abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218063270
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Staatssecretaris Paul loopt toch niet mee met verboden Pride in Boedapest: 'Situatie helaas te onduidelijk voor mij

Demissionair staatssecretaris Marille Paul (VVD) loopt toch niet mee met de verboden Pride in Boedapest. "Ik vind het jammer."

De Tweede Kamer drong aan op een Nederlandse afvaardiging naar de Pride in Hongarije. Daar zijn dit soort marsen voor lhbti-rechten verboden door de regering. "Ik ben in Boedapest namens het kabinet om Hongarije aan te spreken, omdat ze afspraken die we in Europa gemaakt hebben over mensenrechten niet nakomt. En natuurlijk om deelnemers aan de Pride een hart onder de riem steken", laat Paul weten aan RTL Nieuws.

De pridemars vandaag is door de politie verboden, maar gaat toch door, met steun van burgemeester Karcsony van Boedapest. Volgens Paul is het een schande dat de optocht verboden is.

Vanochtend zei ze dat ze had willen meelopen in de mars. "Maar de situatie rond de mars is helaas te onduidelijk voor mij als vertegenwoordiger van het Nederlandse kabinet. Ik had al eerder aangegeven dat ik mijn afweging zou maken op basis van de situatie rond de mars. Ik vind het jammer, maar kijk terug op een waardevol bezoek."

Ze voerde gesprekken met de organisaties achter de Pride, met mensenrechtenorganisaties, met de burgemeester Gergely Karcsony, en met eurocommissaris Hadja Lahbib (Gelijkheid). "Ook gaf ik een speech op het stadhuis. Zo heb ik namens het kabinet een heel duidelijk signaal afgegeven: dat Hongarije zich heeft te houden aan harde Europese afspraken over waarden. Dat je in heel Europa mag zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iet-mee-met-de-pride

Wel lekker uitje gehad op kosten van de gemeenschap :r
In Qatar tijdens het WK zouden de bewindslieden ook wel even een statement maken...
Mocht niet, maar toch gaan met een piepklein speldje..
:')
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:41:55 #277
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218063786

:') :') :') :') :')
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:58:48 #278
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218063886
twitter
pi_218063906
quote:
Is dat de hele opkomst? Die zeven mensen?
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:03:09 #280
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218063919
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:01 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Is dat de hele opkomst? Die zeven mensen?
Die foto? Da´s gewoon Amsterdam.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218063977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:03 schreef thedeedster het volgende:
Die foto? Da´s gewoon Amsterdam.
My bad, ik dacht even dat ik in dat andere Halsema topic zat.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:02:00 #282
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218067050
Stopte Groot Wassink homohaat-rapport in doofpot? Onvrede houdt aan

Rutger Groot Wassink moet zich woensdag 26 januari opnieuw verantwoorden voor het vermeend achterhouden van een rapport over lhbti-geweld in Amsterdam, waaraan vooral Marokkaans-Nederlandse jongeren zich schuldig zouden maken. De GroenLinks-wethouder hangt een motie van wantrouwen boven het hoofd.

1.Waarover gaat het debat?

Woensdag 26 januari wordt er in de Amsterdamse gemeenteraad opnieuw vergaderd over het onderzoek naar homodiscriminatie in de stad. De verantwoordelijk GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink (Sociale Zaken, Diversiteit en Democratisering) ligt onder vuur. Oppositiepartijen beschuldigen de wethouder ervan de uitkomsten onder de pet te hebben gehouden.

Groot Wassink stuurde het rapport tijdens het zomerreces naar de gemeenteraad, terwijl het in februari al klaar was. Uit door De Telegraaf geopenbaarde WhatsApp-berichten blijkt dat Groot Wassink vragen van de pers afhield. ‘Zeg maar dat ik op vakantie ben en slecht bereikbaar,’ liet hij een van zijn ambtenaren weten. Wil van Soest van oppositiepartij Partij van de Ouderen kondigde een motie van wantrouwen aan tegen Groot Wassink. Daarover zal woensdag worden gestemd.

2. Wat stond er in het rapport?

In het 66 pagina’s tellende rapport – in opdracht van de Gemeente Amsterdam – vertellen vijftien slachtoffers van lhbti-geweld over hun ervaringen. De vijftien respondenten wijzen vaak jonge mannen met een Marokkaanse achtergrond aan als dader. Het rapport spreekt over ‘tienerjongens met een niet-Nederlandse achtergrond die in groepsverband discriminatoire acties uitvoeren’. Volgens de onderzoekers wordt het overgrote deel van de ‘lhbtiq+-gemeenschap’ dagelijks geconfronteerd met diverse gradaties van discriminatie.

‘Uit dit rapport komt glashelder naar voren waar GroenLinks en de andere collegepartijen al decennia hardnekkig van wegkijken: homohaat komt veel voor onder Marokkaanse jongens,’ reageerde JA21-raadslid Annabel Nanninga in juli. ‘Kennelijk is zelfs in Amsterdam die olifant in de kamer inmiddels te groot om nog onder multicultureel gewauwel te kunnen bedekken.’

3. Wat is de kritiek op Groot Wassink?

De wethouder zou het rapport hebben achtergehouden, luidt de kritiek. Het rapport heeft 1 februari 2021 als datum, maar werd pas tijdens het zomerreces naar de Amsterdamse gemeenteraad gestuurd. De vermoedens over het onder de pet houden, worden ondersteund door berichtgeving van De Telegraaf, eind december vorig jaar. Groot Wassink wilde niet ingaan op persvragen over het rapport. ‘Afhouden lijkt me goed,’ appte hij naar de ambtenaar.

Zelf ontkent Groot Wassink de beschuldigingen van ‘wegmoffelen’. Volgens de wethouder zouden nog niet alle onderzoeken in februari zijn afgerond. Ook verklaart hij het rapport pas op 7 juni te hebben gezien. De conclusie van het rapport vond hij niet verrassend. ‘Bespottelijk’ noemt Groot Wassink de suggestie dat hij zou ontkennen dat homohaat veel voorkomt onder jongeren met een migratieachtergrond.

‘Iedereen in Amsterdam weet dat toch?’ zei hij vorige week in gesprek met website De Kanttekening. ‘Bij religieuze jongeren vooral, laten we nou wel wezen. Dat is geen geheim. Niet bij elke stroming van de islam is er tolerantie voor de lhbtiq+-gemeenschap. Zeker niet.’

https://www.ewmagazine.nl(...)de-houdt-aan-867082/

Dit wetende en dan gaat Halsema op stap om te demonstreren :|W :|W
pi_218067102
Heb jij nou zelf eigenlijk nooit zoiets van “jezus wat heb ik toch een ongelooflijk sneu leven” als je dagenlang druk bent met iemand als Halsema @ikweethetookniet ?
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:10:33 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218067117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:08 schreef Raw85 het volgende:
Heb jij nou zelf eigenlijk nooit zoiets van “jezus wat heb ik toch een ongelooflijk sneu leven” als je dagenlang druk bent met iemand als Halsema @:ikweethetookniet ?
Dagenlang? Kijk dit topic eens door ;) Lijkt wel een obsessie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:14:55 #285
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218067164
quote:
Heb jij nou zelf eigenlijk nooit zoiets van “jezus wat heb ik toch een ongelooflijk sneu leven” als je dagenlang druk bent met iemand als Halsema @:ikweethetookniet ?
Het is toch mooi dat er mensen zijn die haar wanbeleid en falen aan blijven halen?
Zouden er meer moeten doen. Die vrouw is totaal ongeschikt. Maar blijkbaar mag dat allemaal.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:18:57 #286
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218067233
https://www.youtube.com/live/R-7trEkkB9M?si=yh1OprW_vkdL4lRD

Slappe hap daar, nog geen waterkanon of ME. -O-
  zaterdag 28 juni 2025 @ 18:32:26 #287
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218067334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Volgens mij denken de meeste Amsterdammers daar anders over.
Uhh niet bepaald..

https://www.dagelijksesta(...)dam-haat-haar-beleid

Maar een te groot ego om haar stokje over te dragen, helaas.
pi_218067420
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:32 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Uhh niet bepaald..

https://www.dagelijksesta(...)dam-haat-haar-beleid

Maar een te groot ego om haar stokje over te dragen, helaas.
Dit soort sites aanhalen om iets over Halsema te zeggen :') Het is alsof je op Joop kijkt en dat gebruikt om aan te tonen hoe het volk over Wilders denkt.

Zo’n cijfer geven aan een politicus zegt me ook niets. Daar komt geen enkele bestuurder/politicus echt goed uit.

quote:
Het linkse college onder Halsema is een regelrechte ramp, en de verdeeldheid onder Amsterdammers is schandalig maar niet verrassend. 43 procent van de kiezers vindt dat het de verkeerde kant opgaat met de stad, en maakt zich terecht zorgen over slecht bestuur, migratie, en de verstikkende linkse correctheid die Amsterdam verandert in een speeltuin voor grachtengordelhipsters.
Met andere woorden: 57% vindt dat dus niet.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 19:15:35 #289
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218067595
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 18:47 schreef Raw85 het volgende:
Met andere woorden: 57% vindt dat dus niet.
Zo zwart wit zal het niet zijn.

Maar je kan met de beste wil van de wereld toch niet zeggen dat Halsema deugt als burgemeester?
  zaterdag 28 juni 2025 @ 19:32:31 #290
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218067723
Schiet eens op met dit topic, de TT blijft maar in de lijst hangen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 21:56:12 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218068931
Halsema haalt uit naar critici over meedoen aan pride Boedapest

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft uitgehaald naar critici die zeggen dat zij beter thuis homofobie kan aanpakken, in plaats van in Boedapest mee te lopen met de door de Hongaarse regering verboden pridemars

quote:
. "Ik vind het een absurde en lachwekkende tegenstelling die wordt gecreerd."
PVV-leider Geert Wilders twitterde dat Nederlandse politici niet naar Boedapest moeten gaan als lhbti'ers in Amsterdam "in elkaar worden geslagen als ze hand in hand over straat lopen". Wilders noemde de Hongaarse premier Viktor Orbn eerder een "goede vriend".

Halsema erkent dat lhbti'ers in Amsterdam te maken krijgen "met geweld en intimidatie". "En daar werken we hard aan", zei ze in Boedapest. "Daar vechten we tegen, dag in, dag uit. Maar ook hier in Hongarije geef ik een stevig signaal aan alle haters in Amsterdam, in Boedapest, overal."

https://www.nd.nl/varia/v(...)-aan-pride-boedapest

Dat mens is knettergek :R
  zondag 29 juni 2025 @ 01:26:22 #292
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218069870
Haar bubbel is echt mega
  zondag 29 juni 2025 @ 01:32:05 #293
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218069875
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 21:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Halsema haalt uit naar critici over meedoen aan pride Boedapest

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft uitgehaald naar critici die zeggen dat zij beter thuis homofobie kan aanpakken, in plaats van in Boedapest mee te lopen met de door de Hongaarse regering verboden pridemars
[..]
PVV-leider Geert Wilders twitterde dat Nederlandse politici niet naar Boedapest moeten gaan als lhbti'ers in Amsterdam "in elkaar worden geslagen als ze hand in hand over straat lopen". Wilders noemde de Hongaarse premier Viktor Orbn eerder een "goede vriend".

Halsema erkent dat lhbti'ers in Amsterdam te maken krijgen "met geweld en intimidatie". "En daar werken we hard aan", zei ze in Boedapest. "Daar vechten we tegen, dag in, dag uit. Maar ook hier in Hongarije geef ik een stevig signaal aan alle haters in Amsterdam, in Boedapest, overal."

https://www.nd.nl/varia/v(...)-aan-pride-boedapest

Dat mens is knettergek :R
Een stevig signaal :')

Jammer dat ze geen stevig signaal van Orban heeft ontvangen. Dat is het enige wat die arrogante regent nog terug in de nederigheid kan brengen.
  zondag 29 juni 2025 @ 11:02:01 #294
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218071590
twitter
pi_218071653
Homorechten zijn voor veel rechtse mannetjes alleen belangrijk als stok om moslims mee te slaan. De idiote reacties op Halsema bewijzen dat maar weer eens.
  zondag 29 juni 2025 @ 11:17:27 #296
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218071698
quote:
Sowieso wel triest wanneer je een obsessie hebt met mensen en/of landen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218072004
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Homorechten zijn voor veel rechtse mannetjes alleen belangrijk als stok om moslims mee te slaan. De idiote reacties op Halsema bewijzen dat maar weer eens.
Homo's vinden het veel irritanter dat links een soort zieligheidsladder hanteert waarop homo's lager staan dan degenen die het vaakst geweld tegen homo's gebruiken en volgens links de meeste steun verdienen puur op afkomst.
  zondag 29 juni 2025 @ 12:15:20 #298
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218072048
quote:
Dit idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218072089
quote:
En voor linkse mannetjes een stukje symboolpolitiek om te laten zien dat je deugt. Vandaar dat "opkomen voor homorechten" in linkse kringen vooral betekent: een regenboogvlag ophangen, een regenboogzebrapad, meelopen in een deugparade en vervolgens wegkijken van de daders en onwelgevallige rapporten onderin een la verstoppen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 29 juni 2025 @ 12:25:40 #300
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218072135
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En voor linkse mannetjes een stukje symboolpolitiek om te laten zien dat je deugt. Vandaar dat "opkomen voor homorechten" in linkse kringen vooral betekent: een regenboogvlag ophangen, een regenboogzebrapad, meelopen in een deugparade en vervolgens wegkijken van de daders en onwelgevallige rapporten onderin een la verstoppen.
Spijker. Kop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')