abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 13:31:31 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216319416
quote:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.

"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Niet mijn OP, wel mijn hobby.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:06:44 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216319675
quote:
88s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:31 schreef sp3c het volgende:
wel mijn hobby.
stelen bij de zelfscan?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 14:33:32 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216319929
Ijshockey is mijn hobby, dan steel je in Nederland vooral van jezelf
pi_216322600
Tegenwoordig is het samen met je man en kind en kinderwagen de winkel in. Je douwt wat boodschappen in de kinderwagen en een paar boodschapjes rekent je man af aan de zelfscan die hij in zijn karretje of mandje had. Kan hij mooi het poortje openen met de bon.
Hoor nog wel eens wat via neefje die bij de appie werkt. Je hebt hele creatieve winkeldieven hoor.
Maar SP3C Albert Heyn doet gewoon gelijk aangifte van diefstal dus dan is het wel snel klaar met je hobby als winkeldief hoor. En je krijgt ook meteen een winkelverbod. En dat voor die paar lullige rotcenten die je wil besparen?
  donderdag 16 januari 2025 @ 19:33:28 #5
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216322831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:16 schreef quirina het volgende:
Tegenwoordig is het samen met je man en kind en kinderwagen de winkel in. Je douwt wat boodschappen in de kinderwagen en een paar boodschapjes rekent je man af aan de zelfscan die hij in zijn karretje of mandje had. Kan hij mooi het poortje openen met de bon.
Hoor nog wel eens wat via neefje die bij de appie werkt. Je hebt hele creatieve winkeldieven hoor.
Maar SP3C Albert Heyn doet gewoon gelijk aangifte van diefstal dus dan is het wel snel klaar met je hobby als winkeldief hoor. En je krijgt ook meteen een winkelverbod. En dat voor die paar lullige rotcenten die je wil besparen?
Je leest wat nieuwsberichten enzo. Maar dan is het toch een ver van je bed show. Gisteren dus het onderstaande gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:23 schreef jcdragon het volgende:
Ik was weer eens bij de AH. Bij de zelfscankassa's was het rumoerig. Er stonden een aantal medewerkers bij een zelfscankassa. En wat bleek, ze controleerden iemand en het klopte niet. Ik hoorde nog een medewerker iets zeggen van politie bellen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 16 januari 2025 @ 20:21:37 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216323797
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:16 schreef quirina het volgende:
Hoe handhaven ze een winkelverbod? Je kunt toch gewoon doorlopen?
pi_216323914
Ik woon boven een winkelcentrum. 99% van de tijd zijn het dezelfde soort types waar de politie bij gehaald word. Hooffddoek, kinderwagen met alu deken vol spullen gestouwd, en man die een hoop kabaal maakt als ze gepakt worden. De overige 1% zijn pubers van de middelbare verder op die energy drank blikjes proberen te jatten.
pi_216389282
Winkeldieven hebben steeds vaker vrij spel: boetes niet geïnd, politie verstrekt onder meer vanwege privacy geen gegevens meer

quote:
Al zo’n 20.000 winkeldieven zijn voorlopig vrijuit gegaan omdat de politie niet meewerkt aan de incasso van boetes.

Het gaat om de boetes van 181 euro die winkeleigenaren mogen opleggen aan iemand die wordt betrapt. Daarvoor hebben ze wel de naam- en adresgegevens van de politie nodig, zo schrijft NRC.

Stichting DAAD, die toezicht houdt op het civiel aansprakelijk stellen van winkeldieven, zegt tegen de NOS dat het merendeel van de benodigde gegevens niet meer wordt geleverd.

„Van de 500 aanvragen bij de politie per week, komen er nu maar 20 tot 25 terug", zegt Lex Westerman, directeur van Stichting DAAD. Het zou nu al gaan om zo'n 20.000 winkeldiefstallen die niet worden vervolgd. Winkeliers liepen daardoor vorig jaar bijna vier miljoen mis.

De politie erkent de fout en zegt dat voorheen te vaak adressen zijn verstrekt die niet kloppen. Daardoor moet vanwege de privacywetgeving een extra check gedaan worden die teveel tijd kost.

Momenteel bespreken politie en justitie een nieuw vervolgingsbeleid, waarbij ‘lichte’ delicten, zoals winkeldiefstal, in principe niet meer vervolgd worden, zo schrijft NRC.

De tot nu toe wel opgelegde boetes voor winkeldiefstal blijken heel effectief. Van de 14.000 (betaalde) heffingen blijkt dat maar twee mensen daarna weer opnieuw in de fout gingen. De supermarkten zijn bang dat de recidive gaat toenemen als dieven weten dat ze toch vrijuit gaan.

https://www.telegraaf.nl/(...)y-geen-gegevens-meer
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:07:49 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216390274
Toch gewoon al 6 reeksen van dit topic:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 22 januari 2025 @ 15:54:26 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216391199
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:33 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Je leest wat nieuwsberichten enzo. Maar dan is het toch een ver van je bed show. Gisteren dus het onderstaande gezien.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is precies je punt met de spoiler? Bejaarden kunnen ook gewoon jatten. En doen dat met regelmaat ook, en worden ook minder snel gepakt of minder hard aangepakt want, zie je spoiler. Daar maken ze gebruik van.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216391207
Vorige week nog twee flessen wasmiddel en een fles wijn vergeten te scannen. Oopsie!!!!
U MAD?
pi_216391306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:45 schreef Nober het volgende:
Winkeldieven hebben steeds vaker vrij spel: boetes niet geïnd, politie verstrekt onder meer vanwege privacy geen gegevens meer
[..]

Dit is natuurlijk ook wel weer een beroerd stukje Telegraafjournalistiek.
Er zijn 14.000 boetes uitgedeeld en 2 mensen weer betrapt, waarna wordt geconstateerd dat het een uitermate effectief middel is. Dat hangt echter helemaal af van wat uberhaupt de pakkans en de mate van recidive is. Zet het af tegen die niet geinde boetes en je kunt enigszins iets zeggen over de effectiviteit van het innen.

Verder ben ik sowieso geen voorstander van winkeliers allerlei bevoegdheden gaan geven. Supermarkten moesten zo nodig vanwege kostenbesparing zelfscankassa's invoeren met het risico dat een klant onbedoeld een fout maakt. Dan moet je niet vervolgens ook nog alle verantwoordelijkheid en schuld voor fouten bij de klant kunnen leggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216417136
Kan best luderactief zijn als je het goed doet😂😁

pi_216417218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 20:04 schreef CryptoKnlght het volgende:
Kan best luderactief zijn als je het goed doet😂😁
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Dat degene die het gestolen heeft, maar mooie karma krijgt.
pi_216688123
quote:
Aldi stopt met zelfscankassa
Aldi stopt met de zelfscan via de app van de supermarkt. Vanaf 23 februari kunnen klanten geen gebruik meer maken van het systeem. Klanten zullen dan weer moeten betalen bij een caissière die alle producten scant.

Op de website van Aldi meldt de supermarkt dat uit tests is gebleken dat de overgrote meerderheid van de klanten in Nederland hun producten liever bij een gewone kassa afrekent. Verdere details over die 'tests' worden niet gegeven en het bedrijf reageert niet op vragen van RTL Z.

Veel andere supermarkten gaan wel door met de zelfscan, al staat het systeem ter discussie. Zo past Lidl, de andere Duitse prijsvechter, het systeem aan in de strijd tegen winkeldiefstal.

In de zomer van 2024 introduceerde de supermarkt een weegschaal bij de eerste zelfscankassa's. Dit wordt naar steeds meer filialen uitgebreid. Eerst moet de klant de lege tassen op de weegschaal leggen, die links van de kassa zit. Daarna kan alles gescand worden.

De weegschaal houdt bij of de af te rekenen boodschappen identiek zijn aan wat er in de boodschappentas gaat. Het is geen pilotproject, zegt een woordvoerder van Lidl. "Door het wegen weet de klant en Lidl of alles is afgerekend."

Hoe duur het nieuwe systeem is en of de derving door winkeldiefstal in de winkels met de weegschalen is gedaald, wil de supermarktketen niet zeggen, omdat het gaat om 'gevoelige informatie.'

Sinds de introductie van zelfscankassa's wordt er meer gestolen in de supermarkt, zo zeiden retailexperts eerder tegen RTL Z.

Supermarkten houden met medewerkers toezicht bij de zelfscankassa's, en doen steekproeven om dieven op te sporen. Bij Jumbo ging het bij diefstal op een schadepost van 100 miljoen euro.

De supermarkt zette kunstmatige intelligentie in om met camera's klanten verder in de gaten te houden, maar stopte daar weer mee omdat klanten er bezwaren tegen hadden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-liever-af-bij-kassa
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216688843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:29 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik woon boven een winkelcentrum. 99% van de tijd zijn het dezelfde soort types waar de politie bij gehaald word. Hooffddoek, kinderwagen met alu deken vol spullen gestouwd, en man die een hoop kabaal maakt als ze gepakt worden. De overige 1% zijn pubers van de middelbare verder op die energy drank blikjes proberen te jatten.
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:55 schreef de_boswachter het volgende:
Vorige week nog twee flessen wasmiddel en een fles wijn vergeten te scannen. Oopsie!!!!
Jij draagt zeker een hoofddoek of bent een puber?
pi_216698787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:57 schreef Kerelx het volgende:

[..]
[..]
Jij draagt zeker een hoofddoek of bent een puber?
Nee
U MAD?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 16 februari 2025 @ 10:32:57 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216699918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat irritant. Normaal (of ja, regelmatig) pleur ik boodschappen gelijk al in een tas om vervolgens af te rekenen. Nu moet ik dan eerst een lege tas gaan scannen? Op zich nog niet eens het allergrootste probleem (maar wel fucking irritant). Grootste probleem imo is dat ik zulke weegschaalzelfscans uit het buitenland ken en die dingen lopen nooit soepel. Wat een gezanik is dat altijd. Altijd weer een bliepje, of een foutmelding, of wat dan ook, terwijl je gewoon alles gescand hebt.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216699977
Haal maar weg al die zelfscankassas. Het kan blijkbaar niet. Men zal en moet jatten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 16 februari 2025 @ 10:51:42 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216700220
quote:
Momenteel bespreken politie en justitie een nieuw vervolgingsbeleid, waarbij ‘lichte’ delicten, zoals winkeldiefstal, in principe niet meer vervolgd worden, zo schrijft NRC.
Prachtig, gratis winkelen voor iedereen :')
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 16 februari 2025 @ 10:51:53 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_216700228
quote:
Precies. Meestal als de politie erbij staat zijn het moslims. Heel typisch dat dat soort types altijd problemen veroorzaken. Ik ben zelf gewoon netjes blank en normaal gekleed. Ik jat bijna dagelijks dingen als rib-eye steak of luxe kaas en nooit geen gezeik. Ben ook nog nooit gepakt.
pi_216700386
We worden ook gewoon ordinair bestolen door de supermarkt kartel. Dit is de enige manier om wat terug te doen. Niet iedereen kan naar Duitsland toe voor de boodschappen.
pi_216702382
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:00 schreef Jahr00n het volgende:
We worden ook gewoon ordinair bestolen door de supermarkt kartel. Dit is de enige manier om wat terug te doen. Niet iedereen kan naar Duitsland toe voor de boodschappen.
De mensen die de duurdere producten kunnen kopen, hebben geen sociaal koopgedrag, doen dus waarschijnlijk wel hun boodschappen in het goedkopere Duitsland.
Het interesseert hun waarschijnlijk niet, dat veel mensen niet de mogelijkheid hebben om ook in het goedkopere Duitsland de boodschappen te halen.
Dat is een groot onrecht.
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 13:33:47 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216702512
Niet iedereen wil het

Iedereen kan het
  Spellchecker zondag 16 februari 2025 @ 14:12:48 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216703482
quote:
17s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Wat irritant. Normaal (of ja, regelmatig) pleur ik boodschappen gelijk al in een tas om vervolgens af te rekenen. Nu moet ik dan eerst een lege tas gaan scannen? Op zich nog niet eens het allergrootste probleem (maar wel fucking irritant). Grootste probleem imo is dat ik zulke weegschaalzelfscans uit het buitenland ken en die dingen lopen nooit soepel. Wat een gezanik is dat altijd. Altijd weer een bliepje, of een foutmelding, of wat dan ook, terwijl je gewoon alles gescand hebt.
Eens dat het systeem van de Lidl vaak foutmeldingen geeft, maar dat weegschaalsysteem is een ander systeem dan de scanners.
  zondag 16 februari 2025 @ 14:29:45 #27
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_216703521
"Een ruime meerderheid wil "gewone" kassa's."
"De mensen missen het contact met de mensen achter de kassa's."

Hm.

Ik vind hier wat van.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Spellchecker zondag 16 februari 2025 @ 14:31:00 #28
197773 crew  maily
pi_216703536
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:29 schreef Bargehassus het volgende:

Hm.

Ik vind hier wat van.
Veel mensen willen ook niet het werk van de caissiere doen.
pi_216703876
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef maily het volgende:

[..]
wel als het je tijd scheelt denk ik.
  Spellchecker zondag 16 februari 2025 @ 15:00:04 #30
197773 crew  maily
pi_216704112
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:46 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wel als het je tijd scheelt denk ik.
Ik wel.
Maar ik hoor links en rechts nog steeds verhalen van mensen die het sneu vinden dat de caissieres anders geen bestaansrecht meer hebben.
En ze zijn bang om fout te scannen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 16 februari 2025 @ 15:00:46 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216704128
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eens dat het systeem van de Lidl vaak foutmeldingen geeft, maar dat weegschaalsysteem is een ander systeem dan de scanners.
Ligt er een beetje aan welk land je zit, denk ik. Ik heb ze op verschillende manieren meegemaakt. In alle gevallen: als er een weegschaal aan te pas komt, is het ruk.
pi_216704155
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik wel.
Maar ik hoor links en rechts nog steeds verhalen van mensen die het sneu vinden dat de caissieres anders geen bestaansrecht meer hebben.
ja die zullen er zeker zijn idd.

Zou gewoon naast elkaar moeten blijven bestaan met genoeg cassieres. En accepteren dat je bij de zelfscan gecontroleerd kan worden (en bij een foutje gewoon ff corrigeren en klaar)
pi_216705998
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik wel.
Valt wel mee, in de praktijk word het aantal FTE met zelf scan niet veel minder. De rol van de caissieres veranderd wel.

Dat worden verkapte controleurs ipv iemand die de boodschappen scannen en afrekeningen.
pi_216706043
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoe handhaven ze een winkelverbod? Je kunt toch gewoon doorlopen?
Beetje supermarkt kent de probleem gevallen wel. Dan heb je snel genoeg een bedrijfsleider of beveiliger in je nek als ongewenste gast.
pi_216711174
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 16:54 schreef descon het volgende:

[..]
Valt wel mee, in de praktijk word het aantal FTE met zelf scan niet veel minder. De rol van de caissieres veranderd wel.

Dat worden verkapte controleurs ipv iemand die de boodschappen scannen en afrekeningen.
Ze hebben blijkbaar personeel zat. Vandaag stond er zo’n Stasi-figuur mee te loeren om erop te wijzen dat je maximaal 15 producten af mag rekenen bij de zelfscan. Ik had er 22.

Echt….
pi_216711544
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vind het (zeker bij behoorlijk wat boodschappen) een verschil of je het in de winkel met een handscanner scant of bij de zelfscankassa. In het eerste geval win je behoorlijk wat tijd, immers de scanhandeling stelt op zichzelf niet zoveel voor, maar in het tweede geval moet je alles weer uit je kar halen.

Als je maar 1 of 2 dingen hebt is een zelfscankassa sowieso wel handig, zeker als er een rij bij de reguliere kassa staat.
pi_216711607
Overigens is er niet alleen slecht nieuws over de zelfscankassa, er is ook goed nieuws.

Tot voor kort kon je bij de zelfscankassa alleen met de bankpas betalen, maar sinds enige tijd heeft de zelfscankassa bij de vestiging van 's lands grootste kruidenier bij mij in de buurt ook een apparaat waarmee je met contant geld kunt betalen. Ik neem aan dat meer vestigingen van 's lands grootste kruidenier inmiddels zo'n apparaat hebben. En je hoeft niet gepast te betalen, het apparaat geeft wisselgeld terug. Ik heb er vanmiddag voor het eerst gebruik van gemaakt en is het me prima bevallen. Het zal zeker niet de laatste keer zijn.
pi_216712184
Hier wordt binnenkort een Boni Nettorama, vandaag zag ik dat ze de zelfscankassa's alvast geruild hebben tegen gewone kassa's. Nu maar hopen dat die ook voldoende bezet zullen zijn...

Terwijl ze in de twee Jumbo's de laatste weken juist zelfscankassa's geïnstalleerd hebben, waar die nog niet waren.

Toch verschil van inzicht bij de verschillende ketens.
pi_216713325
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:29 schreef Bargehassus het volgende:

Hm.

Ik vind hier wat van.
Ik vind dat wel fijn. Wat ik altijd doe is voordat ik ga betalen 10 minuten met de caissière praten.

Dat er een enorme rij achter mij ontstaat boeit me niet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:23:01 #40
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216795354
Het absolute doemscenario van de zelfscanner? Als er wéér een controle moet plaatsvinden: https://www.rtl.nl/lifest(...)medewerker-caissiere
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_216795374
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:23 schreef jcdragon het volgende:
Het absolute doemscenario van de zelfscanner? Als er wéér een controle moet plaatsvinden: https://www.rtl.nl/lifest(...)medewerker-caissiere
Nou nou, wat een sneeuwvlokjes
  zondag 6 april 2025 @ 20:53:59 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_217307875
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.

Bij Tesco in Engeland wegen ze het gehele winkelkarretje.

Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
pi_217307913
Ik zag laatst bij de Lidl een erg boze vrouw die het niet eens was dat ze met haar +- 20 losse artikelen naar de gewone kassa werd gestuurd. :D

Ik vond het wel humor. Veel zelfscan kassa’s, maar het tempo zit er enorm in rond lunchtijd en iedereen heeft max 3 artikelen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217733809
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:18 schreef Zana het volgende:
Hier wordt binnenkort een Boni Nettorama, vandaag zag ik dat ze de zelfscankassa's alvast geruild hebben tegen gewone kassa's. Nu maar hopen dat die ook voldoende bezet zullen zijn...

Helaas, ik stond tot nu toe alleen maar in de rij te wachten. Echt een minpunt.

En bij de Lidl hebben ze nu zelfscankassa's met een soort weegschaal, je moet elk product scannen en dan hierop zetten.

Snap het niet helemaal, bij de flessen ging het gisteren ook mis. Ik had twee keer dezelfde frisdrank en een diepvriesproduct, ik heb een fles gescanned en kreeg op de scherm de vraag hoeveel flessen ik had, 2 ingegeven en dus de tweede zonder te scannen in het bakje neergezet. Op het scherm stonden er ook 2 en het diepvriesproduct. Begint dat ding te zeuren dat niet alles gescanned was...fles opnieuw gescanned...nu 4 producten in plaats van 3 op het scherm. Inmiddels kwam een medewerker erbij, die iets mit haar pasje deed en zei dat ik mocht pinnen, maar toen had ik er nog steeds drie flessen op het scherm, maar kon er ook niet zelfs weer een fles eraf halen...medewerker opnieuw erbij...uiteindelijk gelukt, maar ik weet nog steeds niet wat ik fout deed.

Omdat ik maar drie producten in totaal had viel het mij op. Achteraf bedacht ik mij dat het raar is dat de "weegschaal" niet merkt dat er +/- 2 kilo te weinig opstond.
pi_217733907
Ik heb het idee data als ik heel snel scan en vervolgens op de betalen knop druk zonder echt te controleren of ik iets gemist heb dat ik vaker een steekproef heb.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:59:46 #46
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_217733939
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.

Bij mijn lokale Lidl kun je met de app alle producten scannen, dan sta je ook niet een uur bij die kassa te hannessen. Dat vind ik veel beter, dan hoef je ook niet te wegen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:01:30 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217733948
quote:

[ afbeelding ]

Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
Zet dan gewoon weer een kassa neer joh. Fucking hell zeg
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217734096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:59 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Bij mijn lokale Lidl kun je met de app alle producten scannen, dan sta je ook niet een uur bij die kassa te hannessen. Dat vind ik veel beter, dan hoef je ook niet te wegen.
Dat vind ik weer niet fijn, zeker als je een paar kinderen bij hebt en veel boodschappen moet doen.
Altijd bang wat verkeerd of niet te scannen.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:56:16 #49
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_217734460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat vind ik weer niet fijn, zeker als je een paar kinderen bij hebt en veel boodschappen moet doen.
Altijd bang wat verkeerd of niet te scannen.
Ik vind het echt zo kut om daar nog eens alles te moeten scannen. En het duurt ook zo veel langer. En dan nog maar afwachten of de korting klopt. Op je eigen app (doe ik ook bij de AH) heb je alles in overzicht.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:05:39 #50
22565 asco
Los in deze tent
pi_217734560
Hoe kan men ooit hebben bedacht dat in tokkieland nummer 1 dit een goed idee zou zijn op termijn? :')
Maar goed, dat dit land tevens vol zit met naïeve idioten is dan óók geen nieuws.

Ik ga altijd bij de gewone kassa want als daar niemand is gaat het gewoon veel sneller. _O_
pi_217735759
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:56 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Ik vind het echt zo kut om daar nog eens alles te moeten scannen. En het duurt ook zo veel langer. En dan nog maar afwachten of de korting klopt. Op je eigen app (doe ik ook bij de AH) heb je alles in overzicht.
Zelf scan nooit echt begrepen..bij een AH togo nog wel logisch bij kleine aantallen maar niet bij een reguliere supermarkt.

Vind een handscanner dan nog wel weer ideaal.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 16:09:47 #52
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_217737095
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:11 schreef descon het volgende:

[..]
Zelf scan nooit echt begrepen..bij een AH togo nog wel logisch bij kleine aantallen maar niet bij een reguliere supermarkt.

Vind een handscanner dan nog wel weer ideaal.
Handscanners vind ik ook niet heel fijn, liefste gewoon met mijn telefoon en een app.
Maar helemaal alles bij de kassa aangekomen nog zelf moeten scannen 1 voor 1 vind ik ook niet zo fijn. Vomar heeft dat nu ook, geen handscanner, geen app.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 16:44:17 #53
117098 Hathor
Effe niet
pi_217737726
Wat ik altijd zo bijzonder vind aan de zelfscan is dat ik altijd moet wachten op leeftijdscontrole als ik mijn doosje Chardonnay heb gescand.

Ik ben 59. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217738035
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 16:44 schreef Hathor het volgende:
Wat ik altijd zo bijzonder vind aan de zelfscan is dat ik altijd moet wachten op leeftijdscontrole als ik mijn doosje Chardonnay heb gescand.

Dat heeft toch niets met je leeftijd te maken? Ze moeten formeel gezien gewoon een afvinken dat je oud genoeg bent. Als ze elke keer om je legitimatie komen vragen is dat een ander verhaal.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 17:10:21 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_217738173
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 17:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat heeft toch niets met je leeftijd te maken? Ze moeten formeel gezien gewoon een afvinken dat je oud genoeg bent. Als ze elke keer om je legitimatie komen vragen is dat een ander verhaal.
Ja maar ze zien je verdomde goed aankomen. Daarnaast doe ik daar al ruim 20 jaar mijn boodschappen dus het lijkt me allemaal een beetje overbodig, het kost gewoon onnodig tijd.
pi_217738530
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 17:10 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja maar ze zien je verdomde goed aankomen. Daarnaast doe ik daar al ruim 20 jaar mijn boodschappen dus het lijkt me allemaal een beetje overbodig, het kost gewoon onnodig tijd.
Dan neem je voor alcohol de kassa.
pi_217738596
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 17:10 schreef Hathor het volgende:

[..]
Is gewoon een standaard systeem. Jij scant 18+ product, systeem stuurt melding naar handterminal van één van de medewerkers, die moet bevestigen. Zo spannend is het allemaal niet. In bv de VS moet je je eigenlijk altijd legitimeren, ook al ben je 75.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 18:01:12 #58
117098 Hathor
Effe niet
pi_217738723
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan neem je voor alcohol de kassa.
Staat vaak een lange rij, dus nee.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 18:07:10 #59
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_217738769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 17:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Is gewoon een standaard systeem. Jij scant 18+ product, systeem stuurt melding naar handterminal van één van de medewerkers, die moet bevestigen. Zo spannend is het allemaal niet. In bv de VS moet je je eigenlijk altijd legitimeren, ook al ben je 75.
Het lijkt met sterk dat de AH op basis van mijn bonuskaart met jarenlange aankoop-data mijn leeftijd niet weet.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_217738801
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:07 schreef XDo het volgende:

[..]
Het lijkt met sterk dat de AH op basis van mijn bonuskaart met jarenlange aankoop-data mijn leeftijd niet weet.
En nou het chipje uit die bonuskaart implanteren, zodat ze ook weten wie hem bij zich heeft.
pi_217738826
quote:

[..]
Dat doet er niet toe, want jouw kaart hoeft niet enkel door jou gebruikt te worden.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 18:26:10 #62
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_217738893
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat doet er niet toe, want jouw kaart hoeft niet enkel door jou gebruikt te worden.
Mijn id- kaart ook niet
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_217739081
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:26 schreef XDo het volgende:

[..]
Mijn id- kaart ook niet
Die kun je inderdaad vervalsen, maar dat is wel een strafbaar feit.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 18:52:54 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217739127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb het idee data als ik heel snel scan en vervolgens op de betalen knop druk zonder echt te controleren of ik iets gemist heb dat ik vaker een steekproef heb.
Ik ook :D
Tegenwoordig doe ik dat dus express _O-
Storm de winkel in pak alleen bonus artikelen snel scannen en knop drukken
Omdat het altijd klopt en vaak controle krijg werden ze helemaal sjaggie |:)
Tegenwoordig stuk minder controle, wat ik ook doe |:) *O*
pi_217739243
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 18:52 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ik ook :D
Tegenwoordig doe ik dat dus express _O-
Storm de winkel in pak alleen bonus artikelen snel scannen en knop drukken
Omdat het altijd klopt en vaak controle krijg werden ze helemaal sjaggie |:)
Tegenwoordig stuk minder controle, wat ik ook doe |:) *O*
Ik vraag me echt af wat voor een systeem er onder zit, of er nog wat opmerkzaamheden zijn enzo. Iemand wel eens een product vergeten bij een steekproef? Eigenlijk kun je altijd wel wat gratis meenemen, zeg je toch van "ach, die ben ik vergeten".

Ik heb ook een keer gehad dat ik nog twee producten op dat balkje had staan en ze alleen de producten op dat stalen frame gescand had. Was het zo van "Oké, dankjewel, je kan betalen" en kon die twee producten dus gewoon meenemen gratis. Ze kijken er ook niet goed naar hoor.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 19:15:35 #66
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217739331
quote:

Da's voor de melding bij de AA. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 24 mei 2025 @ 19:24:54 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217739418
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me echt af wat voor een systeem er onder zit, of er nog wat opmerkzaamheden zijn enzo. Iemand wel eens een product vergeten bij een steekproef?
Er zijn ook nog de camera’s die doorgeven aan de controle als ze wat verdachts zien
Heb wel eens twee identieke dingen gekocht en slechts een gescand maar wel twee keer
Controle :|W
Weer sjaggie want het klopte weer *O* _O-
  zaterdag 24 mei 2025 @ 20:42:47 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217740221
quote:

[..]
Iets met privacy en die geboortedatum niet mag worden gebruikt voor leeftijdsidentificatie.
Los daarvan kan een minderjarige met kaart van ouderen daarmee de boel omzeilen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217740326
Ik ben wel vaak gecontroleerd bij de zelfscan, minstens 100 keer in 10 jaar tijd of zo? Nog nooit een fout gemaakt, ik reken altijd alles netjes af , tasje incluis. Heb het gevoel dat ik vaker gecontroleerd word dan anderen, maar dat zal wel alleen gevoelsmatig zijn.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217740440
quote:

Meestal gebeurt dat gewoon op afstand, als het overduidelijk is dat je 18+ bent.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 24 mei 2025 @ 21:19:29 #71
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217740603
En wat een gezeik als je een gebruikte ah tas meeneemt :')
Toen naar de etos gegaan daar alleen tas gekocht voor 0,25
En daar dus altijd mijn ah boodschappen ingedaan :P
Nooit meer gezeik *O*
  zaterdag 24 mei 2025 @ 21:29:06 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217740679
quote:
en man die een hoop kabaal maakt als ze gepakt worden.
Dit deed ik ook wel eens bij de Jumbo. Kan werken hoor. Als het een jonge kassameid is kan ze geïntimideerd raken. Gewoon op harde toon en wat (behouden) agressie vol houden dat je dacht dat je het product had gescand. Ik was vaker kratjes bier zogenaamd per ongeluk vergeten af te rekenen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217740702
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat een gezeik als je een gebruikte ah tas meeneemt :')
Toen naar de etos gegaan daar alleen tas gekocht voor 0,25
En daar dus altijd mijn ah boodschappen ingedaan :P
Nooit meer gezeik *O*
werkelijk nog nooit gezeik mee gehad, je zal wel wat uitstralen?
pi_217740705
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit deed ik ook wel eens bij de Jumbo. Kan werken hoor. Als het een jonge kassameid is kan ze geïntimideerd raken. Gewoon op harde toon en wat (behouden) agressie vol houden dat je dacht dat je het product had gescand. Ik was vaker kratjes bier zogenaamd per ongeluk vergeten af te rekenen.
Wat ontzettend triest zeg. Ja, van jou.
pi_217740718
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 20:49 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben wel vaak gecontroleerd bij de zelfscan, minstens 100 keer in 10 jaar tijd of zo? Nog nooit een fout gemaakt, ik reken altijd alles netjes af , tasje incluis. Heb het gevoel dat ik vaker gecontroleerd word dan anderen, maar dat zal wel alleen gevoelsmatig zijn.
Bij de Jumbo word ik zeker weten vaker gecontroleerd dan de AH. AH 1 opde 40 keer oid, bij de Jumbo hier is het zowat elke week raak. Het is 1 van de redenen waarom ik tegenwoordig liever een stukje verder op naar de Appie ga.
pi_217740746
Dus veel mensen die trots vertellen dat ze vaak stelen, mensen die zich daar aan ergeren en ook mensen die gewoon willen dat ze snel door kunnen lopen. Next up: mensen die kwaad zijn dat de zelfscan kassa's weer weg zijn.

Hint: en daar betalen we allemaal voor.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 21:43:47 #77
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217740778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wat ontzettend triest zeg. Ja, van jou.
Het is inderdaad triest maar het is ook, gratis kratje bier. Ik lach het laatst.

En als je zelden een steekproef krijgt loont het zich wel. Maar ben er mee gekapt omdat er te vaak gecontroleerd werd. En ik heb geen zin in een taakstraf.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 21:45:16 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217740798
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Next up: mensen die kwaad zijn dat de zelfscan kassa's weer weg zijn.

Ik snap eigenlijk sowieso niet helemaal dat ze er zijn.
Het haalt slechte dingen in je natuur op hoor. Ik vind het concept veel te naïef.
pi_217740819
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik snap eigenlijk sowieso niet helemaal dat ze er zijn.
Het haalt slechte dingen in je natuur op hoor. Ik vind het concept veel te naïef.
Gewone kassa's voor de 90% oneerlijke mensen en een zelfscan kassa voor de 10% eerlijke mensen? Dan hoeven ze ook niet te kloten met weegschalen en dan ben ik snel klaar.
pi_217740926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het haalt slechte dingen in je natuur op hoor.
Alleen bij absolute fucking dorks hoor.
Conscience do cost.
pi_217741021
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:35 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Bij de Jumbo word ik zeker weten vaker gecontroleerd dan de AH. AH 1 opde 40 keer oid, bij de Jumbo hier is het zowat elke week raak. Het is 1 van de redenen waarom ik tegenwoordig liever een stukje verder op naar de Appie ga.
Sowieso jumbo :') kutbedrijf

Appie _O_
pi_217741042
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 22:09 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
Sowieso jumbo :') kutbedrijf

Appie _O_
Het zijn allemaal boerenbedrijven.
pi_217741057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 22:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn allemaal boerenbedrijven.
Jumbo is wel serieus achteruit gegaan sinds Frits van Eerd er de scepter niet meer zwaait. Daarvoor was het niet zo'n bende.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 23:28:26 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217741966
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 22:12 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Jumbo is wel serieus achteruit gegaan sinds Frits van Eerd er de scepter niet meer zwaait. Daarvoor was het niet zo'n bende.
Nee, zelfs onder Frits van Eerd waren ze al aan het afbladderen. Zijn hobby's werden te belangrijk.
pi_217742165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is inderdaad triest maar het is ook, gratis kratje bier. Ik lach het laatst.

En als je zelden een steekproef krijgt loont het zich wel. Maar ben er mee gekapt omdat er te vaak gecontroleerd werd. En ik heb geen zin in een taakstraf.
Maar zelf wel regelmatig de moraalridder uithangen. Weten we gelijk wat dat waard is. Wat zal je hard lachen om een kratje bier, heb je toch maar even 15 euro bespaard rijke boy :')
  zondag 25 mei 2025 @ 00:06:21 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217742235
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:33 schreef mschol het volgende:
werkelijk nog nooit gezeik mee gehad, je zal wel wat uitstralen?
Ze verdienen bijna niks aan me, want alleen bonus artikelen en geen tas :P
pi_217742313
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een proletengedrag! Begrijp nu die vreemde hersenpan van je beter. Grote bek over anderen, maar zelf geen haar beter.

Ik vind het lekker makkelijk even snel door de supermarkt met een handscanner en direct alle boodschappen in de tassen. Dat gaat inmiddels zo automatisch dat ik bij de Lidl (die nog geen zelfscan heeft) elk product oppak en de code zoek, onee, die moeten gewoon in de kar en bij de kassa op de band.
  zondag 25 mei 2025 @ 00:47:51 #88
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_217742348
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een proletengedrag! Begrijp nu die vreemde hersenpan van je beter. Grote bek over anderen, maar zelf geen haar beter.

Ik vind het lekker makkelijk even snel door de supermarkt met een handscanner en direct alle boodschappen in de tassen. Dat gaat inmiddels zo automatisch dat ik bij de Lidl (die nog geen zelfscan heeft) elk product oppak en de code zoek, onee, die moeten gewoon in de kar en bij de kassa op de band.
De Lidl bij ons heeft sinds maandag wel.
Ondertussen de gewone kassa staan nu vol met mensen .
Niemand heeft zin om de Lidl app te gebruiken daar voor namelijk.
Aangezien je die nodig heb er voor.
pi_217742355
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:47 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De Lidl bij ons heeft sinds maandag wel.
Ondertussen de gewone kassa staan nu vol met mensen .
Niemand heeft zin om de Lidl app te gebruiken daar voor namelijk.
Aangezien je die nodig heb er voor.
Oja, dat vind ik ook niks, doe niet aan apps en zogenaamde spaartroep, zelfs mijn AH-bonuskaart is anoniem (nooit geregistreerd).
pi_217742370
Zowel de Jumbo als de AH doen hier aan thuisbezorgen, daar maak ik eens in de zoveel tijd gebruik van. Je hebt hier ook Picnic, van te voren betalen, doe ik ook niet meer aan, na een keer de verkeerde bestelling te krijgen. Wat een gezeur, aan de deur betalen gaat prima.
pi_217742377
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:54 schreef Firuze60 het volgende:
Zowel de Jumbo als de AH doen hier aan thuisbezorgen, daar maak ik eens in de zoveel tijd gebruik van. Je hebt hier ook Picnic, van te voren betalen, doe ik ook niet meer aan, na een keer de verkeerde bestelling te krijgen. Wat een gezeur, aan de deur betalen gaat prima.
Ja, dat werkt prima. Ze nemen ook statiegeldflesjes en blikjes mee, dus hoef ik zelf niet bij de automaat in de winkel staat te tobben.
pi_217742380
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat werkt prima. Ze nemen ook statiegeldflesjes en blikjes mee, dus hoef ik zelf niet bij de automaat in de winkel staat te tobben.
Juist, dat scheelt al een hoop ergernis.. :D
pi_217745905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 21:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Criminaliteit loont volgens jou.

Je laat wederom zien uit het slechtste hout te zijn gesneden.

Wellicht kun je nog een keer reageren waarbij je je proletengedrag probeert goed te praten.
  zondag 25 mei 2025 @ 13:29:02 #94
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217745999
Het systeem in Engeland vind ik perfect. Daar zie je dat je gefilmd wordt. Dat werkt ook afschrikwekkend.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 25 mei 2025 @ 14:01:25 #95
16715 Mylene
*schatje*
pi_217746374
quote:
15s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Het systeem in Engeland vind ik perfect. Daar zie je dat je gefilmd wordt. Dat werkt ook afschrikwekkend.

:{²
De confrontatiemonitor heb je ook bij de Jumbo.

pi_217754029
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Criminaliteit loont volgens jou.

Je laat wederom zien uit het slechtste hout te zijn gesneden.

Wellicht kun je nog een keer reageren waarbij je je proletengedrag probeert goed te praten.
Het liefst wil ik zulke proleten het land uit hebben. Eigen proleet eerst. :D
  maandag 26 mei 2025 @ 07:25:13 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217754978
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 14:01 schreef Mylene het volgende:
De confrontatiemonitor heb je ook bij de Jumbo.
Maar mag dat wel :?

Vanavond in trosradar :7

Zelfscankassa
Bij de zelfscankassa in de supermarkt zien klanten zichzelf steeds vaker op een scherm. Zo ook een Radar-kijker, die zich afvroeg: waarom word ik gefilmd, en wat gebeurt er met die beelden? "Toen ik een medewerker vroeg, zei ze dat de beelden niet worden opgeslagen, maar hoe weet ik dat zeker?" Radar klopte aan bij de supermarkten en de brancheorganisatie om antwoord te krijgen op deze vragen en meer.

Waarom supermarkten camera’s inzetten

Winkeldiefstal neemt al jaren toe en zet supermarkten financieel en operationeel onder druk. In 2023 registreerde de politie bijna 45.000 aangiften van winkeldiefstal, het hoogste aantal in tien jaar. Volgens brancheorganisatie INretail loopt de schade voor de hele detailhandel op tot zo’n 2 miljard euro per jaar.

Supermarktketen Jumbo meldde voor 2023 een verlies van 100 miljoen euro, ongeveer 1 procent van de jaaromzet. “Winkelmedewerkers worden geconfronteerd met onprettige situaties en toegenomen spanningen,” geeft Jumbo aan. Om problemen met diefstal en veiligheid aan te pakken investeert de sector in meer cameratoezicht en andere maatregelen. Hoe open zijn de supermarkten daarover?

Wat zeggen supermarkten over hun camera’s?

Radar stelde vragen aan onder meer Jumbo, Lidl en Albert Heijn over het gebruik van camera’s bij zelfscankassa’s en de rest van de supermarkt. Hoe werkt het precies, worden beelden opgeslagen, en speelt kunstmatige intelligentie (AI) hierin een rol? De antwoorden zijn wisselend en geven een beeld van hoe de sector hier nog volop mee bezig is.

Jumbo: schermen zijn geen slimme camera’s

Van alle supermarkten gaf Jumbo de meest uitgebreide toelichting. De keten noemt het tegengaan van winkeldiefstal een belangrijke uitdaging en zegt sinds het voorjaar van 2024 “verschillende zichtbare en onzichtbare maatregelen” te hebben genomen.

Wat betreft de schermen boven de zelfscankassa’s is Jumbo stellig:

“Die hebben enkel een spiegelfunctie; er worden geen beelden opgenomen. Dat zijn dus geen ‘slimme camera’s’ (en hebben niets te maken met AI-maatregelen). Deze schermen verwerken geen biometrische gegevens. Er worden dan ook geen persoonsgegevens van klanten door de confrontatiemonitoren verwerkt.”

Jumbo benadrukt daarnaast dat winkelmedewerkers geen toegang hebben tot deze beelden, en dat ze niet worden opgeslagen of doorgestuurd. Wie toch vragen heeft, wordt via een QR-code onder het scherm verwezen naar het privacybeleid.

“We merken dat collega’s een veiliger gevoel en meer begrip ervaren op de winkelvloer. Een veilige omgeving voor zowel klant als collega is ons belangrijkste uitgangspunt. Klanten zijn geen potentiële dieven en zijn hartstikke welkom, ook als ze een keer iets zijn vergeten te scannen.“

Jumbo test wel met AI

Begin 2024 meldde Jumbo dat het een pilot had uitgevoerd met “slimme camera’s” in een beperkt aantal winkels, bedoeld om afwijkend gedrag van klanten te herkennen. Daarmee doelen ze op technologie die met behulp van AI kan zien wanneer bijvoorbeeld een product niet wordt gescand of in jaszak wordt gestoken.

Zulke systemen analyseren bewegingen, niet gezichten, en kunnen winkelpersoneel waarschuwen bij verdachte situaties. Een voorbeeld is Veesion, dat volgens het softwarebedrijf zelf in ‘ruim honderd Nederlandse supermarkten’ wordt gebruikt. Jumbo geeft aan dat de test inmiddels is afgerond.

In de reactie aan Radar maakt Jumbo duidelijk dat de schermen bij de zelfscankassa niets met deze tests te maken hebben. Die hebben volgens de supermarkt alleen een spiegelfunctie en slaan geen beelden op. Over de inhoud en resultaten van de AI-test zegt Jumbo niets concreets, uit angst “potentiële dieven niet wijzer te maken”.

Lidl: functioneel en zonder gezichten

Ook Lidl bevestigt het gebruik van schermen bij de zelfscan, maar houdt de uitleg kort en zakelijk: “De klant ziet haar/zijn eigen scanproces in beeld zonder dat diegene met haar/zijn gezicht hierop te zien is. De beelden worden niet bewaard.”

Volgens Lidl is het doel van deze schermen “het reduceren of tegengaan van diefstal” en zijn ze puur functioneel. Over AI zeggen zij niets in hun reactie. Wel meldt de keten dat beveiligingscamera’s in gangpaden en bij de kassazone worden ingezet, waarvan de beelden maximaal 14 dagen worden bewaard, conform de privacyregels.

Lidl noemt dat zij hun klanten hierover informeren met meldingen bij de ingang van de winkel.

Albert Heijn: geen AI, weinig toelichting

Albert Heijn houdt hun antwoord op onze lijst aan vragen bij één zin:

“Wij maken geen gebruik van camera’s met AI-technologie.”

Op vragen over eventuele camera’s zonder AI, schermgebruik, opslag van beelden of hun communicatie hierover naar klanten wordt niet ingegaan. De supermarkt verwijst net als anderen naar het CBL voor verdere informatie over brancheontwikkelingen.

CBL: veiligheid en opsporing

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) spreekt namens de supermarktbranche. Zij bevestigen de functie van camera’s:

“Voor winkels die er gebruik van maken, is het gebruik van beveiligingscamera’s puur voor de veiligheid binnen winkels, zowel voor medewerkers als klanten.”

Ook stelt het CBL dat klanten “altijd geïnformeerd” worden over het cameragebruik, bijvoorbeeld via QR-codes of informatie bij de kassa. Over het gebruik van AI of technologische innovatie zegt het CBL niets concreets, terwijl de ketens juist naar de branche verwijzen als het gaat om deze ontwikkelingen. Het CBL benadrukt wel dat ze over veiligheid in winkels overleggen met politie, justitie en de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wat mag wel en niet?

Supermarkten mogen camera’s gebruiken, ook bij zelfscankassa’s, maar moeten zich houden aan de regels van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dat betekent:

De camera is er voor een duidelijk doel, zoals veiligheid.
Er mag niet meer worden gefilmd dan strikt noodzakelijk.
Klanten moeten weten dat ze gefilmd worden.
Beelden mogen in principe maximaal 28 dagen worden bewaard, tenzij er sprake is van een incident.
Worden beelden niet opgeslagen en zijn ze puur live zichtbaar (zoals bij de schermen van Lidl en Jumbo), dan gelden er minder strenge regels.

Je bent op beeld

Je kunt steeds meer cameratechnologie in supermarkten tegenkomen, zeker rond de zelfscan. De regels zijn op papier helder: klanten moeten weten dat ze gefilmd worden, en beelden mogen alleen met een duidelijk doel worden gebruikt.

In de praktijk blijft het lastig te achterhalen welke technieken precies worden ingezet en of er ook sprake is van gedragsanalyse. Supermarkten geven daar lang niet altijd inzicht in. Daardoor blijft het voor klanten lastig te beoordelen of hun privacy goed genoeg beschermd is, en of ze überhaupt in beeld zijn geweest.

https://radar.avrotros.nl(...)-zelfscankassa-61602
pi_217755095
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2025 07:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Maar mag dat wel :?

Vanavond in trosradar :7
<knip>

Wat mag wel en niet?

Supermarkten mogen camera’s gebruiken, ook bij zelfscankassa’s, maar moeten zich houden aan de regels van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dat betekent:

De camera is er voor een duidelijk doel, zoals veiligheid.
Er mag niet meer worden gefilmd dan strikt noodzakelijk.
Klanten moeten weten dat ze gefilmd worden.
Beelden mogen in principe maximaal 28 dagen worden bewaard, tenzij er sprake is van een incident.
Worden beelden niet opgeslagen en zijn ze puur live zichtbaar (zoals bij de schermen van Lidl en Jumbo), dan gelden er minder strenge regels.
<knip>
hoeven ze geen heel item over te maken, mag gewoon, verder niet zeiken, het wordt niet eens vastgelegd (wat in theorie wel zou mogen)
pi_217755887
Als een supermarkt op de voordeur aangeeft cameras te gebruiken voor preventie van diefstal en veiligheid mag dat prima.
Als klanten niet gefilmd willen worden gaan ze maar ergens anders winkelen.
Van mij mag er ook gezichtsherkenning op. Kunnen ze winkeldieven meteen toegang ontzeggen bij een winkelverbod.
Winkelverbod mag wat mij betreft ook uitgebreider. Steel je bij de Jumbo in de dorpstraat dan ook niet meer boodschappen doen bij de Jumbo in de kerkstraat.
Mag ook uitgebreid in de regio. Nou dan ontmoedig je het stelen wel hoor.
pi_217755945
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:29 schreef quirina het volgende:
Als een supermarkt op de voordeur aangeeft cameras te gebruiken voor preventie van diefstal en veiligheid mag dat prima.
Als klanten niet gefilmd willen worden gaan ze maar ergens anders winkelen.
Van mij mag er ook gezichtsherkenning op. Kunnen ze winkeldieven meteen toegang ontzeggen bij een winkelverbod.
Winkelverbod mag wat mij betreft ook uitgebreider. Steel je bij de Jumbo in de dorpstraat dan ook niet meer boodschappen doen bij de Jumbo in de kerkstraat.
Mag ook uitgebreid in de regio. Nou dan ontmoedig je het stelen wel hoor.
Inderdaad. Het kost iedereen geld die proleten die stelen. Dat mag je dus best wat harder aanpakken.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:42:09 #101
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217756033
Echt stelen zou ik niet durven maar ik 'vergeet' wel eens wat af te rekenen bij de zelfscan. Zeker dingen als kaas en vlees zijn zo gigantisch duur geworden tegenwoordig. Kans op controle is sowieso maar 10% en als je gewoon zegt van ja ik hoorde hem piepen is er bijna de helft van de keren altijd niks aan de hand. Maar echt stelen als in iets in je zak of tas stoppen dat zou ik niet durven, vind ik net een brug te ver.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217756122
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:42 schreef SuperNeger het volgende:
Echt stelen zou ik niet durven maar ik 'vergeet' wel eens wat af te rekenen bij de zelfscan. Zeker dingen als kaas en vlees zijn zo gigantisch duur geworden tegenwoordig. Kans op controle is sowieso maar 10% en als je gewoon zegt van ja ik hoorde hem piepen is er bijna de helft van de keren altijd niks aan de hand. Maar echt stelen als in iets in je zak of tas stoppen dat zou ik niet durven, vind ik net een brug te ver.
Het is ook gewoon stelen als je het bewust vergeet natuurlijk.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:49:52 #103
479315 SuperNeger
pi_217756129
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is ook gewoon stelen als je het bewust vergeet natuurlijk.
Bewijs maar eens dat je het bewust bent vergeten. Dat apparaat piepte en er gebeurde niks, je zag me toch het product voor de scanner houden op de camerabeelden?

Tevens moet je niet vergeten dat Albert Heijn en Jumbo gigantische winsten hebben gemaakt en nog steeds maken over de ruggen van de Nederlanders die steeds armer zijn. Tijdens de coronacrisis alle horeca dicht en zij recordomzetten draaien. En nog steeds vandaag de dag de prijzen maar laten stijgen puur uit eigen hebzucht. Maar nee het is heel zielig voor ze als ze een pakje vlees missen.

Ook al was ik miljonair, ik zou het blijven doen puur uit principe.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756146
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Bewijs maar eens dat je het bewust bent vergeten. Dat apparaat piepte en er gebeurde niks, je zag me toch het product voor de scanner houden op de camerabeelden?

Tevens moet je niet vergeten dat Albert Heijn en Jumbo gigantische winsten hebben gemaakt en nog steeds maken over de ruggen van de Nederlanders die steeds armer zijn. Tijdens de coronacrisis alle horeca dicht en zij recordomzetten draaien. En nog steeds vandaag de dag de prijzen maar laten stijgen puur uit eigen hebzucht. Maar nee het is heel zielig voor ze als ze een pakje vlees missen.

Dat maakt niet uit. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid. Je zou bijvoorbeeld op het scherm kunnen kijken of ht product goed gescand is.

Als iedereen uit principe dit gaat doen, wordt alles alleen maar nog duurder natuurlijk. Want we betalen gewoon allemaal voor het pakje vlees dat jij steeds uit principe vergeet te scannen.
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:53:26 #105
236264 crew  capricia
pi_217756153
quote:

[..]

En dus moeten andere klanten voor jouw 'vergeetachtigheid' betalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 mei 2025 @ 09:53:49 #106
479315 SuperNeger
pi_217756158
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid. Je zou bijvoorbeeld op het scherm kunnen kijken of ht product goed gescand is.

Als iedereen uit principe dit gaat doen, wordt alles alleen maar nog duurder natuurlijk. Want we betalen gewoon allemaal voor het pakje vlees dat jij steeds uit principe vergeet te scannen.
Die kassa's draaien op oude versies van linux. Soms piept die ook 2x achter elkaar zo traag is het. Een foutje is zo gemaakt. Maar je moet het ook niet elke dag bij de zelfde appie doen nee.

Misschien moet Albert Heijn zich gewoon focussen om boodschappen betaalbaar te maken. En anders gewoon weer de normale kassa's openen zoals dat vroeger ging.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 09:54:33 #107
479315 SuperNeger
pi_217756166
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]
En dus moeten andere klanten voor jouw 'vergeetachtigheid' betalen.
Nee, het is de verantwoordelijkheid van deze gierige miljardenbedrijven om primaire levensbehoeftes van belastingbetalende burgers maar een beetje betaalbaar te maken. Ze roepen dit gedrag zelf in de hand.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:55:12 #108
236264 crew  capricia
pi_217756172
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Die kassa's draaien op oude versies van linux. Soms piept die ook 2x achter elkaar zo traag is het. Een foutje is zo gemaakt. Maar je moet het ook niet elke dag bij de zelfde appie doen nee.

Misschien moet Albert Heijn zich gewoon focussen om boodschappen betaalbaar te maken. En anders gewoon weer de normale kassa's openen zoals dat vroeger ging.
Ah, dus het is eigenlijk een protest.

Je kunt ook gewoon naar een andere supermarkt gaan, waar je het wel eens bent met het beleid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:56:46 #109
236264 crew  capricia
pi_217756179
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nee, het is de verantwoordelijkheid van deze gierige miljardenbedrijven om primaire levensbehoeftes van belastingbetalende burgers maar een beetje betaalbaar te maken. Ze roepen dit gedrag zelf in de hand.
Je steelt dus omdat je het niet eens bent met het beleid.
Beetje passief agressief gedrag. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 mei 2025 @ 09:56:49 #110
479315 SuperNeger
pi_217756182
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dus het is eigenlijk een protest.

Je kunt ook gewoon naar een andere supermarkt gaan, waar je het wel eens bent met het beleid.
Andere supermarkten zijn ietsje goedkoper maar scheelt niet veel. Het is dat ik ergens woon waar er 5 albert heijns zijn dus ja het is gewoon makkelijk om snel daarheen te gaan.

Maar we dwalen af. Het punt is dat deze supermarkten zelf willen besparen op personeel (zelfscan) maar ook nog eens al jaren lang de prijzen steeds duurder maken dat het voor veel mensen niet te betalen is. Zelfs bij de flessenautomaten lopen ze te bedelen om donaties. En dan krijg je van dit soort betaalde nieuwsberichten waar we het zielig moeten gaan vinden voor deze miljardenbedrijven? :') Ja nee mij niet gezien, zal nooit medelijden hebben met een appie of jumbo
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 09:57:26 #111
479315 SuperNeger
pi_217756187
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Je steelt dus omdat je het niet eens bent met het beleid.
Beetje passief agressief gedrag. :D
Ik steel nooit iets, ben wel eens vergeten wat af te rekenen omdat die scanner het niet deed maar iets stelen als in bewust pakken en stiekem onder m'n jas of zo meenemen zou ik niet durven dat voelt toch verkeerd.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756191
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ja, een foutje is zo gemaakt, maar blijft je eigen verantwoordelijkheid. Net zoals bij de belastingaangifte waar een foutje ook zo gemaakt is.

Van mij mag de zelfscankassa weg. Het is trage boel, waardoor het soms even duurt voor iets gescand is. Soms scant 'ie iets helemaal niet. Sommige producten herkent 'ie niet. Bij het afrekenen vaak een tijdje wachten tot er iemand komt controleren.

Bij een Jumbo hier staat er zelfs personeel te controleren bij de zelfscan. Mijn zoontje had een boekje van thuis meegenomen en dan duiken ze er als een havik op om te vragen of dat gescand is. Zet dat personeel gewoon achter een kassa dan. Dat zal allemaal veel sneller gaan dan.
pi_217756198
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Omdat jij boodschappen te duur vindt, doe je uit protest iets dat de boodschappen nog duurder maakt :')
  maandag 26 mei 2025 @ 09:59:43 #114
479315 SuperNeger
pi_217756202
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, een foutje is zo gemaakt, maar blijft je eigen verantwoordelijkheid. Net zoals bij de belastingaangifte waar een foutje ook zo gemaakt is.

Van mij mag de zelfscankassa weg. Het is trage boel, waardoor het soms even duurt voor iets gescand is. Soms scant 'ie iets helemaal niet. Sommige producten herkent 'ie niet. Bij het afrekenen vaak een tijdje wachten tot er iemand komt controleren.

Bij een Jumbo hier staat er zelfs personeel te controleren bij de zelfscan. Mijn zoontje had een boekje van thuis meegenomen en dan duiken ze er als een havik op om te vragen of dat gescand is. Zet dat personeel gewoon achter een kassa dan. Dat zal allemaal veel sneller gaan dan.
Precies mijn punt ja. Het is allemaal de schuld van deze gierige bedrijven die over de rug van de hardwerkende, arme, belastingbetaler hun winstmarges nog meer willen opkrikken. En dan betalen ze een paar journalisten om een artikel te schrijven hoe zielig ze wel niet zijn en hoe moeilijk ze het hebben. Echt om te kotsen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:00:06 #115
479315 SuperNeger
pi_217756207
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat jij boodschappen te duur vindt, doe je uit protest iets dat de boodschappen nog duurder maakt :')
Oorzaak gevolg.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756212
quote:

[..]

Je hebt dus een zijweggetje gevonden waarbij je je gesteel goed kunt praten voor jezelf. Top man 👍

Overigens is je premisse zelfs fout; supermarkten maken niet meer winst, dat blijft al een hele lange tijd 3-4%. En door jouw delictgedrag wordt dat meer onder druk gezet met gevolgen van dien.

Ik blijf ik me maar verbazen hoeveel mensen hier openlijk uitkomen voor hun delictgedrag.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:01:40 #117
479315 SuperNeger
pi_217756225
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:00 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je hebt dus een zijweggetje gevonden waarbij je je gesteel goed kunt praten voor jezelf. Top man 👍

Overigens is je premisse zelfs fout; supermarkten maken niet meer winst, dat blijft al een hele lange tijd 3-4%. En door jouw delictgedrag wordt dat meer onder druk gezet met gevolgen van dien.

Overigens blijf ik me maar verbazen hoeveel mensen hier openlijk uitkomen voor hun delictgedrag.
Vanaf 2016 is hun winst letterlijk verdubbeld.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756240
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Oorzaak gevolg.
Ja, je vindt de prijzen te hoog en probeert daarmee voor jezelf het stelen goed te praten.
pi_217756252
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:59 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Precies mijn punt ja. Het is allemaal de schuld van deze gierige bedrijven die over de rug van de hardwerkende, arme, belastingbetaler hun winstmarges nog meer willen opkrikken. En dan betalen ze een paar journalisten om een artikel te schrijven hoe zielig ze wel niet zijn en hoe moeilijk ze het hebben. Echt om te kotsen.
Ze willen hun winstmarges in stand houden. Niet nog meer opkrikken. Het zijn commerciële bedrijven.

Als ze failliet zouden gaan, dan krijg je weer kleinere, inefficiëntere winkeltjes. Die zijn waarschijnlijk duurder.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:03:46 #120
479315 SuperNeger
pi_217756253
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, je vindt de prijzen te hoog en probeert daarmee voor jezelf het stelen goed te praten.
De prijzen zijn letterlijk te hoog. Paar jaar geleden had je nog wel eens een kilo kip in de bonus voor ¤5

Vandaag de dag betaal je er bijna ¤15 voor

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn salaris (en van de meeste mensen) is niet 3x zoveel geworden in de afgelopen 10 jaar.

Echter zijn de winsten van deze miljardenbedrijven wel meer dan verdubbeld.

Maar ik ben de slechterik in deze _O-
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756260
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:01 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Vanaf 2016 is hun winst letterlijk verdubbeld.
Ten opzichte van de omzet graag. Je krijgt ook niet dezelfde uitkering die je toen kreeg. Nominaal dit aangaan slaat echt helemaal nergens op.
pi_217756261
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
De prijzen zijn letterlijk te hoog. Paar jaar geleden had je nog wel eens een kilo kip in de bonus voor ¤5

Vandaag de dag betaal je er bijna ¤15 voor

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn salaris (en van de meeste mensen) is niet 3x zoveel geworden in de afgelopen 10 jaar.

Echter zijn de winsten van deze miljardenbedrijven wel meer dan verdubbeld.

Maar ik ben de slechterik in deze _O-
Kip an sich zal gewoon duurder zijn geworden. En zal steeds duurder worden. Alle regelgeving, "Beter leven" e.d. zorgt niet voor goedkopere kip.

En door kip te gaan jatten wordt het prijskaartje niet lager.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:05:06 #123
479315 SuperNeger
pi_217756264
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze willen hun winstmarges in stand houden. Niet nog meer opkrikken. Het zijn commerciële bedrijven.

Als ze failliet zouden gaan, dan krijg je weer kleinere, inefficiëntere winkeltjes. Die zijn waarschijnlijk duurder.
Joh mensen willen geld verdienen, maar het is niet een klein entertainment bedrijf, het is een primaire levensbehoefte die ze verzorgen dus ze hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar de mensen toe.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756289
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Joh mensen willen geld verdienen, maar het is niet een klein entertainment bedrijf, het is een primaire levensbehoefte die ze verzorgen dus ze hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar de mensen toe.
Het alternatief voor de supermarkt is waarschijnlijk duurder voor de consument. En door diezelfde consument om zeep geholpen, omdat ze liever naar de supermarkt gingen dan naar en de bakker, en de groenteboer, en de slager, en de snoepwinkel...
  maandag 26 mei 2025 @ 10:09:30 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756302
quote:
Kans op controle is sowieso maar 10%
Daar ben ik niet zo zeker van hoor.
Ik ben gestopt met kratjes bier (oeps vergeten te scannen) stelen omdat er op een gegeven moment te vaak controles waren.
pi_217756321
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Zoals genoeg salaris betalen aan hun personeel, concurreren met de andere supermarkten, en tegelijkertijd is de verdere overhead (energie, huur, kosten van toeleveranciers etc.) fors toegenomen. Het geld ontwaard dus mensen brengen meer geld naar de supermarkten dus alle winsten “stijgen”. Superneger: ik mag gaan stelen en mijn morele kapotte kompas kan de prullebak in!

Tja.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:11:37 #127
479315 SuperNeger
pi_217756324
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben gestopt met kratjes bier (oeps vergeten te scannen) stelen omdat er op een gegeven moment te vaak controles waren.
Dat is ook een dingetje ja. Ze houden volgens mij ook je data bij qua bonuskaart. Als je dezelfde bonuskaart gebruikt (ik heb er altijd 3 of 5) waarbij je vorige keer een controle had dan heb je 100% een andere controle de keer erna. En sowieso was het hele principe van die dingen om tijd te besparen. Heb je net je hele tas ingepakt en moet je hem weer uitpakken, kan je achteraf beter alsnog bij een ouderwetse kassa gaan staan.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:11:50 #128
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217756328
quote:
Jij stelt dus bewust maar noemt het geen stelen omdat je het openlijk doet en het niet in je zak stopt.

Jammer dat je er zo vaak mee wegkomt :(
pi_217756332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hier nog zo'n figuur. Maar in andere topics wel mensen de maat nemen.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:12:12 #130
479315 SuperNeger
pi_217756336
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Zoals genoeg salaris betalen aan hun personeel, concurreren met de andere supermarkten, en tegelijkertijd is de verdere overhead (energie, huur, kosten van toeleveranciers etc.) fors toegenomen. Het geld ontwaard dus mensen brengen meer geld naar de supermarkten dus alle winsten “stijgen”. Superneger: ik mag gaan stelen en mijn morele kapoote kompas kan de prullebak in!

Tja.
Oh wauw de energierekening voor hun is wat meer geworden vergeleken met 10 jaar terug? Nou dat is voor al hun klanten toch ook zo :') Toch worden zij er steeds rijker op en hun klanten (de gewone burger) steeds armer.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756341
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Jij stelt dus bewust maar noemt het geen stelen omdat je het openlijk doet en het niet in je zak stopt.

Jammer dat men er niet gewoon strenger tegen optreedt. Dan is dat gezeik zo afgelopen. Meeste mensen kappen er wel mee als ze er gedoe mee krijgen.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:13:39 #132
479315 SuperNeger
pi_217756363
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jammer dat men er niet gewoon strenger tegen optreedt. Dan is dat gezeik zo afgelopen. Meeste mensen kappen er wel mee als ze er gedoe mee krijgen.
Nou ze treden hard op hoor, kijk maar naar deze vuile dief. Die mag mooi een jaar de winkel niet meer in.

Bekijk deze YouTube-video

Wel slim, in je scootmobiel val je minder op.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756371
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nou ze treden hard op hoor, kijk maar naar deze vuile dief. Die mag mooi een jaar de winkel niet meer in.

Bekijk deze YouTube-video
Terecht, eigen schuld. Boete, strafblad, winkelverbod uiteindelijk.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:15:10 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756378
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat is ook een dingetje ja. Ze houden volgens mij ook je data bij qua bonuskaart. Als je dezelfde bonuskaart gebruikt (ik heb er altijd 3 of 5) waarbij je vorige keer een controle had dan heb je 100% een andere controle de keer erna. En sowieso was het hele principe van die dingen om tijd te besparen. Heb je net je hele tas ingepakt en moet je hem weer uitpakken, kan je achteraf beter alsnog bij een ouderwetse kassa gaan staan.
Ik ging altijd naar de Jumbo, geen kortingskaart. Verder ook geen idee of er verschil bij controles zit per vestiging. Misschien bij een kleine Jumbo meer of juist minder.
pi_217756384
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Oh wauw de energierekening voor hun is wat meer geworden vergeleken met 10 jaar terug? Nou dat is voor al hun klanten toch ook zo :') Toch worden zij er steeds rijker op en hun klanten (de gewone burger) steeds armer.
Ik wacht nog even op je berekening waarin staat dat supermarkten (dus het filiaal waar je steelt) daadwerkelijk meer dan 4% winst maakt. Alleen albert heijn lukt het met hun vet hoge prijzen om soms tot 5% te komen.
pi_217756392
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ging altijd naar de Jumbo, geen kortingskaart. Verder ook geen idee of er verschil bij controles zit per vestiging. Misschien bij een kleine Jumbo meer of juist minder.
Ja, daar zit wel verschil in. Bij een Jumbo hier in de buurt handhaven ze de regel van maximaal 15 producten bij de zelfscankassa. Blijkbaar had een medewerkster zitten tellen, want ik werd er op aangesproken. :')
  maandag 26 mei 2025 @ 10:16:46 #137
479315 SuperNeger
pi_217756395
Ik vind het bizar of zelfs schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die het gedrag van dit soort miljardenbedrijven goedpraten. Boodschappen doen is een primaire levensbehoefte. Toch maken alle supermarkten zijn schuldig aan het steeds duurder maken van prijzen voor de meest simpele dingen. En dan ook nog willen besparen op personeel door de klanten zelf het werk van een kassameisje laten doen wat ook weer ten koste gaat van banen. Maar nee, de gewone burger, de hardwerkende belastingbetaler die niet eens meer z'n eigen energierekening of boodschappen kan betalen, dat is de echte crimineel in dit verhaal. :')
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:18:00 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756409
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Het is volgens mij wel zo dat als je een krat bier in je winkelwagen hebt, het de verantwoordelijkheid is van de kassameid om dat te zien. Je hoeft de krat ook niet op de lopende band te leggen, 1 flesje is voldoende.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:18:20 #139
479315 SuperNeger
pi_217756413
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:15 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik wacht nog even op je berekening waarin staat dat supermarkten (dus het filiaal waar je steelt) daadwerkelijk meer dan 4% winst maakt. Alleen albert heijn lukt het met hun vet hoge prijzen om soms tot 5% te komen.
Ik kijk gewoon naar de realiteit en de cijfers die ik online kan vinden over hun omzet en winsten en vergelijk de prijzen en mijn koopkracht van 10 jaar geleden. Alles is 2x of 3x zo duur geworden. Oh ja dus ze hebben wat meer uitgaven, wij toch ook?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756416
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vind het bizar of zelfs schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die het gedrag van dit soort miljardenbedrijven goedpraten. Boodschappen doen is een primaire levensbehoefte. Toch maken alle supermarkten zijn schuldig aan het steeds duurder maken van prijzen voor de meest simpele dingen. En dan ook nog willen besparen op personeel door de klanten zelf het werk van een kassameisje laten doen wat ook weer ten koste gaat van banen. Maar nee, de gewone burger, de hardwerkende belastingbetaler die niet eens meer z'n eigen energierekening of boodschappen kan betalen, dat is de echte crimineel in dit verhaal. :')
Ik kan niet wachten tot de Tesla Optimus gewoon voor mij mijn boodschappen kan gaan doen, inclusief de robot-zelfscan.

Dan kunnen we heel veel "menial jobs" afschaffen, omgaan naar een standaard basisinkomen voor iedereen.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:19:27 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756429
quote:
Dat stelen van bier ben ik ook vooral mee begonnen toen ik hoorde dat Jumbo tijdens corona gigawinsten had gemaakt. En ik was toen een tijd werkloos.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:21:13 #142
479315 SuperNeger
pi_217756452
IN TIEN JAAR TIJD HE!

(En ja ik heb de foto's en bonnetjes nog, dus ik weet waar ik over praat)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756458
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is volgens mij wel zo dat als je een krat bier in je winkelwagen hebt, het de verantwoordelijkheid is van de kassameid om dat te zien. Je hoeft de krat ook niet op de lopende band te leggen, 1 flesje is voldoende.
Je moet dat gewoon even zeggen natuurlijk.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:22:55 #144
479315 SuperNeger
pi_217756472
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat stelen van bier ben ik ook vooral mee begonnen toen ik hoorde dat Jumbo tijdens corona gigawinsten had gemaakt. En ik was toen een tijd werkloos.
Bier is sowieso belachelijk duur. En dan krijg je ook nog de moeite van statiegeld (en alle plakkerige stinkshit in je boodschappentas die erbij komt kijken) en het feit dat ze nooit meer een aanbieding mogen doen van meer dan 25% korting.

Serieus de Nederlandse burger wordt overal genaaid en dan heb je van die simpele die klakkeloos mediaberichten overnemen en geloven dat het de schuld is van de consument en niet van de overheid of dit soort bedrijven die zowat een monopolie hebben.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:23:43 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756478
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je moet dat gewoon even zeggen natuurlijk.
Volgens mij niet. Zij moet dat zien volgens de regel.
Ik legde 1 flesje op de band. En de krat had ik onder de winkelwagen op dat opleggertje.
Vaak voor gekomen dat er dan maar 1 flesje wordt afgetikt.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:24:36 #146
479315 SuperNeger
pi_217756488
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik legde 1 flesje op de band. En de krat had ik onder de winkelwagen op dat opleggertje.
Welke winkel is dat? Meestal hebben ze cameras en spiegels. En als je 1 flesje op de band legt worden ze er ook nog eens extra aan herinnerd dat er een krat bij zit.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756510
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:18 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik kijk gewoon naar de realiteit en de cijfers die ik online kan vinden over hun omzet en winsten en vergelijk de prijzen en mijn koopkracht van 10 jaar geleden. Alles is 2x of 3x zo duur geworden. Oh ja dus ze hebben wat meer uitgaven, wij toch ook?
Behalve dat je dan met je kapotte morele kompas nog steeds niet zou moeten stelen, geef je in deze situatie aan dat als kosten ergens stijgen, en voor klanten ook, het DUS oke is om te stelen. Daarbij gebruik je foutieve informatie en loopt ermee te koop op internet. Wtf gast. Je moet jong en naïef zijn, ik geef ie het voordeel van de twijfel.

Korte chatgpt:

quote:
ChatGPT

Aanmelden
Je zei:
Hoeveel relatieve winst had een gemiddelde supermarkt in nederland in 2024?
ChatGPT zei:
In 2024 hadden supermarkten in Nederland te maken met een aanzienlijke druk op hun winstmarges. Volgens het Vakcentrum, de brancheorganisatie voor zelfstandig supermarktondernemers, daalde de gemiddelde winstmarge van supermarkten van 3,1% naar 1,5% in de afgelopen jaren . Dit betekent dat supermarkten van elke euro omzet slechts 1,5 cent overhielden als winst.
RD.nl

Een specifiek voorbeeld is Jumbo, dat in 2024 een omzet van ¤11 miljard behaalde maar slechts ¤20 miljoen winst realiseerde, wat neerkomt op een winstmarge van slechts 0,2% . Dit is aanzienlijk lager dan de gebruikelijke marges van 1% tot 2% die supermarkten gewend zijn te behalen.
fsin.nl

De daling in winstmarges is te wijten aan verschillende factoren, waaronder hogere inkoopkosten, stijgende loonkosten door cao-afspraken en de afname van de verkoop van tabaksproducten, wat de omzet verder onder druk zette .
fsin.nl

Samenvattend: de gemiddelde winstmarge van supermarkten in Nederland in 2024 was ongeveer 1,5%, met enkele uitzonderingen zoals Jumbo die zelfs een marge van slechts 0,2% had.
Business Insider Nederland
+12
fsin.nl
1,5 cent winst per euro. Lekker man. Daar kan ik vast prima door gaan stelen. Vuile graaiers.
pi_217756519
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jij moet dat zeggen. Er zijn ook mensen die één flesje kopen natuurlijk.
pi_217756527
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:26 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Behalve dat je dan met je kapotte morele kompas nog steeds niet zou moeten stelen, geef je in deze situatie aan dat als kosten ergens stijgen, en voor klanten ook, het DUS oke is om te stelen. Daarbij gebruik je foutieve informatie en loopt ermee te koop op internet. Wtf gast. Je moet jong en naïef zijn, ik geef ie het voordeel van de twijfel.

Korte chatgpt:
[..]
1,5 cent winst per euro. Lekker man. Daar kan ik vast prima door gaan stelen. Vuile graaiers.
En dan straks weer klagen dat door al dat stelen de prijzen harder stijgen dan hun uitkering.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:28:47 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756531
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Welke winkel is dat? Meestal hebben ze cameras en spiegels. En als je 1 flesje op de band legt worden ze er ook nog eens extra aan herinnerd dat er een krat bij zit.
Jumbo. Maar dat kan gewoon bij elke winkel.
Daarom doe ik dat ook, dat 1 flesje op de band, de bal ligt daarna bij hun. Soms vergeten ze naar mijn winkelwagen te kijken en doen ze maar 1 flesje aftikken, en dus niet de krat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Harvest89 op 26-05-2025 10:54:22 ]
pi_217756557
Ik scan altijd alles netjes en let extra goed op want ik wil absoluut niet in een situatie belanden waarin je per ongeluk iets vergeet te scannen en dan als dief wordt gezien.
Dat leidt alleen maar tot een heel gedoe met processen of een winkelverbod en daar heb ik echt geen zin in.

Ik heb eens gezien hoe een vrouw iets was vergeten te scannen en toen zei het AH meisje dat ze assistentie ging halen. Iedereen stond te kijken die vrouw werd knalrood en werd aangehouden. Zo n situatie wil ik vermijden.

Bovendien weet ik altijd precies wat ik ga kopen. Boodschappen zijn al duur genoeg dus ik kies vooral voor spullen in de bonusaanbieding.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:32:50 #152
479315 SuperNeger
pi_217756569
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jumbo. Maar dat kan gewoon bij elke winkel.
Daarom doe ik dat ook, dat 1 flesje op de band, de bal ligt daarna bij hun. Doordat ze niet naar mijn winkelwagen kijken is het voorgekomen dat ze maar 1 flesje aftikken, en dus niet de krat.
Dat is wel slim ja. Wat je ook kan doen is als je een sixpack hebt dat je 1 blikje een beetje draait dat de barcode zichtbaar is en dan bij de zelfscan zo je sixpack langs de scanner halen dan hoef je maar 1 blikje te betalen ipv 6. Als ze dan controleren zeg je gewoon huh ik hou hem ervoor en hij piept en ik zie hertog jan staan verder kijk ik niet naar de prijs of zo. Dan krijg je 6 voor de prijs van 1.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:33:40 #153
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217756573
Moet je eens kijken wat ik vroeger voor 10 euro kon meenemen. Biefstuk, rosbief, een doos goede wijn en een kratje Hertog-Jan.

Dat lukt tegenwoordig niet meer met al die camera's. :N
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 26 mei 2025 @ 10:35:04 #154
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756586
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:32 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat is wel slim ja. Wat je ook kan doen is als je een sixpack hebt dat je 1 blikje een beetje draait dat de barcode zichtbaar is en dan bij de zelfscan zo je sixpack langs de scanner halen dan hoef je maar 1 blikje te betalen ipv 6. Als ze dan controleren zeg je gewoon huh ik hou hem ervoor en hij piept en ik zie hertog jan staan verder kijk ik niet naar de prijs of zo. Dan krijg je 6 voor de prijs van 1.
Goede tip maat.
Daar heb ik nog niet aan gedacht. En 12 voor de prijs van 2. B:)B
pi_217756590
quote:

[..]
Je bent en blijft zelf volledig verantwoordelijk.
pi_217756594
quote:

[..]
:+ :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217756618
quote:

[..]
Ik denk niet dat ze daarin trappen, die mensen zijn echt niet dom en kennen dat soort trucjes wel. Ik zou dat risico nooit nemen.
pi_217756658
Mensen die de prijs van kip gebruiken om hun criminele gedrag goed te praten. :')

Als er van één product duidelijk is waarom het zo duur is geworden is het kip. Anders ga je lekker op zoek naar ouderwetsche plofkip sloeber.
pi_217756664
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:37 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze daarin trappen, die mensen zijn echt niet dom en kennen dat soort trucjes wel. Ik zou dat risico nooit nemen.
De eerste keer of zo zal het wel werken. Dan voeren ze je niet meteen geboeid af. Maar dit soort paupers zullen hun werkterrein wel regelmatig verplaatsen.
pi_217756683
Toen ik in de jaren 90 nog een puber was ging ik weleens naar Bart Smit of Toys R Us en verwisselde ik de prijsstickers op games. Spellen waren toen belachelijk duur, soms 120 piek. Ik plakte er dan een sticker van 20 gulden op en zo had ik op een gegeven moment bijna alle spellen verzameld alsof ik de winkel had leeggeplukt. :’) Dat kon toen nog want er waren geen computers aan de kassa’s.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:47:03 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756700
quote:
Bij de eerste keer zijn ze vaak vergevingsgezind.
Als ik een keer aangesproken werd op een vergeten te scannen kratje bier, ging ik dat natuurlijk niet opnieuw bij diezelfde vestiging weer proberen.

Dat truukje met kratje bier onder het winkelwagentje deed ik wel meestal bij dezelfde Jumbo.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:49:03 #162
479315 SuperNeger
pi_217756723
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Toen ik in de jaren 90 nog een puber was ging ik weleens naar Bart Smit of Toys R Us en verwisselde ik de prijsstickers op games. Spellen waren toen belachelijk duur, soms 120 piek. Ik plakte er dan een sticker van 20 gulden op en zo had ik op een gegeven moment bijna alle spellen verzameld alsof ik de winkel had leeggeplukt. :’) Dat kon toen nog want er waren geen computers aan de kassa’s.
Slim ja. Was ooit eens een Australiër die had een Playstation 4 lopen wegen als bananen en de sticker over de barcode geplakt en kon toen de playstation 4 kopen voor 9 dollar of zo :')
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:49:47 #163
479315 SuperNeger
pi_217756732
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bij de eerste keer zijn ze vaak vergevingsgezind.
Als ik een keer aangesproken werd op een vergeten te scannen kratje bier, ging ik dat natuurlijk niet opnieuw bij diezelfde vestiging weer proberen.
Dat zou ook wel heel dom zijn tenzij je dus zo slim bent als deze en het een dag later weer opnieuw gaat doen

https://www.independent.c(...)enager-a8758616.html
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 10:50:29 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756739
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Slim ja. Was ooit eens een Australiër die had een Playstation 4 lopen wegen als bananen en de sticker over de barcode geplakt en kon toen de playstation 4 kopen voor 9 dollar of zo :')
_O-
pi_217756787
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nice 👌
  roze maandag 26 mei 2025 @ 10:54:29 #166
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217756798
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:31 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik scan altijd alles netjes en let extra goed op want ik wil absoluut niet in een situatie belanden waarin je per ongeluk iets vergeet te scannen en dan als dief wordt gezien.
Dat leidt alleen maar tot een heel gedoe met processen of een winkelverbod en daar heb ik echt geen zin in.

Ik heb eens gezien hoe een vrouw iets was vergeten te scannen en toen zei het AH meisje dat ze assistentie ging halen. Iedereen stond te kijken die vrouw werd knalrood en werd aangehouden. Zo n situatie wil ik vermijden.

Bovendien weet ik altijd precies wat ik ga kopen. Boodschappen zijn al duur genoeg dus ik kies vooral voor spullen in de bonusaanbieding.
Verschilt denk ik ook wel een beetje per winkel want als ik bij de Jumbo hier in de wijk een keertje iets vergeet te scannen dan doen ze daar helemaal niet gek over.

Toen ik dit een keer had bij een supermarkt waar ik heel weinig heen ga moest ik wel meteen alles op de band neerleggen.
Your beauty never ever scared me.
pi_217756829
quote:

[..]
Maar dan moet je alsnog die steekproef krijgen hé. En als dat de eerste keer ik zeg je gewoon van "huh, foutje dan denk ik". Volgende keer ga je gewoon naar een andere winkel.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:57:15 #168
479315 SuperNeger
pi_217756833
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:54 schreef Ama het volgende:

[..]
Verschilt denk ik ook wel een beetje per winkel want als ik bij de Jumbo hier in de wijk een keertje iets vergeet te scannen dan doen ze daar helemaal niet gek over.

Toen ik dit een keer had bij een supermarkt waar ik heel weinig heen ga moest ik wel meteen alles op de band neerleggen.
Je moet daarom ook naar verschillende supermarkten gaan. Zeker in Rotterdam of zo kijkt niemand er van op daar is het gewoon onderdeel van de dag dat er 5x per dag politie langskomt.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756839
Je kan ook gewoon een hele tas vol producten en als niemand kijkt scan je één item en als je geen steekproef krijgt reken je gewoon af. Krijg je wel een steekproef dan roep je een medewerker erbij en zeg je dat ie zo maar ineens op afrekenen sprong.
  maandag 26 mei 2025 @ 10:59:22 #170
479315 SuperNeger
pi_217756849
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan ook gewoon een hele tas vol producten en als niemand kijkt scan je één item en als je geen steekproef krijgt reken je gewoon af. Krijg je wel een steekproef dan roep je een medewerker erbij en zeg je dat ie zo maar ineens op afrekenen sprong.
Nee, je zegt dat je de rest apart wil afrekenen want dat is voor iemand anders en je wil een apart bonnetje.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756858
Wordt er nu niet veel meer gestolen? Jullie brengen me op ideeën. Kan mijn intrusive thoughts niet negeren. 8)7
  maandag 26 mei 2025 @ 11:02:18 #172
479315 SuperNeger
pi_217756866
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:01 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt er nu niet veel meer gestolen? Jullie brengen me op ideeën. Kan mijn intrusive thoughts niet negeren. 8)7
Als je het doet, dan gewoon bij de grote bedrijven (AH, Jumbo, etc) en niet bij kleine winkeltjes en nooit van andere mensen de straf daarvoor kan niet hoog genoeg zijn. Maar een AH en Jumbo verdienen het ook gewoon.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:03:28 #173
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756876
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
Nou dat lef heb ik nog niet gehad. Denk ook niet dat je daar geloofwaardig mee weg komt, dat je een hele tas vol vergeet te scannen ipv zoals ik 1 krat of verpakking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 26-05-2025 11:25:19 ]
  maandag 26 mei 2025 @ 11:05:08 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217756889
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:02 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Als je het doet, dan gewoon bij de grote bedrijven (AH, Jumbo, etc) en niet bij kleine winkeltjes en nooit van andere mensen de straf daarvoor kan niet hoog genoeg zijn. Maar een AH en Jumbo verdienen het ook gewoon.
Stelen van bedrijven die het makkelijk kunnen missen heb ik ook geen problemen mee.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:05:59 #175
479315 SuperNeger
pi_217756895
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stelen van bedrijven die het makkelijk kunnen missen heb ik ook geen problemen mee.
Precies, ik ben eigenlijk een soort van Robin Hood.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217756906
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Gevolg is dat de prijzen stijgen en daar heeft iedereen last van.
pi_217756914
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou dat lef heb ik nog niet gehad. Denk ook niet dat je daar geloofwaardig mee weg komt, dat je een hele tas vol vergeet te scannen ipv zoals ik 1 product of verpakking.
De eerste keer kom je overal geloofwaardig mee weg. Die meisjes hebben ook geen zin in gezeur.
pi_217756925
Lag laatst ook nog een bonnetje van een ander persoon op dat stalen frame toen ik afrekende. Had net zo goed ook er uit kunnen lopen. :')

Vraag me wel af hoe diegene er uit is gekomen.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:09:56 #179
479315 SuperNeger
pi_217756926
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, de prijzen waren al aan het stijgen, en bedrijven zijn gierig door zelfscanners te doen om op personeel te besparen. Waardoor ze dus meer verdienen, en vervolgens nog minder uitgeven. Dus hun winstmarges alleen maar opkrikken over de rug van de arme mensen die al bijna niet kunnen rondkomen. Ja en als je dan hoort dat bedrijven als de AH recordomzetten en recordwinsten boeken, dan is het opeens een stuk makkelijker.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:14:16 #180
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217756973
quote:
Ik vind het bizar of zelfs schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die het gedrag van dit soort miljardenbedrijven goedpraten.

Die miljardenbedrijvem maken het mogelijk dat jij alle producten onder een dak kan kopen. Daarnaast zijn die miljarden omzet wat heel wat anders is dan winst, bieden ze werkgelegenheid, bestaan ze vaak ook uit Franchisers maar vooral ben jij niet verplicht om boodschappen bij ze te doen. Ga lekker naar de kleine zelfstandige groenteboer, de kaasboer en vergeet daarna niet een bezoekje te brengen aan je mama om uit te huilen over de prijzen die je daar moet betalen. Maar hey, heb je wel een zelfstandige geholpen om zn boterhammetje te verdienen.

quote:
Boodschappen doen is een primaire levensbehoefte. Toch maken alle supermarkten zijn schuldig aan het steeds duurder maken van prijzen voor de meest simpele dingen.

Start je eigen supermarkt als jij het beter en voordeliger kan. Succes gegarandeerd en je zal een dikbelegde boterham verdienen als je dat doet.

Alhoewel, die dikbelegde boterham lever jij natuurlijk terug aan de klant, want jouw ondernemersrisico mag niet beloond worden en als jij winst maakt, kun je daar best een stukje van inleveren om de boodschappen nog goedkoper te maken.

quote:
En dan ook nog willen besparen op personeel door de klanten zelf het werk van een kassameisje laten doen wat ook weer ten koste gaat van banen.

Om de prijzen laag te houden, moet je ergens beparen. Maar als jij dat kassameisje wilt, dan ga jij toch lekker naar de kassa waar dat kassameisje zit of naar een supermarkt waar dat kassameisje niet is wegbezuinigd?

quote:
Maar nee, de gewone burger, de hardwerkende belastingbetaler die niet eens meer z'n eigen energierekening of boodschappen kan betalen, dat is de echte crimineel in dit verhaal. :')
Inderdaad. Die jat van een bedrijf dat mensen werkgelegenheid biedt, dat jouw en stuk gemak biedt door al je boodschappen onder een dak aan te bieden, die leningen en financieringen uit heeft staan om te innoveren, zn pand netjes te houden, hun energierekening en personeel te betalen en dan komt er zo'n egoïstisch die denkt dat ie wel gratis kan shoppen omdat ie zo zielig is :r

[ Bericht 5% gewijzigd door Kamelenteen op 26-05-2025 11:37:22 ]
  maandag 26 mei 2025 @ 11:16:04 #181
479315 SuperNeger
pi_217756985
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:14 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Die miljardenbedrijvem maken het mogelijk dat jij alle producten onder een dak kan kopen. Daarnaast zijn die miljarden omzet, bieden ze werkgelegenheid, bestaan ze vaak ook uit Franchisers maar vooral ben jij niet verplixht om boodschappen bij ze te doen.
[..]
Start je eigen supermarkt als jij het beter en voordeliger kan. Succes gegarandeerd en je zal een dikbelegde boterham verdienen als je dat doet.

Alhoewel, die dikbelegde boterham lever jij natuurlijk terug aan de klant, want jouw ondernemersrisico mag niet beloond worden en als jij winst maakt, kun je daar best een stukje van inleveren om de boodschappen nog goedkoper te maken.
[..]
Om de prijzen laag te houden, moet je ergens beparen. Maar als jij dat kassameisje wilt, dan ga jij toch lekker naar de kassa waar dat kassameisje zit of naar een supermarkt waar dat kassameisje niet is wegbezuinigd?
[..]
Inderdaad. Die jat van een bedrijf dat mensen werkgelegenheid biedt, dat jouw en stuk gemak biedt door al je boodschappen onder een dak aan te bieden, die leningen en financieringen uit heeft staan om te innoveren, zn pand netjes te houden, hun energierekening en personeel te betalen en dan komt er zo'n egoïstisch die denkt dat ie wel gratis kan shoppen omdat ie zo zielig is :r
Het begint als een service. Handig die supermarkten ja, een plek waar je groente en vlees op dezelfde plek kan kopen hoef je niet meer langs de kaasboer en groente man en poelier enzovoort. Maar dan krijgen ze dus op een gegeven moment een monopolie positie wat nu dus het geval is. Nu is dat prima voor diensten als entertainment enzovoort. Maar een supermarkt, zeker wanneer er maar een paar in een dorp zitten, hebben toch een verantwoordelijkheid naar de mens omdat het een primaire levensbehoefte is. Als je geen alternatief hebt dan moet je wel want je kan makkelijk een restaurant skippen maar je kan moeilijk de supermarkt skippen. Dus ja dan moet je op een gegeven moment wel.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:17:01 #182
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217756994
In alle eerlijkheid zijn de prijzen enorm gestegen sinds Covid, en die prijzen zijn NIET meer gedaald.

Fles Sinas eigen merk bij de appie wordt ook steeds duurder. Eerst was het 85 ct, 25cent statiegeld. Nu inmiddels 1,19¤,

Ook de blikjes energy van eigen merk, die ook nog eens veranderd zijn van recept (minder lekker, minder prik), zijn in prijs verhoogd. Van 59 cent naar 79 cent in korte tijd. Dat is 20 cent per blikje, en nogmaals het recept is veranderd zonder dat ze daar iets van melden.

Ik vergeet eigenlijk nooit iets bij de Zelfscan. Maar als ik dat zou doen ga ik me daar niet schuldig over voelen.

Van het weekend kwam ik bij de Bruna. Ik moest een bubbel envelop hebben om iets te versturen. Nee sorry meneer, die hebben we alleen per drie (dus ipv 50ct betaal je 2,49).

Gastje vergat hem af te rekenen omdat we gelijk doorgingen naar de verzendbalie. Dus we versturen hem en hij zegt nou nog een fijne dag. Ik besefte heus wel dat ik nog die enveloppen af moest rekenen, maar ik ga hem niet op zijn fout wijzen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217757006
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nee, de prijzen waren al aan het stijgen, en bedrijven zijn gierig door zelfscanners te doen om op personeel te besparen. Waardoor ze dus meer verdienen, en vervolgens nog minder uitgeven. Dus hun winstmarges alleen maar opkrikken over de rug van de arme mensen die al bijna niet kunnen rondkomen. Ja en als je dan hoort dat bedrijven als de AH recordomzetten en recordwinsten boeken, dan is het opeens een stuk makkelijker.
Echt wat een jankende sloeber ben jij. Valt me toch tegen eerlijk gezegd.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:23:37 #184
479315 SuperNeger
pi_217757044
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:17 schreef MMaRsu het volgende:
In alle eerlijkheid zijn de prijzen enorm gestegen sinds Covid, en die prijzen zijn NIET meer gedaald.

Fles Sinas eigen merk bij de appie wordt ook steeds duurder. Eerst was het 85 ct, 25cent statiegeld. Nu inmiddels 1,19¤,

Ook de blikjes energy van eigen merk, die ook nog eens veranderd zijn van recept (minder lekker, minder prik), zijn in prijs verhoogd. Van 59 cent naar 79 cent in korte tijd. Dat is 20 cent per blikje, en nogmaals het recept is veranderd zonder dat ze daar iets van melden.

Ik vergeet eigenlijk nooit iets bij de Zelfscan. Maar als ik dat zou doen ga ik me daar niet schuldig over voelen.

Van het weekend kwam ik bij de Bruna. Ik moest een bubbel envelop hebben om iets te versturen. Nee sorry meneer, die hebben we alleen per drie (dus ipv 50ct betaal je 2,49).

Gastje vergat hem af te rekenen omdat we gelijk doorgingen naar de verzendbalie. Dus we versturen hem en hij zegt nou nog een fijne dag. Ik besefte heus wel dat ik nog die enveloppen af moest rekenen, maar ik ga hem niet op zijn fout wijzen.
Ik merk dat de meningen over dit desbetreffende onderwerp heel erg verschillend zijn. De ene groep is nog van de oude garde en de andere groep begint het steeds meer in te zien dat er iets niet klopt in de wereld. Vraag me dan af of het iets met inkomen en bestaanszekerheid te maken zou hebben. Misschien de mensen die het wat breder hebben zijn meer van de oude garde, en de mensen die zoiets hebben van "ja ik begin het steeds meer te begrijpen dat je wel eens iets vergeet af te rekenen bij een albert heijn of een jumbo" zijn meer de bouwstenen van de samenleving zoals de leraren, zorgmedewerkers, chauffeurs, politieagenten enzovoort, mensen met cruciale banen en essentiële beroepen die het niet zo breed hebben die worden er wat makkelijker in. En ik kan het ze echt niet kwalijk nemen als je ziet hoe belachelijk duur de prijzen zijn tegenwoordig voor simpele dingen zoals vlees en drankjes.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:24:41 #185
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217757051
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nou ja, dat is inderdaad kut.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:26:27 #186
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217757068
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:

Waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat hij het ventilatiesysteem heeft gebruikt.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:29:12 #187
479315 SuperNeger
pi_217757088
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat hij het ventilatiesysteem heeft gebruikt.
Wat ook leuk is is om je emballagebon te laten liggen en dan als je hebt afgerekend je doet met je bon het poortje open en dan blijf je nog ff wachten achter het hekje om te kijken of er iemand na je gaat afrekenen bij dezelfde zelfscan en dan proberen ze altijd dat bonnetje te scannen en dat lukt dan natuurlijk niet haha kan het dan nooit laten om te kijken en nog ff hard te lachen en oogcontact te zoeken voor ik naar de auto loop
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:32:32 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217757117
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Lag laatst ook nog een bonnetje van een ander persoon op dat stalen frame toen ik afrekende. Had net zo goed ook er uit kunnen lopen. :')

Lopend waarschijnlijk.
pi_217757816
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:23 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik merk dat de meningen over dit desbetreffende onderwerp heel erg verschillend zijn. De ene groep is nog van de oude garde en de andere groep begint het steeds meer in te zien dat er iets niet klopt in de wereld. Vraag me dan af of het iets met inkomen en bestaanszekerheid te maken zou hebben. Misschien de mensen die het wat breder hebben zijn meer van de oude garde, en de mensen die zoiets hebben van "ja ik begin het steeds meer te begrijpen dat je wel eens iets vergeet af te rekenen bij een albert heijn of een jumbo" zijn meer de bouwstenen van de samenleving zoals de leraren, zorgmedewerkers, chauffeurs, politieagenten enzovoort, mensen met cruciale banen en essentiële beroepen die het niet zo breed hebben die worden er wat makkelijker in. En ik kan het ze echt niet kwalijk nemen als je ziet hoe belachelijk duur de prijzen zijn tegenwoordig voor simpele dingen zoals vlees en drankjes.
Ik denk dat we het eerder over fatsoensnormen hebben dan alles wat je er in je wilde fantasieën bij probeert te halen.

Groetjes een zorgmedewerker.
pi_217758132
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
pi_217758146
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
Wie arm is moet slim zijn.
pi_217758168
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Wie arm is moet slim zijn.
Of gewoon accepteren dat hij het met minder moet doen. Ik zou ook wel een dikke auto willen rijden. Kan ik toch ook niet via fraude de prijs van een goedkope auto op de dikke projecteren? Wat nog meer? wegrijden bij het tankstation zonder te betalen.

Die gamesdief kan ook accepteren dat games een luxe hobby is en dat die game die toen nog duur was later wellicht goedkoop is. Of zoals zoveel maar dat hij niet kan krijgen. Ik heb als kind ook wel naar de toen dure Sega Dreamcast gekeken. Bleef bij dagdromen.
pi_217758197
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:17 schreef MMaRsu het volgende:

Er is ook nog wel een suikertaks op gekomen, geen idee hoeveel dat is, maar volgens mij is dat vorig jaar ingegaan.
-nee-
pi_217758296
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.

Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.

Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akkerdjie op 26-05-2025 14:15:22 ]
pi_217758449
Laat ik ermee beginnen dat ik net zoals veel vind dat supermarkten belachelijk duur zijn. Dat is voor mij een opendeur maar sommige zoeken herkenning/ bevestiging. Dus mooi om te beginnen. Ook ik loop nog vaak weg dat ik denk "jezus, maar een paar dingen gekocht en geen dure wijn en toch weer 50 euro aftikken!".

Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
pi_217758456
En anders doe je elke dag een rondje van "to good to go" bijna elke supermarkt heeft een bak met dikke kortingen wat alleen die dag nog houdbaar is , en anders heb je nog de voedselbank etc etc.
pi_217758472
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
Je wordt zelf bestolen door die grote bedrijven.

Niet dat ik daarmee zeg dat stelen maar geoorloofd is hoor.
pi_217758526
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:16:58 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217758546
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:42 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.

Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.

Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.
Superneger radicaal links? Wat een grap.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217758547
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etC

Maar JIJ (!) kiest ervoor om die supermarkt in te gaan en toch hun producten te kopen. Dus kijk eens naar wat jezelf kan doen. En uiteindelijk is het sowieso "allemaal de schuld van de Rabobank" ;-)
pi_217758589
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Op dit gebied is hij klaarblijkelijk een radicaal type, als je zijn posts leest. Als je links of rechts aanstootgevend vindt, haal je het er maar af. Het is het typische burger vs. Grote Bedrijven narratief waar hij intrapt, dat mag links genoemd worden op dit gebied, toch? Je post laat vooral zien waarom termen als links en rechts vrij eendimensionaal geworden zijn tegenwoordig.
pi_217758590
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:14 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.
De waarheid is geen vage populistische praat.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:21:53 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217758596
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Op dit gebied is hij klaarblijkelijk een radicaal type, als je zijn posts leest. Als je links of rechts aanstootgevend vindt, haal je het er maar af. Het is het typische burger vs. Grote Bedrijven narratief waar hij intrapt, dat mag links genoemd worden op dit gebied, toch? Je post laat vooral zien waarom termen als links en rechts vrij eendimensionaal geworden zijn tegenwoordig.
Hij is gewoon een lul.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217758604
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef torentje het volgende:

[..]
De waarheid is geen vage populistische praat.
Nou leg uit. En aub met iets meer dan een one-liner, zoals we van je gewend zijn.
pi_217758629
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij is gewoon een lul.
Ok, kan ook (die had ik niet zien aankomen :D)

Dit punt ligt me ook wat gevoelig merk ik. Ik heb criminelen waarmee ik werk die een beter verhaal hebben zeg maar. Dat hele gedoe over verhoogde prijzen en zo is blaffen tegen de verkeerde boom. Dat heeft het gros nog niet door helaas.
pi_217758734
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Nou leg uit. En aub met iets meer dan een one-liner, zoals we van je gewend zijn.
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven? Aangezien onfortuinlijke mensen van de grote bedrijven geen ruimte krijgen om zelfvoorzienend te kunnen zijn.
Het is wel een one-liner maar het is niet anders dat is het hele verhaal.
pi_217758965
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:30 schreef LethalNinja het volgende:
Die gamesdief kan ook accepteren dat games een luxe hobby is en dat die game die toen nog duur was later wellicht goedkoop is. Of zoals zoveel maar dat hij niet kan krijgen. Ik heb als kind ook wel naar de toen dure Sega Dreamcast gekeken. Bleef bij dagdromen.
Die Dreamcast kon ik dus kopen nadat ik al die gejatte spellen had geflipped bij een inkoper. Toen had ik net genoeg cash voor een Dreamcast met Sonic erbij _O-
pi_217759024
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven? Aangezien onfortuinlijke mensen van de grote bedrijven geen ruimte krijgen om zelfvoorzienend te kunnen zijn.
Het is wel een one-liner maar het is niet anders dat is het hele verhaal.
Ik mis de onderbouwing dat het komt door iets anders dan ontwaarding van geld waardoor de hele keten duurder wordt (waarvan het grootste deel lonen voor personeel). In ieder geval geldt dit zo voor supermarktfiliaalhouders. Of is dit geen groot bedrijf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 26-05-2025 16:24:26 ]
pi_217759432
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:05 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die Dreamcast kon ik dus kopen nadat ik al die gejatte spellen had geflipped bij een inkoper. Toen had ik net genoeg cash voor een Dreamcast met Sonic erbij _O-
Lol ok, vond je het leuk? Ik heb die Sonic game later nog eens op de NGC gespeeld. Vond het maar niks. Sonic werd pas weer goed met games als Sonic Generations en Sonic Mania.
pi_217759652
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven?
Ja, zo ongeveer. Maar dat is wat mensen blijkbaar zelf wilden. Anders zouden al die bakkers, groenteboeren en slagers nog wel bestaan.
pi_217759753
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:01 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Lol ok, vond je het leuk? Ik heb die Sonic game later nog eens op de NGC gespeeld. Vond het maar niks. Sonic werd pas weer goed met games als Sonic Generations en Sonic Mania.
In die tijd, ik geloof dat het 1999 of 2000 was, keek ik mijn ogen uit ja, zo'n helder beeld en sonic in 3d. Kan er verder niet meer zoveel van herinneren. Mijn favoriete game was Skies of Arcadia in die tijd.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:31:35 #212
65846 Bocaj
47th President.
pi_217759765
quote:

[ afbeelding ]

KLB / Lidl zelfscan
  maandag 26 mei 2025 @ 17:40:37 #213
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217760417
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gezien zn naam.. is ie dan wel raciaal links?
pi_217764041
quote:
De tien geboden
Ik ben de enige God. ...
Bedenk niet zelf een God. ...
Jullie mogen niet vloeken of schelden.
Als jullie zes dagen hebben gewerkt, moeten jullie daarna één dag uitrusten. ...
Hou van je vader en moeder, zoals zij van jou houden. ...
Je mag niemand doodmaken.
Wees elkaar trouw als man en vrouw. ...
Je mag nooit iets stelen.
De SGP moet maar eens gaan regeren. :7
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:32:52 #215
479315 SuperNeger
pi_217769332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:17 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etC

Maar JIJ (!) kiest ervoor om die supermarkt in te gaan en toch hun producten te kopen. Dus kijk eens naar wat jezelf kan doen. En uiteindelijk is het sowieso "allemaal de schuld van de Rabobank" ;-)
Alle supermarkten zijn ongeveer even duur hoor. Het is niet dat je bij de Lidl of Aldi opeens je kip voor 50% van de helft goedkoper kan halen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:57:04 #216
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217769794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:32 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Alle supermarkten zijn ongeveer even duur hoor. Het is niet dat je bij de Lidl of Aldi opeens je kip voor 50% van de helft goedkoper kan halen.
Je kan natuurlijk ook verhuizen naar een gebied waar je niet meer naar een Nederlandse supermarkt hoeft.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:58:28 #217
479315 SuperNeger
pi_217769811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook verhuizen naar een gebied waar je niet meer naar een Nederlandse supermarkt hoeft.
Het schijnt wel stukken voordeliger te zijn om af en toe ff de grens over te rijden naar België of Duitsland voor je boodschappen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217770080
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:32 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Aldi etc zijn echt wel goedkoper dan de anderen. Verder maakt het nog wat uit of je thuismerk doet of a merk.
pi_217770087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:58 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Het schijnt wel stukken voordeliger te zijn om af en toe ff de grens over te rijden naar België of Duitsland voor je boodschappen.
voor sommige boodschappwen wel maar voor veel ook weer niet, sommige boodschappen zijn zelfs duurder in het buitenland.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:22:59 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217770297
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:05 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat was toch wel een beetje weggegooid geld, of heb je je er wel mee vermaakt?
Dreamcast was een beetje voordat ik geïnteresseerd raakte in gaming, maar ik weet nog dat het een grote flop was.
Sony heeft met hun PS2 de doodsteek gegeven aan Sega.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:25:36 #221
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217770334
quote:

[..]
Niet alles, maar voor badkamerproducten, sterke drank, tabak, frisdrank rijd ik altijd naar Deutschland. Dat is bij mij maar 3km vandaan.
  Forum Admin dinsdag 27 mei 2025 @ 17:40:37 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217770603
quote:

[..]
Kan het iedereen aanraden. Ik heb te doen met de kleinere zelfstandige winkels (al koop ik in Nederland wel waar mogelijk bij zulke zaakjes) maar het verschil is gewoon te groot.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217770918
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:21 schreef SuperNeger het volgende:
IN TIEN JAAR TIJD HE!

[ afbeelding ]

(En ja ik heb de foto's en bonnetjes nog, dus ik weet waar ik over praat)
Vroeger had je volgens mij een stuk meer plofkippetjes.

Een deel van het prijsverschil is opzich nog best te verklaren

Bij de lokale Turk hebben ze nog wel van dit soort plofkippetjes gok ik, is ook goedkoper
pi_217771499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Bij de lokale Turk hebben ze nog wel van dit soort plofkippetjes gok ik, is ook goedkoper
Klopt, 10 jaar eisen dat kippen een beter leven krijgen.
Dat merk je in de prijs van kippenvlees en eieren.
Kip is in de supermarkt soms even duur als rundvlees.
pi_217774647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet alles, maar voor badkamerproducten, sterke drank, tabak, frisdrank rijd ik altijd naar Deutschland. Dat is bij mij maar 3km vandaan.
Geen wonder dat je nu niet meer een kratje bier via de zelfscan gaat jatten. Eens een hufter, altijd een hufter. En dan klagen over dat 'enorm aantal' asielzoekers die ook wel eens wat mee willen pikken over de grens.
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:20:11 #226
479315 SuperNeger
pi_217775967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Hoezo is het plofkip? Ziet er gewoon precies hetzelfde uit als normale kip. Of spuiten ze er water in zodat het zwaarder is?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:02:08 #227
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217778382
De kip bij de Turk is groter..schijnen de supermarkten en de consument niet te willen hebben ofzo. Bovendien wordt het daar niet per verpakt aangeleverd maar in dozen van 10kg, wat ook alweer het nodige aan euro's scheelt.
pi_217778878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:20 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Hoezo is het plofkip? Ziet er gewoon precies hetzelfde uit als normale kip. Of spuiten ze er water in zodat het zwaarder is?
Plofkip is gewoon kip die ze gigantisch veel voeren dat ze door hun pootjes zakken omdat ze te snel groeien (lees ze breken hun poten dus gewoon). Zal me verder ook niet verbazen als ze in te kleine hokjes zitten etc.

En er zal ook wel wat water ingespoten worden maar gok dat de AH dat ook gewoon doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')