abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 13:31:31 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216319416
quote:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.

"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Niet mijn OP, wel mijn hobby.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:06:44 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216319675
quote:
88s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:31 schreef sp3c het volgende:
wel mijn hobby.
stelen bij de zelfscan?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator donderdag 16 januari 2025 @ 14:33:32 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216319929
Ijshockey is mijn hobby, dan steel je in Nederland vooral van jezelf
pi_216322600
Tegenwoordig is het samen met je man en kind en kinderwagen de winkel in. Je douwt wat boodschappen in de kinderwagen en een paar boodschapjes rekent je man af aan de zelfscan die hij in zijn karretje of mandje had. Kan hij mooi het poortje openen met de bon.
Hoor nog wel eens wat via neefje die bij de appie werkt. Je hebt hele creatieve winkeldieven hoor.
Maar SP3C Albert Heyn doet gewoon gelijk aangifte van diefstal dus dan is het wel snel klaar met je hobby als winkeldief hoor. En je krijgt ook meteen een winkelverbod. En dat voor die paar lullige rotcenten die je wil besparen?
  donderdag 16 januari 2025 @ 19:33:28 #5
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216322831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:16 schreef quirina het volgende:
Tegenwoordig is het samen met je man en kind en kinderwagen de winkel in. Je douwt wat boodschappen in de kinderwagen en een paar boodschapjes rekent je man af aan de zelfscan die hij in zijn karretje of mandje had. Kan hij mooi het poortje openen met de bon.
Hoor nog wel eens wat via neefje die bij de appie werkt. Je hebt hele creatieve winkeldieven hoor.
Maar SP3C Albert Heyn doet gewoon gelijk aangifte van diefstal dus dan is het wel snel klaar met je hobby als winkeldief hoor. En je krijgt ook meteen een winkelverbod. En dat voor die paar lullige rotcenten die je wil besparen?
Je leest wat nieuwsberichten enzo. Maar dan is het toch een ver van je bed show. Gisteren dus het onderstaande gezien.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:23 schreef jcdragon het volgende:
Ik was weer eens bij de AH. Bij de zelfscankassa's was het rumoerig. Er stonden een aantal medewerkers bij een zelfscankassa. En wat bleek, ze controleerden iemand en het klopte niet. Ik hoorde nog een medewerker iets zeggen van politie bellen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 16 januari 2025 @ 20:21:37 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216323797
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:16 schreef quirina het volgende:
Hoe handhaven ze een winkelverbod? Je kunt toch gewoon doorlopen?
pi_216323914
Ik woon boven een winkelcentrum. 99% van de tijd zijn het dezelfde soort types waar de politie bij gehaald word. Hooffddoek, kinderwagen met alu deken vol spullen gestouwd, en man die een hoop kabaal maakt als ze gepakt worden. De overige 1% zijn pubers van de middelbare verder op die energy drank blikjes proberen te jatten.
pi_216389282
Winkeldieven hebben steeds vaker vrij spel: boetes niet geïnd, politie verstrekt onder meer vanwege privacy geen gegevens meer

quote:
Al zo’n 20.000 winkeldieven zijn voorlopig vrijuit gegaan omdat de politie niet meewerkt aan de incasso van boetes.

Het gaat om de boetes van 181 euro die winkeleigenaren mogen opleggen aan iemand die wordt betrapt. Daarvoor hebben ze wel de naam- en adresgegevens van de politie nodig, zo schrijft NRC.

Stichting DAAD, die toezicht houdt op het civiel aansprakelijk stellen van winkeldieven, zegt tegen de NOS dat het merendeel van de benodigde gegevens niet meer wordt geleverd.

„Van de 500 aanvragen bij de politie per week, komen er nu maar 20 tot 25 terug", zegt Lex Westerman, directeur van Stichting DAAD. Het zou nu al gaan om zo'n 20.000 winkeldiefstallen die niet worden vervolgd. Winkeliers liepen daardoor vorig jaar bijna vier miljoen mis.

De politie erkent de fout en zegt dat voorheen te vaak adressen zijn verstrekt die niet kloppen. Daardoor moet vanwege de privacywetgeving een extra check gedaan worden die teveel tijd kost.

Momenteel bespreken politie en justitie een nieuw vervolgingsbeleid, waarbij ‘lichte’ delicten, zoals winkeldiefstal, in principe niet meer vervolgd worden, zo schrijft NRC.

De tot nu toe wel opgelegde boetes voor winkeldiefstal blijken heel effectief. Van de 14.000 (betaalde) heffingen blijkt dat maar twee mensen daarna weer opnieuw in de fout gingen. De supermarkten zijn bang dat de recidive gaat toenemen als dieven weten dat ze toch vrijuit gaan.

https://www.telegraaf.nl/(...)y-geen-gegevens-meer
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:07:49 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216390274
Toch gewoon al 6 reeksen van dit topic:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 22 januari 2025 @ 15:54:26 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216391199
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:33 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Je leest wat nieuwsberichten enzo. Maar dan is het toch een ver van je bed show. Gisteren dus het onderstaande gezien.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is precies je punt met de spoiler? Bejaarden kunnen ook gewoon jatten. En doen dat met regelmaat ook, en worden ook minder snel gepakt of minder hard aangepakt want, zie je spoiler. Daar maken ze gebruik van.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216391207
Vorige week nog twee flessen wasmiddel en een fles wijn vergeten te scannen. Oopsie!!!!
U MAD?
pi_216391306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:45 schreef Nober het volgende:
Winkeldieven hebben steeds vaker vrij spel: boetes niet geïnd, politie verstrekt onder meer vanwege privacy geen gegevens meer
[..]

Dit is natuurlijk ook wel weer een beroerd stukje Telegraafjournalistiek.
Er zijn 14.000 boetes uitgedeeld en 2 mensen weer betrapt, waarna wordt geconstateerd dat het een uitermate effectief middel is. Dat hangt echter helemaal af van wat uberhaupt de pakkans en de mate van recidive is. Zet het af tegen die niet geinde boetes en je kunt enigszins iets zeggen over de effectiviteit van het innen.

Verder ben ik sowieso geen voorstander van winkeliers allerlei bevoegdheden gaan geven. Supermarkten moesten zo nodig vanwege kostenbesparing zelfscankassa's invoeren met het risico dat een klant onbedoeld een fout maakt. Dan moet je niet vervolgens ook nog alle verantwoordelijkheid en schuld voor fouten bij de klant kunnen leggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216417136
Kan best luderactief zijn als je het goed doet😂😁

pi_216417218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 20:04 schreef CryptoKnlght het volgende:
Kan best luderactief zijn als je het goed doet😂😁
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Dat degene die het gestolen heeft, maar mooie karma krijgt.
pi_216688123
quote:
Aldi stopt met zelfscankassa
Aldi stopt met de zelfscan via de app van de supermarkt. Vanaf 23 februari kunnen klanten geen gebruik meer maken van het systeem. Klanten zullen dan weer moeten betalen bij een caissière die alle producten scant.

Op de website van Aldi meldt de supermarkt dat uit tests is gebleken dat de overgrote meerderheid van de klanten in Nederland hun producten liever bij een gewone kassa afrekent. Verdere details over die 'tests' worden niet gegeven en het bedrijf reageert niet op vragen van RTL Z.

Veel andere supermarkten gaan wel door met de zelfscan, al staat het systeem ter discussie. Zo past Lidl, de andere Duitse prijsvechter, het systeem aan in de strijd tegen winkeldiefstal.

In de zomer van 2024 introduceerde de supermarkt een weegschaal bij de eerste zelfscankassa's. Dit wordt naar steeds meer filialen uitgebreid. Eerst moet de klant de lege tassen op de weegschaal leggen, die links van de kassa zit. Daarna kan alles gescand worden.

De weegschaal houdt bij of de af te rekenen boodschappen identiek zijn aan wat er in de boodschappentas gaat. Het is geen pilotproject, zegt een woordvoerder van Lidl. "Door het wegen weet de klant en Lidl of alles is afgerekend."

Hoe duur het nieuwe systeem is en of de derving door winkeldiefstal in de winkels met de weegschalen is gedaald, wil de supermarktketen niet zeggen, omdat het gaat om 'gevoelige informatie.'

Sinds de introductie van zelfscankassa's wordt er meer gestolen in de supermarkt, zo zeiden retailexperts eerder tegen RTL Z.

Supermarkten houden met medewerkers toezicht bij de zelfscankassa's, en doen steekproeven om dieven op te sporen. Bij Jumbo ging het bij diefstal op een schadepost van 100 miljoen euro.

De supermarkt zette kunstmatige intelligentie in om met camera's klanten verder in de gaten te houden, maar stopte daar weer mee omdat klanten er bezwaren tegen hadden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-liever-af-bij-kassa
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216688843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:29 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik woon boven een winkelcentrum. 99% van de tijd zijn het dezelfde soort types waar de politie bij gehaald word. Hooffddoek, kinderwagen met alu deken vol spullen gestouwd, en man die een hoop kabaal maakt als ze gepakt worden. De overige 1% zijn pubers van de middelbare verder op die energy drank blikjes proberen te jatten.
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:55 schreef de_boswachter het volgende:
Vorige week nog twee flessen wasmiddel en een fles wijn vergeten te scannen. Oopsie!!!!
Jij draagt zeker een hoofddoek of bent een puber?
pi_216698787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:57 schreef Kerelx het volgende:

[..]
[..]
Jij draagt zeker een hoofddoek of bent een puber?
Nee
U MAD?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 16 februari 2025 @ 10:32:57 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216699918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat irritant. Normaal (of ja, regelmatig) pleur ik boodschappen gelijk al in een tas om vervolgens af te rekenen. Nu moet ik dan eerst een lege tas gaan scannen? Op zich nog niet eens het allergrootste probleem (maar wel fucking irritant). Grootste probleem imo is dat ik zulke weegschaalzelfscans uit het buitenland ken en die dingen lopen nooit soepel. Wat een gezanik is dat altijd. Altijd weer een bliepje, of een foutmelding, of wat dan ook, terwijl je gewoon alles gescand hebt.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216699977
Haal maar weg al die zelfscankassas. Het kan blijkbaar niet. Men zal en moet jatten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 16 februari 2025 @ 10:51:42 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216700220
quote:
Momenteel bespreken politie en justitie een nieuw vervolgingsbeleid, waarbij ‘lichte’ delicten, zoals winkeldiefstal, in principe niet meer vervolgd worden, zo schrijft NRC.
Prachtig, gratis winkelen voor iedereen :')
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 16 februari 2025 @ 10:51:53 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_216700228
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:29 schreef Donderkonijn het volgende:
Precies. Meestal als de politie erbij staat zijn het moslims. Heel typisch dat dat soort types altijd problemen veroorzaken. Ik ben zelf gewoon netjes blank en normaal gekleed. Ik jat bijna dagelijks dingen als rib-eye steak of luxe kaas en nooit geen gezeik. Ben ook nog nooit gepakt.
pi_216700386
We worden ook gewoon ordinair bestolen door de supermarkt kartel. Dit is de enige manier om wat terug te doen. Niet iedereen kan naar Duitsland toe voor de boodschappen.
pi_216702382
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:00 schreef Jahr00n het volgende:
We worden ook gewoon ordinair bestolen door de supermarkt kartel. Dit is de enige manier om wat terug te doen. Niet iedereen kan naar Duitsland toe voor de boodschappen.
De mensen die de duurdere producten kunnen kopen, hebben geen sociaal koopgedrag, doen dus waarschijnlijk wel hun boodschappen in het goedkopere Duitsland.
Het interesseert hun waarschijnlijk niet, dat veel mensen niet de mogelijkheid hebben om ook in het goedkopere Duitsland de boodschappen te halen.
Dat is een groot onrecht.
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 13:33:47 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216702512
Niet iedereen wil het

Iedereen kan het
  Spellchecker zondag 16 februari 2025 @ 14:12:48 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216703482
quote:
17s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Wat irritant. Normaal (of ja, regelmatig) pleur ik boodschappen gelijk al in een tas om vervolgens af te rekenen. Nu moet ik dan eerst een lege tas gaan scannen? Op zich nog niet eens het allergrootste probleem (maar wel fucking irritant). Grootste probleem imo is dat ik zulke weegschaalzelfscans uit het buitenland ken en die dingen lopen nooit soepel. Wat een gezanik is dat altijd. Altijd weer een bliepje, of een foutmelding, of wat dan ook, terwijl je gewoon alles gescand hebt.
Eens dat het systeem van de Lidl vaak foutmeldingen geeft, maar dat weegschaalsysteem is een ander systeem dan de scanners.
  zondag 16 februari 2025 @ 14:29:45 #27
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_216703521
"Een ruime meerderheid wil "gewone" kassa's."
"De mensen missen het contact met de mensen achter de kassa's."

Hm.

Ik vind hier wat van.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Spellchecker zondag 16 februari 2025 @ 14:31:00 #28
197773 crew  maily
pi_216703536
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:29 schreef Bargehassus het volgende:

Hm.

Ik vind hier wat van.
Veel mensen willen ook niet het werk van de caissiere doen.
pi_216703876
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef maily het volgende:

[..]
wel als het je tijd scheelt denk ik.
  Spellchecker zondag 16 februari 2025 @ 15:00:04 #30
197773 crew  maily
pi_216704112
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:46 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wel als het je tijd scheelt denk ik.
Ik wel.
Maar ik hoor links en rechts nog steeds verhalen van mensen die het sneu vinden dat de caissieres anders geen bestaansrecht meer hebben.
En ze zijn bang om fout te scannen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 16 februari 2025 @ 15:00:46 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216704128
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eens dat het systeem van de Lidl vaak foutmeldingen geeft, maar dat weegschaalsysteem is een ander systeem dan de scanners.
Ligt er een beetje aan welk land je zit, denk ik. Ik heb ze op verschillende manieren meegemaakt. In alle gevallen: als er een weegschaal aan te pas komt, is het ruk.
pi_216704155
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik wel.
Maar ik hoor links en rechts nog steeds verhalen van mensen die het sneu vinden dat de caissieres anders geen bestaansrecht meer hebben.
ja die zullen er zeker zijn idd.

Zou gewoon naast elkaar moeten blijven bestaan met genoeg cassieres. En accepteren dat je bij de zelfscan gecontroleerd kan worden (en bij een foutje gewoon ff corrigeren en klaar)
pi_216705998
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik wel.
Valt wel mee, in de praktijk word het aantal FTE met zelf scan niet veel minder. De rol van de caissieres veranderd wel.

Dat worden verkapte controleurs ipv iemand die de boodschappen scannen en afrekeningen.
pi_216706043
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoe handhaven ze een winkelverbod? Je kunt toch gewoon doorlopen?
Beetje supermarkt kent de probleem gevallen wel. Dan heb je snel genoeg een bedrijfsleider of beveiliger in je nek als ongewenste gast.
pi_216711174
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 16:54 schreef descon het volgende:

[..]
Valt wel mee, in de praktijk word het aantal FTE met zelf scan niet veel minder. De rol van de caissieres veranderd wel.

Dat worden verkapte controleurs ipv iemand die de boodschappen scannen en afrekeningen.
Ze hebben blijkbaar personeel zat. Vandaag stond er zo’n Stasi-figuur mee te loeren om erop te wijzen dat je maximaal 15 producten af mag rekenen bij de zelfscan. Ik had er 22.

Echt….
pi_216711544
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vind het (zeker bij behoorlijk wat boodschappen) een verschil of je het in de winkel met een handscanner scant of bij de zelfscankassa. In het eerste geval win je behoorlijk wat tijd, immers de scanhandeling stelt op zichzelf niet zoveel voor, maar in het tweede geval moet je alles weer uit je kar halen.

Als je maar 1 of 2 dingen hebt is een zelfscankassa sowieso wel handig, zeker als er een rij bij de reguliere kassa staat.
pi_216711607
Overigens is er niet alleen slecht nieuws over de zelfscankassa, er is ook goed nieuws.

Tot voor kort kon je bij de zelfscankassa alleen met de bankpas betalen, maar sinds enige tijd heeft de zelfscankassa bij de vestiging van 's lands grootste kruidenier bij mij in de buurt ook een apparaat waarmee je met contant geld kunt betalen. Ik neem aan dat meer vestigingen van 's lands grootste kruidenier inmiddels zo'n apparaat hebben. En je hoeft niet gepast te betalen, het apparaat geeft wisselgeld terug. Ik heb er vanmiddag voor het eerst gebruik van gemaakt en is het me prima bevallen. Het zal zeker niet de laatste keer zijn.
pi_216712184
Hier wordt binnenkort een Boni Nettorama, vandaag zag ik dat ze de zelfscankassa's alvast geruild hebben tegen gewone kassa's. Nu maar hopen dat die ook voldoende bezet zullen zijn...

Terwijl ze in de twee Jumbo's de laatste weken juist zelfscankassa's geïnstalleerd hebben, waar die nog niet waren.

Toch verschil van inzicht bij de verschillende ketens.
pi_216713325
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:29 schreef Bargehassus het volgende:

Hm.

Ik vind hier wat van.
Ik vind dat wel fijn. Wat ik altijd doe is voordat ik ga betalen 10 minuten met de caissière praten.

Dat er een enorme rij achter mij ontstaat boeit me niet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:23:01 #40
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216795354
Het absolute doemscenario van de zelfscanner? Als er wéér een controle moet plaatsvinden: https://www.rtl.nl/lifest(...)medewerker-caissiere
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_216795374
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:23 schreef jcdragon het volgende:
Het absolute doemscenario van de zelfscanner? Als er wéér een controle moet plaatsvinden: https://www.rtl.nl/lifest(...)medewerker-caissiere
Nou nou, wat een sneeuwvlokjes
  zondag 6 april 2025 @ 20:53:59 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_217307875
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.

Bij Tesco in Engeland wegen ze het gehele winkelkarretje.

Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
pi_217307913
Ik zag laatst bij de Lidl een erg boze vrouw die het niet eens was dat ze met haar +- 20 losse artikelen naar de gewone kassa werd gestuurd. :D

Ik vond het wel humor. Veel zelfscan kassa’s, maar het tempo zit er enorm in rond lunchtijd en iedereen heeft max 3 artikelen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217733809
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:18 schreef Zana het volgende:
Hier wordt binnenkort een Boni Nettorama, vandaag zag ik dat ze de zelfscankassa's alvast geruild hebben tegen gewone kassa's. Nu maar hopen dat die ook voldoende bezet zullen zijn...

Helaas, ik stond tot nu toe alleen maar in de rij te wachten. Echt een minpunt.

En bij de Lidl hebben ze nu zelfscankassa's met een soort weegschaal, je moet elk product scannen en dan hierop zetten.

Snap het niet helemaal, bij de flessen ging het gisteren ook mis. Ik had twee keer dezelfde frisdrank en een diepvriesproduct, ik heb een fles gescanned en kreeg op de scherm de vraag hoeveel flessen ik had, 2 ingegeven en dus de tweede zonder te scannen in het bakje neergezet. Op het scherm stonden er ook 2 en het diepvriesproduct. Begint dat ding te zeuren dat niet alles gescanned was...fles opnieuw gescanned...nu 4 producten in plaats van 3 op het scherm. Inmiddels kwam een medewerker erbij, die iets mit haar pasje deed en zei dat ik mocht pinnen, maar toen had ik er nog steeds drie flessen op het scherm, maar kon er ook niet zelfs weer een fles eraf halen...medewerker opnieuw erbij...uiteindelijk gelukt, maar ik weet nog steeds niet wat ik fout deed.

Omdat ik maar drie producten in totaal had viel het mij op. Achteraf bedacht ik mij dat het raar is dat de "weegschaal" niet merkt dat er +/- 2 kilo te weinig opstond.
pi_217733907
Ik heb het idee data als ik heel snel scan en vervolgens op de betalen knop druk zonder echt te controleren of ik iets gemist heb dat ik vaker een steekproef heb.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:59:46 #46
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_217733939
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.

Bij mijn lokale Lidl kun je met de app alle producten scannen, dan sta je ook niet een uur bij die kassa te hannessen. Dat vind ik veel beter, dan hoef je ook niet te wegen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:01:30 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217733948
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:

Bij Tesco in Engeland wegen ze het gehele winkelkarretje.

[ afbeelding ]

Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
Zet dan gewoon weer een kassa neer joh. Fucking hell zeg
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217734096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:59 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Bij mijn lokale Lidl kun je met de app alle producten scannen, dan sta je ook niet een uur bij die kassa te hannessen. Dat vind ik veel beter, dan hoef je ook niet te wegen.
Dat vind ik weer niet fijn, zeker als je een paar kinderen bij hebt en veel boodschappen moet doen.
Altijd bang wat verkeerd of niet te scannen.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:56:16 #49
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_217734460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat vind ik weer niet fijn, zeker als je een paar kinderen bij hebt en veel boodschappen moet doen.
Altijd bang wat verkeerd of niet te scannen.
Ik vind het echt zo kut om daar nog eens alles te moeten scannen. En het duurt ook zo veel langer. En dan nog maar afwachten of de korting klopt. Op je eigen app (doe ik ook bij de AH) heb je alles in overzicht.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:05:39 #50
22565 asco
Los in deze tent
pi_217734560
Hoe kan men ooit hebben bedacht dat in tokkieland nummer 1 dit een goed idee zou zijn op termijn? :')
Maar goed, dat dit land tevens vol zit met naïeve idioten is dan óók geen nieuws.

Ik ga altijd bij de gewone kassa want als daar niemand is gaat het gewoon veel sneller. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')