Wat ook leuk is is om je emballagebon te laten liggen en dan als je hebt afgerekend je doet met je bon het poortje open en dan blijf je nog ff wachten achter het hekje om te kijken of er iemand na je gaat afrekenen bij dezelfde zelfscan en dan proberen ze altijd dat bonnetje te scannen en dat lukt dan natuurlijk niet haha kan het dan nooit laten om te kijken en nog ff hard te lachen en oogcontact te zoeken voor ik naar de auto loopquote:Op maandag 26 mei 2025 11:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat hij het ventilatiesysteem heeft gebruikt.
Lopend waarschijnlijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Lag laatst ook nog een bonnetje van een ander persoon op dat stalen frame toen ik afrekende. Had net zo goed ook er uit kunnen lopen.
Vraag me wel af hoe diegene er uit is gekomen.
Ik denk dat we het eerder over fatsoensnormen hebben dan alles wat je er in je wilde fantasieën bij probeert te halen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:23 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik merk dat de meningen over dit desbetreffende onderwerp heel erg verschillend zijn. De ene groep is nog van de oude garde en de andere groep begint het steeds meer in te zien dat er iets niet klopt in de wereld. Vraag me dan af of het iets met inkomen en bestaanszekerheid te maken zou hebben. Misschien de mensen die het wat breder hebben zijn meer van de oude garde, en de mensen die zoiets hebben van "ja ik begin het steeds meer te begrijpen dat je wel eens iets vergeet af te rekenen bij een albert heijn of een jumbo" zijn meer de bouwstenen van de samenleving zoals de leraren, zorgmedewerkers, chauffeurs, politieagenten enzovoort, mensen met cruciale banen en essentiële beroepen die het niet zo breed hebben die worden er wat makkelijker in. En ik kan het ze echt niet kwalijk nemen als je ziet hoe belachelijk duur de prijzen zijn tegenwoordig voor simpele dingen zoals vlees en drankjes.
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Toen ik in de jaren 90 nog een puber was ging ik weleens naar Bart Smit of Toys R Us en verwisselde ik de prijsstickers op games. Spellen waren toen belachelijk duur, soms 120 piek. Ik plakte er dan een sticker van 20 gulden op en zo had ik op een gegeven moment bijna alle spellen verzameld alsof ik de winkel had leeggeplukt. :’) Dat kon toen nog want er waren geen computers aan de kassa’s.
Wie arm is moet slim zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
Of gewoon accepteren dat hij het met minder moet doen. Ik zou ook wel een dikke auto willen rijden. Kan ik toch ook niet via fraude de prijs van een goedkope auto op de dikke projecteren? Wat nog meer? wegrijden bij het tankstation zonder te betalen.quote:
Er is ook nog wel een suikertaks op gekomen, geen idee hoeveel dat is, maar volgens mij is dat vorig jaar ingegaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:17 schreef MMaRsu het volgende:
In alle eerlijkheid zijn de prijzen enorm gestegen sinds Covid, en die prijzen zijn NIET meer gedaald.
Fles Sinas eigen merk bij de appie wordt ook steeds duurder. Eerst was het 85 ct, 25cent statiegeld. Nu inmiddels 1,19¤,
Ook de blikjes energy van eigen merk, die ook nog eens veranderd zijn van recept (minder lekker, minder prik), zijn in prijs verhoogd. Van 59 cent naar 79 cent in korte tijd. Dat is 20 cent per blikje, en nogmaals het recept is veranderd zonder dat ze daar iets van melden.
Je wordt zelf bestolen door die grote bedrijven.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je wordt zelf bestolen door die grote bedrijven.
Niet dat ik daarmee zeg dat stelen maar geoorloofd is hoor.
Superneger radicaal links? Wat een grap.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:42 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.
Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.
Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.
De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etCquote:Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je wordt zelf bestolen door die grote bedrijven.
Niet dat ik daarmee zeg dat stelen maar geoorloofd is hoor.
Op dit gebied is hij klaarblijkelijk een radicaal type, als je zijn posts leest. Als je links of rechts aanstootgevend vindt, haal je het er maar af. Het is het typische burger vs. Grote Bedrijven narratief waar hij intrapt, dat mag links genoemd worden op dit gebied, toch? Je post laat vooral zien waarom termen als links en rechts vrij eendimensionaal geworden zijn tegenwoordig.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Superneger radicaal links? Wat een grap.
De waarheid is geen vage populistische praat.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:14 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.
Hij is gewoon een lul.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Op dit gebied is hij klaarblijkelijk een radicaal type, als je zijn posts leest. Als je links of rechts aanstootgevend vindt, haal je het er maar af. Het is het typische burger vs. Grote Bedrijven narratief waar hij intrapt, dat mag links genoemd worden op dit gebied, toch? Je post laat vooral zien waarom termen als links en rechts vrij eendimensionaal geworden zijn tegenwoordig.
Nou leg uit. En aub met iets meer dan een one-liner, zoals we van je gewend zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef torentje het volgende:
[..]
De waarheid is geen vage populistische praat.
Ok, kan ook (die had ik niet zien aankomenquote:
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven? Aangezien onfortuinlijke mensen van de grote bedrijven geen ruimte krijgen om zelfvoorzienend te kunnen zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Nou leg uit. En aub met iets meer dan een one-liner, zoals we van je gewend zijn.
Die Dreamcast kon ik dus kopen nadat ik al die gejatte spellen had geflipped bij een inkoper. Toen had ik net genoeg cash voor een Dreamcast met Sonic erbijquote:Op maandag 26 mei 2025 13:30 schreef LethalNinja het volgende:
Die gamesdief kan ook accepteren dat games een luxe hobby is en dat die game die toen nog duur was later wellicht goedkoop is. Of zoals zoveel maar dat hij niet kan krijgen. Ik heb als kind ook wel naar de toen dure Sega Dreamcast gekeken. Bleef bij dagdromen.
Ik mis de onderbouwing dat het komt door iets anders dan ontwaarding van geld waardoor de hele keten duurder wordt (waarvan het grootste deel lonen voor personeel). In ieder geval geldt dit zo voor supermarktfiliaalhouders. Of is dit geen groot bedrijf?quote:Op maandag 26 mei 2025 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven? Aangezien onfortuinlijke mensen van de grote bedrijven geen ruimte krijgen om zelfvoorzienend te kunnen zijn.
Het is wel een one-liner maar het is niet anders dat is het hele verhaal.
Lol ok, vond je het leuk? Ik heb die Sonic game later nog eens op de NGC gespeeld. Vond het maar niks. Sonic werd pas weer goed met games als Sonic Generations en Sonic Mania.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die Dreamcast kon ik dus kopen nadat ik al die gejatte spellen had geflipped bij een inkoper. Toen had ik net genoeg cash voor een Dreamcast met Sonic erbij
Ja, zo ongeveer. Maar dat is wat mensen blijkbaar zelf wilden. Anders zouden al die bakkers, groenteboeren en slagers nog wel bestaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven?
In die tijd, ik geloof dat het 1999 of 2000 was, keek ik mijn ogen uit ja, zo'n helder beeld en sonic in 3d. Kan er verder niet meer zoveel van herinneren. Mijn favoriete game was Skies of Arcadia in die tijd.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:01 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lol ok, vond je het leuk? Ik heb die Sonic game later nog eens op de NGC gespeeld. Vond het maar niks. Sonic werd pas weer goed met games als Sonic Generations en Sonic Mania.
KLB / Lidl zelfscanquote:Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.
Bij Tesco in Engeland wegen ze het gehele winkelkarretje.
[ afbeelding ]
Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
Gezien zn naam.. is ie dan wel raciaal links?quote:Op maandag 26 mei 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Superneger radicaal links? Wat een grap.
De SGP moet maar eens gaan regeren.quote:De tien geboden
Ik ben de enige God. ...
Bedenk niet zelf een God. ...
Jullie mogen niet vloeken of schelden.
Als jullie zes dagen hebben gewerkt, moeten jullie daarna één dag uitrusten. ...
Hou van je vader en moeder, zoals zij van jou houden. ...
Je mag niemand doodmaken.
Wees elkaar trouw als man en vrouw. ...
Je mag nooit iets stelen.
Alle supermarkten zijn ongeveer even duur hoor. Het is niet dat je bij de Lidl of Aldi opeens je kip voor 50% van de helft goedkoper kan halen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etC
Maar JIJ (!) kiest ervoor om die supermarkt in te gaan en toch hun producten te kopen. Dus kijk eens naar wat jezelf kan doen. En uiteindelijk is het sowieso "allemaal de schuld van de Rabobank" ;-)
Je kan natuurlijk ook verhuizen naar een gebied waar je niet meer naar een Nederlandse supermarkt hoeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Alle supermarkten zijn ongeveer even duur hoor. Het is niet dat je bij de Lidl of Aldi opeens je kip voor 50% van de helft goedkoper kan halen.
Het schijnt wel stukken voordeliger te zijn om af en toe ff de grens over te rijden naar België of Duitsland voor je boodschappen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook verhuizen naar een gebied waar je niet meer naar een Nederlandse supermarkt hoeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |