Eens dat het systeem van de Lidl vaak foutmeldingen geeft, maar dat weegschaalsysteem is een ander systeem dan de scanners.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat irritant. Normaal (of ja, regelmatig) pleur ik boodschappen gelijk al in een tas om vervolgens af te rekenen. Nu moet ik dan eerst een lege tas gaan scannen? Op zich nog niet eens het allergrootste probleem (maar wel fucking irritant). Grootste probleem imo is dat ik zulke weegschaalzelfscans uit het buitenland ken en die dingen lopen nooit soepel. Wat een gezanik is dat altijd. Altijd weer een bliepje, of een foutmelding, of wat dan ook, terwijl je gewoon alles gescand hebt.
Veel mensen willen ook niet het werk van de caissiere doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:29 schreef Bargehassus het volgende:
"Een ruime meerderheid wil "gewone" kassa's."
"De mensen missen het contact met de mensen achter de kassa's."
Hm.
Ik vind hier wat van.
wel als het je tijd scheelt denk ik.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef maily het volgende:
[..]
Veel mensen willen ook niet het werk van de caissiere doen.
Ik wel.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:46 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wel als het je tijd scheelt denk ik.
Ligt er een beetje aan welk land je zit, denk ik. Ik heb ze op verschillende manieren meegemaakt. In alle gevallen: als er een weegschaal aan te pas komt, is het ruk.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens dat het systeem van de Lidl vaak foutmeldingen geeft, maar dat weegschaalsysteem is een ander systeem dan de scanners.
ja die zullen er zeker zijn idd.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:00 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar ik hoor links en rechts nog steeds verhalen van mensen die het sneu vinden dat de caissieres anders geen bestaansrecht meer hebben.
En ze zijn bang om fout te scannen.
Valt wel mee, in de praktijk word het aantal FTE met zelf scan niet veel minder. De rol van de caissieres veranderd wel.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:00 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar ik hoor links en rechts nog steeds verhalen van mensen die het sneu vinden dat de caissieres anders geen bestaansrecht meer hebben.
En ze zijn bang om fout te scannen.
Beetje supermarkt kent de probleem gevallen wel. Dan heb je snel genoeg een bedrijfsleider of beveiliger in je nek als ongewenste gast.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe handhaven ze een winkelverbod? Je kunt toch gewoon doorlopen?
Ze hebben blijkbaar personeel zat. Vandaag stond er zo’n Stasi-figuur mee te loeren om erop te wijzen dat je maximaal 15 producten af mag rekenen bij de zelfscan. Ik had er 22.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:54 schreef descon het volgende:
[..]
Valt wel mee, in de praktijk word het aantal FTE met zelf scan niet veel minder. De rol van de caissieres veranderd wel.
Dat worden verkapte controleurs ipv iemand die de boodschappen scannen en afrekeningen.
Ik vind het (zeker bij behoorlijk wat boodschappen) een verschil of je het in de winkel met een handscanner scant of bij de zelfscankassa. In het eerste geval win je behoorlijk wat tijd, immers de scanhandeling stelt op zichzelf niet zoveel voor, maar in het tweede geval moet je alles weer uit je kar halen.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:31 schreef maily het volgende:
[..]
Veel mensen willen ook niet het werk van de caissiere doen.
Ik vind dat wel fijn. Wat ik altijd doe is voordat ik ga betalen 10 minuten met de caissière praten.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:29 schreef Bargehassus het volgende:
"Een ruime meerderheid wil "gewone" kassa's."
"De mensen missen het contact met de mensen achter de kassa's."
Hm.
Ik vind hier wat van.
Nou nou, wat een sneeuwvlokjesquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:23 schreef jcdragon het volgende:
Het absolute doemscenario van de zelfscanner? Als er wéér een controle moet plaatsvinden: https://www.rtl.nl/lifest(...)medewerker-caissiere
Helaas, ik stond tot nu toe alleen maar in de rij te wachten. Echt een minpunt.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:18 schreef Zana het volgende:
Hier wordt binnenkort een Boni Nettorama, vandaag zag ik dat ze de zelfscankassa's alvast geruild hebben tegen gewone kassa's. Nu maar hopen dat die ook voldoende bezet zullen zijn...
Bij mijn lokale Lidl kun je met de app alle producten scannen, dan sta je ook niet een uur bij die kassa te hannessen. Dat vind ik veel beter, dan hoef je ook niet te wegen.quote:Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.
Zet dan gewoon weer een kassa neer joh. Fucking hell zegquote:Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.
Bij Tesco in Engeland wegen ze het gehele winkelkarretje.
[ afbeelding ]
Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
Dat vind ik weer niet fijn, zeker als je een paar kinderen bij hebt en veel boodschappen moet doen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bij mijn lokale Lidl kun je met de app alle producten scannen, dan sta je ook niet een uur bij die kassa te hannessen. Dat vind ik veel beter, dan hoef je ook niet te wegen.
Ik vind het echt zo kut om daar nog eens alles te moeten scannen. En het duurt ook zo veel langer. En dan nog maar afwachten of de korting klopt. Op je eigen app (doe ik ook bij de AH) heb je alles in overzicht.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vind ik weer niet fijn, zeker als je een paar kinderen bij hebt en veel boodschappen moet doen.
Altijd bang wat verkeerd of niet te scannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |