Dan ook jij: hoe kan dit een genocide zijn, terwijl Hamas qua leden groeit?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh?
Bedoel je dat ze blij zijn omdat de genocide voorbij is? Omdat hun hele land volledig kapot gemaakt is, hun land letterlijk helemaal niets meer heeft? En dat ze nu dus blij zijn omdat die walgelijke oorlog en genocide gestopt zijn? Wellicht daarom???
Echt ongelofelijk hoe dom pro-genocide mensen zijn....![]()
Ja, of hoe zou jij het dagelijkse moorden en verkrachten noemen? Het bezetten van land.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:27 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het terreur van Isral? Stel dat jouw buurman het tot levensdoel heeft om jou te elimineren? Zou jij dan niet je voorzorgsmaatregelen treffen?
quote:Isral: 'nog geen lijst namen gegijzelden ontvangen van Hamas, geen wapenstilstand '
De wapenstilstand tussen Isral en de terroristische organisatie Hamas zou zondagochtend (07.30 uur CET) ingaan , maar er zijn opnieuw problemen tussen de strijdende partijen.Volgens de Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft Hamas de namen van de eerste drie gijzelaars die zondag zullen worden vrijgelaten nog niet bekendgemaakt – hoewel dit al aangeleverd had moeten gebeuren: “Isral zal geen schendingen van de overeenkomst tolereren”, zei Netanyahu. Hij waarschuwde Hamas: zonder de lijst met namen zal Isral de overeenkomst niet blijven uitvoeren.
Volgens Hamas zullen ze de lijst met de namen van de drie gijzelaars in de komende uren sturen. Volgens de overeenkomst moet Hamas 24 uur van tevoren Isral op de hoogte stellen van de namen van de vrij te laten gijzelaars.
Volgens Isralische media zullen in eerste instantie drie uit Isral ontvoerde burgers worden vrijgelaten. Het Isralische ministerie van Justitie heeft al een lijst gepubliceerd van 95 Palestijnse gevangenen die in ruil daarvoor zondag zouden worden vrijgelaten. De meesten van hen zijn vrouwen.
Als onderdeel van de wapenstilstand zullen in totaal 33 gijzelaars in de eerste fase worden vrijgelaten. In ruil daarvoor zou Isral binnen zes weken honderden Palestijnen uit Isralische gevangenissen moeten vrijlaten. Isral maakte zelf vrijdag het aantal van 737 vrijgelaten gevangenen bekend, en Egypte zaterdag het aantal van ruim 1.890.
Netanyahu benadrukte dat Isral bereid is de strijd te hervatten als Hamas de overeenkomsten zou schenden of als het staakt-het-vuren zinloos zou blijken. Hij krijgt hierbij ook steun van de nieuwgekozen Amerikaanse president Donald Trump en zijn voorganger Joe Biden.
“Als we de oorlog moeten hervatten, zullen we dat middels een nieuwe en krachtige manier doen”, zei Netanyahu in een videotoespraak. “President Trump en president Biden steunen volledig het recht van Isral om terug te keren naar de strijd als Isral tot de conclusie komt dat Fase B-onderhandelingen hopeloos zijn.”
De Isralische premier staat onder grote druk van zijn regering na het akkoord met Hamas. Volgens berichten in de Isralische media wil de partij van de rechtse politieminister Itamar Ben-Gvir uit protest de coalitie met Netanyahu's Likud verlaten. Nadat de overeenkomst in werking is getreden, zullen Ben-Gvir en zijn partijleden aftreden, zo meldden de media unaniem. Dit heeft niet direct gevolgen hebben, want zonder Ben-Gvir en zijn vertegenwoordigers houdt de coalitie een meerderheid in het parlement. Dat zou kunnen veranderen als andere partijen het voorbeeld van Ben-Gvir volgen.
Waar heb ik staan juichen voor genocide?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je wordt meermaals op de feiten gedrukt van wat een genocide is..... En dan kom je aanzetten met dat je grotendeels in de realiteit zit.
Echt in wat voor fantasie leef je dan wel niet?
En daarnaast: Wie ziet Hamas wel als vrijheidsactivisten? Ik heb letterlijk nog niemand hier of waar dan ook Hamas zien verdedigen.
[..]
Uhm... Nee.....
Dat is echt feitelijk volkomen onzin. De terreur en oorlog bestaat al veel langer dan dat Hamas bestaat. Dus dat is echt grote onzin.
Hamas is het resultaat van de terreur van Israel. De oorlog bestond al toen Hamas gesticht werd, dus gewoon onzin.
[..]
Zegt iemand die een ander beschuldigd van Hamas steunen (wat nooit gezegd is) en dan zelf staat te juichen vanwege genocide.
Uhu, logisch.
Ik moet wel zeggen dat als je het met zo veel mensen oneens bent, heb je dan voor jezelf niet af en toe zo'n gedachte van "Zou ik het dan mischien verkeerd zien?"quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:04 schreef bianconeri het volgende:
Jammer dat de feiten het niet met je eens zijn he.
Je bedoelt de periode dat alle omringende landen het op Isral voorzien hadden?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, of hoe zou jij het dagelijkse moorden en verkrachten noemen? Het bezetten van land.
En ja, al ver voor een Hamas bestond.
Ik zeg maar iets geks dan moet israel richting Texas of zo. Het is boven palestina gebouwdquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Of, ik roep maar iets heel geks: stoppen met plegen van aanslagen op Isral en haar burgers. Maar wellicht is dat wel teveel gevraagd.
Dat is vrij gek ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zeg maar iets geks dan moet israel richting Texas of zo. Het is boven palestina gebouwd
Deze tien minuten durende boodschap van Netanyahu klinkt niet echt in lijn met een afgesproken wapenstilstand.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas breekt het akkoord dus nu al. En het is nog niet eens begonnen
Ach, 1500 is maar een druppel op de alsmaar doorsudderende, op Joodse genocide uitzijnde, Palestijnse/Hamas/Islam plaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 23:07 schreef Tengano het volgende:
Dus Netanyahu accepteert de deal; 33 hostages vrij een een wapenstilstand zeg maar.
Maar in zijn achterhoofd weet hij wss dat hamas zich toch niet aan zijn afspraken gaat houden.
Dus dan heeft hij toch weer 33 gijzelaars terug en heeft hij van Hamas een legitieme reden gekregen om weer lekker door te knallen. Plus dat Amerika dan aan boord is.
Zou dit zijn wat er achter zit?
Ik vraag mezelf dat nog steeds af, want ik snap gewoon die deal nietIk vind het helemaal niet aantrekkelijk voor Israel.
Plus als je 1500 Palestijnse moordenaars vrij laat voor 33 gijzelaars, dan blijven die Palestijnen gijzelaars nemen en kom je er dus nooit van af. Ze worden iedere keer dik beloont voor die gijzelaars; het is gewoon superlucratief. En hoe meer palestijnse gevangenen je ervoor terug geeft, hoe meer je kunt verwachten dat ze weer nieuwe gijzelaars komen halen.
Volgens mij kan ik me nog herinneren dat ze in Gaza iets van 10.000 dollar oid kregen als je een gijzelaar meenam, en ik snap nou wel waarom. Die gijzelaars zijn gewoon goud waard en je kunt er het spel mee bepalen.
Maar wat niet kan is dat je de volledige Joodse gemeenschap beschermt zodat er niemand meer gegijzeld kan worden. Israel is dus eigenlijk superkwetsbaar onder de huidige omstandigheden en policy als ze iedere keer hun oren laten hangen naar zulke chantage.
Ik denk dat het voor elk weldenkend mens wel duidelijk is dat de verantwoordelijk van een massamoord zoals 7 oktober niet bij de slachtoffers ligt, maar bij de daders. Enkel sympathisanten die een dergelijke orgie van moord en geweld verheerlijken zullen het daar uiteraard niet mee eens zijn, maar die schaar ik dan ook niet onder bovenstaande groep.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ach, 1500 is maar een druppel op de alsmaar doorsuderrende, op Joodse genocide uitzijnde, Palestijnse/Hamas/Islam plaat.
Isral weet heus wel dat er weer een 7 oktober aanstaande is. Dan kan je nu maar beter de wereld laten weten dat het niet 'aan jou' ligt - voor diegenen die het nog niet zeker wisten.
Ik denk dat elk weldenkend mens verder kijkt dan zijn of haar neus lang is.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor elk weldenkend mens wel duidelijk is dat de verantwoordelijk van een massamoord zoals 7 oktober niet bij de slachtoffers ligt, maar bij de daders.
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:05 schreef Haags het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat hamaSS geen vrede wil.
Niks bijzonders aan. Gewoon wat moslims altijd doen. Geen weldenkend mens verwacht nog redelijkheid van hamas. Die leven nu eenmaal van moord en terreur. Dat volk daar wil helemaal geen vrede. En aangezien ze veel kinderen fokken om deze ellende in stand te houden gaat vrede er ook niet komen. Hamas kan zonder problemen veel nieuwe rekruten vinden om de moordpartijen te laten aanhouden.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.
We gaan het zien.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Echt weer typisch dat HAMAS direct begint met saboteren. “Technische problemen” mijn reet. Isral heeft helemaal gelijk de druk erop te houden bij die smerige onbetrouwbare ratten.
Niet echt, dat valt wel te verwachten toch?quote:Op zondag 19 januari 2025 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de Hamas supporters geven Isral daar nog de schuld van ook. Heel bijzonder weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |