rechters zijn er om te negeren. Een functionerende rechtsstaat is Nederland toch al heel lang niet meer.
Neehoor. Ze hebben nu goud in handen om de rechtsstaat compleet opzij te zetten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:39 schreef Slobeend het volgende:
Met naam en adres?quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:27 schreef Steven184 het volgende:
Deze rechter zal wel snel op de Twitter tijdslijn van Geert verschijnen.
Denken dat rechters en wetten serieus genomen worden door Bruinrechts Iquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:39 schreef Slobeend het volgende:
Nog steeds niet. Erg teleurstellend.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:27 schreef Steven184 het volgende:
Deze rechter zal wel snel op de Twitter tijdslijn van Geert verschijnen.
Bruinrechts I blijft net zo lang dingen 'simpel' maken totdat het niet meer simpel te maken is.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Denken dat rechters en wetten serieus genomen worden door Bruinrechts I
Geert toch netter dan ik inschatte.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nog steeds niet. Erg teleurstellend.
Zou ik niet doen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als ik Howard moet geloven is ons vanochtend groot onrecht aangedaan.
Maar 1 Hitler-groet ipv 2?quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Geert toch netter dan ik inschatte.
De ultieme belichaming van kwaadaardig dom.quote:
Als je denkt dat die niet dieper kan zinken....quote:
Pistelero is de geruchten aan het bestuderen, daarna reageert hij.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:50 schreef Slobeend het volgende:
Ach Priske @:pistolero
(Als de Deense geruchten kloppen).
Ontzettend medelijden met die arme man. Nooit een eerlijke kans gehad en vanaf dag 1 (of eigenlijk daarvoor al) van alle kanten doelbewust kapot gemaakt. En nu uit grote angst en onder grote druk van het allesvernietigende Legioen maar het vriendje van Arne S. aanstellen. Ach.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:50 schreef Slobeend het volgende:
Ach Priske @:pistolero
(Als de Deense geruchten kloppen).
Eens met dat laatste.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een populaire ex-assistent aanstellen als hoofdtrainer, Feyenoord doet er alles aan om Ajax te imiteren. Met hetzelfde resultaat ook, natuurlijk.
Te Kloese is een waanzinnige fraud.
Je snapt dat Dennis dit niet helemaal uit vrije wil doet heh?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een populaire ex-assistent aanstellen als hoofdtrainer, Feyenoord doet er alles aan om Ajax te imiteren. Met hetzelfde resultaat ook, natuurlijk.
Want?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je snapt dat Dennis dit niet helemaal uit vrije wil doet heh?
De fans maken de club kapot!!!quote:
Op dit tempo Henk Fraser in aantocht binnen 1,5 jaar?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
John de Wolf?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nog 45 minuten te gaan Hansquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Winnen van Bayern en dan je trainer ontslaanChantant.
Bobquote:Op woensdag 22 januari 2025 22:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Komen nog paar goaltjes bij. Het team staat achter Priske.
36.7 %?quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe groot is de kans op top 8 als ze volgende week per ongeluk weer winnen?
Het is geen sportquote:Op woensdag 22 januari 2025 23:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het blijft toch een merkwaardige sport he, dat voetbal?
Steef is een verstandig mens.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Heeft het leven nog wel zin?
Tot over een week Stephan!quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Heeft het leven nog wel zin?
Ook de Duitsers zijn alle lessen van 80 tot 90 jaar geleden vergeten, he?quote:‘Het is een Frustwahl, een stem uit frustratie’, zegt Reza Jedicke (59), ground controller op het Berlijnse vliegveld, over zijn AfD-keuze. ‘Omdat ik niet weet wat ik anders moet stemmen. De huidige regering heeft haar eigen volk in de steek gelaten. Ik zie hier elke dag oude vrouwtjes flessen verzamelen. Dat zijn de mensen die dit land hebben opgebouwd.’
Zo'n storm (lagedrukgebied) ontstaat juist in de winter, dan is het temperatuur verschil tussen de tropen en de polaire gebieden het grootst. Dit leidt ook tot (of beter gezegd is consistent met) een zeer sterke straalstroom hoog in de atmosfeer, zie plaatje hieronder (blauw-roze kleuren):quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe kan er zo'n zware storm ontstaan midden in de winter? @:Momo
Prima uitleg zo, Eowyn is wel echt heel zwaar als ik de voorspellingen zo zie. Windstoten van 180-200 km/h verwacht aan de westkust van Ierland.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo'n storm (lagedrukgebied) ontstaat juist in de winter, dan is het temperatuur verschil tussen de tropen en de polaire gebieden het grootst. Dit leidt ook tot (of beter gezegd is consistent met) een zeer sterke straalstroom hoog in de atmosfeer, zie plaatje hieronder (blauw-roze kleuren):
[ afbeelding ]
Het sterke temperatuurverschil voedt de lagedrukgebieden, vandaar ook de vorming van de fronten, die er uiteindelijk voor zorgen dat het temperatuurverschil kleiner wordt. Wat by Eowyn nog voor extra energie zorgt is de vele toevoer van warme vochtige vlucht.
Klimaatverandering! Meer extremen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe kan er zo'n zware storm ontstaan midden in de winter? @:Momo
quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Prima uitleg zo, Eowyn is wel echt heel zwaar als ik de voorspellingen zo zie. Windstoten van 180-200 km/h verwacht aan de westkust van Ierland.
Je mag nog een keer stikken om de transfersom van 30 miljoen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gestikt in mijn koffie nu ik heb gelezen dat West Ham United graag Brubbie wil hebben. Wat is er toch met de wereld aan de hand?
3 goals in 22 uur, die moeten we hebben als spits!quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gestikt in mijn koffie nu ik heb gelezen dat West Ham United graag Brubbie wil hebben. Wat is er toch met de wereld aan de hand?
Die genoemde bedragen, dat kan toch niet Hans.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
3 goals in 22 uur, die moeten we hebben als spits!
De Ajax-bonus levert weer.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die genoemde bedragen, dat kan toch niet Hans.
In de Premier league betalen ze volgens mij nog miljoenen voor spelers zonder benen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die genoemde bedragen, dat kan toch niet Hans.
Ik breng hem op de fietsquote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je mag nog een keer stikken om de transfersom van 30 miljoen.
Het runnen van een PL-club moet toch ook fantastisch zijn. Eerst voor 30 miljoen Fullkrug halen, die er echt helemaal niets van kan, en dan een half jaar later een nóg slechtere spits halen, wederom voor 30 miljoen. En maakt het iets uit? Totaal niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je mag nog een keer stikken om de transfersom van 30 miljoen.
Vermoeiend.quote:
Had hij beter een ander land dan Sierra Leone uitgezochtquote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wanneer hebben jullie voor het laatst een relatie met de dochter van een buitenlandse president aangeknoopt om uit de handen van justitie te blijven?
Freetown als hoofdstad, wat wil een crimineel nog meer?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Had hij beter een ander land dan Sierra Leone uitgezocht
Inderdaad, daar kijken ze ook niet op een paar roofovervallen meer of minder.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 23:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Freetown als hoofdstad, wat wil een crimineel nog meer?
quote:Ze vroeg haar baas om op date te mogen met Rudi Garcia: wie is Francesca Brienza, de nieuwe First Lady van de Rode Duivels?
De nieuwe First Lady van het Belgische voetbal is een Italiaanse en heet Francesca Brienza. Een journaliste/TV-persoonlijkheid van 38, moeder van Sofia (1,5) en al tien jaar partner van Rudi Garcia, de man van wie verwacht wordt dat ie de Rode Duivels opnieuw zal opstuwen in de vaart der volkeren.
De kans is niet gering dat de tv-camera’s bij de eerstvolgende wedstrijd van de Rode Duivels de tribunes driftig zullen afspeuren om een glimp op te vangen van de vriendin van de nieuwbakken bondscoach. Niet dat dat Francesca Brienza heel erg zal storen. Ze is de camera’s gewend als tv-sportjournaliste met een verleden als presentatrice bij de sportzender van AS Roma en als ex-kandidate van Miss Italië.
Francesca Brienza is geboren in Marsico Nuovo, in de regio Basilicata, bezuiden Napels. Maar elke Italiaan zal u zeggen dat Francesca Brienza vooral een Romeinse is. Want Brienza was heel lang de stem en het gezicht van Roma TV, de zender die verbonden is aan voetbalclub AS Roma. Ze presenteerde er en vergezelde de ploeg als journaliste bij zowat elke verplaatsing. Haar niet onaangename verschijning viel niet alleen de Roma-supporters op.
Koffietje drinken
Toen Rudi Garcia in juni 2013 trainer werd van de Romeinse club kreeg hij haast onmiddellijk een microfoon onder de neus geschoven. Een interview voor AS Roma-TV. De journaliste van dienst: Francesca Brienza. De enige vrouw die de zender toen in dienst had. “Er was wel een klik. Ik vond hem een interessante man”, zei ze in de Italiaanse krant Corriere della Serra over haar eerste ontmoeting met Garcia. Dat gevoel was wederzijds, maar Brienza was niet van plan om zich zomaar in een avontuur te storten, gaf ze toe. “Het heeft een paar maanden geduurd voordat ik ermee instemde om een koffie met hem te gaan drinken. Ik ben streng opgevoed - mijn vader was een agent bij de financiële sectie - en ik respecteer hiërarchieën. Voor mij was Rudi de coach, de baas van de ploeg.”
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. “Ik vroeg aan mijn hoofdredacteur toestemming om buiten de uren met Rudi af te spreken. Het mocht. Als hij zijn toestemming niet had gegeven, zou ik nooit een koffie met hem zijn gaan drinken. Voor geen geld zou ik het hebben kunnen verdragen dat iemand zou twijfelen aan mijn professionele integriteit.” Om maar te zeggen: haar carrière betekent heel wat voor Francesca Brienza.
Uitgestelde trouw
En toch staat die tegenwoordig op een wat lager pitje. Want van die koffie met Rudi Garcia kwam meer. Veel meer. Ze werden een koppel en ze bleven dat. Ook toen Garcia in 2016 AS Roma ruilde voor Olympique de Marseille in zijn thuisland Frankrijk. Ze volgde hem. Het koppel ging in Nice wonen, al bleef Brienza wel actief als sportjournaliste. Ze dook ook verschillende keren op in andere programma’s op de Italiaanse televisie, zoals Quelli Che Il Calcio, een razend populaire voetbalshow op zondagnamiddag, uitgezonden door de nationale omroep RAI.
In 2019 - Garcia was intussen trainer geworden bij Olympique Lyon - kondigde het koppel aan dat ze verloofd waren. Maar wanneer ze zouden trouwen, vertelden ze er niet bij. “Er was nog geen datum geprikt”, aldus Francesca Brienza. “Maar we waren het echt van plan. En toen kwam Covid en moesten we het op de lange baan schuiven.” Die lange baan houdt aan tot vandaag. “Het zal er ooit van komen”, zei ze aan Corriere della Serra.
Begin 2023 poseerde Francesca Brienza voor de 74.200 volgers van haar Instagram-account met en zwangere buik. In september van dat jaar beviel ze van een meisje, Sofia. Het is de vierde dochter van Rudi Garcia, die al drie kinderen had uit een vorige relatie.
Ik heb altijd een beetje medelijden met Lale Gul. Die is overduidelijk niet al te snugger en heeft niet in de gaten dat ze wordt ingezet als useful idiot.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:11 schreef Hamlapjes het volgende:
Is Lale Gül een beetje te veel in zichzelf gaan geloven?
En God zag dat het goed was.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De nieuwe Iraola is uit. @:alaphilippe_
Dat verwacht je toch ook niet van vriendelijke vriend genocidale dictator die zijn opponenten laat vermoorden Paul K.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:14 schreef VoMy het volgende:
Heeft het WK in Rwanda ft. Congo X M23 een beginnend probleem?
Uitlaatgassen van de vulkaan inhaleren. Ik zie een winwinquote:Op maandag 27 januari 2025 12:00 schreef Faraday01 het volgende:
Frutsel in WKN / [ACTUEEL] Vulkanen op de Canarische Eilanden #8
Heeft de hoogtestage op de Teide een beginnend probleem?
En dan denken mensen nog steeds dat er hier in de woestijn niet gezopen wordt!quote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef Szura het volgende:
Opeens heb je het, je koopt Matteo Dams voor 10 miljoen
Daar komen mensen voor naar het stadion!quote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef Szura het volgende:
Deze duurde nog lang.quote:
Alleen Belgie kan dit nog oplossen denk ikquote:Op zondag 26 januari 2025 18:14 schreef VoMy het volgende:
Heeft het WK in Rwanda ft. Congo X M23 een beginnend probleem?
Doet hij daarom mee aan het WK, wat prijzengeld sprokkelen?quote:Op maandag 27 januari 2025 16:42 schreef Faraday01 het volgende:
Ach Wout, het bonnetje van 662k van Nuyens blijft staan.
Denk niet dat hij daar iets zelf van heeft betaaldquote:Op maandag 27 januari 2025 17:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Doet hij daarom mee aan het WK, wat prijzengeld sprokkelen?
Je fietst een trainingsronde en dan kom je toevallig langs de werkplaats in Heeswijk-Dinther. Volle rugzak mee terugquote:Op maandag 27 januari 2025 17:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat hij daar iets zelf van heeft betaald
Er is vast wel wat contant geld ven ene Frits van E naar toe gegaan
Zo, dat was weer een gezellig nieuwsrondje vandaagquote:Hij kocht wapens via iemand die hij had leren kennen bij het uitvoeren van een taakstraf voor het mishandelen van zijn konijn.
Heeft Geert dit al aangegrepen als extra argument om taakstraffen af te schaffen?quote:Op maandag 27 januari 2025 17:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zo, dat was weer een gezellig nieuwsrondje vandaag
Slim dat het Saudi Arabisch voetbal investeert in jong talentquote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef Szura het volgende:
Wat is er?quote:Op maandag 27 januari 2025 17:58 schreef Szura het volgende:
Heeft Silicon Valley een groot probleem?
Chinese AI met een fractie van de rekenkracht van Amerikaanse AI en allemaal vrij beschikbaar, als ik het goed heb begrepen. De ASML aandelen zijn er zelfs door gekelderd.quote:
Ja en ondanks de Amerikaanse sancties. Dus welke WLR-nerd kan dit duiden?quote:Op maandag 27 januari 2025 18:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Chinese AI met een fractie van de rekenkracht van Amerikaanse AI en allemaal vrij beschikbaar, als ik het goed heb begrepen. De ASML aandelen zijn er zelfs door gekelderd.
Ik sta volledig achter de implosie van de Amerikaanse AI-ds-bedrijven.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:58 schreef Szura het volgende:
Heeft Silicon Valley een groot probleem?
In ruil daarvoor krijgen we dan dus de Chin-AI-dse bedrijven. Of we daar nou veel beter van worden..quote:Op maandag 27 januari 2025 20:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik sta volledig achter de implosie van de Amerikaanse AI-ds-bedrijven.
Disclaimer: ik heb het allemaal niet echt uitgezocht. Maar ik denk zoiets als dit.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja en ondanks de Amerikaanse sancties. Dus welke WLR-nerd kan dit duiden?
Van de grote landen is Amerika nog altijd de leukstequote:Op maandag 27 januari 2025 20:45 schreef Pistolero het volgende:
[..]
In ruil daarvoor krijgen we dan dus de Chin-AI-dse bedrijven. Of we daar nou veel beter van worden..
Nou, nee. Amerika is wel echt by far het meest verrotte en walgelijke land op deze planeet. Dan nog liever China. Al is dat inderdaad alsnog een beetje als kiezen tussen aids en cholera.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Van de grote landen is Amerika nog altijd de leukste
Maar ik vind het ook een beetje als ‘de leukste’ kiezen tussen Real, Barca en Atletico
Die is vooral druk om iedereen te vertellen dat hij het al lang voorspeld hadquote:Op maandag 27 januari 2025 23:16 schreef Pino112 het volgende:
Is er al weer een meltdown van Eagles89 geweest over Viaplay?
Haha wtfquote:Op maandag 27 januari 2025 19:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het jaar is pas net begonnen, maar ik roep dit nu al uit tot nieuwsbericht van het jaar.
https://www.ad.nl/show/an(...)-over-baby~ac9c6f83/
Bestaat er een leger persoon dan Anna Nooshin?
Waarom vertelt ze haar verhaal terwijl ze haar haren kamt?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 02:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha wtf
Vrees vooral enorm egocentrisch en narcistisch
Ten ACHed.quote:United had alternatives for the right-wing role, most prominently his fellow Brazilian Raphinha, who had scored 11 goals in 35 Premier League games to save Leeds United from relegation, but the Old Trafford recruitment team, together with Ten Hag’s personal influence, rated Antony as the better signing
De oogst is karig maar lokale Trump NatteKrant is wel iedereen aan het aanvallen die het niet met hem eens is.quote:Op maandag 27 januari 2025 23:16 schreef Pino112 het volgende:
Is er al weer een meltdown van Eagles89 geweest over Viaplay?
PROLEETED.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien is Matje ook een darter!
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:24 schreef VoMy het volgende:
Allemaal een groot links riedeltje, er klopt echt niks van. Alleen al het feit dat je de afgelopen kabinetten “rechts” noemt is gewoon geklets. We hebben afgelopen dertig jaar CDA en VVD aan de knoppen gehad, en PVDA en D66 en Christenunie. En oke, 3 maandjes LPF. Allemaal stuk vuur stuk (zeer) linkse partijen, de VVD is op sommige punten rechts, maar op migratie waren ze zeer links onder Rutte (want lekker goedkope arbeid voor hun vriendjes met bedrijven). Sowieso sinds Rutte de partij kaapte van Verdonk sloegen ze volledig links af. Ik werk 5-6 dagen per week en wil in mijjn vrije tijd nog wat series/TV kijken dus om al je punten een voor een onderuit te halen kost me te veel tijd, maar laat ik je wel zeggen dat ik het waardeer dat je in elk geval de moeite hebt genomen een mooi betoog neer te tikken met argumentatie, alleen klopt het gewoon niet helaas. Ik geef je wel gelijk dat de kabinetten van de laatste decennia het hopeloos verknald hebben, maar die waren dus absoluut niet rechts, dat is het probleem in Nederland, het is allemaal lauw, en daardoor gebeurt er veel en veel te weinig. En zelfs áls er dan in het kabinet een keer een harde lijn wordt getrokken, dan zit er altijd wel een mol in het kabinet die de boel saboteert, of een paar kabinetsleden met “een gewetensbezwaartje hier” en “een verkeerd gevoel erbij” daar. En de boel kan weer opnieuw uitgezocht gaan worden. En vervolgens de Eerste Kamer die het nog weer kan torpederen. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is zijn alle ministeries volledig doordrenkt met ambtenaren van linkse achtergrond die als ze het uitgestippelde beleid ook maar een klein beetje niet bevalt, de boel gewoon keihard gaan frustreren, wat je momenteel voor je ogen ziet gebeuren, en wat in mijn ogen echt een ongelofelijke doodzonde is, je bent een fucking ambtenaar nota bene, ongekozen om beleid uit te voeren. En dan nog alle rechters die (feit) vrijwel uitsluitend van D66 komaf zijn. Daarom is dit land ook volledig hopeloos verloren, en zou ik iedereen die een beetje wat kan het aanraden het elders te zoeken. Oh, en dan heb je nog de ongekozen burgermeesters, die al helemáál van het establishment zijn. Noem eens een echt rechtse burgermeester in dit land, het is allemaal één grote ongekozen linkse zooi. Nogmaals: dit komt niet meer goed.
@:Pino112
Weet je wie ook door sommigen aan de linkerkant van het politieke spectrum wordt ingedeeld?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik vind de 'het is de schuld van links'-kaart trekken zo'n leuke rubriek he.
BSW.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:39 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je wie ook door sommigen aan de linkerkant van het politieke spectrum wordt ingedeeld?
Toen ik dit een paar weken geleden las, wist ik al genoeg.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:20 schreef Szura het volgende:
Over Duitsland gesproken, die Merz begint ook steeds meer oud-Duitse trekjes te krijgen
Een Halve Zoolstraatjequote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Toen ik dit een paar weken geleden las, wist ik al genoeg.
Later zei hij dat Duitsers geen afspraken bij de tandarts kunnen krijgen omdat migranten zich een „nieuw gebit” laten aanmeten.
“Men” is weer op zoek naar een nieuwe profeet.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)an-der-plas-gedaald/
Ach, Lientje
Geloof jij in het Henri Bontenbal-effect, @:Mani89 ?
Zo lang je maar roept dat je migratie gaat beperken kan je alles makenquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De nieuwe VVD die de armste mensen nog harder wil naaien is uit. wErKeN MoEt lONeN spraken ze, onderwijl nieuwe belastingvoordeeltjes bedenkend voor de multinationals.
De VVD maakt me woedend.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De nieuwe VVD die de armste mensen nog harder wil naaien is uit. wErKeN MoEt lONeN spraken ze, onderwijl nieuwe belastingvoordeeltjes bedenkend voor de multinationals.
Ja, want wat is groente en wat is fruit. Moeilijke vraag!quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:28 schreef franklop het volgende:
Blijft toch verwonderlijk dat 0,4 belastingverhoging makkelijk doorgevoerd kan worden, maar btw verlaging op groente en fruit niet kan
Wat is een tomaat?quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja, want wat is groente en wat is fruit. Moeilijke vraag!
Hij moet gewoon stoppen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind dit zo sneu voor Bijlow.
Die zien we over een jaar weer terug, als hij tenminste niet tussendoor de Brienenoord opzoekt.
Je zou voor minder. Iedere keer maanden geblesseerd, dan weer een tijd heel matig keepen, eindelijk je topniveau halen en dan een week later weer alles afscheuren.quote:
We zijn inmiddels wel op het punt dat we de afgelopen 6 maanden van Feyenoord mogen bestempelen als één van de meest absurde ooit in de geschiedenis van die sport dat spelletje.quote:Op woensdag 29 januari 2025 22:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vorige week zat echt alles mee, nu zit echt alles tegen. Het blijft merkwaardig tijdverdrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |