abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:29:02 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216293833
quote:
Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024

AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema is genomineerd als beste lokale bestuurder van afgelopen jaar. Dat maakten de organisatoren van de jaarlijkse verkiezing dinsdag bekend.

„Burgemeester Halsema is een voorbeeld voor het openbaar bestuur in deze tijd van polarisatie. Ze treedt daadkrachtig op en ziet de groepen in haar stad die aandacht vragen”, klinkt de motivatie voor haar nominatie.

Spanningen
In 2024 moest Halsema de openbare orde in de hoofdstad bewaken, terwijl daar volop spanningen waren door de oorlog in Gaza. Pro-Palestijnse demonstraties leidden tot vernielingen op de Universiteit van Amsterdam en de verstoring van de opening van het Nationaal Holocaustmuseum en een pro-Isralische manifestatie op de Dam, een jaar na de terreur van 7 oktober 2023.

Vanwege de broeierige sfeer in de stad, koos Halsema ervoor om flinke veiligheidsmaatregelen te nemen rondom de Nationale Dodenherdenking op 4 mei. Begin november was er een grootschalige klopjacht op Isralisch voetbalsupporters in de hoofdstad. Dat nieuws ging de hele wereld over.

Standvastig en daadkrachtig
„Burgemeester Femke Halsema is communicatief en daadkrachtig, vinden nomineerders”, schrijven organisatoren Necker en Binnenlands Bestuur. „Daarbij spreken ze hun waardering uit voor haar standvastigheid, ook onder grote uitdagingen en druk. Verder prijzen nomineerders haar reflecterend vermogen op situaties en eigen optredens.”

Andere genomineerden zijn onder anderen burgemeester Jeroen Dijsselbloem van Eindhoven en Han Polman, Commissaris van de Koning in Zeeland.

-----------------------------------------------------------------------------

Let op: bron is de Telegraaf; bericht is dus nog serieus ook :{

https://www.telegraaf.nl/(...)-bestuurder-van-2024
Volkomen terecht natuurlijk >:O

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 14-01-2025 14:54:08 ]
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:32:44 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216293889
Lachwekkend. :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216293958
Fred Teeven voelt zich nu miskend gok ik.

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:37:50 #4
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216293959
Hadden ze nou echt niemand beters in de aanbieding? Had dan de prijs gewoon niet uitgereikt.... dit is toch hartstikke kut voor alle mensen die die prijs ooit ontvangen hebben, de waarde daalt gelijk tot onder het nulpunt
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:38:03 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216293962
Wat een fantastisch nieuws! Femke Halsema verdient deze nominatie absoluut. Ze is echt een heldin en een voorbeeld van sterk en menselijk leiderschap. Ondanks de enorme uitdagingen en spanningen in Amsterdam heeft ze altijd daadkrachtig en standvastig gehandeld. Haar vermogen om te verbinden en haar moed om moeilijke beslissingen te nemen, maken haar een inspiratie voor velen. Ik ben enorm trots op haar!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:41:58 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216294008
Ik kan niet op X, maar er zal zo vast wel een steunende tweet van Geert aankomen.
pi_216294012
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:38 schreef Starhopper het volgende:
Wat een fantastisch nieuws! Femke Halsema verdient deze nominatie absoluut. Ze is echt een heldin en een voorbeeld van sterk en menselijk leiderschap. Ondanks de enorme uitdagingen en spanningen in Amsterdam heeft ze altijd daadkrachtig en standvastig gehandeld. Haar vermogen om te verbinden en haar moed om moeilijke beslissingen te nemen, maken haar een inspiratie voor velen. Ik ben enorm trots op haar!
Waarom ben je trots op haar? Is het jouw verdienste dat ze handelt zoals ze doet?
pi_216294023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volkomen terecht natuurlijk >:O
Waarom zet je dan 'De Speld' in je titel?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:49:49 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216294123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

---------------------------
Toelichting: TT was aanvankelijk: "De Speld - Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024"

maar die TT is intussen gemodereerd tot de huidige TT
Het nieuwsbericht is eigenlijk volkomen ongeloofwaardig en lachwekkend, vandaar. Het zou wat dat betreft inderdaad zo uit de Speld kunnen komen of vanaf Nieuwspaal. En als dit in Israel wordt vernomen denken ze dat we helemaal achterlijk zijn geworden. Een paar maanden geleden werden er onder haar watch nog Jodenjachten gehouden waarvan Dick Schoof in zijn eerste reactie nog onsteld zei "Ik schaam me kapot!!!" :{

Maar mevroj niet hoor. Ze vond dat ze het allemaal prima geregeld had en dat het door wat scootervolk een beetje tegen zat. Wat ze er niet bij verteld heeft, is dat zij keihard aan dit toxische klimaat heeft bijgedragen door elke dag alle ruimte in haar speeltuin te geven voor haar Palestina en Hamas feestgangers onder het mom van legitiem 'protest'. Die groepering bevestig je dan ook in hun toxische en giftige denkbeelden, door ze iedere keer die bescherming te geven, en je schept zo een klimaat dat het iedere keer verder uit de hand loopt. Niet echt smart en humaan leiderschap dus. En niks nominatie dus. En als mevrouw Halsema echt zo integer zou zijn, zou ze nu bedanken voor deze nominatie omdat ze het zelf niet zo passend zou vinden, gezien wat zich allemaal heeft voorgedaan onder de vleugels van haar bestuur. Maar let maar op, ook dat gaat ze niet doen.

Heb je enig idee hoe dit in Israel wordt ontvangen? In de tweede wereldoorlog haalde de Amsterdamse politie de Joden op om ze over te dragen aan de Duitsers die het stokje dan weer overdroegen aan hun collega's over de grens waar ze mochten douchen. Google maar op "Zij deden hun plicht". En nu er in Amsterdam een paar maanden geleden weer enthousiaste Jodenjachten zijn georganiseerd, gaan wij deze burgemeester van Amsterdam nomineren als beste bestuurder 2024!

Dat is volslagen krankzinnig en gruwelijk ongepast dus!!!

En hoe kan het dat je in Amsterdam elke dag mag oproepen om de Joden in Israel van de river to the sea weg te vagen (lees vernietigen, want dat is letterlijik de agenda zoals die is gecommiceerd door de' initiatiefnemers') maar als we vinden dat we een immigratie- of laten we even als voorbeeld zeggen smurfenprobleem hebben, dat je dan een racist bent? Dit klopt gewoon niet!

En ik onderschrijf dit nieuwsbericht in de TT met deze emoticon >:O die ik interpreteer als iemand die helemaal knetter is en die vervolgens zegt dat deze nominatie volkomen terecht is.

En ik mag toch wel een klein beetje scherpte van dit userbestand verwachten lijkt me.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 14-01-2025 19:19:22 ]
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:50:30 #10
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216294131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goeie.

Want is Telegraaf toch?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216294152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:49 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het nieuwsbericht is eigenlijk volkomen ongeloofwaardig. Het zou wat dat betreft inderdaad zo uit de Speld kunnen komen of vanaf Nieuwspaal. Er ik onderschrijf dat met deze emoticon >:O die ik interpreteer als iemand die helemaal knetter is en die zegt dat dit volkomen terecht is.

Wat mij betreft had ze uberhaupt nooit genomineerd mogen worden, maar het zou me niks verbazen als ze haar die prijs nog geven ook.
Toch een mooi bewijs dat dit een grote vuile vriendjespolitiek is.
En wij pikken dit allemaal. Of we laten het in ieder geval gebeuren.
We verdienen dan toch ook niet beter?
pi_216294162
Niet dat het niet verdiend is, ik ben prima tevreden met Halsema als Amsterdammer; maar wat is dit weer een typisch kutartikel van de Telegraaf.
Geen enkele melding in het artikel over hoe de verkiezing georganiseerd is, welke criteria etc.
Blijkt maar weer dat ze artikelen schrijven voor publiek dat niet nadenkt
pi_216294171
Echt serieus hardop gelachen. _O-

Wat een soap.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216294180
Lijkt me geen gemakkelijke stad dus zal wel terecht zijn.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:54:37 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216294186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom ben je trots op haar? Is het jouw verdienste dat ze handelt zoals ze doet?
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216294244
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?
Deed je dat maar eens in alle richtingen niet alleen richting dat enge en hypocriete linkse clubje van je, vind je ook niet?
pi_216294251
quote:

[..]
Jazeker mag dat. Maar jezelf steeds opnieuw inzetten voor een multiculturele maatschappij terwijl diezelfde maatschappij in stukken en brokken rondom jou in elkaar stort, ja dan ben je niet echt goed bezig.
Zoals zij zich nu 'inzet' heeft totaal geen zin. Ze leeft in de toekomst, en het heden boeit haar niet zoveel.
Dan ben je niet goed bezig als 'leider'.

Laat de toekomst over aan de filosofen, zij moet NU handelen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:12:04 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216294415
pi_216294519
We moeten natuurlijk niet op alle slakken zout leggen. De kont afvegen met de rechtsstaat, achterlijke barbaren de stad op stelten laten zetten en een jodenjacht. Maar wel mooi een paar miljoen die voor Amsterdam was overgemaakt naar Gaza terwijl de kades instorten en overal bergen afval op straat liggen. Ze was tenslotte wel hard bezig met verbinding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216294572
Ik moet eens een linkse drugsdealer zien te vinden, want het spul dat hun nemen moet echt supergoed zijn.
Echt compleet van de wereld.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:22:10 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216294585
Dat heeft ze gewoon dik verdiend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216294632
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:22 schreef Harvest89 het volgende:
Dat heeft ze gewoon dik verdiend.
Zeker! Op basis van.. Nouja.. dingen!
pi_216294791
Valse TT, het komt niet van de Speld, jammer h dom rechts
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:48:49 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216294911
Op nationaal niveau overigens wel gewoon waar.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216294991
Maar dat misbaksel ligt zo'n beetje aan de grondslag van elke vorm van maatschappelijke polarisatie binnnen Nederland.
Heel veel sambal
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:11:55 #26
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216295205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet doorhebben dat user sarcastisch is :') _O-
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:12:13 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216295212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:55 schreef Nyamuk het volgende:
Maar dat misbaksel ligt zo'n beetje aan de grondslag van elke vorm van maatschappelijke polarisatie binnnen Nederland.
Sure, in heel nederland hebben we last van Halsema

8)7
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_216295269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:55 schreef Nyamuk het volgende:
Dat idioten zoals jij haar niets vinden spreekt alleen maar in haar voordeel
pi_216295307
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Niet doorhebben dat user sarcastisch is :') _O-
Even teruglezen.
pi_216295330
Ik had daar ook kunnen staan. Maar ik zou dan wel zo eerlijk geweest zijn om toe te geven dat ik er niks van gebakken had.
Maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik niks met politiek te maken wil hebben.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:50:06 #31
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_216295653
quote:

[..]
Trots zijn op iemand betekent niet dat ik mezelf op de borst klop voor haar daden, maar dat ik haar inzet, moed en leiderschap waardeer. Femke Halsema kiest vaak voor het moeilijke pad, blijft trouw aan e
haar principes en zet zich in voor een inclusieve samenleving. Dat inspireert mij, en daarom spreek ik mijn trots uit. We mogen best eens wat vaker waarderen wat mensen goed doen, vind je ook niet?
Maar wat doet zij goed dan?
Ze maakt overal een puinhoop van.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_216295713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Waarvan dan?
Sicker than your average.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 17:00:25 #33
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_216295764
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waarvan dan?
Ben je achterlijk of doe je achterlijk?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_216295785
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:00 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ben je achterlijk of doe je achterlijk?
Oke, duidelijk.
Sicker than your average.
pi_216295900
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:37 schreef Het_Bokje het volgende:
Fred Teeven voelt zich nu miskend gok ik.

[ afbeelding ]
Die heeft nu een bestuurlijke functie elders
pi_216295929
Kokhalsema, een chte politica met principes....

:')
  dinsdag 14 januari 2025 @ 17:22:06 #37
182233 thedeedster
pi_216295987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:14 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Die heeft nu een bestuurlijke functie elders
_O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216296018
Volkomen terecht. Ze houdt zichzelf, haar ambt en haar stad ondanks alle stront die ze over zich krijgt uitgestort met klasse overeind.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216296079
Krankzinnig na al die woekerende jodenhaat in haar stad.
pi_216296202
Wat _O-
Intolerant voor intolerantie
pi_216296277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik had daar ook kunnen staan. Maar ik zou dan wel zo eerlijk geweest zijn om toe te geven dat ik er niks van gebakken had.
Maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik niks met politiek te maken wil hebben.
Lekker achter de geraniums blijven Gerda
pi_216297071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:24 schreef recursief het volgende:
Volkomen terecht. Ze houdt zichzelf, haar ambt en haar stad ondanks alle stront die ze over zich krijgt uitgestort met klasse overeind.
Not sure if serious...
pi_216297256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:49 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Not sure if serious...
Bloedserieus. Je kan het met haar oneens zijn, of haar politieke keuzes verafschuwen, maar dat laat onverlet dat ze in tegenstelling tot schreeuwers als Wilders altijd zeer vaardig, slagvaardig, inhoudelijk en doeltreffend te werk gaat zonder zich ooit te laten verleiden tot het gooien met verbaal vuilinis of mensen persoonlijk af te branden.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 14-01-2025 19:11:49 ]
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:01:07 #44
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_216297281
Nou, die verkiezing hoeven we ook niet serieus te nemen dus. Als er iemand afgelopen jaar heeft aangetoond totaal geen controle te hebben, is zij het wel.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_216297437
quote:
Wat heeft ze precies goed gedaan?
pi_216297468
Schuimbekkend rechts nu
pi_216297474
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Bloedserieus. Je kan het met haar oneens zijn, of haar politieke keuzes verafschuwen, maar dat laat onverlet dat ze in tegenstelling tot schreeuwers als Wilders altijd zeer vaardig, slagvaardig, inhoudelijk en doeltreffend te werk gaat zonder zich ooit te laten verleiden tot het gooien met verbaal vuilinis of mensen petsoonlijk af te branden.
Oh ja, en dat ze in veel gevallen heeft gefaald in haar aanpak met demo's van blm, corona, die jodenjacht recent, maakt haar z goed....?

Maar waarom je de vergelijking met Wilders maakt, dat volg ik ff niet hoor...
pi_216297502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:12 schreef Cupfighter het volgende:
Schuimbekkend rechts nu
Ach, kritiek op een benoeming en je bent meteen rechts....

Ja, zo rolt de linkse kliek weer...
pi_216297600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Oh ja, en dat ze in veel gevallen heeft gefaald in haar aanpak met demo's van blm, corona, die jodenjacht recent, maakt haar z goed....?
Daar wordt, zoals over alles dat Halsema doet, nogal veel herrie over gemaakt vanuit het anti-Halsemakamp, meestal zonder enige, of hooguit flinterdunne onderbouwing. En dat weet ze ook eigenlijk altijd wel in duidelijke woorden te weerleggen. Is ook niet zo moeilijk als de schreeuwers iedere keer al op de socials tekeer gaan dat Halsema gefaald zou hebben terwijl nog nauwelijks duidelijk is wat er nou precies aan de hand is.
quote:
Maar waarom je de vergelijking met Wilders maakt, dat volg ik ff niet hoor...
Omdat Wilders geen gelegenheid voorbij laat gaan om haar volledig af te branden, tot en met een oproep (motie zelfs) aan de minister van Binnenlandse Zaken om haar te ontslaan. Wilders is wat betreft Halsemahaat wel de grootste schreeuwlelijk die in den Haag rondloopt.
pi_216297735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ach, kritiek op een benoeming en je bent meteen rechts....

Ja, zo rolt de linkse kliek weer...
Ach het is toch normaal bij vele rechtse users hier, kunnen niks hebben net zoals de rechtse politici, veel geschreeuw maar daar houdt het dan ook mee op
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:39:03 #51
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216297975
Jodenjachten, demonstraties terwijl er een verbod is ingesteld, aanbestedingsdrempels negeren, de klimaathippies en BLM handje boven het hoofd houden, berberrellen goedpraten, de cultuurhistorische wallen verkrachten, Ajax in het wiel zitten. En dan vergeet ik nogal wat.

Maar nee hoor, de onderbouwing is 'flinterdun'. Flikker toch op dit mens is een complete afgang als bestuurder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:07:42 #52
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216298513
En Jan van Zanen is niet genomineerd? :') d burgervader die constant alle ellende op zijn bord krijgt waar andere bestuurders alleen maar nachtmerries van kunnen hebben?

Bi-zar.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216298641
Que?

Whahahahahahahahahahahhahhahhahaahahahaa
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216298842
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ze is heel goed in haar eigen falen op anderen afschuiven.
pi_216298975
De 1 april grappen zijn vroeg dit jaar.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:59:10 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216299535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:12 schreef Cupfighter het volgende:
Schuimbekkend rechts nu
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:26 schreef Cupfighter het volgende:
Ach het is toch normaal bij vele rechtse users hier, kunnen niks hebben net zoals de rechtse politici, veel geschreeuw maar daar houdt het dan ook mee op
Het gaat er niet zo zeer om dat dit vanaf rechts minder wordt toegejuicht. Voor links en heel Nederland is dit een gruwelijk domme move.

Hoe denk je dat dit internationaal wordt opgepikt? Wij zijn de eerste die na WO2 weer jodenjachten houden een paar maandjes terug. En de beelden en afschuw daarvan bleef niet beperkt tot onze grenzen. En nu stralen we naar onze bondgenoten uit dat wij daar stiekem toch wel een beetje trots op zijn. Dit keer zijn The Netherlands first onder leiding van Femke Halsema en die willen we nu een lintje geven. Heb je enig idee hoe dom en achterlijk dat overkomt naar landen waar ze wel een beetje kunnen relativeren en in het hier en nu zitten?

Volgende week staat Donald Trump aan het roer en die ziet Israel als de beste bondgenoot van Amerika. We krijgen het wss al wat lastiger met de VS, maar zoals als dit gaat natuurlijk niet in je voordeel werken. Iemand als Trump neemt je dan gewoon helemaal niet serieus meer, en dat soort dingen moet je ook meewegen als je dit soort eigenzinnige (linkse en woke) initiatieven neemt.

Hier heb je een filmpje waarin duidelijk wordt hoe fanatiek Trump voorstander is van Israel. En hier wordt je misschien ook gelijk duidelijk dat Trump wel snapt hoe de dynamiek tussen Gaza/Israel in elkaar steekt itt tot onze linkse onnozelen.

Think twice!

Bekijk deze YouTube-video
En het zijn dus vooral die linkse onnozelen die de schreeuwers zijn. De linkse schreeuwers die met trommels een hoop kabaal maken, voor miljoenen slopend schade aanrichten, die niet zelf kunnen nadenken of relativeren en totaal geen idee hebben wat ze nou eigenlijk schreeuwen.
pi_216299589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
Het gaat er niet zo zeer om dat dit vanaf rechts minder wordt toegejuicht. Voor links en heel Nederland is dit een gruwelijk domme move.

Hoe denk je dat dit internationaal wordt opgepikt? Wij zijn de eerste die na WO2 weer jodenjachten houden een paar maandjes terug. En de beelden en afschuw daarvan bleef niet beperkt tot onze grenzen. En nu stralen we naar onze bondgenoten uit dat wij daar stiekem toch wel een beetje trots op zijn. Dit keer zijn The Netherlands first onder leiding van Femke Halsema en die willen we nu een lintje geven. Heb je enig idee hoe dom en achterlijk dat overkomt naar landen waar ze wel een beetje kunnen relativeren en in het hier en nu zitten?

Volgende week staat Donald Trump aan het roer en die ziet Israel als de beste bondgenoot van Amerika. We krijgen het wss al wat lastiger met de VS, maar zoals als dit gaat natuurlijk niet in je voordeel werken. Iemand als Trump neemt je dan gewoon helemaal niet serieus meer, en dat soort dingen moet je ook meewegen als je dit soort eigenzinnige (linkse en woke) initiatieven neemt.

Hier heb je een filmpje waarin duidelijk wordt hoe fanatiek Trump voorstander is van Israel. En hier wordt je misschien ook gelijk duidelijk dat Trump wel snapt hoe de dynamiek tussen Gaza/Israel in elkaar steekt itt tot onze linkse onnozelen.

Think twice!

Bekijk deze YouTube-video
En het zijn dus vooral die linkse onnozelen die de schreeuwers zijn. De linkse schreeuwers die met trommels een hoop kabaal maken, voor miljoenen slopend schade aanrichten, die niet zelf kunnen nadenken of relativeren en totaal geen idee hebben wat ze nou eigenlijk schreeuwen.
Ach komt die jodenjacht weer waar de Isralische supporters zich ook misdroegen maar daar hoor je rechts niet over.
En met het aanhalen van die mafkees Trump maak je het niet beter
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:06:46 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216299665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ach komt die jodenjacht weer waar de Isralische supporters zich ook misdroegen maar daar hoor je rechts niet over.
Dit bedoel ik nou. Je neemt niet eens de moeite om dat filmpje te kijken om te zien wat er nog meer buiten jouw bubble gebeurt zodat je een beetje in de realiteit kunt komen. Je doet niet alleen jezelf daarmee tekort, maar ook de rest van de Nederlanders dus. Je draagt daarmee b j om deze giftige onzin en chaos in stand te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 17:51:47 ]
pi_216299686
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou. Je neemt niet eens de moeite om dat filmpje te kijken om te zien wat er nog meer buiten jouw bubble gebeurt zodat je een beetje in de realiteit kunt komen. Je doet niet alleen jezelf daarmee tekort, maar ook de rest van de Nederlanders dus.
Klopt, ik ga niet naar Trump kijken want daar komt 90 procent onzin uit
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:08:33 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216299701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:07 schreef Cupfighter het volgende:
Klopt, ik ga niet naar Trump kijken want daar komt 90 procent onzin uit
Harstikke goed. Gewoon een bord voor je kop houden. Lekker blind blijven voor de realiteit, dan kom je er wel.
pi_216299733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Harstikke goed. Gewoon een bord voor je kop houden. Lekker blind blijven voor de realiteit, dan kom je er wel.
Ik hoef niet te zien dat Trump fanatiek het oorlogszuchtige Isral lief heeft
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:11:19 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216299751
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:10 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoef niet te zien dat Trump fanatiek het oorlogszuchtige Isral lief heeft
koekoek
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:11:33 #63
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_216299753
Het is de vrouwelijke Erich Koch meer dan gegund :)
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:12:27 #64
182233 thedeedster
pi_216299769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Tja, en op deze manier kan Halsema dus helemaal niks fout doen. De Halsemisten zijn devote gelovigen. :Y
pi_216299788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
koekoek
Gewoon een mening waar je het niets eens mee kan zijn, geen probleem
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:17:56 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216299892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:12 schreef thedeedster het volgende:
Tja, en op deze manier kan Halsema dus helemaal niks fout doen. De Halsemisten zijn devote gelovigen. :Y
Ja dit. Ik vind dit hele fenomeen (het Israel is de echte boosdoener naratief zoals hierboven) nog het meest vergelijkbaar met een massapsychose. Vanuit een psychose en waanwerkelijkheid ben je ook 100% overtuigd dat je gelijk hebt en dat jij de echte werkelijkheid ziet die andere mensen niet zien en niet kunnen zien. Soms zelfs omdat je het idee (waan) hebt zelf verlicht te zijn.

Mensen in een sekte krijgen dat ook. Iedereen die buiten de sekte leeft, zit niet in de realiteit, snapt niet hoe het werkelijk in elkaar steekt en wij binnen onze bubble overtuigen elkaar van onze eigen in stand houdende waan. En laten we daarbij vooral niet luisteren naar mensen van buiten onze sekte, want die zijn van de boze en willen ons misleiden.

Precies zoals mensen in een psychose ook reageren, waardoor in zo'n toestand ook alleen maar medicatie helpt om een beetje terug te kunnen komen. Maar daarna duurt het nog maanden, jaren voordat die mensen weer een beetje normaal kunnen functioneren.

En hoe langer zo'n massapsychose in stand wordt gehouden, hoe lastiger het is om er uit te ontwaken. Treurig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 14-01-2025 21:23:06 ]
pi_216299985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja dit. Ik vind dit hele fenomeen (het Israel is de echte boosdoener naratief) nog het meest vergelijkbaar met een massapsychose. Vanuit een psychose en waanwerkelijkheid ben je ook 100% overtuigd dat je gelijk hebt en dat jij de echte werkelijkheid ziet die andere mensen niet zien en niet kunnen zien. Soms zelfs omdat je het idee (waan) hebt zelf verlicht te zijn.

Mensen in een sekte krijgen dat ook. Iedereen die buiten de sekte leeft, zit niet in de realiteit, snapt niet hoe het werkelijk in elkaar steekt en wij binnen onze bubble overtuigen elkaar van onze eigen in stand houdende waan. En laten we daarbij vooral niet luisteren naar mensen van buiten onze sekte, want die zijn van de boze en willen ons misleiden.

Precies zoals mensen in een psychose ook reageren, waardoor in zo'n toestand ook alleen maar medicatie helpt om een beetje terug te kunnen komen. Maar daarna duurt het nog maanden, jaren voordat die mensen weer een beetje normaal kunnen functioneren.

En hoe langer zo'n massapsychose in stand wordt gehouden, hoe lastiger het is om er uit te ontwaken. Treurig.
Hier staat goedbeschouwd helemaal niks.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:24:00 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216299997
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:23 schreef recursief het volgende:
Hier staat goedbeschouwd helemaal niks.
Dat snap ik. Jij kunt het gewoon niet lezen en tot je nemen. Het past gewoon niet in jouw manier van denken en de overtuigingen die je hebt. Je kunt er niks mee en bevestigt dat dus ook. Onbewust onbekwaam heet dat. Je kwartje is nog steeds niet gevallen.
pi_216300025
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat snap ik. Jij kunt het gewoon niet lezen en tot je nemen. Het past gewoon niet in jouw manier van denken en de overtuigingen die je hebt.
Nee, het is een grote ragepost met kroegpraat, maar het gaat nergens over Halsema en inhoudelijk is het ook niet.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:26:59 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216300048
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:25 schreef recursief het volgende:
Nee, het is een grote ragepost met kroegpraat, maar het gaat nergens over Halsema en inhoudelijk is het ook niet.
En interpreteren en de juiste verbanden leggen kun je dus ook niet. Een gesprek tussen ons twee is daarom volkomen zinloos; voor ons alle twee.
pi_216300086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
En interpreteren en de juiste verbanden leggen kun je dus ook niet. Een gesprek tussen ons twee is daarom volkomen zinloos; voor ons alle twee.
:D
pi_216300263
quote:
0s.gif Op
dinsdag 14 januari 2025 20:14 schreef Red_85 het volgende:

Que?

Whahahahahahahahahahahhahhahhahaahahahaa
Dat was exact ook mijn eerste reactie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_216300271
Betekenis 'GOTSPE'

gotspe (de; m; meervoud: gotspes) (Nederland)1schaamteloos brutale opmerking of daad: wat een gotspe
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216300974
quote:
Hoe houdt ze haar stad “overeind”? Dat soort holle subjectieve uitspraken zeggen helemaal niets.

Amsterdam is toch helemaal kut aan het worden? Absurde prijzen, weinig handhaving, veel criminaliteit, explosies, polarisatie, enorm veel geldverslindende projecten, onveilige verkeerssituaties, etc. En zo zijn er van alles tig voorbeelden te bedenken.
pi_216301363
quote:
Amsterdam stond internationaal voor lul 2 maanden terug. Een jacht op Jodenmensen omdat ze Joods zijn in een Jodenstad met een Joodse ziel. Oa zij laat toe dat die ziel al jaren keihard verkracht wordt door allerlei onguur volk waar ze niet tegen durft op te treden.

Daar was die Jodenjacht het resultaat van.

Amsterdam wordt alleen maar nog kutter onder haar. En de omgang met Joden is niet de enige reden.
1947-2016
pi_216301375
En ik maar denken dat Pedaalemmerzak dat was.
pi_216301398
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:13 schreef Feola het volgende:

[..]
Hoe houdt ze haar stad “overeind”? Dat soort holle subjectieve uitspraken zeggen helemaal niets.

Amsterdam is toch helemaal kut aan het worden? Absurde prijzen, weinig handhaving, veel criminaliteit, explosies, polarisatie, enorm veel geldverslindende projecten, onveilige verkeerssituaties, etc. En zo zijn er van alles tig voorbeelden te bedenken.
Wijken willen bouwen zonder ov aansluiting of directe fietroutes.
Maar wel maar voor 1/5 van de huishoudens parkeerplekken aanleggen. 'Wijk moet auto luw worden'. Tram geschapt, metro rijdt daar niet, fietsbrug geschrapt.

-Sluisbuurt
1947-2016
pi_216304169
Ondergrondse vuilcontainers dienen gebruikt te worden per 1 januari.
Nu: containers staan nog steeds bovengronds omdat ze niet weten of er kabels ondergronds lopen.

Mafketels.
pi_216304250
_O- _O- _O- _O-

Geef dan gelijk Geert Wilders ook zo'n prijs.
mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 15 januari 2025 @ 08:26:58 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_216304495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:37 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Hadden ze nou echt niemand beters in de aanbieding? Had dan de prijs gewoon niet uitgereikt.... dit is toch hartstikke kut voor alle mensen die die prijs ooit ontvangen hebben, de waarde daalt gelijk tot onder het nulpunt
Zeg je dat als inwoner van Amsterdam of op basis van bepaalde cijfers waarbij je de situatie voor en tijdens Femke's bewind vergelijkt? Or praat je gewoon met Wilders en dergelijke lui mee?
Krekker is de bom!
  woensdag 15 januari 2025 @ 08:40:29 #81
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216304595
Heel mooi en terecht..
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 15 januari 2025 @ 08:44:13 #82
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216304622
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Zeg je dat als inwoner van Amsterdam of op basis van bepaalde cijfers waarbij je de situatie voor en tijdens Femke's bewind vergelijkt? Or praat je gewoon met Wilders en dergelijke lui mee?
Momenteel woon ik gelukkig in Spanje en ben ook niet van plan om ooit weer terug tekomen. Ik heb vroeger (jaren 80 - 90) wel een tijd in Amsterdam gewoond en ken de stad dus vrij goed, en heb ook nog veel contact met mensen die er nogsteeds wonen.

Ik praat zeker niet met Wilders mee, sterker nog, ik heb een sterke allergie voor de meeste rechtse politici. Heb altijd PvdA gestemd tot Timmerfrans zich beschikbaar stelde.

In mijn ogen was Eberhard van der Laan een goede burgervader voor Amsterdam, iemand waar Femke nog niet bij in de schaduw komt. Femke is gewoon iemand die in mijn ogen niet geschikt is voor het vak van burgemeester, ze had beter in de tweedekamer kunnen blijven zitten als ze toch iets met politiek wilde doen.
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216304665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die "mafkees" heeft het volgend jaar te zeggen in nog steeds het machtigste land van de wereld, ondanks al hun tekortkomingen. Je kan hem dus beter te vriend houden dan hem tegen je in het harnas jagen, wat deze verkiezing dus precies doet, als hij er lucht van krijgt. Hoe idioot hij ook is, er spelen veel grotere belangen mee. Dit is gewoon een hele domme stap, als je een beetje nadenkt. Je beloont iemand die toegestaan heeft dat er een situatie in haar stad ontstaan is die veel weghad van de taferelen onder nazi Duitsland. Lekker signaal geeeft dat af naar de rest van de wereld.
pi_216304700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja, gelukkig kan de linkse kliek wl alles hebben en innen...

Bijv als de PVV de grootste partij wordt en dan gaan demonstreren tegen de uitkomst....

_O- _O- _O-
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:03:15 #85
182233 thedeedster
pi_216304808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Die "mafkees" heeft het volgend jaar te zeggen in nog steeds het machtigste land van de wereld, ondanks al hun tekortkomingen. Je kan hem dus beter te vriend houden dan hem tegen je in het harnas jagen, wat deze verkiezing dus precies doet, als hij er lucht van krijgt. Hoe idioot hij ook is, er spelen veel grotere belangen mee. Dit is gewoon een hele domme stap, als je een beetje nadenkt. Je beloont iemand die toegestaan heeft dat er een situatie in haar stad ontstaan is die veel weghad van de taferelen onder nazi Duitsland. Lekker signaal geeeft dat af naar de rest van de wereld.
Als je inderdaad een beetje verstand hebt, dan overzie je deze consequenties en geef je haar deze “prijs” niet.

Dan kan je het budget voor citymarketing net zo goed in de gracht flikkeren.
pi_216305226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Je beloont iemand die toegestaan heeft dat er een situatie in haar stad ontstaan is die veel weghad van de taferelen onder nazi Duitsland.
Laat duidelijk zijn dat wat daar gebeurd is schandelijk is, maar deze vergelijking raakt kant noch wal. Als je ook maar enig historisch besef hebt zou je dat moeten weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 15-01-2025 10:08:27 ]
pi_216313114
Wat een gotspe.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_216313208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:41 schreef Tengano het volgende:
Ik kan niet op X, maar er zal zo vast wel een steunende tweet van Geert aankomen.
Hij stelt niet teleur :|W

twitter

Constructief als altijd. Heel fijn.
Somebody that I used to know
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:45:56 #89
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_216313251
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Hij stelt niet teleur :|W

[ x ]

Constructief als altijd. Heel fijn.
Wat een rancuneuze mannetje is het toch.
pi_216535861
quote:
Forse toename ernstige misdrijven in Amsterdam, terwijl agenten steeds drukker zijn met demonstraties

AMSTERDAM - Het aantal ernstige misdrijven in de hoofdstad stijgt fors. Tegelijkertijd zijn agenten steeds meer tijd kwijt aan demonstraties. Toch ziet Femke Halsema niets in het beperken van de demonstratievrijheid.

Dat bleek maandag uit de presentatie van de Amsterdamse veiligheidscijfers. Hoewel het totaal aantal misdrijven redelijk stabiel bleef, is er een flinke stijging van ’grove misdrijven’. Moord en doodslag steeg afgelopen jaar bijvoorbeeld van 12 naar 20 gevallen, met name door daders met psychologische problemen. Openlijke geweldpleging liep met 40 procent op naar 476 gevallen en er was 122 keer vaker sprake van brand of ontploffing (510 in totaal).

https://www.telegraaf.nl/(...)jn-met-demonstraties
Lekker gewerkt Femke. Echt bestuurder van het jaar waardig.
pi_216566443
twitter

🤡🤡🤡
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:01:23 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216566488
Kun je nog trots zijn op een land waar de beste bestuurder Femke Halsema is?
pi_216566536
quote:
9s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:01 schreef Tengano het volgende:
Kun je nog trots zijn op een land waar de beste bestuurder Femke Halsema is?
Ja hoor. Mooi land en wat haar betreft een prima politica. Altijd al geweest. Niet voor niets ook tot liberaal van het jaar uitgeroepen door nota bene de JOVD toen ze nog in de landelijke politiek zat.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216566556
quote:
Als linkse Amsterdammer kan ik mij hier totaal niet in vinden, ze verbindt niks. #notmymayor

Als partijleider was ze wel ok.
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:12:37 #95
182233 thedeedster
pi_216566568
Ik werk in het toerisme. Het leeuwendeel van mijn gasten komt uit de VS. Ook veel Joodse mensen.

Ik kan hen dit gewoon niet uitleggen. :{
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:23:30 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216566629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:12 schreef thedeedster het volgende:
Ik werk in het toerisme. Het leeuwendeel van mijn gasten komt uit de VS. Ook veel Joodse mensen.

Ik kan hen dit gewoon niet uitleggen. :{
Zeg maar gewoon dat jij helemaal nichts hast gewusst van deze verkiezing.
pi_216566632
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja hoor. Mooi land en wat haar betreft een prima politica. Altijd al geweest. Niet voor niets ook tot liberaal van het jaar uitgeroepen door nota bene de JOVD toen ze nog in de landelijke politiek zat.
Prima politica maar een slecht bestuurder.
pi_216566635
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
🤡🤡🤡
Betekenis 'GOTSPE'
Je hebt gezocht op het woord: GOTSPE.
gotspe (de; m; meervoud: gotspes) (Nederland)1schaamteloos brutale opmerking of daad: wat een gotspe
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216566648
Een longread van 28 december afgelopen jaar over Halsema's jaar:

quote:
Mee met burgemeester Halsema op het eind van een bewogen jaar: ‘Wat ik heb geprobeerd, is het midden sterker te maken’
In een jaar van oorlog in Gaza, demonstraties in Amsterdam, een jacht op Isralische voetbalfans en kritiek vanuit Den Haag, wil burgemeester Femke Halsema de stad bijeenhouden. Het Parool volgde haar de afgelopen weken tijdens haar gesprekken door de stad. ‘Ik zou iedereen veilig willen maken, maar dat kan ik niet.’

Burgemeester Femke Halsema zit met haar armen over elkaar, haar blik strak gericht op een jongen. Als Amsterdammer met Marokkaanse ouders vertelt hij zich steeds te moeten verdedigen tegen het beeld van een integratieprobleem. Dan kijkt hij haar aan: “Hoe was het voor de afgelopen weken?”

Drie weken na 7 november, in Het Sieraad in Amsterdam-West, antwoordt Halsema niet direct. Ze reconstrueert eerst de nacht: de gerichte jacht op Joods-Isralische Maccabisupporters, de angst van Joodse inwoners, en de harde woorden uit Den Haag over islamitische Amsterdammers. Pas daarna keert ze terug naar de vraag. “Ik voel wat zo veel Amsterdammers voelen,” zegt ze. “Een diep verdriet over wat er is gebeurd en hoe mensen uit elkaar gespeeld worden.”

Het is typerend voor hoe de burgemeester sinds de nacht van 7 op 8 november door de stad trekt: steeds legt ze uit wat er is gebeurd en spoort ze inwoners aan om met elkaar het gesprek aan te gaan. Die afspraken stonden niet op de agenda, Halsema zou bijvoorbeeld naar Rio de Janeiro vliegen voor een internationale top met burgemeesters, maar na de nacht waarin Amsterdam wereldnieuws werd, veegde ze direct een groot deel van haar agenda leeg.

Het Parool volgde Halsema bij vier bijeenkomsten om te zien hoe ze te werk gaat. Daarnaast blikt ze daags voor kerst op de ambtswoning terug op de afgelopen maanden. De gesprekken waren nodig om de rust terug te brengen, zegt Halsema, al nuanceert ze haar rol wel: “De macht van de burgemeester moet je niet overschatten, maar de symboliek van de positie moet je niet onderschatten.”

Wat opvalt, is dat Halsema in alle gesprekken niet in n hoek of perspectief wil worden geduwd. Ze erkent gevoelens die leven, maar wijst steeds ook op de pijn die andere groepen in de stad hebben. Haar verhaal verschilt weinig, waar ze ook komt. Halsema’s missie is duidelijk: het midden zoeken in plaats van de uitersten te versterken. Volgens haar is dat belangrijk om polarisatie te doven.

Want zeker op de eerste bijeenkomsten na 7 november zijn mensen boos. Bij een gesprek in Amstelveen met de Joodse gemeenschap hoort ze van sommige inwoners dat ze zich bij haar niet veilig voelen. Dat raakt, erkent Halsema. "Maar het heeft een functie. Mensen hebben het ook nodig om boos op iemand te kunnen worden die het gezicht van het gezag is. Of om mijn hulp te vragen."

[...] Lees daar verder [...]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:30:44 #100
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216566666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
We moeten natuurlijk niet op alle slakken zout leggen. De kont afvegen met de rechtsstaat, achterlijke barbaren de stad op stelten laten zetten en een jodenjacht. Maar wel mooi een paar miljoen die voor Amsterdam was overgemaakt naar Gaza terwijl de kades instorten en overal bergen afval op straat liggen. Ze was tenslotte wel hard bezig met verbinding.
nou nou nou. Overdrijven is ook een vak. In een stad als amsterdam gebeuren er elke dag geweldsdelicten.

Ze heeft het gewoon prima gedaan als bestuurder en in Den Haag zijn ze tevreden met haar en lokaal ook. Op Wilders na die alleen tevreden is met zijn minions en zelfs zijn eigen TK voorzitter en kabinet afzeikt
pi_216594946
Wat een wanvertoning.

quote:
‘Bij de strijd tegen genitale verminking moeten we’, volgens Halsema, ‘wel oog hebben voor de culturele achtergronden die er zijn. Het grijpt vaak terug op eeuwenoude tradities’.

En zwarte piet dan?
Is die erger dan besnijdenis?
twitter
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 13:26:31 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216594984
Ze zegt daar niets geks volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:01:02 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216595270
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:26 schreef sp3c het volgende:
Ze zegt daar niets geks volgens mij
Nou eigenlijk best wel. Wat is er mis met zeggen: dit is niet onze traditie, we hoeven het niet allemaal te duiden en uit te zoeken of het nou wel of niet wordt voorgeschreven door profeet X in het jaar kamelenkaravaan Y maar we gaan het verbieden en strafbaar stellen?
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 14:05:01 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216595296
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou eigenlijk best wel. Wat is er mis met zeggen: dit is niet onze traditie, we hoeven het niet allemaal te duiden en uit te zoeken of het nou wel of niet wordt voorgeschreven door profeet X in het jaar kamelenkaravaan Y maar we gaan het verbieden en strafbaar stellen?
Is al verboden
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:05:46 #105
396550 Richestorags
pi_216595298
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is al verboden
My bad. Handhaving is slecht dan...

Maar ja, gesloten kringen he, al die groepen.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 14:06:49 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216595311
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
My bad. Handhaving is slecht dan...
Denk moeilijk omdat je niet direct bij jonge meisjes in de broekjes wilt kijken
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:07:28 #107
396550 Richestorags
pi_216595320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk moeilijk omdat je niet direct bij jonge meisjes in de broekjes wilt kijken
Ja had ook al toegevoegd dat die kringen vrij gesloten zijn. Moeilijk moeilijk.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 14:09:14 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216595334
Ja dus moet je in de bestrijding ervan rekening houden met de culturele achtergrond
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:13:03 #109
396550 Richestorags
pi_216595357
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:09 schreef sp3c het volgende:
Ja dus moet je in de bestrijding ervan rekening houden met de culturele achtergrond
Klopt maar dat is eng en racistisch in de kringen van GL waar Halsema uit voortkomt.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 15:18:12 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216595991
Ok?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:45:40 #111
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216596156
Apart hoor, want ik heb eigenlijk niet veel goeds over haar gelezen. :D Maar wellicht waren de andere genomineerden nog beroerdere bestuurders ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:36:13 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216971427
Burgemeester mocht zeven souvenirwinkels in centrum niet sluiten

De zeven souvenir- en tabakswinkels die in april 2023 voor een periode van zes maanden dicht moesten vanwege de 'verkoop van softdrugs', hadden niet gesloten mogen worden. Dat heeft de rechtbank deze week bepaald.

Tijdens een controle van de arbeidsinspectie vond de politie joints in de zeven winkels. Het ging om aantallen tussen de 10 en 1906 joints. Agenten schreven in het proces-verbaal dat ze 'de gemalen bloem en blaadjes aan de kleur, uiterlijke kenmerken en geur herkenden als cannabis'.

Geen cannabis en THC
De eigenaren zeiden juist dat de er in de joints geen cannabis en geen THC zat. Ze stelden dat er onvoldoende en onzorgvuldig onderzoek is gedaan. Als bewijs toonden ze een politierapport waarin stond dat joints van deze leverancier geen stoffen bevatten die onder de Opiumwet vallen.

Of dat bij deze joints ook zo was kon niet meer onderzocht worden, want de producten zijn meegenomen door de politie en er werd geen zogeheten 'proces-verbaal van meevoeren en opslaan' gemaakt. Hierdoor wisten de winkeleigenaren niet welke producten de politie had meegenomen.

Laboratorium
quote:
"Het had vervolgens op de weg van de burgemeester gelegen om eiseressen in elk geval de mogelijkheid te bieden de aangetroffen en in beslag genomen producten te laten onderzoeken door een laboratorium om hun betwisting nader te onderbouwen", schrijft de rechtbank in het vonnis. "De rechtbank stelt vast dat dat niet is gebeurd." Vermoedelijk zijn de joints inmiddels vernietigd.
"Het gevolg daarvan is dat niet is komen vast te staan dat sprake was van een overtreding"

Vonnis rechtbank
Dat betekent volgens de rechtbank dat zij zich onvoldoende hebben kunnen verweren, waardoor zij geschaad zijn in hun verdediging. "Het gevolg daarvan is dat niet is komen vast te staan dat sprake was van een overtreding van de Opiumwet, waardoor de burgemeester de panden niet mocht sluiten."

Na een heropeningsverzoek gingen de souvenirwinkels op 3 juli 2023 al open. Het is nog niet duidelijk of de eigenaren gaan proberen om hun schade vergoed te krijgen, vooraf was wel afgesproken dat het daar tijdens deze procedure niet over zou gaan. De gemeente moet wel de proceskosten van ongeveer 2700 euro betalen.

https://www.at5.nl/artike(...)centrum-niet-sluiten

Weer een bewijs van onkunde van die trut :r
pi_216971455
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Burgemeester mocht zeven souvenirwinkels in centrum niet sluiten

De zeven souvenir- en tabakswinkels die in april 2023 voor een periode van zes maanden dicht moesten vanwege de 'verkoop van softdrugs', hadden niet gesloten mogen worden. Dat heeft de rechtbank deze week bepaald.

Tijdens een controle van de arbeidsinspectie vond de politie joints in de zeven winkels. Het ging om aantallen tussen de 10 en 1906 joints. Agenten schreven in het proces-verbaal dat ze 'de gemalen bloem en blaadjes aan de kleur, uiterlijke kenmerken en geur herkenden als cannabis'.

Geen cannabis en THC
De eigenaren zeiden juist dat de er in de joints geen cannabis en geen THC zat. Ze stelden dat er onvoldoende en onzorgvuldig onderzoek is gedaan. Als bewijs toonden ze een politierapport waarin stond dat joints van deze leverancier geen stoffen bevatten die onder de Opiumwet vallen.

Of dat bij deze joints ook zo was kon niet meer onderzocht worden, want de producten zijn meegenomen door de politie en er werd geen zogeheten 'proces-verbaal van meevoeren en opslaan' gemaakt. Hierdoor wisten de winkeleigenaren niet welke producten de politie had meegenomen.

Laboratorium
[..]
"Het gevolg daarvan is dat niet is komen vast te staan dat sprake was van een overtreding"

Vonnis rechtbank
Dat betekent volgens de rechtbank dat zij zich onvoldoende hebben kunnen verweren, waardoor zij geschaad zijn in hun verdediging. "Het gevolg daarvan is dat niet is komen vast te staan dat sprake was van een overtreding van de Opiumwet, waardoor de burgemeester de panden niet mocht sluiten."

Na een heropeningsverzoek gingen de souvenirwinkels op 3 juli 2023 al open. Het is nog niet duidelijk of de eigenaren gaan proberen om hun schade vergoed te krijgen, vooraf was wel afgesproken dat het daar tijdens deze procedure niet over zou gaan. De gemeente moet wel de proceskosten van ongeveer 2700 euro betalen.

https://www.at5.nl/artike(...)centrum-niet-sluiten

Weer een bewijs van onkunde van die trut :r
Die wint volgend jaar weer die prijs!
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:40:08 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216971464
Stadsbestuur openbaart nu wl stukken ozb-verhoging: "Woo eerst niet correct uitgevoerd"

Het stadsbestuur heeft na inhoudelijke bezwaren van AT5 in een nieuw besluit alsnog zo goed als alle documenten openbaar gemaakt rondom de historische verhoging van de onroerendzaakbelasting (ozb) in de stad. Het college trekt het boetekleed aan over het proces.

quote:
"Wij zijn van mening dat de Wet open overheid (Woo) in eerste instantie niet correct is uitgevoerd", aldus burgemeester Femke Halsema in een reactie.
In september vorig jaar kondigde wethouder Van Buren aan dat de onroerendezaakbelasting per 2025 met zo'n 27 procent omhooggaat. Dat was voor AT5 reden om in dit dossier te duiken: hoe kwam de historische ozb-verhoging tot stand en waren alle consequenties van de verhoging van tevoren bekend?

We dienden in oktober een Woo-verzoek in bij de gemeente en eind 2024 ontvingen wij een besluit: slechts vijf van 85 stukken werden met ons gedeeld, nadat het college ons verzoek had besproken in een vergadering. Alle andere stukken waren zogeheten 'retraitestukken' (documenten die ter voorbereiding van de voorjaarsnota en begroting worden geschreven). Het college wilde die documenten niet openbaar maken.

Verschillende deskundigen die AT5 raadpleegde plaatsten vraagtekens bij het besluit. Nadat we bezwaar hadden ingediend en publiceerde over het, in de ogen van deskundigen juridisch onhoudbare, besluit van het college vroegen verschillende partijen in de raad een debat aan.

"Wat wij wel erkennen, en daar hebben we wel in het college van burgemeester en wethouders over gepraat, dat we te snel de conclusie hebben getrokken dat dit betekent dat de retraite-stukken integraal geheim moeten blijven", gaf Halsema in het debat toe. "Het college zal daarom, zonder eerst de bezwaarprocedure af te wachten, alsnog per document per passage beoordelen welke informatie openbaar kan worden gemaakt en welke informatie niet."

Wel waarschuwde Halsema de raad nog in het debat. Ze noemde het feit dat het college stukken - die nu nog geheim zijn - mogelijk wil openbaren een wijziging van beleid is en waarschuwde voor 'precedentwerking'. Ze vond dat met name de oppositie daar onvoldoende aandacht voor had.

"Voortaan mogen retraitestukken geopenbaard worden als er verzoeken voor zijn"
Hester van Buren - wethouder van financin

In een nieuwe reactie zegt Halsema niks over de zorgen voor precedentwerking. "De Woo is duidelijk: als er een Woo-verzoek komt dan worden alle documenten die onder de reikwijdte van het verzoek vallen verzameld en vervolgens wordt per document en per passage beoordeeld of de informatie openbaar gemaakt kan worden. Daar waar het belang van een uitzonderingsgrond zwaarder weegt dan het belang om de documenten openbaar te maken, zal de informatie worden gelakt. Dit is hoe wij de Woo lezen en hoe we dit in de toekomst ook zullen doen. Wanneer er een Woo-verzoek komt waar retraite-documenten onder de reikwijdte van het verzoek vallen, zullen deze volgens bovenstaande lijn worden beoordeeld."

Ook wethouder van financin Hester van Buren - verantwoordelijk voor de ozb-verhoging - erkent in Park Politiek dat de gemeente nu anders kijk naar retraitestukken. "We hebben het ook herzien en wederom naar gekeken en gezegd dat jullie gelijk hebben. Voortaan mogen retraitestukken geopenbaard worden als er verzoeken voor zijn."

De Wet open overheid werd in 2022 ingevoerd en is de opvolger van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Nu - drie jaar na het invoeren van de Woo - zegt het college dus dat retraite-documenten op deze manier ook beoordeeld zullen gaan worden.

Na het eerste Woo-besluit spraken wij met wethouder Hester van Buren. Zij is als inhoudelijk wethouder verantwoordelijk voor de ozb. Van Buren zei dat in alle 80 stukken die niet openbaar zijn gemaakt meningen en overwegingen van individuele collegeleden staan en dat ze die daarom niet openbaar maken.

Ze legde de keuze van het college uit: "Ik kan het begrijpen dat het vervelend overkomt. Het is een afweging geweest. We kunnen alle stukken wel verstrekken, maar dan is negentig procent gelakt, omdat er zoveel meningen en overwegingen in staan. Dan voel je je toch ook niet serieus genomen als je deze stukken krijgt?"

Op de vraag of alles wat in die tachtig geweigerde stukken staat opvattingen van collegeleden zijn, zegt Van Buren: "Ja, die staan erin. In al die stukken."

Uit het nieuwe besluit blijkt dat er eerder nu maar tien procent is gelakt, dan de negentig procent waar Van Buren het over had. Het betreffen ook vooral ambtelijke documenten die als voorbereiding diende op de ozb-verhoging. Er staan weinig opvattingen van collegeleden in, zoals Van Buren vertelde. Het gaat veelal om uitgewerkte en doorberekende scenario's van de opties die er waren om de ozb te verhogen.

Ook zei Van Buren in het interview: "Laat het mij uitleggen. Het gaat om individuele meningen en overwegingen van verschillende collegeleden. Het is een principekwestie. Wij hadden al eerder besloten dat we dit soort stukken niet vrijgeven om de eenheid van het college te waarborgen."

Na een nieuwe set vragen van AT5 zegt het college nu: "De passages die de eenheid van het college in gevaar brengen zijn gelakt. De stukken die openbaar zijn gemaakt brengen deze eenheid niet in gevaar. "

In slechts n van de 85 documenten blijkt een passage te zitten die de eenheid van het college in gevaar kan brengen, blijkt uit het nieuwe besluit.

https://www.at5.nl/artike(...)-verhoging-amsterdam

Wij zijn van mening :r
Je bent gewoon hopeloos incompetent en doet alles om dat te verbergen
Dat is niet mijn mening maar gewoon een feit :7
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:44:08 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216971501
Halsema vond avondklok tijdens corona onverantwoord: "Getwijfeld of ik 'm moest uitvoeren" :|W

Burgemeester Halsema heeft getwijfeld of ze de avondklok die gold tijdens corona wel moest handhaven. Dat zegt ze in een terugblik van AT5 op de coronacrisis in de stad. "Ik vond dat een disproportionele maatregel, onverantwoord."

Vijf jaar geleden maakte Halsema tijdens een persconferentie de eerste coronabesmetting in Amsterdam bekend. Er volgde twee jaar van ongekende maatregelen: een samenscholingsverbod, anderhalve meter afstand houden, gedwongen sluiting van winkels en scholen, en zelfs een avondklok.

Menno de Jong was destijds viroloog bij het Amsterdam UMC, en regelmatig te gast bij AT5 voor de Corona Q&A. Als lid van het Outbreak Management Team (OMT) had hij een belangrijke adviesrol voor het kabinet. Naarmate de crisis langer duurde, nam de onvrede in de maatschappij toe, en ook de bedreigingen aan leden van het OMT.

Ook De Jong kreeg daarmee te maken en is daar altijd nog emotioneel door geraakt. "Ik ben ook gewoon Nederlander die last heeft gehad van de maatregelen die voortkomen uit mijn eigen advies. Uit een integer advies voor de samenleving. En als je dan niet de straat op durft op een zondag omdat er een demonstratie gaande is en je na die demonstratie je deur opendoet en je vindt daar een bos geknakte tulpen, wat in die tijd een soort symbool was van een aantal groeperingen die zeiden 'landverrader'... Dat vond ik heel aangrijpend."

Burgemeester Halsema kreeg gedurende de crisis steeds meer moeite met de maatregelen vanuit Den Haag. Vooral de avondklok zat haar dwars en ze heeft zelfs getwijfeld of ze die wel moest handhaven. "Ik vond dat een disproportionele maatregel. Die met name jongeren en alleenstaanden raakte. Ik vond hem onverantwoord. En ik heb dat binnenskamers ook behoorlijk luid duidelijk gemaakt."

quote:
Toch besloot ze zich niet openlijk van de maatregel af te keren. "Het is nogal wat als je als lokaal bestuurder het nationaal gezag terzijde schuift. Je geeft ook het verkeerde voorbeeld. Omdat je tegelijkertijd wil dat de mensen de wet volgen. Daar kwam nog bij dat de legitimatie van de maatregelen eigenlijk al zo ter discussie stond dat ik het ook echt niet verantwoord vond het nationaal gezag vanuit het lokaal gezag te ondermijnen."
:|W

Ook moest Halsema meerdere keren ingrijpen bij protesten op het Museumplein omdat demonstranten zich niet aan de anderhalvemeterregel hielden. Michel Reijinga organiseerde deze demonstraties onder het mom van 'koffiedrinken'. Hij negeerde daarmee het demonstratieverbod. Toch heeft hij geen spijt van de acties. "Er zijn aan de politiekant en aan de zorgverleningskant zat mensen die wel onze mening deelden. Die ook besloten hebben: we staan aan jullie kant."

quote:
"Dat heb ik echt heel ingewikkeld gevonden", aldus Halsema over het soms met politiegeweld opbreken van die demonstraties. "We gebruikten de waterwerper, daar zetten we geen harde straal op, maar we sproeiden, in de hoop dat mensen dan weg zouden gaan."
:|W

Menno de Jong is momenteel directeur van het Centrum Infectiebestrijding van het RIVM en daarmee, als opvolger van Jaap van Dissel, verantwoordelijk voor de virusbestrijding. "Op dit moment zijn we niet voorbereid op een nieuwe pandemie", moet de RIVM-baas toegeven. "Daar moet aan gewerkt worden, daar is financiering voor nodig." Hij doelt daarmee op de bezuinigingen van zorgminister Agema. En als er geen extra geld bijkomt, blijft Nederland onvoorbereid volgens De Jong. "Absoluut."

https://www.at5.nl/artike(...)erantwoord-amsterdam

Weer een bewijs van arrogantie en incompetentie :(
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:45:06 #116
3542 Gia
User under construction
pi_216971509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:37 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Ze is genomineerd! Heeft nog geen prijs. Dijsselbloem van Eindhoven is ook genomineerd, maar die krijgt geen topic.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:48:36 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216971534
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:45 schreef Gia het volgende:
.....Dijsselbloem van Eindhoven is ook genomineerd, maar die krijgt geen topic.
Dijsselbloem is ook zo een wanproduct :r
Alleen al voor sns debacle moet hij jaren de gevangenis in

https://nos.nl/artikel/536855-dijsselbloem-in-beroep-in-sns-zaak

Stink rat 1e klas :r
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:56:54 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216971631
Ondanks waarschuwingen van de ambtenaren verhoogde Amsterdam de ozb steeds verder

Tegen het advies van haar eigen ambtenaren in besloot het Amsterdamse college vorig jaar de ozb steeds verder te verhogen. Uiteindelijk werd het bedrag pas vlak voor de presentatie van de begroting vastgesteld op 85 miljoen euro.

Dat blijkt uit documenten die zijn vrijgegeven nadat stadszender AT5 een beroep deed op de Woo, de wettelijke regeling waarmee openbaarmaking van overheidsstukken afgedwongen kan worden.

quote:
De ozb-verhoging was al langer gepland om financile gaten in de jeugdzorg en de zogenoemde ‘ravijnproblematiek’ te dichten
.

De gemeente krijgt dit jaar minder geld van het rijk en moest daardoor zelf geld bijleggen. In de maanden voor de begrotingspresentatie zag wethouder Hester van Buren (Financin) dat de korting door het rijks steeds verder werd verhoogd.

Uiteindelijk werd pas tijdens de retraite, een besloten vergadering van het college waarin grote financile beslissingen worden genomen, besloten de opbrengsten uit de ozb met nog eens 8,5 miljoen euro te verhogen om andere tegenvallers op te vangen. Dit gebeurde tegen het advies van ambtenaren in, zo blijkt uit de Woo-documenten.

Ambtenaren waarschuwden dat een plotselinge verhoging kon leiden tot een golf aan bezwaren en het draagvlak zou ondermijnen. Wethouder Hester van Buren (PvdA) wijst bij AT5 op meerdere financile tegenvallers. Zo dreigde de afvalstoffenheffing met 20 miljoen euro te stijgen en waren er lagere inkomsten uit gemeentelijke heffingen. “Dan kan je kiezen: ga je minder in jeugdzorg doen?
quote:
We hebben als college gezegd dat aan de ozb-knop gedraaid kon worden.”
Met de vrijgegeven stukken is na maanden van politieke discussie te reconstrueren hoe het college de verhoging in fases doorvoerde. Uit de stukken blijkt nogmaals dat er met woningcorporaties geen contact was over de verhoging. Zij hadden wel al gerekend op een stijging van 60 miljoen euro, maar niet op de uiteindelijke 85 miljoen euro.

Een woordvoerder verduidelijkt dat het college in aanloop naar een begroting niet alle partijen vooraf informeert, omdat de gemeenteraad als eerste op de hoogte moet worden gebracht. De corporaties wisten bovendien dat de ozb zou stijgen, mede doordat dit in het coalitieakkoord stond.

Woo-documenten alsnog openbaar
Aanvankelijk weigerde de gemeente bijna alle stukken vrij te geven na het Woo-verzoek. Pas na bezwaar en politieke druk werden de documenten alsnog gepubliceerd. Burgemeester Halsema erkende dat de Woo-procedure ‘niet correct’ was uitgevoerd en dat het college voortaan transparanter zou omgaan met dergelijke documenten.

Wethouder Hester van Buren zei in AT5’s Park Politiek dat de gemeente haar aanpak rond retraitestukken heeft aangepast. “We hebben het ook herzien en wederom naar gekeken en gezegd dat jullie gelijk hebben. Voortaan mogen retraitestukken geopenbaard worden als er verzoeken voor zijn.”

Dit betekent niet dat alle documenten automatisch openbaar worden. Burgemeester Halsema benadrukte in de raad dat per document en per passage een afweging zal worden gemaakt.

https://www.parool.nl/ams(...)eeds-verder~bc4adf5b

Om te :r
  zaterdag 8 maart 2025 @ 15:09:45 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216973498
College besloot vorig jaar op laatste moment ozb nog harder te laten stijgen vanwege tegenvallers

Maandenlang ging het college uit van een lagere stijging van de onroerendzaakbelasting, maar twee weken voor het presenteren van de begroting werd op de zogeheten retraite besloten dat er meer geld moest worden opgehaald om tegenvallers op te vangen. Ambtenaren waren kritisch dat halsoverkop eigenaren van woningen en bedrijfspanden met nog eens met negen miljoen euro extra werden belast. Dat blijkt uit stukken die de gemeente heeft vrijgegeven na een Woo-verzoek van AT5.

Dat de ozb in 2025 zou stijgen was al na de retraite voor de Voorjaarsnota 2023 door het college besloten. In dat jaar (2023) steeg deze gemeentelijke belasting ook al in de stad met zo'n 25 procent. Het landelijke gemiddelde van de stijging lag twee jaar geleden op 5,8 procent.

Het college besloot hiertoe omdat de ozb-belasting in de stad 'tot het niveau van de eigen verdiencapaciteit conform het verdeelmodel van het gemeentefonds' moest stijgen. Wethouder Hester van Buren (PvdA) legde dat meermaals in de debatten en interviews uit: de ozb in Amsterdam was vergeleken met het landelijke gemiddelde te laag en dus had de gemeente ruimte om hier meer op te verdienen.

Corporaties

Na het besluit van het college zijn ambtenaren aan het werk gegaan en zijn scenario's op tafel gelegd. Nadat de ozb-stijging van 27 procent werd gepresenteerd bij de begroting lieten de woningbouwcorporaties weten overvallen te zijn door het besluit. Uit de openbaar gemaakte stukken blijkt dat Van Buren inderdaad op geen enkele wijze over de corporaties heeft gesproken in relatie tot de verhoging.

Dit artikel is geschreven na een verzoek van AT5 aan de gemeente om de documenten via de Wet open overheid (Woo) te openbaren. Het stadsbestuur wilde dat eerst niet doen, maar na bezwaar van AT5 zijn de documenten toch met ons gedeeld. Een artikel over de hele Woo-procedure is hier te lezen.

Zo schrijft op 23 mei van vorig jaar een ambtenaar. "We hebben hier gisteren in de Staf Belastingen over gesproken met wethouder Van Buren. Zij gaf aan dat het college graag een aantal scenario's uitgewerkt ziet (o.a. op het vlak van de verdeling over woningen/niet-woningen en de effecten daarvan)."

In verschillende documenten waarschuwen ambtenaren voor de gevolgen van de historische ozb-stijging. "Grote schokken/verschuivingen in de lasten kunnen het draagvlak onder de heffing aantasten en tot grote volumes aan bezwaar en beroep leiden en daarmee aanvullende uitvoeringslasten voor Belastingen", staat in n stuk.

Een eerste waarschuwing werd gedaan toen er nog uit werd gegaan van een lagere ozb-stijging, want tijdens de retraite voor de begroting in het Herberg Het Mandelahuisje moest er plots nog meer bijgeplust worden.

"Er is bij de retraite dus nog een extra verhoging van 8,6 miljoen bijgekomen?"

In de zomer werd door de ambtenaren namelijk er nog van uitgegaan dat er een verhoogde opbrengst van 60 miljoen euro op de ozb moet worden gerealiseerd. Op verzoek van de wethouder worden scenario's uitgewerkt om bijvoorbeeld het zakelijk vastgoed in de stad te ontzien. Daarvoor wordt uiteindelijk niet gekozen: de stijging is voor iedereen die een ozb-aanslag krijgt uiteindelijk hetzelfde.

Tegenvallers

Gedurende de maanden die verstrekken stijgt het bedrag verder. Op 2 september mailt een ambtenaar namelijk: "De te realiseren meeropbrengsten voor 2025 bedragen in dat scenario 76,4 miljoen (ten minste, dat is het bedrag dat voorligt bij de begrotingsonderhandelingen)."

Twee dagen later, op 4 september, wordt er wederom gemaild. "In de retraite is besloten om de ozb verder te verhogen naar 85 miljoen." Een dag later reageert een ambtenaar daarop: "Er is bij de retraite dus nog een extra verhoging van 8,6 miljoen bijgekomen?"

Met een deel van de 85 miljoen euro aan extra ozb-inkomsten zorgt het college er dit en volgend jaar voor dat de afvalstoffenheffing niet stijgt.

Van Buren zegt in AT5's Park Politiek dat daar n van de oorzaken ligt van het op een later moment nog verder laten stijgen van de ozb. "In die tijd zag het er naar uit dat de afvalstoffenheffing met twintig miljoen zou stijgen en dat bedrag zouden we dus vanuit de ozb moeten gebruiken. Gedurende het jaar bleek tijdens de ontwikkelingen dat we meer geld nodig hadden om ervoor te zorgen dat de afvalstoffenheffing in de komende twee jaar niet zou stijgen."

Volgens de wethouder waren er meer tegenvallers. "Dan maak je een overweging als college: gaan we schrappen? Er was een tegenvaller bij jeugd en veiligheid en bij de opbrengsten van de vermakelijkhedenretributie (de belasting die moet worden betaald voor het aanbieden van vermaak in de openbare ruimte, red.). Dan kan je kiezen: ga je minder in jeugdzorg doen? We hebben als college gezegd dat de ozb-knop gedraaid kon worden."

Bezwaren

Bij het ambtelijke team valt het collegebesluit niet goed. Er zijn namelijk zorgen over een toenemend aantal bezwaren op de belastingaanslag. "Het is wat het is (besluit is genomen en niet onze verantwoordelijkheid)", schrijft een ambtenaar in een mail.

Van Buren reageert daarop in Park Politiek: "Het is sowieso onze verantwoordelijk. Het is wat het is. Zo werkt een begroting."

Wederom herhaalt de ambtenaar in dezelfde mail de zorgen over een 'piek van bezwaren'. "Als we uitgaan van de signalen over de marktontwikkeling, tekent zich voor onze uitvoeringsorganisatie wel een scenario af waarin eigenaren van woningen en ondernemers geconfronteerd worden met fors hogere waardes en fors hogere aanslagen (+ 27,6 procent). We hebben in eerdere jaren gezien dat deze combinatie voor een enorme piek van de bezwaren kan zorgen. Daar zullen we op moeten gaan anticiperen."

Van Buren zegt daar over: "Men kan geen bezwaar indienen tegen de ozb-aanslagen, wel tegen de woz-waarde. Ik weet niet of er extra bezwaren komen. Het zou kunnen, we moeten het zien. De aanslagen zijn net verstuurd en ze kunnen nog zes weken in bezwaar gaan."

In de begroting wordt uiteindelijk per 2025 85 miljoen euro extra verdiend door de stad op de ozb. Daarvan wordt 11,7 miljoen gebruikt als compensatie voor de lagere uitkering uit het gemeentefonds omdat er een indexactie plaatsvond op de verdiencapaciteit van Amsterdam. 14,3 miljoen van de 85 miljoen gebruikt het college om de afvalstoffenheffing gelijk te houden en 59 miljoen om het zogeheten ravijn (een bezuiniging van het rijk op het gemeentefonds) te dekken.

https://www.at5.nl/artike(...)er-stijgen-amsterdam

Dit is toch echt staaltje hogere bestuurskunde :') :|W
  zaterdag 8 maart 2025 @ 15:59:32 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216973971
twitter
  zondag 9 maart 2025 @ 12:35:36 #121
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216984947
twitter
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:25:10 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217053751
twitter
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:27:10 #123
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217053794
twitter
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:37:15 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217053922

Bestuurders die elkaar nomineren voor van alles
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:38:56 #125
396550 Richestorags
pi_217053941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]

Bestuurders die elkaar nomineren voor van alles
:') op de benen zelfs
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:55:35 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217054121
twitter

Zij draagt maar een button :+
En dat was me een succes *O* _O- _O-
  zaterdag 15 maart 2025 @ 11:05:41 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217057888
twitter
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:24:04 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217104370
Miljonair Wim Beelen schrijft paginagrote brief aan burgemeester Femke Halsema

Ondernemer Wim Beelen uit in een open brief aan de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zijn grieven.
Nadat het contact abrupt verbroken is tussen de twee, kiest ondernemer Wim Beelen ervoor om vandaag in een paginagrote advertentie een open brief te sturen naar de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema.

’Je framet mij als een vervelende man.’
De brief komt in de nasleep van een vonnis afgelopen week over het ADM-terrein. Een stukje haven dat Beelen in 2021 voor 86 miljoen euro kocht. Sindsdien ligt hij in de clinch met de gemeente. Hoewel beide partijen tevreden waren met het vonnis, verwacht de ondernemer in een volgende rechtszaak zo’n miljard te krijgen van de hoofdstad.

Na het vonnis liet het Amsterdamse stadsbestuur weten dat zij het persoonlijke contact met Beelen stoppen. Volgens het college deed hij ’ongefundeerde beschuldigingen’ richting bestuurders en medewerkers: ’Onacceptabel.’ Gesprekken tussen Beelen en Halsema zouden als ’onaangenaam’ zijn ervaren.

Lange open brief van Beelen aan Femke Halsema

Beelen liet daarop weten dat hij juist het contact met Halsema en de wethouders verbrak. Maar vandaag kan heel Nederland een lange, open brief lezen van Beelen aan de burgemeester. „Femke, jij beweert dat je het contact met mij verbreekt omdat je je ergert aan mijn manier van doen”, schrijft hij onder meer. „Je framet mij als een vervelende man met wie je niet normaal kunt communiceren.”

De brief is een uitgebreide uiteenzetting van het contact dat er de afgelopen tijd bestond. Hij merkt fijntjes op dat ze hem nog wel polste om sponsor te worden van jubileumjaar Amsterdam 750. Volgens hem is er sprake van een ’ziek spel’. „ik vind het jammer dat ons contact stopt. Het doet me pijn dat je niet de moeite neemt om je open te stellen”, schrijft hij verder.

„Deze advertentie illustreert maar weer eens waarom direct contact niet mogelijk is”, reageert een woordvoerder namens burgemeester Halsema. „De gemeente blijft uiteraard wel voor de heer Beelen bereikbaar op dezelfde wijze als voor iedere andere ondernemer of burger.”

’Amsterdammers bestolen door gemeentebestuur’

Beelen heeft overigens opvallende plannen met de miljard euro die hij nog verwacht. „Met wat overblijft na onze kosten gaan we burgers die het nodig hebben terugbetalen”, zegt hij. „Ik wil geen euro hebben van Amsterdammers, die worden al bestolen door het gemeentebestuur.”

De ondernemer noemt de jarenlange lastenverzwaringen voor Amsterdammers ’shocking’. Ondertussen loopt de schuld van de gemeente met miljarden op en komen er alleen maar ambtenaren bij. „Er zitten daar zoveel koekenbakkers, die maken gewoon het leven in Amsterdam onmogelijk. Niemand durft het te zeggen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)s-een-vervelende-man

Zal wel vol complimenten |:) _O- _O- staan die brief
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:26:04 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217104402
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2025 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Miljonair Wim Beelen schrijft paginagrote brief aan burgemeester Femke Halsema

Ondernemer Wim Beelen uit in een open brief aan de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zijn grieven.
Nadat het contact abrupt verbroken is tussen de twee, kiest ondernemer Wim Beelen ervoor om vandaag in een paginagrote advertentie een open brief te sturen naar de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema.

’Je framet mij als een vervelende man.’
De brief komt in de nasleep van een vonnis afgelopen week over het ADM-terrein. Een stukje haven dat Beelen in 2021 voor 86 miljoen euro kocht. Sindsdien ligt hij in de clinch met de gemeente. Hoewel beide partijen tevreden waren met het vonnis, verwacht de ondernemer in een volgende rechtszaak zo’n miljard te krijgen van de hoofdstad.

Na het vonnis liet het Amsterdamse stadsbestuur weten dat zij het persoonlijke contact met Beelen stoppen. Volgens het college deed hij ’ongefundeerde beschuldigingen’ richting bestuurders en medewerkers: ’Onacceptabel.’ Gesprekken tussen Beelen en Halsema zouden als ’onaangenaam’ zijn ervaren.

Lange open brief van Beelen aan Femke Halsema

Beelen liet daarop weten dat hij juist het contact met Halsema en de wethouders verbrak. Maar vandaag kan heel Nederland een lange, open brief lezen van Beelen aan de burgemeester. „Femke, jij beweert dat je het contact met mij verbreekt omdat je je ergert aan mijn manier van doen”, schrijft hij onder meer. „Je framet mij als een vervelende man met wie je niet normaal kunt communiceren.”

De brief is een uitgebreide uiteenzetting van het contact dat er de afgelopen tijd bestond. Hij merkt fijntjes op dat ze hem nog wel polste om sponsor te worden van jubileumjaar Amsterdam 750. Volgens hem is er sprake van een ’ziek spel’. „ik vind het jammer dat ons contact stopt. Het doet me pijn dat je niet de moeite neemt om je open te stellen”, schrijft hij verder.

„Deze advertentie illustreert maar weer eens waarom direct contact niet mogelijk is”, reageert een woordvoerder namens burgemeester Halsema. „De gemeente blijft uiteraard wel voor de heer Beelen bereikbaar op dezelfde wijze als voor iedere andere ondernemer of burger.”

’Amsterdammers bestolen door gemeentebestuur’

Beelen heeft overigens opvallende plannen met de miljard euro die hij nog verwacht. „Met wat overblijft na onze kosten gaan we burgers die het nodig hebben terugbetalen”, zegt hij. „Ik wil geen euro hebben van Amsterdammers, die worden al bestolen door het gemeentebestuur.”

De ondernemer noemt de jarenlange lastenverzwaringen voor Amsterdammers ’shocking’. Ondertussen loopt de schuld van de gemeente met miljarden op en komen er alleen maar ambtenaren bij. „Er zitten daar zoveel koekenbakkers, die maken gewoon het leven in Amsterdam onmogelijk. Niemand durft het te zeggen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)s-een-vervelende-man

Zal wel vol complimenten |:) _O- _O- staan die brief
Wim Beelen.
Ik ken hem niet maar hij is nu al mijn vriend.
_O_
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:27:03 #131
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:34:47 #132
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217104560
amsterdam is gwn sowieso de klote, maakt niet zoveel uit wie het bestuurt. deze halsema hatefest is mij een beetje te over de top
ik woon er. niet lang meer hopelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')