abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216557317
De gemeente heeft nog 27.000 facturen liggen die eigenlijk al betaald hadden moeten zijn. Dat liet wethouder Hester van Buren gisteren weten tijdens een vergadering van de Rekeningencomissie in de Stopera.

De achterstand kwam boven water toen de wethouder in de commissie vragen kreeg over de werking van het AFIS, sinds 1 januari het betalingssysteem waar de gemeente mee werkt.

Bronnen meldden eerder deze maand al bij AT5 dat een aantal freelancers in dienst van de gemeente veel te laat of nog helemaal niet was uitbetaald. Door de overstap naar AFIS konden facturen die na 5 december waren binnengekomen, tijdelijk niet worden verwerkt.

'Ramp'
In gesprekken op het intranet van de gemeente, die in handen zijn van AT5, uiten medewerkers hun kritiek op de uitrol van het nieuwe betalingssysteem. "De overstap is een ramp", zegt iemand, die stelt dat het een ongelukkige keuze van de gemeente was om rond de jaarwisseling van systeem te veranderen. "Midden in het griepseizoen. Hogere uitval, terwijl je juist iedereen nodig hebt."

"Het is geen kleine achterstand van zes weken als je als zzp'er op een deel van je inkomen zit te wachten om daarmee je hypotheek of huur te kunnen betalen, bijvoorbeeld", zegt een andere medewerker.

Op de vraag of de leveranciers van de gemeente al op de hoogte zijn gesteld ("Want er zullen geheid vragen komen als er zes weken vertraging of meer in de betalingen zit"), zegt een gemeentemedewerker dat dat nog niet is gebeurd: "Helaas blijkt dat niet van alle leveranciers een e-mailadres bekend is, waardoor we niet alle leveranciers al hebben kunnen informeren."

'90 procent goed'
De wethouder kan nog niet zeggen hoe de problemen precies zijn ontstaan. "Het schijnt een technisch probleem te zijn. Het is natuurlijk zo dat als je een systeem implementeert, dat dit soort dingen kunnen ontstaan."

Volgens Van Buren liggen de betalingsproblemen voornamelijk bij de facturen. "Het grootste deel van de implementatie is goed gegaan. Meer dan 90 procent van de inkoopcontracten zit in AFIS."

Dat de facturen niet betaald kunnen worden, is dus onder meer te merken bij zpp'ers die nu langer op hun inkomen moeten wachten. Van Buren zegt dat dat nu zo'n zes tot acht weken langer kan duren. "Mensen die begin december een factuur hebben ingeleverd moeten misschien nog iets langer wachten."

De wethouder zegt dat bedrijven of personen die hun geld sneller nodig hebben, aanspraak kunnen maken op een spoedprocedure.

Achterstand
Op dit moment heeft de gemeente dus bij zo'n 27.000 facturen een betalingsachterstand. Ter vergelijking: normaal gesproken worden er zo'n 25.000 facturen per maand bij de gemeente betaald. "We hebben onder meer uitzendkrachten aangetrokken om ervoor te zorgen dat de achterstand niet verder oploopt." Het is niet duidelijk hoe groot het totale bedrag van de betalingsachterstand is.

Het is niet voor het eerst dat de gemeente te laat is met het betalen van de rekeningen. In 2017 werd 40 procent van de rekeningen te laat betaald.

https://www.at5.nl/artike(...)erstand-van-facturen

Lekker bezig daar |:(
pi_216557337
Je zal als burger je facturen maar eens niet betalen......
pi_216557339
Achterstand niet-betaalde facturen bij gemeente nog groter dan gedacht, VVD en CDA vragen debat aan

Er blijken meer facturen open te staan bij de gemeente dan wethouder Hester van Buren gisteren liet weten. In plaats van 27.000 staan er in totaal ruim 43.000 onbetaalde facturen in de wacht vanwege de overstap op een nieuw betaalsysteem. Het verschil zit in het feit dat de cijfers van januari 2025 aanvankelijk nog niet waren meegerekend.

https://www.at5.nl/artike(...)cda-vragen-debat-aan

Oh het kan nog erger :|W
pi_216557412
Moet de gemeente weten.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:25:11 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216557490
Vanaf nu betalen ze helemaal nergens meer voor!

Overigens heb je geen systeem nodig om een betaling te verrichten, dat kan gewoon handmatig. Het is geen excuus om facturen niet te betalen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216557767
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:25 schreef MichaelScott het volgende:
Vanaf nu betalen ze helemaal nergens meer voor!

Overigens heb je geen systeem nodig om een betaling te verrichten, dat kan gewoon handmatig. Het is geen excuus om facturen niet te betalen.
Succes met het handmatig betalen van 27.000 facturen die waarschijnlijk naar minstens 5000 verschillende IBAN-nummers moeten.
  woensdag 5 februari 2025 @ 12:02:05 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216557825
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:55 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Succes met het handmatig betalen van 27.000 facturen die waarschijnlijk naar minstens 5000 verschillende IBAN-nummers moeten.
Dat is het probleem van de gemeente, niet van de leveranciers. Dan huren ze maar 100 uitzendkrachten in om als typegeit te functioneren. Als ze direct begonnen waren met een oplossing dan waren het er nu geen 43.000 geweest.

Gewoon 2 maanden niet betalen slaat natuurlijk nergens op.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216557869
quote:
Want waarom zou dit niet tegelijk kunnen?
Protège moi de mes désirs.
pi_216557886
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:02 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat is het probleem van de gemeente, niet van de leveranciers. Dan huren ze maar 100 uitzendkrachten in om als typegeit te functioneren. Als ze direct begonnen waren met een oplossing dan waren het er nu geen 43.000 geweest.

Gewoon 2 maanden niet betalen slaat natuurlijk nergens op.
Ja, alleen voordat je de procedures van de bank doorlopen hebt en al die 100 uitzendkrachten toegang hebben werkt het nieuwe systeem al.

Ben het 100% met je eens dat die gemeente het niet bepaald handig heeft aangepakt en dat het niet het probleem van de leveranciers zou moeten zijn, maar dan maar even handmatig betalen is praktisch gezien ook vrijwel onmogelijk.
pi_216558021
'90 procent goed'.
Met dat argument moet een Amsterdammer eens aankomen als hij een rekening van de gemeente niet of veel te laat betaald.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:38:05 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216594536
Gemeenten ontkomen niet aan bezuinigen: ‘Ozb zou volgend jaar anders met 40 procent omhoog moeten’

Een verhoging van de ozb van 40 procent: dat is zo’n beetje de enige manier waarop gemeenten ook de komende jaren hun dienstverlening op peil kunnen houden, blijkt uit berekeningen van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Volstrekt onrealistisch, zegt de belangenclub er meteen zelf bij, en dus dreigen forse bezuinigingen. En bereiden provincies zich serieus voor op het onder financieel toezicht stellen van gemeenten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)oog-moeten~a2c282b3/

90% goed :|W
Ze staan bijna onder toezicht wegens wanbeleid :X
pi_216594611
90% goed? Ik werk mijn hele leven al in de IT, en dat zou voor elk project totaal onacceptabel zijn.
Als ik ondernemer was zou ik een stap naar de rechter maken en faillissement aanvragen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:01:15 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216687257
2000 zijn er betaald, maar 5000 nieuwe bijgekomen :|W

https://www.at5.nl/artike(...)atiek-is-weerbarstig

Randdebielen daar :(
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:02:53 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216687287
Maar gelukkig gaan ze er volgende week over vergaderen :|W

Dat gaat echt helpen :(

https://www.at5.nl/artike(...)et-betaalde-facturen
pi_216687829
Ik krijg inderdaad nog heel veel geld van die Gemeente.

Kijken of het al overgemaakt is, of moet gaan procederen tegen die ambtenaren.
pi_216688167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'90 procent goed'.
Met dat argument moet een Amsterdammer eens aankomen als hij een rekening van de gemeente niet of veel te laat betaald.
Of in de commerciele sector.
99% otif. Anders capa's en straffen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 16 februari 2025 @ 00:11:21 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216697154
Valt reuze mee dit gaat slechts om 200.000.000 achterstand :o :|W

Ja 200 miljoen dus

https://fd.nl/politiek/15(...)-factureringssysteem

En Halsema viert gewoon feest want beste bestuurder geworden :R
  zondag 16 februari 2025 @ 00:18:08 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216697228
quote:
6s.gif Op zondag 16 februari 2025 00:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Valt reuze mee dit gaat slechts om 200.000.000 achterstand :o :|W

Ja 200 miljoen dus

https://fd.nl/politiek/15(...)-factureringssysteem

En Halsema viert gewoon feest want beste bestuurder geworden :R
Heeft dan ook niets met elkaar te maken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 16 februari 2025 @ 10:12:40 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216699672
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft dan ook niets met elkaar te maken.
Inderdaad want

Ze voelt zich niet verantwoordelijk
Ze heeft daar geen actieve herinnering aan
Ze was er niet van op de hoogte
Als hoogste ambtenaar van de gemeente had ze daar geen zicht op

Logisch dus gewoon feest vieren en de rekening ach die betalen we wel wanneer we er zin in hebben

:|W
  zondag 16 februari 2025 @ 20:47:33 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216709905
twitter
pi_216843047
Hoe kon het zó fout gaan met de gemeentelijke facturen? "De wethouder is laconiek geweest"

Wethouder Financiën Hester van Buren wacht donderdag een spoeddebat over de chaotische implementatie van het nieuwe gemeentelijke factureringssysteem. Hoe kon het gebeuren dat duizenden facturen niet op tijd betaald konden worden? Op ons verzoek keek Mario Voorbij, expert op het gebied van betalingssystemen, naar alle brieven van de wethouder aan de gemeenteraad over de niet-betaalde rekeningen.

Tienduizenden facturen die nog niet zijn betaald, talloze zzp'ers die op hun geld wachten en een hersteloperatie van 7 ton: de implementatie van AFIS, het nieuwe factureringssysteem van de gemeente Amsterdam, is alles behalve soepel verlopen. Terwijl een deel van de problemen verholpen had kunnen worden als de gemeente een strak schema had opgesteld en zich daaraan had gehouden. Dat zegt Mario Voorbij, kenner op het gebied van digitaal factureren.

Voorbij is al bijna 20 jaar werkzaam in de wereld van betaalsystemen. "Ik ben niet bezig met de dagelijkse operaties, maar ben met name betrokken op de achtergrond bij grote verandertrajecten. Denk aan klant- en datamigraties, van het ene naar het andere systeem. Dat zijn vrij omvangrijke trajecten. Zo'n programma wordt in deeltrajecten opgesplitst, om de impact te spreiden en elk stapje zo beheersbaar mogelijk te houden."

U heeft de brieven van de wethouder aan de raad goed gelezen. Wat haalt u daaruit?
"Om te beginnen vind ik wel wat van de accuraatheid. Op het ene moment wordt gesproken van een livegang op 1 januari, dan op 6 januari. Geeft mij een beeld dat het rommelig verloopt. Volgens mij is er een draaiboek en een plan. Daar rammelt het een beetje. Ik mag hopen dat het programma zelf strakker is gestuurd."

Voorbij haalt ook het go/no-go moment aan, de datum waarop besloten wordt of de livegang van het nieuwe systeem door moet gaan of niet. "Dat was 13 december. Later in de brief staat dat er op 6 januari geen bevindingen meer waren vanuit het testen. Maar dat had je op 13 december moeten concluderen, niet op het moment van de livegang. Misschien was dat ook al het geval, daar heb ik geen inzage in. Maar voor mij komt het over als: we gaan live, we hebben nog bevindingen, maar we hebben tot 6 januari. De beantwoording laat ruimte over voor interpretatie."

In de brief bleef u even hangen op de gebruikte term 'inleren'.
"Een inkoopsysteem heeft een lerend vermogen. Iemand zet zijn factuurnummer aan de linker- of rechterkant; misschien zit er een handgeschreven factuur tussen, of wordt er steeds een ander lettertype gebruikt. Het leren kennen van die verschillende facturen, het inleren, kost tijd. Dat heeft men ook ondervonden in een testomgeving. Op een gegeven moment kwam men tot 90 procent herkenning. Dat is mooi."

"Maar dan komen ze ná de livegang erachter dat het systeem opnieuw moet gaan inleren. Dat is opmerkelijk, want dat is al geconstateerd in de testomgeving. In de beantwoording stond dat ze het geleerde in de testomgeving niet konden overzetten naar de livegang. Daar kan ik me op zich wel iets bij voorstellen."
"Maar dan nog: dan wéten ze dat het inleren tijd kost, maar dan kan het niet zo zijn dat ze de knop omzetten, live gaan en zeggen: er is vertraging want het systeem moet nog facturen gaan inleren. Een opmerkelijk deel van de beantwoording van de raadsvragen."

"Is het onderdeel van het plan? Of dachten ze: het komt wel goed?"

Een deel van de problemen had te maken met de performance van het probleem. Wat verstaat men daaronder?
"Vooropgesteld: ik ken hier niet de exacte inhoud, ik ga af op de beantwoording van de raadsvragen. Daarin stond dat er performanceproblemen zijn. Dan gaat het onder andere over het inleren en het inlezen van de facturen."

Heeft de gemeente getest op performance?
"Wat in de tweede set antwoorden van afgelopen maandag naar voren kwam, is een lijst van activiteiten om te komen tot een livegang. Daar staan gebruikersacceptatietesten op, functionele testen. Maar ik mis de performance test. Het kan zijn dat dat onder een andere test valt, maar het werd niet uitvoerig genoemd. Is het getest? Is het onderdeel van het plan? Of dachten ze: het komt wel goed?"

Wat voor indruk laat de beantwoording van de wethouder op u achter?
"Dat er zo laconiek wordt gereageerd en gehandeld, vind ik heel zorgelijk. Het gaat nu om betaalachterstanden. Stel dat die straks weggewerkt zijn, per 1 mei (de gemeente schat in dat de betaalachterstand uiterlijk 19 mei is weggewerkt, red.)." Maar dan zijn er volgens Voorbij nieuwe risico's. Het nieuwe factureringssysteem moet worden aangesloten op tientallen andere systemen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. "Maar er staan nog zo'n 13 implementaties om binnenkort aangesloten te worden. Ik zou eerst alle chaos opruimen en zorgen dat de voorjaarsnota op dit systeem goed gedraaid kan worden. Want nieuwe implementaties leiden tot nieuwe risico's."

"Je kan je afvragen waarom de wethouder niet kort op de bal heeft gezeten"

Voorbij is aanwezig bij het spoeddebat, dat donderdag om 9 uur 's ochtends begint op de Stopera. Hij is benieuwd of wethouder Hester van Buren goed doordrongen is van de ernst en omvang van de problemen. "Ik heb het idee dat de wethouder het onderschat heeft. De problematiek is best wel groot. Als je ziet hoe ze achter de feiten heeft aangelopen - en dat zie je ook in de beantwoording - kan je je afvragen waarom ze niet kort op de bal heeft gezeten. Ik vind dat de wethouder laconiek is geweest. Dat vind ik opvallend."

https://www.at5.nl/artike(...)-performance-inlezen

En is de wethouder al gepromoveerd :r :?
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:21:14 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216843107
Gelukkig kan er nog wel een miljoen naar Gaza.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216854621
Amsterdamse wethouder in problemen door facturenfiasco: ’We zien een patroon’

De Amsterdamse wethouder Hester van Buren ligt flink onder vuur omdat zij onvoldoende regie zou hebben gehad op een nieuw systeem dat duizenden ondernemers in de financiële problemen stortte. „We zien een patroon.”

Was Van Buren voldoende ’in control’ bij de invoering van AFIS, het nieuwe uitbetalingssysteem van de gemeente Amsterdam. Die vraag stond centraal in een spoeddebat donderdagochtend. Door een opeenstapeling van problemen wachten duizenden leveranciers nog op uitbetaling. Het openstaande bedrag liep op tot 200 miljoen euro en het kan nog tot in mei duren tot alles op de rit is.

Niet alleen oppositiepartijen vragen het zich af, ook coalitiepartijen GL en D66 bleken bijzonder kritisch op hun de PvdA-wethouder. „Het is onbestaanbaar dat de wethouder geen stevigere rol heeft ingenomen tijdens het proces”, zei VVD-raadslid Kune Burgers. Hij vond Van Buren afstandelijk en noemde dat onverklaarbaar.

De afgelopen weken ontstond een beeld van ambtenaren die de problemen zelf probeerden op te lossen en hun wethouder pas laat op de hoogte stelden toen bleek dat er toch ernstige situaties ontstonden. Inmiddels is er voor 700.000 euro aan extra mankracht ingehuurd.

CDA mist urgentie bij wethouder Hester van Buren
„Ik vind dat een wethouder die 8 miljard per jaar belastinggeld uitgeeft er bovenop moet zitten”, zei CDA-fractievoorzitter Rogier Havelaar. Hij mist urgentie bij Van Buren. „Waarom was de wethouder bij geen enkel cruciaal moment aanwezig?”, wilde hij weten. „Eén keer is een incident. Twee keer is toeval. Drie keer is een patroon.”

Itay Garmy (Volt) sprak van ’onvoldoende regie’ en zag eveneens een patroon. Het is niet het eerste hoofdpijndossier voor Van Buren. Garmy zag dat zij ’geen grip’ lijkt te hebben op de organisatie, terwijl Van Buren behalve wethouder Financiën ook Personeel en Organisatie in haar portefeuille heeft. „Dat baart ons zorgen.”

Dat was ook te horen bij de PvdD. „Het is niet de eerste keer dat zij verrast wordt”, zei Judith Krom. Cas van Berkel (JA21) zag een wethouder in ’gelukzalige onwetendheid’ terwijl betaalproblemen zich opstapelden en ’de rook uit de AFIS-servers steeg’.

’Zijn alle verloven ingetrokken?’
„Ik ben op zoek naar de urgentie vanuit de wethouder, zijn alle verloven ingetrokken?”, wilde Erik Schmit van coalitiepartij D66 weten. Hij vindt dat Van Buren als ’CFO van de organisatie’ elke dag bovenop dit soort dingen moet zitten.

Jenneke van Pijpen zag namens coalitiepartij GL dat de informatiepositie van de wethouder niet op orde was. „Dat is een fundamenteel probleem en we bespreken het niet voor de eerste keer”, zei ze. Maar ook daar is de wethouder verantwoordelijk voor, benadrukte zij. „Dit kan zo echt niet langer doorgaan.”

Van Buren zei dat AFIS het uitbetalen van facturen ’sneller, betrouwbaarder en makkelijker’ moest maken. „Daarom baal ik er ontzettend van dat er nu bij de introductie het tegenovergestelde gebeurt.” Ze zei zichzelf ook af te vragen of zij niet meer had kunnen doen de afgelopen weken.

Excuses
De wethouder bood ondernemers excuses aan voor de gang van zaken. „Mijn informatie zou ik zeker niet als voldoende beschouwen”, zei ze. Van Buren vertelde over een cultuur binnen de gemeente waarin ambtenaren problemen eerst zelf willen oplossen voordat ze naar hun wethouder stappen. Ambtenaren maakten een inschattingsfout, concludeerde zij. „Ik was heel graag eerder geïnformeerd.” Tegelijkertijd wil zij niet op de stoel van ambtenaren zitten.

Ze weersprak dat er sprake was van obstructie door ambtenaren, zoals Denk suggereerde. „Ik heb nog wel vertrouwen in het apparaat (van ambtenaren, red.).” De problemen hadden eerder gesignaleerd moeten worden, gaf ze toe. „Ik heb daar wel van geleerd, ik had daar echt meer op moeten doorvragen”, zei ze. Achteraf was het ook niet verstandig dat de introductie van AFIS niet aangemerkt werd als ’risicovol project’.

’Puinhoop’
Op verzoek van de VVD komt maandag aanvullende informatie. „Ik ben toch nog niet helemaal gerustgesteld”, zei Burgers (VVD). Meerdere partijen willen woensdag in de gemeenteraad opnieuw in debat over het fiasco. Dan is er ook de mogelijkheid om moties in stemming te brengen.

Ondertussen wachten duizenden ondernemers nog op betaling van hun factuur. JA21 wil dat de ’puinhoop’ binnen dertig dagen is opgelost. „Anders kan deze wethouder wat mij betreft naar huis”, aldus Van Berkel.

https://www.telegraaf.nl/(...)-we-zien-een-patroon

Goh ze gaan eens iemand afrekenen op wanbeleid :o
  woensdag 5 maart 2025 @ 23:08:53 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216942091
Geen meerderheid voor moties van treurnis, afkeuring en wantrouwen tijdens facturen-debat :|W

Politieke partijen gingen vandaag weer in debat met wethouder Hester van Buren (Financiën) over de te late betaling van facturen door de gemeente. Oppositiepartijen waren kritisch en dienden meerdere moties in, al kregen die geen steun van de coalitie. Lees in dit liveblog hoe het debat verliep.

20.40 uur

Debat afgelopen

Het debat is afgelopen. Lees hieronder in het liveblog hoe het verliep.

20.39 uur

Alle moties krijgen geen meerderheid

De motie van wantrouwen wordt alleen gesteund door JA21 zelf. De motie van afkeuring van de VVD kreeg ook geen meerderheid en de motie van treurnis ook niet.

20.17 uur

D66 en GroenLinks woest over motie

D66-fractievoorzitter Rob Hofland is boos over de motie van wantrouwen. Hij noemt het een zwaar instrument, dat nu minder zwaar is geworden door de actie van Van Berkel. Ook vindt hij dat het in de Stopera nu lijkt op de 'chaos in Den Haag'.

"Het zal eens tijd worden dat D66 het zwaarste instrument zou inzetten", antwoordt Van Berkel.

Hij krijgt meer kritiek. Zo noemt GroenLinks-fractievoorzitter Imane Nadif de motie 'afschuwelijk'.

20.09 uur

JA21 wil nu motie van wantrouwen

Cas van Berkel (JA21) spreekt nu van een motie van wantrouwen. Halsema wil weten of die motie op papier staat. De motie blijkt inderdaad zojuist uitgedeeld. Er vindt nu opnieuw een schorsing van vijf minuten plaats zodat iedereen de tekst in de motie kan lezen.

20.04 uur

Wethouder: wat mij betreft alles besproken

De schorsing is voorbij. Wethouder Van Buren gaat niet inhoudelijk in op op de motie van Burgers. Ze wijst erop dat ze alle vragen al beantwoord heeft. "Wat mij betreft hebben we alles al besproken en ben ik hier klaar."

JA21 wil nu verder debatteren in een zogeheten derde termijn. Dat mag na een korte discussie met Halsema.

19.53 uur

VVD komt terug op eerdere bijdrage, dient wel een motie in

Burgers was al uitgesproken en JA21-raadslid Cas van Berkel had daarna zijn bijdrage gedaan. Na de bijdrage van Van Berkel neemt Burgers weer het woord. "Voorzitter, ik heb in mijn bijdrage het woord motie niet genoemd. Wij dienen een motie van afkeuring in."

Burgemeester Halsema, die nu als voorzitter van de vergadering optreedt, vindt het vreemd. Ze schorst het debat tot 20.00 uur.

19.49 uur

VVD wil wethouder pas na evaluatie 'beoordelen'

VVD-raadslid Kune Burgers lijkt geen motie van afkeuring of motie van wantrouwen in te dienen. Hij zegt wel dat wethouder Van Buren gefaald heeft. "Na de evaluatie zullen we de wethouder streng beoordelen. En voor de VVD is elke vertraging onacceptabel."

Het is niet bekend wanneer de evaluatie van de gemeente af is, maar Van Buren zei eerder al dat die er pas komt als alle facturen weer op tijd betaald worden.

18.06 uur

Zo verliep het eerste deel van het debat

Er wordt in ieder geval een motie van treurnis ingediend, zo bleek vanmiddag al. Het debat gaat vanavond dus verder.

https://www.at5.nl/artike(...)jdens-facturen-debat

Om te :r

Gewoon door met wanpresteren dus

[ Bericht 3% gewijzigd door ikweethetookniet op 06-03-2025 20:27:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')