In Qatar tijdens het WK zouden de bewindslieden ook wel even een statement maken...quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Staatssecretaris Paul loopt toch niet mee met verboden Pride in Boedapest: 'Situatie helaas te onduidelijk voor mij
Demissionair staatssecretaris Marille Paul (VVD) loopt toch niet mee met de verboden Pride in Boedapest. "Ik vind het jammer."
De Tweede Kamer drong aan op een Nederlandse afvaardiging naar de Pride in Hongarije. Daar zijn dit soort marsen voor lhbti-rechten verboden door de regering. "Ik ben in Boedapest namens het kabinet om Hongarije aan te spreken, omdat ze afspraken die we in Europa gemaakt hebben over mensenrechten niet nakomt. En natuurlijk om deelnemers aan de Pride een hart onder de riem steken", laat Paul weten aan RTL Nieuws.
De pridemars vandaag is door de politie verboden, maar gaat toch door, met steun van burgemeester Karcsony van Boedapest. Volgens Paul is het een schande dat de optocht verboden is.
Vanochtend zei ze dat ze had willen meelopen in de mars. "Maar de situatie rond de mars is helaas te onduidelijk voor mij als vertegenwoordiger van het Nederlandse kabinet. Ik had al eerder aangegeven dat ik mijn afweging zou maken op basis van de situatie rond de mars. Ik vind het jammer, maar kijk terug op een waardevol bezoek."
Ze voerde gesprekken met de organisaties achter de Pride, met mensenrechtenorganisaties, met de burgemeester Gergely Karcsony, en met eurocommissaris Hadja Lahbib (Gelijkheid). "Ook gaf ik een speech op het stadhuis. Zo heb ik namens het kabinet een heel duidelijk signaal afgegeven: dat Hongarije zich heeft te houden aan harde Europese afspraken over waarden. Dat je in heel Europa mag zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iet-mee-met-de-pride
Wel lekker uitje gehad op kosten van de gemeenschap
Die foto? Da´s gewoon Amsterdam.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:01 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Is dat de hele opkomst? Die zeven mensen?
Dagenlang? Kijk dit topic eens doorquote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:08 schreef Raw85 het volgende:
Heb jij nou zelf eigenlijk nooit zoiets van “jezus wat heb ik toch een ongelooflijk sneu leven” als je dagenlang druk bent met iemand als Halsema @:ikweethetookniet ?
Het is toch mooi dat er mensen zijn die haar wanbeleid en falen aan blijven halen?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:08 schreef Raw85 het volgende:
Heb jij nou zelf eigenlijk nooit zoiets van “jezus wat heb ik toch een ongelooflijk sneu leven” als je dagenlang druk bent met iemand als Halsema @:ikweethetookniet ?
Uhh niet bepaald..quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Volgens mij denken de meeste Amsterdammers daar anders over.
Dit soort sites aanhalen om iets over Halsema te zeggenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:32 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Uhh niet bepaald..
https://www.dagelijksesta(...)dam-haat-haar-beleid
Maar een te groot ego om haar stokje over te dragen, helaas.
Met andere woorden: 57% vindt dat dus niet.quote:Het linkse college onder Halsema is een regelrechte ramp, en de verdeeldheid onder Amsterdammers is schandalig maar niet verrassend. 43 procent van de kiezers vindt dat het de verkeerde kant opgaat met de stad, en maakt zich terecht zorgen over slecht bestuur, migratie, en de verstikkende linkse correctheid die Amsterdam verandert in een speeltuin voor grachtengordelhipsters.
Zo zwart wit zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:47 schreef Raw85 het volgende:
Met andere woorden: 57% vindt dat dus niet.
PVV-leider Geert Wilders twitterde dat Nederlandse politici niet naar Boedapest moeten gaan als lhbti'ers in Amsterdam "in elkaar worden geslagen als ze hand in hand over straat lopen". Wilders noemde de Hongaarse premier Viktor Orbn eerder een "goede vriend".quote:. "Ik vind het een absurde en lachwekkende tegenstelling die wordt gecreerd."
Een stevig signaalquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Halsema haalt uit naar critici over meedoen aan pride Boedapest
De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft uitgehaald naar critici die zeggen dat zij beter thuis homofobie kan aanpakken, in plaats van in Boedapest mee te lopen met de door de Hongaarse regering verboden pridemars
[..]
PVV-leider Geert Wilders twitterde dat Nederlandse politici niet naar Boedapest moeten gaan als lhbti'ers in Amsterdam "in elkaar worden geslagen als ze hand in hand over straat lopen". Wilders noemde de Hongaarse premier Viktor Orbn eerder een "goede vriend".
Halsema erkent dat lhbti'ers in Amsterdam te maken krijgen "met geweld en intimidatie". "En daar werken we hard aan", zei ze in Boedapest. "Daar vechten we tegen, dag in, dag uit. Maar ook hier in Hongarije geef ik een stevig signaal aan alle haters in Amsterdam, in Boedapest, overal."
https://www.nd.nl/varia/v(...)-aan-pride-boedapest
Dat mens is knettergek
Sowieso wel triest wanneer je een obsessie hebt met mensen en/of landen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:08 schreef Raw85 het volgende:
Homo's vinden het veel irritanter dat links een soort zieligheidsladder hanteert waarop homo's lager staan dan degenen die het vaakst geweld tegen homo's gebruiken en volgens links de meeste steun verdienen puur op afkomst.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Homorechten zijn voor veel rechtse mannetjes alleen belangrijk als stok om moslims mee te slaan. De idiote reacties op Halsema bewijzen dat maar weer eens.
Dit iddquote:Op zondag 29 juni 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Homorechten zijn voor veel rechtse mannetjes alleen belangrijk als stok om moslims mee te slaan. De idiote reacties op Halsema bewijzen dat maar weer eens.
En voor linkse mannetjes een stukje symboolpolitiek om te laten zien dat je deugt. Vandaar dat "opkomen voor homorechten" in linkse kringen vooral betekent: een regenboogvlag ophangen, een regenboogzebrapad, meelopen in een deugparade en vervolgens wegkijken van de daders en onwelgevallige rapporten onderin een la verstoppen.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Spijker. Kop.quote:Op zondag 29 juni 2025 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En voor linkse mannetjes een stukje symboolpolitiek om te laten zien dat je deugt. Vandaar dat "opkomen voor homorechten" in linkse kringen vooral betekent: een regenboogvlag ophangen, een regenboogzebrapad, meelopen in een deugparade en vervolgens wegkijken van de daders en onwelgevallige rapporten onderin een la verstoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |