Je bedoelt de periode dat alle omringende landen het op Isral voorzien hadden?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, of hoe zou jij het dagelijkse moorden en verkrachten noemen? Het bezetten van land.
En ja, al ver voor een Hamas bestond.
Ik zeg maar iets geks dan moet israel richting Texas of zo. Het is boven palestina gebouwdquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Of, ik roep maar iets heel geks: stoppen met plegen van aanslagen op Isral en haar burgers. Maar wellicht is dat wel teveel gevraagd.
Dat is vrij gek ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zeg maar iets geks dan moet israel richting Texas of zo. Het is boven palestina gebouwd
Deze tien minuten durende boodschap van Netanyahu klinkt niet echt in lijn met een afgesproken wapenstilstand.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas breekt het akkoord dus nu al. En het is nog niet eens begonnen
Ach, 1500 is maar een druppel op de alsmaar doorsudderende, op Joodse genocide uitzijnde, Palestijnse/Hamas/Islam plaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:07 schreef Tengano het volgende:
Dus Netanyahu accepteert de deal; 33 hostages vrij een een wapenstilstand zeg maar.
Maar in zijn achterhoofd weet hij wss dat hamas zich toch niet aan zijn afspraken gaat houden.
Dus dan heeft hij toch weer 33 gijzelaars terug en heeft hij van Hamas een legitieme reden gekregen om weer lekker door te knallen. Plus dat Amerika dan aan boord is.
Zou dit zijn wat er achter zit?
Ik vraag mezelf dat nog steeds af, want ik snap gewoon die deal nietIk vind het helemaal niet aantrekkelijk voor Israel.
Plus als je 1500 Palestijnse moordenaars vrij laat voor 33 gijzelaars, dan blijven die Palestijnen gijzelaars nemen en kom je er dus nooit van af. Ze worden iedere keer dik beloont voor die gijzelaars; het is gewoon superlucratief. En hoe meer palestijnse gevangenen je ervoor terug geeft, hoe meer je kunt verwachten dat ze weer nieuwe gijzelaars komen halen.
Volgens mij kan ik me nog herinneren dat ze in Gaza iets van 10.000 dollar oid kregen als je een gijzelaar meenam, en ik snap nou wel waarom. Die gijzelaars zijn gewoon goud waard en je kunt er het spel mee bepalen.
Maar wat niet kan is dat je de volledige Joodse gemeenschap beschermt zodat er niemand meer gegijzeld kan worden. Israel is dus eigenlijk superkwetsbaar onder de huidige omstandigheden en policy als ze iedere keer hun oren laten hangen naar zulke chantage.
Ik denk dat het voor elk weldenkend mens wel duidelijk is dat de verantwoordelijk van een massamoord zoals 7 oktober niet bij de slachtoffers ligt, maar bij de daders. Enkel sympathisanten die een dergelijke orgie van moord en geweld verheerlijken zullen het daar uiteraard niet mee eens zijn, maar die schaar ik dan ook niet onder bovenstaande groep.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ach, 1500 is maar een druppel op de alsmaar doorsuderrende, op Joodse genocide uitzijnde, Palestijnse/Hamas/Islam plaat.
Isral weet heus wel dat er weer een 7 oktober aanstaande is. Dan kan je nu maar beter de wereld laten weten dat het niet 'aan jou' ligt - voor diegenen die het nog niet zeker wisten.
Ik denk dat elk weldenkend mens verder kijkt dan zijn of haar neus lang is.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor elk weldenkend mens wel duidelijk is dat de verantwoordelijk van een massamoord zoals 7 oktober niet bij de slachtoffers ligt, maar bij de daders.
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:05 schreef Haags het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat hamaSS geen vrede wil.
Niks bijzonders aan. Gewoon wat moslims altijd doen. Geen weldenkend mens verwacht nog redelijkheid van hamas. Die leven nu eenmaal van moord en terreur. Dat volk daar wil helemaal geen vrede. En aangezien ze veel kinderen fokken om deze ellende in stand te houden gaat vrede er ook niet komen. Hamas kan zonder problemen veel nieuwe rekruten vinden om de moordpartijen te laten aanhouden.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.
We gaan het zien.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Echt weer typisch dat HAMAS direct begint met saboteren. “Technische problemen” mijn reet. Isral heeft helemaal gelijk de druk erop te houden bij die smerige onbetrouwbare ratten.
Niet echt, dat valt wel te verwachten toch?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.
Kijk naar gebied C en leg mij met droge ogen uit dat Isral wel vrede wilquote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goedemorgen, weer boos wakker geworden?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Echt ongelofelijk.... Israel gaat al direct weer door met de genocide. Nog even zo veel mogelijk Palestijnen kapot knallen.
En nog zijn er mensen die Israel verdedigen hier![]()
![]()
Tja als je eenzijdig wilt kijken moet je idd de hele geschiedenis van het ontstaan van landen in die regio niet willen weten.quote:
Nee, en ik zou je nog niet eens op de thee willen hebben met zulk hypocriet en eindeloos slachtoffer gejammerquote:Op zondag 19 januari 2025 10:01 schreef egayalS het volgende:
Uitgebreide interview met Francesca Albanese , VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden https://www.volkskrant.nl(...)uitwissing~b033d5e8/
Verwacht je dat ze me met applaus zullen ontvangen?’
Ik kijk helemaal niet eenzijdig, maar stellen dat Isral begonnen is met het omploegen van Gaza is dusdanig bezijden de waarheid dat verder lezen zinloos is.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja als je eenzijdig wilt kijken moet je idd de hele geschiedenis van het ontstaan van landen in die regio niet willen weten.
Interne verdeeldheid bij Hamas denk ik. Een gedeelte zal wel snappen dat doormatten zinloos is, en een aantal hebben nog steeds het 'hoe meer dode burgers hoe beter want dat levert ons steun op' idee.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:15 schreef Tengano het volgende:
Lijstje (met 3 namen) is binnen nu.
What took you so long![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |