SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.Intolerant voor intolerantie![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
NOS, activistisch bolwerk die zand in de ogen strooit van de bevolking onder het mom van journalistiekquote:![]()
![]()
Wordt Gaza opgekocht?
Er gaat een video rond op Youtube waarin Trump Israel met hand en tand verdedigt en zegt die Palestijnen te gaan aanspreken en dat het afgelopen moet zijn met al die geindoctrineerde haat. Die speech is overigens wel ca 8? jaar oud, maar je zou verwachten dat hij daar nog steeds achter staat, hoewel je het met Trump nooit weet, vind ik zelf.
Daarnaast zegt hij die deal te willen begeiden tussen Gaza en Israel en dat hij erg goed is in het maken van deals.
Aangezien hij ook al met Panama, dat Suez kanaal en Groenland bezig was, zou het mij niet verbazen als ze die huidige parkeerplaats aan zee nu willen opkopen en aan Israel willen toevoegen.
Zou ik ook geen gek idee vinden want dan heb je dat hele gezeik niet meer. Gaza heeft eigenlijk het geld toch niet om dat op te bouwen en de VS kan Gaza onder druk zetten omdat zij daarvoor niet willen betalen omdat het dan voor Israel geen goede deal wordt en waar de VS dus niet aan mee wil werken.
Dan moet er alleen nog met andere landen onderhandelt worden waar die mensen naar toe moeten. Maar alles is beter dan daar in die kapot geschoten bende je bestaan op te bouwen, iets waar Israel nou juist weer wel goed in is.
En ik zie Trump wel als een van de beste spelers om dit voor elkaar te krijgen en ik zou dit idee van harte toejuichen. Het zou voor iedereen beter zijn.
Hier heb je dat filmpje en het is net alsof die speech gemaakt is voor precies dit moment.
Bekijk deze YouTube-video
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 14:18:39 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Uitgebreid artikel over de steeds groter worden macht van de kahanisten
In Isral is het extremistische gedachtegoed van de in 1990 vermoorde rabbijn Meir Kahane weer populair sinds ‘7 oktober’. ‘Vandaag de dag weet iedereen dat Kahane gelijk had.’
https://www.trouw.nl/buit(...)-in-israel~ba0eadb8/
‘Iedereen ziet dat wij een enge, Kahanistische, racistische en religieus extremistische staat aan het worden zijn’
Matan Vilnai voormalig generaal-majoor in het Isralische legerIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nou dit klopt al niet dus, want ik hoor niet bij die iedereen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:40 schreef egayalS het volgende:
Uitgebreid artikel over de steeds groter worden macht van de kahanisten
In Isral is het extremistische gedachtegoed van de in 1990 vermoorde rabbijn Meir Kahane weer populair sinds ‘7 oktober’. ‘Vandaag de dag weet iedereen dat Kahane gelijk had.’
https://www.trouw.nl/buit(...)-in-israel~ba0eadb8/
‘Iedereen ziet dat wij een enge, Kahanistische, racistische en religieus extremistische staat aan het worden zijn’
Matan Vilnai voormalig generaal-majoor in het Isralische legerDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Afgefikte gebied in Los Angeles wordt ook opgekocht als ik ze mag geloven dus ik verbaas me er niet over als dit zou gebeurenquote:Op donderdag 16 januari 2025 13:13 schreef Tengano het volgende:
Wordt Gaza opgekocht?
Er gaat een video rond op Youtube waarin Trump Israel met hand en tand verdedigt en zegt die Palestijnen te gaan aanspreken en dat het afgelopen moet zijn met al die geindoctrineerde haat. Die speech is overigens wel ca 8? jaar oud, maar je zou verwachten dat hij daar nog steeds achter staat, hoewel je het met Trump nooit weet, vind ik zelf.
Daarnaast zegt hij die deal te willen begeiden tussen Gaza en Israel en dat hij erg goed is in het maken van deals.
Aangezien hij ook al met Panama, dat Suez kanaal en Groenland bezig was, zou het mij niet verbazen als ze die huidige parkeerplaats aan zee nu willen opkopen en aan Israel willen toevoegen.
Zou ik ook geen gek idee vinden want dan heb je dat hele gezeik niet meer. Gaza heeft eigenlijk het geld toch niet om dat op te bouwen en de VS kan Gaza onder druk zetten omdat zij daarvoor niet willen betalen omdat het dan voor Israel geen goede deal wordt waar de VS dus niet aan mee wil werken.
Dan moet er alleen nog met andere landen onderhandelt worden waar die mensen naar toe moeten. Maar alles is beter dan daar in die kapot geschoten bende je bestaan op te bouwen, iets waar Israel nou juist weer wel goed in is.
En ik zie Trump wel als een van de beste spelers om dit voor elkaar te krijgen en ik zou dit idee van harte toejuichen. Het zou voor iedereen beter zijn.
Hier heb je dat filmpje en het is net alsof die speech gemaakt is voor precies dit moment.
Bekijk deze YouTube-video![]()
Het zou eigenlijk een perfect idee zijn. Israel bouwt die parkeerplaats op en maakt er dit keer wel iets van en Gaza wordt op een lokatie elders opgebouwd met hulp van buiten, gefaciliteerd vanuit de deal.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:47 schreef Frutsel het volgende:
Afgefikte gebied in Los Angeles wordt ook opgekocht als ik ze mag geloven dus ik verbaas me er niet over als dit zou gebeuren
En op die manier houdt je die strijdende partijen uit elkaar en heb je eindelijk een reeele mogelijkheid tot vrede.
En zeker weten dat heel Israel hier voor is. Wat is er nou idealer, als je met je buren ruzie hebt, dat je tot een acccoord kunt komen dat zij gaan verhuizen![]()
CC @Trump
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 14:15:48 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
History repeatingIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De meest haalbare tweestatenoplossing is er inderdaad wel een waarbij die twee staten niet naast elkaar liggen, inderdaad.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En in principe kun je overal tunnels graven, dat hoeft echt niet perse in Gaza te zijn.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 16:41:23 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:29 schreef Tengano het volgende:
Isral is een erg verdeeld land. Als de haviken hun zin krijgen en de militaire campagnes (en nederzettingen) doorgaan, dan is de helft van het land boos en als ze hun zin niet krijgen is de andere helft boos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tweede helft heeft sinds 7 oktober het land meerdere malen plat gelegd met protesten waar Extinction Rebellion nog niet eens van mag dromen.
Vandaar ook dat het zo dom is om alles wat Isralisch is te boycotten. Elke pro-Pally die oprecht begaan is met het lot van de Palestijnen zou dit moeten weten en herkennen als een potentile bondgenoot.![]()
Nou ja, ik zie Israeli's die deze oorlog voort willen zetten om definitief en volledig Hamas uit te schakelen, en daarnaast alles op alles zetten om die gijzelaars te bevrijden, niet perse als havikken.
In de positie van Israel lijkt het me beter dat je hier als overwinnaar uitkomt waarbij Hamas volledig is geelimineerd. Doe je dat niet dan begin je straks weer van voor af aan, waar het nu een beetje naar uitziet.
En ik had dus eigenlijk ook iets heel anders verwacht toen Trump zei, die gijzelaars moeten voor mijn inauguratie terugkomen or all hell is gonna break loose. Nu komen ze dus nog niet allemaal terug en wordt Israel nog steeds gechanteerd met die gijzelaars, en dat over een lange nog komende periode. Israel wordt met deze deal dus vleugellam gemaakt en het past voor mij helemaal niet in het beeld van de tot nu toe gevolgde strategie.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3... Ad infinitumIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Met Japan is dit niet gebeurd. Sterker nog, Japan en de NAVO zoeken elkaar juist op las ik net in de krant. Wat zou het verschil zijn denk jij.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:08 schreef egayalS het volgende:
1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3... Ad infinitum
[ x ]Zie je dat al met die Palestijnen gebeurenquote:![]()
En zo nee, waarom niet
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 16:14:30 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Aparte frame van NOS: "Ook na bekendmaken akkoord aanvallen in Gaza". Er is nog niks ingegaan.![]()
Hier ook aan het einde van het filmpje: "maar terwijl de onderhandelaars praten gaan de Isralische bombardementen in Gaza nog door". Alsof dat in strijd is met elkaar.![]()
NOS heeft regelmatig aparte manieren van samenvatten als het over Isral gaat.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:28 schreef oblo het volgende:
Hier ook aan het einde van het filmpje: "maar terwijl de onderhandelaars praten gaan de Isralische bombardementen in Gaza nog door". Alsof dat in strijd is met elkaar.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ik zou hier nu wel heel graag wat relevante tweets van de huisusers willen zien.
En dan heb ik het dus niet over de users/aanhangers van Fantasy- of NeverLand of andere October7Worshippers.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dus onze vredelievende Palestijnen willen allemaal een einde aan dit verhaal breien omdat ze de oorlog een beetje beu zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:37 schreef Aether het volgende:
NOS heeft regelmatig aparte manieren van samenvatten als het over Isral gaat.
Maar als je oorlog niet leuk vindt, waarom begin je dan aan zoiets![]()
#koekoek
Maar het zou ook kunnen dat ze met name enthousiast worden van Joden jagen ipv zelf aangeschoten wild te zijn. Dat kan ook natuurlijk.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
De plaatjes moeten n naar links (de voorste moet achteraan).quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:08 schreef egayalS het volgende:
[ x ]Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Dit ja. Eerst feest vieren op 7 oktober en juichen dat er oorlog komt, en dan achteraf ook feesten en juichen als er een staakt het vuren komt?quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus onze vredelievende Palestijnen willen allemaal een einde aan dit verhaal breien omdat ze de oorlog een beetje beu zijn.
Maar als je oorlog niet leuk vindt, waarom begin je dan aan zoiets![]()
#koekoek
Maar het zou ook kunnen dat ze met name enthousiast worden van Joden jagen ipv zelf aangeschoten wild te zijn. Dat kan ook natuurlijk.
Wat willen ze dan eigenlijk?![]()
Eehmm, alle Joden (van de River to de Sea) afmaken en er gewoon mee wegkomen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:44 schreef havanagila het volgende:
Dit ja. Eerst feest vieren op 7 oktober en juichen dat er oorlog komt, en dan achteraf ook feesten en juichen als er een staakt het vuren komt?
Wat willen ze dan eigenlijk?
Hoe dicht zit ik dan in de buurt?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Mag wel duidelijk zijn ja, doelde meer op de activisten. Iedere keer lanceert Hamas weer raketten (zelfs met Iron Dome), en plegen ze aanslagen om weer een oorlog uit te lokken, en dan is het op een of andere manier toch weer Israls schuld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eehmm, alle Joden (van de River to de Sea) afmaken er er gewoon mee wegkomen?
Hoe dicht zit ik dan in de buurt?![]()
En de kindertjes van ontvoerde Israli's dan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:08 schreef egayalS het volgende:
[ x ]![]()
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat Israel een wapenstilstand van weken/maanden zou willen. Die willen gewoon tot het gaatje gaan. Maar we gaan het zien hoe het werkelijk gaat lopen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:02 schreef havanagila het volgende:
Mag wel duidelijk zijn ja, doelde meer op de activisten. Iedere keer lanceert Hamas weer raketten (zelfs met Iron Dome), en plegen ze aanslagen om weer een oorlog uit te lokken, en dan is het op een of andere manier toch weer Israls schuld.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dit inderdaad. En ze kunnen nu zelfs ook nog tunnels boven het aardoppervlak graven!quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:05 schreef havanagila het volgende:
Genoeg schade aangericht om Gaza weer een jaar of 5-10 klein te houden wss.
Hoe leuk is dat
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Morgen stemming over de nederlaag in het kabinet; daarna hopelijk snel de val van het kabinet en nieuwe verkiezingen.Intolerant voor intolerantie![]()
Vanuit het ICC of in eigen land? In principe lijkt het mij dat hij reizen vermijdt waar dat risico bestaat. Of Interpol arresteert hem in Polen ondanks hun toezegging ofzo. Geen idee hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:23 schreef theunderdog het volgende:
Benieuwd of Netanyahu nog opgepakt gaat worden.![]()
Eigen land. ICC moet worden genegeerd.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vanuit het ICC of in eigen land? In principe lijkt het mij dat hij reizen vermijdt waar dat risico bestaat. Of Interpol arresteert hem in Polen ondanks hun toezegging ofzo. Geen idee hoe dat gaat.![]()
Dit is natuurlijk niet verrassend als je je beseft dat Katz bij uitstek genstalleerd is om de coalitie bijeen te houden. De belangen van het defensieapparaat zijn slechts een bijzaak in zijn beslissingen. De tientallen waarschuwingen van Shabak en de IDF tegen dit soort beslissingen en tegen het groeiende gevaar van opstandige kolonisten gaan helaas langs hem heen.quote:Ahead of Palestinian prisoner release in Gaza deal, Katz says he’s freeing settlers held in administrative detention
Defense Minister Israel Katz announces his decision to free West Bank settlers held under administrative detention orders, ahead of the expected release on Sunday or Monday of Palestinian security prisoners in a hostage-ceasefire deal signed with Hamas in Doha last night.
“In light of the expected release of terrorists from Judea and Samaria as part of the hostage release deal, I have decided to release the settlers detained in administrative detention and to convey a clear message of strengthening and encouraging the [West Bank] settlements, which are at the forefront of the struggle against Palestinian terrorism and facing growing security challenges,” he says in a statement.
“It is better for the families of Jewish settlers to be happy than the families of released terrorists.”
Katz in November announced an end to administrative detention orders for West Bank settlers, meaning Israel now only uses the controversial policy of holding suspects without charge against Palestinian terror suspects. A total of 16 administrative detention orders were issued for Jewish Israelis under former defense minister Yoav Gallant, and seven of them were still being held at the time.
His latest decision comes after reports that the government would take additional measures to combat terrorism in the West Bank as part of efforts to convince Finance Minister Bezalel Smotrich not to leave the coalition in protest of the Gaza deal.
https://www.timesofisrael(...)istrative-detention/![]()
Smotrich heeft al toegezegd de deal te steunen. Ben Gvir gaat tegen stemmen, maar stapt niet uit de coalitie. Het ziet er naar uit dat de deal doorgaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:19 schreef Cuendillar het volgende:
Morgen stemming over de nederlaag in het kabinet; daarna hopelijk snel de val van het kabinet en nieuwe verkiezingen.![]()
Hamas schijnt nu meer mensen gerekruteerd te hebben dan ze verloren hebben. Oh wacht dat was al voorspeld voordat deze genocide op Palestijnen deze vormen aannam.![]()
Wat denk je, dit jaar nog een nieuwe 7 oktober, of volgend jaar pas?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:10 schreef Chadi het volgende:
Hamas schijnt nu meer mensen gerekruteerd te hebben dan ze verloren hebben. Oh wacht dat was al voorspeld voordat deze genocide op Palestijnen deze vormen aannam.Intolerant voor intolerantie![]()
Is er nou geen moment dat je zelf denkt: 'he wacht. Maar dat kan helemaal niet'?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:10 schreef Chadi het volgende:
Hamas schijnt nu meer mensen gerekruteerd te hebben dan ze verloren hebben. Oh wacht dat was al voorspeld voordat deze genocide op Palestijnen deze vormen aannam.![]()
Laten we hopen snel. Want dit zijn net zulke leuke topics.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat denk je, dit jaar nog een nieuwe 7 oktober, of volgend jaar pas?![]()
Dat vergt hersenen, en denkvermogen. Natuurlijk gaat dat niet gebeurenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is er nou geen moment dat je zelf denkt: 'he wacht. Maar dat kan helemaal niet'?
Waar ik enorm benieuwd naar ben: hoeveel van de gegijzelden die straks worden vrijgelaten, leven nog? Want dat zal best impact hebben op de bereidheid van Isralische zijde om verder te onderhandelen. Als er 33 lijken worden overhandigd, met alle bijbehorende bewijzen van mishandeling, dan kan ik mij best voorstellen dat er geen behoefte is van Israls kant om verder te gaan met de gesprekken. En als er 33 levenden zijn, die (all things considered) goed zijn behandeld, dat er juist ruimte is vanuit Palestijnse zijde om te eisen dat er goede vervolg-gesprekken en afspraken komen.![]()
Wat Israel, Hamas willen is volstrekt irrelevant. Het gaat erom of Amerika er nog zin in heeft. Meestal wel, maar met Trump twijfel ik. Volgens mij vindt hij het allemaal maar gedoe en ziet hij liever stabiele relaties met SA bijv.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:47 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat vergt hersenen, en denkvermogen. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren
Waar ik enorm benieuwd naar ben: hoeveel van de gegijzelden die straks worden vrijgelaten, leven nog? Want dat zal best impact hebben op de bereidheid van Isralische zijde om verder te onderhandelen. Als er 33 lijken worden overhandigd, met alle bijbehorende bewijzen van mishandeling, dan kan ik mij best voorstellen dat er geen behoefte is van Israls kant om verder te gaan met de gesprekken. En als er 33 levenden zijn, die (all things considered) goed zijn behandeld, dat er juist ruimte is vanuit Palestijnse zijde om te eisen dat er goede vervolg-gesprekken en afspraken komen.![]()
Dit zijn de 33 gijzelaars die in de eerste fase van de deal worden vrijgelatenquote:Families van gijzelaars krijgen bericht over bijgewerkte lijst die door Hamas is bevestigd en waarop Isralische vrouwen, kinderen en ouderen staan die vrijgelaten zullen worden nadat ze op 7 oktober zijn ontvoerd, meldt Ynet.
Hamas is van plan om de gijzelaars gedurende 42 dagen (zes weken) vrij te laten, met minstens drie gijzelaars per week. Levende gijzelaars worden vrijgelaten vr de overledenen. Volgens de voorwaarden van de deal worden vrouwen eerst in twee fasen vrijgelaten: drie vrouwen op de eerste dag en vier op de zevende dag.
Na de ondertekening van een gijzelaarsovereenkomst tussen Isral en Hamas op vrijdag, informeerde de IDF de families van de gijzelaars over de lijst met namen die Isral voor vrijlating had aangevraagd en die Hamas had goedgekeurd. De bijgewerkte lijst bevatte de 33 personen , evenals anderen die hoopten dat hun familieleden — zowel levend als overleden — in de tweede fase van de overeenkomst zouden worden vrijgelaten.
De lijst komt overeen met degene die Hamas eerder deze maand goedkeurde, gebaseerd op een lijst die Isral maanden geleden indiende. De families kregen echter geen informatie over de omstandigheden van de gijzelaars.
De eersten die worden vrijgelaten, zijn naar verwachting vrouwen die zijn ontvoerd uit kibboetsen en het Nova Music Festival : Romi Gonen, Emily Damari, Arbel Yehud, Doron Steinbrecher en Shiri Bibas en haar jonge kinderen, Ariel en Kfir. Vervolgens worden vijf vrouwelijke IDF-uitkijkers vrijgelaten die zijn gevangengenomen op de Nahal Oz-basis: Liri Albag , Karina Ariev, Agam Berger, Daniella Gilboa en Naama Levy.
De lijst bevat ook 10 mannen in de leeftijd van 50-85 jaar: Ohad Ben-Ami, Gadi Moses, Keith Siegal, Ofer Calderon, Eliyahu Sharabi, Itzik Elgart, Shlomo Mansour, Ohad Yahalomi, Oded Lifshitz en Tsahi Idan.
Daarnaast zullen negen andere gewonde of zieke gijzelaars worden vrijgelaten in de eerste fase van de deal: Yarden Bibas, Sagui Dekel Hen, Yair Horn, Omer Wenkert, Alexander Trufanov, Eliya Cohen, Or Levy, Tal Shoham en Omer Shem Tov. Ook Avera Mengistu en Hisham al-Sayed , die al bijna tien jaar gevangen zitten in Gaza, zijn hierbij betrokken.
https://www.israelnieuws.(...)l-worden-vrijgelaten![]()
Wauw, Hamas heeft eerder beweerd dat die al dood waren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:41 schreef Nober het volgende:
Shiri Bibas en haar jonge kinderen, Ariel en Kfir![]()
En dit is het meisje met de bebloede broek en ingesneden achillespezen dat uit die jeep werd getrokken voor de camera's.quote:Naama Levy![]()
Hamas die liegt? Wat een shock!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wauw, Hamas heeft eerder beweerd dat die al dood waren.![]()
Nou opgelost slotje?
Tot over een jaarOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Mijn wauw was natuurlijk gericht op de gedachte dat ze toch nog leven en hoera en zo.quote:
Dat Hamas niet betrouwbaar is is net als gras dat groen is of Ben Gvir die een labiele idioot is.![]()
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:41 schreef Nober het volgende:
Dit zijn de 33 gijzelaars die in de eerste fase van de deal worden vrijgelaten
[..]![]()
![]()
Wordt het een verrassing dan wie er van die 33 gijzelaars er nog in leven zijn???quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:45 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben benieuwd of de baby nog leeft…Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Iran feliciteert Hamas met deal: 'Isral geeft zich over'
De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken noemt de deal over het staakt-het-vuren in Gaza een 'overgave' voor Isral. Hij bevestigt de aanhoudende steun van Teheran aan Hamas, zo blijkt uit een verklaring.
In een telefoongesprek met Khalil al-Hayya, hoofd van Hamas in de Gazastrook en hoofd van de onderhandelingsdelegatie in Qatar, bevestigde minister Abbas Araghchi de steun van Iran voor de staakt-het-vuren-overeenkomst. Hij feliciteerde Hamas met de wat hij noemt 'overwinning' op Isral. Hij zei dat de veerkracht van Hamas Isral gedwongen heeft tot de deal over een wapenstilstand en de uitwisseling van gevangenen en gijzelaars.
Hamas zei in een verklaring dat Al-Hayya Iran bedankte en dat het bestand deels tot stand was gekomen dankzij de steun van Iran tijdens de oorlog![]()
Hij heeft wel een beetje (behoorlijk) gelijk. Dit is de eerste keer dat Israel door de knieeen gaat als deze deal doorgaat.quote:Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Wat is je probleem? En het is ‘verrassing’.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wordt het een verassing dan wie er van die 33 gijzelaars er nog in leven zijn???
En natuurlijk hoop ik dat die kleine en zijn moeder nog leven, las alleen eerder berichten dat ze niet meer leven.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zijn zij misschien onderdeel van de lichamen van overleden/gedode gijzelaars die terug naar huis kerenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wauw, Hamas heeft eerder beweerd dat die al dood waren.![]()
Ik zie het toch anders dan Iran.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij heeft wel een beetje (behoorlijk) gelijk. Dit is de eerste keer dat Israel door de knieeen gaat als deze deal doorgaat.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dit soort lui denken op een eigenaardige manier of missen echt elke vorm van gene. Nadat een Hamas malloot de overwinning uitriep moest ik denken aan een scne uit fight club. Tyler Durden is volledig in elkaar geslagen, leeft nog net, en gaat daarna met bebloede hoofd en mond expres boven de zakenman Loe hangen zodat Loe onder zijn bloed komt.quote:
Isral spaart al een jaar lang de Gazanen, uit menselijke overwegingen. En omdat ze de Gazaan sparen en nu stoppen met slaan wint de Gazaan die al maanden knockout ligt. Je moet het maar uit je bek kunnen krijgen![]()
Door de knien? Ik denk dat als die gijzelaars er niet heel rap komen Gaza echt een parkeerplaats wordt. Of de Israelis gebruiken dit om te kijken waar en welke kopstukken juichend naar buiten gehold komen om ze bij de onvermijdelijke schending van het bestand door Hamas die gasten meteen kalt zu stellen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij heeft wel een beetje (behoorlijk) gelijk. Dit is de eerste keer dat Israel door de knieeen gaat als deze deal doorgaat."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Dat is ook een trieste mogelijkheid, maar net iets minder triest dan nooit te weten komen wat hun lot is geweest...quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn zij misschien onderdeel van de lichamen van overleden/gedode gijzelaars die terug naar huis keren![]()
At klets je? Isral heeft decennia lang geprobeerd compromissen te sluiten.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij heeft wel een beetje (behoorlijk) gelijk. Dit is de eerste keer dat Israel door de knieeen gaat als deze deal doorgaat.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Rustagh, rustaghquote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:45 schreef Ulx het volgende:
At klets je? Isral heeft decennia lang geprobeerd compromissen te sluiten.De eerste keer dat ze in dit '7 Oktober' conflict door de knieen gaan (of moeten?) Aangenomen dat deze deal geaccepteerd wordt.
Na het vernietigen van Hezbollah, het uitschakelen van Assad en daardoor het verdrijven van de Russen en de totale vernedering van Iran en het wrgsturen van UNRWA kan ik het niet bepaald als 'door de knien gaan' bestempelen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rustagh, rustaghDe eerste keer dat ze in dit '7 Oktober' conflict door de knieen gaan (of moeten?) Aangenomen dat deze deal geaccepteerd wordt.
En met deze wapenstilstand is er ook geen juridische reden tot blokkeren van wapenleveringen 'want genocide'.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Sowieso bijzonder dat Isral verloren zou hebben terwijl zij juist steeds aangevallen worden, die spelen dit hele spel niet mee en reageren alleen met een gepaste reactie. Voor het volk in Gaza is het overduidelijk wel een spel, met een winnaar en een verliezer. En Isral is altijd de verliezer omdat ze niet mee gaan in het spel. Puur kwestie van tijd voordat de palestijnen weer een massaslachting aanrichten. Kunnen ze daarna weer blij feest vieren dat ze op brute wijze onschuldige burgers hebben afgeslacht.![]()
Het lijkt me dat er meer zichtbare en onzichtbare maatregelen rondom de Gazastrook getroffen gaan worden. Een nieuwe slachting zoals 7 oktober zie ik vanuit de Gazastrook niet snel gebeuren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:32 schreef damsco het volgende:
Sowieso bijzonder dat Isral verloren zou hebben terwijl zij juist steeds aangevallen worden, die spelen dit hele spel niet mee en reageren alleen met een gepaste reactie. Voor het volk in Gaza is het overduidelijk wel een spel, met een winnaar en een verliezer. En Isral is altijd de verliezer omdat ze niet mee gaan in het spel. Puur kwestie van tijd voordat de palestijnen weer een massaslachting aanrichten. Kunnen ze daarna weer blij feest vieren dat ze op brute wijze onschuldige burgers hebben afgeslacht.
Als ik Isral was zou ik een mijnenveld eromheen aanleggen met een smalle corridor bijvoorbeeld. Of een betonnen muur met een obstakelgracht. Nu is er op veel plekken nog slechts een hek.![]()
Ik hoop eigenlijk dat het kabinet valt en er vervolgens weer partijen aan de macht komen die weer serieus willen gaan praten met de Palestijnse Autoriteit.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Isral is een erg verdeeld land. Als de haviken hun zin krijgen en de militaire campagnes (en nederzettingen) doorgaan, dan is de helft van het land boos en als ze hun zin niet krijgen is de andere helft boos.
Die tweede helft heeft sinds 7 oktober het land meerdere malen plat gelegd met protesten waar Extinction Rebellion nog niet eens van mag dromen.
Vandaar ook dat het zo dom is om alles wat Isralisch is te boycotten. Elke pro-Pally die oprecht begaan is met het lot van de Palestijnen zou dit moeten weten en herkennen als een potentile bondgenoot.
Dan moet Hamas alleen geen roet in het eten gooien.Incelfrikandel![]()
Alsof die Abbas zulke geweldige, constructieve dingen doet. Ook die zit er vooral voor zichzelf en de verrijking.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 17:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het kabinet valt en er vervolgens weer partijen aan de macht komen die weer serieus willen gaan praten met de Palestijnse Autoriteit.
Dan moet Hamas alleen geen roet in het eten gooien.
Soms word ik er wel een beetje moedeloos van. We kunnen potdorie een ruimtesonde landen op een komeet maar het lukt maar niet om twee kleuters het principe van eerlijk delen bij te brengen.![]()
Die tweede helft heeft het land platgelegd voornamelijk wegens interne (vooral sociaal-economische) links-rechts politiek. Vergis je niet over de steun voor de oorlog in Gaza, daar zijn accentverschillen over de aanpak maar er zijn heel weinig mensen in Israel die de totale vernietiging van Hamas en het grootste deel van deze oorlog niet steunen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Isral is een erg verdeeld land. Als de haviken hun zin krijgen en de militaire campagnes (en nederzettingen) doorgaan, dan is de helft van het land boos en als ze hun zin niet krijgen is de andere helft boos.
Die tweede helft heeft sinds 7 oktober het land meerdere malen plat gelegd met protesten waar Extinction Rebellion nog niet eens van mag dromen.![]()
quote:Ex-buitenlandminister Sigrid Kaag nieuwe VN-gezant voor Midden-OostenDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Zolang je die zuiveringen van Palestijns land aanhoudt zal dit kunnen gebeuren. Stop je daarmee en geef je Palestijnen hun rechten dan heb je hele grote kans dat het niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat denk je, dit jaar nog een nieuwe 7 oktober, of volgend jaar pas?![]()
Wat kan niet?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is er nou geen moment dat je zelf denkt: 'he wacht. Maar dat kan helemaal niet'?![]()
Hmm.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang je die zuiveringen van Palestijns land aanhoudt zal dit kunnen gebeuren. Stop je daarmee en geef je Palestijnen hun rechten dan heb je hele grote kans dat het niet gaat gebeuren.
Welke rechten heb je het hier over?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dezelfde rechten als koloniserende jodenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Welke rechten heb je het hier over?![]()
Uiteraard, die man mag ook weleens opzouten. Alleen waren er met zijn regering in het verleden wel succesjes.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Alsof die Abbas zulke geweldige, constructieve dingen doet. Ook die zit er vooral voor zichzelf en de verrijking.
Ik word er ook een beetje moedeloos van. Alleen bedenk ik me dan dat andere uitzichtloze conflicten ook zijn opgelost; de Hutu's/Tutsi's, de Joegoslaven, de Duitsers, de Ieren etc.quote:Soms word ik er wel een beetje moedeloos van. We kunnen potdorie een ruimtesonde landen op een komeet maar het lukt maar niet om twee kleuters het principe van eerlijk delen bij te brengen.Incelfrikandel![]()
Het zijn geen Isralirs, dus dat kan niet. Sommigen wonen ook in gebieden waar Isral geen controle over heeft. Joden hebben ook niet dezelfde rechten als Palestijnen in die gebieden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dezelfde rechten als koloniserende joden'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tja, dit conflict zou pas kunnen worden opgelost als de Quran wordt aangepast of herschreven. Of als de hele islam wordt afgeschaft, wat eigenlijk het verstandigste zou zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik word er ook een beetje moedeloos van. Alleen bedenk ik me dan dat andere uitzichtloze conflicten ook zijn opgelost; de Hutu's/Tutsi's, de Joegoslaven, de Duitsers, de Ieren etc.
Maar de kans daarop is dus niet zo groot.
Of denk je dat ze meer waarde hechten aan een externe onderhandelaar (Trump?) dan aan Allah?
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 17-01-2025 19:56:35 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Whahahaha!!!quote:Poetin pleit voor Palestijnse staat: ’Staakt-het-vuren leidt hopelijk tot langdurige stabiliteit’
https://www.telegraaf.nl/(...)ngdurige-stabiliteitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Tengano op 17-01-2025 20:45:30 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
De twee realiteiten lopen uit elkaar, dus is een nieuwe 7 oktober onafwendbaar. Dus nogmaals, dit jaar nog of pas volgend jaar?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang je die zuiveringen van Palestijns land aanhoudt zal dit kunnen gebeuren. Stop je daarmee en geef je Palestijnen hun rechten dan heb je hele grote kans dat het niet gaat gebeuren.Intolerant voor intolerantie![]()
Hele goede voorbeelden. Stuk voor stuk landen die zichzelf in de spiegel hebben durven bekijken en die actief aan vergelding, verzoening en voorkomen gaan werken zonder hun heilige huisjes te willen sparen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Uiteraard, die man mag ook weleens opzouten. Alleen waren er met zijn regering in het verleden wel succesjes.
[..]
Ik word er ook een beetje moedeloos van. Alleen bedenk ik me dan dat andere uitzichtloze conflicten ook zijn opgelost; de Hutu's/Tutsi's, de Joegoslaven, de Duitsers, de Ieren etc.
Dat gaat dus niet in dit conflict zolang n of beide zijden meent dat de ander er niet mag zijn of niet onder gelijke titel daar mag zijn.![]()
Zo lang Isral zich zo walgelijk blijft gedragen zijn verdedigende consequenties van o.a. een Hamas idd onafwendbaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De twee realiteiten lopen uit elkaar, dus is een nieuwe 7 oktober onafwendbaar. Dus nogmaals, dit jaar nog of pas volgend jaar?
Oftewel het is allemaal afhankelijk van Isral. Stopt Isral? Dan heb je rust.![]()
Netanyahu die belofte gekregen heeft de oorlog te mogen voortzetten....
Oftewel zodra Hamas zich aan alles gehouden heeft gooit Isral weer alles plat en moorden ze alles uit.
Echt wat een misselijk land.![]()
De islam, en in het verlengde de Arabieren/Palestijnen, kennen geen zelfreflectie. Dat is een zwakte van die mensen. Kracht is alles en zo wordt deze overwinning ook gezien. De verliezen maken niet uit; ze zijn er nog en ze kunnen doorgaan, ook al is het van de grond af weer opbouwen. Het streven om Isral en de joden te vernietigen blijft een stip op de horizon.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hele goede voorbeelden. Stuk voor stuk landen die zichzelf in de spiegel hebben durven bekijken en die actief aan vergelding, verzoening en voorkomen gaan werken zonder hun heilige huisjes te willen sparen.
Dat gaat dus niet in dit conflict zolang n of beide zijden meent dat de ander er niet mag zijn of niet onder gelijke titel daar mag zijn.
Israel heeft nog steeds niet geleerd, blijkbaar. Een onvoorstelbaar gegeven.Intolerant voor intolerantie![]()
Keek iemand net het NOS journaal? Aan het eind van het item over het staakt-het-vuren weer dezelfde domme vraag: “zou Israel doorgaan met aanvallen tot op het moment dat het bestand ingaat?”.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:28 schreef oblo het volgende:
Hier ook aan het einde van het filmpje: "maar terwijl de onderhandelaars praten gaan de Isralische bombardementen in Gaza nog door". Alsof dat in strijd is met elkaar.![]()
Voordat Islamisme een belangrijke factor werd was het ook al ellende.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, dit conflict zou pas kunnen worden opgelost als de Quran wordt aangepast of herschreven. Of als de hele islam wordt afgeschaft, wat eigenlijk het verstandigste zou zijn.
Maar de kans daarop is dus niet zo groot.
Of denk je dat ze meer waarde hechten aan een externe onderhandelaar (Trump?) dan aan Allah?
Je hebt echter een punt, het heeft het wel verergerd.Werkelijk? Ik heb hele andere dingen over die conflicten gelezen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hele goede voorbeelden. Stuk voor stuk landen die zichzelf in de spiegel hebben durven bekijken en die actief aan vergelding, verzoening en voorkomen gaan werken zonder hun heilige huisjes te willen sparen.
Dat gaat dus niet in dit conflict zolang n of beide zijden meent dat de ander er niet mag zijn of niet onder gelijke titel daar mag zijn.Incelfrikandel![]()
En dat zonder enige aanleiding. Tegen een totaal onschuldige vredelievende groep mensen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:02 schreef bianconeri het volgende:
Netanyahu die belofte gekregen heeft de oorlog te mogen voortzetten....
Oftewel zodra Hamas zich aan alles gehouden heeft gooit Isral weer alles plat en moorden ze alles uit.
Echt wat een misselijk land.![]()
Altijd mooi hoe die even in het topic komt schijten en dan weer weg is, net een meeuwquote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dat zonder enige aanleiding. Tegen een totaal onschuldige vredelievende groep mensen.![]()
![]()
Als je begint dan is er idd geen aanleiding.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dat zonder enige aanleiding. Tegen een totaal onschuldige vredelievende groep mensen.
En wie zegt dat het allemaal vredelievende mensen zijn? Dat verzin je zelf.
Hamas is niet vriendelijk, zoals iedereen zegt. Ook de pro-vrede groep.
Echter ook genoeg wel vredelievende burgers.![]()
Feiten zijn hard voor de pro-genocide groepquote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Altijd mooi hoe die even in het topic komt schijten en dan weer weg is, net een meeuw![]()
Genocide - verzetgroep van de groep waar een genocide op zou worden gepleegd wordt alsmaar groter...quote:
Dat kan niet he![]()
Zeker in Gaza kan dit niet. Want het is niet alsof die 'genocide' dan uitgevoerd zou worden in heel het Midden-Oosten, waardoor je je nog kan voorstellen dat er concreet,goed verzet kan worden vanuit de tegenpartij (omdat die een groot oppervlakte hebben). Gaza is zo groot als Texel, 2 miljoen mensen opgepropt. Daar een genocide plegen is het makkelijkste dat er is. Als Israel dat dan daadwerkelijk van plan zou zijn, hoe kan het dan dat Hamas groeit?![]()
Genocide van Israel
40.000 geslaagde genocide slachtoffers op
2,1 miljoen vredelievende mensen totaal
40.000 / 2.100.000.000 * 100% = 1,9% genocide in totaal
En daar hebben ze dan nota bene meer dan 1 jaar de tijd voor gehad!
Wat een enorme faal deze genocide!!!
Israel kunnen we dus ook niet meer serieus nemen met hun zogenoemde 'genocide'
Hamas deed er gewoon met gemak 1200 op een dag. Die hadden dit aantal in een maandje tijd dus, met de vingers in de neuskunnen fixen.
En Israel maar pochen dat ze zo'n fantastisch leger hebben
Met hun genocide![]()
Ik hoop dat Hamas van deze aardbodem verdwijnt, maar ik heb het dan ook niet zo op terroristen die aanslagen op burgers plegen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 08:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Feiten zijn hard voor de pro-genocide groep![]()
De minuut dat ze over de Gaza grenzen moeten gaan bemiddelen zijn we weer terug bij af. Dit akkoord gaat net zoals de Oslo akkoorden een grandioze flop worden.
Palestina’s beste zet is het onderdrukken van Hamas en instemmen met de voorwaarden voor het garanderen van 0 wapensmokkel vanuit en naar Gaza. Daarmee krijgen ze hoogstwaarschijnlijk nooit volledig zelfbestuur maar hoeven er iig niet weer meer slachtoffers te vallen.
Tis nog maar de vraag in hoeverre het ‘’meest morele leger ter wereld’’ zich gaat houden aan de afspraken. Palestijnen zijn wel vaker zonder goede aanleiding bruut neergeslagen, beschoten of vermoord zonder dat soldaten hiervoor bestraft zijn.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Dit lijkt mij bij uitstek een zaak voor meester Frank Visser. Burenruzies over de erfgrens is zijn specialiteit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:10 schreef Nexum het volgende:
De minuut dat ze over de Gaza grenzen moeten gaan bemiddelen zijn we weer terug bij af. Dit akkoord gaat net zoals de Oslo akkoorden een grandioze flop worden.
Palestina’s beste zet is het onderdrukken van Hamas en instemmen met de voorwaarden voor het garanderen van 0 wapensmokkel vanuit en naar Gaza. Daarmee krijgen ze hoogstwaarschijnlijk nooit volledig zelfbestuur maar hoeven er iig niet weer meer slachtoffers te vallen.
Tis nog maar de vraag in hoeverre het ‘’meest morele leger ter wereld’’ zich gaat houden aan de afspraken. Palestijnen zijn wel vaker zonder goede aanleiding bruut neergeslagen, beschoten of vermoord zonder dat soldaten hiervoor bestraft zijn.![]()
Isral moet het annexeren?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dezelfde rechten als koloniserende jodenI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Is een gebied officeel annexeren een vereiste om alle inwoners dezelfde rechten en plichten te geven en kan het daarom niet in Jerusalem of gebied C?quote:![]()
Doe deze som eens bij de Joegoslavi oorlog van 1992-1995quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:50 schreef Tengano het volgende:
Genocide van Israel
40.000 geslaagde genocide slachtoffers op
2,1 miljoen vredelievende mensen totaal
40.000 / 2.100.000.000 * 100% = 1,9% genocide in totaal
En daar hebben ze dan nota bene meer dan 1 jaar de tijd voor gehad!
Wat een enorme faal deze genocide!!!
Israel kunnen we dus ook niet meer serieus nemen met hun zogenoemde 'genocide'![]()
![]()
Dat klopt joden hebben meer rechten in Palestijnse gebieden terwijl ze uit Polen en de rest van de wereld komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn geen Isralirs, dus dat kan niet. Sommigen wonen ook in gebieden waar Isral geen controle over heeft. Joden hebben ook niet dezelfde rechten als Palestijnen in die gebieden.![]()
Hoe? Nu in normaal begrijpelijke taal.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Genocide - verzetgroep van de groep waar een genocide op zou worden gepleegd wordt alsmaar groter...
Dat kan niet he![]()
Of, ik roep maar iets heel geks: stoppen met plegen van aanslagen op Isral en haar burgers. Maar wellicht is dat wel teveel gevraagd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Of gewoon ophouden te bestaan.. Of zich houden aan internationaal recht .. Kies maar.![]()
Ahum?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hamas van deze aardbodem verdwijnt, maar ik heb het dan ook niet zo op terroristen die aanslagen op burgers plegen.
Ik zie jou alleen maar pro-terrorisme (Isral) berichten plaatsen.
Dus wat je nu zegt is gewoon onzin.![]()
Na de oorlog zat iedereen in het verzet![]()
Interview met een ambtenaar van ministerie van Buitenlandse Zaken die in december ontslag nam vanwege de gevoerde politiek
‘Nederland heeft gefaald als voorvechter van mensenrechten’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nsenrechten-a4880001
Eline Bosman | voormalig ambtenaar Buitenlandse zaken Eline Bosman werkte meer dan tien jaar bij Buitenlandse Zaken. Ze nam afgelopen december ontslag vanwege het Nederlandse Isral-beleid. „We zijn nog nooit zo diep door het ijs gezakt.”
„Er pasten geen 42.000 snoepjes in deze pot, maar ik hoop dat ze u helpen herinneren aan het feit dat er 67 kinderen per dag sterven in Gaza”, schreef ze eronder.
U bent erg streng voor minister Veldkamp.
„Ja. Hij had zich uit moeten spreken als minister van Buitenlandse Zaken. Hij is diplomaat geweest in de regio (Veldkamp was ambassadeur in Tel Aviv, red.), hij kent de situatie als geen ander.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Echt... Stop met je kop in het zand steken....quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Of, ik roep maar iets heel geks: stoppen met plegen van aanslagen op Isral en haar burgers. Maar wellicht is dat wel teveel gevraagd.
Isral is de agressor. Isral begint met aanvallen.
Dus wat dacht je van Isral moet stoppen.![]()
Hamas is het vast met je eens.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt... Stop met je kop in het zand steken....
Isral is de agressor. Isral begint met aanvallen.
Dus wat dacht je van Isral moet stoppen.![]()
TjaIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Je bedoelt de talking points van Hamas.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zoals gewoonlijk negeer je alle feiten.![]()
Laat me je iets vertellen over joden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat klopt joden hebben meer rechten in Palestijnse gebieden terwijl ze uit Polen en de rest van de wereld komen.
Intolerant voor intolerantie![]()
Nee hoor, ook Poolse Joden hebben hun oorsprong in de Levant. Dat men door vervolging in Europa richting Oost-Europa is verdreven en daar generaties hebben gewoond, veranderd daar niets aan. Een Marokkaanse familie die al drie generaties in Nederland woont blijft ook Marokkaans in origine.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat klopt joden hebben meer rechten in Palestijnse gebieden terwijl ze uit Polen en de rest van de wereld komen.
Veel Palestijnen daarentegen kennen hun oorsprong wel elders, bijvoorbeeld in landen zoals Egypte of Irak.
Wat heef dit verder met rechten te maken?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ahh, een rechter doet niet wat de pro-Palestijnse activisten willen en meteen betreft het een 'zionist'.quote:
En als we het over vooringenomenheid hebben, die man die je daar ziet, Nawaf Salam heeft nogal wat discutabele uitspraken gedaan over Isral en Joden. Maar gelukkig verdwijnt hij snel van het podium.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hard gelachen om al die feestende islamofascistische geitenneukers die dolblij waren dat er 735 moordenaars en verkrachters terug naar hun sneue, kapotgeschoten runes worden gestuurd.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain![]()
Nou dan lijken mij onze duitse vrienden een beter voorbeeld, want die hebben wel wat kudo's verdiend op het gebied van genocideren. Die hebben het bijna uitgevondenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
Doe deze som eens bij de Joegoslavi oorlog van 1992-1995zou je wel mogen zeggen.
Ik zie hier bijvoorbeeld een linkje van onze destijds Nederlandse voorraad Joden en daarvan kon slechts 1 kwart het navertellen. 75% succesrate dus. Dat zijn wel even andere getallen dan Israel nu met hun pietluttige 1,9%Dus als er mensen zijn die de Joden met nazi's willen vergelijken op het gebied van genocide, dan dis je toch wel even het destijds duitse regiem
![]()
https://www.annefrank.org(...)toffers-west-europa/
Daarnaast heb ik even de definitie van genocide opgezocht:De ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.........quote:Genocide (of volkerenmoord of volkenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide![]()
Tja, wie zouden in deze situatie nou vinden dat de Joden of de Palestijnen helemaal niet meer mogen bestaan![]()
![]()
![]()
Jammergenoeg is daar door beide partijen veel te weinig duidelijkheid over gegeven, dus ik vind het een lastige hoor
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 18-01-2025 16:41:53 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
735 nieuwe doelen voor de luchtmacht.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:25 schreef Lemmeb het volgende:
Hard gelachen om al die feestende islamofascistische geitenneukers die dolblij waren dat er 735 moordenaars en verkrachters terug naar hun sneue, kapotgeschoten runes worden gestuurd.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Ja, vond je dat grappig?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:25 schreef Lemmeb het volgende:
Hard gelachen om al die feestende islamofascistische geitenneukers die dolblij waren dat er 735 moordenaars en verkrachters terug naar hun sneue, kapotgeschoten runes worden gestuurd.
Ze hebben net de oorlog tegen Isral gewonnen. (Jazeker. Zij meten met andere maten dan wij.)
Ik zou in hun situatie ook zielsgelukkig zijn. Ze krijgen 735 moordenaars en verkrachters terug, of in hun termen: veteranen die hun kunnen trainen in het vak!Intolerant voor intolerantie![]()
Ik snap er eigenlijk helemaal niks van.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:43 schreef Cuendillar het volgende:
Ja, vond je dat grappig?
Ze hebben net de oorlog tegen Isral gewonnen. (Jazeker. Zij meten met andere maten dan wij.)
Ik zou in hun situatie ook zielsgelukkig zijn. Ze krijgen 735 moordenaars en verkrachters terug, of in hun termen: veteranen die hun kunnen trainen in het vak!
Een beetje fatsoenlijk land had denk ik gezegd "Nee, hou die maar, die hoeven we niet"
"We are not in decent places."quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk helemaal niks van.
Een beetje fatsoenlijk land had denk ik gezegd "Nee, hou die maar, die hoeven we niet"
Intolerant voor intolerantie![]()
Net zo hard gelachen als wat je altijd doet als er genocide plaats vindt zeker?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:25 schreef Lemmeb het volgende:
Hard gelachen om al die feestende islamofascistische geitenneukers die dolblij waren dat er 735 moordenaars en verkrachters terug naar hun sneue, kapotgeschoten runes worden gestuurd.
Echt te walgelijk voor woorden.![]()
Nog een keer hard gelachten.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:43 schreef Cuendillar het volgende:
Ze hebben net de oorlog tegen Isral gewonnen.Uit geen enkele realistische, rationeel bepaalde maat kan volgen dat "ze net de oorlig tegen Isral gewonnen hebben".quote:(Jazeker. Zij meten met andere maten dan wij.)Wordt gewoon weer bommen- en kanonnenvoer voor Isral, zodra ze het karwei verder afmaken.quote:Ik zou in hun situatie ook zielsgelukkig zijn. Ze krijgen 735 moordenaars en verkrachters terug, of in hun termen: veteranen die hun kunnen trainen in het vak!Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Genocide? Waar heb je het over. Er is helemaal geen sprake van genocide in Gaza.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Net zo hard gelachen als wat je altijd doet als er genocide plaats vindt zeker?
Echt te walgelijk voor woorden.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Owh?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja, vond je dat grappig?
Ik zou in hun situatie ook zielsgelukkig zijn. Ze krijgen 735 moordenaars en verkrachters terug, of in hun termen: veteranen die hun kunnen trainen in het vak!
Bedoel je dat ze blij zijn omdat de genocide voorbij is? Omdat hun hele land volledig kapot gemaakt is, hun land letterlijk helemaal niets meer heeft? En dat ze nu dus blij zijn omdat die walgelijke oorlog en genocide gestopt zijn? Wellicht daarom???
Echt ongelofelijk hoe dom pro-genocide mensen zijn....![]()
![]()
![]()
Volgens jullie pro-genocide figuren die keihard staan te lachen bij het vernietigen van heel Gaza niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Genocide? Waar heb je het over. Er is helemaal geen sprake van genocide in Gaza.
Volgens de feiten wel.Israel is idd geen decent place.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
"We are not in decent places."![]()
Kletspraatjes. Volgens de feiten is er juist helemaal geen genocide bezig in Gaza. Gewoon allemaal geitenneukersgeleuter, niks meer.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens jullie pro-genocide figuren die keihard staan te lachen bij het vernietigen van heel Gaza niet.
Volgens de feiten wel.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
1:03 Schoof "Dit bestand kan een stap zijn naar duurzame vrede"
En ik maar denken dat alleen Mark ons altijd voorloog.
Bekijk deze YouTube-videoDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ze rekruteren nieuwe strijders als je de berichten moet geloven. Zodra de gijzelaars terug zijn kan dat akkoord de prullenbak inquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hamas van deze aardbodem verdwijnt, maar ik heb het dan ook niet zo op terroristen die aanslagen op burgers plegen.![]()
Ja joh, kwestie van tijd voordat het weer los gaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze rekruteren nieuwe strijders als je de berichten moet geloven. Zodra de gijzelaars terug zijn kan dat akkoord de prullenbak in![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze rekruteren nieuwe strijders als je de berichten moet geloven. Zodra de gijzelaars terug zijn kan dat akkoord de prullenbak inKwestie van tijd voor Israel weer helemaal los gaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:05 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja joh, kwestie van tijd voordat het weer los gaat.
Israel wil de gijzelaars hebben en gooit dan direct weer de bommen los. Kun je op wachten.![]()
Ah gossie, zakdoekje nodig? Niet getreurd, er komen weer heel wat Hamasstrijders terug die vast en zeker weer gaan proberen een paar Joodse burgers te verminken/af te slachten uit naam van de religie van de vrede.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh?
Bedoel je dat ze blij zijn omdat de genocide voorbij is? Omdat hun hele land volledig kapot gemaakt is, hun land letterlijk helemaal niets meer heeft? En dat ze nu dus blij zijn omdat die walgelijke oorlog en genocide gestopt zijn? Wellicht daarom???
![]()
Ik stel voor dat we dit de grote genocide op Hamas noemen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Kwestie van tijd voor Israel weer helemaal los gaat.
Israel wil de gijzelaars hebben en gooit dan direct weer de bommen los. Kun je op wachten.![]()
Ik zou niets liever dan met je meelachen.quote:De Palestijnen hanteren geen realistische, rationeel bepaalde maat.quote:[..]
Uit geen enkele realistische, rationeel bepaalde maat kan volgen dat "ze net de oorlig tegen Isral gewonnen hebben".
Dat is een les die wij nog moeten leren. De Afghang en nu het verlies van Isral tegen de Palestijnen en tegen Iran. Zij hebben gewonnen - omdat zij kunnen wat Isral niet kan. Oorlog voeren zonder restricties. Ze voeden hele generaties op met haat, dat is iets waar wij niet bij kunnen met ons verstand en daarom delven we telkens weer het onderspit.
Ik had goede hoop dat Isral ons de weg had kunnen wijzen naar een effectieve bestrijding van deze barbaarse menselijke eigenschap, maar ook zij kunnen dat niet. Zoals de Taliban al zei: Zij hebben de technologie, maar wij hebben de tijd. En dat is waarheid gebleken.
Dus blijf lachen... blijf dansen. Ik weet echt niet meer of we de vulkaan die de menselijke barbaarsheid heet, nog op tijd kunnen ontvluchten.Nee.quote:Wordt gewoon weer bommen- en kanonnenvoer voor Isral, zodra ze het karwei verder afmaken.
Ze zullen het karwei niet afmaken.
Dan hadden ze dat namelijk nu wel gedaan, na de grootste moord op joden sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar dat hebben ze dus niet kunnen doen.Intolerant voor intolerantie![]()
Dit kun je ook niet winnen, ze leven daar in Gaza met maar 1 doel: dood en verderf zaaien.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik zou niets liever dan met je meelachen.
[..]
De Palestijnen hanteren geen realistische, rationeel bepaalde maat.
Dat is een les die wij nog moeten leren. De Afghang en nu het verlies van Isral tegen de Palestijnen en tegen Iran. /zij hebben gewonnen - omdat zij kunnen wat Isral niet kan. Oorlog voeren zonder restricties. Ze voeden hele generaties op met haat, dat is iets waar wij niet bij kunnen met ons verstand en daarom delven we telkens weer het onderspit.
Ik had goede hoop dat Isral ons de weg had kunnen wijzen naar een effectieve bestrijding van deze barbaarse menselijke eigenschap, maar ook zij kunnen dat niet. Zoals de Taliban al zei: Zij hebben de technologie, maar wij hebben de tijd. En dat is waarheid gebleken.
Dus blijf lachen... blijf dansen. Ik weet echt niet meer of we de vulkaan die de menselijke barbaarsheid heet, nog op tijd kunnen ontvluchten.
[..]
Nee.
Dan hadden ze dat namelijk nu wel gedaan, na de grootste moord op joden sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar dat hebben ze dus niet kunnen doen.![]()
Hamas has not provided Israel list of hostages for release Sunday
https://www.jpost.com/breaking-news/article-838114quote:Israel has not yet received the list of the hostages as of Saturday evening to be released by Hamas on Sunday.
Prime Minister Benjamin Netanyahu said that Israel "will not move forward with the outline [of the deal] until we receive the list of hostages to be released, as agreed upon.Intolerant voor intolerantie![]()
Niemand zit te wachten op Hamas, hoe vaak moeten mensen dat aan jou wel niet vertellen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:13 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah gossie, zakdoekje nodig? Niet getreurd, er komen weer heel wat Hamasstrijders terug die vast en zeker weer gaan proberen een paar Joodse burgers te verminken/af te slachten uit naam van de religie van de vrede.
Echt ongelofelijk.
Owh en Israel probeert ten 1e de Palestijnen te vermoorden en verminken. Je draait de zaken weer om.Gaan ze sowieso wel doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:29 schreef Cuendillar het volgende:
Nee.
Dan hadden ze dat namelijk nu wel gedaan, na de grootste moord op joden sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar dat hebben ze dus niet kunnen doen.
Israel voert al vele tientallen jaren terreur uit op de Palestijnen. Dat is niet gestopt of anders geworden sinds Hamas is ontstaan en ook niet anders sinds 7 okt.
Israel is al tientallen jaren bezig, waarom zouden ze dan nu ineens wel braaf en vredig zijn? Dat zijn ze letterlijk nog nooit geweest. Dus dat gaan ze ook nu niet doen, sowieso van niet.![]()
Niemand zit op Hamas te wachten zeg je? Hoe krijg je het uit je toetsenbordquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op Hamas, hoe vaak moeten mensen dat aan jou wel niet vertellen?
Echt ongelofelijk.
Owh en Israel probeert ten 1e de Palestijnen te vermoorden en verminken. Je draait de zaken weer om.
[..]
Gaan ze sowieso wel doen.
Israel voert al vele tientallen jaren terreur uit op de Palestijnen. Dat is niet gestopt of anders geworden sinds Hamas is ontstaan en ook niet anders sinds 7 okt.
Israel is al tientallen jaren bezig, waarom zouden ze dan nu ineens wel braaf en vredig zijn? Dat zijn ze letterlijk nog nooit geweest. Dus dat gaan ze ook nu niet doen, sowieso van niet.![]()
![]()
Laten we het in Godsnaam hopen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Kwestie van tijd voor Israel weer helemaal los gaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik ben bekend met de Duitse genocides (meervoud).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou dan lijken mij onze duitse vrienden een beter voorbeeld, want die hebben wel wat kudo's verdiend op het gebied van genocideren. Die hebben het bijna uitgevondenzou je wel mogen zeggen.
Ik zie hier bijvoorbeeld een linkje van onze destijds Nederlandse voorraad Joden en daarvan kon slechts 1 kwart het navertellen. 75% succesrate dus. Dat zijn wel even andere getallen dan Israel nu met hun pietluttige 1,9%Dus als er mensen zijn die de Joden met nazi's willen vergelijken op het gebied van genocide, dan dis je toch wel even het destijds duitse regiem
![]()
https://www.annefrank.org(...)toffers-west-europa/
Daarnaast heb ik even de definitie van genocide opgezocht:
[..]
De ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.........![]()
Tja, wie zouden in deze situatie nou vinden dat de Joden of de Palestijnen helemaal niet meer mogen bestaan![]()
![]()
![]()
Jammergenoeg is daar door beide partijen veel te weinig duidelijkheid over gegeven, dus ik vind het een lastige hoor
Ik reageerde op jouw post, een post met een alles bepalende som. Dat de voor Europa meest bekende genocide oneindig veel dodelijker was is mij ook bekend. Ik heb toevallig gisterenavond nog de 'docu' 'Ganz Normale Mnner - Der 'Vergessene Holocaust' gekeken. Ik vind het een aanrader voor iedereen en speciaal voor @Cuendillar vanwege zijn vele posts over denazificatie.
We kennen diverse genocides die een stuk minder dodelijk zijn dan het sterfte percentage in Gaza. Percentage is niet alles bepalend, dit betekent niet dat er in Gaza dus een genocide is hoor, zie verderop in de post.
Je haalt het begrip holocaust er bij. De term holocaust staat als volgt in onze Nederlandse strafwet, artikel 3 internationale misdrijven.
Hij die met het oogmerk om een nationale, etnische of godsdienstige groep, dan wel een groep behorend tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk, als zodanig te vernietigen:
1 leden van de groep doodt;
2 leden van de groep zwaar lichamelijk of geestelijk letsel toebrengt;
3 opzettelijk aan de groep levensomstandigheden oplegt die op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging zijn gericht;
4 maatregelen neemt, welke tot doel hebben geboorten binnen de groep te voorkomen; of
5 kinderen van de groep onder dwang overbrengt naar een andere groep
Zoals je ziet is het geen vereiste om een groep volledig uit te roeien (dat was in Joegoslavie ook niet het geval). Rusland heeft duizenden kinderen uit Oekrane naar Rusland overgebracht en dat is een van de punten waarom Rusland van genocide wordt verdacht, niet eens zo zeer dat ze alle burgers die ze vinden tegen een muur zetten. Israel haalt geen kinderen uit Gaza naar Israel. Waar het wel op lijkt is dat infrastructuur, gebouwen, woningen en scholen bewust zoveel mogelijk gesloopt worden om het toekomstige leven te 'frustreren'. Dit gebeurt veel met graafmachines of de befaamde caterpillars D9. Ver voor de zomer van 2024 heeft Isral meer dan 100 stuks van die D9 besteld alleen Amerika wil ze vanwege zorgen over de verwoesting niet meer leveren. Daarnaast is/werd lange tijd gespeeld met eerste levensbehoeften water en voedsel, om de burgers te raken.
Die historici of hoogleraren holocaust die twijfels zetten bij de gebeurtenissen in Gaza en dat verschrikkelijke woord gebruiken kijken dus (ook) naar de andere punten. Daarnaast zijn er diverse onbekende mafketels die op een X, instagram of pro-Hamas-demonstratie genocide schreeuwen, heel hard schreeuwen, dat doen ze al sinds 8 oktober 2023 dus die lui moeten we niet serieus nemen en vooral negeren![]()
Goed nieuws, hopelijk houden we de hand op de knip en steunen we geen volk dat terreur verheerlijkt. Geen cent naar Gaza aub.quote:![]()
Duh, na 7 okt is er niemand die nog in het "oorlog uitlokken en dan zielig doen" truukje trapt.
Op wat fanatiekelingen na....![]()
Hamas breekt het akkoord dus nu al. En het is nog niet eens begonnenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:39 schreef Cuendillar het volgende:
Hamas has not provided Israel list of hostages for release Sunday
https://www.jpost.com/breaking-news/article-838114
[..]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee? Ik heb nog niemand gezien die dat gezegd heeft.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:47 schreef damsco het volgende:
Niemand zit op Hamas te wachten zeg je?Dus jij bent aan het juichen als de genocide weer losbarst?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Laten we het in Godsnaam hopen.
Walgelijk figuur![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, niemand trapt er in. Behalve de genocide liefhebbers hier op FOK die denken dat de oorlog op 7 okt begon.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:26 schreef havanagila het volgende:
Duh, na 7 okt is er niemand die nog in het "oorlog uitlokken en dan zielig doen" truukje trapt.
Op wat fanatiekelingen na....
Het kop in het zand volk.![]()
Precies....quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de Duitse genocides (meervoud).
Ik reageerde op jouw post, een post met een alles bepalende som. Dat de voor Europa meest bekende genocide oneindig veel dodelijker was is mij ook bekend. Ik heb toevallig gisterenavond nog de 'docu' 'Ganz Normale Mnner - Der 'Vergessene Holocaust' gekeken. Ik vind het een aanrader voor iedereen en speciaal voor @:cuendillar vanwege zijn vele posts over denazificatie.
We kennen diverse genocides die een stuk minder dodelijk zijn dan het sterfte percentage in Gaza. Percentage is niet alles bepalend, dit betekent niet dat er in Gaza dus een genocide is hoor, zie verderop in de post.
Je haalt het begrip holocaust er bij. De term holocaust staat als volgt in onze Nederlandse strafwet, artikel 3 internationale misdrijven.
Hij die met het oogmerk om een nationale, etnische of godsdienstige groep, dan wel een groep behorend tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk, als zodanig te vernietigen:
1 leden van de groep doodt;
2 leden van de groep zwaar lichamelijk of geestelijk letsel toebrengt;
3 opzettelijk aan de groep levensomstandigheden oplegt die op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging zijn gericht;
4 maatregelen neemt, welke tot doel hebben geboorten binnen de groep te voorkomen; of
5 kinderen van de groep onder dwang overbrengt naar een andere groep
Zoals je ziet is het geen vereiste om een groep volledig uit te roeien (dat was in Joegoslavie ook niet het geval). Rusland heeft duizenden kinderen uit Oekrane naar Rusland overgebracht en dat is een van de punten waarom Rusland van genocide wordt verdacht, niet eens zo zeer dat ze alle burgers die ze vinden tegen een muur zetten. Israel haalt geen kinderen uit Gaza naar Israel. Waar het wel op lijkt is dat infrastructuur, gebouwen, woningen en scholen bewust zoveel mogelijk gesloopt worden om het toekomstige leven te 'frustreren'
Israel doet er (bewust) alles aan om een bevolkingsgroep uit te roeien.
Het heeft letterlijk alle kenmerken van genocide (holocaust, hoe je het maar wilt noemen).
En toch zijn er op FOK! figuren die gaan lopen juichen bij de daden van Israel....![]()
Er is geen genocide. Nooit geweest ook. Wel is er nog een hoop Hamastuig dat naar de eeuwige jachtvelden geholpen dient te worden.quote:[b]Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef bianconeri
Dus jij bent aan het juichen als de genocide weer losbarst?
Walgelijk figuur![]()
![]()
Enneh, wat je zegt ben je zelluf 😘![]()
Omdat ik het walgelijk vind dat mensen staan te juichen om genocide?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:54 schreef damsco het volgende:
Wat een boosheid altijd bij onze Juventus vriend.
Vind je het gek.Lees eens even door wat genocide is en alles wat Israel gedaan heeft.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:42 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er is geen genocide. Nooit geweest ook. Wel is er nog een hoop Hamastuig dat naar de eeuwige jachtvelden geholpen dient te worden.
Kom dan maar eens terug.![]()
Ik ben uitstekend op de hoogte, dank je. Vandaar dat ik weet dat je jezelf iets hebt wijsgemaakt. Het feit dat jij iets gelooft maakt het nog niet waar. Geldt ook voor andere hobby's van je.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lees eens even door wat genocide is en alles wat Israel gedaan heeft.
Nee gewoon altijd in je al je post, intense woede en frustratie.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat ik het walgelijk vind dat mensen staan te juichen om genocide?
Vind je het gek.
[..]
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben bekend met de Duitse genocides (meervoud).
Ik reageerde op jouw post, een post met een alles bepalende som. Dat de voor Europa meest bekende genocide oneindig veel dodelijker was is mij ook bekend. Ik heb toevallig gisterenavond nog de 'docu' 'Ganz Normale Mnner - Der 'Vergessene Holocaust' gekeken. Ik vind het een aanrader voor iedereen en speciaal voor @:cuendillar vanwege zijn vele posts over denazificatie.Ik ben het grotendeels met je eens. Wel wil ik onderscheid maken tussen wat we genocide in de Westerse wereld noemen en genocide in de zeg maar arabische wereld. Ik vind dat daar een wereld van verschil in zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hitler was bezig met zijn 'endlsung'. Je zult het wss met me eens zijn dat die man geestelijk niet spoorde, maar in zijn hoofd waren de joden dus het probleem in de wereld en hij ging dat even opknappen.
Israel zie ik niet zo systematisch bezig zijn als Hitler dat deed. Ik zie ze reageren op een manier die meer past bij die arabische cultuur daar. En dat is, als je mij pakt, pak ik jou nog veel harder. Israel heeft dat ook iedere keer geroepen ook met andere buurlanden als ze problemen komen maken. Ze slaan dus keihard terug omdat dat de enige taal is die die omgeving daar verstaat. Doe je dat niet, dan hebben ze geen bang en respect voor je en lopen ze de volgende keer weer over je heen.
Israel is deze oorlog niet begonnen, maar Israel zei wel dat zeg maar Gaza de reaktie op 7 Oktober nooit zal vergeten. En dat doen ze dus met een doel. Israel wil dit gewoon niet nog een keer en dan zal je dus op een manier moeten reageren die daarbij passend is.
En als Israel echt uit was om dat volk te vernietigen hadden ze dat echt heel anders aangepakt, en zo ingewikkeld was dat niet geweest. Sterker nog het was een stuk eenvoudiger geweest alleen hadden ze dan wel hun gijzelaars moeten opofferen en had je dus kunnen spreken van 'martelaars' ipv gijzelaars. Maar dat was voor Israel dus iets te ver van hun beschaafdheid af.
Kijk je naar wat er vanuit Gaza gebeurt dan is dat zowel niet met het geweld van Israel maar ook niet mer het geweld van Hitler te vergelijken. De manier waarop die 'mensen' op 7 Oktober te keer zijn gegaan is gewoon exteem en ongekend, en ik laat de details maar even weg omdat iedereen die wel kent. Daarbij werden dan ook nog tevens videobeelden gemaakt en werden die barbaarse daden verheerlijkt, en ze worden nog steeds verheerlijkt. En dat is echt next level als je dat vergelijkt met wat er in Duitland gebeurde waar men zich toch wel schaamde over hun praktijken die daarom ook in afzondering werden uitgevoerd.
Tevens wordt openlijk uitgesproken dat het doel is om de Joden te vernietigen, hetgeen weer overeenkomt met wat er in Duitsland gebeurde. Wat mij betreft dus weer een flinke vink aangaande genocide. En ook het drillen van die hele palestijnse bevolking van jongs af aan af om Joden te doden en de grootste heldendaad om als martelaar te strijden en sterven is zo fanatiek dat je ook dat nergens anders tegenkomt. En al die ellende komt voort uit hun destructieve denkbeelden die de basis zijn van hun ideologie. En dat soort denkbeelden zie je dus overal ter wereld ook terug. Het is dan ook niet toevallig dat we ook hier in Amsterdam 2 maanden geleden nog jodenjachten hadden.
En van dat soort initiatieven wordt dit geen betere wereld, maar zij vinden dus van wel en dat is dus een probleem. En niet zo'n klein probleem ook. En het is overal zichtbaar. En Israel is eigenlijk het enige land in de wereld dat daar nog iets aan wil doen, omdat ze er gewoon middenin zitten en dus wel zullen moeten. En dan dus maar een passende reaktie die deze mensen wel verstaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 18-01-2025 21:29:38 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
De enigen die stonden te juichen en feesten waren toch juist in Gaza te vinden?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vind je het gek.
[..]
Kom dan maar eens terug.
Waarom ben je daar niet over aan het schuimbekken?![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:02 schreef bianconeri het volgende:
Vind je het gek.
Kom dan maar eens terug.quote:Laat me raden... jij hebt deze vast boven je bed hangen
Of wellicht deze met een kaarsjequote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Reaktie/filmpje Netanyahu "Israel heeft het recht om de oorlog te hervatten."
https://www.nu.nl/314076/(...)og-te-hervatten.html
Er zal ook wel een uitgebreider filmpje zijn, want hier is duidelijk in geknipt door nu.nlDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Goed dat ze een slag om de arm houdenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:24 schreef Tengano het volgende:
Reaktie/filmpje Netanyahu "Israel heeft het recht de oorlog te hervatten."
https://www.nu.nl/314076/(...)og-te-hervatten.html![]()
Ja, en ik ben blij dat ze vanaf maandag van Biden's handrem af zijn.quote:
Daarnaast heb ik toch nog een beetje vertrouwen in het commitment wat Trump heeft laten zien om Israel te steunen en dat hij aan hun kant staat. Maar goed, met Trump weet je het nooit vind ik zelf.
Mijn grootste vrees is dat die voorgestelde wapenstilstand bij Trump vandaan komt omdat hij mogelijk zou willen scoren; aka ik kom wel even vrede brengen in het Midden Oosten en in Oekraine. Kijk mij eens goed zijn. Maar dan ga je wel voorbij aan de belangen van Israel en Oekraine, maar ik heb toch een beetje vrees dat hem dat geen reet kan schelen.
Maar over twee dagen gaat het steeds zichtbaarder worden wat het werkelijk betekent; zijn door hem verkondigde trouw aan Israel.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 18-01-2025 21:43:33 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Correct.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:42 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er is geen genocide. Nooit geweest ook. Wel is er nog een hoop Hamastuig dat naar de eeuwige jachtvelden geholpen dient te worden.
Enneh, wat je zegt ben je zelluf 😘
Het blijft bijzonder dat mensen dit maar stug blijven volhouden. Een genocide, maar tegelijkertijd hebben de Palestijnen 'gewonnen'. Dan weet je meteen dat er geen sprake is van een genocide.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah, daar hebben we weer opmerkelijke beeldmateriaal van de "onschuldige" en "vredelievende" Palestijnen die slechts een tweestatenoplossing willen. De barbaarse cultuur van deze mensen is verwerpelijke op alle vlakken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.
Het blijft bijzonder dat mensen dit maar stug blijven volhouden. Een genocide, maar tegelijkertijd hebben de Palestijnen 'gewonnen'. Dan weet je meteen dat er geen sprake is van een genocide.
Na de tweede wereldoorlog zag je volgens mij nergens Joden juichent de straat opgaan dat ze hadden gewonnen![]()
Laten we in Godsnaam hopen dat ze die 100 miljard aan iets uitgeven wat niet zonde van het geld is.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dus genocide in het Westen is wat anders dan in het M-O?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:27 schreef Tengano het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens. Wel wil ik onderscheid maken tussen wat we genocide in de Westerse wereld noemen en genocide in de zeg maar arabische wereld. Ik vind dat daar een wereld van verschil in zit.
Wat is dat nou voor raars?Ten 1e is Israel het hele aanvallen en terreur gedoe begonnen.quote:Israel zie ik niet zo systematisch bezig zijn als Hitler dat deed. Ik zie ze reageren op een manier die meer past bij die arabische cultuur daar. En dat is, als je mij pakt, pak ik jou nog veel harder. Israel heeft dat ook iedere keer geroepen ook met andere buurlanden als ze problemen komen maken. Ze slaan dus keihard terug omdat dat de enige taal is die die omgeving daar verstaat. Doe je dat niet, dan hebben ze geen bang en respect voor je en lopen ze de volgende keer weer over je heen.
Dus als iemand aan het keihard terugpakken is dan is dat Hamas.
Ten 2e Wrm is dit relevant?
Ten 3e Israel is wel degelijk systematisch bezig met het uitmoorden van de mensen daar.
Door het hele gebied onder controle te hebben, Israel bepaalt wat er in Gaza gebeurt. Niemand anders.
Israel laat voedsel en water door, of gewoon helemaal niet (wat al erg genoeg is).
Israel ging stap voor stap verder door Gaza heen, vlucht nu naar het noorden! Een week later: Ja, nee toch niet. We gaan nu het Noorden volledig platgooien dus jullie moeten allemaal naar het zuiden!Israel is wel degelijk begonnen en deze terreur bestaat al veel langer dan 7 oktober.quote:Israel is deze oorlog niet begonnen, maar Israel zei wel dat zeg maar Gaza de reaktie op 7 Oktober nooit zal vergeten. En dat doen ze dus met een doel. Israel wil dit gewoon niet nog een keer en dan zal je dus op een manier moeten reageren die daarbij passend is.
Buiten dat dat niet eens relevant is voor of het genocide is of niet.Sure, atoombom erop en klaar. Maar moet dat om een volk te willen vernietigen? Nee.... Het voldoet gewoon aan de kenmerken van genocide.quote:En als Israel echt uit was om dat volk te vernietigen hadden ze dat echt heel anders aangepakt, en zo ingewikkeld was dat niet geweest.Dus jij vindt een volledig land geen voedsel, water en medicijnen geven eventjes normaal?quote:Kijk je naar wat er vanuit Gaza gebeurt dan is dat zowel niet met het geweld van Israel maar ook niet mer het geweld van Hitler te vergelijken.
Of tentenkampen, ziekenhuizen en scholen platgooien. Voedseluitdeelpunten waar mensen gewoon staan te wachten op voedsel. Ambulances die kapot geknald worden voor de lol.
Voedselvoorraden die Gaza kreeg verbranden. Hele dorpen die platgegooid worden.
Noem dat maar even niets.Goh, waarom zou die haat er nou van jongs af aan al inzitten?quote:En ook het drillen van die hele palestijnse bevolking van jongs af aan af om Joden te doden en de grootste heldendaad om als martelaar te strijden en sterven is zo fanatiek dat je ook dat nergens anders tegenkomt.
Wat dacht je van tientallen jaren lang terreur door Israel. Constante bezetting, moorden en verkrachtingen vanuit Israel. Goh.![]()
Gestopt met lezen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:01 schreef bianconeri het volgende:
Ten 1e is Israel het hele aanvallen en terreur gedoe begonnen.![]()
Dus jij denkt dat de joden niet blij waren toen WO2 voorbij was?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Inderdaad.
Na de tweede wereldoorlog zag je volgens mij nergens Joden juichent de straat opgaan dat ze hadden gewonnen![]()
Laten we in Godsnaam hopen dat ze die 100 miljard aan iets uitgeven wat niet zonde van het geld is.
Beetje gekke gedachte.Volgens de feiten is het gewoon genocide. Dus jij kan wel blijven janken omdat er nog moslims bestaan, maar jammer joh het is gewoon genocide als je er neutral en eerlijk naar kijkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Het blijft bijzonder dat mensen dit maar stug blijven volhouden. Een genocide, maar tegelijkertijd hebben de Palestijnen 'gewonnen'. Dan weet je meteen dat er geen sprake is van een genocide.
Dus omdat de Palestijnen blij zijn dat de genocide voorbij is, is het geen genocide?
Wauw, wat een ongelofelijk dom argument. Je weet dat je zwak staat als dat je argument is.Daaraan zie je maar weer hoe ongelijk onbetrouwbaar Israel is. Want ze gooien gewoon weer bommen als ze willen. En de moorden en verkrachtigen vanuit Israel gaan 100% gewoon door.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Goed dat ze een slag om de arm houdenHoe vaak moet ik nog tegen jou zeggen dat ik anti-Hamas ben?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:07 schreef havanagila het volgende:
[..]
De enigen die stonden te juichen en feesten waren toch juist in Gaza te vinden?
Waarom ben je daar niet over aan het schuimbekken?
Echt serieus hoe kansloos.![]()
Ja, met alle respect, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat ik daarop ga zeggen. Zoals ik het in die post stel is zoals ik het zie en ik heb (voor mezelf) het idee dat ik daarmee ook wel grotendeels in de realiteit zit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus genocide in het Westen is wat anders dan in het M-O?
Wat is dat nou voor raars?
[..]
Ten 1e is Israel het hele aanvallen en terreur gedoe begonnen.
Dus als iemand aan het keihard terugpakken is dan is dat Hamas.
Ten 2e Wrm is dit relevant?
Ten 3e Israel is wel degelijk systematisch bezig met het uitmoorden van de mensen daar.
Door het hele gebied onder controle te hebben, Israel bepaalt wat er in Gaza gebeurt. Niemand anders.
Israel laat voedsel en water door, of gewoon helemaal niet (wat al erg genoeg is).
Israel ging stap voor stap verder door Gaza heen, vlucht nu naar het noorden! Een week later: Ja, nee toch niet. We gaan nu het Noorden volledig platgooien dus jullie moeten allemaal naar het zuiden!
[..]
Israel is wel degelijk begonnen en deze terreur bestaat al veel langer dan 7 oktober.
Buiten dat dat niet eens relevant is voor of het genocide is of niet.
[..]
Sure, atoombom erop en klaar. Maar moet dat om een volk te willen vernietigen? Nee.... Het voldoet gewoon aan de kenmerken van genocide.
[..]
Dus jij vindt een volledig land geen voedsel, water en medicijnen geven eventjes normaal?
Of tentenkampen, ziekenhuizen en scholen platgooien. Voedseluitdeelpunten waar mensen gewoon staan te wachten op voedsel. Ambulances die kapot geknald worden voor de lol.
Voedselvoorraden die Gaza kreeg verbranden. Hele dorpen die platgegooid worden.
Noem dat maar even niets.
[..]
Goh, waarom zou die haat er nou van jongs af aan al inzitten?
Wat dacht je van tientallen jaren lang terreur door Israel. Constante bezetting, moorden en verkrachtingen vanuit Israel. Goh.
En als jij een andere werkelijkheid ziet is dat ok voor mij, maar dan hebben we simpelweg niet dezelfde. Ik zie de Palestijnen en hun Hamas club niet als vrijheids activisten en dat gaat nooit gebeuren ook.
En ik vrees daarom dat ik verder niet zo veel voor je kan betekenen in de communicatie. Sorry....Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Het is feitelijk volkomen onjuist. De inval in Gaza is een direct gevolg van de moordpartijen van Hamas. Of de inval in Gaza proportioneel is is een heel andere discussie, maar stellen dat Isral de initiator is in dit conflict is net zo 'waar' als stellen dat Oekrane de oorlog met Rusland is gestart.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jammer dat de feiten het niet met je eens zijn he.![]()
Je hebt een rijke fantasiequote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de joden niet blij waren toen WO2 voorbij was?
Beetje gekke gedachte.
[..]
Volgens de feiten is het gewoon genocide. Dus jij kan wel blijven janken omdat er nog moslims bestaan, maar jammer joh het is gewoon genocide als je er neutral en eerlijk naar kijkt.
Dus omdat de Palestijnen blij zijn dat de genocide voorbij is, is het geen genocide?
Wauw, wat een ongelofelijk dom argument. Je weet dat je zwak staat als dat je argument is.
[..]
Daaraan zie je maar weer hoe ongelijk onbetrouwbaar Israel is. Want ze gooien gewoon weer bommen als ze willen. En de moorden en verkrachtigen vanuit Israel gaan 100% gewoon door.
[..]
Hoe vaak moet ik nog tegen jou zeggen dat ik anti-Hamas ben?
Echt serieus hoe kansloos.![]()
Je wordt meermaals op de feiten gedrukt van wat een genocide is..... En dan kom je aanzetten met dat je grotendeels in de realiteit zit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:05 schreef Tengano het volgende:
Ja, met alle respect, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat ik daarop ga zeggen. Zoals ik het in die post stel is zoals ik het zie en ik heb (voor mezelf) het idee dat ik daarmee ook wel grotendeels in de realiteit zit.
En als jij een andere werkelijkheid ziet is dat ok voor mij, maar dan hebben we simpelweg niet dezelfde. Ik zie de Palestijnen en hun Hamas club niet als vrijheids activisten en dat gaat nooit gebeuren ook.
En ik vrees daarom dat ik verder niet zo veel voor je kan betekenen in de communicatie. Sorry....
Echt in wat voor fantasie leef je dan wel niet?
En daarnaast: Wie ziet Hamas wel als vrijheidsactivisten? Ik heb letterlijk nog niemand hier of waar dan ook Hamas zien verdedigen.Uhm... Nee.....quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het is feitelijk volkomen onjuist. De inval in Gaza is een direct gevolg van de moordpartijen van Hamas. Of de inval in Gaza proportioneel is is een heel andere discussie, maar stellen dat Isral de initiator is in dit conflict is net zo 'waar' als stellen dat Oekrane de oorlog met Rusland is gestart.
Dat is echt feitelijk volkomen onzin. De terreur en oorlog bestaat al veel langer dan dat Hamas bestaat. Dus dat is echt grote onzin.
Hamas is het resultaat van de terreur van Israel. De oorlog bestond al toen Hamas gesticht werd, dus gewoon onzin.Zegt iemand die een ander beschuldigd van Hamas steunen (wat nooit gezegd is) en dan zelf staat te juichen vanwege genocide.quote:
Uhu, logisch.![]()
Het terreur van Isral? Stel dat jouw buurman het tot levensdoel heeft om jou te elimineren? Zou jij dan niet je voorzorgsmaatregelen treffen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:23 schreef bianconeri het volgende:
Uhm... Nee.....
Dat is echt feitelijk volkomen onzin. De terreur en oorlog bestaat al veel langer dan dat Hamas bestaat. Dus dat is echt grote onzin.
Hamas is het resultaat van de terreur van Israel. De oorlog bestond al toen Hamas gesticht werd, dus gewoon onzin.![]()
Je kan het dus niet nader verklaren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe? Nu in normaal begrijpelijke taal.![]()
Dan ook jij: hoe kan dit een genocide zijn, terwijl Hamas qua leden groeit?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh?
Hoe verhoudt zich dat tot elkaar? zeker gezien de situatie van de Gazanen, waar een genocide op uitvoeren juist zo gemakkelijk is (aangezien de oppervlakte, 2 miljoen hutje mutje).![]()
Ja, of hoe zou jij het dagelijkse moorden en verkrachten noemen? Het bezetten van land.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:27 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het terreur van Isral? Stel dat jouw buurman het tot levensdoel heeft om jou te elimineren? Zou jij dan niet je voorzorgsmaatregelen treffen?
En ja, al ver voor een Hamas bestond.![]()
Isral: 'nog geen lijst namen gegijzelden ontvangen van Hamas, geen wapenstilstand 'quote:Isral: 'nog geen lijst namen gegijzelden ontvangen van Hamas, geen wapenstilstand '
De wapenstilstand tussen Isral en de terroristische organisatie Hamas zou zondagochtend (07.30 uur CET) ingaan , maar er zijn opnieuw problemen tussen de strijdende partijen.Volgens de Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft Hamas de namen van de eerste drie gijzelaars die zondag zullen worden vrijgelaten nog niet bekendgemaakt – hoewel dit al aangeleverd had moeten gebeuren: “Isral zal geen schendingen van de overeenkomst tolereren”, zei Netanyahu. Hij waarschuwde Hamas: zonder de lijst met namen zal Isral de overeenkomst niet blijven uitvoeren.
Volgens Hamas zullen ze de lijst met de namen van de drie gijzelaars in de komende uren sturen. Volgens de overeenkomst moet Hamas 24 uur van tevoren Isral op de hoogte stellen van de namen van de vrij te laten gijzelaars.
Volgens Isralische media zullen in eerste instantie drie uit Isral ontvoerde burgers worden vrijgelaten. Het Isralische ministerie van Justitie heeft al een lijst gepubliceerd van 95 Palestijnse gevangenen die in ruil daarvoor zondag zouden worden vrijgelaten. De meesten van hen zijn vrouwen.
Als onderdeel van de wapenstilstand zullen in totaal 33 gijzelaars in de eerste fase worden vrijgelaten. In ruil daarvoor zou Isral binnen zes weken honderden Palestijnen uit Isralische gevangenissen moeten vrijlaten. Isral maakte zelf vrijdag het aantal van 737 vrijgelaten gevangenen bekend, en Egypte zaterdag het aantal van ruim 1.890.
Netanyahu benadrukte dat Isral bereid is de strijd te hervatten als Hamas de overeenkomsten zou schenden of als het staakt-het-vuren zinloos zou blijken. Hij krijgt hierbij ook steun van de nieuwgekozen Amerikaanse president Donald Trump en zijn voorganger Joe Biden.
“Als we de oorlog moeten hervatten, zullen we dat middels een nieuwe en krachtige manier doen”, zei Netanyahu in een videotoespraak. “President Trump en president Biden steunen volledig het recht van Isral om terug te keren naar de strijd als Isral tot de conclusie komt dat Fase B-onderhandelingen hopeloos zijn.”
De Isralische premier staat onder grote druk van zijn regering na het akkoord met Hamas. Volgens berichten in de Isralische media wil de partij van de rechtse politieminister Itamar Ben-Gvir uit protest de coalitie met Netanyahu's Likud verlaten. Nadat de overeenkomst in werking is getreden, zullen Ben-Gvir en zijn partijleden aftreden, zo meldden de media unaniem. Dit heeft niet direct gevolgen hebben, want zonder Ben-Gvir en zijn vertegenwoordigers houdt de coalitie een meerderheid in het parlement. Dat zou kunnen veranderen als andere partijen het voorbeeld van Ben-Gvir volgen.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]![]()
Waar heb ik staan juichen voor genocide?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je wordt meermaals op de feiten gedrukt van wat een genocide is..... En dan kom je aanzetten met dat je grotendeels in de realiteit zit.
Echt in wat voor fantasie leef je dan wel niet?
En daarnaast: Wie ziet Hamas wel als vrijheidsactivisten? Ik heb letterlijk nog niemand hier of waar dan ook Hamas zien verdedigen.
[..]
Uhm... Nee.....
Hamas is het resultaat van de terreur van Israel. De oorlog bestond al toen Hamas gesticht werd, dus gewoon onzin.
[..]
Zegt iemand die een ander beschuldigd van Hamas steunen (wat nooit gezegd is) en dan zelf staat te juichen vanwege genocide.
Uhu, logisch.![]()
Ik moet wel zeggen dat als je het met zo veel mensen oneens bent, heb je dan voor jezelf niet af en toe zo'n gedachte van "Zou ik het dan mischien verkeerd zien?"quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:04 schreef bianconeri het volgende:
Jammer dat de feiten het niet met je eens zijn he.![]()
Het punt is dat als mensen het over de werkelijkheid niet eens zijn, dat het nog steeds maar 1 werkelijkheid betreft en meerdere visies. En die 'van ons' staan letterlijk lijnrecht tegenover elkaar. Dus dat betekent dat of jij of ik er naast zit.
Voor mijzelf betekent dat dat ik graag LUISTER en moeite doe om die ander te begrijpen en natuurlijk voor mezelf na te gaan of dat wel klopt en reeel is. Ik denk zelf dat dat de enige manier is om zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen.
Wat ik ook belangrijk vind is dat ik die dingen rustig en aandachtig kan aanschouwen zodat ik een zo juist mogelijke keuze maak die ik vooral niet door mijn emoties laat bepalen maar door de feiten en mijn redenatie. En het is niet om lullig te doen, maar ik vind wel dat al die pro Palestina mensen dat niet of helemaal niet hebben en zelfs vaak tegen het hysterische aan zitten; waardoor je volgens mij nauwelijks meer doordachte keuzes kunt maken tussen wat klopt en wat niet klopt.
Je gaat als een soort hond een of ander spoor achterna en hebt eigenlijk helemaal geen idee meer welke richting je oploopt. En ik vind dat dus geen verstandige strategie in een crisissituatie. Juist in momenten van crisis moet je (proberen iig) heel rustig te blijven om alles goed te overzien en de juiste keuze te maken. En ik zie dat bij de pro palestina mensen helaas niet terug. Ik sprak in een andere post ergens (geen idee meer waar) van een soort massapsychose. Iedereen praat elkaar na en als we dat doen dan weten we dat we gelijk hebben. Je bevestigt elkaar eigenlijk de hele tijd zonder dat iemand zich afvraagt of het eigenlijk allemaal wel klopt. Dat is wat ik zie en ik zelf waarneem en ik vind dat eerlijk gezegd gewoon gevaarlijk.
En ik merk in jouw posts dus ook dat er zo ontzettend veel lading bij komt die je er in stopt. Voor mijn gevoel neem je nauwelijks afstand van al die dingen die zijn en geroepen worden en ga je er gelijk helemaal vol in.
Ik zou het jou en al die andere mensen die helemaal door het lint gaan zo gunnen dat je gewoon in al die hectiek helemaal relaxed kan worden en daarvandaan gewoon een gezonde en weloverwogen keuze maakt. Want let wel, het gebeurt niet in jouw achtertuin bijvoorbeeld he. Het is duizenden kilometers verderop. En al die pro palestina mensen reageren alsof hun eigen huis volop in de fik staat. Dat is toch raar?
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 18-01-2025 22:49:42 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Je bedoelt de periode dat alle omringende landen het op Isral voorzien hadden?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, of hoe zou jij het dagelijkse moorden en verkrachten noemen? Het bezetten van land.
En ja, al ver voor een Hamas bestond.![]()
Ik zeg maar iets geks dan moet israel richting Texas of zo. Het is boven palestina gebouwdquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Of, ik roep maar iets heel geks: stoppen met plegen van aanslagen op Isral en haar burgers. Maar wellicht is dat wel teveel gevraagd.![]()
Dat is vrij gek ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zeg maar iets geks dan moet israel richting Texas of zo. Het is boven palestina gebouwd![]()
Deze tien minuten durende boodschap van Netanyahu klinkt niet echt in lijn met een afgesproken wapenstilstand.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas breekt het akkoord dus nu al. En het is nog niet eens begonnen
Hij noemt het staakt het vuren tijdelijk. Na fase 1 gewoon weer verder met vernietigen van Hamas. Smotrich laat zich iets minder diplomatiek uit over wat er met de gazanen gaat gebeuren![]()
Dus Netanyahu accepteert de deal; 33 hostages vrij een een wapenstilstand zeg maar.
Maar in zijn achterhoofd weet hij wss dat hamas zich toch niet aan zijn afspraken gaat houden.
Dus dan heeft hij toch weer 33 gijzelaars terug en heeft hij van Hamas een legitieme reden gekregen om weer lekker door te knallen. Plus dat Amerika dan aan boord is.
Zou dit zijn wat er achter zit?
Ik vraag mezelf dat nog steeds af, want ik snap gewoon die deal nietIk vind het helemaal niet aantrekkelijk voor Israel.
Plus als je 1500 Palestijnse moordenaars vrij laat voor 33 gijzelaars, dan blijven die Palestijnen gijzelaars nemen en kom je er dus nooit van af. Ze worden iedere keer dik beloont voor die gijzelaars; het is gewoon superlucratief. En hoe meer palestijnse gevangenen je ervoor terug geeft, hoe meer je kunt verwachten dat ze weer nieuwe gijzelaars komen halen.
Volgens mij kan ik me nog herinneren dat ze in Gaza iets van 10.000 dollar oid kregen als je een gijzelaar meenam, en ik snap nou wel waarom. Die gijzelaars zijn gewoon goud waard en je kunt er het spel mee bepalen.
Maar wat niet kan is dat je de volledige Joodse gemeenschap beschermt zodat er niemand meer gegijzeld kan worden. Israel is dus eigenlijk superkwetsbaar onder de huidige omstandigheden en policy als ze iedere keer hun oren laten hangen naar zulke chantage.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 18-01-2025 23:56:45 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ach, 1500 is maar een druppel op de alsmaar doorsudderende, op Joodse genocide uitzijnde, Palestijnse/Hamas/Islam plaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:07 schreef Tengano het volgende:
Dus Netanyahu accepteert de deal; 33 hostages vrij een een wapenstilstand zeg maar.
Maar in zijn achterhoofd weet hij wss dat hamas zich toch niet aan zijn afspraken gaat houden.
Dus dan heeft hij toch weer 33 gijzelaars terug en heeft hij van Hamas een legitieme reden gekregen om weer lekker door te knallen. Plus dat Amerika dan aan boord is.
Zou dit zijn wat er achter zit?
Ik vraag mezelf dat nog steeds af, want ik snap gewoon die deal nietIk vind het helemaal niet aantrekkelijk voor Israel.
Plus als je 1500 Palestijnse moordenaars vrij laat voor 33 gijzelaars, dan blijven die Palestijnen gijzelaars nemen en kom je er dus nooit van af. Ze worden iedere keer dik beloont voor die gijzelaars; het is gewoon superlucratief. En hoe meer palestijnse gevangenen je ervoor terug geeft, hoe meer je kunt verwachten dat ze weer nieuwe gijzelaars komen halen.
Volgens mij kan ik me nog herinneren dat ze in Gaza iets van 10.000 dollar oid kregen als je een gijzelaar meenam, en ik snap nou wel waarom. Die gijzelaars zijn gewoon goud waard en je kunt er het spel mee bepalen.
Maar wat niet kan is dat je de volledige Joodse gemeenschap beschermt zodat er niemand meer gegijzeld kan worden. Israel is dus eigenlijk superkwetsbaar onder de huidige omstandigheden en policy als ze iedere keer hun oren laten hangen naar zulke chantage.
Isral weet heus wel dat er weer een 7 oktober aanstaande is. Dan kan je nu maar beter de wereld laten weten dat het niet 'aan jou' ligt - voor diegenen die het nog niet zeker wisten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 19-01-2025 00:30:47 ]“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik denk dat het voor elk weldenkend mens wel duidelijk is dat de verantwoordelijk van een massamoord zoals 7 oktober niet bij de slachtoffers ligt, maar bij de daders. Enkel sympathisanten die een dergelijke orgie van moord en geweld verheerlijken zullen het daar uiteraard niet mee eens zijn, maar die schaar ik dan ook niet onder bovenstaande groep.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ach, 1500 is maar een druppel op de alsmaar doorsuderrende, op Joodse genocide uitzijnde, Palestijnse/Hamas/Islam plaat.
Isral weet heus wel dat er weer een 7 oktober aanstaande is. Dan kan je nu maar beter de wereld laten weten dat het niet 'aan jou' ligt - voor diegenen die het nog niet zeker wisten.![]()
Echt ongelofelijk.... Israel gaat al direct weer door met de genocide. Nog even zo veel mogelijk Palestijnen kapot knallen.
En nog zijn er mensen die Israel verdedigen hier![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat elk weldenkend mens verder kijkt dan zijn of haar neus lang is.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor elk weldenkend mens wel duidelijk is dat de verantwoordelijk van een massamoord zoals 7 oktober niet bij de slachtoffers ligt, maar bij de daders.
Jij steekt je kop in het zand en denkt dat alles begonnen is op 7 oktober, dat is natuurlijk grote onzin.
Wat Hamas op 7 oktober gedaan heeft was een reactie op tientallen jaren terreur van Israel.
En voor jij weer je achterlijke beschuldigingen gaat roepen, want lezen kun je niet:
NEE ik zeg daarmee niet dat Hamas goed is of dat 7 oktober goed was.
Ik zeg er alleen mee dat er een duidelijk oorzaak gevolg relatie is, Israel is de oorzaak en wat zaaien ze dan? 7 okt.![]()
Echt weer typisch dat HAMAS direct begint met saboteren. “Technische problemen” mijn reet. Isral heeft helemaal gelijk de druk erop te houden bij die smerige onbetrouwbare ratten.![]()
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:05 schreef Haags het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat hamaSS geen vrede wil.![]()
Niks bijzonders aan. Gewoon wat moslims altijd doen. Geen weldenkend mens verwacht nog redelijkheid van hamas. Die leven nu eenmaal van moord en terreur. Dat volk daar wil helemaal geen vrede. En aangezien ze veel kinderen fokken om deze ellende in stand te houden gaat vrede er ook niet komen. Hamas kan zonder problemen veel nieuwe rekruten vinden om de moordpartijen te laten aanhouden.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
We gaan het zien.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Echt weer typisch dat HAMAS direct begint met saboteren. “Technische problemen” mijn reet. Isral heeft helemaal gelijk de druk erop te houden bij die smerige onbetrouwbare ratten.
Ze kwamen vorige week met een lijst en blijkbaar klopt er van die lijst geen hout anders hadden ze die gisteren wel opgestuurd. Deze vertraging is een drama voor de families van alle gegijzelden en er gaat vast nog een dag of twee overheen.
Voor IDF is dit ideaal want zij houden de Hamassers al jaren in de gaten en die zijn nu heel druk bezig met zoeken welke gijzelaar waar zit en in welke toestand. In fase 1 komt maar een deel van de gijzelaars vrij, als fase 2 en 3 er echt niet komen dan heeft IDF extra intelligence vergaard om de overige gijzelaars te bevrijden.![]()
Niet echt, dat valt wel te verwachten toch?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.Intolerant voor intolerantie![]()
Kijk naar gebied C en leg mij met droge ogen uit dat Isral wel vrede wilquote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.![]()
Goedemorgen, weer boos wakker geworden?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Echt ongelofelijk.... Israel gaat al direct weer door met de genocide. Nog even zo veel mogelijk Palestijnen kapot knallen.
![]()
![]()
Tja als je eenzijdig wilt kijken moet je idd de hele geschiedenis van het ontstaan van landen in die regio niet willen weten.quote:![]()
![]()
Uitgebreide interview met Francesca Albanese , VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden https://www.volkskrant.nl(...)uitwissing~b033d5e8/
‘Natuurlijk blijven de meeste landen in Europa stil als het om Isral gaat, ze doen alsof ze niet zien wat er gebeurt. Nederland ook. Maar de feiten zijn er en spreken voor zich. Mijn werk geniet veel steun van Europese landen als Spanje, Ierland, Noorwegen, Sloveni, Belgi, Luxemburg en zo nu en dan Portugal. Ze laten luid van zich horen. Verder is er een sterke respons van veel lidstaten uit het Zuiden. Zij staan pal achter mijn mandaat.
‘Kijk eens hoeveel Canadese parlementarirs opstonden om te zeggen dat ze zich schaamden. Kijk eens hoeveel Joodse organisaties zich hebben laten horen om mijn reputatie te verdedigen, om mijn werk te steunen. Ik wil de kritiek niet bagatelliseren, maar ik wil het ook niet overdrijven. Het was te verwachten. Ik bedoel, ik vertel Isral dat het genocide pleegt. Verwacht je dat ze me met applaus zullen ontvangen?’Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee, en ik zou je nog niet eens op de thee willen hebben met zulk hypocriet en eindeloos slachtoffer gejammerquote:Op zondag 19 januari 2025 10:01 schreef egayalS het volgende:
Uitgebreide interview met Francesca Albanese , VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden https://www.volkskrant.nl(...)uitwissing~b033d5e8/
Verwacht je dat ze me met applaus zullen ontvangen?’
Lijstje (met 3 namen) is binnen nu.
What took you so long![]()
[ Bericht 51% gewijzigd door Tengano op 19-01-2025 10:30:55 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik kijk helemaal niet eenzijdig, maar stellen dat Isral begonnen is met het omploegen van Gaza is dusdanig bezijden de waarheid dat verder lezen zinloos is.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja als je eenzijdig wilt kijken moet je idd de hele geschiedenis van het ontstaan van landen in die regio niet willen weten.![]()
19-01-2025 10:15
Staakt het vuren is ingegaan
Milestone achieved
Start fase 1; duur 42 dagen - loopt t/m 8-3-2025
Targets:
• 33 gijzelaars worden vrijgelaten in ruil voor 1904 Palestijnse gevangenen
• Israel trekt zich terug tot een bufferzone tussen Gaza en Israel
• Humanitaire hulp wordt toegelaten
[ Bericht 26% gewijzigd door Tengano op 19-01-2025 11:12:15 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Interne verdeeldheid bij Hamas denk ik. Een gedeelte zal wel snappen dat doormatten zinloos is, en een aantal hebben nog steeds het 'hoe meer dode burgers hoe beter want dat levert ons steun op' idee.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:15 schreef Tengano het volgende:
Lijstje (met 3 namen) is binnen nu.
What took you so long![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De overdracht werd door de situatie op de grond bemoeilijkt werd er door Hamas gezegd.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:36 schreef Ulx het volgende:
Interne verdeeldheid bij Hamas denk ik. Een gedeelte zal wel snappen dat doormatten zinloos is, en een aantal hebben nog steeds het 'hoe meer dode burgers hoe beter want dat levert ons steun op' idee.
Het was weer niet hun schuld
En na een paar bommen en drie dode Palestijnen ging het wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
De overdracht werd door de situatie op de grond bemoeilijkt werd er door Hamas gezegd.
Het was weer niet hun schuldI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Morgen rinse-repeat. Nou ja, elke gijzelaar die vrijkomt is er n.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
33 gijzelaars voor 1904 vredesactivisteren = 57,7 per gijzelaarDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Heb je voorbeelden van de verkrachtingen in de afgelopen dagen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de joden niet blij waren toen WO2 voorbij was?
Beetje gekke gedachte.
[..]
Volgens de feiten is het gewoon genocide. Dus jij kan wel blijven janken omdat er nog moslims bestaan, maar jammer joh het is gewoon genocide als je er neutral en eerlijk naar kijkt.
Wauw, wat een ongelofelijk dom argument. Je weet dat je zwak staat als dat je argument is.
[..]
Daaraan zie je maar weer hoe ongelijk onbetrouwbaar Israel is. Want ze gooien gewoon weer bommen als ze willen. En de moorden en verkrachtigen vanuit Israel gaan 100% gewoon door.
[..]
Hoe vaak moet ik nog tegen jou zeggen dat ik anti-Hamas ben?
Echt serieus hoe kansloos.Niet alleen Hamas, dit sentiment zit in de gehele Palestijnse samenleving. Ook daar stonden ze alweer te dansen, jong en oud, over hoe men de gewapende strijd wel zo voortzetten en Joden zou afslachten zoals ooit in Khaybar. Dit is wie deze mensen zijn, dit is hun cultuur en set van normen en waarden.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Echt weer typisch dat HAMAS direct begint met saboteren. “Technische problemen” mijn reet. Isral heeft helemaal gelijk de druk erop te houden bij die smerige onbetrouwbare ratten.Laten we het hopen, Amerikaanse troepen op de grond samen met Isral en deze Arabieren eens de schrik van hun leven bezorgen. Als de Amerikanen komen helpen zijn de gijzelaars binnen een paar dagen vrij.quote:Hmm. Jij bent het er mee eens dat Isral is begonnen? Dat is erg opmerkelijk, de geschiedenis laat namelijk iets anders zien.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja als je eenzijdig wilt kijken moet je idd de hele geschiedenis van het ontstaan van landen in die regio niet willen weten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Geeft maar weer aan hoeveel Hamas vindt dat een strijder waard is.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:40 schreef Tengano het volgende:
33 gijzelaars voor 1904 vredesactivisteren = 57,7 per gijzelaar![]()
Het is eigenlijk ook bizar inderdaad. Onschuldige Isralische burgers voor antisemitische moslimfundamentalisten. Waarbij deze laatste groep dan ook nog de steun heeft van een aanzienlijke groep mensen in het Westen. Dan heb je echt wel een paar stevige klappen van de molen gehad.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:44 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Geeft maar weer aan hoeveel Hamas vindt dat een strijder waard is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De balans kan militair wel worden opgemaakt. De horrorverhalen over een bloederige insurgency die de IDF hard zou raken zijn zwaar overschat gebleken. Tegen een echt Westers leger kunnen de terroristen op slippers niet zoveel uitrichten. Ze zijn massaal uitgemoord zonder te veel weerstand.
Ik geloof ook niet dat Hamas in onze levenstijd nog een keer zoiets kan flikken. Terreur kun je grotendeels uitroeien, dat hebben we met Al-Qaida en IS al gezien.
Het is voor de Palestijnen te hopen dat een Arabische clubje de boel gaat runnen en niet de Palestijnen zelf. Dat kunnen ze helemaal niet, zo is gebleken.![]()
Momenteel zijn de Palestijnse terreurbewegingen natuurlijk zeker nog niet gelimiteerd. Die zullen helaas inzetten op een snelle hergroepering en herbewapening, waarschijnlijk met geld van de Europese belastingbetaler.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:47 schreef Confetti het volgende:
De balans kan militair wel worden opgemaakt. De horrorverhalen over een bloederige insurgency die de IDF hard zou raken zijn zwaar overschat gebleken. Tegen een echt Westers leger kunnen de terroristen op slippers niet zoveel uitrichten. Ze zijn massaal uitgemoord zonder te veel weerstand.
Ik geloof ook niet dat Hamas in onze levenstijd nog een keer zoiets kan flikken. Terreur kun je grotendeels uitroeien, dat hebben we met Al-Qaida en IS al gezien.
Het is voor de Palestijnen te hopen dat een Arabische clubje de boel gaat runnen en niet de Palestijnen zelf. Dat kunnen ze helemaal niet, zo is gebleken.
Dit is waarom Isral (met de VS) het karwei ook echt had moeten afmaken. Ongeacht hoeveel geschuimbek en gejammer dit ook had opgeleverd vanuit de Islamtische wereld, delen van progressief links in het Westen en pro-Palestijnse actiegroepen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Misschien is het teveel realpolitiek, maar 60 terroristen vrijlaten (van een organisatie die je probeert te vernietigen) per gijzelaar slaat toch helemaal nergens op.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:40 schreef Tengano het volgende:
33 gijzelaars voor 1904 vredesactivisteren = 57,7 per gijzelaar![]()
Witkoff heeft Netanyahu zijn ego gebroken. Mensen reageren daar verschillend op. Sommige trekken zich helemaal terug, Netanyahu is duidelijk van het: 'ik gebruik de aanval als verdediging-coping'.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze tien minuten durende boodschap van Netanyahu klinkt niet echt in lijn met een afgesproken wapenstilstand.
[ x ]
Hij noemt het staakt het vuren tijdelijk. Na fase 1 gewoon weer verder met vernietigen van Hamas. Smotrich laat zich iets minder diplomatiek uit over wat er met de gazanen gaat gebeuren![]()
Om de n of andere reden slaat Isral doorgaans met een factor 50 terug t.o.v. een actie van Hamas en gebeurt het uitruilen ook vaak met een factor 50.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Misschien is het teveel realpolitiek, maar 60 terroristen vrijlaten (van een organisatie die je probeert te vernietigen) per gijzelaar slaat toch helemaal nergens op.![]()
Je hebt nog geen enkele keer duidelijk kunnen maken op welke manier er sprake is van genocide.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:01 schreef bianconeri het volgende:
![]()
![]()
Volgende stip op de horizon is 8-3-2025 - dat is de laatste dag van deze fase 1.
Tot die tijd wordt er nergens meer geschoten of gebombardeerd.... en vallen er geen doden of slachtoffers meer....
De protesten dat Israel een genocide uitvoert op Gaza zullen dan ook tevens ophouden. In plaats daarvan zullen er overal ter wereld koekjes door deze mensen worden uitgedeeld.
[ Bericht 21% gewijzigd door Tengano op 19-01-2025 11:16:27 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Totale idioten zijn het, volledig van het padje.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Zou wel lekker ruiken daar, zo’n enorm zure lucht.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:23 schreef Tengano het volgende:
Komt vanmiddag allen naar Amsterdam. We hebben wat te vieren!
#Vrede #Peace #Paix
[ afbeelding ]
Free Palestine Cookies!!!
[ afbeelding ]![]()
Maar mogen er nu weer F-35 onderdelen naar Isral?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Afwachten nog. Trump heeft duidelijk het signaal afgegeven dat Netanyahu eerst moet laten zien een good boy te zijn.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:33 schreef Ulx het volgende:
Maar mogen er nu weer F-35 onderdelen naar Isral?![]()
Vanmiddag om 15:00 komen er drie vrouwen vrij, Emily Damari (28), Romi Gonen (24) en Doron Steinbrecher (31).
Je mag je afvragen wat daar nog van over is.quote:Emily Damari (28) (op de foto rechts) de enige Britse die nog steeds gegijzeld wordt, werd ontvoerd uit haar huis in het zuiden van Isral op 7 oktober 2023 toen Hamas Isral aanviel. Ze zou daarbij in haar hand en been geschoten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Tengano op 19-01-2025 12:16:34 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ah, nu er misschien niet meer Pali vlaggen gewapperd hoeft te worden, mag je ook aantreden met je XR-vlaggetje.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:23 schreef Tengano het volgende:
Komt vanmiddag allen naar Amsterdam. We hebben wat te vieren!
#Vrede #Peace #Paix
[ afbeelding ]
Free Palestine Cookies!!!
[ afbeelding ]
Ander type shawl voor je gezicht en doorrrrrrr…![]()
Had je verwacht dat een jehova’s getuige het leven invult aan de hand van logica en objectieve vaststellingen?quote:Op zondag 19 januari 2025 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt nog geen enkele keer duidelijk kunnen maken op welke manier er sprake is van genocide.![]()
Het gaat om de Nederlandse rechter. Iets met dat die gebruikt konden worden voor genocide. Maar dat argument is nu van tafel.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Afwachten nog. Trump heeft duidelijk het signaal afgegeven dat Netanyahu eerst moet laten zien een good boy te zijn.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dikke BS. Die speelplaat gaat niet opquote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ook Poolse Joden hebben hun oorsprong in de Levant. Dat men door vervolging in Europa richting Oost-Europa is verdreven en daar generaties hebben gewoond, veranderd daar niets aan. Een Marokkaanse familie die al drie generaties in Nederland woont blijft ook Marokkaans in origine.
Veel Palestijnen daarentegen kennen hun oorsprong wel elders, bijvoorbeeld in landen zoals Egypte of Irak.
Wat heef dit verder met rechten te maken?![]()
Als je denkt dat ons recht wat betreft internationale kwesties onafhankelijk is, dan heb je nog veel te leren. Het is afwachten..quote:Op zondag 19 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat om de Nederlandse rechter. Iets met dat die gebruikt konden worden voor genocide. Maar dat argument is nu van tafel.![]()
Ach ja in verleden waren ze boos over de bankiers en noemden ze zich anon.quote:
Niet te veel aandacht geven.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Waarom niet?quote:Op zondag 19 januari 2025 12:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dikke BS. Die speelplaat gaat niet op'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Omdat ze totaal niet terug te leiden zijn naar die voorouders 3000 jaar geleden.quote:
Zo kunnen we allemaal Afrika gaan opeisen.![]()
CIDI vindt het 'heel spannend' hoe gijzelaars eraan toe zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga er maar aanstaan om daarmee te leren leven.
Doet me ook wel een beetje denken aan die dochter van Josef Fritzl.
Sex with slave-girls in times of war
https://www.answering-isl(...)son/women_slaves.htm
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 19-01-2025 12:34:29 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op zondag 19 januari 2025 12:25 schreef Tengano het volgende:
CIDI vindt het 'heel spannend' hoe gijzelaars eraan toe zijn.CIDI is gewoon een Nederlandse pro-israel lobbyorganisatie, hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga er maar aanstaan om daarmee te leren leven.
Doet me ook wel een beetje denken aan die dochter van Josef Fritzl.
Sex with slave-girls in times of war
https://www.answering-isl(...)son/women_slaves.htm![]()
Dan zou kunnen, maar dan kun je je nog wel bekommeren over wat deze vrouwen hebben meegemaakt.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:34 schreef theunderdog het volgende:
CIDI is gewoon een Nederlandse pro-israel lobbyorganisatie, hoor.
Als mijn dochter daar zou zitten, zou ik zelf toch enigzins bezorgd zijn wat haar allemaal overkomen is.
Deze activisten komen op mij namelijk niet over als lieverdjes.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Noami haar dochter zit daar niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou kunnen, maar dan kun je je nog wel bekommeren over wat deze vrouwen hebben meegemaakt.
Als mijn dochter daar zou zitten, zou ik zelf tot enigzins bezorgd zijn wat haar allemaal overkomen is.
Deze activisten komen op mij niet over als lieverdjes.![]()
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat Noami geen humane en medelevende reaktie mag geven.quote:
Empathy is not a crime.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Klopt. Wel onwijs saai.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat Noami geen humane en medelevende reaktie mag geven.
Empathy is not a crime.![]()
En? Ben jij niet nieuwsgierig of die vrouwen niet een jaar lang verkracht zijn?quote:Op zondag 19 januari 2025 12:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
CIDI is gewoon een Nederlandse pro-israel lobbyorganisatie, hoor.
Ik kan me voorstellen dat de rape-is-resistance figuren niet blij zullen zijn met de vrijlating want die snappen ook wel dat dat toch wat sympathie weghaalt als het niet alleen bij spookverhalen blijft.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
1: Valt mee. Mijn empathie is beperkt tot mijn directe omgeving. Net zoals bij iedereen. Maar we kunnen natuurlijk wel doen alsof we slecht slapen vanwege het lot van wat Israelische vrouwen.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
En? Ben jij niet nieuwsgierig of die vrouwen niet een jaar lang verkracht zijn?
Ik kan me voorstellen dat de rape-is-resistance figuren niet blij zullen zijn met de vrijlating want die snappen ook wel dat dat toch wat sympathie weghaalt als het niet alleen bij spookverhalen blijft.
2: Ik kan mij verschillende dingen voorstellen. Het maakt geen reet uit.![]()
Ze bestaan nog en hebben dus gewonnen.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:47 schreef Confetti het volgende:
Ze kunnen doorgaan met het indoctrineren van hun kinderen met haat.Is hier niet gebeurd.quote:Ik geloof ook niet dat Hamas in onze levenstijd nog een keer zoiets kan flikken. Terreur kun je grotendeels uitroeien, dat hebben we met Al-Qaida en IS al gezien.De Palestijnen willen door Hamas gerund worden. De rest is schijn.quote:Het is voor de Palestijnen te hopen dat een Arabische clubje de boel gaat runnen en niet de Palestijnen zelf. Dat kunnen ze helemaal niet, zo is gebleken.Intolerant voor intolerantie![]()
Ah, een wegkijker bij oorlogsmisdaden.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Valt mee. Mijn empathie is beperkt tot mijn directe omgeving. Net zoals bij iedereen. Maar we kunnen natuurlijk wel doen alsof we slecht slapen vanwege het lot van wat Israelische vrouwen.
2: Ik kan mij verschillende dingen voorstellen. Het maakt geen reet uit.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
NOS is er zelfs bij met een live-uitzending. Daar staat men natuurlijk te trappelen van ongeduld om hun geliefde Palestijnse "verzetsstrijders" (lees: terroristen) vrij te zien komen zodat ze meteen allemaal tranentrekkers kunnen schrijven over deze "onschuldige" en "onderdrukte" mensen.
Hmm. Je bedoelt dat het je simpelweg niet zo welgevallig is dat veel Palestijnen pas later naar dit gebied zijn toegekomen en er eigenlijk niets te zoeken hebben omdat hun origine in landen zoals Egypte, Irak, Jordani of Saoedi-Arabi ligt.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat ze totaal niet terug te leiden zijn naar die voorouders 3000 jaar geleden.
Zo kunnen we allemaal Afrika gaan opeisen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In de Islam is dit geen misdaad.quote:
De Islam kent andere regels over gevangen genomen vrouwen in oorlogstijd; daar mag je sex mee hebben. Google maar.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Correct. Wat ook weer benadrukt wat voor een bizarre ideologie de Islam is.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
In de Islam is dit geen misdaad. I kid you not.
Het blijft dan ook verbijsterd om te zien dat een aanzienlijke groep Westerse mensen, meer heeft met de Islam dan met de Christelijk-Joodse cultuur van het Westen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Spanje, Ierland en Noorwegen erkennen het nu.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:39 schreef havanagila het volgende:
Wacht eff, palestina heeft "gewonnen"…..
Goeie grutjes.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat blijft inderdaad bijzonder, een "land" erkennen dat gerund wordt door terroristen en op geen enkele manier voldoet aan de Montevideo-criteria.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Spanje, Ierland en Noorwegen erkennen het nu.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hamas heeft gewonnen?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Integendeel. De beste oorlogsmisdadiger wint.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik bedoel dat je claim onzin is.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
NOS is er zelfs bij met een live-uitzending. Daar staat men natuurlijk te trappelen van ongeduld om hun geliefde Palestijnse "verzetsstrijders" (lees: terroristen) vrij te zien komen zodat ze meteen allemaal tranentrekkers kunnen schrijven over deze "onschuldige" en "onderdrukte" mensen.
[..]
Hmm. Je bedoelt dat het je simpelweg niet zo welgevallig is dat veel Palestijnen pas later naar dit gebied zijn toegekomen en er eigenlijk niets te zoeken hebben omdat hun origine in landen zoals Egypte, Irak, Jordani of Saoedi-Arabi ligt.![]()
Als iemand in rape-is-resistance gelooft dan is die malloot vast niet bezig of iemand anders dat verkrachten sympathiek vindtquote:Op zondag 19 januari 2025 13:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de rape-is-resistance figuren niet blij zullen zijn met de vrijlating want die snappen ook wel dat dat toch wat sympathie weghaalt als het niet alleen bij spookverhalen blijft.
Ik kende dat rape-is-resistance niet totdat jij het benoemt. Wie gelooft daar in?![]()
Ik zag het een paar keer langskomen afgelopen jaar.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand in rape-is-resistance gelooft dan is die malloot vast niet bezig of iemand anders dat verkrachten sympathiek vindt
Ik kende dat rape-is-resistance niet totdat jij het benoemt. Wie gelooft daar in?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Even een vraagje: Als een vrijgelaten vrouw zwanger is geworden nadat ze verkracht is door zo'n hamassert, ontvoert Isral dan een Palestijns kind?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ook deze genocide en Holocaust geleerden moeten in de leer bij users in dit topic die blijven volhouden #Geen ocideIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Helaas velen binnen zowel de Islamtische en Westers pro-Palestijnse kringen en zelfs segmenten van de academische wereld in het Westen. Dit valt namelijk gewoon onder het idee dat 7 oktober 'dekolonisatie' zou zijn en 'by any means necessary'.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand in rape-is-resistance gelooft dan is die malloot vast niet bezig of iemand anders dat verkrachten sympathiek vindt
Ik kende dat rape-is-resistance niet totdat jij het benoemt. Wie gelooft daar in?
Wat dan vervolgens allemaal weer gebaseerd is op de walgelijke en verwerpelijke leugen dat dit grondgebied 'Arabisch' en 'Islamitisch' zou zijn en het bestaan van Isral dus een vorm van (Westers) imperialisme en kolonialisme zou zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bij wie en waar?quote:Op zondag 19 januari 2025 14:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zag het een paar keer langskomen afgelopen jaar.![]()
Correct.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:10 schreef egayalS het volgende:
Ook deze genocide en Holocaust geleerden moeten in de leer bij users in dit topic die blijven volhouden #Geen ocide
[ x ]
We zullen het dan ook nog maar eens herhalen: er is geen genocide in de Gazastrook. Weet je wie wel een genocide zouden willen uitvoeren? De Palestijnen jegens de Joden en Isralirs. En jij steunt de Palestijnen, hoe komt dit?
Maar goed, misschien is dit ook wat we kunnen verwachten van iemand die nog altijd wil beweren dat het afslachten van 1,5 miljoen Armenen door Turkije echt geen genocide was.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit is het artikel waar Levy naar refereert als "de eerste kahana oorlog". Refererend naar de kahanisten. https://www.haaretz.com/o(...)e&utm_medium=TwitterIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zo he, ook segmenten van de westerse academische wereldquote:Op zondag 19 januari 2025 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas velen binnen zowel de Islamtische en Westers pro-Palestijnse kringen en zelfs segmenten van de academische wereld in het Westen. Dit valt namelijk gewoon onder het idee dat 7 oktober 'dekolonisatie' zou zijn en 'by any means necessary'.
Wat dan vervolgens allemaal weer gebaseerd is op de walgelijke en verwerpelijke leugen dat dit grondgebied 'Arabisch' en 'Islamitisch' zou zijn en het bestaan van Isral dus een vorm van (Westers) imperialisme en kolonialisme zou zijn.![]()
Ach, er zijn ook mensen die het vredelievend en humaan vinden om de bevolking die er al honderden jaren of langer woont te verdrijven![]()
![]()
Eer is belangrijk in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:18 schreef egayalS het volgende:
Dit is het artikel waar Levy naar refereert als "de eerste kahana oorlog". Refererend naar de kahanisten. https://www.haaretz.com/o(...)e&utm_medium=Twitter
[ x ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er zijn vooral verliezers als mensen zich begaan aan oorlogsmisdaden.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Integendeel. De beste oorlogsmisdadiger wint.![]()
Wel bijzonder hoe binnen een korte periode een niet bestaand volk is gecreerd door de arabieren. Mooi stukje landjepik.![]()
Laten we dan maar niet kijken naar onze geschiedenis en de 'Nederlander'quote:Op zondag 19 januari 2025 15:39 schreef damsco het volgende:
Wel bijzonder hoe binnen een korte periode een niet bestaand volk is gecreerd door de arabieren. Mooi stukje landjepik.![]()
![]()
Schrijvers hebben over het algemeen geen invloed op de titel of de inhoud van de tekst bij een tweet of Instagram post.quote:
De titel bij dat artikel is gelukkig aangepast. Het lijkt me terecht dat de NOS koppenmaker de volle laag krijgt. De titel en het sentiment daarin past niet bij het artikel![]()
Daar hoeft niemand nieuwsgierig naar te zijn.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jonge vrouwen in de handen van gore Hamas terroristen. Daar weten we op voorhand het antwoord wel op.![]()
Voor de users die live mee willen kijken hoe hamas straks de gegijzelden doorgeeft aan het rode kruis: https://m.n12.co.il/ klik op het filmpje bovenaan![]()
Dat klopt, maar het kan ontkend worden als ze niet terugkomen.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:01 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar hoeft niemand nieuwsgierig naar te zijn.
Jonge vrouwen in de handen van gore Hamas terroristen. Daar weten we op voorhand het antwoord wel op.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Toch leuk dat die gegijzelden een keer het Rode Kruis zien.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:09 schreef oblo het volgende:
Voor de users die live mee willen kijken hoe hamas straks de gegijzelden doorgeeft aan het rode kruis: https://m.n12.co.il/ klik op het filmpje bovenaanI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Maarre, de bevolking van Gaza lijkt ineens wl tegen Hamas in te durven gaan. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:09 schreef oblo het volgende:
Voor de users die live mee willen kijken hoe hamas straks de gegijzelden doorgeeft aan het rode kruis: https://m.n12.co.il/ klik op het filmpje bovenaanI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee, hoor. Daar win je een oorlog mee. Zeker als de tegenstander ook oorlogsmisdaden begaat.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn vooral verliezers als mensen zich begaan aan oorlogsmisdaden.![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dat je een genocide hebt overleeft, maakt je geen autoriteit op het gebied van genocide.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:10 schreef egayalS het volgende:
Ook deze genocide en Holocaust geleerden moeten in de leer bij users in dit topic die blijven volhouden #Geen ocide
[ x ]
Ik begrijp best dat die 'ik heb holocaustoverlevende en ik vind....' extra binnenkomt bij veel mensen. Maar in essentie zegt het helemaal niets. Je kan de holocaust hebben overleeft, 50 nazi's hebben neergeschoten EN achteraf onzin verkondigen.![]()
Nee dat is gewoon hoe het daar gaatquote:Op zondag 19 januari 2025 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maarre, de bevolking van Gaza lijkt ineens wl tegen Hamas in te durven gaan. Of zie ik dat verkeerd?![]()
Als ze dat nou een jaar geleden gedaan hadden... Had een hoop doden en vernietiging bespaard.
Maar goed, je eigen volk opofferen is daar blijkbaar belangrijker.![]()
Om een mensenleven geven ze geen lor, alles voor het martelaarschap.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:30 schreef havanagila het volgende:
Als ze dat nou een jaar geleden gedaan hadden... Had een hoop doden en vernietiging bespaard.
Maar goed, je eigen volk opofferen is daar blijkbaar belangrijker.![]()
En genoeg knuppels hier die er slaafs achteraan lopen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Mwa, valt meequote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Puinhoop/mensenmassa zal wel bij design zijn zodat al dat terroristentuig in de menigte kan verdwijnen zometeen, neem namelijk aan dat er flink wat satellieten/drones meekijken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 19-01-2025 16:45:00 ]![]()
Waarom is er zoveel gewoon volk op de been? Er is iets goed mis met de pscyche van de gewone Palestijn.![]()
Ach. Wij doen dat als de Mediamarkt korting heeft.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:37 schreef Confetti het volgende:
Waarom is er zoveel gewoon volk op de been? Er is iets goed mis met de pscyche van de gewone Palestijn.![]()
Terreur steunen.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:37 schreef Confetti het volgende:
Het is gewoon een patroon bij de NOS om Israel in een zo slecht mogelijk daglicht te zetten. Zie bijvoorbeeld deze kop van vanmorgen: https://nos.nl/collectie/(...)elaarslijst-onderweg hele vage titel, terwijl de situatie heel simpel en objectief samengevat kon worden met iets als: “hamas vertraagt het bestand, Israel gaat ondertussen door met aanvallen”quote:Op zondag 19 januari 2025 15:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Schrijvers hebben over het algemeen geen invloed op de titel of de inhoud van de tekst bij een tweet of Instagram post.
De titel bij dat artikel is gelukkig aangepast. Het lijkt me terecht dat de NOS koppenmaker de volle laag krijgt. De titel en het sentiment daarin past niet bij het artikel
Ik dacht eerst dat de users hier zich aanstelden wat betreft de NOS, maar een jaar verder en nog steeds zie ik dezelfde dubieuze titels en inhoud.![]()
wij? Ik zou die beelden nog eens terugkijken.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ach. Wij doen dat als de Mediamarkt korting heeft.![]()
Zolang er geen sprake is van remigratie , maken die mensen onderdeel uit van 'wij'.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
wij? Ik zou die beelden nog eens terugkijken.
Helaas pindakaas, schnitzel.![]()
En waarom pakken die niet gewoon Hamas even aan? Uitgelezen kans het te doen.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:37 schreef Confetti het volgende:
Waarom is er zoveel gewoon volk op de been? Er is iets goed mis met de pscyche van de gewone Palestijn.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
OhI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: