abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 11:29:12 #187
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217757088
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat hij het ventilatiesysteem heeft gebruikt.
Wat ook leuk is is om je emballagebon te laten liggen en dan als je hebt afgerekend je doet met je bon het poortje open en dan blijf je nog ff wachten achter het hekje om te kijken of er iemand na je gaat afrekenen bij dezelfde zelfscan en dan proberen ze altijd dat bonnetje te scannen en dat lukt dan natuurlijk niet haha kan het dan nooit laten om te kijken en nog ff hard te lachen en oogcontact te zoeken voor ik naar de auto loop
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  maandag 26 mei 2025 @ 11:32:32 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217757117
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Lag laatst ook nog een bonnetje van een ander persoon op dat stalen frame toen ik afrekende. Had net zo goed ook er uit kunnen lopen. :')

Vraag me wel af hoe diegene er uit is gekomen.
Lopend waarschijnlijk.
pi_217757816
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:23 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik merk dat de meningen over dit desbetreffende onderwerp heel erg verschillend zijn. De ene groep is nog van de oude garde en de andere groep begint het steeds meer in te zien dat er iets niet klopt in de wereld. Vraag me dan af of het iets met inkomen en bestaanszekerheid te maken zou hebben. Misschien de mensen die het wat breder hebben zijn meer van de oude garde, en de mensen die zoiets hebben van "ja ik begin het steeds meer te begrijpen dat je wel eens iets vergeet af te rekenen bij een albert heijn of een jumbo" zijn meer de bouwstenen van de samenleving zoals de leraren, zorgmedewerkers, chauffeurs, politieagenten enzovoort, mensen met cruciale banen en essentiële beroepen die het niet zo breed hebben die worden er wat makkelijker in. En ik kan het ze echt niet kwalijk nemen als je ziet hoe belachelijk duur de prijzen zijn tegenwoordig voor simpele dingen zoals vlees en drankjes.
Ik denk dat we het eerder over fatsoensnormen hebben dan alles wat je er in je wilde fantasieën bij probeert te halen.

Groetjes een zorgmedewerker.
pi_217758132
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Toen ik in de jaren 90 nog een puber was ging ik weleens naar Bart Smit of Toys R Us en verwisselde ik de prijsstickers op games. Spellen waren toen belachelijk duur, soms 120 piek. Ik plakte er dan een sticker van 20 gulden op en zo had ik op een gegeven moment bijna alle spellen verzameld alsof ik de winkel had leeggeplukt. :’) Dat kon toen nog want er waren geen computers aan de kassa’s.
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
pi_217758146
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
Wie arm is moet slim zijn.
pi_217758168
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Wie arm is moet slim zijn.
Of gewoon accepteren dat hij het met minder moet doen. Ik zou ook wel een dikke auto willen rijden. Kan ik toch ook niet via fraude de prijs van een goedkope auto op de dikke projecteren? Wat nog meer? wegrijden bij het tankstation zonder te betalen.

Die gamesdief kan ook accepteren dat games een luxe hobby is en dat die game die toen nog duur was later wellicht goedkoop is. Of zoals zoveel maar dat hij niet kan krijgen. Ik heb als kind ook wel naar de toen dure Sega Dreamcast gekeken. Bleef bij dagdromen.
pi_217758197
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:17 schreef MMaRsu het volgende:
In alle eerlijkheid zijn de prijzen enorm gestegen sinds Covid, en die prijzen zijn NIET meer gedaald.

Fles Sinas eigen merk bij de appie wordt ook steeds duurder. Eerst was het 85 ct, 25cent statiegeld. Nu inmiddels 1,19¤,

Ook de blikjes energy van eigen merk, die ook nog eens veranderd zijn van recept (minder lekker, minder prik), zijn in prijs verhoogd. Van 59 cent naar 79 cent in korte tijd. Dat is 20 cent per blikje, en nogmaals het recept is veranderd zonder dat ze daar iets van melden.

Er is ook nog wel een suikertaks op gekomen, geen idee hoeveel dat is, maar volgens mij is dat vorig jaar ingegaan.
-nee-
pi_217758296
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.

Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.

Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akkerdjie op 26-05-2025 14:15:22 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217758449
Laat ik ermee beginnen dat ik net zoals veel vind dat supermarkten belachelijk duur zijn. Dat is voor mij een opendeur maar sommige zoeken herkenning/ bevestiging. Dus mooi om te beginnen. Ook ik loop nog vaak weg dat ik denk "jezus, maar een paar dingen gekocht en geen dure wijn en toch weer 50 euro aftikken!".

Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
pi_217758456
En anders doe je elke dag een rondje van "to good to go" bijna elke supermarkt heeft een bak met dikke kortingen wat alleen die dag nog houdbaar is , en anders heb je nog de voedselbank etc etc.
pi_217758472
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
Je wordt zelf bestolen door die grote bedrijven.

Niet dat ik daarmee zeg dat stelen maar geoorloofd is hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217758526
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:16:58 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217758546
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:42 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.

Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.

Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.
Superneger radicaal links? Wat een grap.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217758547
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etC

Maar JIJ (!) kiest ervoor om die supermarkt in te gaan en toch hun producten te kopen. Dus kijk eens naar wat jezelf kan doen. En uiteindelijk is het sowieso "allemaal de schuld van de Rabobank" ;-)
pi_217758589
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Op dit gebied is hij klaarblijkelijk een radicaal type, als je zijn posts leest. Als je links of rechts aanstootgevend vindt, haal je het er maar af. Het is het typische burger vs. Grote Bedrijven narratief waar hij intrapt, dat mag links genoemd worden op dit gebied, toch? Je post laat vooral zien waarom termen als links en rechts vrij eendimensionaal geworden zijn tegenwoordig.
pi_217758590
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:14 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.
De waarheid is geen vage populistische praat.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:21:53 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217758596
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Op dit gebied is hij klaarblijkelijk een radicaal type, als je zijn posts leest. Als je links of rechts aanstootgevend vindt, haal je het er maar af. Het is het typische burger vs. Grote Bedrijven narratief waar hij intrapt, dat mag links genoemd worden op dit gebied, toch? Je post laat vooral zien waarom termen als links en rechts vrij eendimensionaal geworden zijn tegenwoordig.
Hij is gewoon een lul.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217758604
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef torentje het volgende:

[..]
De waarheid is geen vage populistische praat.
Nou leg uit. En aub met iets meer dan een one-liner, zoals we van je gewend zijn.
pi_217758629
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij is gewoon een lul.
Ok, kan ook (die had ik niet zien aankomen :D)

Dit punt ligt me ook wat gevoelig merk ik. Ik heb criminelen waarmee ik werk die een beter verhaal hebben zeg maar. Dat hele gedoe over verhoogde prijzen en zo is blaffen tegen de verkeerde boom. Dat heeft het gros nog niet door helaas.
pi_217758734
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Nou leg uit. En aub met iets meer dan een one-liner, zoals we van je gewend zijn.
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven? Aangezien onfortuinlijke mensen van de grote bedrijven geen ruimte krijgen om zelfvoorzienend te kunnen zijn.
Het is wel een one-liner maar het is niet anders dat is het hele verhaal.
pi_217758965
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:30 schreef LethalNinja het volgende:
Die gamesdief kan ook accepteren dat games een luxe hobby is en dat die game die toen nog duur was later wellicht goedkoop is. Of zoals zoveel maar dat hij niet kan krijgen. Ik heb als kind ook wel naar de toen dure Sega Dreamcast gekeken. Bleef bij dagdromen.
Die Dreamcast kon ik dus kopen nadat ik al die gejatte spellen had geflipped bij een inkoper. Toen had ik net genoeg cash voor een Dreamcast met Sonic erbij _O-
Graag verwijderen
pi_217759024
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven? Aangezien onfortuinlijke mensen van de grote bedrijven geen ruimte krijgen om zelfvoorzienend te kunnen zijn.
Het is wel een one-liner maar het is niet anders dat is het hele verhaal.
Ik mis de onderbouwing dat het komt door iets anders dan ontwaarding van geld waardoor de hele keten duurder wordt (waarvan het grootste deel lonen voor personeel). In ieder geval geldt dit zo voor supermarktfiliaalhouders. Of is dit geen groot bedrijf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 26-05-2025 16:24:26 ]
pi_217759432
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:05 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die Dreamcast kon ik dus kopen nadat ik al die gejatte spellen had geflipped bij een inkoper. Toen had ik net genoeg cash voor een Dreamcast met Sonic erbij _O-
Lol ok, vond je het leuk? Ik heb die Sonic game later nog eens op de NGC gespeeld. Vond het maar niks. Sonic werd pas weer goed met games als Sonic Generations en Sonic Mania.
pi_217759652
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Tegenwoordig zijn onfortuinlijke mensen toch verplicht om hun inkopen te doen bij grote bedrijven?
Ja, zo ongeveer. Maar dat is wat mensen blijkbaar zelf wilden. Anders zouden al die bakkers, groenteboeren en slagers nog wel bestaan.
pi_217759753
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:01 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Lol ok, vond je het leuk? Ik heb die Sonic game later nog eens op de NGC gespeeld. Vond het maar niks. Sonic werd pas weer goed met games als Sonic Generations en Sonic Mania.
In die tijd, ik geloof dat het 1999 of 2000 was, keek ik mijn ogen uit ja, zo'n helder beeld en sonic in 3d. Kan er verder niet meer zoveel van herinneren. Mijn favoriete game was Skies of Arcadia in die tijd.
Graag verwijderen
  maandag 26 mei 2025 @ 16:31:35 #212
65846 Bocaj
47th President.
pi_217759765
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Mylene het volgende:
Wat een ‘gedoe’ de weegschaal bij zelfscan Lidl, eerst scannen, daarna product wegen.

Bij Tesco in Engeland wegen ze het gehele winkelkarretje.

[ afbeelding ]

Bij mijn AH hadden ze een groot zelfscanplein met een gewone kassa, daar zijn ze op teruggekomen met nu twee ouderwetse kassa’s.
KLB / Lidl zelfscan
  maandag 26 mei 2025 @ 17:40:37 #213
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217760417
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gezien zn naam.. is ie dan wel raciaal links?
pi_217764041
quote:
De tien geboden
Ik ben de enige God. ...
Bedenk niet zelf een God. ...
Jullie mogen niet vloeken of schelden.
Als jullie zes dagen hebben gewerkt, moeten jullie daarna één dag uitrusten. ...
Hou van je vader en moeder, zoals zij van jou houden. ...
Je mag niemand doodmaken.
Wees elkaar trouw als man en vrouw. ...
Je mag nooit iets stelen.
De SGP moet maar eens gaan regeren. :7
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:32:52 #215
479315 SuperNeger
pi_217769332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:17 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etC

Maar JIJ (!) kiest ervoor om die supermarkt in te gaan en toch hun producten te kopen. Dus kijk eens naar wat jezelf kan doen. En uiteindelijk is het sowieso "allemaal de schuld van de Rabobank" ;-)
Alle supermarkten zijn ongeveer even duur hoor. Het is niet dat je bij de Lidl of Aldi opeens je kip voor 50% van de helft goedkoper kan halen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:57:04 #216
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217769794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:32 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Alle supermarkten zijn ongeveer even duur hoor. Het is niet dat je bij de Lidl of Aldi opeens je kip voor 50% van de helft goedkoper kan halen.
Je kan natuurlijk ook verhuizen naar een gebied waar je niet meer naar een Nederlandse supermarkt hoeft.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:58:28 #217
479315 SuperNeger
pi_217769811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook verhuizen naar een gebied waar je niet meer naar een Nederlandse supermarkt hoeft.
Het schijnt wel stukken voordeliger te zijn om af en toe ff de grens over te rijden naar België of Duitsland voor je boodschappen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')