Miljonair Wim Beelen schrijft paginagrote brief aan burgemeester Femke Halsema
Ondernemer Wim Beelen uit in een open brief aan de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zijn grieven.
Nadat het contact abrupt verbroken is tussen de twee, kiest ondernemer Wim Beelen ervoor om vandaag in een paginagrote advertentie een open brief te sturen naar de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema.
’Je framet mij als een vervelende man.’
De brief komt in de nasleep van een vonnis afgelopen week over het ADM-terrein. Een stukje haven dat Beelen in 2021 voor 86 miljoen euro kocht. Sindsdien ligt hij in de clinch met de gemeente. Hoewel beide partijen tevreden waren met het vonnis, verwacht de ondernemer in een volgende rechtszaak zo’n miljard te krijgen van de hoofdstad.
Na het vonnis liet het Amsterdamse stadsbestuur weten dat zij het persoonlijke contact met Beelen stoppen. Volgens het college deed hij ’ongefundeerde beschuldigingen’ richting bestuurders en medewerkers: ’Onacceptabel.’ Gesprekken tussen Beelen en Halsema zouden als ’onaangenaam’ zijn ervaren.
Lange open brief van Beelen aan Femke Halsema
Beelen liet daarop weten dat hij juist het contact met Halsema en de wethouders verbrak. Maar vandaag kan heel Nederland een lange, open brief lezen van Beelen aan de burgemeester. „Femke, jij beweert dat je het contact met mij verbreekt omdat je je ergert aan mijn manier van doen”, schrijft hij onder meer. „Je framet mij als een vervelende man met wie je niet normaal kunt communiceren.”
De brief is een uitgebreide uiteenzetting van het contact dat er de afgelopen tijd bestond. Hij merkt fijntjes op dat ze hem nog wel polste om sponsor te worden van jubileumjaar Amsterdam 750. Volgens hem is er sprake van een ’ziek spel’. „ik vind het jammer dat ons contact stopt. Het doet me pijn dat je niet de moeite neemt om je open te stellen”, schrijft hij verder.
„Deze advertentie illustreert maar weer eens waarom direct contact niet mogelijk is”, reageert een woordvoerder namens burgemeester Halsema. „De gemeente blijft uiteraard wel voor de heer Beelen bereikbaar op dezelfde wijze als voor iedere andere ondernemer of burger.”
’Amsterdammers bestolen door gemeentebestuur’
Beelen heeft overigens opvallende plannen met de miljard euro die hij nog verwacht. „Met wat overblijft na onze kosten gaan we burgers die het nodig hebben terugbetalen”, zegt hij. „Ik wil geen euro hebben van Amsterdammers, die worden al bestolen door het gemeentebestuur.”
De ondernemer noemt de jarenlange lastenverzwaringen voor Amsterdammers ’shocking’. Ondertussen loopt de schuld van de gemeente met miljarden op en komen er alleen maar ambtenaren bij. „Er zitten daar zoveel koekenbakkers, die maken gewoon het leven in Amsterdam onmogelijk. Niemand durft het te zeggen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)s-een-vervelende-manZal wel vol complimenten

staan die brief